Die PMU is gewoon low budget en de piep is zo goed als standaard in sleep mode, of als hij uitstaat. Hij is soms echter zo faint dat je 'm bijna niet hoort. Enkel als je erop let (en dan gaat het tussen de oren zitten). Op de Apple Discussion Boards zijn mensen die 'm 3 maal of meer hebben teruggestuurd, elke keer hetzelfde probleem. Ik gok het er niet op om 'm terug te sturen aangezien ik niet zo dol ben op repairafdelingen en services. Bovendien staat m'n iMac 24/7 aan.matiasjansen schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:19:
[...]
Oja, dat is wel een bekend probleem (eerder gehoord), dan is er waarschijnlijk iets mis met de PMU, even terug gaan of Apple bellen zou ik zeggen, wordt gewoon gerepareerd.
Verwijderd
Denk dat ik gewoon een brakke fan heb. Aan het geluid te horen is hij gewoon slecht geplaats/gemaakt. Hij maakt het geluid van een helikopter maar dan zacht, maar het geluid is gewoon onstabiel.
Verwijderd
Eindelijk is het dan zover, gister kwam het verlossende pakketje dan eindelijk binnen. 6 september (net na de update) de nieuwe iMac core 2 duo besteld.
ik moet zeggen dat dit echt heerlijk werkt en het installeren ging super gemakkelijk, de draadloze muis en toetsenbord werkte ook meteen. Ben er echt heel blij mee, helaas had hij wel wat vertraging want hij had er vorige week donderdag al moeten zijn.
Heb tot nu toe altijd een pc gehad met windows, maar wel al een aantal keren gewerkt met het mac os bij een vriend van mij. En dit werkt echt 10 keer beter, ben op het moment zeer tevreden met de snelheid en sta echt te kijken wat hij allemaal kan.
ik moet zeggen dat dit echt heerlijk werkt en het installeren ging super gemakkelijk, de draadloze muis en toetsenbord werkte ook meteen. Ben er echt heel blij mee, helaas had hij wel wat vertraging want hij had er vorige week donderdag al moeten zijn.
Heb tot nu toe altijd een pc gehad met windows, maar wel al een aantal keren gewerkt met het mac os bij een vriend van mij. En dit werkt echt 10 keer beter, ben op het moment zeer tevreden met de snelheid en sta echt te kijken wat hij allemaal kan.
heb de 24" iMac in 't echt mogen zien in Canada... erg nice...
maar heeft deze ook een dvi poort voor een 2e scherm?
en kun je het scherm zelf ook gebruiken om een andere pc op aan te sluiten?
en kun je het scherm zelf ook gebruiken om een andere pc op aan te sluiten?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
JaPhusebox schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:32:
heb de 24" iMac in 't echt mogen zien in Canada... erg nice...
Nee. In ieder geval niet zomaar. Je zou misschien wat kunnen regelen met VNC of remote desktop, maar als een losstaande monitor is de iMac niet te gebruiken.en kun je het scherm zelf ook gebruiken om een andere pc op aan te sluiten?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Valt allemaal reuze mee. De piep is er wel een beetje maar die hoor je alleen als je gaat slapen. En de piep is er zoiezo alleen maar in sluimer modus.4POX schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:34:
Pardon ?
De pmu is budget ?
Is het dan wel wijsheid om mijn windows machine die compleet uit a-merk onderdelen bestaat om te ruilen voor een Imac die bestaat uit b-merk onderdelen ?
Piepende voedingen
storingen in het beeld
Wat is wijsheid, wat is wijsheid
Verwijderd
Kuch ook in uitstaande modus. En de imac op een houten ongrond is gewoon resonantie allom! Ben niet tevreden over het geluid dat ie maakt
Wennen veelal. Het zit nu tussen je oren. Zodra ik aan de piep denk, hoor ik 'm. Als ik het vergeet, hoor ik niks.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:10:
Kuch ook in uitstaande modus. En de imac op een houten ongrond is gewoon resonantie allom! Ben niet tevreden over het geluid dat ie maakt
klopt het dat , voor mijn gevoel, de 24" iMac een beter scherm heeft qua helderheid e.d. dan de 20"?
Een kijkje op de specs-pagina van de imac levert op:Phusebox schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:54:
klopt het dat , voor mijn gevoel, de 24" iMac een beter scherm heeft qua helderheid e.d. dan de 20"?
Helderheid (standaard)
250 cd/m (17-inch model)
280 cd/m (20-inch model)
400 cd/m (24-inch model)
Ook de inkijkhoek wordt beter hoe groter het scherm wordt:
Inkijkhoek (Horizontaal - Verticaal)
17-inch: 140 - 120
20-inch: 170 - 170
24-inch: 178 - 178
Alleen het contrast van de 24-inch is iets lager dan dat van de 20-inch versie:
Contrastverhoudingen
17-inch: 500:1
20-inch: 800:1
24-inch: 700:1
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html
iemand enig idee wat het effect is van 2 gig ram en 256 mb Vram upgrades op de prestaties van de imac 20inch...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ik heb tijdens het samenstellen niet de optie gezien voor 1x 1Gb geheugen-module. Ik wil namelijk 1 nog de mogelijkheid om later het geheugen nog uit te breiden. Want 2x 512 is wel jammer. Kan dit telefonisch geregeld worden ofzo?
Voor zover ik weet is dat helaas niet mogelijk.. Zal ze waarschijnlijk wel gaan om Dual Channel, en stiekem ook het tegenwerken van third party memoryinTIMidate schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:38:
Ik heb tijdens het samenstellen niet de optie gezien voor 1x 1Gb geheugen-module. Ik wil namelijk 1 nog de mogelijkheid om later het geheugen nog uit te breiden. Want 2x 512 is wel jammer. Kan dit telefonisch geregeld worden ofzo?
Verwijderd
Euhm nee hoor, in de store was er een persoon voor mij die ook een iMac bestelde met 1*1gig en later nog een giegje kon bijprikken. Dus gaat niet van tegenwerken etc
In een retail store of de online store?Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:53:
Euhm nee hoor, in de store was er een persoon voor mij die ook een iMac bestelde met 1*1gig en later nog een giegje kon bijprikken. Dus gaat niet van tegenwerken etc
Voor de mensen die 'em IRL willen bewonderen... de Mexpert in Enschede heeft hem binnen
Ik heb 'm net even staan bewonderen... Opvallend hoe helder dat scherm is zeg 
Nu nog wachten op de mijne....
Nu nog wachten op de mijne....
ik weet niet wat ik moet kiezen qua performance;
een imac 2ghz of een macbook 2ghz...
voornaamste werkzaamheden, licht tot medium photoshop werk, illustrator, golive, flash, indesign.
de macbook heeft als voordeel dat ik em mee kan nemen en thuis aan een tft kan hangen
anderszijds beviel de 24" imac die ik heb mogen testen ook wel...
hmmz zwaar dilemma
een imac 2ghz of een macbook 2ghz...
voornaamste werkzaamheden, licht tot medium photoshop werk, illustrator, golive, flash, indesign.
de macbook heeft als voordeel dat ik em mee kan nemen en thuis aan een tft kan hangen
anderszijds beviel de 24" imac die ik heb mogen testen ook wel...
hmmz zwaar dilemma
Gister heb ik de 20'' iMac opgehaald, geinstalleerd, en werkt goed. Nu is mijn vraag, is het aangeraden daar nog een firewall, virusscanner van Symantec ofzo op te zetten? Of heeft iemand een gratis alternatief?
Alvast bedankt!
Edit: Is het ook misschien mogelijk om safiri in full screen te runnen? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een simpel java scripje die het scherm full screen maakt...
Alvast bedankt!
Edit: Is het ook misschien mogelijk om safiri in full screen te runnen? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een simpel java scripje die het scherm full screen maakt...
[ Voor 28% gewijzigd door VeeGee op 23-09-2006 09:51 ]
Heb je het nou over Mac OS X met je firewall en virusscanner?
Een virusscanner lijkt me niet nodig, er zijn praktisch geen actieve virussen voor OS X. Een firewall is aanwezig in het OS zelf
Als je naar je System Preferences gaat, dan Sharing, en dan het tabblad Firewall kun je een en ander instellen.
Maximaliseren past niet in de filosofie achter de GUI van OSX.. Ik had er ooit eens een interessant linkje over waarin die gedachtegang uitgelegd werd... Ik heb nog even voor je gezocht maar kon hem helaas niet vinden. Maximaliseren is een windows-'kwaaltje', ik moet bekennen dat ik het zelf ook nog steeds wel prettig vind af en toe in OS X
Sleep gewoon je Safari window fullscreen, de volgende keer dat je em dan opstart heeft ie nog dat formaat.
edit:
Het linkje toch nog gevonden
Apple Human Interface Guidelines > Windows > Window Behavior
Maximaliseren past niet in de filosofie achter de GUI van OSX.. Ik had er ooit eens een interessant linkje over waarin die gedachtegang uitgelegd werd... Ik heb nog even voor je gezocht maar kon hem helaas niet vinden. Maximaliseren is een windows-'kwaaltje', ik moet bekennen dat ik het zelf ook nog steeds wel prettig vind af en toe in OS X
edit:
Het linkje toch nog gevonden
Ik kan me voorstellen dat het blijft wennen, like I said, ik heb er ook nog 'last' van. Maar binnenkort gaat de laatste windows-bak de deur uit, maybe that helpsYour application determines the minimum and maximum window size. Base these sizes on the resolution of the display and on the constraints of your interface. For document windows, try to show as much of the content as possible, or a reasonable unit, such as a page.
Your application also sets the values for the initial size and position of a window, called the standard state. Don?t assume that the standard state should be as large as possible; some monitors are much larger than the useful size for a window. Choose a standard state that is best suited for working on the type of document your application creates and that shows as much of the document?s contents as possible.
The user can?t change the standard size and location of a window, but your application can change the standard state when appropriate. For example, a word processor might define the standard size and location as wide enough to display a document whose width is specified in the Page Setup dialog.
The user changes a window?s size by dragging the size control (in the lower-right corner). As a user drags, the amount of visible content in the window changes. The upper-left corner of the window remains in the same place. The actual window contents are displayed at all times.
If the user changes a window?s size or location by at least 7 pixels, the new size and location is the user state. The user can toggle between the standard state and the user state by clicking the zoom button. When the user clicks the zoom button of a window in the user state, your application should first determine the appropriate size of the standard state. Move the window as little as possible to make it the standard size, and keep the entire window on the screen. The zoom button should not cause the window to fill the entire screen unless that was the last state the user set.
When a user with more than one monitor zooms a window, the standard state should be on the monitor containing the largest portion of the window, not necessarily the monitor with the menu bar. This means that if the user moves a window between monitors, the window?s position in the standard state could be on different monitors at different times. The standard state for any window must always be fully contained on a single monitor.
[ Voor 64% gewijzigd door R4NCOR op 23-09-2006 10:13 ]
Dit snap ik niet helemaalR4NCOR schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:04:
Sleep gewoon je Safari window fullscreen, de volgende keer dat je em dan opstart heeft ie nog dat formaat.
Rechtsonderin het venster kan je het groter slepen. Zelfde als in Windows dus. Oftewel, zet het Safari venster helemaal linksbovenin. Klik dan rechtsonderin op die schuine streepjes en sleep het venster naar rechts onderen.
Mocht je het heel erg missen, kun je ook altijd nog kijken naar Stoplight (verwar het niet met Spotlight
), winnaar van de eerste iAnnoyance contest van InsanelyMac
.
Verwijderd
Ik heb een nieuwe pioneer plasma gekocht met hdmi en vga aansluitingen erop...
Ik wil nu mijn intel imac aansluiten naar het plasma scherm toe.
Ik heb een 10 meter langen hdmi kabel gekocht met daartussen een dvi--hdmi verlengstukje voor naar de imac..
Als ik nu hd content afspeel of ook vaak bij xvid.. Krijg ik tearing (zwarte strepen bij snel bewegend beeld)
Hoe kan ik mijn imac nu het beste op de tv aansluiten? Of hoe kan ik voorkomen dat ik tearing krijg?
Ik heb een 10 meter langen hdmi kabel gekocht met daartussen een dvi--hdmi verlengstukje voor naar de imac..
Als ik nu hd content afspeel of ook vaak bij xvid.. Krijg ik tearing (zwarte strepen bij snel bewegend beeld)
Hoe kan ik mijn imac nu het beste op de tv aansluiten? Of hoe kan ik voorkomen dat ik tearing krijg?
Heeft het niet zozeer te maken met je Plasma dat er tearing optreedt?Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:02:
Ik heb een nieuwe pioneer plasma gekocht met hdmi en vga aansluitingen erop...
Vanmiddag bij A-mac in Utrecht bijna 3 kwartier zitten spelen met de 24" en wat een bak
Alles behoorlijk snappy, mooi helder beeld (20" stond er naast en verschil was goed te zien, al weet ik niet of ze met settings bezig zijn geweest natuurlijk), beetje geklooid met firefox: zware flash-sites en filmpjes tegelijk openen en snel slepen / bewegen om te zien het de bak refreshed en het aankan, en dat beviel me wel.
Verkoper had nog een hd-trailertje staan en draaide dat op verzoek af, en dat zag er ook zeer overtuigend uit.
Heb Apple al gebeld over de educatieve-korting, en zodra ik zei "Erasmus Universiteit" was het al "Ja", functie maakt niets uit, onderwijs is onderwijs... alleen een bewijs voor de iPod-korting kan ik volgens mij niet leveren... informeer ik van de week even naar.
Iig zou mijn lijstje er zo uit moeten zien:
24" imac, 2.16ghz
2gb ram
7600 vga kaart
iWork als combi-programma
abootje Applecare
firewire kabel (voor sync met powerbook)
FCE HD
Alles behoorlijk snappy, mooi helder beeld (20" stond er naast en verschil was goed te zien, al weet ik niet of ze met settings bezig zijn geweest natuurlijk), beetje geklooid met firefox: zware flash-sites en filmpjes tegelijk openen en snel slepen / bewegen om te zien het de bak refreshed en het aankan, en dat beviel me wel.
Verkoper had nog een hd-trailertje staan en draaide dat op verzoek af, en dat zag er ook zeer overtuigend uit.
Heb Apple al gebeld over de educatieve-korting, en zodra ik zei "Erasmus Universiteit" was het al "Ja", functie maakt niets uit, onderwijs is onderwijs... alleen een bewijs voor de iPod-korting kan ik volgens mij niet leveren... informeer ik van de week even naar.
Iig zou mijn lijstje er zo uit moeten zien:
24" imac, 2.16ghz
2gb ram
7600 vga kaart
iWork als combi-programma
abootje Applecare
firewire kabel (voor sync met powerbook)
FCE HD
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik ben van plan snel een nieuwe iMac te kopen, maar heb alleen een vraag over Apple Care.
Ik heb gelezen dat het niet noodzakelijk is Apple Care te kopen bij de aanschaf van een nieuwe computer. Maar is er wel een termijn waarbinnen dit moet gebeuren? Ik neem aan van wel anders koopt iedereen pas een apple care plan als de computer stuk is.
Ik heb gelezen dat het niet noodzakelijk is Apple Care te kopen bij de aanschaf van een nieuwe computer. Maar is er wel een termijn waarbinnen dit moet gebeuren? Ik neem aan van wel anders koopt iedereen pas een apple care plan als de computer stuk is.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Verwijderd
Apple #care lol. Ik zit er zelf ook aan te denken een iMac te kopen maar dat apple /care is toch 3 jaar garantie? Maar standaard heb je in de EU toch 2 jaar op elk product? lijkt me dan een beetje veel geld voor dat extra jaar garantie.Frietsaus schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:55:
Apple Care kan worden aangeschaft binnen een jaar na aankoop.
Top! Kan ik dat geld stoppen in extra geheugen oid en later in het jaar apple care kopenFrietsaus schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:55:
Apple Care kan worden aangeschaft binnen een jaar na aankoop.
Officieel wel ja, alleen om het ook daadwerkelijk te krijgen is waarschijnlijk wat lastiger. Ik heb er zelf overigens geen ervaring meeVerwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:07:
[...]
Apple #care lol. Ik zit er zelf ook aan te denken een iMac te kopen maar dat apple /care is toch 3 jaar garantie? Maar standaard heb je in de EU toch 2 jaar op elk product? lijkt me dan een beetje veel geld voor dat extra jaar garantie.
Wel of geen Applecare is een beetje een gok. Voor laptops enz is het misschien wel aan te raden, omdat die een stuk meer te verduren krijgen dan een desktop. Omdat je iMac praktisch altijd op je bureau staat, is de kans dat er iets kapot gaat wat minder groot dan bij een laptop. Daarom heb ik bij mijn iMac ook geen Applecare afgesloten.
[ Voor 25% gewijzigd door Chris_eBK op 24-09-2006 17:36 ]
Voor zover ik weet is dat een urban myth ofzo, ik heb het vaak gehoord, maar nog nooit bewijs gezien (wetboek/artikel etc) waarin dat bevestigd werd. Volgens mij heeft elk product standaard 1 jaar garantie tenzij de fabrikant meer bied.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:07:
[...]
Apple #care lol. Ik zit er zelf ook aan te denken een iMac te kopen maar dat apple /care is toch 3 jaar garantie? Maar standaard heb je in de EU toch 2 jaar op elk product? lijkt me dan een beetje veel geld voor dat extra jaar garantie.
Ik ben misschien van plan een iMac te gaan kopen na toch echt alleen maar windows te hebben gebruikt. Mijn vader heeft ook een iMac 20'' en die is erg mooi en bevalt goed. Nu zat ik ook te denken om 1 te halen. Ik ben 16, zit nog op school en ik doe best wel veel met games, vooral WoW op het moment. Mijn vraag, is het mogelijk om gewone windows games op een iMac te spelen zonder windows op de iMac te zetten? Ik koop natuurlijk niet een iMac om er daarna toch weer windows op te zetten. Ik zou het wel jammer vinden als ik speciale Mac spellen moet kopen als ik nog wil gamen op een iMac. Die games zijn meestal ook een stuk duurder en het assortiment is vaak ook erg klein...
Alvast bedankt!
VeeGee
Alvast bedankt!
VeeGee
Verwijderd
Nee, dat is niet mogelijk. Het heet niet voor niks een windows game. Alleen via bootcamp kan hetVeeGee schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:06:
Mijn vraag, is het mogelijk om gewone windows games op een iMac te spelen zonder windows op de iMac te zetten?
WoW is er wel voor mac.VeeGee schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:06:
Ik ben misschien van plan een iMac te gaan kopen na toch echt alleen maar windows te hebben gebruikt. Mijn vader heeft ook een iMac 20'' en die is erg mooi en bevalt goed. Nu zat ik ook te denken om 1 te halen. Ik ben 16, zit nog op school en ik doe best wel veel met games, vooral WoW op het moment. Mijn vraag, is het mogelijk om gewone windows games op een iMac te spelen zonder windows op de iMac te zetten? Ik koop natuurlijk niet een iMac om er daarna toch weer windows op te zetten. Ik zou het wel jammer vinden als ik speciale Mac spellen moet kopen als ik nog wil gamen op een iMac. Die games zijn meestal ook een stuk duurder en het assortiment is vaak ook erg klein...
Alvast bedankt!
VeeGee
Ik heb nog even een vraagje over de iMac. Is het ook mogelijk om email's van Outlook (niet express) van Office 2003 over te zetten naar Entourage? Zo ja, kan iemand mij dit even uitleggen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Zie maar eens garantie te krijgen, heb met Acer al een paar keer gezeur gehad en een lijkt toch echt niet zo makkelijk te gaan.Chris_eBK schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:30:
Wel of geen Applecare is een beetje een gok. Voor laptops enz is het misschien wel aan te raden, omdat die een stuk meer te verduren krijgen dan een desktop. Omdat je iMac praktisch altijd op je bureau staat, is de kans dat er iets kapot gaat wat minder groot dan bij een laptop. Daarom heb ik bij mijn iMac ook geen Applecare afgesloten.
Ik wil applecare voor m'n imac omdat het toch 2 jaar extra garantie is, en 200 euro op een systeem van 2500 vind ik niet veel. Ik ga het systeem veel gebruiken en ik wil geen gezeur na 2 jaar met een relatief klein probleem, daarvoor heb ik in het verleden al teveel gezeur gehad (niet met apple, maar toch).
Voor laptops neem ik geen applecare meer, dat heeft te weinig nut. De apple winkels hebben een speciale verzekering met een veel betere dekking dan applecare, waaronder nieuwwaarde bij diefstal (tot 3 jaar na aankoop). Volgende apple-laptop krijgt die verzekering dus.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Aldus VeeGee.VeeGee schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:06:
Ik zou het wel jammer vinden als ik speciale Mac spellen moet kopen als ik nog wil gamen op een iMac.

Doe me een lol en koop die AppleCare pas 10/11 maanden na aankoop van je iMac, op die manier heb je nog 2 jaar + 11 maanden garantie in plaats van 2 jaar. Je kan AppleCare aanschaffen binnen de eerste garantietermijn, die dus 1 jaar bedraagt.Speedpete schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:12:
[...]
Zie maar eens garantie te krijgen, heb met Acer al een paar keer gezeur gehad en een lijkt toch echt niet zo makkelijk te gaan.
Ik wil applecare voor m'n imac omdat het toch 2 jaar extra garantie is, en 200 euro op een systeem van 2500 vind ik niet veel. Ik ga het systeem veel gebruiken en ik wil geen gezeur na 2 jaar met een relatief klein probleem, daarvoor heb ik in het verleden al teveel gezeur gehad (niet met apple, maar toch).
Voor laptops neem ik geen applecare meer, dat heeft te weinig nut. De apple winkels hebben een speciale verzekering met een veel betere dekking dan applecare, waaronder nieuwwaarde bij diefstal (tot 3 jaar na aankoop). Volgende apple-laptop krijgt die verzekering dus.
[ Voor 68% gewijzigd door Matias op 24-09-2006 21:33 ]
Uhm... of ik nou gelijk of pas na 10/11 maanden AppleCare aanschaf, de garantietermijn blijft max. 3 jaar (overal staat 'gerekend vanaf de aanschafdatum'). En als ik het gelijk aanschaf ben ik gelijk overal vanaf, alles op 1 rekening etc.matiasjansen schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:30:
Doe me een lol en koop die AppleCare pas 10/11 maanden na aankoop van je iMac, op die manier heb je nog 2 jaar + 11 maanden garantie in plaats van 2 jaar. Je kan AppleCare aanschaffen binnen de eerste garantietermijn, die dus 1 jaar bedraagt.
Ik heb een probleempje aangaande usb.
Aan me 1e usb poort zit me toetsenbord + mightymouse op usb1.1
poort 2 zit me usb hdd ook op usb 1.1
En het vage wil, dat op poort 3 me ipod zit op usb2.0
Nu denk ik, creatief met poortjes wil me hdd wel op usb2.0 zetten, maar hij blijft maar op usb1.1 zitten!
Iemand enige idee hoe ik dat kan verpatchen/verhelpen ?
Aan me 1e usb poort zit me toetsenbord + mightymouse op usb1.1
poort 2 zit me usb hdd ook op usb 1.1
En het vage wil, dat op poort 3 me ipod zit op usb2.0
Nu denk ik, creatief met poortjes wil me hdd wel op usb2.0 zetten, maar hij blijft maar op usb1.1 zitten!
Iemand enige idee hoe ik dat kan verpatchen/verhelpen ?
World of Warcraft is hybrid uit de doos. De CD's kun je gebruiken voor een windows machine, maar ook voor een mac! Er hoeft dus geen 'speciale macversie' te worden aangeschaft
Verwijderd
ja alleen het domme is dat WoW beter speelt via bootcamp dan gewoon via OSX, dus als je een niet al te goede gfx card hebt, kan je hem beter alsnog via windows spelen voor betere framerates.R4NCOR schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:33:
[...]
World of Warcraft is hybrid uit de doos. De CD's kun je gebruiken voor een windows machine, maar ook voor een mac! Er hoeft dus geen 'speciale macversie' te worden aangeschaft
klopt niet. het gaat in op je aankoopsdatum, dus of je nou je app 11 maanden en 3 weken na aankoop registreert, of 2 minuten na aankoop, tmaakt niets uitmatiasjansen schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:30:
[...]
[...]
Aldus VeeGee.
[...]
Doe me een lol en koop die AppleCare pas 10/11 maanden na aankoop van je iMac, op die manier heb je nog 2 jaar + 11 maanden garantie in plaats van 2 jaar. Je kan AppleCare aanschaffen binnen de eerste garantietermijn, die dus 1 jaar bedraagt.
blup
In windows spelen geeft inderdaad een kleine boost in performance, maar als je een van de laatste iMacs hebt is die kleine boost verwaarloosbaar en kun je net zo goed in OSX spelenVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:36:
[...]
ja alleen het domme is dat WoW beter speelt via bootcamp dan gewoon via OSX, dus als je een niet al te goede gfx card hebt, kan je hem beter alsnog via windows spelen voor betere framerates.
Ik heb hier een Sony DCR-IP7E Digital Video Camcorder die werkt met Mivro mv bandjes. Is het mogelijk om deze op de Apple iMac aan te sluiten? Op google kan ik echt niks vinden en ik heb er zelf verder niks over kunnen vinden.
Als iemand hier ervaring mee heeft, of weet hoe ik hem moet aansluiten, graag.
Dat is geen probleem. Stop de Firewire (iLink) kabel in de achterkant van je iMac en open iMovie/Final Cut oid. Je kan dan gewoon je video capturen.VeeGee schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:59:
Ik heb hier een Sony DCR-IP7E Digital Video Camcorder die werkt met Mivro mv bandjes. Is het mogelijk om deze op de Apple iMac aan te sluiten? Op google kan ik echt niks vinden en ik heb er zelf verder niks over kunnen vinden.
Ik krijg dit zoals hier beschreven niet voor elkaar. Zodra ik de camera wil openen in iMovie zegt het programma dat het soort project niet wordt ondersteunt door de camera. Het is dus zo dat MPEG-2 niet wordt ondersteund door iMovie. Zijn er misschien andere alternatieven?LoeiOrdinair schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:05:
[...]
Dat is geen probleem. Stop de Firewire (iLink) kabel in de achterkant van je iMac en open iMovie/Final Cut oid. Je kan dan gewoon je video capturen.
Vandaag contact gehad met de P&O afdeling op m'n werk voor een werkgeversverklaring (gratis iPod verhaal
)
Daarna toch nog maar ff Apple gebeld omdat ik het vaag vond dat men gelijk 'ja' riep. Het hele verhaal nu wel kunnen uitleggen en... we zitten in een grijs gebied (BV onder Holding onder Universiteit = grijs). Ik moet de verklaring doormailen en dan gaan ze voor me informeren... Officiëel zijn we 100% Universiteit en vallen we ook onder die CAO, ook van alle 'voordelen' als surfspot kan ik probleemloos gebruik maken... maar ik wacht af
Daarna toch nog maar ff Apple gebeld omdat ik het vaag vond dat men gelijk 'ja' riep. Het hele verhaal nu wel kunnen uitleggen en... we zitten in een grijs gebied (BV onder Holding onder Universiteit = grijs). Ik moet de verklaring doormailen en dan gaan ze voor me informeren... Officiëel zijn we 100% Universiteit en vallen we ook onder die CAO, ook van alle 'voordelen' als surfspot kan ik probleemloos gebruik maken... maar ik wacht af
Check eens of de pro-versie van Quicktime het wel ondersteund? Dan schaf je die aan en kan je alsnog met iMovie capturen (als ik me zo snel niet vergis).VeeGee schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:56:
[...]
Ik krijg dit zoals hier beschreven niet voor elkaar. Zodra ik de camera wil openen in iMovie zegt het programma dat het soort project niet wordt ondersteunt door de camera. Het is dus zo dat MPEG-2 niet wordt ondersteund door iMovie. Zijn er misschien andere alternatieven?
Verwijderd
Kan iemand me iets vertellen over het geluid van de iMac, niet de speakers, maar de geluidskaart (Core Audio heet dat bij Apple volgens mij). Ik ben de afgelopen weken me gaan verdiepen in de iMac en vind de 17" wel erg interessant. Kan je bijvoorbeeld in Garageband een midi-file importeren, op de sporen bepaalde instrumenten zetten, en vervolgens audio inspelen op een ander spoor? Of moet ik dan zo'n firewire-box met logic express aanschaffen? Weet iemand trouwens een link met een foto van de achterkant van een iMac, ze staan wel op google en apple.com, maar dat zijn vrij kleine foto's, ik zou graag de aansluitingen willen zien.
Merk je trouwens erg veel verschillen tussen 1,83, 2 en 2,16 GHz (met allen 1GB geheugen0?
Merk je trouwens erg veel verschillen tussen 1,83, 2 en 2,16 GHz (met allen 1GB geheugen0?
Vandaag m'n 24" exemplaar besteld... kreeg een mailtje van Apple met verzoek om ze te mailen zodra ik telefonisch bereikbaar was, gedaan, ben gebeld en alles is geregeld. Wat een heerlijk bedrijf (wat betreft klantgerichtheid), alles wat ik wilde weten werd voor me geregeld en nagezocht, super!
Ik heb zelf een m-audio fast track usb om m'n gitaar op te nemen en dat gaat super.
Heb ik al een keer gedaan, dusse... yepVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:29:
Kan je bijvoorbeeld in Garageband een midi-file importeren, op de sporen bepaalde instrumenten zetten, en vervolgens audio inspelen op een ander spoor?
Ik heb zelf een m-audio fast track usb om m'n gitaar op te nemen en dat gaat super.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd steeds last van een traag internet... maar ik denk alleen niet dat het aan @home ligt.
Als ik naar een site wil surfen dan zegt hij eerst 5 sec server..... zoeken.. en dan gaat hij pas naar de site toe. Eenmaal op de site is doorlinken gewoon heel snel. Iemand hier een idee over?
Ik gebruik firefox op mijn Imac
Als ik naar een site wil surfen dan zegt hij eerst 5 sec server..... zoeken.. en dan gaat hij pas naar de site toe. Eenmaal op de site is doorlinken gewoon heel snel. Iemand hier een idee over?
Op de macrumors forums heb ik dit ooit eens gevonden:Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:10:
Ik heb de laatste tijd steeds last van een traag internet... maar ik denk alleen niet dat het aan @home ligt.
Het klinkt als een hele vreemde oplossing en ook niet per se als logische oorzaak.. Maar bij mij heeft het wel degelijk geholpenI bet a dollar you're having good old DNS trouble.
Try going into the Apple menu, click on "System Preferences", click on "Network", double-click "Built In Ethernet" or "Airport" depending on what you use, and in the box that says "DNS Servers" type the following in exactly:
4.2.2.1
4.2.2.2
4.2.2.3
4.2.2.4
4.2.2.5
4.2.2.6
You can copy and paste that block of IP addresses if you wish. Quit System Preferences, and try loading pages again.
Wat ook bij mij heeft geholpen is het veranderen van m'n WiFi channel.
Ook even een vraagje.
Ik heb mijn iMac nu zo ingesteld staan dat hij na 5 min. het scherm uitzet. Zodat ik hem gewoon 24/7 aan kan laten staan.
Maar is hier ook een toetsenbord combinatie voor? om het scherm uit te zetten? Want er is geen knop voor. Heb al hier en op google gezocht maar kon zo niks vinden. Want dan kan ik gewoon me scherm zelf uitzetten
Ik heb mijn iMac nu zo ingesteld staan dat hij na 5 min. het scherm uitzet. Zodat ik hem gewoon 24/7 aan kan laten staan.
Maar is hier ook een toetsenbord combinatie voor? om het scherm uit te zetten? Want er is geen knop voor. Heb al hier en op google gezocht maar kon zo niks vinden. Want dan kan ik gewoon me scherm zelf uitzetten
Je kunt Command-Option-Eject een paar seconden inhouden om je mac te laten sleepen. Alleen je display uitzetten is as far as I know helaas niet mogelijkThomaszki schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:19:
Ook even een vraagje.
Verwijderd
Top man... het scheelt inderdaad meteen super veelR4NCOR schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:12:
[...]
Op de macrumors forums heb ik dit ooit eens gevonden:
[...]
Het klinkt als een hele vreemde oplossing en ook niet per se als logische oorzaak.. Maar bij mij heeft het wel degelijk geholpenHet zijn Verizon DNS Servers trouwens, voor mensen die dat willen weten, ze zijn erg snel iig. Wellicht heb je hetzelfde resultaat als je andere (nederlandse) DNS servers gebruikt.
Wat ook bij mij heeft geholpen is het veranderen van m'n WiFi channel.
Bedankt!
Nou, net die 24" iMac gezien bij Apple Store A'Dam Centraal Station en dat ziet er toch wel lekker uit zeg
. Wat effecten in iMovie HD eroverheengooien ging ook redelijk soepel. Scherm zag er goed uit, inderdaad een stuk helderder dan de 20" en de toch wel kleine 17". Ik las hierboven dat het contrast iets minder was dan van de 20", maakt dat nou veel uit, die waardes zeggen me zo effe niets. Dat ie een stuk helderder was viel wel heel erg op, kleurprofielen heb ik ook nog even gelijk gezet en helderheid was al gelijk. Ik heb eigenlijk niet zo op ghosting gelet, iemand ervaring? Meestal zijn scherm OF heel snel en niet zo goed van kleur en inkijkhoek OF juist andersom, dus ghosting, maar wel goed van kleur en kijkhoek. Daarna nog even ter vergelijk met een Mac Pro gespeeld, tja, die is ook snel he, lastig hoor, kiezen. Ik speel incidenteel met Motion, Final Cut Pro, dus dat zijn best zware pakketten. Denk er tevens aan die ouwe trage pc-bak er uit te donderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-09-2006 19:03 ]
Die pakketten draaien daar makkelijk op. Verder is dat scherm ook prima. Een verschil in contrastratio van 100 merk je niet nee, dat is imo sowieso allemaal marketingpraat. Een verschil van 500-800 merk je nauwelijks. Laat staan 700 (24") - 800(20").
De inkijkhoek kan je terugvinden op www.apple.com, net als de snelheid van het scherm. Maar aangezien het Apple's top-of-the-line consumentenproduct is zou ik me niet druk maken
Overgens kan je al jaren geen nieuwe tft's meer kopen waar ghosting nog echt op te merken is.
De inkijkhoek kan je terugvinden op www.apple.com, net als de snelheid van het scherm. Maar aangezien het Apple's top-of-the-line consumentenproduct is zou ik me niet druk maken
Toevallig kwam het langs toen ik in utrecht was; snelheid van de 24" is 16ms. Heeft m'n huidige tft ook en daarmee kan ik prima gamen...
Vandaag overigens de bevestiging van Apple binnengekregen en de leveringsdatum mijn iMac staat nu 23 oktober...
Vandaag overigens de bevestiging van Apple binnengekregen en de leveringsdatum mijn iMac staat nu 23 oktober...
woei!!!
* Whieee heeft vandaag zijn iMac 20" opgehaald
Hij is erg fijn
Precies zoals het hoort.... tot dusverre erg tevreden over mijn iMac
* Whieee heeft vandaag zijn iMac 20" opgehaald
Launching containers into space
Ik heb dat nog eens zitten nameten hier, maar die 24" gaat denk ik toch wel GROOT zijn op m'n buro + de afstand die ik dan wil behouden, poeh, lastig denk ik. Maar die kleinere heeft dus weer een 'mindere' grafische kaart... hm...
hmm echt, waarom maakt apple nooit het perfecte product, enige wat me tegenhoudt om een 24" imac te kopen is het gebrek aan een vga/dvi of component ingang... waarom een huge scherm kopen als je er geen zak mee kunt 
een mac pro is daarentegen weer teveel van het goede, waarom geen mac pro met core 2 duo processors die qua prijs bij de imacs in de buurt komt?
zucht....
een mac pro is daarentegen weer teveel van het goede, waarom geen mac pro met core 2 duo processors die qua prijs bij de imacs in de buurt komt?
zucht....
Verwijderd
Even een klein vraagje tussendoor. Die audio ingang/uitgang achterop, overal staat digitaal (optisch), maar is deze ook analoog? Kan ik er gewoon een headset (bijvoorbeeld) op aansluiten? En heb ik voor het weergeven van 8-12 sporen in Garageband een aparte externe geluidskaart nodig (op een iMac 17" 2,0 GHz 1GB)?
Bedankt!
Bedankt!
Ja die is ook analoog, het is een gecombineerde interface. Bij het weergeven van 8-12 sporen wordt het outputsignaal gewoon down-gemixt naar stereo. Je kan daar gewoon willekeurige speakers op aansluiten.
Verwijderd
Bedankt! Dat downmixen snap ik wel, maar ik bedoel meer of de gewone geluidskaart die erin zit wel 8-12 sporen aankanMatias schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:51:
Ja die is ook analoog, het is een gecombineerde interface. Bij het weergeven van 8-12 sporen wordt het outputsignaal gewoon down-gemixt naar stereo. Je kan daar gewoon willekeurige speakers op aansluiten.
Natuurlijk kan die dat aan. Tot 64 sporen in Garageband geloof ik...
Zou nogal loos zijn als ze Garageband meeleveren op systemen met dermate brakke geluidskaarten dat ze niet meer dan 2 audiosporen kunnen processen. Overgens is het niet de geluidskaarten die de sporen processed, maar je processor. Je videokaart krijgt alleen maar een kant-en-klaar digitaal stereosignaal te verwerken.
[ Voor 28% gewijzigd door Matias op 30-09-2006 20:30 ]
Verwijderd
Fantastisch! Dan denk ik dat ik overga op een iMac 17" 2GHz-configuratie met AppleCare als extratje. Ik ga volgende zaterdag nog even naar het AppleCenter (was er donderdag ook al) om er nog even mee te spelen. Ik ben totaal leek op het gebied van Mac, maar ik zie geen voordeel in Vista en me huidige PC is het net niet wat ik wil. Apple lijkt me super, jammer dat het toch een behoorlijke investering is.
Ik ben zelf in het nabije verleden (april geloof ik) voor de 20" iMac Core Duo gegaan, daarvoor had ik een PC icm iBook. Ik werk momenteel veel met audio- video- en grafische software, en daar is het een uitermate geschikte machine voor. (OSX is gewoon heerlijk als het aankomt op fysiek multitasken. Het is inderdaad een behoorlijke investering, maar ik ben er gewoon elke dag weer blij mee.
Bestel overgens gelijk een extra GB aan sodimm 667 geheugen bij een of andere webshop (niet bij Apple ivm overpricing), de standaard 512MB is wat krap namelijk.Veel plezier met je aankoop in iedergeval
@ Frietsaus: Wow, ik heb even wat gemist. Wat zijn ze gul geworden bij Apple zeg!
Bestel overgens gelijk een extra GB aan sodimm 667 geheugen bij een of andere webshop (niet bij Apple ivm overpricing), de standaard 512MB is wat krap namelijk.Veel plezier met je aankoop in iedergeval
@ Frietsaus: Wow, ik heb even wat gemist. Wat zijn ze gul geworden bij Apple zeg!
[ Voor 6% gewijzigd door Matias op 30-09-2006 22:30 ]
De 2 GHz iMac 17-inch heeft al 1 GB standaard.
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 30-09-2006 22:17 ]
Verwijderd
yes
hij is binnen! Mijn imac 2,33 Ghz Core 2 Duo, 2GB intern, 20", en een ati radeon 1600 256mb.
De mijne komt misschien nog vandaag, maar waarschijnlijk morgen. Een 24" iMac met 2GB ram en 500GB disk komt m'n Celeron-1400 windows machine aflossen. Ik snapte de lange levertijd eerst niet zo goed, maar hij komt dus uit Shanghai. Toen ik dat wist vond ik dat de prijs ook wel wat omlaag had gekund.. ;-)
[4-10-2006] Woei, vanmorgen is m'n iMac gebracht. Ik heb m'n oude gecrashte windows-pc aangezet, en probeer zoveel mogelijk bestandjes te redden. Gaat tot nu toe nog redelijk. En verder zit ik wat met de mac te spelen. Bevalt goed tot nu toe.
edit:
Grmbl.. komt TNT om 9:30 al langs. Ik was vrolijk aan het boodschappen doen, want pakketjes worden hier altijd 's middags bezorgd. Nou, vandaag dus niet. Morgen dan maar mezelf achter de voordeur verschansen!
Grmbl.. komt TNT om 9:30 al langs. Ik was vrolijk aan het boodschappen doen, want pakketjes worden hier altijd 's middags bezorgd. Nou, vandaag dus niet. Morgen dan maar mezelf achter de voordeur verschansen!
[4-10-2006] Woei, vanmorgen is m'n iMac gebracht. Ik heb m'n oude gecrashte windows-pc aangezet, en probeer zoveel mogelijk bestandjes te redden. Gaat tot nu toe nog redelijk. En verder zit ik wat met de mac te spelen. Bevalt goed tot nu toe.
[ Voor 45% gewijzigd door Varienaja op 04-10-2006 13:51 ]
Siditamentis astuentis pactum.
vraagje; iedereen schrijft dat je beter zelf kunt upgraden naar 2gb of meer, maar ik zie dat de prijzen van apple gelijk liggen aan de laagste prijzen in de pricewatch
(ok als je het zelf doet heb je 2x 512mb geheugen over voor dezelfde prijs, maar die raak je toch aan de straatstenen niet kwijt)
(ok als je het zelf doet heb je 2x 512mb geheugen over voor dezelfde prijs, maar die raak je toch aan de straatstenen niet kwijt)
Ik ga toch nog maar even wachten met de aankoop van men iMac. Even wachten op de 2.4ghz versie met 4Mb cache (welke toch wel dat ietsje extra prestatie geeft)
We zullen zien wat de toekomst brengt
We zullen zien wat de toekomst brengt
Verwijderd
Ik ben het stilletjes aan zat hoor. Ik deed 11 dagen geleden mn iMac binnen voor een raar geluid probleem dat de machine produceerde. It pro zei van jah steek maar binnen, binnen de week is dit euvel hersteld. Ik vertrok volle moed op stage naar Amsterdam met de verwachting vrijdag mn iMac terug te krijgen. Mn vader hield me op de hoogte en zei maandag is hij klaar voor afhaling. De technische dienst had BELOOFT dat hij vrijdag ging worden hersteld met een nieuw logic board dat al binnen was. Blijkt dat als ik gisteren belde de mensen van de andere IT pro waar ik hem moest ophalen nog niks gezien hadden van mn nieuwe iMac. Wij belden ongerust naar de hersteldienst die ons doodleuk zei dat de iMac nog openstond wachtend op een logic board dat niet in stock was (wat eerst wel het geval was!) Mn vader heeft nu contact opgenomen met zijn rechtsadviseur die zei dat we tot einde deze week die mensen de tijd mochten geven om er iets aan te doen en dat we anders een ingebrekenstelling kunnen eisen met schadevergoeding als gevolg. Het wordt hier op een soepje en dit kwam nadat het toestel AMPER 6 werkdagen oud was!
Een ding: koop noooit een pc bij IT Pro Belgie, eenmaal ze je geld hebben bieden ze geen support die op iets trekt
Een ding: koop noooit een pc bij IT Pro Belgie, eenmaal ze je geld hebben bieden ze geen support die op iets trekt
Is het mogelijk om in safari de lettertype grote vast te houden, want elke keer dat ik nu de lettertype grote weizig in safari dan is dat gewoon weer ''klein'' als ik safari weer opnieuw opstart. Dit geld ook bijvoorbeeld in Entourage en in Word, steeds als ik dan de opmaak instellingen verander dan houdt hij de instellingen van het lettertype, en letter grote niet vast. Dit is behoorlijk vervelend aangezien ik dit nu elke keer weer opnieuw kan instellen zodra ik wil emailen of de letters op een internet pagina groter of kleiner te maken. Graag een tip hoe ik kan zorgen hoe ik kan zorgen dat hij de lettertype instellingen vasthoudt.
Alvast bedankt!
VeeGee
Alvast bedankt!
VeeGee
Verwijderd
Ik heb een vraag over mijn netwerk. Op mijn mac zie ik mijn PC staan als Werkgroep. Nu krijg ik op de 1 of andere wazige manier geen verbinding meer met die PC. Is het mogelijk om die Werkgroep te verwijderen en opnieuw op te starten en dan kijken of hij hem opnieuw aanmaakt?
Het gekke is dat ik wel het schermpje krijg waar ik mijn pasword moet invullen, maar als ik dat doe dan zegt hij dat hij niet geopend kan worden omdat het origineel niet gevonden kan worden. Vreemd op zich, want hij vind hem wel alleen wil hij het pasword niet pakken lijkt me. Vandaar mijn vraag of ik hem op de 1 of andere manier kan verwijderen. Ik heb het al geprobeerd maar dan zegt hij dat ik niet voldoende rechten heb.....
Het gekke is dat ik wel het schermpje krijg waar ik mijn pasword moet invullen, maar als ik dat doe dan zegt hij dat hij niet geopend kan worden omdat het origineel niet gevonden kan worden. Vreemd op zich, want hij vind hem wel alleen wil hij het pasword niet pakken lijkt me. Vandaar mijn vraag of ik hem op de 1 of andere manier kan verwijderen. Ik heb het al geprobeerd maar dan zegt hij dat ik niet voldoende rechten heb.....

Ik ben van plan een imac 24" te kopen maar heb nog een vraag...
Kan de iMac een 1080p film afspelen zonder te haperen/schokken? Ik las dat de macbook pro daar problemen mee heeft.
Kan de iMac een 1080p film afspelen zonder te haperen/schokken? Ik las dat de macbook pro daar problemen mee heeft.
Makkelijk. Mijn iMac (2.0 Core Duo) trekt het ook met gemak. Dan moet de 24" er helemaal geen moeite mee hebben.[FrEEzEr] schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:44:
Al geprobeerd in te loggen met de gegevens van je pc? Tenminste, da's wat ik altijd doeVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:28:
Ik heb een vraag over mijn netwerk. Op mijn mac zie ik mijn PC staan als Werkgroep. Nu krijg ik op de 1 of andere wazige manier geen verbinding meer met die PC. Is het mogelijk om die Werkgroep te verwijderen en opnieuw op te starten en dan kijken of hij hem opnieuw aanmaakt?
Verwijderd
De fan schijnt nu continue te draaien in de iMac core 2 duo. De SMC is ook anders van versie dan de core duo's (1.8f2) Ik vind het echt jammer want mijn iMac is nooit muisstil en dat had ik er toch van verwacht! Voor de rest ben ik uitermate tevreden maar over dat fan probleem ben ik echt niet te spreken. Op apple discussions lopen daar aardig wat threads over.
maar hoeveel herrie maakt dat dan?Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 07:20:
De fan schijnt nu continue te draaien in de iMac core 2 duo. De SMC is ook anders van versie dan de core duo's (1.8f2) Ik vind het echt jammer want mijn iMac is nooit muisstil en dat had ik er toch van verwacht! Voor de rest ben ik uitermate tevreden maar over dat fan probleem ben ik echt niet te spreken. Op apple discussions lopen daar aardig wat threads over.
ik heb de 24" alleen gezien een apple store in Toronto, tja en daar was t nogal druk en rumoerig en dus hoorde ik de fan niet
mijn huidige pc blaast ook constant, en dat is voor mij niet storend, maar als het harde zou zijn dan dat wel natuurlijk
dilemma's
Verwijderd
Ik heb sinds kort mijn iMac 24" binnen. Het is geen enkel probleem. Sterker nog, hij speelt met groot gemak twee 1080p films gelijkertijd af. Ik heb met meer films tegelijkertijd nog niet geprobeerd. Ook met expose gaat het perfect. Alles reageert nog alsof je helemaal niets aan het afspelen bent.[FrEEzEr] schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:44:
Hoe zit het bij jou dan met het geluid van de fans? Ik neem aan dat je ze wel hoort als je twee 1080p films afspeelt maar wat als je een beetje aan het browsen bent en muziek aan het luisteren?
Verwijderd
Ik had even twee trailers gedownload dus ik heb hem niet extreem lang laten stampen. De fans hebben dus nog geen tijd gehad om aan te slaan.risp schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:07:
Hoe zit het bij jou dan met het geluid van de fans? Ik neem aan dat je ze wel hoort als je twee 1080p films afspeelt maar wat als je een beetje aan het browsen bent en muziek aan het luisteren?
dus het is niet zoals hier beweerd werd, dat de fans continue draaien 'no matter what'Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:19:
[...]
Ik had even twee trailers gedownload dus ik heb hem niet extreem lang laten stampen. De fans hebben dus nog geen tijd gehad om aan te slaan.
Maar hoor jij je iMac bij gewoon gebruik? Dus niet echt zware taken.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:19:
[...]
Ik had even twee trailers gedownload dus ik heb hem niet extreem lang laten stampen. De fans hebben dus nog geen tijd gehad om aan te slaan.
De 20 inch iMac (core 2 duo) hoor ook zachtjes bij gewoon gebruik. Soort zoemend geluid niet echt storend maar je hoort wel wat.
Zelf heb ik de 24 inch besteld maar ik moet nog even wachten voordat hij binnen is maar ben wel benieuwd naar de geluidsproductie.
Verwijderd
Het is niet de stilste machine op aarde dat zeker. Ik hoor voornamelijk de hardeschijf. Maar dat is niet meer dan een beetje degelijke laptop. Van draaiende fans heb ik dus geen last. (ohja mijn oren zijn voor zover ik weet in orderisp schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:41:
Maar hoor jij je iMac bij gewoon gebruik? Dus niet echt zware taken.
De 20 inch iMac (core 2 duo) hoor ook zachtjes bij gewoon gebruik. Soort zoemend geluid niet echt storend maar je hoort wel wat.
Geluidsstil is hij niet, maar wel stiller dan de gemiddelde pc.
Inderdaad, ik heb ze nog niet gehoord.Ik heb ze nog helemaal niet aangekregen voor zover ik weet.Phusebox schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:36:
dus het is niet zoals hier beweerd werd, dat de fans continue draaien 'no matter what'
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 12:49 ]
Verwijderd
Maar hij is wel luider dan de iMac core duo hoor daar heb ik verschil gemerkt. Ik hoor gezoem uit de machine en dat gaat weg als hij uitstaat dus het is wel de fan / airflow die ambetant geluid maakt
is het mogelijk om er zelf een tweede harde schijf in te bouwen?
of moet ik het met 250gb doen
want heb nu een terabyte in gebruik en als ik overstap wil ik minstens 500 gb, (en dan dus niet 500gb bij apple kopen , want die zijn gek !)
of moet ik het met 250gb doen
Voor zover ik weet kan er geen tweede harde schijf in, je kan wel <met veel moeite en verlies van de garantie> de machine openmaken en de huidige schijf vervangen door een willekeurige schijf.
offtopic:
Als ik fout zit verbeter me maar.
Verwijderd
Hoe komen jullie aan die 1080p films? Zijn er samples ofzo, kan iemand mij een link geven?Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:55:
[...]
Ik heb sinds kort mijn iMac 24" binnen. Het is geen enkel probleem. Sterker nog, hij speelt met groot gemak twee 1080p films gelijkertijd af. Ik heb met meer films tegelijkertijd nog niet geprobeerd. Ook met expose gaat het perfect. Alles reageert nog alsof je helemaal niets aan het afspelen bent.
* Mijn nieuwe Imac is trouwens fluisterstil, ongelofelijk... Had ik eerlijk gezegt niet verwacht
eh verlies van garantie? dus je kunt niet eens een harde schijf vervangenFrietsaus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:20:
Voor zover ik weet kan er geen tweede harde schijf in, je kan wel <met veel moeite en verlies van de garantie> de machine openmaken en de huidige schijf vervangen door een willekeurige schijf.
offtopic:
hoe hard ik wilde overstappen , ik kom steeds meer achter dingen die me toch wel vies tegenvallen
Verwijderd
http://www.apple.com/trailers/Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:21:
Hoe komen jullie aan die 1080p films? Zijn er samples ofzo, kan iemand mij een link geven?
Genoeg HD 1080p spul te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 10:43 ]
Ja, want de harddisk is sinds de iMac G5 iSight niet meer user-replaceable. Feitelijk moet de complete machine, inclusief TFT-paneel eruit gehaald worden.
Toch kan ik hier niet 100% zeker over zijn dus als iemand dit kan bevestigen...
Toch kan ik hier niet 100% zeker over zijn dus als iemand dit kan bevestigen...
Of een externe schijf, evt. eentje met een RAID0-array (LaCie heeft die)
Of een PC/Mac Pro natuurlijk.
[ Voor 49% gewijzigd door Frietsaus op 06-10-2006 11:31 ]
mac pro; te duur en overkill, waarom geen macpro met core2duo config die rond de 1500 kost? dan is het een goed alterntief voor een imacFrietsaus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:29:
Of een externe schijf, evt. eentje met een RAID0-array (LaCie heeft die)Of een PC/Mac Pro natuurlijk.
externe schijf; te traag vanwege het domme feit dat apple geen sata aansluiting aan de buitenkant maakt

hoe verhoudt de langzaamste macpro (2.0ghz) zich eigenlijk tot de core2duo 2.0ghz?
(beetje scheef vind ik het , 300 euro meer betalen voor de goedkoopste mac pro die waarschijnlijk niet heel veel meer biedt qua snelheid als de 24" imac 2.0ghz, maar daar zit dan voor 300 euro minder wel een 24" scherm bij !!
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2006 11:41 ]
Je kunt bij Apple movie trailers in HD downloaden. Daarnaast heeft Apple in de Quicktime Guide nog wat HD samplesVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:21:
[...]
Hoe komen jullie aan die 1080p films? Zijn er samples ofzo, kan iemand mij een link geven?
* Mijn nieuwe Imac is trouwens fluisterstil, ongelofelijk... Had ik eerlijk gezegt niet verwacht
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.