[19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackJack schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:44:
Ik ben mijn review over de Mirai eigenlijk vergeten 8)7 maar ik beloof dat jullie er vanmiddag eentje krijgen (zit nu op school) :9
is het mogelijk om van 16:10 naar 4:3 te schakelen? Dus dat je zeg maar zwarte balken aan de zijkant krijgen, zodat je niet zon uitgerekt beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:56:
Ik verwacht ergens begin maart het geld te hebben om een TFT monitor te kopen, maar zit zoals iedereen hier te twijfelen over wat ik zal kopen.

Wat paneel betreft lijkt me een (al dan niet overdrive) MVA/PVA de beste keuze: veel mooier beeld dan een TN, wat voor mij belangrijker is dan snelheid aangezien ik toch niet game. Ik kijk wel veel films dus daarvoor zou het dan wel weer handig zijn als ie niet te traag is.

Van de panelen die hier in de startpost genoemd staan is er maar eentje niet-overdrive MVA en die is duurder dan een paar wel-overdrive MVA's, en boven mijn budget (tot ong. 450), dus die valt sowieso af.

De twee panelen die mij dus het meest interesseren zijn de Belinea 101920 en de Samsung 970p. Erg jammer vind ik dat ze beide niet zwart zijn, dat vind ik namelijk wel heel veel mooier dan grijs (icm met mijn zwarte kast, muis en tobo).

Eigenlijk is er dus niet een paneel dat echt aan mijn eisen voldoet op dit moment. Ik vroeg me dan ook af wat er in de nabije toekomst gaat komen aan 19" overdrive MVA/PVA's. Ik wil namelijk wel erg graag een nieuwe TFT kopen maar vind het een beetje zonde om meer dan 400 euro uit te geven aan een scherm dat ik eigenlijk niet helemaal goed vind...
Same here. Zit te wachten op de zwarte 970p, of een andere goede die langs komt. Tot die tijd?
Afwachten.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:52:
[...]

Same here. Zit te wachten op de zwarte 970p, of een andere goede die langs komt. Tot die tijd?
Afwachten.

:(
Ja, als de Samsung 970P of Belinea 101920 er in het zwart waren geweest had ik ze zeker gekocht. Zit nu te twijfelen of ik de Belinea 102035W 20" breedbeeld zal kopen... erg mooi scherm maar wel duurder dan 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Review Mirai DML-519W100

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een oude 15" crt uit '98, deze was niet uitgelijnd (oid) meer, en begon dus vaag te worden. Vergelijken met m'n nieuwe scherm gaat niet echt.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb een Defecte sub-pixel, ik heb hier gelukkig helemaal geen last van, ik kan hem zelfs nauwelijks zien. Ik vind dvi wel een speciale feature in deze prijsklasse, maar als vga goed ingesteld is, is het net zo mooi. Het osd is duidelijk, en het scherm heeft ook een knop om snel te wisselen tussen verschillende brightness standen: "picture mode", "Text mode" en "Economy". Deze tft heeft ook speakers (die overigens zéér netjes zijn weggewerkt), dit is natuurlijk niet veel, maar voor windows geluiden en af en toe een mp3'tje is het genoeg(2x 2w).

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleur weergave is goed, ik heb wel een klein beetje last van banding, maar dat zal je bij elk tn paneel hebben. De gamma is echter wat hoog, maar nadat ik die met de nvidia drivers op 0,75 heb gezet (ipv 1,00) zit dat ook wel goed.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik zie nauwelijks ghosting, en iedere keer als ik een spel opstart om ernaar te "zoeken" vergeet ik dat ik daarmee bezig was, ik heb er dus iig totaal geen last van.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Zoals ik hierboven al zei heb ik de gamma iets omlaag moeten schroeven. Als ik op een website lees zet ik de het scherm altijd op economy (brightness 11) omdat het scherm erg fel is. Maar als ik een film kijk zet ik het scherm op "picture mode" omdat de kleuren dan beter uitkomen. De diepheid van het zwart is erg afhankelijk van de brightness instelling, maar vind het iig zwart genoeg alhoewel dat natuurlijk niet kan tippen aan een crt.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Het scherm heeft last van backlight leakage, maar dit is alleen te zien bij zwart (zoals de balkjes bij een film) en ook dit is niet storend.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is best goed, de kleuren verkleuren uiteraard wel iets, maar niet zo erg als je wel eens bij "face a face" ziet.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Hier ben ik zeer tevreden over, het scherm voelt erg solide aan. de knopjes zijn ook helemaal weggewerkt aan de zijkant van het scherm.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Ik vind het scherm erg mooi en strak.(de foto is helaas niet zo duidelijk)
Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/484/im0000113eo.th.jpg

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Voordelen
nadelen
  • Kleur weergave
  • contrast
  • helderheid
  • geen ghosting
  • dvi
  • strak design
  • prijs
  • Breedbeeld
  • Backlight leakage
  • aan knop verstopt
  • banding
  • standaard is de gamma veel te hoog

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 24-01-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:21
Ik ben tot nu toe ook erg blij met mijn Mirai breedbeeld. Ik heb grotendeels dezelfde ervaring met dit scherm als BlackJack, alleen was mij de hoge gamma niet zo opgevallen. Het zal ook wel kwestie van smaak zijn, maar je hebt het iig rapjes bijgesteld. (het beeld was bij de 1e keer aanzetten al vrij goed vind ik zelf) Backlight Leakage is idd aanwezig bij veel zwart, maar absoluut niet in irritante vorm of afleidend.

BlackJack, wat je precies bedoeld met de aan knop die verstopt is weet ik niet, want ong. 3 cm boven het ledje zit toch écht een powersymbooltje, waarachter de powerknop te vinden is.

Overigens heb ik het inmiddels voor elkaar gekregen om UT2004 in 1440x900 te spelen (geen standaard optie) door deze resolutie in een .ini bestandje te zetten. Lekker fullscreen slachten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakerds,

Ik zit met een vraagje, levert het paneel wat in de 960BF dezelfde prestaties als de 930BF?
Hij zou hetzelfde moeten zijn, maar is dit ook zo?
Want ik vind dat witte design wat beter bij de rest van de pc passen en zit daarom naar de 960BF te kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:54:
Dag tweakerds,

Ik zit met een vraagje, levert het paneel wat in de 960BF dezelfde prestaties als de 930BF?
Hij zou hetzelfde moeten zijn, maar is dit ook zo?
Want ik vind dat witte design wat beter bij de rest van de pc passen en zit daarom naar de 960BF te kijken :Y)
Het is hetzelfde paneel als ik me niet vergis, ja dus.

@DJTimo: [mierenneukermodus]Ik heb 2 speakertjes naast m'n scherm staan (er tegenaan), en aangezien het aan knopje achter het scherm zit kan ik daar dus niet zo goed bij. Ik heb het inmiddels "opgelost" door de speakers iets achter het scherm te zetten :+ [/mierenneukermodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
:D Dus je had gewoon zélf die knop verstopt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
DJTimo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:04:
:D Dus je had gewoon zélf die knop verstopt. :D
(8>
niet echt een minpunt dan, maar had de aan knop liever gewoon op de voorkant gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goeie review BlackJack. Maar zou je ook iets kunnen vertellen over gamen met een breed beeld. En dan bedoel ik bij Games die standaard breedbeeld NIET ondersteunen. Als het wel gesupport word is het alleen maar beter natuurlijk, zoals in cod2 hl2 etc. Maar probeer eens standaard 4:3 resoluties aan te houden en speel dan games eens op fullscreen. Want ik ben benieuwd of jij dit dan erg uitgerekt en vervormt uit vind zien..... :)

Vandaag zelf kijkje genomen bij de MediaMarkt op Utrecht Centraal. Daar hadden ze de Acer 1916Ws staan, uiteraard naast een stuk of 48 gewone schermpjes :). Heb aan die medewerker gevraagd of hij even een game kon showen, dus zette hij even 3dmark (2003, met een score van 1400, de losers :P ) aan. Die draaide op een 4:3 reso (1024x768) en ik vond het heel geen uitgerekt beeld geven. Ik vond het ook zeer zeker mooi om die hele test op een breedbeeld te zien. Met name de Nature Demo vond ik echt veel mooier op een breedbeeld dan op een 4:3 scherm, ondanks de 4:3 resolutie. Zo kon ik dus heel mooi de verschillen zien tussen de geweone en de acer breedbeeld. Het ziet er allemaal goed en ik ben bijna overtuigd door dit scherm :) (en anders wel een andere breedbeeld)

Dus ook hierom ben ik gewoon beniewd hoe jij dit ervaart :)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackJack schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:00:
[...]

Het is hetzelfde paneel als ik me niet vergis, ja dus.

@DJTimo: [mierenneukermodus]Ik heb 2 speakertjes naast m'n scherm staan (er tegenaan), en aangezien het aan knopje achter het scherm zit kan ik daar dus niet zo goed bij. Ik heb het inmiddels "opgelost" door de speakers iets achter het scherm te zetten :+ [/mierenneukermodus]
Nog ff zitten uitpluizen, enige grote verschil is de aspect ratio, bij de 930BF is die 4:3 en bij de 960BF 5:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
@Fiddle: 1024x768 gaat prima, je ziet bij letters wel dat het niet native is maar dat is niet erg opvallend ofzo. Het uitrekken in de breedte zie ik eigenlijk niet zo erg, iedereen is mischien wat dikker maar het valt niet echt op. Echter zijn 1024x768 en 1440x900 de enige resoluties die er fatsoenlijk uitzien, 800x600 en 1280x1024 zien er niet uit.

@Ramius23: dan is het dus niet hetzelfde paneel :? raar dacht ik toch echt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzle op 23-01-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:43:
[...]

Nog ff zitten uitpluizen, enige grote verschil is de aspect ratio, bij de 930BF is die 4:3 en bij de 960BF 5:4
Waar haal je dat vandaan?

Zover ik weet zijn alle monitoren met een resolutie van 1280x1024 5:4, en Samsung zou vrij stom zijn als ze daarvan zouden afwijken aangezien dat beeldvervormingen oplevert(iets te lange poppetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nederlandse sites staat niks erover, maar wel op de internationale site:

930BF:
http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

960BF
http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

Nog een verschil:

930BF heeft 270 cd/m2
960BF heeft 300 cd/m2...

Ietsje meer licht dus

Top voor lannen zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/news6/20050929_samsung_3.jpg

Iemand al reviews gevonden trouwens?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Samsung staat nu de 940BF.
Kenmerkend is de 2ms responsetijd.
Verder is ie met 300cd/m2 "helderder" dan de 930BF (nou en?)
439,- bij MyCom, waar ie overigens fout staat vermeld als Philips :S

SyncMaster 940BF

Ondanks zijn relatief grote 19” scherm neemt SyncMaster 940BF weinig ruimte in op een bureau. Met een vooralsnog ongeëvenaarde responsetijd 2ms is het scherm zeer geschikt voor complexe beelden, zoals 3D-games en speelfilms. Kleuren, contrast en helderheid komen volledig tot wasdom dankzij unieke Samsung LCD-technologie als MagicTune, MagicColor en MagicBright. Levensechter en rijker dan met deze monitor wordt beeld niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/images/940bf_m2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve die ene user review dan...

Kan op dit moment geen externe reviews vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fiddle

Ik heb sinds gisteren ook de mirai en tot nu toe heb ik de zelde ondervindingen als BlackJack.
Met gamen is het een beetje irritant omdat de meeste spelen die resolutie van 1441x900 niet onder steunen. maar ik kwam er al snel achter dat hier best veel oplossingen voor zijn
Check http://www.widescreengamingforum.com/op deze site staan dus veel oplossingen om toch je game onder de juiste resolutie te kunnen spelen.

Verder merk ik niet dat er veel ghosting is, dus ik ben zeer tevreden over de mirai en zeker als je naar de prijs kijkt!

Het is een aanrader als je een breedbeeld scherm wilt hebben voor niet al teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Thx voor de info, maar ik denk dat als ik geld het dat ik voor de acer al1916Ws ga, die hebben ze namelijk bij de MediaMarkt, en daar doen ze niet moeilijk over dode pixxels. Heb je die binnen 2 weken, kan je direct ruilen. Daar hebben ze die Mirai niet volgens mij.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sowieso wil ik een TFT met DVI, dus de Acer valt dan helaas al af. De Mirai lijkt me een mooie tweede keuze (liever de Acer, maar geen DVI), al vind ik de gebruikerservaringen tot nu toe nog niet echt positief . Goedkoop moet natuurlijk geen duurkoop worden, bijvoorbeeld ghosting wil ik absoluut niet tegenkomen bij een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:55:
[...]bijvoorbeeld ghosting wil ik absoluut niet tegenkomen bij een scherm.
Die is er bij de Mirai iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Kijk, dat wil ik horen :9 !!

EDIT: Ben ook benieuwd of Damond net als blackjack last heeft van banding.

EDIT2: Weet iemand toevallig of de Mirai ook bij de Mediamarkt te koop staat? Niet dat ik daar perse fanboy van ben, maar dan kan ik 'm even met eigen ogen gaan bekijken.

[ Voor 103% gewijzigd door XeNoBiTe op 24-01-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik vind dat of de Mirai aan de startpost toegevoegd moet worden, of er een nieuw topic voor aangemaakt moet worden, vind je niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ghosting heb ik ook nog niet kunnen ontdekken op de Mirai. :)

Je zou in Leiden eens naar de Mycom kunnen gaan om 'm te bekijken. Je kunt ze, als deze niet in de winkel staat, vragen of je 'm werkend mag zien. Bij de Mycom in utrecht was dat geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
DJTimo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:41:
Ghosting heb ik ook nog niet kunnen ontdekken op de Mirai. :)

Je zou in Leiden eens naar de Mycom kunnen gaan om 'm te bekijken. Je kunt ze, als deze niet in de winkel staat, vragen of je 'm werkend mag zien. Bij de Mycom in utrecht was dat geen probleem. :)
Ze hebben hem idd bij de MyCom.

De Mirai

Wel iets duurder welliswaar, maargoed. Hoe zit het bij de Mycom met dode pixxels? Moet er een garantie worden afgesloten? Of kan je zowieso terug als je een dode pixxel hebt net als bij de Mediamarkt?

Want aan de ene kant betaal je bij de MyCom 30euro meer voor de Mirai, terwijl je bij de MediaMarkt voor 30,= minder een acer breedbeeld heeft en bij media markt kan je zowieso ruilen bij dode pixxels...
BlackJack schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:18:
Review Mirai DML-519W100
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb een Defecte sub-pixel, ik heb hier gelukkig helemaal geen last van, ik kan hem zelfs nauwelijks zien. Ik vind dvi wel een speciale feature in deze prijsklasse, en ik zie ook verschil tussen dvi en vga (ik heb bij vga verder niks ge finetuned).
Kun je iets vertellen over dat verschil tussen DVI en analoog? Is het echt als je er op gaat letten? Of echt een duidelijk verschil?

[ Voor 45% gewijzigd door Fiddle op 24-01-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dat je 'm bij de Mycom gaat bekijken wil niet zeggen dat je 'm daar ook moet kopen ;) (al is dat wel zo netjes :) )

Je kan bij mycom iig binnen 8 dagen terug met je scherm, als deze om wat voor reden dan ook niet bevalt. Mijn exemplaar heb ik dus gewoon bij mycom gehaald en bevatte geen enkele kapotte (sub)pixel.

edit: het afsluiten van een pixelgarantie is dus eigenlijk niet nodig, want volgens mij is de kans dat er na 8 dagen een pixel mee stopt niet zo groot.

[ Voor 22% gewijzigd door DJTimo op 24-01-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Goeie tip! Donderdagavond maar even langswippen en vragen of ze 'm kunnen demonstreren. Mocht hij helemaal goed zijn, dan kunnen ze 'm direct inpakken :D (bankrekening moet dan maar tijdelijk richting het ultieme vriespunt gaan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Fiddle schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:48:
[...]
Kun je iets vertellen over dat verschil tussen DVI en analoog? Is het echt als je er op gaat letten? Of echt een duidelijk verschil?
Ik heb het nog eens geprobeert, en na auto-ajust is het eigenlijk niet meer te zien, ik zal mijn review even editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
BlackJack schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:14:
[...]

Ik heb het nog eens geprobeert, en na auto-ajust is het eigenlijk niet meer te zien, ik zal mijn review even editten.
Thanx, dus het is geen zichtbaar of metrk baar verschil, dan haal ik zodra ik geld heb wsslk de Acer al1916Ws bij de mediamarkt. Ik kan niet wachten tot Oblivion uitkomt en deze heerlijk op mijn breedbeeldje speel :)

Poll: Moet Fiddle een Topic maken voor Breedbeeld-Monitoren/Gaming
Ja, lijkt me handig.
Nee, niet nodig.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=112090&layout=6&sort=org
Licht je antwoord SVP toe

[ Voor 30% gewijzigd door Fiddle op 24-01-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 02:47:
Op de site van Samsung staat nu de 940BF.
Kenmerkend is de 2ms responsetijd.
Verder is ie met 300cd/m2 "helderder" dan de 930BF (nou en?)
439,- bij MyCom, waar ie overigens fout staat vermeld als Philips :S

SyncMaster 940BF

Ondanks zijn relatief grote 19” scherm neemt SyncMaster 940BF weinig ruimte in op een bureau. Met een vooralsnog ongeëvenaarde responsetijd 2ms is het scherm zeer geschikt voor complexe beelden, zoals 3D-games en speelfilms. Kleuren, contrast en helderheid komen volledig tot wasdom dankzij unieke Samsung LCD-technologie als MagicTune, MagicColor en MagicBright. Levensechter en rijker dan met deze monitor wordt beeld niet.

[afbeelding]
Leuk, maar zolang er nog geen snelheidswinst bewezen is(met een review) hou ik de 930BF in de startpost omdat die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb er net voor gezorgd dat de startpost voor 215% geëdit is. 8)
Naast dat die 215% natuurlijk heel leuk staat heb ik ook nog iets nuttigs toegevoegd: de Mirai en de Acer breedbeeldmonitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blackjack

Zou je nog wat foto's kunnen posten van de Mirai in zijn 'natuurlijke omgeving'? Liefst wat duidelijker dan
die in je review 8) . Ik ben erg benieuwd hoe de monitor er van de zijkant e.d. uitziet.

Ze hadden deze namelijk niet bij MyCom Hoofddorp staan.

Thxn _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Fiddle schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:43:
[...]

Thanx, dus het is geen zichtbaar of metrk baar verschil, dan haal ik zodra ik geld heb wsslk de Acer al1916Ws bij de mediamarkt. Ik kan niet wachten tot Oblivion uitkomt en deze heerlijk op mijn breedbeeldje speel :)

Poll: Moet Fiddle een Topic maken voor Breedbeeld-Monitoren/Gaming
Ja, lijkt me handig.
Nee, niet nodig.
Tussenstand:
[afbeelding]
Licht je antwoord SVP toe
Bedoel je eigenlijk een discussie-topic over het nut van breedbeeld, zoals ik al gemaakt heb, of een topic voor breedbeeldmonitoren als multimedia-monitor(dus ook voor console's enzo...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Voor alles, een algemeen discutopic voor breedbeeld. Games/office etc. Elkaar helpen met keuzes van schermen, volgen laatste ontwikkelingen, problemen oplossen met ondersteuning, etc....
Dat is misschien makkelijker dan dat we hier door elkaar lopen..

[ Voor 16% gewijzigd door Fiddle op 24-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:50:
@Blackjack

Zou je nog wat foto's kunnen posten van de Mirai in zijn 'natuurlijke omgeving'? Liefst wat duidelijker dan
die in je review 8) . Ik ben erg benieuwd hoe de monitor er van de zijkant e.d. uitziet.

Ze hadden deze namelijk niet bij MyCom Hoofddorp staan.

Thxn _/-\o_ .
Natuurlijk, komt waarschijnlijk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nu er toch over WS schermen wordt gesproken, een korte vraag.

Dankzij het overlijden van mijn 21" iiyama CRT in dual screen met een 17" iiyama CRT kunnen er nu volgens Mw. GA twee nieuwe schermen komen.

Zelf dacht ik aan 2 modellen ofschoon met een budget van € 800-950 er meer mogelijkheden zijn. Het is een beetje een bos/bomen verhaal.

1. De Samsung 930BF 19"
2. De ACER AL2016WS 20" breedbeeld

De prijs ligt voor beiden op ca. € 356 dus dat is geen probleem.

De Acer heeft native 1680x1050 en ik vraag me af ATI 9800pro daar mee omgaat. De specs van de kaart geeft o.a. 1600 x 1200 aan.

Wat zou het resultaat zijn? Vermindering van kwaliteit (lees vertekening) of zou de kaart toch de 1680x1050 aankunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 25-01-2006 12:24 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dit isMirai tft de voor kant zoals je kunt zien sorry voor de slechte foto's mar mijn camera is niet echt geweldig wanneer ik in het donker foto's maak

Afbeeldingslocatie: http://mda.vimani.nl/S2020048.JPG

En dit zijn zeg maar de knoppen die er op zitten aan de rechter kant

Afbeeldingslocatie: http://mda.vimani.nl/S2020054.JPG

En wat ook nog kan is dat je twee pc's kunt aansturen met dit scherm, eentje op de dvi aansluiting en eentje op de analoge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Hoe is de steun van de Mirai? Kan hij nog enigszins in de hoogte worden versteld en gekanteld worden. Of moet je er echt een paar boeken onder leggen om hem ophoog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:15:

1. De Samsung 930BF 19"
2. De ACER AL2016WS 20" breedbeeld
Persoonlijk ben ik al een beetje vies van widescreen schermen. In het bijzonder voor thuisgebruik. Tenzij je bijvoorbeeld een webdesigner bent ofzo waarbij je meerdere programma's naast elkaar wilt draaien zonder dat je alt+tab moet doen om dan naar het andere prog te gaan. Maar als je geen webdesigner bent is zo een widescreen echt volledig nutteloos.
Niet alleen de kwaliteit is minder ten opzichte van de samsung 930BF maar ook kan het lastig worden voor games die je niet kan draaien op deze resolutie. En afwijken van de native resolutie zal je niet erg leuk vinden aangezien je beeld dan kartelig of wazig wordt.
Ook vraagt zo een breedbeeld scherm meer van je grafische kaart waardoor je zowiezo minder uitgebreid zult kunnen genieten van de nieuwste games aangezien je sneller aan het maximum van je kaart zult zitten.
Mijn Samsung 930 BF komt vrijdag toe. Ik zal er dan ook volgende week eens een review van maken maar geloof mij dat ik veel reviews gelezen heb de laatste tijd en dat echt de samsung 930 BF de juiste keuze is. Ondanks steeds de wederkerende minpunten van het scherm die echt verwaarloosbaar zijn zoals het klepje op de draden weg te werken achteraan het scherm of wat licht leakage dat zo goed als bij alle schermen voorkomt en echt niet opgemerkt kan worden tenzij je er zeer goed op let. En ok misschien een beetje minder kwaliteit van de overdrive toepassing van samsung als je die vergelijkt met die van de viewsonic maar dat ook echt niet als minpunt opgenoemd kan worden vind ik omdat je voor zo een lage prijs echt geen beter scherm vind dan de samsung 930 BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:40:
Ook vraagt zo een breedbeeld scherm meer van je grafische kaart waardoor je zowiezo minder uitgebreid zult kunnen genieten van de nieuwste games aangezien je sneller aan het maximum van je kaart zult zitten.
1440*900=1296000 pixels
1280*1024=1310720 pixels

Een breedbeeld heeft theoretisch gezien dus minder pixels aan te sturen als een 4:3 scherm. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:48:
[...]

1440*900=1296000 pixels
1280*1024=1310720 pixels

Een breedbeeld heeft theoretisch gezien dus minder pixels aan te sturen als een 4:3 scherm. :?
De Acer heeft native 1680x1050 = 1 764 000 pixels
de samsung = 1280x1024 = 1 310 720 pixels

het is altijd leuk om foutjes op te merken bij iemand anders maar dan moeten de foutjes ook fout zijn he
;) Maar ik denk dat je breedbeeld in het algemeen bedoelt. De acer waarover hij twijfelt heeft een andere resolutie

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Je hebt gelijk, er is sprake van een 20" acer. Aangezien we hier in het 19" topic zitten was ik daarvan uit gegaan. My bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een logische redenering hoor ;)
we zitn niet voor niks in het 19 inch tft topic he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Toxh zijn er inmiddels al best veel games die gebruik kunnen maken van een breedbeeld scherm, met bijpassende resolutie. Dus ik vraag me af of het wel zo nutteloos is om een breedbeeld te hebben. Wie heeft er tegenwoordig geen 16:9 tv in huis staan? Ook vrij nutteloos omdat bijna alles in 4:3 wordt uitgezonden, maar voor films e.d. is het wel prettig kijken.

Volgens mij is breedbeeld juist enorm in opkomst en zal breedbeeld de markt gaan veroveren net als bij de televisiemarkt. Meer beeld in de breedte is vaak ook prettiger bij FPS game, omdat je meer overzicht hebt wat er naast je gebeurt.

Maar goed, zolang ik geen 19:9 TFT thuis heb staan is dit allemaal maar zonder persoonlijke ervaringen opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan idd bij de nieuwere games, maar dan spreek ik ook alleen over den nieuwere games zoals COD2 op een grotere resolutie draaien. Maar of de extreme resolutie van 1680x1050 ook ondersteund wordt weet ik echter niet. En de ati radeon 9800 pro zal dat spel zeker niet trekken. En ook deze resolutie op een kaart als de 9800 pro zal maar nipt of wrs net niet gaan denk ik. Ik weet het echt niet zeker maar ik denk dat je 256 MB op je grafische kaart nodig zal hebben. En als het wel gaat zal je er zowiezo amper games mee kunnen trekken.

Ik zeg niet dat breedbeeldschermen geen toekomst hebben. Terwijl ze nu meer voor grafische designers weggelegd zijn die veel ruimte nodig hebben op hun scherm zullen ze alsmaar meer ook de gewone markt vinden naargelang de prijzen dalen en vooral ze meer ondersteund zullen worden in de toekomst.
Toch denk ik dat in de volgende 2 jaar vooral de markt weggelegd is voor 19 inch schermen.
Zoals je ook kan zien aan het 17 inch topic worden er nog altijd veel 17 inch schermen gekocht maar zitten we nu toch met een overgang naar 19 inch op dit moment. Vooral vanwege het lage prijsverschil tussen 17 en 19 inch. Zeker als je de keuze wilt maken tussen de samsung en de acer zou ik voor de volle 100 % voor de samsung gaan die niet alleen betere specs heeft maar ook mooier is qua design, beter ondersteund wordt en je grafische kaart nog iets langer kan gebruiken.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:40:
[...]
Lang verhaal met een voorkeur voor een 930BF
Prima reactie! Dank voor je mening/gedachten.

Zoals gezegd ga ik in een dual-monitoropstelling draaien. Doe ik al >10 jaar en zonder kan ik haast niet.

Hoewel ik steeds vaker breedbeeld nodig zou kunnen hebben (o.a. videomontage) is het niet echt noodzakelijk.

Al met al ga ook ik voor 2 x de 930BF en ben in afwachting van een antwoord op een vraag aan mijn mogelijke leverancier, Euromaxi in dit geval.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb net ook gebeld met de pcwinkel en het zal pas volgende week vrijdag zijn dat ik mijn 930 BF binnenkrijg :s
vinnek wel een minpunt want khad er wel naar uitgekeken.
review komt dus ook weekje later :p
Ik ben er zeker van dat de 2 x 930 BF's je echt gaan bevallen.
De persoon in die computerwinkel ken ik zelf ook en heeft er thuis ook zo eentje staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF dus een opsomming:

Gewone TV 4:3 = 640*480
Breedbeeld 19:9 = 1440*900
Monitoren pc's 5:4 = 1280*1024

Een klein stukje over de 960BF:
Klik

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
ik zit de twijfelen tussen de acer Acer AL1916Ws (19", 12ms, D-sub, Zilver)alleen die heeft geen dvi.

de mirai DML-519W100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver) of
de Fujitsu-Siemens ScaleoView W19-1 19" TFT.

allemaal breedbeeld allemaal dvi behalve de acer welke zou ik kiezen heb al veel gelezen maar weet niet welke ik moet kiezen

gr jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzou je niet kunnen helpen jerommeke.
Enkele posts hierboven kan je mijn mening over breedbeeld tft's lezen.
Voorlopig sta ik er nog niet zo open voor omdat ik mensen liever een kwaliteitsscherm aanraad dan een grotere bureaubladruimte. Ik zeg niet dat breedbeeld tft's enorm mindere kwaliteit zijn maar het is dan ook je eigen keus als je voor breedbeeld gaat of niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik zou de Mirai nemen, dat is de goedkoopste met DVI.
Ik kan niet echt iets bedenken wat de Fujitsu-Siemens wel heeft, en de Mirai niet, dus daar zou ik geen extra geld aan uitgeven, en ik denk dat de voordelen van DVI(iets scherper beeld, nooit meer op de auto-knop hoeven drukken, mogelijkheid om 1:1 weer te geven bij niet-native resoluties via de videokaartdrivers) welde €25,- verschil met de Acer waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik binnekort maar zal gaan kijken hoe de mirai er uit. De acer heb ik al gezien en die vond ik er goed uit zien.
gr jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:
Ik ben er zeker van dat de 2 x 930 BF's je echt gaan bevallen.
Ik hoop het.... voor jou maar vooral voor mij. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:58:
[...]

Ik hoop het.... voor jou maar vooral voor mij. :)
lol
ik wil nu ook weer niet op mijn geweten hebben dat je een slechte aankoop doet he
anders moet je eens gaan kijken in de pcwinkel waar ze misschien uitgestalt staan.
De 930BF staat zeker ook in media market tentoongesteld. Over die acer weet ik het niet zeker maar die kan er ook tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me iets af. Op dit moment heb ik een 17 inch crt scherm waar maar 14,9 inch echt beeld levert. Is zon 19 inch breedbeeld dan behoorlijk hoger of valt dat wel mee, qua grootte van het beeld natuurlijk. Mijn 17 inch monitor heeft iig een hoogte van 24,7 cm en een breedte van 31,9.

Vraagje aan Xin zou je de grootte van het daadwerkelijke beeld kunnen opmeten, hoogte en breedte? dankje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grootte van een 19 inch TFT scherm is veel groter dan je huidige 17 inch CRT.
Ik weet niet of je al een 19 inch CRT in het echt gezien hebt. Indien je dit wel al gezien hebt is een 19 inch TFT NOG iets groter. Het is dus echt wel een heus verschil vind ik persoonlijk. De echte waarden in cm's van een 19" is ook af en toe verschillend maar ligt meestal rond de 42,3 cm breedte X 42,8 cm hooge. Hou er ook rekening mee dat dit voor een gewoon 19" is en geen breedbeeld. Dus op 1240-1024 pixels en dus niet groter zoals velen soms durven denken.
Bij een 19 inch TFT worden er gewoon grotere pixels gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif
^^ zijn trouwens tft's, crt's zijn iets kleiner.

[ Voor 29% gewijzigd door Jazzle op 25-01-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:06
Review samsung syncmaster 930BF:

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorig scherm was een iiyama vision master pro 454.Gekocht in maart 2002.Werkte nog perfect,maar de omvang begon tegen te steken.
Ik heb het scherm aangesloten via de meegeleverde DVI kabel.
Wat betreft kleuren,contrast en kijkhoek was mijn Iiyama CRT toch wel stukken beter.

Ik heb deze monitor gekocht in Belgie voor 430 € inclusief een maand pixelgarantie.Maar hier hoef ik uiteindelijk geen gebruik van te maken omdat ik geen defecte (sub) pixels heb.De monitor geeft als fabricatiedatum de 2 de week van december 2005 aan.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Van ghosting heb ik geen last.Ik speel Mohaa,CSS,strategiegames en racegames.Wat betreft de native resolutie,als je deze in windows veranderd dan trekt het op niet veel.Maar bij games blijft alles prima.Ik speel CSS op 1280x960 en dat is veel beter dan op 1280x1024 (letters veel te groot).Ook AOE2 speel ik op 1024x768 en dat is zeer goed speelbaar.In vergelijking met mijn iiyama is alles veel scherper maar “harder van kleuren”.Als je te dicht voor het scherm zit kun je nogal duidelijk pixels zien.Maar ik zit een goede meter van het scherm,en dat is wel aangeraden.

Film,s spelen valt mee.Ik heb shrek eens opgezet en vind het beeld op mijn CRT tv beter (zachter).

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Wit is wit en ik heb brightness op 55 staan en contrast op 60.Als je een volledig zwart scherm opzet zie je wel de backlight leakage,maar niet in de zin dat het storend is.Het contrast in vergelijking met een iiyama is wel duidelijk minder.Het zwart is niet zo als de rand van het scherm.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

Dit is in vergelijking met de CRT “slecht”.Je zit er het best recht voor.Het word nogal vlug grauw en dat is verre van mooi.Maar ik mijn geval zit ik er altijd recht voor en gebruik hem ook niet om met enkelen naar een film te zien.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

Lekker zware voet, degelijke constructie van het scherm.Met het klepje aan de achterkant van het scherm,voor bedekking van kabels,heb ik totaal geen problemen.Het blijft stevig zitten.
De knopjes aan de onderkant zijn minder goed toegankelijk.Maar eens je alles hebt ingesteld moet je er toch niet meer aan zijn.behalve aan en uit knop.

Het scherm is enkel te kantelen van voor naar achter,maar dit is ook zeer beperkt.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

Zwart/Zilver, ziet er strak en zakelijk uit, geen poespas gewoon professionele indruk.
Het powerledje is groen, klein en niet hinderlijk fel.
Ik heb geen digitale camara,dus ook geen foto,s.

OSD

Het OSD menu van het scherm werkt goed, bij DVI hoeft er bijna niets te worden ingesteld. Ook het knopje voor directe toegang tot de verschillende profielen voor Custom/Text/Internet/Games/Sport/Movie is erg bruikbaar. Knopje voor directe toegang tot helderheid is goed.
Ik heb ook alles ingesteld via OSD en gebruik dan ook geen software voor het scherm.Het is iets omslachtiger en vergt heel wat tijd eer dat je alles goed hebt ingesteld.
Bij mij is ook de beruchte RTA functie aanwezig.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:

Voordelen:

Goed bruikbaar met games en ook buiten de natieve resolutie (geen ghosting)
Zeer scherp beeld
Design en stevige constuctie
Directe toegang tot scherm instellingen via knoppen
Inclusief DVI kabel

Nadelen:

Kleurweergave is goed maar niet perfect
Contrast kan nog altijd beter
Blacklight leakage
Kijkhoek is echt ondermaats (maar ja,normaal voor TN paneel)

[ Voor 5% gewijzigd door Ivan4you op 26-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Was gisteravond nog even bij de MyCom. Daar stond de Mirai netjes tentoongesteld. Toch moet ik zeggen dat de hoogte van het scherm me wel enigszins tegenvalt. Dat is echt gelijk aan een 17 inch monitor. Ik vraag me af of ik er ten opzichte van mijn Iiyama 19 inch CRT niet erg op achteruitga qua beeldoppervlakte.
Er is wel meer ruimte aan ze zijkanten, maar verticaal wil ik er qua beeldgrote niet op achteruitgaan als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:54
Voor zover ik de startpost lees is de Mirai een breedbeeldscherm. Je kunt deze hoogte dus ook niet vergelijken met een standaard 19" crt of 19" tft. Qua beeldoppervlak is het oppervlak van de Mirai echt wel een stuk groter dan van een 17" crt (en zelfs een 19" crt).

[ Voor 32% gewijzigd door FreeMen op 26-01-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik kom zelf vanaf een 15" scherm, dus dan is de overstap naar 19" breedbeeld (qua hoogte) zowieso al een verbetering. Vergeleken met een 4:3 19" scherm is een 16:10 19" scherm inderdaad minder hoog. De diagonaal van 19" wordt dus gehaald door extra de breedte. Ik kan me voorstellen dat als je een gewoon 19" scherm gewend bent, je niet minder verticale pixels wilt hebben. Als je desondanks toch perse een breedbeeld wilt hebben zul je dus een 20" breedbeeld moeten nemen, maar da's volgens mij een geheel andere prijsklasse. Als je dat niet wil kun je natuurlijk de gok gewoon nemen en de Mirai bij MyCom halen. Je mag deze binnen 8 dagen terugbrengen als deze niet aan je verwachtingen voldoet. Mocht je dus echt niet kunnen wennen aan de iets mindere hoogte, kost het je alleen een ritje naar de mycom winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom lijkt me een apart breedbeeld topic me ook geen slecht id.

Zulke 19" bb schermen worden vaak op de markt gezet als alleskunners
tegen een lagere prijs dan de duurdere 5:4 (1280 x1024) overdrive pva/mva schermen.

Ergens zal er dan toch een compromis gedaan moeten zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Review Samsung Syncmaster 930BF - 2 exemplaren in dual-screen opstelling.

Zitpositie; onderuit gezakt op 60 cm van de schermen. Mijn ogen zitten op een hoogte van ongeveer 10 cm vanaf de bovenkant.

De vorige schermen:

Mijn vorig scherm was een 21" iiyama VisionMaster pro 500. Gekocht ergens in oktober 1998. Daarnaast stond een 17" iiyama VisionMaster17 van hetzelfde bouwjaar maar deze is nog geen jaar terug uit de nog steeds gesloten doos gehaald en in gebruik genomen. (was door omstandigheden een reserve exemplaar geworden)

Ik heb beide schermen aangesloten via de meegeleverde D-Sub kabel. Wat betreft contrast en kijkhoek was de iiyama CRT toch wel beter maar qua kleur voldoet de Samsung wat beter. De oorzaak zal wel in het dagelijkse gebruik van de oude monitoren zitten waardoor er slijtage aan de beeldbuis is ontstaan.

Bijzonderheden:

Ik heb deze monitors gekocht bij Euromaxi voor ca. € 385,= per stuk inclusief 5 dagen pixelgarantie. Hier hoef ik waarschijnlijk geen gebruik van te maken omdat ik nog geen defecte (sub) pixels heb kunnen vinden. Ik moet beide schermen eerst uitgebreid testen.
edit:
Ook dit is nu gedaan en vooralsnog heb ik op beide schermen geen enkele defecte pixel of subpixel kunnen vinden

Op de doos heb ik geen fabricagedatum kunnen ontdekken.
edit:
Deze blijkt achterop de monitors te staan, beide zijn van December 2006.

Ghosting:

Van ghosting heb ik totaal geen last al heb ik slechts 5 minuten een demo van een spel gespeeld. Wat betreft de native resolutie, 1280x1040 bevalt me wonderlijk genoeg prima.

Films afspelen is ook in orde. De beeldkwaliteit is zonder meer goed/uitstekend.

Uniformiteit van het scherm:

Wit is wit bij de standaardinstellingen, andere heb ik nog niet getest.

Als je een volledig zwart scherm kiest zie je wel wat backlight leakage aan de bovenzijde maar niet aan de zij- en onderkant. Ik heb er tot op dit moment geen hinder van. Bij daglicht valt dit sowieso niet op.

Het contrast in vergelijking met een iiyama is minder. Het zwart is vrijwel even zwart als de rand van het scherm.

Kijkhoek:

Dit is in vergelijking met de CRT “slecht”. Je zit er het beste recht voor en het wordt snel grauw/vaag als je opzij van de schermen gaat staan. Ik zit centraal tussen de schermen en het beeld is dan prima.

Bouwkwaliteit:

De monitors hebben een zware stabiele voet en de constructie van het scherm is stevig en verzorgd. Het beruchtte klepje aan de achterzijde van het scherm dat dient als afdekplaat voor de kabels levert geen problemen op.

De knopjes aan de onderkant zijn niet echt handig geplaatst/van model. Het scherm is ietsjes te kantelen van voor naar achter

Vormgeving:

De monitor is een combinatie van zwart en zilver. Dat maakt op mij een professionele indruk

Het powerledje is groen, klein en zeker niet hinderlijk fel.

OSD:

Nog niet bekeken maar die zal wel niet afwijken van monitors van andere gebruikers. De RTA-functie is i.i.g. wel aanwezig.
edit:
Onhandig is het ontbreken van een papieren handleiding voor het OSD-deel. Je bent verplicht om deze vanaf de bijgeleverde CD te lezen.

De belangrijkste voor- en nadelen:

Voordelen:

Goed bruikbaar met games, ook bij een ander gebruik dan de natieve resolutie. (Geen ghosting)
Zeer scherp beeld.
Uitstekende kleurweergave
Design en stevige constuctie.
Directe toegang tot scherm instellingen via knoppen.
Inclusief zwarte DVI en D-sub en stroomkabels.

Nadelen:

Contrast kan beter.
Kijkhoek is onvoldoende tot voldoende.
Geen papieren handleiding.

Ik zit er nu een poosje voor en de glimlach op mijn gezicht wordt alsmaar groter. Het werkt prettig en hoewel ik precies dezelfde oppervlakte ter beschikking heb scheelt de resolutie enorm in ruimte op mijn desktop. Dat had ik niet verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 27-01-2006 14:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat bij je nadelen:
-Kleurweergave is uitstekend
Is dit niet een voordeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie vaak dat er als nadeel de kijkhoek en en contrast opgegeven wordt bij de 930BF. Ik denk dat het contrast van de 930BF juist een van de betere is van de TN panelen die ik gezien heb toen ik ging kijken in de mediamarkt
Ik versta het wel dat het een nadeeltje is van een TN paneel zo ook de kijkhoek maar je zou er echt geen last mee moeten hebben aangezien dit scherm echt wel een van de betere is. Zeker voor deze prijs !!
Dat is altijd logisch omdat het een TN paneel is. Als je een TN paneel koopt dan weet je dit op voorhand en dan koop je het niet als je het echt een nadeel vind. Als je een grote kijkhoek wilt en optimale kleurkwaliteit dan koop je beter een MVA/PVA paneel en heb je er bijgevolg geen last van. UIteraard is het nadeel van MVA/PVA dan wel dat je wat ghosting hebt bij games en je er al snel veel geld aan uitgeeft.
Wat ik ook heb gelezen over de 930BF is dat je de pixels goed kan zien als je dicht zit.
Dit is dan ook bij ELK 19 inch scherm zo. Dat weet je gewoon als je een 19 inch koopt. Bij een 19 inch draai je dezelfde native resolutie als een 17 inch maar heb je een groter scherm omdat de pixels groter zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij 17" LCD monitoren kan ik trouwens ook de pixels zien als ik wil, maar als ik er normaal achter zie dan niet.

Dat je op de pixel precies kan zien op zo'n monitor betekent alleen dat ie heel scherp beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:48:
Er staat bij je nadelen:
-Kleurweergave is uitstekend
Is dit niet een voordeel :P
Dat lijkt me ook, ik was heel even kleurenblind denk ik. :) Dankjewel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook al van plan om een 930BF te kopen, en nou hebben we hier een mediamarkt op een half uur afstand fietsen. Hij is daar nu ook uit voorraad, en de prijs willen ze niet geven i.v.m. hun laagste prijs garantie.

Weet iemand hoe duur hij daar ongeveer is? We hebben hier namelijk ook een Paradigit, waar ie voor 399 euro over de toonbank schuift. Is het de moeite om te wachten voor mediamarkt prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand soms al een review gevonden van de acer AL1922As

leuk spec voor die prijs (en als ie het contrast kan waarmaken, een beter koop dan de zo geliefde belinea denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag dus mijn nieuwe TFT, een Samsung Syncmaster 970P ontvagen.
Als ik hem aansluit met analoog naar dvi, dan werkt hij.
Als ik hem aansluit met de dvi kabel, scherm pikt dan geen signaal op. Als dit gebeurt, afsluit en de analoge kabel weer aansluit ook geen signaal meer. Dan moet ik de pc een paar minuten zonder spanning zetten alvorens het terug werkt. Ik veronderstel dus dat er iets in beveiliging gaat.
Dus, dvi kabel slecht of dvi poort van mn graka (Asus 6800GE) stuk?
Ik heb met de dvi heel even een beeld gehad na een paar keer proberen, een door elkaar geschud bootscherm van mn pc en daarna wat spikkeltjes, en dan niets meer...

Mensen met ervaring die zoiets hebben opgelost zonder een andere dvi kabel of graka te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:44:
Ik ben dus ook al van plan om een 930BF te kopen, en nou hebben we hier een mediamarkt op een half uur afstand fietsen. Hij is daar nu ook uit voorraad, en de prijs willen ze niet geven i.v.m. hun laagste prijs garantie.

Weet iemand hoe duur hij daar ongeveer is? We hebben hier namelijk ook een Paradigit, waar ie voor 399 euro over de toonbank schuift. Is het de moeite om te wachten voor mediamarkt prijs?
Toen ik rond de kerstperiode langsging stond hij daar voor 375 euro wat echt zottig laag was.
(in oostakker) Maar ik heb onlangs nog ergens gehoord dat hij er nu voor 395 euro staat.
Blijkbaar gestegen in waarde. Ksnap het ook niet echt. Ofwel was hij verkeerd geprijsd toen ik ging want ik heb echt niet scheel gekeken :D
Anyway, de 395 euro is goedkoper dan de 399 euro waar jij hem gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:16:
[...]
Toen ik rond de kerstperiode langsging stond hij daar voor 375 euro wat echt zottig laag was.
(in oostakker) Maar ik heb onlangs nog ergens gehoord dat hij er nu voor 395 euro staat.
Blijkbaar gestegen in waarde. Ksnap het ook niet echt. Ofwel was hij verkeerd geprijsd toen ik ging want ik heb echt niet scheel gekeken :D
Anyway, de 395 euro is goedkoper dan de 399 euro waar jij hem gezien hebt.
Maar weer duurder dan de goedkopere webwinkels. Dat zelfs inclusief de verzendkosten én de evt. bij te kopen pixelgarantie. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:12:
Heb vandaag dus mijn nieuwe TFT, een Samsung Syncmaster 970P ontvagen.
Als ik hem aansluit met analoog naar dvi, dan werkt hij.
Als ik hem aansluit met de dvi kabel, scherm pikt dan geen signaal op. Als dit gebeurt, afsluit en de analoge kabel weer aansluit ook geen signaal meer. Dan moet ik de pc een paar minuten zonder spanning zetten alvorens het terug werkt. Ik veronderstel dus dat er iets in beveiliging gaat.
Dus, dvi kabel slecht of dvi poort van mn graka (Asus 6800GE) stuk?
Ik heb met de dvi heel even een beeld gehad na een paar keer proberen, een door elkaar geschud bootscherm van mn pc en daarna wat spikkeltjes, en dan niets meer...

Mensen met ervaring die zoiets hebben opgelost zonder een andere dvi kabel of graka te kopen?
Ehm.. Toen ik m'n 970P voor t eerst op m'n dual DVI out 6800GT aansloot, zag ik onscreen dat ie aan het 'zoeken' was naar DVI of VGA input om vervolgens op standby te gaan.

Dit was op de DVI out waarop ik oorspronkelijk m'n CRT had aangesloten met een DVI to VGA kabel.

Toen sloot ik de 970P maar aan op de andere DVI out , en het werkte wonderwel. Dus, ik denk dat de kaart driver de linker DVI out had 'gekenmerkt' ( ????) als VGA uitgang ? Probeer je andere DVI out eens..

edit ; brak bootscherm en spikkeltjes klinkt echter niet echt fris...misschien iets met de kaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen dual dvi maar vga + dvi.
Op de vga uitgang werkt het scherm, na op de dvi aan te sluiten werkt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:12:
Je hebt een technisch probleem dat beslist niet in dit topic thuis hoort. Open een nieuw topic zodat het probleem meer aandacht krijgt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
Zonet de TWEEDE 970P in een andere MediaMarkt zien staan die door z'n hoeven zakte nadat ik 'm hoger had gezet, om op 10 cm boven de plank tot stilstand te komen. Volgens de verkoper was dat al toen hij net uit de doos kwam. Dat is dus al het tweede scherm dat ik dat zie doen en ik vraag me af of dit wel zo'n tof systeem is met die scharnieren... Was trouwens vlak bij de andere MediaMarkt, dus misschien dezelfde lichting gare scharnieren.

[ Voor 15% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-01-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrikt dat je dan af om d'r een te kopen ?

M'n eigen 970P vertoond geen van zulke kuren. Maarja, het is idd geen speelgoed keer op keer te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:57:
Schrikt dat je dan af om d'r een te kopen ?

M'n eigen 970P vertoond geen van zulke kuren. Maarja, het is idd geen speelgoed keer op keer te verstellen.
Moet je niet zeggen, want als je de pivotfunctie veelvuldig gebruikt zit je het scherm dus wel regelmatig in hoogte te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:44:

Nij de Norrod en Funprice kan je hem voor 365 euro halen (check de Pricewatch en hun sites maar). Dat betekent dat je met die laagste prijs garantie hem voor minder moet kunnen krijgen bij de Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 21:35
Heb al een aantal uren doorgebracht met lezen hier en daar en probeer een keuze te maken.
Ik wilde graag een 19" TFT waarmee ook te gamen valt. Ik heb een GF 6600GT met DVI

Ik was uiteindelijk tot deze twee gekomen:
Neovo 19" F-419 12ms met DVI vor 259euro
Acer 19" AL1916As 8ms met D-sub voor 255euro

Vooral over deze Acer kan ik wenig vinden ... :|

Dit is ongeveer ook het max van m'n budget, voor hogere kwaliteit zal ik dan naar 17" moeten.

[ Voor 11% gewijzigd door pascaldv op 27-01-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:29:
[...]

Nij de Norrod en Funprice kan je hem voor 365 euro halen (check de Pricewatch en hun sites maar). Dat betekent dat je met die laagste prijs garantie hem voor minder moet kunnen krijgen bij de Mediamarkt...
Helaas, voor hun laagste prijs garantie tellen geen internetwinkels mee, en het moet binnen een straal van 30 km van je mdeiamarkt zitten :P
Ik koop hem liever in een 'echte' winkel, omdat je dan makkelijk kan ruilen, klagen (hoop niet dat het nodig is) enz. Ik ga vanmiddag nog ff kijken hoe duur ie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:47:
[...]

Moet je niet zeggen, want als je de pivotfunctie veelvuldig gebruikt zit je het scherm dus wel regelmatig in hoogte te verstellen.
Ehm...ik heb die van mij dus constant op dezelfde hoogte staan. False assumption dus als je impliceert dat ik de pivot functie wel veel gebruik.

Maarja, ik denk dat die 2 exemplaren die hij heeft gezien gewoon beetje brak waren. Bij de media mark t die ik bezocht waren de 970P's kleuren ook slecht/ niet ingesteld.(terwijl ze d'r wel premium prijs voor vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, die DVI problemen bij mn 970P zijn opgelost maar nu...
Hoe werkt die color calibration bij magictune, ik weet niet wat ik daar nu precies moet doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik wil een 19"tft kopen, maar ik geraak er niet uit
ik werk nu al veel te lang met een 17" philips crt scherm
probleem is dat m'n ogen er enorm last van hebben
precies alsof ik vergeet te knipperen met m'n ogen

doelen
zacht voor de ogen
zeeeéér lang nr kunnen kijken
surfen 80%
gamen 20%
geen fotobewerking

budget
300-400€

aan welke denk ik?
1)samnsung 930BF
+ prijs, goed vr games
- precies niet allemaal zo tevreden over kleurweergave

2) hyundia L90D+
+ design
- goei kleuren

vr deze 2 heb ik een voorkeur
maar ik zou graag van iemand die zich in m'n oog probleem herkend weten welke tft hij aanraadt
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En dat mag je helemaal zelf weten. Jij bent degene die jouw geld uit gaat geven, niet wij.

Lees mijn review, en die van anderen, over de Samsung, zoek wat reviews over De Hyundai, zoek evt. een shop waar je ze naast elkaar kunt bekijken en neem een beslissing. Dat heb ik ook moeten doen namelijk.

Oh, ogen..... ik zit vaak hele dagen de prutsen op de PC én heb minder goede ogen en dat gaat nog steeds goed. Pas bij de oogarts geweest, geen verergering en dat is al jaren zo. :)

Ik heb wel altijd een zwart bureaublad op de ene monitor en de andere, hoofdzakelijk internet, staat 'rustig' afgesteld. Niet te fel, contrast niet al te hoog. Ik hou er dus wel degelijk rekening mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 27-01-2006 18:54 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Laatst online: 00:18

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb mij 930BF weer ter reparatie aangeboden bij Samsung. Het geluid dat de monitor produceert als de brightness wordt ingesteld tussen de 30 en 70 is uiterst irritant (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb ontdekt bij mijn 930BF is dat als ik het scherm laat opstaan nadat mijn PC is afgesloten, er nog een klein fan ofzo lijkt te draaien ergens in mijn scherm achteraan.
Dit wel enkel totdat het scherm zichzelf in stand-by schakelt na een tijdje omdat het uiteraard geen signaal meer krijgt.
Absoluut NIET storend,.. was mij gewoon effe opgevallen ;)

Wat de kleurweergave betreft van het scherm,..... daar ben ik dan weer héél tevreden over,... draai gamma in de driver settings wat terug,.... het geeft je direct een pak mooiere kleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n TFT scherm binnengekregen (Philips 190X6 met Lightframe) en ik had hiervoor een CRT monitor. Wat mij nou opvalt is dat de onderste helft van het scherm veel lichter is, of iig lijkt te zijn dan de bovenste helft. Is dat normaal bij TFT's of is dat gewoon heel erg slecht? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:29:
Ik heb vandaag m'n TFT scherm binnengekregen (Philips 190X6 met Lightframe) en ik had hiervoor een CRT monitor. Wat mij nou opvalt is dat de onderste helft van het scherm veel lichter is, of iig lijkt te zijn dan de bovenste helft. Is dat normaal bij TFT's of is dat gewoon heel erg slecht? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen :?
Een technische probleem hoort -helaas- niet hier. Maak een topic aan in VB.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Als het niet in ernstige mate is, denk ik dat je niet helemaal goed voor het scherm zit, mischien heb je hem iets te ver naar achteren gekanteld :? (het is toch een tn paneel?)

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 27-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Laatst online: 00:18

MaxPoweR

-=StopTech=-

Wat mij nou opvalt is dat de onderste helft van het scherm veel lichter is, of iig lijkt te zijn dan de bovenste helft. Is dat normaal bij TFT's of is dat gewoon heel erg slecht?
Dat heb ik ook met mijn 930BF, zal wel door de TN paneel komen.Als ik iets hoger ga zitten dan is het verschil minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Repost:
pascaldv schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:54:
Heb al een aantal uren doorgebracht met lezen hier en daar en probeer een keuze te maken.
Ik wilde graag een 19" TFT waarmee ook te gamen valt. Ik heb een GF 6600GT met DVI

Ik was uiteindelijk tot deze twee gekomen:
Neovo 19" F-419 12ms met DVI vor 259euro
Acer 19" AL1916As 8ms met D-sub voor 255euro

Vooral over deze Acer kan ik wenig vinden ... :|

Dit is ongeveer ook het max van m'n budget, voor hogere kwaliteit zal ik dan naar 17" moeten.
Iemand die iets weet over de Acer AL1916As ..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxPoweR schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:08:
[...]

Dat heb ik ook met mijn 930BF, zal wel door de TN paneel komen.Als ik iets hoger ga zitten dan is het verschil minder.
Ik ben ff door de FAQ gesjeezd, maar ik kan niet vinden wat een TN paneel is... Dus wat is een TN paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:00:
[...]

Ik ben ff door de FAQ gesjeezd, maar ik kan niet vinden wat een TN paneel is... Dus wat is een TN paneel?
Het staat allemaal eigenlijk kort uitgelegd in "[17" TFT]De Ultieme TFT"
Het beste is dat je alles daar dus eens leest. Er staat een zeer overzichtelijk tabelletje bij:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080116#soortenschermen
Als het je echter nog altijd onduidelijk is raad ik je aan eens de beginpost van dit topic na te lezen waar alles zeer uitgebreid uitgelegd is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Iets onder de F.A.Q. staat:
Het soort paneel dat het meest gebruikt is, en het langst bestaat, is het TN paneel. TN panelen zijn tot nu toe de panelen met de minste ghosting. Ghosting is te herkennen aan het nagloeien van objecten en/of detailvermindering bij beweging van het beeld. Bij de nieuwste TN panelen staat vrijwel altijd een reactietijd van 8ms aangegeven. Je zou dus denken dat de nieuwste TN panelen geen ghosting meer vertonen, maar de 8ms slaat alleen op de tijd die nodig is voor zwart-wit-zwart of grijs-grijs overgangen. De gemiddelde reactietijd van TFT's met 8ms TN panelen blijkt eerder rond de 25ms te liggen. Ondanks dat vertonen de nieuwste TN panelen bijna geen ghosting, veel mensen zeggen al geen ghosting meer te kunnen zien, sommigen nog wel. TN panelen zijn door hun snelheid vooral geschikt voor gamers, de beeldkwaliteit is wel slechter dan bij andere panelen, zo hebben TN panelen slechts een beperkte kijkhoek, diep zwart maar niet superdiep, slechts 262.000 kleuren (18bit) wat met trucjes (interpolatie) wordt opgekrikt naar 16,2 miljoen kleuren. TN panelen zijn dus minder geschikt voor mensen die veel grafisch werk verrichten, bij hen staat kleurechtheid en een volledig 24bit panel ten slotte voorop. Bij films vertonen TN panelen ook vaak lichte vervorming (streaking). Kort gezegd: TN panelen vertonen het minste ghosting maar daar moet je wel beeldkwaliteit voor inleveren. TN panelen zijn het best geschikt voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee danku _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Jammer dat toch niemand mij kan vertellen of het 12ms MVA paneel van de Neovo speelbaar is met games, zo niet moet ik duidelijk kiezen voor de Acer met TN paneel en 8ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
(sorry, over je vraag heen gelezen...(ja, 2 keer zelfs!))
Zover ik weet heeft de normale F419 een 25ms MVA paneel, maar de F419-R12 heeft een 12ms TN paneel van LG.philips.
Het snelheidsverschil tussen 8ms TN panelen en 12ms TN panelen is miniem(als het er al is), dus op die Neovo kan je waarschijnlijk net zo goed gamen als op de Acer, maar dan moet je er wel even op letten dat je echt de nieuwe 12ms-versie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een TN paneel koopt dan is het toch wel aan te raden om een 12 ms of lager te nemen. Anders kan je evengoed een MVA/PVA paneel met overdrive kopen en heb je er nog es een grotere kijkhoek, enorm goed contrast en kleurweergave extra bij. Uiteraard voor een dikke meerprijs en omdat MVA/PVA panelen in de toekomst beter en beter zullen worden en de prijs ervan gaat zakken is een TN paneel voor de gewone gebruiker toch nog steeds aan te raden. Zeker voor wie af en toe games speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de tweede keer :7

heeft er iemand soms meer info over dit scherm (en dan liefst een review)

Monitor Lcd 19in Al1922as 0.29mm 1280x1024 Tco03 Height Ajustable Silver/black
€ 387,49 (320 exclusief btw) www.vcd.be

Monitor Type
Model AL1922As
Monitor Type LCD
Picture/Display
Screen Type Wide PVA
Screen Size 19"
Response Time 8 ms
Contrast Ratio 1000:1
Brightness 250 cd/m2
Viewing Angle 170° (H), 170° (V)
Colors 16.7m (8 bit data)
Screen Max. Res. 1280 x 1024
Pixel Pitch 0.294 mm
Interface Provided
Video Input Type Analog (D-sub), Digital (DVI-D)
User Control
Controls Power ON/OFF key, Enter key, Brightness, Contrast, H-position, V-position, H-size, Phase, Color select, Auto adjustment, Language, OSD position, Exit. Reset, Safety protection, Audio Volume Control.
Dimensions
Height 525 mm (20.67 inches)
Width 418 mm (16.46 inches)
Depth 220 mm (8.66 inches)
Weight 6.7 kg (14.77 lb)
Power
Power Managment On: 60W Off: 3W
Miscellaneous
Regulations UL, CUL, TUV/GS, T-mark, ISO 13406-2, CE, CB, TCO 03
Speakers 2 x 1W
Stand Type 10cm Up/down Height Adjustment

lijken me wel zeer leuke specs, en mss is ie iets beter dan de belinea, maar ik zou voor ik em koop eerst willen weten of der niks is kwa ghosting of kut kleuren ofzo, dus hierbij please als iemand em al heeft van een userreviewke te schrijven

misschien is ie ook intressant van in de SP te zetten, enigste scherm van deze prijscatogorie dat een overdrive PVA scherm gebruikt
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.