Logitech Cordless Desktop S 530 for Mac

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Als tevreden gebruiker van Logitech producten kwam ik laatst op de site en zag ik dat er nu een speciale Cordless Desktop is voor Mac.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/656b6ee0b084182e08504de57e82c9e0/full.jpg

productpagina

De muis ziet er hetzelfde uit als de MX610 die ik nu bij m'n Windows pc heb, en die bevalt uitstekend. De toetsenborden van Logitech heb ik ook altijd als prettig ervaren. Het Apple Pro keyboard heeft naar mijn mening een wat te harde aanslag nodig.

Op übergizmo staat een review, met duidelijkewat gedetailleerde foto's in de gallery.

De set ziet er mooi uit, alleen vind ik de zilverkleurige afwerking wat overheersend. Verder ben ik benieuwd of het toetsenbord ook los verkrijgbaar gaat worden, omdat ik nog altijd tevreden ben met mijn Mighty Mouse.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ziet er goed uit, maar het is wat te zilver inderdaad. Voor de mensen met een MBP, PB of Mac Mini past dat misschien wel.

Zo te zien is er goed nagedacht over de buttons, tevens zijn ze op een goede manier geplaatst en ik mis geen knoppen van de Mac-keyboards. De prijs (±90 euro volgens Logitech) valt me ook allerzins mee.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
De prijs valt zeker mee. Ik heb het artikel ook in de Pricewatch gesubmit, hij staat er nog niet, maar de prijs bij www.4launch.nl is bijvoorbeeld slechts 70,50 euro incl. BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

KhaZ

Alfa Romeo

Maar typt-ie ook lekker vergeleken met bv het bluetooth toetsenbord van Apple zelf?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 23:32
Ziet er mooi uit. Ik zou wel zo'n muis willen voor bij mijn iBook. Ik heb nu een Apple Wireless muis, maar die is niet zo precies als een laser-muis en heeft ook maar 1 knop. Alleen jammer dat het geen bluetooth is. Nu zou ik weer zo'n aparte dongle moeten inpluggen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 15:33
Op het eerste zicht lijkt mij dit identiek hetzelfde toetsenbord als van de Logitech Cordless Desktop S 510 Media Remote. En laat ik die nou toevallig in mijn bezit hebben. ;) Al is de S 510 wel zwart/grijs :P De S 530 Laser for Mac heeft blijkbaar wel een andere muis en dat is wel beter zo. Want de muis van de S 510 stelt eigenlijk niet zoveel voor, ik had liever een iets grotere gehad die beter in de hand ligt. Inwisselen tegen de S 530 ga ik niet doen want wit past niet bij mijn PC (damn, wat doe ik in het apple forum?) en er zit ook geen afstandsbediening bij :)
Het toetsenbord vind ik echt prettig werken! Het is een beetje wennen aan de abnormale postie van del, home, end, page up, page down, ... maar éénmaal je die gewend bent, zal je zien dat deze eigenlijk best in een logische volgorde zitten. Ik was altijd gewend om blindelings op de end te drukken maar bij dit bordje druk je op delete :P
Persoonlijk vind ik het een mooi en strak toetsenbord zonder veel opzichtige mediatoetsen die het toetsenbord groter maken. Mediatoetsen zitten er wel op maar zijn lekker klein. De functietoetsen F1 tot F12 hebben ook een tweede functie. Die functie kan je inschakelen met behulp van een extra mode-toets. Er zit ook maar één led op het toetsenbord die de status van de batterij toont. De led licht trouwens niet continu op, om de status van de batterij te zien, moet je de tweede functie van de F1-toets gebruiken :) Om dan de status van bijvoorbeeld de num-lock te weten, moet je de Logitech software installeren. Die moet je toch installeren om gebruik te kunnen maken van de extra knoppen.
Wat ook wel leuk is, is dat de ontvanger maar de grootte is van een usb-stick. Deze heb ik gewoon achterop de PC geplugd en dat werkt zonder problemen. Geen gedoe met kabels of een ontvanger die je ergens kwijt moet. Misschien dat het niet altijd zo gemakkelijk werkt, vandaar dat Logitech ook een USB houder met kabel meelevert.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen draadloos toetsenbord nodig had en nu heb ik er toch één. Ik heb er enkele maanden geleden trouwens een pak meer voor betaald dan de prijs die nu in de pricewatch staat. Maar ik heb het mij nog geen moment beklaagd! Hopelijk heb ik jullie hiermee wat geholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door D-Three op 12-04-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Canaria schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:59:
De prijs valt zeker mee. Ik heb het artikel ook in de Pricewatch gesubmit, hij staat er nog niet, maar de prijs bij www.4launch.nl is bijvoorbeeld slechts 70,50 euro incl. BTW :)
"slechts" ?

De normale versie is slecht €49,50..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-04-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Al die borden incl. muis gaan ze niet los verkopen, staat geloof ik bij de logitech FAQ. Ik wilde namelijk ook een losse van de zwarte versie want de muis is waardeloos. Uiteindelijk gewoon de versie incl. afstandbediening genomen, prima toetsenbord maar het is wel een beetje wennen de hoge zilveren voorkant. Volgens mij kun je wel iets mooiers halen ik vind hem er verschrikkelijk goedkoop uitzien in het wit en 70 euro heb ik ook betaald incl. muis en afstandbediening :/ Als je het vergelijkt met toetsenborden een paar jaar terug is het een koopje, toen waren die borden 50 euro en dat was met een draadje.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 13-04-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En geen bluetooth is een enorme misser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:00:
[...]

"slechts" ?

De normale versie is slecht €49,50..
Daar zit dan ook niet de lasermuis bij. Die (MX610) is los volgens de Pricewatch al €42,96 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173077

Dit toetsenbord lijkt me wel wat. Het enige wat ik niet kan ontdekken is if er er in het toetsenbord zelf ook 2 usb ports zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Anoniem: 173077 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:32:
Dit toetsenbord lijkt me wel wat. Het enige wat ik niet kan ontdekken is if er er in het toetsenbord zelf ook 2 usb ports zitten ?
Die zitten er niet. Het is een draadloos toetsenbord dus dat is niet mogelijk. In het draadloze Apple toetsenbord zitten ook geen usb-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je, dat wist ik niet dat dat zo was bij draadloze toetsenborden.
Dit vind ik wel een beetje een gemis maar ik die Logitech-plank vandaag eens uitproberen,en ook een Macally icekey die lijkt me ook erg fijn.
De Logitech 510 PC variant heb ik ooit wel eens gebruikt en die vond ik erg plezierig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Oeh, dat ziet er goed uit :9 Het begon al een tijdje te kriebelen om m'n 4 jaar oude spul te vervangen (MX500 en Navigator SE black) en dit is precies wat ik zoek. Wel zou het nog mooi zijn als er ook een bedrade versie van de muis komt... Ik vind door het hogere gewicht draadloze muizen nogsteeds erg irritant. Ik kon ook niet wennen aan een MX700 die ik toen maar omgeruild heb voor een MX500. Verder een erg mooi setje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, hij staat hier al te snorren :*) Erg fijn toetsenbordje, ik was op zoek naar iets wat lekker vlak was en licht typt, ik houd niet van het gevoel van het huidige standaard toetsenbord van Apple. Ook de muis is fijn, ik had vroeger een Mouseman Wheel van Logitech, en deze heeft dezelfde vorm en feel. Ik bekijk nog even of ik deze er aan houd of mijn 'oude' Razer Pro muis. Inderdaad is deze wel wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 23:23
hmm dit is misschien een rare vraag, maar zou deze Logitech Cordless Desktop S 530 for "Mac"
ook werken onder windows?
Ik vind namelijk deze toetsenbord best mooi (vooral omdat hij wit en plat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
De software die erbij zit waarschijnlijk niet maar als je dan gewoon de software van de zwarte uitvoering gebruikt zal het 99% zeker wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Voor de zekerheid zou ik toch maar eens mailen. De muis van de S 530 for Mac is al verschillend van de S 510. Het toetsenbord en de muis van de S 510 werkten bij mijn trouwens perfect zonder software alleen kan je dan geen gebruik maken van de extra toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Laatst online: 21-04 23:23
oh beter
dus ik kan hem gewoon probleemloos gebruiken onder windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik denk dat de set met grote waarschijnlijkheid gewoon onder Windows werkt met de Setpoint drivers. De muis lijkt namelijk verdacht veel op de MX610 lasermouse die ik nu gebruik.
Toetsenbord en muis werken zeker zonder de drivers, alleen dan als standaardmuis en -toetsenbord, dus zonder de extra toetsen. Ik wissel zelf regelmatig mijn Apple Pro toetsenbord, Mighty Mouse en MX610 af tussen Windows pc en Mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100447

Canaria schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:08:
Ik denk dat de set met grote waarschijnlijkheid gewoon onder Windows werkt met de Setpoint drivers. De muis lijkt namelijk verdacht veel op de MX610 lasermouse die ik nu gebruik.
Toetsenbord en muis werken zeker zonder de drivers, alleen dan als standaardmuis en -toetsenbord, dus zonder de extra toetsen. Ik wissel zelf regelmatig mijn Apple Pro toetsenbord, Mighty Mouse en MX610 af tussen Windows pc en Mac mini.
Volges deze review werkt de set ook onder windows.... MOOI!!!

http://www.kenrockwell.com/logitech/s530.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee wanneer Logitech betere drivers gaat leveren? Ik heb voor de grap eens drivers voor mijn MX1000 gedownload, maar ik kan nerges instellen dat ik de button van de scrollwheel in wil stellen als middle mouse button, ik kan bijvoorbeeld geen expose instellen, en ik kan nergens instellen dat de sidebuttons in Safari voor volgende / vorige pagina moeten staan. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik heb de set gisteren gekocht.
Ben er heel tevreden over, alles werkt zoals ik het wil. Scrollwheelbutton heb ik ingesteld op command-click, zodat hij in ieder geval in Camino en Safari werkt als middelste muisknop (open in nieuwe tab bij klikken op een link) en de duimknoppen heb ik ingesteld voor home en end.
Het toetsenbord werkt ook prima, zelfs zonder de drivers. Met drivers geïnstalleerd (geschikt voor Intel gelukkig) zijn de sneltoetsen gemakkelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Ik heb hem ook al een tijdje nu en ik vind hem echt super fijn! heb de volume knopjes op de muis ingesteld als tabswitch voor Adium en ik heb wat knopjes veranderd zodat ik quicktime sneller kan opstarten enzo! Ik vind het echt een aanrader!

En voor de pijltjes op de muis heb ik Expose knoppen alle vensters en alle vensters van een programma, en op de scrollknopje drukken dan komt het dashboard. Dus alles wat ik op mijn mighty mouse :X :X had heb ik nu dus op deze. Hij kan ook horizontaal scrollen dat is dus ook erg fijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 12-07-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDommel
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-04 21:40
Gebruik ook deze set sinds een paar weken.
Heb de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar met diverse muizen en toesenborden gewerkt van Logitech en nog nooit een wanproduct in mijn handen gehad.
Enige wat fout ging was het installeren van de driver van de cd maar op de site van Logitech stond een nieuwere en die opgehaald en die werkte direct.
Toetsenbord heeft een lekkere aanslag en de muis ligt ook goed in de hand.
Heb eigenlijk nog geen aanpassingen gedaan aan de extra knoppen dus alles werkt nog standaard, ga daar binnenkort eens mee spelen.
Alleen de aan/uit knop onderop de muis vind ik wat onhandig maar zo vaak zet ik 'm ook weer niet uit dus geen punt om echt negatief over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
Topic kickje...

Ik heb sinds vandaag ook een S530. Ik heb er echter een behoorlijk irritant probleem mee: zodra ik uit slaapmodus kom met mn MBP, zijn de option (alt) en command knoppen verwisseld en werkt GEEN ENKELE knop meer op mn muis. Als ik dan via het ingebouwde tobo+muis naar het Logitech Control Center ga, blijkt dat er geen enkel apparaat gedetecteerd wordt. 8)7 |:( Na een reboot werkt ie weer, maar zodra ik 'm weer eens in slaap zet, helpt niets meer: uit- en inpluggen, in andere poort pluggen, maakt allemaal niets uit.

Balen...

Niemand anders die dit aan de hand heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176793

Heeft dit keyboard ook een Belgische (dus Azerty) layout?
Op de site van Amazon en Logitech kan ik nergens kiezen welke layout ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 176793 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:57:
Heeft dit keyboard ook een Belgische (dus Azerty) layout?
Op de site van Amazon en Logitech kan ik nergens kiezen welke layout ik wil...
Jup, die heb ik namelijk. Op amazon kun je dat niet kiezen, aangezien die geen Belgisch filiaal hebben. Dat ie niet op de site van Logitech staat, is wel nogal vreemd...

offtopic:
tegelijk een subtiele topic kick voor 2 posts hoger... *hint hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176793

Bashrat schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:44:
[...]

Jup, die heb ik namelijk. Op amazon kun je dat niet kiezen, aangezien die geen Belgisch filiaal hebben. Dat ie niet op de site van Logitech staat, is wel nogal vreemd...

offtopic:
tegelijk een subtiele topic kick voor 2 posts hoger... *hint hint
Kan je me soms vertellen waar je hem gekocht hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 176793 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:41:
[...]

Kan je me soms vertellen waar je hem gekocht hebt? :)
Logitech Support heeft 'm opgestuurd, omdat mn vorige tobo (een MX3100) kaduuk was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19

Peentje

MAC / Windows i don't care

*kickjuh*
Zijn er nog meer mensen, die ervaringen willen delen over deze desktop combo?
Ben zelf erg aan het twijfelen om het aan te schaffen,werk nu op een apple keyboard en mighty mouse (beiden met draad).
Het is niet zozeer dat ik draadloos wil, maar ik mis de ergonomische rand die niet op een apple keyboard zit, normaal gesproken kan ik wel zonder maar ik heb een scherpe rand aan mijn buro, dus dan is dat juist wel lekker.

Ook snak ik naar functietoetsen van vooral iTunes, (next,play,pause) enzo. die zitten erook op, maar werken ze ook lekker?

Functietoetsen op een muis intereseren me niet zo, ik gebruik ze ook niet op de mighty mouse, ik heb zelfs nog een mx-1000 liggen, van mijn oude pc, die functietoetsen daarvan heb ik nooit gebruikt.

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Peentje schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:08:
*kickjuh*
Zijn er nog meer mensen, die ervaringen willen delen over deze desktop combo?
Ben zelf erg aan het twijfelen om het aan te schaffen,werk nu op een apple keyboard en mighty mouse (beiden met draad).
Het is niet zozeer dat ik draadloos wil, maar ik mis de ergonomische rand die niet op een apple keyboard zit, normaal gesproken kan ik wel zonder maar ik heb een scherpe rand aan mijn buro, dus dan is dat juist wel lekker.

Ook snak ik naar functietoetsen van vooral iTunes, (next,play,pause) enzo. die zitten erook op, maar werken ze ook lekker?

Functietoetsen op een muis intereseren me niet zo, ik gebruik ze ook niet op de mighty mouse, ik heb zelfs nog een mx-1000 liggen, van mijn oude pc, die functietoetsen daarvan heb ik nooit gebruikt.
Ik gebruik de extra toetsen op het toetsenbord niet, maar de extra muistoetsen weer wel.
De iTunes bediening en andere sneltoetsen heb ik zojuist even geprobeerd en die werken gewoon. Of ze prettig in de bediening zijn? Tja ze zijn vrij klein, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
De extra muistoetsen wil ik niet meer missen, ik heb de duimtoetsen ingesteld op home en end, waardoor ik met één druk naar het begin of einde van een internetpagina kan.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 15:37

dlmh

Lo-Fi

Heb deze gister besteld, vandaag ontvangen, als vervanger voor het Apple keyboard en Mighty Mouse, beiden met draadje. Had er al lovende kritieken over gelezen en inderdaad: de aanslag is zeer prettig, imho veel beter dan het Apple keyboard, en de muis is ergonomischer. Vooral de scroll-knop vind ik lekkerder dan dat kleine rare bolletje op de Mighty Mouse. En zoals het Logitech betaamt natuurlijk van zeer goede kwaliteit. De functietoetsen zijn mooi rond afgewerkt en alle extra toetsen die ik zou kunnen wensen zijn aanwezig.
Enige wat verbetert zou kunnen worden is de afwerking met zilver, dit mag wel wat subtieler. Tevens zijn er geen drivers beschikbaar voor Windows, waar ik helaas tijdelijk op aangwezen ben tot volgende week m'n nieuwe 24" iMac :9~ binnenkomt.
Al met al een aanrader, zeker gezien de prijs in vergelijking met de Apple Wireless set die voor meer dan 100,00 EUR over de toonbank gaat. Enige voordeel aan de Apple set is Bluetooth waardoor je geen extra dongle meer nodig hebt voor de aansturing (maar tevens een nadeel als je Mac geen Bluetooth heeft).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 14:22
Ik kick dit topic ook maar even .

Ben ook van plan deze set te halen , maar werkt hij ook gewoon onder Bootcamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 15:37

dlmh

Lo-Fi

carfreak02 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:08:

Geen probleem! :Y)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
carfreak02 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:08:

Het is gewoon een Logitech desktop, omdat hij wit is gaat het ineens buiten Mac niet werken? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51
baquelappe schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:28:
[...]

Het is gewoon een Logitech desktop, omdat hij wit is gaat het ineens buiten Mac niet werken? 7(8)7
De toetsen zijn wel anders dan een 'normaal' toetsenbord. Je hebt dus geen startknop maar in plaats daarvan command key. Maar dat zul je in windows ook wel goed kunnen mappen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

is dat wit het zelfde materiaal/kleur als het orginele apple toetstenbord??
en is het alumium ook hetzelfde als dat van de voet van de iMac??
twijfel nog een beetje, wil een draadloose set maar die van apple vind ik te duur.

heb er stiekem wel een klein beetje moeite mee dat er logitech opstaat en geen apple :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 16:35

WFG

Deze set is absouluut een aanrader. De toetsen aanslag is lichter als op het standaard Apple toetsenbord en de muis vindt ik persoonlijk veel fijner werken dan de mightmouse(waar ik ook 2 stuks van heb) van Apple, dat balletje als scrollwiel is leuk maar wordt ook constant smerig en dan scrolt ie weer brak. Daar heb je met deze set minder last van.

Enigste "min" punt is wel dat het toetsenbord wat "gammel" aanvoelt en niet zoals het Apple toetsenbord erg stevig is. :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 12:24
Wie deze set wil gebruiken onder Windows raad ik "Input Remapper" aan. De Eject knop werkt daardoor weer goed wat toch belangrijk is voor de Mac Mini.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Het 'aluminium' wat er op zit zal wel weer gewoon gespoten plastic zijn neem ik aan? Als je zo'n ding dan een jaar hebt begint dat te slijten en gladde plekken te vertonen en dat ziet er weer niet mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

dus het past er niet helemaal perfect bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb nu ongeveer tien maanden de S 510 Media Remote = hetzelfde toetsenbord maar zwart i.p.v. wit en met andere muis. En ja, in combinatie met een PC ;) Ik ben er nog steeds uitermate tevreden over. Ik moest enkel de wat andere toetsenlayout (home, end, ...) gewend worden. Sommigen vinden dit niks maar je moet het gewoon een kans geven en dan zal je ondervinden dat die eigenlijk wel logisch zitten.
Het grijze is bij mij inderdaad kunststof. Het lijkt alsof dat bij de S 530 iets lichter van kleur is en iets meer spiegelt maar waarschijnlijk zal het ook gewoon kunststof zijn. Maar er is tot nu toe nog niks afgesleten! En alu zou misschien iets te koud aanvoelen.

[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 07-11-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196228

Ik gebruik dit nu ook al enkele maandjes... (aangekocht bij Fnac in Gent) en ben er meer dan tevreden van.
Toetsenbord typt goed, leuke extra functie (maar geen speeltuin).
Muis weet ik niet want gebruik altijd Wacom tablet.
Stevigheid valt voorlopig goed mee...

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 12:24
Ik gebruik het toetsenbord dagelijks intensief en heb nog geen slijtage plekken gevonden. Ik denk dat het met de verf wel goed zit want de letters op het toetsenbord zelf hebben meer te verduren en die zijn er ook nog.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-10-2024
zojuist aangeschaft bij de mediamarkt voor 80e, damn wat een fijn setje! Heb zelf geen mac, maar hij doet het wel gewoon gelijk onder windows xp.... aanslag toetsenbord is subliem, muis ligt ook lekker in de hand :) Draadloos, ergonomisch, en om van te kwijlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Matthijs schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:55:
zojuist aangeschaft bij de mediamarkt voor 80e, damn wat een fijn setje! Heb zelf geen mac, maar hij doet het wel gewoon gelijk onder windows xp.... aanslag toetsenbord is subliem, muis ligt ook lekker in de hand :) Draadloos, ergonomisch, en om van te kwijlen!
Dan had je toch beter de S510 (de non-Mac variant) gekocht denk ik. Daar heb je namelijk de "gewone" layout, namelijk zonder F12-15, eject knop, help knop, command/appel knoppen en wss vergeet ik nog wel wat. Of je wou waarschijnlijk per se de witte hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 12:36
Bashrat schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:55:
[...]

Dan had je toch beter de S510 (de non-Mac variant) gekocht denk ik. Daar heb je namelijk de "gewone" layout, namelijk zonder F12-15, eject knop, help knop, command/appel knoppen en wss vergeet ik nog wel wat. Of je wou waarschijnlijk per se de witte hebben? :P
Maar de S530 heeft een mooiere muis en een usb mini stick als ontvanger.
Ik snap niet dat Logitech de windows versie van het setje niet gewoon hetzelfde heeft gemaakt als de mac versie, afgezien van de mac toetsen uiteraard. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De S 510 Media Remote heeft ook zo'n USB-stick. De S 510 niet. Waarom het verschil is mij ook een raadsel. De muis van de S 530 is inderdaad wel ergonomischer. Maar aan de andere kant heeft die van de S 510 wel een strakker design :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-10-2024
de s530 werkt gewoon volledig onder windows, alt zit 1 naar links maar goed, en een kleine vertraging in het typen (wat ik overigens héél erg opvallend vind, dacht niet dat de vertraging zo erg zou zijn tegenwoordig), maar goed, voor de rest is het gewoon een geil setje, lekker wit zoals het hoort :p

[ Voor 0% gewijzigd door Matthijs op 09-11-2006 16:13 . Reden: dronken typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Ik heb het setje nu een aantal weken... Ik gebruik alleen het toetsenbord, ivm schouderklachten gebruik ik al maanden geen muis meer maar een Wacom Graphire 4 Classic :)

Maar goed, mijn probleem met dit setje: na een reboot, die ik eens in de zoveel tijd uitvoer, werken de functietoetsen aan de linker- en rechterkant niet meer. Dus de knoppen voor Home, Mail, iTunes, volume, enzovoort. Ze komen niet voor in het configuratiepanel, dus ik kan ze ook niet 'aanzetten'.
Eerst werkten de Apple-specifieke toetsen niet (dus de CMD- en Option-knop) niet meer, maar dat loste zichzelf op door even het knopje op de USB-receiver en het toetsenbord in te drukken.

Ik zal zodadelijk nog eens een nieuwe installatie van de software proberen, maar het lijkt me dat dit toch niet nodig zou moeten zijn. Iemand een andere oplossing?

EDIT: een re-install van de Logitech software heeft mijn probleem verholpen. Toch gek!

[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 09-11-2006 09:52 . Reden: probleem "opgelost" ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reiker schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:34:
<blabla>

EDIT: een re-install van de Logitech software heeft mijn probleem verholpen. Toch gek!
Topkwaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 11:24
Sinds deze morgen ook deze set. Dit werkt 10x beter dan het standaard apple toetsenbord, nu kun ik weer snel typen, zeker als je ook een laptop gewend bent...

Nog geen drivers geinstalleerd, dat doe ik maandag op m'n IntelMAC. Maar ik ben nu al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik heb hem ook sinds gisteren.

Wat een toffe set , de muis is velen malen beter dan de Mighty Mouse . Hij ligt super in de hand.

Over het toetsenbord kan ik ook kort zijn : Fantastisch . Ik heb nu denk ik een half jaar een orgineel Apple Bluetooth toetsenbord gehad . Deze vind ik veel lekkerde typen. Een soort van laptop-toetsenachtig.

Aanradertje dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Na lang wikken en wegen ben ik afgelopen zaterdag (HCC) na het in het "echt" zien van de set, overgegaan tot de aankoop van dit setje.

en ik heb er echt geen spijt van, van mijn apple tobo werkte de meestgebruikte (appeltje) toets niet al te best meer.
Dus een reden om deze aan te schaffen, ik ben er echt reuze tevreden mee, heb wel wat problemen gehad toen ik mijn powerbook uit zijn slaapstandje wilde halen, want die staat in clamshell met een 20" scherm.
En ik had het usb stikkie in mijn usb-hub van mijn monitor gestopt. dusja dat ging niet werken.
Toen ik hem daarna wel wakker kreeg, weigerde mijn muis te reageren op elke druk op welke toets dan ook, en de functietoetsen op het toetsenbord weigerden ook dienst.
na het 2x herinstalleren van de software en het direct op mijn powerbook inpluggen van de usb stick, werkte alles perfect.

De muis vind ik ook goed, heb na het bijna een jaar gebruiken van de mightymouse, als sinds enkele weken mijn vertrouwde mx-1000 van logitech aan mijn powerbook hangen, maar die functietoetsen werkten niet goed, de mx-600 voelt lichter aan en is beter geschikt voor mijn (grote) handen.

Er zit wel vertraging in gebruik van de functietoetsen van het toetsenbord maar ik denk dat dat eerder ligt aan de snelheid van mijn powerbookje dan aan de software van het toetsenbord, aangezien de volumetoetsen directer reageren dan de functietoetsen van iTunes.

Al met al in mijn ogen een goede aankoop voor een apple gebruiker, die naar een ergonomisch en passend macdesign vervanger van zijn apple invoerapparaten zoekt.

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112397

Vandaag ook dit setje ontvangen alleen krijg LCC maar niet werkend.
Iedere keer komt hij met de volgende fout:

"U kunt het voorkeurenpaneel 'Logitech Control Center' niet op deze computer openen. Neem contact op met de ontwikkelaar van deze software voor een nieuwere versie."

Heb de software al meerdere keren geherinstalleerd, maar schijnt niet te werken. Wie kan mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

nou dat heb ik dus ook gehad, toen ik hem 1 keer geinstalleerd had en alles werkte (zie ook mijn vorige post) heb hem toen gedeinstalleerd (zoek ook nog een keer met spotlight op logitech, en verwijder alle voorkeuren enzo) en probeer het nog een keer.
kijk ook nog even of er geen nieuwe drivers zijn.

edit:
hier

[ Voor 14% gewijzigd door Peentje op 05-12-2006 17:05 ]

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112397

Heb het probleem inmiddels opgelost. Het lag aan het programma USBOverDrive. Dit programma had ik geinstalleerd om die irritante mouse lag eruit te halen. Maar schijnbaar gaat dit programma niet samen met het LCC .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Wat nou als je Tiger draait en XP omdat je bootcamp gebruikt, werkt deze logitech dan wel op beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
El Gravedigger schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:14:
Wat nou als je Tiger draait en XP omdat je bootcamp gebruikt, werkt deze logitech dan wel op beide?
Natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

zal toch wel zeker

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Das wel beter dan :>

Ik zit nog even te twijfelen deze zet bij mn mini te halen binnenkort, vindt opzich wireless apple keyboard wel lekker typen, maar die muis van apple die hoef ik echt niet. Heeft logitech de muis van deze set niet los te koop oid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

El Gravedigger schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:01:
[...]

Das wel beter dan :>

Ik zit nog even te twijfelen deze zet bij mn mini te halen binnenkort, vindt opzich wireless apple keyboard wel lekker typen, maar die muis van apple die hoef ik echt niet. Heeft logitech de muis van deze set niet los te koop oid? :P
het is volgens mij de mx-600 die kun je wel los kopen maar dan moet je hema alleen even zilver-wit verven :P

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Na zelf al behoorlijk problemen gehad te hebben met de meegeleverde LCC (Logitech Control Center software) waarmee ik in de eerst instantie mijn powerbook die in clamshell stond, niet uit zijn slaapstandje kon wekken. Dat probleem was pas opgelost toen ik mijn usb stick direct op mijn powerbook aansloot en niet via de ingebouwde hub op mijn scherm.
Toen ik hem vervolgens wel wakker kreeg bleek er geen device meer te herkennen voor LCC.
Na enkele malen de boel te herinstalleren en een hoop frustratie kreeg ik de boel weer aan de gang.

Dus toen na enkele weken ik mijn gf ook een setje kado deed was ik al huiverig over welke problemen daar de kop op zouden steken.
Maar alles deed het zonder kik op haar mac mini, maar ik heb wel gezorgd dattie direct in haar mac mini zat. (de hub)

Na al enkele maanden plezierig met mijn setje te werken kwam ik erachter dat de nieuwe lcc (211) oa de dasboard functie en expose kon toewijzen aan mijn middel mouse button (scrollwheel).
Dat was nou het enige waar ik me nog aan ergerde, maarja met de problemen die ik met de installatie heb gehad, besloot ik toch maar even te wachten. Maar na een week ben ik het toch gaan proberen (wel op de mini van me gf dan :)).
Inmiddels ben ik een week verder en wenste ik dat ik het nooit gedaan had.

Als eerste heb ik gewoon de software eroverheen geinstalleerd.
Het gevolg was dat het LCC geen devices detecteerde.
Heb toen alle onderdelen gedeinstalleerd, ook met spotlight alles opgezocht van logitech en lcc,
en dat ook verwijderd.
Heel veel opnieuw geconnect met die knopjes enzo batterijen eruit software installeren software verwijderen. En dit alles ongeveer 10 keer in elk mogelijke volgorde, met telkens hetzelfde resultaat: geen gedetecteerde devices door het LCC.
Terwijl de tobo en de muis wel werken, maar de functietoetsen het niet doen, en dat is nou juist de reden dat ik dit desktopsetje voor mij en me gf heb aangeschaft.
Ik heb nu 2 keer problemen gehad met de installatie van LCC en ik kom op dezelfde problemen uit geen devices voor gedetecteerd door LCC.

Ik moet zeggen dat het best frustrerend is, in mijn ogen heb ik alles geprobeerd, weer de oude software opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan maar dat wil ik ook niet de nieuwe moet gewoon werken. Op mijn eigen powerbook heb ik nog de ouwe staan die wil ik pas vervangen als ik een goede installatie procedure heb gevonden of er een nieuwe versie uitkomt.

Wie heeft ook deze software geinstalleerd?

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Peentje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:30:
... lang verhaal dat de rotte ellende dat "LCC" heet omschrijft...
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, het gemeld in dit topic en de meeste mensen hebben het gewoon genegeerd.

Na een tijdje klojen heb ik gewoon Logitech gecontacteerd via telefoon. Toen bleek dat het 'om een bug ging waar ze nog nooit van hadden gehoord'. Onzin. Als je op het internet gaat zoeken blijkt dat die bug al sinds mei 2005 of zo bestaat, maar dat ze nog steeds niet opgelost is. Ze hebben mij dan nog 1 keer gebeld om nog wat vragen te stellen over de OS versie die ik gebruik (wat gewoon OS X 10.4 Intel is) en dat was het dan. Toch staat het al een tijdlang als 'opgelost' aangegeven. Ik heb het gewoon opgegeven en heb LCC eraf gezwierd en werk dus gewoon zonder alle functietoetsen. Keyboard-combo's in de plaats dan maar, hoewel ik de back- en forward-knoppen op de muis zeker had kunnen gebruiken.

Kortom: laat LCC er af, dan werkt het tenminste naar behoren, alleen kan je dan geen gebruik maken van de extra toetsen. Een magere oplossing, maar beter dan helemaal geen ;)

P.S.: ik wilde even een screenshot van Logitech support website uploaden, maar blijkbaar is DreamHost offline? Pingen naar hun servernames gaat nog, maar hun DNS ligt wel degelijk uit, tenminste voor mijn account. Ik zal het seffens online zetten dan maar.

EDIT: hier istie dan:

http://thesneaky.com/GoT/LCC.png

[ Voor 2% gewijzigd door Wim Leers op 07-01-2007 11:02 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Bashrat schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, het gemeld in dit topic en de meeste mensen hebben het gewoon genegeerd.

Na een tijdje klojen heb ik gewoon Logitech gecontacteerd via telefoon. Toen bleek dat het 'om een bug ging waar ze nog nooit van hadden gehoord'. Onzin. Als je op het internet gaat zoeken blijkt dat die bug al sinds mei 2005 of zo bestaat, maar dat ze nog steeds niet opgelost is. Ze hebben mij dan nog 1 keer gebeld om nog wat vragen te stellen over de OS versie die ik gebruik (wat gewoon OS X 10.4 Intel is) en dat was het dan. Toch staat het al een tijdlang als 'opgelost' aangegeven. Ik heb het gewoon opgegeven en heb LCC eraf gezwierd en werk dus gewoon zonder alle functietoetsen. Keyboard-combo's in de plaats dan maar, hoewel ik de back- en forward-knoppen op de muis zeker had kunnen gebruiken.

Kortom: laat LCC er af, dan werkt het tenminste naar behoren, alleen kan je dan geen gebruik maken van de extra toetsen. Een magere oplossing, maar beter dan helemaal geen ;)

P.S.: ik wilde even een screenshot van Logitech support website uploaden, maar blijkbaar is DreamHost offline? Pingen naar hun servernames gaat nog, maar hun DNS ligt wel degelijk uit, tenminste voor mijn account. Ik zal het seffens online zetten dan maar.

EDIT: hier istie dan:

http://thesneaky.com/GoT/LCC.png
Dus logitech informeren over je probleem heeft geen zin, dat valt me weer tegen van zo'n bedrijf wat over het algemeen kwalitatief goede producten afleverd, daar hoort dan ook een stukje service bij al zeg ik het zelf.
Maar het is voor mij geen optie om zonder de functie toetsen te werken, dat is nou juist de reden van de aanschaf van het tobotje, had anders net zo goed een tobo van 20 euros aan kunnen schaffen samen met de al in mijn bezit zijnde mx-1000 die nu stof ligt te happen.

Er blijken hier geen mensen te zijn met het probleem, dat zou kunnen betekenen dat ze niet de geupdate software draaien en wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ze niet willen reageren of imenad negeren.

Ik wacht de volgende LCC versie maar af en probeer ondertussen de meegeleverde versie nogmaals te installeren op de mini van me gf, en dan maar hopen dat die het wel weer wil gaan doen.

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Peentje schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:27:
[...]

Dus logitech informeren over je probleem heeft geen zin, dat valt me weer tegen van zo'n bedrijf wat over het algemeen kwalitatief goede producten afleverd, daar hoort dan ook een stukje service bij al zeg ik het zelf.
Maar het is voor mij geen optie om zonder de functie toetsen te werken, dat is nou juist de reden van de aanschaf van het tobotje, had anders net zo goed een tobo van 20 euros aan kunnen schaffen samen met de al in mijn bezit zijnde mx-1000 die nu stof ligt te happen.

Er blijken hier geen mensen te zijn met het probleem, dat zou kunnen betekenen dat ze niet de geupdate software draaien en wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ze niet willen reageren of imenad negeren.

Ik wacht de volgende LCC versie maar af en probeer ondertussen de meegeleverde versie nogmaals te installeren op de mini van me gf, en dan maar hopen dat die het wel weer wil gaan doen.
Valt inderdaad hard tegen...

Nieuwe software helpt niet, de vorige update maakt helemaal geen verschil. Logitech's Mac software staat er om bekend om zeer sucky te wezen.. |:(

Volgens mij komt dit probleem enkel voor bij laptops en laat nou net het merendeel van de mensen die deze set hebben, dat op een desktop gebruiken. Als je geen sleep modus gebruikt - wat (achterlijk) veel mensen doen, heb je er ook geen last van. Waarschijnlijk labelt Logitech dit probleem dus als "no-fix"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alleen hun mac software hoor. Ik heb me er al bij neergelegd en koop alleen nog maar dit soort hardware als het standaard volledig zonder toegevoegde drivers werkt.

Met de M-Audio sonica heb ik zelf zo'n soort ervaring. De driver hiervoor verhindert dat m'n mac mini in slaap gaat en laat hem af en toe hangen bij het in slaap vallen. M-Audio doet er niets aan en maakt geen nieuwe drivers voor dit apparaat. De M-Audio transit daarentegen, wat exact hetzelfde apparaat is met een andere stikker er op wordt wel weer goed ondersteund, maar daar heb ik weer niks aan. Het advies van M-Audio is dus om te upgraden naar de transit. Yay :/

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 07-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Ach ok maar toch moet het niet kunnen, je brengt een prodeuct op de markt voor macgebruikers, en dan moet je zorgen dat je software ook in orde is vindt ik.

Maar nogmaals ik hoop dat de volgende update de problemen oplost, ik bedoel ze moeten toch zelf ook wel weten dat er bugs in die software zitten?

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Even samenvatten, als je je mac in slaapstand gooit dan werkt het slecht en als je hem afsluit dan werkt het goed. Dan heb je toch een oplossing, gewoon even afsluiten. Met die snelle C2D processoren is dat ding in no time weer opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 143246 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:09:
Even samenvatten, als je je mac in slaapstand gooit dan werkt het slecht en als je hem afsluit dan werkt het goed. Dan heb je toch een oplossing, gewoon even afsluiten. Met die snelle C2D processoren is dat ding in no time weer opgestart.
No time?
1) Ongeveer 1.5 tot 2 minuten voordat je OS + start-up apps (QuickSilver, VirtueDesktops, etc.) zijn opgestart
2) Al je applicaties waar je mee bezig was + files openen

Dat is wel ff meer als no time... en wat is anders het nut van sleep mode? Het feit dat alles precies staat waar ik het heb achtergelaten vind ik net het nuttige en leuke aan sleep mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accepteer je dat ook van bijv je auto? Ja, je kan niet stationair stilstaan voor een stoplicht, maar ach, de motor is toch zo weer gestart?

De genoemde oplossing is dus geen oplossing, maar een slechte workaround rond belabberd programmeerwerk van logitech. Zulk spul hoort gewoon te werken als je het koopt, zonder allerlei vage issues. Werkt het niet, dan is het product gewoon defect en mag het terug naar de winkel. Doen veel mensen dat, dan weigeren winkels het nog in het assortiment op te nemen en zouden in theorie zulke waardeloze producten vanzelf moeten verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Dat is probleem A, ikzelf heb dat nu niet meer ik gebruik de meegeleverde software van de cd, ik weet de versie niet want ik heb de cd weggepleurd, omdat je bij logitech altijd online de nieuwste kan halen....

Bij me gf haalt hij hem echter netjes uit slaapstand alleen de drivers en dus het LCC werkt niet, daardoor zijn de functie toetsen niet te gebruiken, bij haar staat de nieuwste versie erop (121).
Want met die nieuwe versie kan je oa. expose toewijzen aan je middelste muisknop want standaard is op de muizen van apple. Dat is dus de reden van de overstap, en meestal is een nieuwe versie een vooruitgang, maar in dit geval dus niet echt.

Het in een keer werkend krijgen van het set is me in geen van beide gevallen gelukt, en met die nieuwe drivers/LCC werkt de hele shit niet meer.

En de opmerking van dan start je toch opnieuw op kan ik aan de ene kant wel begrijpen, (maar lost het belangrijkste probleem niet op, en dat is dat hij de functietoetsen niet herkend) maar wij hebben allebei nog een G4 dus zo supersnel gaat dat niet en ja uit de slaapstand is ongeveer 2 seconden en zo snel start volgens mij geen enkele mac op!!!!
En zeker niet met al je openstaande programmatuur.

Nogmaals, ik hoop dat het in de nieuwe versie allemaal opgelost is

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Peentje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:35:
[...]

Dat is probleem A, ikzelf heb dat nu niet meer ik gebruik de meegeleverde software van de cd, ik weet de versie niet want ik heb de cd weggepleurd, omdat je bij logitech altijd online de nieuwste kan halen....

Bij me gf haalt hij hem echter netjes uit slaapstand alleen de drivers en dus het LCC werkt niet, daardoor zijn de functie toetsen niet te gebruiken, bij haar staat de nieuwste versie erop (121).
Want met die nieuwe versie kan je oa. expose toewijzen aan je middelste muisknop want standaard is op de muizen van apple. Dat is dus de reden van de overstap, en meestal is een nieuwe versie een vooruitgang, maar in dit geval dus niet echt.

Het in een keer werkend krijgen van het set is me in geen van beide gevallen gelukt, en met die nieuwe drivers/LCC werkt de hele shit niet meer.

En de opmerking van dan start je toch opnieuw op kan ik aan de ene kant wel begrijpen, (maar lost het belangrijkste probleem niet op, en dat is dat hij de functietoetsen niet herkend) maar wij hebben allebei nog een G4 dus zo supersnel gaat dat niet en ja uit de slaapstand is ongeveer 2 seconden en zo snel start volgens mij geen enkele mac op!!!!
En zeker niet met al je openstaande programmatuur.

Nogmaals, ik hoop dat het in de nieuwe versie allemaal opgelost is
Mijn probleem was dus: Bashrat in "Logitech Cordless Desktop S 530 for Mac"

Maar blijkbaar ben ik nog iets vergeten in die post... Het was namelijk ook zo dat de command en option toetsen (of was het nou command en control? te lang geleden, vergeten) VERWISSELD waren qua functionaliteit... 8)7 |:( |:(

Compleet onwerkbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Hier nog iemand met het probleem dat het niet wilt werken dat LCC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie kunnen zo met z'n allen net zo'n topic beginnen als dat over de logitech luidsprekers met plopgeluiden (zie audio & video) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:06:
Jullie kunnen zo met z'n allen net zo'n topic beginnen als dat over de logitech luidsprekers met plopgeluiden (zie audio & video) :+
Ja en dan tezamen een link sturen naar logitech :) kunnen ze het lezen

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peentje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:10:
[...]

Ja en dan tezamen een link sturen naar logitech :) kunnen ze het lezen
Ik geloof dat het bij de ploppende speakersets wel succes gehad heeft uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-04 13:40
Matthijs schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:55:
Ik wil hem ook bestellen (omdat hij bij mijn glossy-witte Benq FP93V scherm past).. Vraag me alleen af of alle multimediaknoppen in Windows ook naar behoren functioneren (zoals de iTunes knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49424

FritsYpeij schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:19:
[...]

Ik wil hem ook bestellen (omdat hij bij mijn glossy-witte Benq FP93V scherm past).. Vraag me alleen af of alle multimediaknoppen in Windows ook naar behoren functioneren (zoals de iTunes knoppen)
Tsja, ik weet niet hoe het precies in Windows zit en tooltjes om zelf toetsen toe te kennen aan iTunes controls (zoals Synergy voor OS X), maar ikzelf gebruik de iTunes knoppen van deze set helemaal niet. Ik was namelijk al veel eerder gewend aan "zelfgemaakte" controls, dus tja...

Maargoed, zoals ik al zei: ik weet niet hoe makkelijk dat is op Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
FritsYpeij schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:19:
[...]

Er staat geen Windows toets op, geen alt toets, maar dat zijn enkel de opdrukken en je kan het wel gewoon gebruiken in Windows. De contextmenu-toets echter is er helemaal niet, alsook printscreen en break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Thanks voor de snelle replys! Ik gebruik op dit moment een apple keyboard in Windows, geen problemen met toetsen die er anders uitzien, dat printscreen mist is jammer.

Ben namelijk benieuwd of die iTunes knoppen als "algemene" windows mediatoetsen kunnen functioneren :) Ik gebruik iTunes niet als primaire mediaplayer, maar Winamp. Die pakt de standaard mediatoetsen ook gewoon op.

Ik zal het setje wel gewoon aanschaffen en de windows-software van logitech installeren. Het spul lijkt zoals al eerder in deze draad gezegt sterk op materiaal wat "speciaal voor Windows" is gemaakt.

Ik doe nog wel verslag van mijn ondervindingen. Kan niet wachten, mooi spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:38

fabulaus

Ja toch

Heb wat foto's bekeken en het is inderdaad een mooi setje, alleen vind ik het zonde om een USB-stick in mijn Mcbook te moeten prikken terwijl hier standaard Bluetooth ingebouwd zit. Is er niet een soortgelijk (iig wit) setje verkrijgbaar dat gewoon via bluetooth werkt?

Edit: De bluetooth muis en keyboard van apple zelf vind ik er ook wel gelikt uit zien, wel een stuk duurder maar ieder bluetooth desktop setje kost zo'n 90 á 130 .. en voor de apple variant ben ik 113 euro kwijt, dus dat is nog redelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door fabulaus op 11-01-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Off-topic: Weet er iemand toevallig welke speakers je hier (net niet) ziet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/656b6ee0b084182e08504de57e82c9e0/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104653 op 18-01-2007 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-04 23:17
En een vraag, ik heb dus ook dit setje maar nu heb ik usb-reciever ff ontkoppeld en nu doen mijn functie toetsen het niet meer.... (spotlight, itunes etc.)

Edit: heb het waarschijnlijk al gevonden, even een reinstall doen van de logitech set (zoals staat beschreven in een eerdere reply)

1. Ik trek de usb reciever uit mijn macbook
2. Ik doe deze weer terug
3. Toetsenbord gevonden & geen muis
4. Multimediaknoppen werken niet meer & muisknoppen...
5. LCC 211

Beetje boel waardeloos dit, iemand dit probleem opgelost?

[ Voor 59% gewijzigd door Gamebytes op 18-01-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Anoniem: 104653 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 02:55:
Off-topic: Weet er iemand toevallig welke speakers je hier (net niet) ziet?

[afbeelding]
Logitech Z-4i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Gamebytes schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:33:
En een vraag, ik heb dus ook dit setje maar nu heb ik usb-reciever ff ontkoppeld en nu doen mijn functie toetsen het niet meer.... (spotlight, itunes etc.)

Edit: heb het waarschijnlijk al gevonden, even een reinstall doen van de logitech set (zoals staat beschreven in een eerdere reply)

1. Ik trek de usb reciever uit mijn macbook
2. Ik doe deze weer terug
3. Toetsenbord gevonden & geen muis
4. Multimediaknoppen werken niet meer & muisknoppen...
5. LCC 211

Beetje boel waardeloos dit, iemand dit probleem opgelost?
Tsja lees mijn verhaal maar enkele posts terug, hetzelfde probleem en nog steeds niet opgelost, ik wacht nu op de nieuwe versie van LCC en ik hoop dat dat het probleem op lost.
Maar in ieder geval toch goed dat je het even meldt dan weet ik dat ik er niet alleen voor sta :)

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Ik heb ook even een e-mailtje gedropt bij de customer service kijken hoe daar op word gereageerd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205534

versie 2.13 is donderdag gereleased van LCC, zijn hiermee de problemen opgelost icm intel mac? dan schaf ik me er volgende week ook eentje aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Bij mij zijn de problemen tot dusver nog niet opgelost, vind mijn toetsenbord en muis wel nu wanneer ik connect druk maar functie toetsen werken niet.

En er is weer een mailtje naar de support van logitech.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebytes op 21-01-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 15:31

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de set sinds gisteren ook. Gisteren geinstalleerd. Driver CD bleek waardeloos. Want die versie werkt niet met een Intel Mac. De nieuwste versie van de Logitech site gehaald, en dat werkte prima.

Totdat ik vanmorgen de Mac aanzette. LCC herkent dan wel, dan weer niet de hardware. Soms werkt het 5 minuten en dan "is hij de verbinding weer kwijt". Terwijl muis & tobo verder prima werken.

Overigens, er zit ook een fijn programma ingebouwd waar Logitech niets van claimed te weten dat je UI een stuk trager maakt. Je kan het verwijderen, want LCC gebruikt het totaal niet.

Je kunt er hier meer over lezen om die troep te verwijderen.

De reden dat ik deze set gekocht heb is om de extra functies op muis en toetsenbord. Anders had ik net zo goed mijn Apple Keyboard en Logitech G5 Laser muis kunnen gebruiken :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

MST_Morpheus schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:42:
[...]

Ik heb de set sinds gisteren ook. Gisteren geinstalleerd. Driver CD bleek waardeloos. Want die versie werkt niet met een Intel Mac. De nieuwste versie van de Logitech site gehaald, en dat werkte prima.

Totdat ik vanmorgen de Mac aanzette. LCC herkent dan wel, dan weer niet de hardware. Soms werkt het 5 minuten en dan "is hij de verbinding weer kwijt". Terwijl muis & tobo verder prima werken.

Overigens, er zit ook een fijn programma ingebouwd waar Logitech niets van claimed te weten dat je UI een stuk trager maakt. Je kan het verwijderen, want LCC gebruikt het totaal niet.

Je kunt er hier meer over lezen om die troep te verwijderen.

De reden dat ik deze set gekocht heb is om de extra functies op muis en toetsenbord. Anders had ik net zo goed mijn Apple Keyboard en Logitech G5 Laser muis kunnen gebruiken :/
welkom bij de club

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Raar , ik heb deze set al 3 maanden en heb maar 2 keer de LCC te hoeven instaleren.

Tevreden klant hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
carfreak02 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:41:
Raar , ik heb deze set al 3 maanden en heb maar 2 keer de LCC te hoeven instaleren.

Tevreden klant hier :)
Jij reboot wss elke keer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Bovenstaande ervaringen lijken totaal niet op mijn ervaringen met de set. Ik gebruik de set nog steeds tot volle tevredenheid. Elke keer als er een nieuwe versie van LCC uitkomt, installeer ik die direct en het is me nog nooit overkomen dat de muis of het toetsenbord niet herkend werden of anderszins niet goed werkten.

Ik gebruik de set ook onder Windows op m'n pc en daar heb ik voor de muis de nieuwste SetPoint drivers geïnstalleerd. De muis wordt herkend als een MX600 en ik heb de sneltoetsen via de software ingesteld. Maar net zo gemakkelijk steek ik de usb-receiver weer in m'n MacBook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 11:24
In sommige programma's werkt de scrollwheel indrukken niet en dit de reden om hem zonder drivers te gerbuiken op een andere mac.

Daarnaast als je aan het werken bent, en soms werkt LCC wel en soms niet en dat je dan met verschillende muissnelheden zit, heb ik echt een sch*rft hekel aan.

Ik ga nog eens testen met de nieuwste drivers, mocht dit niet werken blijft hij op mijn G5 zonder drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Ik heb het setje nu al een tijdje binnen en aangesloten op een windows-bak.

zoals Canaria hierboven al verteld wordt de muis gewoon herkend.

Het toetsenbord is spijtig genoeg andere koek. De meeste toetsen heb ik nu wel werkend, behalve de scrolltoetsen aan de linkerkant op het tb, en de iTunes en iPhoto toetsen. De rest (volume, media keys enz.) heb ik geremapt met keytweak (http://webpages.charter.net/krumsick/) via half teach mode. voor de rest: hardstikke mooi ding hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Ik heb zelf de logitech desktop de muis is eigenlijk gewoon een MX600, zo word hij ook herkend bij system preferences.
Het keyboard vind ik persoonlijk niet super de knoppen worden in reviews omschreven als sponzig en zo voelt het ook aan.
Alle knoppen zijn volledig programmeerbaar.
Je moet wel de laatste drivers binnenhalen bij de logitech site als je een intel mac hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door ismael86 op 05-02-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de MX600 als test aan de kant gegooid en mijn G5 Laser weer aangesloten. Tot nu herkend de Logitech software zowel de muis als het toetsenbord, en werken de extra toetsen ook gewoon. Het lijkt erop dat de muis roet in het eten gooit.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Anoniem: 191350

Ik heb dit setje sinds vandaag
tot nu toe erg lekker setje geen problemen met vanuit de slaapstand geen functietoetsen herkennen
heb wel de nieuwste driver geinstalleerd

ook met de meegeleverde driver geen problemen gehad
Intel Mac core 2 duo 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Pagina: 1 2 Laatste