en als je gaat croppen (hetgeen je uiteraard probeert te vermijden).
27 of 24 mm is EEN verschil, maar geen wereld van verschil...
het scheelt het in mijn geval het meedragen van een extra lens, en dat is een wereld van verschil.
Waar ik met een 20D een 15-30, 24-70 en een 70-200 meedroeg, heb ik nu een 24-105 en 70-200. Maar goed, het ligt aan je fotografie doelen; voor elk wat wils.
gium heeft al een body... het gaat erom Op basis van 1 lens een body NIET kopen (5d). een 5d kost een hoop geld voor niet erg veel voordeel tov een 30d/20d (nog sterker, 5 fps kan fijn zijn, en dat heeft een 5d niet)
Kijk, en hier ga je IMO dus fout, de 20D zat er bij mij nooit spot-on met z'n focus (vanwege de te grote focuspunten, en die zijn groter dan in het display, en nee, er was geen sprake van front/back focus). De 5D heeft het altijd bij het juiste eind, daar waar ik het wil hebben, en nu heb ik daarom een zeer hoger keeperrate, voor mij een zeer groot voordeel, maar goed misschien ben ik te kritisch en nemen andere genoegen met minder, maar ik zou voor _geen goud_ een 20D of 30D meer willen.
De 5D word vaak afgespiegeld als een 20D/30D met een grotere sensor, ik kan je vertellen dat men dat toch echt verkeerd ziet, je zult dit beamen als je zelf een paar platen met de 5D hebt geschoten en deze in PS ziet verschijnen - elke plaat is indrukwekkend, iets wat ik bij de D30/10D/20D nog niet heb mogen meemaken - vooral op focusgebied.
Again, iedereen is anders en heeft andere behoeften (ik heb bijv. geen 5-8fps nodig) - maar als je knaken beschikbaar hebt, dan is de keuze meer dan duidelijk - voor mij dan