[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me pc verkocht en twijfel nu over een imac 20" of weer een windos systeem.

Ik game in iedergeval al niet meer.
Volgend jaar ga ik een grafische opleiding volgen dus heel de adobe zooi gebruik ik, werkt dat lekker met imac intel.

Maar ik heb een paar vragen.

Hoe zit het met het geluid dat de imac zelf maakt : koeling/hdd dat is bij mij zeer belangrijk.
De ingebouwde geluidskaart: is dat een goede ik ben een groote muziek liefhebber en heb een fatsoenlijke geluidset eraan hangen.

Ik ben echt noob op gebied van mac. maar ga ik tegen dingen oplopen kwa gebruik ik maak heel wat uren achter de pc en ken windos van voor naar achter uit me kop, en de overgang naar mac. zal een groote verandering zijn.

Aleen waar ik van baal is dat de studente korting vanaf 18 jaar geld :S terwijl ik volgend jaar ga studeren en nog geen 18 ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

review over geluidsniveau: klik
Van de autoriteits-review-site ivm geluidsniveau van pc's.

Ze hebben zowieso een veel dikkere en massievere behuizing dan de mac mini bvb, en dat dempt ook al heel aardig.

De mac mini maakt wel een licht storend brommetje (die fan hadden ze wel wat beter kunnen lageren imo, voor zo een duur doosje. Voor de rest prima tevreden met de mini)

In elk geval ga je nauwelijks een gelijkaardig krachtige design pc vinden die zo weinig geluid produceert. Je gaat er echt geen last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Ja dat kan. Als je een beetje meer je best had gedaan en de search had gebruikt had je het in dit topic kunnen vinden.

*klik*
Bedankt voor je reactie, maar dat bedoel ik niet precies. Dat wat jij aangeeft is met een extra programma. Wat ik bedoel is een extra dock wat je in het OS kan aanmaken. Zelfde als wat er nu is alleen één extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 07:05
Ok nu ben ik aan de beurt om wat te vragen 8)

Ik ga aankomend weekend voor het eerst in mijn leven een Mac kopen.
Ik kies voor de 17" Imac maar wil graag het geheugen daarvan uitbreiden met 512mb. Omdat via Apple te doen kost me dat €100 extra. Nu heb ik op Internet rond gekeken en ben terecht gekomen op de site Mailamac. Ik kan daar 512mb voor €37,50 bestellen.(512MB module voor iMac Intel, MacBook en Mac Mini Intel (DDR2 SO PC667/5300) )
vraag 1: Als ik die er bij plaats werkt dat dan op dual channel?
vraag 2: Is dat makkelijk bij te plaatsen voor iemand die nog nooit met een Imac gewerkt heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadonder schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:18:

Ik kies voor de 17" Imac maar wil graag het geheugen daarvan uitbreiden met 512mb. Omdat via Apple te doen kost me dat €100 extra. Nu heb ik op Internet rond gekeken en ben terecht gekomen op de site Mailamac. Ik kan daar 512mb voor €37,50 bestellen.(512MB module voor iMac Intel, MacBook en Mac Mini Intel (DDR2 SO PC667/5300) )
vraag 2: Is dat makkelijk bij te plaatsen voor iemand die nog nooit met een Imac gewerkt heeft?

Alvast bedankt!
Aan de onderkant van je iMac zit een plaatje wat je weg kan helen en daar prik je het geheugen bij, Thats it. (Staat ook duidelijk in het boekje wat erbij zit)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kadonder schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:18:

Alvast bedankt!
antwoord vraag 1. Als je CAS latency's het zelfde zijn dan werkt het idd in dual channel. Daarvoor heb je niet speciaal 2x de zelfde dimm nodig met even veel geheugen.

tip: Stop wel fatsoenlijk geheugen in je Mac. Bijvoorbeeld van Kingston. Het is zonde om daar op de bezuinigen en je heb dan een grotere kans dat het goed functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 07:05
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:20:
[...]

Aan de onderkant van je iMac zit een plaatje wat je weg kan helen en daar prik je het geheugen bij, Thats it. (Staat ook duidelijk in het boekje wat erbij zit)
Bedankt voor je reactie.
Weet je toevallig ook het antwoord op mijn eerste vraag?
En hoe zit het geheugen standaard in de Imac, 2x 256 of 1x 512mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:10:
Ik heb me pc verkocht en twijfel nu over een imac 20" of weer een windos systeem.

Ik game in iedergeval al niet meer.
Volgend jaar ga ik een grafische opleiding volgen dus heel de adobe zooi gebruik ik, werkt dat lekker met imac intel.
Let wel dat adobe zooi pas vanaf het voorjaar 2006 universal gecompileerd is. Dat houdt in dat je nu nog zal moeten emuleren. Dit is echter prima te doen mits je genoeg ram hebt (koop m standaard met 512 en neem er dan via de pricewatch nog een kingston reepje bij)
Ik ben echt noob op gebied van mac. maar ga ik tegen dingen oplopen kwa gebruik ik maak heel wat uren achter de pc en ken windos van voor naar achter uit me kop, en de overgang naar mac. zal een groote verandering zijn.
Om de stap iets kleiner te maken: Windows is ook te installeren op je mac op een aparte partitie dmv bootcamp. Daarover is een heel topic in APL. Ook kan je daar goed mee gamen :)
Aleen waar ik van baal is dat de studente korting vanaf 18 jaar geld :S terwijl ik volgend jaar ga studeren en nog geen 18 ben.
Studentenkorting kan je gewoon gebruiken zolang je online besteld. Via een linkje rechtsboven in de online apple store (nl) kan je naar de store, vul daar gewoon de naam en plaats van je toekomstige school in, daar doen ze echt niet moeilijk over, overgens studeer je neem ik aan nu ook al? Die leeftijd zal ook geen probleem zijn lijkt me.
Ze controleren vrijwel nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iMac is 100 euro in prijs verlaagd :D en is daarbij even duur als de 2,0 Ghz (witte) MacBook
(om de keuze voor mij nog eens iets moeilijker te maken :P)

Was al als nieuw topic gepost, maar was een slotje op gezet (reden was te begrijpen aangezien je het beter hier kon melden), zie ook Apple verlaagt de prijzen credits gaan dan ook naar Kadonder :P

(edit)
Hmm, ik bedenk me opeens dat dit een stragie kan zijn om de laatste Core Duo's kwijt te raken zodat ze de Conroe kunnen introduceren :9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:15:
Studentenkorting kan je gewoon gebruiken zolang je online besteld. Via een linkje rechtsboven in de online apple store (nl) kan je naar de store, vul daar gewoon de naam en plaats van je toekomstige school in, daar doen ze echt niet moeilijk over, overgens studeer je neem ik aan nu ook al? Die leeftijd zal ook geen probleem zijn lijkt me.
Ze controleren vrijwel nooit ;)
Ik ben nu slechts 15 en ben gslaagt en ga volgend jaar een studie doen.

Met de prijsverlaging en studente korting heb je voor nog geen 1600euro een imac 20" nog een berg geld maargoed komt ook nog en geld bij voor wat extra ram.

Ben 2e hands ook flink aan het zoeken.Wil zograag een apple aleen waarom moeten ze zo duur zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:22:
[...]

dat werkt dus niet,
heb ze gepaird maar als ik, bladeren door apparaat doe kan ik wel dingen naar me telefoon sturen maar niks ontvangen, ik krijg geen mapjes te zien ofzo
Dat bladeren door apparaat werkt niet goed met Nokia's. Je kunt wel gewoon items vanaf je telefoon naar je Mac sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bigs schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:07:
[...]

Dat bladeren door apparaat werkt niet goed met Nokia's. Je kunt wel gewoon items vanaf je telefoon naar je Mac sturen.
Dat is een beetje een generalisatie. Bij mij werkt het prima. Ik heb een Nokia 6230i. Snel is anders, maar het werkt wel. Ik heb een series 40 telefoon, weet niet of dat nog uitmaakt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop er over na te denken om er een ander toetsenboard en muis te kopen. Mijn oog is op deze gevallen. Is er misschien iemand die hiermee ervaring heeft en weet of dit ook op een Intel Mac werkt? Tevens heb ik met bootcamp Windows erop gezet, zou dit geheel wel daarmee overweg kunnen? Dus als ik op mijn Mac onder Windows werk, doet alles het dan wel naar behoren? Ik hoop dat er mensen zijn die dit al hebben en me wat meer kunnen vertellen.

Mocht dat nou niet het geval zijn, misschien heeft iemand nog een suggestie over een goed en mooi (wit) toetsenboard met muis erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waarom zou een toetsenbord waar zelfs "for Mac" in de naam staat niet op een Mac werken? :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

USB toetsenborden zijn standaard dingen. De speciale knopjes werken dan wel niet zonder dat er software geïnstalleerd moet worden, maar de normale toetsen doen het altijd, Mac of PC. Een willekeurig PC toetsenbord werkt zelfs al op een Mac, de windows toets is dan de command toets. Dus een speciaal Mac toetsenbord zal zeker werken :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

yup. Ik heb ook gewoon een Logitech USB tobo aan m'n intel iMac hangen, dat werkt prima. Ik heb alleen de plek van de appel-toets even verplaatst van de windows-toets naar de alt-toets. Die zit namelijk direct naast de spatiebalk, net zoals op apple-toetsenborden. Dat verplaatsen kan gewoon in System Preferences ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de muis ervan en kan het alleen maar aanraden!
Werk momenteel op een apple toetsenbord, maar die toetsen blijven soms "steken" als je snel typt...
echt wel een mooi setje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na alle reacties ga ik er maar één halen. Tenminste, als ik een winkeltje kan vinden die hem op voorraad heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

-wrong topic ging over G4 imac-

[ Voor 93% gewijzigd door doc op 19-06-2006 23:16 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hardwaretotaal...7f034be832810c60e2fef079e is dit het ram voor de iMac? de naam klopt volgens mij, wou het alleen even zeker weten ivm dat er staat dat het laptop geheugen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Je hebt ook laptopgeheugen nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus het is de goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ja mn jongen, als de latency klopt en het typenummer overeenkomt met eerdere posts uit dit topic, dan mag je er van uit gaan dat het de juiste module is. En nu mag je ons handje loslaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb precies het zelfde geheugen erin zitten en werkt perfect en zonder problemen (tot nu toe ;) ). Let wel op dat je je standaard 512mb er uit haalt en op deze plaats het 1gb reepje plaatst. De reep van 512mb stop je in het andere slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Dat hoefte ik niet te doen met de 1GB reep die ik er in het gestopt. Die kon gewoon op het vrije plekje. :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Ik heb nu 1 GB in mijn Intel iMac zitten, en overweeg er een extra GB bij te doen. Echter; is het de moeite waard? Wat is hetgeen waaraan je het meeste merkt dat die extra GB erbij zit? Is dat bijv. dat je dat ronddraaiende gekleurde schijfje (equivalent van de zandloper in Windows) dan minder of nauwelijks meer zal zien (en dus minder lang hoeft te wachten op je machine)?

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Dat vooral ja.. Als je bijvoorbeeld Illustrator & Photoshop (Rosetta) en Parallels plus een aantal randprogramma's (Safari, Mail etc) tegelijk wilt draaien dan is 1GB allang niet genoeg meer..

[ Voor 9% gewijzigd door Matias op 29-06-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Heeft er iemand toevallig een Creative Megaworks 2.1/5.1 setje aan z'n iMac hangen? Toen ik mijn MacBook Pro had werkte deze daar niet op, nu vraag ik me af of dit software of hardwarematig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaxje op 30-06-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18
wat voor speciale ingang heeft zo'n creative dan dat het analoog en optisch niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
markclausing schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:57:
wat voor speciale ingang heeft zo'n creative dan dat het analoog en optisch niet werkt?
Analoog werkte hij wel, digitaal niet. Nu weet ik niet of het aan de MacBook lag (ik heb hem teruggestuurd ivm andere problemen) of dat de set digitaal misschien niet goed compatible is met mac?
Vandaar de vraag of iemand dit heeft getest/met een creative/mac opstelling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Intel iMac nou een dual link DVI aansluitmogelijkheid? Er staat wel Mini DVI dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk... maar ik wil het graag even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:55:
Heeft de Intel iMac nou een dual link DVI aansluitmogelijkheid? Er staat wel Mini DVI dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk... maar ik wil het graag even zeker weten :)
Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter
Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter
Apple mini-DVI-naar-video-adapter

dus je kan de monitor van de iMac gebruiken + 1 externe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:14:
[...]

Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter
Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter
Apple mini-DVI-naar-video-adapter

dus je kan de monitor van de iMac gebruiken + 1 externe
Met Dual Link kan je een 30 inch Apple Cinema Display aansluiten ;) dat is waar het me om gaat. Eigenlijk bedoel ik dus of er mini-DVI naar dual link DVI adapters bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:22:
[...]

Met Dual Link kan je een 30 inch Apple Cinema Display aansluiten ;) dat is waar het me om gaat. Eigenlijk bedoel ik dus of er mini-DVI naar dual link DVI adapters bestaan ;)
o, dat kan niet,
De grafische voorzieningen van de iMac zijn bovendien geschikt voor aansluiting van een 23-inch Apple Cinema Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Te laat :P

[ Voor 99% gewijzigd door Daedalus op 01-07-2006 21:21 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ej,

Ik zit al een tijdje tegen een macbook (pro) of iMac aan te hikken, maar ik vroeg me nu eigenlijk af of ik mijn huidige 5.1 setje erop aan kon hangen. Ik d8 zelf van niet, maar ik zou dit wel erg zonde vinden :(

Als deze niet rechtstreeks eraan kan, wat moet ik er dan tussen leggen om het wel voor elkaar te krijgen?

mvg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:37:
Ej,

Ik zit al een tijdje tegen een macbook (pro) of iMac aan te hikken, maar ik vroeg me nu eigenlijk af of ik mijn huidige 5.1 setje erop aan kon hangen. Ik d8 zelf van niet, maar ik zou dit wel erg zonde vinden :(

Als deze niet rechtstreeks eraan kan, wat moet ik er dan tussen leggen om het wel voor elkaar te krijgen?

mvg!
Als je het niet kan aansluiten, kun je de Create DDTS-100 overwegen :)
pricewatch: Creative Decoder DDTS-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:37:
Ej,

mvg!
Hier zit ik ook mee, ik denk ook na over een Apple iMac, maar heb nog een 'ouderwetse' 5.1 speakerset met 3 van die kabels, dat gaat niet lukken denk ik. Anders koop ik -zodra ik geld heb- gewoon een nieuwe set, zo duur was deze gelukkig niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
In de Apple store konden ze me vertellen dat een iMac waarschijnlijk niet aan een 5.1 set gehangen kan worden, als oplossing werd dan een externe geluidskaart gegeven :) Wat dat dan zou moeten zijn heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's leuk maar zit hier met een audigy2 van toen 100 euro een setje van 150 euro :S gooi ik niet graag ff op straat ;) van die kaart kan ik nog begrijpen :P maar dat setje doet het gewoon goed dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even zoekt naar de door mij genoemde oplossing, de Creative DDTS-100, zie je dat dit een soort mini-reciever is waar je tot 4 digitale (zoals de iMac) en 4 analoge bronnen op kan aansluiten. Deze stuurt hij dan naar zijn 3 analoge uitgangen zoals je die nu ook op je Audigy 2 kaart hebt :) zo kan je die dus aan je 5.1 speakerset aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had wat te vroeg gepost wat dat betrefd :) Had er nog naar gekeken en gelijk een review gelezen (was maar 1 echt bruikbare en die moet je dan ook nog via een omweg te pakken krijgen :? ). Ziet er indd goed uit, op de afstandbediening na ;)

Dat is ook meteen een rot punt. Ik heb dan 3 'afstandbedieningen': van mijn 5.1, van die decoder en van de iMac zelf

Moet dan denk de eerste 2 voluit zetten zodat ik het voor de rest gewoon met die frontrow-ding kan doen ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je de iMac digitaal aansluit kun je daar geen volume meer op regelen. Die staat dan altijd maximaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat eigenlijk voor LCD die erin zit? kan nergens iets vinden over bijvoorbeeld de responsetijd etc.
DiGiSTORM_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:38:
Die van het 20" model is dezelfde als die van de Cinema Display 20", en dus ook die van de Dell FPW2005. Tenminste, zo werd het gebracht, en de specs komen iig kwa Cinema Display en iMac overeen. De 17" heeft stuk lagere specs, daar zit denk ik een goedkoper paneel in...
Oow, dat is interessant. En hoe verhoudt dat scherm zich tegen de nr. 1 op Tweakers, de 20" Samsung 205BW? ( http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=50086004 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:11:
Wat is dat eigenlijk voor LCD die erin zit? kan nergens iets vinden over bijvoorbeeld de responsetijd etc.
[...]
Oow, dat is interessant. En hoe verhoudt dat scherm zich tegen de nr. 1 op Tweakers, de 20" Samsung 205BW? ( http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=50086004 ).
Als je nou een beetje onderzoek doet luie wammes ;)

Gewoon van www.apple.com/imac > what's inside gehaald:

Typical brightness:
250 cd/m (17-inch model);
280 cd/m (20-inch model)

Typical contrast ratio:
500:1 (17-inch model);
800:1 (20-inch model)

Typical viewing angle:

17-inch model
140° horizontal
120° vertical

20-inch model
170° horizontal
170° vertical

Specs samsung:
Helderheid:300cd/m2
Responsetijd: 6ms G to G
Contrast: 700:1
Kijkhoek:160/160

Kortom het display van Apple is in principe een stukje beter. Het verschil is sowieso niet echt zichtbaar maar men staart zich tegenwoordig liever blind op specs dan op schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een vraag deze week gaat het eindelijk gebeuren een 20" imac.
Aangezien ik zeer veel photoshop gebruik en hier lees dat cs2 geemuleerd moet worden zijn er andere versies die niet geemuleerd hoeve worden ps7?
Of is er ondertusse al wel een versie van cs2 die goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:21:
Aangezien ik zeer veel photoshop gebruik en hier lees dat cs2 geemuleerd moet worden zijn er andere versies die niet geemuleerd hoeve worden ps7?
Nee: alle Photoshop versies tot nu toe zijn voor PPC gemaakt en moeten dus geemuleerd worden op een Intel Mac. Adobe verwacht de eerste universal (PPC en Intel) Photoshop in het eerste kwartaal van 2007 te lanceren. Het beeste zal Photoshop CS3 gaan heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:21:
Heb zelf zo'n 20" iMac, gewoon de standaard versie alleen de 512mb vervangen voor 2gb.
En CS2 draait daar erg vlot op,

Hier voor had ik een eMac G4 1Ghz 1gb en heb het idee dat deze een stuk trager was.
Dus opzich draait het goed, al zal CS3 waarschijnlijk wel sneller / beter lopen....

[ Voor 3% gewijzigd door Hexley op 19-07-2006 09:46 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2007 pas phoe dat is ook wel balen.

Had nog ee vraag ik wil graag tv kijken op me mac nu dacht ik er aan dus dit te kopen:

http://store.apple.com/Ap...D?mco=CC85833B&nplm=TH294

Daar gaat gewoon een coax kabel in denk ik?

Of zijn er betere alternatieven rond de 100euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:14:
2007 pas phoe dat is ook wel balen.

Had nog ee vraag ik wil graag tv kijken op me mac nu dacht ik er aan dus dit te kopen:

http://store.apple.com/Ap...D?mco=CC85833B&nplm=TH294

Daar gaat gewoon een coax kabel in denk ik?

Of zijn er betere alternatieven rond de 100euro?
Specifications

Host Interface: USB 2.0
Host Connector Type: USB A Type
TV Tuner: Analogue TV tuner, Cable and antenna ready.
Supports up to 125 channels.
Supports NTSC/PAL signals
Audio : Mono
Recording Format: MPEG-1, MPEG-2, Software compression
Recording Size: Up to full size. 720x576 (PAL), 720x480 (NTSC).
Power: Powered by the USB bus (no external power supply required)
Close Captioning Support: Yes

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:12:
[...]

Als je nou een beetje onderzoek doet luie wammes ;)
Ja okee, ik ben een luiwammes. Maar ik werk sinds maandag weer bij een baas voor 40 uur per week dus dan mag het wel even denk ik, zeker met deze temperaturen :)

Bedankt voor je research! Ik dacht alleen misschien is er iemand die meteen blert "het is dat en dat scherm van die producent" dat er in de iMac zit, dan was dat ook weer bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:53:
[...]

Het is een Zyxel 2602H. geen idee of dat ding plug & play is.
om even terug te komen op boven staande,

ga naar http://192.168.1.254, klik in het midden, onder het kopje "advanced setup" op "UPnP" en dan kan je aan of uit vinken.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Heeft iemand nog ervaring met het kopen van speakers voor bij zijn Intel iMac? Ik wil graag beter geluid krijgen dan het laptop-achtige geluid dat standaard uit de iMac komt en zit momenteel te denken aan de JBL Creature II Speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkvE op 20-07-2006 14:16 ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MarkvE schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:16:
Heeft iemand nog ervaring met het kopen van speakers voor bij zijn Intel iMac? Ik wil graag beter geluid krijgen dan het laptop-achtige geluid dat standaard uit de iMac komt en zit momenteel te denken aan de JBL Creature II Speakers.
Misschien kan je voor speakers beter terecht in Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gistere mijn imac 20" besteld.

Nu zat ik wat te zoeken over apple's aangezien het m 1e is wat tuts enzo.

Kwam ik op een site terecht war dit stond.

Product: iMac
Last Release: January 10, 2006
Days Since Update: 192 (Average = 183)
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Special Notes: none.

oke is er een Mid 2006" iMac manual op de apple sit gekomen.

en de WWDC komt eraan.

weet hier iemand meer van wat er gaat gebeuren met de imac 20" is het de moeite om erop te wachten en mijn besteling te anuleren 17aug. begind me school weer grafische opleiding dus computer is nodig nu is het geen ramp dat ik dan nog geen mac heb pc van me ouders heb ik ook photoshop ect. op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:05:
Ik heb gistere mijn imac 20" besteld.

Nu zat ik wat te zoeken over apple's aangezien het m 1e is wat tuts enzo.

Kwam ik op een site terecht war dit stond.

Product: iMac
Last Release: January 10, 2006
Days Since Update: 192 (Average = 183)
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Special Notes: none.

oke is er een Mid 2006" iMac manual op de apple sit gekomen.

en de WWDC komt eraan.

weet hier iemand meer van wat er gaat gebeuren met de imac 20" is het de moeite om erop te wachten en mijn besteling te anuleren 17aug. begind me school weer grafische opleiding dus computer is nodig nu is het geen ramp dat ik dan nog geen mac heb pc van me ouders heb ik ook photoshop ect. op staan.
Beste is om een pc te kopen wanneer je het echt nodig hebt, zoals je zegt kun je nog wachten, zou ik gewoon wachten.
Ga er maar vanuit dat de iMac en de mini een update krijgen volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word gezegt dat ze op 7aug. bekent worden gemaakt en in nov pas op de markt komt. Maargoed balen dat er nu niks zeker is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand een memory card reader die mmc dv kaartjes en os x ondersteund? in de apple store zijn wel cardreader die mmc en rs-mmc ondersteunen maar geen mmc dv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:03:
kent iemand een memory card reader die mmc dv kaartjes en os x ondersteund? in de apple store zijn wel cardreader die mmc en rs-mmc ondersteunen maar geen mmc dv
Cardreaders zijn over het algemeen softwareloze apparaten die zo'n beetje samenwerken met alles dat een usb verbinding heeft. In principe is een cardreader niks meer dan een "usb-opzet-stuk". Een willekeurige cardreader met de door jou aangegeven slot zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch altijd voor een gedoe met de website van Apple? Het is de enige site die het vrijwel nooit doet! Hele onderdelen en pagina's zijn onbereikbaar, dit is al maanden het geval. Ik probeer een 20" iMac te bestellen maar ik kom niet eens in de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:57:
Wat is dat toch altijd voor een gedoe met de website van Apple? Het is de enige site die het vrijwel nooit doet! Hele onderdelen en pagina's zijn onbereikbaar, dit is al maanden het geval. Ik probeer een 20" iMac te bestellen maar ik kom niet eens in de winkel :(
Hier geen problemen, een aantal weken geleden nog wat besteld en geen problemen tegen gekomen. Ook tijdens het rondneuzen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Heb daar echt nooit last van, echt nooit! :? Ligt eerder aan jou systeem/internet oid.

Overgens kan je apple ook bellen om te bestellen: 0800 0200 570, dat nummer haal ik net uit de apple store pagina.. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Matias op 23-07-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die problemen alleen maar met de Apple site. Met andere sites nooit maar dan ook nooit problemen. Ik heb Windows XP Pro met alle updates en verbinding via KPN DirectADSL.

Raar, nu werkt de Apple site ook weer bij mij. Heel raar. Lijkt wel of het een time-out probleem ofzo... Kan me niet voorstellen dat niet meer mensen hier soms problemen mee hebben... Anyway, ik ga ze niet bellen want ik wil de onderwijskorting eerst nog even checken en ik heb ook nog een kortingscoupon van EUR 35,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gezegd zo gedaan, ik heb een paar uur geleden de iMac 20" besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:45:
Zo gezegd zo gedaan, ik heb een paar uur geleden de iMac 20" besteld :)
Ik kan je alleen maar gelijk geven... Ik heb hier op m'n werk al enkele keren op zo'n 20" "mogen" werken en moet zeggen dat het een zaligheid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk word vandaag me imac eindelijk verstuurt.

20juli besteld > zou 25 juli verzonden worden
Mail apple levertijd naar 6aug.
Weer mail levertijd naar 8aug.

Om een standaard 20" imac

Hopelijk komt hij er vandaag deze richting op en zit ik donderdag lekker achter me imac :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 03:39:
Hopelijk word vandaag me imac eindelijk verstuurt.

20juli besteld > zou 25 juli verzonden worden
Mail apple levertijd naar 6aug.
Weer mail levertijd naar 8aug.

Om een standaard 20" imac

Hopelijk komt hij er vandaag deze richting op en zit ik donderdag lekker achter me imac :O
d:)b Mijne staat gepland voor de 21e, maar ik gok dat ik hem eerder binnen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zitten al over de helft van de dag heen e nog steeds is hij niet verzonden :(

Waneer heb jij hem besteld blaxje?

eerder binne bij mij is hij 11dagen later!

Heeft iemand ervaring met dit reepje in zijn imac?
http://www.supermemory.nl...94b5b54859e087b95194f7407

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:35:
We zitten al over de helft van de dag heen e nog steeds is hij niet verzonden :(

Waneer heb jij hem besteld blaxje?

eerder binne bij mij is hij 11dagen later!

Heeft iemand ervaring met dit reepje in zijn imac?
http://www.supermemory.nl...94b5b54859e087b95194f7407
Gisterenavond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half 3 en nog steeds niet verzoden als hij om 4uur nog niet weg is bel wel.

Pff wachten duurt lag zeker als je om zoon mooi product wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geloof je tog niet me besteling is weer uitgestelt het is maar met 1 dag maar tog!

1besteling een stadaard Imac 20"
op 20juni heb ik het geld overgemaakt
mail dat hij 9dagen uitgesteld is
mail dat hij 2dagen uitgesteld is
mail dat hij 1 dag uitgesteld is

Tip voor mensen bestel niet bij de online store wat een bagger systeem zeg!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:06:
Dat geloof je tog niet me besteling is weer uitgestelt het is maar met 1 dag maar tog!

1besteling een stadaard Imac 20"
op 20juni heb ik het geld overgemaakt
mail dat hij 9dagen uitgesteld is
mail dat hij 2dagen uitgesteld is
mail dat hij 1 dag uitgesteld is

Tip voor mensen bestel niet bij de online store wat een bagger systeem zeg!!!!!!
Mwah je kan beter wel bij de online store bestellen. Snap alleen niet dat de jouwe wordt uitgesteld, waarschijnlijk leveringstekort. Ik had de mijne binnen 3 dagen met creditcardbestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:17:
[...]

Mwah je kan beter wel bij de online store bestellen. Snap alleen niet dat de jouwe wordt uitgesteld, waarschijnlijk leveringstekort. Ik had de mijne binnen 3 dagen met creditcardbestelling.
Hij is onderweg gistere avond al gelukig aleen nu doet hij er ineens 5dagen over krijg ik hem de 14e
Terwijl ik hem de 27e al binne zou moeten hebben.
Dus dat is wel mooi 19dagen te laat he!

Dit is de 1e keer dat ik bij de apple store heb besteld en tevens voor mij ook de laaste keer.
Ik heb zit nu dus al 18dagen zonder eige systeem belachelijk!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Zoooo, ik had eerst een imac 20" besteld via de store. toch maar gecanceld en hem direct in de winkel gehaald (hadden er 1 op voorraad) En nu staat hij thuis..

Yeahhhh, wat is de imac mooi vet strak en nog veel meer goeds. Ik kom net van windows af dus aan de OS X moet ik onwijs wennen maar dat komt wel goed.

Ik ben super te spreken tot nu toe. heb al wat tools etc geinstalleerd en moet nog een hoop ontdekken! dat wel :)

Hebben jullie nog tips op veel lezen hier?

Verwijderd

Beste GoT-ers,

vanmorgen heb ik eens zitten lezen op de Apple site, ivm mijn interesse om over te stappen naar een Mac (en dan met name een iMac). Op dit moment gebruik ik Windows XP voornamelijk voor de volgende dingen:
- Internetten (Firefox)
- Tekstverwerken (MS Office)
- Foto's bewerken (Photoshop CS2, niet full time, maar af en toe)
- Gamen (af en toe)
- MSN

De interesse voor een overstap is gewekt doordat ik het onderhand een beetje zat ben geworden dat dingen hier naar mijn mening iets te vaak hardware én softwarematig niet werken en omdat ik geen zin heb om bepaalde delen van de hardware telkens weer te upgraden. Daarom zie ik in een iMac een prima en solide platform om deze irritaties weg te nemen.

Nu is mijn vraag dus, gelet op de bovenstaande dingen waar mijn pc nu voor gebruikt word,: overstappen, ja of nee? En hoe zit het met het draaien van Windows mbv de Parallels-software?

edit1: Ik zag op de Apple site een preview staan van OS X Leopard. Aangezien mijn bankrekening nog niet toe is aan een overstap vroeg ik me af of het het waard is om te wachten tot de introductie van Leopard of om gewoon voor die tijd voor Tiger te gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 17:35 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

aangezien de launchdate van Leopard nog niet bekend is lijkt me het niet onverstandig om gewoon voor Tiger te gaan. Er is vaak voor een zacht prijsje een upgradeversie te krijgen naar de nieuwste versie.

voor de rest lijkt me dat een mac prima aansluit aan je wensen, alleen 1 dingetje. Wat voor games speel je? het aanbod games bij een mac is nl niet echt denderend

blup

Verwijderd

Ik ben van plan een imac te kopen (2GB) . Nu weet ik dat het geheugen bij de 'applestore' veel te duur is. Ik weet ook dat hier een topic van gemaakt is, waar je het geheugen kunt bestellen, eBay bijv. alleen kan ik dit topic niet vinden. Kan iemand mij een linkje geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:08:
Ik ben van plan een imac te kopen (2GB) . Nu weet ik dat het geheugen bij de 'applestore' veel te duur is. Ik weet ook dat hier een topic van gemaakt is, waar je het geheugen kunt bestellen, eBay bijv. alleen kan ik dit topic niet vinden. Kan iemand mij een linkje geven? :)
Ik heb erg goede ervaringen met www.mailamac.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:25:
aangezien de launchdate van Leopard nog niet bekend is lijkt me het niet onverstandig om gewoon voor Tiger te gaan. Er is vaak voor een zacht prijsje een upgradeversie te krijgen naar de nieuwste versie.

voor de rest lijkt me dat een mac prima aansluit aan je wensen, alleen 1 dingetje. Wat voor games speel je? het aanbod games bij een mac is nl niet echt denderend
Apple heeft voorlopig Voorjaar 2007 opgegeven en dat is voor mij toch echt wel de tijd die ik nodig denk te hebben om de centjes bij elkaar te krijgen.

De games die ik speel verschillen nogal, 't loopt van al wat oudere games tot de nieuwste games.

Is het misschien mogelijk om gewoon de Parallels-software (of anderd heel misschien BootCamp) aan te schaffen en zo gewoon alles te kunnen draaien?

En hoe zit het met communiceren met non-Mac gebruikers, bijv. via msn. Ik las wat over aMSN, maar werkt dit volledig? Niet dat ik zo'n msn-typgeit ben, maar 't is wel handig.

edit1: ik zag net op Mail a Mac Office 2004 voor de Mac staan, met daarbij MSN Messenger for Mac Version 4. Niet dat ik direct van plan ben office erbij te kopen, maar een directe Mac-versie van MSN lijkt me wel handig.

edit2: versie 5 blijkt al te downloaden te zijn vanaf de site van microsoft. nevermind :o

edit2: hoe zijn trouwens de speakers in de iMac zelf? Want om m'n bureau niet té chaotisch te laten worden wil ik er niet teveel kabels en andere computerzooi bij hebben, waaronder 't liefst dus géén lompe, extra speakers

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag me iMac eindelijk gekregen echt geweldig.

En ik kan je zeggen ik was onder de indruk van de ingebouwde speakers hoor klinken echt goed.

kan natuurlijk nooit op tegen me logitech z2300 maargoed.

Verwijderd

Ik heb mijn iMac 20" net voor het eerst aangezet. Ik schrok wel een beetje van het scherm, want dat ziet er zo korrelig uit! Net of er 3 glasplaten met zand ertussen over elkaar heen liggen... Ik had dit al gezien bij een kennis van me, maar ik dacht toen dat het aan zijn achtergrondplaatje lag. Maar het is echt het hele scherm... Mijn Dell Inspiron 9400 heb ik om die reden de deur uit gedaan, jeetje...

Mijn 2 19" IIyama LCD schermen x486s en e481s hebben dat helemaal niet, daarop is het beeld echt helemaal strak.

• Matias
  • Niet online
Wat bedoel je met korrelig, maak eens een foto? Of heb je gewoon nog nooit een TFT scherm gezien, het is namelijk wel zo dat een CRT er vaak scherper (schijn) uit kan zien dan een tft omdat een TFT vierkantjes weergeeft en een CRT ovaaltjes ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Matias op 17-08-2006 21:03 ]

Verwijderd

matiasjansen schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:02:
Wat bedoel je met korrelig, maak eens een foto? Of heb je gewoon nog nooit een TFT scherm gezien, het is namelijk wel zo dat een CRT er vaak scherper (schijn) uit kan zien dan een tft omdat een TFT vierkantjes weergeeft en een CRT ovaaltjes ;)
Zoals je kunt lezen gebruikt hij nu 2 IIyama LCD schermen..

Verwijderd

Korrelig zoals in korrelig :-) Misschien is poreus een betere omschrijving, maar dat betwijfel ik... :)

Ik zie de pixels duidelijker. Bij de Apple lijkt het scherm zelf dikker te zijn. Alsof er diepte in zit die het korrelig maakt. Vroegah had je weleens van die plastic dingetjes (in een pak cornflakes ofzo), als je die heen en weer bewoog dan zag je 2 afbeeldingen. Die lagen een soort van op elkaar waardoor er ook wat diepte in leek te zitten.

Raar, want mijn IIyama's zijn ook TN panels. Maar het beeld daarvan is toch echt strakker...

• Blaxje
Vandaag een iMac 20" binnengehad. Prachtig systeempje, maar een zeer irritante hoge pitchtoon zodra hij in sluimerstand komt, of totaal uit is. Dit wordt veroorzaakt door de PSU, maar voor zover ik gezocht heb, is hiervoor geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:00:
Korrelig zoals in korrelig :-) Misschien is poreus een betere omschrijving, maar dat betwijfel ik... :)

Ik zie de pixels duidelijker. Bij de Apple lijkt het scherm zelf dikker te zijn. Alsof er diepte in zit die het korrelig maakt. Vroegah had je weleens van die plastic dingetjes (in een pak cornflakes ofzo), als je die heen en weer bewoog dan zag je 2 afbeeldingen. Die lagen een soort van op elkaar waardoor er ook wat diepte in leek te zitten.

Raar, want mijn IIyama's zijn ook TN panels. Maar het beeld daarvan is toch echt strakker...
Waarschijnlijk ligt de PPI van het iMac scherm een fractie lager dan bij de IIyama schermen waardoor je de pixels duidelijker ziet. Ik heb zelf ook een 20" iMac CD en ik snap dat je de pixels iets duidelijker ziet, maar ikzelf vind dat juist wel fijn. Voor mij is dit juist haarscherp. Veel LCD schermen zijn namelijk een beetje blurry (VGA).

En @ Desertstorm: Ik had er overheengelezen! Excuus :)
Blaxje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:22:
Vandaag een iMac 20" binnengehad. Prachtig systeempje, maar een zeer irritante hoge pitchtoon zodra hij in sluimerstand komt, of totaal uit is. Dit wordt veroorzaakt door de PSU, maar voor zover ik gezocht heb, is hiervoor geen oplossing?
De voeding lijkt niet helemaal in orde, Apple even bellen misschien?

[ Voor 16% gewijzigd door Matias op 18-08-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
matiasjansen schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:19:
De voeding lijkt niet helemaal in orde, Apple even bellen misschien?
Ik heb gisteren even tal van Apple fora doorgespit en er is voor zover ik weet geen oplossing. (Gozer heeft PSU 3x laten vervangen > elke keer zelfde probleem).

Probeer me er minder op te focussen, dan blokkeren m'n oren het vanzelf. :)
Ik kon vannacht iig goed slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Klein probleempje, ik probeer firmware update 1.1 te installeren maar ik krijg telkens een melding dat het opnieuw moet. Volgens mij ligt het aan deze stap:

"Hold down the power button until the power indicator light flashes, then release it. A long tone will be heard, then a grey screen with an Apple logo appears. There is a progress bar under the logo. As the progress bar moves, your firmware is being updated."

Is de power indicater in dit geval het witte sluimerstand lichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 19:25
Ja dat is het lampje ja .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Het werkte, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de tekst op mijn 20" imac slecht te lezen komt door de AA die op de tekst staad hoe stel je die het beste in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Na elke reboot wordt het volume van mijn geluid reset op de iMac. Is dit normaal?
Alle blokjes waren gevuld, terwijl als ik opstart, 5 blokjes van het volledige volume verwijderd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:12:
ik vind de tekst op mijn 20" imac slecht te lezen komt door de AA die op de tekst staad hoe stel je die het beste in?
kan ook komen door de resolutie waar ie op staat ? 1680x1050 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:12:
Maak eens een screenshot, dan kunnen we zien hoe het er uitziet op jou scherm, en beoordelen of het standaard MacOSX Aliasing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 19:25
Blaxje schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:20:
Na elke reboot wordt het volume van mijn geluid reset op de iMac. Is dit normaal?
Alle blokjes waren gevuld, terwijl als ik opstart, 5 blokjes van het volledige volume verwijderd ben.
Dat is volkomen normaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Mjah, zonder mijn boxen aangesloten te hebben is het dus wel goed.
Ik denk dat hij bij het rebooten wordt reset door de controller in de sub ofzo. Dus het is geen softwarematig probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
eendje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:25:
Dat is permanent niet waar. In de terminology van Apple hoeft er geen aparte upgrade versie te bestaan. De gewone retail versie geldt namelijk al als upgrade, omdat geen enkele Mac ooit zonder OS is verkocht.

Aan zachte prijsjes doet Apple dus niet. Ook al koop je je Mac slechts 2 maanden van te voren, dan mag je het volle pond betalen. Er zitten altijd van die 'bonnen' bij een Mac of bij OS X die suggeren dat je deze kan gebruiken om ooit ergens korting op te krijgen, maar volgens mij zijn deze nog nooit te gebruiken geweest ergens voor (en ik draai al mee vanaf de System 6 dagen).

Er zijn echter 2 kleine uitzonderingen. Vlak voor de officiele release data van een nieuwe versie van het OS doet Apple een officiele aankondiging, waarbij ze toezeggen dat als je vanaf die datum een Mac koopt (met dus de oude versie meegeleverd) je bijna gratis kunt upgraden naar de nieuwe
versie (op dat moment spreekt Apple zichzelf tegen, want dan blijkt dat een expliciete upgrade versie opeens wel bestaat). Deze 'overlap' periode is zelden langer dan 3 a 4 weken.

De tweede uitzondering is heel flauw, maar als jij een Mac koopt als de nieuwe versie van het OS al uit is, en je krijgt de oude versie geleverd, dan kun je ook gratis (=tegen betaling van verzend kosten) de nieuwe versie krijgen. In dat geval is het echter verstandiger om te gaan klagen bij de winkel. Meestal kun je daar dan wel zo een DVD krijgen of vergoeden zij je de verzendkosten. (dit heb ik zelf 2 keer gehad)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:18:
[...]

Maak eens een screenshot, dan kunnen we zien hoe het er uitziet op jou scherm, en beoordelen of het standaard MacOSX Aliasing is.
ja is standaart MacOSX want bv hier op het forum is de tekst die gepost word niet zo duidelijk te zien, en bv waar qoute staad kan ik wel goed zien aleen daar vind ik de tekst weer niet mooi omdat hij totaal geen AA heeft.

Maar naar mij gevoel is alle post hier op het forum en alle site bold zo lijkt het wel :S
Ik kan in windos de tekst echt veel beter lezen(heb op me imec geen windows staan maar op andere pc.)

Alle tekst lijkt voor mij echt BOLD en kan niet echt iets vinden waar het aan licht.

Ben ook nog OSX noob dus waarschijnlijk overheen gekeken ofzo.

screen:
http://img237.imageshack.us/img237/2139/afbeelding2od3.png

Het is wel gewoon te lezen maar volgens mij kan het beter omdat ik het in windows er beter uit vind zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:46:
[...]
ja is standaart MacOSX want bv hier op het forum is de tekst die gepost word niet zo duidelijk te zien, en bv waar qoute staad kan ik wel goed zien aleen daar vind ik de tekst weer niet mooi omdat hij totaal geen AA heeft.

Maar naar mij gevoel is alle post hier op het forum en alle site bold zo lijkt het wel :S
Ik kan in windos de tekst echt veel beter lezen(heb op me imec geen windows staan maar op andere pc.)

Alle tekst lijkt voor mij echt BOLD en kan niet echt iets vinden waar het aan licht.
Ben ook nog OSX noob dus waarschijnlijk overheen gekeken ofzo.
screen: http://img237.imageshack.us/img237/2139/afbeelding2od3.png
Het is wel gewoon te lezen maar volgens mij kan het beter omdat ik het in windows er beter uit vind zien.
Dat is inderdaad standaard MacOSX tekst Anti-Aliasing. Bij de quote is alles ook gewoon gealiased hoor ;) Zo ziet het er bij mij ook gewoon uit: http://img201.imageshack.us/img201/3261/picture1fi1.png

Ik werkte voorheen sinds mn kinderjaren op windows systemen en was altijd de windows manier van "niet-aliasen" gewend. Ik had ook een hekel aan de ClearType troep die geintroduceerd werd rond ME.

Toen ik overstapte op MacOSX heb ik ook heel erg moeten wennen aan de AntiAliasing die schijnbaar standaard was, Maar nu ben ik er aan gewend en ik vind Windows echt vreemd leeg tekstgewijs. Het duurde bij mij overgens wel een maand voordat ik het enigzins normaal vond.

Tip: Probeer je ogen te ontspannen als je tekst leest. Stel je voor dat je gewoon een boek leest in plaats van een beeldscherm. Dat is namelijk precies hoe OSX aliast; alsof het print is.

Ik post hieronder even een overzichtje van de 3 vormen van aliasing:
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/6873/untitled1uz9.jpg

Je ziet dat windows niks anti-aliast, alles is gewoon 1 pixel dik. Pas rond fontgrootte 14 begint men te aliasen. Windows ClearType is imo de meest vreselijke vorm van aliasen die ik ooit gezien heb. Ik ga er op een of andere manier altijd scheel van kijken.

Dat ligt gedeeltelijk aan het feit dat verticale lijntjes een extra lichter lijntje ernaast krijgen om het te "anti-aliasen". Dit werkt een beetje goed op CRT's, maar op TFT's ziet het er niet uit. MacOSX doet hetzelfde, maar dan bij horizontale lijnen. Goed te zien bij de woorden "Apple Talk"

[ Voor 7% gewijzigd door Matias op 20-08-2006 15:59 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.