De iMac heeft inderdaad geen dvi of vga ingang om het scherm extern aan te sturen.
Het grootste gemis imo aan een op alle gebied ronduit perfecte machine. Waarom kan een apparaat nooit echt helemaal perfect zijn
Met de komst van bootcamp heb ik geen enkele reden meer om niet naar een mac over te stappen, dus ben ik wat op zoek gegaan naar een model dat me wel bevalt. En de iMac is gewoon prachtig, dat wist ik wel al. Veel kwaliteit voor een redelijke prijs. (het is wel duur, maar je hebt er ook een scherm bij he)
Natuurlijk zijn er ook heel wat nadelen aan een ingebouwd scherm.
Enige probleem is dat het scherm verder voor niets anders bruikbaar is. In mijn visie had ik graag een 20" scherm gehad waar ik later bvb een PS3 kan op aansluiten (of PS2 voor mijn part): zo weinig mogelijk apparaten voor zoveel mogelijk functionaliteit, zeker op een (studenten)kamer
En met de iMac kan je tenminste nog eens een spelletje spelen in windows (die x1600 is geen top kaart, maar moet wel redelijk mee te spelen zijn normaalgezien)
Probleem is dus dat er in het aanbod geen andere mac staat waarmee je een extern scherm kunt gebruiken, en toch nog redelijk een spelletje speelt. Behalve dan de MacBook pro, maar dat is ook nogal een halfslachtige oplossing. En nog eens een dikke 1000€ duurder of zo.
Enige wat overblijft is de Mac mini. Prachtig ding vind ik persoonlijk, maar daar gaat het occasionele spelletje niet op werken. Dan moet ik voor mezelf uitmaken hoe belangrijk is die games uiteindelijk nog vind.
Misschien moet ik wachten op de MacBook (iBook) maar die zal identiek hetzelfde worden als de mac mini (zoals de G4 mini een iBook is zonder scherm). Dus ook geintegreerde graphs, en waarschijnlijk geen dvi out
Blijft niet veel meer over he

. Behalve een eventuele intel 'power'mac. Maar die interesseert me niet, dat is gewoon de zoveelste grote desktop onder de bureau.
Nu ja, eerst maar eens beginnen sparen, wat zelfs de iMac is voor mij voorlopig nog redelijk onbetaalbaar