[19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 21:35
XiN schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:19:
[...]

Eigenlijk kan ik er nog maar 1 ding over zeggen:
1 plaatje zegt meer dan 1024 woorden
kort maar krachtig :|

denk dat ik anders maar weer een crt ga zoeken :X Zelfs die met 8ms heeft dikke ghosting :?

[ Voor 9% gewijzigd door pascaldv op 28-01-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
Of je neemt een overdrive TN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Zit je meteen weer aan die debiele prijzen, ik wacht eerst wel tot m'n huidige scherm met een mooie rookwol ermee kapt ... zucht, waarom staat dan overal dat er niet waarneembare wgosting is <12ms terwijl je op die site van je juist enorme ghosting ziet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascaldv schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:04:
[...]

Zit je meteen weer aan die debiele prijzen, ik wacht eerst wel tot m'n huidige scherm met een mooie rookwol ermee kapt ... zucht, waarom staat dan overal dat er niet waarneembare wgosting is <12ms terwijl je op die site van je juist enorme ghosting ziet ...
enorme ghosting? als ik jouw zo hoor, ben jij nog nooit in een winkel wezen kijken. Want dat valt echt wel mee, sterker nog je merkt er vrijwel niks van bij bewegende beelden. Daarnaast is dit beelde alleen maar bedoeld om een vergelijking te geven, naar mijn mening niet om aan te tonen hoe de ghosting opvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
hmmz, plaatjes verkeer geintrepeteerd dan. Ben wel in een winkel wezen kijken, maar buiten de desktop konden ze me niets laten zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascaldv schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:40:
[...]

kort maar krachtig :|

denk dat ik anders maar weer een crt ga zoeken :X Zelfs die met 8ms heeft dikke ghosting :?
8 ms heeft dikke ghosting?
lol :p
Ik denk dat jij echt zeer getrainde ogen hebt die dat waarnemen.
Ik heb hier een Neovo F-417 met 25 ms staan en ik heb er wel last van als ik Doom3 speel bijvoorbeeld omdat dit een zeer donker spel is. Maar als ik counter strike speel of nfsu2 heb ik er amper last van tenzij ik er op ga letten. Dan zie je idd soms wat ghosting maar ik kan me niet inbeelden dat dit echt storend is want als je zit te gamen dan zit je ook echt in het game.
8 ms is dus zeker goed als je dit met de Neovo vergelijkt.
Je mag je nog het duurste lcd scherm kopen dat er op dit moment is en dat zal dan wrs een mva/pva scherm zijn waarop je zeker ghosting zult kunnen waarnemen.
Ghosting is tegenwoordig echt verwaarloosbaar. Ik snap niet dat mensen zich daar zo over kunnen storen aangezien het amper merkbaar is of je moet erop beginnen letten.
Het is net als kuisen. Als je een net huisje wilt moet je es goed dweilen en stofzuigen. Maar hoe goed je ook dweilt en stofzuigt ... er zullen altijd wel enkele stofjes blijven liggen die je niet opmerkt van ver. Tenzij je natuurlijk met vergrootglas op zoek gaat naar stofjes :D

Ik wil maar zeggen dat je altijd verder kunt gaan. Ik ben ook lange tijd CRT voorstander geweest maar we zijn op een moment gekomen dat de voordelen van een TFT groter zijn geworden dan die van een CRT. Een TFT is plaatsbesparend, veel scherper dan een CRT, gemakkelijker verplaatsbaar, digitaal, mooier qua design, geen gepruts met het instellen van de hoogte en breedte van je beeldoppervlak zoals bij CRT's, constante kwaliteit van het scherm voor de volledige levensduur van het TFT terwijl een CRT in verhouding met de tijd alsmaar zwakker wordt.
Dit waren de algemene voordelen die voor elk TFT ongeveer gelden. Over de nadelen ga ik niet spreken aangezien dit afhangt van scherm tot scherm.

Ik denk dat je het gewoon lastig hebt om over te schakelen naar een TFT omdat je CRT's gewoon bent. Alles onder de 12 ms is echt niet waarneembaar hoor.

Vrijdag krijg ik mijn samsung 930 BF van 4 ms binnen dus dan zal ik er ook zo goed als vanaf zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit dus ookal een tijdje te kieken voor een mooi scherm aangezien mij 17"IIyama na 5 jaar begint te verslijten :(
Nu was mijn oog gevallen op de Benq FP 937s+ uit de start post en het scherm voldoet aan al mijn eisen en valt in mijn prijs klasse, ideaal dus. Het enigste probleem is dat ik wat huiverig ben met het bestellen bij een webshop van een TFT door dat dode pixel gedoe en k weet neit hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk dode (sub) pixels hebt en hoe irritant dat is. Dus ik koop het scherm liever in een winkel waar ik eht eventueel kan zien voor dat ik het daadwerkelijk koop.
Nu zijn er genoeg mooie 19"schermen in de buurt te koop maar die hebben of alleen Dsub of zijn echt heel duur (75€ bovenop de PW prijzen ofzo), en alleen Yuser verkoop Benq schermen voor normalere prijzen hier in de buurt.
Nu hebben ze wel een Benq 19" FP 937s in hun assortiment maar weet iemand of het echt een ander scherm is dan de FP 937s+ ? Wel zijn de specs anders namelijk:
code:
1
2
3
4
FP 937[b]s[/b]
Snelle reactietijd 12ms
Hoge contrast 500:1
Helderheid 250 nits

tegenover uit de startpost gehaal:
code:
1
2
3
4
FP 937[b]s+[/b]
8 ms 
contrast 700:1
helderheid 300nits

Lijkt mij dat de plus versie een nieuwere versie is ?

Naja dan denk ik toch maar kijken naar een webshop bestelling en maar voor lief nemen als er wat met het scherm is, want 75€ bij salland voor pixel garantie vind ik echt té duur :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De + is inderdaad een nieuwere versie.

De Benq FP937S+ heeft een Samsung TN paneel, en de FP937S heeft een Lg.Philips TN paneel.
Het Samsung paneel blijkt een heel klein beetje sneller te zijn(maar zoals al eerder gezegd is is het verschil klein), en heeft iets hoger contrast, maar het Lg.Philips TN paneel heeft een iets grotere kijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarbij je je af moet vragen of de grotere kijkhoek voor iedereen belangrijk is. Ik zit precies in het midden, op ooghoogte voor 2 schermen en mij hoor je niet klagen (omdat ik geen klachten heb) :)

Het nadeel van splinternieuwe versies van een monitor is dat er weinig referentiemateriaal is. Je vindt zelden reviews. Daarnaast kunnen er kleine problemen zijn, er komen niet voor niets nieuwe revisies uit.

Om die reden zou je, net als ik, voor de Samsung 930BF kunnen gaan. Een beproefd en veel verkocht model.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijk een kleinere inkijkhoek is absoluut geen probleem aangezien ik altijd recht voor me beeldscherm zit. Maargoed, als je dan naar de FP 937s kijkt vind ik hem bij Yuser erg duus in vergelijking met de s+ versie :P.
Die 930BF is erg mooi moet ik zeggen qua specs en design :) alleen k heb geen 356€ :P dan is 316€ toch wel een mooie prijs voor die Benq.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik koop liever op een wat later moment een scherm dat 100% naar mijn zin is en betere specificaties heeft, dan dat ik direct een 'minder' scherm voor mijn neus heb staan. Maar die keus is aan jou uiteraard.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Naja de enigste all-round ervaring die k met een TFT heb was met een 19" LG 12ms op Dsub en die vond k al helemaal geweldig en zelf werk ik nu op een versleten 17" IIyama dus zulke hogen eisen heb ik niet :P
Misschien handig om te vermelden is dat ik het scherm wil gebruiken voor alle-daagse dingen (Inet, msn, GoT, tiepen) filmpje kijken, Gamen en wat Photoshop dus eigenlijk alles wat :P
En DVI, naja wat ik hier lees is het scherper dus da erg mooi, en k heb al een dual DVI videokaart dus lijkt het me beter om gewoon native DVI te nemen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik zit met een dilemma:

Ik moet kiezen tussen de Mirai DML-519W100 of de Acer AL1916W s/b.

Het enige punt wat mij tot nu toe meer naar de Mirage kant trekt is het ontbreken van een DVI aansluiting bij de Acer.

Is er nog iemand die voor dit dilemma staat/stond? En wat heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Timmerman schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:29:
Ik zit met een dilemma:

Het enige punt wat mij tot nu toe meer naar de Mirage kant trekt is het ontbreken van een DVI aansluiting bij de Acer.

ik ... AL1916As 8ms D-sub vs Neovo F419 R12 12ms DVI

en ben er nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ja, ik, ik heb de mirai gekozen vanwege dat hij dvi heeft, en er als extraatje (naar mijn mening) ook nog goed uit ziet. Overigens kopen veel mensen eerder een acer dan een mirai omdat acer grotere bekendheid heeft. Dit is echter ontrerecht aangezien mirai het eigen (nieuwe)merk van een van de grootste tft paneel fabrikanten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je moet kiezen uit een vooralsnog onbekend merk en een behoorlijk bekend merk. Dat zegt dan wel niets over de kwaliteit maar het stukje 'naam' zou bij mij de doorslag geven.

Ik gebruik zelf niet de digitale aansluiting maar gewoon analoog. Beeld is prima en wat kan er dan nog schokkend verbetering geven?

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2006 20:44 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... ik zou dus nooit meer terug kunnen naar d-sub aansluiting hoor.

Wbt keuze criteria ; probeer d'r exact achter te komen welk paneel van welke
fabrikant d'r in zit en vervolgens naar de specs en garantie bepalingen van de
producent die het complete beeldscherm maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er staan er hier twee naast elkaar. Ik kon het dus eenvoudig testen en ik zag geen enkel verschil.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zag dat Samsung een nieuw model heeft, weet iemand of dit een overdrived PVA paneel is?
http://www.samsung.com/nl...p.asp?page=Specifications

En zoja of dit hetzelfde paneel is als in de 970P

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 29-01-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zo te zien is het een iets langzamer paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 913MP wordt hier als PVA scherm beschreven:
http://en.buchmann.ch/products/Samsung_SM931MP.htm

En hier staat hij ook als PVA:
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
Ok ik ga morgen even naar de MediaMarkt om te kijken of ze die Acer daar hebben. Even kijken hoe die er uitziet. Dan kan ik later nog beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:15:
Ik zag dat Samsung een nieuw model heeft, weet iemand of dit een overdrived PVA paneel is?
http://www.samsung.com/nl...p.asp?page=Specifications

En zoja of dit hetzelfde paneel is als in de 970P
Het ziet er wel deftig uit maar zal het zijn prijs zeker niet waard zijn in mijn ogen.
Je betaald extra voor de ingebouwde speakers en radio ontvanger. Als je geen boxen apart hebt ofzo is het wel handig maar als ik een scherm koop dan koop ik geen boxen of radio dus dan betaal ik ook alleen voor een scherm. Voor mij is het scherm dan ook zo goed als afgekeurd. Verder vind ik schermen met ingebouwde speakers zowiezo al aan de lelijkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het gaat mij niet om de speakers of de radio, maar om de TV functionaliteit en hij is HDTV ready ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma:

Ik sta voor precies hetzelfde dilemma.. Alleen neig ik nog niet naar een kant op. De Mirai is niet echt makkelijk verkrijgbaar, maarja wel DVI. En die Acer is makkelijk te krijgen, maarja VGA..

Voordelen van DVI zijn wel erg aantrekkelijk. Bijvoorbeeld automatisch aanpassen naar de juiste scherminstellingen ed. Ik ben er nog steeds niet uit en wacht ook op de review van Fiddle, die de Acer heeft gekocht.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 23:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze schermen hebbe ook allemaal mijn aandacht! Maar als ik de Acer zou kiezen, dan ga ik wel voor den 2016WS. Belangrijkste voor mij is dat het ontbreken van DVI geen lastige gevolgen heeft voor games spelen in niet-native resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:18:
[...]

Het ziet er wel deftig uit maar zal het zijn prijs zeker niet waard zijn in mijn ogen.
Je betaald extra voor de ingebouwde speakers en radio ontvanger. Als je geen boxen apart hebt ofzo is het wel handig maar als ik een scherm koop dan koop ik geen boxen of radio dus dan betaal ik ook alleen voor een scherm. Voor mij is het scherm dan ook zo goed als afgekeurd. Verder vind ik schermen met ingebouwde speakers zowiezo al aan de lelijkere kant.
Maar kijk eens naar de aansluitingen die erop zitten.
Component, s-video, vga, dvi en rgb scart.
Ja daar betaal je ook voor en niet alleen voor een paar boxen.
Is wel handig voor mijn xbox 360 kan ik hem component aansluiten.
Zijn er al meer mensen sie deze monitor gebruiken of de 940 mw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:32:
[...]
Voordelen van DVI zijn wel erg aantrekkelijk. Bijvoorbeeld automatisch aanpassen naar de juiste scherminstellingen ed.
Dat doet mijn scherm via analoog ook hoor. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:21:
[...]

Dat doet mijn scherm via analoog ook hoor. :)
Dus dat automatisch het hele scherm is gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus ook een 19" te overwegen, heb nu een 17" IIyama E430 scherm, echt een prachtig ding maar ik vindt het allemaal iets te klein in 1280, maar zit ik dus te twijfelen of ik weer voor een IIyama zal gaan... De grote broer van de E430 kost namelijk wel € 390,- . :/

Waarom geen samsung? Tsja ... ik ben ook zo een eikel die het liefst alles in het zwart wilt hebben, vindt ik er gewoon strak uit zien. :9 Dusseh als iemand nog tips voor mij heeft hoor ik dat graag. :) Breedbeeld is trouwens ook iets wat ik stiekem toch overweeg, aangezien ik praktisch geen PC games speel op Guildwars en wat shooters na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:05:
[...]

Dus dat automatisch het hele scherm is gevuld?
Ja dat is standaard bij elk TFT toch zo als ik me niet vergis.
Mijn analoge neovo F-417 doet dat ook. Het lijkt mij ook logisch omdat je standaard met een native resolutie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:32:
Tsja ... ik ben ook zo een eikel die het liefst alles in het zwart wilt hebben, vindt ik er gewoon strak uit zien. :9
Zeg eikel :) je ziet rond de Samsung 930BF alleen een miniscuul zilveren randje van ca. 1 mm dus dat valt mee.

De voet, ja daar zie je iets meer zilver. Maar het misstaat niet. Ik heb ook alles zwart en dat zilver geeft het toch wat meer.... aanzien. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b75a333310cdf7c0db6fdb439fe8138d/full.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 30-01-2006 19:47 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:32:
Waarom geen samsung? Tsja ... ik ben ook zo een eikel die het liefst alles in het zwart wilt hebben, vindt ik er gewoon strak uit zien. :9 Dusseh als iemand nog tips voor mij heeft hoor ik dat graag. :)
Mn broer heeft de Philips 190X6FB en is daar wel tevreden over, en ik ga hem ook halen over een paar weken.

Voordelen:
  • 8ms response
  • Perfect Panel Garantie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Ja dat is standaard bij elk TFT toch zo als ik me niet vergis.
Mijn analoge neovo F-417 doet dat ook. Het lijkt mij ook logisch omdat je standaard met een native resolutie zit.
Elke LCD-monitor heeft in ieder geval een auto-functie(soms als knop, en soms doet ie het uit zichzelf), maar die werkt niet altijd helemaal perfect.
Als je die auto-functie bijvoorbeeld bij niet-native resoluties of bij beelden met veel zwart erin gebruikt, dan kan het gebeuren dat ie niet goed afstelt bij analoog aangesloten monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:45:
[...]

Mn broer heeft de Philips 190X6FB en is daar wel tevreden over, en ik ga hem ook halen over een paar weken.

Voordelen:
  • 8ms response
  • Perfect Panel Garantie
Damn die ziet er inderdaad strak uit. :9
En die Samsung 930BF.. tsja ik heb er naar zitten kijken, het is een errug mooi scherm, dat zeker, maar ik vindt het model niet echt super... don't shoot me now O-)
Staat die 930BF trouwens niet gammel op zo'n kleine voet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Met twee katten die graag kopjes geven aan van alles en nog wat is de zare voet van de Samsung een uitkomst.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
De samsung 940 mw en samsung 931mp beide 19 inch schermen alleen is de 940 een breedbeeld.
De 940 is tn paneel en de 931 een pva paneel beide 8ms.
Mijn voorkeur gaat uit naar de breedbeeld maar omdat er in de 931 een pva paneel zit heb je weer iets mooier beeld.
Maar kan iemand mij vertellen of dit veel scheelt.
Ik ga hem alleen maar voor mijn xbox 360 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

tasso schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:06:
De samsung 940 mw en samsung 931mp beide 19 inch schermen alleen is de 940 een breedbeeld.
De 940 is tn paneel en de 931 een pva paneel beide 8ms.
Mijn voorkeur gaat uit naar de breedbeeld maar omdat er in de 931 een pva paneel zit heb je weer iets mooier beeld.
Maar kan iemand mij vertellen of dit veel scheelt.
Ik ga hem alleen maar voor mijn xbox 360 gebruiken
Beeldkwaliteit van PVA panelen is gewoon altijd mooier en nauwkeuriger dan van en TN paneel. Al is het wel waar dan TN panelen ook steeds nauwkeuriger worden. Ik weet niet of jij altijd recht voor je scherm zit? en of je met meerdere speelt?

De kijkhoek van een TN paneel is namelijk altijd veel kleiner dan van een PVA paneel. TN panelen zijn wel weer sneller en hoe snel beide schermen zijn, zou ik niet exact weten omdat ik er nergens (helaas) een review van kan vinden :(

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een winkel in de buurt die 1 van die schermen heeft en het scherm testen.

Ik zelf ben ook al lang op zoek naar een TFT paneel met TV functionaliteit. Helaas waren tot nu toe de schermen van redelijk slechte kwaliteit... hoe het nu zit met deze nieuwe Samsung schermen weet ik niet. Maar ook ik zou het liefste een breedbeeld scherm willen hebben, maar ik ga never nooit niet voor een TN paneel gezien het feit ik veel bezig ben met fotobewerking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Deze schermen zijn vrij nieuw en bijna nergens te krijgen alleen online.
Wat is dat moeilijk zeg de knoop doorhakken.
Mijn gevoel zegt me breedbeeld, maar weet niet zeker wat mijn 360 gaat doen ivm uitrekken.
De 360 heeft natuurlijk maar 1280 x720 nodig voor hd kwaliteit en de 940 is 1440x900.
De 910 lijkt me beter en mooier beeld geven maar ik denk dat breedbeeld toch een beetje de toekomst is.
En ik zit recht voor mijn scherm

[ Voor 5% gewijzigd door tasso op 31-01-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Leesvoer
Ik ben niet zo heel goed in frans, maar als ik het goed begrepen heb dan gaat het over hoe de kleurweergave verandert als de monitor een tijdje aanstaat.
Er komt later vast wel een engelse vertaling van, dus ik heb even geen zin om in de vertaalmachine's te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Samsung 930BF blijft na het volledig dicht draaien van intensiteit en contrast toch nog redelijk fel grijs oplichten.
Is dit normaal te noemen :? Scherm is aangesloten op een Asus v9999GE via DVI langs beide zijden.

Er staat hier nl. op 't werk een Dell TFT en als je daar alles op dicht draait dan komt het scherm wel heel mooi compleet zwart,... vandaar mijn vraagje.

Die schermdriver waar vélen het hier over hebben,... welke wordt daar nu net mee bedoeld :?
Ik heb er nu enkel MagicTune opstaan,... ooit heb ik die bijgeleverde schermdriver eens geinstalleerd met als resultaat dat BF2 niet meer werkte ..... dus graag eens wat meer info over die bewuste driver please ;)

En Zwoop,.. wat betreft die voet,.. die is helemaal niet gammel hoor,... die zit er stevig opgeschroefd en weegt trouwens wel nog wat ook hoor ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyzmok
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-06 16:12
Een TFT scherm gebruik je het best op zijn "native resolution".
Graag had ik mij een Acer 1916Ws aangeschaft (breedbeeld).
De native resolution van deze monitor is : 1440 x 900.

Mijn grafische kaart is een NVIDIA GeForce 6600 GT.
In de "release notes.pdf" van de nieuwste Forceware NVIDIA drivers is de resolutie van 1440 x 900 echter NIET te vinden :

http://download.nvidia.co...rceWare_Release_Notes.pdf

Dus zal deze LCD (en andere breedbeeld) monitors NIET te gebruiken zijn in native resolution ?
Het kan toch niet dat NVIDIA kaarten deze steeds populairder wordende schermen niet aankunnen ?
Is er een oplossing ? of koop ik beter een ander scherm met (1280 x1024) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 04:53:
Mijn Samsung 930BF blijft na het volledig dicht draaien van intensiteit en contrast toch nog redelijk fel grijs oplichten.
Is dit normaal te noemen :? Scherm is aangesloten op een Asus v9999GE via DVI langs beide zijden.
Foto?(met omgevingslicht)
En die Dell waarmee je vergelijkt, wat voor soort monitor is dat?(grote/kleine vertikale kijkhoek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Gyzmok schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:19:
Een TFT scherm gebruik je het best op zijn "native resolution".
Graag had ik mij een Acer 1916Ws aangeschaft (breedbeeld).
De native resolution van deze monitor is : 1440 x 900.

Mijn grafische kaart is een NVIDIA GeForce 6600 GT.
In de "release notes.pdf" van de nieuwste Forceware NVIDIA drivers is de resolutie van 1440 x 900 echter NIET te vinden :

http://download.nvidia.co...rceWare_Release_Notes.pdf

Dus zal deze LCD (en andere breedbeeld) monitors NIET te gebruiken zijn in native resolution ?
Het kan toch niet dat NVIDIA kaarten deze steeds populairder wordende schermen niet aankunnen ?
Is er een oplossing ? of koop ik beter een ander scherm met (1280 x1024) ?
In het 2005FPW-topic(die heeft/had ook een afwijkende resolutie) zeggen ze dat de resolutie er na een reboot vaak al bij staat, en dat je anders even een driverupdate af moet wachten...
Als je zekerheid wilt dan stuur je even een mailtje naar nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:33:
[...]

Foto?(met omgevingslicht)
En die Dell waarmee je vergelijkt, wat voor soort monitor is dat?(grote/kleine vertikale kijkhoek?)
Type DELL,...ik zit nu nl. thuis,... vanavond eens checken ;)
Kijkhoek e.d. ..... ik zit er in beide situaties mooi recht op te kijken ter info.

Ik heb hier bij mijzelf,.. op mijn 930BF hier, nog eens de test gedaan met omgevingslicht met zo'n tft test die het beeld helemaal zwart maakt en je ziet het verschil toch wel wat tussen het zogezegde zwarte beeld en uitschakelen van de tft maar bij daglicht,... nu ong. 14u30 valt het niet direct op.
's Avonds daarentegen wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Type DELL,...ik zit nu nl. thuis,... vanavond eens checken ;)
Kijkhoek e.d. ..... ik zit er in beide situaties mooi recht op te kijken ter info.
Ik vroeg ook naar de vertikale kijkhoek omdat je daaraan makkelijk kan zien of je wel of niet met een TN te maken hebt.
Als die Dell geen TN is dan is het waarschijnlijk een *VA, en die hebben over het algemeen een hoger contrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyzmok
@Xin : bedankt voor de info.

Heb verder ook gevonden dat de Nvidia driver eveneens de mogelijkheid heeft om een "custom resolution" in te stellen. :

http://www.nvidia.com/object/custom_resolutions.html

Ik denk dat die 1440x900 resolutie dus wel moet lukken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Waar ik nooit wat over hoor in topics over TFTs, en wat mij heel erg stoort, is dat veel schermen een soort raster vertonen. Dit effect treedt het duidelijkst op wanneer je naar een licht egaal stuk van het scherm kijkt en je hoofd heen en weer beweegt, of het scherm beweegt. Dit lijkt stom, maar het valt mij erg op als ik mijn hoofd draai en naar een scherm kijk. Veel schermen hebben hier last van, zoals b.v. de Acer 1912 die mijn vader gebruikt, de Philips 190C5 die ik heb gehad (beiden heel erg), de Iiyama 435 die ik zelf als tweede scherm heb, maar ook b.v. de Apple Cinema Displays.

Het irriteert me mateloos en het valt me op dat ik er nooit iemand anders over hoor. Let wel dat andere mensen het ook zien als ik hen erop wijs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Gyzmok schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:13:
@Xin : bedankt voor de info.

Heb verder ook gevonden dat de Nvidia driver eveneens de mogelijkheid heeft om een "custom resolution" in te stellen. :

http://www.nvidia.com/object/custom_resolutions.html

Ik denk dat die 1440x900 resolutie dus wel moet lukken !
Heb het net even getest(Ik heb ook een nVidia kaart), en het werkt ook nog :)
Ik heb net ook ontdekt dat je een hogere resolutie in kan stellen dan dat de monitor aankan, en dan een schuifbeeld kan krijgen...
Handig als je veel programma's op de voorgrond hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen 2 monitoren van Benq:

BenQ FP91G (19", 12ms, D-sub/DVI) € 228,-
BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI) € 289,-

Verschil tussen beide is 4 ms reactietijd, maar belangrijker de FP91G heeft minder contrast. Heeft iemand de FP91G en kan die mij vertellen of het contrast goed of slecht is? Als het weinig uit maakt, dan vind ik het prijsverschil te veel om de duurdere en snellere FP91G+ te kopen en ga ik dus voor de basic FP91G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, paar weken terug had ik een mailtje gestuurd naar samsung over de zwarte kleur van de 970p...toen kreeg ik als antwoord dat zij daar niets over konden zeggen wanneer en of hij in het zwart komt. Ik heb weer een mailtje gestuurd met een iets dringender karakter, met als gevolg een ook iets duidelijker antwoord :P

Geachte medewerker,

Ik wil graag weten of de 970p monitor in Nederland nog in het zwart gaat uitkomen, ik neem aan dat u dat mij kan vertellen want dit wil ik graag weten. Ik heb niets aan een antwoord dat u het niet weet want ik neem aan dat u dat gewoon weet, heeft het met Europese richtlijnen te maken dat hij er nog niet is? Ik hoop op een duidelijk antwoord

Met vriendelijke groet,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw vraag.

De SM970P is alleen verkrijgbaar in wit en niet in andere kleuren.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Victoria
Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyzmok
Ik heb vandaag de Acer al1916Ws (widescreen) in het echt gezien en de afmetingen vallen ferm tegen naast een gewoon 4:3 19 inch scherm.

Ik heb me bedacht en ga voor een philips 190x6.

[ Voor 4% gewijzigd door Gyzmok op 01-02-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Gyzmok schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:04:
Ik heb me bedacht en ga voor een philips 190x6.
Wil je wel een userreview schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Na veel rondgekeken te hebben toch maar voor de Samsung 930BF gegaan.
Ik heb hem zojuist besteld bij Cool-prices incl pixelgarantie. Ben zeer benieuwd hoe dit stukje hardware zijn werk gaat doen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Witwasser op 01-02-2006 23:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Heeft iemand ervaring emt de Benq FP91G+ ?

Want qua specs ziet eht scherm er erg goed uit, en het is 'maar' rond de 280€ :|
Van de Cool prices site:
Specificaties:
LCD Grootte 19"
Resolutie (max.) 1280x1024 (SXGA)
Pixel pitch 0.294 mm
Kleuren 16.2 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 31 - 81 KHz
Verticale frequentie (Max)Hz 56 - 76 Hz
Video bandbreedte (MHz) 25 - 135 Hz
Kijkhoek (links/rechts. omhoog/omlaag) 140 / 135
Beeldschermgebied 376.3 x 301.1mm
Contrast 550:1
Helderheid 250 cd/m2
Reactietijd (tr/tf) 8 ms (5.6+2.4)
Kleurentemperatuur Roodachtig/sRGB/Blauwachtig + Gebruikersmodus
Input connector D-Sub / DVI
Stroomverbruik 40W
Stroomvoorziening Ingebouwd
Stroombesparing 2W/240V
Nettogewicht 5.1 kg
Bruto Gewicht 6.8 kg
Afmetingen (HxBxD) 410x422x168mm
Luidspreker Nee
VESA-wandmontage Ja (100x100mm)
Kantelbaar Nee
Draaibaar - landscape/A4 Nee
Bediening via On-Screen Display (OSD) Ja (8)
iKey Ja
Kensington Slot Ja
Product kleur Zilver-Zwart/Zwart

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Sickdude schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:03:
Na veel rondgekeken te hebben toch maar voor de Samsung 930BF gegaan.
Ik heb hem zojuist besteld bij Cool-prices incl pixelgarantie. Ben zeer benieuwd hoe dit stukje hardware zijn werk gaat doen :)
Ik ben er dik tevreden over, maar goed zelf uitvinden is leuker :).

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik eens vragen wat voor winkel Cool-prices is? Maw kan ik er met een gerust hart een 970p bestellen?

Trouwens hoe gaat die pixelgarantie nu in zijn werk bij cool-prices bijvoorbeeld, wordt het scherm op voorhand gecontroleerd op dode pixels of moet je dit zelf ontdekken zodat je hem kunt terugsturen voor een ander exemplaar?

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zo'n bericht kun je denk ik beter naar hen sturen. Informatie uit de eerste hand is natuurlijk de beste.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag alleen of cool prices betrouwbaar is, zo'n vraag kan ik moeilijk naar hen sturen, ik vraag hier naar iemand die ervaring heeft met de winkel al dan niet positief.

Die laatste vraag kan ik idd aan hun stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:02:
ik vraag alleen of cool prices betrouwbaar is, zo'n vraag kan ik moeilijk naar hen sturen, ik vraag hier naar iemand die ervaring heeft met de winkel al dan niet positief.

Die laatste vraag kan ik idd aan hun stellen...
Wat dacht je van de Shop Survey?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt! Had ik nog niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Laatst online: 10-08 01:09
Heeft iemand de Benq FP93GX al? Dit schijnt de nieuwe monitor voor gaming te zijn. Een groot game tournament stapt nu zelfs over naar deze monitor vanaf crt: http://www.esreality.com/?a=post&id=990292

Contrast 700:1
Brightness 300 cd/m2
Response time (tr/tf) 2ms Gray To Gray

Er zijn helaas nogal weinig reviews van, die wel heel positief zijn.

pclcomputers.nl zegt dat ze hem op voorraad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
smokey schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:47:
Heeft iemand de Benq FP93GX al? Dit schijnt de nieuwe monitor voor gaming te zijn. Een groot game tournament stapt nu zelfs over naar deze monitor vanaf crt: http://www.esreality.com/?a=post&id=990292

Contrast 700:1
Brightness 300 cd/m2
Response time (tr/tf) 2ms Gray To Gray

Er zijn helaas nogal weinig reviews van, die wel heel positief zijn.

pclcomputers.nl zegt dat ze hem op voorraad hebben :)
Die monitor heeft hetzelfde paneel als de Viewsonic VX922, en die schijnt niks sneller te zijn dan 4ms monitoren.
De monitor is dus prima geschikt voor games, maar niet echt beter dan andere overdrive TN monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dr. Strangelove schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:24:
Waar ik nooit wat over hoor in topics over TFTs, en wat mij heel erg stoort, is dat veel schermen een soort raster vertonen. Dit effect treedt het duidelijkst op wanneer je naar een licht egaal stuk van het scherm kijkt en je hoofd heen en weer beweegt, of het scherm beweegt. Dit lijkt stom, maar het valt mij erg op als ik mijn hoofd draai en naar een scherm kijk. Veel schermen hebben hier last van, zoals b.v. de Acer 1912 die mijn vader gebruikt, de Philips 190C5 die ik heb gehad (beiden heel erg), de Iiyama 435 die ik zelf als tweede scherm heb, maar ook b.v. de Apple Cinema Displays.

Het irriteert me mateloos en het valt me op dat ik er nooit iemand anders over hoor. Let wel dat andere mensen het ook zien als ik hen erop wijs.
Ik sta dus echt alleen hierin...? Jammer, dit is voor mij het criterium om een scherm te kopen. Ik lees vaak mooie reviews over topschermen hier en als ik dan ga kijken in de winkel... ja hoor. Zooi. Het is extra zuur omdat ik twee ouwe 15 inch TFTs in huis heb met verschrikkelijke specs maar... zonder dat irritante moire effect.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-02-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik snap even niet precies wat je bedoelt...(foto? Als je camera het er scherp op kan krijgen...)
Bedoel je zoiets als 'Mura type 2'(pixels die iets groter of iets kleiner zijn dan de andere)/

Als dat het is... Dan moet je waarschijnlijk een of ander duur merk monitor(Eizo ofzo) bekijken of die het niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Dr. Strangelove schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:01:
[...]

Ik sta dus echt alleen hierin...? Jammer, dit is voor mij het criterium om een scherm te kopen. Ik lees vaak mooie reviews over topschermen hier en als ik dan ga kijken in de winkel... ja hoor. Zooi. Het is extra zuur omdat ik twee ouwe 15 inch TFTs in huis heb met verschrikkelijke specs maar... zonder dat irritante moire effect.
Ik heb dit eigenlijk alleen gezien bij oudere TFT schermen. Neem een 970p, dan heb je er in ieder geval geen last van ;)

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Even een snel vraagje, de 970p heeft een contrast van 1000:1, sommige andere schermen een contrast van 500:1. Vaak is het zo dat het contrast van het scherm vaak op de helft staat ingesteld of op de helft wordt gezet voor een "normaal/comfortabel" beeld. Is het dan niet zo dat het contrast van 1000:1 geen toegevoegde waarde meer heeft t.o.v. bijv een 500:1 contrast waarde, of, en dit is eigenlijk dus de vraag, is het opgegegeven contrast (in de specificaties) niet geralateerd aan de instelbare contrast, en/of geeft de opgegeven contrast ook extra informatie over hoe de kwaliteit van de rest van het scherm is (hoe zwart, zwart is etc.)?

[ Voor 14% gewijzigd door krouwen op 02-02-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zie het ook bij de allernieuwste modellen, zoals b.v. de 20 inch breedbeeld van Philips.
Ik snap even niet precies wat je bedoelt...(foto? Als je camera het er scherp op kan krijgen...)
Bedoel je zoiets als 'Mura type 2'(pixels die iets groter of iets kleiner zijn dan de andere)/

Als dat het is... Dan moet je waarschijnlijk een of ander duur merk monitor(Eizo ofzo) bekijken of die het niet heeft...
Het is niet vast te leggen op foto omdat het alleen optreedt als je zelf of het scherm beweegt. Probeer dat maar eens vast te leggen ;)

Er is geen correlatie tussen goedkope schermen en dit fenomeen, ik heb el cheapo schermen gezien die het niet vertonen en dure schermen (Apple Cinema Displays!) die het wel doen. Een verkoper bij Paradigit dacht dat het aan een soort coating zou liggen. Ik weet het niet.

In elk geval prijs ik jullie allemaal gelukkig dat jullie dingen niet zien op jullie schermen waar ik me dood aan erger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
krouwen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:10:
Even een snel vraagje, de 970p heeft een contrast van 1000:1, sommige andere schermen een contrast van 500:1. Vaak is het zo dat het contrast van het scherm vaak op de helft staat ingesteld of op de helft wordt gezet voor een "normaal/comfortabel" beeld. Is het dan niet zo dat het contrast van 1000:1 geen toegevoegde waarde meer heeft t.o.v. bijv een 500:1 contrast waarde, of, en dit is eigenlijk dus de vraag, is het opgegegeven contrast (in de specificaties) niet geralateerd aan de instelbare contrast, en/of geeft de opgegeven contrast ook extra informatie over hoe de kwaliteit van de rest van het scherm is (hoe zwart, zwart is etc.)?
Het contrast wat je in de specificaties kan vinden is de verhouding tussen de helderheid van wit enn de helderheid van zwart.
Met het 'contrast' in het OSD stel je bij de meeste monitoren de helderheid in door de backlight feller/ minder fel te laten branden.

Bij de meeste monitoren(en zeker bij de duurdere) staan contrast in de specs en contrast in het OSD dus los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dr. Strangelove schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:13:
Ik zie het ook bij de allernieuwste modellen, zoals b.v. de 20 inch breedbeeld van Philips.

[...]

Het is niet vast te leggen op foto omdat het alleen optreedt als je zelf of het scherm beweegt. Probeer dat maar eens vast te leggen ;)

Er is geen correlatie tussen goedkope schermen en dit fenomeen, ik heb el cheapo schermen gezien die het niet vertonen en dure schermen (Apple Cinema Displays!) die het wel doen. Een verkoper bij Paradigit dacht dat het aan een soort coating zou liggen. Ik weet het niet.

In elk geval prijs ik jullie allemaal gelukkig dat jullie dingen niet zien op jullie schermen waar ik me dood aan erger ;)
Probeer toch eens een foto te nemen waarop je goed scherpstelt, en kijk of je dit soort streep-effecten ziet.
Die streepeffecten kan ik namelijk verklaren met een speciale coating(heeft met de breking van het licht en de verschillende brekingsindexen voor verschillende golflengtes(kleuren) licht te maken).
Zo'n streeppatroon wordt door je oog waarschijnlijk wel wat afgezwakt, maar het kan zijn dat jij nog net last hebt van de restjes die je ervan overhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hm... dit lijkt niet echt op wat ik zie. Het is bij mij geen streepeffect, maar een soort moire dat interfereert met het pixelraster van het scherm. Ik kan het niet fotograferen, maar je kan het zelf erg makkelijk oproepen door naar een egaal, lichtblauw of lichtgrijs vlak te kijken en je monitor heen en weer te bewegen door hem aan de zijkant beet te pakken en snel naar voren en achteren te duwen (zeg maar om de verticale draai as heen, niet veel, alleen maar zodat de monitor beweegt of trilt), of, alternatief, door te kijken naar dit egale vlak en met je hoofd snel kleine 'nee' schud bewegingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

XiN schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:32:
[...]

Het contrast wat je in de specificaties kan vinden is de verhouding tussen de helderheid van wit enn de helderheid van zwart.
Met het 'contrast' in het OSD stel je bij de meeste monitoren de helderheid in door de backlight feller/ minder fel te laten branden.

Bij de meeste monitoren(en zeker bij de duurdere) staan contrast in de specs en contrast in het OSD dus los van elkaar.
Is dat niet de brightness waar je het over hebt? En dat snap ik dus ook niet helemaal, waarom niet het contrast zo hoog mogelijk zetten en dan met de brightness het beeld regelen, ook dit geeft vaal een vervelend effect. Terwijl dat vreemd is omdat je een zo hoog mogelijk contrast wilt creeeren.

[ Voor 20% gewijzigd door krouwen op 03-02-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
krouwen schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:08:
[...]

Is dat niet de brightness waar je het over hebt? En dat snap ik dus ook niet helemaal, waarom niet het contrast zo hoog mogelijk zetten en dan met de brightness het beeld regelen, ook dit geeft vaal een vervelend effect. Terwijl dat vreemd is omdat je een zo hoog mogelijk contrast wilt creeeren.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de meeste fabrikanten doen niet zo duidelijk ;)

Bij de meeste monitoren(let op: er zijn uitzonderingen) regel je met de 'brightnes' instelling het blacklevel(als je dit te hoog instelt dan wordt je zwart grijs, en als je het te laag instelt dan worden de kleuren die eigenlijk donkergrijs zouden moeten zijn zwart).
Met de instelling 'contrast' regel je het whitelevel, of met andere woorden: de helderheid.
De 'brightnes' instelling moet je meestal op de standaardwaarde laten staan(vaak 50 of 100), en met de 'contrast' instelling kan je je scherm iets helderder of minder helder maken.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 03-02-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb twee monitoren gevonden die eventueel in de startpost terecht kunnen komen:

De Benq FP91GX is een leuk geprijsde(€300,-) monitor met een overdrive TN paneel van AUO
Monitoren met dit paneel heb ik tot nu toe uit de startpost gehouden omdat dit paneel volgens de reviews blijft steken op een contrast van zo'n 300:1, maar voor €50,- prijsverschil kan het denk ik toch een intressante monitor zijn.

De Hyundai Q90U gebruikt het nieuwe 2,4ms TN paneel van Samsung.
Jammer genoeg blijkt de monitor eigenlijk niets sneller te zijn dan 4ms monitoren, maar de Q90U heeft volgens deze review wel een goede kleurweergave(beter dan de 930BF), en bovendien is de monitor in hoogte verstelbaar en zijn er twee USB-hubs aanwezig.
Je moet hiervoor wel een meerprijs van zo'n €40,- betalen, maar dat zal niet een al te groot probleem zijn aangezien de L90D+ vroeger €100,- duurder was dan de 913N, en ook gekocht werd.

Als ik geen gegronde bezwaren/slecht nieuws over deze monitoren hoor, dan staan ze over een paar dagen in de startpost.

ps. Ik weet dat in de pricewatch staat dat de FP91GX 8ms is, en dat die Hyundai in de pricewatch Q90 heet, maar ik ga er van uit dat de fabrikanten het beter weten... Weet iemand trouwens hoe je het moet melden als er een pricewatch-naam onjuist is? Als de prijs onjuist is dan moet je op een knopje drukken...

[ Voor 21% gewijzigd door n-i-x op 04-02-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 09:29
Na lang rondlurken in de diverse Ultieme 'TFT topics', heb ik afgelopen donderdag bij de Mediamarkt de Samsung 960BF gekocht. Als er interesse is, wil ik vanavond wel even een review schrijven en wat foto's maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Graag!
In de startpost staat trouwens wat we graag in een userreview zien staan.

[ Voor 79% gewijzigd door n-i-x op 04-02-2006 16:05 . Reden: de rest van deze post was onzin, omdat de monitor donderdag al gekocht was... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:16
hiya,

net me samsung 930bf binnen... ff een paar vraagjes.. welke resolutie is aan te bevelen voor deze monitor (onder windows), en onder WoW (onder het gamen). want 1280x1024 in WoW komt een beetje gek over, beetje blokkerig.
Heeft iemand hier dus ook de samsung 930bf en speelt wow, welke Res. spelen jullie?

ty :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dedgeh op 04-02-2006 20:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 27-09 10:31
IJsbl0k schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:59:
hiya,

net me samsung 930bf binnen... ff een paar vraagjes.. welke resolutie is aan te bevelen voor deze monitor (onder windows), en onder WoW (onder het gamen). want 1280x1024 in WoW komt een beetje gek over, beetje blokkerig.
Heeft iemand hier dus ook de samsung 930bf en speelt wow, welke Res. spelen jullie?

ty :)
Ik wil niet moeilijk doen ofzo, maar 1280x1024 is gewoon de native resolutie, dus ook voor games.

Btw vraagje... Hebben die nieuwe revisies van de 930BF ook nog last van zo'n scherpe hoge toon wanneer je de monitor insteld op "Text" of "Internet" brightness/contrast mode?

[ Voor 15% gewijzigd door benchMarc op 04-02-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:16
benchMarc schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:13:
[...]
Ik wil niet moeilijk doen ofzo, maar 1280x1024 is gewoon de native resolutie, dus ook voor games.
ja, dacht dacht ik dus ook, maar kon me niet echt voorstellen dat het normaal was :S
maybe de drivers?

ook staan er bij een aantal dingen: Not Available. Zelfs bij auto... dus lijkt me de drivers?
Windows kwam niet met een melding van nieuwe monitor.. heb wel handmatig drivers geinstalled van site.
Ook everest ziet gewoon mijn monitor:
Veld Waarde
Monitor Naam Samsung SyncMaster 930B (Digital)
Btw vraagje... Hebben die nieuwe revisies van de 930BF ook nog last van zo'n scherpe hoge toon wanneer je de monitor insteld op "Text" of "Internet" brightness/contrast mode?
deze hier niet

[ Voor 58% gewijzigd door Dedgeh op 04-02-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Laatst online: 23:27

MaxPoweR

-=StopTech=-

benchMarc schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:13:
[...]
Ik heb er ook last van, bij mij is die toon aanwezig als de brightness tussen en de 30 en 70 wordt ingesteld :( Hij wordt dinsdag opgehaald en dan gaan ze erna kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 27-09 10:31
MaxPoweR schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:20:
[...]

Ik heb er ook last van, bij mij is die toon aanwezig als de brightness tussen en de 30 en 70 wordt ingesteld :( Hij wordt dinsdag opgehaald en dan gaan ze erna kijken.
Als 't goed is krijg je gewoon een gebruikt model en mag je die houden. Zo ging het bij mij ook. Nu zit ik dus met 2 schermen die niet precies dezelfde kleuren weergeven. Één monitor geeft mooi grijs weer bij de startbalk, en bij de ander is het wat meer gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
benchMarc schreef op zondag 05 februari 2006 @ 04:09:
[...]
Als 't goed is krijg je gewoon een gebruikt model en mag je die houden. Zo ging het bij mij ook. Nu zit ik dus met 2 schermen die niet precies dezelfde kleuren weergeven. Één monitor geeft mooi grijs weer bij de startbalk, en bij de ander is het wat meer gelig.
Ik wil niet heel erg lastig doen hoor, maar als je niks aan de kleurschema's verandert dan hoort het taakbalk-grijs een klein beetje gelig te zijn...

Je kan die kleur instellen bij eigenschappen van het beeldscherm -> tabblad vormgeving -> geavanceerd -> 3d-objecten
Standaard staat die kleur op 212-208-200(r-g-b), dus is het een beetje gelig grijs.

Eigenlijk betekent dat dus dat je nieuwe monitor een iets betere kleurweergave heeft dan de oude...

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 05-02-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 09:29
Afgelopen donderdag heb ik na lang twijfelen en rondlurken in de diverse 'Ultieme TFT' topics eindelijk een 19inch TFT gekocht: de Samsung 960BF. Bij deze een review als 'bedankje' voor alle informatie die je kunt vinden op GoT over dit onderwerp :-)

1. Vorige scherm
Mijn vorige scherm was een Vision Master 1402 (LS702UT, 17inch CRT). Toen die tijd een van de goedkoopste iiyama's, als het al niet DE goedkoopste was. Het ding kan niet eens een fatsoenlijke resolutie, 1280x1024, met een prettige refresh rate. De overstap naar een 19inch CRT is dan ook geen kleintje voor me :)
Een vergelijking tussen de twee is dan ook niet echt een eerlijke of een nuttige denk ik. Het kijkt veel rustiger, meer bureaublad ruimte, veel helderder beeld, veel scherper!

2. Bijzonderheden
Ik heb het scherm gekocht bij de Mediamarkt voor EUR 429,- Niet het goedkoopst, maar daarvoor kon ik hem wel meteen meenemen, had ik geen verzendkosten en beschikte ik over een 'pixelgarantie'. Je mag het scherm binnen twee weken altijd terugbrengen als het niet aan je wensen voldoet en daar vallen ook dode (sub)pixels onder.
Wat me heel erg opviel is dat zo'n scherm in de schappen bij de Mediamarkt of wat voor winkel dan ook geheel niet tot zijn recht komt. Zo gauw dat ding thuis bij je op het bureau staat valt eigenlijk pas op hoe groot en mooi, of juist niet, die is.

3. Kleurweergave
Ik heb het scherm na aansluiten meteen gecalibreerd. Na het lezen van de vele ervaringen over kleurinstellingen hier op het forum leek me dat een verstandige eerste zet. Maar na calibratie heb ik hier niks te klagen over, mijn digitale foto's zien er net zo goed uit, als het al niet beter is, dan op mijn CRT!

4. Ghosting
Ik ben geen fervent gamer (meer), maar bij het kijken van de diverse afleveringen Rome tot nu toe is me nog niks opgevallen qua ghosting.

5. Contrast & helderheid
Het beeld is naar mijn mening superhelder. Na de calibratie zag het er perfect uit. Verder niks over te klagen.

6. Uniformiteit
Wit is overal wit. Zwart is niet echt overal even zwart. Ik heb het idee dat er aan de zijkant toch wat backlight doorheen piept. Maar je moet er wel naar zoeken, laat staan dat je het uberhaupt ziet als je normaal aan het werk bent. Het kan overigens ook zijn, dat ik er niet helemaal netjes voor zit.

7. Kijkhoek
De kijkhoek is gewoon goed, heb in diverse standjes op mijn luie stoel Rome zitten kijken, maar niks iets van kleurverschillen gemerkt.

8. Bouwkwaliteit
Het eerste wat opviel is de dikte van het scherm, of eigenlijk meer hoe dun hij wel niet is. Door de voeding uit te voeren als een externe adapter blijft het scherm mooi plat. Ook de rand om het scherm is mooi smal en leid niet af.
De voet is zwaar en het scherm valt echt niet zomaar om. Het scherm is in hoogte verstelbaar, echter dit vereist nog wel wat kracht en handigheid. Wil je hem omhoog zetten dan komt de voet mee en heb je dus 1 hand nodig om die op zijn plaats te houden. Maar goed, het scherm valt dus ook niet zo maar naar beneden op deze manier :)
De 960BF kun je pivotten, maar hoe je dit nou het makkelijkst kunt doen is mij nog een raadsel. Ik neem aan dat je het scherm eerst 'plat' moet leggen en dan draaien, maar dat gaat juist moeilijk, weer vanwege de stijfheid van de scharnieren. Niet helemaal ideaal nog.

9. Vormgeving
Ik heb me bij de keus niet laten leiden door de kleur van mijn andere hardware. Desondanks vind ik het design wel erg belangrijk. Er moeten geen lelijke speakers bijvoorbeeld onderhangen. De 960BF is dat wat betreft superstrak. Niks geen poespas, geheel mijn smaak. Het scherm is bovendien wit en doet sterk denken aan een wit iPod design, which I like ;)
Het blauwe powerLEDje is de perfecte finishing touch.

9,5. Software
Ik las even een extra puntje in voor de software, want alhoewel ik wel vind dat de software qua functionaliteit goed werkt, vind ik de implementatie wel slecht. Ten eerste werkte de installatie CD niet correct bij mij. Daardoor moest ik alle programma's apart installeren, wat dan ook meteen mijn tweede punt is, waarom bestaat de ondersteuningssoftware uit zoveel losse programma's? MagicTune, MagicRotation, NaturalColor. Waarom niet gewoon één overzichtelijk programma. Net zoiets als een ATI center?! Scheelt me ook weer tig extra icoontjes in de system tray ;)

10. Voor- en nadelen
Voordelen:
- Strak design, dunne rand om het scherm
- Superhelder en scherp beeld
- Geen ghosting

Nadelen:
- De software

[ Voor 4% gewijzigd door TenshiNL op 06-02-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie mening over de Dell E196FP ?
Ik ben op zoek naar een 19" TFT monitor, ik zal er niet mee gaan gamen, en mijn budget is ong. €350. Zou dit dan een goede keuze zijn of kan ik veel beter voor een andere gaan? (Zoja, welke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss voor iets meer acer al1922as (wel geen reviews van ma specs zien er goed uit) of belinea (voldoet niet aan specs maar toch nog een top scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wat zal je er dan wel mee gaan doen?
Die Dell heeft zo te zien alleen een analoge aansluiting, en een TN paneel....
Voor €300,- kan je ook een monitor met TN paneel en DVI kopen(FP937S+ of FP91GX, en voor €350,- krijg je er ook nog een pivot-mode en een verstelbare hoogte bij(L90D+ H481S-W).
En als je het echt goedkoop wilt houden, dan krijg je voor €250,- al een monitor met DVI.

Als je er graisch werk op wilt gaan doen, dan kan je eigenlijk het beste iets toeleggen en voor de 101920 of de 970P gaan.
/edit: Die AL1922 ziet er ook wel geschikt uit voor grafisch werk...

[ Voor 21% gewijzigd door n-i-x op 06-02-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafisch werk ben ik niet van plan om er mee te gaan doen. Ik surf op internet, luister muziek, maak schoolwerk (word, excel), en kijk wel eens film(pjes) erop. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, zal de BenQ FP91GX aan mijn eisen voldoen? (die FP937S vind ik echt lelijk nml :)) De FP91X heeft wel een lagere helderheid dan die Dell, zie ik (270 vs. 300). Is dat te verwaarlozen?
Ik zie dat je nu wel echte gaming-monitoren aanraadt, heeft dat nog een reden? Ik zie dat MVA/PVA betere beeldkwaliteit geeft, zijn die er ook in mijn prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:40:
De FP91X heeft wel een lagere helderheid dan die Dell, zie ik (270 vs. 300). Is dat te verwaarlozen?
Ja, de helderheid zet je toch (haast) nooit op zijn hoogst omdat dat gewoon te fel is, dit verschilt wel een beetje per scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Grafisch werk ben ik niet van plan om er mee te gaan doen. Ik surf op internet, luister muziek, maak schoolwerk (word, excel), en kijk wel eens film(pjes) erop. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, zal de BenQ FP91GX aan mijn eisen voldoen? (die FP937S vind ik echt lelijk nml :))
Je hebt niet echt heel erg speciale eisen, dus dat moet wel lukken.
De FP91X heeft wel een lagere helderheid dan die Dell, zie ik (270 vs. 300). Is dat te verwaarlozen?
Echt voordeel heeft die hogere helderheid niet, het is toch te fel als je de helderheid op 100% zet.
Even ter vergelijking: CRT-monitoren zitten meestal rond de 100 nits.
Ik zie dat je nu wel echte gaming-monitoren aanraadt, heeft dat nog een reden?
De prijs.
Ik zie dat MVA/PVA betere beeldkwaliteit geeft, zijn die er ook in mijn prijsklasse?
De Acer AL1922AS kost zo'n €330,- en valt dus in je prijsklasse.(en heeft een PVA paneel).
De 970P en 101920 die ik noemde hebben ook een *VA paneel, maar valleen weer buiten je prijsklasse.
Ik zie trouwens ook net dat de AL1922AS een variabele hoogte en een pivot-mode heeft, en hij is ongeveer even duur als de goedkoopste TN die dat heeft...

[ Voor 15% gewijzigd door n-i-x op 06-02-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Beetje laat, maar prad.de heeft nog een review geplaatst van ViewSonic VP930: http://www.prad.de/new/monitore/test-viewsonic-vp930.html
Ze zijn behoorlijk postitief, bijna allemaal ++ en +. Alleen voor hardcoregaming geven ze een +/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 17[/rml]

Eigenlijk moeten we nog 5 posts, maar als ik tot morgen wacht dan ben ik waarschijnlijk te laat.

[ Voor 15% gewijzigd door n-i-x op 07-02-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:49:
Hehe, paar weken terug had ik een mailtje gestuurd naar samsung over de zwarte kleur van de 970p...toen kreeg ik als antwoord dat zij daar niets over konden zeggen wanneer en of hij in het zwart komt. Ik heb weer een mailtje gestuurd met een iets dringender karakter, met als gevolg een ook iets duidelijker antwoord :P

Geachte medewerker,

Ik wil graag weten of de 970p monitor in Nederland nog in het zwart gaat uitkomen, ik neem aan dat u dat mij kan vertellen want dit wil ik graag weten. Ik heb niets aan een antwoord dat u het niet weet want ik neem aan dat u dat gewoon weet, heeft het met Europese richtlijnen te maken dat hij er nog niet is? Ik hoop op een duidelijk antwoord

Met vriendelijke groet,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw vraag.

De SM970P is alleen verkrijgbaar in wit en niet in andere kleuren.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Victoria
Samsung Electronics
Is ze lekker? Kut wel dat ze even niet de zwarte 970P kan regelen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de stap naar een LCD ook gemaakt.
Een 960BF, ding ziet er verschrikkelijk mooi uit!!!

Heb precies dezelfde ervaring als TenshiNL

Een vraagje die calibratiesoftware snap ik ff geen bal van...
Mis iemand ff een korte uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:24:

De Acer AL1922AS kost zo'n €330,- en valt dus in je prijsklasse.(en heeft een PVA paneel).
De 970P en 101920 die ik noemde hebben ook een *VA paneel, maar valleen weer buiten je prijsklasse.
Ik zie trouwens ook net dat de AL1922AS een variabele hoogte en een pivot-mode heeft, en hij is ongeveer even duur als de goedkoopste TN die dat heeft...
ma nogmaals pas op met de acer, ik ben zelf ook aant twijvelen, maar het gebrek aan reviews houdt me tegen (kan zijn dat ie helemaal niet meevalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Mirai DML-519W100, of de Acer AL1916Ws of de Fujitsi Siemens SCALEOVIEW W19-1 verstelbaar qua hoogte of kantelbaar?!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok stel ik zou moeten kiezen tussen de BenQ FP91GX, de Acer AL1922AS en de Samsung SyncMaster 930BF. Welke raden jullie mij dan aan, kijkend naar het soort gebruik dat ik er van wil gaan maken (zie een paar posts terug)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

[ Voor 71% gewijzigd door n-i-x op 07-02-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mambo NR5;

Heb jij ervaring met Flight Simulator 2004 op de Mirai?
Zo ja, is de panel uitgerekt als je in het vliegtuig zit? Of wordt het zicht breder nadat je de resolutie goed hebt gezet, dit is toch mogelijk in FS2004?
Hoe zit het met Windows, daar kun je toch ook gewoon breedbeeld instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In afwachting van een slot op dit topic kan verder gepost worden in deel 17.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.