[19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54
Tja, we zijn niet allemaal nog 16 met goede ogen... Je wordt wat kippiger op je oude leeftijd en dan zijn wat grotere pixels niet zo'n ramp... En inderdaad, ook ik vind dat een grotere monitor beter is (hogere pimp factor, jaja triest maar toch)

[ Voor 4% gewijzigd door Munchkin op 17-01-2006 16:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:06:
Wat ik me afvraag, waarop baseren jullie de keuze om een 19" tft aan te schaffen? In 99 van de 100 gevallen is de resolutie van een 19" tft gelijk aan de resolutie van een 17" scherm. Dus daarvoor hoef je het niet te doen. Een 19" tft heeft alleen grotere pixels, en vaak een hogere prijs. Als ik een groter scherm koop, wil ik ook een daarbij horende hogere resolutie zodat ik meer informatie op mijn scherm kwijt kan. Ik vind persoonlijk 19" tft's dan ook totaal overbodig, zeker gezien het feit dat 1280x1024 niet een extreem hoge resolutie is voor een 17" scherm, laat staan voor een 19"....
Menigen?
Groter beeld, en uhhh... groter beeld :*) Zelf kwam ik uit de 19" CRT scene, en had ik absoluut geen behoefte aan iets kleiners. Eenmaal gewend aan iets groots, heb ik persoonlijk geen behoefte meer aan iets kleins... Of zeg ik nu iets verkeerds? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:18:
[...]

Dat kan een 17" toch net zo goed :?
lol, absoluut. Maar ik werk ook vaak met cinema4d en photoshop met 1 tot 4 viewports ; 19" werkt op de lange uurtjes toch wat lekkerder dan 17". Vergeet niet dat de 17" z'n dotpitch kleiner is @ 1280 x 1024 dan de 0.294 van de 19" ; imho iets makkelijker om de letters op default size te lezen bij 1280 x 1024.

Vanuit een gaming argument zou ik dus niet gaan voor een 20 inch lcd met 1600 x 1200 native rez ivm de framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Afbeeldingslocatie: http://www.superstoer.nl/~benchmarc/rtawaar.jpg

Nou, waar zit dat RTA? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 08:47
net 2 weekjes moeten wachten op mijn 970p bij de mediamarkt... heb 'm nu in huis... dood pixeltje :(

maar ja, wordt een nieuwe besteld en zodra die binnen is ken ik 'm zo ruilen...

wel een mooi dingetje man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 23:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:08:
[...]

Dan is het toch raar dat de 930bf een zwarte behuizing heeft en als een dolle verkocht wordt, het zal idd wel niet de echte reden zijn..
De 930BF heeft nog een zilveren randje van een paar mm om de zwarte rand heen, en daardoor voldot ie wel aan de norm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
-foutje-, sorry...

[ Voor 93% gewijzigd door n-i-x op 17-01-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
Ik heb net nog even aan een 970P mogen voelen in de MediaMarkt. Hij stond met z'n onderste rand zo'n 10 cm boven de plank. Dus ik trek dat ding nog zo'n 10 cm omhoog. Kloink. Zakt weer naar z'n oude stand. Nog een paar keer geprobeerd, bleef zakken. Ik vind dat toch wel een beetje jammer hoor. Verder wel een aardig scherm qua specs. Maar ook die rand, waarom zo breed en met van die ronde hoeken eraan. Nee, geef mij de look van hun goedkopere en oudere schermen maar, gewoon rechte, smalle rand. Ik denk dat ik nog eens wat gaat doorneuzen.... opzich vond ik die Eizo S1910 wel mooi, maar die had weer zo'n gekke voet en was te traag... 't is altijd wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek je hebt gelijk. Bij mij staat ie onder color reset :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:59:
Ik heb vrijwel geen ghosting waar kunnen nemen. Misschien een heel klein beetje in de nightvision modus van SC CT. Zowel de Splinter Cell games als de Batman Begins film zijn media waar sterke licht donker contrasten spelen. Wat dat betreft wil ik dat een scherm het absoluut goed doet in mijn favo games en films ; de 970P presteert beter dan de Hyundai P990 in de SC games en legt het een beetje af in DVD's tegen diezelfde Hyundai P990. De zwarte balken zijn in Batman Begins goed te zien wat enigzins telleurstellend is en de kleursaturatie neigt ietsje naar rood. Het Slipknot concert ziet er net zo grainy uit als op de CRT, maar het is toch net ietsje scherper op de 970P, vooral de dvd menu schermen worden goed weergegeven.
Beetje late reactie maar zeker zinvol voor de gene die balen van de grijs balke.

Dat de balken niet zwart zijn maar grijs klopt 100%, het zijn juist de CRT's die donker grijs als zwart weergeven wat natuurlijk fout is.

Hoe zo grijs balken ?
Dat komt doorat in de video wereld maar het bereik wordt gebruikt van 8 ~235 in de plaats van 0~255. Daardoor ziet de tint 8 (op de grayscale) uit als grijs op een TFT scherm, dat op een crt die donkere tinten al als zwart wordt weergegeven is natuurlijk harstikke fout.
Media player clasic heeft bij de contract/ brigtnech speciaal een profiel om 8 ~235 te scalen naar 0~255. Je ziet dan dat de grijsebalken verdwijnen en het contrast toe neemt.

Bron vcdhelp.com
"TVs are set so that 8 is the darkest black and 235 is the brightest white. When a standalone DVD player plays a DVD, the color
scale it outputs is 0-255, but the TV's brightness (black level) and contrast (white level) are adjusted so that any colour below 8 is seen as darkest black and any colour above 235 is the brightest white.
Realistically, most people set their TVs with a slightly greater range than this so that the picture has more detail.
PCs use 0 as the darkest black and 255 as the brightest white.
Some PC video cards do the same thing as a TV. They expand the 8-235 part of the scale to 0-255, killing anything below 8 and above 235. I know the GeForce 2 does this, but the i740 doesn't. The video cards are set like this so that black looks black and white looks white instead of them looking some shade of grey. But there are many DVDs that have picture information below 8 and above 235"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:54:
[...]

Verrek je hebt gelijk. Bij mij staat ie onder color reset :?
Via DVI aangesloten? Ik iig wel, weet niet of dat uitmaakt.
Wel fijn dan dat mijn schermen dat op de een of andere mysterieuze wijze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen.

Na ( naar mijn mening veel te lang ) gewerkt te hebben met een 15" benq TFT ( FP557S ), heb ik een 19" TFT aangeschaft. Ik was heel tevreden met deze 15", spelen verliep vlotjes en filmen bekijken ging goed. Ik wou ook playstation2 kunnen spelen op deze TFT.

Na wat opzoekwerk viel ik op dit beeldscherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.be/acereuro/wr-resource/2666655216/upload/E0Entity3/1/AL1932m_normal.jpg De Acer AL1932M .

Ik ben heel tevreden over dit scherm. Contrast is heel goed, helderheid is ongelooflijk en de kleuren zijn adembenemend. Ook de responstijd is aardig: 12 ms is aardig voor te gamen.
Over de kijkhoek kan ik ook niet klagen: ik heb hier feestjes gehad waar we platstaion2 speelden en alles was zeer goed zichtbaar ( heb ik zelf getest ).
Er is geen sprake van backlightleaking.
Toen ik het beeldscherm uit de doos nam viel mijn dacht onmiddelijk op de afwerking van het scherm en de robuuste voet.
Het scherm beschikt over meerder aansluitingen: VGA, DVI , composite en scart. Met een simpele druk op de knop speel ik vloeiend playstation2 spelletjes.

De enige contra die ik zou kunnen bedenken is het ontbreken van een picture-in-picture mogelijkheid en de relatief dure prijs die ik betaald heb ( 500 euro ).

Al bij al zou ik mij een leven met een 15" nooit meer kunnen voorstellen en ben ik heel tevreden over dit 19" beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:55:
[...]"TVs are set so that 8 is the darkest black and 235 is the brightest white.
Dus het is weer de marktwerking die d'r voor zorgt dat m'n gekochte product (970P) z'n
potentieel ( 0 - 255 ) niet echt benut wordt, in dit dvd geval.

Lekker dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb m'n Mirai binnen! ik kan iig al zeggen dat hij me zeker bevalt, alleen heb ik nu toetsweek waardoor ik pas volgend weekend een review kan schrijven. Ik heb alleen een vraagje, als ik een dvd kijk zijn de balken onder en boven nog erg groot, is dit normaal? of heb ik iets verkeerd ingesteld? Hier een screenshot om het duidelijk te maken:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/6682/film4jr.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
BlackJack schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:
Ik heb m'n Mirai binnen! ik kan iig al zeggen dat hij me zeker bevalt, alleen heb ik nu toetsweek waardoor ik pas volgend weekend een review kan schrijven. Ik heb alleen een vraagje, als ik een dvd kijk zijn de balken onder en boven nog erg groot, is dit normaal? of heb ik iets verkeerd ingesteld? Hier een screenshot om het duidelijk te maken:
[afbeelding]
Heb je de windows-resolutie wel op 1440x900 ingesteld?
welke mediaspeler gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 11:59
BlackJack schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:
[afbeelding]
De verhouding bij dit scherm is 16:10, daar een film vaak 16:9 is. Dit ligt dus niet aan de betreffende mediaplayer of ingestelde resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door DJTimo op 17-01-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:00:
[...]
Via DVI aangesloten? Ik iig wel, weet niet of dat uitmaakt.
Wel fijn dan dat mijn schermen dat op de een of andere mysterieuze wijze niet hebben.
Yep DVI. Maar zei jij nou dat je een dual monitor opstelling hebt draaien? Misschien dat dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:05:
[...]

Yep DVI. Maar zei jij nou dat je een dual monitor opstelling hebt draaien? Misschien dat dat het is?
Ja ik heb 2x de 930BF. Maar dat zou toch eigenlijk niet moeten uitmaken dat ik dat RTA niet uit kan zetten?

Heb nu gewoon op 1 monitor gedaan, maar zie geen RTA.

[ Voor 8% gewijzigd door benchMarc op 17-01-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben totaal geen expert maar lijkt me dan tog iets niet in de haak. Langsgaan bij de winkel lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:47:
[...]

Heb je de windows-resolutie wel op 1440x900 ingesteld?
Tuurlijk :P en ik gebruik wmp10 (met powerdvd codec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Kan je mischien kijken wat het formaat(de resolutie) van de film is en kan je een andere mediaspeler proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:11:
Ik ben totaal geen expert maar lijkt me dan tog iets niet in de haak. Langsgaan bij de winkel lijkt me...
Het leuke is dat 1 scherm al een omruilscherm is van samsung zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somige fims worden in een nog breeder beeld formaat opgenome zodat je normaal ook nog steeds zwarte balken heb op een 16:9 breedbeeld scherm. Ik weet alleen niet meer welk formaat dat was.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:18:
[...]
Dus het is weer de marktwerking die d'r voor zorgt dat m'n gekochte product (970P) z'n
potentieel ( 0 - 255 ) niet echt benut wordt, in dit dvd geval.
Lekker dan :/
Jammer genoeg is het echt waar, ben tot nu toe nog geen film tegengekomen die wel echt 0~255 ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ben sinds zaterdag toch ook overgestapt op tft.
Meteen maar goed en ben dus gegaan voor een Samsung 930bf.........
Ben er heel blij mee! Vind hem juist mooi door het zwarte, zeker als ik hem vergelijk met mijn vorige monitor (packard bell 17 inch :X )
Een keuze waar ik nooit spijt van zal krijgen!
_/-\o_

Ik vraag me ook sterk af waarom iedereen een zilveren mooier vind.......

[ Voor 11% gewijzigd door Spitie op 17-01-2006 21:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer hier nu een 970P te bestellen bij cool-prices maar dat wil niet zo goed lukken, het formulier voor mn gegevens heeft problemen met het feit dat ik in België woon, postcode en telefoonnummer wil het niet aanvaarden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:49:
Somige fims worden in een nog breeder beeld formaat opgenome zodat je normaal ook nog steeds zwarte balken heb op een 16:9 breedbeeld scherm. Ik weet alleen niet meer welk formaat dat was.
2,35:1? Dan zal op deze Mirai de zwarte balk nog groter zijn als bij een 16:9 film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Het is opgelost, ik heb in powerdvd "keep aspect ratio" uit gezet, en nu klopt de aspect ratio wel 8)7
Nu heb ik nog wel balkjes (uiteraard) maar niet meer van die dubbele zoals ik eerst had.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazzle op 17-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Euh, wordt je film dan niet uitgerekt? Lees: personen krijgen een smal en hoog gezicht. :P

edit: o, je had dubbele? Was me niet eens opgevallen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door DJTimo op 17-01-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
DJTimo schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:13:
Euh, wordt je film dan niet uitgerekt? Lees: personen krijgen een smal en hoog gezicht. :P

edit: o, je had dubbele? Was me niet eens opgevallen. :+
nee, het beeld was horizontaal uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:03:
Ik probeer hier nu een 970P te bestellen bij cool-prices maar dat wil niet zo goed lukken, het formulier voor mn gegevens heeft problemen met het feit dat ik in België woon, postcode en telefoonnummer wil het niet aanvaarden... 8)7
Misschien even bellen?
Ik wil hem daar ook bestellen deze week.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
http://www.tomshardware.de/display/20060118/index.html
Ik hoop dat jullie een beetje duits kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Zijn er nog meer mensen zonder RTA functie bij hun 930BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:06:
Wat is RTA en hoe kan ik het aan of afleggen ? :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:34:
[...]

Wat is RTA en hoe kan ik het aan of afleggen ? :X :?
Blader iets verder terug in dit topic, staat gewoon uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Ik heb sindskort mijn langverwachte Samsung 970P binnen.
Prachtig schermpje, wat zijn werk uitstekend doet. De meegeleverde software is, zoals velen van jullie wellicht al weten, pure bagger. Iedere keer wanneer ik MagiColor start, loopt ie vast. Het systeem wordt volledig instabiel en moet hardwarematig gereset worden.
Momenteel heb ik het zelfs van mijn systeem afgegooid. Pure bagger, welke de naam van Samsung behoorlijk schaadt!

Omdat ik als professioneel ontwerper veel met DTP- en ander vormgevingswerk bezig ben, zijn natuurgetrouwe kleuren echter van groot belang. Door de vastloper van MagiColor is het scherm nog steeds niet optimaal ingesteld. Kan iemand me vertellen of er goede alternatieven zijn?
Is bijv. het gebruik van Adobe Gamma aan te raden i.c.m. dit scherm? MagiColor vervangt immers de knoppen op de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 23:30

garathane

l'enfer, c'est les Autres

@ Kayce:

Kan je niet de instellingen van je videokaart gebruiken? Daar valt over het algemeen ook aaardig mee te "fine tunen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Laatst online: 30-06 19:30
benchMarc schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:06:
Bij mij zit die RTA functie wel in het menu... Toen ik de monitor net binnen had, wilde ik weten waar dat RTA voor stond. Ik had een .pdf file van Samsung met het manual van de 930BF. Vreemd genoeg werd daar de RTA functie niet in vermeld; ook op de plaatjes van het menu, die in het manual staan kwam RTA niet voor, dus zoals bij jouw monitor. Zijn er misschien twee versies van de 930BF? Idd erg vreemd... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Koelie73 op 18-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:06:
Is bijv. het gebruik van Adobe Gamma aan te raden i.c.m. dit scherm?
Heb ik gepoogd, maar dat vereist toch juist dat je dmv onscreen buttons eea aanpast ? Vooralsnog gebruik ik louter de nvidia tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Koelie52836 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Bij mij zit die RTA functie wel in het menu... Toen ik de monitor net binnen had, wilde ik weten waar dat RTA voor stond. Ik had een .pdf file van Samsung met het manual van de 930BF. Vreemd genoeg werd daar de RTA functie niet in vermeld; ook op de plaatjes van het menu, die in het manual staan kwam RTA niet voor, dus zoals bij jouw monitor. Zijn er misschien twee versies van de 930BF? Idd erg vreemd... :?
Mischien hebben ze die optie bij de latere monitoren uit het menu weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:03:
[...]

Heb ik gepoogd, maar dat vereist toch juist dat je dmv onscreen buttons eea aanpast ? Vooralsnog gebruik ik louter de nvidia tools.
Echt zwaar kl*te dat een dergelijk slecht programma een scherm toch ietwat kan verpesten.

Wat betreft Adobe Gamma: Hier heb je helemaal gelijk in. Stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
garathane schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:32:
@ Kayce:

Kan je niet de instellingen van je videokaart gebruiken? Daar valt over het algemeen ook aaardig mee te "fine tunen"
Dat zou zeker kunnen, maar dan nog is het moeilijk het scherm optimaal in te stellen voor grafisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:00:
[...]

Mischien hebben ze die optie bij de latere monitoren uit het menu weggelaten?
Heb het gevonden ... bij mij zit het erop en staat het aan ... Moet ik verschil merken als ik het uitschakel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:34:
[...]

Heb het gevonden ... bij mij zit het erop en staat het aan ... Moet ik verschil merken als ik het uitschakel ?
RTA was volgens mij de Samsung-naam van overdrive.
De monitor zou dus langzamer moeten worden als de RTA uitstaat, maar of je het merkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18

MaxPoweR

-=StopTech=-

Mijn 930BF maakt geluid, het lijkt wel een hoge toon, heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:34:
[...]

Ik wil niet bijdehand overkomen hoor, maar ook dat had je kunnen lezen op de vorige bladzijde van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nou lekker dan.... gister de 930BF bij de mediamarkt gehaald voor 379,- heb ik een pixel linksboven die constant blauw is! :(

kheb er opzich geen last van, ik zie het ook alleen maar als ik met mijn neus op het scherm zit.... maar ik denk wel dat ik hem om ga ruilen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
MaxPoweR schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 01:26:
Mijn 930BF maakt geluid, het lijkt wel een hoge toon, heeft iemand dit ook?
Ja, heb ik ook. Op 2 monitoren. Als je de brightness hoger zet (game stand bijv) dan gaat dat weg. Bij mij tenminste.

Over dat RTA. Ik heb 2 monitoren uit het vroeg stadium dat de 930BF werd gemaakt. Dus misschien heb ik dan een oudere revisie waar die functie nog niet op zat.

Nieuws... Een maat van me had destijds ook twee 930bf's gekocht en hebben ook de RTA aan/uit functie niet. Zal dus wel degelijk aan de revisie liggen. sucky :(

[ Voor 15% gewijzigd door benchMarc op 19-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thefirstikke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:06:
Wat ik me afvraag, waarop baseren jullie de keuze om een 19" tft aan te schaffen? In 99 van de 100 gevallen is de resolutie van een 19" tft gelijk aan de resolutie van een 17" scherm. Dus daarvoor hoef je het niet te doen. Een 19" tft heeft alleen grotere pixels, en vaak een hogere prijs. Als ik een groter scherm koop, wil ik ook een daarbij horende hogere resolutie zodat ik meer informatie op mijn scherm kwijt kan. Ik vind persoonlijk 19" tft's dan ook totaal overbodig, zeker gezien het feit dat 1280x1024 niet een extreem hoge resolutie is voor een 17" scherm, laat staan voor een 19"....
Menigen?
Ik heb juist geen 19" gekocht omdat ik de resolutie gewoon te laag vind ten opzichte van de grootte van het scherm. Een 19" is naar verhouding niet heel veel duurder als een redelijk 17" scherm, tenzij je een 730BF naast een 970P gaat zetten :)

Gezien de prijs van laatstgenoemde, zou ik hem nooit kopen. Zeker niet als ik kijk wat een Samsung 204B/204Ts nog kost. Dat het scherm te klein is om lang naar te kijken vind ik een slecht argument, er zijn namelijk zoveel mensen die op hun 15" laptop een resolutie draaien van 1400x1050 en dat is nog kleiner. Je zit er dan wel dichter op, maar tov een 20" scherm heb je ook 5" minder scherm.

Ben eigenlijk geneigd te zeggen dat het toch erg is dat op een techforum men na 16 delen nog niet erachter is dat de ultieme tft niet bestaat in 19" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nix is ultiem. Fora als deze zijn d'r juist voor verschillende mensen met verschillende tft wensen.

Mijn wensen vereisen de 970P die ik nu heb, anders had ik wel voor de goedkopere 770P gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
J0YR1D3R schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:37:
[...]

Ik heb juist geen 19" gekocht omdat ik de resolutie gewoon te laag vind ten opzichte van de grootte van het scherm. Een 19" is naar verhouding niet heel veel duurder als een redelijk 17" scherm, tenzij je een 730BF naast een 970P gaat zetten :)

Gezien de prijs van laatstgenoemde, zou ik hem nooit kopen. Zeker niet als ik kijk wat een Samsung 204B/204Ts nog kost. Dat het scherm te klein is om lang naar te kijken vind ik een slecht argument, er zijn namelijk zoveel mensen die op hun 15" laptop een resolutie draaien van 1400x1050 en dat is nog kleiner. Je zit er dan wel dichter op, maar tov een 20" scherm heb je ook 5" minder scherm.

Ben eigenlijk geneigd te zeggen dat het toch erg is dat op een techforum men na 16 delen nog niet erachter is dat de ultieme tft niet bestaat in 19" :+
1400x1050 @ 14" hier B) (ogen 0.25 , -0.25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:03:
[...]

Heb inmiddels Adobe Gamma bruikt i.s.m. mijn Ati Display Control.
Moet zeggen dat de kleuren een stuk verbeterd zijn sindsdien.

Wel vraag ik me af of het kwaad kan dat NaturalColor nog geinstalleerd is.
Ik bedoel gaat dit elkaar niet tegen werken? En heeft zo ja heeft dit invloed op bijv. de levensduur van het scherm (hele domme vraag misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan iemand zijn ervaring delen over de Samsung Synqmaster 913N 19"? Is deze geschikt om goed mee te gamen? Zoals CoD2 online enzo?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Fiddle schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:21:
Kan iemand zijn ervaring delen over de Samsung Synqmaster 913N 19"? Is deze geschikt om goed mee te gamen? Zoals CoD2 online enzo?
De 913N is een vrij snelle monitor, vorig jaar was ie nog de allersnelste, en de mensen op got die em gekocht hebben konder er prima op gamen.
De 913N heeft alleen geen DVI ingang, dus mischien is de FP937S+ wel intressant, aangezien die wel een DVI ingang heeft en hetzelfde paneel(en dus dezelfde beeldkwaliteit en snelheid) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ah thx, Maar ik ben spontaan inneens helemaal van gedachten veranderd. Hoe zit met de Acer 19" al1916Ws (breedbeeld) Zijn er hier ervaringen met breedbeeld tft's en gamen? Het lijkt me echt een super scherm, ook maar 8 ms.

Als enige tegenhanger tegen dit scherm heb ik bv, dat je beeld in games uitgerekt wordt enzo.
Maar als we bv kijken naar zo'n xbox demostand, die je in de mediamarkt vaak vind, is dat ook een breedbeeld hdtv-je. En dat ziet er ook super strak/mooi uit.

Nu wil ik weten, hoe gamed dit scherm, en geeft het volgens jullie nou echt een vertekent beeld in games en heeft het dus alleen zijn voordeel in films, of is het gamen er ook mooi mee?

EDIT;

En hoe werkt dit met gamen? Kan ik dan ook gewoon in reso's van 1024x768 en 1280x960 spelen, of alleen maar van die alternatieve resoluties?

[ Voor 12% gewijzigd door Fiddle op 20-01-2006 19:12 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:06:
Ik heb sindskort mijn langverwachte Samsung 970P binnen.
Prachtig schermpje, wat zijn werk uitstekend doet. De meegeleverde software is, zoals velen van jullie wellicht al weten, pure bagger. Iedere keer wanneer ik MagiColor start, loopt ie vast. Het systeem wordt volledig instabiel en moet hardwarematig gereset worden.
Momenteel heb ik het zelfs van mijn systeem afgegooid. Pure bagger, welke de naam van Samsung behoorlijk schaadt!

Omdat ik als professioneel ontwerper veel met DTP- en ander vormgevingswerk bezig ben, zijn natuurgetrouwe kleuren echter van groot belang. Door de vastloper van MagiColor is het scherm nog steeds niet optimaal ingesteld. Kan iemand me vertellen of er goede alternatieven zijn?
Is bijv. het gebruik van Adobe Gamma aan te raden i.c.m. dit scherm? MagiColor vervangt immers de knoppen op de monitor.
waar kun je MagiColor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht ergens begin maart het geld te hebben om een TFT monitor te kopen, maar zit zoals iedereen hier te twijfelen over wat ik zal kopen.

Wat paneel betreft lijkt me een (al dan niet overdrive) MVA/PVA de beste keuze: veel mooier beeld dan een TN, wat voor mij belangrijker is dan snelheid aangezien ik toch niet game. Ik kijk wel veel films dus daarvoor zou het dan wel weer handig zijn als ie niet te traag is.

Van de panelen die hier in de startpost genoemd staan is er maar eentje niet-overdrive MVA en die is duurder dan een paar wel-overdrive MVA's, en boven mijn budget (tot ong. 450), dus die valt sowieso af.

De twee panelen die mij dus het meest interesseren zijn de Belinea 101920 en de Samsung 970p. Erg jammer vind ik dat ze beide niet zwart zijn, dat vind ik namelijk wel heel veel mooier dan grijs (icm met mijn zwarte kast, muis en tobo).

Eigenlijk is er dus niet een paneel dat echt aan mijn eisen voldoet op dit moment. Ik vroeg me dan ook af wat er in de nabije toekomst gaat komen aan 19" overdrive MVA/PVA's. Ik wil namelijk wel erg graag een nieuwe TFT kopen maar vind het een beetje zonde om meer dan 400 euro uit te geven aan een scherm dat ik eigenlijk niet helemaal goed vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Fiddle schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:24:
Ah thx, Maar ik ben spontaan inneens helemaal van gedachten veranderd. Hoe zit met de Acer 19" al1916Ws (breedbeeld) Zijn er hier ervaringen met breedbeeld tft's en gamen? Het lijkt me echt een super scherm, ook maar 8 ms.

Als enige tegenhanger tegen dit scherm heb ik bv, dat je beeld in games uitgerekt wordt enzo.
Maar als we bv kijken naar zo'n xbox demostand, die je in de mediamarkt vaak vind, is dat ook een breedbeeld hdtv-je. En dat ziet er ook super strak/mooi uit.

Nu wil ik weten, hoe gamed dit scherm, en geeft het volgens jullie nou echt een vertekent beeld in games en heeft het dus alleen zijn voordeel in films, of is het gamen er ook mooi mee?

EDIT;

En hoe werkt dit met gamen? Kan ik dan ook gewoon in reso's van 1024x768 en 1280x960 spelen, of alleen maar van die alternatieve resoluties?
Kijk ook zeker naar de Mirai DML-519W100, die heeft dezelfde specs alleen dan met dvi.
Over dat gamen, ja, je kan spellen spelen op 800x600(uitgerekt), 1024x768(uitgerekt) of 1440x900(native). Helaas ondersteund niet elk spel widescreen resoluties, gelukkig een hoop nieuwe spellen wel. Als je een spel op 1024x768 speelt gaat dat nog best goed, je ziet alleen in de letters dat het wordt uitvergroot, het spel zelf zie je het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:56:
Eigenlijk is er dus niet een paneel dat echt aan mijn eisen voldoet op dit moment. Ik vroeg me dan ook af wat er in de nabije toekomst gaat komen aan 19" overdrive MVA/PVA's. Ik wil namelijk wel erg graag een nieuwe TFT kopen maar vind het een beetje zonde om meer dan 400 euro uit te geven aan een scherm dat ik eigenlijk niet helemaal goed vind...
Bedoel je niet dat er geen monitor is die aan je eizen voldoet?
Het enige waar je problemen mee lijkt te hebbenn is de kleur van de behuizing...

De S1910 van Eizo heeft volgens mij precies wat je vraagt, maar die is mat zijn €550,- mischien een beetje duur...
Mischien is de Eizo L768 iets voor jou?
Eigenlijk heeft ie precies hetzelfde paneel en precies dezelfde behuizing, maar hij is wat langzamer omdat ie geen overdrive heeft(maar je zegt zelf dat je dat niet echt nodig hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een interessante monitor gevonden, de Acer AL1922As. Volgens de specs heeft deze een PVA paneel van 8ms. Maar wat deze monitor helemaal interessant maakt is de prijs van ongeveer 330 euro.

Helaas zijn er helemaal geen reviews te vinden over deze monitor. Wel is er dit en dit op GoT te vinden. Hoewel mij dit een heel goede koop lijkt, weet ik het niet helemaal zeker omdat deze monitor hetzelfde paneel zou hebben als in de Fujitsu-Siemens P19-2 en de Samsung 193P+. Is er toevallig hier niet iemand die deze monitor in bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 11:15
@ Joris

Ik zoek precies hetzelfde, zwarte 'behuizing', overdrive MVA, ook tot 450 euro. Ben nog geen geschikte kandidaat tegengekomen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik weet nou echt niet meer wat voor een monitor ik moet kopen 8)7. Ik zoek een mooie 19" voor onder de 400 euro... Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen, maar ook tekstverwerken en browsen.Oja, en ik kijk ook ongeveer 1 keer per week een filmpje.

Iemand die advies voor me heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 11:15
Klinkt als Samsung 930BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die een goede en betaalbare 19'' zoekt!? neem de samsung 930bf! _/-\o_ ik heb hem sinds 1 uur ofzo, en hijs ultiem idd! :D als iemand vragen erover heeft, hoor ik het graag 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:21:
[...]

Bedoel je niet dat er geen monitor is die aan je eizen voldoet?
Het enige waar je problemen mee lijkt te hebbenn is de kleur van de behuizing...

De S1910 van Eizo heeft volgens mij precies wat je vraagt, maar die is mat zijn €550,- mischien een beetje duur...
Mischien is de Eizo L768 iets voor jou?
Eigenlijk heeft ie precies hetzelfde paneel en precies dezelfde behuizing, maar hij is wat langzamer omdat ie geen overdrive heeft(maar je zegt zelf dat je dat niet echt nodig hebt...)
Een 970P is voor rond de € 485 te vinden. Van het prijsverschil met de Eizo S1910 kunnen mensen toch wel een leuk wit / metallic kleurig toetsenbord - muis combi kopen ?

Ik snap die ultieme 'zwarte behuizing' focus niet helemaal, al is het mijn natuurlijke style smaak wel.
De 970P is echt niet vies gebroken wit zoals crt's uit de jaren 80 en z'n front bezel lijst is netjes afgewerkt, zilver kleurig. Niet te vergeten ; het 8) blauwe LEDje.

Deze Asus 19" breedbeeld misschien iets btw ? : http://www.golem.de/0601/42764.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Trenzer: Houd me op de hoogte van je bevindingen!

@XiN:
De Eizo S1910 is inderdaad precies wat ik zoek, alleen meer dan 100EURO te duur. De L768 is op het gemis van overdrive na inderdaad ook wat ik zoek, maar ook deze is wat aan de dure kant (helemaal als ik bedenk dat de Belinea 101920 wél overdrive heeft en ongeveer 100 euro minder kost).

@Knot3d:
Die "ultieme focus" op zwarte behuizing komt bij mij doordat ik het uiterlijk van de computer als geheel ook heel erg belangrijk vind. Ik heb bijvoorbeeld ook een dure kast gekocht omdat deze mooi vormgegeven is en een een LCD schermpje heeft als extra gadget. Ik vind het dan dus zonde om meer dan 400 euro uit te geven aan een TFT die wel heel mooi beeld geeft, maar waar ik me steeds aan de grijze behuizing ga zitten ergeren. Ik heb mijn huidige computer bijvoorbeeld gebouwd met vooral design en weinig geluidsproductie als eisen en vind het dan ook absoluut niet erg om hier wat performance voor te moeten inleveren. I'm not your average tweaker ;)

Die breedbeeld ASUS die je voorstelt lijkt me trouwens een erg goede keuze! Zat me sowieso ook al te oriënteren op breedbeeld en deze lijkt inderdaad goed aan mijn eisen te voldoen. Het wordt me alleen niet helemaal duidelijk of het een overdrive paneel is, waar de lage reactietijd overigens wel op duidt. De vraag is alleen of, en zoja, wanneer dit scherm in Nederland op de markt komt. Tot nu toe wordt het scherm nog slechts aangekondigd en valt er op de internationale ASUS website zelfs nog helemaal niks over te vinden.

De breedbeeld 20,1" Belinea 102035W lijkt me trouwens ook erg mooi, maar is weer net wat te duur...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 15:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:36:
[...]

Een 970P is voor rond de € 485 te vinden. Van het prijsverschil met de Eizo S1910 kunnen mensen toch wel een leuk wit / metallic kleurig toetsenbord - muis combi kopen ?
Ik geef in mijn post al aan dat de S1910 nogal prijzig is, maar het prijsverschil van een tientje tussen de 970P en de L768(die dezelfde statische beeldkwaliteit bied) valt wel weer mee.
Hier werd een poll gehouden over of er een nieuw topic voor breedbeeldmonitoren moet komen, en iets daaronder gaf iemand een goede reden om dat te doen: omdat breedbeeldmonitoren met allerlei ingangen niet alleen als PC-monitor hoeven te dienen.

Omdat er echter ook breedbeeldmonitoren zijn met alleen maar PC-aansluitingen en er mensen zijn die zo'n breedbeeldmonitor aan hun PC willen hangen denk ik eigenlijk dat het het beste is als ik in dit topic wel PC-breedbeeldmonitoren opneem, en er voor de multimedia-breedbeeldmonitoren iemand een apart topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XiN:
Breedbeeldmonitoren voor de PC winnen aan populariteit dus het zou inderdaad fijn zijn als hier ook 19" breedbeeldmonitoren zouden worden opgenomen. Grotere breedbeeldmonitoren staan al in het [20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2 topic.

Ander ideetje is een "Toekomstige panelen" sectie zoals bij het hierboven genoemde topic. Zou erg handig zijn om alvast te kunnen zien wat er in de nabije toekomst uit zal komen om aan de hand daarvan te beslissen of je nu zal kopen of nog even zal wachten...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:11:
Ander ideetje is een "Toekomstige panelen" sectie zoals bij het hierboven genoemde topic. Zou erg handig zijn om alvast te kunnen zien wat er in de nabije toekomst uit zal komen om aan de hand daarvan te beslissen of je nu zal kopen of nog even zal wachten...
Ik denk dat dat een intressant idee zou zijn als monitorfabrikanten een beetje duidelijker zouden zijn over de panelen.
Soms wordt er wel eens geroepen dat een monitor hetzelfde paneel heeft als een andere monitor, maar dat is meestal gebaseerd op specs en reviews en niet op wat de fabrikant zelf over het paneel zegt, dus echte zekerheid heb je daarover niet.
Toekomstige panelen toevoegen wordt volgens mij al helemaal lastig aangezien:
1. niet alle fabrikanten de specs van al hun panelen op internet zetten.
2. de specs van een toekomstig paneel nog niet altijd vast liggen.
3. lang niet elk paneel zijn specs waarmaakt.
4. de introductiedata nogal eens worden uitgesteld.

Wat ik mischien kan doen is een stukje 'toekomstige ontwikkelingen' maak waar ik belangrijke beloofte ontwikkelingen zou kunnen neer zetten die waarschijnlijk wel uit komen.
Op het moment kan ik daar echter niet zoveel speciaals neer zetten: de belangrijkste ontwikkelingen hebben we net echter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Waarschijnlijk hebben alle breedbeeld 19" monitoren hetzelfde TN paneel(van CMO volgens Videoseven), dus echte verschillen in contrast en bleeding en snelheid hoef je niet te verwachten.

Acer AL1916Ws
€264
pricewatch: Acer AL1916Ws (19", 8ms, D-sub, Zilver)
http://www.neoseeker.com/...ware/Reviews/aceral1916w/
Heeft alleen geen DVI...

FSC W19-1
€303
pricewatch: Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1 (19", 8ms, DVI-D/D-sub)
http://www.prad.de/en/mon...ujitsu-siemens-w19-1.html
Volgens de review heeft ie een redelijke kleurweergave en heeft ie een klein beetje last van backlight bleeding.

Videoseven W19PS
€275
pricewatch: Videoseven W19PS (19", 12ms, D-Sub)
Eigenlijk een soort AL2016Ws met een ander uiterlijk.

Mirai DML-519W100
€288
pricewatch: Mirai DML-519W100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)
Het grootste nadeel van deze monitor lijkt me het onuitspreekbare typenummer.

Asus
?€400?
http://www.golem.de/0601/42764.html
Uiterlijk is wel goed, maar €400?

Mij lijken de Mirai en de Acer kanshebbers om in de startpost te komen.

[ Voor 21% gewijzigd door n-i-x op 22-01-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Impressions

As any user of widescreen will tell you, making the switch from 4:3 is an amazing experience. Though a 19 inch widescreen monitor is shorter than a standard 19 inch screen, the game becomes immeasureably more immersive because of our natural field of view. Human vision is wider than it is tall, so it makes infinite sense for first person games (where attempting to emulate a real life experience is the goal) to embrace the eyes naturally horizontal tendencies. This is why movie theaters use widescreen exclusively. All games benefit from the wider resolution, which results in a physically larger field of view - which is only a good thing.
Afbeeldingslocatie: http://img.neoseeker.com/neo_image.php?imageid=145323&type=article

Afbeeldingslocatie: http://img.neoseeker.com/neo_image.php?imageid=145435&type=article

OMG De Acer AL1916Ws is er ook in het zwart !! _/-\o_ Alleen kan ik hem nergens vinden in het zwart :(, weet 1 van jullie waar?

[ Voor 18% gewijzigd door Fiddle op 21-01-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ Fiddle: kan je me helpen door de link van die review te geven?
ik ben em even kwijt...

Op de Acer site staat dat ie inderdaad ook in het zwart bestaat, nu moeten we alleen nog hopen dat dat ook voor nederland geldt.

[ Voor 66% gewijzigd door n-i-x op 21-01-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
XiN schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:39:
@ Fiddle: kan je me helpen door de link van die review te geven?
ik ben em even kwijt...

Op de Acer site staat dat ie inderdaad ook in het zwart bestaat, nu moeten we alleen nog hopen dat dat ook voor nederland geldt.
Zo'n beetje de enige review on the net. Het komt er op neer, hij is heel goed geschikt voor gamen enzo, alleen zijn er een paar punten waar ze wel moeite mee hebben, iets met kleuren enzo. Ze zeggen in die review dat gamen in donkere games minder is, zoals bv in FEAR. Nu heb ik hier ook de ACER 1917al staan. (dit schermpje is zelfde prijs/kwaliteit als ik het goed begrijp) Dat is zelfde typ, maar dan met speakertjes en in 4:3 verhouding. Heb bovenstaande dingen uitvoerig getest. Ook bv fear, ik ziet het probleem niet?

Maar mocht je hem vinden in het zwart, laat het aub wel weten he :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 22-01-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik een winkel vindt waar ie in het zwart verkrijgbaar is, dan komt dat in de startpost te staan.

Het gamen in het donker hangt natuurlijk gedeeltelijk af van wat je gewent bent, maar ook van het contrast.
De AL1916Ws heeft een contrast van 500:1, en de AL1917As van 700:1 volgens prad.de

Ik zie net trouwens dat ze daar niet de AL1916Ws(ilver) reviewen, maar de AL1916Wb(lack).

[ Voor 90% gewijzigd door n-i-x op 22-01-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
XiN schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:17:
Als ik een winkel vindt waar ie in het zwart verkrijgbaar is, dan komt dat in de startpost te staan.

Het gamen in het donker hangt natuurlijk gedeeltelijk af van wat je gewent bent, maar ook van het contrast.
De AL1916Ws heeft een contrast van 500:1, en de AL1917As van 700:1 volgens prad.de

Ik zie net trouwens dat ze daar niet de AL1916Ws(ilver) reviewen, maar de AL1916Wb(lack).
Ik neem aan dat alleen de kleur anders en dat de rest van de tft gelijk is. :) Zou je me alleen iets kunnen vertellen over dat 700;1 en 500;1, ik heb echt geen idee wat dat inhoud. |:(

EDIT:

Ik ga morgen op zijn tijd wel even je uitgebreide startpost doornemen, daar izzie tenslotte voor :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fiddle op 22-01-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het contrast ie het verschil tussen wit en zwart.
Een contrast van 500:1 betekent dat wit 500 x zo helder is als zwart bijvoorbeeld.
Een hoger contrast betekent meestal dat de kleurweergave in de donkere kleuren iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XiN:
Die ASUS van 400 euro is de Asus PW 191 en heeft ook gewoon een TN paneel maar is nog niet verkrijgbaar.

Zo'n stukje over wat er te verwachten is in de nabije toekomst lijkt me inderdaad handig. Dat er op het moment niet zoveel nieuws aan zit te komen omdat ontwikkelingen net achter de rug zijn, is dan ook gewoon nuttige informatie aangezien mensen dan kunnen beslissen om niet nog heel lang te wachten maar juist gelijk een scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nu ga ik toch weer twijfelen of die Asus wel of niet in de startpost moet...
Hij is een stuk duurder dan de andere monitoren met hetzelfde paneel, maar het uiterlijk is wel goed, de ergonomie is prima, en door de pivo-mode kan je wel weer lange websites lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ben overtuigd, ik neem de Samsung 930BF :P

Alleen... Welke winkel raden jullie aan? Ook rekening met dode pixels, die wil ik namelijk niet...

LCD monitoren 19" / Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)

EncyClue - EncyShop € 357,- € 10,-
HardwareTotaal.nl € 357,16 € 12,50
Rilex Nederland € 357,34 € 6,95
Cool-prices.nl € 357,50 € 7,-
Komplett.nl € 359,- € 6,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:02:
Oke ik ben overtuigd, ik neem de Samsung 930BF :P

Alleen... Welke winkel raden jullie aan? Ook rekening met dode pixels, die wil ik namelijk niet...

LCD monitoren 19" / Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)

EncyClue - EncyShop € 357,- € 10,-
HardwareTotaal.nl € 357,16 € 12,50
Rilex Nederland € 357,34 € 6,95
Cool-prices.nl € 357,50 € 7,-
Komplett.nl € 359,- € 6,-
Misschien gewoon de mediaMarkt, niet goed geld terug. Mits ze hem daar hebben, denk het wel, want ze hebben daar veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik heb bij de Mediamarkt wel eens de BF gezien, dus ze hebben hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, ik ga morgen even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:56:
Het contrast ie het verschil tussen wit en zwart.
Een contrast van 500:1 betekent dat wit 500 x zo helder is als zwart bijvoorbeeld.
Een hoger contrast betekent meestal dat de kleurweergave in de donkere kleuren iets beter is.
Als ik op mijn laptop Battlefield 2 speel dan merk ik het verschil tov mijn CRT heel duidelijk. Ik zie mannetjes in donkere hoekjes opeens wél staan, dus wat dat betreft is de mindere weergave van donkere kleuren een voordeel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:10:
[...]

Misschien gewoon de mediaMarkt, niet goed geld terug. Mits ze hem daar hebben, denk het wel, want ze hebben daar veel keus.
ik heb hem bij mycom gehaald voor 399. heb met de verkoper ook nog even gesproken over dode pixels. maar als je er dan maar 1 dode pixel of sub pixel mag je hem al inruilen voor een goede! :) dit heeft mij overtuigd om hem daar te kopen :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Nog even een vraagje over 19" breedbeeldjes... Als ik nu games in die natieve reso's draai, zoals 1440x900, zal ik dan ook echt veel performance verschil hebben, vergeleken een 4:3 scherm op 1280x960?

kijk het volgende.

http://www.widescreengamingforum.com/screenshots.php

Kijk even naar de games CoD 2 en naar Moto GP 3...

(staan veel meer games tussen, maar die geven niet altijd een opjectief beeld, omdat soms verschillende reso's vergeleken worden...)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 22-01-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Fiddle schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:13:
Nog even een vraagje over 19" breedbeeldjes... Als ik nu games in die natieve reso's draai, zoals 1440x900, zal ik dan ook echt veel performance verschil hebben, vergeleken een 4:3 scherm op 1280x960?
1440x900 = 1,296 megapixel, en 1280x1024 = 1,310720 megapixel.
Een breedbeeldmonitor zorgt dus voor iets minder rekenwerk dan bij een 5:4 monitor.
kijk het volgende.

(staan veel meer games tussen, maar die geven niet altijd een opjectief beeld, omdat soms verschillende reso's vergeleken worden...)
Merk ook op dat er games tussen zitten waar de breedbeeldmonitor niet meer informatie toont, maar het beeld gewoon uitgerekt is.
Van tevoren dus even goed controleren of het spel wel goed met breedbeeld om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dat is precies wat ik bedoel.... Zoms is het uitgerekte ook nog mooi, soms ook niet, dit is vaak het geval bij de oudere games. Voor de toekomstige games, zoals XBOX360 en PS3 games die ook naar de pc komen, zullen neem ik aan ook betere ondersteuning hebben voor breedbeeld lcdtjes. Die worden tenslotte ook gemaakt en geshowed op dure HDTV's.

Ik twijfel nogsteeds heel erg over deze monitor, de ene vind het SUPER met games enzo, de andere weer matig...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 22-01-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als uw game geen breedbeeld ondersteunt (oudere games bvb) dan speelt ge toch gewoon op 4:3 met zwarte banden links en rechts?

Geen probleem toch?

Liever zo dan bvb een xbox 360 aansluiten en spelen op een smal strookje breedbeeld in een 5:4 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online

kijk het volgende.

Kijk eens naar half-life 2, daar zie je echt het grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

Hoe zit het eigenlijk met de native resolutie bij die breedbeeld schermen, stel dat je die niet kunt instellen in een spel, wordt het dan niet onscherp net zoals bij een normaal tft scherm indien je afwijkt van de native res??

(fiddle is mij aan het overtuigen om voor breedbeeld te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
krouwen schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:49:
Hoe zit het eigenlijk met de native resolutie bij die breedbeeld schermen, stel dat je die niet kunt instellen in een spel, wordt het dan niet onscherp net zoals bij een normaal tft scherm indien je afwijkt van de native res??

(fiddle is mij aan het overtuigen om voor breedbeeld te gaan)
Ja dat klopt.
Maar wat je waarschijnlijk nog veel erger vindt is dat de verhoudingen dan ook niet zo erg meer kloppen.
Het beeld wordt dan uitgerekt in de breedte, dus alle poppetjes worden dik...

Als je het voor elkaar kan krijgen dat niet-native resoluties 1:1 worden weergegeven(met een zwarte rand dus) dan heb je geen last van die onscherpte en dikke mensen, maar dan gebruik je een stuk minder van je monitor(het beeld is dan ongeveer even groot als op een 17" monitor).
Bovendien zijn er maar een handje vol monitoren die dat als optie in het OSD hebben.
Via je videokaart het signaal 1:1 uitzenden kan alleen als je je monitor aan een DVI kabel hangt, dus dan moet je niet de Acer nemen, maar (bijvoorbeeld) de Mirai of de FSC W19-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze vraag dus ook al in het 20" tft topic gevraagd, maar vraag het hier nogmaals. Ben me nu nog volop aan het orienteren en aangezien 20" schermen een behoorlijke meerprijs hebben, zijn de 19" varianten ook interessant.

ik vroeg me dus af bij welke (breedbeeld) tft's het mogelijk was om de aspect ratio van 16:9 naar 4:3 te kunnen zetten. Iemand die de schermen kan noemen waar dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Mirai DML-519W100 Besteld en als het goed is komt dit schermpje morgen binnen.
Ik hoop dat dit een beetje een goed scherm is, ik ga het scherm gebruiken voor films internetten emailen en natuurlijk battlefield 2.

Nu maar hopen dat mijn videokaart een beetje de resolutie kan draaien. ik heb een 6800LE @ 6800 normaal. We zullen het morgen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ow heel mooi, die samen met de Acer al1916W s/b heb ik ook op het oog...

We willen een mooi verslagje zien.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:05:
Ow heel mooi, die samen met de Acer al1916W s/b heb ik ook op het oog...

We willen een mooi verslagje zien.... :P
Komt goed morgen avond post ik een verhaaltje als het scherm komt teminsten, je weet het nooit zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Kan iemand duidelijkheid verschaffen in het feit dat TFT-cleaners niet goed zouden zijn voor je scherm, en deze ondanks wat er op de producten staat, toch zou beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik ben mijn review over de Mirai eigenlijk vergeten 8)7 maar ik beloof dat jullie er vanmiddag eentje krijgen (zit nu op school) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, eens even afwachten wat jullie ervaringen zijn met de breedbeeld schermen. Heb eigenlijk helemaal geen geld voor een nieuwe monitor, maar m'n Iiyama 451 begint allemaal rare piepgeluidjes te maken bij het opwarmen. Vind €300 euro best een mooie prijs voor een monitor, dus daar vallen die Acer en Mirai mooi in!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.