Heb dinsdag mijn 24" iMac -2.13GHz, 250GB HDD, 7600GT, 2GB DDR- eindelijk (na 8 weken) in ontvangst mogen nemen!
Eerste indruk: WOW!
Tweede indruk: WOW! (en het WOW!-effect zit er nog steeds goed in hier

)
Ik heb deze iMac besteld ter vervanging van:
- Powerbook 12" G4/1.5, 1.25GB DDR
- HTPC (Sempron 3000+, 1.5GB DDR) + Dell 20" TFT-scherm
en tot noch toe absoluut geen spijt van gehad! Het systeem reageert heerlijk soepel, duidelijk vele malen sneller dan mijn Powerbook, en zo'n hoge resolutie + groot scherm is in MacOSX een absolute aanrader!
Ik heb tevens mijn Mirai 32" LCD-TV via DVI aangesloten om daar mijn films/series (en zelfs DTV via streaming) op af te spelen, maar eigenlijk vind ik die 24" ook groot zat. Maar de extra werkruimte van 1360 x 768 is ook wel weer mooi meegenomen, dus hangt ie aan de muur, vlak boven de iMac
Over meldingen van lawaai, zowel harddisk als fans, kan ik absoluut niet meepraten. Wat een heerlijk stil apparaat! Natuurlijk heeft de 24" versie wel wat meer ruimte om zijn hitte kwijt te raken, maar ik heb zelfs met het encoden van MP3 en MPEG nog nooit de fan aan horen slaan! En die harddisk? Ik zou je zweren dat er een 5400rpm model in zit, zo stil is ie! Ik hoor 'm zelfs niet een pruttelen! (alhoewel dat dan altijd wel weer een lekker geluid is).
Ik heb de videokaart nog niet echt kunnen testen, moet eerst nog even Bootcamp/Windows installeren voor het zeldzame geval dat ik een spel speel. De reden dat ik voor deze kaart heb gekozen, ondanks het feit dat ik zelden game, is toch wel dat je dan in ieder geval 3-4 jaar vooruit kan. En zeker met zo'n groot scherm + tweede scherm vind ik het geen overbodige luxe.
Voor diegenen die nog twijfelen tussen een 20"/24" versie, kan ik je 24" zeker aanraden. Het is absoluut geen lomp apparaat op je bureau en zijn meerprijs absoluut waard. Maar zoals altijd: meer geheugen is altijd beter! De afweging voor een 7300GT/7600GT is er een eentje die je zelf moeten maken. Je kan niet later nog de videokaart upgraden -niet helemaal zeker hierover, aangezien er een MXM(?)-slot gebruikt wordt- en op een apparaat van 2000 EUR valt de meerprijs dan ook wel mee.
Hier weer een tevreden Apple-gebruiker
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein