[19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:40:
Zou die Mirai beter zijn dan mijn FP937s+?
Ik denk niet dat ze echt te vergelijken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:21
BlackJack schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:46:
[...]

Ik denk niet dat ze echt te vergelijken zijn...
Nou ja, wat Xin eigenlijk al zegt, het enige significante verschil is de resolutie. Kwestie van even gezien hebben dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:01

Neo

DJTimo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:44:
Ik heb de mijne bij MyCom (utrecht) gehaald, wellicht dat jij ook een MyCom in de buurt hebt? En mocht 'ie daar niet in de winkel staan, gewoon vragen of je 'm ff werkend mag zien, dan halen ze 'm ff uit de doosch. :)
hey bedankt ik woon in dordrecht, rotterdam heeft een mycom. Morgen even naartoe..

[ Voor 69% gewijzigd door Neo op 11-01-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Prince_of_Darkness schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:49:
@DJ-Timo: Die Mirai, die heeft geen problemen met het weergeven van 1280 x 720? Want ik lees net in die review van de acer dat die dat dus wel heeft. En aangezien het de bedoeling is dat de monitor die ik uiteindelijk koop aan een htpc, die op 1280 x 720 zijn beelden moet uitsturen, gaat hangen is dat wel belangrijk. Alvast bedankt.
1280*768 gaat goed, 1280*720 is helaas geen optie. Ik heb geen ervaring met htpc, maar als je de aspect ratio vastzet en op fullscreen afspeelt moet dat verschil tussen 720 en 768 weinig problemen geven denk ik. (Ik moet overigens zeggen dat 1280*768 op dit scherm er net zo uit ziet als 1024*768 op een 4:3 19" scherm. Voor slecht zienden zeg maar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de goede orde... Een aantal iiyama modellen werden geproduceerd bij Nexgen, Mirai is het eigen merk van Nexgen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Hier nog twee nieuwelingen op het 19" vlak:

Dell E196FP: http://www.prad.de/new/news/shownews491.html
LG L1980Qplus (1600:1 contrast!): http://www.behardware.com/news/lire/11-01-2006/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
Die Dell lijkt me een nieuwe monitor met een oud(op de manier van: bestaand) paneel erin.

De L1980Qplus lijkt me vrij intressant, voral als ie zijn specs waarmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Laatst online: 30-06 19:30
Vandaag mijn Samsung 930 BF binnen gekregen. Hier een eerste indruk...

Scherm aangesloten via DVI op mijn 6800 GT. Geen dode pixels. Eerste indruk goed. Degelijk scherm; stevig gebouwd, alleen de knopjes voelen een beetje gammel aan. Het scherm staat standaard erg hoog ingesteld qua brightness en contrast. Om normaal te kunnen internetten kan de brightness naar 30 en het contrast naar 65. In eerdere reviews werd gemeld dat bij een brightness onder 70 de monitor begint te brommen/zoemen. Dat heb ik hier niet waargenomen.

Mijn vorige monitor was een Samsung 172-X TFT en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ook vond ik dat beeld perfect. Echter niet om te gamen... Ik had daarvoor nog een Iiyama Visionmaster 19" en een ander systeem maar wilde toch overstappen naar gamen op een TFT. Lang getwijfeld of ik een 19 of 17 inch TFT zou kopen. Uiteindelijk toch maar gekozen voor een 19 inch i.v.m. de grootte van het beeld.

Op het eerste gezicht is het even wennen, omdat 19 inch met zwarte rand toch wat meer aanwezig is in een woonkamer dan de 172X 17" met smalle zilveren rand. Echter is de zwarte rand bij gamen erg prettig. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de meegeleverde software. Wel de driver gedownload en geinstalleerd. Verder alles voorlopig ingesteld via het OSD. MagicColor heb ik uitgezet. Ik vond de kleuren iets te fel/onnatuurlijk worden. Ook vond ik de Game-stand van de Magic Bright functie iets te fel ingesteld. Daardoor wordt het beeld een beetje flets. Ik heb gegamed op de Internet-stand.

Als eerste even Call of Duty gespeeld, zowel deel I (met alle settings full op diverse locaties -binnen en buiten-) en deel 2, waar ik helaas al een beetje moest knijpen ivm beperkingen van de videokaart.
Ik heb ook even mijn Iiyama CRT aangesloten op de VGA poort van de videokaart en ook een tijdje gespeeld met 2 schermen actief in Clone-mode. Daarbij de Iiyama als master aangewezen om hem op 100Hz te kunnen instellen. De TFT blijft dan uiteraard hangen op 60 Hz. Zo kon ik het e.e.a. vergelijken.

Het beeld van de TFT is helderder en scherper en de kleuren mooier. Het enige dat mij opviel, is dat kleine gebreken in het spel, zoals kartelrandjes van schuine lijnen door het hogere contrast iets duidelijker te zien zijn. Ze zijn op beide schermen evenveel aanwezig, echter iets beter zichtbaar op de TFT. Ook kleurverschillen in bijv. een wolkendek, lijken op een CRT iets mooier in elkaar over te lopen. Op de TFT is de overgang wat meer zichtbaar. Maar dan moet je er wel echt op letten...

Wat me een beetje tegenviel van de 930BF is het zwart-niveau. In diverse reviews werd gemeld dat zwart echt zwart is. Het is zeker donkerder dan op mijn 172-X, maar nog steeds geen zwart. Ook heb ik toch wel wat backlight langs de randen. Niet veel, maar in donkere scenes wel een beetje hinderlijk. Tijdens het spelen van COD vond ik dat zwart-niveau trouwens nergens storend. Over het algemeen was COD op de TFT mooier dan op de CRT. Alleen de intro-films zijn iets waziger dan op de CRT. Maar film was ook een van de negatieve punten van dit scherm...

Ik heb ook even Far Cry (ja ja, ik loop wat achter) gespeeld en de levels binnen (bunker-level) vond ik wat minder. Hier was het verschil tussen 'echt zwart' op een CRT en 'bijna zwart' op de TFT veel duidelijker aanwezig. Ook leek er wel een soort waas over het beeld te hangen. Alles leek wat grauwer. Ook bij Doom 3 viel me dit op, waardoor ik wel even ging twijfelen aan het gamen op een TFT. De 930BF is echt wel stukken beter dan oudere TFT's, maar met name bij dit soort donkere levels wint de CRT. Echter qua contrast en kleur maakt de TFT het weer helemaal goed en hoe vaak zit je in echt donkere levels te spelen... Misschien dat met instellingen nog wel wat te regelen is. Alle tips van anderen zijn wat dat betreft welkom! Ook ben ik benieuwd hoe anderen het "zwart" beoordelen. Misschien is het wel wat erger bij dit exemplaar en kan ik hem nog omruilen...

Over ghosting en tearing kan ik kort zijn: niet/geen/nada/nul. Erg prettige gameplay en als je op CRT en TFT tegelijkertijd het level langs ziet komen, zie je wat dat betreft echt geen verschillen meer.

Films kijken doe ik op TV, dus daar kan ik niets over zeggen. Algemeen desktop gebruik is zeker net zo goed en scherp als op mijn oude vertrouwde 172x. En behalve de een klein beetje backlight en het niet volledig zwart kan ik eigenlijk geen negatieve punten vinden.

Ik twijfel nog wel of een 17 inch niet net zo goed voldoet. In een andere post las ik, dat iemand last kreeg van zijn ogen/vermoeidheid tijdens gamen op een 19 inch. Zelf heb ik dat nog niet gemerkt, maar bij desktop gebruik ben je wel meer heen en weer aan het scannen... Aan de andere kant is alles iets groter... Ik vraag me bijv. af of een 730BF misschien iets minder last van backlight heeft. Net zoals de 66 cm. LCD TV's over het algemeen beter uit tests komen dan de grotere modellen.
Is er iemand die de 730BF en de 930BF naast elkaar heeft gezien? Maakt de dotpitch echt wat uit bij TFT's? 't Is een vrij uitgebreid verhaal geworden; ik hoop dat anderen er wat aan hebben. En alle tips voor het finetunen zijn van harte welkom! Ik ga nog ff verder testen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou bij 4launch een 970P bestellen maar zij kunnen hem niet leveren met pixelgarantie.
Is er een winkel die op het moment wel pixelgarantie kan geven bij een 970P?
Is er trouwens nog nieuws over de zwarte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Koelie52836 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:06:
Ik vraag me bijv. af of een 730BF misschien iets minder last van backlight heeft. Net zoals de 66 cm. LCD TV's over het algemeen beter uit tests komen dan de grotere modellen.
Is er iemand die de 730BF en de 930BF naast elkaar heeft gezien? Maakt de dotpitch echt wat uit bij TFT's? 't Is een vrij uitgebreid verhaal geworden; ik hoop dat anderen er wat aan hebben. En alle tips voor het finetunen zijn van harte welkom! Ik ga nog ff verder testen... ;)
Uit het 17" topic heb ik begrepen dat ook de 730BF backlight bleeding kent, en volgens iemand die zij dat ie een 930BF en meerdere 730BF's gezien had was het op de 930BF minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:48
Ik zit een beetje met die resolutie van zo'n breedbeeld TFT. Als een game die resolutie niet ondersteund, dan moet je hem dus op een lagere resolutie zetten, en dan ziet het er dus niet meer uit. Je kan hem sowieso al nooit op een hogere resolutie zetten dan dat de monitor kan, lager wel.
Dus wat dat betreft is die Mirai niet zo'n goede keus. Maar wel een goedkope. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:25:
Wou bij 4launch een 970P bestellen maar zij kunnen hem niet leveren met pixelgarantie.
Kheb de mijne van Euromaxi vandaan. 5 dagen pixel garantie en twas achteraf (gelukkig) niet nodig.

Een zwarte versie kun je in in NL naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:46:
Ik zit een beetje met die resolutie van zo'n breedbeeld TFT. Als een game die resolutie niet ondersteund, dan moet je hem dus op een lagere resolutie zetten, en dan ziet het er dus niet meer uit. Je kan hem sowieso al nooit op een hogere resolutie zetten dan dat de monitor kan, lager wel.
Dus wat dat betreft is die Mirai niet zo'n goede keus. Maar wel een goedkope. ;)
Dan pak je een lagere resolutie die er zo veel als mogelijk in de buurt zit, en je draait die resolutie "native". De enige prijs die je betaalt is een kleine zwarte rand.

Verder vraag ik me toch echt af waar al de heisa om is. Ik game met mijn 1400*1050 laptop prima op 1024*768, met al die motion-blur van tegenwoordig zie ik het "wazige" totaal niet. Ik zie het natuurlijk wel met tekst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 18:30
DJTimo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:12:
[...]
1280*768 gaat goed, 1280*720 is helaas geen optie. Ik heb geen ervaring met htpc, maar als je de aspect ratio vastzet en op fullscreen afspeelt moet dat verschil tussen 720 en 768 weinig problemen geven denk ik. (Ik moet overigens zeggen dat 1280*768 op dit scherm er net zo uit ziet als 1024*768 op een 4:3 19" scherm. Voor slecht zienden zeg maar ;) )
Bedankt voor de moeite! Ik denk dat dit scherm dan afvalt. Ik wil hem slechts gebruiken als service-monitor (daar bedoel ik mee dat ik de monitor alleen gebruik om de download te controleren, programma's te installeren, etc). Als ik een serie kijk gebruik ik meestal de tv (800 x 600), en voor films de beamer (1280x720). Met mijn huidige 17" CRT is het schakelen daartussen geen probleem.
Maar kennelijk met dit display wel, en dat is een probleem. Of is er een mogelijkheid om onder windows XP op een ati 9200 kaartje, de dvi uitgang vast op 1280x720 te zetten, de tv-uitgang vast op 800x600 en de vga uitgang op 1440 x 900 te zetten, dusdanig dat als ik met mplayer classic iets fulscreen bekijk, alle displays het filmpje op hun maximale resolutie schalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:25:
Ik heb 'm bij cool-prices.nl weg, wel even zoeken naar pixelgarantie.. hij is d'r voor €25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Dit is niet per sé voor 19" TFT's, maar meer voor TFT's in het algemeen.

AUO en Samsung sign patent cross-license agreement

Dat belooft goeds voor de TFT markt denk ik, èn betere PVA's én betere MVA's....
Ik vraag me wel af wie nou eigenlijk de beste deal gedaan heeft...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:03
Even mijn kleine bijdrage (misschien is het eerder langs geweest, maar heb het niet gezien).
Heb sinds een paar dagen ook de 970p :D Heb hem bij cool-prices met pixel garantie besteld, en hij is inderdaad pixel-perfect.
Het scherm voldoet prima aan mijn verwachtingen, zelfs de software werkt gewoon prima. Heb wel versie 4.0 van de software er al direct op gezet (en niet die van de cd). Geen gekke dingen kunnen ontdekken. Pivotten werkt opzich goed, gaat alleen traag (maar dat zal mn pc wel zijn:P). Zo stabiel als wat, alleen jammer dat er software aan moet staan om te kunnen pivotten.. maar is maar een paar MB RAM...en niet echt CPU zo te zien. Wizard om de kleuren te calibreren ging ook gewoon prima.
Zelfs met mijn analoge VGA-aansluiting is het eigelijk gewoon prima beeld. (Met mijn vga-splitter ertussen is het duidelijk slechter helaas).
Misschien dat ik nog een userreview schrijf, maar om goed ghosting te testen is misschien een pc wel handig die vanzichzelf lag-vrij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je foto's? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Laatst online: 06-01 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:04:
Even voor de goede orde... Een aantal iiyama modellen werden geproduceerd bij Nexgen, Mirai is het eigen merk van Nexgen. :>
Waar haal je dit vandaan? Ik hoorde laatst namelijk van iemand dat het Samsung-gerelateerd was. Is er iemand met specifieke informatie omtrent dit merk? Ik ben namelijk van plan om binnenkort die Mirai widescreen binnen te halen, lijkt me een goeie deal en zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
nfm schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:07:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Ik hoorde laatst namelijk van iemand dat het Samsung-gerelateerd was. Is er iemand met specifieke informatie omtrent dit merk? Ik ben namelijk van plan om binnenkort die Mirai widescreen binnen te halen, lijkt me een goeie deal en zeker voor die prijs.
Op http://www.nl-mirai.com/ staat als contact adres Nexgen Europe B.v. in Hoofddorp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

FaZe schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:07:
....
Zelfs met mijn analoge VGA-aansluiting is het eigelijk gewoon prima beeld. (Met mijn vga-splitter ertussen is het duidelijk slechter helaas).
Dit brengt mij op een vraag. Ik ben dus van plan om of de Mirai of de Acer 1916 te kopen. Maar ik heb een 6600GT met 2x DVI. Als ik de Acer nou zou aansluiten zou dat via een DVI->VGA converter moeten. Zal dit een slechtere beeldkwaliteit opleveren? Iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
AMD user schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:05:
[...]

Dit brengt mij op een vraag. Ik ben dus van plan om of de Mirai of de Acer 1916 te kopen. Maar ik heb een 6600GT met 2x DVI. Als ik de Acer nou zou aansluiten zou dat via een DVI->VGA converter moeten. Zal dit een slechtere beeldkwaliteit opleveren? Iemand hier misschien ervaring mee?
Een dvi connector heeft naast digitaal ook lijnen waar gewoon vga(analoog) doorheen gaat, de dvi-->vga converter doet verder niks speciaals behalve de analoge pinnen van de dvi naar de vga connector te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Oke bedank BlackJack dat neemt weer wat onrust weg. Als ik de monitor heb zal ik er een review over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:11:
Dit is niet per sé voor 19" TFT's, maar meer voor TFT's in het algemeen.

AUO en Samsung sign patent cross-license agreement

Dat belooft goeds voor de TFT markt denk ik, èn betere PVA's én betere MVA's....
Ik vraag me wel af wie nou eigenlijk de beste deal gedaan heeft...
Behalve voor de *VA panelen denk ik ook wel dat het invloed gaat hebben op de TN panelen, en op de backlights.

Wie er het meeste voordeel uit gaat halen? ik denk degene die nu het beste is :P
Qua snelheid ontlopen ze elkaar niet echt, dus ik denk dat de verbeteringen in de snelheid alleen goedkoper gaan worden, maar ik verwacht niet dat deze overeenkomst betekent dat we over een paar maanden CRT-snelheid hebben.

Voor de beeldkwaliteit zijn er wat meer verschillen, de volgende heb ik uit reviews opgevangen:
1. De kleurkwaliteit verschilt nogal, daar zou AUO mischien iets van Samsung kunnen leren.
2. Overdrive PVA's blijken een iets sterker twinkel-effect te hebben dan de overdrive MVA's van AUO.
3. Het contrast is wat hoger bij Samsung, zowel bij TN als bij *VA. verder blijkt dat PVA's zowat nooit last van leakage hebben.
4. De grotere PVA panelen(20"+) hebben een stuk grotere inkijkhoek dan de MVA's en de kleinere PVA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Zo, net mijn 970P neergezet. Lekker schermpje hoor.

Kan het zijn dat de kleuren, brightness en contrast standaard al behoorlijk goed staan? Of kijk ik verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent mij net voor met het nieuws over de L1980Qplus. Volgens BeHardware zou deze nog maar net bekend zijn in Azie, maar ik heb er op gegoogeld en deze monitor blijkt al op de website van LG Nederland te zijn vermeld. Verwar deze niet met de L1980Q zonder de plus, die al in de T.net Pricewatch staat.

Deze monitor heeft ook mijn interesse.
  • hoogste contrast voor een betaalbare 19 inch LCD tot nu toe?
  • design, zwart met zilver i.t.t. tot de lelijke Belinea 111919 en de niet beschikbare zwarte Samsung 970P
  • volgens de specs op de LCD website heeft deze een OSD, dus hebben wij Linux gebruikers een alternatief voor de 970P met gore Windows/Mac only software.
Alleen wel jammer dat deze niet in de hoogte verstelbaar lijkt te zijn. De prijs wordt ook nog even afwachten, daar ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor als ik de hoge bedragen in de PW zie voor de L1980Q zonder de plus, welke een 8ms 19 inch monitor met TN paneel zie.

EDIT: topic op Prad.de forum over deze monitor

EDIT 2: opvallend is dat deze monitor 16,2 miljoen kleuren heeft en niet 16,7 wat normaal is voor een MVA/PVA paneel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:17
Heb de Acer AL1916Ws binnen! 299,- bij mediamarkt, echt geweldig ding, inruilgarantie van 2 weken (no questions asked) en 3 jaar garantie!! Vast ook niet voor niets.

Ik vind breedbeeld wel nadelig voor de applicaties die nog niet hierop zijn ingesteld en dan uitgerekt worden, omdat de Acer geen native res. gebruikt, maar de applicaties die WEL op breedbeeld resoluties werken :9~ :9~ Ook HDTV/Divx kijken is nu echt een feest (Victoria Secret show is een aanrader ;D). 1440x900 is de max resolutie en de refreshrate is 8ms, uiterst tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hoe werkt dat met games breedbeeld? enne het contrast van 500:1 lijkt me wat aan de lage kant?

kzit zlef te denken aan een Samsung Syncmaster 930BF kost iets van 365,- 4ms, contrast 1:700 mooi scherm lijkt me wat zijn jullie ervaringen daarmee? (heb de review op de vorige pagina gelezen)

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2006 20:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:31:
hoe werkt dat met games breedbeeld? enne het contrast van 500:1 lijkt me wat aan de lage kant?

kzit zlef te denken aan een Samsung Syncmaster 930BF kost iets van 365,- 4ms, contrast 1:700 mooi scherm lijkt me wat zijn jullie ervaringen daarmee? (heb de review op de vorige pagina gelezen)
Zie de openingspost van deze draad ... je vind er links naar alle reviews aangaande dit scherm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Even als aanvulling op mijn eigen review van 11 januari 2006. Inmiddels ben ik twee dagen bezig geweest met de Samsung 930BF. Heb veel verschillende games gespeeld. Ondanks mijn initieel wat negatieve klank, moet ik zeggen dat ik nu erg positief ben over het scherm. De grauwe waas en het matige zwart-nivo in Doom3 en Far Cry waar ik het toen over had, heb ik kunnen corrigeren. Niet door de monitor settings aan te passen, maar juist de video settings in de game. Als de monitor volgens test/setup progjes goed staat afgesteld, kan je in-game specifiek gaan finetunen. Zo stonden mijn games nog ingesteld voor de oude CRT monitor. Het veranderen van met name het contrast maakte een hoop goed! De gamma waarde verbeterde het zwart nivo omdat ie door het hogere contrast iets terug kon. Vanmiddag HL2 gespeeld en ben daar erg tevreden over. Hier zit in de video settings nml een 1280x1024 LCD mode. Overigens hou ik het bij de 19 inch ondanks mijn eerdere twijfels of de 730BF misschien niet al voldoende zou zijn. De gameplay is toch wel indrukwekkender en ik heb zelf geen last van vermoeide ogen, zoals eerder eens werd gemeld. Mijn bureau is echter iets dieper dan bij hem, nml. 80cm. Al met al ben ik erg tevreden over mijn aankoop en v.w.b. gamen kan ik deze monitor iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Chaoss schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:31:

'k Heb ook even staan twijfelen tussen Acer 1916W of 2016W en de Samsung 930BF bij de MediaMarkt. Vond persoonlijk beeld van de Acer minder mooi en vond hem er erg cheap uitzien ook. Neemt niet weg dat een wide-screen (zonder DVI dacht ik?) voor €299 of €399 (2011) niet echt prijzig is.

En twee wide-screens kan je ook boven elkaar bouwen ipv naast elkaar in dual opzet.

Gezien het gamen ging ik voor de 930BF vanwege wide-screen wat minder handig is en de Samsung is mijn inziens toch superieur boven de Acer.

Ik moet zeggen dat ik nogsteeds uiterst tevreden ben met de keuze en een 19inch TFT er in de winkel véél kleiner uit ziet dan op je bureau. Maar voor het prijsverschil en de lettergroote bij de native 1280x1024 resolutie je echt voor een 19 moet gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 00:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zneek schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:22:
Zo, net mijn 970P neergezet. Lekker schermpje hoor.

Kan het zijn dat de kleuren, brightness en contrast standaard al behoorlijk goed staan? Of kijk ik verkeerd? :)
Volgens de review van Behardware zijn de kleuren inderdaad al meteen vrij goed bij die monitor(deltaE gemiddeld = 2,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:29:
• hoogste contrast voor een betaalbare 19 inch LCD tot nu toe?
In specs heeft ie gewoon het allerhoogste contrast voor een 19" monitor(of ie nou betaalbaar of onbetaalbaar is), hopelijk is het in praktijk ook zo.
Alleen wel jammer dat deze niet in de hoogte verstelbaar lijkt te zijn. De prijs wordt ook nog even afwachten, daar ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor als ik de hoge bedragen in de PW zie voor de L1980Q zonder de plus, welke een 8ms 19 inch monitor met TN paneel zie.
De L1980Q is(beperkt) in hoogte verstelbaar, dus de 1980QPlus zal dat ook wel zijn denk ik...
EDIT 2: opvallend is dat deze monitor 16,2 miljoen kleuren heeft en niet 16,7 wat normaal is voor een MVA/PVA paneel?
Soms rommellen fabrikanten een klein beetje met het aantal kleuren...
Ik hoop in ieder geval dat het een *VA(of iets anders met grote inkijkhoek) is.
Het leuke van een contrast van 1600:1 verdwijnt namelijk meteen als het contrast bij 5 graden nog maar 700:1 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
XiN schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:55:
[...]

Volgens de review van Behardware zijn de kleuren inderdaad al meteen vrij goed bij die monitor(deltaE gemiddeld = 2,5)
En dat betekent? :)

Ik heb dat Magictune maar weggelaten, beetje videokaart settings getweaked. En volgens mij is het wel redelijk goed zo. Is er ook een simpele test? Die tests en config tools uit de topic start wordt ik niet echt wijs uit. Maar dat kan ook aan mijn kennis van zaken liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij Behardware meten ze tegenwoordig het verschil tussen de kleur die een monitor(zonder kalibratie) weergeeft en de kleur die weergegeven moet worden, en dat verschil wordt uitgedrukt in een aantal deltaE
Dit doen ze bij achtien kleuren, en het gemiddelde daarvan is dus die gemiddelde deltaE.

Om een beetje mee te vergelijken:
Een DeltaE van 1 zou betekenen dat de kleurweergave zo goe als perfect is, een delataE van 2 betekent dat je het verschil met het menselijke oog eigenlijk niet kan zien, en een deltaE van drie is al vrij goed.
De laagste delataE die gehaald is tot nu toe is 1,7 door een dure Eizo monitor, daarna 2,2 door een paar 19" proffesionele monitoren, en daarna 2,5 door de 970P en 770P.
Hier kan je de 970P vergelijken met een aantal andere 19" monitoren.
zneek schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:16:
Ik heb dat Magictune maar weggelaten, beetje videokaart settings getweaked. En volgens mij is het wel redelijk goed zo. Is er ook een simpele test? Die tests en config tools uit de topic start wordt ik niet echt wijs uit. Maar dat kan ook aan mijn kennis van zaken liggen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/monitor_test_txt22.png
Dat plaatje is een vrij simpele test.
Als je een perfecte kleurweergave hebt(deltaE=0) dan ziet dat eruit als een egaal grijs vlak, en als je een lage deltaE hebt(3 ofzo) dan moet het er ook nog wel vrij egaal grijs uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
XiN schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:21:
[...]

Bij Behardware meten ze tegenwoordig het verschil tussen de kleur die een monitor(zonder kalibratie) weergeeft en de kleur die weergegeven moet worden, en dat verschil wordt uitgedrukt in een aantal deltaE
Dit doen ze bij achtien kleuren, en het gemiddelde daarvan is dus die gemiddelde deltaE.

Om een beetje mee te vergelijken:
Een DeltaE van 1 zou betekenen dat de kleurweergave zo goe als perfect is, een delataE van 2 betekent dat je het verschil met het menselijke oog eigenlijk niet kan zien, en een deltaE van drie is al vrij goed.
De laagste delataE die gehaald is tot nu toe is 1,7 door een dure Eizo monitor, daarna 2,2 door een paar 19" proffesionele monitoren, en daarna 2,5 door de 970P en 770P.
Hier kan je de 970P vergelijken met een aantal andere 19" monitoren.
Ahah, thnx voor de uitleg
[afbeelding]
Dat plaatje is een vrij simpele test.
Als je een perfecte kleurweergave hebt(deltaE=0) dan ziet dat eruit als een egaal grijs vlak, en als je een lage deltaE hebt(3 ofzo) dan moet het er ook nog wel vrij egaal grijs uitzien.
Ik zie 2 verticale banen met zeer fijne streepjes, op beide 19" tft's die ik heb, 970p en E481s. Wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zneek schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:20:
Ik zie 2 verticale banen met zeer fijne streepjes, op beide 19" tft's die ik heb, 970p en E481s. Wat betekent dat?
Als je van een afstantje kijkt dan zie je als het goed is de streepjes niet meer.
Zie je dan nog oneffenheden of niet?
Het plaatje is ongeveer zo opgebouwd:
brijs-zwart en wit mengsel-grijs-zwart en wit mengsel-grijs.
Als het grijs donkerder is dan het zwart-wit mengsel dan moet je een gamma-correctie van boven de 1 instellen, als het grijs lichter is dan moet je een gamma-correctie van onder de 1 gebruiken, als het grijs er blauw uitziet dan moet je de gamma-correctie voor blauw iets onder de 1 zetten enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die zie ik ook op mijn 930BF. Enige uitleg?

Lol ok bedankt voor de uitleg. Na ja ik ga niet zitte klote meer ik vindt het wel best zo.

Nog even 1 ding: als de mensen hier met een 930BF zitten te internetten, gebruiken jullie dan ook die automatische internetstand daarvoor? Ik iig niet, dan vindt ik het zo grauw en kleurloos overkomen. Ik heb hem nu 99% van de tijd op de gamestand staan, maar dan wel de helderheid via me videokaart ietsje lager gezet, want anders is het weer net iets te helder allemaal.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
XiN schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:26:
[...]

Als je van een afstantje kijkt dan zie je als het goed is de streepjes niet meer.
Zie je dan nog oneffenheden of niet?
Het plaatje is ongeveer zo opgebouwd:
brijs-zwart en wit mengsel-grijs-zwart en wit mengsel-grijs.
Als het grijs donkerder is dan het zwart-wit mengsel dan moet je een gamma-correctie van boven de 1 instellen, als het grijs lichter is dan moet je een gamma-correctie van onder de 1 gebruiken, als het grijs er blauw uitziet dan moet je de gamma-correctie voor blauw iets onder de 1 zetten enz...
Ah, daar moet ik even voor gaan zitten. Het ziet er standaard al best redelijk uit, kwestie van tweaken.

Zijn er ook standaard color profiles te downloaden? Ik heb er een hele bak op mijn pc, meegeinstalled met Photoshop vermoed ik.

Maar in principe zou ik niet zoveel hoeven doen toch? als uit die test al kwam dat de 970p ongetweaked al op 2.5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik kan niet zo snel een icm bestand vinden voor de 970P...
Let trouwens op dat sommige icm bestanden niets meer doen dan informatie geven over het spectrum dat de monitor weer kan geven...
Verder klopt het dat je niet zo heel veel eraan hoeft te veranderen, dus als je via de videokaartdrivers op exotische instellingen uitkomt dan weet je al dat je het fout doet...

Hoe ziet dat plaatje er standaard eigenlik ongeveer uit?
Ik gok op een licht blauw-geel-blauw-geel-blauw patroon, klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
XiN schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:46:
Hoe ziet dat plaatje er standaard eigenlik ongeveer uit?
Ik gok op een licht blauw-geel-blauw-geel-blauw patroon, klopt dat ook?
Nou, ik kan geen blauw ontdekken.
egaal grijs -> geel-bruin/donkergrijs-achtig gestreept -> egaal grijs -> geel-bruin/donkergrijs-achtig gestreept -> egaal grijs

Ik zie zeker geen andere kleuren. Het loopt van egaal naar zeer fijn horizontaal gestreept (met iets van geel/bruinig afgewissel met donkergrijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
hm...
Dat zou moeten betekenen dat wit een klein beetje gelig is...
Merk je dat tijdens het normale gebruik ook(dat wit gelig is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem op mijn 970P, maar ik heb MagicTune d'r niet op staan dus kheb waarschijnlijk weinig zeggenschap dan. Hoewel ik op t moment zeer tevree ben over de kleuren settings zoals ik ze nu
heb mbv de Nvidia tools.

Het wit is imo echt wit hier, niet 'gelig' wit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18

MaxPoweR

-=StopTech=-

Waar stel ik de gamma correctie mee in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij je videokaartdrivers, die hebben meestal een tabblad voor de kleurcorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwns evaring meet het kopene van een tft bij media markt?

Is het mogelijk om eerst een tft voor een paar dagen 'te testen' bekijken en dan als het beeld me niet aan staat hem dan als nog weer terug doe en mijn geld terug krijg?

Heb namelijk daar de sony SDM-HX95 gezien en die zag er echt goed uit maar nu wil ik ook ff thuis kijken hoe het is met photoshop enz. en als het tegen valt wil ik hem zonder problemen terug kunnen doen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 930BF vorige week bij de Mediamarkt gekocht. Binnen 2 weken mag je ruilen als je dooie pixels hebt e.d of andere gebreken. Over het eerst 'even' uittesten weet ik zo snel niet. Denk niet dat ze daar heel erg happig op zijn eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee daar zat ik ook al aan te denken zal wel eerst vragen of het mogelijk is

zou wel beter zijn als het zouden doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
XiN schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:30:
hm...
Dat zou moeten betekenen dat wit een klein beetje gelig is...
Merk je dat tijdens het normale gebruik ook(dat wit gelig is)?
Nee, niet echt. Hoewel ik wel het idee heb dat er iets teveel rood in het beeld zit. Maar dat komt misschien omdat ik normaal gesproken blauw iets hoger zet, de "cool" setting zeg maar.

Hoe controleer je dat het best trouwens? Overdag met vol daglicht? Of juist 's avonds in een donkere omgeving?

Zijn er ook betere tooltjes dan de standaard nvidia driver tools om die kleuren in te stellen? Met wat test afbeeldingen erin? Of zal ik gewoon dat Magictune installen? Die slaat de settings op in de monitor toch? Dus dan zou ik in kunnen stellen, en dan Magictune er weer af knallen, toch?

Trouwens, het beeld van de 970p is errug mooi. Dat plaatje met die wit-zwart gradient uit deel 15 is echt een gradient op mijn 970p, terwijl ik op mijn E481s echt "randen" zie, fijntjes, maar ik zie ze wel. Ben tot zover meer dan tevreden, zwart = goed donker, en backlight bleeding = 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zneek schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:51:
Hoe controleer je dat het best trouwens? Overdag met vol daglicht? Of juist 's avonds in een donkere omgeving?
Overdag op een bewolkte dag.
Eerst je monitor een groot wit vlak weer laten geven, dan een tijdje naar de lucht staren tot je ogen eraan gewend zijn, en dan weer naar je monitor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zneek schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:51:
Of zal ik gewoon dat Magictune installen? Die slaat de settings op in de monitor toch? Dus dan zou ik in kunnen stellen, en dan Magictune er weer af knallen, toch?
Dat kan.
Ik heb geen idee hoe goed Magictune de kleuren verbetert, ik hoor er zowel positieve als negatieve ervaringen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Een paar dagen geleden is mijn oude 15" iiyama tft overleden :( Logisch dat er een nieuwe monitor moet komen, en dat dit wederom een tft moet zijn. Een jaar of 5 geleden was mijn keuze op de iiyama gevallen vanwegen de zeer uitgebreide instelmogelijkheden en de beschikbaarheid van een DVI aansluiting. De afgelopen 5 jaar hing de monitor dan ook altijd aan de DVI aansluiting van mijn grafische kaart.

Op dit moment lijkt mij de Acer AL1916Ws de ideale monitor voor mij. Een mooie monitor met een voor mij ideale resolutie, aangezien ik graag meer pixels in de breedte wil hebben. Dit in combinatie met een wel heel aantrekkelijke prijs lijkt dit de ideale monitor. Één maar: het ding heeft geen DVI :|

Mijn vraag: ik heb altijd met een dvi-scherm gewerkt. Ga ik met deze acer met enkel een d-sub aansluiting in kwaliteit/scherpte achteruit? Ik gebruik het scherm NIET om te gamen. puur programmeer/internet/office en wat film werk. Is dit scherm wat, of kan ik echt beter voor een normaal 17"/19" tft met dvi gaan? Ik heb al wat reviews over dit tft gelezen, maar geen enkele kan mij uitsluitsel over dit probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Thefirstikke schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:38:
Een paar dagen geleden is mijn oude 15" iiyama tft overleden :( Logisch dat er een nieuwe monitor moet komen, en dat dit wederom een tft moet zijn. Een jaar of 5 geleden was mijn keuze op de iiyama gevallen vanwegen de zeer uitgebreide instelmogelijkheden en de beschikbaarheid van een DVI aansluiting. De afgelopen 5 jaar hing de monitor dan ook altijd aan de DVI aansluiting van mijn grafische kaart.

Op dit moment lijkt mij de Acer AL1916Ws de ideale monitor voor mij. Een mooie monitor met een voor mij ideale resolutie, aangezien ik graag meer pixels in de breedte wil hebben. Dit in combinatie met een wel heel aantrekkelijke prijs lijkt dit de ideale monitor. Één maar: het ding heeft geen DVI :|

Mijn vraag: ik heb altijd met een dvi-scherm gewerkt. Ga ik met deze acer met enkel een d-sub aansluiting in kwaliteit/scherpte achteruit? Ik gebruik het scherm NIET om te gamen. puur programmeer/internet/office en wat film werk. Is dit scherm wat, of kan ik echt beter voor een normaal 17"/19" tft met dvi gaan? Ik heb al wat reviews over dit tft gelezen, maar geen enkele kan mij uitsluitsel over dit probleem geven.
Ik krijg morgen de Mirai DML-519W100 binnen, deze is nagenoeg hetzellfde als de acer al1916Ws, maar met DVI. zie ook mijn eerdere post met meer informatie over dit scherm. Ik zal overigens pas een week erna wat kunnen vertellen over het scherm, want ik heb de komende week toetsweek :(

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 15-01-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Het merk Mirai zegt mij alleen vrij weinig. Ik twijfel (waarschijnlijk onterecht) alleen over de levensduur en garantie regelingen bij een produkt van een dergelijk onbekend merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Thefirstikke schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:48:
Bedankt voor de tip! Het merk Mirai zegt mij alleen vrij weinig. Ik twijfel (waarschijnlijk onterecht) alleen over de levensduur en garantie regelingen bij een produkt van een dergelijk onbekend merk...
Mirai is het eigen merk van de paneelmaker Nexgen (als ik het goed begrepen heb), Nexgen heeft ook panelen gefabriceerd van een aantal Iiyama schermen. Dat de naam Mirai jou niks zegt is niet zo vreemd aangezien er op www.nl-mirai.com ook nog "under construction" staat, ik denk dus dat het merk vrij nieuw is.

Hoe het met garantie enzo zit weet ik niet, ik maak me daar zelf ook nooit zo druk om, want ik heb nog nooit iets terug moeten sturen voor rma.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzle op 15-01-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Gamma=2.2 krijg ik niet echt helemaal egaal grijs met de gamma instelling op een 930BF.Wel zie ik op een gegeven moment bij het instellen van de gamma dat de streepje van grote veranderd? Zijn de lange streepjes of de korte streepje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik heb wat meer informatie gevonden met betrekking tot Mirai: Mirai is het huismerk van de Chi Mei Group uit Taiwan en betekent "toekomst" in het Japans. Deze group bestaat al langer dan 40 jaar en produceert LCD panels voor phones, laptops en tft's. De panelen worden, zoals we allen nu wel weten, geproduceerd voor OEM klanten waaronder iiyama, door het onderdeel Nexgen. Nu beginnen ze dus met hun eigen merk, en hebben ze fabrieken in Taiwan, China en Duitsland. De LCD schermen voor onze markt komen uit Duitsland, en de Europese service wordt geregeld in Hoofddorp.

Ik denk overigens dat het misschien tijd wordt voor een apart topic voor de breedbeeldschermen. In de winkel waar ik werk zie ik dat de breedbeeldschermen steeds meer worden verkocht, en dit topic zou een zooitje worden als alles hierin wordt gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MaxPoweR schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:22:
Gamma=2.2 krijg ik niet echt helemaal egaal grijs met de gamma instelling op een 930BF.Wel zie ik op een gegeven moment bij het instellen van de gamma dat de streepje van grote veranderd? Zijn de lange streepjes of de korte streepje goed?
De streepjes kunnen inderdaad van grootte veranderen bij verschillende gamma-instellingen.
En of groot of klein het beste is? de streepjes moeten niet te groot en niet te klein zijn...
de lengte van de streepjes daar zou ik niet teveel op letten, je kan er beter naar kijken wanneer het het meeste op een egaal vlak lijkt.

Verder is het mischien ook handig om te weten dat je met de gamma-instelling van je videokaartdriver waarschijnlijk een stuk preciezer in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
nfm schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:30:
Ik denk overigens dat het misschien tijd wordt voor een apart topic voor de breedbeeldschermen. In de winkel waar ik werk zie ik dat de breedbeeldschermen steeds meer worden verkocht, en dit topic zou een zooitje worden als alles hierin wordt gegooid.
Waarom zou dit topic een zooitje worden als er ook breedbeeldmonitoren in voorkomen?
als alle breedbeeldmonitoren erin komen wordt het inderdaad rotzooi, maar als je(net als bij de 5:4 monitoren) alleen de betere in de startpost zet dan moet het volgens mij wel kunnen...

Maar nu we het toch hebben over het topic enzo...
Ik vraag me af of ik de enige ben die zich afvraagt wat de P19-2 en de HS95PB nog in de startpost doen.

De P19-2 is duurder dan de 970P, is minder snel, en heeft minder mooie kleuren(Hieronder staat eerst het plaatje voor de P19-2, dan voor de 970P).Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/13/IMG0013102.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/717/36_66_105.jpg
De meeste bezoekers van dit forum zijn het blijkbaar met me eens, want de laatste userreview over de P19-2 stond ongeveer in deel 8.

De HS95P is ook duirder van de 970P, en komt zelf in de buurt van de prijs van de S1910.
De kleurweergave na kleurcorrectie is wel best goed(jammer genoeg geen metingen van de kleurkwaliteit voor correctie), maar jammer genoeg is de monitor behoorlijk traag en is het in de praktijk niet zo heel hoog(zo'n 400:1-500:1). verder zou de kijkhoek van deze monitor vrij goed zijn volgens Behardware, maar dat geld alleen in het donker omdat in daglicht de reflecties de boel verpesten.
Ik denk dat je je geld beter aan een 970P of een S1910 kan uitgeven, dan heb je geen reflecties, goede kleurweergave, hoog contrast(1000:1), en nog een redelijke snelheid.

Als ik de komende 24 uur geen goede redenen hoor om deze monitoren in de startpost te laten dan gooi ik ze eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
nfm schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:30:
[...]
Ik zie dit idee wel zitten eigenlijk.
even een poll aangemaakt:
Poll: Moet er een apart topic voor breedbeeld tft's komen?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=110477&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 35% gewijzigd door Jazzle op 15-01-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

XiN schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:23:
[...]
Verder is het mischien ook handig om te weten dat je met de gamma-instelling van je videokaartdriver waarschijnlijk een stuk preciezer in kan stellen.
Dat heb ik ook gedaan en heb de gamma in MagicTune nu op 3 gezet (donker), het vak nog grijzer maken dan nu gaat niet. Thanks XiN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Is het trouwens de bedoeling dat er alleen 19" Breedbeeld tft's komen in het (eventuele) topic, of ook grotere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als het in dit topic komt dan gaat het alleen om de 19" monitoren, en als het in een apart topic komt dan is het aan de topicstarter om te beslissen.(ik weet niet wie dat gaat worden).
Ik denk perzoonlijk dat het wel handig is om de 17"en de 19" monitoren van elkaar te scheiden.
De breedbeeldmonitoren van 20" en groter zitten al in het 20"+ topic...

[ Voor 15% gewijzigd door n-i-x op 16-01-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed id imo, zo'n apart breedbeeld thread.

Op Amerikaanse fora merk ik sowieso dat breedbeeld daar echt is ingeburgerd.
Als je daar je 970P foto's laat zien vragen ze of t een goed scherm zou zijn voor
bijv. Xbox360 spelen @ 1280 x 720 en allerlei andere non native resoluties en
aspect ratios :/

Dus, ik denk dat veel Amerikanen eigenlijk t liefst breedbeeld lcd's willen ;
voor niet alleen puur pc gebruik, maar echt media center multi purpose style.

De wensen van doelgroepen pc 4:3 en breedbeeld lcd verschillen imho dus genoeg
dat een aparte breedbeeld thread een goed idee is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:22:
[...]
Een zwarte versie kun je in in NL naar fluiten.
Daar ben ik ook steeds banger voor aan het worden, maar ik wil geen wit scherm. Wat zou een goed
zwart scherm zijn met vergelijkbare specificaties? Die Viewsonic VP930B is me te duur, en kan ik
nergens in het echt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Mierenneukvraagje voor de mensen met een 930BF.
Hebben jullie ook dat bovenin het scherm tussen waar het zichtbare beeld stopt, tot de rand, een zwarte ruimte zit die groter is dan aan de onderkant? Dit is ook rechts het geval, maar aan de linker kant weer niet. Het beeld wordt dus niet helemaal gevuld, ter hoogte van 3 pixels bovenin blijft het dus gewoon zwart. Het beeld is verder wel compleet. Dit viel me toevallig op. Heb dit bij beide schermen. Slordigheidsfoutje van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
benchMarc schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:38:
Hebben jullie ook dat bovenin het scherm tussen waar het zichtbare beeld stopt, tot de rand, een zwarte ruimte zit die groter is dan aan de onderkant? Dit is ook rechts het geval, maar aan de linker kant weer niet. Het beeld wordt dus niet helemaal gevuld, ter hoogte van 3 pixels bovenin blijft het dus gewoon zwart. Het beeld is verder wel compleet. Dit viel me toevallig op. Heb dit bij beide schermen. Slordigheidsfoutje van Samsung?
Ik heb geen 930BF, maar ik heb wel eens een monitor gezien waarbij dit ook zo was.
Die zwarte rand om alle pixels heen is vrij normaal, en dat ie aan de ene kant groter is dan de andere betekent dat het paneel niet helemaal in het midden van de behuizing staat, dus inderdaad een slordigheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:26:
Goed id imo, zo'n apart breedbeeld thread.

Op Amerikaanse fora merk ik sowieso dat breedbeeld daar echt is ingeburgerd.
Als je daar je 970P foto's laat zien vragen ze of t een goed scherm zou zijn voor
bijv. Xbox360 spelen @ 1280 x 720 en allerlei andere non native resoluties en
aspect ratios :/

Dus, ik denk dat veel Amerikanen eigenlijk t liefst breedbeeld lcd's willen ;
voor niet alleen puur pc gebruik, maar echt media center multi purpose style.

De wensen van doelgroepen pc 4:3 en breedbeeld lcd verschillen imho dus genoeg
dat een aparte breedbeeld thread een goed idee is.
Als je het op die manier ziet dan begrijp ik het wat beter, maar is het dan niet een goed idee om alletwee te doen?

Een apart topic voor mulimedia breedbeeldmonitoren, en dit topic voor pc-monitoren(zowel 5:4 als 16:10).
Er zijn namelijk ook breedbeeldschermen die gewoon alleen een DVI-ingang en een D-sub ingang hebben, en die dus overduidelijk als pc monitor bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook sinds langere tijd al een Samsung SyncMaster 930BF. En ik moet zeggen dat ik het een uitstekende monitor vind over het algemeen!

Ook voor mij was het even wennen qua kleuren, scherpte van het beeld, de lichtelijke backlight leakage, enz. Maar, hier ben ik na ruim 3 tot 4 maanden toch echt wel heel ver overheen. Het enigste waar ik me momenteel nog aan kan stren is de RTA functie. Deze zou volgens Samsung zelf een versnelling van het aan MS moeten opleveren. Nu zie ik echter wel een irritant probleem bij mijn monitor wanneer ik deze functie ingeschakeld heb. Het is namelijk zo dat wanneer de functie aan staat, er een lichtelijke witte waas achter de letters op het scherm zweeft wanneer ik bijvoorbeeld een Internet pagina langzaam naar beneden of naar boven toe scroll. Ook bij bijvoorbeeld het gooien van een granaat in een game, zie ik deze witte waas achter de granaat aan zweven. Iets dat me eerder eigenlijk nooit zo is opgevallen...

Heb ik hier te maken met een kapotte RTA functie, of is dit gewoon een bijproduct er van? Want, azodra ik de RTA functie uit zet, heb ik geen last meer van dit verschijnsel. Helaas is het dan wel zo dat het aantal MS van de monitor word opgekrikt naar 8 geloof ik. En dat kun je als je heel goed kijkt, lichtelijk opmerken. Ik heb ook al eens via Google gezocht naar dit probleem, maar vind er helaas totaal geen berichten over :(

Voor de rest vind ik de 930BF echt een top monitor! Mooie voet, strak schermpje, de knopjes zitten niet voor je neus, uitstekende beeldweergave, enz. Ook ik had eerder mijn bedenkingen over de TFT schermpjes, maar daar ben ik toch wel van terug gekomen! :) Binnekort kom ik nog even een plaatje posten van mijn "nieuwe" setup! ;) Was dit topic namelijk helemaal uit het oog verloren, en ik had nog zo beloofd om eventjes te laten weten, en te laten zien wat ik van mijn nieuwe monitor vond O+

Mocht iemand mij kunnen helpen met mijn probleem, dan hoor ik dat graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bjck schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:59:
[...]

'k Heb ook even staan twijfelen tussen Acer 1916W of 2016W en de Samsung 930BF bij de MediaMarkt. Vond persoonlijk beeld van de Acer minder mooi en vond hem er erg cheap uitzien ook. Neemt niet weg dat een wide-screen (zonder DVI dacht ik?) voor €299 of €399 (2011) niet echt prijzig is.

En twee wide-screens kan je ook boven elkaar bouwen ipv naast elkaar in dual opzet.

Gezien het gamen ging ik voor de 930BF vanwege wide-screen wat minder handig is en de Samsung is mijn inziens toch superieur boven de Acer.

Ik moet zeggen dat ik nogsteeds uiterst tevreden ben met de keuze en een 19inch TFT er in de winkel véél kleiner uit ziet dan op je bureau. Maar voor het prijsverschil en de lettergroote bij de native 1280x1024 resolutie je echt voor een 19 moet gaan.
dus ze hebben de 930BF ook bij de mediamarkt? weet je zo wat hij daar kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve week geleden nog 399 met 2 weken inruilgarantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:11:
Zelf heb ik ook sinds langere tijd al een Samsung SyncMaster 930BF. En ik moet zeggen dat ik het een uitstekende monitor vind over het algemeen!

Ook voor mij was het even wennen qua kleuren, scherpte van het beeld, de lichtelijke backlight leakage, enz. Maar, hier ben ik na ruim 3 tot 4 maanden toch echt wel heel ver overheen. Het enigste waar ik me momenteel nog aan kan stren is de RTA functie. Deze zou volgens Samsung zelf een versnelling van het aan MS moeten opleveren. Nu zie ik echter wel een irritant probleem bij mijn monitor wanneer ik deze functie ingeschakeld heb. Het is namelijk zo dat wanneer de functie aan staat, er een lichtelijke witte waas achter de letters op het scherm zweeft wanneer ik bijvoorbeeld een Internet pagina langzaam naar beneden of naar boven toe scroll. Ook bij bijvoorbeeld het gooien van een granaat in een game, zie ik deze witte waas achter de granaat aan zweven. Iets dat me eerder eigenlijk nooit zo is opgevallen...

Heb ik hier te maken met een kapotte RTA functie, of is dit gewoon een bijproduct er van? Want, azodra ik de RTA functie uit zet, heb ik geen last meer van dit verschijnsel. Helaas is het dan wel zo dat het aantal MS van de monitor word opgekrikt naar 8 geloof ik. En dat kun je als je heel goed kijkt, lichtelijk opmerken. Ik heb ook al eens via Google gezocht naar dit probleem, maar vind er helaas totaal geen berichten over :(

Voor de rest vind ik de 930BF echt een top monitor! Mooie voet, strak schermpje, de knopjes zitten niet voor je neus, uitstekende beeldweergave, enz. Ook ik had eerder mijn bedenkingen over de TFT schermpjes, maar daar ben ik toch wel van terug gekomen! :) Binnekort kom ik nog even een plaatje posten van mijn "nieuwe" setup! ;) Was dit topic namelijk helemaal uit het oog verloren, en ik had nog zo beloofd om eventjes te laten weten, en te laten zien wat ik van mijn nieuwe monitor vond O+

Mocht iemand mij kunnen helpen met mijn probleem, dan hoor ik dat graag! ;)
Waar zit die RTA functie? In de OSD kan ik em nergens vinden. Misschien komt dat omdat ik m'n schermen via DVI heb aangesloten?

Ik denk dat dat RTA ook aanstaat hier. Als ik met m'n muis over het grijze van GoT beweeg zie ik ook een spoor er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:11:
Het is namelijk zo dat wanneer de functie aan staat, er een lichtelijke witte waas achter de letters op het scherm zweeft wanneer ik bijvoorbeeld een Internet pagina langzaam naar beneden of naar boven toe scroll. Ook bij bijvoorbeeld het gooien van een granaat in een game, zie ik deze witte waas achter de granaat aan zweven. Iets dat me eerder eigenlijk nooit zo is opgevallen...

Heb ik hier te maken met een kapotte RTA functie, of is dit gewoon een bijproduct er van? Want, azodra ik de RTA functie uit zet, heb ik geen last meer van dit verschijnsel.
RTA staat bij mij ook aan en wat jij omschrijft is mij nog niet opgevallen. Heb hem ook pas een week maar al veel gegamed en gebruikt voor internet en zo... Ik heb hem aangesloten via DVI. Is je aansluiting via DVI of via analoog? Ik weet niet of het echt daarmee te maken kan hebben, maar het beeld op mijn oude 172X was met een analoge aansluiting minder goed dan met DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Chaoss schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:18:
[...]

dus ze hebben de 930BF ook bij de mediamarkt? weet je zo wat hij daar kost?
Heb hem er wel zien staan. Weet niet meer exact de prijs, maar weet wel dat het behoorlijk scheelde met de goedkoopste in de pricewatch. Pixelgarantie kan je ook opvangen met de
wettelijke "binnen 8 dagen retour" garantie. Als ie niet bevalt: terugsturen. Als ik het een beetje goed heb gevolgd, had bijna niemand dode pixels op een 930BF. Die van mij was ook 100% ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
benchMarc schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:38:
Hebben jullie ook dat bovenin het scherm tussen waar het zichtbare beeld stopt, tot de rand, een zwarte ruimte zit die groter is dan aan de onderkant? Dit is ook rechts het geval, maar aan de linker kant weer niet. Het beeld wordt dus niet helemaal gevuld, ter hoogte van 3 pixels bovenin blijft het dus gewoon zwart.
Op mijn 930 BF heb ik dat niet. Ziet er hier prima uitgelijnd uit... Rondom een even groot zwart randje van 1 mm, tussen het beeld en de kunststof omlijsting. Dit met DVI aansluiting. Ik weet niet of dit ook precies de rand van het raster is, of dat dit een gevolg is van de auto-adjust bij DVI. Bij analoog heb ik gemerkt, dat je het beeld zelf wat meer moet aanpassen omdat het met auto adjust niet altijd even mooi wordt afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil een 970p bestellen. Hier in belgie blijkt die ofwel veel te duur ofwel geven ze geen pixelgarantie.

Nu zou ik heb bij alternate of cool-prices willen bestellen, iemand hier positieve ervaringen mee of commentaar?

Liefst zou ik hem bij cool-prices bestellen omdat hij daar toch een stukje goedkoper staat.
Leveren deze snel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bij RTA aan zie ik achter de cursor witte vlekken bij het bewegen over een grijze gedeelte van een windows scherm, bij RTA uit zijn de witte vlekken er niet.

Waar ik me wel een beetje aan erger is dat het hele scherm niet geheel egaal van kleur is, je hoef maar ff met je hoofd te bewegen en het veranderd al van kleur. Hebben jullie dit verschijnsel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:09:
Hi,

Ik wil een 970p bestellen. Hier in belgie blijkt die ofwel veel te duur ofwel geven ze geen pixelgarantie.

Nu zou ik heb bij alternate of cool-prices willen bestellen, iemand hier positieve ervaringen mee of commentaar?

Liefst zou ik hem bij cool-prices bestellen omdat hij daar toch een stukje goedkoper staat.
Leveren deze snel?

Alvast bedankt!
Die van mij komt bij Cool-prices weg
Maandag besteld
Dinsdag betaald
Woensdag verzonden
Donderdag Silverline levert pakketje af aan DHL
Vrijdag in huis :)

Verliep dus prima, nou woon ik wel in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf erbij ... mijn 930BF-je roelt gewoon. _/-\o_ Mijn BF2 prestaties zijn erop verbeterd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:22:
Anderhalve week geleden nog 399 met 2 weken inruilgarantie :)
hmmm das niet supergoedkoop... bij norrod kost hij 365 meen ik, maar daar is hij uitverkocht... wordt eind van deze week pas weer geleverd... en dan is het afwachten hoeveel er besteld/gereserveerd zijn of ik wel eentje kan krijgen.

de mediamarkt heeft een laagste prijs garantie toch? norrod en mediamarkt zitten biede in lwarden... eens kijken of ze het waar kunnen maken met hun laagste prijs garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Belinea komt zo te zien ook met een nieuwe/andere versie van hun overdrive MVA scherm. De Belinea 101915 (No. 111921): http://www.prad.de/guide/screen2662.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Chaoss schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:03:
[...]

hmmm das niet supergoedkoop... bij norrod kost hij 365 meen ik, maar daar is hij uitverkocht... wordt eind van deze week pas weer geleverd... en dan is het afwachten hoeveel er besteld/gereserveerd zijn of ik wel eentje kan krijgen.

de mediamarkt heeft een laagste prijs garantie toch? norrod en mediamarkt zitten biede in lwarden... eens kijken of ze het waar kunnen maken met hun laagste prijs garantie.
Als ze die laagste prijzen nog hebben. Maar er zitten aardig wat eisen aan die garantie. o.a. moet het een normale zaak zijn (geen internet), binnen 10km van de Mediamarkt, moet op vooraad zijn en nog een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

AMD user schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:33:
[...]

Als ze die laagste prijzen nog hebben. Maar er zitten aardig wat eisen aan die garantie. o.a. moet het een normale zaak zijn (geen internet), binnen 10km van de Mediamarkt, moet op vooraad zijn en nog een paar dingen.
de eisen heb ik zojuist gevonden op de MM site:

[quote]
V Heeft Media Markt een laagste prijsgarantie?

A Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 30 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour.

Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden:
# Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
# Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 30 km.
# Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).
# Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten.
# Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
[\quote]

valt dus nog wel mee, norrod is een winkel waar je ook zo kunt kopen... en is zeker dichterbij dan 30km, uiteraard nieuw in doos etc. moet dus lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
StoneFox schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:14:
Belinea komt zo te zien ook met een nieuwe/andere versie van hun overdrive MVA scherm. De Belinea 101915 (No. 111921): http://www.prad.de/guide/screen2662.html
Zo te zien heeft ie alleen een andere behuizing dan de 101920...
En volgens deze pdf heeft ie ook ongeveer dezelfde ergonomie.
Als de prijs ook ongeveer gelijk is dan komt ie in de TS als alternatief voor de 101920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
MaxPoweR schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:11:
Bij RTA aan zie ik achter de cursor witte vlekken bij het bewegen over een grijze gedeelte van een windows scherm, bij RTA uit zijn de witte vlekken er niet.

Waar ik me wel een beetje aan erger is dat het hele scherm niet geheel egaal van kleur is, je hoef maar ff met je hoofd te bewegen en het veranderd al van kleur. Hebben jullie dit verschijnsel ook?
Jep. Maar hoe hoger je alle brightness en contrast zet, des te minder dat het zichtbaar is. Maar heeft er gewoon mee te maken dat die TN panels niet zo'n goede inkijkhoek hebben.

Hoe zet je btw dat RTA uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RTA functie zit verscholen in het menu, onder het tabje "setup". Dat menu'tje met die schuifknopjes, boven het info tekentje.

Zo te horen (lezen B) ) hebben nog wel meer mensen last van die RTA functie. Tja, als je er niet op let, dan zie je het waarschijnlijk niet, maar owee als je er op gaat letten! Het is trouwens wel zo dat ik dit niet bij alle achtergrond kleuren kan zien. Vooral bij het surfen op "GoT-grijs" kan ik het erg goed zien. Maar goed, je kunt het wel uitzetten. Alhoewel ik natuurlijk wel voor een 4 MS monitor betaald heb, en maar 8 MS krijg nu. Beetje bezijkte boel natuurlijk...

Misschien een optie om hier eens een mailtje over naar Samsung te sturen, en eens navraag te doen over wat hier nu eigenlijk de bedoeling van is :)

Edit: Dat de kleuren nogal wisselen bij verandering van de kijkhoek ligt inderdaad aan het soort paneel dat voor deze monitor gebruikt is. Bij dat ander soort heb je er inderdaad niet zo veel last van wat ik weet. Maar, die zijn daarbij eigenlijk niet echt geschikt om mee te gamen. Ach, je went er snel genoeg aan. En tenslotte zit je normaal gesproken toch altijd recht voor je monitor. Tenminste, ik persoonlijk wel!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee ok ik had hem ook bij een zaak bij mij in de buurt voor 365 kunnen halen, maar dan had ik wel ook nog voor 25 euro pixelgarantie erbij moeten kopen. Maar ik was bij de Mediamarkt en ik vroeg aan die verkoper hoe het zat met pixelgarantie, daar deden ze niet aan, maar als ik een dode pixel of subpixel zou vinden, kon ik hem binnen 2 weken omruilen. Dus ik had hem daar maar gekocht, van dat tientje xtra lig ik niet zo wakker.

Gelukkig na 2 weken nog geen dode pixels of subpixels te bekennen. Ben zowiezo erg tevreden met dit scherm, kwam van een IBM L190, en het verschil is tog wel te merken, vooral qua contrast en helderheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:31:
[...]
Jep. Maar hoe hoger je alle brightness en contrast zet, des te minder dat het zichtbaar is. Maar heeft er gewoon mee te maken dat die TN panels niet zo'n goede inkijkhoek hebben.

Hoe zet je btw dat RTA uit?
Idd ik merk er echt niks van, maarja bij mij staat ie dan ook op 75 brightness en 80 contrast.
RTA uitzetten doe je door naar de setup te gaan, zie je vanzelf RTA staan, was dacht ik al eerder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik heb 2 jaar geleden een 710T 17" TFT gekocht, is de 930BF kwa beeldkwaliteit vergelijkbaar? ik heb bv geen zin in een minder grote kijkhoek...

mn vriendin heeft nog een 19"CRT, zij krijgt mijn 710T vandaar dat ik/we nu een 19"TFT voor erbij zoeken... maar ik heb geen zin om er kwa kwaliteit op achteruit te gaan :+ ben altijd goed tevreden geweest met de 710T

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 17-01-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
[...]

Mijn 930BF komt ook bij Cool-prices vandaan. Nu nog 18 op voorraad. Heb 362 incl. verzendkosten betaald. Zaterdag besteld en betaald. Dinsdag afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff iets over de zwarte 970p, is het niet zo dat de zwarte niet in Europa verkrijgbaar is vanwege de richtlijn dat de monitors moeten voldoen aan de TCO '03 norm? EN dat de zwarte TCO '99 norm hebben? Of zit ik er naast? Ik was vorige week in de mediamarkt waar ik voor het eerst de 970p zag en nu wil ik graag een zwarte 970 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah ! Vertel me 1 goeie reden waarom een 970P met zwarte behuizing niet zou voldoen aan de TCO 03 norm ? Hetzelfde panel en electronica hoor.

Ik durf te wedden dat de zwarte versie gewoon niet te verkrijgen is omdat het waarschijnlijk voor Samsung meer winstgevend is om voorlopig louter wit/zilveren versies te produceren & verschepen.

btw,
Afbeeldingslocatie: http://www.captech.se/ecom/images/thumbs/tn6101429.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://news.sina.com.tw/images/63/04/630406.JPG

+

zilver/metallic kleurig keyboard = cool 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:50:
De RTA functie zit verscholen in het menu, onder het tabje "setup". Dat menu'tje met die schuifknopjes, boven het info tekentje.

Zo te horen (lezen B) ) hebben nog wel meer mensen last van die RTA functie. Tja, als je er niet op let, dan zie je het waarschijnlijk niet, maar owee als je er op gaat letten! Het is trouwens wel zo dat ik dit niet bij alle achtergrond kleuren kan zien. Vooral bij het surfen op "GoT-grijs" kan ik het erg goed zien. Maar goed, je kunt het wel uitzetten. Alhoewel ik natuurlijk wel voor een 4 MS monitor betaald heb, en maar 8 MS krijg nu. Beetje bezijkte boel natuurlijk...

Misschien een optie om hier eens een mailtje over naar Samsung te sturen, en eens navraag te doen over wat hier nu eigenlijk de bedoeling van is :)

Edit: Dat de kleuren nogal wisselen bij verandering van de kijkhoek ligt inderdaad aan het soort paneel dat voor deze monitor gebruikt is. Bij dat ander soort heb je er inderdaad niet zo veel last van wat ik weet. Maar, die zijn daarbij eigenlijk niet echt geschikt om mee te gamen. Ach, je went er snel genoeg aan. En tenslotte zit je normaal gesproken toch altijd recht voor je monitor. Tenminste, ik persoonlijk wel!
Euhm.. heel apart. Ik heb die functie RTA dus gewoon niet?
Kan het zijn omdat ik dual monitor draai ofzo, of wat is dat voor vreemde zooi? :|

Onder setup heb ik 3 dingen: Auto source, Image reset en Color reset.

[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 17-01-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:02:
Hahah ! Vertel me 1 goeie reden waarom een 970P met zwarte behuizing niet zou voldoen aan de TCO 03 norm ? Hetzelfde panel en electronica hoor.

Ik durf te wedden dat de zwarte versie gewoon niet te verkrijgen is omdat het waarschijnlijk voor Samsung meer winstgevend is om voorlopig louter wit/zilveren versies te produceren & verschepen.
De zwarte behuizing geeft teveel contrast met het lichte scherm. Is vermoeiend voor de ogen.
Vandaar de lagere TCO norm bij schermen met een zwarte behuizing.
Heeft dus niets te maken met kwaliteit van het panel zelf.

De lagere TCO norm zie je ook bij andere fabrikanten in het geval van een zwarte behuizing.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:02:

Een of andere figuur die zichzelf slim vondt heeft bedacht dat een zwarte monitor vermoeiender voor de ogen zou zijn, en dus een lagere norm krijgt.
Maar ook monitoren met een oudere norm mogen verkocht worden, en Samsung moet na al die meiltjes die ze erover hebben gehad toch wel door hebben dat er genoeg vraag is naar een zwarte, dus ik denk niet dat dat echt de reden is waarom ie niet verkocht wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Wat ik me afvraag, waarop baseren jullie de keuze om een 19" tft aan te schaffen? In 99 van de 100 gevallen is de resolutie van een 19" tft gelijk aan de resolutie van een 17" scherm. Dus daarvoor hoef je het niet te doen. Een 19" tft heeft alleen grotere pixels, en vaak een hogere prijs. Als ik een groter scherm koop, wil ik ook een daarbij horende hogere resolutie zodat ik meer informatie op mijn scherm kwijt kan. Ik vind persoonlijk 19" tft's dan ook totaal overbodig, zeker gezien het feit dat 1280x1024 niet een extreem hoge resolutie is voor een 17" scherm, laat staan voor een 19"....
Menigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Claude schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:53:
[...]

De zwarte behuizing geeft teveel contrast met het lichte scherm. Is vermoeiend voor de ogen.
Vandaar de lagere TCO norm bij schermen met een zwarte behuizing.
Heeft dus niets te maken met kwaliteit van het panel zelf.

De lagere TCO norm zie je ook bij andere fabrikanten in het geval van een zwarte behuizing.
Dan is het toch raar dat de 930bf een zwarte behuizing heeft en als een dolle verkocht wordt, het zal idd wel niet de echte reden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:24

woutur

Klauwtjes uit!

Och bij mij is het makkelijk. Groter is beter. Klaar.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie framerates ingame @ native resolution bijv. :)

tco 99 ivm ogen stress icm zwarte behuizing ? die's nieuw voor mij lol
maar niemand kan ontkennen dat 1 'witte behuizing' productielijn goedkoper
is dan nog een een 'zwarte behuizing' productielijn d'r bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Goeie framerates ingame @ native resolution bijv. :)
Dat kan een 17" toch net zo goed :?

[ Voor 5% gewijzigd door Thefirstikke op 17-01-2006 16:19 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.