7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ze zeggen zelf dat dit afhankelijk is per abo, maar waar het vanaf hangt is weer nergens te vinden.
Dat vraagt Tweak niet, teminste zaterdag niet in mijn geval. Alleen 75euro kaal koper en 25euro aansluitpakket. Dit voor een BBned B10 abbo.Obeja schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:31:
Misschien is het handig in de startpost te vermelden dat Tweakdsl, gewoon 75,- Euro setupkosten vraagt. Bij de meeste providers is dit gratis.
Ze zeggen zelf dat dit afhankelijk is per abo, maar waar het vanaf hangt is weer nergens te vinden.
Heb jij ergens gelezen dat er geen setupkosten worden berekend?
Ja op mijn aanvraag.Obeja schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:51:
Er staat nergen expliciet dat ze het niet vragen, maar in het lijstje met kosten staat dat de setupkosten (dus geen kaal koper) 75,- Euro bedragen.
Heb jij ergens gelezen dat er geen setupkosten worden berekend?
per maand:
34.95 B10 abbo
9.40 non line sharing
eenmalig:
49,00 Copperjet 1616
75,00 Kaal koper
25,00 modem pakket
Dit zijn alle bedragen die gaan gelden in mijn geval. Bij setupkosten staat "Gratis setupkosten".
Anders doe je een volledige aanvraag, dan zul je het zelf zien staan. Een volledige aanvraag zonder deze door te faxen, wordt door TweakDSL gezien als een offerte. Teminste, dit mailde ze mij, omdat ik vroeg om een offerte ivm kaal koper en non line sharing.
d. Stuur een opzegging naar uw huidige ISP waarin u meldt middels migratie over te willen stappen.Bl@de schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:22:
[...]
Dat zou behoorlijk zuur zijn...
Echter schreef TweakDSL dit aan mij:
[...]
We wachten vol spanning af!
e. U krijgt dan via ons te horen wanneer de migratie zal plaatsvinden.
En hier gaat het dan mis. Je huidige ISP kan een opzegging verwerken, of deze niet verwerken. Een opzegging ontvangen en op een stapel plaatsen om te controleren na een paar weken of jij inderdaad gaat migreren (of bent gemigreerd) en dan de abonnements kosten weer verrekenen etc is geen doen.
Stel dat je nu niet migreerd toch? En ze stoppen je abonnement en de facturatie. Je lijn hebben ze dan niet opgezegd en zij blijven dus doorbetalen aan de telco weer? Ondoenlijk dit....
Dus ze verwerken hem maar om zich niet in de vingers te snijden later mogelijk. Want een half opzegging kennen ze niet immers. Eigenlijk zeg je niet eens op maar doe je een soort aankondiging...
TweakDSL berust zich hier compleet op een aanname van het opzeg verwerkings proces van een andere partij, onmogelijk dus.
Zeeland helemaal niets.fjs schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:35:
Ik had even gekeken naar hoeveel centrale's BabyXL heeft. Dit is echt niet veel. Als de gegevens kloppen zijn er in Drenthe maar 3 centrale's waar BabyXL adsl heeft.
Kiest BabyXL ervoor om meer in het westen eerste adsl2 aan te sluiten? Ik bedoel waar hebben we het nu over, 3 centrale's in heel Drenthe. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Je zit toch bij de TweakDSL club? Niet bij Tiscali noch bij BaByXL?fjs schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:06:
[...]
Beetje kip en ei verhaal. Je zult een goede aanbod moeten hebben wil je meer klanten krijgen. Zo in iedergeval niet. En zo kunnen mensen die dan wel gekozen hebben voor BabyXL zich niet welkom voelen bij een club die selectief adsl2 uitrolt.
Een telco zal natuurlijk ergens diensten gaan aanbieden als het ergens brood in ziet. Nu zie je dat de grotere steden in het oosten/noorden van het land wel BaByXL dekking hebben. Alleen vallen Drente en Friesland hier een beetje buiten. Maar relatief tot het aantal mensen dat er wonen valt het wel weer mee ook.
Helaas is het een marktwerking voor de mensen die mooi/rustig wonen. Maar zolang het niet overheid geregeld is zal je daar wellicht altijd langer moeten wachten of achter het netje vissen.
Misschien is het gewoon stomme pech dat je later pas ADSL2+ kan ontvangen van Tiscali dan nu vanaf 1 februari. Van de drie centrales in Drente zijn er namelijk 2 wel ADSL2+ geschikt in de eerste lichting.
Drente heeft 84 centrales met ongeveer 191700 aansluitingen totaal daar op. Dat zijn behoorlijk wat 'kleine' centrales. Deze hebben wel dezelfde investeringen nodig natuurlijk.
Vergelijk je nu met de provincie Utrecht heb je 73 centrales met 453900 aansluitingen/huishoudens/bedrijven. 't Is nogal een verschil ook natuurlijk.
Hier heeft Tiscali weer wel zowel op Deventer-Oost als Deventer-Centrum ADSL2+ dekking.Defiant schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:43:
Weet iemand al of er al ergens een planning publiekelijk is gemaakt voor februari voor de bbned migratie ? Ik zit op een bbned locatie, maar adsl2+ is nog steeds niet beschikbaar, en in oudere planningen van januari komt mijn centrale (dv-o) helemaal niet voor. Ik zou opzich voor tis kunnen gaan, maar het adsl2+ abbo is een beetje overkill qua prijs/snelheid, zeker gezien mijn afstand naar de centrale.
ADSL heeft ongeveer 10 a 15% overhead op de ruwe DSL lijnsnelheid. Dus 10240kbps = (delen door 10 ongeveer) 1000kByte/s haalbaar, maximaal.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:04:
[...]
net eens de newsserver van tweakdsl zelf getest en dan haal ik wel 950,
zal zo nog eens kijken of niks op 10mbit staat...(router /net-kaart ofso..)
maar ik dacht 10mbit is gewoon 1250 kb...
Of kabel compenseert er voor. Je koopt een snelheid en ze leveren dat (hoop je als je geluk hebt in je regio) ook. ADSL verkoopt men de ruwe lijnsnelheid, niet de behaalde snelheid. BaByXL compenseert (op de lagere snelheden, bij wo niet mogelijk natuurlijk) daarom al sinds jaar en dag. Misschien doen de kabelaars dat ook wel?The Wizard schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:12:
[...]
Niet bij ADSL, je hebt dan diverse factoren die voor overhead zorgen, meer dan bij kabel.
[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 30-01-2006 19:18 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb even een 'proef aanvraag' gedaan en inderdaad zie op de laatste pagina dat setupkosten 0,- euro zijn. Wel vreemd dat ze dit niet vermelden, het maakt het product alleen maar aantrekkelijker.spokje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:07:
Klopt, ik had ook geen setupkosten. Staat idd 75 euro op de site, maar wordt niet doorberekend. Als je een normale aanvraag doet, dan betaal je alleen 25 euro voor je modempakket
ADSL heeft toch ook nog de ATM overhead?bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:10:
[...]
Of kabel compenseert er voor. Je koopt een snelheid en ze leveren dat (hoop je als je geluk hebt in je regio) ook. ADSL verkoopt men de ruwe lijnsnelheid, niet de behaalde snelheid. BaByXL compenseert (op de lagere snelheden, bij wo niet mogelijk natuurlijk) daarom al sinds jaar en dag. Misschien doen de kabelaars dat ook wel?
1
2
3
4
5
6
| ADSL is: TCP/IP over ATM, en ATM heeft veel overhead. TCP/IP vergt 40 bytes overhead per frame van (maximaal) 1500 bytes = 3%. Overhead ATM is veel groter: per ATM-pakketje van 53 bytes, groter of kleiner is er niet, zijn er 5 bytes overhead, per 27 pakketjes 1 ATM pakket zonder payload en dan nog per TCP/IP-frame 8 extra bytes = 13%. |
Ze hebben alleen afsluitkosten, die moet je betalen als je na een jaar opzegt. Na 2 jaar vervallen deze kosten.Obeja schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:39:
[...]
Ik heb even een 'proef aanvraag' gedaan en inderdaad zie op de laatste pagina dat setupkosten 0,- euro zijn. Wel vreemd dat ze dit niet vermelden, het maakt het product alleen maar aantrekkelijker.
- minimale contractsduur is 1 jaar, tenzij anders vermeld, daarna opzegbaar per maand.
- voor adsl2 verbindingen geldt dat men na 24 maanden geen afsluitkosten meer heeft. Binnen deze periode moeten we je € 75,- in rekening brengen, naast de resterende betalingstermijnen
[ Voor 27% gewijzigd door The Wizard op 30-01-2006 19:57 ]
Is daar iets aan te doen? Andere nameserver kiezen?The web site name supplied by your browser (“hoi”) is not known by this server.
Info More about Niue
Blue Latitudes
"Niue... a glimpse of Polynesia not yet ravaged by mass tourism"
For more information on how to register your own .nu domain go to the .NU Domain Ltd website at www.nunames.nu
[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 30-01-2006 20:18 ]
Tja, wat wij hier te horen kregen was dat we bij KPN/Planet moesten opzeggen met behoud van signaal en vervolgens bij TweakDSL aanvragen, bevestiging gehad per mail. Bellen vandaag naar KPN/Planet om te vragen of alles nu goed zit en klaar is, krijgen we te horen dat 't juist zo niet moet omdat ze als 't signaal erop blijft er geen nieuw abbo op kunnen gooien en dat we kunnen rekenen op 2 weken downtimebjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:10:
[...]
d. Stuur een opzegging naar uw huidige ISP waarin u meldt middels migratie over te willen stappen.
e. U krijgt dan via ons te horen wanneer de migratie zal plaatsvinden.
En hier gaat het dan mis. Je huidige ISP kan een opzegging verwerken, of deze niet verwerken. Een opzegging ontvangen en op een stapel plaatsen om te controleren na een paar weken of jij inderdaad gaat migreren (of bent gemigreerd) en dan de abonnements kosten weer verrekenen etc is geen doen.
[..]
TweakDSL berust zich hier compleet op een aanname van het opzeg verwerkings proces van een andere partij, onmogelijk dus.

Tweak helpdesk was niet te bereiken, morgen maar eens proberen... Toch fijn van die tegenstrijdige beweringen
[ Voor 14% gewijzigd door Leftblank op 30-01-2006 20:38 ]
Spyware op je eigen PC waarschijnlijk, of, inderdaad een verkeerde nameserver. Maar de nameservers van TweakDSL doen dit niet in ieder geval...dus mischien is op jou PC een andere nog actief.Jesse schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:16:
Vandaag is de internetverbinding hier succesvol overgezet naar een T3 abo. Ik ben er erg tevreden over, alleen een ding staat me nogal tegen. Als ik naar een willekeurige niet bestaande website ga (bijvoorbeeld [url=http://hoi/]http://hoi/[/url]) krijg ik een 404 pagina met reclame:
[...]
Is daar iets aan te doen? Andere nameserver kiezen?
Dat komt weer omdat KPN-DSL pas sinds een paar maanden (en alleen via XS4all) zelf de netwerk overstap aanbiedt (telco-telco migratie). Echt geinformeerd over het hoe en wat zijn ze dus nog niet.Yorixz schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:38:
[...]
Tja, wat wij hier te horen kregen was dat we bij KPN/Planet moesten opzeggen met behoud van signaal en vervolgens bij TweakDSL aanvragen, bevestiging gehad per mail. Bellen vandaag naar KPN/Planet om te vragen of alles nu goed zit en klaar is, krijgen we te horen dat 't juist zo niet moet omdat ze als 't signaal erop blijft er geen nieuw abbo op kunnen gooien en dat we kunnen rekenen op 2 weken downtime
Tweak helpdesk was niet te bereiken, morgen maar eens proberen... Toch fijn van die tegenstrijdige beweringen
Voor een telco-telco migratie is het van belang dat er aan je huidige verbinding nog geen 'sloop opdracht' hangt vanaf je oude ISP/netwerk. Als dat al ingepland is kan er geen telco-telco migratie meer opgestart worden voor die lijn.
Nu gaat het alleen weer niet om de planning bij je ISP over je ophef. Maar een tak van KPN waar je geen contact met kunt hebben. Dit is de tak die de koperlijnen en de aanpassingen (dus ook ophef, aanleg & migratie) hierop administreert en uitvoert met monteurs netjes.
Hmz, spyware idd. Bedankt voor de tip.Xandrios schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:44:
[...]
Spyware op je eigen PC waarschijnlijk, of, inderdaad een verkeerde nameserver. Maar de nameservers van TweakDSL doen dit niet in ieder geval...dus mischien is op jou PC een andere nog actief.
Ik maar denken dat het aan TweakDSL lag.
[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 30-01-2006 21:31 ]
Verwijderd
ik had eerst zon 10mbit besteld met dat media ding....(maar had per ongeluk zonder media ding geklikt... en uiteindelijk ook zonder besteld
ZONDER:
35 per maand en eerste 6 maanden 15 korting.. en 25 vor modem pakket (gratis modem en setup)
MET: 35 per maand en eeste 3 maanden 15 korting.... (uit mn hoofd, modem iets van 60 en en setup kosten ook zo iets) het kwam erop neer dat die media player geen 50 euro zou kosten maar 170 euro,,,,,
Ik doel dus op de '+' . Ik heb in grafieken gezien dat de plus variant sneller is op een afstand van 3 km van de centrale.
Loont het in theorie om voor de ADSL2+ te kiezen ipv de 'gewone' ADSL2' van Tweakdsl. ? Of is het allemaal gelijk en is Tweakdsl gewoon de '+' vergeten.
TweakDSL heeft gewoon de + weggelaten voor t gemak denk ik. Voor zover ik weet gebruikt iedere telco/provider ADSL2+Obeja schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:55:
Is er verschil tussen de 10mbit ADSL2 van Tweakdsl en de 10mbit ADSL2+ van internl.net.
Ik doel dus op de '+' . Ik heb in grafieken gezien dat de plus variant sneller is op een afstand van 3 km van de centrale.
Loont het in theorie om voor de ADSL2+ te kiezen ipv de 'gewone' ADSL2' van Tweakdsl. ? Of is het allemaal gelijk en is Tweakdsl gewoon de '+' vergeten.
Dat zou vreemd zijn als de Zyxel 2602HW-61c niet gecertificeerd zou zijn. TweakDSL levert dit modem tenslotte ook op BBned ADSL lijnen.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:41:
Vandaag mijn lijnmeting van BBNed gehad, uitgevoerd door een bedrijf dat Baas heetZe hadden met hun meetapparatuur een 18 tot 19 Mbit verbinding, da's 3 tot 4 Mbit hoger dan met mijn modem. De lijnwaardes waren goed, zowel in de centrale als bij mij thuis... Ze konden zelfs meten dan mijn huis iets van 900 meter van de centrale zit, de postcode check geeft 705 meter aan dus dat scheelt niet zoveel...
De eindconclusie van hun was dat mijn Zyxel 2602HW-61c niet BBNed gecertificeerd was en dat ze TweakDSL zouden vragen om mijn modem te vervangen?!?!? Ben benieuwd wat hier verder uit voort komt...
Ik heb er zelf eentje vanwege de migratie naar B10.
Ik zit nu nog op gewoon ADSL dus kan nog niet zeggen wat de snelheid gaat worden .....
Dat dacht ik ook, waarom iets leveren wat niet gecertificeerd zou zijn voor een lijnsoort als BBNed??!?! Ben benieuwd wat TweakDSL gaat zeggen... Denk dat als het een nieuw modem wordt, dat het dan de Speedtouch met WLAN / 4 x ethernet en twee telefoonpoorten gaat wordenHoppyF schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:02:
[...]
Dat zou vreemd zijn als de Zyxel 2602HW-61c niet gecertificeerd zou zijn. TweakDSL levert dit modem tenslotte ook op BBned ADSL lijnen.
Ik heb er zelf eentje vanwege de migratie naar B10.
Ik zit nu nog op gewoon ADSL dus kan nog niet zeggen wat de snelheid gaat worden .....
https://powershellisfun.com
Ik ben in het bezit van een Draytek 2200VG Router met voip (werkt prima) icm met multikabel.
Biedt het enig voordeel om een ander modem te kiezen dan de gratis Copperjet 816?
Of kan ik beter kiezen voor CopperJet 1616 (49,- Euro) die speciaal voor adsl2+ ontwikkeld is.
Of misschien zijn de duurdere modems stabieler ?
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml#4
sheet http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
[ Voor 32% gewijzigd door Ensinker op 30-01-2006 23:18 ]
Hmm... Daar staat mijn Zyxel inderdaad niet tussen... Maar wat hebben jullie dan voor Zyxel 2602HW-61C ervaringen?Gilly schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:17:
Hier staat alle modem info mbt BBned
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml#4
sheet http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
https://powershellisfun.com
Tis heeft inderdaad adsl2+ dekking hier, maar het tweak tis adsl2+ abbo (50 euro voor WO) is buiten m'n budget. B10 zou ideaal zijn, maar zonder bbnet adsl2+ mogelijkheid is dat niet aan te vragen, vandaar dat ik benieuwd was naar een planning.bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:10:
Hier heeft Tiscali weer wel zowel op Deventer-Oost als Deventer-Centrum ADSL2+ dekking.
Ik heb nu tijdelijk een planet internet abbo met 3 maand proeftijd, dus ik volg de migratie perikelen van planet->tweak met interesse.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Gezien de ISP's die via het Tiscali netwerk leveren in het verleden alle snelheden en smaken al eens geleverd hebben bijna letterlijk sta ik niet gek te kijken als er ook een T10 komt.Defiant schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:26:
[...]
Tis heeft inderdaad adsl2+ dekking hier, maar het tweak tis adsl2+ abbo (50 euro voor WO) is buiten m'n budget. B10 zou ideaal zijn, maar zonder bbnet adsl2+ mogelijkheid is dat niet aan te vragen, vandaar dat ik benieuwd was naar een planning.
Ik heb nu tijdelijk een planet internet abbo met 3 maand proeftijd, dus ik volg de migratie perikelen van planet->tweak met interesse.
Je kan ook er een mailtje aan wagen of je nu T3 kan bestellen (leuke aanbieding nog 1 dag) en later upgraden naar een hogere snelheid. Of dat kan/mag kan je nu alvast vragen en de bevestiging bewaren bijvoorbeeld.
[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 30-01-2006 23:29 ]
groetjes,
Mainuser X
Hmm, vandaag toch maar even naar Tweak bellen dan en vragen wat zij d'r van zeggen. We hebben 'n brief van Planet waarin staat dat we tot 26 februari oid kunnen aangeven naar welke ISP we verhuizen (of 't kunnen annuleren volgensmij), misschien is 't nog niet te laatbjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:24:
[...]
Dat komt weer omdat KPN-DSL pas sinds een paar maanden (en alleen via XS4all) zelf de netwerk overstap aanbiedt (telco-telco migratie). Echt geinformeerd over het hoe en wat zijn ze dus nog niet.
Voor een telco-telco migratie is het van belang dat er aan je huidige verbinding nog geen 'sloop opdracht' hangt vanaf je oude ISP/netwerk. Als dat al ingepland is kan er geen telco-telco migratie meer opgestart worden voor die lijn.
Nu gaat het alleen weer niet om de planning bij je ISP over je ophef. Maar een tak van KPN waar je geen contact met kunt hebben. Dit is de tak die de koperlijnen en de aanpassingen (dus ook ophef, aanleg & migratie) hierop administreert en uitvoert met monteurs netjes.
Ik denk al geweest?.. men heeft eerst uitgebreid getest (daarom duurde het ook even).. en nu dan de invoering.. althans dat lijkt mij de meest logische verklaringYapser schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 07:42:
Waar is de tijd dat men eerst probeerde?
Ah, dat is super!Yorixz schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:07:
[...]
Hmm, vandaag toch maar even naar Tweak bellen dan en vragen wat zij d'r van zeggen. We hebben 'n brief van Planet waarin staat dat we tot 26 februari oid kunnen aangeven naar welke ISP we verhuizen (of 't kunnen annuleren volgensmij), misschien is 't nog niet te laat
Dat betekent dat KPN-DSL je lijn nog niet aanmeldt voor 'sloop' tot die datum. Om zo voor jouw te zorgen dat je met je huidige KPN-DSL lijn bijvoorbeeld van Planet naar XS4all kan stappen nog. Een handig 'bij effect' is ook dat een telco-telco migratie naar TweakDSL dus nog kan tot die datum.
Dus tot die datum kan het ingepland worden door TweakDSL. Uitvoering hoeft er niet persé voor te liggen, maar is wel handig.
Duh! Het testen heeft echt maanden geduurd, vandaar dat we nu pas ADSL2+ krijgen...Yapser schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 07:42:
Waar is de tijd dat men eerst probeerde?
Ik heb idd die brief ook gehad, maar voor zover ik begrepen heb worden VANAF morgen de eerste mensen omgezet naar ADSL2+. Het staat er niet echt duidelijk in, dat geef ik toe, maar voor zover ik het er uit op kon maken kan het dus voor sommige mensen wel wat langer duren... Of heb ik het mis??Mainuser X schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 07:36:
IK heb een tijdje geleden een brief gekeregen dat adsl 2+ morgen actief wordt. Maar ik heb hier gelezen edat een heleboel mensen die brief hebben gekregen. Word deze actie gefaseerd uitgevoerd ? OF kan ik morgen adsl testen ?
groetjes,
Mainuser X
Niemand? Ik wil graag vandaag een aanvraag doen.Obeja schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:16:
Wie kan mij helpen een knoop doorhakken mbt keuze modem.
Ik ben in het bezit van een Draytek 2200VG Router met voip (werkt prima) icm met multikabel.
Biedt het enig voordeel om een ander modem te kiezen dan de gratis Copperjet 816?
Of kan ik beter kiezen voor CopperJet 1616 (49,- Euro) die speciaal voor adsl2+ ontwikkeld is.
Of misschien zijn de duurdere modems stabieler ?
bij mij staat ook VANAF 1 feb. mijn postcode gebied valt er onder; dus ze gaan upgraden. het is een maandje later; dus daarom kreeg ik een maand korting. (netjes doorgevoerd overigens)slash24 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:39:
[...]
Ik heb idd die brief ook gehad, maar voor zover ik begrepen heb worden VANAF morgen de eerste mensen omgezet naar ADSL2+. Het staat er niet echt duidelijk in, dat geef ik toe, maar voor zover ik het er uit op kon maken kan het dus voor sommige mensen wel wat langer duren... Of heb ik het mis??
ik lees het mailtje als: op 1 feb gaan we je overzetten.
You are NIJL-ed!
Verwijderd
In mijn mailtje staat het volgende:slash24 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:39:
[...]
Ik heb idd die brief ook gehad, maar voor zover ik begrepen heb worden VANAF morgen de eerste mensen omgezet naar ADSL2+. Het staat er niet echt duidelijk in, dat geef ik toe, maar voor zover ik het er uit op kon maken kan het dus voor sommige mensen wel wat langer duren... Of heb ik het mis??
Geachte TweakDSL abonnee,
Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
wel vanaf 1 februari a.s.
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar
ADSL2 zodra het mogelijk is.
Ik maak hier uit op, dat als je op een geschikte locatie woont (geschikte dslam denk ik), je vanaf 1 feb ADSL2+ hebt.
Het gaat ook hier om. 1-02 gaan we je omzetten zodra het mogenlijk is. Dat begrijp ik niet. Maar we wachten wel af.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:05:
[...]
ADSL2 zodra het mogelijk is
[ Voor 15% gewijzigd door Mainuser X op 31-01-2006 11:15 ]
we merken het wel morgenVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:05:
[...]
In mijn mailtje staat het volgende:
Geachte TweakDSL abonnee,
Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
ADSL2 zodra het mogelijk is.
Ik maak hier uit op, dat als je op een geschikte locatie woont (geschikte dslam denk ik), je vanaf 1 feb ADSL2+ hebt.

You are NIJL-ed!
Ah ok, erg bedankt voor je antwoord! Volgens Tweak zou 't abbo op 10 februari geactiveerd worden, modem komt vandaag binnen als 't goedis. Dan is 't zaakje minder 'fout' gegaan dan ik dachtbjck schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:16:
[...]
Ah, dat is super!
Dat betekent dat KPN-DSL je lijn nog niet aanmeldt voor 'sloop' tot die datum. Om zo voor jouw te zorgen dat je met je huidige KPN-DSL lijn bijvoorbeeld van Planet naar XS4all kan stappen nog. Een handig 'bij effect' is ook dat een telco-telco migratie naar TweakDSL dus nog kan tot die datum.
Dus tot die datum kan het ingepland worden door TweakDSL. Uitvoering hoeft er niet persé voor te liggen, maar is wel handig.
De 1616 heeft mogelijkheid tot Voip dat de 816 niet heeft, dus je moet zelf kijken of je dat belangrijk vind.Obeja schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:49:
[...]
Niemand? Ik wil graag vandaag een aanvraag doen.
☻/
/▌
/ \
Ik heb zelf een 8 mbit lijntje met VoDSL, en als ik nu upgrade ben ik mijn VoDSL kwijt.
Verder krijg je bij de upgrade een 816-2p voor 85 euro, en ik heb al zo'n ding.
Ik hoop dat ze straks met een aanbieding komen voor upgrade BBnet met VoDSL zonder modem aanschaf. Dan flash ik die 816-2p zelf wel even.
Ben benieuwd....heb wel geen mail gehad....
Moeten we reset doen of gewoon inloggen en checken naar je nieuwe sync settings?
Ik teken nergens meer voor
Ik hoop het ook dat ze met een leuke VoDSL aanbieding komen. Ik heb ook een 8 Mbit verbinding met VoDSL aansluiting. Nu overstappen betekend automatisch geen VoDSL meer en dat is geen optie.FireAge schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:53:
Ik heb even wat info gevraagd over de upgrade voor bestaande klanten met VoDSL.
Ik heb zelf een 8 mbit lijntje met VoDSL, en als ik nu upgrade ben ik mijn VoDSL kwijt.
Verder krijg je bij de upgrade een 816-2p voor 85 euro, en ik heb al zo'n ding.
Ik hoop dat ze straks met een aanbieding komen voor upgrade BBnet met VoDSL zonder modem aanschaf. Dan flash ik die 816-2p zelf wel even.
Toendertijd heeft TweakDSL KPN helemaal voor mij opgezegd zonder dat ik vervolgens 'kaal koper' kosten hoefde te betalen. Volgens de helpdesk moeten die sowieso betaald gaan worden bij een nieuw contract, dus dat maakt het gelijk al weer ietsje minder aantrekkelijk.
Over het flashen van de 816-2p, werkt dat een beetje denk je? Heeft al iemand dat werkend gekregen icm met ADSL2? Ik zal nu eerst even zoeken op het forum, maar zover ik het mij kan herrinneren heb ik alleen nog maar reacties gezien waarin het flashen wel oke lijkt te gaan, maar dat de lijn niet op ADSL2 waarden ingetraind wordt. Ik kan mis zitten hoor. De helpdesk was in ieder geval stellig overtuigd dat het dus helemaal niet kon en ik moest een modem er bij aanschaffen.
Hoe weet je dat? Kun je dat ergens zien?bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:10:
Misschien is het gewoon stomme pech dat je later pas ADSL2+ kan ontvangen van Tiscali dan nu vanaf 1 februari. Van de drie centrales in Drente zijn er namelijk 2 wel ADSL2+ geschikt in de eerste lichting.
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
ADSL_G.dmt
Was dit nu adsl 1 of is nu adsl 2. Ik vraag dit omdat mijn waardes in mijn modem anders zijn geworden. Ik zit op een Tisadsl 2 lijn en mijn zyxel 2606 modem trainde niet hoger in dan 7134. Nu Traint hij wel in op 8064 en is mijn noise margin waarde ook hoger geworden. Ik heb verder niets met bekabeling gedaan.
Als ze morgen al beginnen met upgraden, dan zal dat alsnog gefaseerd gebeuren. Dus kan het alsnog best wel een lange tijd duren voordat jou modem ook daadwerkelijk hoger intrained.Quakie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:
Ga rond midden nacht bij me modem liggen![]()
Ben benieuwd....heb wel geen mail gehad....
Moeten we reset doen of gewoon inloggen en checken naar je nieuwe sync settings?
Sowieso, men lijkt het idee te hebben dat op de 1ste februari alles om gaat....maar dat is helemaal niet zeker. Dat stond ook niet in het mailtje.
ADSL1.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:27:
Ik krijg in mijn modem het volgende te zien:
ADSL_G.dmt
Was dit nu adsl 1 of is nu adsl 2. Ik vraag dit omdat mijn waardes in mijn modem anders zijn geworden. Ik zit op een Tisadsl 2 lijn en mijn zyxel 2606 modem trainde niet hoger in dan 7134. Nu Traint hij wel in op 8064 en is mijn noise margin waarde ook hoger geworden. Ik heb verder niets met bekabeling gedaan.
Jawel, zo stond het er wel.Xandrios schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:42:
[...]
Sowieso, men lijkt het idee te hebben dat op de 1ste februari alles om gaat....maar dat is helemaal niet zeker. Dat stond ook niet in het mailtje.
Hier staat toch dat men vanaf 1 februari ADSL2 gaat leveren op de geschikte locaties....dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
Ze hadden het beter iets anders kunnen schrijven, maar goed.
Ik heb zelf iig wel geduld hoor, ik kijk gewoon elke ochtend ff in de ZyXEL wat de linesync is
Er staat vanaf en dat betekend dat het ook 2 februari of later zou kunnen zijn.Wildfire schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:34:
[...]
Hier staat toch dat men vanaf 1 februari ADSL2 gaat leveren op de geschikte locaties.
Ze hadden het beter iets anders kunnen schrijven, maar goed.
Ik heb zelf iig wel geduld hoor, ik kijk gewoon elke ochtend ff in de ZyXEL wat de linesync is
Vanaf betekend niet alleen de dag die er vermeld word.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Heeft hier iemand toevallig een planning van deze upgrades?

Sommige mensen weten meer dan nodig. Je kan het uitvinden door op http://adsl.hunen.net/ te kijken welke centrales Tiscali (BaByXL) nogmeer dekking heeft en gooi die postcodes (die van centrale zelf of een bestaande vlak bij) in de postcode check van TweakDSL bijvoorbeeld.
Hik vanmiddag niet gemerkt in je verbinding?sylvesterrr schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:17:
Er wordt inderdaad waarschijnlijk bedoelt dat Tiscali vanaf 1 februari begint met het leveren van ADSL2+-verbindingen op de geschikte lokaties. Het staat er inderdaad slordig...
Heeft hier iemand toevallig een planning van deze upgrades?(Nijmegen-Hatertse Hei)
Tiscali is druk bezig om alle reeds omgebouwde centrales nog een software aanpassing te doen.
Strookt niet helemaal wat Xs4all vermeldde: Vanaf 1 februari zullen alle BaByXL klantenXandrios schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:42:
[...]Sowieso, men lijkt het idee te hebben dat op de 1ste februari alles om gaat....maar dat is helemaal niet zeker. Dat stond ook niet in het mailtje.
[...]
met een analoge verbinding geupgrade zijn naar ADSL 2+.
Verwijderd
Vandaar. Dat heb ik gemerkt . Dat is wellicht ook de reden dat mijn modem nu beter intraint dan gisteren. Hlm-san = centralebjck schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:32:
[...]
[...]
Hik vanmiddag niet gemerkt in je verbinding?
Tiscali is druk bezig om alle reeds omgebouwde centrales nog een software aanpassing te doen.
Bij tweakdsl zie ik dit: CopperJet 1616 ADSL2 ISDN (CopperJet ADSL2+ ISDN met VoIP en VoDSL)
En op de AlliedData site zie ik dit: Voice over IP SIP, MGCP, Voice over DSL ELCP, CAS, CCS
Dat lijkt me dus VoIP ondersteuning, waar ik dus speciaal dit moden voor genomen heb. Waar is m'n VoIP menu dan?
edit: zie net op de AD site 2 verschillende firmware types. Ze hebben hetzelfde versienummer maar één heet VoIP en de ander heet VoATM. Standaard heb je dus standaard VoATM en als je VoIP wilt hebben moet je de hele firmware flashen? Handig dat ze dat nergens aangeven.
[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 31-01-2006 23:38 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik was pas om 7 uur weer thuis, dus nee. Ach, ik merk vanzelf wel wanneer de upgrade wordt doorgevoerd. Ik heb al maandje of 4-5 kunnen wachten, dan kunnen daar nog een paar weekjes er wel bij denk ik.bjck schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:32:
Hik vanmiddag niet gemerkt in je verbinding?
nee zonder gein,
net als hier boven, komt wanneer het komt, ben tevreden met 8Mbit.
Inderdaad nog steeds 8 mbit voor 39.95Quakie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:06:
Helaasna modem reset zelfde als ervoor..
nee zonder gein,
net als hier boven, komt wanneer het komt, ben tevreden met 8Mbit.
Ik vond dit in de handleiding van de CopperJet 816-2P die ik heb:
Wat bedoelen ze met "DE" SNTP module? Ik kan namelijk nergens anders in de handleiding iets terugvinden over deze module, en in de web of telnet config van het modem/router kan ik al helemaal niks vinden mbt het instellen van de tijd, al dan niet via het NTP protocol.For each event displayed in the table, the following information is provided:
• when the event occurred (in seconds since your system was restarted)
Note – If you are using the SNTP module, this column will display the current time
as given by the SNTP server.
Verder wil ik opmerken dat mijn aanvraag proces soepel is verlopen en de "wensdatum" voor ingang van de verbinding perfect is nageleefd.
Ik vind wel dat de website verschrikkelijk slecht is qua informatie voorziening en sommige dingen zelfs tegenstrijdig zijn. Nu maakt me dit niet zoveel uit allemaal, heb immers een goedwerkende verbinding en redelijke know-how wat adsl betreft, maar ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen die zich wat willen verdiepen voor ze iets aanschaffen hier niet echt vrolijk van worden.
De customer en mailbox-beheer pagina's zijn trouwens volgens mij ook alles behalve af; de mailbox-beheer pagina mist zelfs een log-out knop, maar ik heb begrepen dat daar (ooit) verbetering in komt.
Verwijderd
1 feb zal het dus wel weer niet worden
hopen dat het vandaag gebeurt, of word het nog weken wachten
adsl2 kan je ook lang op wachten, het is ADSL2+ namelijk
[/mierenneukmodus]
Bovendien staat er vanaf...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Snotverdikkie, je hebt gelijk. Da's dus echt echt domme pech. Maar ik begrijp het dan niet helemaal. Assen is toch de hoofdstad van Drenthe, dan zou je daar toch eerst voor kiezen. Nouja. Het zal wel komen. In iedergeval bedankt.bjck schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:32:
Sommige mensen weten meer dan nodig. Je kan het uitvinden door op http://adsl.hunen.net/ te kijken welke centrales Tiscali (BaByXL) nogmeer dekking heeft en gooi die postcodes (die van centrale zelf of een bestaande vlak bij) in de postcode check van TweakDSL bijvoorbeeld.
Ik snap trouwens de redenatie dan niet. De centrale waar ik op zit heeft minstens al het niet meer is aansluitingen dan menig ander. En in augustus vorig jaar is op mijn centrale BabyXL beschikbaar gekomen. Je zou dan toch denken dat dat gelijk adsl2 apparatuur zou worden.
[ Voor 19% gewijzigd door fjs op 01-02-2006 10:14 ]
To boldly go where no man has gone before...
nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en wel vanaf 1 februari a.s. |
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar |
ADSL2 zodra het mogelijk is. Omdat dit tot onze spijt toch een maandje later is dan oorspronkelijk verwacht zullen we je over de maand januari een korting op je abonnement geven van 50%. |
omdat het een MAAND later is dat adsl2+ geactiveerd wordt, krijg je korting..
dus vandaag gaat het wel gebeuren lijkt me
You are NIJL-ed!
Het staat er toch echt duidelijk - vanaf 1 februari wordt ADSL2+ geleverd.Nijl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:23:
in mijn mail staat:
nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en wel vanaf 1 februari a.s. Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar ADSL2 zodra het mogelijk is. Omdat dit tot onze spijt toch een maandje later is dan oorspronkelijk verwacht zullen we je over de maand januari een korting op je abonnement geven van 50%.
omdat het een MAAND later is dat adsl2+ geactiveerd wordt, krijg je korting..
dus vandaag gaat het wel gebeuren lijkt me
Als dus blijkt dat ze eigenlijk bedoelden "ergens in februari", dan zijn we dus blij gemaakt met een dode mus.
Ik zat afgelopen week ook al zo van "yay, eindelijk, 1 februari is er bijna en dan heb ik ADSL2+". En dan hoor ik de dag vantevoren "hoho, ze bedoelen ergens in februari, niet OP 1 februari".
Geez.
Afijn. Ik wacht dus maar weer af.
Ik zie het wel gebeuren... ik kom de teleurstelling wel weer te boven
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 01-02-2006 10:40 ]
Je geeft het zelf al aan. Er staat toch niet OP 1 februari. Er staat duidelijk VANAF. Dacht je nu echt dat ze van 31 januari op 1 februari iedereen ff overzetten. Wanneer het ook gebeurd het zal altijd gefaseerd gedaan worden.Wildfire schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:31:
[...]
Het staat er toch echt duidelijk - vanaf 1 februari wordt ADSL2+ geleverd.
Als dus blijkt dat ze eigenlijk bedoelden "ergens in februari", dan zijn we dus blij gemaakt met een dode mus.
Ik zat afgelopen week ook al zo van "yay, eindelijk, 1 februari is er bijna en dan heb ik ADSL2+". En dan hoor ik de dag vantevoren "hoho, ze bedoelen ergens in februari, niet OP 1 februari".
Geez.
Afijn. Ik wacht dus maar weer af.
Ik zie het wel gebeuren... ik kom de teleurstelling wel weer te boven
Ik wil best snappen dat het frustrerend is als je al vanaf vorige zomer je erop hebt verheugd. Maar ik vind niet dat die email onder het kopje "blij maken met een dode mus" valt.
Misschien ben jij wel als laaste aan de beurt en moet je nog 3 weken wachten
Kijk, het is geen ramp als het vandaag niet wordt omgeschakeld want m'n 8mbit doet het nog steeds lekker. Maar er werd gezegd dat vanaf vandaag ADSL2+ zou worden geleverd op de geschikte centrales dus dan ga ik daar ook vanuit.
Als er wordt gezegd dat er vanaf een bepaalde datum iets geleverd gaat worden, gaat 90% er vanuit dat ook daadwerkelijk op die datum begonnen wordt met leveren.
Van Dale:
Volgens die definitie dus... met ingang van 1 februari levert Tiscali ADSL2+ op de daarvoor geschikte centrales. Niet "ergens in februari".te beginnen met, met ingang van => per
Het is dus een taaltechnische kwestie die voor het misverstand zorgt als men bedoelde "ergens in februari".
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 01-02-2006 11:35 ]
Bedoel zeg eerlijk:
vb tjes:
vanaf 1 feb de nieuwste Ford Focus.
vanaf 1 feb nieuwe xbox360 in de winkel
vanaf 1 feb geen datalimiet meer
sorry maar als ik dan naar zaak gaan wil ik op 1 feb de nieuwste focus hebben.
wil ik de xbox kopen
en verwacht ik geen datalimiet meer.
maar jullie hebben gelijk, is beetje lastig om heel nederland in 1 dag over te zetten naar ADSL2+
arg die paar dagen mensen....
edit: als dit de frontpage was had ik dubbelpost aan me broek
[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 01-02-2006 11:37 ]
Op http://adsl.hunen.net/ staat mijn centrale met groen ADSL2+. Wil dit zeggen dat die dan vanaf nu al geschikt is? En moet ik nog iets aanpassen aan mijn modem? Resetten of zo? Of moet het gewoon in 1x werken als de upgrade is uitgevoerd?
Ik heb begin jan klachtenbrief gestuurd maar tot aan heden nog niks gehoord, niet eens een ontvangstbevestigingsbrief wat ik niet echt netjes vind.
binnen een maand moeten ze toch wel kunnen beoordelen of niet?
ik ben ook tevrden met m'n 8mbit, maar na al het wachten en het gebrek aan communicatie mag je verwachten dat die 1feb wel een exacte datum is. sterker nog, ik had verwacht dat ze gefaseerd al half januari zouden beginnen zodat ze er zeker van zouden zijn dat iedereen vandaag op adsl2+ kon zitten, maarja, ik denk weer eens te roosleurig.
Maargoed.. we moeten gewoon geduld hebben. Het is niet ff een knopje omdraaien. Geef ze de tijd om het goed te doen.
Wie zegt dat TweakDSL dat weet. Misschien weten ze helemaal niks meer dan dat er gecommuniceerd is.milenko79 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:26:
Als TweakDSL handig is sturen ze nu iederen ene mailtje met een EXACTE planning, niet dat gedraai en verschuilen achter kromme zinnen. .....
You are NIJL-ed!
Verwijderd
Ik heb vorig jaar ergens n brief gestuurd, nooit meer wat van gehoord....Quakie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:21:
Iemand enige idee hoe lang het duurt qua klachtenafhandeling?
Ik heb begin jan klachtenbrief gestuurd maar tot aan heden nog niks gehoord, niet eens een ontvangstbevestigingsbrief wat ik niet echt netjes vind.
binnen een maand moeten ze toch wel kunnen beoordelen of niet?
Ik heb btw n aantal weken geleden, volgens mij 4 of 5 die upgradebrief verstuurd voor adsl 2+. In het costumermenu zie ik dat de optie nu weer is uitgeschakeld dus het is wel doorgekomen. Maar van mijn modem of n email is nog geen enkel spoor te bekennen. Nu zie ik dat op die website mijn centrale al is geupgrade naar adsl2+:
Beschikbaarheid ADSL
BaByXL JA
BBned ADSL2+
KPN JA
Beetje vreemd allemaal want ik heb nog helemaal NIKS van tweak gehoord...
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 13:21 ]
Uhm, ik eigenlijk al een kleine 2 weken... toen ik eindelijk werd aangesloten na meer dan een maand te hebben moeten wachten.
Regio Noord Brabant --> Boxtel
Done; telefooncentrale verzoekt me het later nogmaals te proberen wegens drukte en hangt op.S1W schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:14:
Zeg, als er nou eens 1 iemand ff belt met Tweak en het vriendelijk vraagt?
Optie 1; Inderdaad, iedereen probeert nu te bellen om die informatie boven water te krijgen.
Optie 2 (stemmingmakerij); Al onze medewerker is even roken. (Ja, de zin is zo bedoeld)
[ Voor 29% gewijzigd door garp op 01-02-2006 13:25 ]
En heb je ook de ADSL2+ snelheid? Is dat toevallig een BabyXL verbinding?Sepiroth schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:20:
[...]
Uhm, ik eigenlijk al een kleine 2 weken... toen ik eindelijk werd aangesloten na meer dan een maand te hebben moeten wachten.
Regio Noord Brabant --> Boxtel
HahaGarp schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:23:
[...]
Done; telefooncentrale verzoekt me het later nogmaals te proberen wegens drukte en hangt op.
Optie 1; Inderdaad, iedereen probeert nu te bellen om die informatie boven water te krijgen.
Optie 2 (stemmingmakerij); Al onze medewerker is even roken. (Ja, de zin is zo bedoeld)
Haha, ik wacht wel even af tot iemand de informatie wel boven water krijgt.... Tot die tijd ga ik er van uit dat de omzetting gefaseerd gebeurt.Garp schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:23:
[...]
Done; telefooncentrale verzoekt me het later nogmaals te proberen wegens drukte en hangt op.
Je hebt in zekere zin gelijk, het is idd geen kwestie van een knopje omdraaien, maar wel een kwestie van een script draaien. Het bedrijf waar ik werk levert DSLAM's voor dsl providers (ik test de apparatuur in het veld) en zodoende weet ik dat het niet zo veel werk is. Overigens, de DSLAM's voor Tiscali hebben wij niet gebouwd, dus ga me daar niets over vragen. Ik weet alleen dat het bij alle voor mij bekende nodes/merken op ongeveer de zelfde manier werkt.Jimster schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:32:
Als ik zeg: ik geef vanaf 1 februari iedereen in NL een euro, dan betekent het toch niet dat iedereen 1 januari aan de beurt komt?
Maargoed.. we moeten gewoon geduld hebben. Het is niet ff een knopje omdraaien. Geef ze de tijd om het goed te doen.
[ Voor 44% gewijzigd door slash24 op 01-02-2006 13:45 ]
Zodra je daadwerkelijk via TweakDSL internet hebt, moet je Demon op de hoogte stellen dat je lijn is overgenomen en dat je met terugwerkende kracht per overnamedatum je overeenkomst met Demon opzegt.jopie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:57:
Ik heb net mijn bevestigingsbrief met inloggegevens binnen, dus ik verwacht over een week of zo te kunnen internetten, wordt nu mijn Demon abbo vanzelf beeindigd, net zoals bij mobiele telefonie of moet ik ze dit zelf vertellen?
Verwijderd

THANKS, dan gaan we dat doen, kan niet wachten tot het modem er is en het omgezet is.Wildfire schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:39:
[...]
Zodra je daadwerkelijk via TweakDSL internet hebt, moet je Demon op de hoogte stellen dat je lijn is overgenomen en dat je met terugwerkende kracht per overnamedatum je overeenkomst met Demon opzegt.
Het is dat ik slechts een vraag wil stellen en niet met een probleem zit, anders was ik behoorlijk geirriteerd geweest nu.
Tip voor mensen die minder dan 250 kilometer van Almere wonen; je kunt beter langsrijden bij Tweak, je bent dan waarschijnlijk sneller geholpen dan wanneer je belt.
[ Voor 8% gewijzigd door garp op 01-02-2006 14:57 ]
Dat zal wel mee vallen verwacht ik. Verder is door tweakdsl altijd eerlijk gecommuniceerd dat we eerst een 8/1 adsl verbinding zouden krijgen en als adsl2+ dan beschikbaar kwam zou je omgezet worden.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:57:
Vanaf 1 februari wordt ADSL2+ is dus schijnbaar de zelfde term Van af deze zomer ( 2005 ) asdl2+ best ruim gezegt.![]()
Maar dat hadden we al een paar (lees 1000) keer aan je uitgelegd geloof ik?!

Ja, dat klopt. En onlangs kregen we dus het mailtje dat vanaf 1 februari ADSL2+ geleverd zou gaan worden.slash24 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:10:
[...]
Dat zal wel mee vallen verwacht ik. Verder is door tweakdsl altijd eerlijk gecommuniceerd dat we eerst een 8/1 adsl verbinding zouden krijgen en als adsl2+ dan beschikbaar kwam zou je omgezet worden.
"vanaf", dus op die datum gaat het in.
Nu wordt er echter links en rechts beweerd dat we "ergens in februari" overgaan. Maar zo stond het niet in het mailtje.
Vandaar de "ophef". Men zei in het mailtje dat we vandaag naar ADSL2+ zouden worden overgeschakeld, en nu wordt er gezegd dat het in de loop van februari is.
Kortom: eerst veel mensen blij omdat we vandaag om zouden gaan, vandaag veel mensen teleurgesteld omdat het niet zo blijkt te zijn.
Begrijp je nu waarom er geklaagd wordt?
Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet nee! Ik las het mailtje waar je het over hebt ook, ik heb het immers ook ontvangen en ik begreep er uit dat tweak (of tiscali, whatever) op 1 februari zou beginnen met het omzetten van de verbindingen.Wildfire schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:14:
[...]
.
Begrijp je nu waarom er geklaagd wordt?
Ook al staat het er een beetje klungelig, iedereen met een gezond verstand kan bedenken dat geen enkele provider in 1 keer alle abbonees om gaat zetten (omdat dit een veel te grote stap = veel risico is)
Het enige waar ik me nog een klein beetje druk om kan maken is dat ik hier nog van helemaal niemand lees dat hij inderdaad omgezet is. In die zin is er reden om verontwaardigd te zijn, maar dat is dan ook de enige reden. Maar waar hebben we het nou over? De dag is ook nog niet voorbij... misschien kunnen de eerste gelukkigen zich in de loop van de avond/nacht nog wel melden hier en als dat niet het geval is dan wachten we nog gewoon even rustig af. 8/1 draait toch redelijk snel en nog belangrijker: het is stabiel. Als ze iedereen in 1 keer zouden omzetten is stabiliteit nog maar de vraag IMHO.
Tja, dat kan ook. Ik heb van de - en nu ga ik aan de veilige kant zitten om er zeker van te zijn dat ik naar eer en geweten handel - ongeveer 50 keer dat ik het nummer van de tweakdsl helpdesk gedraaid heb welgeteld 1 keer iemand aan de telefoon weten te krijgen en die nam ook nog op een manier de telefoon op dat ik de neiging had de hoorn direct weer neer te leggen. Dan heb ik waarschijnlijk dus gewoon pech gehad.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:00:
Nooit problemen, met de helpdesk gehad. Ik ben altijd snel en goed geholpen.
Let wel; ik ben niet ontevreden over mijn verbinding maar ben erg blij dat ik geen problemen heb. Want om dan iemand aan de telefoon te krijgen wordt mijns inziens een probleem.
Trouwens; wil jij dan even bellen om te vragen of er bij Tweak toevallig een wat duidelijker planning ligt mbt het daadwerkelijk wide-open zetten van de TisDSL 2+ verbindingen die al op een ADSL2+ enabled DSLAM zijn aangesloten? Ik kom er namelijk wederom niet door; waarschijnlijk heb jij meer geluk. Het nummer is 036-5460085.
Thx in advance...
Edit; Ik heb zojuist nogmaals gebeld en na wat gebounce (was dan weer de tweede in wachtrij, dan weer nummer 1 en dat bleef elkaar wat afwisselen :-) kreeg ik iemand aan de lijn. Die heeft heeft mijn tip - zet even op de website dat jullie ook geen idee hebben wanneer Tiscaly Wholesale e.e.a. precies omzet omdat het via batches gebeurt - ter harte genomen. E.e.a. zal dus tzt op de website gezet worden, gok ik.
[ Voor 20% gewijzigd door garp op 01-02-2006 16:21 ]
Maar misschien dat het nu druk is...van die 5 keer dat ik ze heb gebeld alle keren in 1 keer raak en dus geen problemen mee gehad
Ik heb 4x gebeld. Drie keer daarvan was het wachten niet meer dan 5 minuten. De ene keer belde ik om 2 uur en toen was de wachttijd te lang. De andere keren heb ik rond 11.30 en 16.00 gebeld.digiben schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:14:
ook een paar keer gebeld en geen 1 keer gehad eigenlijks dat het te lang duurde![]()
Maar misschien dat het nu druk is...van die 5 keer dat ik ze heb gebeld alle keren in 1 keer raak en dus geen problemen mee gehad
☻/
/▌
/ \
Zit je op bbned of tiscali? Want als je van demon bbned naar tweakdsl bbned gaat kan je die week wel vergeten vrees ik. Ik wacht nu al 4 weken op m'n migratie. Heb al tijd geleden de brief gehad met inloggegevens etcjopie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:05:
[...]
THANKS, dan gaan we dat doen, kan niet wachten tot het modem er is en het omgezet is.

werkt goedYapser schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:42:
Zou leuk zijn als de DNS (goed) zou werken...
http://specs.tweak.to/5253
ikke
Vanaf vandaag over gegegaan op tweak b10 .
Aangezien ik van het kpn netwerk afkwam verwachte ik wel wat problemen.
Maar nee,vanmorgen om 9 uur ging ik naadloos over op tweak HULDE.
En de snelheid is ook lekker.
Ik haal vanaf tweaknews een snelheid van 1035 KB/s
Nu maar hoen dat alles lekker blijft werken.
Het is opvallend hoe bedrijven die communicatie leveren, in welke vorm dan ook, zelf zo slecht kunnen zijn in communicatie ....Kid_E schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:43:
[...]
Wie zegt dat TweakDSL dat weet. Misschien weten ze helemaal niks meer dan dat er gecommuniceerd is.
Het is blijkbaar zo moeilijk om een simpele mededeling over te brengen. Dat blijkt keer op keer weer. Daar wordt je soms wel moe van.
Ik kan me dus wel voorstellen dat TIS gebruikers nu ook verwachten dat er wat gaat gebeuren met ingang van 1 febr. Dat geldt overigens ook voor mijzelf. Ik wacht tot ik gemigreerd word. (BBned)
Het geld is keurig afgeschreven, dat gebeurt nooit met een "vanaf" datum, is je dat wel eens opgevallen?
Misschien moeten we dat maar eens invoeren, betalen vanaf 1 februari, kan ook 31 december zijn!
jezus mensen kap toch eens met dat gezeik!
Het is al in den treuren uitgelegd hoe of wat met dat mailtje dus heb geduld!
Geniet van de 8mbit zolang het nog kan
Dit topic is gesloten.