[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 5.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:17:
[...]

Nee, niet direct. Wel met een product als eyetv.
dus als ik eyetv koop, kan ik wel mn xbox aansluiten. Zo ja, hoe dan eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MintyDoerak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:11:
[...]

dus als ik eyetv koop, kan ik wel mn xbox aansluiten. Zo ja, hoe dan eigenlijk??
Via de composite, gele stekkertje, aansluiting van je xbox. Helaas heb je dan geen HD kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Gluten Parody schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:14:
Hoezo? Dat jij geen tijd had om langs te komen is een heel plausibele
verklaring hoor, daar kan die winkel niet omheen.
hmm ik heb het toch maar niet gedaan. Pakte me repa bon erbij en daar stond op uitgeleverd 1/11 ...
Nee moet ik eerst moeilijk gaan doen en dan ben ik hem nog eens 2/3 weken kwijt. Laat maar zitten.

Jammer maar het is ook niet zo storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
koentjek schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:58:
Ik gebruik nu een iBook G4 maar zit er aan te denken om een 17" iMac te kopen. Maar nu zit ik nog met een paar vragen waarvan ik hoop de antwoorden hier te kunnen vinden.

Ik wil de nieuwe iMac vooral gaan gebruiken om HD video's te bekijken op mijn nieuwe HDTV via een VGA kabel. Maar hoe is de kwaliteit daarvan? Te vergelijken met een gestreamde HD film van de 360 via VGA naar de HDTV?

Zit er veel verschil tussen de 2.0 en 1.83Ghz versie en is dat erg merkbaar?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Wat mij iig in de shop opviel was het verschil in TFT scherm tussen de 17 en 20 inch. Echt een weeereld van verschil in contrast en kleuren.
Ik wou zelf ook voor de 17" gaan, maar ga nu toch voor de 20".

Ik wacht alleen wel op Leopard, anders moet ik na 2 a 3 maanden weer 300 euro neerleggen voor een nieuw OS. (weet iemand (linkje) wanneer Leopard, nu gescheduled staat? )

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
300? Het is geen windows, OSX kost gemiddeld €90,- €129,- per release. En Leopard komt uit rond april. had je ook wel kunnen vinden als je even de moeite had genomen om op http://www.apple.com/macosx/leopard/index.html te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Sorry, My mistake. Ik had echt in mijn hoofd zitten dat het 299 dollar / euro kost als er een nieuwe versie komt zoals leopard. Ik weet ook niet hoe ik daar aan kom dan.
Bedankt voor de info.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Matias schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:54:
300? Het is geen windows, OSX kost gemiddeld €90,- per release. En Leopard komt uit rond april. had je ook wel kunnen vinden als je even de moeite had genomen om op http://www.apple.com/macosx/leopard/index.html te kijken.
Laten we het gewoon op 129,- dat is al heel lang zo ;) Hij blijft een leuk bedrag vergeleken met Windows :)

Nog een vraagje. Ik heb nu een iMac C2D 2.33. Maar deze bestaat volgens de Intel website niet. Er is alleen een 2.4 versie. Is het zo dat dit een ander model is of een terug geclockte 6600? Ze hebben bijde 4MB cache geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:19:

Nog een vraagje. Ik heb nu een iMac C2D 2.33. Maar deze bestaat volgens de Intel website niet. Er is alleen een 2.4 versie. Is het zo dat dit een ander model is of een terug geclockte 6600? Ze hebben bijde 4MB cache geheugen.
De iMac bevat geen desktop C2D (conroe), maar een Merom.

Intel Core 2 Duo T7600 Merom 2.33GHz 4M shared L2 Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:48:
Wat mij iig in de shop opviel was het verschil in TFT scherm tussen de 17 en 20 inch. Echt een weeereld van verschil in contrast en kleuren.
Ik wou zelf ook voor de 17" gaan, maar ga nu toch voor de 20".

Ik wacht alleen wel op Leopard, anders moet ik na 2 a 3 maanden weer 300 euro neerleggen voor een nieuw OS. (weet iemand (linkje) wanneer Leopard, nu gescheduled staat? )
Ik kan beamen dat het scherm van de 20" een veel betere helderheid heeft, hiervoor had ik een iMac G5 17" en deze CoreDuo 20" heeft een veel fijner scherm, met name de kijkhoek verticaal is stukken beter, het kleurverschil wat altijd optrad als je niet recht voor het scherm zat is nu verdwenen. Daarbij vind ik dat je in OS X veel schermruimte nodig hebt doordat je snel veel venster op het scherm hebt staan, dit in tegenstelling tot Windows waar je alles snel in de taakbalk plaatst. Gelukkig is dit 'probleem' prima te ondervangen met het geweldige Exposé! Kijk trouwens niet naar een iMac 24" dan lijkt die 20" echt een miezerig scherm of over de 17" nog maar te zwijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
past het geheugen van een iMac in een MacBook?
Ik ga binnekort namelijk een iMac 20" halen met gewoon 1gb geheugen. M'n MacBook heeft 512 geheugen. Ik wil dan dus het geheugen van m'n iMac in de MacBook stoppen, en vervolgens 2x1gb geheugen in de iMac stoppen.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
www.apple.com > store > memory > imac / macbook > vergelijk > conclusie > ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
MintyDoerak schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:04:
past het geheugen van een iMac in een MacBook?
Ik ga binnekort namelijk een iMac 20" halen met gewoon 1gb geheugen. M'n MacBook heeft 512 geheugen. Ik wil dan dus het geheugen van m'n iMac in de MacBook stoppen, en vervolgens 2x1gb geheugen in de iMac stoppen.

Wat is hier de achterliggende logica? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
TheLostSonOfGod schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:46:
[...]

Wat is hier de achterliggende logica? :/
Zonder logica

MacBook upgrade van 512 naar 1024mb
Kosten circa 90euro

iMac upgrade van 1024 naar 2048: kosten circa 200euro

Kosten totaal: ~300euro incl verzendkosten etc.

Met logica
Het geheugen dat uit mijn iMac komt kan ik linea recta in de MacBook gooien.

Kosten totaal: ~200

Logisch genoeg dus allemaal 8)

ps. Ik kan natuurlijk ook gelijk 2gb in de iMac laten zetten door Apple. Dat kost dan 180euro. Maar dan moet ik alsnog 100 euro aan 2x512 voor MacBook betalen. Kom ik ook op ong. 280.

[ Voor 14% gewijzigd door MintyDoerak op 17-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelf heel makelijk ram geheugen updaten staad zelfs in de gebruiksaanwijzing van je mac. Ram is los veel goedkoper dan dat je het bij apple laat doen.

Heb een vraagje is er een mogelijkheid om je apple af te sluiten of in sluimer te zetten met je remote? Vaak lig in in bred tv te kijken op me mac maar moet ik weer me bed uit om me apple uit te zetten als ik wil gaan slapen.

Ja ik weet het luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je Mac gewoon instellen dat er na een bepaalde periode van inactiviteit hij moet gaan sluimeren. Uitzetten kan ook op vaste tijdstippen. Kijk maar in je Energy Saver preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:49:
Heb een vraagje is er een mogelijkheid om je apple af te sluiten of in sluimer te zetten met je remote? Vaak lig in in bred tv te kijken op me mac maar moet ik weer me bed uit om me apple uit te zetten als ik wil gaan slapen.
De play knop een aantal seconden ingedrukt houden en dan gaat hij slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met je remote 3 secs lang met de 'play' knop ingedrukt om je iMac mikken. Wanneer je het goed doet zie je een cartoon van een slapende remote en zal je iMac gaan tukken.

[ Voor 0% gewijzigd door Cubix op 18-01-2007 21:14 . Reden: traag typen kost punten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik kom net tot de ontdekking dat mijn imac sinds de reparatie geen serial nummer meer heeft..

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/9058/picture1wx5.th.png

Is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pixxa schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:17:
Ik kom net tot de ontdekking dat mijn imac sinds de reparatie geen serial nummer meer heeft..

[afbeelding]

Is dit een probleem?
Dit is geen probleem. Het logic board van je iMac is vervangen en daarbij is het serienummer niet terug gezet in het PRAM. Mocht je het serienummer ooit 'ns nodig hebben, dan kun je het vinden onder op de voet van je iMac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Huh? Dat is raar. volgens mij moet daar namelijk gewoon staan: Versie 10.4.8

In mijn system profiler staat inderdaad geen serienummer meer..... omdat het moederbord vervangen is. Maar erg raar dat je in About this mac geen versienummer hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Red schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:45:
Huh? Dat is raar. volgens mij moet daar namelijk gewoon staan: Versie 10.4.8

In mijn system profiler staat inderdaad geen serienummer meer..... omdat het moederbord vervangen is. Maar erg raar dat je in About this mac geen versienummer hebt staan...
Klik 'ns op dat versie nummer ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Oh ja, inderdaad. Wist ik niet eens. Thanks :Y)

Maar Daedalus had het antwoord al gegeven, omdat je moederbord verwisseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Ik ga een 20" iMac halen..

via Surfspot.nl(8% korting): 1434euro incl bluetooth keyboard en mouse.

via Macwinkel(5% studentkorting): 1424 na studentenkorting, maar muis en toetsenbord MET draad.

verder is zo'n winkel lekker snel. Online kopen kan soms zelfs langer dan 10 werkdagen duren, heb ik gelezen. Aan de ene kant heb ik geen zin om te wachten, maar aan de andere kant wel lekker draadloos allemaal. Twijfels twijfels...
Probleem is ook dat dat zo ongeveer m;n budget is.. Kan niet ff 50 euro meer uitgeven, in ieder geval niet deze week nog, en wil het wel zsm hebben.

Hoe zouden jullie het aanpakken???

[ Voor 81% gewijzigd door MintyDoerak op 19-01-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik zie het zo, 10 euro voor een BT setje en een beetje geduld. Dat setje kost je normaal 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
ga voor draadloos, je moet ff wachten maar dan heb je er jaren veel meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MintyDoerak schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:59:
Ik ga een 20" iMac halen..

via Surfspot.nl(8% korting): 1434euro incl bluetooth keyboard en mouse.

via Macwinkel(5% studentkorting): 1424 na studentenkorting, maar muis en toetsenbord MET draad.

verder is zo'n winkel lekker snel. Online kopen kan soms zelfs langer dan 10 werkdagen duren, heb ik gelezen. Aan de ene kant heb ik geen zin om te wachten, maar aan de andere kant wel lekker draadloos allemaal. Twijfels twijfels...
Probleem is ook dat dat zo ongeveer m;n budget is.. Kan niet ff 50 euro meer uitgeven, in ieder geval niet deze week nog, en wil het wel zsm hebben.

Hoe zouden jullie het aanpakken???
Winkel hoeft helemaal niet sneller te zijn dan online. Dit hangt af van je configuratie. Wanneer je een BTO hebt dan is online meestal sneller, wanneer je een standaard Mac wilt hebben en deze is op voorraad dan kun je deze zo meenemen bij de dealer. In de Apple Store worden de iMac binnen 24 uur verstuurd en met BT keyboard 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij mij (geen standaard configuratie) duurde het 13 dagen voordat ik mijn imac binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
TwyLight schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:18:
Bij mij (geen standaard configuratie) duurde het 13 dagen voordat ik mijn imac binnen kreeg.
was ik ook bang voor, hem em daarom bij de dealer gehaald in amsterdam. Als ik draadloos wilde, moest het besteld worden en zou het dus ook zo lang duren. Heb nu 2 weken vakantie, dus wilde lekker spelen met de iMac. Heb dus gewoon de standaardconfig meegenomen.

eerste indruk: ik ben er supertevreden mee. ik kon gelijk aan de slag. echt een toppertje. naast de 24" leek de 20", die ik dus heb genomen, echt klein. Maar nu het op mn bureau staat, is de grootte wel goed. Lekker veel ruimte.

En als ik dan later toch draadloos wil, neem ik wel de logitech s530 mac. Vind dit toetsenbord namelijk wel minder vergeleken met mn oude Logitech Internet navigator van 6 jaar oud:)

Maar toch, hulde aan Apple, zo simpel en toch zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Iedereen hoor ik veel lovende woorden over de sluimerstand hebben en ik moet zeggen ik vind het ook makkelijk maar bij mij blijft hij dus regelmatig er in hangen zodat de enige optie powerknop lang ingedrukt houden is. Ik heb dus geen idee hoe schadelijk dat is voor je software en je hardware maar vind het wel vervelend. Wat zou hiervan de oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
willy83 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:04:
Iedereen hoor ik veel lovende woorden over de sluimerstand hebben en ik moet zeggen ik vind het ook makkelijk maar bij mij blijft hij dus regelmatig er in hangen zodat de enige optie powerknop lang ingedrukt houden is. Ik heb dus geen idee hoe schadelijk dat is voor je software en je hardware maar vind het wel vervelend. Wat zou hiervan de oplossing kunnen zijn?
Laatste firmware etc geinstalleerd? check even op apple.com/support ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb de vraag net gesteld bij MacMe in Leeuwarden.. maar ik heb mijn bedenkingen er nog over, daarom even de vraag aan jullie.

Binnenkort krijg ik de Imac 17" 2.0 gzh binnen.. mijn vraag:

- Ondersteund deze ook 802.11N? Dit ivm waarschijnlijke aanschaf van de nieuwe Airport Extreme

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Falcon schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:00:
Ik heb de vraag net gesteld bij MacMe in Leeuwarden.. maar ik heb mijn bedenkingen er nog over, daarom even de vraag aan jullie.

Binnenkort krijg ik de Imac 17" 2.0 gzh binnen.. mijn vraag:

- Ondersteund deze ook 802.11N? Dit ivm waarschijnlijke aanschaf van de nieuwe Airport Extreme
Waarschijnlijk ondersteunt het niet standaard 802.11N, maar als je de nieuw Airport Extreme koopt krijg je wel gratis de patsch bij volgens ZDNet.nl:

MacBook-bezitters zullen twee dollar moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de snelle WiFi-technologie in hun systeem.

In tegenstelling tot eerdere speculaties en berichtgevingen zullen bezitters van een MacBook en MacBook Pro geen 4,99 dollar maar 1,99 dollar moeten betalen om de 802.11n-technologie in hun [systeem te activeren. De WiFi-chip in hun systeem kan hier gebruik van maken, zo heeft een woordvoerder van Apple laten weten.

De patch om de 802.11n-capaciteiten in een Macbook te activeren, zal tegen een vergoeding van twee dollar te downloaden zijn op de website van Apple.

Elke Mac met Intels Core 2 Duo- of Xeon-processer beschikt over de 802.11n-chip, behalve de iMac van 17 inch met de 1.83GHz Core 2 Duo-chip, zo kondigde Apple vorige week aan op Macworld.

Klanten die voor 179 dollar het nieuwe Airport Extreme Base Station aanschaffen, krijgen de patch er gratis bij. Maar klanten die dit product niet willen kopen, zullen de twee extra dollars moeten uitgeven om de patch te kunnen downloaden. Dit wordt mogelijk vanaf begin februari.

Aangezien je een 2.0 GHz hebt besteld neem ik aan dat je ook de chip ingebakken hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hey bedankt! .. Ik ben helemaal gerust gesteld! Want dat betekend dat ik dan mijn Macbook + iMac in een super snel draadloos netwerk kan zetten. Dit ivm de externe hd op de airport extreme.

Iemand btw ervaring met AirTunes? Kost wat.. maar het lijkt mij ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een AirPort Express werkt Airtunes perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Pixxa schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Laatste firmware etc geinstalleerd? check even op apple.com/support ofzo
Ja ik heb 10.4.8 ik ga morgen anders daar eens snuffelen, vind het soms wel beroerd aangezien iedereen het zo handig vindt(ik ook als het werkt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik vind dat slijmeren of slaap stand helemaal niet handig en gebruik het ook nooit. Als ik namelijk download en zet mn imac in slaap dan schakelt hij alles uit. Dus ook mn hdd en downloaden doet hij dan niet meer... Ik zet mn scherm dus voortaan op 2min uitschakelen.

Wil nog wel even weten, ik heb een 20" iMac Core Duo, dus geen wireless 'N' mogelijkheid?

[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 21-01-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nee, dit is pas vanaf de Core 2 Duo modellen van Apple.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
DiGiSTORM_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 08:55:
Nee, dit is pas vanaf de Core 2 Duo modellen van Apple.
is het ook al bekend vanaf wanneer precies de patch te downloaden is, om de 'N' mogelijkheid van de airport te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik wil misschien wat geheugen erbij doen, maar ben bang dat dat een duur geintje gaat worden.
Heb er nu 2 van 512 in zitten, en die zouden dan vervangen moeten worden door 2 van 1024.

Iemand enig idee hoe duur die gaat worden? (Als je het via Apple doet, wil m'n garantie houden)

Ik heb een iMac Core 2 Duo van 2,16Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MintyDoerak schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:29:
[...]

is het ook al bekend vanaf wanneer precies de patch te downloaden is, om de 'N' mogelijkheid van de airport te activeren.
Zal vast vanaf februari zijn. Wanneer de Airport Extreme ook te koop is. Dan is het ook intressant, je heb er voor de rest namelijk niks aan aangezien er geen standaard is. Alle fabrikanten klooien op dit moment maar wat aan met de N "standaard".
TwyLight schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:37:
Ik wil misschien wat geheugen erbij doen, maar ben bang dat dat een duur geintje gaat worden.
Heb er nu 2 van 512 in zitten, en die zouden dan vervangen moeten worden door 2 van 1024.

Iemand enig idee hoe duur die gaat worden? (Als je het via Apple doet, wil m'n garantie houden)

Ik heb een iMac Core 2 Duo van 2,16Ghz
Je mag het ook zelf doen. Je garantie vervalt echt niet, tenzij je het achterstevoren-ondersteboven in je slot stopt, maar ik neem aan dat je dat niet zal doen ;)

Als je het bij een reseller laat doen ben je +- 130 per module kwijt. Erin zetten kost niks, dat valt onder service.

[ Voor 25% gewijzigd door LoeiOrdinair op 21-01-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan zelf het geheugen vervangen zonder verlies van de garantie. De modules zitten onder een klepje onderin je iMac, zie Intel-based iMac: Installing and replacing memory (RAM) en de handleiding voor meer informatie. :)

edit:
Oops, beetje laat. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 21-01-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Joni schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:54:
Je kan zelf het geheugen vervangen zonder verlies van de garantie. De modules zitten onder een klepje onderin je iMac, zie Intel-based iMac: Installing and replacing memory (RAM) en de handleiding voor meer informatie. :)

edit:
Oops, beetje laat. |:(
Woow wat hebben ze dat toch weer stijlvol opgelost _O_
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik mis op mijn imac nog 1 killer functie

Dat ik kan instellen dat je met de powerknop de imac niet in sleep zet. Maar dat je met die knop het scherm uit kunt zetten. En de computer lekker blijft doorlopen.

Om nu moeilijk te gaan doen met allemaal applescripts om het scherm uit te zetten vind ik ook niet echt geslaagd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

4POX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:50:

Dat ik kan instellen dat je met de powerknop de imac niet in sleep zet. Maar dat je met die knop het scherm uit kunt zetten. En de computer lekker blijft doorlopen.

Om nu moeilijk te gaan doen met allemaal applescripts om het scherm uit te zetten vind ik ook niet echt geslaagd.
Wat je kan doen is deze screensaver installeren. Als je deze dan instelt als interactieve hoek dan kan je je scherm op elk gewenst moment uitzetten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-01-2007 23:37 . Reden: url gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Eind van de week ook een nieuwe machine voor mij.

Mijne oude iMac CoreDuo 17" is verkocht .

De 24" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Het scherm van mijn 24" iMac maakt een zoemgeluidje, zoals bij zoveel iMac 24 exemplaren. Nu ben ik benieuwd of er exemplaren zijn die hier geen last van hebben, of dat de eigenaren een slechter gehoor hebben zodat het niet opvalt. Ik blijf er steeds maar naar luisteren, onbewust.

Op diverse fora lees ik dat mensen hun exemplaar omruilen en dan krijgen ze weer een exemplaar dat zoemt.

Mijn iMac 24" heeft in okt06 de fabriek verlaten. Kunnen mede iMac 24" eigenaren vertellen of ze het (brightness afhankelijke) gezoem ook horen en wanneer de iMac is gemaakt (te zien aan serienummer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Mijn iMac 24" maakt ook iets meer geluid als het scherm aan is. Maar is dat niet gewoon een beetje koeling die nodig is omdat dat scherm warmte produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
R4NCOR schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:09:
Mijn iMac 24" maakt ook iets meer geluid als het scherm aan is. Maar is dat niet gewoon een beetje koeling die nodig is omdat dat scherm warmte produceert?
Het schijnt de elektronica te zijn, niet een extra fan of fan die harder gaat draaien.

Voor veel mensen loont het om de brightness op maximaal te zetten. Bij mij is het weer anders. 0% brightness geeft een zoem, 25% een wat hogere zoem, 50% weer wat lager en 75% en hoger weer een hoge. Dat heeft dus niets te maken met koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ok, heb me er nooit zo in verdiept, stoor me er niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Ik heb ook een in oktober geproduceerde 24 inch iMac met zoem naarmate de helderheid minder wordt.

Ik moest zojuist toch nog even Apple bellen, en ik heb er naar geinformeerd. Het probleem is bekend bij Apple, en ze zoeken een oplossing. Over een paar weken moet hier duidelijkheid over zijn.

Als ik me stoorde aan het gebrom, dan mocht ik de iMac binnen brengen bij een Authorized Service Provider om er naar te laten kijken. Als ik me er niet echt aan stoorde dan adviseerde de jongen die ik aan de lijn had te wachten op het standpunt van Apple. Volgens hem kan het net zo goed een softwarematig probleem zijn.

Ik breng toch de iMac binnenkort langs om er naar te laten kijken, en dan beoordelen ze maar of het onder garantie valt.

[ Voor 76% gewijzigd door Blaffeh op 24-01-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Blaffeh schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:12:
Ik heb ook een in oktober geproduceerde 24 inch iMac met zoem naarmate de helderheid minder wordt.

Ik moest zojuist toch nog even Apple bellen, en ik heb er naar geinformeerd. Het probleem is bekend bij Apple, en ze zoeken een oplossing. Over een paar weken moet hier duidelijkheid over zijn.

Als ik me stoorde aan het gebrom, dan mocht ik de iMac binnen brengen bij een Authorized Service Provider om er naar te laten kijken. Als ik me er niet echt aan stoorde dan adviseerde de jongen die ik aan de lijn had te wachten op het standpunt van Apple. Volgens hem kan het net zo goed een softwarematig probleem zijn.

Ik breng toch de iMac binnenkort langs om er naar te laten kijken, en dan beoordelen ze maar of het onder garantie valt.
Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4POX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:50:
Kan je op je iMac niet gewoon de brightness helemaal naar 0 draaien via de knoppen op het toetsenbord? Als ik dit op mijn PowerBook doe dan gaat het scherm helemaal uit (incl. de achtergrondverlichting). Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Nee op de iMac wordt het scherm niet helemaal zwart oid, het scherm is nog heel goed zichtbaar zelfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
De Apple Service Provider zei dat het inderdaad ook met een firmware update te verhelpen kan zijn. Ik geloof dat ik over een paar weekjes maar even Apple bel om naar de stand van zaken te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Blaffeh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:59:
[...]

De Apple Service Provider zei dat het inderdaad ook met een firmware update te verhelpen kan zijn. Ik geloof dat ik over een paar weekjes maar even Apple bel om naar de stand van zaken te vragen.
Ik heb een kleine week geleden ook maar eens met Apple gebeld. Natuurlijk wisten ze daar van niets. Die mensen mogen ook eens kijken wat er op internet wordt geschreven over Apple producten. Als je af en toe op apple fora's komt weet je al snel meer dan de support.

Of ze willen fouten niet erkennen totdat het probleem echt hun probleem wordt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Cubix schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:12:
[...]

Ik heb een kleine week geleden ook maar eens met Apple gebeld. Natuurlijk wisten ze daar van niets. Die mensen mogen ook eens kijken wat er op internet wordt geschreven over Apple producten. Als je af en toe op apple fora's komt weet je al snel meer dan de support.

Of ze willen fouten niet erkennen totdat het probleem echt hun probleem wordt. Ben benieuwd.
Vreemd, de jongen die ik sprak bij Apple gaf het ronduit toe dat er een 24 inch "hum" bekend was. Ik bel met een weekje of twee denk ik.

• Tristan
Zo helaas is mijn Imac 20"Intel weer naar de repra dienst ....

Mobo weer kapot. Begint vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar geluid als mijn imac zit te slapen.
Om de minuut hoor ik een soort klikje en daarna een zoem.
Heel irritant als er geen ander geluid in de kamer is.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:49:
Ik heb een raar geluid als mijn imac zit te slapen.
Om de minuut hoor ik een soort klikje en daarna een zoem.
Heel irritant als er geen ander geluid in de kamer is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Denk even de apple helpdesk bellen. lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week eens me imac naar vriend toe genomen impressies makkelijk mee te nemen bt desktop erbij enkel 1 kabeltje in stopcontact en hij werkt op wifi.

De maat 20" is opzicht nog best handelbaar om mee te nemen.

Maar hij weegt 10kilo.
Een 20" laptop is 7,5kilo en imac heeft ook geen intern tobo en batterij enzo.

Ideaal zou zijn kilootje of 5 kon ik hem elke dag mee nemen naar school _/-\o_

Nu vroeg ik me af waar dat gewicht dan toch in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:43:Nu vroeg ik me af waar dat gewicht dan toch in zit?
Dat gewicht is 'gewone' computerhardware. Laptops maken volgens mij gebruik van hardware van een kleiner formaat om mobiliteit (grootte en gewicht) te garanderen.

Het 20" scherm, de voeding en de voetsteun zullen ook wel een aardig gewicht hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Weet iemand misschien welke chipset in de Imacs zit?
Ergens las ik dat er een 845GM in zou zitten, maar ik kan dat nergens anders terugvinden. In plaats daarvan zijn er wel veel topics te vinden met mensen die problemen hebben met de installatie van Mac OS X op een systeem met een op een Intel 845G gebaseerde chipset (het niet mobiele broertje, lijkt me).
Ik wil namelijk proberen een systeempje te bouwen dat qua hardware zoveel mogelijk overeenkomt met een Imac.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
ernst schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:52:
Weet iemand misschien welke chipset in de Imacs zit?
Ergens las ik dat er een 845GM in zou zitten, maar ik kan dat nergens anders terugvinden. In plaats daarvan zijn er wel veel topics te vinden met mensen die problemen hebben met de installatie van Mac OS X op een systeem met een op een Intel 845G gebaseerde chipset (het niet mobiele broertje, lijkt me).
Ik wil namelijk proberen een systeempje te bouwen dat qua hardware zoveel mogelijk overeenkomt met een Imac.
Ik ben zo nieuwsgierig :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Intel i945PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:25
Misschien een domme vraag die al eerder is gesteld maar zoek toch een vorm van bevestiging.
Ik wil zsm over op een apple, mijn gebruiksdoelen zijn voornamelijk simpel gebruik met in de toekomst wat meer photoshop achtig werk, en nu internet, muziek, teksbewerkingen, simpel gamen en belangrijkst HD films bekijken op mijn lcd tv in 720p. De apple moet dit dus perfect weergeven wat mij een redelijke optie lijkt.

Nu zit ik met een aantal punten. Eerste punt, welke processor in de iMac (wordt een 20").
Ik hoef niet perse een nieuwe vanwege de aanschafprijs en heb dus ook gekeken naar een 2Ghz met 2mb lvl 2 cache, volgens mij is dit het oude moment.

Ik zit nu met de volgende vraag, ga ik een (groot) verschil merken in performance tussen de iets oudere 2 Ghz 2mb lvl2 ivm de 2,16 4mb lvl2 cache. En danvoornamelijk in mijn gebruik, is hier ook een benchmark van toevallig?

En als tweede vraag, past het volgende geheugen ook in de mac? 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) mooi geprijst, maar weet niet zo goed waar ik op letten moet...

Bedankt voor het lezen, ben in iedergeval klaar voor de overstap :)

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als ik het goed heb is dat normaal geheugen, in een iMac gaat 667MHz DDR2 SODIMM (notebook) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
Oke, laat de vraag maar zitten, ik kon niet meer wachten en heb vandaag een 20" iMac gekocht met de 2,16 Ghz cpu. Verder helemaal standaard. Mijn LaCie 320GB hangt erbij aan en straks ook mijn LCD tv met de bijbehorende kabel.
Waat ik wel een beetje mee zit is dat ik nu 4 % korting als student gekregen heb en bij de website ruim 30 euro meer korting. Valt hier nog iets mee te doen, iemand ervaring mee? Ik heb daarintegen wel een mooie printer erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zojuist een DVD'tje gekeken met de DVD-player-software van OSX. Nu wil ik echter weer een mp3'tje horen, maar dat gaat niet. iTunes blijft stil. VLC vindt dat "auhal: audio-device var does not exist. device probe failed.". Op het schermpje van m'n versterker (optisch verbonden aan m'n iMac) zie ik dat de geluidsstream nog altijd op dolby-digital staat, normaal floept die weer op PCM na het stoppen van de DVD.

Ik hoor dus ineens helemaal geen geluid meer. DVD'tjes doen het overigens prima met DVD-Player, maar xvid-jes met een AC3-geluidsspoor of een normaal geluidsspoor spelen geluidloos in VLC of Quicktime.

Na een reboot is het probleem weer weg, maar kan ik niet met een commando op de prompt het geluids-subsysteem herstarten of iets dergelijks?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
Twee kleine vragen die misschien hier in het topic passen. Hoe kan ik in apple mijn externe hdd formateren? Op deze schijf moeten hd bestanden geschreven worden van mijn oude xp pc, tussen de 4 en 10 gb per stuk. Daarnaast pakt de Mac mijn memory stick niet, is een Sandisk cruzer micro, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 19:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Dracoplasm schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:02:
Oke, laat de vraag maar zitten, ik kon niet meer wachten en heb vandaag een 20" iMac gekocht met de 2,16 Ghz cpu. Verder helemaal standaard. Mijn LaCie 320GB hangt erbij aan en straks ook mijn LCD tv met de bijbehorende kabel.
Waat ik wel een beetje mee zit is dat ik nu 4 % korting als student gekregen heb en bij de website ruim 30 euro meer korting. Valt hier nog iets mee te doen, iemand ervaring mee? Ik heb daarintegen wel een mooie printer erbij gekregen.
Nee, online krijg je nou eenmaal meer korting. En je hebt nu een printer dus, dat is ook een vorm van korting. Behalve dat klagen niets gaat uithalen, hoeft het volgens mij ook niet.
Dracoplasm schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:38:
Twee kleine vragen die misschien hier in het topic passen. Hoe kan ik in apple mijn externe hdd formateren? Op deze schijf moeten hd bestanden geschreven worden van mijn oude xp pc, tussen de 4 en 10 gb per stuk.
Als hij onder Windows en Mac lees- en schrijfbaar moet zijn, formatteren als FAT32. Of je moet aan de slag op je pc met tooltjes om HFS+ te kunnen gebruiken. Met Disk Utility in de Utilities map kan je de disk formatteren.
Daarnaast pakt de Mac mijn memory stick niet, is een Sandisk cruzer micro, hoe kan dit?
Is die beveiligd? Er kan dan een Windows-only programma op staan wat nu dus niet werkt onder de Mac. In principe moeten alle USB-sticks gewoon werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Dracoplasm schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:38:
Twee kleine vragen die misschien hier in het topic passen. Hoe kan ik in apple mijn externe hdd formateren? Op deze schijf moeten hd bestanden geschreven worden van mijn oude xp pc, tussen de 4 en 10 gb per stuk. Daarnaast pakt de Mac mijn memory stick niet, is een Sandisk cruzer micro, hoe kan dit?
Als je bestanden groter dan 4 GB zijn, zul je op je Windows PC MacDrive moeten installeren, want het FAT32 filesystem kan geen bestanden groter dan 4 GB opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
breinonline schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:34:
[...]
Als hij onder Windows en Mac lees- en schrijfbaar moet zijn, formatteren als FAT32. Of je moet aan de slag op je pc met tooltjes om HFS+ te kunnen gebruiken. Met Disk Utility in de Utilities map kan je de disk formatteren.

Ik kan dat programma dus niet vinden, sorry, ben nog niet helemaal op mijn plaats in osx.

[...]
Is die beveiligd? Er kan dan een Windows-only programma op staan wat nu dus niet werkt onder de Mac. In principe moeten alle USB-sticks gewoon werken.
Voor zover ik weet niet. Alleen een mapje met documenten staan op de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik speel met het idee een iMac te kopen deze zomer. Ik heb nu een 5.1 surround setje met 3,5mm aansluitingen. Nou heeft de iMac alleen een stereo-in en een stereo-uit lijn, dus één aansluiting te weinig. Is het een idee een USB surround kaartje erbij te doen? Zo ja, welke draaien goed op een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 19:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik kan zo snel geen USB geluidskaarten voor de Mac vinden. Je kan wel van de optische geluidsuitgang gebruik maken, maar dan ga je ook naar een ander/duurder 5.1 setje toe waarschijnlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door breinonline op 17-05-2007 16:18 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Dankje :) Zal anders eens verder gaan kijken naar wat optisch spul. Niet dringend, maar toch wel handig als ik een 5.1 setje ook daadwerkelijk via surround kan aansturen.

Nog een vraagje: Wat is handiger in een iMac; 2*1GB of 1*1GB en 1*2GB? Bij het eerste lijkt me dat er gebruik wordt gemaakt van Dual Channel en bij het tweede heb je meer RAM beschikbaar. Wel raar dat je er weer geen 4GB in kan doen...

Kan iemand trouwens vertellen wat voor geheugen er standaard in de iMacs wordt geleverd qua snelheid/merk/type enzo? Zit eens in de PW te kijken en daar is 3GB inc verzenden een keer 150-200 Euro, terwijl het bij Apple 760 Euro is. Ik vraag me af of Apple dan niet kwalitatief wat beter geheugen levert, aangezien een marge van 500-600 Euro me erg hoog lijkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Mei op 19-05-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mei schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:16:
Dankje :) Zal anders eens verder gaan kijken naar wat optisch spul. Niet dringend, maar toch wel handig als ik een 5.1 setje ook daadwerkelijk via surround kan aansturen.
Je had de M-Audio Sonica Theater, maar die wordt geloof ik niet meer gemaakt. Misschien dat ie nog ergens te vinden is.
Nog een vraagje: Wat is handiger in een iMac; 2*1GB of 1*1GB en 1*2GB? Bij het eerste lijkt me dat er gebruik wordt gemaakt van Dual Channel en bij het tweede heb je meer RAM beschikbaar. Wel raar dat je er weer geen 4GB in kan doen...
Apple geeft zelf aan dat voor een optimale prestatie geheugen in paren geïnstalleerd moeten worden. Ik heb alleen geen testen kunnen vinden waar gekeken wordt wat het verschil nu daadwerkelijk is. Wat wel zo is dat het bij de MacBook Pro niet uitmaakt, omdat één geheugenmodule genoeg capaciteit heeft om de databus te vullen.

Wat betreft die limiet van 4 GB: dat is een beperking van de memorycontroller, die addresseert in 32 bits. Je kunt 2x2GB in een iMac stoppen en dat wordt ook perfect herkend, alleen maximaal 3 GB (afgerond) kan worden gebruikt.
Kan iemand trouwens vertellen wat voor geheugen er standaard in de iMacs wordt geleverd qua snelheid/merk/type enzo? Zit eens in de PW te kijken en daar is 3GB inc verzenden een keer 150-200 Euro, terwijl het bij Apple 760 Euro is. Ik vraag me af of Apple dan niet kwalitatief wat beter geheugen levert, aangezien een marge van 500-600 Euro me erg hoog lijkt.
In een iMac gaat PC5300 (667 MHz) DDR2 SO-DIMM. Qua merk wisselt dat meestal tussen Hynix en Nanya. Apple staat erom bekend dat ze vrij veel vragen voor extra geheugen en dit geval kun je het inderdaad het beste zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Daedalus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:02:
[...]
Apple geeft zelf aan dat voor een optimale prestatie geheugen in paren geïnstalleerd moeten worden. Ik heb alleen geen testen kunnen vinden waar gekeken wordt wat het verschil nu daadwerkelijk is. Wat wel zo is dat het bij de MacBook Pro niet uitmaakt, omdat één geheugenmodule genoeg capaciteit heeft om de databus te vullen.

Wat betreft die limiet van 4 GB: dat is een beperking van de memorycontroller, die addresseert in 32 bits. Je kunt 2x2GB in een iMac stoppen en dat wordt ook perfect herkend, alleen maximaal 3 GB (afgerond) kan worden gebruikt.
Hmm, waarom stoppen ze er dan geen controller in die 4GB aan kan. Dit is ook tien keer zonde.
[...]
In een iMac gaat PC5300 (667 MHz) DDR2 SO-DIMM. Qua merk wisselt dat meestal tussen Hynix en Nanya. Apple staat erom bekend dat ze vrij veel vragen voor extra geheugen en dit geval kun je het inderdaad het beste zelf doen.
Dat dat erin gaat weet ik, maar er staan in de PW diverse PC5300 SO-DIMMs en ik vroeg me af wat er dan te vergelijken was met dat spul van Apple qua kwaliteit vooral (crappy bewoording van mij in vorige post). Je hebt namelijk 1Gb latjes van 30 en 60 Euro. Ook bij 2GB latjes zit er nogal wat prijsverschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Mei schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:08:
[...]

Hmm, waarom stoppen ze er dan geen controller in die 4GB aan kan. Dit is ook tien keer zonde.
Dan moet die er wel zijn. Als Intel die niet maakt, dan is het niet anders. In dit topic staat er meer info (gaat over een Macbook maar is ook van toepassing op de iMac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ah, dus daarom kan er maar 3GB in. Ik vond het al zo raar, aangezien niemand (zeker met dual channel tegenwoordig) iets anders dan een macht van 2 aan RAM heeft.

Nu hopen dat er na de WWDC een andere chipset in komt die meer aan kan :P

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar het prestatieverschil tussen 2*1GB en 1*1GB+1*2GB. Dus dual Channel versus meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Mei schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:14:
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar het prestatieverschil tussen 2*1GB en 1*1GB+1*2GB. Dus dual Channel versus meer geheugen.
Link
Zoals Hoedje al aangaf in het mem-ervaringen topic. (gaat hier over een MacBook, maar het gaat om het prestatieverschil right?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
En juist dat het om een MacBook gaat maakt het een slechtere vergelijking helaas. De GMA950 gebruikt bandbreedte in tegenstelling tot de X1600 in de iMac. ;) Dual Channel heeft op een iMac niet heel veel zin denk ik, op een MacBook heeft het door de GPU wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Je ziet bij het artikel dat er maar een "hele" kleine marge is waar dual channel baat door heeft.
En dan neem ik aan dat het bij de iMac om nog kleinere verschillen zal gaan.
En hij wou toch een prestatieverschil zien? Dat heb je hier toch wel staan.
(Ik ken dat hele iMac=dedicated gpu, MB=ontegrated gpu ook wel hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Frietsaus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:59:
En juist dat het om een MacBook gaat maakt het een slechtere vergelijking helaas. De GMA950 gebruikt bandbreedte in tegenstelling tot de X1600 in de iMac. ;) Dual Channel heeft op een iMac niet heel veel zin denk ik, op een MacBook heeft het door de GPU wel zin.
Als je het artikel leest, dan zul je zien dat ze testen doen waarbij de grafische kaart een rol speelt en waar hij geen rol speelt. Dus een gedeelte van het artikel is nog steeds van toepassing, sterker nog zelfs met integrated graphics heeft dual channel nauwelijks zin. Verder heb je dus ook helemaal gelijk.

Overigens zijn er twee dingen belangrijk. Allereerst zegt Intel zelf dat dual channel altijd werkt, ook als je twee ongelijke geheugenmodules gebruikt. Daarnaast blijkt uit die en andere testen dat eigenlijk het effect van dual channel verwaarloosbaar is. Het effect van meer geheugen op de prestaties (tot een zekere hoogte) is veel en veel groter!

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2007 18:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is er een 17" iMac geleverd, maar d'r is iets niet goed met het scherm.
Je ziet namelijk de hele tijd van die 'scanlines' of horizontale streepjes door het hele scherm lopen.
Zodra je een venster op het scherm hebt, houdt dit links en recht van het venster op, maar voor de rest blijft het.

Is dit op te lossen, of moet hij terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Direct terug, want ook al is dit op te lossen.
het hoort niet bij een nieuwe iMac dus je hebt rechts op een nieuw exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwyLight schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:44:
Direct terug, want ook al is dit op te lossen.
het hoort niet bij een nieuwe iMac dus je hebt rechts op een nieuw exemplaar :)
Maar valt dit uberhaupt (zelf) op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het je eerste mac? Het is normaal dat er in sommige windows streepjes zitten, dat hoort zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/got/where.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:58:
Is het je eerste mac? Het is normaal dat er in sommige windows streepjes zitten, dat hoort zo.

[afbeelding]
Nee mijn 3e, en het zijn niet zulke streepjes zoals op je plaatje.

Inmiddels met Apple gebeld, binnen 2 dagen wordt ie opgehaald en maandag of dinsdag een nieuwe bezorgd.

Helaas weer een week wachten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat overigens een 250GB HDD in ipv de 160GB die aangegeven staat op de website bij dit model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
[knip]

[ Voor 99% gewijzigd door phaas op 23-05-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Mensen, ik zit in een klein dilemma ;). Momenteel gebruik in naar tevredenheid mijn 1,83 Ghz CoreDuo MacBook, met 1 GB Ram, 80 GB schijf, je kent het wel.
Dit is tevens mijn deskop, omdat ik klein woonde.
Nu ga ik echter verhuizen, en wordt een echte desktop opeens veel interessanter.
Nu kan ik deze MacBook verkopen, en een beetje bijleggen voor een 17" iMac, waardoor ik dus een groter scherm krijg, en dito HD.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Draagbaarheid is voor mij geen belangrijk issue.
Allereerst zijn er natuurlijk de geruchten dat de 17" iMac vervangen gaat worden door een 20", en sowieso is het een vrij achterhaalde machine, alleen dat is mijn MacBook in zekere zin ook. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

Step

step@tweakers.net#

Ik denk dat je dubbel hebt gepost in 2 topics. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
-Step- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:
Ik denk dat je dubbel hebt gepost in 2 topics. :)
Ik weet het wel zeker. Is het niet toegestaan de mening te vragen van én iMac eigenaren én MacBook eigenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een DVD-R DL schijfje gekocht, maar volgens de specs van mijn iMac blijkt hij deze niet te kunnen branden:
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, +R DL

Het gaat om de laatste iMac 20" Intel C2D met MATSHITA DVD-R UJ-85J

Is er een mogelijkheid dat ik alsnog een DVD-R DL kan branden, of moet ik toch op zoek gaan naar een DVD+R DL schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:31:
Ik heb zojuist een DVD-R DL schijfje gekocht, maar volgens de specs van mijn iMac blijkt hij deze niet te kunnen branden:
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, +R DL

Het gaat om de laatste iMac 20" Intel C2D met MATSHITA DVD-R UJ-85J

Is er een mogelijkheid dat ik alsnog een DVD-R DL kan branden, of moet ik toch op zoek gaan naar een DVD+R DL schijf?
Snap niet helemaal waarom je deze vraag stelt? ... Je hebt zelf al gekeken of de Matshita dit ondersteund en er wordt aangegeven van niet.
Daarnaast mocht je echt willen weten, waarom probeer je het niet gewoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Zijn er trouwens nog ideeën wanneer de iMacs geupdate gaan worden? Het werd 11 juni al verwacht, maar nu is er nog steeds niks te zien. Ik moet nog anderhalve maand wachten voordat ik er een (24" plus wat extra upgrades) kan kopen, maar ik ben toch heel erg nieuwsgierig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ja ik ben ook elke dag meerdere malen aan het checken wanneer ze uitkomen. Ik kan niet wachten. Ik heb m'n 24 inch iMac retour gestuurd vanwege 3 slecht uitgevoerde reparaties, en heb geld terug gekregen. Ik moet het nu doen met een gare Compaq laptop. De nood is dus aardig hoog hier ;)

Ik hoop dat er een mooie dunne behuizing komt, en dan met het materiaal van de Mac Mini. De zogenaamde kin hoeft van mij niet te verdwijnen. Ook het verwachte flinterdunne toetsenbord lijkt me wel wat.

Ik ben echt benieuwd, en koop op de eerste dag van de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Krijgen we nu alweer een nieuw design dan? Lijkt me wel snel al. Ik vind dit design nu eindelijk mooi (tijden de G4 het mooist gevonden en deze niet), krijgen we (volgens jouw speculaties) weer een nieuwe :P Ik zie iig graag nieuwe videokaarten en een nieuwe geheugencontroller met support voor4GB RAM, dan kan ik daar iig een tijdje mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste geruchten zijn dat de iMacs begin augustus een update krijgen, zelf verwacht ik de updates pas in oktober als Leopard ook uit komt, zou het wat vreemd vinden als je een imac gaat kopen en een maand later Leopard verschijnt en je weer kunt upgraden via een coupon ofzo, maarja dat is best mogelijk!
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.