[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:52

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Phusebox schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

mac pro; te duur en overkill, waarom geen macpro met core2duo config die rond de 1500 kost? dan is het een goed alterntief voor een imac
Het is de doelgroep niet. Een MacPro is een systeem voor de professional. Deze willen over het algemeen perfomance, anders kochten ze idd wel een iMac voor 1500.
externe schijf; te traag vanwege het domme feit dat apple geen sata aansluiting aan de buitenkant maakt 8)7
Als je echt zoveel snelheid nodig heb + zoveel storage dan is wellicht de MacPro wat meer voor jou. Aangezien de gene die meer storage nodig hebben vaak ook met zware video/3d/foto applicaties werken.
hoe verhoudt de langzaamste macpro (2.0ghz) zich eigenlijk tot de core2duo 2.0ghz?
zie hier
(beetje scheef vind ik het , 300 euro meer betalen voor de goedkoopste mac pro die waarschijnlijk niet heel veel meer biedt qua snelheid als de 24" imac 2.0ghz, maar daar zit dan voor 300 euro minder wel een 24" scherm bij !! :? )
300 meer voor de goedkoopste MacPro? Laten we het op 120,- euro houden. Daarnaast heeft de MacPro als voordeel dat deze vele male beter te configureren is voor de taak waarvoor je het systeem aanschaft. Onthoud goed, het is en blijft een systeem voor de gene die 'meer' wil, voor de professional. Je mag en kan het niet vergelijken. Niet in prijs en niet in de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

hoe verhoudt de langzaamste macpro (2.0ghz) zich eigenlijk tot de core2duo 2.0ghz?
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/3442/benchmd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:51:
[...]

Het is de doelgroep niet. Een MacPro is een systeem voor de professional. Deze willen over het algemeen perfomance, anders kochten ze idd wel een iMac voor 1500.

[...]

Als je echt zoveel snelheid nodig heb + zoveel storage dan is wellicht de MacPro wat meer voor jou. Aangezien de gene die meer storage nodig hebben vaak ook met zware video/3d/foto applicaties werken.

[...]

zie hier

[...]

300 meer voor de goedkoopste MacPro? Laten we het op 120,- euro houden. Daarnaast heeft de MacPro als voordeel dat deze vele male beter te configureren is voor de taak waarvoor je het systeem aanschaft. Onthoud goed, het is en blijft een systeem voor de gene die 'meer' wil, voor de professional. Je mag en kan het niet vergelijken. Niet in prijs en niet in de prestaties.
toch lijkt het mij een gemiste kans... maak er dan een mac home van ofzo, beetje er tussenin, dat is nog het nadeel van apple, je kunt OF dit OF dat...

en 300 euro meer klopt wel; 1999 voor de imac , 2199 voor de macpro + 80 euro voor wlan/bluetooth, is 279 euro verschil

aan het overzichtje in de post hierboven zie ik dat de macpro momenteel eigenlijk nauwelijks meer biedt dus

kon ik zo;n ding maar gewoon uitproberen :(

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2006 13:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:46:
[...]

Al geprobeerd in te loggen met de gegevens van je pc? Tenminste, da's wat ik altijd doe :)
Ik zal je reply serieus nemen....Ja dat had ik begrepen dat het zo moest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan wel zeer snelle externe hardeschijven hoor. G-Raid genaamd, ik heb er ook 1 samen met mijn imac, echt ongelofelijk snel! Ik gebruik hem voor Final Cut Pro, Motion enz. (videobewerking)

Review --> klik

" And even if there’s not FireWire 800 capability at your destination, you can always plug into garden-variety FireWire 400 for competent performance as well. This is the best-performing external FireWire array I’ve seen thus far; it’s highly recommended.
9.5 out of 10 stars. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vragen voor aankoop..

- kun je met de iMac 20" (Radeon X1600) een 2e scherm (plasma) aansturen op de native resolutie van het 2e scherm (in mijn geval 1024x1080)?
Zo ja, hoe werkt dat in de praktijk? Gaat dat dmv 1 druk op de knop, of moet je ook je eigen desktop resolutie veranderen?

- Is de X1600 128MB snel genoeg om High Definition in 1080P af te spelen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:07:
Een paar vragen voor aankoop..

- kun je met de iMac 20" (Radeon X1600) een 2e scherm (plasma) aansturen op de native resolutie van het 2e scherm (in mijn geval 1024x1080)?
Zo ja, hoe werkt dat in de praktijk? Gaat dat dmv 1 druk op de knop, of moet je ook je eigen desktop resolutie veranderen?

- Is de X1600 128MB snel genoeg om High Definition in 1080P af te spelen zonder problemen?
- ja dat kan, hoe het werkt weet ik niet

- ja zou voldoende moeten zijn volgens alle berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:18:
[...]

- ja dat kan, hoe het werkt weet ik niet

- ja zou voldoende moeten zijn volgens alle berichten
Thanks, ben erg dichtbij de bestelknop :P

Iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
weet iemand hoe de 128mb 7300gt zich verhoudt ten opzichte van een x700 pro 256mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Thanks, ben erg dichtbij de bestelknop :P

Iemand die daar meer over weet?
-Ja, je heb een verloop stekker nodig van miniDVI naar (wat je tv nodig heeft, DVI, VGA, SVideo/Tulp).

- HD geeft totaal geen problemen. Werkt perfect.

Dat wordt bestellen :9

[ Voor 3% gewijzigd door LoeiOrdinair op 06-10-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:28:
[...]
-Ja, je heb een verloop stekker nodig van miniDVI naar (wat je tv nodig heeft, DVI, VGA, SVideo/Tulp).
Dat weet ik, het gaat mij meer om de softwarematige instellingen en hoe het beeld in de praktijk geregeld wordt.
Kun je bijvoorbeeld het beeld van de iMac uitzetten en het beeld enkel uitsturen naar de plasma (op een aangepaste resolutie), of kun je twee verschillende resoluties tegelijk uitsturen en de film op de plasma tv laten zien.
Bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:15
Sinds gister is Safari heel erg sloom. Een internetpagina laden duurt ongeveer 30 zo niet meer seconden. Op de rest van onze PC's (1 desktop en laptop, beide met windows XP Pro) is het internet supersnel. Nu twijfel ik er aan of het aan de hardware kan liggen, maar dat lijkt me stug, omdat in AirPort de signaal sterkte gewoon goed is (ja, het betreft draadloos internet). Wat kan ik er aan doen, want dit is natuurlijk niks, het internet is gewoon niet voor uit te branden.
Graag een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VeeGee schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:36:
Sinds gister is Safari heel erg sloom. Een internetpagina laden duurt ongeveer 30 zo niet meer seconden. Op de rest van onze PC's (1 desktop en laptop, beide met windows XP Pro) is het internet supersnel. Nu twijfel ik er aan of het aan de hardware kan liggen, maar dat lijkt me stug, omdat in AirPort de signaal sterkte gewoon goed is (ja, het betreft draadloos internet). Wat kan ik er aan doen, want dit is natuurlijk niks, het internet is gewoon niet voor uit te branden.
Graag een oplossing!
in het macbook topic is dit ook vaker voorbij gekomen, check daar eens?
had iets met dns instellingen te maken hoe je het kon oplossen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Phusebox schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

in het macbook topic is dit ook vaker voorbij gekomen, check daar eens?
had iets met dns instellingen te maken hoe je het kon oplossen geloof ik
Die dns instellingen werkte bij mij dus niet. Ik had hetzelfde probleem en ik weet niet wat het is. Daarom heb ik mijn iMac maar via een utp kabel met de router verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zucht, volgens mij WIL apple niks verkopen...

heb ze anderhalve week geleden gebeld voor een zakelijke offerte... die heb ik gekregen, ik wilde wat dingen wijzigen en wat korting dus heb dat teruggemaild, geen reactie.
daarop weer gebeld; collega van betreffende persoon aan de lijn; ja meneer ik zal het noteren, u krijgt morgen een nieuwe offerte. Wederom niks meer gehoord.
Nog maar eens gemaild; geen reactie. Vorige week vrijdag gebeld, weer een collega van die persoon aan de telefoon. "Nee meneer, ik kan geen offerte wijzigen van iemand anders. Nee ook geen nieuwe maken... tenzij u vandaag beslist het bij mij te kopen." *zucht* "Ik zal het anders doorgeven en dan ontvangt u maandag een nieuwe offerte...". Weer niks dus.

Triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb een probleem met de tvout.
Waarschijnelijk zal ik erover heen kijken, of iets fout doen maarr...

Als ik me tvout op kloon zet, stemt me iMac scherm automatisch op dezelfde maximale resolutie van me tv af. Nu wil ik dat niet!

Om het kort te brengen, de iMac moet de normale resolutie doen, en de tv zijn eigen, maar schijnbaar wil dat niet in kloon modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee nogal wiedes lijkt me he.. Kloon is een exacte kopie van elkaar, dat houdt dus in dat als de max reso van je tv 720 x 576 is, het scherm van je iMac ook op die reso gaat draaien. Het is namelijk de "kloon" modus :+ Wat dacht je, je tv krijgt ineens magische 1680x1050 resoluties?

Je moet dus niet de kloon modus gebruiken wil je je eigen resolutie behouden op je iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Ja ok, maar windows heeft die optie wel nml ;) Had een stille hoop :)

Is er dan iets om VLC of Quicktime fullscreen op het andere scherm te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WarPuppy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:16:

hmm volgens mij heeft windows die optie niet maar goed... wel als je extended desktop bedoelt, maar dat kan de mac ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
WarPuppy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:16:

Sleep het videovenster naar beeldscherm nummer 2 in extended modus, en druk op Apple+F ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Heb dinsdag mijn 24" iMac -2.13GHz, 250GB HDD, 7600GT, 2GB DDR- eindelijk (na 8 weken) in ontvangst mogen nemen!

Eerste indruk: WOW!
Tweede indruk: WOW! (en het WOW!-effect zit er nog steeds goed in hier :))

Ik heb deze iMac besteld ter vervanging van:

- Powerbook 12" G4/1.5, 1.25GB DDR
- HTPC (Sempron 3000+, 1.5GB DDR) + Dell 20" TFT-scherm

en tot noch toe absoluut geen spijt van gehad! Het systeem reageert heerlijk soepel, duidelijk vele malen sneller dan mijn Powerbook, en zo'n hoge resolutie + groot scherm is in MacOSX een absolute aanrader!
Ik heb tevens mijn Mirai 32" LCD-TV via DVI aangesloten om daar mijn films/series (en zelfs DTV via streaming) op af te spelen, maar eigenlijk vind ik die 24" ook groot zat. Maar de extra werkruimte van 1360 x 768 is ook wel weer mooi meegenomen, dus hangt ie aan de muur, vlak boven de iMac :)

Over meldingen van lawaai, zowel harddisk als fans, kan ik absoluut niet meepraten. Wat een heerlijk stil apparaat! Natuurlijk heeft de 24" versie wel wat meer ruimte om zijn hitte kwijt te raken, maar ik heb zelfs met het encoden van MP3 en MPEG nog nooit de fan aan horen slaan! En die harddisk? Ik zou je zweren dat er een 5400rpm model in zit, zo stil is ie! Ik hoor 'm zelfs niet een pruttelen! (alhoewel dat dan altijd wel weer een lekker geluid is).

Ik heb de videokaart nog niet echt kunnen testen, moet eerst nog even Bootcamp/Windows installeren voor het zeldzame geval dat ik een spel speel. De reden dat ik voor deze kaart heb gekozen, ondanks het feit dat ik zelden game, is toch wel dat je dan in ieder geval 3-4 jaar vooruit kan. En zeker met zo'n groot scherm + tweede scherm vind ik het geen overbodige luxe.

Voor diegenen die nog twijfelen tussen een 20"/24" versie, kan ik je 24" zeker aanraden. Het is absoluut geen lomp apparaat op je bureau en zijn meerprijs absoluut waard. Maar zoals altijd: meer geheugen is altijd beter! De afweging voor een 7300GT/7600GT is er een eentje die je zelf moeten maken. Je kan niet later nog de videokaart upgraden -niet helemaal zeker hierover, aangezien er een MXM(?)-slot gebruikt wordt- en op een apparaat van 2000 EUR valt de meerprijs dan ook wel mee.

Hier weer een tevreden Apple-gebruiker O+

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Mijn mac is binnen :)
Jammer dat ik pas om 18:30 thuis ben :(
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:34:
[...]
Ik zal je reply serieus nemen....Ja dat had ik begrepen dat het zo moest. ;)
Was serieus bedoeld :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iMac 20" staat hier inmiddels een paar dagen, prachtig ding.

Few questions...
1. Waar spelen jullie .ts files mee af?
VLC doet het wel, maar dan heb ik geen geluid.
Daarnaast speelt deze niet automatisch de rest van de losse .ts files af...
(Iets wat TheaterTek op de PC wel deed).
Ik zoek eigenlijk een 'TheaterTek for Mac'

2.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat OSX stopt met het uitsturen van beeld naar het externe beeldscherm?

Tot nu toe... Mac _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
damn kan nog steeds niet kiezen, imac of macbook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Phusebox schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:12:
damn kan nog steeds niet kiezen, imac of macbook....
Als je de macbook altijd op een vaste plaats laat dan zal ik zeker voor de imac kiezen. De iMac werkt echt lekker met zo'n groot scherm (ik heb de 20") en ik werk nu zelden nog op mijn laptop.

Em hij ziet er gewoon gaaf uit en is daarnaast ook nog sneller dan de Macbook.

- snellere processor (core2duo)
- standaard 1 gig
- betere videokaart
- groter beeldscherm
- ik heb m ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Bigg Balls schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:24:
[...]
- snellere processor (core2duo)
- standaard 1 gig
- betere videokaart
- groter beeldscherm
- ik heb m ook :)
- standaard 7200rpm HDD
- hogere resolutie :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hij komt incl toetsenbord en muis
en IK heb hem ook :) (nog niet binnnen though)

het is de enige mac die ipv duur, eerder goedkoop is als je hem met een vergelijkbare pc configuratie vergelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb beide en ik vind ze allebei onmisbaar ;) Maar ik vermoed dat ik over een half jaar oid toch mijn MacBook vervang voor een MacBook Pro. Maar als mobiliteit geen eis is -> iMac. Als GPU geen eis is en mobiliteit wel handig -> MacBook. Later extern toetsenbord, muis en scherm halen -> done

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
probleem is; ik heb opzich een redelijke pc (amd64 3500+, 2gb ram, x700 pro 256mb), maar ik wil graag overstappen naar mac omdat windows me echt steeds meer irriteert naarmate de jaren vorderen

alleen ga ik wel een hoop missen op beide opties (macbook en imac) zoals geen sata (extern), weg office licentie, weg creative suite licentie...

als ik een macbook zou aanschaffen zou hij dienst moeten doen als laptop 10%, en vervanging van mijn desktop 90%

voordeel is; ik kan hem meenemen naar klanten voor presentaties, als ik naar beurzen ga enz (ben grafisch ontwerper btw)
nadeel: langzamer, klein scherm/lage resolutie (maar thuis aan extern scherm te hangen (wat reeds aanwezig is))

imac:
voordelen: snel (sneller dan huidige desktop), groot scherm (24"), grotere opslag capaciteit dan macbook
nadelen: niet portable, scherm niet bruikbaar voor externe bronnen, stuk duurder, weinig aansluitmogelijkheden, niet echt value-for-money in de toekomst omdat je niks kunt uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Wow, wat een bak :D Thuis eenmaal uitgepakt, m'n powerbook grotendeels leeggehaald (naar mobiele harddisk, heb geen 6pin-6pin firewire kabel liggen) en lekker aan het werk gegaan... maare.. wat lijkt m'n powerbook ineens traaaaag ;)

Prachtmachine, ik kan iedereen de 24" aanraden. Ja, het is groot, maar zo niet kolossaal; echt een mooi design.

Alleen wel m'n eerste kernelpanic gehad (ooit, op m'n powerbook nog nooit gehad (ff afkloppen))... had msn messenger 6 installed en er kwam iemand online :X Zit nu weer probleemloos met adium :)
Ga voor een mobiel exemplaar... je hebt je desktop nog waar je voor desktopwerk altijd op terug kan vallen als het moet.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat hulp nodig. Ik ben op de een of andere manier mijn pictogrammen van mijn bureaublad kwijt. je weet wel, HD, Windows en andere schijven. Hoe krijg ik die weer terug? Ik heb me rot gezocht, maar kan het niet vinden.

Edit

Ik zie ook dat er een zooi opties grijs zijn nu in de memu's van Finder(Taakbalk boven)
Als iemand het weet mag die het zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

@ Phusebox: Koop ze gewoon allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bigg Balls schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:27:
@ Phusebox: Koop ze gewoon allebei :)
tja, helaas zit dat er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie!

Eindelijk m'n iMac binnen.
Wat een super ding zeg.....

Hopelijk een Mac zonder kuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een MacBook, maar een iMac ziet er ook erg aantrekkelijk uit.

Is er een simpele manier om ervoor te zorgen dat je een MacBook kunt synchroniseren met een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:13:
Ik heb nu een MacBook, maar een iMac ziet er ook erg aantrekkelijk uit.

Is er een simpele manier om ervoor te zorgen dat je een MacBook kunt synchroniseren met een iMac?
.Mac? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
.Mac is wel de meest omslachtige manier om een MacBook met een iMac te syncen. Helemaal als de machines naast elkaar komen te staan... :/

Er zijn nogal wat oplossingen voor het syncen-over-netwerk voor macs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik nog even wacht op iLife '07 en MacOS X 10.5 en dat ik dan een iMac aanschaf! :)
Ik ben over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoe zit het eigenlijk met OS X 10.5? Stel ik schaf in december een iMac aan, en leopard komt uit in februari... wat kost een upgrade dan?

vandaag nog eens met een macbook gespeeld in een winkel... denk toch echt dat het kleine scherm me tegenhoudt, mooie machine, maar gewoon 0 werkruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
de imac 24" heeft mijn intresse ook gewekt.
alleen heeft iemand ervaring met final cut pro gaat dat goed samen?
en dan bedoel ik eigelijk het bewerken van hd materiaal?

en dan nog een vraag
op de mac.com site kun je de 24" uitbreiden met een aantal extra's
zoals andere videokaart, processor.

kan men een aangepaste configuratie ook leveren bij mac winkel in de stad?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:52:
hoe zit het eigenlijk met OS X 10.5? Stel ik schaf in december een iMac aan, en Tiger komt uit in februari... wat kost een upgrade dan?

vandaag nog eens met een macbook gespeeld in een winkel... denk toch echt dat het kleine scherm me tegenhoudt, mooie machine, maar gewoon 0 werkruimte
Apple doet niet aan upgrades. Pas wanneer de verschijningsdatum van Leopard aangekondigd is kun je een coupon krijgen wanneer je net je Mac heb besteld. Je bent in jouw geval dus gewoon de volledige prijs kwijt voor een nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Dutchzilla schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:29:
en dan nog een vraag
op de mac.com site kun je de 24" uitbreiden met een aantal extra's
zoals andere videokaart, processor.

kan men een aangepaste configuratie ook leveren bij mac winkel in de stad?
Uiteraard, alleen hebben zij ze ook niet standaard op voorraad. Je kunt ze configureren, maar de levertijd is even lang als bij de online Apple Store, met het verschil dat je niet meteen hoeft te betalen (of alleen een voorschot), dus scheelt dat weer iets in de wachttijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:52:
[...]

Apple doet niet aan upgrades. Pas wanneer de verschijningsdatum van Leopard aangekondigd is kun je een coupon krijgen wanneer je net je Mac heb besteld. Je bent in jouw geval dus gewoon de volledige prijs kwijt voor een nieuw OS.
ok dan ga ik dus geen mac kopen tot leopard er is... ga niet bovenop het al hoge bedrag dalijk ook nog eens extra dokken voor leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
Daarstraks bij Fnac de 24" zien staan. Damn deze is echt te groot :s
daar geef ik persoonlijk het geld niet aan :)
de 20" lijkt me wel lekker groot genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BDke schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 03:29:
Daarstraks bij Fnac de 24" zien staan. Damn deze is echt te groot :s
daar geef ik persoonlijk het geld niet aan :)
de 20" lijkt me wel lekker groot genoeg :)
Nou ik wel hoor. Ik heb alleen de pest erin dat ik 5 maanden geleden een 20 inch gekocht heb. Ik had dolgraag mijn €€€ aan die 24inch uitgegeven. Ik denk dat ik m'n 20 inch toch ergens te koop aan gaat bieden.....ik kan niet wachten tot die 24 hier staat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik heb een schijtvervelend probleem met m'n iMac. Ik bezit over een iMac Core Duo 20" 2.0 Ghz sinds de zomer van 2005, en het scherm begint nu vaag te doen. Zo nu en dan valt de onderste backlightlamp uit zodat mn scherm half "goed" verlicht is en half duisterder..

Toen dat voor de eerste keer gebeurde tikte ik tegen de bezel en viel gewoon het complete scherm uit. Toen ik restartte was alles weer ok. Het gebeurd vaak nadat het scherm in de slaapstand komt (niet de computer, alleen het scherm). Daarna lijkt het scherm ook niet meer in de slaapstand te willen.

In het begin dacht ik aan een losse backlight connector, maar tikken op de bezel heeft geen effect meer en het probleem treed volkomen random op.

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/4088/picture2hl1.png

Kijk naar het wit van de menubalk en vergelijk het met het wit van het TextEdit icoontje...

[ Voor 5% gewijzigd door Matias op 18-10-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Matias schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:03:
Ik heb een schijtvervelend probleem met m'n iMac. Ik bezit over een iMac Core Duo 20" 2.0 Ghz sinds de zomer van 2005, en het scherm begint nu vaag te doen. Zo nu en dan valt de onderste backlightlamp uit zodat mn scherm half "goed" verlicht is en half duisterder..

Toen dat voor de eerste keer gebeurde tikte ik tegen de bezel en viel gewoon het complete scherm uit. Toen ik restartte was alles weer ok. Het gebeurd vaak nadat het scherm in de slaapstand komt (niet de computer, alleen het scherm). Daarna lijkt het scherm ook niet meer in de slaapstand te willen.

In het begin dacht ik aan een losse backlight connector, maar tikken op de bezel heeft geen effect meer en het probleem treed volkomen random op.

[afbeelding]

Kijk naar het wit van de menubalk en vergelijk het met het wit van het TextEdit icoontje...
Je bent niet de enige. Ik heb veel vaker over dat probleem gelezen.

zomer 2005 of zomer 2006 ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

4POX schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Je bent niet de enige. Ik heb veel vaker over dat probleem gelezen.

zomer 2005 of zomer 2006 ?
Zomer 2006. Hij heeft z'n iMac vlak na mij aangeschaft. Bovendien was er in 2005 nog geen iMac met Intel processor. Dus een garantie gevalletje!

offtopic:
Matias, ga dan ook naar Apple Centre CS en laat dat ding maken! Luie hond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Heeft niks met luiheid te maken, de reparatie duurt minimaal een week en ik kan het ding de eerst komende 2 weken echt niet missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Laatst online: 11-09 22:20

Setragasj

is using radars to communicate

Matias schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:59:
Heeft niks met luiheid te maken, de reparatie duurt minimaal een week en ik kan het ding de eerst komende 2 weken echt niet missen :(
wie heeft het hier over luiheid?

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:46:
[...]
offtopic:
Matias, ga dan ook naar Apple Centre CS en laat dat ding maken! Luie hond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Laatst online: 11-09 22:20

Setragasj

is using radars to communicate

offtopic:
kolere ik begin echt blind te worden

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Matias:
bel MacHouse Woerden op. Laad je iMac in de auto en rijd erheen. Laat het probleem constateren. Zij bestellen onderdelen, jij neemt je Mac weer mee naar huis. Zij bellen op als de handel binnen is, jij maakt een afspraak, neemt je iMac weer mee naar Woerden, reparatie klaar terwijl je wacht. :)

* Whieee heeft goede ervaringen met de service in Woerden :)

Wie had het hier over 2 weken kwijt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Twee weken is ook onzin. En je iMac weer meenemen als je op onderdelen moet wachten is zeker geen probleem. Ga gewoon met dat ding langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Is er op de iMac ook een toetscombinatie waarmee ik het scherm uit kan zetten? Het gebeurt nogal eens dat OS X niet doorheeft dat ik er niet ben, en vergeet het scherm uit te zetten. Ik vind het zonde als ik 's nachts wat aan het downloaden ben, en het scherm blijft maar aanstaan.

Nog even een andere vraag: wat is normaal qua stabiliteit?
Ik heb nu draaien: adium, amule, itunes, mail en safari. Amule hangt vrij gemakkelijk, en Safari floept ook regelmatig weg als ik op een link links of rechtsklik. Adium hangt weleens en iphoto heeft het ook al meer dan eens opgegeven.

Zojuist ging er iets mis bij het minimaliseren van Safari. Halverwege het minimaliseren bleef ie staan, en had ik een vreemd opgevouwen Safari-window over, waarin overigens alles nog functioneerde :D.

Maareuhm.. is dit gecrash normaal, of moet ik m'n geheugen maar eens gaan testen? (Zoja, hoe doe je dat eigenlijk op een Apple?)

[ Voor 53% gewijzigd door Varienaja op 20-10-2006 18:08 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon instellen in system preferences dat je beeldscherm na zoveel minuten uit gaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Varienaja schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:14:Nog even een andere vraag: wat is normaal qua stabiliteit?
Ik heb nu draaien: adium, amule, itunes, mail en safari. Amule hangt vrij gemakkelijk, en Safari floept ook regelmatig weg als ik op een link links of rechtsklik. Adium hangt weleens en iphoto heeft het ook al meer dan eens opgegeven.

Zojuist ging er iets mis bij het minimaliseren van Safari. Halverwege het minimaliseren bleef ie staan, en had ik een vreemd opgevouwen Safari-window over, waarin overigens alles nog functioneerde :D.

Maareuhm.. is dit gecrash normaal, of moet ik m'n geheugen maar eens gaan testen? (Zoja, hoe doe je dat eigenlijk op een Apple?)
Nee dat is verre van normaal, welke versie van OSX draai je? Al eens geupdate? Hardware check gedraaid? Permissies gerepareerd? Kortom ga debuggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Matias schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:39:
[...]
Nee dat is verre van normaal, welke versie van OSX draai je? Al eens geupdate? Hardware check gedraaid? Permissies gerepareerd? Kortom ga debuggen :D
10.4.8
Updaten gaat vanzelf, neem ik aan? Toen ik m'n pc uitpakte ging ie meteen na het account aanmaken zowat van alles een nieuwe versie halen.

Ik heb ondertussen die hardware check gedaan, en die zegt "No trouble found". Ik zal nog eens zien hoe dat permissies repareren gaat. Debuggen heb ik verder geen zin in. Zulke onzin verwacht ik niet bij een dergelijk duur apparaat, daarvoor heb ik AppleCare, neem ik aan. Bovendien heb ik de source niet :P
_Richie_ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:09:
Gewoon instellen in system preferences dat je beeldscherm na zoveel minuten uit gaat......
Ja duh... dat schrijf ik toch. OS X vergeet 't nogal eens, ookal staat het ingesteld. Daarom wil ik het scherm zelf uitzetten, dan weet ik tenminste zeker dat 't scherm uit is.

[ Voor 16% gewijzigd door Varienaja op 21-10-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revell485
  • Laatst online: 19-03 08:32
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een Imac 24 inch maar ik zit nog met 1 vraag.

Wat is de respons tijd van dat 24inch scherm ??

ik heb al gekenken op de site zelf bij "Tech specs" via google kom ik er ook niet echt achter wel van andere apple schermen maar die die 24 inch Intel imac...

thnx }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Revell485 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:32:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een Imac 24 inch maar ik zit nog met 1 vraag.

ik heb al gekenken op de site zelf bij "Tech specs" via google kom ik er ook niet echt achter wel van andere apple schermen maar die die 24 inch Intel imac...

Ik denk hetzelfde..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revell485
  • Laatst online: 19-03 08:32
Revell485 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:32:

ik heb hem al :*)

op deze site wordt gezecht: 6ms responsetijd
http://creativebits.org/apple_s_prosumer_mac
thx 2 Stro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:15
Ik ben in het bezit van een Apple iMac 20'. Bevalt erg goed behalve 1 ding. Het uploaden van foto's gaat echt ontzettend traag. Bijvoorbeeld als ik foto's wil versturen naar een afdrukcentrale duurt het soms wel 5 min per foto. Ik heb XS4All als provider, en ik heb er alleen last van als ik upload op de apple. Als ik foto's wil uploaden op eeen windows pc, ook hier in huis, gaat het gewoon snel, nooit geen problemen daarmee gehad. Maar nu wil ik eigenlijk ook wel een beetje snel uploaden op de apple, want dit is wel erg vervelend!

Alvast bedankt!

VeeGee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

VeeGee schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:07:
Ik ben in het bezit van een Apple iMac 20'. Bevalt erg goed behalve 1 ding. Het uploaden van foto's gaat echt ontzettend traag. Bijvoorbeeld als ik foto's wil versturen naar een afdrukcentrale duurt het soms wel 5 min per foto. Ik heb XS4All als provider, en ik heb er alleen last van als ik upload op de apple. Als ik foto's wil uploaden op eeen windows pc, ook hier in huis, gaat het gewoon snel, nooit geen problemen daarmee gehad. Maar nu wil ik eigenlijk ook wel een beetje snel uploaden op de apple, want dit is wel erg vervelend!

Alvast bedankt!

VeeGee
Heb je al geprobeerd de zelfde foto's te uploaden naar je webspace van xs4all? Gaat dit wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik heb nu een kleine week een 24" iMac staan, en hij bevalt erg goed moet ik zeggen.. op 2 dingen na:

ten eerste zou ik ook graag een shortcut hebben (oid) om het scherm uit te kunnen zetten..

ten tweede heb ik er (erg) last van dat als ik het apparaat uit zet continu een fan hoor draaien ergens in het ding, en daar irriteer ik me enorm aan als ik probeer te slapen... ik mag aannemen dat het niet zo hoort dat ik de stekker eruit moet trekken om hem helemaal stil te krijgen, maar ik zou van iemand hier toch graag een bevestiging willen...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Hmm, die van mij is muisstil ? Heb dan wel de 17' inch.
Ik hoor echt geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

WarPuppy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:54:
Hmm, die van mij is muisstil ? Heb dan wel de 17' inch.
Ik hoor echt geen geluid.
Ik hoor ook niets tenzij beide core's op 50%+ draaien; dan hoor ik een heel zacht geblaas. We hoor ik de disk af-en-toe bij veel I/O.

Als ik jou was zou ik even de Apple Store bellen waar je hem hebt besteld. Misschien een lagertje niet helemaal o.k.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Algurgazan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:24:
ik heb nu een kleine week een 24" iMac staan, en hij bevalt erg goed moet ik zeggen.. op 2 dingen na:

ten eerste zou ik ook graag een shortcut hebben (oid) om het scherm uit te kunnen zetten..

ten tweede heb ik er (erg) last van dat als ik het apparaat uit zet continu een fan hoor draaien ergens in het ding, en daar irriteer ik me enorm aan als ik probeer te slapen... ik mag aannemen dat het niet zo hoort dat ik de stekker eruit moet trekken om hem helemaal stil te krijgen, maar ik zou van iemand hier toch graag een bevestiging willen...
een fan die draait als je em uitzet? lijkt me sterk, is het niet een brommende voeding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En terug gaat de iMac morgen weer. (2.33 GHz, 20") Als de machine uit de slaapstand komt, ongeacht wel of geen screensaver, ongeacht wel of geen SMC reset, het beeldscherm flikkert. Als ik op internet zo rondlees hoort dit niet.

Het lijkt wel of ik tegenwoordig als baan de taak heb om me bezig te houden met het regelen van alle zaken rondom kapotte iMacs. Ze zorgen maar dat ze een nieuwe sturen die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Phusebox schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:36:
[...]

een fan die draait als je em uitzet? lijkt me sterk, is het niet een brommende voeding ofzo?
could be.. kan ik zo niet zien vanaf de buitenkant... hij maakt in ieder geval geluid, ook als hij uitstaat, tenzij ik de stekker eruit trek..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Nou, ik heb mijn imac 20" gister weggebracht, ik had er heel af en toe al last van maar eergister en gister was het wel heel erg.

Ik krijg namelijk als ik mn imac aanzet over mn gehele beeldscherm verticale gekleurde strepen van een mm dik. Ik hoor mn fans aangaan, en ik hoor quicksilver opstarten (geluidje). Voor gister als ik dan mn beeldscherm in sleepmode zet en daarna weer aan dan kreeg ik meestal gwn beeld. Maar gister wilde dat ook al niet meer..

Heb hem maar naar de shop terug gebracht, ingenomen en afwachten. Straks maar even bellen hoe lang het gaat duren. Ik verwacht x weken omdat het hele mobo waarschijnlijk vervangen moet worden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pixxa schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:39:
Voor gister als ik dan mn beeldscherm in sleepmode zet en daarna weer aan dan kreeg ik meestal gwn beeld.
Hoe zet je je beeldscherm in sleepmode?? Dat wil ik erg graag weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Varienaja schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Hoe zet je je beeldscherm in sleepmode?? Dat wil ik erg graag weten!
1x kort op de aan/uit knop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:15
Pixxa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 06:56:
[...]

1x kort op de aan/uit knop drukken
Dan gaat de gehele computer op standby, en dat is iets anders als het scherm uitschakelen.

Ik zou ook graag alleen het scherm met een commando of knop uit willen zetten maar mij is al eerder verteld dat die mogelijkheid er gewoon niet is.

Ik heb hem nu zelf op beeldscherm uitschakelen na 10 min staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Thomaszki schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:55:
[...]

Dan gaat de gehele computer op standby, en dat is iets anders als het scherm uitschakelen.

Ik zou ook graag alleen het scherm met een commando of knop uit willen zetten maar mij is al eerder verteld dat die mogelijkheid er gewoon niet is.

Ik heb hem nu zelf op beeldscherm uitschakelen na 10 min staan :)
Correctie, bovenstaande is juist, mijn fout. Hij gaat idd helemaal uit (hybrid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:15
Pixxa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:01:
[...]

Correctie, bovenstaande is juist, mijn fout. Hij gaat idd helemaal uit (hybrid?)
Ja officieel heet het slaapstand volgens mij ;)

Maar blijf het dom van apple vinden. Dat ze daar gewoon niet een knop en sneltoets voor maken ofzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:51:
Het lijkt wel of ik tegenwoordig als baan de taak heb om me bezig te houden met het regelen van alle zaken rondom kapotte iMacs. Ze zorgen maar dat ze een nieuwe sturen die werkt.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik heb gisteren mijn tweede iMac 24" ontvangen nadat ik de eerste teruggestuurd heb vanwege een dode pixel. Zo'n continu zichtbaar groen puntje is toch net als een sterretje in de voorruit van een splinternieuwe auto: daar wil je niet tegen aankijken!

De tweede iMac heeft echter over 2/3 deel van het scherm (van onderaf gemeten) een gele waas hangen, ongeacht welke kleur weergegeven wordt. Bovenin zijn alle kleuren superhelder en worden prachtig weergegeven, en vanaf 11 cm van bovenaf gemeten zijn alle kleuren gelig. Ook heeft het scherm last van enorm veel backlight bleeding, en is de harde schijf van WD merkbaar luidruchtiger dan de Seagate in de eerste iMac.

De gebreken aan het scherm waren al overduidelijk zichtbaar toen ik de computer voor het eerst aan zette, en zo'n grijs scherm zichtbaar werd met een appeltje in het midden. Mijn conclusie is dan ook dat Apple de kwaliteitscontrole heeft 'uitbesteed' aan de eindgebruikers. Da's niet alleen ergerlijk maar ook nog eens schofterig, want dat omruilen kost een hoop tijd en je verdient er niets mee!
Deze iMac gaat dan ook lekker terug en ik ontbind de koopovereenkomst, want ik heb er even geen vertrouwen meer in. Misschien na een paar maanden maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben dus inmiddels een tweede iMac gestuurd. Echter 2 uur na ontvangst was ik alweer bezig de harde schijf te zeroen, die computer heeft namelijk hetzelfde. Even zat ik nog te twijfelen of ik er nog eentje wilde, maar met name de beperkingen m.b.t. RAM van deze machine hebben me doen besluiten toch geld terug te vragen.

Onvoorstelbaar dat als ze al een defecte computer hebben geleverd, ze niet even controleren of de machine het doet. Vraag me trouwens af waar ze het geld vandaan halen om gratis 4x iMacs over de wereld te verzenden, maar dat is weer iets anders.

Maar in mijn geval inderdaad dus ook geld terug, bij de volgende generatie iMac's met een andere chipset ga ik er weer eens over nadenken, of misschien als de nieuwe Mac Pro uitkomt. Ik ben stiekem toch een pro :)

En inderdaad, ik had eerst ook een andere schijf en er viel me wel op dat de schijf in de tweede (Seagate) echt onhoorbaar was, wat over de eerste niet viel te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je je voorstellen dat voor elke technisch onderlegde consument die gaat protesteren er ook één is die denkt dat het allemaal wel zo hoort. Nietsvermoedend dat het eigenlijk een defect is.

Hij koopt dan met zuurverdiendende spaarcentjes een mac en merkt dat niet alles helemaal werkt zoals verwacht. Spijtig.

Neem nu bvb die gele waas van hierboven, maar dan over het gele scherm. Genoeg mensen die hierbij niet helemaal de conclusie zouden maken dat dit niet zo hoort.

Een beetje meer kwaliteitscontrole zou wenselijk zijn. Voor apple maakt het uiteindelijk niets uit vanuit hun standpunt. Bij hun of bij de consument thuis, de defecte of niet werkende toestellen gaan zowieso uit het circuit. De consument is dus tester. Hier zou je niet van mogen uitgaan, omdat je zo veel mensen opzadelt met extra ongemak, twijfel (is het nu defect of niet?) extra kosten, tijdverlies....

Dat niet elk apparaat in de fabriek helemaal kan getest worden, kan ik nog inkomen, en als apple dit systeem wil aanhouden zouden ze op zijn minst moeten zorgen voor vervangapparaten. Of de resellers toelaten een replacement mee te geven met de koper, en dan achteraf achter gesloten deuren en intern de defecte macs terug te brengen, te refurbishen, repareren en terug in het circuit te brengen. Voor apple maakt dit helemaal niets uit. Het netto proces is precies hetzelfde. (een herstelde mac) Maar zij kunnen rustiger aan doen (alhoewel ze zich blijbkaar zowieso niet echt haasten zo te zien) en de klant heeft nergens last van.
Het is tenslotte niet jouw fout dat jouw aangekochte apparaat het niet doet. Jij zou daar helemaal geen problemen mee moeten hebben. Het kan toch niet dat jouw EIGEN apparaat reparatie na reparatie na reparatie onbeschikbaar is. Dit is apple's probleem. Het tijdverlies, het misnoegen bij de klant, weken niet op je dure mac kunnen werken, frustraties, bezorg en transportkosten, dat zou je niet horen te pikken. Uiteindelijk vind ik dat apple hier goed wegkomt, terwijl ze sommige klanten echt wel tot op het randje van het fatsoen aan het lijntje houden (zie sommige macbook verhalen).

Bij de xbox360 krijg je gewoon na uiterlijk vier/vijf dagen (vastgestelde termijn) een vervang console teruggestuurd. Veel netter vind ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op zich wel wat meegemaakt. Met name het feit dat iedere medewerker iets anders kan doen. Maar ook dat ik vanochtend ineens werd doorverbonden naar de Engelse technical support die me weigerden terug te verbinden.

Maar ook met m'n iMac G5 die een defect had wat ik al een maand op Apple probeer te verhalen, omdat overduidelijk is dat het een door veel mensen gedeeld probleem is. Nee, wat is de mening van Apple nog steeds: ja, u heeft geen AppleCare, dus donder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerommeke jij bent echt een van de irritantste apple gebruikers ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:53:
Tonks, volkomen eengelijks. Dat jij graag geld uitgeeft voor een half werkend product dat je zelf nog even geacht wordt te testen moet jij weten, maar een normaal mens zou dat niet pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:33:
Ze hebben dus inmiddels een tweede iMac gestuurd. Echter 2 uur na ontvangst was ik alweer bezig de harde schijf te zeroen, die computer heeft namelijk hetzelfde. [...]
Ja daar zakt je broek inderdaad van af, lijkt me. Ik voelde me al net zo pissig als jij, want het mag dan mooi zijn dat ze die 24" iMacs iedere keer maar weer uit Shanghai naar Nederland opsturen, kennelijk is er niemand die die dingen behoorlijk controleert voor verzending en dat schiet niet op. Laat desnoods een aantal studenten de apparaten stuk voor stuk gedurende een paar minuten real life testen, dat kan toch nauwelijks wat kosten in China?!

En het was mij ook al opgevallen dat zodra je voorbij die 14-dagen afkoelingsperiode bent, ze je als een baksteen laten vallen en alle soepelheid ineens verdwenen is. AppleCare wordt dan bijna als een middel tot 'afpersing' gebruikt, maar voor die bedragen doe ik er echt niet aan mee.

MacPro is prachtig, maar helaas nog een tikkeltje duurder en dat heb ik er nu niet voor over. Succes d'r mee! Ik wacht zoals jij al zei op de volgende revisie van de iMac 24", bij voorkeur met Leopard meegeleverd :9
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:23:
Dan moet je je voorstellen dat voor elke technisch onderlegde consument die gaat protesteren er ook één is die denkt dat het allemaal wel zo hoort. Nietsvermoedend dat het eigenlijk een defect is.

Hij koopt dan met zuurverdiendende spaarcentjes een mac en merkt dat niet alles helemaal werkt zoals verwacht. Spijtig. [...]
Helemaal mee eens, alvi. Jouw reparatiemethode zou veel klantvriendelijker zijn, maar ik vermoed dat de huidige manier van Apple goedkoper is en daar draait het natuurlijk bij hen om. Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee om de spullen weer terug te sturen, Apple heeft dat gewoonweg ingecalculeerd. Ik vraag me af of je als grootafnemer ook zo behandelt wordt als een consument, of dat er dan sprake is van een account manager van Apple die zich de benen uit het lijf loopt om het je als zakelijke klant naar de zin te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een iMac 24 inch

geen problemen gisterenavond, tot vandaag de superdrive niet meer wil werken.

Hij tuft alles terug uit na enkele seconden.

Na een uur niets doen heb ik de install disc er in gestoken voor een hardware controle, maar toen starte de disc toch ineens op.

Maar nu doet hij toch weer niets.

Dus ik kan ook geen hardware controle meer uitvoeren, omdat hij de cd-rom niet kan lezen.

Is er een snelle fix voor? Of is dit echt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:53:
Wil jij dan niet dat het door jou aangeschafte Apple-product voldoet aan de overeengekomen specificaties? Dat is alles dat Jerommeke (en ik overigens ook) vraagt van Apple, niets meer maar zeker niets minder. Ooit wel eens op de website van Apple de beschrijvingen gelezen van hun producten? Ze schroeven de gerechtvaardigde verwachtingen van de eindgebruikers zelf zo hoog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:41:
[...]

MacPro is prachtig, maar helaas nog een tikkeltje duurder en dat heb ik er nu niet voor over. Succes d'r mee! Ik wacht zoals jij al zei op de volgende revisie van de iMac 24", bij voorkeur met Leopard meegeleverd :9
Ik denk dan aan het bodemmodel, 20" schermpje erbij en beesten maar 8) Misschien dan maar een :r Dell :r scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm had zo goed als de knoop doorgehakt, imac 24" zou het worden, maar nu ga ik mijn aankoop toch maar weer uitstellen

of maar weer voor een windows pc gaan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Waarom ga je je aankoop uitstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De houding van Apple zal niet snel veranderen. Zijn bovengenoemde problemen niet eenvoudiger te bespreken als je je Mac koopt bij een Reseller? (Bekijken voordat je koopt etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Bij een Reseller bekijken en vervolgens kopen is zeker een optie, maar ik denk dat een product als de iMac 24" zich daar niet zo goed voor leent. Sommige problemen openbaren zich pas na een paar uur gebruik of bij gebruik van bepaalde software, en of bijvoorbeeld een iMac luidruchtig is of niet laat zich thuis toch het beste beoordelen. En dan is de Apple Store gek genoeg weer de beste optie voor een consument, in ieder geval gedurende de eerste 14 dagen na aankoop.

Na die periode is het waarschijnlijk weer makkelijker als je je Reseller rechtstreeks kunt aanspreken in plaats van weer het 0900-nummer van Apple te moeten bellen. Maar de problemen met mijn iMac 24" (en in het verleden mijn Powerbook 17") zijn altijd direct na eerste ingebruikname aan het licht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R4NCOR schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:09:
Waarom ga je je aankoop uitstellen?
hoor hier veel meer problemen dan me lief is... ik weet wel dat er meer mensen gaan klagen op een forum dan dat er positieve geluiden klinken maar toch

voor zoveel geld verwacht ik een perfect product, niet iets waarvan de kans groot is dat ie snel kapot gaat of er iets mis mee is...

het wordt mijn eerste mac dus dan wil ik het ook goed doen, heb eerst een goedkope macbook overwogen maar daar zijn de problemen nog tig malen groter en ik heb een hekel aan glossy schermen

andere optie was de nieuwe macbook pro; maar daat heeft apple het weer zo belachelijk gemaakt dat je geen 256mb videokaart kan kiezen op het instap model, en die 0,17 ghz mogen ze houden want dat merk ik toch niet in illustrator/photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:48:
hoor hier veel meer problemen dan me lief is... ik weet wel dat er meer mensen gaan klagen op een forum dan dat er positieve geluiden klinken maar toch
Precies, de mijne werkt prima naar behoren en boven verwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:41:
Na die periode is het waarschijnlijk weer makkelijker als je je Reseller rechtstreeks kunt aanspreken in plaats van weer het 0900-nummer van Apple te moeten bellen. Maar de problemen met mijn iMac 24" (en in het verleden mijn Powerbook 17") zijn altijd direct na eerste ingebruikname aan het licht gekomen.
Ervaring leert dat het nog wel eens wil helpen te bellen naar het 0800-nummer en te zeggen dat je vanaf dit toestel geen 0900-nummers kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:55:
[...]

Ervaring leert dat het nog wel eens wil helpen te bellen naar het 0800-nummer en te zeggen dat je vanaf dit toestel geen 0900-nummers kan bellen.
Dat is een goede tip! :)

Zo maar eens Apple bellen dat ze TNT weer langs kunnen sturen. Ik heb maar besloten om als tussenoplossing even een Mac Mini te kopen en die aan te sluiten op een Nec 2180 (21") die ik hier nog heb staan. Het is daarbij erg verleidelijk om een losse core 2 duo van 2Ghz te kopen en de Mini daarmee te upgraden, om zo de pijn van de verloren iMac enigszins te verzachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:52:
[...]

Precies, de mijne werkt prima naar behoren en boven verwachting :)
Ook hier een perfect werkende 24 inch iMac. Ben er erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

20"iMac werkt hier ook nog altijd perfect :) Nu zelfs leuke dual 20" opstelling nu ik mijn ACD eraan gehangen heb :Y) 3360x1050 is best handig zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zoooo ik heb mn imac 20" weer terug na 1,5 week reparatie. Wat is er vervangen? Het MLB (main logic board) want die gaf allemaal strepen bij het aanzetten. Ik heb nu geen problemen meer das kan weer vrij uit genieten van al het mooie wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Phusebox schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:48:
[...]

voor zoveel geld verwacht ik een perfect product, niet iets waarvan de kans groot is dat ie snel kapot gaat of er iets mis mee is...

het wordt mijn eerste mac dus dan wil ik het ook goed doen, heb eerst een goedkope macbook overwogen maar daar zijn de problemen nog tig malen groter en ik heb een hekel aan glossy schermen

andere optie was de nieuwe macbook pro; maar daat heeft apple het weer zo belachelijk gemaakt dat je geen 256mb videokaart kan kiezen op het instap model, en die 0,17 ghz mogen ze houden want dat merk ik toch niet in illustrator/photoshop
Niet om je te overtuigen, maar hier tweetal ervaring in mijn directe omgeving.
Mijn zusje met een Macbook van een ruime maand, doet het nog steeds en ze is erg tevreden.
Een goeie vriend van mij heeft nu al twee weken de iMac 24" ook tevreden en alles doet het nog.
Beide zijn nieuwe Apple gebruikers, tevreden en hun hardware doet het ook nog steeds.
Misschien moet je maar minder op GoT rondhangen :P
Ik kan opmerken dat een forum je heel goed kan beïnvloeden in een aankoop. Zowel negatief als positief, geldt niet alleen voor Apple producten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
O.D.Smolik schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 21:49:
[...]

Niet om je te overtuigen, maar hier tweetal ervaring in mijn directe omgeving.
Mijn zusje met een Macbook van een ruime maand, doet het nog steeds en ze is erg tevreden.
Een goeie vriend van mij heeft nu al twee weken de iMac 24" ook tevreden en alles doet het nog.
Beide zijn nieuwe Apple gebruikers, tevreden en hun hardware doet het ook nog steeds.
Misschien moet je maar minder op GoT rondhangen :P
Ik kan opmerken dat een forum je heel goed kan beïnvloeden in een aankoop. Zowel negatief als positief, geldt niet alleen voor Apple producten. :)
ik weet ook dat ik de hoeveelheid problemen hier moet relativeren... zit echter nog steeds met het dilemma macbook pro of imac...of toch maar doorsparen voor een mac pro... heb namelijk geen idee wat ik aan performance kan verwachten en ben nu in 3 zaken geweest waar ze apple's hebben staan, maar nergens draaien ze photoshop ofzo zodat ik kan kijken wat ik echt in de praktijk kan verwachten
weet dat photoshop nog niet intel optimized is maar ja, erover lezen doet me niet veel

het allergrootste nadeel van de imac is gewoon het scherm, je hebt een groot duur scherm, maar je kunt er geen *peep* mee behalve je mac gebruiken... waarom geen vga-in ofzo eropgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar om naar aanleiding van wat negatieve reacties hier een aankoop uit te stellen. Het overgrote deel van de gebruikers heeft nérgens last van, maar die zie je hier natuurlijk niet allemaal posten.

Op een forum als dit komen vooral de klachten naar voren, maar welk percentage van de gebruikers heeft die klachten? Dat zal echt heel erg laag zijn.

Met andere woorden: haal die iMac gewoon, kans dat er iets mis is is klein, héél erg klein.|

EDIT:
Wat jij noemt, vind ik ook een nadeel. Ik werk nu op een 20" Apple Cinema Display, en dat werkt erg lekker. Als je het geld hebt, zou ik voor een Mac Pro met een extern display gaan ;) :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:53:
Beetje raar om naar aanleiding van wat negatieve reacties hier een aankoop uit te stellen. Het overgrote deel van de gebruikers heeft nérgens last van, maar die zie je hier natuurlijk niet allemaal posten.

Op een forum als dit komen vooral de klachten naar voren, maar welk percentage van de gebruikers heeft die klachten? Dat zal echt heel erg laag zijn.

Met andere woorden: haal die iMac gewoon, kans dat er iets mis is is klein, héél erg klein.|

EDIT:
Wat jij noemt, vind ik ook een nadeel. Ik werk nu op een 20" Apple Cinema Display, en dat werkt erg lekker. Als je het geld hebt, zou ik voor een Mac Pro met een extern display gaan ;) :9
nou ik heb al een 20" dell staan (widescreen)
maar ik zat dan te denken aan de 'goedkope' macpro, maar dat scheelt meteen 0,66 ghz!

dus eigenlijk is dat geen optie; maar voor een standaard config ben je dus net iets minder als 3000 euro kwijt... beetje veel van t goede vind ik

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2006 10:14 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.