Ik heb een iMac 20" Core Duo 2 bij de online apple store besteld. Alleen stoor ik me ontzettend aan het geluid wat de ventilatoren produceren. Ze lijken constant op volle toeren te werken (oke tikje overdreven), terwijl mijn processor temperatuur niet hoger komt dan 38 graden Celsius. Nou kan ik daar nog wel mee leven, maar de ventilator voor de voeding ratelt zacht alsof die lijkt aan te lopen.
Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
1. Welke geluidsproductie is normaal voor een iMac? Hebben meer mensen dit probleem?
2. Heeft het zin om mijn iMac op te sturen voor reparatie? (Kan er überhaupt wat aan gedaan worden.)
3. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik em dan opsturen (duur), of kan ik em ook naar een Mac dealer brengen. Valt dit laatste onder de garantie?
Edit:
De SMC reset heb ik overigens al geprobeerd.
Edit 2: Probleem is opgelost.
Oplossing: Even met een dunne schoevedraaier de fan stil te zetten.
Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
1. Welke geluidsproductie is normaal voor een iMac? Hebben meer mensen dit probleem?
2. Heeft het zin om mijn iMac op te sturen voor reparatie? (Kan er überhaupt wat aan gedaan worden.)
3. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik em dan opsturen (duur), of kan ik em ook naar een Mac dealer brengen. Valt dit laatste onder de garantie?
Edit:
De SMC reset heb ik overigens al geprobeerd.
Edit 2: Probleem is opgelost.
Oplossing: Even met een dunne schoevedraaier de fan stil te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door xortw op 31-05-2007 20:33 . Reden: smc reset gedaan ]