[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.853 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xortw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 15:04
Ik heb een iMac 20" Core Duo 2 bij de online apple store besteld. Alleen stoor ik me ontzettend aan het geluid wat de ventilatoren produceren. Ze lijken constant op volle toeren te werken (oke tikje overdreven), terwijl mijn processor temperatuur niet hoger komt dan 38 graden Celsius. Nou kan ik daar nog wel mee leven, maar de ventilator voor de voeding ratelt zacht alsof die lijkt aan te lopen.

Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
1. Welke geluidsproductie is normaal voor een iMac? Hebben meer mensen dit probleem?
2. Heeft het zin om mijn iMac op te sturen voor reparatie? (Kan er überhaupt wat aan gedaan worden.)
3. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik em dan opsturen (duur), of kan ik em ook naar een Mac dealer brengen. Valt dit laatste onder de garantie?

Edit:
De SMC reset heb ik overigens al geprobeerd.

Edit 2: Probleem is opgelost.
Oplossing: Even met een dunne schoevedraaier de fan stil te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door xortw op 31-05-2007 20:33 . Reden: smc reset gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Normaal zou je als er muziek speelt geen geluid meer mogen horen. Mijn iMac maakt ook behoorlijk veel geluid maar echt storen doe ik me er niet aan.
2. Als het echt luid is en je stoort je eraan kun je altijd proberen (maar hier is genoeg over te vinden op de Apple site)
3. Volgens mij moet iedere Apple Authorised Server Provide je helpen als je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ehm ik dacht dat een imac die lawaai maakte een uitzondering was... ik moet dus begrijpen dat zo'n ding altijd lawaai maakt?

alweer een reden om uit te stellen :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort hem bijna niet hoor. Maar hier 5 bladzijden aan ervaringen: http://forum.macosx.nl/vi...959&highlight=imac+geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
xortw schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:39:
Ik heb een iMac 20" Core Duo 2 bij de online apple store besteld. Alleen stoor ik me ontzettend aan het geluid wat de ventilatoren produceren. Ze lijken constant op volle toeren te werken (oke tikje overdreven), terwijl mijn processor temperatuur niet hoger komt dan 38 graden Celsius. Nou kan ik daar nog wel mee leven, maar de ventilator voor de voeding ratelt zacht alsof die lijkt aan te lopen.

1. Welke geluidsproductie is normaal voor een iMac? Hebben meer mensen dit probleem?
2. Heeft het zin om mijn iMac op te sturen voor reparatie? (Kan er überhaupt wat aan gedaan worden.)
3. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik em dan opsturen (duur), of kan ik em ook naar een Mac dealer brengen. Valt dit laatste onder de garantie?

Edit:
Ik hoor me Imac 20 Inch Core Duo 2 helemaal niet.
Soms weet ik nog geen eens dat hij aanstaat.

Heb standaard config van 20 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xortw schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:39:

Edit:
Mijn nieuwe 24" iMac is ook muisstil, ik heb de configuratie iets aangepast met 2gb geheugen en een geupgrade videokaart. Ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:44:
ehm ik dacht dat een imac die lawaai maakte een uitzondering was...
Dat is het volgens mij nogsteeds. Ga eens naar een winkel en ervaar het zelf. 'Lawaai' is sowieso behoorlijk subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:22:
[...]
Dat is het volgens mij nogsteeds. Ga eens naar een winkel en ervaar het zelf. 'Lawaai' is sowieso behoorlijk subjectief.
al in verschillende winkels geweest maar daar is altijd zoveel omgevingsgeluid, klanten, radio etc... daar hoor je em inderdaad niet maar goed
ik heb dus nooit de radio aan staan ofzo als ik werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:24:
[...]

al in verschillende winkels geweest maar daar is altijd zoveel omgevingsgeluid, klanten, radio etc... daar hoor je em inderdaad niet maar goed
ik heb dus nooit de radio aan staan ofzo als ik werk
Hmm, oke, maar wil je nou een Mac of niet? Als ik jouw reacties hier lees, maak je van elke mug een olifant, om maar geen Mac te hoeven kopen.

Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben hoor, maar zo komt het in ieder geval wel over op mij . . . ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 15:43
Mijn 24 inch iMac is echt fluisterstil. Ik hoor af en toe iets de hardeschijf. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

Stefan©

Toet toet

Same here, 24" is echt muis stil. Ik vind het echt heerlijk. Ik moet wel zeggen dat ik me nu wel irriteer als de PC van m'n vader aan staat, terwijl ik die voorheen nooit hoorde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey dat heb ik ook welliswaar met een 17" iMac Core Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:44:
ehm ik dacht dat een imac die lawaai maakte een uitzondering was... ik moet dus begrijpen dat zo'n ding altijd lawaai maakt?

alweer een reden om uit te stellen :(
Ik begrijp dat je het veel geld vind en daarom twijfelt. Ik heb nu sinds een half jaar een iMac 20" Core Duo, en de mijne is echt alleen lawaaierig als ik echt hard aan het werk ben in After Effects of Logic ofzo..

Zelfs tijdens het photoshoppen of illustratoren blijft mn iMac echt stil. Verder snap ik die hele stilte hype echt niet. 5 jaar geleden maakte elke computer een lawaai, en toen werkten mensen toch ook gewoon?

Oja, het is inderdaad zo dat een enkele iMac continu loeit, maar dat is van wat ik begrijp een logic board probleem en valt gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:48:
[...]

Hmm, oke, maar wil je nou een Mac of niet? Als ik jouw reacties hier lees, maak je van elke mug een olifant, om maar geen Mac te hoeven kopen.

Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben hoor, maar zo komt het in ieder geval wel over op mij . . . ;(
JA ik wil een mac... en JA ik vind het duur... daarom kan ik niet zo snel beslissen

alle macs hebben hun voor en nadelen, van de macbook tot de mac pro
eigenlijk heb ik voor de mac pro geen budget, maar als je naar de toekomst kijkt wel de beste investering

een imac klinkt leuk, maar dan zit ik met het scherm, geen inputs mogelijk en je kunt nooit upgraden

macbook pro, alles wat een imac heeft, maar dan draagbaar. alleen heb ik t niet zo op laptops, ze gaan toch altijd langzamer dan een desktop pc

macbook; goedkoop instap model, mogelijkheid voor extern scherm, maar helaas alleen glossy coating op scherm en trage videokaart

zoals ik al eerder eens zei; apple zou een hele grote slag slaan als ze een mac pro uitbrachten op basis van de core 2 duo... en dan zo rond de 1500 euro entry level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kan iemand mij met een 20" imac zeggen hoe groot de afstand van het bureau tot aan onderste rand scherm is?

moet nl wel ongeveer even hoog zijn als mijn 20" dell die er dan naast komt te staan... en daar is de afstand ongeveer 20cm op de hoogste stand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Als je de onderste rand van de iMac bedoelt is het minder dan 10 cm zo op het oog. Maar als je de rand bedoelt waar het scherm eindigd dan is het denk ik zo rond de 20 cm misschien zelfs ietsje meer.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Phusebox schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:40:
kan iemand mij met een 20" imac zeggen hoe groot de afstand van het bureau tot aan onderste rand scherm is?

moet nl wel ongeveer even hoog zijn als mijn 20" dell die er dan naast komt te staan... en daar is de afstand ongeveer 20cm op de hoogste stand...
Ik heb het even voor je nagemeten B) Het is exact 17cm. Dus dat wordt een stukje onder je Dell vandaan zagen :Y)

@hierboven: Dus geen 20cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:11:
[...]

Ik heb het even voor je nagemeten B) Het is exact 17cm. Dus dat wordt een stukje onder je Dell vandaan zagen :Y)

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je iMac gekanteld is, dat kan weer een aantal millimeters schelen he B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LoeiOrdinair schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:11:
[...]

nou die dell is in hoogte verstelbaar (unlike other more expensive brands ;))
maar eh, hmm die 3 cm is best een hoop verschil... vind het dell scherm op de hoogste stand al laag eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:21:
[...]

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je iMac gekanteld is, dat kan weer een aantal millimeters schelen he B)
Onder een exacte hoek van 90 graden uiteraard B)

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5820/macqr2.jpg
Phusebox schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:26:
[...]

nou die dell is in hoogte verstelbaar (unlike other more expensive brands ;))
maar eh, hmm die 3 cm is best een hoop verschil... vind het dell scherm op de hoogste stand al laag eigenlijk
Opzich is de hoogte perfect (op mijn bureau dan). De bovenkant van het scherm is precies op ooghoogte, wat de beste werkhoogte is.

[ Voor 39% gewijzigd door LoeiOrdinair op 08-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 maanden intensief gebruik kan ik maar 1 ding zeggen.
De Imac is echt een super ding.
Ik heb veel problemen gehad met mijn MBP maar met de Imac helemaal niets (en zo hoort het ook).
Vergeleken met mijn PC is hij vluister stil.
Het scherm is geweldig en het ding zelf ziet er ook nog is ok uit!

Ik heb er ook het draadloze toetsenbord en muis bij gekocht. Werken ook prima.

Wat ik wel jammer vind is dat de muis veel trager is dan op een PC. Ook in de snelste stand vind ik het nog iets onnatuurlijk(vergeleken met de PC). Iemand anders die dit ook vindt of die er wat op heeft gevonden?
Zelfde geld voor sommige spellen (komen wat traag over). Zou dit zijn omdat ze niet native zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zijn er ook andere desktop setjes te krijgen (bluetooth) voor de mac?
ik vind die mighty mouse echt niks... afgelopen zaterdag maar eens getest in eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:59:
zijn er ook andere desktop setjes te krijgen (bluetooth) voor de mac?
ik vind die mighty mouse echt niks... afgelopen zaterdag maar eens getest in eindhoven
Logitech Cordless Desktop S 530 for Mac

Misschien is dat iets voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm maar dat kost je dus een usb poort... en een lelijke receiver kabel erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onlangs in Fnac geweest en heb daar een paar Macbookjes en enkele iMac's zien staan. Nu stond er specifiek bij die Mac-producten een bordje waarop stond dat op alle elektronische producten een garantie van 2 jaar staat omdat dit wettelijk verplicht is (hier in België dan toch)! Moest je dan een Mac willen kopen met iets meer zekerheid, dan raad ik iedereen aan om eens langs te gaan bij Fnac (nee ik ben geen Fnac-promoboy :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Phusebox schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:59:
[...]

hmm maar dat kost je dus een usb poort... en een lelijke receiver kabel erbij
Die reciever kabel heb je niet nodig. Alleen 1 usbslot vrij achter in je iMac. Dus niemand ziet dat er achter in je iMac nog een dongle zit.

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Op dit moment heb ik een iMac 17 inch Intel Core Duo 1,83 Ghz. En apart een 5.1 receiver en boxen.
Het geluid van de iMac gaat nu over de receiver met de volgende kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.k55.ch/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/audiokabel%20c-kl_p1.jpg

Nu ben ik opzoek naar een kabel die vanaf mijn iMac een digitaal signaal doorstuurd naar mijn receiver om 5.1 geluid te krijgen en zo dus dvd's te kijken. Mijn receiver heeft zowel een Digitale optische ingang als een Coaxiale ingang. Ook kan mijn receiver dts aan.

Welke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Een optische? sowieso met een kleine ingang aan 1 kant voor je iMac en het hangt van je versterker af wat er aan de andere kant moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Matias schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:04:
Een optische? sowieso met een kleine ingang aan 1 kant voor je iMac en het hangt van je versterker af wat er aan de andere kant moet zitten.
Dat zal waarschijnlijk een TosLink zijn, dus in dit geval heeft awwexl een mini-TosLink naar TosLink kabel nodig. Monster verkoopt o.a. dit soort kabels, maar die zijn vrij prijzig (rond de 40 euro). Eventueel zou een TosLink naar TosLink kabel met een mini-TosLink naar TosLink adapter ook voldoen :P.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:28:
[...]

Dat zal waarschijnlijk een TosLink zijn, dus in dit geval heeft awwexl een mini-TosLink naar TosLink kabel nodig. Monster verkoopt o.a. dit soort kabels, maar die zijn vrij prijzig (rond de 40 euro). Eventueel zou een TosLink naar TosLink kabel met een mini-TosLink naar TosLink adapter ook voldoen :P.
En bij optische kabels heeft het geen zin om meer geld uit te geven aan een dure kabel. Het werkt of het werkt niet en geluid wordt niet beter met een duurdere kabel (in tegenstelling tot analoge kabels, waar de kabel uit de foto zo'n beetje het slechtste is wat je kan hebben). Een dure monster kabel heeft dus geen meerwaarde, behalve dat die er beter uit ziet. Ik gebruik zelf voor dit doel (op mijn macbook) een cheap optisch kabeltje van vivanco met een toslink naar mini adaptertje erop geklikt. Dit werkt uitstekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Zouden jullie eens een voorbeeld kunnen geven aan de hand van een foto? Wat is beter een digitale coaxiale stekker of een digitale optische stekker voor aan de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geldt ook weer dat het eigenlijk niet uit maakt. De codering van het signaal is over beide kabeltypen hetzelfde. Wel is het zo dat voor grotere afstanden een coaxiale kabel beter werkt. Je mac heeft echter alleen een optische output, dus dat zal je moeten gebruiken*.

* Er bestaan wel converters, maar die zijn duur en leveren geen bijdrage aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je aan een lengte van 1 meter voldoende hebt zou dat in principe de juiste kabel zijn ja. Het zijn in ieder geval de juiste stekkers aan weerszijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Inderdaad is 1 meter te weinig. Ff opzoek naar een langere dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
awwexl schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:13:
Inderdaad is 1 meter te weinig. Ff opzoek naar een langere dus!
Beetje Apple winkel heeft ook een optische kabel van Belkin, die is wit en 1,8 meter (volgens mij) en daar zitten 2 gewone naar mini toslink adapters bij.
Heb deze ook aan mijn Mac Mini en versterker zitten en was 14,95 een een Apple Center :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Alles klaar. Ik heb 1 gekocht bij de Handy Man. Wel duur maar ik kreeg dan wel super goeie uitleg. Is ook wat voor te zgegen. En hij doet het! Zelfs DTS! Echt helemaal te gek. Nu nog een elgato Eye-TV en dan is alles helemaal zoals ik het wil. Iemand nog goedkopere oplossingen voor tv op je iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

awwexl schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:41:
Alles klaar. Ik heb 1 gekocht bij de Handy Man. Wel duur maar ik kreeg dan wel super goeie uitleg. Is ook wat voor te zgegen. En hij doet het! Zelfs DTS! Echt helemaal te gek. Nu nog een elgato Eye-TV en dan is alles helemaal zoals ik het wil. Iemand nog goedkopere oplossingen voor tv op je iMac?
Er zijn wel iets goedkopere oplossingen, zoals de Miglia TVMicro (~100 euro) of de Elgato eyetv hybrid (~150 euro), maar die hebben allebei het nadeel dat het encoderen van video's op de Mac zelf gebeurd. In bijvoorbeeld de Elgato eyetv 250 (~200 euro) of de Miglia TVMax (~250 euro) zit daarentegen hardware encodering, waardoor de Mac wordt ontlast. Die software die bij zowel de Elgato als de Miglia zit is overigens EyeTV 2, dus dat maakt in ieder geval niet uit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Als dat over de kabel gaat ben ik daarvan niet zozeer onder de indruk ;)

Ik zat net in de prefs van Apple DVD Player te kijken en opeens kwam ik dit venster tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/HDDVD.png

Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen maar ik vind dit nogal spannend aangezien er nog geen mogelijkheid is om een HDDVD in je Mac te proppen :)

Ik heb zelf de EyeTV 310, deze doet satteliet en ben er erg tevreden over na ruim een half jaar gebruik :)
Die goedkope Miglia dingen zijn ook goed te doen, alleen gebruikt het iets meer CPU tijd (10% ofzo) om het beeld te coderen.
Ik zou zelf dan toch een iets duurdere pakken die het hardwarematig doet zoals de 250 :)

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 19-11-2006 15:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
Vandaag ook een iMac aangeschaft (eerste Mac ooit). Het is het 24" model geworden (standaard config met 1*1Gb memory)

Man, wat een snel machientje!!!
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Maar het is wel even wennen hoor. De gehele look and feel van het systeem is toch een heel deel anders dan bij Windows en ik ben dus nog steeds druk bezig om alles uit te zoeken.

Ik heb helemaal geen last van lawaai van men toestel en het scherm bevalt me 100% dus ik ben one happy Mac-user nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mail. Ik heb Letterbox geïnstalleerd, al een tijdje, en dat heeft altijd prima gewerkt. lekker overzichtelijk. Nu heb ik gisteren een dubbelklik ergens gedaan en nu ziet mijn mailbox er zo uit (zie image). Hoe krijg ik het weer voor elkaar om direct met mailinhoud te bekijken zodra ik mail open?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sponzert/Screenshot_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:20

kpr

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:58:
Ik heb een probleempje met mail. Ik heb Letterbox geïnstalleerd, al een tijdje, en dat heeft altijd prima gewerkt. lekker overzichtelijk. Nu heb ik gisteren een dubbelklik ergens gedaan en nu ziet mijn mailbox er zo uit (zie image). Hoe krijg ik het weer voor elkaar om direct met mailinhoud te bekijken zodra ik mail open?

[afbeelding]
Dubbelklikken in dit hoekje rechts van het pijltje naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpr schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:01:
[...]

Dubbelklikken in dit hoekje rechts van het pijltje naar beneden.
Mijn dank is onnoemelijk groot. Ik had alles al geprobeerd, maar daar was ik niet opgekomen.

_/-\o_ :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Daedalus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:45:
[...]

Er zijn wel iets goedkopere oplossingen, zoals de Miglia TVMicro (~100 euro) of de Elgato eyetv hybrid (~150 euro), maar die hebben allebei het nadeel dat het encoderen van video's op de Mac zelf gebeurd. In bijvoorbeeld de Elgato eyetv 250 (~200 euro) of de Miglia TVMax (~250 euro) zit daarentegen hardware encodering, waardoor de Mac wordt ontlast. Die software die bij zowel de Elgato als de Miglia zit is overigens EyeTV 2, dus dat maakt in ieder geval niet uit.
Is het enige verschil tussen de Hybrid van Elgato en de Eyetv 250 van Elgato dat de Eyetv 250 codeert in het kastje zelf en de Hybrid niet? Ik vind de integratie met Frontrow en de Apple Remote bij de Hybrid namelijk wel erg gaaf dus dan zal ik het encoderen voor lief moeten nemen. Wat zijn voornamelijk de nadelen van het niet encoderen in het kastje zelf?
Ook kan de Hybrid digitale kabel aan wat ik in de toekomst wil dus dan ben ik voor 149 Euro klaar! Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ballebek schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:29:
[...]

Als dat over de kabel gaat ben ik daarvan niet zozeer onder de indruk ;)

Ik zat net in de prefs van Apple DVD Player te kijken en opeens kwam ik dit venster tegen:

[afbeelding]

Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen maar ik vind dit nogal spannend aangezien er nog geen mogelijkheid is om een HDDVD in je Mac te proppen :)

Ik heb zelf de EyeTV 310, deze doet satteliet en ben er erg tevreden over na ruim een half jaar gebruik :)
Die goedkope Miglia dingen zijn ook goed te doen, alleen gebruikt het iets meer CPU tijd (10% ofzo) om het beeld te coderen.
Ik zou zelf dan toch een iets duurdere pakken die het hardwarematig doet zoals de 250 :)
Heb je gelijk in maar om DTS door te sturen moest je wel instellingen wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
awwexl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:26:
[...]

Ook kan de Hybrid digitale kabel aan wat ik in de toekomst wil dus dan ben ik voor 149 Euro klaar! Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Waar stop jij de smartcard van je kabelbedrijf in dan?

Juist :)

Volgens mij werkt alleen CaiWay zonder smartcards voor het digitale basispakket, dus check dat eerst (of er een card nodig is om digitale kabel te kunnen kijken).

Als je anders digitaal wilt moet je de 610 nemen.
Doet ook HDTV, maar alleen (nog) MPEG2 streams, de nieuwe H.264 streams die bij de meeste bedrijven hier ook naast worden uitgezonden worden nog niet ondersteund door EyeTV.
Komt wel in de nieuwe 2.4 versie die eind december uit moet komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Uberprutser op 21-11-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ballebek schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:27:
[...]

Waar stop jij de smartcard van je kabelbedrijf in dan?

Juist :)

Volgens mij werkt alleen CaiWay zonder smartcards voor het digitale basispakket, dus check dat eerst (of er een card nodig is om digitale kabel te kunnen kijken).

Als je anders digitaal wilt moet je de 610 nemen.
Doet ook HDTV, maar alleen (nog) MPEG2 streams, de nieuwe H.264 streams die bij de meeste bedrijven hier ook naast worden uitgezonden worden nog niet ondersteund door EyeTV.
Komt wel in de nieuwe 2.4 versie die eind december uit moet komen.
Geciteerd van a-mac.nl:

EyeTV Hybrid wordt ook nog geleverd met een kabel die uitsplitst in een composiet- en een S-Video-aansluiting, waardoor je een set-topbox kan aansluiten voor betaaltelevisie, digitale kabel of satelliet. Lijkt me duidelijk toch: digitale kabel. Echter zou je wel een receiver van je kabelbedrijf moeten aanschaffen.

Deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.a-mac.nl/amac/images/stories/Merken/Elgato/eyetv_hybrid_cable.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door awwexl op 21-11-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
awwexl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:39:
[...]

Geciteerd van a-mac.nl:

EyeTV Hybrid wordt ook nog geleverd met een kabel die uitsplitst in een composiet- en een S-Video-aansluiting, waardoor je een set-topbox kan aansluiten voor betaaltelevisie, digitale kabel of satelliet. Lijkt me duidelijk toch: digitale kabel. Echter zou je wel een receiver van je kabelbedrijf moeten aanschaffen.

Deze kabel:

[afbeelding]
Maar dan gebruik je de tuner niet toch...
Bokkie wokkie oplossing in mijn ogen.

En de kwaliteit van de digitale kabel is geheel verdwenen, digitaal naar analoog weer terug naar digitaal 8)7
Composiet beeld wel is gezien? En de meeste ontvangers hebben geen S-Video uitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 21-11-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

awwexl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:26:
[...]

Is het enige verschil tussen de Hybrid van Elgato en de Eyetv 250 van Elgato dat de Eyetv 250 codeert in het kastje zelf en de Hybrid niet?
Het grootste verschil in ieder geval. De Hybrid kan dus naast analoog ook digitaal aan, wat de 250 weer niet kan. Maar de 250 heeft weer een 'game mode' voor het minimaliseren van de latency.
Ik vind de integratie met Frontrow en de Apple Remote bij de Hybrid namelijk wel erg gaaf dus dan zal ik het encoderen voor lief moeten nemen.
Integratie met FrontRow is onderdeel van EyeTV 2. Dat is de software die bij beide kastjes zit, dus het maakt niet uit welk kastje je neemt. Zelfs bij de apparaten van Miglia zit EyeTV 2.
Wat zijn voornamelijk de nadelen van het niet encoderen in het kastje zelf?
Voordeel van hardware encoding t.o.v. van software encoding is dat je computer wordt ontlast. Zeker als richting HD gaat, kan het encoderen behoorlijk wat processortijd opslokken. Bij de Hybrid heb je dan minimaal een dual G5 of een Intel Core Duo nodig, terwijl je bij de 250 met een G4 500 MHz afkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke geheugen modules zijn op dit moment het beste voor de iMac C2D, welke werken gegarandeerd? Merk je verschil tussen merkloze/adata of kingston reepjes?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:43
Ik heb hier een Canon Selphy CP710 printertje (voor afdrukken van foto postcards). Nu ben ik een tijdje geleden overgestapt op een Apple iMac (de nieuwste, 20'' scherm), maar het geval is nu dat ik deze printer niet aan de praat krijg onder Mac OS X. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (gedownload van canon site), en hij geeft ook aan dat hij gewoon aan het printen is, en dat het afdrukken is voltooid. Echter er komt niks uit de printer terwijl alle instellingen toch goed staan.
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dit printertje toch aan de praat onder Mac OS X?
(verder heb ik ook nog een Brother printer geinstalleerd en een Dymo Labelwriter, heb al geprobeerd deze uit te zette, vanwege een mogelijk conflict. Dit had echter geen effect.)

EDIT: Ik heb de printer onder windows geinstalleerd (Bootcamp) en dan werkt het wel goed. Maar ik wil hem toch wel werkend krijgen onder Mac OS X...

[ Voor 9% gewijzigd door VeeGee op 28-11-2006 20:37 ]

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil binnenkort ook een Imac aan gaan schaffen, nu heb ik alleen (nu) nog 1 vraag, als ik front row wilt gebruiken, moet je muziek, film of foto op je harde schijf staan of kan dat ook vanaf een netwerk hdd worden afgespeeld?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

willy83 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:52:
Ik wil binnenkort ook een Imac aan gaan schaffen, nu heb ik alleen (nu) nog 1 vraag, als ik front row wilt gebruiken, moet je muziek, film of foto op je harde schijf staan of kan dat ook vanaf een netwerk hdd worden afgespeeld?
Officieel alleen lokaal, maar met een 'trucje' kan dat ook vanaf een netwerk schijf: Play network-stored videos in Front Row en Open movies on any drive in Front Row. Als je weet hoe de Terminal werkt, heb je geen Tinkertool nodig.

Verwijderd

Terminal? Even een linkermuisknopje op de map die je wilt hebben, Appeltje L, en het alias naar je Users/USER/Movies/ mapje slepen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 23:52 ]

• willy83
Terminal, geen idee waar je het over heb, heb nog nooit een mac gehad. Ik neem aan dat het een soort my computer is(of vloek ik nu :+ )

Bedankt voor de tip, kan ik gewoon m'n netwerkschijf gebruiken, scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje hier over ik heb ook een dual core imac maar waar gaat deze kabel nou in?
Gewoon in de 3.5mm jack uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Jep, combo input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:52:
Terminal? Even een linkermuisknopje op de map die je wilt hebben, Appeltje L, en het alias naar je Users/USER/Movies/ mapje slepen :)
Voor netwerkschijven werkt dit wel, maar als je /Volumes wilt hebben (zoals in de hint wordt beschreven) moet je wel aan de gang met Tinkertool of Terminal, aangezien /Volumes niet standaard zichtbaar is in de Finder.
willy83 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:55:
Terminal, geen idee waar je het over heb, heb nog nooit een mac gehad. Ik neem aan dat het een soort my computer is(of vloek ik nu :+ )
Terminal is verre van dat. Terminal is iets waar de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk nooit mee te maken krijgt. Het is te vergelijken met het DOS venster (cmd.exe/command.exe) in Windows, alleen dan beter (uiteraard :P).

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2006 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Thomaszki schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

Ja officieel heet het slaapstand volgens mij ;)

Maar blijf het dom van apple vinden. Dat ze daar gewoon niet een knop en sneltoets voor maken ofzo :{
Op mijn PowerBook kan ik mijn helderheid helemaal omlaag zetten. Kan dat niet met de iMac?

[ Voor 3% gewijzigd door daniëlpunt op 01-12-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Hoe zit dat met de apple care garantie, officieel heb je dat niet nodig want de levensverwachting van een mac is wel langer als 1 jaar, ik neem aan dat apple zich alleen niet zo snel de les laat voorlezen(ondanks dat je gelijk heb). Zijn hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Na 1 jaar heb je gewoon geen garantie meer, wil je dat veranderen koop je AppleCare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

willy83 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:19:
Hoe zit dat met de apple care garantie, officieel heb je dat niet nodig want de levensverwachting van een mac is wel langer als 1 jaar, ik neem aan dat apple zich alleen niet zo snel de les laat voorlezen(ondanks dat je gelijk heb). Zijn hier ervaringen mee?
Apple Care is naast de garantie ook nog eens extra support. Zowel telefonisch als in de winkels. Daarbij is het wel erg handig om te hebben. Dat geblaat over de levensverwachting. Na een hoop gezeur zal je de onderdelen misschien (deels) vergoed kunnen krijgen mits je aan kan tonen dat het buiten je schuld om is gebeurd. Wat in de praktijk nogal moeilijk is. Daarbij komt ook nog het probleem dat je het defecte onderdeel zelf mag vervangen.
Dus als je je iMac niet kan missen is het echt wel iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Matias schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:28:
Na 1 jaar heb je gewoon geen garantie meer, wil je dat veranderen koop je AppleCare
Dat is wel erg simpel gesteld, na 1 jaar houdt de fabrieksgarantie op maar dat maakt het product en de leverancier nog niet vogelvrij. Het product heeft een bepaalde levensverwachting en als het daar niet aan voldoet, kun je je leverancier daarop aanspreken.
Uiteraard is het praktisch om extra garantie aan te schaffen om te voorkomen dat je zelf moeite moet doen om je gelijk aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OMG... zeg niet dat je geen helderheid kunt instellen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan wel, zowel via het keyboard als via de System Preferences. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb een probleem, ik heb een minicd in me iMac gestopt, alleen die wil er nu niet meer uit :(
iemand een tip hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn klok op mijn imac staat een uur vooruit.. na handmatig terugzetten springt ie toch weer een uur naar voren?
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

WarPuppy schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:04:
Ik heb een probleem, ik heb een minicd in me iMac gestopt, alleen die wil er nu niet meer uit :(
iemand een tip hoe?
Zo'n 8cm cd? Volgens mij kan een slotloading CD/DVD drive daar toch niet eens mee overweg?

Heb even gezocht voor je op Apple.com maar daar staat ook niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar kan een slot-loading drive meestal niet mee overweg inderdaad. Zit het CDtje er wel los in? Zo ja, dan zou je misschien heel voorzichtig je iMac kunnen kantelen zodat de CD eruit valt. :)

Hmm bedenk me net dat wel eens niet zou kunnen werken vanwege die 'stoflapjes' die in het gleufje zitten. Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 02-12-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:59:
Mijn klok op mijn imac staat een uur vooruit.. na handmatig terugzetten springt ie toch weer een uur naar voren?
Wat kan ik hier aan doen?
Laten synchroniseren en dan timezone correct zetten?

[ Voor 0% gewijzigd door MarkvE op 03-12-2006 13:28 . Reden: Typo ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:19:
Daar kan een slot-loading drive meestal niet mee overweg inderdaad. Zit het CDtje er wel los in? Zo ja, dan zou je misschien heel voorzichtig je iMac kunnen kantelen zodat de CD eruit valt. :)

Hmm bedenk me net dat wel eens niet zou kunnen werken vanwege die 'stoflapjes' die in het gleufje zitten. Iemand een idee?
"In both case the user will need a technician to get the blasted thing out of
his machine and will not think highly of the company that advertises itself
with such a thing."

"Quote:

The more common question is "How do I get the mini-CD out of my slot-loading drive?".

Answer. By using the smallest hammer and/or pry bar you need to break the drive open. "

Ik weet niet of je er wat aan hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:19:

Laten kantelen, zorgen dat hij eruit schuift, en als hij niet door de stoflapjes komt een flinterdunne schroevendraaier gebruiken om hem net dat laatste stukje te helpen?

Pas op dat je niet gelijk heel je iMac open prakt, alles heel voorzichtig doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Kan iemand mij vertellen wat voor toetsenbordindeling dit is? Ik wil namelijk de draadloze versie bestellen samen met een imac, maar dan kan ik alleen de NL versie bestellen als ik een nederlandse OS wil. De engelse (int) kan je alleen bestellen met OS X engels.

Alvast bedankt en srry voor het stelen van het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

willy83 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:11:
[...]

Kan iemand mij vertellen wat voor toetsenbordindeling dit is? Ik wil namelijk de draadloze versie bestellen samen met een imac, maar dan kan ik alleen de NL versie bestellen als ik een nederlandse OS wil. De engelse (int) kan je alleen bestellen met OS X engels.

Alvast bedankt en srry voor het stelen van het plaatje :)
Dat is de Nederlandse versie. Mac OS X is overigens multilingual. Er is geen Mac OS X Engels of Nederlands los te koop, zoals dat met Windows is. Wat er mee wordt bedoeld in de Apple Store is de taal van de documentatie die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig (via geruchten ofzo) wanneer de Mac Mini een update krijgt?
(Core 2 Duo ipv Core Duo zoals de Macbook al heeft gehad). En 60Gb Harddrive is ook echt te weinig tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:10:
Weet iemand toevallig (via geruchten ofzo) wanneer de Mac Mini een update krijgt?
(Core 2 Duo ipv Core Duo zoals de Macbook al heeft gehad). En 60Gb Harddrive is ook echt te weinig tegenwoordig.
Dit weet niemand. Iedereen weet net zo veel als jij. De berichten van de geruchten sites dus. De hardeschijf kan je trouwens vervangen voor een 80/120/160Gb model, dit is natuurlijk gewoon online te vinden. Van een beetje zoekwerk word niemand slechter.

edit: je weet dan dit het iMac topic is?

[ Voor 5% gewijzigd door LoeiOrdinair op 06-12-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Fuck, een van mijn 2304000 pixels wil alleen nog maar op rood. Misschien was dit altijd al zo, of is dit sinds kort. Het valt niet enorm op, maar nu ik eenmaal weet dat ie er zit is het vrij irritant. En 't scrollballetje op m'n mighty-mouse wil alleen nog maar naar beneden scrollen, en niet meer omhoog.

En ik heb de iMac nog maar een maandje of twee.. :'( Gaat het omruilen/repareren van een iMac precies zo als met de muis? Dus dat je een nieuw apparaat krijgt, en daarna je kapotte terug moet sturen? Of moet m'n hele iMac ter reparatie ergens naartoe? Naja.. ik zal de support maar eens bellen binnenkort.

[ Voor 25% gewijzigd door Varienaja op 06-12-2006 17:30 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Varienaja schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:27:
Fuck, een van mijn 2304000 pixels wil alleen nog maar op rood. Misschien was dit altijd al zo, of is dit sinds kort. Het valt niet enorm op, maar nu ik eenmaal weet dat ie er zit is het vrij irritant. En 't scrollballetje op m'n mighty-mouse wil alleen nog maar naar beneden scrollen, en niet meer omhoog.

En ik heb de iMac nog maar een maandje of twee.. :'( Gaat het omruilen/repareren van een iMac precies zo als met de muis? Dus dat je een nieuw apparaat krijgt, en daarna je kapotte terug moet sturen? Of moet m'n hele iMac ter reparatie ergens naartoe? Naja.. ik zal de support maar eens bellen binnenkort.
Tada

En dat over dode pixels, hoe is dat bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Varienaja schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:27:

Dat is heel vervelend, maar ik denk niet dat Apple voor die ene luie pixel een scherm zal vervangen. Deze kan het namelijk weer gaan doen. Het scroll-probleem is een vrij bekend probleem met de Mighty Mouse. Als er vuil in zit geeft het problemen. Wat je moet doen is met het scrollwieltje op een vochtige doek leggen en goed "scrollen". Als je dit ondersteboven doet dan zal het stof er uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik had al eerder de vraag gesteld over frontrow en een netwerkdrive. Ik krijg dus wel films welke op een netwerk staan zichtbaar via frontrow maar ik kan geen mp3 via frontrow afspelen. Is daar ook niet zo'n truckje voor?

Wel ff wennen dat mac osx maar wel heel mooi en leuk :)

edit: laat maar heb het al gevonden, moet gewoon even uitvinken dat hij gelijk de nummer copieert.

[ Voor 15% gewijzigd door willy83 op 12-12-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds 3 dagen mijn 17" iMac (2ghz, 1gb RAM, 160gb HD, x1600 128mb).

Lang geleden dat ik een mac heb gehad, ben na mijn witte bolletje met een 2 tal windows pc's vreemd gegaan :).

Na een paar minuten wist ik al meteen wat ik had gemist, alles liep weer zoals het moest, je hoort em niet, lekker snel..... enz.

Kort om; ik ben weer een Mac-man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er is geen Safari topic, en om er nou een topic over te maken is ook weer te veel van het goede dus doe ik het even hier.

Ik heb een Safari extentie geinstalleerd, die ook een icoon aan het voorkeuren menu toevoegt.
Het probleem is echte nu dat het voorkeuren menu niet breed genoeg is om het icoon te laten zien, dus toont die hem in een extra menutje want natuurlijk niet zo mooi is en minder snel toegankelijk.

Een afbeelding ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.puregfx.net/prive/twylight/safariprefs.gif
(rechts boven)

Is er een mogenlijkheid om de het venster wat breder te maken?

B.v.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
willy83 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:31:
[...]

Tada

En dat over dode pixels, hoe is dat bij apple?
Dankje
Toevallig had ik sinds begin al. (toen ik me mac kocht)

EN nu werkt het gelijk weer
Het scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

TwyLight schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:56:
<knip>

Is er een mogenlijkheid om de het venster wat breder te maken?

B.v.d. :)
Nee, die is er niet. Tenzij je zelf in XCode het formaat van het venster aanpast. In het Engels zijn de woorden wat korter, zodat het waarschijnlijk nog net wel past.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bevestiging dat het in het Engels wel goed gaat. Ik heb namelijk rechts naast "Security" nog "Advanced" en "PithHelmet" staan en dat past gewoon.

Ik heb eerst ook gebruik gemaakt van Nederlands omdat ik dacht dat ik hierdoor het OS beter kon begrijpen. Toen Tiger uitkwam ben ik naar Engels overgegaan aangezien je geen last meer hebt van kromme vertalingen en alle menu's zijn compacter. Is bij een groot scherm niet altijd belangrijk maar in het geval van een laptop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan dat dat door de kortere woorden kwam.
Ik gebruik ook Pithhelmet en die, en Geavanceerd komen beide in dat extra schermpje.

Jammer want het ziet er niet echt mooi uit natuurlijk, maarja.
Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Heb net even lopen klooien met widgets en heb zelf een widget in elkaar geflanst voor de gamers onder ons:
Je kan er voorlopig nog niks mee behalve dat die het stukje flash op de frontpage van insidegamer weergeeft maar het staat wel leuk op je dashboard vind ik zelf :P

Afbeeldingslocatie: http://www.puregfx.net/prive/twylight/GoT/InsideGamer.wdgt.png

voor mensen die hem ook willen proberen kan je hem hier downloaden:
http://www.puregfx.net/pr.../GoT/InsideGamer.wdgt.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik baal een beetje nu achteraf.

Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn 5 maanden oude imac ingeleverd bij de mac store op rotterdam centraal ter reparatie van mijn beeldbuis/mobo die alleen maar strepen gaf bij het opstarten.

Na 2 weken reparatie mocht ik hem weer ophalen en omdat hij helemaal ingewikkeld zat in bubbeltjesfoam heb ik hem niet nagekeken. Eenmaal thuis gekomen en aangesloten werkte hij inderdaad weer netjes. Maar veromd er zat aan de rechter helft van mn beeldscherm zown 10cm naar beneden vanaf de bovenkant een putje met een dode pixel als het beeld wit gekleurd is.

Vond het niet storend en was allang blij dat hij weer werkte dus had besloten om niet nogmaals door de reperatie procedure te gaan.

Maarja... nu ik daar toch spijt van heb ben ik bang dat ik daar nu niet meer voor aan hoef te komen en te claimen dat het hun schuld is..

Ben bang dat het nu error13 is? geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 11:44
Heb zelf ook een imac 17" besteld! Zal mijn bevindingen posten als hij misschien vandaag binnenkomt!

@ Pixxa, als ik jouw was had ik toch even met je apple dealer of apple zelf gebeld om te vragen of je toch geen garantie hebt. Persoonlijk neem ik er geen genoegen mee en inderdaad is die levertijd vervelend.

[ Voor 20% gewijzigd door Emperor_ op 10-01-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

N.a.v. de Airport die ik heb cq. heb gehad las ik vandaag het Apple Support Forum over Netwerken. Daar las ik dat de nieuwe iMac's (de Core 2 Duo's) via een update ook 802.11n kunnen ondersteunen? Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

JC schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:49:
N.a.v. de Airport die ik heb cq. heb gehad las ik vandaag het Apple Support Forum over Netwerken. Daar las ik dat de nieuwe iMac's (de Core 2 Duo's) via een update ook 802.11n kunnen ondersteunen? Weet iemand hier meer van?
Dat klopt. 11n is heel veel sneller. Dit zit imho in de iMac vanwege AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

OK, maar daar is een kennelijk een firmware update of zo voor nodig? Ik heb het zelf nooit gezien toen ik de iMac kocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

JC schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:41:
OK, maar daar is een kennelijk een firmware update of zo voor nodig? Ik heb het zelf nooit gezien toen ik de iMac kocht :)
Het is ook niet zichtbaar. Ze hebben het ontdekt door vista onder bootcamp te draaien. Je kunt dan het type nummer van de wifi chip achterhalen. Een google sessie leerde toen dat het een B/G/N chippie is.

laten we hopen dat het een N chip is. En niet 1 of andere afgekeurde chip die wel B/G kan doen maar niet in staat is om N te doen.

De geruchten gaan dat zeer binnenkort 10.4.9 uit komt . Als er eventuele grote veranderingen aankomen zullen die daar wel inzitten.

Of Apple bewaard het voor leopard.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Emperor_ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:07:
@ Pixxa, als ik jouw was had ik toch even met je apple dealer of apple zelf gebeld om te vragen of je toch geen garantie hebt. Persoonlijk neem ik er geen genoegen mee en inderdaad is die levertijd vervelend.
Nou op jouw advies heb ik toch maar even gebeld met de apple store. Ik ga zaterdag langs met mn imac en dan kijken ze of er iets onder garantie gemaakt kan worden. Ik begrijp dat het nu al zown goede maand geleden is dat ik mn reparatie terug heb gekregen en dat het moeilijk is om nu nog hard te maken dat het door hun komt.

En anders ik kan er wel mee leven maar leuk is anders, tis gewoon erg stom van me om er niet over te bellen toen dr tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:55
Hoezo? Dat jij geen tijd had om langs te komen is een heel plausibele
verklaring hoor, daar kan die winkel niet omheen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:03:
[...]

Het is ook niet zichtbaar. Ze hebben het ontdekt door vista onder bootcamp te draaien. Je kunt dan het type nummer van de wifi chip achterhalen. Een google sessie leerde toen dat het een B/G/N chippie is.

laten we hopen dat het een N chip is. En niet 1 of andere afgekeurde chip die wel B/G kan doen maar niet in staat is om N te doen.

De geruchten gaan dat zeer binnenkort 10.4.9 uit komt . Als er eventuele grote veranderingen aankomen zullen die daar wel inzitten.

Of Apple bewaard het voor leopard.
Het is een chip die in staat is om 802.11b/g/n te doen. Dit is voor "n" een draft aangezien de standaard nog lang niet is goedgekeurd. Alle Macs met een Core 2 Duo processor hebben de beschikking over n. Om dit gebruiken moet je de n wel aanzetten. Dit kan alleen met een stukje software die op een cd staat die je krijgt bij aanschaf van de nieuwe Airport Extreme. Is ook logisch aangezien je er zo niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Ik gebruik nu een iBook G4 maar zit er aan te denken om een 17" iMac te kopen. Maar nu zit ik nog met een paar vragen waarvan ik hoop de antwoorden hier te kunnen vinden.

Ik wil de nieuwe iMac vooral gaan gebruiken om HD video's te bekijken op mijn nieuwe HDTV via een VGA kabel. Maar hoe is de kwaliteit daarvan? Te vergelijken met een gestreamde HD film van de 360 via VGA naar de HDTV?

Zit er veel verschil tussen de 2.0 en 1.83Ghz versie en is dat erg merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Is het mogelijk om mijn xbox360 op het scherm van de Imac aan te sluiten? Lekker spelen op een hoge resolutie:P Of gaat de feest niet door?? :'(

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MintyDoerak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:08:
Is het mogelijk om mijn xbox360 op het scherm van de Imac aan te sluiten? :*)
Nee, niet direct. Wel met een product als eyetv.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.