[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Eastman schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:11:
oke..

Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van OSX...

stel.. je bent aan het downloaden van het usenet, ondertussen logt iemand anders in met fast user switch.. De download gaat dan gewoon door?

Dat zal namelijk heel erg mooi zijn:-)
Dat is wel het idee van fast user switching ja. Het kan ook al jaren met windows XP dus wat dat betreft hoef je geen OSX guru te zijn om te weten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
Is het mogelijk om het scherm van een iMac Core Duo 20" ook via een KVM switch op een pc aan te sluiten, zodat het pc-beeld dus op het scherm van de iMac getoond wordt? Ik zit al een paar uur te zoeken, maar kan er eigenlijk helemaal niets over vinden (wel van alles over losse schermen, maar niet over het ingebouwde scherm). Wat zou ik daarvoor nodig hebben? Uiteraard moeten het toetsenbord en de muis ook worden gedeeld, maar dat is verder vrij eenvoudig.

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
palmpaul: de iMac heeft voor zover ik weet geen VGA- of DVI-ingang, maar je kunt via een VNC client of Remote Desktop Client de pc bedienen. Remote Desktop Client (onderdeel van Microsoft Office, maar ook gratis los te downloaden) werkte op de G4 vrij goed: fullscreen of in een Mac OS venster.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Een standalone scherm kun je uitzetten, als de computer 's nacht moet doorwerken. Hoe zit dat met de iMac (G5 en intel)? Kun je daar het het scherm ook uitzetten om stroom te sparen? Echt uit dus, geen screensaver.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ErikRo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:25:
Een standalone scherm kun je uitzetten, als de computer 's nacht moet doorwerken. Hoe zit dat met de iMac (G5 en intel)? Kun je daar het het scherm ook uitzetten om stroom te sparen? Echt uit dus, geen screensaver.
Brightness op stand 0 staat gelijk aan uit. Het scherm wordt dan ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:44:
[...]

Brightness op stand 0 staat gelijk aan uit. Het scherm wordt dan ook uitgeschakeld.
Zeker weten? Als ik hier (iBook G4) de brightness op 0 zet, kun je nog heel vaag het beeld zien.
Je kan natuurlijk wel instellen in Systeemvoorkeuren dat je beeldscherm automatisch uitschakeld na x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
Canaria schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:37:
palmpaul: de iMac heeft voor zover ik weet geen VGA- of DVI-ingang, maar je kunt via een VNC client of Remote Desktop Client de pc bedienen. Remote Desktop Client (onderdeel van Microsoft Office, maar ook gratis los te downloaden) werkte op de G4 vrij goed: fullscreen of in een Mac OS venster.
Dank Canaria! Helaas, maar jammer. RDC of VNC had ik uiteraard al over nagedacht, maar het is toch net niet de Real Thing. Het moet dan maar, want meerdere schermen zie ik op dit bureau (in combi met de vrij grote iMac) gewoon niet zitten.

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

@ErikRo, Je kunt zoals yrd zei gewoon bij System preferences instellen dat het scherm na 1 minuut uitgaat dat werkt het best, doe ik ook als ik snachts iGrabNews aan heb staan ;)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
matiasjansen schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:44:
[...]

Nope, niet waar. Als je hem op 0 zet geeft de backlight nog steeds licht. Het is dus niet zo dat net als bij *books de backlight helemaal uit gaat.

Het is inderdaad een irritant iets, waar veel mensen zich aan ergeren. Enige suggestie is de sleeptijd op 1 minuut zetten, wat geen oplossing is en ontzettend vervelend is om elke avond te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan wel instellen dat je beeldscherm na bijvoorbeeld een kwartiertje op standby gaat (uit dus). Ik weet niet of dit ook bij een iMac kan (intern beeldscherm). Maar bij mijn powermac G4 icm een 15"medion tftje werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met optical digital audio output van iMac ? Ik wil namelijk mijn Logitech Z-5500 setje naast de PC ook op iMac kunnen gebruiken als ik een iMac koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

*steekt hand op*

Werkt prima, ik heb hem via een fibertje op m'n versterker aangesloten. Geen problemen met DD/DTS signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iMac heeft inderdaad geen dvi of vga ingang om het scherm extern aan te sturen.

Het grootste gemis imo aan een op alle gebied ronduit perfecte machine. Waarom kan een apparaat nooit echt helemaal perfect zijn :)

Met de komst van bootcamp heb ik geen enkele reden meer om niet naar een mac over te stappen, dus ben ik wat op zoek gegaan naar een model dat me wel bevalt. En de iMac is gewoon prachtig, dat wist ik wel al. Veel kwaliteit voor een redelijke prijs. (het is wel duur, maar je hebt er ook een scherm bij he)
Natuurlijk zijn er ook heel wat nadelen aan een ingebouwd scherm.

Enige probleem is dat het scherm verder voor niets anders bruikbaar is. In mijn visie had ik graag een 20" scherm gehad waar ik later bvb een PS3 kan op aansluiten (of PS2 voor mijn part): zo weinig mogelijk apparaten voor zoveel mogelijk functionaliteit, zeker op een (studenten)kamer

En met de iMac kan je tenminste nog eens een spelletje spelen in windows (die x1600 is geen top kaart, maar moet wel redelijk mee te spelen zijn normaalgezien)

Probleem is dus dat er in het aanbod geen andere mac staat waarmee je een extern scherm kunt gebruiken, en toch nog redelijk een spelletje speelt. Behalve dan de MacBook pro, maar dat is ook nogal een halfslachtige oplossing. En nog eens een dikke 1000€ duurder of zo.

Enige wat overblijft is de Mac mini. Prachtig ding vind ik persoonlijk, maar daar gaat het occasionele spelletje niet op werken. Dan moet ik voor mezelf uitmaken hoe belangrijk is die games uiteindelijk nog vind.

Misschien moet ik wachten op de MacBook (iBook) maar die zal identiek hetzelfde worden als de mac mini (zoals de G4 mini een iBook is zonder scherm). Dus ook geintegreerde graphs, en waarschijnlijk geen dvi out :(

Blijft niet veel meer over he :p . Behalve een eventuele intel 'power'mac. Maar die interesseert me niet, dat is gewoon de zoveelste grote desktop onder de bureau.

Nu ja, eerst maar eens beginnen sparen, wat zelfs de iMac is voor mij voorlopig nog redelijk onbetaalbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik ben ook opzoek naar zoiets wat jij hierboven beschrijft...

iets als Mac mini, maar met de prestaties van een powermac of een imac...

Ik heb thuis nog een mooi beeldscherm en straks een plasma om het er op aan te sluiten.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFG schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:21:
@ErikRo, Je kunt zoals yrd zei gewoon bij System preferences instellen dat het scherm na 1 minuut uitgaat dat werkt het best, doe ik ook als ik snachts iGrabNews aan heb staan ;)
Mijn (intel) iMac loopt dan helaas helemaal vast! Ik krijg het beeldscherm in elk geval niet meer aan! Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:29:
[...]

Mijn (intel) iMac loopt dan helaas helemaal vast! Ik krijg het beeldscherm in elk geval niet meer aan! Hebben meer mensen hier last van?
Dat is wel heel raar, ik doe dat altijd bij me iMac zowel G4 als intel als G5, en dat werkt altijd goed.

:) diskutility ff draaien heeft vandaag al weer een hoop vage dingen opgelost bij collega's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Is de HDD soms standaard gaar? Heb m'n iMac sinds vrijdag. Wilde vandaag even Windows XP uitproberen. Krijg ik meteen een foutmelding tijdens het partitioneren...

DiskUtility heeft het probleem daarna wel opgelost, maar toch vreemd. Heb er echt geen gekke dingen mee gedaan. Windows XP draait er nu perfect op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een potentiële overstapper in spe. Ik heb alleen geen geld. ;)

Maar ik ben vandaag uiteidenlijk toch eens naar een mac verkoper geweest. En ik ben helemaal weg van die 20" iMac. Wat een apparaat... Snel, goed scherm...

De 17" iMac vind ik eigenlijk niet interessant. En ook niet zo elegant eigenlijk. Te veel behuizing voor te weinig scherm. Vind het niet echt geproportioneerd ogen. In dat opzicht is de 20" uiteraard een stuk beter. Minder 'computer' en meer scherm. Zag er echt enorm mooi uit.

Dus alleen de 20" iMac is voor mij een optie, maar helaas meteen ook niet echt voor mij weggelegd, helaas...

Ik vind die zo mooi dat het nadeel van het ingebouwde scherm en m'n terughoudendheid daarover ter plaatste wegviel.

Als er nu alleen nog maar een soort 'component naar firewire/usb2.0 capture kaart' was, dan zou het plaatje echt compleet zijn. (kwestie van nog eens het scherm te kunnen gebruiken om met de console te kunnen gamen, dan zou het echt helemaal af zijn)

Ik zal maar verder gaan dromen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me staat op het punt om een iMac te kopen :9~

Paar dingen zijn nog een beetje onduidelijk voor mij...

- iMac heeft dus geen DVI ingang zodat je de scherm extern kan gebruiken ? Wil me PC ook evt op de scherm kunnen aansluiten maar ik vrees dat Remote Desktop de enige oplossing is dan ?
- AppleCare.....is het verstandig om hiervoor extra 170 euro te dokken ? Klopt het dat je dit ook later kan aanschaffen ? Zoja na hoeveel maanden na aanschaf kan dit nog ? Oude posts zeggen 6 maanden en andere zelfs 12 maanden, op Apple site kan ik niks over vinden helaas.
- Een klasgenoot van mij beweert dat hij bij zijn iBook zonder te dokken AppleCare heeft gekregen :?
- Hoeveel ms is de scherm van de iMac ? 17" en 19"...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:11:
/me staat op het punt om een iMac te kopen :9~

Paar dingen zijn nog een beetje onduidelijk voor mij...

- iMac heeft dus geen DVI ingang zodat je de scherm extern kan gebruiken ? Wil me PC ook evt op de scherm kunnen aansluiten maar ik vrees dat Remote Desktop de enige oplossing is dan ?
Nope, geen beeldingang. Dat is wat mij ook een beetje tegenzit, het scherm is buiten de iMac zelf nergens meer voor te gebruiken. Natuurlijk is de redering van apple uit dat het gewoon niet nodig is, alles wat je wilt kan met de iMac. En ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk. (daarbij het is ook te lastig denk ik qua ontwerp) Denk ook aan de iMac als een een soort laptop eigenlijk, en hoeveel laptops zie je met een externe aansluiting voor het scherm, juist, 0
- AppleCare.....is het verstandig om hiervoor extra 170 euro te dokken ? Klopt het dat je dit ook later kan aanschaffen ? Zoja na hoeveel maanden na aanschaf kan dit nog ? Oude posts zeggen 6 maanden en andere zelfs 12 maanden, op Apple site kan ik niks over vinden helaas.
De persoon die ik daarnet in de winkel aansprak zei dat je tot 12 maand na aankoop uw garantie kan verlengen (dus de apple care erbij kopen)
edit: het is dan wel niet nog eens drie jaar erbij, maar drie jaar min de periode die je de mac al hebt sinds de aankoop. Dus in het totaal drie jaar na de datum van de aankoop

Voor een desktop zei hij evenwel dat het nogal overdreven is. Apple care wordt vaak aangeschaft bij laptops omdat die meer onderweg zijn en dus schadegevoeliger. In principe blijft je iMac staan waar hij staat. Als je dan in het eerste jaar geen gebreken vaststelt mag je ervan uitgaan dat het apparaat in orde is.

Er was ook nog één of andere regeling met de door de wet voorziene bescherming van de consument over een periode van 2 jaar. Ook daar was apple meegaand, zo zei hij. Ik herinner me niet precies meer hoe het zat. Denk dat als je een gebrek vaststelt binnen het jaar, dat je dan nog minstens tot twee jaar na aankoop kan eisen dat het apparaat correct functioneert ivm 'verborgen gebreken'. Ook doen ze bij apple vaak niet heel moeilijk en zijn ze snel bij het erkennen van fouten, als het duidelijk is dat het defect of fout van hun kant komt. (aldus de verkoper)
- Hoeveel ms is de scherm van de iMac ? 17" en 19"...
20". Geen idee, maar pin je daar maar niet op vast. Ze zagen er snel genoeg uit wat mij betreft. Zowieso, of het nu 12ms of 16ms is, dat verschil merk je toch nauwelijks. Daarenboven is ook de dell 2005FPW (veel gekocht scherm) 16ms, en daar hoor je ook weinig kopers over klagen.

Je mag ervan uitgaan dat er degelijke panelen in de iMac zitten.

(trouwens, daar in die shop stond een 30", 23" en een 20" CD naast elkaar. Die 20" zag er gewoon superklein uit. Wat een desillusie; in vergelijking leek het gewoon een laptop scherm. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvi, bedankt voor je antwoorden ! Ik ga maar niet je hele post quoten, zullen modjes niet leuk vinden ;)
Daar in die shop stond een 30", 23" en een 20" CD naast elkaar. Die 20" zag er gewoon superklein uit. Wat een desillusie; in vergelijking leek het gewoon een laptop scherm.
Ik heb nu momenteel een 24" (Dell 2405) en een 21" (Samsung 214T) naast elkaar staan en 21" lijkt niet zo klein tegenover de 24" maar als je 20" naast een 30" ziet staan dan is hij idd een kleintje ;)

Die gevoel heb ik ook als ik mijn 15" laptop naast mijn 24" scherm zet :)

Bij deze, bestelling geplaatst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grample, you're welcome

Je kan het inderdaad vergelijken met je 24" tov je laptop. Het kleinste lijkt dan ineens een prutsschermpje van niets te zijn :)
En die 30" was echt gewoon prachtig. Ik kon er mijn blik niet van afwenden, ik keek zelfs niet meer naar die 'zielige 20" ' die ernaast stond. 30" is gewoon een video wall, zoiets wat je soms in films ziet. Of zoals die mega schermen uit de serie 24 bvb. Kan je tegelijk video op afspelen, slideshow, en een paar programma's openhebben. Wat een beest :)

Maar ik zie dat je zelf twee grote schemen hebt (in je sig). Je hebt ze nu wel alletwee te koop staan, maar de iMac heeft wel de mogelijkheid om de desktop uit te breiden (een dvi-out). Dus eventueel kan je er nog over nadenken om je snelste scherm te houden als je eraan zou twijfelen of de iMac voor wat dan ook te traag zou zijn. Dan speel je dat maar gewoon af op je tweede scherm.

Prijs jezelf gelukkig dat je zo kan inspelen op je impulsen door meteen te bestellen, ik wou dat ik het ook kon :) Tja, live goes on ...

Laat in elk geval even weten wat je vindt van het iMac-scherm tov de twee schermen in je sig (ik ga ervan uit dat je deze toch even uitgeprobeerd hebt.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvi, beide schermen gaan weg zodat ik een iMac kan kopen :P

Krijg straks dus een iMac en mijn PC met een 17" of 19" scherm. PC hou ik voor gamen. Zal zeker mijn ervaringen posten en ook paar foto's want veel "User Made" fotos zijn niet te vinden in deze topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een geschikte Cardreader voor de iMac gevonden ? Imac heeft geen cardreader toch ?

Ik zoek er een die wit is een mooie disign heeft. Hij moet CF, SD en MMC kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 19:12

reiker

dan jij!

Ach, design.. Ik heb er ooit een van 7,50 bij de Norrod gekocht.. Zilverkleurig. Past nu goed bij m'n PowerBook, maar hij zwerft wat door m'n kamer, afhankelijk van waar ik 'm nodig heb. Voor die prijs hoeft ie niet een bepaalde kleur te hebben van mij :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:53:
Heeft iemand al een geschikte Cardreader voor de iMac gevonden ? Imac heeft geen cardreader toch ?

Ik zoek er een die wit is een mooie disign heeft. Hij moet CF, SD en MMC kunnen lezen.
Ik heb een Macally USB Hub /Cardreader besteld. Ideale combi, want de 3 USB slots op de iMac zitten zo vol. Ding is ook wit. Oa bij de applestore te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:33:
[...]

Ik heb een Macally USB Hub /Cardreader besteld. Ideale combi, want de 3 USB slots op de iMac zitten zo vol. Ding is ook wit. Oa bij de applestore te bestellen.
Heb je een linkje naar de applestore?

Heb het al gevonden. Ga er direct ook eentje bestellen. Ideaal dingetje. Echt precies wat ik zocht. Wel jammer dat het niet helemaal wit is.

@reiker: die ja :)

[ Voor 43% gewijzigd door LoeiOrdinair op 18-04-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 19:12

reiker

dan jij!

Ik denk dat hij deze bedoelt. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:33:
[...]

Behoorlijk prijzig voor een cardreader hoor...40euro... |:(

Als je alleen meer USB poorten nodig hebt kun je beter zoiets kopen, klein, goedkoop en strakke disign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iMac 20" is binnen maar hij is al een keer gebruikt :/

Heb net Apple gebeld en paar fotos naar hun gestuurd en nu is het afwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat is er mis mee dan? Beschadigingen of incompleet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:02:
Wat is er mis mee dan? Beschadigingen of incompleet ofzo?
Niet echt beschadigingen, wel sporen van gebruik. Hij was wel compleet. Hier paar fotos:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1a0ff156fe46e52ae9dcdc7b20a97eb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/772481dcfbc29947900bcaf0de20b4d8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aded564f35b643cb9c7374416fca471e/full.jpg

Ze komen hem iig ophalen en ik krijg een nieuw en hopen dat deze keer wel een nieuwe is. Deze is gewoon refurbished gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
iMac 2.0 Ghz Core Duo met 1GB geheugen. Ik wil toch 2GB hebben en dat kan door het vrije slot.

Hoe langer ik zoek, hoe meer ik in verwarring raak. Er zit nu Samsung geheugen in met typenummers die zero resultaten opleveren in Google. Verschillende leveranciers van geheugen upgrades bieden verschillende soorten aan.

Hoe kom ik achter de specs van het huidige geheugen? System Profiler geeft wel info, maar geen waarden als de CAS latency. Bestaat er iets als CPU-z voor een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank12 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:01:
iMac 2.0 Ghz Core Duo met 1GB geheugen. Ik wil toch 2GB hebben en dat kan door het vrije slot.

Hoe langer ik zoek, hoe meer ik in verwarring raak. Er zit nu Samsung geheugen in met typenummers die zero resultaten opleveren in Google. Verschillende leveranciers van geheugen upgrades bieden verschillende soorten aan.

Hoe kom ik achter de specs van het huidige geheugen? System Profiler geeft wel info, maar geen waarden als de CAS latency. Bestaat er iets als CPU-z voor een Mac?
Zoek ff in deze topic, er zijn goedoeg reepjes die perfekt werken in iMac. Zelf heb ik net 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Corsair, VS1GSDS667D2) binnengekregen, ga zometeen monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:52:
[...]

Zoek ff in deze topic, er zijn goedoeg reepjes die perfekt werken in iMac. Zelf heb ik net 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Corsair, VS1GSDS667D2) binnengekregen, ga zometeen monteren :)
Dat begrijp ik. Ze worden niet voor niets voor een iMac aangeboden en die heb ik ook gevonden. Ik wil graag extra geheugen met dezelfde specs als het aanwezige geheugen of zit ik me blind te staren op iets wat niet relevant/spannend is (CAS latency)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag dan ook mijn apple 20" imac gehaald bij bossina in Groningen...
Super mooi kan niet anders zeggen.. Nu nog ff 1gb erbij halen en klaar..
Het enige wat ik mis op mijn apple is Newsleecher en FTD...
Echt ongelooflijk jammer vind ik dat... *zucht* Supersearch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi er Sabnzbd op en je kunt niet meer zonder ;)

Je laad er een NZB file in, hij download hem, parred heb, unrarred hem en gooit alle overbodige bestanden weg. Werkt imho zelfs beter dan Newsleecher :)

Dat je FTD mist kan ik totaal niet begrijpen. Webbased zoekmachines werken vele malen beter dan het stronttrage FTD die er minutenlang over doet om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is er ook zoiets als supersearch?
je moet wel weten waar de nzb kan downloaden..

Nog een vraagje..
zijn de beeldinstellingen te veranderen?? Ik vind het beeld zo scherp.. krijg er hoofdpijn van.
Normaal heb ik hem donkerder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yabse.com + Unison O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:
Ik haal toch maar even de linkjes weg voor de zekerheid. Ga eens op zoek naar FTN of dergelijke websites. Die bieden directe links naar nzb bestanden. Downloaden en SABnzbd doet de rest

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:

Nog een vraagje..
zijn de beeldinstellingen te veranderen?? Ik vind het beeld zo scherp.. krijg er hoofdpijn van.
Normaal heb ik hem donkerder staan.
f13, f14.. Of je gaat gewoon naar de systeeminstellingen > beeldscherm, en je past de helderheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
Ik ben van plan ook een imac 17"aan te schaffen en ik had een vraag.
Ik ga hem gebruiken voor muziek en nu is de vraag of er een line in (of microfoon in) opzit.
Het is mij niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat er een ingebouwde microfoon inzit.
En een output voor bijv. hoofdtelefoon maar kan iemand mij met zekerheid vertellen?
bijvoorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CTwiest schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:58:
Ik ben van plan ook een imac 17"aan te schaffen en ik had een vraag.
Ik ga hem gebruiken voor muziek en nu is de vraag of er een line in (of microfoon in) opzit.
Het is mij niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat er een ingebouwde microfoon inzit.
En een output voor bijv. hoofdtelefoon maar kan iemand mij met zekerheid vertellen?
bijv voorbaat dank
ingebouwde mic + audio line in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik een optishe kabel kan aanschaffen om mijn Logitech Z5500 Digital op iMac te kunnen aansluitingen ? Imac zelf heeft mini aansluiting en setje de gewone. Op Apple Store heb ik deze kunnen vinden maar is dit wel de goeie ? Zijn ze ook ergens anders verkrijgbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
dolby schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:02:
[...]

ingebouwde mic + audio line in
bedankt :D dan ga ik ook maar zon mooi apparaat aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:40:
Iemand enig idee waar ik een optishe kabel kan aanschaffen om mijn Logitech Z5500 Digital op iMac te kunnen aansluitingen ? Imac zelf heeft mini aansluiting en setje de gewone. Op Apple Store heb ik deze kunnen vinden maar is dit wel de goeie ? Zijn ze ook ergens anders verkrijgbaar ?
Heb zelf voor 1 hele euro dit verloopstukje gekocht bij electronica-online, niet zo mooi als de Belkin wel een tientje goedkoper:

linkje

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocovla schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:00:
[...]

Heb zelf voor 1 hele euro dit verloopstukje gekocht bij electronica-online, niet zo mooi als de Belkin wel een tientje goedkoper:

linkje
Die was ik wel van plan om te bestellen, kabel zelf komt ook uit electronica-online :)

Is er geen kwaliteits verlies als je zo'n verloopstekketje gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:35:
[...]

Die was ik wel van plan om te bestellen, kabel zelf komt ook uit electronica-online :)

Is er geen kwaliteits verlies als je zo'n verloopstekketje gebruikt ?
Waarschijnlijk wel. Maar om eerlijk te zijn kan ik het iig niet horen.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
CTwiest schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:48:
[...]

bedankt :D dan ga ik ook maar zon mooi apparaat aanschaffen :)
Bedenk wel dat het een line-in is en geen mic-in. Een gewone microfoon kun je er dus niet op aansluiten zonder een of andere versterker ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frim schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:58:
[...]

Bedenk wel dat het een line-in is en geen mic-in. Een gewone microfoon kun je er dus niet op aansluiten zonder een of andere versterker ertussen.
Kan wel, een USB Microfoon :)

Welke compatible is met mac durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:00:
[...]

Kan wel, een USB Microfoon :)

Welke compatible is met mac durf ik niet te zeggen.
in iedergeval 9/10 logitechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Over een week of wat heb ik genoeg centen gespaard om een iMac Core Duo 20" te kopen. Nu kijk ik net even naar de bestelopties, en voor pakweg 70 euro kan ik ipv 128MB Ram videogeheugen, 256MB nemen.

Nu ga ik deze machine de komende +/- 4 jaar intensief gebruiken voor multimedia productie (Adobe CS2/3, Macromedia Studio 8 ), videoproductie & animatie (AfterEffects, Motion, Final Cut) en audioproductie (Logic Pro, Cubase).

Aangezien de GPU niet te upgraden is, ben ik een beetje in dubio of ik nou 128 of 265 moet kiezen. De 70 euro gaat het mij niet echt om, dat is een klein bedrag bovenop de 1700 euro die ik er toch al voor neerleg. Echter is dit niet zomaar een uitgave en kijk ik heel bewust naar elke euro (ben student :D ).

Ik zou dus heel graag van iemand die 265MB videogeheugen heeft (PowerMac, iMac) en ervaring heeft met videobewerken etc. horen of de 256 MB een merkbaar verschil oplevert tov van 128 MB Ram en of het de 70 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maakt dat vrij weinig uit, behalve als je 3dwerk gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:30

fdisk

XBL: fd1sk

ik ben ook aan de iMac gegaan, vorige week 2 x iMac20" gehaald en 2 GB geheugen bj Crucial besteld. Alles werkt fijn, vriendin is blij en ik ook. Zit nu 2 GB in een en 1 GB in de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:51:
Over een week of wat heb ik genoeg centen gespaard om een iMac Core Duo 20" te kopen. Nu kijk ik net even naar de bestelopties, en voor pakweg 70 euro kan ik ipv 128MB Ram videogeheugen, 256MB nemen.

Nu ga ik deze machine de komende +/- 4 jaar intensief gebruiken voor multimedia productie (Adobe CS2/3, Macromedia Studio 8 ), videoproductie & animatie (AfterEffects, Motion, Final Cut) en audioproductie (Logic Pro, Cubase).

Aangezien de GPU niet te upgraden is, ben ik een beetje in dubio of ik nou 128 of 265 moet kiezen. De 70 euro gaat het mij niet echt om, dat is een klein bedrag bovenop de 1700 euro die ik er toch al voor neerleg. Echter is dit niet zomaar een uitgave en kijk ik heel bewust naar elke euro (ben student :D ).

Ik zou dus heel graag van iemand die 265MB videogeheugen heeft (PowerMac, iMac) en ervaring heeft met videobewerken etc. horen of de 256 MB een merkbaar verschil oplevert tov van 128 MB Ram en of het de 70 euro waard is.
Ik heb met hetzelfde gezetten en heb het gevraagd bij de macstore. Die vertelde mij dat als je alleen 2D doet (PS Enz) het niet uitmaakt. Wil je echt zware 3D bewerkingen gaan doen is het verstandiger om hem te upgraden. Kost je wel 2 weken langer wachten op je iMac. Ik heb net mijn 2.0 met 2 gig mem erin gehaald. Aanbieding met eyetv erbij. Altijd nice tv kijken terwijl je bezig bent. :+
Het is wel even wennen met al die toetscombinaties, zeker als je een Windowsbak gewent ben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Geldt dat alleen voor zware 3d werk of ook voor vidoebewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
GUZA schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:14:
Geldt dat alleen voor zware 3d werk of ook voor vidoebewerking?
Hangt er natuurlijk maar weer af of je 2D of 3D videobewerking doet. Aangezien Motion en Aftereffects allebei een semi 3D modus hebben, maar over het algemeen 2D zijn. Het Ram heb je nodig om textures en polygonen etc in op te slaan. De GPU berekend vervolgens de daadwerkelijke schermafbeelding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag heb ik de nieuwe software update gedownload, daarbij zat een nieuwe firmware update.
Tijdens het installeren gingen de ventilatoren enorm hard loeien (schrok me dood :P ) is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zoals je ook hebt kunnen lezen voordat je op reboot klikte: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de erste plaats moet ik zeggen dat ik happy ben met mijn Imac 20, maar toch heb ik een vraag.

Op het eerste gezicht draait het als een tierelier. Als ik het vergelijk met mijn Windowsbak is het bizar hoeveel schermen je wel niet op kunt hebben staan zonder iets ervan te merken qua snelheid. Maar, als ik dus Photoshop open en ermee gaat werken reageerd PS zo stroperig. Dan is de snelheid van mijn Pentium 4 3.0 beter. Hoe kan dan nou komen? Is dat omdat deze Photoshop nog niet gereed is voor de Intel Macs of kan het wat anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Is dat omdat deze Photoshop nog niet gereed is voor de Intel Macs of kan het wat anders zijn?
Ja dat klopt, Photoshop is momenteel gecompiled voor PPC-processoren en wordt voor jouw Intel geëmuleerd, en dat is nou eenmaal traag. Het is wachten op een nieuwe Photoshop dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Daspeed op 19-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrClearbottom schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:35:
[...]
Ja dat klopt, Photoshop is momenteel gecompiled voor PPC-processoren en wordt voor jouw Intel geëmuleerd, en dat is nou eenmaal traag. Het is wachten op een nieuwe Photoshop dus.
Ok, dan ben ik daar nu zeker van, begon al te twijfelen of ik wel de juiste beslissing genomen had. Ik dacht dat ik iets vernomen had over een nieuwe versie rond 2007. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
CS3 komt in het voorjaar van 2007 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op school hebben ze sinds enige tijd ook 2 Intel-Macs staan.
Ik had de opracht gekregen om deze te beheren en te bekijken of deze goed
te gebruiken zijn voor Multimedia doeleinden.

Naar veel testen met de paketten Photoshop CS2 / Flash 8 / Director MX moet ik concluderen dat ik het systeem niet echt lekker vind werken. Ik heb begin zat er standaard 512 Mb in de machine's wat echt gewoon VEEL te weinig is. Om een voorbeeld te noemen, ik had via internet radio538 aan staan en telkens wanneer ik een bewerking ging doen in Photoshop begon het muziek behoorlijk te haperen of stopte helemaal compleet.

Ik heb toen voorgesteld om er mininaal 1Gb bij te plaatsen. Dat is nu inmiddels gedaan en dus beschikken de machine's nu elk over 1,5 Gb. En ik moet nog steeds zeggen dat ik de performance echt niet goed vind. Ik heb een vergelijking gedaan met een Pentium4 3,0Ghz pc die echt op alle fronten stukken sneller en prettiger werkt.

Het is echt niet mijn idee om de Mac af te zeiken, want als er iemand Apple fan is ben ik dat wel. Maar eerlijk gezegd vind in de Intel combo nog niet geschikt voor Multimedia doleinden. Als je veel bewerkingen wilt doen zal ik toch voor de G5 gaan. Deze is echt duidelijk een stuk sneller.

Ook heb ik moeten constateren dat programma's als Firefox wel eens erg instabiel worden wanneer veel tabbladen open staan. En wanneer Firefox geopend is en je wilt de Mac afsluiten kun je soms grote problemen krijgen.

Ik vind het op zich een perfecte machine, maar op bepaalde vlakken valt hij tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Beetje kortzichtig. Je probeert software uit waarvan je weet dat er geen native, Intel versie van is. En je dus weet dat de performance een stuk lager is. Als je je vastklampt aan Adobe zul je inderdaad tot 2007 moeten wachten voordat de performance goed is, maar ligt dat aan Apple? Die machine is prima, en Universal binaries lopen er als een trein op.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:18:
Beetje kortzichtig. Je probeert software uit waarvan je weet dat er geen native, Intel versie van is.
Ik wist niet dat Photoshop CS2 niet geoptimaliseerd was voor deze machine. Dat staat niet eens op de doos van het pakket zelf. Dus als je dat niet wordt verteld dan denk je toch echt dat het aan je machine ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ooh, okee. Dat is lullig dan! Het is op dit forum wel vaak aan de orde geweest, ik ging er een beetje vanuit dat je dat dus wel had gelezen in de tussentijd. Maar ik kan je dan alleen maar adviseren om effe geduld te hebben of opzoek te gaan naar alternatieven die al wel Universal zijn. Op dit forum worden genoeg alternatieven en adviezen aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:14:
CS3 komt in het voorjaar van 2007 uit :)
Daar wacht ik dan op. Ik wou eerst een Macbook Pro gaan halen. Maar nu de MacBook ook dual-display met reso's tot 1920*1600 ondersteunt wordt het deze :)

Jammer dat het nog zo lang duurt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:54:
[...]

Ik wist niet dat Photoshop CS2 niet geoptimaliseerd was voor deze machine. Dat staat niet eens op de doos van het pakket zelf. Dus als je dat niet wordt verteld dan denk je toch echt dat het aan je machine ligt.
8)7
Ze kunnen moeilijk op de doos van het pakket een uitspraak doen over een machine waar tijdens de release van dat pakket niemand wat van afweet... Laat staan het pakket zelf optimaliseren voor die machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:00:
[...]

8)7
Ze kunnen moeilijk op de doos van het pakket een uitspraak doen over een machine waar tijdens de release van dat pakket niemand wat van afweet... Laat staan het pakket zelf optimaliseren voor die machine.
Daar heb je gelijk in, op die manier moet je voor elke machine een apart pakket maken. Beetje ondoenlijk. Ik had al zo'n vermoede dat het zo in elkaat stak met de toekomstige CS3. We wachtren lekker en rommelen wat aan nu. Tijd zat in de rest van m'n leven. (Ga ik vanuit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mischien hoe je foto's van een nokia 6630 (of ander nokia smartphone) kan halen?
ik had hem eerst met de datakabel aangesloten maar dat werkte niet, toen probberde ik het met bleutooth maar dat lukt ook niet.
volgens mij zijn er geen nokia drivers voor de imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Moet gewoon met Bluetooth kunnen hoor. Eerst je telefoon pairen met je computer (zit onder het Bluetooth-icoontje rechtsboven), en daarna daar kiezen voor Browsen/Bestanden versturen-ontvangen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:41:
Moet gewoon met Bluetooth kunnen hoor. Eerst je telefoon pairen met je computer (zit onder het Bluetooth-icoontje rechtsboven), en daarna daar kiezen voor Browsen/Bestanden versturen-ontvangen oid.
dat werkt dus niet,
heb ze gepaird maar als ik, bladeren door apparaat doe kan ik wel dingen naar me telefoon sturen maar niks ontvangen, ik krijg geen mapjes te zien ofzo

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

motion draait pas lekker bij 256MB ram, eigenlijk is het nog te weinig mijn videobewerk Mac had 2GB ram en 256MB videogeheugen en dat werkte best wel oke.

Als je alleen Final Cut Pro doet maakt het niet zoveel uit, maar als je nu of in de toekomst met Motion bezig wilt zou ik wel 256MB nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Qorne schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:27:
motion draait pas lekker bij 256MB ram, eigenlijk is het nog te weinig mijn videobewerk Mac had 2GB ram en 256MB videogeheugen en dat werkte best wel oke.

Als je alleen Final Cut Pro doet maakt het niet zoveel uit, maar als je nu of in de toekomst met Motion bezig wilt zou ik wel 256MB nemen
Heb m inmiddels al besteld met 128 MB Ram.. Nouja ik merk t wel. In eerste instantie werk ik met AfterEffects, en nog wat 2D paketten maar die is nog lang niet universal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunzenburner
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Heeft iemand de harddrive al vervangen van de imac, bijvoorbeeld een raptor in de plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand misschien iets bekend over schermen met glazende toplaag in de iMac, net zoals bij de Macbook?

Ik ben van plan een iMac te gaan kopen, maar als binnenkort een optie beschikbaar komt voor een model met glanzende toplaag over het scherm wacht ik daar liever op.

Thx,

Xani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Weet iemand of de iMac Core Duo nog ergens een resetknop heeft zitten, dus niet de aanuit knop. T schijnt dat hij aangegeven is met een 3hoekje, maar ik kan m nergens vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

imho hebben macs al jaren geen reset knopje

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik lees t net ja.. Vaag.. dacht er een dag geleden wat over gelezen te hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat eigenlijk voor LCD die erin zit? kan nergens iets vinden over bijvoorbeeld de responsetijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Die van het 20" model is dezelfde als die van de Cinema Display 20", en dus ook die van de Dell FPW2005. Tenminste, zo werd het gebracht, en de specs komen iig kwa Cinema Display en iMac overeen. De 17" heeft stuk lagere specs, daar zit denk ik een goedkoper paneel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Als je met Microsoft Office voor de Mac een Word document opent met +- 30 pagina's en het scrollen gaat met schokken. Ligt dit dan aan de processor of het RAM-geheugen? Ik heb in mijn Intel iMac 1 GB aan RAM en 2 GHZ processor zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door MarkvE op 01-06-2006 22:20 ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MarkvE schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:20:
Als je met Microsoft Office voor de Mac een Word document opent met +- 30 pagina's en het scrollen gaat met schokken. Ligt dit dan aan de processor of het RAM-geheugen? Ik heb in mijn Intel iMac 1 GB aan RAM en 2 GHZ processor zitten.
Office draait nog niet native op intel mac's dus je mac gaat aan de slag via rosetta om office te gebruiken, dat is een performance hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:40:
[...]

Office draait nog niet native op intel mac's dus je mac gaat aan de slag via rosetta om office te gebruiken, dat is een performance hit.
Het is als zoveel programma's. Wachten op nieuwe versies, patches of updates die ervoor zorgen dat de programma's wel goed draaien op een Intel Mac. Geef het tijd en het komt wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik cam niet zo heel vaak, maar als iSight er toch op zit wil ik nog wel eens met familie in het buitenland chatten. Alleen hebben die een windowsbak. Hoe gaat dat? Is er iets waarmee hun/ik met elkaar kunnen chatten met video erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
amsn, is echt overal wel een keer genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:38:
amsn, is echt overal wel een keer genoemd
Waren het niet dat dat elke keer ovewr mijn router/firewall zit te mieren. Heb de poorten zo geconfigureerd zoals hun in de faq aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Waren het niet dat dat elke keer ovewr mijn router/firewall zit te mieren. Heb de poorten zo geconfigureerd zoals hun in de faq aangeven.
als je router universal plug & play ondersteunt worden de portmaps automatisch aangemaakt en verwijderd. Ik heb voor iChat/MSN geen enkele portforward gemaakt en heb nergens last van ;) En ja, ik kan gewoon cammen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 08-06-2006 15:37 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:36:
[...]

als je router universal plug & play ondersteunt worden de portmaps automatisch aangemaakt en verwijderd. Ik heb voor iChat/MSN geen enkele portforward gemaakt en heb nergens last van ;) En ja, ik kan gewoon cammen ;)
Het is een Zyxel 2602H. geen idee of dat ding plug & play is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:53:
[...]

Het is een Zyxel 2602H. geen idee of dat ding plug & play is.
Je haalt even 2 dingen door elkaar ;) 'Plug & Play' is een techniek waarbij je hardware aan je computer hangt en het 'meteen' werkt. 'Universal Plug & Play' is -lekker verwarrend- iets heel anders, namelijk een soort dynamische portforwarding. Het is een optie die je op veel routers aan en uit kan zetten, en ik vermoed dat de ZyXeL het ook wel ondersteunt. Is dat niet zo, dan ben je gebonden aan het hele statische portforward verhaal.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Je haalt even 2 dingen door elkaar ;) 'Plug & Play' is een techniek waarbij je hardware aan je computer hangt en het 'meteen' werkt. 'Universal Plug & Play' is -lekker verwarrend- iets heel anders, namelijk een soort dynamische portforwarding. Het is een optie die je op veel routers aan en uit kan zetten, en ik vermoed dat de ZyXeL het ook wel ondersteunt. Is dat niet zo, dan ben je gebonden aan het hele statische portforward verhaal.
Ow, bedoel je het zo. Nou die Zyxel ondersteunt maar weinig. Alles is te doen zolang je het maar moeilijk doet via een configscherm. Voorheen had ik een Draytek en dat liep een stuk beter laat ik het maar kalmpjes zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Ow, bedoel je het zo. Nou die Zyxel ondersteunt maar weinig. Alles is te doen zolang je het maar moeilijk doet via een configscherm. Voorheen had ik een Draytek en dat liep een stuk beter laat ik het maar kalmpjes zeggen.
http://www.portforward.co...restige2602H-61Cindex.htm

http://www.portforward.co...ge2602H-61Cv3.40index.htm

http://www.portforward.co...restige2602HW-61index.htm

http://www.portforward.co...estige2602HWL-61index.htm

Weet niet welke van de 4 jij hebt maar hier staat zowiezo wel beschreven bij 1 van die programma listings hoe je je een poort moet forwarden naar jou lokale ip. Dan is het alleen nog maar een kwestie van je gekozen poortnummer neerzetten in het "te gebruiken poort vakje" bij amsn.

Edit: De uitleg die bij azureus staat is ongeveer gelijk aan wat je moet doen bij amsn geloof ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door Matias op 08-06-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:02:
Ik cam niet zo heel vaak, maar als iSight er toch op zit wil ik nog wel eens met familie in het buitenland chatten. Alleen hebben die een windowsbak. Hoe gaat dat? Is er iets waarmee hun/ik met elkaar kunnen chatten met video erbij?
Google maar ff op mercury msn en dan moet je op hun forum kijken voor de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter dat mijn firewall in mijn router niet de boosdoener is maar die op de iMac zelf. Heb die uitgezet en nu doet hij het wel. Als ik die aan wil hebben staan, hoe moet ik die dan configureren dat hij niet miert met aMSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje. Aangezien mijn dock een beetje vol begint te raken ben ik benieuwd of het mogelijk is op een Mac een tweede dock aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:17:
Ik heb nog een vraagje. Aangezien mijn dock een beetje vol begint te raken ben ik benieuwd of het mogelijk is op een Mac een tweede dock aan te maken?
Ja dat kan. Als je een beetje meer je best had gedaan en de search had gebruikt had je het in dit topic kunnen vinden.

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
matiasjansen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:50:
Weet iemand of de iMac Core Duo nog ergens een resetknop heeft zitten, dus niet de aanuit knop. T schijnt dat hij aangegeven is met een 3hoekje, maar ik kan m nergens vinden :)
Op m'n iBook en MacBook werkt CTRL+Apple+Powerknop als reset. Ik weet niet of dit ook op de iMac geldt. Probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Wannapuf schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:19:
[...]

Op m'n iBook en MacBook werkt CTRL+Apple+Powerknop als reset. Ik weet niet of dit ook op de iMac geldt. Probeer het eens zou ik zeggen.
Had ik al gevonden, maar dat is gewoon een softwarematige "reset".
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.