Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Had het liefst ook nog meer scherpte en meer DOF gehad. Maar ik schoot al op F8 bij 1/500, denk niet dat ik er heel veel meer uit had kunnen halen.MBV schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:17:
IndrukwekkendDe onscherpte vind ik niet overal mooi. Meer DoF en van voor tot achter scherp zou bij zo'n foto best wel eens goed uit kunnen pakken.
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Verwijderd
Ik vind het een erg leuke actie-foto en toch mooi rustig qua kleur. Mooi met die lange schaduwen.
MBV schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:44:
'k heb hier geen exif-viewer, sorryIetsjes verder weg scherpstellen had meer scherpe vogels opgeleverd, maar dat is achteraf erg moeilijk te regelen
hier heb je een exif viewer voor firefox
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
@birdies: Was het maar waar dat ze op me afkwamen, dat zou een geweldige plaat zijn. Ik had dus een roofvogel gespot in de polder en loop het weiland in om dichterbij te komen en zie dit opeens naast me gebeuren. Ze schrokken dus van mijn plotselinge verschijning, ik had nog net de tijd om aan mijn wieltje te draaien voor een kleiner diafragma maar meer ook niet.
Verwijderd
@Jaapjan, ik vind het niet echt een spannende plaat. De achtergrond doet hier afbreuk aan, plus je compositie. Het grijze stuk op de voorgrond stoort ook enigzins, dat had ik eruit geshopt.
@Amstel76, ik sluit me aan bij het voorgaande commentaar, maar vind het wel een spannende plaat. Het zwarte/donkere van de eenden steekt ontzettend lekker af bij het witte van het ijs. ik vind de plaat ook lekker dyamisch, door de beweging in de vleugels, het laat de hectiek lekker zien zoals je al aangaf.
Hier eentje van mij, de sneeuw van afgelopen weekend gaf een mooie rustige achtergrond voor de haan die over ons erf scharrelde. Heb hem expres niet ingeflitst, mijn externe flitser lag nog binnen, en ik vond de details nu ook voldoende zichtbaar.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 23:46 . Reden: Grmmbl tinypic %$#@! ]
De witte achtergrond is echt killing! Hij lijkt ook redelijk onscherp kijkend naar z'n rode kuif (of hoe dat ook mag heten).
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
In de foto lijken daar rare dingen te gebeuren, misschien een beetje veel nabewerkt?
This footer is intentionally left blank

Wat vinden jullie er van?
Donker en niet scherp.Bramster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:02:
Wat vinden jullie er van?
er die eerste zou ik wel aan mijn muur hangen hoor, maar vooral voor de heerlijk relaxte uitstraling van de rat, maar dat telt hier natuurlijk niet.
[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 03-02-2010 15:28 ]
Verwijderd
Foto 2 doet me eigenlijk helemaal niks, misschien als hij lichter was geweest en wat scherper bij de kop zelf.
Het was een eerste instantie een foto die wat mislukt was ja, veel te donker (nog donkerder ja- J.W. - schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:24:
De 2e vind ik nog wel (onbedoeld?) creabea, wel wat te donker.
@ MBV: wat betreft dat gele, de kleur van de rat is siamees, niet wit. Dat is een wat meer beige kleur.
De ratten zijn helaas erg snel, waardoor een snelle sluitertijd wel nodig was, bij deze foto's lagen ze toevallig even een seconde stil
Hoe zou ik de foto's in het vervolg lichter kunnen krijgen? met een losse flitser wellicht? Als de flits niet direct van voren komt krijg je misschien niet het rode ogen effect?
de autofocus was trouwens met deze lens (Tamron 70-300) echt een ramp, veel te traag om de ratten bij te houden, dus ik zat er nog vaak genoeg naast met de focus, maar dat zal wel beter worden met meer ervaring lijkt me
snap misschien dat het wel overkomt als "Hij leent een DSLR van zijn vriendin en denkt gelijk geweldige foto's te maken"-post maar dat was niet de bedoeling. Wil het echt wel leren, en zodra de financiën het toelaten komt fotografie er wel (weer) bij als hobby maar voor nu moet ik het nog doen met af en toe de camera van mijn vriendin
[ Voor 6% gewijzigd door Bramster op 03-02-2010 16:15 ]
Lichter krijgen kan op 4 manieren:
- ISO omhoog
- diafragma verder open
- langere sluitertijd
- meer licht
Die eerste kan je ook achteraf doen in je raw-editor door de belichting op te trekken.
Ik heb ze nu 3x bekeken, en de eerste kan er wel mee door. Het lijkt erg gelig, ook de reflecties in de haren, o.a. doordat er geen referentie van echt wit is. De tweede storen vooral de onscherpe ogen. Die trekken toch altijd direct de aandacht (mensen willen gezichten zien) en als dat dan zo wazig is, kijk ik nauwelijks verder.
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 03-02-2010 16:41 ]
Met de ISO op 800 kreeg ik helaas veel ruis (2e foto). Ik heb de belichting in Lightroom wel wat omhoog gehaald, maar bij nog meer krijgt de foto een raar onnatuurlijk uiterlijk.MBV schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:40:
Lichter krijgen kan op 4 manieren:
- ISO omhoog
- diafragma verder open
- langere sluitertijd
- meer licht
Die eerste kan je ook achteraf doen in je raw-editor door de belichting op te trekken.
Diafragma stond ook al maximaal open maar die wil ik eigenlijk liever wat verder dicht hebben (meer scherptediepte) dus de enige optie lijkt me toch echt meer licht...
hmm, mijn vriendin een externe flitser cadeau doen voor haar verjaardag?
@jorg: Sorry maar vind denk ik de witte achtergrond een beetje te... en inderdaad wat ruis op de borst
@Bramster: Inderdaad erg snelle beestjes, toch spreken deze foto's mij niet heel erg aan... De snorharen staan er wel echt prachtig scherp op.
Bij deze dan mijn eerste probeersel in dit Topic. Wel redelijk wat nabewerking gedaan, ik weet niet hoe dat hier in de smaak valt.
Let me know...

Klikken voor groter
Fly or Die
Bovendien komt het qua compositie ook niet veel verder dan de standaard kattenfoto.
Wat wel goed is, is dat de kat scherp van neus tot oor
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Afgelopen winter (
Beste resultaat was dit:

Nikon F80 + Nikkor75-240; op 240mm 400ASA (analoog dus)
Edit
@ hieronder: Ik denk dat ze alleen nog 2e hands op internet circuleren, het is al een wat ouder "beestje"
Brakke telefoonfoto:
[ Voor 26% gewijzigd door APClll op 04-02-2010 17:30 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
75-240? Nooit gezien, zelfs niet op internet.
Are you kidding me? Haarscherp op 1/40 op 560mm? En dan neem ik nog aan dat je een full-frame hebt
Nope, APS-H (dus ook nog AF op middelste punt), beetje bursten, leunen op een hekje (ik heb echt bibberhandjes, dat merk ik aan elke lens zonder IS) en dan de beste eruit zoeken. En echt haarscherp is hij niet, maar zeker acceptabel.MBV schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:43:
wat een lelijke vogel.
Are you kidding me? Haarscherp op 1/40 op 560mm? En dan neem ik nog aan dat je een full-frame hebt
De canon 100-400, interessant! Hoor gemengde gevoelens over deze lens, de één vindt hem fantastisch de ander vindt hem niks. De zoom range vindt ik er wel erg interessant van, maar ik twijfel nog tussen een 70-200 (eventueel combineren met extension tubes) en een 100-400. Wat is jou ervaring met de lens?ajhaverkamp schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:19:
Canon 100-400 + 1,4x extender + weinig licht (1/40 s) =
[afbeelding]
Het kan er nog net mee door, de aderen in het oog zijn wel grappig!
Nog een foto van een van 's werelds mooiste dieren (imo). Komt uit dezelfde Blijdorp sessie als de poolvos en Europese wolf, dus ik ben me bewust van de ISO die lager had gekund.
/edit: Zie paar posts verderop voor nieuwe versie.
Wederom klikbaar voor groter op Flickr. Zag overigens ook via de stats op Flickr dat m'n foto van die poolvos ineens wat meer bezoekers kreeg. Blijkt dat een of andere blog 'm opgenomen heeft in een artikeltje. Geen wereldnieuws, maar stiekem vind ik het toch wel leuk.
http://www.noupe.com/phot...able-animals-in-snow.html
[ Voor 10% gewijzigd door Captain N op 05-02-2010 10:37 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
@ Captain N: Ik zie veel ruis in je foto. Zoals je zei, de ISO kon denk ik 2 stops lager en je sluitertijd langer. En de witbalans is ook niet goed ingesteld. Ik zou dat laatste nog even fixen, want op zich wel een leuk plaatje.
Wel leuk dat je plaatje is gebruikt op een andere site.
[ Voor 89% gewijzigd door M.E.Amrani op 04-02-2010 22:44 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik weet verder niet goed wat ik van de compositie vind. Het lijkt wat op een fisheye-foto door de vorm van de bosjes.
Having said that: best wel een mooie foto
[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 04-02-2010 22:56 ]
ik moet ook bekennen dat ik op de bolletjes gefocust had. En vervolgens afwachten waar 't vogeltje gaat zittenMBV schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:07:
Focus lijkt op de vetbolletjes, en het vogeltje lijkt onscherp. Niet zo raar, als je aan de takken op de achtergrond ziet hoe weinig scherptediepte je hebt
offtopic:
75-240? Nooit gezien, zelfs niet op internet.
In ieder geval bedankt voor je opmerkingen
zie mijn edit onder de foto: hij bestaat echt
@ ajhaverkamp
Heerlijk, zo'n eigenwijs kijkend koppie.
@ Captain N
Ik mis een beetje diepte in de foto. Het groen van de struik valt weg tegen de groene boompjes op de achtergrond, waardoor 't raar op me over komt. Wel heel mooi de waakzame blik van dat beest meegepakt.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 05-02-2010 01:38 ]
Mijn foto's op Flickr.
Er blijven rare kleuren in zitten. Door het %*#(%& glas, waar je doorheen moet schieten. De kleuren komen allemaal nogal "hard" over. Misschien wat teveel contrast in de plaat?Captain N schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 01:33:
Ik zie de waas die je bedoelt. Ik denk dat het door het dikke glas komt dat het plaatselijk is. Heb het voor een groot deel (de staart en omstreken) nu wat aangepast. Nog niet helemaal zoals het zou moeten, maar is volgens mij al een stuk beter.
[afbeelding]
In het Canonmount topic heb ik er wel eens wat over geroepen. Scherpte van de 100-400 is echt prima (enkel de oudere modellen hebben problemen met scherpte). Pompzoom vind ik waardeloos, ik moet het er maar mee doen. De 70-200 f/2.8 IS heb ik ernaast, gebruik ik veel in deze tijd van het jaar omdat het overal (binnen) zo donker is. De extenders gebruik ik bijna niet meer, nu weer een keertje spelen.Soepstengel schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:43:
[...]
De canon 100-400, interessant! Hoor gemengde gevoelens over deze lens, de één vindt hem fantastisch de ander vindt hem niks. De zoom range vindt ik er wel erg interessant van, maar ik twijfel nog tussen een 70-200 (eventueel combineren met extension tubes) en een 100-400. Wat is jou ervaring met de lens?
Ik zie het als 2 verschillende lenzen voor 2 verschillende toepassingen.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
hierbij een naar eigen mening wel een leuke foto van onze hond, snuffie:
gr. Martijn
Een paar dingen vallen me op en dat zijn de arm leuning en de rode ogen van de hond. Voor de rest is de flits duidelijk te zien heeft, de arm leuning en de hond zijn verlicht en de rest is donkerder maar niet donker genoeg. Ik ben zelf een beetje aan het inlezen betreft flitsen dus kan je daarbij ook niet helemaal vertellen wat je nu beter kan doen maar ik zou (bij een draaibare flitser) kijken of je de flits op het plafond kan mikken zodat de belichting egaal wordt en daardoor mooier. De hond zit er ook niet echt interessant bij, hij lijkt behoorlijk sacherijnig zo. Probeer die armleuning ook weg te werken, en liever ook geen bank
Nog wat anders, groetjes kan je achterwege laten op GoT en maak nette thumbnails voor ons (zodat de pagina niet zo lang hoeft te laden).
[ Voor 28% gewijzigd door Soepstengel op 07-02-2010 01:33 ]
@martijntjuh: Verklein je foto even! Verder valt dit toch wel onder de snapshots hoor, het meeste is al gezegd door Soepstengel en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
@ajhaverkamp: Deze moet het van zijn moment hebben, de foto zelf vind ik niet zo geweldig. We zien normaal betere platen van jouw hand
Paar ganzen van mij:
Als je dan al zo nodig meent te moeten flitsen, doe dan wat aan die rooie oogjes alsjeblieft? Dit is echt te erg!Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:31:
hierbij een naar eigen mening wel een leuke foto van onze hond, snuffie
Mooi door zijn eenvoud. Krijg zo'n Nils Holgersson gevoel hierbij trouwens: "Nils Holgersson, vliegt op een gans naar de zon" (jeugdsentiment).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Klikbaar voor behoorlijk groot. D700, 50mm f/1.4 G @ f/4, 1/30s @ ISO 4000. LED verlichting maakt het er trouwens niet makkelijker op om de witbalans goed te krijgen...
@Amstel76: mooie plaat, heb je al eens geprobeerd om hem wat roder te maken om nog meer dat zonsondergang-gevoel te krijgen?
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
De kleur klopt, het is een hoes die over de bank zit omdat het anders zo'n p#kke-karwei is om het hondenhaar van de bank te krijgen. De hoes was ooit blauw maar is nu verbleekt naar paars... Ben verder overigens wel tevreden over de verlichting. Met het blote oog is het best warm licht alleen gaat de witbalans van een camera er nogal van op tilt, waarschijnlijk omdat het licht in een paar smalle kleurbanden zit i.p.v. een doorlopend spectrum. We zullen voorlopig wel geen LED-flitsers zien denk ik.MBV schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:16:
Goed geluktAlleen de bank is plaatselijk paars, leuk toch, leds?
@Amstel76 , wallpaper formaat please ^^
[ Voor 24% gewijzigd door Deef_K op 09-02-2010 12:58 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ervaring met ISO's boven de 1600 heb ik niet: op mijn D70 is ISO800 het maximum wat nog acceptabel kan zijn.
The devil is in the details.
Op zich heb ik daar geen moeite mee, laat maar even weten in welke resolutie en of beeldformaat.Neefdave schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:58:
@Amstel76 , wallpaper formaat please ^^
[/offtopic][/wacht-op-schip-met-geld]
[ Voor 72% gewijzigd door MBV op 09-02-2010 16:35 ]
@martijntjuh: sorry maar de pose, het harde flitslicht en de rode ogen, dit vind ik een "show je huisdier" niveau plaat.
@ajhaverkamp: Eindelijk 's een plaat van jou waar iets op aan te merken valt.
@Amstel76: De kleur is mooi, de silhouetten ook. De uitgebeten zon stoort me en de plaatsing van de vogels vind ik niet geweldig.
@Kurgan: Mooi voorbeeld dat je ook op een prettige manier je huisdier kan showen. PRettig dat je dat soort kwaliteit haalt op iso4000.
D300+70-300VR

Dat 'ie niet super ragscherp is stoort me niet eens zo heel erg, ik vind de sfeer erg fijn.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Mijn foto's op Flickr.

Mijn bejaarde kater ISO1600 onbewerkt
[ Voor 31% gewijzigd door bouwfraude op 12-02-2010 18:40 . Reden: Iets warmere versie ]
@bouwfraude: iets meer DoF had geen kwaad gekund, verder best aardige poezenfoto.
[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 12-02-2010 16:13 ]
Verwijderd
@bouwfraude: Niet apart maar vooral lekker scherp!
Hond moest laats gedouched worden en dat levert altijd wel wat leuks op:
Tijdens het douche niet erg blij:

Maar dan komt het moment:
@Wijnands: Ik vind hem knap zo!
@bouwfraude: Leuke foto, ik vind de krappe dof wel iets hebben
@Freakout1: Grappig, maar het had creatiever gekund denk ik
Bij deze deel ik er ook 2 met de 100-400, echter zonder extender wegens geen AF meer met mijn 50D.

[ Voor 27% gewijzigd door BlackShadow op 17-02-2010 09:03 ]

Verwijderd
Waar is je commentaar?LightStar schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:
Goed even wat foto's van onze jongste telg in de sneeuw. Hij moet alleen die riem nog aangelijnd hebben omdat die anders met jan en alleman mee rent.
over je foto's: gewoon kiekjes van je hond in bad. Rare witbalans, lelijke badkamer op de achtergrond, niet echt scherp, rood t-shirt + rood hoofd op de achtergrond van de resultaat-foto die als een aura om de hond heen zit. Zijn dit nu foto's die je op A4 of groter zou willen afdrukken? Waarom wel/niet?
@blackshadow: ze lijken me een beetje rood. Verder mooie foto's, jammer van het weer
@lightstar: wauw! mooi beestje, en het enthousiasme spat van de foto's af
Misschien iets te warm inderdaad, heb helaas geen gecalibreerd scherm.MBV schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:28:
@blackshadow: ze lijken me een beetje rood. Verder mooie foto's, jammer van het weer
Op mijn laptop ziet de lucht er grijzig uit, maar op het werk iets roder idd
Ik verlang naar mooier weer!
Gaat met de kat niet lukken, hier een minder bejaarde kat:

Iets meer DOF f/4 ISO1600 Tamron 90mm
[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 18-02-2010 12:02 ]
Erg mooi! heeft het nou grote nadelen om zo'n extender te kopen ipv een lens met groter bereik?BlackShadow schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:55:
@ajhaverkamp: mooie scherpte inderdaad met de 100-400 + 1.4x
@Wijnands: Ik vind hem knap zo!
@bouwfraude: Leuke foto, ik vind de krappe dof wel iets hebben
@Freakout1: Grappig, maar het had creatiever gekund denk ik
Bij deze deel ik er ook 2 met de 100-400, echter zonder extender wegens geen AF meer met mijn 50D.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, het kost kwaliteit, licht, autofocussnelheid en de bokeh wordt meestal een stuk lelijker. En ze passen natuurlijk ook lang niet op elke lens. En je behoudt soms geen autofocus meer.marceltuit schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 07:10:
[...]
Erg mooi! heeft het nou grote nadelen om zo'n extender te kopen ipv een lens met groter bereik?
Verdere discussie gaarne voortzetten in het Canonmount topic.
Zwarte slingeraap Shana met haar dochter (geboren op 14-02-2010 in Artis):

Californische zeeleeuwman Fernandez (gisteren aangekomen in Artis):

Niks bijzonders, gewoon registraties. Maar we blijven hopelijk weer on-topic.
Verwijderd
ik vind ze allebei erg geslaagd. Mooie natuurlijke kleuren. Ik vind de reflectie wel degelijk geslaagd. Ook de blik van dat aapje van "Wat moet dat hier." komt goed over. Wel een rare huidskleur heeft ie...

Ondanks gebrek aan licht, veel gegil, geduw en getrek, door het gaas, tussen 2 dikke tralies door
De amurpanter genoot van een (schapen?)schedel:

De onrustige achtergrond wordt veroorzaakt door het gaas waar ik doorheen moest schieten.
de eerste "poes", is wel heel erg mooi, vooral door de kleuren, jammer dat de tralies zo een "schaduw" veroorzaken. Verder kan deze foto zo in zn poezenpaspoort.
de tweede "poes", mooie kop zo, jammer van de achtergrond en de bladeren op de voorgrond maken het net wat minder in mijn ogen.
Die duif, die de verkeerde kant uit kijkt, op een veel te scherp rooster zittend, daar heb ik eerder vraagtekens bij. Is dit dier heel bijzonder, zodat je blij mag zijn met elk plaatje dat je schiet? Ik zie er niets bijzonders in in elk geval. Sorry.
Meestal zegt men dat je het onderwerp in een foto niet al te centraal in het midden moet plaatsen.
Bij deze foto vind ik echter dat het onderwerp (het visje) WEL wat centraler mag, zit veels te dicht bij de rand
wel knap trouwens dat je die krengen scherp gekregen hebt, lukt mij nooit bij zalmpjes uit m'n eigen bak...
Verwijderd

Wel wat moeten croppen. Geschoten met een 1DMKIII en 100-400 met TC 1.4x II.
@Bouwfraude: Mooi scherp, goed contrast, kleuren... Allemaal in orde. Ik zou enkel de kat een beetje meer naar links geplaatst hebben zodat je wat meer plaats hebt in haar kijkrichting
@Freakout1: Die blijft precies wel erg mooi zitten
@BlackShadow: De tweede is de beste, daar komen de kleuren van de vogel beter uit. Heb je ingeflist bij deze foto?
@Lightstar: Heel erg schattige hond! De eerste foto is de beste foto qua compositie, maar de pose van de hond op de tweede is leuker, maar hierbij storen de afgehakte pootjes mij een beetje
@Sangroid: De eerste vind ik niet dat, de tweede valt iets van de maken als je de kat iets zou oplichten in photoshop (maar niet te veel!) nu zie ik wat te weinig detail bij de kat. Wel leuk moment, die kat en de lamp
@ajhaverkamp: Het kleine leeuwtje vind ik de beste foto, erg schattig op de foto en mooie background. Het slingeraapje is ook goed gelukt, wel een raar gezicht dat die beesten hebben
@Danny96: De foto is niet erg scherp, de compositie is niet zo goed (plaats de vis aan de linkerkant, nu kijkt ze precies tegen de boord
@martijn-v4: Idd een beetjemeer ruimte aan de bovenzijde zou wonderen doen
Dit is mijn foto, mijn konijn in de tuin. Ik heb er verschillende genomen, en deze leek me de beste

Groter
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Sorry voor deze off-topic post maar ik moet er niet aan denken dat je je hond op deze manier kwijtraakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Kurgan op 28-02-2010 16:11 ]
@Freakout1: Had die lap rechtsonder weg gehaald en je had naar mijn mening stock kwaliteit gehad. De tweede past leuk in de serie maar de rommelige achtergrond stoort wat.
@Blackshadow: Keurig nette vink, 2e vind ik iets leuker omdat 'ie op de vogel lichter is.
@lightstar: leuke serie, de eerste is mijn favoriet omdat de indeling klopt, de 3e vind ik de minste.
@bouwfraude: net kattenportret, misschien iets meer naar links in het beeld?
@sangroid: de eerste vind ik te donker, de 2e is helemaal een zoekplaatje. Niet echt geslaagd als dierenfoto's vind ik.
@ajhaverkamp: Heel herkenbaar jouw werk. De eerste.. zijn ze zo oranje? Verder hoekje rechtsboven stoort wat. De tweede vind ik voor jouw werk echt wat minder, komt denk ik door de waterkant achterin.
@Danny96: Ik weet dat dit technisch lastig is maar toch... de vis die wel goed belicht is staat voor mij te ver rechts in het frame. De ander is te donker. Op zich wel een leuk idee om het verschil en de overeenkomsten tussen een kegelvlekbarbeel en een soort tetra te laten zien.
@ajhaverkamp: Kijk, dit zijn de platen die ik van jou verwacht. Voor mij hoeven die donkere randen bij het leeuwtje niet zo maar verder echt keurig.
@mute: Echt een duif, ragscherp.
@Martijn-V4: Hmm.. op zich heeft het wel iets. Als foto van een vogel vind ik 'm minder geslaagd, er is heel veel donker en de kleuren komen onnatuurlijk over.
@freddyronny: Erg leuk, eindelijk een niet-statische konijnenfoto. Wel wat donker aan de rechterkant.
Hier een miserabel schaap gisterochtend in de regen, express iets donker gehouden om de sfeer te behouden.
Nee, niets geflitst, hij is lichter enkel en alleen door de nabewerking.freddyronny schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:33:
@BlackShadow: De tweede is de beste, daar komen de kleuren van de vogel beter uit. Heb je ingeflist bij deze foto?
Maar ik heb dringend een gecalibreerd scherm nodig, op 3 monitors zie ik 3 keer een anders belichte foto
Ik ook maar dat zat er hier gewoon niet in. Dit weiland is maar een meter of 8 breed en heel lang.YSK schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:24:
@ Wijnands, ik had het mooier gevonden als de leegte om het schaap nog leger was. Dit zou het effect van eenzaamheid nog meer versterken.
@Wijnands: Goede compo, beetje zielig schaap
Een foto van Joop de kat:
[ Voor 57% gewijzigd door Joor op 01-03-2010 23:35 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Joor op 02-03-2010 11:51 ]
Wat betreft het donkere, dat valt nog wel op te halen met wat nabewerking waarschijnlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.