TweakDSL *new and/or improved* deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.572 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Magic666 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:51:
[...]

jezus mensen kap toch eens met dat gezeik!

Het is al in den treuren uitgelegd hoe of wat met dat mailtje dus heb geduld!
Geniet van de 8mbit zolang het nog kan ;)
heb al maanden gedult gehad
lijk me dat we nu wel lang genoeg gewacht hebben
stuur anders niet naar iedereen een mail met eeen datum erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Ligt het aan mij maar is adsl 1 mode via TISadsl 2 nu een stukje optimaler (lees) sneller geworden.

Normaal traint mijn modem 7103/768

Sinds gisteren traint hij 8064/768.

Maar sinds net haal ik een download sneldheid van +- 846/930 met nieuwsgroepen..

Ik heb een zyxel 2602 en zit 2700 meter van centrale. Ik zit nog op adsl 1. Ik behoor wel tot de gelukkigen die een dezer dagen overgaan naar adsl 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 67119 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:25:
Ligt het aan mij maar is adsl 1 mode via TISadsl 2 nu een stukje optimaler (lees) sneller geworden.

Normaal traint mijn modem 7103/768

Sinds gisteren traint hij 8064/768.

Maar sinds net haal ik een download sneldheid van +- 846/930 met nieuwsgroepen..

Ik heb een zyxel 2602 en zit 2700 meter van centrale. Ik zit nog op adsl 1. Ik behoor wel tot de gelukkigen die een dezer dagen overgaan naar adsl 2.
Nieuwe software op de DSLAMs heeft ook ADSL1 verbeteringen, hier profiteer je nog 'even' van nu.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

bjck schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:37:
[...]

Nieuwe software op de DSLAMs heeft ook ADSL1 verbeteringen, hier profiteer je nog 'even' van nu.
Ja, dat merkte ik ook al een tijdje. Sinds vorige week iets van 0,5 Mb/s sneller. Had trouwens net even een piekje naar 9,7 Mb/s... misschien komt het nu heel snel :)

[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 01-02-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ben ik de enige die ELKE avond rond dit tijdstip meerdere timeouts heeft?
Verbinding is dan inprincipe helemaal weg.

Geen HTTP verkeer, geen FTP verkeer, geen NEWS verkeer, geen MSN verkeer en IRC servers timen ook uit.

Dit gebeurd elke avond tussen 8 en 9 gemiddeld genomen zeker 5 keer.

Ik heb TweakDSL B16WO, dit is een ADSL2+ verbinding via BBNed.
Verder heb ik een Linksys WRT54G router maar als ik die ertussenuit haal, heb ik het probleem ook.
Het modem is een Copperjet, ik kan ff niet de logs checken want daarvoor moet ik de router en alles weer afkoppelen en met een laptop met een 172 ip rechtstreeks eraan connecten.

Mijn vraag is, kent iemand dit probleem en is er misschien een oplossing voor?
Het is vooral mega irritant op IRC, meerdere malen in een kort tijdsbestek flinke timeouts.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

je bent niet de enige ik heb er ook last van! zou dit kunnen dat ik nu adsl2 heb? het is eigenlijk alleen rond 20:30. ik heb nu nog 20 meter telefoonkabel er tussen. ja met adsl 8mbit haalde ik gewoon 850kb/s maar met adsl2 ga ik dat dus niet halen ik heb al flink utp kabel nog ff een tang en stekkertjes en dan mag ik lekker onder het huis kijken of dat gaat helpen en natuurlijk de nieuwe modem er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik denk dat het met ADSL2+ te maken heeft ja, heb nooit ADSL gehad dus weet het niet zeker maar ik heb wel vermoedens.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mijn situatie kent en een oplossing heeft. Iets in de richting van speciale firmware van de Copperjet ofzo. Of zou het echt een probleem bij BBNed zijn en moeten zijn gewoon hun hardware vervangen in de centrales ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 09:55
Eiríkr schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:44:

Geen HTTP verkeer, geen FTP verkeer, geen NEWS verkeer, geen MSN verkeer en IRC servers timen ook uit.

Verder heb ik een Linksys WRT54G router maar als ik die ertussenuit haal, heb ik het probleem ook.
Het modem is een Copperjet, ik kan ff niet de logs checken want daarvoor moet ik de router en alles weer afkoppelen en met een laptop met een 172 ip rechtstreeks eraan connecten.

Het is vooral mega irritant op IRC, meerdere malen in een kort tijdsbestek flinke timeouts.
Tot op heden nog geen last van.
Maar ik ben vandaag ook pas aangesloten op B10
een strakke 1050KBs op de newsserver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 11:40

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm ik hoop dat alles goed gaat dan kan ik morgen ook van mijn nieuwe lijn kan gaan genieten.
Volgens de mail etc zou dit gaan gebeuren op 02-02-2006 (morgen :P ).
Als ik nu inlog op cambrium en check mijn status is het nog blanco, klopt dit en word er pas wat aangepast als er daadwerkelijk iets is opgeleverd ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 09:55
SteveV schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:11:
Hmm ik hoop dat alles goed gaat dan kan ik morgen ook van mijn nieuwe lijn kan gaan genieten.
Volgens de mail etc zou dit gaan gebeuren op 02-02-2006 (morgen :P ).
Als ik nu inlog op cambrium en check mijn status is het nog blanco, klopt dit en word er pas wat aangepast als er daadwerkelijk iets is opgeleverd ?
Als 02-02-2006 in dat automatich gegenereerde mailtje stond zal het wel kloppen.
Was bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dan ga ik er maar vanuit dat het klopt.
Merk ik nog iets als het gaat gebeuren ? (althans mijn vrouw die thuis is en niet weet wat ze ermee aanmoet als de lijn plat gaat).
Mijn modem staat nu geconfigureerd voor planet/kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SteveV schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:26:
Dan ga ik er maar vanuit dat het klopt.
Merk ik nog iets als het gaat gebeuren ? (althans mijn vrouw die thuis is en niet weet wat ze ermee aanmoet als de lijn plat gaat).
Mijn modem staat nu geconfigureerd voor planet/kpn.
Dan moet je of van modem wisselen of je settings omzetten naar BBned of Tiscali (afhankelijk van je keuze abonnement) na dat moment.

Als je een nieuw modem hebt en nu nog niet gebruikt kan je die ernaast klaarzetten voor de vrouw.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 01-02-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ja. Althans: er valt geen gat in het verkeer op bepaalde momenten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 10:43

Quakie

quakelen

bjck schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:37:
[...]

Dan moet je of van modem wisselen of je settings omzetten naar BBned of Tiscali (afhankelijk van je keuze abonnement) na dat moment.

Als je een nieuw modem hebt en nu nog niet gebruikt kan je die ernaast klaarzetten voor de vrouw.
en zichzelf dan afvragen wat moet ik met deze te grote afstandbediening>>??? :P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:29:
[...]

en zichzelf dan afvragen wat moet ik met deze te grote afstandbediening>>??? :P
offtopic:
Of elke dag afvragen waarom dat warm-houd-plaatje niet werkt voor de thee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

yeah!!!!!!!!!!! het werkt hier nog steeds op 8 mbit :P we houden de moed er in mede-tweakers!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 21:30
Nijl schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:33:
yeah!!!!!!!!!!! het werkt hier nog steeds op 8 mbit :P we houden de moed er in mede-tweakers!
same over here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yapser schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:42:
Zou leuk zijn als de DNS (goed) zou werken...
Je bent niet de enige. Merk al een tijdje dat de DNS-server van TweakDSL af en toe hapert. Nu bijvoorbeeld resolved hij voor mij niet de adressen naar www.ubuntulinux.org en www.ubuntuforums.org. Andere sites resolved ie weer wel.

Sorry hoor TweakDSL, maar zoals jullie DNS-server nu werkt is het een hoop stront. Binnenkort ga ik m'n eigen DNS-server draaien, dus zelf zal ik er niet meer zoveel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:14

Wildfire

Joy to the world!

El Cid schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:29:
[...]

Je bent niet de enige. Merk al een tijdje dat de DNS-server van TweakDSL af en toe hapert. Nu bijvoorbeeld resolved hij voor mij niet de adressen naar www.ubuntulinux.org en www.ubuntuforums.org. Andere sites resolved ie weer wel.

Sorry hoor TweakDSL, maar zoals jullie DNS-server nu werkt is het een hoop stront. Binnenkort ga ik m'n eigen DNS-server draaien, dus zelf zal ik er niet meer zoveel last van hebben.
Waarom heb ik dan nooit problemen met DNS? Als er echt iets was moeten er toch veel mensen last van hebben?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Nog steeds 8/1 met TisAdsl2.
FF afwachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

joepieee 2 feb en nog steeds geen adsl2 . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:09
Invidia schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:32:
[...]

Ik hoop het ook dat ze met een leuke VoDSL aanbieding komen. Ik heb ook een 8 Mbit verbinding met VoDSL aansluiting. Nu overstappen betekend automatisch geen VoDSL meer en dat is geen optie.
Toendertijd heeft TweakDSL KPN helemaal voor mij opgezegd zonder dat ik vervolgens 'kaal koper' kosten hoefde te betalen. Volgens de helpdesk moeten die sowieso betaald gaan worden bij een nieuw contract, dus dat maakt het gelijk al weer ietsje minder aantrekkelijk.

Over het flashen van de 816-2p, werkt dat een beetje denk je? Heeft al iemand dat werkend gekregen icm met ADSL2? Ik zal nu eerst even zoeken op het forum, maar zover ik het mij kan herrinneren heb ik alleen nog maar reacties gezien waarin het flashen wel oke lijkt te gaan, maar dat de lijn niet op ADSL2 waarden ingetraind wordt. Ik kan mis zitten hoor. De helpdesk was in ieder geval stellig overtuigd dat het dus helemaal niet kon en ik moest een modem er bij aanschaffen.
Ik heb gisteren antwoord gehad. Medio maart gaan ze weer VoDSL leveren. Er zou "binnenkort" wat te lezen zijn op de site, maar das nogal een vage term :).

Als ik dit: ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm
lees, dan zou je zeggen dat het prima moet kunnen. Ook omdat: "Het pakket van € 89,95 bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoDSL voorbereidde Copperjet 816-2P (adsl2 geschikte versie)".

816-2p is 816-2p lijkt me, dus dit is dan met ADSL2+ firmware. Moet je alleen de settings weten, maar daar kan hier ons vast wel iemand mee helpen ;)

Het zou jammer zijn als er nu wel weer kaal koper betaald moet worden. Dan had ik net zo goed mijn lijn meteen weer door kpn over kunnen laten nemen. Nou ja, we zien het wel, ik wacht nog even af. Maar niet te lang, scheelt toch 25 euro per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04
Wildfire schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:04:
[...]

Waarom heb ik dan nooit problemen met DNS? Als er echt iets was moeten er toch veel mensen last van hebben?
Same thoughts, ik internet heus wel genoeg om een "probleem" met de dns te kunnen merken, en vermoed eerder zelf dat zij thuis een probleem hebben dan dat TweakDSL 'een probleem heeft..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-07 23:42
Ik heb gisteren ook twee keer gehad dat URL's niet werkten, terwijl ik op dat moment wél gewoon verbinding had. Dat lijkt me toch echt een DNS probleem. Het is niet super-irritant ofzo, maar wel een beetje... Hopelijk zijn ze er mee bezig zal ik maar zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Tackleberry schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:49:
[...]

Ik heb gisteren ook twee keer gehad dat URL's niet werkten, terwijl ik op dat moment wél gewoon verbinding had. Dat lijkt me toch echt een DNS probleem. Het is niet super-irritant ofzo, maar wel een beetje... Hopelijk zijn ze er mee bezig zal ik maar zeggen... :)
hoelaat was dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Nummercentrale
NaamHarderwijk-Centrum (Hd-C)
AdresWaltorenstraat 8, 3841 KN, Harderwijk
ProvincieGelderland
CGB code341000
Aantal aansluitingen15000
Beschikbaarheid ADSL
BaByXLJA
BBnedADSL2+
KPNJA
Postcodecontrole3841 KN 8
Diversen
Laatste wijziging2005/08/25 09:39

is op deze centrale voor Tis nu ook al adsl2+ ? :S
of alleen voor bbned?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ok komt het verhaal ;) :

Volgende week wordt er een TweakDSL B10 bij mij opgeleverd met een Copperjet 1616-2p.
Ik heb hier alleen een vraag over. Ik heb namelijk 4 telefoonnummers hier en deze wil ik allemaal gaan gebruiken icm VoiP. Deze nummers gebruik ik nu icm een ISDN abonnement.
Het ISDN abonnement wil ik volgende week opzeggen na portering van 3 nummers naar TweakDSL.
het hoofdnummer komt een belbudget abonnement op te staan van KPN.
De copperjet heeft zoals jullie weten twee VoiP poorten. Volgens de helpdesk van TweakDSL is het mogelijk om alle nummers op het modem aan te sluiten. Dus ik vroeg hoe ik dat dan moest doen, maar daarvoor verwezen ze me door naar de handleiding. In de handleiding kan ik het echter niet vinden.
Ik vermoed dat je dan met een dialplan moet gaan werken. Dat je dan de volgende situatie krijgt:

Nummer 1 en 2 sluit ik aan op poort 1 dmv een simpel verloopstekkertje.
Nummer 3 en 4 idem alleen dan op poort 2.

Vervolgens stel ik dmv een dialplan in dat als je een 0 belt met het nummer er achter dat je dan met nummer 1 belt. En als je een 1 belt met het nummer erachter dat je dan met nummer 2 belt.
En zo voort.

Alleen ik heb geen idee of dit uberhaubt mogelijk is, en als het mogelijk is hoe ik dit zou moeten instellen.

Iemand een idee?

Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tuumke schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:20:
Nummercentrale
NaamHarderwijk-Centrum (Hd-C)
AdresWaltorenstraat 8, 3841 KN, Harderwijk
ProvincieGelderland
CGB code341000
Aantal aansluitingen15000
Beschikbaarheid ADSL
BaByXLJA
BBnedADSL2+
KPNJA
Postcodecontrole3841 KN 8
Diversen
Laatste wijziging2005/08/25 09:39

is op deze centrale voor Tis nu ook al adsl2+ ? :S
of alleen voor bbned?
Dat wordt op die pagina dus niet gespecificeerd voor BaByXL/Tiscali. Maar Harderwijk-Centrum is het wel voor Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167382

Ik heb sinds 1 feb. TisAdsl2 ( tot nu toe nog met 8 mb ), nu heb ik alleen nog ontzettend veel problemen met m'n vorige ISP ( Planet ) die als leuk geintje op 27 jan. nog een downgrade op m'n abo doorvoerde waardoor nu KPN niet van de lijn af is. Is dit een probleem voor de migratie naar ADSL2 toe ?? Tweak gebeld maar daar krijg ik niet echt een duidelijk antwoord van. Weet een van jullie dat misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
[...]

Geen idee. Maar ik weet wel dat willekeurge sites dienst wijgeren, en als ik het ip-adres direct invoer hij het wel doet. Probleem doet zich voor in windows en linux. Dus de kans lijkt me 99% dat er een probleem is met de DNS-server van TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164881

Beste mensen, kheb eindelijk mijn tweakdsl werkend. :7 Ik heb nu een klein vraagje, ik heb dat b10 abonnement met 8~10mbit downstream (adsl2 denkik). Nu is mijn vraag op welk netwerk ik zit (bbned of tiscali?)

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Anoniem: 164881 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:57:
Beste mensen, kheb eindelijk mijn tweakdsl werkend. :7 Ik heb nu een klein vraagje, ik heb dat b10 abonnement met 8~10mbit downstream (adsl2 denkik). Nu is mijn vraag op welk netwerk ik zit (bbned of tiscali?)

bij voorbaat dank!
de B voor de 10 staat voor bbned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

El Cid schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:41:
[...]
Geen idee. Maar ik weet wel dat willekeurge sites dienst wijgeren, en als ik het ip-adres direct invoer hij het wel doet. Probleem doet zich voor in windows en linux. Dus de kans lijkt me 99% dat er een probleem is met de DNS-server van TweakDSL.
Gebruik je toevallig een zyxelrouter als DNS server (dus dat hij de DNS info ophaalt bij de provider en het zelf doorstuurt)? Bij mijn zyxel hield het DNS gebeuren soms 5 minuten op, om daarna weer verder te gaan. Nadat ik direct de DNS servers van m'n provider (demon) had ingesteld heb ik nooit meer DNS problemen gehad.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:11:
[...]

Gebruik je toevallig een zyxelrouter als DNS server (dus dat hij de DNS info ophaalt bij de provider en het zelf doorstuurt)? Bij mijn zyxel hield het DNS gebeuren soms 5 minuten op, om daarna weer verder te gaan. Nadat ik direct de DNS servers van m'n provider (demon) had ingesteld heb ik nooit meer DNS problemen gehad.
Nope, ik benader de DNS-server(s) van TweakDSL rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Vraagje.

Nog geen week geleden heb ik internet aangevraagd (10MBit ADSL2+) en ik heb hier eergisteren bericht van thuis gehad met daarin de logingegevens etc. Ik heb ervoor gekozen om geen modem mee te laten zenden (heb ik al) en een doe-het-zelf installatie te nemen. Heeft iemand enig idee wanneer ik het installatiepakket thuis kan verwachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Phreak schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:36:
Vraagje.

Nog geen week geleden heb ik internet aangevraagd (10MBit ADSL2+) en ik heb hier eergisteren bericht van thuis gehad met daarin de logingegevens etc. Ik heb ervoor gekozen om geen modem mee te laten zenden (heb ik al) en een doe-het-zelf installatie te nemen. Heeft iemand enig idee wanneer ik het installatiepakket thuis kan verwachten? :)
dan krijg je het volgens mij niet?!? volgens mij wordt dat alleen met modem erbij geleverd..

maar ik had me modem voordat ik me inlog gegevens had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

tweakdsl gaat vanmiddag een mailing de deur uit doen over TisDSL2+ en de upgraderingen. dit melden ze in een email n.a.v. een vraag van me. we zullen dus nog even geduld moeten hebben.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:48:
[...]

Ik kon geen ander modem "regelen" van vrienden/kennissen... Maar goed, ik neem aan dat ik de kosten niet zelf hoef te betalen aangezien TweakDSL mij een ADSL2+ modem levert die dus gewoon goed zou moeten zijn...
Vandaag een modem ontvangen van TweakDSL, een 816, als test voor mijn problemen. Vanavond maar eens kijken hoe het gaat...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 167382 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:31:
Ik heb sinds 1 feb. TisAdsl2 ( tot nu toe nog met 8 mb ), nu heb ik alleen nog ontzettend veel problemen met m'n vorige ISP ( Planet ) die als leuk geintje op 27 jan. nog een downgrade op m'n abo doorvoerde waardoor nu KPN niet van de lijn af is. Is dit een probleem voor de migratie naar ADSL2 toe ?? Tweak gebeld maar daar krijg ik niet echt een duidelijk antwoord van. Weet een van jullie dat misschien ??
Je kan niet beide hebben. Wie zit er op de lijn, daar heb je ADSL van. De andere partij heeft dan alleen nog maar iets administratiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167382

bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:32:
[...]

Je kan niet beide hebben. Wie zit er op de lijn, daar heb je ADSL van. De andere partij heeft dan alleen nog maar iets administratiefs.
Ik heb dus nu Tweakdsl, tenminste daar ga ik vanuit, ik download nl. via tweaknews en heb een nieuw IP nr. Ben er verder ook niet zo in thuis. Heb alleen nu een heftige briefwisseling met Planet en KPN om dat geintje. Planet beweert nu ook dat KPN mijn opzegging geweigert heeft, terwijk ze schriftelijk hebben meedegedeeld dat ze per 1 feb. de ADSL buiten dienst zouden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Tuumke schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:10:
[...]

dan krijg je het volgens mij niet?!? volgens mij wordt dat alleen met modem erbij geleverd..

maar ik had me modem voordat ik me inlog gegevens had..
Volgens mij heb ik wel 25,- betaald voor splitter + andere meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-07 23:42
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het was volgens mij wel ergens tussen 20.00 en 22.00.... Als ik vanavond achter de PC zit zal ik het even extra in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Phreak schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:54:
[...]

Volgens mij heb ik wel 25,- betaald voor splitter + andere meuk?
ja dat is ook wel weer zow...
maar ik meen mij te herinneren dat ik 1st me modem + installatie pakket kreeg
en daarna login stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Tackleberry schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:04:
[...]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het was volgens mij wel ergens tussen 20.00 en 22.00.... Als ik vanavond achter de PC zit zal ik het even extra in de gaten houden. :)
er is namelijk onderhoud geweest op 't true netwerk, misschien dat 't daarmee te maken heeft gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 10:43

Quakie

quakelen

Nijl schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:14:
tweakdsl gaat vanmiddag een mailing de deur uit doen over TisDSL2+ en de upgraderingen. dit melden ze in een email n.a.v. een vraag van me. we zullen dus nog even geduld moeten hebben.
Dan hoop ik dat ze iedereen pakken op hun email lijst... vorige mail ook niet gehad....

Zou iemand, na ontvangst, deze hier willen neerzetten?

Ben wel benieuwd... denk dat het ongeveer een week overzicht gaat worden beginnend vanaf 6 Feb.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

paQ

is de newsserver down? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

wist ik maar hoe dat werkte :P

* Tuumke googles: how-to news server leech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 167382 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:34:
[...]

Ik heb dus nu Tweakdsl, tenminste daar ga ik vanuit, ik download nl. via tweaknews en heb een nieuw IP nr. Ben er verder ook niet zo in thuis. Heb alleen nu een heftige briefwisseling met Planet en KPN om dat geintje. Planet beweert nu ook dat KPN mijn opzegging geweigert heeft, terwijk ze schriftelijk hebben meedegedeeld dat ze per 1 feb. de ADSL buiten dienst zouden stellen.
Planet zegt lijn op bij KPN-DSL. KPN-DSL ziet de migratie (telco-telco) staan of is al uitgevoerd en heeft jouw al bericht. KPN-DSL weigert dus de opzegging (sloop) opdracht van Planet. Planet bericht jouw weer....

Conclusie? Ze raken verstrikt in hun eigen administratie en communicatie KPN & Planet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Tuumke schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:45:
[...]

wist ik maar hoe dat werkte :P

* Tuumke googles: how-to news server leech
gewoon google op nieuwsgroepen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Dimmu schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:07:
[...]

gewoon google op nieuwsgroepen :Y)
zie bladzijde 394 paragraaf 2 van de gebruiksaanwijzing die je bij je tweakadsl abbo hebt gehad.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nee. Ik ben momenteel toch echt aan het downloaden vanaf de newsserver.

Ligt het niet aan de loadbalancer? Ik als TweakDSL abonnee ga via news.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
vreemd, ik zit ook gewoon news te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 20:21

BHQ

El Cid schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:29:
[...]

Phew, scheelt dan weer dat ik niet de enige was met problemen. Bij mij wilde ie zelfs Google niet resolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

paQ

hij doet het hier ook weer ineens

naja :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wow, de verbinding is echt zwaar instabiel. Ben nu al 6 keer uit me spelletje CS geschopt. Laten we maar hopen dat we nu overgezet worden naar adsl2+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39

Ja is een bekend probleem, ik heb het al sinds het begin (ergens in december). Je bent niet de enige, het is een BBned probleem ook gebruikers van andere aanbieders hebben er last van.
Er is nog geen oplossing voor. De copperjet heeft er bij mij minder last van dan de speedtouch.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-01 op 02-02-2006 16:50 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Is er iemand al met een opgeleverde TisAdsl2 verbinding?(upgrade).
Vriend van mij zegt dat hij al sinds gister is overgegaan,maar geloof er geen barst van.
Gaat om een Haagse centrale.(Marnix) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Burne schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:39:
[...]

Ja. Althans: er valt geen gat in het verkeer op bepaalde momenten.
Niet helemaal waar: ik heb er ook last van (al sinds het begin) en dat op 27 dec gemeld aan Tweakdsl; het is nog steeds in onderzoek...

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 150297 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:47:
Is er iemand al met een opgeleverde TisAdsl2 verbinding?(upgrade).
Vriend van mij zegt dat hij al sinds gister is overgegaan,maar geloof er geen barst van.
Gaat om een Haagse centrale.(Marnix) O+
Laat hem hier z'n gegevens uit modem maar eens posten. Geloof er ook nog weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161694

Mijn lijn is aangesloten op de Marnix centrale in Den Haag.
Gisteravond modem gereset maar .... nog geen ADSL2+.

Wel een prima 8mb lijn overigens. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik ben dus nog niet overgezet naar tweakdsl vandaag helaas :'(
Nadat ik de helpdesk had gebeld met de vraag in wat voor status ik verkeerde en waarom ik dat niet terug kon vinden op de cambrium site (lees status etc is blanco) had hij geen antwoord.
Wat hij wel wist is dat het nog wel even kon gaan duren en mij niet echt een datum kon geven, misschien volgende week ergens want het gaat nu snel gebeuren volgens hem.
Ik zit in de laatste of een na laatste status oid.

Het is niet zo dat ik zonder internet zit, ik heb nogsteeds planet tot 1 april dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
De mail, ontvangen om 17:43.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Beste TweakDSL klant,

Zoals eind december jl. aangekondigd zou de upgrade naar Tiscali ADSL2 
plaatsvinden rond 1 februari jl. Dit was later dan beloofd en hiervoor 
hebben jullie ook allen een compensatie gekregen van 50% op de maandabo 
kosten van februari. 
Het verheugende nieuws is dat we net opdracht gegeven hebben aan Tiscali 
om in 3 batches alle klanten om te zetten naar ADSL2. Dit zal plaatsvinden 
tussen vanavond en woensdag a.s.

Om dit succesvol te laten verlopen zouden we jullie willen verzoeken de 
modems reeds vooraf in te stellen zodat e.e.a. na de upgrade direct gaat 
werken.

De exacte handelingen die hiervoor verricht moeten worden staan op onze site:
http://www.tweakdsl.nl/tisupgrade.html

Alvast veel plezier met de ADSL2 lijn.

-- 
Met vriendelijke groet,

TweakDSL

(8>

Nu maar hopen dat Amsterdam vanavond gebeurt. Oh nee, kindertjes die vragen worden overgeslagen. Ik houd wijselijk mijn mond...

[ Voor 8% gewijzigd door garp op 02-02-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 15:17
Ik heb de mail ook net gehad.
Heb echter geen Zyxell modem, maar een Speedtouch.

Ik ga er dan maar vanuit ik verder niets aan dat modem hoef te veranderen en dat het meteen goed werkt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39325

Ik heb de mail ook niet ontvangen en ik heb een Linksys WAG54GX2, ik laat weten wanneer de snelheid op stoom is... >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd een beetje dom, die update pagina. Ik heb ook geen Zyxell modem, maar er staat niets bij over wat je dan moet doen, het gaat echt puur over dat modem. Maar goed, slechte informatievoorziening zijn we zo langzamerhand wel aan gewend bij TweakDSL :). Gewoon een simpel zinnetje als "als u geen Zyxell modem heeft hoeft u niets te doen" was genoeg geweest, nu lijkt het net alsof er niet aan 'ons' gedacht is.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2006 18:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Bart-01 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:46:
[...]

Ja is een bekend probleem, ik heb het al sinds het begin (ergens in december). Je bent niet de enige, het is een BBned probleem ook gebruikers van andere aanbieders hebben er last van.
Er is nog geen oplossing voor. De copperjet heeft er bij mij minder last van dan de speedtouch.
Ok, hopelijk komt er snel een oplossing voor want het is eigenlijk belachelijk dat ik mIRC maar gewoon sluit tussen 20.00 en 21.00 omdat ik anders fl00d met ping timeouts en reconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
<huil modus>
OH MIJN GOD IK HEB NOG STEEDS GEEN ADSL2+ HUIL JANK HUIL!
</huil modus>

Maar even zonder dollen. Ik ben supertevreden met mijn huidige ADSL1 8mbit en ik heb zojuist vernomen dat de migratie naar ADSL2+ dan nu echt gaat beginnen. Geweldig toch!! Ik houd me niet eens bezig met deze hele upgrade, komt ie dan komt ie. Het enige waar ik me evt. zorgen om maak is gaat het wel allemaal goed in 1 keer. Of zit ik na de upgrade opeens zonder Internet ;-).

Voor de zeikerds hier op het forum zou ik zeggen relax, ga eens een wandeling in de natuur maken en surf eens een keer naar een andere website dan 192.168.1.1 of 10.0.0.138. Peace out.

Oh over de Speedtouch, ik heb zelf de 516 - ik heb begrepen dat daar inderdaad geen upgrades aan nodig zijn en het modem vanzelf synced wanneer de lijn geupgraded is.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 02-02-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Godsgloeiende, ouders hebben het rekeningafschrift gehad met dus de (Te hoge) facturering en zijn nu dus uiteraard over de rooie :(. Ik had de overstap nooit moeten wagen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Ik blijft problemen houden met Tis16 op ADSL1 en de Zyxel 2601HW.

Na een paar dagen loopt de boel erg traag. Websites laden slecht of zelfs niet.
In m'n online games zie ik nog maar een paar servers
Lijkt wat op NAT of misschien DNS die de mist in gaat

Na een reset van de ADSL lijn loopt het weer als een speer

Reset naar factory defaults voor de Zyxel hielp helaas niet
Ik ga 'm nu bridged met m'n oude trouwe linksys proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Smooth2K op 02-02-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Wacht effe. Je weet vantevoren toch wat je abbonement kost. Ik snap niet wat het feit dat jouw ouders je internet te duur vinden met dit forum te maken heeft. Ik zou zeggen praat het uit, neem een bijbaantje.. etc etc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167423

Die mail van TweakDSL is uitermate onhandig.

1. Ik heb de korting voor feb. niet gehad, omdat ik pas sinds 6 jan. klant ben,
2. "Alle klanten" klopt natuurlijk niet. Ik zit op centrale Asd-Slod, waar volgens mij nog niet eens ADSL2+ apparatuur staat (als iemand daar meer over weet hoor ik het graag),

En dan heb ik het nog niet eens over de handigheid van het versturen van zo'n vage mail vlak voor sluitingstijd. :) Beetje jammer, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 06-05 17:27
Bart-01 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:46:
[...]
Hmmm... Zyxel 2601HW en heb er eigenlijk elke dag last van. M'n verbinding blijft niet langer dan 15 minuten on-line, dan klapt de verbinding er weer uit. Line-sync blijft, TweakDSL ziet ook gewoon dat ik on-line ben, kan modem pingen maar al het verkeer naar buiten werkt niet meer. Als ik dan nog ping blijf doen of surf of download, dan blijft de verbinding down :(
Smooth2K schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:47:

Na een paar dagen loopt de boel erg traag. Websites laden slecht of zelfs niet.
In m'n online games zie ik nog maar een paar servers
Lijkt wat op NAT of misschien DNS die de mist in gaat

Na een reset van de ADSL lijn loopt het weer als een speer

Reset naar factory defaults voor de Zyxel hielp helaas niet
Ik ga 'm nu bridged met m'n oude trouwe linksys proberen
Hmm dat klinkt bekend, heb dan weliswaar BBned (B16WO). Maar me verbinding is gewoon compleet weg met internet (zie hierboven). Een resetje van modem en hij werkt idd weer. Ben al 2 weken met Zyxel bezig te testen, krijg elke keer nieuwe settings, nieuwe firmware, reset factory defaults, command strings, maar nee hoor. Helpt niet. Ja de on-line tijd per keer wordt wel langer, maar 15-20 minuten vind ik nog echt niet acceptabel. Maak er 15-20 dagen van ala. Dan eigenlijk ook niet, want het is een always-online product.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 167423 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:52:

2. "Alle klanten" klopt natuurlijk niet. Ik zit op centrale Asd-Slod, waar volgens mij nog niet eens ADSL2+ apparatuur staat (als iemand daar meer over weet hoor ik het graag),

En dan heb ik het nog niet eens over de handigheid van het versturen van zo'n vage mail vlak voor sluitingstijd. :) Beetje jammer, dit.
Wat wil je dan? Dat ze in stille storm zoals KPN gaan upgraden naar Adsl2+? Door 't gezeik hier wat sommige mensen hier neer kalken zou ik zelf 't uitstellen tot einde zomer, beetje eigen schuld dikke bult..

1. Je weet zelf of je wel of niet de korting kreeg, daar hadden de klanten die voor 2006 lid waren geworden een mail over gehad. Jij hebt deze niet gehad, en val je dus buiten de boot..
2. Alle klanten waar 't mogelijk is natuurlijk, je weet zelf of je wel of niet geupgrade kan worden lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Hmm dat klinkt bekend, heb dan weliswaar BBned (B16WO). Maar me verbinding is gewoon compleet weg met internet (zie hierboven). Een resetje van modem en hij werkt idd weer. Ben al 2 weken met Zyxel bezig te testen, krijg elke keer nieuwe settings, nieuwe firmware, reset factory defaults, command strings, maar nee hoor. Helpt niet. Ja de on-line tijd per keer wordt wel langer, maar 15-20 minuten vind ik nog echt niet acceptabel. Maak er 15-20 dagen van ala. Dan eigenlijk ook niet, want het is een always-online product.... :D
Mijn lijn blijft dagenlang op, alleen past het zich langzaam aan van een ADSL verbinding naar dikke modder. Downloaden gaat nog steeds hard, maar een pagina opbouwen is zo traag dat het meestal niet lukt. Lijkt een beetje alsof ik volle bak upload en P2P draai met erg veel connecties.

Ik reset ook niet de modem, maar de ADSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
Krijg nu wat. Net deze email in de inbox.
Beste x,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer xxxxx voor de TweakDSL-verbinding op postcode xxxxxx-x zal naar verwachting op
2006-02-08 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL
Zo te zien gaat BBned dus ook om naar ADSL2+ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smooth2K schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:47:
Die nieuwe firmware voor de 2602H(W)-61C modem bevat ook allemaal nieuwe dingen op andere fronten. Zo ook met NAT & Firewall onderwater, dus kan heel veel ook oplossen op andere fronten.

Dus ook voor BBNed aansluitingen kan dit verbetering brengen!

1. Ik heb de korting voor feb. niet gehad, omdat ik pas sinds 6 jan. klant ben.
Korting is omdat het later is dan oorspronkelijk bedoeld. Als je pas in Januari bent aangesloten heb je laat aangevraagd (of wensdatum ver in de toekomst) en is het niet later dan verwacht ADSL2+ toch.

Net als de verlenging op de actie. Je betaalt dan immers wel €39.95 p/m ipv de €49.95 die het nu kost door die actie ;)
Alle centrales die beginnen met Asd- in het Tiscali netwerk zijn ADSL2+ geschikt bemaakt en klaar.

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 02-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Lord_Dain schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:48:
Wacht effe. Je weet vantevoren toch wat je abbonement kost. Ik snap niet wat het feit dat jouw ouders je internet te duur vinden met dit forum te maken heeft. Ik zou zeggen praat het uit, neem een bijbaantje.. etc etc ;-)
Nee, ik heb een abonnement genomen met een prijs van €14,95 voor de 1e 3 maanden en verder voor €24,95. Er is echter €44,55 gefactureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:35:
[...]

Nee, ik heb een abonnement genomen met een prijs van €14,95 voor de 1e 3 maanden en verder voor €24,95. Er is echter €44,55 gefactureerd.
Misschien twee maanden in 1x en een stukje maand gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
[...]

Die nieuwe firmware voor de 2602H(W)-61C modem bevat ook allemaal nieuwe dingen op andere fronten. Zo ook met NAT & Firewall onderwater, dus kan heel veel ook oplossen op andere fronten.
Ik heb nu deze, is er al nieuwer dan ?
ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
Yapser schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:35:
[...]

Is dat misschien niet inclusief modempakket van 25 euro? En nog een deel van de maand waarin je bent aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Kid_E op 02-02-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smooth2K schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:38:
[...]

Ik heb nu deze, is er al nieuwer dan ?

Daar staat onderaan linkje naar nieuwe ZyXEL firmware voor de 2602H(W)-61C modems die nu een MV.* versie hebben.

Vooral de nieuwe "DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00" versie hiervan die er in zit kan linesync problemen wel eens wegnemen/verbeteren op ADSL1 en ADSL2+.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 02-02-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:40:
[...]

Daar staat onderaan linkje naar nieuwe ZyXEL firmware voor de 2602H(W)-61C modems die nu een MV.* versie hebben.

Vooral de nieuwe "DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00" versie hiervan die er in zit kan linesync problemen wel eens wegnemen/verbeteren op ADSL1 en ADSL2+.
Gevonden, ik heb nu deze
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
Standard:ADSL_G.dmt

Ik heb bovenstaande firmware. Als ik nu die nieuwe fimware wil uploaden naar mijn router pikt hij dit niet. Moet ik iets doen nu.???

Ik heb die modem zonder wireless lan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 67119 op 02-02-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87709

Anoniem: 67119 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:52:
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
Standard:ADSL_G.dmt

Ik heb bovenstaande firmware. Als ik nu die nieuwe fimware wil uploaden naar mijn router pikt hij dit niet. Moet ik iets doen nu.???

Ik heb die modem zonder wireless lan.
Die heb ik dus ook, ik zit me nu een ongeluk te zoeken welk type dit is.
Modem ligt ergens achter een kast verscholen... 8)7

P-2602R-61 denk ik.....
Op de Zyxel site staat deze firmware: V3.40(MV.4)C0(Standard) 2005/10/19
oops...beter leren kijken, deze dus: V3.40(RE.2)C0(Standard) 2005/08/24

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87709 op 02-02-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25

Ik zit ook op Asd-Slod volgens mij (postcode 1055) en zit op een ADSL2+ DSLAM volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Firmware is voor de P-2602H(W)-61C die nu MV.* firmware hebben. Die voor de P-2602R-61 die nu RE.* hebben komt denk ik nog. Mail ZyXEL zou ik zeggen even om het na te vragen.
Garp schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:06:
[...]

Ik zit ook op Asd-Slod volgens mij (postcode 1055) en zit op een ADSL2+ DSLAM volgens mij...
Als je TisDSL hebt en Asd-Slod als centrale komt het goed.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 02-02-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:06:
Firmware is voor de P-2602H(W)-61C die nu MV.* firmware hebben. Die voor de P-2602R-61 die nu RE.* hebben komt denk ik nog. Mail ZyXEL zou ik zeggen even om het na te vragen.

[...]

nvt..

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 67119 op 02-02-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het modempakket is los gekocht en dit bedrag zou nooit hoger mogen zijn dan 30 euro (2 maanden á 14,95.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:40:
[...]

Leuk die firmware upgrade maar geldt deze ook voor BBned gebruikers?

Ik heb nu dit:
Standard:ADSL2+ Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
Yapser schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:16:
Het modempakket is los gekocht en dit bedrag zou nooit hoger mogen zijn dan 30 euro (2 maanden á 14,95.)
Vertel eens wanneer je precies bent aangesloten? Je hebt dus geen splitter erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167423

Dimmu schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:24:
[...]
Wat wil je dan? Dat ze in stille storm zoals KPN gaan upgraden naar Adsl2+? Door 't gezeik hier wat sommige mensen hier neer kalken zou ik zelf 't uitstellen tot einde zomer, beetje eigen schuld dikke bult..
Ho ho, dat zeg ik niet. De manier waarop vind ik verder prima, alleen de mail van vandaag was niet zo handig, iets te algemeen. Ik heb verder niks te klagen over de service van Tweak.
bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
[...]
Alle centrales die beginnen met Asd- in het Tiscali netwerk zijn ADSL2+ geschikt bemaakt en klaar.
Cool, dat wist ik niet. Da's goed nieuws! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 13:32
ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

Dit krijg ik met de nieuwe firmware, ik heb al de laatste firmware die ik op de site van Zyxel kan vinden dus ik ga er vanuit dat alles goed is zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 09-07 23:37
HoppyF schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:32:
[...]

Ik heb nu dit:
Klopt... als jou modem een 2602HW-61C is.. van Tweak dan moet ie deze firmware wel vreten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aalard99 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:45:
ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

Dit krijg ik met de nieuwe firmware, ik heb al de laatste firmware die ik op de site van Zyxel kan vinden dus ik ga er vanuit dat alles goed is zo?
Dan heb je een ZyXEL 2602R modem met de RE.* firmware reeks. Daar is hij niet voor bedoeld.
HoppyF schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:32:
[...]

Ik heb nu dit:
Het kan dus ook op BBned lijnen ADSL1 & 2+ lijnen, TisDSL ADSL1 & 2+ lijnen veel verbetering bieden. Op TisDSL2+ verbetert het een behoorlijke hoeveelheid, TweakDSL mailt het vast niet voor niets.

Het kan dus geen kwaad op andere lijnen of als je nog wacht op de omschakeling naar ADSL2+ met TisDSL2 nu.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-02-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik heb idd. een splitter en telefoonkabeltje erbij gehad maar er stond nergens dat daarvoor betaald moest worden.

Bij een orginele aanvraag staat: "Houdt er rekening mee dat wij € 25,- extra rekenen voor verpakking, splitter, handleiding en verzending van het modem."

Echter, stel dit moest betaald worden dan klopt het bedrag niet.

Staat deze €25 op het pdf'je wat je uitprint als je een aanvraag doet?

[ Voor 58% gewijzigd door BHQ op 02-02-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 13:32
Inderdaad, ik heb de Prestige 2602R-61, dus ik ga er vanuit dat het goed is zo, ik heb firmware : V3.40(RE.2) | 08/17/2005 draaien.

Al hoop ik wel binnenkort op een upgrade want met VOIP aan met voipbuster heb ik wel eens als ik ga bellen dat het modem spontaan reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
bjck schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:48:
[...]
Dan heb je een ZyXEL 2602R modem met de RE.* firmware reeks. Daar is hij niet voor bedoeld.
[...]

Het kan dus ook op BBned lijnen ADSL1 & 2+ lijnen, TisDSL ADSL1 & 2+ lijnen veel verbetering bieden. Op TisDSL2+ verbetert het een behoorlijke hoeveelheid, TweakDSL mailt het vast niet voor niets.

Het kan dus geen kwaad op andere lijnen of als je nog wacht op de omschakeling naar ADSL2+ met TisDSL2 nu.
Ik ga het morgen wel eens proberen of die firmware werkt.
Ik heb natuurlijk wel een Zyxel 2602HW-61C, maar niet van TIS maar van de BBned migratie actie.
Het enige verschil is volgens mij de VCI instelling. (34 of 35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali is 0/34, BBned is 0/35 inderdaad als enige verschil.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.