[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Quake snelheid heb ik niet zoveel mee. Maar nu je toch bezich bent kun je photoshop en flash es testen ivm de ouwe machines. Uit de berichten die ik nu op internet tegenkom schijnt vooral flash zeer slecht te presteren onder Rosetta.
Voorlopig wacht ik toch nog even met de aanschaf van een nieuwe mac (lees iMac). Vooral omdat ik bang ben dat veel software toch allemaal trager gaat lopen en dat het nog een poos zal duren dat veel software is overgezet voor gebruik op intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:22:
[...]

iets beter de draad lezen ;) Zoals ik al eerder heb gezegd (en zoals je wellicht aan het meubilair herkent) werk ik in een Apple Centre, en daar is dit dus ook (de 12" iBook die schuin achter mijn PowerBook staat is ook niet van mij). Zou overigens leuk zijn hoor, als ik die foto in het 'show je kamer topic' kon posten ;)
Ik zag het dan ook aan de foldertjes en de grote poster :)

De knipoog was omdat hij het formuleerde als "Mijn Powerbook - Imac - Imac" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:53:
Met Quake snelheid heb ik niet zoveel mee. Maar nu je toch bezich bent kun je photoshop en flash es testen ivm de ouwe machines. Uit de berichten die ik nu op internet tegenkom schijnt vooral flash zeer slecht te presteren onder Rosetta.
Voorlopig wacht ik toch nog even met de aanschaf van een nieuwe mac (lees iMac). Vooral omdat ik bang ben dat veel software toch allemaal trager gaat lopen en dat het nog een poos zal duren dat veel software is overgezet voor gebruik op intel.
Ik moet maandag weer werken, dus dan zal ik eens kijken of ik even Photoshop kan installeren ;) Ik kan overigens melden dat ons Apple Centre zowel de 17" als 20" iMac Core Duo op voorraad heeft :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met het installeren van Linux distro's op deze hardware?
Draait op deze machientjes een reguliere i368 distro, bijv Redhat of Debian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij boot de desbetreffende cd's niet, dat is het enige wat we tot nu toe weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Even over heel iets anders :)

Hoe denken jullie over de beschikbaarheid van de 32bits software voor de intel mac??
Want ik wil een intel mac kopen maar wat me tegenhoudt is dat er na bv 2 jaar geen software er voor meer ontwikkelt wordt. Omdat waarschijnlijk eind 2006 64bits intel mac uitkomt wat de toekomst zal worden.
Dus dat adobe niet meer met nieuwe software komt voor 32bits intel mac maar wel voor de 64bits intel mac. Want ik heb adobe nog niet horen zeggen dat ze de komende 5 jaar softare ondersteuning geven voor de 32bits intel mac. Dan heb je nog tig andere soorten software-ontwikkelaars die dat ook zouden moeten doen. Ik twijfel of die ondersteuning er wel komt.
Is dit een truc van Apple om zo extra veel te verkopen, dus eerst een 32bits intel mac uitbrengen en een half jaar later een 64bits intel mac??
Hoe denken jullie er verder over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
offtopic:
GUZA, je hoeft je zorgen over 32/64 bits niet in drie topics tegelijk te posten hoor. Zeker niet als het je om de MacBook gaat; hou het lekker in dat topic, daar krijg je vanzelf wel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik denk niet dat ze zomaar overgaan op 64bits...
Als ze dat binnen het jaar al doen zullen ze iets van een inwisselings regeling in het leven moeten roepen voor mensen die wel een 32bits intel Mac hebben neem ik aan.

Bovendien, Apple is net overgestapt op intel en dat vergt van alle developpers als een switch naar een andere processorarchitectuur die velen nog niet hebben gemaakt en om dan nog binnen hetzelfde jaar een tweede herschrijving te eisen naar 64bits is iets dat vele developpers niet op prijs zullen kunnen stellen vrees ik.
Bovendien is Intel op 64bits gebied nou niet echt een pionier, ze lopen hopeloos achter als ik zie wat AMD allemaal met 64bits doet.
Ik denk dat Apple ook uit eigenbelang nog wel een poosje zal wachten met een overschakeling naar Intel64 totdat intel een goed, stabiel, power-friendly 64bits platform heeft en dat kan nog ff duren denk ik zo.
Als Apple al zat te experimenteren met intel64 bits zouden de geruchten wel de ronde doen vermoed ik en ook daar hoor ik nog niks van.
Bovendien moet Apple dan nog een keer zijn OS en apz gaan omschrijven naar 64bits en daar hebben ze denk ik nog niet zo'n zin in.
Eerst moet de transitie naar intel goed gaan en worden afgerond voordat ze een tweede stap nemen naar 64bits lijkt me, want zo'n switch van proc architecuur kan een risky zaakje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Intel heeft aangekondigt in september 2006 de 64 bits dualcore te lanceren namelijk Merom.
En aangezien Apple alles heel goed geheim kan houden geef ik niet veel waarde aan of er wel of geen geruchten zijn.
En omdat jij zegt dat software onwikkelaars niet trek hebben om nog eens opnieuw software te moeten uitbrengen zouden sommige ontwikkelaars de 32bits intel mac kunnen overslaan om gelijk een 64 bits versie van de software uit te brengen.

@The Evil Brain:
Dit questie gaat zowel Macbook Pro als de imac aan, oftewel alle 32bits intel mac`s.
Zo denk ik ook voor de imac fans mee, wat ik uiteindelijk ook zal worden :)
Ik zit in een fase dat ik bijna overstap naar de mac vandaar de enorme twijfeling die ik heb.

[ Voor 49% gewijzigd door GUZA op 20-01-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
offtopic:
Guza crossposten is niet bedoeling op GoT, hoe goed je het ook bedoelt. Daarnaast zal de discussie van een betere kwaliteit zijn, als die op één plaats gevoerd wordt, en laten we daarvoor nou het Macbook Pro topic gebruiken, aangezien jij zelf aangeeft dat jij die evt. wilt kopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Zo, ik heb mijn iMac binnen. Hij is een heel stuk sneller dan mijn oude iBook, maar dat was wel te verwachten. Zometeen even wat spelletjes proberen om te kijken hoe snel Rosetta is :)

http://www.ai.rug.nl/~pdebie/IMG_6011.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door frim op 20-01-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Zinds woensdag heb ik mijn iMac 20" en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de machine. Op het moment draaien er nog geen zware applicaties of spelletjes op dus daar over kan ik weinig zeggen. Wel werk ik met office wat gewoon vlot draait niks geen problemen.

Voor de rest is het natuurlijk een schitterende machine en het scherm is imho van erg goeie kwaliteit.

Ik ben er erg blij mee :*)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
frim schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:48:
Zo, ik heb mijn iMac binnen. Hij is een heel stuk sneller dan mijn oude iBook, maar dat was wel te verwachten. Zometeen even wat spelletjes proberen om te kijken hoe snel Rosetta is :)

Gehehe LOL wat heb jij met chocolade hagelslag en vlokken bij je computer? :9
Maar goed ik blijf die iMac een mooi machientje vinden. Ben nu zelf ook zo langzamerhand aan het overstappen laatst mijn centrino notebook ingewisseld voor een 15 inch powerbook, nu alleen nog een vlotte desktop mac neer zetten. Ik kijk alleen nog wel even de kat uit de boom wat dat betreft, vind de iMac natuurlijk wel heel mooi maar ga toch liever voor een modulaire oplossing zoals de G5 waar ik zelf naar hartelust hd's en kaarten in kan proppen dus misschien dat ik eind dit jaar wat moois aanschaf als ze gewone G5 achtige modellen hebben met intel procs en er wat meer software over is. Voor nu heb ik mijn powerbook en mijn G4 digital audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette plaatsing, zo zet je die duffe TFT letterlijk in de schaduw van de iMac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Nou, de intel iMac is inderdaad flink snel in native apps. Dingen onder Rosetta draaien behoorlijk bagger. aMSN bijvoorbeeld is sloom met webcam (maar het werkt wel met de ingebouwde iSight, dat is redelijk cool :)).

Ik heb net een film gekeken, en VLC onder Rosetta werkt redelijk. De video zelf speelt vlekkeloos af, maar het programma reageert erg sloom op user input. Er is een intel-native binary op internet, maar deze werkt niet goed voor mij: het beeld is dan geinverteerd of zo. Iemand die een andere native mediaspeler heeft gevonden die ook DiVX en zo aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit iets is? QuickTime plugins & Codecs. Ik weet verder niet of dit soort dingen (codecs/plugins) ook universeel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Nope, die werken niet :(

Ik ga nu even de Quake 3 intel build proberen, kijken hoe die draait, en of die draait.

Nu je zo'n mac hebt kom je erachter dat je toch meer PPC-only apps gebruikt dan je eerst dacht. Vooral het ontbreken van een goed werkende mediaspeler is minder.

Edit:

Quake 3 werkt dus niet met de intel build, het ding ging finaal op zijn smoel en ik moest rebooten. Geen aanrader ;)

Ik probeer nu UT binnen te halen, maar via wireless haal ik maar 70KB/s? vaag!

Edit2 ;)

UT draait nog best redelijk op 1024x768, maar dat mag je ook wel verwachten. Boven die resolutie gaat de muis raar doen en kun je geen spel meer starten.

De universal binary van mplayer os x draait perfect, is supersnel en speelt gewoon alles af, zoals het hoort. Met gewone divx'jes rond de 15% CPU :)

Edit3 :P

Weet iemand hoe je het scherm helemaal uit krijgt? Met F14 kun je de helderheid een hoop dimmen, maar hij gaat niet helemaal uit. Het kan natuurlijk wel met de powersafe settings, maar dat is een lelijke oplossing en ik wil niet elke keer een minuut hoeven te wachten :)

Edit 4 ;)

Net een DVD geript met Handbrake. Met gebruik van H.264 encoding kun je inderdaad realitem rippen, behoorlijk cool :). Processorgebruik met Handbrake zat zo rond de 180%, dus die maakt als mooi gebruik van 2 cores.

[ Voor 82% gewijzigd door frim op 21-01-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik ben 'gedwongen' door mijn vader om het ding (20" iMac) maar aan te schaffen voor moeder's verjaardag. Zij zal alleen de standaard-apps + office voor de mac gaan gebruiken, dus dat zit wel snor.

Ik wilde eigenlijk de kat even uit de boom kijken, maar ach, het blijft zo. Voor wat mijn moeder er mee gaat doen... En anders zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Q schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:13:
Ik ben 'gedwongen' door mijn vader om het ding (20" iMac) maar aan te schaffen voor moeder's verjaardag. Zij zal alleen de standaard-apps + office voor de mac gaan gebruiken, dus dat zit wel snor.

Ik wilde eigenlijk de kat even uit de boom kijken, maar ach, het blijft zo. Voor wat mijn moeder er mee gaat doen... En anders zien we wel weer.
Ach, als je mams de machine gebruikt kun je alsnog de kat uit de boom kijken ;-) en der zelf even mee spelen, lijkt me een goede manier om je mening erover te vormen.

Auw die flits in die foto zeg...

Fijn om te horen dat iig de Dual Core capactietien goed worden benut want dat is toch echt een van de grote +-punten van de intel iMac

[ Voor 31% gewijzigd door Daenney op 21-01-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Sinds gister staat hier ook een 20" iMac voor mijn neus:

De eerste bevindingen:
- Geen grote problemen ondervonden nog
- De meeste programma's werken goed onder Rosetta, alleen ze zijn af en toe wat traag met het reageren op user-input
- Skype doet bij mij wat vreemd: hij past het input volume van de interne mic continue aan: hij verandert het langzaam naar het maximum waardoor er allemaal echo's ontstaan aan de andere kant. Misschien begrijpt Rosetta niet helemaal wat Skype wil ofzo?
-512MB geheugen is te weinig, maar dat is bij elke mac zo vind ik. Jammer dat niemand een 1GB module kan leveren. Crucial en Kingston zouden het juiste type moeten verkopen, maar ze zijn niet op voorraad

Foto komt morgen wel als ik een keer met daglicht thuis ben :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Dat skype het volume aanpast hebben mensen ook onder windows last van, maar juist datie dan het volume naar beneden schroeft waardoor je op den duur niet meer verstaanbaar bent, erg iritant.
Het is trouwens wel handig om een headset te gebruiken als je Skype't, dat scheelt direct ook in echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Daenney_s schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:01:
[...]

Ach, als je mams de machine gebruikt kun je alsnog de kat uit de boom kijken ;-) en der zelf even mee spelen, lijkt me een goede manier om je mening erover te vormen.
Tja, ik roep 'oh die mac is zo geweldig' en dan zul je net ziet dat er wat niet deugt. Dan ben ik de sigaar.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Daenney_s schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:51:
Het is trouwens wel handig om een headset te gebruiken als je Skype't, dat scheelt direct ook in echo
Sja, het is wel de bedoeling dat het werkt, want daar adverteert Apple mee (wel met iChat, maar het idee is hetzelfde). Die echo heb ik ook geen last van als het volume goed staat. Hij moet het gewoon niet steeds omhoog schroeven. Zal binnenkort wel gefixed worden.

Flip4Mac werkt ook niet op m'n iMac trouwens: hij zegt dat Quicktime niet is geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Flip4Mac werkt idd nog niet, gelukkig werkt de intel native DivX plugin zonder problemen :) Die remote werkt perfect met Quicktime! Alleen heb je niet zoveel aan Front Row, zonder een goede mogelijkheid om vooruit te spoelen :X

Flip4Mac zelf zegt dit:
Does Flip4Mac support the Intel-based Macs?
This question is also referred to as support for universal binaries. And we do plan to support them in an upcoming release soon.
Nog even wachten dus, maar dat is met de meeste applicaties zo. De universal binary van mplayer speelt iig het grootste deel af met hele goede performance, alleen jammer dat de remote daar niet mee werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door frim op 22-01-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Q schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Tja, ik roep 'oh die mac is zo geweldig' en dan zul je net ziet dat er wat niet deugt. Dan ben ik de sigaar.... ;)
Haha, ja, ouders, dat probleem ken ik...
Ik roep altijd dat windows neit deugt en daar krijg ik meestal gelijk in maar switchen naar iets anders, ho maar! dus ga ik ze maar het goede voorbeeld geven in de hoop dat m'n ouders eens eindelijk snappen dat wanneer ik zeg dat ze moeten switchen ze dat gewoon moeten doen!

Vraagje: hebben mensen hier ook grootouders die onder OS X werken want m'n opa zit naar nieuwe PC en laptop te kijken en ik vroeg me af of mensen toevallig grootouders hadden die een ervaring zouden willen delen, zodat ik een idee krijg of het zinnig voor ze is of kan ik ze beter onder Windows laten...

[ Voor 39% gewijzigd door Daenney op 23-01-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Daenney_s schreef op maandag 23 januari 2006 @ 01:02:
[...]

Ik roep altijd dat windows neit deugt en daar krijg ik meestal gelijk in maar switchen naar iets anders, ho maar! dus ga ik ze maar het goede voorbeeld geven in de hoop dat m'n ouders eens eindelijk snappen dat wanneer ik zeg dat ze moeten switchen ze dat gewoon moeten doen!

Vraagje: hebben mensen hier ook grootouders die onder OS X werken want m'n opa zit naar nieuwe PC en laptop te kijken en ik vroeg me af of mensen toevallig grootouders hadden die een ervaring zouden willen delen, zodat ik een idee krijg of het zinnig voor ze is of kan ik ze beter onder Windows laten...
Oudere mensen en een Mac gaat erg goed, geef ze dan een 1 knops muis en ze kunnen zelfs geen "rare" menutjes tevoorschijnhalen.
ook qua virussen is het lekker veilig ze hebben er geen onderhoud aan, als ik nog een opa/oma oid had dan zaten die zeker weten aan de Mac.

alleen iPhoto is al gewelding stel even een Photocast in op de fotos van de kleinkinderen :) kan niet mooier toch? isight er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Qorne schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:21:
Oudere mensen en een Mac gaat erg goed, geef ze dan een 1 knops muis en ze kunnen zelfs geen "rare" menutjes tevoorschijnhalen.
ook qua virussen is het lekker veilig ze hebben er geen onderhoud aan, als ik nog een opa/oma oid had dan zaten die zeker weten aan de Mac.

alleen iPhoto is al gewelding stel even een Photocast in op de fotos van de kleinkinderen :) kan niet mooier toch? isight er bij.
Cker wel... vandaar dat ik er ook over zat na te denken. Oplossing is simpel genoeg, grootouders komen na m'n tentamens weer eens richting Enschede, dan zet ik ze gewoon achter mn iMac en laat ze eens wat speulen, kijken wat er gebeurt en wat zij er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
frim schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:49:
De universal binary van mplayer speelt iig het grootste deel af met hele goede performance, alleen jammer dat de remote daar niet mee werkt.
kan je nu ook de windows dll's gebruiken met MplayerOSX, zoals met mplayer in linux? Want de beperking was vroeger het verschil in architectuur.

Dan kan je dus wmv's afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

[...]

Het was mijn beslissing en die is nogal egoistisch: ik wil het gezeur niet aan mijn kop dat er iets niet werkt. Bovendien werkt teveel te gecompliceerd voor een digibeet als mijn moeder.
Ik heb een dame met gelijke leeftijd als mijn moeder aan een iBook geholpen voor wat surfen, emailen en foto's van kleinkinderen te bekijken. Daar hoor ik verder nooit meer iets over, volgens mij redt die zichzelf wel.

De enige manier om ze te overtuigen is door je grootouders achter zowel een mac als pc te zetten en ze taken te laten verrichten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Mijn oom en tante van 65 gebruiken een eMac, nadat ze daar ongeveer gedwongen toe zijn door hun zoon :P Maar dat is echt een verademing voor hun in vergelijking met de Packard Bell die ze daarvoor hadden. Ze hebben nu ook een iSight erbij, en videochatten kan niet simpeler.

En het grote voordeel van Apple (de intuïtievere interface) komt eigenlijk vooral bij digibeten naar boven. Gevorderder gebruikers zitten meestal meer aan Windows vastgeroest qua handelingen, dat de overstap moeilijker is. Maar bij mijn oom en tante dus, ik heb ze 1 keer uitgelegd hoe ze foto's moesten importeren in iPhoto, en nu doen ze dat zonder problemen :)

En dan vergeet ik bijna 1 van de grootste voordelen: je hoeft niet meer als je bij ze langsgaat de hele pc te ontdoen van virussen/spyware en andere crap :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Evil Brain op 23-01-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn 20inch en ik ben er erg tevreden over. Snelheid vind ik wel ok, merk dat het wat sneller is dan mijn oude G5 1.6 powermac, maar alle rosetta draaiende apps vind ik traag. Ben helemaal weg van frontrow en die remote! geweldig. Ook de isight is leuk, maar kan met niemand webcammen. Heb ook geen .mac en ben niet bereid daarvoor te betalen. Zijn er andere oplossingen, (had van amsn gehoord, maar dat schijnt te traat te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
AIM accountje nemen, inloggen met iChat, je Windowsvrienden
aan AIM messenger helpen en je kunt met elkaar cammen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Die intel iMac is een redelijk succes meen ik, maar zijn er al wat dingen bekend over wanneer de intel iBooks gaan verschijnen? Die moet ik namelijk echt hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat die nooit komen, en dat het gelijk een MacBook gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Het is nog niet bekend wat de naam van de nieuwe intel ibooks worden. Macbook is een grote kanshebber of iMacbook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Woosh woosh, mijn 17" iMac is on its way to Enschede volgens de TNT package tracker :D

Ik ga idd gewoon eens mijn grootouders achter mijn Mac zetten, kijken hoe ze erop reageren en of dat een optie voor ze is, I do hope so want ben dat gezeur met Windows echt beu en dan zijn mijn ouders aan de beurt, ff de hele familie naar Mac pimpen :)
GUZA schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:04:
Het is nog niet bekend wat de naam van de nieuwe intel ibooks worden. Macbook is een grote kanshebber of iMacbook denk ik.
Macbook huh?! :P ik vind iBook eigenlijk wel een blijver, en die i van Intel zit er al in, dus waarom van naam veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Hoorde Steve Jobs in de keynote zeggen dat ze `Mac` in hun producten willen vandaar mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
ondanks dat ik geen mac meer heb volg ik het intel-mac nieuws toch wel redelijk gespannen. ik hoop op een simpele oplossing om te zijner tijd windows naast osx te kunnen gebruiken. dan gaat de pc weer de deur uit(met uitzondering van mn dell scherm) voor een macbook. liefst een 12" model als dat nog gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
Even een geheugenvraagje: Ik heb mijn Intel iMac sinds vorige week, en wil graag het geheugen ervan uitbereiden. Om er bij de Apple Store meteen 1GB in te laten zetten vond ik geen goed idee, Apple vraagt immers twee keer zoveel voor RAM als elders.
Volgens de website van Apple moet het geheugen aan de volgende specificaties voldoen:

* PC2-5300
* unbuffered
* nonparity
* 200-pin
* 667 MHz DDR2 SDRAM

DIMMs with any of the following features are not supported in this iMac:

* registers or buffers
* PLLs
* ECC
* parity
* EDO RAM

Ik zit nu via de Pricewatch te shoppen naar een bijpassend reepje van 512MB, maar reepjes van Crucial, Kingston en andere A-merken zijn allemaal 240-pin. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet precies weet wat dit inhoudt; dus mijn vraag is, gaan deze RAM modules werken in de iMac, want voor de rest kloppen de specs exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
SO-DIMM zoeken op :-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zoeken naar geheugen voor in een laptop blijkbaar: SO-DIMM.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/582

Nu ik er aan denk: hebben de iMac en MacBook Pro hetzelfde moederbord, cpu, ram, vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Ah ok, dank je. Laptop geheugen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Platypussy schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:32:
Even een geheugenvraagje: Ik heb mijn Intel iMac sinds vorige week, en wil graag het geheugen ervan uitbereiden. Om er bij de Apple Store meteen 1GB in te laten zetten vond ik geen goed idee, Apple vraagt immers twee keer zoveel voor RAM als elders.
Volgens de website van Apple moet het geheugen aan de volgende specificaties voldoen:
(...)
Ik zit nu via de Pricewatch te shoppen naar een bijpassend reepje van 512MB, maar reepjes van Crucial, Kingston en andere A-merken zijn allemaal 240-pin. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet precies weet wat dit inhoudt; dus mijn vraag is, gaan deze RAM modules werken in de iMac, want voor de rest kloppen de specs exact.
Ik heb hier ook al een beetje naar gekeken, en ik vond dit 512 MB reepje: http://shop.informatique....I&PARTNR=KTA-MB667%2F512# van Kingston.

Het handige van Informatique is dat ze daar zo'n geheugenselector hebben, waar de nieuwe iMacs al instaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:37:
Je moet zoeken naar geheugen voor in een laptop blijkbaar: SO-DIMM.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/582

Nu ik er aan denk: hebben de iMac en MacBook Pro hetzelfde moederbord, cpu, ram, vga?
Nee, hoewel de specs nagenoeg gelijk zijn zijn de moederborden dat zeker niet. Het moederbord van de iMac is breder, en bevat bovendien een X1600 deskop GPU, en niet een X1600 Mobility zoals de MacBook Pro. Dat er SO-DIMMs ingaan is natuurlijk wel opvallend, zeker als we kijken naar de vorige generaties van de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een iMac 20" besteld bij de Apple winkel t.o CS Amsterdam. Een reepje 1GB erbij was iets van 100 eu, dus daar hoef je vlgns mij echt niet op te besparen door het zelf te zoeken.

Hij komt maandag in onze studio te staan, zal mijn bevindingen posten mbt CS2 icm Rosetta.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Whieee schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:28:
[...]

Nee, hoewel de specs nagenoeg gelijk zijn zijn de moederborden dat zeker niet. Het moederbord van de iMac is breder, en bevat bovendien een X1600 deskop GPU, en niet een X1600 Mobility zoals de MacBook Pro. Dat er SO-DIMMs ingaan is natuurlijk wel opvallend, zeker als we kijken naar de vorige generaties van de iMac.
Mij lijkt het niet zo opvallend, de Core Duo is immers ook een Mobile CPU dus zal die wel op een Mobile moederbord steken waarop dus meestal SO-DIMMs worden geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiff op 27-01-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb ook een iMac met intel nu, super computer weer natuurlijk alles werkt perfect.
Maar dat vind je overal wel terug, voor mij is Adobe belangrijk!

Ik ben vaak redelijk positief over Apple misschien soms wel te, maar Rosetta en CS2 daar wordt ik nog niet echt vrolijk van, het is percies zoals Steve zei "For the most of us" maar daarmee bedoeld hij waarschijnlijk geen mensen die met grote fotos (8mpx) werken want Photoshop is traag userinput is niet geweldig en een foto snel even croppen en Save As Web doen.... dat duurt echt lang mijn PB 1.33Ghz trekt de iMac er zo uit.

Moet je professioneel met PS,Lightroom(CS2) en wil je gewoon snel werken (wat ik gewend ben) dan zou ik een G5 halen. Kan je wel even met een trager systeem werken? of kom je van een G4 rond de 1Ghz af dan is een iMac intel echt geen probleem want dan ga je er op vooruit.

Ik post hier GEEN test resulaten zolang mijn PB 1.25GB ram heeft en de iMac maar 512MB.

Oke, dat was Adobe.

Toch nog even OS X, dat draait super snel internet is echt "instantly" zolang je verbinding dat toelaat. mijn G4s haalden nooit de maximale snelheid bij downloaden nu haal ik het max. uit mijn internet verbinding. :D
Zelfs met 512MB is iPhoto met veel fotos (2000±) erg snel. ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Qorne: Gewoon even wachten totdat in maart/april de universal CS2 uitkomt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:13:
@Qorne: Gewoon even wachten totdat in maart/april de universal CS2 uitkomt toch?
"gewoon" even wachten dat kan je als je hiet niet altijd nodig hebt, maar als je professioneel PS gebruikt dan is dat lastig, gelukkig heb ik nog een PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ ja okee,.. dat hebben we hier ook dat we het pro nodig hebben en nog wat andere machientjes hebben draaien... ;)

Maar goed, het is nog lang wachten tot maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

http://www.advance-studios.com/weblog/

Voor mensen die twijfelen... zie het filmpje op die blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Qorne schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:31:
http://www.advance-studios.com/weblog/

Voor mensen die twijfelen... zie het filmpje op die blog.
Zo, dat gaat me een partij langzaam... Hij heeft natuurlijk wel maar 512Mb RAM in dat filmpje, hi res fotobewerken zal toch zeker een stuk soepeler gaan met het dubbele, nietwaar?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met printer drivers? Werken die wel op intel met ppc binary's? Zonder printer ben ik echt niets nl... (HBO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:05:
Hoe zit het met printer drivers? Werken die wel op intel met ppc binary's? Zonder printer ben ik echt niets nl... (HBO)
Mijn printer werkt gewoon, is dat wel een netwerk printer... maar volgens mij is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Er zitten heel erg veel drivers e.d voor printers en andere usb randaparatuur standaard verwerkt in OS X, dus zelfs als je fabrikant aangeeft dat hij geen software voor OS X levert is de kans vrij groot dat je hem gewoon kunt gebruiken onder OS X
Ook de meeste scanners zijn gewoon te gebruiken onder OS X naar 't schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn printer (Pixma MP750) staat er niet tussen.

Ik kan echter via google ook niet echt veel vinden, dus ga er maar van uit dat de ppc drivers gaan werken....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:13:
Mijn printer (Pixma MP750) staat er niet tussen.

Ik kan echter via google ook niet echt veel vinden, dus ga er maar van uit dat de ppc drivers gaan werken....?
ga daar maar van uit, (ik geef je geen garantie hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:19:ga daar maar van uit, (ik geef je geen garantie hoor)
Waarop baseer je die aanname dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:44:
[...]

Daenney_s schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:01:
Er zitten heel erg veel drivers e.d voor printers en andere usb randaparatuur standaard verwerkt in OS X, dus zelfs als je fabrikant aangeeft dat hij geen software voor OS X levert is de kans vrij groot dat je hem gewoon kunt gebruiken onder OS X
Ook de meeste scanners zijn gewoon te gebruiken onder OS X naar 't schijnt...
Slimmerik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Matias op 30-01-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:44:
[...]

zoals Matiasen (ofzow ;) )ook al zegt, standaard werkt er al heel erg veel.
Ik ging het even testen als ik een printer / scanner had gehad die niet standaard in OS X zat, maar al mijn hardware werkt standaard al... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.macosxhints.co...0060118090920979#comments

Kan dus onder rosetta, alleen zul je hem moeten 'forcen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:16:
zoals Matiasen (ofzow ;) )ook al zegt, standaard werkt er al heel erg veel.
Okee duidelijk. Het is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dat er veel wordt ondersteund zegt niets over een printer die niet in het lijstje voor komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cpu van de nieuwe iMac kan vervangen worden! Dus je 17" iMac kun je upgraden met een 2Ghz core duo of sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

timdeh, heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Anandtech met een heel interessante review van de Intel iMac:

Apple Makes the Switch: iMac G5 vs. iMac Core Duo

stukje vd conclusie:
I'll close, as always, on a note about the future. We've seen that today, Intel already has the performance per watt crown with the Core Duo, and they also have the power advantage, consuming a third less power than a similarly clocked G5. Yet the first Intel based Macs are nothing more than the G5 versions with a different motherboard and cooling. You tend to not over design your chassis when you are Apple, you design them to be as sleek and as minimal as possible. With the Core Duo based iMac consistently consuming 20 - 30W less than the G5 version, you can expect that the truly exciting Intel based Macs are the ones that don't look like these. It's those that I would personally wait for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kunt zien of een applicatie als universal binary is gecompileerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:28:
Weet iemand hoe je kunt zien of een applicatie als universal binary is gecompileerd?
Lees de Anandtech review eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Mijn iMac'je is binnen en na een hoop gezuur aan de praat gekregen, de disc image die erop sstond wilde niet booten en de Additional Software DVD was bekrast dus een paar keer moeten reninstallen voordat alles werkte mrgoed, we zijn der en tis heeeeerlijk.
ik heb een 17" Core 1,86Ghz Core Duo met 1x1Gb RAM en 250GB SATA schijf.

Na via Samba al mijn bestandjes te hebben overgeheveld naar mn iMac (gaat snel hoor over 100Mbit) kon ik pas echt beginnen.
Mijn printer werkt prima, HP PSC 1510 en HP levert zelf de stuurprogramma's voor de scan en kopieer functionaliteit van mn 1510 dus ook dat werkt.
Logitech USB headset aangesloten, werkt prima samen met skype, reuze tevreden.
iPod Photo aangesloten, ook die, perfecto (duh) iPod direct ook even geupdate
Nu, een stukje hardware waar ik me geen raad mee weet, mn Pinnalce PCTV 50e. Dat ding op USB aansluiten is geen probleem maar het systeem lijkt er niks mee te doen, geen drivers en heeft ook geen programma om hier mee wat aan te vangen, iemand van jullie wel een iodee?

FrontRow + Remote werkt prima, erg fijn wanneer je in bed ligt, kan ik zo een film of muziek opzetten.
Native is mn iMac echt snel, dat ding start op als een HSL-trein en ik heb nog geen Rosetta moeten gebruiken (behalve voor Firefox dan als ik me niet vergis, versiontracker.com/macintel is wel zo praktisch)

Dat was mn eerste dagje op mn iMac'je, erg tevreden mee maar dat Pinnacle PCTV 50e probleem zit me wel dwars, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Volgens de website van Pinnacle ondersteund hij alleen XP. Misschien kan je hem met open-source o.i.d nog aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

T-Junkie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:22:
Volgens de website van Pinnacle ondersteund hij alleen XP. Misschien kan je hem met open-source o.i.d nog aan de praat krijgen.
Ja, volgens de website van Pinnacle idd maar volgens de site van Logitech ondersteunt mijn headset alleen XP maar doetie het wel met OS X en Ubuntu dus ja...
Iemand een idee'tje wat die opensource progrjes betreft om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Daenney op 01-02-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net hier die 20" binnengekregen, my god wat een mooi ding.
Installeren programma`s gaat prima, nog even wachten op een exra 1gb geheugen.
Leuk is dat ie eerst een fotootje van je maakt bij de setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:51:
Net hier die 20" binnengekregen, my god wat een mooi ding.
Installeren programma`s gaat prima, nog even wachten op een exra 1gb geheugen.
Leuk is dat ie eerst een fotootje van je maakt bij de setup ;)
Gehehe ja dat is idd best komisch en die iSight heeft nog best goede kwaliteit ook voor een webcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney_s schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:00:
Mijn printer werkt prima, HP PSC 1510 en HP levert zelf de stuurprogramma's voor de scan en kopieer functionaliteit van mn 1510 dus ook dat werkt.
Ik kon geen intel of universal drivers vinden voor mijn PSC 1200, heb je die ergens gedownload, of heb je de oude onder Rosetta gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze nog niet beschikbaar op de HP website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:31:
@Whieeee:
Kun je ergens zien of VT geactiveerd staat in de cpu?
Laat maar. Geen enkele Intel iMac of ProBook heeft virtualisatie aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:49:
[...]

Laat maar. Geen enkele Intel iMac of ProBook heeft virtualisatie aan boord
heb je daar een bron voor?
http://appleintelfaq.com/imac/dmesg.html
This shows the flags on booting a mac, with the following lines:
CPU identification: Genuine Intel(R) CPU 1500 @ 2.00GHz
CPU features: FPU VME DE PSE TSC MSR PAE MCE CX8 APIC SEP MTRR PGE MCA CMOV PAT CLFSH DS ACPI MMX FXSR SSE SSE2 SS HTT TM SSE3 MON VMX EST TM2 TPR
HTT: 2 cores per package; 2 logical cpus per package
CPU extended features: XD
Enabling XMM register save/restore and SSE/SSE2 opcodes
The key "cpu feature" in that list is VMX (according to the intel article, it's "Virtual Machine Execution")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:34:
[...]

Ik kon geen intel of universal drivers vinden voor mijn PSC 1200, heb je die ergens gedownload, of heb je de oude onder Rosetta gedraaid?
Je hebt geen drivers van HP nodig...
Gewwon de printer aansluiten op je Mac, OS X doet de rest.
Om de scanning functionaliteit te gebruiken heb je wel software van HP nodig, voor de 1200 is die hier te vinden
HP PSC 1210 OS X drivers
Ik zie idd dat Hp hier wel printerdrivers aanbiedt voor de PSC 1210.. Ik heb voor mijn PSC 1510 geen printerdrivers nodig gehad, dat regelede OS X zelf, dus kijk eerst eens even onder Prefs > Print & Fax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frim schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:04:
[...]

heb je daar een bron voor?

[...]
Van Hardware.info:
Bij processors met Intel Duo Core die nu verscheept worden is de Virtualization technologie nog niet beschikbaar, zo meldt The Inquirer.

Eén van de lezers van The Inquirer bestelde een nieuwe Dell Centrino laptop met Duo Core, en merkte dat er een optie voor Virtualization in het BIOS aanwezig is, maar dat deze optie niet werkt als hij wordt aangezet.

The Inquirer heeft hier ook de reden voor: Virtualization is nog niet geïmplementeerd op de T2600, T2500, T2400 en T2300, volgens de roadmaps die The Inquirer heeft ingezien.

Intel zal, via de fabrikanten van de laptops, een BIOS-flash uitbrengen, maar die zal niet eerder dan het tweede kwartaal van het jaar beschikbaar zijn.

De hoogste processor van de serie, de T2700, zal wel Virtualization meekrijgen. Deze zal echter pas in de tweede helft van het jaar in de schappen belanden. [Erik Vroon]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het over wegen een Apple imac dual core 20" te kopen.

Maar ik zit met een paar vraagjes.

Heeft iemand hier al call of duty 2 mee gespeeld dat is het enige spel wat ik speel.
En hoe zit verder met andere externe hardware zoals pda's gms's die ik aan me systeem wil hebben hangen dat werkt hier ook aleen goed op?

Ik ik zit nog met een klein dom vraagje wat ik zo snel niet kan vinden 8)7 zit mac office erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:14:
Ik ben aan het over wegen een Apple imac dual core 20" te kopen.

Maar ik zit met een paar vraagjes.

Heeft iemand hier al call of duty 2 mee gespeeld dat is het enige spel wat ik speel.
En hoe zit verder met andere externe hardware zoals pda's gms's die ik aan me systeem wil hebben hangen dat werkt hier ook aleen goed op?

Ik ik zit nog met een klein dom vraagje wat ik zo snel niet kan vinden 8)7 zit mac office erbij?
Office kost altijd geld :p demo zit er bij van 30 dagen.

ik heb geen Call of duty 2, is er een demo? oid dan wil ik het voor je testen.
me gsms sony Clié enz werken perfect met de intel mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Ik vrees dat zware 3D games niet super gaan draaien als je er Rosetta voor nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fileplanet.com.../fileinfo/CallOfDuty2Demo

is de demo

Als je even zou willen kijken tot welke instellingen hij soepel loopt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de demo voor Windows. Voor zover ik weet is er geen Mac OS X versie van Call of Duty 2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Omdat ik toch wel benieuwd ben geworden naar de prestaties (weliswaar met Rosetta) van 3D games ben ik nu de Mac demo van Unreal Tournament 2004 aan het downloaden. Niet het allernieuwste spel, maar ik heb het redelijk veel onder Windows gespeeld om een vergelijking te kunnen maken. Ik post mijn resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 11:19
Football Manager draait wel bij mij maar pak er gerust een goed boek. Verder is het mij al een paar keer op onverklaarbare reden gecrashed. Is dan ook een behoorlijk geheugenhongerig en cpu intensief programma. Heb verder al een paar keer gehad dat een ppc programma niet wilde afsluiten waardoor ook finder bij mij bleef hangen.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Het enigste programma waar ik tot nog toe problemen mee heb is vlc dat nog wel is wil crashen als ik een divx of dvd(video_ts folder @ hdd) wil kijken. Maar meestal na 2x het programma opnieuw te hebben gestart wil hij dan toch wel bezig.

Zodra ik wat meer geld heb wil ik er zeker 1gb aan geheugen bij in doen. Want dat zal de prestaties zeker wel bevorderen omdat vooral de ppc applicaties nog wel is veel geheugen willen vreten.

Maar overall ben ik nog steeds heel tevreden met mijn iMac :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 12:35

reiker

dan jij!

Ik heb afgelopen donderdag extra geheugen bijgeprikt (1GB SO-DIMM PC5300 DDR2 Kingston) bovenop de standaard 512MB, en ik moet zeggen dat het me erg bevalt!

Het installeren had nog wel wat voeten in de aarde... Het losdraaien van het klepje was geen probleem, maar de volgorde van de DIMM's maakt misschien wel uit.
De volgende beschrijving gaat ervanuit dat je tegen het klepje aankijkt wanneer de iMac op het beeldscherm ligt.
Zo verliep het installeren...

Beginsituatie: de standaard 512MB zit in het bovenste slot. Dit werkte dus :)
  1. reepje van 1GB gewoon in het onderste slot erbij geprikt. iMac start niet op; lampje knippert. Stress!!
  2. alleen het reepje van 1GB in het bovenste slot. Dit werkt. Gelukkig :)
  3. alleen het reepje van 512MB in het bovenste slot. Ook dit werkt nog. Gelukkig :)
  4. 1GB boven, 512MB onder. En jawel, de iMac start op, keurig 1,5GB geheugen actief \o/
Zeer tevreden tot nu toe. Ik kan niet echt een verklaring verzinnen waarom de volgorde van de DIMM's uit zou maken, maar dat interesseert me ook niet echt. Het werkt immers. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 02:30:
Dat is de demo voor Windows. Voor zover ik weet is er geen Mac OS X versie van Call of Duty 2 :?
maar met orseta heb je de mogelijk heid wel windows progs te draaien aleen dus ik wou weten of call of duty 2 goed draaid via dat want dat is enigste wat me buiten de prijs nog tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Met Rosetta kun je powerpc applicaties draaien. Geen windows applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:54:
[...]

maar met orseta heb je de mogelijk heid wel windows progs te draaien aleen dus ik wou weten of call of duty 2 goed draaid via dat want dat is enigste wat me buiten de prijs nog tegen zit.
Bron? Volgens mij heb je de klok horen luiden maar heb je geen idee waar de klepel hangt. Rosetta is geïmplementeerd om applicaties waarvan nog geen Intel versie of Universal Binary is (en die dus nog enkel voor PPC gecompileerd zijn) toch te draaien op een Intel Mac. Windows software kan je dus niet draaien met Rosetta.

De enige opties om Windows software op een Mac te draaien zijn Virtual PC en Qemu, maar ook dan kan je het spelen van games vergeten. Bovendien zijn er naar mijn weten nog geen Intel versies van beide pakketten.

Als het je dus echt enkel gaat om CoD2 kun je beter wachten tot daar een Mac versie van is, of een PC kopen voor je games.

offtopic:
je mag overigens wel iets aan je spelling en interpunctie doen, want het is een hels karwei om van dergelijke posts nog iets zinnigs te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 04-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:15:
Ik heb afgelopen donderdag extra geheugen bijgeprikt (1GB SO-DIMM PC5300 DDR2 Kingston) bovenop de standaard 512MB, en ik moet zeggen dat het me erg bevalt!

Het installeren had nog wel wat voeten in de aarde... Het losdraaien van het klepje was geen probleem, maar de volgorde van de DIMM's maakt misschien wel uit.
De volgende beschrijving gaat ervanuit dat je tegen het klepje aankijkt wanneer de iMac op het beeldscherm ligt.
Zo verliep het installeren...

Beginsituatie: de standaard 512MB zit in het bovenste slot. Dit werkte dus :)
  1. reepje van 1GB gewoon in het onderste slot erbij geprikt. iMac start niet op; lampje knippert. Stress!!
  2. alleen het reepje van 1GB in het bovenste slot. Dit werkt. Gelukkig :)
  3. alleen het reepje van 512MB in het bovenste slot. Ook dit werkt nog. Gelukkig :)
  4. 1GB boven, 512MB onder. En jawel, de iMac start op, keurig 1,5GB geheugen actief \o/
Zeer tevreden tot nu toe. Ik kan niet echt een verklaring verzinnen waarom de volgorde van de DIMM's uit zou maken, maar dat interesseert me ook niet echt. Het werkt immers. :)
Tjee, vaag. Ik zit ook te wachten nog op een extra reep van 1GB. Volgens mij is dit in Amsterdam bijna niet meer te krijgen maar alla, ik had het al besteld bij mijn iMac, dus nog een paar dagen geduld. Dan zal ik meteen jouw volgorde aanhouden, zodat ik niet in de stress schiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o dan heb ik me vergist O-)

ben nog een beetje noob op gebied van apple.

Maar ik las hier al dat er enkele games onder de intel apple hebben kunnen laten draaien vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:07:
o dan heb ik me vergist O-)

ben nog een beetje noob op gebied van apple.

Maar ik las hier al dat er enkele games onder de intel apple hebben kunnen laten draaien vandaar dus.
Je hebt inderdaad goed gelezen dat er mensen games hebben gedraaid op een Intel Mac, ik was er 1 van. Maar de game die ik heb gedraaid was Quake3 Arena, en daar is gewoon een Mac versie van. Ik heb de PowerPC versie ervan getest om te testen hoe het liep via Rosetta :) Maar als ik de Windows versie van Quake3 Arena zou proberen zou het snel einde oefening zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jamer dat er zo weinig mac games zijn de imac heeft een radeon x1600 erin liggen dat is tog een leuke videokaart zelf heb ik nu de x1300 in me pc zitten.

Buiten de prijs is de games het enigste wat me nog tegen houd volgens jaar ga ik een grafische opleiding volgen en dan zal hij wel goed van pas komen maar ik vind het ook leuk om op ze tijd eens wat te game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Heb daarnet even de mac demo van UT 2004 gedraaid en dat was geen prettige ervaring. sowieso was
er maar 1 breedbeeld modus te selecteren in de settings (1024*640), en dat draaide niet fijn. heb geen exacte framerate, maar ik gok iets in de trant van 20 fps, niet fatsoenlijk speelbaar dus. Ik had de kwaliteitssettings op hoog gezet (leek mij haalbaar bij die resolutie) zonder AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Weinig Mac games? ik vind het nog wel mee vallen. Alle top titels worden wel geport, Half-Life en GTA:xx zijn er niet voor de Mac.

www.aspyr.com daar staan aardig wat games, en ze komen met intel support :) ik ben net al me games aan het testen die ik voor Mac heb.
Sim City 4 draait goed.

ben nu bezig met Generals Zero Hour te spelen... wil redelijk.. de patch die ik nu download moet een snelheids verbetering geven. me iMac heeft maar 512MB ram, dat maakt hem ook trager. Generals wil meer geheugen ook op PPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

reiker schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:15:

*knip*

Hmm, interessant om te weten want ik was hetzelfde van plan. Het probleem is dat ik nog geen leverancier gevonden heb die die modules kan leveren (van welk merk dan ook). Waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.