tuurlijk, gewoon erachter frotten... plastic gelijd niet he....
Verwijderd
Voor mij hetzelfde, zaterdag naar salland, 303.7 km volgens maporama. Dan gaat eindelijk alles binnen zijn en kan ik na bijna een jaar mijn stacker eindelijk in orde zetten.Resistor schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:09:
dan kan ik zaterdag een fijn stukje rijden (totaal bijna 180km, met een dieselverbruik van 1:20, dus even duur als bezorgen)
IdemEn uiteraard komen hier wat plaatjes
Zie ook de FAQ op de startpost daarover. Zelf ervaarde ik dat het nadeel is dat je je HD's beter kan horen. De fans die er standaard bijzit zijn stil, op de 80mm vanboven na danBiatch schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:16:
Hoe is de geluidservaring bij jullie tweakers zonder WC? Produceerd de stacker (STC-T01) meer geluid omdat hij aan de voorkant open is? Of valt dat wel mee? En hoe ziet het geheel eruit na het plaatsen van de cd-rom speler(s) en floppy drive aangezien hij geen deur heeft.... Ik had in een paar posts gelezen dat het vanzelsprekend is dat hij meer geluid maakt, maar hoe is de ervaring over het algemeen?? Iemand ook duidelijke fotos na het inbouwen van de drives??

Verwijderd
Het is denk ik nog niet aan bod gekomen maar stel dat je die 4-in-3 drive module voor de hd's in te stoppen niet gebruikt maar je Hd's in enclosures (nexus disktwins, oke niet écht een enclosure ) stopt die je vervolgens in een 5,25" bay steekt. Is er daar een mogelijkheid om een 120mm fan te plaatsten als intake?
Dit probleem heb ik namelijk met de kast die ik nu heb... Ik kan men disktwins die niet gebruiken omdat ik op die plaats geen koeling krijg
Zou zonder zijn als er geen mogelijk toe is want voor de rest is het voor mij de perfecte case
opm:
het gaat hem om deze stacker-kast: CM Stacker(STC-T01)
even nog een opmerking op de reactie hierboven :
Het is aan te raden om de HD's in SilentMaxx of Cooldrive behuizingen te steken als geluid écht belangrijk is.
exact wat ik van plan ben maar de vraag is of het dan nog voldoende te koelen is:-)
Dit probleem heb ik namelijk met de kast die ik nu heb... Ik kan men disktwins die niet gebruiken omdat ik op die plaats geen koeling krijg
Zou zonder zijn als er geen mogelijk toe is want voor de rest is het voor mij de perfecte case
opm:
Het is aan te raden om de HD's in SilentMaxx of Cooldrive behuizingen te steken als geluid écht belangrijk is.
exact wat ik van plan ben maar de vraag is of het dan nog voldoende te koelen is:-)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 04:25 ]
Een harde schijf in een SilentMaxx behuizing wordt juist erg goed gekoeld, doordat het een enorm koeloppervlakte is gaat er zo'n 10 graden af van de idle temp, zelfs zonder fan erop gericht.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 04:21:
Het is denk ik nog niet aan bod gekomen maar stel dat je die 4-in-3 drive module voor de hd's in te stoppen niet gebruikt maar je Hd's in enclosures (nexus disktwins, oke niet écht een enclosure ) stopt die je vervolgens in een 5,25" bay steekt. Is er daar een mogelijkheid om een 120mm fan te plaatsten als intake?
Dit probleem heb ik namelijk met de kast die ik nu heb... Ik kan men disktwins die niet gebruiken omdat ik op die plaats geen koeling krijg![]()
Zou zonder zijn als er geen mogelijk toe is want voor de rest is het voor mij de perfecte case![]()
opm:
Als ik de plaatjes in de handleiding zo bekijk zou je de fan aan 4 tie-wraps op kunnen hangen aan 4 van die 'sleufjes' die vooraan zitten bij de vertikale platen waar je normaal de 51/4 in hangt (waar waarschijnlijk de blokkeerclips in komen, de drives zitten niet vastgeschroefd aan de kast, maar er komen houdertjes op de drive waarmee de drive in de kast geschoven wordt)Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 04:21:
<knip>
Oplossing 2 als je geen plek meer hebt om de fan op te hangen: gaatje boren in de 1e koelrib van je disktwin, en daar het tie-wrapje doorheen steken
[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 02-02-2006 08:21 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
En de images zijn er weer 
Met dank aan EDPnet voor de snelle en goede hulp !
Met dank aan EDPnet voor de snelle en goede hulp !
ik hoor vooral mijn raptors nu wel erg nadrukkelijk, beetje jammer.Phuncz schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:24:
[...]
Zie ook de FAQ op de startpost daarover. Zelf ervaarde ik dat het nadeel is dat je je HD's beter kan horen. De fans die er standaard bijzit zijn stil, op de 80mm vanboven na danHet is aan te raden om de HD's in SilentMaxx of Cooldrive behuizingen te steken als geluid écht belangrijk is.
verder vind ik de 5.25 afdekplaatjes een beetje jammer, ze zitten vaak schots en scheef en klikken niet eens goed vast, overal look van de voorkant wordt er wat minder op:S
Verwijderd
IRCfreAk schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:03:
verder vind ik de 5.25 afdekplaatjes een beetje jammer, ze zitten vaak schots en scheef en klikken niet eens goed vast, overal look van de voorkant wordt er wat minder op:S
Mijn HD's zijn in mn nieuwe 830 ook luidruchtiger dan in mn oude kast.IRCfreAk schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:03:
[...]
ik hoor vooral mijn raptors nu wel erg nadrukkelijk, beetje jammer.
Dat kan temaken hebben dat de kast meer open is met alle airflow dan mn oude kast.
Dit is wel alleen als er constant gegevens op gezet worden. De rest zijn ze niet echt te horen.
Verwijderd
Je kan die open plaatsen afstoppen met geluidsdempende matten, grote kans dat je zijkant waar de 4*120 fans inkunnen niet gebruikt en mss kan je waar er geen 5,25" devices zitten ook wel dempende mat stoppen. Ik heb de kast zelf nog niet maar ik zou (als het me echt stoorde) dit proberenR-Adioactive schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:17:
[...]
Mijn HD's zijn in mn nieuwe 830 ook luidruchtiger dan in mn oude kast.
Dat kan temaken hebben dat de kast meer open is met alle airflow dan mn oude kast.
Dit is wel alleen als er constant gegevens op gezet worden. De rest zijn ze niet echt te horen.
Verwijderd
Ik heb me beziggehouden met het zoeken van een antwoord op deze vraag :
Past een silentmaxx disk enclosures überhaupt wel in de stacker (niet de 830 voor alle duidelijkheid maar de bigtower)
Ik heb coolermaster hierover gemailt, en de vraag nog is op hun forum gestelt. Als iemand het hier toevallig weet mag je het me altijd zeggen. Speelt voor mij een belangrijke rol ivm de aanschaf van deze prachtige case
Past een silentmaxx disk enclosures überhaupt wel in de stacker (niet de 830 voor alle duidelijkheid maar de bigtower)
Ik heb coolermaster hierover gemailt, en de vraag nog is op hun forum gestelt. Als iemand het hier toevallig weet mag je het me altijd zeggen. Speelt voor mij een belangrijke rol ivm de aanschaf van deze prachtige case
Dat silentmax geval is toch gewoon een 5,25" apparaat? Wat je bij een andere kast in een 5,25" bay kunt duwen, past ook in de stacker...Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:49:
Ik heb me beziggehouden met het zoeken van een antwoord op deze vraag :
Verwijderd
op het forum van cm vond ik dit topic: http://www.coolermaster.c...1629&highlight=silentmaxxTranceSetter schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:50:
[...]
Dat silentmax geval is toch gewoon een 5,25" apparaat? Wat je bij een andere kast in een 5,25" bay kunt duwen, past ook in de stacker...
nu ben ik dus aan het twijfelen

Ik ben van plan een Cooler Master Stacker (STC-T01) te gaan kopen, nou had ik een vraagje over er monteren van extra 120 mm fans. Mijn vraag is: Is het ook mogelijk om een 120 mm fan te monteren aan de voorkant zonder een "Stacker 4 in 3 Module" aan te schaffen?
Alvast bedankt..
Alvast bedankt..
Als je het leuk vindt om met tie-wraps te gaan werken, dan gaat dat zeker. Standaard zit er geen bevestigingsmogelijkheid voor in de Stacker STC-01, maar een beetje Tweaker vindt daar zelf een oplossing voor natuurlijkBlueSpore schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:24:
Ik ben van plan een Cooler Master Stacker (STC-T01) te gaan kopen, nou had ik een vraagje over er monteren van extra 120 mm fans. Mijn vraag is: Is het ook mogelijk om een 120 mm fan te monteren aan de voorkant zonder een "Stacker 4 in 3 Module" aan te schaffen?
Alvast bedankt..
Nu heb ik zelf ook een STC-01 (vanaf het prille begin dat hij leverbaar was), en ik heb ondertussen alle fans aan de voorkant eruit getrokken. Ik heb enkel nog in mijn voeding, op mijn videokaart een fan zitten, en op mijn radiator voor de WC-setup 3. De 3 fans op de radiator draaien maar op 700 toeren per minuut, en dan zijn ze echt fluisterstil. Als de cpu iets te warm wordt, dan zet ik ze wat hoger (1500 rpm) en dan blijft een a4-tje plakken tegen de brackets vooraan, of aan het rooster onderin de stacker. Lekkere ruime kast met goede airflow dus. En ja, dat ligt natuurlijk ook aan hoe je het gemaakt hebt...
Ja, dmv. "handige harry" ingrepen te plegen, zoals tie-raps.
Of van die stalen strookjes.
Ben ik hier ook ergens tegen gekomen.
ik kan bij paradigit een aantal assesoires kopen voor m'n stacker s-01.
ik wil de volgende dingen hebben.
- en frontje zodat mijn dvd (nec 3500) zwart of zilver is. 9,95 €
- een temp meter (3 analoog) zodat ik meerdere temp kan aflezen 35€
ik kan ze bij geen andere winkel vinden. zijn dit redelijke prijzne?
Ik vermoed van wel, lijken me redelijk standaard prijzen ervoor.
bij die temp meter bedoel je de coolermaster musketeer 2tennisbal schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:01:
ik kan bij paradigit een aantal assesoires kopen voor m'n stacker s-01.
want die heeft geen temp meter laat staan 3, het zijn 2 vu meters en een HD activity meter
(de coolermaster musketeer 1 heeft wel 1 temp meter, 1 vu meter en 1 volt meter)
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Je bedoelt de aerogate?master6464 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:38:
[...]
bij die temp meter bedoel je de coolermaster musketeer 2
want die heeft geen temp meter laat staan 3, het zijn 2 vu meters en een HD activity meter
(de coolermaster musketeer 1 heeft wel 1 temp meter, 1 vu meter en 1 volt meter)
[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 03-02-2006 16:47 ]
De aerogate heeft geen vu en geen volt meter. De Aerogate heeft aleen 4 temp-sensors en 4 fanregelaars...
Verwijderd
Master6464 bedoeld dezemaster6464 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:38:
[...]
bij die temp meter bedoel je de coolermaster musketeer 2

Deze staat namelijk voor 35 euro bij de paradigit
Alleen zoals Master al aangegaf zit daar gaan temp meter op
oh hehe dacht dat dat een temp meter wasVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:33:
[...]
Master6464 bedoeld deze
[afbeelding]
Deze staat namelijk voor 35 euro bij de paradigit![]()
Alleen zoals Master al aangegaf zit daar gaan temp meter op
Persoonlijk vind ik de aerogate 2 mooier, maar dat is jouw keuze dan natuurlijk ookFreaky Gabbur schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:04:
Dan moet je voor de aerogate gaan.
[afbeelding]
4 Temperaturen en 4 fans te monitoren.
CoolerMaster Productpagina
mijn reply toen:Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 04:21:
Dit probleem heb ik namelijk met de kast die ik nu heb... Ik kan men disktwins die niet gebruiken omdat ik op die plaats geen koeling krijg![]()
<knip>
De post van BlueSpore:Resistor schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:21:
[...]
Als ik de plaatjes in de handleiding zo bekijk zou je de fan aan 4 tie-wraps op kunnen hangen aan 4 van die 'sleufjes' die vooraan zitten bij de vertikale platen waar je normaal de 51/4 in hangt (waar waarschijnlijk de blokkeerclips in komen, de drives zitten niet vastgeschroefd aan de kast, maar er komen houdertjes op de drive waarmee de drive in de kast geschoven wordt)
Oplossing 2 als je geen plek meer hebt om de fan op te hangen: gaatje boren in de 1e koelrib van je disktwin, en daar het tie-wrapje doorheen steken
De reply van TranceSetter:BlueSpore schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:24:
Alvast bedankt..
Zelfde vraag, zelfde antwoord. Ik dacht even dat ik genegeerd werdTranceSetter schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:36:
[...]
Als je het leuk vindt om met tie-wraps te gaan werken, dan gaat dat zeker. Standaard zit er geen bevestigingsmogelijkheid voor in de Stacker STC-01, maar een beetje Tweaker vindt daar zelf een oplossing voor natuurlijk
<knip>
De aerogate 2 heeft een nutteloos fannetje erin zitten. De nieuwe versie is net iets handiger, qua uiterlijk is de 2 wel mooier idd.
Ik heb het topic net even een beetje doorgelezen, maar ik kan niet vinden wat het verschil is tussen de originele stacker en de stacker 810. Op de site van coolermaster kan ik wel vinden dat in de originele stacker 2 voedingen passen en in de 810 maar 1. Is er verderr nog een verschil, want de prijs varieert wel zo'n 20 euro.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
De Stacker 810 is meer een server versie. Ze hebben er 1 PSU-cage uit geropt en er is nu plaats voor een E-ATX moederbord. Dat wil zeggen dat er ook grote dual en quad CPU mobo's in passen. En op de plek van de PSU-cage zit een 2e 120mm fan. De 'gewone' versie heeft achter maar 1x 120mm fan.
En verder... De 810 is verkrijgbaar in zwart, dat waren ongeveer de verschillen.
En verder... De 810 is verkrijgbaar in zwart, dat waren ongeveer de verschillen.
Goud is geen geld
Ik heb mijn Stacker binnen (zaterdag opgehaald), en mijn eerste gedachte toen ik de doos zag wat OMFG wat groot 
Mijn 2e gedachte: past dat wel in mijn auto? (Ford Fiesta, 2-deurs)
Maar nu ik alle spullen er in heb zitten valt het toch 100% mee, ik had meer ruimte er in verwacht
Maar dat zal waarschijnlijk van de kabelspaghetti komen, 4 SATA schijven onderin, 4 grote kabels en een flatcable (van de I/O module), nog een dikke van de cardreader, diskdrive, DVD, alle voedingskabels (heb er een Antec True 550 in zitten), en nog een hoop grut (ventilatoren galore, 2+2 van de 4-in-3), en ik ben nog niet eens klaar, in de toekomst komen er nog 5 harde schijven (achter de I/O kan er nog 1 zie ik), een Blue-ray (of HD-DVD) speler, en nog een fan aan de zijkant + de CFF.
Ik heb nog geen pics, mijn huidige cardreader is kapot, en de nieuwe in de Stacker werkt nog niet (geheugen ontbreekt nog)
Mijn 2e gedachte: past dat wel in mijn auto? (Ford Fiesta, 2-deurs)
Maar nu ik alle spullen er in heb zitten valt het toch 100% mee, ik had meer ruimte er in verwacht

Maar dat zal waarschijnlijk van de kabelspaghetti komen, 4 SATA schijven onderin, 4 grote kabels en een flatcable (van de I/O module), nog een dikke van de cardreader, diskdrive, DVD, alle voedingskabels (heb er een Antec True 550 in zitten), en nog een hoop grut (ventilatoren galore, 2+2 van de 4-in-3), en ik ben nog niet eens klaar, in de toekomst komen er nog 5 harde schijven (achter de I/O kan er nog 1 zie ik), een Blue-ray (of HD-DVD) speler, en nog een fan aan de zijkant + de CFF.
Ik heb nog geen pics, mijn huidige cardreader is kapot, en de nieuwe in de Stacker werkt nog niet (geheugen ontbreekt nog)
Verwijderd
Gisteren de fans en de 3.5" brackets gaan halen bij Salland (eindelijk). Het bouwen kan gaan beginnen !
De brackets zijn echt wel een mooi en volledig pakketje, ik kan ze echt aanraden. De U-vormige 3.5" to 5.25" convertortjes zijn van de goede soort en je floppy disk (of wat dan ook) zullen dan ook op een perfecte diepte steken (ook eindelijk dat probleem opgelost).
De brackets zijn echt wel een mooi en volledig pakketje, ik kan ze echt aanraden. De U-vormige 3.5" to 5.25" convertortjes zijn van de goede soort en je floppy disk (of wat dan ook) zullen dan ook op een perfecte diepte steken (ook eindelijk dat probleem opgelost).
Wel er op letten hoe ze moeten, ik zat daar even mee te prutsen.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:49:
Gisteren de fans en de 3.5" brackets gaan halen bij Salland (eindelijk). Het bouwen kan gaan beginnen !![]()
Brede kant naar de drive, met de poten omhoog (een U[drive]U dus), en het plastic gaat er met de pinnetjes aan de lage kant (het plastic steekt dus boven het metaal uit).
Ik dacht 'plastic moet gelijk met metaal', en daar zat ik dus een kwartier te prutsen

Verwijderd
Zaterdag toevallig geen Belg gezien bij Salland die met 5 3.5" bracketjes naar buiten liep?
Salland verteld mij dat me zwarte stacker 8-2-2006 binnen moet zijn, something tells me they lie 
Als het 8-2 is dan komt er weer een week bij durf ik te wedden
Als het 8-2 is dan komt er weer een week bij durf ik te wedden
5Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:30:
Zaterdag toevallig geen Belg gezien bij Salland die met 5 3.5" bracketjes naar buiten liep?
Niet iemand zien wegrijden in een rood autootje met een heeeeele grote doos achterinVerwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:30:
(en ik had 3 van die brackets, heb er nog 2 over. Zonder iets om vast te houden blijven ze niet zitten
Ik stond al om 10:00 voor de deur, dus kleine kans dat je mij gezien hebt, ik neem aan dat je niet om 7:00 al in de auto zat (of hoe lang deed je er over?)
Ik heb mijn Stacker even op de weegschaal gezet: 23,8kg... en dan heb ik nog niet eens een CPU met koeler en de CFF er in zitten

Ik gok dat hij volledig gevuld (dus over 3 jaar ofzo) wel over de 30kg gaat, 5 harde schijven er bij (4 ATA, 1 SATA, mobo heeft 5 sata poorten intern, en 1 extern), ventilator in het zijpaneel, 2 VGAkaarten in SLI, extra voeding, extra optische drive...
Verwijderd
Misschien was het handiger om de wieltjes onder de stacker te monteren, en dan kon de stacker met het autootje wegrijden.Resistor schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:07:
[...]
Niet iemand zien wegrijden in een rood autootje met een heeeeele grote doos achterin
(en ik had 3 van die brackets, heb er nog 2 over. Zonder iets om vast te houden blijven ze niet zitten(heb nog 2 lege bays in de kast)
Iets van een 7.30 u vertrokken maar wel lang onderweg geweest, 3 uur en een half enkele rit.Ik stond al om 10:00 voor de deur, dus kleine kans dat je mij gezien hebt, ik neem aan dat je niet om 7:00 al in de auto zat (of hoe lang deed je er over?)
Dat is normaal met de stacker, alhoewel: is dat inclusief of exclusief autootje ?Ik heb mijn Stacker even op de weegschaal gezet: 23,8kg... en dan heb ik nog niet eens een CPU met koeler en de CFF er in zitten
Ik gok dat hij volledig gevuld (dus over 3 jaar ofzo) wel over de 30kg gaat, 5 harde schijven er bij (4 ATA, 1 SATA, mobo heeft 5 sata poorten intern, en 1 extern), ventilator in het zijpaneel, 2 VGAkaarten in SLI, extra voeding, extra optische drive...
Nee, écht?Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:00:
En 5 120mm fans, de stacker is een grote kast hoor
ps. ja, ik weet dat die slangen van m'n WC bruin zijn, zou niet weten waardoor het komt, maar ik werk aan een oplossing;)
En owja, ziet iemand iets geks aan deze stacker
[ Voor 7% gewijzigd door TranceSetter op 05-02-2006 22:35 ]
uhh dat je een ATX mobo in BTX style gemonteerd hebt? Dat viel me nl. gelijk op..TranceSetter schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:35:
[...]
Nee, écht?
[afbeelding]
ps. ja, ik weet dat die slangen van m'n WC bruin zijn, zou niet weten waardoor het komt, maar ik werk aan een oplossing;)
En owja, ziet iemand iets geks aan deze stacker
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En de zilveren strips aan de voorkant zijn pleite
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
@Khaz & disco stu
Jullie hebben het goed gezien
waarom ze weg zijn? vind ik gewoon mooier...
Just kidding
Ik zag de Stacker-mod van _Ferry_, de I-Spider, en vond het zo cool wat hij gedaan had met de knoppen in het aluminium zijprofiel van de stacker, dat ik diezelfde dag nog ben gaan frezen.
Ondertussen is dat profiel compleet gefreesd (wat me ongeveer 6 uur gekost heeft), en ben het nu aan het vijlen/schuren/polijsten om nette rechte uitsparingen te krijgen. (voor 4 van deze uitsparingen ben ik alleen daar al 6 uur mee bezig).
_Ferry_ heeft het zo gemaakt, dat als het geschakelde apparaat aan staat, dat er dan een uv-led achter de knop oplicht, en als het apparaat uitstaat, dat dan ook de led achter de schakelaar uitstaat.
Ik ga het iets anders doen, apparaat aan = schakelaar blauw verlicht, en apparaat uit = schakelaar rood verlicht. Ik wil ook dmv. zo'n schakelaar de PC aan kunnen zetten, en bedacht me dat ik een beveiliging moest inbouwen, omdat zo'n schakelaar maar een halve millimeter hoeft worden ingedrukt om al te schakelen, en als ik dan per ongeluk er tegen duw, dat dan mijn pc uit gaat.
Daarvoor heb ik bedacht dat om de PC aan te zetten, dat dan zowel de bovenste als de onderste schakelaar moet worden ingedrukt, wat de kans dat dit gebeurd aanzienlijk kleiner maakt.
Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van de schakeling die dit alles moet gaan schakelen, en als deze af is, moet ik een printplaat ontwerpen, die dit mogelijk maakt.
Maar dit project gaat naar alle zekerheid nog een aantal weken. Ik houd jullie iig op de hoogte
ps. _Ferry_, bedankt voor het superidee dat je bedacht hebt
@Stepzand
en idd, hij is ook zwart van binnen
in de zomer gespoten. wel netjes geworden vind ik zelf. Is alleen ondertussen weer erg stoffig
Jullie hebben het goed gezien
Ik zag de Stacker-mod van _Ferry_, de I-Spider, en vond het zo cool wat hij gedaan had met de knoppen in het aluminium zijprofiel van de stacker, dat ik diezelfde dag nog ben gaan frezen.
Ondertussen is dat profiel compleet gefreesd (wat me ongeveer 6 uur gekost heeft), en ben het nu aan het vijlen/schuren/polijsten om nette rechte uitsparingen te krijgen. (voor 4 van deze uitsparingen ben ik alleen daar al 6 uur mee bezig).
_Ferry_ heeft het zo gemaakt, dat als het geschakelde apparaat aan staat, dat er dan een uv-led achter de knop oplicht, en als het apparaat uitstaat, dat dan ook de led achter de schakelaar uitstaat.
Ik ga het iets anders doen, apparaat aan = schakelaar blauw verlicht, en apparaat uit = schakelaar rood verlicht. Ik wil ook dmv. zo'n schakelaar de PC aan kunnen zetten, en bedacht me dat ik een beveiliging moest inbouwen, omdat zo'n schakelaar maar een halve millimeter hoeft worden ingedrukt om al te schakelen, en als ik dan per ongeluk er tegen duw, dat dan mijn pc uit gaat.
Daarvoor heb ik bedacht dat om de PC aan te zetten, dat dan zowel de bovenste als de onderste schakelaar moet worden ingedrukt, wat de kans dat dit gebeurd aanzienlijk kleiner maakt.
Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van de schakeling die dit alles moet gaan schakelen, en als deze af is, moet ik een printplaat ontwerpen, die dit mogelijk maakt.
Maar dit project gaat naar alle zekerheid nog een aantal weken. Ik houd jullie iig op de hoogte
@Stepzand
en idd, hij is ook zwart van binnen
[ Voor 6% gewijzigd door TranceSetter op 05-02-2006 23:37 ]
Ik wil een (interne) 16-in-1 cardreader kopen voor in een stacker 830.
Moet dat een 3,5" of 5,25" inch zijn?
Ik heb de Stacker nog niet, dus ik weet het niet.
Moet dat een 3,5" of 5,25" inch zijn?
Ik heb de Stacker nog niet, dus ik weet het niet.
Verwijderd
Kan beiden, en de keuze die je maakt moet je doen afhankelijk wat je met de stacker van plan bent. 5.25 " kan je zo inbouwen, maar neemt dan wel een extra bay in, waardoor je misschien geen derde 4-in-3 module kan inbouwen. 3.5" kan je in een module inbouwen, en neemt dus geen bijkomende bay in.
Je kan ook eventueel 3.5" kiezen en dan blijft de mogelijkheid open om ofwel in te bouwen in een module, ofwel in te bouwen met de spiksplinternieuwe 3.5" tot 5.25" brackets van Coolermaster.
Je kan ook eventueel 3.5" kiezen en dan blijft de mogelijkheid open om ofwel in te bouwen in een module, ofwel in te bouwen met de spiksplinternieuwe 3.5" tot 5.25" brackets van Coolermaster.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 14:28 ]
waarom heb je het rooster aan de onderkant voor het spuiten er niet uit gehaald?TranceSetter schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:36:
@Khaz & disco stu
Jullie hebben het goed gezienwaarom ze weg zijn? vind ik gewoon mooier...
Just kidding
@Stepzand
en idd, hij is ook zwart van binnenin de zomer gespoten. wel netjes geworden vind ik zelf. Is alleen ondertussen weer erg stoffig
was je te lui of vind je dit mooier?
(\__/)
Ik vind het mooier als alles zwart is, dus ook dat rooster. Ik heb het rooster we wel uitgehad, maar toen apart gespoten en er weer ingezet.master6464 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:48:
[...]
waarom heb je het rooster aan de onderkant voor het spuiten er niet uit gehaald?
was je te lui of vind je dit mooier?
daar kan ik wel mee levenTranceSetter schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:18:
[...]
Ik vind het mooier als alles zwart is, dus ook dat rooster. Ik heb het rooster we wel uitgehad, maar toen apart gespoten en er weer ingezet.
(\__/)
is de zwarte uitvoering van de gewone Stacker (dus niet de server versie) eigenlijk überhaupt nog ergens leverbaar? Bij de meeste winkels staat hij in de pre-order, en ik wil hem zo graag deze week nog hebben! Ik zou er ook graag een zwart sidepanel met window bij willen hebben.
Waar zou ik dit spul gelijk kunnen ophalen?
edit: welke versie zouden jullie nemen met oog op uitbreidbaarheid (waterkoeling etc.), de server of gewone?
edit: welke versie zouden jullie nemen met oog op uitbreidbaarheid (waterkoeling etc.), de server of gewone?
[ Voor 15% gewijzigd door f1r3b4ll op 07-02-2006 17:32 ]
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
De server en 'gewone' versie zijn bijna hetzelfde, alleen heeft de server-versie geen 2e psu-cage bv.sp_strikwerda schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:24:
is de zwarte uitvoering van de gewone Stacker (dus niet de server versie) eigenlijk überhaupt nog ergens leverbaar? Bij de meeste winkels staat hij in de pre-order, en ik wil hem zo graag deze week nog hebben! Ik zou er ook graag een zwart sidepanel met window bij willen hebben.
Zelf heb ik een STC-01, de gewone dus, en heb er een 40x13x6cm grote radiator in, een eheim 1048 pomp, een reservoir en het koelblok voor de cpu. Dit past in beide versies even goed, omdat het in principe het zelfde design is.
Een zwart sidepanel met window is niet beschikbaar voor de stacker. Alleen een zilver sidepanel met window is voor alsnog op de markt gebracht door coolermaster.
Waar hij nog op voorraad is, durf ik zo niet te zeggen...
Er zit wel wat meer verschil in:
- STC-T01 heeft plaats voor 2 PSU's (1 voor RC-810)
- RC-810 heeft 2x 120mm fan vanachter (STC-T01 slechts 1)
- STC-T01 kan een Crossflow Fan herbergen (RC-810 niet)
- RC-810 kan door bovengenoemde verschillen een E-ATX mobo herbergen (de STC-T01 niet)
- STC-T01 kan BTX evenals ATX (RC-810 enkel ATX)
En nog wat kleine verschillen
Dat zwarte sidepanel had overigens al beschikbaar moeten zijn ondertussen. Vermoedelijk dat het nergens te krijgen is omdat geen winkels het indoen. Dus eens vragen bij de grotere shops of ze deze kunnen krijgen.
- STC-T01 heeft plaats voor 2 PSU's (1 voor RC-810)
- RC-810 heeft 2x 120mm fan vanachter (STC-T01 slechts 1)
- STC-T01 kan een Crossflow Fan herbergen (RC-810 niet)
- RC-810 kan door bovengenoemde verschillen een E-ATX mobo herbergen (de STC-T01 niet)
- STC-T01 kan BTX evenals ATX (RC-810 enkel ATX)
En nog wat kleine verschillen
ik ga gewoon voor de gewone zwarte versie, zonder apart sidepanel. ik ken iemand die op zijn werk met een laserfrees werkt. Ik stuur hem een JPG van het ontwerp, hij laadt die in de machine en er komt een werkelijk prachtig sidepanel uitrollen. En het kost ook nog eens de helft minder
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Dat brengt mij weer op een vraagje. 
Is het side panel makkelijk te bewerken? (van de Stacker 810) Ik wil er namelijk een raampje in maken, maar vind het standaard window panel niet mooi. (die ronding is LELIJK!
)
Is het side panel makkelijk te bewerken? (van de Stacker 810) Ik wil er namelijk een raampje in maken, maar vind het standaard window panel niet mooi. (die ronding is LELIJK!
Het is 1 mm dik aluminium, maar ik heb deze toch bewerkt, en er zit nu een supergroot window in. zo'n 48x42 cm ongeveer. Ik heb het sidepanel met dat ronde rooster ervoor gebruikt, en alhoewel dit best wel wat werk is, mag het resultaat er zijn...Krizzie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:25:
Dat brengt mij weer op een vraagje.
Is het side panel makkelijk te bewerken? (van de Stacker 810) Ik wil er namelijk een raampje in maken, maar vind het standaard window panel niet mooi. (die ronding is LELIJK!)
klikbaar voor grotere versie
[ Voor 12% gewijzigd door TranceSetter op 08-02-2006 17:42 ]
Das mooi.
Ga ik het ook eens proberen, als ik em ooit binnen krijg!
Datum was 3-2-06 toen 8-2-06 en nou 20-2-06
Datum was 3-2-06 toen 8-2-06 en nou 20-2-06

ik heb een tijdje geleden een gewone stacker gekocht en die heeft zo'n bug dat mijn videokaart niet past.
(ik heb al wel ringetjes ertussen gezet maar het zit nog steeds niet goed)
Nu had ik op internet een formulier ingeleverd voor een oplossing (4 weken geleden).
Twee weken terug had ik gebeld en toen zei de man aan de telefoon dat ze nu pas een nieuwe lading binnen hadden gekregen en dat als ik een mailtje zou sturen ik er een zou binnen krijgen. ik meteen gedaan en er is nu nog steeds niks binnen (stelletje slome sukkels) ik vind twee weken verzendtijd wel iets te lang.
weet iemand van jullie wie ik van coolermaster nu het beste kan mailen?
Nu had ik op internet een formulier ingeleverd voor een oplossing (4 weken geleden).
Twee weken terug had ik gebeld en toen zei de man aan de telefoon dat ze nu pas een nieuwe lading binnen hadden gekregen en dat als ik een mailtje zou sturen ik er een zou binnen krijgen. ik meteen gedaan en er is nu nog steeds niks binnen (stelletje slome sukkels) ik vind twee weken verzendtijd wel iets te lang.
(\__/)
Verwijderd
STC-T01 kan ook wel E-ATX mobos aan. Het verschil zit hem in het volgende E-ATX 12"x13", W-ATX 13"x16".Phuncz schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:59:
Dit kan de 810 aan en de STC-T01 niet. Voor mobos met 4 sockets moet je dus een 810 hebben.
Mijn stacker is ook onderweg. Ik ben uiteindelijk voor een STC-T01 gegaan... BTX mogelijkheid lijkt me wel es leuk om te proberen. Nu de inhoud nog...
Phuncz schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:59:
Pfiew was al even bang dat ik toch de verkeerde had (E-ATX mobo)Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:11:
[...]
STC-T01 kan ook wel E-ATX mobos aan. Het verschil zit hem in het volgende E-ATX 12"x13", W-ATX 13"x16".
Dit kan de 810 aan en de STC-T01 niet. Voor mobos met 4 sockets moet je dus een 810 hebben.
tja...
Dat is inmiddels wel een bekend probleem, Cooler Master heeft gewoon de grootste problemen met het leveren van CM Stacker behuizingen en onderdelen. Alleen vind tik het verbazingwekkend dat dit probleem nogsteeds voorkomt. De behuizing zijn zo slecht leverbaar dat je steeds moet wachten op nieuwe zendingen, dan verwacht je toch dat bij nieuw zendingen dergelijke stomme fouten opgelost zijn. Ja, ik noem dit een stomme fout aangezien er voor insteekkaarten gewoon standaard maten zijn, waar Cooler Master zich blijkbaar niet aan heeft gehouden.master6464 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:50:
ik heb een tijdje geleden een gewone stacker gekocht en die heeft zo'n bug dat mijn videokaart niet past.(ik heb al wel ringetjes ertussen gezet maar het zit nog steeds niet goed)
Zelf heb ik ook een CM Stacker met het zelfde probleem, ik heb het ook op kunnen lossen met een stel ringetjes tussen de moederbordtray en de afstandbusjes.
Opzich vindt ik de CM Stacker behuizingen prachtig, een mooi strak en degelijk design, alleen de vele kinderziekten en de slechte leverbaarheid leggen er een grote schaduw over.
Ik ben nog een tweede Athlon MP systeempje aan het bouwen welke als 24/7 servertje moet gaan draaien, ik zit nog erg te twijfelen of ik nog weer ga proberen ergens een Zwarte CM Stacker te krijgen. een STC-xxx of 810.
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 09-02-2006 15:56 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heeft iemand enig idee of de Zwarte 810 nog redelijk leverbaar wordt een dezer dagen?
Bij Salland is hij al 3x uitgesteld en ik durf te wedden dat zodra het 20-2-06 is dat deze weer uitgesteld wordt. Ik zag dat z'n zilvere broertje wel op vooraad is dus de verleiding wordt er groot om te wisselen.
Maar als de zwarte wel degelijk weer leverbaar wordt dan wacht ik liever op die. 
Edit:
Heb zojuist de zwarte voor een silvere geruild.
Ben te ongeduldig om te wachten.
Edit:
Heb zojuist de zwarte voor een silvere geruild.
[ Voor 13% gewijzigd door Krizzie op 09-02-2006 21:25 ]
Ik heb dus het probleem met mijn CM stacker dat mijn video kaart er niet inpast door een verkeerd pci-bracket.
Nu heb ik dus een maand geleden het formulier ingevuld op de site met een fotootje van het probleem. Tot nu toe geen reactie gehad, zelfs niet na 3 mails richting techsupport om te vragen of ze mijn aanvraag voor een nieuwe bracket ontvangen hadden.
Iemand nog enig idee wat ik kan doen om een vervangende bracket te krijgen?
Nu heb ik dus een maand geleden het formulier ingevuld op de site met een fotootje van het probleem. Tot nu toe geen reactie gehad, zelfs niet na 3 mails richting techsupport om te vragen of ze mijn aanvraag voor een nieuwe bracket ontvangen hadden.
Inderdaad, mijn excuses, ik bedoelde W-ATX. Heb zelf een E-ATX stekenVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:11:
[...]
STC-T01 kan ook wel E-ATX mobos aan. Het verschil zit hem in het volgende E-ATX 12"x13", W-ATX 13"x16".
doodR-Adioactive schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:38:
Voor de 830 owners onder ons:
http://www.coolermaster.com/activity/830/ep2/index.html
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
heb ook sinds 2 weken een coolermaster stacker STC T01. erg groot erg mooi en ontzettend zwaar
minder is dat mijn 300 watt voeding ontzettend korte kabels heeft (voor midi tower normaal). moet maar een andere voeding aanschaffen want die kabels zitten niet mooi zo.en die kabels van usb enz. van voorkant naar mobo zijn ook wat kort, als ze langer waren kon je ze mooi wegwerken dat gaat bij mij dus niet. maar voor de rest supermooie kast en enorm veel uitbreidingsmogelijkheden
minder is dat mijn 300 watt voeding ontzettend korte kabels heeft (voor midi tower normaal). moet maar een andere voeding aanschaffen want die kabels zitten niet mooi zo.en die kabels van usb enz. van voorkant naar mobo zijn ook wat kort, als ze langer waren kon je ze mooi wegwerken dat gaat bij mij dus niet. maar voor de rest supermooie kast en enorm veel uitbreidingsmogelijkheden
Van de week ook een Stacker gekocht, een RC-810 ( Zwart! 
( had een WC Set gekocht, maarja die paste achteraf niet in mijn midi tower dus op zoek naar een grotere :-), deze was de enigste grote, en nog mooi ook :-)
wel duur voor een kast , 159 euro voor de zwarte versie, maarja je moet wat.
eerst een hoop probs gehad, de winkel gaf me tot 2x toe een compleet zilveren, en toen kwamen ze erachter dat het de verkeerde was ( ze hadden een ander type aangeslagen op kassa), ik had hem al gekocht dus voor 159,-
komt die klootz*k met de mededeling dat die zwarte toch 169,- kost.
na een hoop herrie te hebben geschopt toch voor 159,- meegehad :-D
vandaaag de hele middag aan het booren enzo geweest (pomp, eheim 1048, klein reservoir, een redelijk groot rad), maar het zit er allemaal in :-)
die bevestigingen zijn perfect, alleen mag de handleiding wel wat beter, heb me een ongeluk lopen zoeken hoe dat vast moest, tot ik die platic dingetjes vond
De Mobotray moet ook los kunnen, kan iemand mij vertellen hoe? heb het geprobeerd, maar met geen mogelijkheid lukt het ( overal popagels ook), staat op de doos dat deze los moet kunnen.
voor de rest is het een zeer mooie, en robuuste kast :-) , niks op aan te merken :-) kan voorlopig weer vooruit :-)
hier nog een paar foto's ( niet allemaal even scherp)
Stacker RC-810
( had een WC Set gekocht, maarja die paste achteraf niet in mijn midi tower dus op zoek naar een grotere :-), deze was de enigste grote, en nog mooi ook :-)
wel duur voor een kast , 159 euro voor de zwarte versie, maarja je moet wat.
eerst een hoop probs gehad, de winkel gaf me tot 2x toe een compleet zilveren, en toen kwamen ze erachter dat het de verkeerde was ( ze hadden een ander type aangeslagen op kassa), ik had hem al gekocht dus voor 159,-
komt die klootz*k met de mededeling dat die zwarte toch 169,- kost.
na een hoop herrie te hebben geschopt toch voor 159,- meegehad :-D
vandaaag de hele middag aan het booren enzo geweest (pomp, eheim 1048, klein reservoir, een redelijk groot rad), maar het zit er allemaal in :-)
die bevestigingen zijn perfect, alleen mag de handleiding wel wat beter, heb me een ongeluk lopen zoeken hoe dat vast moest, tot ik die platic dingetjes vond
De Mobotray moet ook los kunnen, kan iemand mij vertellen hoe? heb het geprobeerd, maar met geen mogelijkheid lukt het ( overal popagels ook), staat op de doos dat deze los moet kunnen.
voor de rest is het een zeer mooie, en robuuste kast :-) , niks op aan te merken :-) kan voorlopig weer vooruit :-)
hier nog een paar foto's ( niet allemaal even scherp)
Stacker RC-810
Met Vriendelijke Groet,
Powerline Zoetermeer, had ze op voorraadKrizzie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:16:
Heeft iemand enig idee of de Zwarte 810 nog redelijk leverbaar wordt een dezer dagen?Bij Salland is hij al 3x uitgesteld en ik durf te wedden dat zodra het 20-2-06 is dat deze weer uitgesteld wordt. Ik zag dat z'n zilvere broertje wel op vooraad is dus de verleiding wordt er groot om te wisselen.
Maar als de zwarte wel degelijk weer leverbaar wordt dan wacht ik liever op die.
Edit:
Heb zojuist de zwarte voor een silvere geruild.Ben te ongeduldig om te wachten.
Met Vriendelijke Groet,
De Stacker heeft geen uitschuifbaar mobo tray, alleen een "verwijderbaar" mobo tray om hem bv. in BTX-standaard te zetten. Maar dat kan je met een RC-810 niet. Ben je zeker dat je een 810 hebt ?NightRaider schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:31:
Van de week ook een Stacker gekocht, een RC-810 ( Zwart!
...
staat achterop kast : Rc-810
en op de doos ook removable motherbord tray ( of iets in die richting)
en op de doos ook removable motherbord tray ( of iets in die richting)
Met Vriendelijke Groet,
Als je in de handleiding kijkt zou hij net als zijn voorganger gewoon een verwijderbare moederbord slee moeten hebben. Je moet dan wel eerst een stapel schroefjes los draaien, maar dat staat wel in de handleiding. http://www.coolermaster-e...lation_manual/08_C810.pdf op pagina 2 staat het al duidelijk aangegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2006 01:08 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Een verwijderbaar mobo tray is wat anders als een uitschuif mobo tray 

Het is idd. eruit te halen, maar dan moet je veel schroeven loshalen. Het komt erop neer dat het alleen verwijderbaar is om de omvorming naar BTX te doen in de STC-T01. Ik zal het eens navragen bij CM.

Het is idd. eruit te halen, maar dan moet je veel schroeven loshalen. Het komt erop neer dat het alleen verwijderbaar is om de omvorming naar BTX te doen in de STC-T01. Ik zal het eens navragen bij CM.
Ik heb gemerkt dat er problemen zijn met de levering van het Coolermaster spul (zou het in 1 van die containers hebben gezeten die op Terschelling zijn aangespoeld
), ik kan tot 3-3 wachten op mijn CFF (en het geheugen is nu 'onbekend' wanneer het binnenkomt).
Als ik tijd heb vanmiddag ga ik maar mijn huidige computer ombouwen, een superdeluxe kast met een superdeluxe 550W voeding met een Asrock moederbord er in met alles on-board
Ik wil toch wel eens zien hoe het staat op mijn bureau
Als ik tijd heb vanmiddag ga ik maar mijn huidige computer ombouwen, een superdeluxe kast met een superdeluxe 550W voeding met een Asrock moederbord er in met alles on-board
Ik wil toch wel eens zien hoe het staat op mijn bureau
Ik heb me stacker ook eindelijk! 
1e reactie: jezus wat een groot ding
Ik heb nog NOOIT zolang erover gedaan om een pc in elkaar tezetten, wat een pokke werkje is het om sommige dingen vast te zetten.
Maar het is gelukt!
1e reactie na dat alles erin zat: Dit wordt een steekwagentje mee naar Netgamez.
Wat een gewicht.
Ik heb nog NOOIT zolang erover gedaan om een pc in elkaar tezetten, wat een pokke werkje is het om sommige dingen vast te zetten.

Maar het is gelukt!
1e reactie na dat alles erin zat: Dit wordt een steekwagentje mee naar Netgamez.
Verwijderd
Wil zelf ook zo een kast aanschaffen maar heb een vraag mbt. tot stof, aangezien er geen stoffilters voor de fans gebruikt worden.
Misschien dat de gebruikers deze ervaring willen delen. Heb zelf een keer een high tower gehad met extra fans erin. Daarin was mijn pc aardig verkloot aangezien de stof irritant op de koelblokken ging nestelen, op de mobo en rond het cpu. Ik moet er wel bijvertellen dat de tower op de grond staat, maar toch, in geval van de airflow word er toch wat stof ingehaald.
Blijf het een vervelend fenomeen vinden en vind eigenlijk dat er wasbare filters bij dit soort kasten geleverd moet worden
Bedankt alvast voor de reactie's.
Misschien dat de gebruikers deze ervaring willen delen. Heb zelf een keer een high tower gehad met extra fans erin. Daarin was mijn pc aardig verkloot aangezien de stof irritant op de koelblokken ging nestelen, op de mobo en rond het cpu. Ik moet er wel bijvertellen dat de tower op de grond staat, maar toch, in geval van de airflow word er toch wat stof ingehaald.
Blijf het een vervelend fenomeen vinden en vind eigenlijk dat er wasbare filters bij dit soort kasten geleverd moet worden
Mijn stacker heeft overal een soort gaas zitten als stoffilter voor imprencipe elke opening van de kast.
Verwijderd
Wacht maar tot je er echt heen moet. Ik ging naar een lanparty de eerste keer met mijn stacker kom ik daar aan moet ik een of andere trap op met die kast, dat was ff zwetenKrizzie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:08:
Ik heb me stacker ook eindelijk!
Maar het is gelukt!
1e reactie na dat alles erin zat: Dit wordt een steekwagentje mee naar Netgamez.Wat een gewicht.
Kom je aan het einde van je weekend moet je weer naar beneden en dat is nog veel erger want dan zie je niet eens waar je loopt door het grote gevaarte
Doe maar eens trappen met dit:

Gelukkig hoef ik geen trappen te doen
Gelukkig hoef ik geen trappen te doen
Bij Netgamez hoef je gelukkig geen trappen op met je kast. 
Weet iemand trouwens waar die kleine schakelaar onder de voeding voor is?
Het is een wit groen draadje waar "int-sw" op staat.
Verder vind ik het wel erg kwalijk dat je in een serverkast zoals dit geen grote voeding kwijt kan (Tagan easycon 530W) Ik moest de voeding omdraaien en dat rooster onderin eruit halen en dan nog paste het maar net.
Verder vind ik het wel erg kwalijk dat je in een serverkast zoals dit geen grote voeding kwijt kan (Tagan easycon 530W) Ik moest de voeding omdraaien en dat rooster onderin eruit halen en dan nog paste het maar net.
Mijn Stacker heeft weldegelijk stoffilters met name in het front, waar dus de lucht wordt aangezogen. Tevens zit er een filter in het zijpaneel. Ik heb een CM Stacker uit de STC-xxx serie volgens mij een 2de revisie.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:24:
Wil zelf ook zo een kast aanschaffen maar heb een vraag mbt. tot stof, aangezien er geen stoffilters voor de fans gebruikt worden.
Verwijderd
Is dat niet dat infrastructure dus dat als je kast open staat hij niet aan wil of gaat piepen, dit wordt geloof ik door een aantal moederborden ondersteund. Bij mij zat zoiets al je het omschrijft onderin de kast.Krizzie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:30:
Intrusion Detection bedoel je, zou idd wel eens goed kunnen
Bij de CM830 zitten wel stoffilters. Deze zitten verwerkt in de 5 1/4 frontjes.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:24:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
zo heb um ook eindelijk binnen met 3x een 4,3 hdd bay voor het geval het een fileserver wordt, voorlopig ff met 2 erin.
Maar mijn stacker was toch niet helemaal af zonder de thermaltake x-bay, ik rook niet maar de pilsner houder die eruit komt is toch echt wel handig:P (let niet op de rommel)
Maar mijn stacker was toch niet helemaal af zonder de thermaltake x-bay, ik rook niet maar de pilsner houder die eruit komt is toch echt wel handig:P (let niet op de rommel)
[ Voor 4% gewijzigd door IRCfreAk op 13-02-2006 21:22 ]
nou_Dune_ schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:08:
Als je in de handleiding kijkt zou hij net als zijn voorganger gewoon een verwijderbare moederbord slee moeten hebben. Je moet dan wel eerst een stapel schroefjes los draaien, maar dat staat wel in de handleiding. http://www.coolermaster-e...lation_manual/08_C810.pdf op pagina 2 staat het al duidelijk aangegeven.
een plaats alszijnde een soort uitreksel van de kast, maar hij zit toch gepopnageld voro zover ik zie :-X alle mogenlijke schroeven al opengehad maar niks
waar heb je die 3,5" cardreader vandaan? ik zoek me dood om die dingen, maar zijn alleen in 5,20, sweex en wit :-X
//edit
gaan we showen ?
[ Voor 18% gewijzigd door Night89 op 13-02-2006 23:02 ]
Met Vriendelijke Groet,
http://www.4launch.nl 3,5" zwarte van Apacer, EUR 15,30NightRaider schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:59:
waar heb je die 3,5" cardreader vandaan? ik zoek me dood om die dingen, maar zijn alleen in 5,20, sweex en wit :-X
En dezelfde bij Mycom voor EUR 14,95: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81390&productType=1
Verwijderd
Okej even op de vraag of er voldoende maatregelen zijn voor het opvangen/ buiten de deur houden van het stof. Ik heb hem nu ongeveer 5 maandjes in mijn bezit en er zit niet erg veel stof in de kast. De stoffilters houden best een hoop tegen mits je ze in de zoveel tijd schoon maakt. Er komt altijd wel wat stof in je kast maar je krijgt er pas last van met cooling als er een dikke laag in/ tussen de heatsinks komt en daardoor de warmte niet lekker weg wil. Een klein beetje blijf je altijd wel houden.
@ Krizzie
Met het vervoeren heb ik ook vaak een probleem naar lanparty's. Vooral al je er 2 hebt. Als je slim bent laat je een maat helpen. Scheelt een hoop als je hem met zijn 2en tilt. Kun je aanwijzingen geven aan de ander.
Nou omdat jullie zo aandringen dan maar
Foto1
Foto2
@ Krizzie
Met het vervoeren heb ik ook vaak een probleem naar lanparty's. Vooral al je er 2 hebt. Als je slim bent laat je een maat helpen. Scheelt een hoop als je hem met zijn 2en tilt. Kun je aanwijzingen geven aan de ander.
Nou omdat jullie zo aandringen dan maar
Foto1
Foto2
juist ja als je de pic bekeek zag je 3.5 inch apacerFreaky Gabbur schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:23:
[...]
http://www.4launch.nl 3,5" zwarte van Apacer, EUR 15,30
En dezelfde bij Mycom voor EUR 14,95: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81390&productType=1
ze verkochten ze trouwens ook bij actebis MET floppy erin, en dat in 1 floppy unit echt gaaf.
Kijk maar in de pricewatch: http://tweakers.net/price...ch&Cat2=&Query=cardreaderNightRaider schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:59:
[...]
nou
een plaats alszijnde een soort uitreksel van de kast, maar hij zit toch gepopnageld voro zover ik zie :-X alle mogenlijke schroeven al opengehad maar niks
[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 14-02-2006 08:57 ]
IRCfreAk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:53:
[...]
juist ja als je de pic bekeek zag je 3.5 inch apacer
ze verkochten ze trouwens ook bij actebis MET floppy erin, en dat in 1 floppy unit echt gaaf.

Iemand?Yoshi schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:41:
Ik heb dus het probleem met mijn CM stacker dat mijn video kaart er niet inpast door een verkeerd pci-bracket.
Ik zou zeggen, gooi het hier even:
http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewforum.php?f=24
[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 14-02-2006 17:15 ]
Hmmm, dat is het proberen waard. Thanks!Phuncz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:14:
Ik zou zeggen, gooi het hier even:
No problem, daar zal je waarschijnlijk veel succes boeken, er zitten een aardig deel van de Europese Coolermaster werknemers.
Kan ik niet achterblijven he.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:25:
Okej even op de vraag of er voldoende maatregelen zijn voor het opvangen/ buiten de deur houden van het stof. Ik heb hem nu ongeveer 5 maandjes in mijn bezit en er zit niet erg veel stof in de kast. De stoffilters houden best een hoop tegen mits je ze in de zoveel tijd schoon maakt. Er komt altijd wel wat stof in je kast maar je krijgt er pas last van met cooling als er een dikke laag in/ tussen de heatsinks komt en daardoor de warmte niet lekker weg wil. Een klein beetje blijf je altijd wel houden.
@ Krizzie
Nou omdat jullie zo aandringen dan maar![]()
Foto1
Foto2

Mijn Stacker(tje)
Verwijderd
Nou ik heb het voor elkaar ik heb dan eindelijk mijn stacker er uitzien als BTX
Na wat hulp van mijn pa met zijn slijptol is hij helemaal pas gemaakt
Ik zal morgen wel eens wat foto's posten om het resultaat te laten zien
Na wat hulp van mijn pa met zijn slijptol is hij helemaal pas gemaakt
Ik zal morgen wel eens wat foto's posten om het resultaat te laten zien
Dit topic is gesloten.