Het iMac G5 design bestaat al weer tijden, en de Intel iMac heeft al weer tijden geen update gehad. Het is tijd voor een verfrissing.
Verwijderd
zeker en Apple heeft met de laatste kwartaal resultaten aangegeven dat er nieuwe producten in de pijplijn zitten, dus houd de centen nog even in je zak ;-)
Als je binnen een maand voor de release van Leopard aanschaft, dan krijg je toch bij de release een gratis upgrade van Leopard?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:
De laatste geruchten zijn dat de iMacs begin augustus een update krijgen, zelf verwacht ik de updates pas in oktober als Leopard ook uit komt, zou het wat vreemd vinden als je een imac gaat kopen en een maand later Leopard verschijnt en je weer kunt upgraden via een coupon ofzo, maarja dat is best mogelijk!
Ik vind trouwens wel dat Apple Designs heeft die modern blijven. De Mac Pro heeft een design dat ook al jaren meedraait en nog steeds erg modern is. De Huidige iMacs zien er retemodern uit en zelfs de iMac G4's en de iBooks zien er nog goed uit. Doen andere fabrikanten ze absoluut niet na.
Verwijderd
De designs blijven niet modern, maar zijn van zichzelf redelijk tijdloos. Apple gebruikt neutrale kleuren en vormen en gaat niet mee met mode-grills (zoals overal blauwe ledjes op plakken). Hierdoor houden de apparaten een frisse uitstraling en komen ze in zowel een klassiek als een modern interieur goed tot hun recht.
Verwijderd
Zelf vind ik de plexiglas / acrylglas TFT schermen van Apple (Studio Displays?) nog steeds één van de mooiste schermen ooit gemaakt. 
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de iMac G3s / iBook G3s nou niet echt gehaal tijdloos vind.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de iMac G3s / iBook G3s nou niet echt gehaal tijdloos vind.
Feit blijft dat veel mensen ze modern en mooier dan de meeste andere computers vinden, modegrills of niet, en dat Apple praktisch de enige fabrikant is die zoiets doet.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:22:
De designs blijven niet modern, maar zijn van zichzelf redelijk tijdloos. Apple gebruikt neutrale kleuren en vormen en gaat niet mee met mode-grills (zoals overal blauwe ledjes op plakken). Hierdoor houden de apparaten een frisse uitstraling en komen ze in zowel een klassiek als een modern interieur goed tot hun recht.
Studio Displays kunnen mij niet zo bekoren. Zijn mooi, maar ietsje teveel plexiglas en flinke rondingen naar mijn smaak.
Ik vind ook het huidige ontwerp erg mooi, ik hoef dan ook niet persé een revolutionaire verandering in het ontwerp. Ik zie wel graag het gebruik van lichte metalen, al dan niet in het wit.
Verder hoop ik op vergelijkbare hardware als die van de MacBook Pro. Dat zou voor mij prima volstaan. Uiteraard wel weer met een 3,5" hardeschijf, want de notebookschijven vind ik nog wel wat aan de trage kant.
Verder hoop ik op vergelijkbare hardware als die van de MacBook Pro. Dat zou voor mij prima volstaan. Uiteraard wel weer met een 3,5" hardeschijf, want de notebookschijven vind ik nog wel wat aan de trage kant.
Verwijderd
Ik heb een raar geluid als mijn imac zit te slapen.
Om de minuut hoor ik een soort klikje en daarna een zoem.
Heel irritant als er geen ander geluid in de kamer is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Hoe kan ik dit oplossen?
Dat had ik ook met m'n 24 incher. Nooit een oplossing voor gevonden helaas... Bel anders Apple even!Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:00:
Ik heb een raar geluid als mijn imac zit te slapen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik post het even hier, omdat het bij de iMac hoort.
Engadget schijnt foto's van het nieuwe keyboard te hebben. (als dit nog niet eerder was gepost.)
Engadget schijnt foto's van het nieuwe keyboard te hebben. (als dit nog niet eerder was gepost.)
Volgens mij zijn de meesten hier wel zo ver dat geruchten niet meer geloofd worden wat Apple betreft, omdat 99,99% van alles wat je hoort pure onzin en fan artwork is. Neemt niet weg dat het toetsenbordje er wel geinig uit ziet, alhoewel iets grotere toetsen voor een desktoptobo misschien wat lekkerder zijn.
Als het echt is wordt het nog lastig een wireless versie te maken: geen ruimte voor de batterijenMei schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:56:
Volgens mij zijn de meesten hier wel zo ver dat geruchten niet meer geloofd worden wat Apple betreft, omdat 99,99% van alles wat je hoort pure onzin en fan artwork is. Neemt niet weg dat het toetsenbordje er wel geinig uit ziet, alhoewel iets grotere toetsen voor een desktoptobo misschien wat lekkerder zijn.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
AAA batterijen?Hertog schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:03:
[...]
Als het echt is wordt het nog lastig een wireless versie te maken: geen ruimte voor de batterijen
//edit: Ze denken daar dat het misschien een Photoshop mockup is door de EXIF data. Denk zelf van niet door de niet-perfecte positionering van de toetsen en de lichtinval die toch moeilijk na te bootsen is.
[ Voor 30% gewijzigd door Mei op 28-07-2007 14:06 ]
Niet meer...ik heb mijn iMac retour gestuurd vanwege drie slecht uitgevoerde reparaties. Daarom wacht ik met smart op de nieuwe lichting.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:57:
Heb jij er nog steeds last van dan?
In de update twijfelen ze er al een stuk minder aan.Mei schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:19:
[...]
AAA batterijen?
//edit: Ze denken daar dat het misschien een Photoshop mockup is door de EXIF data. Denk zelf van niet door de niet-perfecte positionering van de toetsen en de lichtnval die toch moeilijk na te bootsen is.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Net toevallig even in de Apple Store US gekeken. Muizen en toetsenborden zijn niet meer leverbaar. Ik zie ook nergens een knopje om een iMac te bestellen. Zou het dan toch...?
Grappig, ik kan ze prima bestellen 
*2 minuten later*
Oeps, niets gezegd. Via de menulink lukt het inderdaad niet, het plaatje op de index van de store wel. Foutje, bugje of...?
*2 minuten later*
Oeps, niets gezegd. Via de menulink lukt het inderdaad niet, het plaatje op de index van de store wel. Foutje, bugje of...?
[ Voor 66% gewijzigd door lhoBas op 28-07-2007 15:40 . Reden: aanvullen ]
Ze zullen zoiezo de nieuwe iMacs willen uitbrengen voordat het nieuwe schooljaar begint.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:
De laatste geruchten zijn dat de iMacs begin augustus een update krijgen, zelf verwacht ik de updates pas in oktober als Leopard ook uit komt, zou het wat vreemd vinden als je een imac gaat kopen en een maand later Leopard verschijnt en je weer kunt upgraden via een coupon ofzo, maarja dat is best mogelijk!
Mogen ze wel opschieten, want hier zijn in ieder geval al genoeg bezig met het kijken naar een computer voor hun studie en dat aantal wordt alleen maar groter.
Ik zit met een probleem. Mijn verbinding van mijn Airport Extreme valt steeds vaker weg, althans: ik kan niet meer browsen. De downloads lopen bijvoorbeeld gewoon door.
Ik heb Camino (beta & stable), Safari (Webkit, Safari 2, Safari 3 Beta) en Firefox geprobeerd, maar allen hebben het zelfde probleem. Opeens werkt geen enkele link meer en 1 site doet in het bijzonder raar: www.ps3only.nl Die laad nooit in 1x, maar na 3 time-outs werkt hij wel een keer. In Parallels 3.0 werkt hij wel in 1 keer..
De Macbook die ernaast staat (Core Duo), heeft nooit ergens last van. Ook zijn de verbindingen op beide machines gelijk en constant.
Ik heb een iMac 20" C2D 2,16 2GB met OS 10.4.10.
Iemand enig idee??
Ik heb Camino (beta & stable), Safari (Webkit, Safari 2, Safari 3 Beta) en Firefox geprobeerd, maar allen hebben het zelfde probleem. Opeens werkt geen enkele link meer en 1 site doet in het bijzonder raar: www.ps3only.nl Die laad nooit in 1x, maar na 3 time-outs werkt hij wel een keer. In Parallels 3.0 werkt hij wel in 1 keer..
De Macbook die ernaast staat (Core Duo), heeft nooit ergens last van. Ook zijn de verbindingen op beide machines gelijk en constant.
Iemand enig idee??
Verwijderd
geruchten gaan nu dat apple aankomende dinsdag tijdens een media event een aankondiging gaat doen die niet over iPods gaatMei schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:43:
Mogen ze wel opschieten, want hier zijn in ieder geval al genoeg bezig met het kijken naar een computer voor hun studie en dat aantal wordt alleen maar groter.
Dat wordt een paar nachten slecht slapenVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
geruchten gaan nu dat apple aankomende dinsdag tijdens een media event een aankondiging gaat doen die niet over iPods gaatdus wellicht dinsdag aankondiging nieuwe iMac
Nee, is puur op de pers gerichtBlaffeh schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:11:
[...]
Dat wordt een paar nachten slecht slapenIs er live verslag van dit event trouwens?
Jammer! Dan maar de online Apple store F5'en
Gewoon de hele site slashGoTten en als de servers na een paar dagen weer eindelijk up zijn Apple aanklagen, omdat het allemaal een hoax bleek te zijn 
//edit: Hmm, Apple Store NL heeft ook een aantal toetsenborden niet meer op voorraad. Gebeurt niet vaak dat ik daar dingen zie die niet op voorraad zijn...
//edit: Hmm, Apple Store NL heeft ook een aantal toetsenborden niet meer op voorraad. Gebeurt niet vaak dat ik daar dingen zie die niet op voorraad zijn...
[ Voor 34% gewijzigd door Mei op 03-08-2007 08:38 ]
Verwijderd
Laatste nieuws is dat Steve Jobs aankomende dinsdag nieuwe producten uit de mac lijn gaat presenteren aan de pers!
brrrrr spannend
brrrrr spannend
Ik hoop op de introductie van dat nieuwe model toetsenbord. Ook een nieuwe Migthy Mouse zou leuk zijn; een ontwerp zonder dat lastig schoon te maken balletje.
Nieuwe iMac met de volgende features:
- User replacable HDD
- Geheugencontroller die 4GB ondersteunt
- Mogelijkheid tot een 8600 graka
Dat is wat ik hoop althans. Ik verwacht wel 4GB RAM support en dat er nieuwe videokaarten komen, maar welke zou ik niet naar durven gokken. De user replacable HDD is meer een wens, maar de kans dat dat gebeurt is denk ik erg klein.
- User replacable HDD
- Geheugencontroller die 4GB ondersteunt
- Mogelijkheid tot een 8600 graka
Dat is wat ik hoop althans. Ik verwacht wel 4GB RAM support en dat er nieuwe videokaarten komen, maar welke zou ik niet naar durven gokken. De user replacable HDD is meer een wens, maar de kans dat dat gebeurt is denk ik erg klein.
Naast natuurlijk het bijwerken van de hardware (proc, geheugencontroller, grafische kaart, grotere schijven e.d.) verwacht ik:
- Nieuw toetsenbord
- Nieuw tft-scherm, met indien gewenst zo'n glimmende coating
- Verbeterde iSight, hogere resolutie dus (net als de macbook pro)
- Een dunnere rand onder het scherm
Toetsenbord kijk ik wel naar uit, eerlijk gezegd vind ik het standaard toetsenbord niet echt top.
- Nieuw toetsenbord
- Nieuw tft-scherm, met indien gewenst zo'n glimmende coating
- Verbeterde iSight, hogere resolutie dus (net als de macbook pro)
- Een dunnere rand onder het scherm
Toetsenbord kijk ik wel naar uit, eerlijk gezegd vind ik het standaard toetsenbord niet echt top.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
De grap is dat het niet is met Opera 9.22! Iemand enig idee over in welke richting ik het moet zoeken?zAo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:45:
Ik zit met een probleem. Mijn verbinding van mijn Airport Extreme valt steeds vaker weg, althans: ik kan niet meer browsen. De downloads lopen bijvoorbeeld gewoon door.
Iemand enig idee??
Zolang het maar niet dezelfde dodgy toetsen heeft als een MacBook. Die zijn me toch brak en tikt erg vervelend.
Ik dacht toch juist dat de MacBook geroemd wordt om zijn goede toetsenbord...
Neem aan dat er nog niks nieuws is omtrent de eventueel nieuwe iMac (zou toch vandaag bekend gemaakt worden)?
Heb nog niks vernomen in ieder geval, of is dit een totaal verkeerd topic hiervoor?
Heb nog niks vernomen in ieder geval, of is dit een totaal verkeerd topic hiervoor?
De 'keynote' is om 19.00 uur Nederlandse tijd. Mocht daar nieuwe iMacs geïntroduceerd worden (wat zo goed als zeker is), kan dat in een nieuw topic.Tha BasZ schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:42:
Neem aan dat er nog niks nieuws is omtrent de eventueel nieuwe iMac (zou toch vandaag bekend gemaakt worden)?
Nieuws of geruchten kunnen in ieder geval niet in dit topic. Dit topic is eigenlijk alleen bedoeld voor de huidige generatie Intel iMacs.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Eerste generatie Intel iMacs dan
Mocht er geen nieuw design iMac uitkomen, en bijvoorbeeld alleen een nieuwe processor, dan kan er uiteraard in dit topic over worden gediscussieerd.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dan kan beter even de topic titel worden aangepast, mocht er een redesign worden geïntroduceerd.
Als je je reactie mist, die zit nu in de TrashCan. Graag de discussie over de nieuwe iMac houden in Intel iMac G2: Ervaringen & Discussie.
Sinds die nieuwe iMac's uit zijn. Hoeveel is mijn iMac nu waard?
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.16GHz, 1GB RAM, Ati x1600 256mb, 20".
Als het rond de 1300 is dan ga ik die nieuwe halen en deze verkopen.
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.16GHz, 1GB RAM, Ati x1600 256mb, 20".
Als het rond de 1300 is dan ga ik die nieuwe halen en deze verkopen.
En zoals te verwachten viel worden de oude iMac modellen nu met korting aangeboden:
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Verwijderd
ja en die 20 inch in de aanbieding voor 1199 is natuurlijk niet echt een goede deal aangezien je de nieuwe ook voor dit geld kunt krijgen!
Nee inderdaad, maar hij is wel wat sneller (2.16 Ghz in plaats van 2.0) en hij heeft geen glossy scherm. Voor sommige mensen zal dat laatste wel belangrijk zijn (als ik zelf een iMac zou willen hebben dan zou ik liever de oude willen om die reden)
En je hebt een beter paneel, voor degenen voor wie dat wellicht belangrijk is. Die 20" had als het goed is een IPS paneel ipv. TN.
Of 'ie sneller is weet ik niet, de nieuwe iMac heeft een FSB van 800MHz, de oude van 667.
Of 'ie sneller is weet ik niet, de nieuwe iMac heeft een FSB van 800MHz, de oude van 667.
[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 10-08-2007 14:27 ]
en de Ati x1600 is toch ook wel iets beter dan de Ati HD 2400 zij het dat je DirectX 10 mist?
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
probeer al tijdje van de mijne af te komen, 20 inch, intel 2.16, 2 GB intern, 5 maanden oud. Wil er zo'n 1050 voor hebben, maar vooralsnog zonder succes. Nieuwe modellen dus zeker wel nadelig voor de prijs. Volgens mij gingen kort voor introductie de g5-modellen nog voor zo'n 1000 euro van de hand...
Ik vind de nieuwe iMacs echt tegen vallen.
Het glossy scherm en de ivm de processor waardeloze GPU zorgen ervoor dat ik mijn geld lekker achter hou en voor hetzelfde bedrag een super DELL pc laat bouwen.
En ja ik weet dat een DELL pc niet de looks en feel van een iMac heeft, noch de software, maar voor hetzelfde bedrag in geld krijg je er wel veel betere specs voor, zoveel beter dat ik deze x de iMac maar links laat liggen.
Het glossy scherm en de ivm de processor waardeloze GPU zorgen ervoor dat ik mijn geld lekker achter hou en voor hetzelfde bedrag een super DELL pc laat bouwen.
En ja ik weet dat een DELL pc niet de looks en feel van een iMac heeft, noch de software, maar voor hetzelfde bedrag in geld krijg je er wel veel betere specs voor, zoveel beter dat ik deze x de iMac maar links laat liggen.

Verwijderd
haha, ik had het voorspeld. (logisch ook) Dit kan ik alleen maar prachtig vindenBracha25 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:42:
probeer al tijdje van de mijne af te komen, 20 inch, intel 2.16, 2 GB intern, 5 maanden oud. Wil er zo'n 1050 voor hebben, maar vooralsnog zonder succes. Nieuwe modellen dus zeker wel nadelig voor de prijs. Volgens mij gingen kort voor introductie de g5-modellen nog voor zo'n 1000 euro van de hand...
Eindelijk wordt door de nieuwe prijsstelling vanuit apple die serieus van de pot gerukte tweedehandsmarkt wat getemperd en wat recht getrokken.
Al diegenen die denken een pc (mac=pc) van een jaar oud met maximum 150 euro verlies van de hand te kunnen doen zijn gewoon gestoord

G5 is verouderde techniek en sowieso een doodlopend pad waar geen toekomst in zit. Alle binaries moeten universal zijn, enz... Als ik dan soms zie wat voor prijzen nog gevraagd worden voor G4's. (techniek die jaren niet of nauwelijks ge-evolueerd is, G4-G5-CD-C2D) dan vraag je je af wie bij z'n volle verstand die prijzen neerlegt.
Ok ok, je hoeft het me niet uit te leggen, wet van vraag en aanbod, apple's die altijd al een speciale tweedehandsmarkt geweest zijn, enz... Still.
Voor 150 euro extra ga je gewoon de nieuwe halen, da's toch logisch? Of je moet al een serieuze afkeer hebben van het nieuwe design en pér se de oude willen. Het gaat me niet alleen om prijs/value. Maar als ik al een dergelijk bedrag zou uitgeven aan een computer dan kan die extra 150 euro echt geen probleem zijn. (10% of zo) Enkel en alleen al om het gevoel wat hoort bij iets nieuw kopen en eerste eigenaar zijn. (zelf doos openen, boekje bekijken, alles netjes ingepakt, first boot als eerste eigenaar, plug and play) 150 euro is gewoon te weinig om dat gevoel links te laten liggen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 17:07 ]
Nou we zijn hier in huis ook over! Ik een macbook en de vrouw een Imac 24" icm haar fotografie hobby.
Nu dus gelijk trial van Aperture proberen.... Krijg ik een melding dat de imac niet voldoet aan de minimale hardware specificaties.
We hadden nog wel 4 GB erin gezet voor dit doel.
Tegenvaller en nu de vraag of ik die imac kan tweaken om aan de eisen te voldoen? GPU is iet te vervangen dunkt me.
Nu dus gelijk trial van Aperture proberen.... Krijg ik een melding dat de imac niet voldoet aan de minimale hardware specificaties.

Tegenvaller en nu de vraag of ik die imac kan tweaken om aan de eisen te voldoen? GPU is iet te vervangen dunkt me.

Wat voor GPU zit er nu in dan? Op zich wordt de imac namelijk wel ondersteund. Zie de Aperture specs pagina. Eventueel alternatief wat in ieder geval werkt kan trouwens Adobe Lightroom zijn.Jpjedi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 03:24:
Nou we zijn hier in huis ook over! Ik een macbook en de vrouw een Imac 24" icm haar fotografie hobby.![]()
Nu dus gelijk trial van Aperture proberen.... Krijg ik een melding dat de imac niet voldoet aan de minimale hardware specificaties.We hadden nog wel 4 GB erin gezet voor dit doel.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Je moet om Aperture draaiende te krijgen de laatste software update draaien.Jpjedi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 03:24:
Nou we zijn hier in huis ook over! Ik een macbook en de vrouw een Imac 24" icm haar fotografie hobby.![]()
Nu dus gelijk trial van Aperture proberen.... Krijg ik een melding dat de imac niet voldoet aan de minimale hardware specificaties.We hadden nog wel 4 GB erin gezet voor dit doel.
Dan ondersteunt hij de iMac wel.
Óf je hebt een witte iMac en kan die 4GB niet aan, óf je hebt een aluminium iMac en moet je in Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie wezen.Jpjedi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 03:24:
Ik heb die alu.. ik check dat topic even!Mei schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:10:
[...]
Óf je hebt een witte iMac en kan die 4GB niet aan, óf je hebt een aluminium iMac en moet je in Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie wezen.
JE moet schijnbaar in een file die hardware check veranderen en dan pakt hij het wel gewoon wan tsysteem mag er geen problemen mee hebben volgens vele ervaringen.
Maar hoe kan ik hem updaten als ik direct na starten programma een windowtje krijg dat mijn hardware niet voldoet?Forceworks schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:53:
[...]
Je moet om Aperture draaiende te krijgen de laatste software update draaien.
Dan ondersteunt hij de iMac wel.
Ik kan de update van de apple-site pakken maar dat werkt enkel met .mac account en die heb ik niet.
Linksboven in je scherm (dus als je je bureaublad voor je neus hebt, niet een website ofzo) op het appeltje drukken, en dan kiezen software update.Jpjedi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:42:
[...]
Maar hoe kan ik hem updaten als ik direct na starten programma een windowtje krijg dat mijn hardware niet voldoet?
Ik kan de update van de apple-site pakken maar dat werkt enkel met .mac account en die heb ik niet.
Dan download hij van OSX en al je extra Apple Software de laatste updates + install.
[ Voor 6% gewijzigd door Forceworks op 04-11-2007 10:51 ]
Ik heb gisteren de nieuwe iMac 20" 2,4 Ghz besteld en vandaag al binnen gekregen (dankje Apple.nl voor de 24hrs levering!)
Nu heb ik alleen een probleem, dat iedereen schijnt te hebben als ik rond-google.
Filesharing tussen Leopard en Vista (laptop) krijg ik maar niet aan de hang. Ze hangen beide draadloos in hetzelfde netwerk.
Iemand enig idee what to do?
Nu heb ik alleen een probleem, dat iedereen schijnt te hebben als ik rond-google.
Filesharing tussen Leopard en Vista (laptop) krijg ik maar niet aan de hang. Ze hangen beide draadloos in hetzelfde netwerk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben er ook even mee aan het worstelen, en tot dusverre heb ik het zover dat ik vanuit Windows wel de shares op mijn Mac kan benaderen en gebruiken. Andersom heb ik het nu zover dat ik verbinding kan maken met een share op de Vista machine, maar dan zie ik vervolgens niets. Een file maken/verplaatsen kan wel, maar zodra het maken/verplaatsen klaar is is de file ook direct weer weg. Daar gaat dus nog iets niet helemaal goed.Rivanov schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:41:
Ik heb gisteren de nieuwe iMac 20" 2,4 Ghz besteld en vandaag al binnen gekregen (dankje Apple.nl voor de 24hrs levering!)
Wat je in ieder geval moet doen:
1) zorg dat je Vista user een password heeft.
2) zorg dat op je Mac file sharing ingesteld staat
3) op de vista machine, open regedit en verander bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\LMCompatibilityLevel de waarde in 1 (standaard is het 3)
Working on the rest
Launching containers into space
Verwijderd
Die laatste stap is niet nodig, Leopard en Vista kunnen prima met elkaar om gaan als die op 3 staat.
Het werkte hier niet toen ik de setting nog niet verzet had, maar ik zal het nog eens proberen met de setting op 3. Edit: getest, het werkt niet. (Vista Ultimate versus OSX 10.5.1)Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:19:
Die laatste stap is niet nodig, Leopard en Vista kunnen prima met elkaar om gaan als die op 3 staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 11-01-2008 19:00 ]
Launching containers into space
Voordat dit nog meer onduidelijkheid oplevert. Een slotje voor dit topic, want er is namelijk een nieuwe: [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.