[Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind tog de midelste fijnste kijken.

ook als je kijkt na de tekst leon1e dat ius bij osx gewoon onduidelijk.
en zeker bij lappen tekst vind ik het echt irrtant die dikke tekst.

Vind ik tog wel een heel zwaar min punt bij osx hoor :(

maar ja kan het niet uitzetten of verminderen op 1 of andere manier?

Zeker omdat ik 65% osx werk en 45% van de tijd achter een systeem achter een windows systeem word dat heel verwarend.

je kam hem vanaf 12 uitzetten maarja 14 komt het meeste voor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan spelen met de system prefs > appearance pane > font smoothing style, daarvoor moet je wel rebooten om het te zien. Maarja, ik zeg nogmaals dat het een kwestie van wennen is. Je bent wel de eerste waarvan ik hoor dat de AA in OSX negatief overkomt. Is persoonlijk natuurlijk, maar geef t een kans ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Matias op 20-08-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja mij ogen zijn al niet top en zeker met die aa is het voor me soms echt moeilijk lezen me ogen AA-en het zelf ook al :P

zal eens kijken naar die instelingen bedankt voor de tip!

*edit
Heb hem nu op licht staan ow dat is heerlijk zeg !
Bedankt voor de tip ik had het wel gezien aleen ik wist niet dat je moest rebooten dus ik dacht mwa dat verschil ik maar klein.
hij stond namelijk op sterk.
als hij op licht staad is het idd een stuk beter dan in windows.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

flowerp schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:48:
[...]

Dat is permanent niet waar. In de terminology van Apple hoeft er geen aparte upgrade versie te bestaan. De gewone retail versie geldt namelijk al als upgrade, omdat geen enkele Mac ooit zonder OS is verkocht.

Aan zachte prijsjes doet Apple dus niet. Ook al koop je je Mac slechts 2 maanden van te voren, dan mag je het volle pond betalen. Er zitten altijd van die 'bonnen' bij een Mac of bij OS X die suggeren dat je deze kan gebruiken om ooit ergens korting op te krijgen, maar volgens mij zijn deze nog nooit te gebruiken geweest ergens voor (en ik draai al mee vanaf de System 6 dagen).

Er zijn echter 2 kleine uitzonderingen. Vlak voor de officiele release data van een nieuwe versie van het OS doet Apple een officiele aankondiging, waarbij ze toezeggen dat als je vanaf die datum een Mac koopt (met dus de oude versie meegeleverd) je bijna gratis kunt upgraden naar de nieuwe
versie (op dat moment spreekt Apple zichzelf tegen, want dan blijkt dat een expliciete upgrade versie opeens wel bestaat). Deze 'overlap' periode is zelden langer dan 3 a 4 weken.

De tweede uitzondering is heel flauw, maar als jij een Mac koopt als de nieuwe versie van het OS al uit is, en je krijgt de oude versie geleverd, dan kun je ook gratis (=tegen betaling van verzend kosten) de nieuwe versie krijgen. In dat geval is het echter verstandiger om te gaan klagen bij de winkel. Meestal kun je daar dan wel zo een DVD krijgen of vergoeden zij je de verzendkosten. (dit heb ik zelf 2 keer gehad)
ik was in de veronderstelling dat er van 10.3 naar 10.4 een updateversie beschikbaar was.

mea culpa :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:24:
ja mij ogen zijn al niet top en zeker met die aa is het voor me soms echt moeilijk lezen me ogen AA-en het zelf ook al :P

zal eens kijken naar die instelingen bedankt voor de tip!

*edit
Heb hem nu op licht staan ow dat is heerlijk zeg !
Bedankt voor de tip ik had het wel gezien aleen ik wist niet dat je moest rebooten dus ik dacht mwa dat verschil ik maar klein.
hij stond namelijk op sterk.
als hij op licht staad is het idd een stuk beter dan in windows.
Als in jou visie met het blote oog tekst al ge-anti-aliast wordt zou ik toch echt binnenkort langs een opticien gaan. :/

No flame intended!

Verwijderd

matiasjansen schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:19:
[...]

Waarschijnlijk ligt de PPI van het iMac scherm een fractie lager dan bij de IIyama schermen waardoor je de pixels duidelijker ziet. Ik heb zelf ook een 20" iMac CD en ik snap dat je de pixels iets duidelijker ziet, maar ikzelf vind dat juist wel fijn. Voor mij is dit juist haarscherp. Veel LCD schermen zijn namelijk een beetje blurry (VGA).
[...]
Yep. zoiets zal het zijn. Al heb ik toch liever een strak en egaal scherm. Ik zie de pixels duidelijk op mijn Imac en niet op mijn IIyama. Daardoro lijkt het scherm van mijn Apple iets dikker en lijkt het uit meer kleuren te bestaan, want het lijkt wel of ik om elke pixels ook wat extra kleuren oftewel "herrie" zie op mijn Imac. Maar er valt wel mee te leven hoor, zeker als je een paar biertjes op hebt, dan valt het niet meer zo op :)

Mijn IIyama's zijn wel met DVI aangesloten. Ik hoop dat Apple dat intern ook via DVI geregeld heeft en niet via VGA zodat het daarom iets korreliger lijkt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een printscreen toets op het toetsenbord van de iMac?

Ik heb via bootcamp een windows partitie erop staan en ik wil vanaf daar een screendump maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
matiasjansen schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:53:
[...]
Ik post hieronder even een overzichtje van de 3 vormen van aliasing:
[afbeelding]
[...]
Let vooral ook op de ruimte tussen de letters, bijvoorbeeld bij het woord randezvouzen, dat ziet er in OS X veel natuurlijker uit. Overigens heb ik het idee dat je ClearType screenshot niet helemaal klopt, ik heb gisteren nog gebootcamped en ik meen dat het er toch wel iets duidelijker op lag.

Ik dacht dat Cleartype trouwens juist voor LCD's was en niet voor TFT's. Overigens doet Mac OS X ook aan sub-pixel antialiasing waardoor de letters er op TFT's nog net iets smoother uit zien. Je kunt het goed zien als je met de 'DigitalColor Meter' (standaard in je utilities map) over een stuk zwarte tekst gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Bigs op 26-08-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:12:
Zit er een printscreen toets op het toetsenbord van de iMac?

Ik heb via bootcamp een windows partitie erop staan en ik wil vanaf daar een screendump maken.
Boot Camp 1.1 beta includes:
Support for the latest Intel-based Macintosh computers
Easier partitioning using presets for popular sizes
Ability to install Windows XP on any internal disk
Support for built-in iSight cameras
Support for built-in microphones
Right-click when pressing the right-hand Apple key on Apple keyboards
Improved Apple keyboard support including Delete, PrintScreen, NumLock, and ScrollLock keys
bron: Apple.com

Printscreen toetst: F13 Heb ik niet zelf kunnen testen. 1.1 van Boot Camp nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:04:

Printscreen toetst: F13 Heb ik niet zelf kunnen testen. 1.1 van Boot Camp nog niet geprobeerd
F13 werkt helaas niet... ook niet i.c.m. [alt] of [appeltje]...

Ben toch benieuwd welke de printscreen toets dan wel is op het iMac toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:23:
[...]

F13 werkt helaas niet... ook niet i.c.m. [alt] of [appeltje]...

Ben toch benieuwd welke de printscreen toets dan wel is op het iMac toetsenbord :)
F14. Getest en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook al getest, t/m F16. Maar hier werkt het helaas niet.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel de functie alt+printscreen, dus naar het geheugen een screendump maken. Lukt me niet om een scherm in het geheugen te krijgen (om daarna in Photoshop te plakken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14:
Had ik ook al getest, t/m F16. Maar hier werkt het helaas niet.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel de functie alt+printscreen, dus naar het geheugen een screendump maken. Lukt me niet om een scherm in het geheugen te krijgen (om daarna in Photoshop te plakken)...
Heb je de XP drivers van 1.1 uberhaubt wel geinstalleerd? Kijk anders even in het bootcamp topic.
Bigs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35:
[...]
Let vooral ook op de ruimte tussen de letters, bijvoorbeeld bij het woord randezvouzen, dat ziet er in OS X veel natuurlijker uit. Overigens heb ik het idee dat je ClearType screenshot niet helemaal klopt, ik heb gisteren nog gebootcamped en ik meen dat het er toch wel iets duidelijker op lag.

Ik dacht dat Cleartype trouwens juist voor LCD's was en niet voor TFT's. Overigens doet Mac OS X ook aan sub-pixel antialiasing waardoor de letters er op TFT's nog net iets smoother uit zien. Je kunt het goed zien als je met de 'DigitalColor Meter' (standaard in je utilities map) over een stuk zwarte tekst gaat.
Mn ClearType screenshot klopt gewoon zo ;) Er is namelijk maar 1 vorm van ClearType. Overgens doet ClearType ook aan subpixel anti-aliasen. OSX doet het alleen net een stukje beter (richting photoshop tekst AA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:09:
[...]
Heb je de XP drivers van 1.1 uberhaubt wel geinstalleerd? Kijk anders even in het bootcamp topic.
[...]
Na bootcamp en de door Apple gegenereerde CD met XP drivers heb ik niets meer gedaan, behalve de Windows updates.

Okee daar ga ik even kijken, wist niet dat daar een apart topic over was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals we hebben gelezen gaan er sinds vandaag geruchten rond over een nieuwe iMac

nieuws: 'Nieuwe 23" iMac met Merom op komst'

23"! samen met EyeTV kan dit nog weleens interessant worden voor een alles kunner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bigs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35:
[...]

TFT is gewoon een Active-matrix LCD, en vrijwel ieder LCD is al jarenlang van dat type waardoor de twee termen gewoon door elkaar kunnen worden gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:43:
Zoals we hebben gelezen gaan er sinds vandaag geruchten rond over een nieuwe iMac

nieuws: 'Nieuwe 23" iMac met Merom op komst'

23"! samen met EyeTV kan dit nog weleens interessant worden voor een alles kunner :)
Idd, super interesant nieuws dit. Wilde toevallig eigenlijk morgen toch maar een iMac 17" halen (om er dan later de 23" aan te kunnen hangen), maar wacht nu maar even tot deze nieuwe uit zijn. Volgens de geruchten zou dat al over 2 weken zo kunnen zijn.

Nu maar hopen dat de prijzen niet dramatisch veranderen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik wil binnenkort een iMac gaan kopen. Maar nu wordt het toch wel heel moeilijk hoor :/

20" of 23"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:11:
Ja, ik wil binnenkort een iMac gaan kopen. Maar nu wordt het toch wel heel moeilijk hoor :/

20" of 23"?
Reken er maar op dat als er al een 23" iMac komt hij €2099,95 kost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
matiasjansen schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:26:
[...]

Dat verwacht ik niet... de geruchten lijken dat de 23 inch de 20 inch gaat vervangen. Ze zullen dan nooit zo'n groot gat tussen de twee modellen laten. Ik verwacht dat als hij idd de 20 inch gaat vervangen, hij voor ongeveer de prijs van de 20 inch nu verkocht zal worden (1700,- euro). Bij Apple zie je bijna altijd dat de opvolger niet veel duurder wordt dan datgene dat hij vervangt (Kijk naar de macbook). Daarbij is het een consumenten machine en is dat nou juist de markt die ze nu meer willen gaan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Eswip schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:45:
[...]
Dat verwacht ik niet... de geruchten lijken dat de 23 inch de 20 inch gaat vervangen. Ze zullen dan nooit zo'n groot gat tussen de twee modellen laten. Ik verwacht dat als hij idd de 20 inch gaat vervangen, hij voor ongeveer de prijs van de 20 inch nu verkocht zal worden (1700,- euro). Bij Apple zie je bijna altijd dat de opvolger niet veel duurder wordt dan datgene dat hij vervangt (Kijk naar de macbook). Daarbij is het een consumenten machine en is dat nou juist de markt die ze nu meer willen gaan bereiken.
Een 23" paneel kost alsnog aanzienlijk meer dan een 20" paneel, en aangezien de marges van de iMac al dermate laag zijn lijkt het me sterk dat de retailprijs voor een eventuele 23" onder de 2000 euro grens komt te liggen. Daarnaast neem ik aan dat de 23" het high-end topmodel wordt van de lijn, met een standaard grotere HD, 1GB ram en een 256MB videokaart. Het 20" model zou dan op z'n huidige prijs blijven hangen in de mid-end range met een 17" model als low-end oplossing.

Het lijkt me vrij onmogelijk om een 23" TFT + Merom architectuur (wat me al onwaarschijnlijk lijkt) + 250GB HD en een x1600 en alle hardware er omheen voor 1700 euro verkocht gaat worden. Het scherm alleen al kost retail €1150,- Als jou theorie zou kloppen zou Apple logischerwijs gedwongen zijn de prijzen van alle schermen te verlagen, inhoudelijk de 20" voor gemiddeld 400/500 euro, en de 23" voor zo'n 700/800 euro. Dat zijn prijzen waar zelfs dell niet zomaar mee aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
matiasjansen schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:15:
en de 23" voor zo'n 700/800 euro. Dat zijn prijzen waar zelfs dell niet zomaar mee aan komt zetten.
Dell vraag rond de 800 euro voor een 24" van een uitstekende kwaliteit. Een 900.- 23" Apple display zou dan ook niet totaal ondenkbaar zijn. Als een display onderdeel is van de iMac is het in verhouding nog iets goedkoper (deel je voeding, behuizing, assembly kosten, vervoer en opslag etc). Reletief gezien zou een 23" scherm in de iMac dus idd zo'n 700/800 euro waard kunnen zijn.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:26:
[...]

Ik was al van plan om een 20" iMac van 2400,- te gaan samenstellen dus als er bv. 256vram standaard in de 23" komt, maakt dat niet zoveel uit. Ik was dat toch al van plan te gaan kopen.

Zou wel heel relaxt zijn als ik voor dezelfde prijs een 23" heb ipv een 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Er zullen gewoon 3 iMac's zijn, de 17, 20 en 23 inch.
Tijd terug had je ook 15, 17 en 20" (en o wat was ie lelijk in de 20" versie :P)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Mockup:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/09/23-inch_imac.jpg

iSight is wel verassend groot in deze iMac...

:D ( :r )

[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 03-09-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die mockup vind ik echt afschuwelijk, van mij mogen ze de kin gewoon lekker laten zoals die is, als die maar klopt in verhouding met de rest (dus niet zoals op de 17" iMac...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:00:
Korrelig zoals in korrelig :-) Misschien is poreus een betere omschrijving, maar dat betwijfel ik... :)

Ik zie de pixels duidelijker. Bij de Apple lijkt het scherm zelf dikker te zijn. Alsof er diepte in zit die het korrelig maakt. Vroegah had je weleens van die plastic dingetjes (in een pak cornflakes ofzo), als je die heen en weer bewoog dan zag je 2 afbeeldingen. Die lagen een soort van op elkaar waardoor er ook wat diepte in leek te zitten.

Raar, want mijn IIyama's zijn ook TN panels. Maar het beeld daarvan is toch echt strakker...
Juist, en dat vind ik nou ook het nadeel van de Cinema Displays. Alsof er een laag stof op ligt. Ik kan er niet rustig naar kijken. Bij de iMacs was het me eigenlijk niet zo opgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-09-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:40:
[...]

Juist, en dat vind ik nou ook het nadeel van de Cinema Displays. Alsof er een laag stof op ligt. Ik kan er niet rustig naar kijken. Bij de iMacs was het me eigenlijk niet zo opgevallen.
Klopt, lijkt inderdaad of er een laag stof op ligt! Ik hoopte dat het zou wennen maar ik vind het eigenlijk steeds storender worden. Ik doe veel photoshop werk en daarbij moet ik de kwaliteit van mijn jpg's in de gaten houden, maar dat lukt nauwelijks want zelfs mijn haarscherpe psd files zien er uit als jpg's die op te lage kwaliteit zijn gesaved...

Net of je filter -> add-noise doet in Photoshop... zoiets als hieronder,
links is een iiyama scherm, rechts een iMac 20" scherm...

Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/699/schermgp1.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Maar klopt het dat het bij de iMacs minder is? En scheelt het dan ook nog of het de 17" of de 20" is? Ik heb begrepen dat die 17" en 20" ten opzichte van elkaar best heel anders zijn (20" beter).

[ Voor 61% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-09-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:34:
[...]

Net of je filter -> add-noise doet in Photoshop... zoiets als hieronder,
links is een iiyama scherm, rechts een iMac 20" scherm...

[afbeelding]
Dat plaatje... is dat een foto, of een Photoshop? Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een iMac, en ik vind dit eigenlijk wel extreem :o Zou iemand met een iMac anders een closeup kunnen maken van een grijs vlak? Ik heb nu een Dell 2004FPW (de "oudere" 20 inch widescreen), is dat vergelijkbaar qua korreligheid?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is een photoshop zoals hij zelf aangeeft. ;) Driexl, heb je het scherm al eens goed schoongemaakt? Ik weet wel wat je bedoelt, heb dit op meerdere schermen gezien maar op veel TFT schermen zit een soort vetlaagje om de coating te beschermen, is goed schoon te maken met een vochtige microvezel doek. Mocht het echt in het paneel zitten, dan zou ik eerlijk waar niet weten hoe het komt (garantiegeval?).

De iMac 17" die ik heb gezien bij Bossina had het in ieder geval niet, of het viel niet erg op ofzo.

[ Voor 89% gewijzigd door Frietsaus op 04-09-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:22:
[...]

Dat plaatje... is dat een foto, of een Photoshop? Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een iMac, en ik vind dit eigenlijk wel extreem :o Zou iemand met een iMac anders een closeup kunnen maken van een grijs vlak? Ik heb nu een Dell 2004FPW (de "oudere" 20 inch widescreen), is dat vergelijkbaar qua korreligheid?
Je moet echt even bij een Apple dealer gaan kijken om hem in het echt te zien. Want volgens mij hebben alle iMacs dit. Het viel me ook al op bij een kennis die een 20" iMac had staan, maar toen had ik al een paar biertjes op en het was donker dus ik gaf de iMac het voordeel van de twijfel, dacht dat het zijn wallpaper was die een beetje korrelig was, maar helaas.

Op mijn werk heb ik een nieuwe 19" Dell LCD en die heeft het niet. Ook de 19" IIyama schermen die ik zelf heb (gehad) waren echt helemaal strak en vertoonden dit niet. Ik heb wel een Dell Inspiron 9400 laptop gehad, en die had het ook, die heb ik binnen een week verkocht. Maar ik vrees dat ik mijn iMac ook ga verkopen om deze reden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:05:
[...]

Je moet echt even bij een Apple dealer gaan kijken om hem in het echt te zien. Want volgens mij hebben alle iMacs dit. Het viel me ook al op bij een kennis die een 20" iMac had staan, maar toen had ik al een paar biertjes op en het was donker dus ik gaf de iMac het voordeel van de twijfel, dacht dat het zijn wallpaper was die een beetje korrelig was, maar helaas.

Op mijn werk heb ik een nieuwe 19" Dell LCD en die heeft het niet. Ook de 19" IIyama schermen die ik zelf heb (gehad) waren echt helemaal strak en vertoonden dit niet. Ik heb wel een Dell Inspiron 9400 laptop gehad, en die had het ook, die heb ik binnen een week verkocht. Maar ik vrees dat ik mijn iMac ook ga verkopen om deze reden... :'(
Zoiets zit dus echt wel tussen je oren... Schermpjes zien er toch perfect uit.. Gewoon kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:20:
[...]

Zoiets zit dus echt wel tussen je oren... Schermpjes zien er toch perfect uit.. Gewoon kwestie van wennen
Ik denk persoonlijk ook dat het een beetje aanstellerij is.

Het gaat mij in ieder geval er niet van weerhouden om dalijk een iMac met Core 2 Duo te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaszki schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:26:
[...]

Ik denk persoonlijk ook dat het een beetje aanstellerij is.

Het gaat mij in ieder geval er niet van weerhouden om dalijk een iMac met Core 2 Duo te kopen :)
die 23"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Weet ik nog niet, heb wel intresse om een iMac te kopen. Even afwachten waar Apple mee komt, ik hoop ook een mooi geupgrade 20" model, met standaard 1GB enz.

Gaat zoiezo mijn eerst Apple worden, we zullen zien of het bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaszki schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:34:
[...]

Weet ik nog niet, heb wel intresse om een iMac te kopen. Even afwachten waar Apple mee komt, ik hoop ook een mooi geupgrade 20" model, met standaard 1GB enz.

Gaat zoiezo mijn eerst Apple worden, we zullen zien of het bevalt ;)
Heb de 20" nu een paar maandjes.. en bevalt perfect.. wel heb ik er 1.5gb inzitten nu. Dat scheelt heel wat.. maar al met al een geweldige aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Hallo allemaal,

Vandaag 10 nieuwe iMacs binnengekregen. De eerste die ik uitpak start ik op kloot ik wat mee, herstart ik en het beeld blijft weg.

Hij start dus wel op maar het beeld blijft weg.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:20:
[...]

Dat dacht ik ook, maar het wordt juist steeds storender. Ik kan hier echt niet normaal meer op werken hoor... Ik heb nu mijn iiyama ernaast gezet en het beeld daarvan is helemaal strak. Ik vind het ook heel jammer want ik vind de iMac supermooi en alle hardware is zo lekker op elkaar afgestemd. Maar ik baal er dus wel van dat het scherm niet zo mooi is als ik verwacht had. Net zoals iemand anders zegt "het lijkt wel of er stof op ligt". Je kan wel zeggen het zit tussen je oren en het is aanstellerij maar ik zie gewoon duidelijk het verschil en andere mensen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:39:
[...]

Dat dacht ik ook, maar het wordt juist steeds storender. Ik kan hier echt niet normaal meer op werken hoor... Ik heb nu mijn iiyama ernaast gezet en het beeld daarvan is helemaal strak. Ik vind het ook heel jammer want ik vind de iMac supermooi en alle hardware is zo lekker op elkaar afgestemd. Maar ik baal er dus wel van dat het scherm niet zo mooi is als ik verwacht had. Net zoals iemand anders zegt "het lijkt wel of er stof op ligt". Je kan wel zeggen het zit tussen je oren en het is aanstellerij maar ik zie gewoon duidelijk het verschil en andere mensen ook...
Maar dan is het toch gewoon een kwestie van wennen?
Ik begrijp dat jij vind dat het er nogal dof uitziet? Daar kan ik het nog wel mee eens zijn.. Maar misschien moet je juist denken dat dat fijn voor je ogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Als ik mijn brightness rond 50-80% zet (iMac 20" Intel Core Duo), lijkt het scherm heeeeel erg lichtelijk te flickeren. Gebeurt alleen als ik er soms schuin op kijk. ik weet niet of dit meer een "gevoel" is, of ook vaker voorkomt. Mensen met iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Er is dus een 24" iMac uit gekomen.Met core 2 duo en de iMac voor onderwijs is nu ook gewoon te koop. De prijzen van de 20" en 17" zijn volgens mij iets naar beneden gegaan. De ATI video kaar is nu vervangen door een NVIDIA. Alle iMac modellen hebben nu de core 2 duo.

[ Voor 29% gewijzigd door WFG op 06-09-2006 14:54 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

WFG schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:49:
Er is dus een 24" iMac uit gekomen.Met core 2 duo en de iMac voor onderwijs is nu ook gewoon te koop. De prijzen van de 20" en 17" zijn volgens mij iets naar beneden gegaan. De ATI video kaar is nu vervangen door een NVIDIA. Alle iMac modellen hebben nu de core 2 duo.
Meer info: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2441
17" 1,83ghz 512mb 160gb, intel integrated video, ComboDrive: 999 euro
17" 2,00ghz, 1gb, 160gb, ATI X1600, SuperDrive: 1.199 euro
20" 2,16ghz, 1gb, 250gb, ATI X1600, SuperDrive: 1.499 euro
24" 2,16ghz, 1gb, 250gb, NVIDIA GeForce 7300GT, SuperDrive: 1.999 euro

[ Voor 22% gewijzigd door Alfisti op 06-09-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Die prijzen kloppen niet.
999,- 1199,- 1499,- 1999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Geweldig, de 20" biedt nu echt veel voor het geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zijn nu ook aangepast op macoxs.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Behalve de 17" eMac vervanger hebben alle iMacs nu ook standaard 1Gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Wat is nou het grote verschil tussen de 20 en 24 inch? Volgens mij betaal je 500 euro meer voor het volgende:

* groter/beter scherm
* andere videokaart, maar beter?
* i.p.v 2x Firewire 400, 1x FW400 + 1x FW800

hmmmzz ligt het aan mij of is dat niet erg veel....had er dan nog wat extra's bj gedaan...snellere processor, meer RAM o.i.d...

Daarentegen vind ik de 20 inch een erg mooi prijsje hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Flatwhite op 06-09-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Volgens mij is die 7300GT wel sneller. Tenminste, in de benchmarks die ik me kan herinneren was de GeForce toch wel structureel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
kut, ik heb een maand geleden mn imac 20" gekocht met 1 gig extra geheugen. als ik hem nu gekocht zou hebben zou het geheugen gratis zijn en nog eens 100 euro besparen. Beetje jammer.

Apple online shop/helpdesk kan niets voor me betekenen en ik ben bang dat de apple cente in deventer ook niet hier iets mee wilt doen. Vind het jammer dat ik nu 200 euo teveel betaald heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Holy F*ck! Wat een beest die 24", naja, ik stick voorlopig nog gezellig even met m'n 20" Core Duo! Maar wat een upgrade! En wat een groot ding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je een al betaalde iMac 20inch die nog niet geleverd is (lange levertijd) nog kan cancellen? Die nieuwe is namelijk veel cheaper, en de mijne is onderweg. Wil veel liever die nieuwe, anders voel ik me echt genaaid.

Lang wachten en een oude model...

EDIT:
Hmmm, ik kan hem altijd nog terug sturen en mn geld terug krijgen. Gaat helaas wel nog langer duren...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Yes hier zat ik op te wachten _/-\o_

Dalijk als ik thuis ben meteen bestellen :) Ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 17 en de 20 inch versies... 20 inch is misschien een beetje overdreven groot... of valt dat wel mee ? Heb maar een klein bureau namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Thomaszki schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:20:
Yes hier zat ik op te wachten _/-\o_

Dalijk als ik thuis ben meteen bestellen :) Ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 17 en de 20 inch versies... 20 inch is misschien een beetje overdreven groot... of valt dat wel mee ? Heb maar een klein bureau namelijk
Neem de 20incher, die is volgens mij de leukste qua prijs/prestaties/setup.
En zo te zien aan de bus snelheid zijn de cpu's merom's.
Al met al een leuke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Toch netjes dat de imacs een flinke upgrade hebben, en zelfs nog wat goedkoper zijn dan eerst... good job apple! zo kan je lekker gaan concureren met de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
17 inch krijg je geen remote meer! denk daaraan. Neem 20 inch. Good enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Pixxa schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:40:
Dat is de edu uitvoering... je moet naar het tweede 17 inch model kijken, die heeft wel alles..

De edu heeft ook geen bluetooth en heeft een GMA video chip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

En ook een VESA wallmount voor de 24" beschikbaar gekomen...

Klik

Erg netjes.... nu nog voor de 17" en 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Pixxa schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:15:
kut, ik heb een maand geleden mn imac 20" gekocht met 1 gig extra geheugen. als ik hem nu gekocht zou hebben zou het geheugen gratis zijn en nog eens 100 euro besparen. Beetje jammer.

Apple online shop/helpdesk kan niets voor me betekenen en ik ben bang dat de apple cente in deventer ook niet hier iets mee wilt doen. Vind het jammer dat ik nu 200 euo teveel betaald heb!
Same here. Maar Apple blaast graag dingen op. Het enige wat de nieuwe 20" brengt is Core Duo 2, en die 50% winst op spec_int is gewoon bullshit. Merk je amper wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Blaxje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:57:
[...]

Same here. Maar Apple blaast graag dingen op. Het enige wat de nieuwe 20" brengt is Core Duo 2, en die 50% winst op spec_int is gewoon bullshit. Merk je amper wat van.
+ extra 512MB
+ 200 euro goedkoper

is toch ook niet niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Thomaszki schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:06:
[...]

+ extra 512MB
+ 200 euro goedkoper

is toch ook niet niks...
Ach. Dat is zeker waar. Ik vind het opzich jammer, aangezien ik nu een halve maand m'n 20" iMac heb. (20", 1gb ram). Core 2 Duo was leuk geweest. Maar ik moet 'r mee leven. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:19:
Weet iemand of je een al betaalde iMac 20inch die nog niet geleverd is (lange levertijd) nog kan cancellen? Die nieuwe is namelijk veel cheaper, en de mijne is onderweg. Wil veel liever die nieuwe, anders voel ik me echt genaaid.

Lang wachten en een oude model...

EDIT:
Hmmm, ik kan hem altijd nog terug sturen en mn geld terug krijgen. Gaat helaas wel nog langer duren...
Bel gewoon direkt met Apple sales en cancel je order. Of probeer iets te regelen. de nieuwe is goedkoper en sneller. Je hebt sowieso altijd de optie om te cancellen als iets nog niet geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Kan het ook zijn dat er nieuwe ACD schermen aan komen of dat ze goedkoper worden?

Want een 23 inch ACD kost 1149 en 24 inch imac 1999.
ACD is nu te duur in vergelijking dus vandaar maybe of nieuwe of goedkoper.
Mooi he speculeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Blaxje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:57:
[...]

In de praktijk is er nauwelijks 10% winst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Pixxa schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:40:
Alleen de 17" versie voor het onderwijs komt zonder remote maar daar kun je hem wel als optie kiezen.
Apple schreef op woensdag 06 september 2006: The Apple Remote is available as an option when you purchase a 17-inch iMac with a 1.83GHz processor. It comes standard in all other models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokking IMBA computer dit echt. Zat erg op een nieuwe imac te wachten en zat nog te twijfelen tussen mac/pc maar dit is echt een heel vet ding. Ik twijfel wel een beetje tussen 20/24 " want ik hij mag 2000 euro kosten en niks meer.

Nu kan ik hem met onderwijs korting kopen (ja legaal, m'n pa is leraar, die betaald em immers ook ;) ) en heb ik bij de 24" dus nog geld om er een 7600GT in te stoppen. Dan kom ik er 1 euro overheen ofzo. However, bij de 20" kan ik een betere processor, 2G intern, een betere GFX card (maar toch lang niet zo goed als 7600GT) en nog een draadloos toetsenbord/muis bij nemen en zelfs dan zit ik nog ruim 50 euro onder mijn limiet.

Wat ik me ook zat af te vragen is of die 7600GT nou wel zo veel beter is aangezien hij een veel groter beeld moet aandrijven. Ik wil op die mac WoW gaan spelen en zal dat op zijn hoogste settings kunnen draaien met een X1600 256 op een 20"? En zal dat beter of slechter gaan dan op een 24" met 7600GT.

Alvast bedankt voor de info en trouwens een beetje raar dat dit nog niet op de T.net frontpage staat maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:45:
[...]

Bel gewoon direkt met Apple sales en cancel je order. Of probeer iets te regelen. de nieuwe is goedkoper en sneller. Je hebt sowieso altijd de optie om te cancellen als iets nog niet geleverd is.
Inderdaad. Als je niet binnen 1 dag zwart op wit hebt dat je die nieuwe Apple krijgt voor het nieuwe bedrag, dan zal ik meteen m'n order cancellen. Normaal kan je sowieso nog binnen 7 dagen na ontvangst cancellen (consumentenrecht, wet koop op afstand) dus cancellen voordat je hem hebt gehad moet geen enkel probleem zijn.

Shit, ik heb dat ding hier net 2 weken staan, zal ze morgen ook eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:50:
[...]

Inderdaad. Als je niet binnen 1 dag zwart op wit hebt dat je die nieuwe Apple krijgt voor het nieuwe bedrag, dan zal ik meteen m'n order cancellen. Normaal kan je sowieso nog binnen 7 dagen na ontvangst cancellen (consumentenrecht, wet koop op afstand) dus cancellen voordat je hem hebt gehad moet geen enkel probleem zijn.

Shit, ik heb dat ding hier net 2 weken staan, zal ze morgen ook eens bellen...
Ik ook twee weken, maar doe je niks aan. Inruilgarantie is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik nemen moet. Ik zat zowel naar de iMac als de Mac Pro te kijken, lichte voorkeur naar de Mac Pro. Maar nu ze de iMac 20" ook in prijs verlaagd hebben wordt die ineens ook wel heel interessant. Weet iemand goede vergelijken tussen de iMac en de Mac Pro op 't net te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteyP
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:19:
Neem eerst eens contact op met Apple, er zijn op verschillende fora al mensen die dezelfde order als jou geplaatst hebben en er een Core 2 Duo voor gekregen hebben met 2 gig ram en nog geld terug....

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Dancing_Animal schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:56:
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik nemen moet. Ik zat zowel naar de iMac als de Mac Pro te kijken, lichte voorkeur naar de Mac Pro. Maar nu ze de iMac 20" ook in prijs verlaagd hebben wordt die ineens ook wel heel interessant. Weet iemand goede vergelijken tussen de iMac en de Mac Pro op 't net te staan?
Die twijfel heb ik dus ook... voor wat ik er mee wil gaan doen (videobewerken, dtp-en en spss onder parallels) verwacht ik dat de iMac ruim voldoende is.

Een 24" met de opties die ik wil kost ongeveer evenveel als een Mac Pro met 'mijn' opties, maar hoe verhoudt de dual xeon zich met de 2,33 merom? Dat het sneller is, a la, maar hoeveel sneller? Ergens werk ik liever op een mooi 24" scherm dan op een iets snellere bak met m'n huidige 17" (instapmodel samsung) + 18" (profimodel eizo) combo...

Anders nog maar even wachten tot er wat benchmarks te vinden zijn...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

De kast van de 24" is al een stuk groter dan we gewend zijn van Apple. Is deze extra ruimte nu beschikbaar om meer hardeschijven te kunnen plaatsen ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

is gewoon klote gein van apple om dit te doen.. Heb 2 maanden geleden een 20" mac gekocht met 512mb voor 2000 euro.. Leuk grapje dit.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:09:
is gewoon klote gein van apple om dit te doen.. Heb 2 maanden geleden een 20" mac gekocht met 512mb voor 2000 euro.. Leuk grapje dit.
Dat risico loop je altijd als je computers koopt. De laatste 1 á 2 maanden wezen de rumors er al op dat er updates aan zaten te komen. Jammer maar helaas.
Probeer anders Apple even te bellen om te vragen of er nog mogelijkheden zijn in de zin van compensatie o.i.d. Niet geschoten is altijd mis.

• Eswip
Daarom heb ik ook mijn macbook direct gekocht toen hij uit was.. :)

Verwijderd

Ik wacht al twee maanden op dit leuke grapje :)

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah tis geen geintje en ook geen grap.. computers verouderen.. en elke zoveel maanden komt er iets beters uit.. dat was zo en zal altijd zo blijven. Apple bellen zal niets opleveren want hij is al 2 maanden oud.. als het nu 2 dagen was zou het mischien nog wel kunnen

blup

• Frietsaus
  • Niet online
Waarom? Je verwacht toch niet dat jouw iMac in die staat 10 jaar te koop zal zijn? 8)7

• Tristan
Hier nog 1, mijne is vandaag 1 maand oud. Gebeld. Geen compensatie, niets. Jammer maar helaas. Gekocht in de mac store in deventer. Die kunnen er ook niets aan doen omdat hun ook niet van te voren weten of er iets komt of niet. althans niet een maand van te voren.

Ik baal wel want ik zou graag die core2 duo willen, en eigenlijk is dat nog en neens zo erg want mn 20" mac is snel genoeg maar waar ik eigenlijk echt van baal is dat mn 20" imac binnen een maand 200 euro is gedaald. En dat vind ik erg veel in zown korte tijd.

• Frietsaus
  • Niet online
Je had kunnen wachten... de iMac was sinds januari al niet meer geupdate dus een update zat er aan te komen. :)

Verwijderd

Pixxa schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:07:
[...]

Hier nog 1, mijne is vandaag 1 maand oud. Gebeld. Geen compensatie, niets. Jammer maar helaas. Gekocht in de mac store in deventer. Die kunnen er ook niets aan doen omdat hun ook niet van te voren weten of er iets komt of niet. althans niet een maand van te voren.

Ik baal wel want ik zou graag die core2 duo willen, en eigenlijk is dat nog en neens zo erg want mn 20" mac is snel genoeg maar waar ik eigenlijk echt van baal is dat mn 20" imac binnen een maand 200 euro is gedaald. En dat vind ik erg veel in zown korte tijd.
precies... deze voldoet ook prima maar toch is het jammer!

• Tristan
Frietsaus schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:32:
Je had kunnen wachten... de iMac was sinds januari al niet meer geupdate dus een update zat er aan te komen. :)
weet ik veel, heb nog nooit gewerkt met apple. Dit is mn eerste non-pc. Hij is zo mooi en werkt zo relaxed dus daarom heb ik hem gekocht. Niet wetende dat er over een maand een update aan zou komen. Heeft niemand me verteld (ook niet in de winkel) En ja dan kan je wel zeggen dan had je dat moeten vragen maar weet ik veel dat ik naar zoiets moet vragen.. Spijtig

Verwijderd

Pixxa schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:45:
[...]

weet ik veel, heb nog nooit gewerkt met apple. Dit is mn eerste non-pc. Hij is zo mooi en werkt zo relaxed dus daarom heb ik hem gekocht. Niet wetende dat er over een maand een update aan zou komen. Heeft niemand me verteld (ook niet in de winkel) En ja dan kan je wel zeggen dan had je dat moeten vragen maar weet ik veel dat ik naar zoiets moet vragen.. Spijtig
Je kocht toen een 8 maanden oud product.

• Eswip
Pixxa schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:07:
[...]

Eigenlijk issie binnen een minuut 200 euro gedaald... Ze moeten toch een keer die prijs omlaag gooien.. dat gaat nou eenmaal niet in een rechte lijn...

Beste wat je kan doen is de geruchten in de gaten houden, daaraan kan je vaak wel zien of er een update aan zit te komen. Maar dan heb je weer de mensen die niet een super nieuw model willen hebben ivm bugs en kinderziektes...

• dlmh
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Uit ander topic mezelf quoten :)
SerialThrillaZ schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:39:
Heb vanmiddag met Apple gebeld over mijn bestelde 20" iMac: ik kon het pakket weigeren zodra het werd aangeboden en dan zou deze terug gaan naar Apple. Ze hebben meteen een nieuwe order gemaakt voor m'n 24" iMac :9~ en hoefde alleen het verschil te betalen met de vorige order. Heb nu ook maar die gratis printer erbij gedaan en krijg nu totaal 8.3% korting (student Universiteit Utrecht).

Order:

2.16GHz Intel Core 2 Duo
1GB 667 DDR2 SDRAM - 2x512MB
NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB SDRAM
250GB Serial ATA drive
SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)
None
None
Keyboard & Mighty Mouse + Mac OS X
Country kit

Totaal: 2346.19 EUR
Na verrekening rebate: 2096,19 EUR

Toch wel weer fijn om met Apple zaken te doen! :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

mazzelpik :)

ikzelf zat net over de 2 weken heen... close but no sigar :(

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Heerluk, vanmiddag mijn nieuwe 17'inch iMac besteld bij Mexpert hier in Enschede!
Hopelijk issie er snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die 24 inch wil ik wel hebben hoor, ziet er weer gelikt uit. Ik moet nu wel eerst mijn 4 maanden jonge 20 inch 2,16-GHz met 2 gig kwijt zien te raken, heb helaas geen geldboom hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Pfoe... Gelukkig. In Amerika kan je, als je een iMac koopt geen gebruik maken van de gratis iPod nano actie. In NL kan dit gelukkig nog wel. (danwel geen gratis nano, maar tot €160 korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:27:ikzelf zat net over de 2 weken heen... close but no sigar :(
Gelukkig hebben jullie allemaal wel een mac die veel langer zijn waarde behoudt dan een gewone Windows PC. Kijk maar eens op www.tweedehandsmac.nl of op marktplaats. ALs je hem een jaartje of 2 gebruikt dan kan je hem voor een heel net bedrag weer verkopen.

Maar het blijft rot, natuurlijk. Je kan in de toekomst de Buyer's Guide nakijken op www.macrumors.com , die hebben per soort Mac een advies van kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:33
Hoeveel memoryslots zitten er in de 24" versie? Standaard is het geheugen verdeeld over 2 sloten. Ik wil er later nog een 1Gb bij plaatsen omdat ik dat via mijn werk goedkoop aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

inTIMidate schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:08:
Hoeveel memoryslots zitten er in de 24" versie? Standaard is het geheugen verdeeld over 2 sloten. Ik wil er later nog een 1Gb bij plaatsen omdat ik dat via mijn werk goedkoop aan kan komen.
Er zitten twee geheugensloten in, die standaard elk zijn voorzien van 512 MB. Als je er later nog 1 GB bij wil plaatsen moet er dus minimaal eentje eruit.

Overigens kan je in elke iMac (met uitzondering van de goedkoopste versie), maximaal 4 GB aan geheugen plaatsen (2 x 2 GB). Bij systeemprofiel komt dit ook netjes te staan, er is echter maar maximaal 3 GB te gebruiken. Zie ook iMac (Late 2006): Memory Specifications.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de nieuwe imac zit een merom processor in (core duo 2) toch? Maar merom is toch een processor voor laptops? De conroe toch voor desktops, of valt de imac onder 'laptops'? Ik weet niet precies hoe het zit met die intel chips.... Ik zie ook intel core duo T2500 2 Ghz, dat was dus de vorige van merom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:12:
Pfoe... Gelukkig. In Amerika kan je, als je een iMac koopt geen gebruik maken van de gratis iPod nano actie. In NL kan dit gelukkig nog wel. (danwel geen gratis nano, maar tot €160 korting)
waar zie je dit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:27:
In de nieuwe imac zit een merom processor in (core duo 2) toch? Maar merom is toch een processor voor laptops? De conroe toch voor desktops, of valt de imac onder 'laptops'? Ik weet niet precies hoe het zit met die intel chips.... Ik zie ook intel core duo T2500 2 Ghz, dat was dus de vorige van merom?
De merom is inderdaad de laptop-versie van de Core 2 Duo. Maar omwille van het design past laptop hardware beter in de iMac dan de standaard desktop hardware. (in gevallen zoals bijv. de CPU dus, het geld volgens mij niet voor alle hardware?) Zowel om de grootte, als het energieverbruik en de warmteproductie.

[ Voor 6% gewijzigd door R4NCOR op 08-09-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de iMac zitten nu allemaal Merom wat inderdaad de notebook processor is van Intel. Waarschijnlijk heeft Apple dit gedaan in verband met warmteafgifte aangezien deze lager is dan bij de Conroe. De iMac heeft een vrij compacte behuizing en daarom is de warmteafgifte belangrijk.
Conroe wordt dus helemaal niet gebruikt bij Apple, althans nu nog niet.

Mini heeft de Yonah variant --> Core Duo
Macbook (Pro) heeft de Yonah variant --> Core Duo
iMac heeft de Merom variant --> Core 2 Duo
MacPro heeft de Woodcrest variant --> Core 2 Duo

Bij de Core Duo was er geen onderscheid tussen verschillende typen. Er bestond maar een variant en deze was gericht op notebooks. Bij de Core 2 Duo bestaan er drie varianten, namelijk de Merom (Notebook), Conroe (Desktop) en de Woodcrest (Workstation/Server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu een realistische prijs voor een kale 2e hands 20 Inch intel i-mac? Er vanuitgaande dat ik student ben dus gebruik zou kunnen maken van de korting, een gratis printer zou kunnen krijgen en een gratis nano (ik wil maar zeggen, ik zou de prijs als ik m nieuw kocht flink kunnen drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: nu de imac is vernieuwd met de merom processor, staat er nu ook een update voor de macbook klaar? *met merom processor?

Ik heb namelijk de nieuwe imac besteld: 20", 2GB geheugen, 2,16 Ghz snelheid, x1600 256mb :), maar wil nu ook een mooi laptopje. Macbook lijkt me mooi, maar als er binnenkort een update komt kan ik natuurlijk beter wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:51:
offtopic: nu de imac is vernieuwd met de merom processor, staat er nu ook een update voor de macbook klaar? *met merom processor?

Ik heb namelijk de nieuwe imac besteld: 20", 2GB geheugen, 2,16 Ghz snelheid, x1600 256mb :), maar wil nu ook een mooi laptopje. Macbook lijkt me mooi, maar als er binnenkort een update komt kan ik natuurlijk beter wachten.
Zal niet zo heel lang duren voordat ook daar een merom in zit.. zou dus toch ff wachten als ik jou was.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.