Ik was vanochtend even in de duinen. Rotweer, weinig licht en dan is de combo D50 + 70-300 APO niet geweldig.

(groter en exif, click!)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Inderdaad bij de eerste contrast serieus verhoogd, vond het wel iets hebben, maar bon smaakMBV schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:06:
@rikske: die eerste heeft veel te veel contrast. Ik weet niet waar ik dat precies aan zie, maar hij komt op mij erg onnatuurlijk over. Die tweede heeft wel mooie kleuren, de derde vind ik niet echt veelzeggend.
Thx voor je reactie
Thxdegroot schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:29:
@rikske: ik vind de positionering van je eerste foto wel heel erg tof gedaan(koppie mooi rechts van het plaatje).
[afbeelding]
Enigste waar ik me aan stoor zijn de vlekken bij het zwarte vlak
Links van bovenste linker snorhaar
Links van linkeroor
Inderdaad, nu zie ik het ook,was me zelfs niet opgevallenNapo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:03:
[...]
Enigste waar ik me aan stoor zijn de vlekken bij het zwarte vlak
Links van bovenste linker snorhaar
Links van linkeroor

(klikbaar, en ook groter formaat op Flickr)
[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 19-12-2008 00:10 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Die eerste van DBenny vind ik wel te pruimen, juist ook omdat die andere kat er ook bij opstaat. Die andere twee missen 'iets', mss dat ze niet in de camera kijken...?
Mooie meeuw Captain N, mooie natuurlijke achtergrond ook. Wel beetje lage resolutie.
@Rikske die eerste kat vind ik wel strak, veel contrast, maar gepast wel. mooie compo ook zo
degroot is erg leuk portret, lekker scherp ook
ajhaverkamp weer paar mooie plaatjes, vooral die vogel mooi kleurrijk
Hier eentje van paar maand geleden, toen ik net m'n nieuwe 12-24 tokina kon proberen (klikbaarrrr), is ie nou alleen leuk omdat ik 't beest zo goed ken?

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:11 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Jammer dat zijn/haar kop niet scherp op de foto staat. Maar ik vind de foto wel erg leuk, zo omhoog kijkend en in verhouding een grote snuitAugmentoR schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 01:05:
mwa, ik vind die mus wat te klein uitkomen, beter een beetje omgeving wegcroppen doet denk ik wonderen (of inzoomen natuurlijk, maar je zat vast op je max).
Die eerste van DBenny vind ik wel te pruimen, juist ook omdat die andere kat er ook bij opstaat. Die andere twee missen 'iets', mss dat ze niet in de camera kijken...?
Mooie meeuw Captain N, mooie natuurlijke achtergrond ook. Wel beetje lage resolutie.
@Rikske die eerste kat vind ik wel strak, veel contrast, maar gepast wel. mooie compo ook zoDie vissen mwoa
degroot is erg leuk portret, lekker scherp ook
ajhaverkamp weer paar mooie plaatjes, vooral die vogel mooi kleurrijk
Hier eentje van paar maand geleden, toen ik net m'n nieuwe 12-24 tokina kon proberen (klikbaarrrr), is ie nou alleen leuk omdat ik 't beest zo goed ken?
[afbeelding]
@DBenny: Eerste springt er voor mij echt uit qua compositie. Ik vind 'm iets te donker en ik heb de indruk dat de witbalans ook nog een kleine correctie kan gebruiken.
@Forzafan: Weinig mis mee alhoewel ik 'm graag wat warmer van kleur zou zien. Compositie is niet echt lekker alleen. Mus knal in het midden. Had je niet iets meer met die diagonale takjes kunnen doen?
@augmentor: Leuk dollen met zo'n ultrawide. Ik vind 'm ook leuk omdat je de groothoek vervorming leuk benut hebt.
Kwam dit verwilderde dwergkonijntje tegen in het bos. Jammer van 't takje?

[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:11 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 15:53 ]
Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/6.3
Focal Length: 240 mm
ISO Speed: 1600
Ik heb 'm in Capture NX al bijna een stop lichter moeten maken, was echt een donkere ochtend onder de bomen.
Verwijderd
Ow je hebt de Sigma 70-300. Nee, dan snap ik het welWijnands schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:20:
Ik had net een stukje stevig gelopen. Dan is brandpuntsafstand=sluitertijd toch wel een goed idee.
Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/6.3
Focal Length: 240 mm
ISO Speed: 1600
Ik heb 'm in Capture NX al bijna een stop lichter moeten maken, was echt een donkere ochtend onder de bomen.

[ Voor 39% gewijzigd door Universal Creations op 18-12-2008 21:51 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
[ Voor 159% gewijzigd door Captain N op 20-12-2008 23:11 ]
Mijn foto's op Flickr.
@Forfazan: Misschien links en onder wat wegcroppen, zodat de mus niet zo in het midden zit?
@Augmentor: Leuke hond (om te zien iig)!
@Wijnands: Jammer van de erge ruis op de achtergrond. En jammer dat zo'n konijntje daar rondloopt. Zou zo'n beestje het überhaupt overleven in het wild?
@universal creations: Ik vind het TL-licht eigenlijk eerlijk gezegd een beetje vreemd, het komt zo onnatuurlijk over.
Nog een foto genomen in Blijdorp. Wederom ook groter op Flickr.

[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:12 ]
Mijn foto's op Flickr.
Deze foto heb ik al een tijdje geleden gemaakt ( met niet zo'n professioneel toestel), maar toch denk ik dat het een hele aardige foto is van mijn grote vriend

[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:12 ]
Mijn foto's op Flickr.
Ongeveer 30 cm van de ogen, eerst handmatig zo kort mogelijk scherpgesteld en vervolgens met de camera bewegen tot de ogen scherp waren. Wordt bij m'n volgende groothoek overigens wel en van de dingen waar ik op ga letten, de kortste scherpstelafstand is zeker bij UWA-lenzen wel erg belangrijk voor mij (meer perspectiefwerking).Captain N schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:11:
...@Augmentor: Leuke hond (om te zien iig)!Hoe dicht zit je hier nu op z'n snuit met je lens?...
Bij je wolf vind ik de korte dof overigens totaal niet storend, de ogen lijken extra scherp omdat de neus dat niet helemaal is.
Allen gemaakt met 50 f1.8 op f1.8 en door PS gehaald met speciale omzet plugin.
# 1
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1844-large.jpg
# 2
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1845-large.jpg
# 3
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1846-large.jpg
# 4
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1856-large.jpg
# 5
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1858-large.jpg
# 6
http://www.sparkone.nl/wp...tfolio/img_1866-large.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:13 . Reden: plaatjes te groot ]
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Ik weet niet wat voor 'speciaal omzet filter' je gebruikt hebt, maar ik ben niet overtuigd van het resultaat. De foto's missen contrast en een scherp punt. Het diafragma een stukje dichtknijpen kan al een stuk verbeteren.
Probeer je keuze ook te beperken tot 1 of 2 foto's, en daar dan nog wat meer van proberen te maken in je nabewerking.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
P.S. ik denk dat die van royv helemaal niet overkomt in portretstand. Juist doordat die hele foto benadrukt dat hij laag is (door de breedte te tonen) klopt dat precies met het gezicht.
Verwijderd
http://lh6.ggpht.com/_6HP...ddELwPwrY/de-denkster.jpg
http://lh3.ggpht.com/_6HP...Y/s640/louche-beestje.jpg
http://lh5.ggpht.com/_6HP...640/louche-diamantjes.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:14 . Reden: Helaas voldoen je foto's niet aan de gewenste kwaliteit in dit topic ]
@mngm: ben het met MBV eens... beetje vreemd licht waardoor ie niet zo lekker kijkt.
@antitheus: tja... halve hond en 2 paar benen. Compositie kan wel iets leuker lijkt me.
@Skippo2000: Die eerste (niet die link) is best ok. Alleen is hij wat aan de donkere kant en er mag links en boven best een flink stuk vanaf. Dus even bijwerken en dan wordt ie denk ik wel mooi.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
@skippo2000: ze zien er alletwee onscherp en donker uit. Probeer het nog eens als er wat meer licht is, zou ik zeggen
@Anti: Inderdaad een halve hond. Ziet er wel uit als een vrolijk beestje, dus daar moet je wat beters van kunnen schieten
Die is ook erg mooi! Echt op pad!bouwfraude schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:58:
[afbeelding]
Het gras in onze tuin is toch niet zo groen. 180mm f/4 1/200 ISO800 klikbaar

Groter
[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 30-01-2009 23:16 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Erg leuk! Maar zijn ganzen wel fijne huisdieren?Isniedood schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:33:
Erg gave foto Sparkone! Misschien iets te licht maar leuk moment.
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3) Onze jongste aanwinst
[afbeelding]
4) Niet van ons
[afbeelding]
5) Onze hond van 15 jaartjes jong
[afbeelding]
Ik zou best een tamme gans willen hoor
edit:
Wat Wijnands zegt
[ Voor 25% gewijzigd door Isniedood op 20-01-2009 15:53 ]
Later werden ganzen gehouden voor zowel 't vlees als de veren. Dus huisdier in de betekenis van gedomesticeert.
Heel mooi plaatje, jammer van de helaas toch wel zichtbare ruis.
Hier nog eentje van mij. Een al wat oudere welke ik laatst tegen kwam.
Ik vond hem toch wel wat hebben. Jammer dat zijn/haar ogen niet scherp zijn. Maar toch wilde ik hem even delen

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Kalkoengier (lijkt mij):Wijnands schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:25:
Ik zal er nog 's met neatimage overheen gaan. Wat is dit voor lelijke vogel?

This footer is intentionally left blank
Jups, geschoten in Antwerpen Zoo
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
EDIT: Nevermind... Heb het wel erg snel gedaan maar de positie is er ook niet echt geschikt voor, bedoelde zoiets.. Volgens mij heb ik het ook niet op de meest handige manier gedaan (brush).. En ik ben een stukje vergeten zie ik nu..

[ Voor 41% gewijzigd door LaZZ op 27-01-2009 21:02 ]
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Vast een lief beest maar.. foto's hier mogen echt wel 500 a 600 pixels breed zijn. Verder zijn alledrie de foto's niet interessant voor buitenstaanders.Jasper91 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:06:
Hier een paar pic's die ik net heb geschoten van mijn baasje (ondertussen al weel 7 jaar):
Zwart/wit, gewaagd maar past wel bij de buizerd. Op flickr krijg ik de indruk dat je net voor de vogel hebt gefocust. Of je hebt wel erg veel gecropt.
[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 30-01-2009 22:01 ]
Volgende keer even op letten a.u.b.
Ik moest vanmiddag snel zijn bij deze aalscholver:

Groter
Hier staat tekst
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nog best een succesvol shot. Is ie gecropped?Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:39:
NiZNO: op een of andere manier komt deze z/w omzetting niet tot z'n recht imho. Ik ben wel benieuwd naar de kleurenversie.
Ik moest vanmiddag snel zijn bij deze aalscholver:
[afbeelding]
Groter

Deze is van de afgelopen kerst. Max de trouwe waak knuffel viervoeter.
Jep. Dat was de prijs voor het mooie licht bij zonsondergang. Max was ook niet echt coöperatief moet ik toegeven.Deathchant schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:42:
Noxa, mooie plaat. Alleen de rechterhelft van het gezicht van de hond is erg donker....(van ons gezien uit rechts)
Mijn plaat is iets gekanteld en gecropped ja.
Ik denk dat je meer uit die plaat van je kan halen. Heb zelf een poging gedaan, Hij is wel een tikkie krap geworden:

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 02-02-2009 17:01 ]
Hier staat tekst
@ harmrhebergen: Wel jammer, dat je ondanks je 400mm maar zo'n klein cropje overhoudt, maar je hebt er een mooie plaat van gemaakt. Doet een beetje Japans aan in zijn eenvoud en dat bevalt me wel. Mooi licht ook door de vleugels heen.
@ Noxa & Sjaak: Max is wel erg mini hier, maar ik vind een beetje schaduw geen probleem. De bewerking van Sjaak haalt naar mijn idee een beetje de ziel uit het dier en de kleur vind ik ook geen verbetering. Dat Sjaak de donkere kast(?) rechts heeft weggecropt, daar is wel wat voor te zeggen, maar nu is de foto wel erg krap geworden. Wel iets om rekening mee te houden, de achtergrond.

Vond het wel leuk om alleen focus op zijn oog te leggen.
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 10-02-2009 21:19 ]

Deze foto heb ik per ongeluk genomen met een standaard huis tuin en keuken camera bij het Ijsselmeer van m'n hondje. Het is dus geen pro-foto maar echt een gebruikers fototje.
edit: Als iemand zich vereerd voelt om de foto wat te verbeteren zie ik t graag
Windsurfen voor Honden anno 2009
http://i44.tinypic.com/24q4lls.jpg

Ik vind hem geweldig, die blik vertelt alles
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 7% gewijzigd door DukeN op 10-02-2009 16:00 ]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Ik vond het origineel ook beter. Het warme licht van de zonsondergang vergaat met deze bewerking. En het wordt her en der een beetje roze. De achtergrond doet wat mij betreft niet af aan het portret.Sjaak_Afhaak schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:00:
@ Noxa:
Mijn plaat is iets gekanteld en gecropped ja.
Ik denk dat je meer uit die plaat van je kan halen. Heb zelf een poging gedaan, Hij is wel een tikkie krap geworden:
[afbeelding]
* Sjaak_Afhaak werd vanmiddag overvallen door een boel viervoeters:

Hier staat tekst
Hij oogt wat soft?Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:46:
Vind het wel een geslaagde compositie, allemaal 'monochrome' honden in 't water rondom die golden retriever op 't land.Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:46:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door AugmentoR op 15-02-2009 15:24 ]

Zwartvoetpinguïn, Artis (gemaakt tijdens mijn stage)

Vale Gier, Artis (ook gemaakt tijdens mijn stage)
Beide klikbaar voor groter formaat
[ Voor 9% gewijzigd door Nelicquele op 22-02-2009 23:52 ]

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mooie foto voor iets wat door het raam geschoten is!Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:12:
Ach gus, die hondjes! Wat een prachtdiertjes...
Kleine bijdrage van mij, vandaag geschoten vanaf de bank in de woonkamer met de Canon 100-400
[afbeelding]
Verwijderd
Hij zit op een hek van mijn tuin... Was al de hele dag in de buurt (hebben sinds kort een vogelhuisje in de tuin, maar ook 2 katten, dus hij was wat op z'n hoede!) en ging steeds daar zitten...Toff schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:37:
@ harmrhebergen: Hij zit een beetje ongelukkig met z'n staart naar beneden? Waar zit hij op eigenlijk? Wel nette bokeh.

[ Voor 28% gewijzigd door Yo-han op 10-03-2009 11:02 ]
Verwijderd
Hier nog twee foto's van de boerderij, afgelopen zondag.

Cheers!
Mooi z-w, lichtval en bijbehorende verloop naar de achtergrond kijkt fijn en de scherpte (het scherptepunt + verloop) vind ik precies goed. Ook het centrale past wel bij deze plaat. Sterk dier-portret.
Wel zie ik in het groot volgens mij nog wat zaken in de achtergrond die nu wat vlekkerig overkomen. Misschien dat nog wegwerken?
Ook vraag ik me af of de compo sterker wordt met wat minder zwart in de breedte.
Erg mooie foto's!Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:56:
Vanwaar die gekreukt-papieren achtergrond? Voor de rest vind ik de toon wel mooi, oogt prettig.
Hier nog twee foto's van de boerderij, afgelopen zondag.
[afbeelding]
[afbeelding]
Cheers!
Dit topic is gesloten.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.