[Verzamel] (Huis)dieren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste
Acties:
  • 241.272 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
De hondjes zijn gearriveerd :). De ene is lekker druk en zit dus amper in z'n mand, maar de ander ligt zo ongeveer de hele dag te slapen dus die kon ik op de foto zetten.

Ik kan niet kiezen welke pose het leukst is, daarom plaats ik ze allebei maar ;).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3022/3359626695_24e80cb57c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3601/3360448216_518cbaeeb4.jpg

Uiteraard klikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De tweede is leuk :) Mag wat mij betreft alleen wel iets krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
mcdronkz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:59:
De hondjes zijn gearriveerd :). De ene is lekker druk en zit dus amper in z'n mand, maar de ander ligt zo ongeveer de hele dag te slapen dus die kon ik op de foto zetten.

Ik kan niet kiezen welke pose het leukst is, daarom plaats ik ze allebei maar ;).

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteraard klikbaar :)
Je belichting is, zeker bij de tweede erg sterk. Decor is ook leuk. Schuif die bak met hout 's aan de kant en ga er recht voor zitten, volgens mij moet je dan nog een leukere plaat kunnen maken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@FL!PNEUS: lekker poesje, iets te blauw in de witbalans?
@yo-han: De toning is leuk hierbij, die gekreukeld papieren toevoeging hoeft van mij echt helemaal niet. Of is dat je watermerk?
@royv: De eerste, erg jammer dat er niet iets meer scherpte in het beest zat.2e is nog sterker, heel misschien met de zwarte airbrush een heel klein beetje langs de linkerkantlijn? Goed werk verder!
@wolver1ne: meeste zijn lekker van kleur maar niet echt van compositie. De nijlgans springt er negatief uit, je hebt hangende takjes links en de gans is vrij donker, zeker bij het gras. 't stokstaartje heeft een mooie, vrij aparte pose. Dat rode vogeltje, had meer ingezeten denk ik als je wat gewaagdere compositie had geprobeerd.
@degroot: Keurig, kan niet anders zeggen.

Paar damherten:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3653/3355688115_5e9c11b54a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3624/3356521850_8dea186164.jpg

En een ree:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3252/3024846905_a607bf7fab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:13:
@FL!PNEUS: lekker poesje, iets te blauw in de witbalans?
Hier is de vacht gewoon wit.
Leuke hertjes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens een boswandeling kwam ik een mooie Duitse herder tegen dat lekker aan het spelen was.
Ik heb mijn kans gegrepen toen hij in een mooi lichtinval ging zitten wachten totdat de baas een stok gooide.

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/9391/img2612f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@ F. Jacobse: Ik heb dezelfde lens, dus daar kan het niet aan liggen, ;) maar ik vind je achtergrond veel te onrustig. Iets meer afstand tussen je onderwerp en je achtergrond zorgt voor een véél zachtere bokeh.
Verder denk ik dat je met 1/100 op 200mm teveel risico neemt, bij het fotograferen van levende onderwerpen. Zo'n hond zit niet echt stil hoor, die ademt, zijn hart klopt etc. dat maak je niet goed met IS. Gewoon de ISO wat omhoog en de sluitertijd wat omlaag, is mijn idee (ISO 100 gebruik ik eigenlijk nooit).

en volgende keer eerst even de tong schoonmaken en zijn tanden poetsen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Mobomonster op 24-03-2009 10:24 ]

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff, ik laat jouw reactie even door mijn hoofd gaan. Want dat de achtergrond onrustig is, is een ding wat zeker is.
Bedoel je dat ik meer afstand moet nemen van het onderwerp of dat de achtergrond meer afstand moet hebben van het onderwerp? Want als je dat laatste bedoeld dan kan ik daar eigelijk niets aan doen.
Als ik een snellere sluitertijd pak en ik blijf op 200mm met een hogere iso loop ik dan minder risico?
Vind je dat er bewegingsonscherpte in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Horny:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3660/3379006531_7325be7f29.jpg

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Horny of Hungry?

Leuk moment ajhaverkamp, alleen had ik er meer vanaf gecropt (waarschijnlijk tot een vierkant).

----------

Niet helemaal scherp maar vind het toch een mooie foto.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0BOZDOdaQd3WqWaRvVbwTJf6/full.jpg
(klik voor groter)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ F. Jacobse: Ja, ik schreef: "Iets meer afstand tussen je onderwerp en je achtergrond" inderdaad. Kan je vaak wel iets aan doen door een ander standpunt te nemen ofzo. Ook zou je een praatje met de eigenaar van de hond kunnen maken, om samen een beter plek te kiezen toch? Voor dit soort ontmoetingen heb ik meestal (zelfgedrukte) kaartjes bij me met m'n e-mail adres erop. Wil je als eigenaar een foto, dan mail je me even. Zo niet, ook goed ;)
Op dit formaat lijkt je foto misschien scherp, maar ik heb het idee dat de hond toch wat wollig is ja, dat zou iets beter moeten kunnen, bijvoorbeeld de oren. Het sluitertijdenverhaal gaat imo altijd op. 1/100 is gewoon niet snel genoeg om een levendige hond mee te bevriezen. ISO-100 is met een 40D niet nodig, het is geen compactje! Imo geen reden om lager dan ISO-320 te gaan met een 40D. Schroef de ISO wat op, gebruik een kortere sluitertijd en schiet dan dezelfde hond, in volle vlucht springend naar de stok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Croppen, iets, 1 a 2 % contrast erop en je hebt echt een superfoto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Boris...
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/IMG_7663_600.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3631/3385644070_82a8fd48ed.jpg
Een mara in het middagzonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ Gutteguttegut: Mooi beest op een rustige achtergrond, werkt altijd goed. Prima gedaan d:)b

@ bouwfraude: Heerlijk scherp. Had deze niet iets ruimer gemogen? het oortje valt er net af.

Net een meerkoet battle gade geslagen door m'n zoeker:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/kd3gi1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rll2dg.jpg

helaas kon ik niet bij een lager standpunt komen, en 1/1000s. bevriest de boel nog niet genoeg.
* Sjaak_Afhaak veegt het zand van z'n knieën.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Een mara in het middagzonnetje.
mooie plaat.

@vrije jongen : jammer van die bokeh,vind um storend,had wat zachter gekund op f4.

[ Voor 78% gewijzigd door jejeh op 28-03-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb trouwens Chester weer eens op de plaat gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dev75s.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:41:
Heb trouwens Chester weer eens op de plaat gezet :)

[afbeelding]
'ga uit mijn aura'-blik :P

Imo jammer dat je met tegenlicht hebt gefotografeerd, het ziet er niet uit als een heldhaftige poes en de plaat komt wel op die manier op mij over.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2Tx8aIVhzZv2St6WdNjNOTc/full.jpg
Is van even geleden, toen de kat zich lekker zat op te warmen en te poetsen in een kleine zonnestraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:31:
Tijdens een boswandeling kwam ik een mooie Duitse herder tegen dat lekker aan het spelen was.
Ik heb mijn kans gegrepen toen hij in een mooi lichtinval ging zitten wachten totdat de baas een stok gooide.

[afbeelding]
Zeer mooie foto. Achtergrond is misschien wat druk maar de hond staat er prachtig op _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.com/fs40/300W/f/2009/038/f/c/Bunny__3_by_Silenced_Dragonfly.jpg
Klikbaar. Eentje uit de oude doos.. Konijntje in de dierenwinkel, niet veel tijd, even vlug uit de losse hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Focus ligt te ver naar voren, hij lijkt scheef, en hij is nét niet recht van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het is ook gewoon een snapshot, vind ik hier niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Er staan hier bijna alleen maar snapshots, die toevallig goed zijn uitgepakt. Het probleem is dat hij op z'n minst technisch goed moet zijn voor /FG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Stiekem een crosspost van solo-testcase foto's, maar daar kreeg ik geen reactie ;).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3629/3394717719_1c1b802e1e.jpg

@sjaak_afhaak, ik mis nog wat contrast, zijn wel gave foto's maar er mag wat mij betreft nog een beetje nabewerking over.

@gutteguttegut, mooie foto! mooi belicht en een typische kat-houding ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:32:
Er staan hier bijna alleen maar snapshots, die toevallig goed zijn uitgepakt. Het probleem is dat hij op z'n minst technisch goed moet zijn voor /FG :)
Ben beginner in de fotografie, dus wat ik misschien goed vind, kan een ander verschrikkelijk vinden. Daarom zijn tips nooit mis, maar het constante 'hoort hier niet' vind ik dan wel jammer. Verwijzing naar een 'post hier je foto's voor tips'-topic misschien nuttig voor mij? Ik maak voor de rest alleen maar foto's van dieren, dus vandaar dat ik hier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nelicquele schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:26:
Ben beginner in de fotografie, dus wat ik misschien goed vind, kan een ander verschrikkelijk vinden. Daarom zijn tips nooit mis, maar het constante 'hoort hier niet' vind ik dan wel jammer. Verwijzing naar een 'post hier je foto's voor tips'-topic misschien nuttig voor mij? Ik maak voor de rest alleen maar foto's van dieren, dus vandaar dat ik hier zit.
Als je dingen schrijft als: "Eentje uit de oude doos.. Konijntje in de dierenwinkel, niet veel tijd, even vlug uit de losse hand", dan roep je dit soort reacties wel over je af...
Tip 1 is dus: Ga niet teveel met je billen bloot. Je denk misschien dat het oordeel over je foto milder zal zijn, als je aangeeft waarom je er geen moeite ingestopt hebt, maar het werkt averechts.
Tip 2: Neem fatsoenlijk de tijd voor je foto's. Zo'n konijntje bijvoorbeeld, dat zal er later op de dag ook nog wel zijn, of zelfs de volgende week. Kan je meestal nog wel een keer teruggaan, met alles wat je voor die speciale foto nodig denkt te hebben (een statief of een flitser bijvoorbeeld, 1/13" kan echt niet uit de losse pols). Of je zoekt een soortgelijke situatie, waar je een soortgelijke foto kan maken. Waar het om gaat is, dat je een concept hebt, een plan dus. Met een goed verhaal kan je zelfs een dierenhandelaar wel ompraten om dat konijntje even zo neer te zetten, dat hij voor jou perfect in beeld komt (beloof hem een foto).
Tip 3: Maar meerdere foto's. Je zal altijd zien dat die ene, zoals nu, net niet daar scherp is waar jij dat zou willen. Als je kan kiezen, zit er vast wel een betere bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nelicquele schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:26:
[...]

Heb je mijn andere bericht niet gelezen :?
MBV schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:42:
Focus ligt te ver naar voren, hij lijkt scheef, en hij is nét niet recht van voren.
Ik zeg hier precies waarom hij niet goed is, hoe je het beter kan doen kan je zelf dan toch wel verzinnen? Of gewoon vragen 'wat bedoel je met ...' :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:13:
[...]
Als je dingen schrijft als: "Eentje uit de oude doos.. Konijntje in de dierenwinkel, niet veel tijd, even vlug uit de losse hand", dan roep je dit soort reacties wel over je af...
Tip 1 is dus: Ga niet teveel met je billen bloot. Je denk misschien dat het oordeel over je foto milder zal zijn, als je aangeeft waarom je er geen moeite ingestopt hebt, maar het werkt averechts.
Tip 2: Neem fatsoenlijk de tijd voor je foto's. Zo'n konijntje bijvoorbeeld, dat zal er later op de dag ook nog wel zijn, of zelfs de volgende week. Kan je meestal nog wel een keer teruggaan, met alles wat je voor die speciale foto nodig denkt te hebben (een statief of een flitser bijvoorbeeld, 1/13" kan echt niet uit de losse pols). Of je zoekt een soortgelijke situatie, waar je een soortgelijke foto kan maken. Waar het om gaat is, dat je een concept hebt, een plan dus. Met een goed verhaal kan je zelfs een dierenhandelaar wel ompraten om dat konijntje even zo neer te zetten, dat hij voor jou perfect in beeld komt (beloof hem een foto).
Tip 3: Maar meerdere foto's. Je zal altijd zien dat die ene, zoals nu, net niet daar scherp is waar jij dat zou willen. Als je kan kiezen, zit er vast wel een betere bij.
Bedankt voor de tips! Het is ook een foto van mijn stage destijds en ik heb niet specifiek gedacht van "goh laat ik eens de tijd nemen om foto's te maken van dit konijntje. Maar ja, zoals je bij tip 1 zegt, ik heb niet specifiek gedacht van 'dan zullen ze milder zijn', maar ik snap wel dat dat bepaalde reacties uitlokt. Van de foto's van de gieren bijvoorbeeld (zie vorige pagina) had ik wel een idee en daar heb ik ook heel veel foto's van gemaakt.
MBV schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:21:
[...]
Ik zeg hier precies waarom hij niet goed is, hoe je het beter kan doen kan je zelf dan toch wel verzinnen? Of gewoon vragen 'wat bedoel je met ...' :S
Ik heb het gelezen ja, was ook maar een vraag van 'kan je me eventueel verwijzen'.. geen directe aanval ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor de pasfoto:

Afbeeldingslocatie: http://fotoremy.nl/2009/DSC_2789s.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pfff, even uitbuiken....
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3606/3418991016_0edc16e34c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 15:23

Zeddicius

Conscience do cost

Prachtig :) Mag ik vragen hoe je de poes (of kater) zo mooi hebt laten poseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik waag me er ook maar eens aan...

Vanmiddag genomen bij het ooievaarsdorp in Gorssel (Gelderland)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/07/1239113019-280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Zeddicius schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:09:
[...]

Prachtig :) Mag ik vragen hoe je de poes (of kater) zo mooi hebt laten poseren?
Eigenlijk viel het best mee - hij heeft het snel door als hij aandacht krijgt cq op de foto gaat. Hij zat op een barstoel voor die rode muur, en bleef daar ook gewoon rustig op zitten. Verder niks geposeerd eraan eigenlijk, maar is uiteindelijk best een stoere foto geworden :)

Ik zal binnenkort een video'tje ervan posten, die heb ik ook nog gemaakt terwijl de foto's werden gemaakt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Erg mooie plaat Remy, geweldig zijn ook de twee snorharen die rond naar boven staan. Misschien nog wel even de reflecties in de ogen wegpoetsen, die storen nogal.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Remy: is hij scheel ofzo? Met zijn ene oog kijkt hij recht in de flitser (mooie glint op de goede plek), met zijn andere een heel andere kant op. Verder inderdaad een topplaat :)

@Kwaas: een beetje te groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Amstel76: ik vind ogen zonder enige reflectie eigenlijk juist 'dood', vandaar dat ik die erin heb gelaten :)

MBV: klopt, hij is een beetje scheel: was hij al toen hij nog een kitten was, maar nog veel erger: nu valt het mee gelukkig :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Remy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:58:
Amstel76: ik vind ogen zonder enige reflectie eigenlijk juist 'dood', vandaar dat ik die erin heb gelaten :)
Het schijnt een trucje van natuurfotografen te zijn dat ze ook overdag flitsen, juist om die glint te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Misschien dat het mij wat "stoort" omdat ze niet beide in de pupil zitten. Maar als de kat natuurlijk iets scheel is dan doe je daar weinig aan. Vind het evengoed een top plaat hoor.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@sjaak: Mooie actie shots. Zanderige knieen is een van de redenen dat ik altijd een vuilniszak in de fototas heb zitten.
Chester, hmm.. leuk idee zo'n haarbal in soft focus maar dit is mij wat te soft.
@Nelicquele: Beestje staat schuin, is niet echt lekker scherp en wat aan de donkere kant. Vind 't een matige foto.
@Wekko: Mooi portret van de ooiveaar. Ik vind alleen de vogel wel erg vuil wit overkomen. Was dat ook zo of is dat in de nabewerking gebeurt?
@Remy: Keurig netjes, kun je zo een handeltje in beginnen in dat soort pasfoto's.
@ajhaverkamp: Blijdorp zeker? LEuke beestjes, ik kan er zo een uur bij staan en met 200 foto's terugkomen. Dit is wel een erg leuke pose die ik eigenlijk nog nooit gezien heb. Mooi!
@Kwaas: Ik vind de toning echt niet bij het onderwerp passen. Vleugels staan er wel super op.

Ik betrapte zondagochtend een heidekikker. Beestje was helaas niet te bewegen om op een mooiere ondergrond te gaan zitten. Ben zoveel mogelijk op ooghoogte gaan zitten en heb de 28-105 op macro gezet:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3154/3413557679_35d46dded2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g234/guidooo/DSC_4414-1.jpgklikbaar

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g234/guidooo/DSC_4340-1.jpgklikbaar

Bob!!

beide zo uit de camera

[ Voor 5% gewijzigd door guidooo op 09-04-2009 20:03 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Guidooo: beide snapshots zouden er een stuk mooier op kunnen worden met wat nabewerking. Dat iets 'zo uit de camera' komt is in Show/test/verzamelcases geen aanbeveling, alleen maar makkelijk voor jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

@MBV

Klopt helemaal... ik ben een total n00b wat betreft bewerking... probeer wel es wat maar weet eig niet psies hoe ik moet verbeteren met nabewerking..

edit.. kleine poging met GIMP ondernomen...
Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g234/guidooo/DSC_4414bewerkt.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door guidooo op 10-04-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Misschien tijd om je daar 's in te verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn paasweekend zat vol diertjes:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28rmwib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/apeipw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/26208t3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n5mx4x.jpg

Morgen zit het er weer op, lekker werken weer :(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die parkieten zitten ook overal tegenwoordig.

Hmm.. ziet het histogram bij #1 en #3 er goed uit? Iets zit er niet helemaal lekker maar ik kan er m'n vinger niet op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Gisteren een shot van Kyra geschoten voor op m'n pinpas:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3393/3435152125_14ce1759c7.jpg

Hij is wel wat aan de donkere kant, maar dat komt omdat voor mn gevoel die foto's die op de pinpassen gezet worden altijd wat lichter zijn dan het origineel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45

MazeWing

The plot thickens...

Guidooo ik vind die onderste foto van de kat echt prachtig. Alleen jammer dat je 'm niet even nabewerkt hebt om 'm toch nog wat mooier te maken. Daarom ben ik even zo vrij geweest om 'm toch een beetje na te bewerken....

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9048/katsmall.jpg

en de wat grotere versie: http://img4.imageshack.us/img4/7121/katwvo.jpg

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3631/3439748514_1ed4f9a042.jpg

Vond het wel een beetje apart zo ... wat klopt er niet aan het plaatje (aangezien een koe vaak z/w is :) )

Let niet op de verschrikkelijke compressie van Flickr, klik op plaatje voor grote versie

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 13-04-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@ajhaverkamp: Die "horny" foto op de vorige pagina is erg sterk! Leuke pose ook van dat prairiehondje. :)

Hier weer eens eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3358/3438731139_cc66a4bee1.jpg

(klikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 14-04-2009 11:22 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Zonde van de tralies (maar daar kan je niet zoveel aan doen) en ik vind 'm net wat aan de donkere kant, maar verder vind ik 'm eigenlijk wel best sterk. Zou je 'm alleen iets lichter kunnen proberen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Als je die schaduwen op z'n snavel bedoelt: die zijn van een paar takken van het boompje waar 'ie in zat. De tralies heb ik weten te omzeilen. Heb 'm wat lichter gemaakt en vervangen op Flickr (en de pic hierboven is dus ook de lichtere variant nu). Ziet er ook hier beter uit. Thanks voor de tip. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Captain N op 14-04-2009 00:11 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien een beetje een crosspost uit het kattentopic, maar vond wel dat dit erg scherpe foto's waren. Zijn bijna niet nabewerkt. Ik heb wat fill light hier en daar gebruikt, maar verder vond ik ze eigenlijk wel goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3650/3430521611_c639da14c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3310/3430520867_4c8b37cc6b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3362/3430521033_df487a0e5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3410/3431334470_d50bca1d7e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3357/3432018014_53b2a1463b.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Deathchant, ernstig scherpe en vooral leuke platen! Misschien een klein beetje bewegingsonscherpte. Maar ja, zo´n beestje blijft niet stil zitten he.
Vooral nummertje 3. Het lijkt net alsof de kat het blaadje in zijn mond heeft.

Leuk neergezet! En in foto 1 een lekkere rustige bokeh waarbij het katje er echt uit knalt.

EDIT @ Deathchant

Oh nee, storend is de bewegingsonscherpte absoluut niet. Ik had laatst een foto van een duitse herder gemaakt op 1/100ste en kreeg het advies om toch minimaal 1/200ste te pakken voor bewegende dieren.
Oke, mijn foto had ook bewegingsonscherpte. Maar ik vond het ook niet echt storend.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Thanks! Waar zie je precies bewegingsonscherpte? En inderdaad, stil zittende katten (ze zijn toch vaak erg lui) zit er vaker niet in nee, zeker niet buiten :P
Hier is een link naar de grotere: Foto3

En inderdaad, ik zie wat onscherpte.....hmmmm vreemd, de focus lag toch echt goed.....nou ja, zo mega storend vind ik het zelf gelukkig niet :)

[ Voor 45% gewijzigd door Deathchant op 14-04-2009 10:28 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Oke het is absoluut niet de beste foto maar het moment is vrij uniek denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3645/3441232678_be2fc985b3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee neit de beste nee, maar zeker wel een goed moment!
Volgens mij kun je hier toch zeker wat mee....Ik zou proberen om de achtergrond te blurren in photoshop of met de claritybrush in Lightroom. Ik zou de vogel wat meer contrast en misschien wat meer saturation geven, het muisje ook. Misschien dat het dan beter eruitspringt. Uniek moment ja. Lucky shot? of zag je het aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Het muisje was absoluut lucky. Ik dacht dat de meeuw wat brood ging pakken en wilde hem eigenlijk 2 meter eerder met een groene heg als achtergrond schieten. Dus ik volg hem door mijn zoeker en was net te laat. Later op de pc zag ik de muis pas in zijn bek.

Ik zal eens kijken wat ik er aan kan verbeteren. Eerlijk gezegd heb ik hem alleen gecropt en wat meer contrast gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Z'n verre neef probeerde gisteren in Blijdorp wat groters mee te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3391/3439184208_975fcefcea.jpg
Maar gaf het uiteindelijk maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Grappig, ik was gisteren ook in Blijdorp (zie foto paar berichten terug). Toevallig in de namiddag ook bij de poolvossen geweest? D'r was een eend in het verblijf geland. Die had een minder vrolijk paasfeest. Een vosje was erop gesprongen en heeft een half uur op z'n nek zitten kauwen voordat het arme beestje dood was. Flink bloederige boel ook. De natuur is er niks bij. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

@MazeWing

Thanks... voor compliment en de nabewerking... ik zie nu idd dat een beetje postproductie wonderen doet... zal binnenkort nieuwe beestjes plaatsen.. en ja dan wel bewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

@ Captain N, In een woord: prachtig. :) Vind hem sterk. Wel jammer van de slagschaduw op de snavel. Op de rest van het beestje valt het niet eens op. Wellicht dat je met wat creatief fotosoepen die slagschaduw weg kan krijgen/verminderen en daarna mooi afdrukken op groot formaat en aan de muur ! :D

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Dames en heren..!! Mag ik u voorstellen... Dit is Toby...

Afbeeldingslocatie: http://www.tavd.nl/fok/toby1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tavd.nl/fok/toby2.jpg

Foto genomen met mijn Canon EOS 400D met 17-85 IS USM. Alleen de helderheid een beetje aangepast.

Graag uw op en of aanmerkingen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Zo.. nu een nijntje van mijn lieffie O+

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g234/guidooo/konijn-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Knap werk Amstel76! Ik ben altijd veel te laat voor dat soort dingen...

DirectZ: Wel leuke hoek, al vind ik een meer natuurlijke omgeving meestal wel wat mooier. Hij is ook wat ruim genomen. Toning en scherpte prima imo.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 10-10 23:10

Infinchible

Woef!

Een blauwborstje van mij, helaas was hij niet helemaal scherp, en hij is ook nog behoorlijk gecropt, maar vond het nog wel een leuke foto:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/j7x7o0.jpg

@ Directz, probeer eens wat met compositie te spelen. Toby staat nu midden in het beeld en ook niet echt op een spannende plek, het dak. De eerste vind ik nog het leukst, mooi contrast tussen zwart-witte poes en mooie blauwe lucht. Jammer van de dakrand. Probeer die eens eraf te croppen?

@ guidoo, lief konijn, lijkt bijna wel een cavia op deze foto. Wel lekker scherp, maar misschien iets te close-up. Had denk ik iets meer van het beestje willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ze deden het vandaag gewoon expres in Ouwehand!

Withandgibbon:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3577/3447998426_690515be19.jpg

Berberaap:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3365/3447206045_ae0998c270.jpg

Dwergkaaiman:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3325/3447214989_c491b9af8f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
Ik vind het een mooie foto, maar wel erg ingekaderd. Is het konijn echt oranje ofzo? More pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3407874796_1d666ecd16.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Nedra op 16-04-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De katten Whisky en Amstel. Heb nog niet alle foto's van Whisky online, dus Amstel zie je meer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3349/3432179701_1cfec7c084.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3304/3432994770_e1c28bb077.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3401/3436015354_258138d399.jpg?v=0

Het konijn; Breezer

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3545/3436030040_ae75a0c18d.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3558/3435228687_fbabd34f53.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3362/3436025512_cd27637056.jpg?v=0

Alle foto's zijn nabewerkt, contrast, high pass sharpening (high pass op overlay/soft overlay) / edge sharpening (find edges in channel) en curves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ajhaverkamp: wat een poses weer! Betaal je die apen met bananen in ruil voor wat gekke bekken?! ;)

@Gordijnstok: de derde kat vind ik wel wat hebben. Hij/zij ziet er zo lekker dromerig uit. :)

Hier nog een vogeltje uit Blijdorp. Groter op Flickr.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3608/3451103402_a281d245e1.jpg?v=0

En nog eentje om het af te leren:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3348/3452338866_96c8fe7f69.jpg?v=1240042992

[ Voor 20% gewijzigd door Captain N op 19-04-2009 09:57 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mn eerste poging in de natuur vogels te schieten is me nog best tegen gevallen.
Toch zijn er een paar gelukt, waarvan ik deze mooi genoeg vind om te posten.
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/IMG_1841_edit_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3371/3451869831_8be4d0fd9a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

In januari ben ik met mijn zus naar Burgers Zoo geweest om mijn nieuwe 70-300vr te testen. Deze foto's vind ik het best gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3323/3407170747_390f076f30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3598/3407170887_109d0d1c14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3584/3407171243_03c2120211.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3566/3407978816_72220542fe.jpg

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:39

the mod man

iets van beeldmaker

Hier bij de plaatselijke, heel toepasselijke, eendevijver zijn er in 3 dagen 24 jonge eendjes geboren.
ik heb hiervan geprobeerd wat mooie foto's te maken, viel helaas niet mee (bange beesjes en een simpele digitale camera) maar deze vind ik toch er leuk. Helaas wel wat overbelicht (ik had m'n duim op de knoppen gehouden 8)7 waardoor de sluiterstijd ineens heel lang was...)

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/482/eendjespakenzo076.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door the mod man op 18-04-2009 17:49 . Reden: verkeerde link naar plaatje ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Captain N: Giraffen leveren hier een heel mooi beeld op. Ik vind de uitsnede aan de bovenkant net iets te krap en de kleur lijkt me iets te koel. De net-niet egale achtergrond verdient ook nog wat aandacht, maar al met al een fijne plaat (na correctie).

@ Gutteguttegut: Hoewel reigers in de grote steden zowat een plaag vormen, blijven ze daarbuiten behoorlijk schichtig. Je hebt deze best aardig geschoten. Wat ik minder vind is al dat groen erboven, dat drukt de vogel nog meer tegen de grond.

@ F. Jacobse: Naar mijn mening veel te krap en niet interessant kwa vlakverdeling c.q. compositie. Verder lijkt het of je het verlies aan contrast in de schaduwen, veroorzaakt door het tegenlicht, teveel hebt willen corrigeren. Nu zit je met een matig paardenhoofd in een Chernobylgrasveld. Tegenlicht kan heel mooi zijn, zeker bij paarden, wanneer het door de manen speelt, maar nu heb je alleen de nadelen vastgelegd.

@ Phehistyr: Een nadeel van telelenzen is, dat het onderwerp snel aan de achtergrond lijkt te kleven. De kunst is, om je onderwerp er meer uit te laten springen. (Misschien doe ik je foto's wat onrecht, maar op dit formaat - en dat op Flickr - lijken ze niet erg bijzonder).

@ the mod man: Je zit er best wel dichtbij, wat al een kunst op zichzelf is. Met al dat jonge grut blijft het verder meer een kwestie van geluk dan van uitgekiende compositie enzo, dus gewoon blijven proberen, wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/19/1240092448-580.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze poes bezoekt ons dagelijks :) . Gemaakt met m'n D40 .

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/m960ki.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker contrast, zo blijft het lekker natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Olifantje Tonya is in blijdorp even lekker aan het klimmen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3304/3455721501_253c036bc2.jpg

Extra foto's edit:

Baby neushoorntje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3411/3455520019_d28f31fd8f.jpg?v=1240166047

Tijgertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3304/3456335772_7b2802cd47.jpg?v=0

De kleine van Bokito:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3645/3456334134_53fe8f5ac3.jpg?v=0

Wat zou deze net hebben gegeten?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3576/3456331280_0b395ffdaa.jpg?v=0

[ Voor 64% gewijzigd door madmaus op 19-04-2009 21:14 . Reden: Extra foto's ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:24

Goku33

Ownage!

Mooi scherp zeg madmaus! Dat wordt later een hairy mofo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Oppasser in Artis wees me op een pelikaan die net uit het ei was, gelukkig tilde ma haar kont net even op om de kleine wat zuurstof te geven:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3583/3459688116_300b9a381a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3551/3458874931_dbb69c69ae.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ajhaverkamp op 20-04-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mazzelkont! Een beetje gelig trouwens op mijn scherm, maar dat kan aan het scherm liggen (laatst een paar foto's afgedrukt, allemaal te groen :()

[ Voor 85% gewijzigd door MBV op 20-04-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ ajhaverkamp: Mooi, met die eitand! Jammer van dat ene veertje in z'n oog op de bovenste. Zijn dit roze pelikanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Fasten your seatbelts and prepare for landing....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3526/3462242352_d65ea53aef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Amstel: mooi gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 08-10 08:57
Sinds kort ook een nieuwe cam en dit musje bleef rustig zitten tot ik klaar was met foto's maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=155584&format=full&ext=.jpg

@Madmouse: leuke foto's mooi scherp
@ajhaverkamp: waarom mis ik dat soort momenten meestal :)
@Amstel die eend is echt nice

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisterenmiddag bij ons in de tuin, t beeste zat op een paal van t hek, kon er gewoon naast gaan zitten en een paar foto's maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/21/1240329573-780.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Toff schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:08:
@ ajhaverkamp: Mooi, met die eitand! Jammer van dat ene veertje in z'n oog op de bovenste. Zijn dit roze pelikanen?
Ja, Artis heeft de roze, bv Blijdorp en de Beekse Bergen hebben de kroeskop.
bat266 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:18:
@ajhaverkamp: waarom mis ik dat soort momenten meestal :)
Ik kom zo'n 100+ keer per jaar in Artis, ook ik mis dan nog steeds genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Amstel, weer een lucky shot :) nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Laatst online: 18:24
De kat kwam weer eens met een muis aanzetten. Gelukkig is hij er altijd heel voorzichtig mee en laat ze altijd helemaal heel. Snel de muis afgepakt, camera te voorschijn met macro:

Afbeeldingslocatie: http://www.tmastert.nl/images/DSC_1998_600.jpg

Loopt de kat naar buiten en 1 minuut later komt-ie met een tweede aanzetten. Nou voorruit dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tmastert.nl/images/DSC_1999_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:50:
Amstel, weer een lucky shot :) nice!
Waar baseer je dat op? Misschien heeft Amstel76 wel 3 dagen in een schuilhut (zelfgebouwd van bierkratjes) gezeten om deze foto te kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Scroll maar even terug en zoek naar mijn foto met de meeuw en muis. Daar zal Deathchant vast op doelen met een knipoog. En een schuilplaats van kratjes bouwen doe ik pas als ik ze eerst zelf mag leeg drinken, helaas gaat het pannen dan niet zo best meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja idd, ik baseerde het op vorige foto's :), ik bedoel, het is toch ook mooi? Zo'n landende eend kun je niet echt lang van te voren voorspellen lijkt me....Ze vliegen namelijk meestal geen extreem lange stukken waarbij je ze al van ver ziet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

TMasterT schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:06:
De kat kwam weer eens met een muis aanzetten. Gelukkig is hij er altijd heel voorzichtig mee en laat ze altijd helemaal heel. Snel de muis afgepakt, camera te voorschijn met macro:

[afbeelding]

Loopt de kat naar buiten en 1 minuut later komt-ie met een tweede aanzetten. Nou voorruit dan maar:

[afbeelding]
Volgens mij is hij scheel ;)

Wel leuk trouwens: het niveau gaat hier de laatste tijd met sprongen vooruit :) Geen snapshots van de eigen tekkel, maar foto's waar moeite voor is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
TMasterT schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:06:
Als de kat levend voer voor je vangt schat hij je aardig hoog in als kitten zijnde.
Maar bleven die muisjes gewoon zitten? Of hebben ze zich inmiddels verstopt onder het aanrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Laatst online: 18:24
bouwfraude schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:27:
[...]

Als de kat levend voer voor je vangt schat hij je aardig hoog in als kitten zijnde.
Maar bleven die muisjes gewoon zitten? Of hebben ze zich inmiddels verstopt onder het aanrecht?
Hoewel onze kat de muizen altijd laat leven en ze verder niet verwondt, zijn de muizen dan wel altijd in een soort van shock en blijven ze mooi stil zitten. Maar meestal niet te lang, dus ik heb ze daarna maar weer buiten gezet. Ze zullen binnenkort wel weer binnengebracht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3600/3470710433_25a05d9eaf.jpg

Mooier op een zwarte achtergrond wat mij betreft. En zie ook Flickr voor een grotere versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Captain N op 25-04-2009 00:53 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Captain N schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:53:
[afbeelding]

Mooier op een zwarte achtergrond wat mij betreft. En zie ook Flickr voor een grotere versie.
Nice, ik zou 'm nog wel ietsje lichter maken denk ik.
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.