[Verzamel] (Huis)dieren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste
Acties:
  • 241.275 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 16:50
MBV schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:09:
@Thomas: de eerste is te donker, de hond lijkt een beetje grijzig ipv wit. Als je de witbalans goed trekt voor de schaduw waar de hond in staat, en zorgt dat hij lichter wordt zonder overbelichtte highlights wordt hij mooier denk ik. De tweede is bijna helemaal onscherp. Waarschijnlijk was dat je bedoeling, maar ik vind het niet mooi overkomen.

@GS2K1: hij doet me niet zo veel, misschien dat bijsnijden helpt.
Die had ik al klaarstaan dus heb orignele post hierboven voor je geudate + full res zit er achter :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Yup, beter. Hij ziet er nu alleen een beetje groen uit op dit scherm.

• Arnold
MBV schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:38:
Yup, beter. Hij ziet er nu alleen een beetje groen uit op dit scherm.
Ik bewerk ze met een 24" Apple LED Cinema display zie het zelf niet echt groen, maar zal er als ik de rest gedaan heb nog ff goed naar kijken ;)

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Gaaf die olifant arnold!
Ik had 'm misschien zelfs nog wat wijder genomen, mag best om wat omgeving te laten zien.
Je sensor is wel errrg diirrrrty!

Mail ff hoe 't was, ben benieuwd!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Arnold
abrakadaver schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:17:
Gaaf die olifant arnold!
Ik had 'm misschien zelfs nog wat wijder genomen, mag best om wat omgeving te laten zien.
Je sensor is wel errrg diirrrrty!

Mail ff hoe 't was, ben benieuwd!
Heb meerdere shots maar deze was gewoon zo gaaf door die blik van dat beest. Verder al had ik hem 5km wijder genomen... veel variatie in achtergrond was er niet echt te zien op die locatie ;)
Sensor dirty was niet op te lossen daar dat was dus ff jammer.. maarja we hebben photoshop :P

Mail met verhaal en alles komt er nog aan ;) In ieder geval veel aan je tips gehad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Arnold op 17-09-2009 16:38 ]

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Weer eens eentje van mij. Ik zit op een niet-gekalibreerd laptop scherm met lichtinval van buiten, dus ik hoop dat het qua helderheid goed uit de verf is gekomen. Het is een van de jonge gorilla's in Blijdorp. Gorilla's vind ik vrij lastig om op de foto te zetten, omdat het zo'n grote hoop zwart is. :P Tips zijn uiteraard welkom. Ajhaverkamp? ;)

En als jullie overigens hier even op het Stem-knopje zouden willen drukken... O-)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2472/3933497705_af51f9ed82.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Captain N op 19-09-2009 16:37 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Captain N schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:01:
Weer eens eentje van mij. Ik zit op een niet-gekalibreerd laptop scherm met lichtinval van buiten, dus ik hoop dat het qua helderheid goed uit de verf is gekomen. Het is een van de jonge gorilla's in Blijdorp. Gorilla's vind ik vrij lastig om op de foto te zetten, omdat het zo'n grote hoop zwart is. :P Tips zijn uiteraard welkom. Ajhaverkamp? ;)

En als jullie overigens hier even op het Stem-knopje zouden willen drukken... O-)

[afbeelding]
Volgens mij zit de bewerking niet helemaal goed, ik vind de afbeelding nogal grijs ogend. Het is natuurlijk wel een erg mooie foto, mooie blik van de gorilla, er valt gewoon nog wat meer uit te halen ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bedankt voor je commentaar. Het aapje zat binnen, voor een grijze muur. En is zelf natuurlijk zwart. Afgezien van de ogen kan ik qua kleur er weinig anders van maken dus ben ik bang. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• LaurentS
Captain N schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:25:
Bedankt voor je commentaar. Het aapje zat binnen, voor een grijze muur. En is zelf natuurlijk zwart. Afgezien van de ogen kan ik qua kleur er weinig anders van maken dus ben ik bang. :)
Denk je? Er zit eigenlijk een algehele grijze waas over (behalve als het aan mijn scherm ligt), ik denk als je het contrast wat opschroeft, het al een stuk beter wordt ;)

Ik heb even de vrijheid genomen om hem te bewerken, zeg maar als je hem eraf wilt:

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/9666/3933497705af51f9ed82.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door LaurentS op 19-09-2009 21:07 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
Dierentuin Emmen 2009 vanachter het glas

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/zcd381h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 11-10 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Captain N schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:01:
Nette plaat van Nasibu (dat oor heeft hij te danken aan Viatu). De bewerking, die later gepost is, is veel te donker geworden. De uitsnede "voelt" raar, kan het niet zo goed benoemen.

Ik ben net terug van een gorilla-dierentuinen-rondrit door Duitsland van dik 3300 km, heb daarbij oa Frankfurt aangedaan waar Nasibu vandaan komt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Ben jij nou professioneel dierentuinbezoeker of hoe zit dat ajhaverkamp? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mute schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:45:
Ben jij nou professioneel dierentuinbezoeker of hoe zit dat ajhaverkamp? :P
Nee, gewoon een hobby. Vooral de gorilla's vind ik prachtig. Ik ben ook heel blij dat ik Gigi in de Zoo van Berlijn nog op de foto heb kunnen krijgen. Toen ik haar zag, was het vuur in haar ogen al uit. Afgelopen donderdag (17 september) heeft de dierentuin haar laten inslapen.

De volgende tuinen bezocht: Münster, Hannover, Hodenhagen, Berlijn (2x Zoo, 1x Tierpark), Leipzig, Nürnberg, München, Stuttgart, Heidelberg & Frankfurt (Am Main). Binnenkort een lang weekend naar Duisburg, Krefeld, Wuppertaal en Keulen.

Voorlopig nog veel uitzoek/bewerk werk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

freddyronny schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:55:
[...]

Denk je? Er zit eigenlijk een algehele grijze waas over (behalve als het aan mijn scherm ligt), ik denk als je het contrast wat opschroeft, het al een stuk beter wordt ;)

Ik heb even de vrijheid genomen om hem te bewerken, zeg maar als je hem eraf wilt:

[afbeelding]
Geen probleem. Het blijft lastig, van die niet-gekalibreerde monitors. Bij mij thuis vind ik jouw bewerking persoonlijk veel te donker. Hier op m'n werk ziet 'ie er wel weer goed uit. En zelfs met een gekalibreerde monitor zit je weer met lichtinval en de hoek van waar je op het scherm kijkt.

@ajhaverkamp: wow! En dat heb je in hoeveel tijd gedaan? :P Enig idee trouwens waarom Nasibu apart zat in dat hok naast de zwijnen? Hij zat daar een beetje de verzorgster uit te dagen (die binnen achter dat hek zat) door tegen de muren en op z'n borst te kloppen af en toe. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Captain N op 21-09-2009 09:56 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nasibu komt uit Frankfurt. Hij is de laatste zoon van Matze en Rebecca, Matze is verleden jaar overleden van ouderdom (met een beetje hulp omdat de gezondheid heel slecht werd). Daarna is "zilverrug" Viatu van 10 jaar in de groep gezet. Dit is echter uitgelopen op oorlog in de groep. Jule, Dian & Rebecca moeten hem niet, enkel Ruby (die was laag geplaatst in de oude groep) probeerde zich met vriendschap omhoog te werken. Viatu heeft Nasibu een aantal keren vreselijk toegetakeld. De laatste keer is hij gereanimeerd, daarna is hij uit de groep gehaald. Ook Kabuli zal eerdaags uit de groep gehaald worden en verhuizen naar een andere tuin. Ruby is een aantal weken geleden bevallen van het eerste Frankfurt kind van Viatu, deze zoon heeft hij echter meteen na de geboorte vermoord.... Ruby overleed zelf een week later aan een darminfectie. Momenteel zit soms Rebecca en soms Dian bij Viatu in het verblijf. De rest zit in een ander verblijf.

Nasibu is dus naar Rotterdam gehaald, echter gaat de introduktie daar niet zoals gewenst. De eerste week zat hij best lekker in de groep. Daarna begon zwartrug puber Thomas hem te pesten. Nasibu beet van zich af en dat pikte Bokito niet. Die greep vervolgens Nasibu, met beetwonen en kale plekken als gevolg. Daarom is Nasibu toen uit de groep gehaald om weer een beetje aan te sterken. Momenteel wordt af en toe de schuif naar de andere verblijven op een kier gezet zodat ukken Thirza & Adira met hem kunnen spelen. Ook lijkt Annette zich het lot van Nasibu aan te trekken. Nu is het wachten totdat Thomas de groep gaat verlaten, hij heeft er ook de leeftijd voor. Tot die tijd blijft het een beetje schipperen met Nasibu. Hij heeft het nu in elk geval beter dan in Frankfurt, want daar heerste echt een vreselijke sfeer in de groep.

Om toch een beetje luchtig af te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3458/3937147739_0cd1344636.jpg
Beermakaken in de Zoo van Berlijn

Twee weken dierentuinen bezoeken kost ook nog wel 2 weken met uitzoeken. Ondertussen al weer 3x Artis & 1x Amersfoort gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Klinkt als een gezellige vent, die Viatu. ;) Je weet er overigens volgens mij nog meer vanaf dan de verzorgers zelf, ongelooflijk. Ik ben al blij als ik kan zien wie de mannetjes en wie de vrouwtjes zijn. ;) Maar duidelijk verhaal, ben benieuwd hoe het afloopt. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Nou die duitsers vermaken zich wel :P

ff voorstellen, dit is Alfred met de 55-250mm IS in ons tuintje gisteren: (1586 x 1058)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2444/3940963427_2dabf5981a.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Captain N: Ik vind hem prima! Niets meer aan doen, het beestje is nu eenmaal zwart en meer kleur zit er niet in de foto. De bewerking van freddyronny vind ik zeker geen verbetering.
@slatanic: Jammer dat hij er niet helemaal op staat, of verder inzoomen voor een mooie close-up of hem er helemaal opzetten. Het hoge gras op de voorgrond vind ik ook storen.
@ajhaverkamp: Geweldig _/-\o_ Volgens mij heeft het vrouwtje een glimlach van oor tot oor.
@AugmentoR: Netjes gevangen! Op klein formaat ziet het er goed uit maar op groot formaat is hij niet echt scherp, dat is jammer.

Deze foto heb ik van de zomer gemaakt in een dierenpark in België, tijdje geleden opnieuw bewerkt en hij staat nu als background op mijn desktop.

Klikken voor groter = mooier!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2675/3949460255_1324e09348.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• MBV

MBV

@Augmentor: jammer dat hij half in de schaduw zit, de kleur van de staart ziet er veel mooier uit. Verder een mooie plaat.
@Amstel: Wow! mooi hoor :) Volgende keer zou ik een iets langere sluitertijd gebruiken, er hoort toch wat beweging in een vogel te zitten ;)

• Hahn
MBV schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:04:

@Amstel: Wow! mooi hoor :) Volgende keer zou ik een iets langere sluitertijd gebruiken, er hoort toch wat beweging in een vogel te zitten ;)
En dan het risico lopen dat de foto verneukt is omdat alles bewogen is? Ik vind 'm prima zo, goed scherp en de ogen zijn heel cool :P

• Amstel76
Ik heb hem op AV geschoten en het diaframa helemaal open gezet om zo'n kort mogelijke sluiter te krijgen, dat is aardig gelukt :) Het is zoals Mute zegt, de kans op beweging onscherpte is nogal groot omdat die beestjes bepaald niet stil hangen in de lucht, gaat best rap allemaal.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• MBV

MBV

Dat is ook helemaal waar, maar je moet toch wat te zeuren hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@Augmentor; jammer dat hij nét besluit in het stukje schaduw te gaan zitten, en dat hij niet helemaal scherp is.
@Amstel; Hele mooie plaat, mooi moment en goed scherp! Wat ik vooral erg mooi vind is dat er geen pootringetje te zien is; het lijkt een wilde uil.

Zelf nog maar even bijdragetje, natuurlijk klikbaar;

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2522/3972650808_ca81638e3f.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Obiter dictum op 01-10-2009 21:53 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die vind ik het net niet hebben. De bek onscherp, raar gezicht met die slurf er zo voor, en erg veel ruis. Ook de kleur van de achtergrond komt op mij raar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 22:17
Obiter dictum schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:10:
@Augmentor; jammer dat hij nét besluit in het stukje schaduw te gaan zitten, en dat hij niet helemaal scherp is.
@Amstel; Hele mooie plaat, mooi moment en goed scherp! Wat ik vooral erg mooi vind is dat er geen pootringetje te zien is; het lijkt een wilde uil.

Zelf nog maar even bijdragetje, natuurlijk klikbaar;

Ik zie ook geen poten, dus da's niet zo moeilijk. En zou een uil met een ringetje geen wilde uil zijn? Veel wilde vogels worden geringd om zo goed mogelijk de vogelstanden bij te houden en om te bepalen hoe ver weg bepaalde vogels vliegen. Ieder ringetje heeft een code die te herleiden is naar b.v. de plaats waar die geringd is.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Er zat wel een ringetje om zijn poot hoor en ook 2 van die bandjes omdat hij bij een vogelshow is gemaakt. Ringetje was wel zichtbaar op 100% maar niet storend maar die bandjes zien er gewoon niet uit dus die heb ik heel subtiel van zijn pootjes gehaald ;)

@Obiter dictum: Wel erg ongelukkig gekaderd en de achtergrond heeft een heel vreemd kleurtje. Hij is ook niet echt scherp, je had meer uit het moment kunnen halen denk ik.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29

Marc H

- - Is wakker - -

Tijdje geleden gefotografeerd in Safaripark beekse bergen:

Afbeeldingslocatie: http://fotostek.nl/zooi/IMG_1386k.jpg
klikken is groter ;)

Wegshoppen van de banden is helaas niet te doen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• MBV

MBV

@Marc: de bandjes leiden wel af, maar de plaat is prima! Mooi scherp, op een bewogen achtergrond :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Gave vogel Marc!

Gisteravond nieuwe zonnekap binnen gehad en ff wat shots gemaakt van de katten:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2474/3955517198_bc5ca51387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2459/3954738199_d175d19868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2594/3955517040_14a2a54972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2468/3954738345_489390737d.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

1: vind ik wat donker, en je hebt een iets te hoog standpunt.
2: Gaaf :-)
3: Mooi moment, maar vanuit deze hoek doet het me weinig.
4: tja, een foto als velen. niet zo bijzonder.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• MBV

MBV

Ik ga voor de eerste, mooie schaduw :)

Verwijderd

Pas maar weer een naar de dierentuin geweest.
Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/Aap_klein1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/Schildpad_klein.jpg

edit: JPEG's van gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 16:00 ]

• MBV

MBV

Mijn browser houdt niet van tiff-bestanden, die zijn sowieso veel te groot om over internet te slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:12:
Pas maar weer een naar de dierentuin geweest.
Blijdorp? Want volgens mij staat Thomas op de gorillafoto.

@De vliegende vogelfoto's: erg strak, zo schiet ik ze niet. Misschien omdat ikzelf altijd het focuspunt kies en ze dan kwijtraak?

Alpensteenbok in Artis:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/3958215764_8d19a79c2c.jpg

Brilbeer Franka in Artis (gaat binnenkort naar de zoo van Chester in Engeland:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2645/3957405305_0873085b68.jpg
Herfst in de dierentuin kan mooie achtergronden opleveren :)

[ Voor 36% gewijzigd door ajhaverkamp op 27-09-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ajhaverkamp

Niet blijdorp, Burgers Zoo

Die beer staat er wel mooi op trouwens ;) idd geeft het een leuke achtergrond

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dan is het dus N'Aika.

Kroeskoppelikaan in Münster:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2478/3929645194_d199b89acb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@ajhaverkamp: Wow, wat een kleuren, wat een detail en mooie dof. Ik wil ook zo'n lens! :)

[ Voor 23% gewijzigd door LaurentS op 27-09-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

met freddy. Ik zou alleen de veren graag iets witter zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
MBV schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:15:
met freddy. Ik zou alleen de veren graag iets witter zien :)
De vraag is of ze dat ook in werkelijkheid zijn? Ik stel me zo voor dat ze de Kroeskoppelikanen niet met Vanish wassen, zeg maar. En ik vind een foto die minder perfect is maar wel realistischer qua kleuren persoonlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En sommige jonge vogels zijn soms ook grijs voordat ze wit worden, denk aan zwanen bijvoorbeeld :)

Ik vind 'm eigenlijk wel een coole kleur hebben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Roelant schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:28:
[...]

De vraag is of ze dat ook in werkelijkheid zijn? Ik stel me zo voor dat ze de Kroeskoppelikanen niet met Vanish wassen, zeg maar. En ik vind een foto die minder perfect is maar wel realistischer qua kleuren persoonlijk mooier.
Gebruiken ze turtlewax voor :P Ik bedoelde meer dat ik iets langere belichting/meer contrast zou hebben gebruikt. Het idee van het showen van plaatjes in dit forum was toch om suggesties te krijgen zodat je de volgende mooier krijgt? De suggesties die je niet aan staan mag je gerust negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Het wit is niet 100% wit, maar het komt erg dicht in de buurt. In de lichte delen meet ik RGB 240/240/240 tot 250/250/250. Hoeveel witter wil je het hebben dan? De onderveren (heet dat zo?) zijn donker en dat zie je goed terug in deze foto. Technisch zal je niet snel een betere foto maken, lijkt mij, al is de compositie c.q. de uitsnede niet uitgesproken bijzonder.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

AJHaverkamp; erg mooie foto van de beer, prachtige achtergrondkleuren en heel mooi moment! Ook de pelikaan, schitterend veel detail en waanzinnige kleuren! Het zal nog even duren voordat ik op jouw niveau zit, maar ik heb gelukkig ook nog wel even op deze aardkloot, en vele kritische tweakertjes die me de goede kant op duwen... brand maar weer los!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2546/3969708374_eaa5549c56.jpg
-klikbaar-

[ Voor 6% gewijzigd door Obiter dictum op 01-10-2009 22:16 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Amstel76
ajhaverkamp schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:27:
[...]@De vliegende vogelfoto's: erg strak, zo schiet ik ze niet. Misschien omdat ikzelf altijd het focuspunt kies en ze dan kwijtraak?
Mijn statische platen zijn bij lange na niet zo strak als die van jou ;) Ik schiet vliegende vogels meestal op servo af en het middelste focuspunt, mikken op de kop/ogen en later je compositie bepalen door te croppen.
De pelikaan en beer van jou zijn werkelijk prachtig, super mooie kleuren!

@Marc H: Mooi hoor! Ook leuk is de beweging die in de plaat zit, achtergrond is wat minder.
@Chiron: Technisch prima platen maar ze doen me niet zoveel, zijn van die huiskamershots die erg veel voorbij komen (nofi).
@Sjizo: Ik mis nogal wat scherpte in je foto's. Ik hoop dat je de schildpad op 1/40 en 200mm niet uit de hand hebt geschoten? Dat zou een hoop verklaren.
@Obiter dictum: Mooi hoor! De kleuren komen alleen niet helemaal natuurlijk op mij over, iets teveel verzadiging?

Deze hebben jullie op de vorige pagina al voorbij zien komen als deze foto. Ik heb hem gecropt en leek me wel leuk om de gecropte versie ook te posten aangezien veel meer detail is te zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3501/3966726116_b6255d33a6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Amstel76 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:51:
[...]
Deze hebben jullie op de vorige pagina al voorbij zien komen als deze foto. Ik heb hem gecropt en leek me wel leuk om de gecropte versie ook te posten aangezien veel meer detail is te zien.
[afbeelding]
Nah, ik weet niet, maar het beestje is (geklikt) bij mij net zo groot en ik vond de schaduw op de eerdere wel iets toevoegen. Geen verbetering dus, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Toff schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:15:
[...]

Nah, ik weet niet, maar het beestje is (geklikt) bij mij net zo groot en ik vond de schaduw op de eerdere wel iets toevoegen. Geen verbetering dus, imo.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, zonder twijfel is de eerste versie vele male beter. Het ging mij erom dat je op de crop een hoop details ziet die op de eerste versie op 500 pixels totaal wegvallen. Het had uiteindelijk ook beter in dezelfde post kunnen staan ware het niet dat ik de crop pas veel later heb besloten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@amstel; vond het origineel ook mooier... Juist de schaduw, en hoe de uil gepositioneerd was, en waar hij heenvliegt was wat "logischer" als je uit de omgeving wat duidelijker kan opmaken dat hij vlak boven de grond vliegt.

Inderdaad ik heb redelijk veel verzadiging gebruikt, het water uitgezonderd om de natuurlijke kleur ervan te bewaren... Mijn camera (FZ-28) geeft redelijk fletse kleuren heb ik het idee, ik heb altijd het idee dat er een soort grijze, transparante laag overheen zit dus ik ben de laatste wat aan het experimenteren met wanneer het toevoegen van kleur wat "over the top" is... Had zelf niet het idee dat dat met deze foto het idee was, maar dat kan ook aan mij / mijn goedkope en ongekalibreerd scherm liggen :).
In elk geval bedankt voor je commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een grijze, transparante laag haal je vaak het beste weg door de zwartwaarde te verhogen. Doordat je gedeeltelijk de kleuren versterkt en gedeeltelijk niet komt het erg onnatuurlijk over. Als na het toevoegen van contrast (zwartwaarde verhogen doet dat) nog steeds te weinig kleur te zien is, kan je ook eens i.p.v. saturation de 'vibrance' kunnen verhogen. Dat verhoogt het contrast in de kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hey, hier kan ik wat mee :) De zwartwaarde verhogen doe ik in Lightroom met de schuiver "zwarting" lijkt me, waar vind ik de vibrance? Heb jij ook het idee dat de kleuren onecht overkomen, want dan weet ik zeker dat t aan mij ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
@ ajhaverkamp Wat een schitterende foto van die beer! Super achtergrond ook!
Heb je meer contrast er in gegooid of istie zo uit de camera gerold?
@ obiter dictum leuke foto maar het houd mijn aandacht niet zo lang vast.
@ amstel ook mijn complimenten voor de scherpe foto ! Gemaakt in een soort sportstand of zo? (Uhm mjah ik moet nog steeds veel leren over instellingen dus kan beetje dom over komen met mijn vragen :$ )

Ik kon geen topic vinden over dierentuindieren en zag ze wel bij huisdieren staan dus wil ik ook een poginkje wagen met deze foto's die ik afgelopen zondag in dierenpark Emmen geschoten heb.
Na een eerder bezoek en gefotografeerd te hebben was ik ontzettend teleurgesteld in het resultaat(onscherpte enz), kreeg tips om met diafragma en iso te gaan spelen .
Nadat ik doorhad waar ik aan moest draaien en drukken om de F enz te kunnen veranderen ben ik gaan schieten.
Ben zelf wel tevreden over resultaat, maar ik neem aan dat jullie vast wel verbeteringen kunnen opsommen waar ik uit kan leren :-) .
Hier dus een foto van een prairiehond en van een Colobus aap.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2zdx284.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/34e9chs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Obiter dictum schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:00:
Hey, hier kan ik wat mee :) De zwartwaarde verhogen doe ik in Lightroom met de schuiver "zwarting" lijkt me, waar vind ik de vibrance? Heb jij ook het idee dat de kleuren onecht overkomen, want dan weet ik zeker dat t aan mij ligt :P
Zie deze link:
http://tinyurl.com/y8hlye2

@honnepon: De eerste is wel leuk gezien, maar komt bij mij wat te geel over. De tweede is waarschijnlijk door tralies heen geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
MBV schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:31:
[...]

@honnepon: De eerste is wel leuk gezien, maar komt bij mij wat te geel over. De tweede is waarschijnlijk door tralies heen geschoten?
Hmmm afgedrukt ziet hij er niet overdreven geel uit, maar goed heb er niks aan bewerkt op een beetje kroppen na. (Iemand enig idee wat dan de oorzaak van dat gele zou kunnen zijn?)

Heb geen tralies gezien :D , zat water tussen de bezoekers en de apen en er hingen bij de apen hier en daar iets aan netten maar niet op dat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

honnepon schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:18:
@ ajhaverkamp Wat een schitterende foto van die beer! Super achtergrond ook!
Heb je meer contrast er in gegooid of istie zo uit de camera gerold?
Bijna niks aan nabewerking, belichting goed gezet in Lighroom met een beetje fill-light. En wat verscherping en iets meer contrast.

Struisvogel in Amersfoort:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3451/3972136430_756f9b0fe8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

honnepon schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

Hmmm afgedrukt ziet hij er niet overdreven geel uit, maar goed heb er niks aan bewerkt op een beetje kroppen na. (Iemand enig idee wat dan de oorzaak van dat gele zou kunnen zijn?)
Oorzaak is vaak simpel: verkeerde witbalans of mijn brak TFT-scherm :)
Heb geen tralies gezien :D , zat water tussen de bezoekers en de apen en er hingen bij de apen hier en daar iets aan netten maar niet op dat stuk.
ik vomd het een erg onrustige bokeh op de achtergrond, en vaak komt dat door tralies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
ajhaverkamp schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:06:
[...]

Bijna niks aan nabewerking, belichting goed gezet in Lighroom met een beetje fill-light. En wat verscherping en iets meer contrast.

Struisvogel in Amersfoort:
[afbeelding]
Nice!, wat is die 300 f/4 toch ook een geil lensje zeg.. pffff..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
RobbieB schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:57:
[...]
Nice!, wat is die 300 f/4 toch ook een geil lensje zeg.. pffff..
Fotograferen bij 't juiste licht, rekening houden met een mooie achtergrond en goed belichten scheelt ook wel denk ik ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dwergnijlpaard Flory (20-09-2009), nieuwe aanwinst in Blijdorp:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2585/3976949667_2272ee0e73.jpg
ISO 1600 met NoiseNinja, want veel licht was er niet, wel veel bezoekers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
ajhaverkamp schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:30:
Dwergnijlpaard Flory (20-09-2009), nieuwe aanwinst in Blijdorp:
[afbeelding]
ISO 1600 met NoiseNinja, want veel licht was er niet, wel veel bezoekers....
Wat een scheetje O+ , komt alleen wel wat glimglibberig over...zijn die beestjes echt zo?
Nice pic hoor :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:40
@ajhaverkamp, die struisvogel staat er scherp op! Niks op aan te merken. Je tweede foto vind ik gewoon grappig.

Vandaag naar Meinerswijk geweest en een zwaan op de plaat vastgelegd.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2461/3981071456_227906733c.jpg
Groter op Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15
@neefdave mooie foto, maar wel een beetje donker..
@ajhaverkamp: mooie struisvogel, lekker scherp!, foto nijlpaardje is een mooie compositie

hier een van het hondje van mijn ouders, koste wat moeite om deze enigzins scherp te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/nvalphen/hond.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:31:
@ajhaverkamp: mooie struisvogel, lekker scherp!, foto nijlpaardje is een mooie compositie

hier een van het hondje van mijn ouders, koste wat moeite om deze enigzins scherp te krijgen.
[afbeelding]
Mooi moment, alleen de scherptediepte vind ik erg raar. Waarschijnlijk heb je er nog zelf aan geblurred?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15
damn.. toch iets te kort door de bocht geblurred. orgineel heeft inderdaad gewoon een scherpe achtergrond
bij het hekje is het inderdaad een beetje raar
:(

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 05-10-2009 11:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Prulleman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:31:

[afbeelding]
Toffe foto, inderdaad je hebt iets te kwistig geblurd :)

noob vraagje: Hoe blur je een background in Lightroom? Ik heb immers een erg mooie foto, maar de drukke achtergrond is nog wat te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37

Sjaak_Afhaak

Bleh!

VZIW kan dit niet echt LR. Daar zul je toch echt met photoshop of een dergelijk programma aan de slag moeten (lagen, selecties etc)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hij is inderdaad een beetje donker mijn foto maar ik heb geen uitgebeten vlekken. Daar ging het mij eigenlijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Beetje fill-light doet wonderen :) Niet teveel doen trouwens: doordat er zo'n groot contrastverschil is lijkt het alsof de zwaan oplicht, en ik vind dat wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 11-10 21:27
Kwam deze gisterochtend tegen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3226/3980962586_e7e2805a37.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
Heel speciaal Wijnands, jammer van die te kleine DoF imho.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tja.. 's ochtends veel te vroeg in het bos en m'n flitslampje lag thuis...

Exposure: 0.025 sec (1/40)
Aperture: f/7.1
Focal Length: 80 mm
Focal Length: 80.0 mm
ISO Speed: 1600

[ Voor 43% gewijzigd door Wijnands op 05-10-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
F/7.1 en 80mm geeft toch niet zo'n kleine DoF? Hangt natuurlijk ook van je afstand af, maar toch. Heeft de D300 geen intern flitsertje voor noodgevallen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Je ziet 't. Ik heb vrijwel niks aan die foto gedaan. Pietsje gecropt, heel klein beetje correctie op de belichting.

De mol in kwestie was wat bedauwd, dan krijg je met de popup flits al snel nare witte vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wijnands schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:33:
De mol in kwestie was wat bedauwd,
En een beetje dood? Beestjes komen afaik zelden boven de grond bij daglicht en de houding is ook een beetje vreemd, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nam aan dat dat duidelijk was uit de plaat. Deze is inderdaad dood. Heb ik niks mee te maken gehad maar als ik een dood beest op m'n pad vind en het ziet er nog een beetje uit dan gaat 'ie gewoon op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dat idee had ik inderdaad ook al dat die dood was, beter zo dan dat je er zelf mee heb zitten goochelen. Herinner me opeens een nieuwsbericht van 2 fotografen die kikkers gingen verdoven om vervolgens foto's er van te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 06-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Daar doe ik dus niet aan. Enige interventie die ik wel ;s pleeg is dat ik een beest oppak van een plaats waar platgereden/lopen worden zeer waarschijnlijk is, foto maak en ergens veiliger neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wijnands schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:57:
Enige interventie die ik wel ;s pleeg is dat ik een beest oppak van een plaats waar platgereden/lopen worden zeer waarschijnlijk is, foto maak en ergens veiliger neerzetten.
Ach, roadkill heeft ook z'n charme. ;)
Niets mis met het fotograferen van dode dieren, naar mijn mening. Ik zie het maar als een laatste eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Weer eens eentje van mijn kant.
ons eigen sharpeitje.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/3992535067_6dc16d69c4.jpg

Opname datum: 8-10-2009 16:13
Camera: DSLR-A200
Software: DSLR-A200 v1.00
Afmeting: 2592 x 3872 px (10 MP, 2:3)
Focus afstand: 100 mm (equiv. 150 mm)
Diafragma: F2
Belichtingstijd: 1/250" (-0.3 EV)
ISO waarde: 100/21°
Programma: Diafragmaprioriteit
Lichtmeetmodus: Centrum gemiddelde
Witbalans: Handmatig
Flits: Flits werd niet ontstoken, flits onderdruk modus

[ Voor 62% gewijzigd door jejeh op 09-10-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@jejeh: Lekker koppie hoor! Had hem wel graag iets meer schuin van voren gezien i.p.v. zo'n zijaanzicht.

Onze kat en de enigste foto's die ik de moeite waard vind om te plaatsen. Had jammer genoeg niet echt de tijd om mijn camera goed in te stellen, de eerste foto had ik graag op een hogere iso genomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2463/4000208203_d23aef29fe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2447/4000974212_c2d2a0a1e1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3452/4000974330_13bf8924ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Amersfoort:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2571/4022830172_1d3c57e05c.jpg
Mantelbaviaan

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2559/4022086517_3975629204.jpg
Perzische panter

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2425/4022849186_35f74d7456.jpg
Chimpanzee Willie met baby Wingu (30-08-2009)

Alles met de 100-400 (bokeh, kan soms heel lelijk zijn, maar ook de 300 f/4 heeft dat soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Mooie foto's weer. :) Vooral die laatste vind ik heel aandoenlijk! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:44
Afbeeldingslocatie: http://www.computerfreakz.net/fotos/illamar_agrees.jpg

[edit]
Geen verhaaltje wenselijk :+

[ Voor 91% gewijzigd door sn0x0r op 19-10-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Cool beest!

maar strikt genomen is deze draad geen 'ik stel hier m'n dier voor' draad. Bovendien is je foto compotioneel en qua scherpte, contrast en kleurtjes nou niet echt bepaald goed (oftewel, er is hier wel een minimale kwaliteitseis). Heb je geen betere foto?

ps: voor een echte hondentopic, zie Ervaringen met het houden van honden (pics ok)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 19-10-2009 09:13 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die hond is alles al over gezegd. Amstel, de laatste is de sterkste vind ik, de blik van de kat maakt 'm

En ik zie dat meneer haverkamp z'n abbonement goed gebruikt. Herkenbare stijl in alle platen, de laatste is absoluut de sterkste, commerciele kwaliteit wat mij betreft, zou alleen links iets croppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

sn0x0r schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:55:
[afbeelding]

Even kennismaken. Dit is illamar (ik schrijf z'n naam express ff zonder hoofdletter). Dit spreek je uit als: i-ja-mar. Het is een Alaska Malamute van inmiddels iets meer dan 6 jaar oud. Dat betekent dat hij goed en wel op de helft van z'n leventje is, gemiddeld worden Malamute meestal tussen de 10 en 12 jaar.

Illamar is een eigenzinnig beestje, (van 44 kilo :P) met een heel erg duidelijke eigen wil. Het is algemeen bekend dat Malamute niets doen als het gaat om voorwerpen brengen en per direct luisteren naar de baas. Ze doen dat als het hun uitkomt, en als ze geen zin hebben om te luisteren, dan doen ze dat ook niet. Dat heeft niets met opvoeding te maken, dat is raseigen. Uitzonderingen kan ik er zat noemen (o.a. al z'n 3 broertjes zijn een stuk minder eigenzinnig), maar onze reu is er dus geen. ;)

Wanneer de ware malamute naar boven komt is als je gaat wandelen, fietsen, skieën, sleeën, klimmen, noem het maar op. Alle buitenactiviteiten die enigzins door een hond uitgevoerd kunnen worden, zijn per definitie favoriet. Als je denkt op zaterdag ff lekker uit te slapen word je netjes om 9:00 met een lange diepe huil wakker gemaakt, net zolang tot je uit je warme nestje komt om hem uit te laten. En als je dacht dat je met een kwartiertje er wel vanaf kwam... you thought wrong :+ . Anderhalf uur 's ochtends is vrij normaal, 's avonds in de zomer hangt het af van het weer, zodra de temperatuur onder de 15 graden zit bij de avond wandeling word er nog goed een uur bij gedaan. Soms wisselen we dit af met een half uur wandelen (voor de nodige behoeftes ;)) en daarna nog een stukje fietsen of steppen. Altijd leuk, maar de hond spant zich ongeacht temperatuur in, daarom dus de 15 graden regel die gehanteerd word.

Het is een ongelooflijk sociaal dier, alleen laten kan perfect, maar de hond vind het zeer zeker leuker om thuis bij de mensen te zijn. Buiten laten in de kennel kan perfect, maar veel liever ligt hij tussen z'n vrienden 'de mens'. Ook onze Illamar dus, hij gaat altijd met plezier na het wandelen naar buiten, maar zodra hij naar binnen komt ligt hij gelijk aan je voeten te slapen. Als het ff kon zou hij op schoot kruipen, maar dat lukt hem niet altijd. ;)

Ik ben iig zeer trots op mijn hondje! :D Ik zal binnenkort nog wat meer foto's laten zien voor de geïnteresseerden.
Mooi hond :o
Heb altijd al zo'n hond willen hebben, maar dat gaat niet zo lekker met de kippen ;)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Wijnands: Inderdaad, het verbaasde me toen ik las dat AJ dit niet professioneel doet. Ik heb mindere foto's gezien van officiële fotografen van dierentuinen.

@sn0x0r: maak alsjeblieft een foto zonder vette vingers op de lens, of met een fototoestel ipv je telefoon.

@hieronder: Dat is nog wel een telefoon met een iets serieuzere camera erin, volgens mij kan die foto een stuk scherper zonder vette vingers: Wikipedia: File:Almaco Jack Dec 08.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door MBV op 19-10-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MBV schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:29:
.

@sn0x0r: maak alsjeblieft een foto zonder vette vingers op de lens, of met een fototoestel ipv je telefoon.
Goed gezien! # Camera Make = Sony Ericsson
# Camera Model = K800i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:44
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:12:
Cool beest!

maar strikt genomen is deze draad geen 'ik stel hier m'n dier voor' draad. Bovendien is je foto compotioneel en qua scherpte, contrast en kleurtjes nou niet echt bepaald goed (oftewel, er is hier wel een minimale kwaliteitseis). Heb je geen betere foto?

ps: voor een echte hondentopic, zie Ervaringen met het houden van honden (pics ok)
Sorry, de nieuwe foto's zijn gemaakt met een oude 350D, weet alleen niet meer welk type lens is gebruikt. Ik zal er vanaaf 1 of 2 van uppen. De mooiste ervan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

ajhaverkamp, die met die chimps (laatste foto) is echt geniaal! Goeie emotie. Topplaat!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Apenheul, Grijsgroen doodshoofdaapje ofwel Gebrild doodshoofdaapje
Afbeeldingslocatie: http://i200.photobucket.com/albums/aa65/Delomelanicon/DSC_0052_post.jpg?t=1255961603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Compositie is leuk, de aap is te donker, dat komt denk ik hierdoor:

Metering Mode = pattern / multi-segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:37:
Compositie is leuk, de aap is te donker, dat komt denk ik hierdoor:

Metering Mode = pattern / multi-segment
Metering stond inderdaad op Matrix. (keuze uit die, Center-weighted en Spot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben bang dat je anders blown highlights had gekregen. Als je hem op raw hebt geschoten is deze nog wel een flink stuk te verbeteren: beetje fill-light, beetje meer contrast, en je hebt een heel andere foto denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Denk 't net niet. MAar dan nog, blown highlights zijn een "no-no" in de digitale wereld maar ik ben daar een beetje op aan het terugkomen. Was hier een paar blown highlights op de lichtste stukken plank echt zo erg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Currumbin wildlife park in Australie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3535/4026697840_4ed29dc248.jpg
Koala

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2456/4026759382_78fb72fcd0.jpg
Dingo

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die koala is prachtig, die dingo is slecht. Zoekplaatje en het beest is ook niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ga mee met Wijnands. Waarom post je die dingo, als die plant er zo storend voor staat?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Mja het idee van de dingo foto was het creëren van het stiekem fotograferen van een roofdier, kennelijk niet gelukt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 19-10-2009 21:16 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
M1lamb3r schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:57:
Mja het idee van de dingo foto was het creëren van het stiekem fotograferen van een roofdier, kennelijk niet gelukt ;)
Dat kan wel, maar niet als de plant letterlijk voor de dingo hangt. Die indruk kun je wel wekken door de plant als kader aan de rand(en) van je foto te gebruiken, dat draagt ook bij aan de dieptewerking, maar zorg er dan voor dat je de dingo - (nagenoeg) ongestoord door het kader - goed in het centrale deel van je foto te zien is is. Nu trekt eerst het onscherpe blad de aandacht in je foto, dan pas zie je de min-of-meer scherpe dingo die erachter schuil gaat. :)

edit:

Je had bijvoorbeeld over het blad heen, of eronderdoor kunnen fotograferen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Roelant op 19-10-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Nelicquele: Mooi, maar niet prachtig. Goede composititie maar de achtergrond is wat grijs, dezelfde kleur als het aapje, waardoor de aap er niet echt 'uitspringt', was mooier geweest op bvb een groene achtergrond.

@M1lamb3r: De eerste vind ik goed gelukt, sommige plekken een beetje overbelicht (zijn rechterarm), maar toch erg mooi :) De tweede vind ik een heleboel minder, de blaadjes in het midden van het zicht vind ik storend.

En eentje van mij ;) Geef maar veel commentaar :) ik heb nog een boel te leren ;)

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/959/img2016e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het perspectief (zo van boven genomen) maakt foto's bij voorbaat bijna altijd minder interessant. Want dan is er bijna nooit oogcontact. Het wit van de eenden is ook behoorlijk overbelicht.

Omdat het lastig is om op je buik in de rietkant te liggen zonder dat ze wegvliegen, moet je netje vragen of ze op een paaltje komen poseren:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2112/2433563987_d6215d1686.jpg
(mijn wit is ook best overbelicht) ;)

Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.