Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ik heb 'm besteld bij MNM Computers. Kost wat... Heb je ook wat. Duurde iets meer dan een week voor ik hem in huis had, het was bij de leverancier ook niet op voorraad.Moartn schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:36:
[...]
Hmm, interessant om te weten want ik was hetzelfde van plan. Het probleem is dat ik nog geen leverancier gevonden heb die die modules kan leveren (van welk merk dan ook). Waar heb jij hem gehaald?
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Prijs is dan of 99EU voor bulk of 138EU voor premium.
Verwijderd
De eerste kinderziektes komen dus weeral te voorschijn.
Verwijderd
Bron?Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:54:
Na het toetsenbord, blijkt de 20" iMac problemen te hebben met het VRAM (256MB BTO optie). Last van tearing.
De eerste kinderziektes komen dus weeral te voorschijn.
Verwijderd
Het is geen 1 geval. Op het discussieforum van Apple zelf, werd er verteld dat Apple er momenteel mee bezig is. Een software update zou het probleem al kunnen verhelpen.matiasjansen schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:54:
Beetje voorbarig om 1 geval van een kapotte videokaart "Kinderziektes" te noemen. Meestal heb je het dan over complete oplages
Een voorbeeld
http://discussions.apple....?threadID=346963&tstart=0
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 17:33 ]
Als de opvolger van de G5 gewoon G6 had geweest, had hetzelfde probleem met de videokaart zich ook kunnen voordoen. Het is dan waarschijnlijk ook gewoon te patchen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ATI brakke drivers levert.
Verwijderd
In die mening kan ik me ook goed vinden op de laatste regel naeur0fighter schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:00:
Heeft imo ook weinig met de switch naar intel te maken.
Als de opvolger van de G5 gewoon G6 had geweest, had hetzelfde probleem met de videokaart zich ook kunnen voordoen. Het is dan waarschijnlijk ook gewoon te patchen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ATI brakke drivers levert.
Op diezelfde pagina staat ook een link naar de mailwisseling met een Intel PreSales mannetje. Lijkt er dus wel op dat VT wordt ondersteund. In hoeverre we hier iets aan hebben, is natuurlijk nog maar de vraag
Verwijderd
Vandaag 1 gig geheugen bijgeprikt, was echt nodig en loopt nu soepel. (eerst zat geheugen vol en kon ik niet veel apps soepel naast elkaar draaien) heb geheugen gekocht voor 146 euro bij apple centre Bossina groningen. Was volgens etiket echt imac intel/ macbookpro geheugen en lijkt afkomstig van apple maar kan ik me in vergissen. (geen andere merken op doosje/etiket)
Installatie was luikje open > in onderste lege gat prikken > luikje dicht en hij deed het direct na opstarten. Geen problemen en alles werkt goed.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn iMac doet het prima met die KVR-huppeldepup/1G moduleVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
Ik heb een vraagje over dat geheugen van Kingston. Ik wil 2x 1Gb in me imac, maar ik zie verschillende artikelversies. Degene in de pricewatch is de KVR667D2S5/1G. Als ik echter bij interngeheugen.com de kingston geheugenwizard volg kom ik uit voor de intel iMac bij een ander geheugen, nml de KTA-MB667/1G. Weet iemand of er daadwerkelijk een verschil in dit geheugen zit? en dat apple misschien een andere versie nodig heeft dan het normale pc geheugen?
Zo gezegd, zo gedaan.
Draait super, Photoshop is nu zeker werkbaar met 1.5GB ram.
Verwijderd
Wat een ontzettende #$``#$#&^%** service bij Apple Centre Centraal Station!!!
De 26e januari zo`n iMac gekocht en extra geheugen besteld. Zit nu al anderhalve week te bellen of het binnen is.
Net weer gebeld, er blijkt geheugen binnengekomen te zijn, maar of mijn 1GB erbij zit wisten ze niet. "We bellen u terug" Dus niet.
Bel ik zelf terug, kunnen ze het nu niet uitzoeken, en krijg ik te horen dat ze me maar weer terugbellen. Punthoofd krijg je ervan.
/edit:
Nou zelf (nog) maar weer es even gebeld: "Oh ja, het ligt hier, heeft niemand U gebeld vanmorgen?"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 16:32 ]
Verwijderd
Wat een beest van een computer.
Ik heb net hetzelfde gedaan, en het was hier ook even stress. Ik had je post wel gelezen, maar bij mij was het net weer een beetje anders:reiker schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:15:
Ik heb afgelopen donderdag extra geheugen bijgeprikt (1GB SO-DIMM PC5300 DDR2 Kingston) bovenop de standaard 512MB, en ik moet zeggen dat het me erg bevalt!
Het installeren had nog wel wat voeten in de aarde... Het losdraaien van het klepje was geen probleem, maar de volgorde van de DIMM's maakt misschien wel uit.
De volgende beschrijving gaat ervanuit dat je tegen het klepje aankijkt wanneer de iMac op het beeldscherm ligt.
Zo verliep het installeren...
Beginsituatie: de standaard 512MB zit in het bovenste slot. Dit werkte dusZeer tevreden tot nu toe. Ik kan niet echt een verklaring verzinnen waarom de volgorde van de DIMM's uit zou maken, maar dat interesseert me ook niet echt. Het werkt immers.
- reepje van 1GB gewoon in het onderste slot erbij geprikt. iMac start niet op; lampje knippert. Stress!!
- alleen het reepje van 1GB in het bovenste slot. Dit werkt. Gelukkig
- alleen het reepje van 512MB in het bovenste slot. Ook dit werkt nog. Gelukkig
- 1GB boven, 512MB onder. En jawel, de iMac start op, keurig 1,5GB geheugen actief \o/
- Met 512MB boven en 1GB onder start m'n mac wel keurig, maar als je een beetje programma's gaat opstarten wordt opeens m'n scherm zwart, witte ledje blijft uit, maar de mac blijft verder wel aan.
Nu heb ik de geheugenmodules dus omgedraaid en het lijkt prima te werken nu
Verwijderd

Zijn er mensen die World of Warcraft spelen, die eerst een oude iMac hadden en nu een intel-iMac? Ik ben zo nieuwschierig naar de performance! Vooral sinds de afgelopen patch, nu World of Warcraft als Universal Binary is uitgekomen
Ik heb zelf een late-2004 iBook G4, maar daar is WoW niet eens speelbaar op te noemen helaas:(
Zou voor mij doorslaggevend kunnen zijn
[ Voor 13% gewijzigd door R4NCOR op 12-02-2006 13:41 ]
Verwijderd
alleen welk toetsenbord moet ik hebben om een qwerty te krijgen?
Toetsenbord en Mighty Mouse + Mac OS X
Toetsenbord (lokaal) en Mighty Mouse + Mac OS X (int'l English)
Toetsenbord (int'l English) en Mighty Mouse + Mac OS X (int'l English)
Draadloos toetsenbord, draadloze muis en Mac OS X [+ Eur 56,39]
Draadloos toetsenbord (int'l English), draadloze muis en Mac OS X (int'l English) [+ Eur 56,39]
Draadloos toetsenbord (lokaal), draadloze muis en Mac OS X (int'l English) [+ Eur 56,39]
of is het allemaal qwerty?
Als je in de Nederlandse shop besteld, is het allemaal Qwerty. Anders moet je het int'l English toetsenbord hebben.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:18:
ik wil ook een imac gaan bestellen via de apple site met studenten korting
alleen welk toetsenbord moet ik hebben om een qwerty te krijgen?
Toetsenbord en Mighty Mouse + Mac OS X
Toetsenbord (lokaal) en Mighty Mouse + Mac OS X (int'l English)
Toetsenbord (int'l English) en Mighty Mouse + Mac OS X (int'l English)
Draadloos toetsenbord, draadloze muis en Mac OS X [+ Eur 56,39]
Draadloos toetsenbord (int'l English), draadloze muis en Mac OS X (int'l English) [+ Eur 56,39]
Draadloos toetsenbord (lokaal), draadloze muis en Mac OS X (int'l English) [+ Eur 56,39]
of is het allemaal qwerty?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
blup
Verwijderd
ok maar das niet het grootste probleem.eendje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:28:
tzijn allemaal qwerty toetsenborden trouwens.. hooguit verschillende de posities van de / en \ en dat soort dingen
verder doe ik er nog verstandig aan om engelse osx te nemen of nederlandse?
heeft het verschillen of is het enkel engels en nederlandse taal?
of leverd het conflikten op als je bv engelse photoshop erop zet en je hebt een nederlandse osx?
das eigelijk alles wat ik hoef te weten
Het OS is multilangual, je kan zover ik me herrinner zelfs achteraf nog een andere taal kiezen (als deze is geinstalleerd).Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:44:
[...]
ok maar das niet het grootste probleem.
verder doe ik er nog verstandig aan om engelse osx te nemen of nederlandse?
heeft het verschillen of is het enkel engels en nederlandse taal?
of leverd het conflikten op als je bv engelse photoshop erop zet en je hebt een nederlandse osx?
das eigelijk alles wat ik hoef te weten
Photoshop en andere programma's hebben geen last van conflicten met een OS in een andere taal.
Verwijderd
top dan ga ik er spoedig een bestellenthemaxter schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:40:
[...]
Het OS is multilangual, je kan zover ik me herrinner zelfs achteraf nog een andere taal kiezen (als deze is geinstalleerd).
Photoshop en andere programma's hebben geen last van conflicten met een OS in een andere taal.
heb er op mijn stage veel mee gewerkt en ben echt helemaal verkocht
was al een fan van apple maar nu nog meer
Verwijderd
1) Is het geheugen makkelijk te vervangen? (en vervalt de garantie niet?)
2) Draait iMovie echt goed? en alle iLife apps. want ze draaien op mijn mac mini wel okee maar niet goed genoeg, als ik iMovie goed wil gebruiken dan moet ik andere apps afsluiten en dat is gewoon een beetje jammer.
3) Ik heb nu een 17" videoseven scherm, is dat een beetje te vergelijken met de iMac?
Alvast bedankt voor het antwoorden en als ik meer vragen heb dan stel ik ze hier wel
Verwijderd
1) ja supersimpel, zit in een klepje aan de onderkant, de aanwijzingen staan onderop de voet, of de garantie vervalt lijkt me toch van nietVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:23:
Ik wilde eerst voor de MacBook gaan, maar toch besloten om voor de intel iMac te gaan, eerst mijn mac mini verkopen en dan een iMac gaan bestellen. Nog enkele vraagjes.
1) Is het geheugen makkelijk te vervangen? (en vervalt de garantie niet?)
2) Draait iMovie echt goed? en alle iLife apps. want ze draaien op mijn mac mini wel okee maar niet goed genoeg, als ik iMovie goed wil gebruiken dan moet ik andere apps afsluiten en dat is gewoon een beetje jammer.
3) Ik heb nu een 17" videoseven scherm, is dat een beetje te vergelijken met de iMac?
Alvast bedankt voor het antwoorden en als ik meer vragen heb dan stel ik ze hier wel
2) ja, als je genoeg geheugen hebt, met de standaard 512mb kun je eigenlijk niets.
3) geen idee, ga es vergelijken in een Apple Store, zou persoonlijk toch echt voor de 20" kiezen, en dat heb ik dan ook gedaan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 13:03 ]
Nu overigens m'n 17" TFT ernaast gezet, en dat werkt toch ook wel erg lekker
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Als ik binnen kort centen binne heb dan haal ik ook een iMac 20" die is zo mooi!
:P:P
Welk typenummer en hoe duur was het?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:29:
Zo net 2gb geinstalleerd van Kingston, zonder problemen, ging meteen goed...
Verwijderd
En om even het rijtje geheugen compleet te maken wat er ook in past:Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:36:
KVR667D2S5/1G Kingston, zoals ik eerder al vermeld had. Gekocht bij 4Launch.nl.
Kingston KTA-MB667/1G
was al eerder gemeld, maar kan geen kwaad
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 14:17 ]
Verwijderd
Ik vind het geluid OK. Als je nooit beter hoort kan het ermee door, maar als ik mijn soundsticks II van Harman Kardon weer hoor, dan vind ik het niet om aan te horen. Echter voor zulke kleine speakertjes komt er best een leuk geluid uit, alhoewel je volgens mij de bas wel kan vergetenMarkvE schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:39:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van een iMac? Is dit voldoende voor een lekker muziekje of moet je hiervoor echt apparte speakers aanschaffen?
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben apple-noob, maar ik wil er wel aan beginnen..
Verwijderd
Verwijderd
Met dit filmpje kan je het uittesten op de hoogste HD-resoluties:
http://www.apple.com/trailers/wb/poseidon/hd/
Gewoon bekijken in fullscreen en zien of het vloeiend gaat.
Mijn dank is groot
Launching containers into space
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 01:04 ]
Verwijderd
Wat helaas resulteerd in een ranzig beeld. Doe het dan gelijk op een 30" Cinema DisplayMoartn schreef op maandag 20 februari 2006 @ 01:08:
het past niet op je scherm idd, maar quicktime verkleint het een beetje als je full screen doet...
Verwijderd
Nu enkel nog zien of dat vloeiend gaat op de toekomstige i(ntel)Books...
Verwijderd
>> "Ik ben blij en zou niet meer anders willen".
Eens of oneens.
Beetje motivatie is wel welkom.
Dit ivm overwegen tot aankoop van een macbookpro (maarja, daar is nog niet zoveel over bekend, maar gok dat het amper zal verschillen tov de imac-imac powerpc-macbook zeg maar
Voor mij gaat bovenstaande stelling meer als op. Heb vorig jaar al eens lopen stoeien met een MacMini en hoewel ik er wel lol aan had durfde ik de definitieve overstap maar niet te maken. Ik heb vervolgens nog een paar weekjes een Quicksilver gehad met eigenlijk hetzelfde verhaal. Vervolgens heb ik op mijn notebookje een tijdje dualboot Windows/OSX gedraaid en kwam daarbij tot de conclusie dat ik 90% van mijn tijd in OSX doorbracht en slechts sporadisch Windows opstarte. Ik heb dan ook de stoute schoenen aangetrokken en de iMac aangeschaf (ongeveer 2 weekjes na de keynote) omdat ik mezelf toch niet als een echte "mobile" user zag. Heb het apparaat nu ongeveer 4 weken en kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben. Het enige wat ik nog mis en waarvoor Windows nog uit de kast wordt getrokken is een makkelijk werkende Amiga emulator. Verder werkt alles soepel wat de iApps betreft. Gebruik verder geen Photoshop dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Verder zijn bijna al mijn veel gebruikte apps al over op universal binaries op Toast en MacPar deluxe na.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:31:
Even een uitdagende stelling voor degenen die een iMac (intel) recent hebben gekocht.
>> "Ik ben blij en zou niet meer anders willen".
"Better ask questions before you shoot"
Verwijderd
Nu twee weken in bezit, is onze eerste Mac: Er is geen weg terug! Nu nog een andere pc vervangen door bovengenoemd alternatief voor de iMac.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:11 ]
Het scherm is echt prachtig, een minpuntje is wel dat ik de eerste dode pixel al gevonden heb
Verwijderd
Meteen omruilen!MarkvE schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:52:
Het scherm is echt prachtig, een minpuntje is wel dat ik de eerste dode pixel al gevonden hebMisschien helpt een beetje masseren...
Mee eens, ga er mee terug.
Verwijderd
gewoon bellen Apple!MarkvE schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:12:
Ik heb hem besteld via de Apple Store. Maar ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je pas serieus wordt genomen bij een x aantal geclusterde dode pixels, of is dit onzin en moet ik gewoon gaan bellen?
Apple is wat beter in garantie gevallen dan andere bedrijven zij zijn ook van mening dat je product 100% moet functioneren.
en een dode pixel is geen 100% functioneren
Verwijderd
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Mac book pro? Processor en geheugen zijn volgens mij identiek.
Is de nieuwe Imac dan niet eigenlijk een soort laptop in een tft scherm? Eigenlijk best raar, een desktop die even snel is als een laptop. Tot voor de samenwerking van Apple en Intel had je in de Powerbook een G4 zitten en in de Imac een G5.
http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.htmlGoEV6 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:29:
Ik vroeg me ineens af wat nou eigenlijk het verschil van binnen is tussen de nieuwe Imac en de
Mac book pro? Processor en geheugen zijn volgens mij identiek.
Is de nieuwe Imac dan niet eigenlijk een soort laptop in een tft scherm? Eigenlijk best raar, een desktop die even snel is als een laptop. Tot voor de samenwerking van Apple en Intel had je in de Powerbook een G4 zitten en in de Imac een G5.
http://www.apple.com/imac/whatsinside.html
Misschien is de iMac wel gewoon een hele dunne desktop computer, of misschien wel een hele dikke laptop zonder toetsenbord? Wie weet? Wat maakt t uit
Het jammere is dat de MacBook niet over een socket beschikt maar de proc meteen op het moederboard vast gesoldeerd zit en dat de iMac wel over een socket beschikt. Is leuk voor in de toekomst mogelijke upgradesMoartn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:19:
In de iMac zit een normale HD, in de MacBook een laptop-schijfje. Dat is een _groot_ verschil. Verder is het vrijwel identiek geloof ik...
Nou dus eigenlijk is de Imac een 'langzame' apple. Tot op heden was volgens mij een desktop altijd sneller dan een laptop, of natuurlijk andersom........(laptop langzamer dan desktop)matiasjansen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:37:
[...]
http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html
http://www.apple.com/imac/whatsinside.html
Misschien is de iMac wel gewoon een hele dunne desktop computer, of misschien wel een hele dikke laptop zonder toetsenbord? Wie weet? Wat maakt t uitOvergens waren PowerBooks en iMacs tot voor de G5 ook redelijk identiek hoor.
Viel me gewoon op. Maar dat betekend natuurlijk niet dat de nieuwe Imac een geweldig apparaat is!! Heb hem een paar keer 'vast mogen houden' in een macstore.Moartn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:01:
Ja, en je punt is?
Verwijderd
Tja, dat was helaas niet eens nodig...Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:48:
Gewoon desktop achtergrondje in rood, groen en blauw showen. Of in PS wat plaatjes van 1650x1080 aanmaken in die kleuren en een diashow starten
Zal zo snel mogelijk mijn (onze ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Nee, de MacBook is een hele snelle laptopGoEV6 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:38:
[...]
Nou dus eigenlijk is de Imac een 'langzame' apple. Tot op heden was volgens mij een desktop altijd sneller dan een laptop, of natuurlijk andersom........(laptop langzamer dan desktop)
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Het opstarten gaat iig behoorlijk rap, al scheelt het niet zoveel met mijn werkpc. Het intgreren in mijn netwerk was een fluitje van een cent, even SSID en WEP opgeven en alles werkt gewoon zonder morren. Benchmarks heb ik nog niet omdat ik nog geen leuke software heb en nog geen tijd om er even flink mee te stoeien.
Update: na een paar uur klooien is het ook gelukt om zowel op mijn Laserjet 6L als mijn Deskjet 3820 draadloos te kunnen printen via mijn WL-500g dus ik begin steeds blijer te worden
Verder gaat het rippen van CD's naar MP3 echt supersnel; ik zit gemiddeld op 15-speed ! Dat haalt mijn Celly 4GHz niet eens ... Nog even en ik ga volledig overstag (as if ...
[ Voor 27% gewijzigd door Chemist op 05-03-2006 00:13 ]
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Puur voor het geheugen, of wil je bijvoorbeeld de HDD gaan vervangen?Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:21:
Hey, weet iemand een tutorial hoe ik hem open krijg? met foto's aub!
Verwijderd
Heb het alVerwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:08:
[...]
Puur voor het geheugen, of wil je bijvoorbeeld de HDD gaan vervangen?
Dan is het misschien handig om het ook met ons te delen, en ook voor welk doel je het wilde gebruiken
Is het mogelijk om onder user A een webserver te draaien als apache. Maar ondertussen met met User B werken op de imac. User A moet dan wel actief blijven als webserver.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Of je moet een andere webserver willen draaien dan die in OS X ingebouwd zit? Dit is namelijk Apache 1.3, geen 2.0 of 2.2.
Zo gezegd, zo gedaan.
Waarom zou je Apache als een user willen draaien? het is al geintegreerd je hoeft het alleen ff aan te zetten met 1 druk op de knop.Eastman schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:47:
ik overweeg een imac te kopen, ik heb alleen nog een vraagje over multi-user mogelijkheid..
Is het mogelijk om onder user A een webserver te draaien als apache. Maar ondertussen met met User B werken op de imac. User A moet dan wel actief blijven als webserver.
Hmm.. oke..reiker schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:42:
Volgens mij draait Apache (keurig zoals het hoort) als service, dus als user www of apache of weet ik wat de standaard pseudo-user daarvoor is... Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Of je moet een andere webserver willen draaien dan die in OS X ingebouwd zit? Dit is namelijk Apache 1.3, geen 2.0 of 2.2.
Ik doelde eigenlijk meer op fast user switching http://www.apple.com/macosx/features/fastuserswitching/ ...
Daarin wordt omschreven dat applicaties blijven draaien, ookal ben je geswitched naar een andere gebruiker.. Mijn vraag is dan, blijft een applicatie echt draaien, apache, FTP-server, MySQL, php en dergelijken..
Ik begrijp dat dit natuurlijk veel resources en ram vergt... maar met 1 of 2 gig moet het toch wel makkelijk gaan...
edit:
ik wist niet dat apache standaard in osx zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Eastman op 13-03-2006 17:06 ]
Nouja, in zoverre dat apache, FTP en dergelijke niet gezien worden als "gewone" applicaties, maar als service... Dus die draaien al op de achtergrond, ook als er geen user ingelogd is.Eastman schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:00:
[...]
Hmm.. oke..
Ik doelde eigenlijk meer op fast user switching http://www.apple.com/macosx/features/fastuserswitching/ ...
Daarin wordt omschreven dat applicaties blijven draaien, ookal ben je geswitched naar een andere gebruiker.. Mijn vraag is dan, blijft een applicatie echt draaien, apache, FTP-server, MySQL, php en dergelijken..
Ik begrijp dat dit natuurlijk veel resources en ram vergt... maar met 1 of 2 gig moet het toch wel makkelijk gaan...
Maar applicaties zoals Word en dergelijke blijven gewoon draaien bij Fast User Switching.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van OSX...
stel.. je bent aan het downloaden van het usenet, ondertussen logt iemand anders in met fast user switch.. De download gaat dan gewoon door?
Dat zal namelijk heel erg mooi zijn:-)
Dit topic is gesloten.