Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
ThinkPadd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:36:
[...]

Als ik die list van spellen zie bij Cedega, dat had ik niet verwacht zeg!. Call of duty 2, GTA San Andreas, Half Life 2. Het werkt allemaal! :) . Nu moet ik alleen nog kiezen welke distro ik nodig heb.
Let wel: je hebt "maar" een P3 600, dat houdt niet over voor die spellen die je noemt he. :)
Gelukkig heb je een GF4, en maakt nVidia best goede drivers (goede ervaringen mee iig). En welke distro... van Ubuntu kun je een live-CD downloaden, die kun je zonder installatie testen. Van Suse weet niet of er zo'n versie is... Maarja er zijn ook andere distro's als Mandriva die erg goed zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben voor het volgende systeem
  • AMD K6-300
  • 256mb pc100
  • 10gb Quantum hd
op zoek naar een zo klein mogelijke linux distro waarmee ik het volgende kan
  • routeren/firewall van een netwerk
  • hosten van een gameserver (counterstrike 1 oid, niet al te zwaar dus)
  • netwerk harde schijf die ook via ftp ergens anders te benaderen is
Is dit mogelijk of zijn mijn eisen (met name het gamen) te zwaar voor deze specs??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
HetWonder schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:55:
Ik ben voor het volgende systeem
  • AMD K6-300
  • 256mb pc100
  • 10gb Quantum hd
op zoek naar een zo klein mogelijke linux distro waarmee ik het volgende kan
  • routeren/firewall van een netwerk
  • hosten van een gameserver (counterstrike 1 oid, niet al te zwaar dus)
  • netwerk harde schijf die ook via ftp ergens anders te benaderen is
Is dit mogelijk of zijn mijn eisen (met name het gamen) te zwaar voor deze specs??
Ik denk dat 95% van de distro's hiervoor geschikt is!
Het installeren zal voor een leek een moeilijkere taak zijn dan het vinden van de goede distro.
Ik zou richting een debian/slackware/centos kijken en dan zonder grafische omgeving installeren.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Oja ik heb nog één eis niet opgeschreven die best belangrijk is...
  • het op afstand kunnen configureren van het ding (in de browser oid) aangezien er geen monitor, toetsenbord etc. op komen te zitten.
Dat verandert die 95% denk ik wel...

Btw linux leek ben ik niet zozeer, wel met het gebruik van linux als router/server. Installatie zal dus niet zo lastig worden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
HetWonder schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:03:
Oja ik heb nog één eis niet opgeschreven die best belangrijk is...
  • het op afstand kunnen configureren van het ding (in de browser oid) aangezien er geen monitor, toetsenbord etc. op komen te zitten.
Dat verandert die 95% denk ik wel...

Btw linux leek ben ik niet zozeer, wel met het gebruik van linux als router/server. Installatie zal dus niet zo lastig worden.
Installeren kan iedereen, configureren is wat lastiger.

En nee dat veranderd die 95% niet, ik denk dat 99% van de distro's sshd meeleveren of als packet aanbieden. Aangezien je toch voor het configureren met de shell moet om leren gaan kun je daarna net zo makkelijk doorgaan in SSH

In een browser configureren heb ik geen verstand van, ssh is makkelijker denk ik!

Een distro is nix anders als een samenraapsel van software dus eigenlijk kun je elke distro voor elk doeleinde inzetten als je het een beetje naar je hand zet.

Een server is bijna nooit met monitor ;) is alleen nodig als er een hardware of netwerk probleem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb namelijk <ooit> eens een linux distro gezien die je puur als browser os moest gebruiken en installeren. cd d'r in, installeren en na de reboot alles configureren in de browser op een andere px. Dat lijkt me veel makkelijker dan eerst te gaan leren om te gaan met de console. De basisdingetjes kan ik toch al en het hoeft niks ingewikkelds te worden, zolang het maar werkt. Knutselen in de console lijkt me dus onnodig veel moeite. Iemand enig idee wat voor distro ik dan hebben moet?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dit ziet er precies uit zoals ik het hebben moet:

http://mulinux.dotsrc.org/download.html

iemand ervaring mee?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Ik zoek een distributie met de volgende eisen:

- moet van usb stick te booten zijn
- moet op een 128 mb usb stick passen
- moet bij het booten gelijk een rdp connectie naar een Windows server (2003) maken met de waarden die ingesteld zijn
- moet een breed skala aan netwerkkaarten ondersteunen
- en moet een breed skala aan videokaarten ondersteunen

Heeft iemand hiervoor nog suggesties welke distributie hiervoor gebruikt kan worden?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:18:
Ik zoek een distributie met de volgende eisen:

- moet van usb stick te booten zijn
- moet op een 128 mb usb stick passen
- moet bij het booten gelijk een rdp connectie naar een Windows server (2003) maken met de waarden die ingesteld zijn

Heeft iemand hiervoor nog suggesties welke distributie hiervoor gebruikt kan worden?
http://www.damnsmalllinux.org/

- 50 MB
- Kan op een USB stick
- Remote Desktop zit erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:07:
[...]

http://www.damnsmalllinux.org/

- 50 MB
- Kan op een USB stick
- Remote Desktop zit erbij
Ok daar had ik ook al wel aan gedacht, maar voldoet die wel aan de laatste 3 eisen?
EngelF schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje op zoek, maar nog geen geschikte linux distro gevonden. Misschien dat iemand hier iets weet.

Eisen:

- moet werken op mijn 486 SX 25 laptop met 8MB RAM
- aangezien die geen CDROM, netwerk en/of USB heeft blijven alleen floppies over als installatiemedium
- moet een complete gcc (C en C++) ontwikkelomgeving hebben
- X server niet nodig (SVGAlib wel)
- multi-user niet nodig (mag wel, maar werk voornamelijk alleen in single user mode)
- beetje recente kernel (liefst 2.6.x maar 2.4.x mag ook)
- liefst libc versie 6.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

een 486SX is -echt- te zwak voor wat je wil. Misschien draait een 2.2 kernel nog, maar ik betwijfel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Yapser schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:34:
een 486SX is -echt- te zwak voor wat je wil. Misschien draait een 2.2 kernel nog, maar ik betwijfel dat.
Mwah zo'n 2.6 kernel boot wel gok ik, maar of het vooruit te branden is... ik denk het niet.
Ik zou denk ik een hele oude versie van Slackware bijvoorbeeld installeren. Ik heb het ook best aardig draaiend gekregen op een 386 met 8MB RAM. Dat was Slackware 7.1 dacht ik. X ging ook nog vrij redelijk maar je moet niet teveel verwachten qua snelheid.
Waarom je op de 486 een complete ontwikkelomgeving wil draaien ontgaat me een beetje: het gaat echt achterlijk lang duren om een klein programma'tje al te compilen. Ik zou 'm dan meer als thin client gebruiken, dan is het wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:40:
[...]

Mwah zo'n 2.6 kernel boot wel gok ik, maar of het vooruit te branden is... ik denk het niet.
Ik zou denk ik een hele oude versie van Slackware bijvoorbeeld installeren. Ik heb het ook best aardig draaiend gekregen op een 386 met 8MB RAM. Dat was Slackware 7.1 dacht ik. X ging ook nog vrij redelijk maar je moet niet teveel verwachten qua snelheid.
Waarom je op de 486 een complete ontwikkelomgeving wil draaien ontgaat me een beetje: het gaat echt achterlijk lang duren om een klein programma'tje al te compilen. Ik zou 'm dan meer als thin client gebruiken, dan is het wel weer interessant.
Slackware 7.1 is dan vast op libc.so.5 gebaseerd en niet versie 6 gok ik zo. Maar goed, ik zal er eens naar kijken.
Dat het compileren lang duurt is niet zo'n probleem. Ik ben te lui om te gaan compileren om m'n linux server, dan het op floppy te kopieren, van de kast waar die staat naar de kamer te lopen om het dan weer van floppy op de laptop te zetten. Dan wacht ik liever wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:07:
[...]

Slackware 7.1 is dan vast op libc.so.5 gebaseerd en niet versie 6 gok ik zo. Maar goed, ik zal er eens naar kijken.
Dat het compileren lang duurt is niet zo'n probleem. Ik ben te lui om te gaan compileren om m'n linux server, dan het op floppy te kopieren, van de kast waar die staat naar de kamer te lopen om het dan weer van floppy op de laptop te zetten. Dan wacht ik liever wat langer :)
Je hebt geen netwerkverbinding? Ik zou het compilen door een Pentium of hoger laten doen (via een SSH verbinding). libc 6 kun je overigens misschien wel gewoon installeren op Slackware 7, maar je wilt ook wel een boel hee. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 28-04-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:24:
[...]

Je hebt geen netwerkverbinding? Ik zou het compilen door een Pentium of hoger laten doen (via een SSH verbinding). libc 6 kun je overigens misschien wel gewoon installeren op Slackware 7, maar je wilt ook wel een boel hee. ;)
Nee, ik heb een floppy drive en een parallelle poort :) Alleen geen idee waar mijn ZIP-drive gebleven is...
Nou ja, ik zal nog wel eens naar mijn eisen pakket kijken. Misschien dat er iets geschrapt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:02:
[...]

Nee, ik heb een floppy drive en een parallelle poort :) Alleen geen idee waar mijn ZIP-drive gebleven is...
Nou ja, ik zal nog wel eens naar mijn eisen pakket kijken. Misschien dat er iets geschrapt kan worden...
En haal een ISA netwerkkaartje :)
3com509 ofzo. Kun je nog een netinstall doen ook!
(of heeft dat ding PCI?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:06:
[...]

En haal een ISA netwerkkaartje :)
3com509 ofzo. Kun je nog een netinstall doen ook!
(of heeft dat ding PCI?)
Mijn startpost zeker niet gelezen? Een laptop heeft geen ISA/PCI sloten :P Het ding heeft wel 1 pcmcia slot en ik heb wel een wireless kaartje liggen maar volgens mij heeft die zo'n kernel-module-zonder-source driver die tenminste een 2.4.x kernel nodig heeft (maar pin me daar niet op vast, moet ik nog eens naar kijken). Nadeel is dan wel weer dat de floppy extern is en ook via dat PCMCIA slot wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:20:
[...]

Mijn startpost zeker niet gelezen? Een laptop heeft geen ISA/PCI sloten :P Het ding heeft wel 1 pcmcia slot en ik heb wel een wireless kaartje liggen maar volgens mij heeft die zo'n kernel-module-zonder-source driver die tenminste een 2.4.x kernel nodig heeft (maar pin me daar niet op vast, moet ik nog eens naar kijken). Nadeel is dan wel weer dat de floppy extern is en ook via dat PCMCIA slot wordt aangesloten.
Sorry, ik ben er niet helemaal bij. Ik heb je post wel gelezen, ik was alweer vergeten dat het een laptop is. :)
Nee wireless lijkt me niet ideaal (misschien werkt het wel), maar "gewone" NIC's in PCMCIA heb je natuurlijk ook wel. Misschien is dat een idee, dan ben je alvast van die vervelende restrictie af dat je alleen van diskettes kan installeren af (zooo traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb hier een PC die een dedicated MP3/CD speler moet worden. Het gaat om deze computer:
• Processor: Pentium MMX 233Mhz.
• Geheugen: 64MB.
• Harde schijf: Nu een 2GB HDD maar word waarschijnlijk een 512MB CF-kaartje met een adapter.
• Video: S3 Trio64V.
• Geluid: Creative Soundblaster 128 (kan in de toekomst nog veranderen).

Eisen:
• Moet zo licht mogelijk zijn (snel opstarten).
• Moet MP3 en eventueel WMA en OGG kunnen afspelen.
• Ondersteuning voor LCD-schermpjes (?).

Weet iemand wat de beste distro is die ik kan nemen :?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb hier een laptop die ik dagelijks gebruik met WLAN, de specs:
• Processor: P4-M 1,4GHz
• Geheugen: 512MB
• Harde schijf: 40GB
• Video: Radeon 7500 met 32MB eigen geheugen
• 15" SXGA scherm (1024 x 768)

Eisen:
• Lekker vlot opstarten
• WLAN moet eenvoudig te configgen zijn
• Weergave van letters gewoon scherp zoals in windows, dus zonder filters

Weet iemand wat de beste distro is die ik kan nemen en zou deze laptop XGL aankunnen?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

babba schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:27:
Ik heb hier een PC die een dedicated MP3/CD speler moet worden. Het gaat om deze computer:
• Processor: Pentium MMX 233Mhz.
• Geheugen: 64MB.
• Harde schijf: Nu een 2GB HDD maar word waarschijnlijk een 512MB CF-kaartje met een adapter.
• Video: S3 Trio64V.
• Geluid: Creative Soundblaster 128 (kan in de toekomst nog veranderen).

Eisen:
• Moet zo licht mogelijk zijn (snel opstarten).
• Moet MP3 en eventueel WMA en OGG kunnen afspelen.
• Ondersteuning voor LCD-schermpjes (?).

Weet iemand wat de beste distro is die ik kan nemen :?

BVD
xfce met xfmedia player.

ik denk dat je met lunar-linux een eind komt. ook wat betreft boot-tijd.
(debian heeft daar niet zo'n handje van)

Het is echter een source-distro, dus je zal alles moeten compilen.

Het is wel razend snel. -- je zult alleen zelf moeten kiezen of je 4.2 of 4.4 BETA1 wilt installeren.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zenwalk 2.4 :). Xfce, laatste stabiele kernel, udev in plaats van hotplug, en beschouwd als een van de snelste binaire distro's :). Installatieduur: nog geen kwartier :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Borromini schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:58:
Zenwalk 2.4 :). Xfce, laatste stabiele kernel, udev in plaats van hotplug, en beschouwd als een van de snelste binaire distro's :). Installatieduur: nog geen kwartier :).
Wordt aan zenwalk nog steeds ontwikkeld dan?

Ik hoor er nauwelijks nog wat over.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
MaNdM schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:12:
Ik heb hier een laptop die ik dagelijks gebruik met WLAN, de specs:
• Processor: P4-M 1,4GHz
• Geheugen: 512MB
• Harde schijf: 40GB
• Video: Radeon 7500 met 32MB eigen geheugen
• 15" SXGA scherm (1024 x 768)

Eisen:
• Lekker vlot opstarten
• WLAN moet eenvoudig te configgen zijn
• Weergave van letters gewoon scherp zoals in windows, dus zonder filters

Weet iemand wat de beste distro is die ik kan nemen en zou deze laptop XGL aankunnen?
XGL, afhankelijk van de driver. De opensource ATI driver schijnt erg goed te zijn, alleen weet ik niet of die composite accelleration ondersteunt. Zo ja: dan komt het dik in orde met XGL. Suse en Ubuntu komen weldra met finals van hun nieuwste distributies met ingebakken XGL support, dat ziet er zeer veelbelovend uit (met name Suse eigenlijk, of zij besteden er wat meer aandacht aan qua demo enzo, dat kan ook). WLAN moet ook niet zo'n punt zijn, mits je chipset maar ondersteund wordt.
Wat vind je "lekker vlot"? Het is in principe niet per definitie sneller dan bijv. Windows XP maar dat zul je uit moeten proberen verder.
psyBSD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:34:

http://www.zenwalk.org/modules/news/article.php?storyid=2
Dat ligt niet stil zo te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

psyBSD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:34:
[...]

Lol :P. Stilgelegen heeft de ontwikkeling nooit voor zover ik weet (ben er forumadmin, en draai mee sinds 1.0). Waardoor had je de indruk dat het niet meer ontwikkeld werd? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Borromini schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:23:
[...]

Lol :P. Stilgelegen heeft de ontwikkeling nooit voor zover ik weet (ben er forumadmin, en draai mee sinds 1.0). Waardoor had je de indruk dat het niet meer ontwikkeld werd? :?
Ik heb een tijdje overwogen zelf zenwalk te gaan draaien, nadat ik er goede dingen over gehoord had.

Maar de site was down en er was slechts 1 iso te downloaden.

Maar ik kan me gewoon flink vergist hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

We hebben inderdaad een outage gehad een tijdje geleden... Met het uitbrengen van 2.0 waren er al problemen met de server (die ging gewoon plat door de downloads... eerste keer dat ik zoiets meegemaakt heb met onze server om eerlijk te zijn :P). Met 2.2 net hetzelfde... Ook na de release van 2.4 was er duidelijk te merken dat de server zwaar belast werd (al hoewel hij niet meer platging). Tussen 2.2 en 2.4 liet de server het fysiek afweten (IO controller naar de knoppen, HD die daardoor ook overleden is :() en zaten we dus een tijdje gewoon zonder forum en homepage... Nu worden de iso's en de repositories dagelijks gemirrord. We hebben geleerd uit onze fouten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Ik heb hier een stokoude Laptop liggen, onder Windhoos werkt de PCMCIA kaart niet(meer), nu wilde ik een linux distro proberen maar gezien het beestje geen netwerkpoort heeft zal deze(via het PCMCIA slotje) wireless moeten gaan verbinden.

Specs:(zit niet thuis zal iig vanavond de complete specs posten 8)7 )
Toshiba Satellite 200CDS
Pentium 100Mhz
32MB RAM
810 MB schijf
6x CD-ROM
2x PCMCIA slot
E-Tech PCMCIA Wireless 11Mbps

Welk Live-Linux werkt met bovengenoemd systeem(gaat niet om snelheid) en het E-Tech kaartje?

[ Voor 5% gewijzigd door GravGunner op 03-05-2006 21:31 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
GravGunner schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:55:
Ik heb hier een stokoude Laptop liggen, onder Windhoos werkt de PCMCIA kaart niet(meer), nu wilde ik een linux distro proberen maar gezien het beestje geen netwerkpoort heeft zal deze(via het PCMCIA slotje) wireless moeten gaan verbinden.

Specs:(zit niet thuis zal iig vanavond de complete specs posten 8)7 )
Toshiba Tecra
Pentium 133Mhz
32MB RAM
4GB schijf
4x CD-speler
2x PCMCIA slot
E-Tech PCMCIA Wireless 11Mbps

Welk Live-Linux werkt met bovengenoemd systeem(gaat niet om snelheid) en het E-Tech kaartje?
Probeer Slax, die heeft een vrij recente kernel, misschien dat er support bij zit voor dat kaartje. En anders is er misschien wel een driver te vinden.
http://www.e-tech.nu/Supp...port&link=Wireless&LANG=N
Aangezien ze zelf met een driver komen lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat het je wel zal lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Voor het betreffende model van E-Tech(PQP-WP288P) zijn er dus geen drivers ;)

De kaart maakt gebruik van de AM1772 Chipset, is er voor deze chipset wel een driver beschikbaar?

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Laatste tijd loop ik met het idee rond om ook maar een server te gaan draaien.
Nu zou ik dit in principe met windows kunnen doen, maar ik wil een keer iets anders dan windows proberen.

IK heb de volgende PC tot mijn beschikking:
• CPU: Pentium 3 @ 733mhz
• Geheugen: 256 mb ram
• Videokaart: Geforce 4 MX

Het volgende wil ik er mee gaan doen:
• Gedeelte van mijn website hosten
• Download dmv. torrent
• Internet en MSN'en
• Eventueel nog Photoshop/Illustrator gebruiken

Nu ben vrij nieuw in de OS wereld buiten Windows. Heb ooit wel Knoppix, Mandrake en Suse mogen bekijken, maar daar houden het ook echt mee op. Ik weet daarin alleen de spelletjes te vinden :X

Nu vroeg ik me af welke OS nu eigenlijk het beste is om voor te kiezen.
Welke OS heeft bijv. een MSN client en draait goed op een P3??

Iemand hier die mij verder kan helpen??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

MaNdM

1000-dingen-doekje

Cyphax schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 00:14:
XGL, afhankelijk van de driver. De opensource ATI driver schijnt erg goed te zijn, alleen weet ik niet of die composite accelleration ondersteunt. Zo ja: dan komt het dik in orde met XGL. Suse en Ubuntu komen weldra met finals van hun nieuwste distributies met ingebakken XGL support, dat ziet er zeer veelbelovend uit (met name Suse eigenlijk, of zij besteden er wat meer aandacht aan qua demo enzo, dat kan ook). WLAN moet ook niet zo'n punt zijn, mits je chipset maar ondersteund wordt.
Wat vind je "lekker vlot"? Het is in principe niet per definitie sneller dan bijv. Windows XP maar dat zul je uit moeten proberen verder.
Heb het topic al een tijdje niet meer lezen maar ik zal even toelichting geven. Met lekker vlot bedoel ik dat de boottijd niet 5 minuten moet zijn en wat betreft de WLAN, USR5410 met ACX111 chipsetje. Zou al goed moeten werken in Ubuntu 5.10 maar ik krijg het niet aan de pruttel.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Rakkerzero schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:12:
Laatste tijd loop ik met het idee rond om ook maar een server te gaan draaien.
Nu zou ik dit in principe met windows kunnen doen, maar ik wil een keer iets anders dan windows proberen.

IK heb de volgende PC tot mijn beschikking:
• CPU: Pentium 3 @ 733mhz
• Geheugen: 256 mb ram
• Videokaart: Geforce 4 MX

Het volgende wil ik er mee gaan doen:
• Gedeelte van mijn website hosten
• Download dmv. torrent
• Internet en MSN'en
• Eventueel nog Photoshop/Illustrator gebruiken

Nu ben vrij nieuw in de OS wereld buiten Windows. Heb ooit wel Knoppix, Mandrake en Suse mogen bekijken, maar daar houden het ook echt mee op. Ik weet daarin alleen de spelletjes te vinden :X

Nu vroeg ik me af welke OS nu eigenlijk het beste is om voor te kiezen.
Welke OS heeft bijv. een MSN client en draait goed op een P3??

Iemand hier die mij verder kan helpen??
Omdat je niet al teveel Ram hebt. Zat ik zelf te denken aan Xubuntu. Als je Kde prefereert dan Kubuntu. Als je daarintegen houdt van Gnome. Kies dan Ubuntu.

Heb ervaring met alle drie. Werken lekker op redelijke systemen. ( Xubuntu zelfs lekker op een P2 336MHZ met 64MB ram:D)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
touchdomex schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:03:
[...]

Omdat je niet al teveel Ram hebt. Zat ik zelf te denken aan Xubuntu. Als je Kde prefereert dan Kubuntu. Als je daarintegen houdt van Gnome. Kies dan Ubuntu.

Heb ervaring met alle drie. Werken lekker op redelijke systemen. ( Xubuntu zelfs lekker op een P2 336MHZ met 64MB ram:D)
Voor een workstation is het wel relevant of je Gnome of KDE ofzo draait maar als ie er een server van wil maken (dat schrijft ie iig) is dat al niet meer zo'n issue. Sterker nog: liever niet, die omgevingen vreten resources die een server wel beter kan besteden. ;)
En dan is 256MB RAM best ruim. Mijn router/webserver/dbserver doet het met de helft daarvan en de bottleneck is... de I/O performance van de IDE. :X
(het is dan ook een P2 :))
GravGunner schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:53:
Voor het betreffende model van E-Tech(PQP-WP288P) zijn er dus geen drivers ;)

De kaart maakt gebruik van de AM1772 Chipset, is er voor deze chipset wel een driver beschikbaar?
Ik heb er even naar gezocht maar native drivers heb ik niet kunnen vinden eigenlijk. Misschien met een wrapper, dat doen wel meer mensen om hun WLAN kneut aan de praat te krijgen. Welke distro je installeert maakt niet zo heel veel uit, het gaat toch altijd om een Linux kernel, da's wat relevant is.
MaNdM schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:26:
Heb het topic al een tijdje niet meer lezen maar ik zal even toelichting geven. Met lekker vlot bedoel ik dat de boottijd niet 5 minuten moet zijn en wat betreft de WLAN, USR5410 met ACX111 chipsetje. Zou al goed moeten werken in Ubuntu 5.10 maar ik krijg het niet aan de pruttel.
Voor een opstarttijd van 5 minuten hoef je niet te vrezen. Jammer dat het in Ubuntu 5.10 niet goed lukte, maar misschien gaat het met Dapper Drake wat beter, en die komt over niet heel veel tijd met een final. Ondertussen is het misschien de moeite om de laatste beta/RC te proberen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 03-05-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Cyphax schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:18:
[...]

Voor een workstation is het wel relevant of je Gnome of KDE ofzo draait maar als ie er een server van wil maken (dat schrijft ie iig) is dat al niet meer zo'n issue. Sterker nog: liever niet, die omgevingen vreten resources die een server wel beter kan besteden. ;)
En dan is 256MB RAM best ruim. Mijn router/webserver/dbserver doet het met de helft daarvan en de bottleneck is... de I/O performance van de IDE. :X
(het is dan ook een P2 :))
Misschien een stomme vraag hoor, maar:
Hoe zit dat dan met geheugengebruik als ik bijvoorbeeld van Grafische interface mode overschakel naar tekstmode?? (kan dat met Xubuntu??)
Loopt het geheugen dan leeg??

Anders zou ik de server kunnen installeren in de GUI mode en als alles werkt overschakelen naar tekst-mode om geheugen te sparen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:31:
[...]

Hoe zit dat dan met geheugengebruik als ik bijvoorbeeld van Grafische interface mode overschakel naar tekstmode?? (kan dat met Xubuntu??)

Anders zou ik de server kunnen installeren in de GUI mode en als alles werkt overschakelen naar tekst-mode om geheugen te sparen.
Als je de GUI alleen wilt gebruiken om de server te installeren dan zou ik zeggen: laat die GUI maar zitten. De X(gl) server + windowmanager zal je pas gaan gebruiken zodra de installatie klaar is. Als je alleen de server wilt installeren dan zou ik gewoon voor het basis ubuntu-systeem gaan ('server' intikken bij insert installatiecd) en dan

"sudo apt-get install apache2 libapache2-mod-php5 mysql-server"

doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Rakkerzero schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:31:
[...]

Je kunt altijd kiezen om in een ander runlevel te draaien. Doorgaans is runlevel 3 textbased (en dan kan je handmatig alsnog naar X met startx) en runlevel 4 of 5 is grafisch. Het verschil is eigenlijk alleen dat runlevel 3 niet automatisch de grafische schil opstart dus.
Affijn, het geheugengebruik wordt allemaal door het geheugenmanagement geregeld: nietgebruikt geheugen wordt weer vrijgegeven enzo, heeft niet zo heel veel met X te maken verder. Behalve dat X dus gewoon geheugen vreet, en als het vol zit moet 'ie gaan swappen en da's traag. Dat wil je niet.
Maar het komt erop neer dat het niet zoveel uitmaakt of je nou Ubuntu installeert en 'm daarna zo instelt dat ie naar de console boot, of dat je XUbuntu installeert. Gnome kost wel aardig wat ruimte op je HD, die kun je besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

NU ben ik nogal een N00b op het gebied van non-windows OS'en, Dus begrijp ik uit je verhaal dat ik beter voor Ubuntu kan kiezen en dan overswitchen naar textmode als alles geistalled is?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Rakkerzero schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:10:
NU ben ik nogal een N00b op het gebied van non-windows OS'en, Dus begrijp ik uit je verhaal dat ik beter voor Ubuntu kan kiezen en dan overswitchen naar textmode als alles geistalled is?? :?
Nee, niet beter op zich, maar het is wel een optie.

Kijk, zo'n Linuxinstallatie is geen monoliet waar je niets aan kunt doen he. Ik kan mijn Slackware zo opzetten dat je het verschil tussen een verse Ubuntu-installatie en mijn Slackware niet meer ziet. Andersom gaat ook prima. Het is alleen een beetje een omweg om EERST Ubuntu volledig te installeren met Gnome en al die apps die je toch niet gebruikt op een server en dan vervolgens Ubuntu te gaan strippen. Ubuntu kun je ook als server installeren (XUbuntu is dat nu nog geloof ik), dan wordt ie een stuk slanker. En je kunt 'm daarna ook zo instellen dat ie heel X gewoon niet standaard start bij het booten. Dat doe je dus door het runlevel te veranderen in /etc/inittab, that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xubuntu = Ubuntu met XFCE, Cyphax ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Borromini schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:35:
Xubuntu = Ubuntu met XFCE, Cyphax ;).
Installeert die verder dezelfde software dan?
In ieder geval: aangezien Gnome toch niet zo interessant is op die PC is XUbuntu denk ik een betere keuze dan Ubuntu. :)
Dat het allebei van Ubuntu komt maakt niet zoveel uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou zo hoor Rakkerzero, wil je een systeem dat op de achtergrond je website host, maar waarmee jij wel gewoon kunt werken. Iedereen hier raakte enigzins in de war door de term server (dat betekent hier dus echt geen GUI, waar je dus normaal ook niet op werkt) en dacht dat jij ook de torrents en dergelijke in zo'n daemon wilde laten lopen.

Aan jou nu de keuze:
  • Server: Gewoon Ubuntu (Zonder X11 etc.) of Debian installeren en vervolgens de pakketten "apache2", "libapache2-mod-php5", "mysql-server" en eventueel torrentflux op je systeem zetten...
  • Workstation: Xubuntu/Kubuntu/Ubuntu installeren en dan de daemons installeren. Deze zullen dan op de achtergrond lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK zal er eens over na gaan denken, want ik begin nu behoorlijk te twijfelen. Toch bedankt voor alle informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb net een nieuw scherm binnen, maar de pc waarop ik filmpjes wilde gaan kijken is daar (onder windows) te traag voor :'(

De specs:
AMD K6-2 400Mhz
384 MB SD-RAM
DVD speler

Ik weet dat het onder 98 wel gelukt is om een DVD af te spelen, daar was Compaq destijds heel trots op :p

Ik wil echter niet terug naar dat prehistorische os, dus Linux leek me wel wat. Ik heb een tijdje Debian gedraaid op deze bak, dat draaide opzich goed maar vraag me toch af of er een distributie is die zo licht mogelijk is en eigenlijk er op toegespitst is om films en mp3'tjes af te spelen. Een vereiste is ook dat de distro kan omgaan met Windows shares: daar staan alle filmpjes op. De filmpjes zijn onder andere in het MKV formaat, dat is niet al te wijd verspreid, en zou ook een probleme kunnen zijn.

Ik heb freevo en Mythtv gevonden, dat lijken echter programma's te zijn en geen complete systemen.

[ Voor 7% gewijzigd door marcieking op 04-05-2006 15:52 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Xubuntu is denk wel wat voor jou. Dat is gebaseerd op Debian en heeft een licht gewicht DE, prima voor jouw specs. Die shares kan je gewoon beheren met Samba en films bekijken met videolan/xine?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Zou Xubuntu hier al vloeiend op draaien terwijl ik een filmpje afspeel? In dat geval zou ik liever handmatig Debian installeren, samba, X en VLC aptgetten en configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
marcieking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:30:
Zou Xubuntu hier al vloeiend op draaien terwijl ik een filmpje afspeel? In dat geval zou ik liever handmatig Debian installeren, samba, X en VLC aptgetten en configureren.
Ik vermoed toch dat je een grafische omgeving wilt hebben, dus dan zal het lood om oud ijzer zijn of je Xubuntu neemt of Debian waarbij je vervolgens xfce installeerd. Neem je alleen een WM (dus geen DE) dan kan je nog ietsjepietsje lichter uitkomen, maar ook dat kan met zowel Ubuntu als Debian (en met praktisch alle andere distro's :)).

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 04-05-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
marcieking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:30:
Dat hangt heel erg van de film af. DVD kan ie wel aan en een standaard DivX/XviD met een niet al te hoge bitrate zal ook wel gaan gok ik. Je komt het zeker te weten door het te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Jesse schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:23:
[...]

Ik vermoed toch dat je een grafische omgeving wilt hebben, dus dan zal het lood om oud ijzer zijn of je Xubuntu neemt of Debian waarbij je vervolgens xfce installeerd. Neem je alleen een WM (dus geen DE) dan kan je nog ietsjepietsje lichter uitkomen, maar ook dat kan met zowel Ubuntu als Debian (en met praktisch alle andere distro's :)).
Tja, als het zo ligt is Xubuntu wel interessant. Ik dacht dat daar misschien meer dingen op de achtergrond draaien, maar dat is geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
@marcieking

Xubuntu is denk ik wel een goede keus, maar let wel dat hier standaard geen multimedia support in zit. Je kunt nog geen mp3 afspelen!
Oplossingen hirvoor zijn: automatix voor breezy of Bumps voor dapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Emielio schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:21:
@marcieking

Xubuntu is denk ik wel een goede keus, maar let wel dat hier standaard geen multimedia support in zit. Je kunt nog geen mp3 afspelen!
Oplossingen hirvoor zijn: automatix voor breezy of Bumps voor dapper
Of tjek dit, dan heb je iets meer voeling met wat er gebeurd: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats
Open en vrije formaten worden overigens puik out-of-teh-box ondersteund hoor, alleen in de praktijk gebruikt idd (helaas) bijna niemand dat.

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 04-05-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Het gaat er vooral om dat ik MKV bestanden kan afspelen, en dat is een vrij open formaat. Ik ga Xubuntu eens proberen (vannachten even een ISO'tje van bittorrent gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Handig topic dit, ik ben zelf eerlijk gezegd nog een complete n00b in linux.
Maar het leuke is dat ik hier al een tijdje een server (IBM Netfinity 3000) heb staan, deze draait nu op Windows XP icm.
Apache webserver+PHP+Mysql+phpmyadmin, FTP server(G6 ftp), IIS(ASP hosting), Printerserver voor Lexmark laserprinter en All-in-one Lexmark printer en MSSQL server.
Al deze taken moeten worden meegenomen mocht ik naar Linux willen overstappen.

* Op wat voor systeem ga je de distro installeren? Wat voor een CPU? Hoeveel geheugen / HD ruimte, etc.?
  • [b]
  • Pentium 3 700 Mhz
  • 640 Mb RAM ECC PC100
  • 2x 17 Gb SCSI in Raid 0
  • IBM serveRaid 4L SCSI Raid controller ( heeft volgens mij behoorlijk wat drivers voor non-windows OS-en)
  • On-board virge 3d videochip
  • Creative wdm onboard chip met native support in Win Xp + ingebouwde speaker
  • CD-rom speler
  • Diskette station
  • 100 mbit aansluiting
  • [/b]
* Wat ben je van plan met dit systeem, moet het een router worden of wil je kijken hoe bruikbaar Linux / *BSD op de desktop is, of wat anders?
Het systeem is een thuisserver met verschillende taken die ik helemaal bovenaan deze post heb beswchreven.

* Moet het out-of-the-box werken, of vind je het niet erg om lekker te prutsen/knutselen?
Ik vind het niet erg om wat te kloten, zo leer je nog eens wat extra ;)

Dus wat lijkt jullie het beste? En kan de server al zijn huidige taken blijven vervullen?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Venxir schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:39:
Maar het leuke is dat ik hier al een tijdje een server (IBM Netfinity 3000) heb staan, deze draait nu op Windows XP icm.
Apache webserver+PHP+Mysql+phpmyadmin, FTP server(G6 ftp), IIS(ASP hosting), Printerserver voor Lexmark laserprinter en All-in-one Lexmark printer en MSSQL server.
Je wilt Microsoft's SQL server en ASP (vbscript?) op Linux? Dat wordt lastig. ASP support voor Apache is er icm Perlscript, ik weet niet of je daar vrolijk van wordt. SQLServer op Linux: nee. Er zijn wel genoeg alternatieven op zich (Oracle, PostgreSQL, Firebird) maar je kunt niet zomaar je databases meenemen zonder conversieslag denk ik. Of de Lexmark ondersteund wordt weet ik niet, hangt af van welk model. Dat kun je wel vrij snel vinden als je dat even opzoekt.
De rest van wat je wilt (Apache+PHP, MySQL, phpMyAdmin, FTP) gaat allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Cyphax schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:20:
[...]

Je wilt Microsoft's SQL server en ASP (vbscript?) op Linux? Dat wordt lastig. ASP support voor Apache is er icm Perlscript, ik weet niet of je daar vrolijk van wordt. SQLServer op Linux: nee. Er zijn wel genoeg alternatieven op zich (Oracle, PostgreSQL, Firebird) maar je kunt niet zomaar je databases meenemen zonder conversieslag denk ik. Of de Lexmark ondersteund wordt weet ik niet, hangt af van welk model. Dat kun je wel vrij snel vinden als je dat even opzoekt.
De rest van wat je wilt (Apache+PHP, MySQL, phpMyAdmin, FTP) gaat allemaal zonder problemen.
Mja, MSSQL server is vervangbaar door MySQL dus dat is geen grote hindernis.
De all-in-one heeft een alternatieve lokatie beshcikbaar gekregen.

Het enige is dus dat ASP niet (goed) ondersteunt wordt.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Venxir schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:07:
[...]

Mja, MSSQL server is vervangbaar door MySQL dus dat is geen grote hindernis.
De all-in-one heeft een alternatieve lokatie beshcikbaar gekregen.

Het enige is dus dat ASP niet (goed) ondersteunt wordt.
Als MySQL voldoet is dat prima. Dan zit je dus alleen met ASP. Als je dat echt per se nodig hebt weet ik niet of ik zou migreren naar Linux. Waarom wil je dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

D'r is nog ChiliSoft ASP.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:39:

[...]
Gewone ASP.NET is te ondersteunen door gebruik te maken van het Mono project.

Voor je All-in-One Lexmark printer moet je zelf een driverkit downloaden en wat klooien om die aan het draaien te krijgen. De driver wordt dus niet kant en klaar geleverd. Een 'domme' printserver kan je wel opzetten echter wordt hierbij gewoon de printopdracht raw doorgestuurt naar de printer, werkt perfect alleen kan de server zelf niet printen.

MSSQL server kan je misschien vervangen door MySQL (of PostgreSQL?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

He iedereen,

Ik zoek een distributie die op een 128mb usb stick kan en daar vanaf kan booten om dan een rdp (remote desktop) verbinding te maken naar een Windhoos server toe.

Met Damn Small Linux ben ik er al wel mee aan het klooien geweest, maar die krijg niet helemaal geboot van mij usb stick af.

Verder heb ik Feather, Flash en Puppy ook al geprobeerd, maar die willen helemaal niet booten van de usb stick af.

PXES heb ik ook geprobeerd en die deed het wel, maar die doet er erg lang over om op te starten omdat de hele image uitgepakt moet worden bij het opstarten.

De bios van de laptop waar het op draait ondersteund wel het booten vanaf een usb stick.

Heeft iemand nog een idee/advies? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Advies: koop de laatste Computer!Totaal, daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je DSL moet installen voor je USB stick :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb een 64 bits versie van Ubuntu geinstalleerd. Achteraf misschien niet zo slim omdat er de support nog wat achter loopt, maar ik moet het maar mee doen. Maar ik heb wel een vraag hierover. Standaard zit er firefox op. Dit is ook mijn browser in windows. Alleen in Ubuntu is die nogal traag. Daarom wilde ik opera installeren. Dit krijg ik echter niet voor elkaar:

root@Dirk:~# apt-get install opera
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
Pakket opera is niet beschikbaar, hoewel er naar verwezen wordt door
een ander pakket. Mogelijk betekent dit dat het pakket ontbreekt,
verouderd is, of enkel beschikbaar is van een andere bron
E: Pakket opera heeft geen installeerbare kandidaat
root@Dirk:~#

Betekent dit dat er nog geen 64 bits versie is of doe ik iets fout. Ik heb ook al wel een versie van opera gedownload via de opera site dus niet via apt-get, maar dat is tot nu toe ook weinig succesvol.

Ik hoop dat mijn vraag helder is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
dkwakkel: je vraag is hier offtopic.
Heb je wel repositories ingesteld waar opera in zit? Zie https://wiki.ubuntu.com/OperaBrowser

/offtopic

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 09-05-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
ok, sorry maar bedankt voor je antwoord. Hier kom ik wel verder mee.

Toch niet, er schijnt geen 64 bits versie van opera te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Kwak op 10-05-2006 00:52 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

weet niet of dit al langs is gekomen, maar hier kan je een quiz doen welke linux distro het best bij jouw past. (gevonden via digg).

* mind_ had debian, fedora en ubuntu als matches

[ Voor 14% gewijzigd door mind_ op 10-05-2006 09:41 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Leuke test, en volgens mij best geschikt voor de beginners. Juist als je meer ervaring hebt met Linux, kun je de keuze zelf wel maken. Maar als beginnen weet je vaak ook niet eens waar je op moet letten.

Mijn resultaat: SuSE en Ubuntu. En dat klopt ook wel, ik gebruikt momenteel Ubuntu, en ben er nogsteeds zeer tevreden over. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

dkwakkel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:31:
ok, sorry maar bedankt voor je antwoord. Hier kom ik wel verder mee.

Toch niet, er schijnt geen 64 bits versie van opera te zijn.
64bit software biedt voor de gewone thuisgebruiker op dit moment nauwelijks voordelen ;). En programma's zoals Flash enz. heb je alleen in 32bit versies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ja inderdaad ik heb dat nu ontdekt. Jammer, maar het komt vast vanzelf wel. Ik weet nu iig wel zeker mijn amd 64 ook echt 64 bits is. Niet dat ik daar veel twijfels over had, maar het is wel grappig om een 64 bits applicatie te draaien.

Ik heb geprobeerd met -force een 32 bits opera te installeren nadat ik eerst ook bepaalde 32 bits library geinstalleerd had, maar die deed het niet. Maar weer verwijderd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb hier een laptopje staan. Een dell latitude Cpi 366. Maar ik wil hier linux op draaien. Ik wasw er al uit dat ik XFCE erop zet vanwege zijn lichtheid. ik heb maar 64MB en die draait prima op zoveel ram.

Maar nu mijn vraag. Ik wil graag een beginners distro. Die op CD( is belangrijke want er zit geen dvd in mijn laptop) staat. Niet al te groot is. Maar wel een goed standaard pakket met het liefst MP3 support.
En ook nog RPM ondersteund vanwege mijn USB adapter voor het draadloze internet( er izjn alleen maar drivers voor distro's die gebruik maken van RPM. Daarom)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

RPM? Dan schiet er niet veel meer over vrees ik. Ook rpm-pakketten kan je gewoon uitpakken (of omzetten).

Check Zenwalk es - www.zenwalk.org. XFCE desktop, slackware als basis, maar met de laatste kernel enzo.

Een RPM is eenvoudig om te zetten naar een slackware-pakket (rpm2tgz :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Dan zou je ook Xubuntu kunnen gebruiken en Alien installeren. Die kan RPM-->DEB omzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is inderdaad evengoed geschikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Xubuntu had ik al geprobeerd en is mij niet bevallen. Ik ga eens Zenwalk proberen. Mooi uptodate. En een kans op internet(draadloos is mijn enige internet daarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 07:46
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een oude laptop 133 Mhz, 32 mb ram, 3,2 gig hdd.

Nu wil ik hier graag een mp3 speler van maken, voor als ik op vakantie ga.

nu ben ik dus op zoek naar de juiste distro + misschien een windowmanager (windowmaker?) Of een leuk console programmatje waarmee ik mp3's kan afspelen, met een playlist functie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Een Debian of Slackware, en dan zoveel mogelijk strippen. Misschien is iets als Zenwalk qua snelheid acceptabel, maar dat zou je eens moeten proberen.
Als je een console programma wil om mp3's af te spelen zou ik X lekker even laten zitten. Je kunt orpheus of mp3blaster gebruiken (ik vind orpheus fijner) om mee af te spelen (gebruikt mpg123 of mpg321) en in een andere tty alsamixer om het volume te regelen. Dan ben je er zo'n beetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

touchdomex schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 07:43:
Xubuntu had ik al geprobeerd en is mij niet bevallen. Ik ga eens Zenwalk proberen. Mooi uptodate. En een kans op internet(draadloos is mijn enige internet daarom)
Wil je zeggen dat je echt geen RJ45 connector hebt zodat je bedraad kan internetten zolang je wireless niet opgezet is?? Lijkt me een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Cyphax schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:46:
Een Debian of Slackware, en dan zoveel mogelijk strippen. Misschien is iets als Zenwalk qua snelheid acceptabel, maar dat zou je eens moeten proberen.
Als je een console programma wil om mp3's af te spelen zou ik X lekker even laten zitten.
Ik heb ooit zelf es Zenwalk op een laptop met 32 MB RAM proberen te installeren, maar grafisch gaan (had IceWM geïnstalleerd) werkte niet :(. Iemand op IRC met exact dezelfde specs had dan wél XFCE (!) aan de praat gekregen vreemd genoeg. Maar 32 MB RAM is niet veel, je zal constant moeten lopen swappen. Dus geen X is inderdaad de boodschap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
32MB RAM is wel genoeg om grafisch te werken maar als je toch een consolebased player wil draaien is het voornamelijk zonde van de resources. En een orpheus doet ook niet onder voor de meeste andere players voor X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alleen geen flac blijkbaar... Cmus lijkt me een betere kandidaat dan: FLAC, OGG Vorbis, MP3, WAV, MPC en ondersteuning voor MP3- en OGG Vorbis-streaming :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Borromini schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Wil je zeggen dat je echt geen RJ45 connector hebt zodat je bedraad kan internetten zolang je wireless niet opgezet is?? Lijkt me een beetje vreemd.
Ik kan kijken of ik niet nog de meterkast in kan duiken of er een aansluiting zit. Maar ik ben bang dat mijn vader er wat minder mee eens is. Maar overal door het huis is draadloos internet. We hebben een lompe speedtouch modem( die volgens mij aan het overlijden is, heb echt een verschrikkelijk instabiele verbinding op zolder) Waar je volgens mij geen RJ45 aansluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik ben tot nu toe altijd een windows gebruiker geweest, al wel een paar keer gesnuffeld aan linux, maar steeds de moed weer opgegeven. nu wil ik eindelijk de echte overstap eens gaan maken. is de nieuwe suse 10.1 een goede keus? en zit hier xgl al ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Jo-hannes schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:13:
Ik ben tot nu toe altijd een windows gebruiker geweest, al wel een paar keer gesnuffeld aan linux, maar steeds de moed weer opgegeven. nu wil ik eindelijk de echte overstap eens gaan maken. is de nieuwe suse 10.1 een goede keus? en zit hier xgl al ingebakken?
SUSE is in elk geval een van de meer gebruiksvriendelijke desktops. Als jij van alle dingen die je wilt doen op je pc weet dat ze met linux kunnen, en als je op de goede (suse) manier met het systeem om gaat gaan, en dus niet op een Windows manier dingen probeert te installeren e.d, dan is het een puik OS. Reken er overigens niet op dat het op een oud bakkie lekker draait, zeker niet als xgl er standaard inzit, wat ik eigenlijk niet eens zeker weet. (Maar ik dacht het wel. Dat moet overigens vast wel ergens te vinden zijn. In een persbericht of review oid)

Edit: Zie hier voor meer info: http://lists.opensuse.org...nounce/2006-May/0003.html

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 12-05-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 07:46
okee bedankt voor het advies.. Ik heb zaterdag met veel moeite alles kunnen installeren (eerst booten vanaf floppy's, daarna de cdrom laden, daarna ndiswrappers op een floppy zetten + drivers en zo de wlan kaart laden :D ) .. daarna heb orpheus gecompiled en het werkt perfect..

ik mis alleen de queue functie in orpheus.. Ik ga vanavond is eventjes mp3blaster uitproberen, is eventjes het verschil testen tussen die 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kan Suse 10.1 eigenlijk ook al met dmraid booten voor SATA-fakeraid dualboot met windows? AFAIK werkt FreeBSD out of the box, en gentoo en ubuntu zijn redelijk onproblematisch aan de praat te krijgen met fakeraid. Wat zijn andere distro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een linux beginner.
Ik heb al wel eens gespeeld met debian, en mandrake maar niet echt in verdiept (tot nu toe).
Weet hoe commando's werken en VI en dergelijke te gebruiken.

Wat heb ik:

Een P2 233 Mhz met 96 MB ram.
HD van 10 gig.
Met natuurlijk een NIC en cd-rom speler.

Wat wil ik:
Op deze comp wil ik intern een website laten draaien met ondersteuning van php en mysql.
Tevens een FTP server.

Gisteren een debian een (copy/past) tutorial gevolgd voor "the perfect server" oid.
Maar daar liep ik nog wel tegen een aantal foutmeldingen aan die daar dus niet verder werden beschreven.

Ik zoek dus een distro waarmee ik vrij makkelijk een webserver/ftp server kan opzetten.
te beroerd om te leren ben ik zeker niet.
Maar het zou wel makkelijk zijn als er vrij veel duidelijke documentatie beschikbaar is die niet alleen uitlegd hoe het moet maar ook vooral het waarom.

Wat raden jullie mij aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Debian is daar toch erg geschikt voor, ook een distro die ik je voor dergelijk werk aan zou kunnen raden, maar andere distro's kunnen uiteraard ook, Slackware bijvoorbeeld. Heb je al geprobeerd de fout meldingen te achterhalen? Want misschien zijn die helemaal niet zo gecompliceerd als het lijkt.
Een project om makkelijk een webserver op te zetten heet XAMPP. Daar kun je nog wel een FTP server aan toevoegen als je dat wilt.
Of natuurlijk alle tooltjes zelf installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 17-05-2006 14:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

dit kan je natuurlijk met meerdere distro's uitvoeren..
maar persoonlijk zou ik zeggen: debian. (net zoals de poster hierboven...)
rock-solid en veel documentatie.

op http://www.howtoforge.com/ staan wel een paar geschikte how-to's voor je doel.
tevens hebben ze daar een forum, kan je vragen stellen mocht je tegen problemen aanlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door mind_ op 17-05-2006 14:58 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mind_ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:53:
[...]

dit kan je natuurlijk met meerdere distro's uitvoeren..
maar persoonlijk zou ik zeggen: debian. (net zoals de poster hierboven...)
rock-solid en veel documentatie.

op http://www.howtoforge.com/ staan wel een paar geschikte how-to's voor je doel.
tevens hebben ze daar een forum, kan je vragen stellen mocht je tegen problemen aanlopen.
via howtoforge had ik inderdaad die copy en past tutorial gevolgd.
En die veroorzaakte een error waar ik geen antwoord op kon vinden.

Dat gebeurde bij het configgen van de mailserver als ik het me goed herinner, niet dat ik die echt nodig heb maar oke.
Dacht laat ik maar gewoon de hele tut volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo NOS-ers..

Ik heb dus sinds kort een nieuw systeem (klikje voor specs). Omdat ik geen zin heb om nu dus Windows helemaal erop te zetten (gratis, 170 euro is gewoon teveel), en het vervolgens allemaal te gaan updaten, om daarna virusscanner, firewall, hitman pro, hijackthis, ccleaner, regcleaner en nog veel meer te gaan installeren, en dan al te beginnen met defragmenteren, leek het mij wel een uitdaging om op Linux over te schakelen.

Ik heb vrij weinig ervaring qua Linux (lees: bijna geen), ik gebruik alleen weleens Knoppix om snel wat uit te vogelen, of wat aan te kloten. Wat ik dus wil is gewoon wat schoolwerk kunnen maken, surfen, mailen, msn-en, en vooral ook Gamen. Vergeet ook niet eMule (zijn alternatieven voor, weet ik) Ik weet dat software installeren vaak wat lastiger gaat op Linux, dus games waarschijnlijk ook, maar daar zijn wel oplossingen voor. (Games: CoD2, CS:CZ, The Godfather, en binnenkort Tomb Raider Legend kunnen?) DVD's hoef ik er niet op te kunnen kijken, daarvoor heb ik een DVD-speler :) M'n specs staan in het eerder gegeven linkje.

Mijn vraag is dus: Welk OS is dus het meest geschikt voor mij? Ik dacht zelf aan Ubuntu en Suse, en vooral het Gnome van Ubuntu trok mij wel.. Er zijn vast mensen hier die hier andere ideën over hebben, of zeggen: "Helemaal niet doen, gaat niet werken!" Kortom, geef deze n00b de benodigde tips en/of aanmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Met zo'n PC kan je alle hedendaagse distro's wel draaien. Nu moet je er alleen even 1 zoeken die bijvoorbeeld standaard al GNOME meelevert. Ga eens kijken naar Ubuntu/Debian/Gentoo?/Archlinux/Suse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, ze kunnen allemaal inderdaad.. Ik denk dat ik dan toch voor Ubuntu ga, die ziet er het beste uit, en heeft niet teveel en ook niet te weinig instellingen.. Gamen gaat dus ook prima? Met WineX bijvoorbeeld? (Dat je niet alleen bepaalde games kunt draaien)

offtopic:
Maar waarom noem je hem niet gewoon lozer, baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:38:
Ja, ze kunnen allemaal inderdaad.. Ik denk dat ik dan toch voor Ubuntu ga, die ziet er het beste uit, en heeft niet teveel en ook niet te weinig instellingen.. Gamen gaat dus ook prima? Met WineX bijvoorbeeld? (Dat je niet alleen bepaalde games kunt draaien)
WineX is meer voor programma's, Cedega is meer voor games. Kijk ook even hier: http://transgaming.org/gamesdb/
offtopic:
Maar waarom noem je hem niet gewoon lozer, baas?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Welke Linux distributie is het meeste gericht op multimedia? Ik heb nu Suse 10.1 draaien maar daar moest ik eerst een dag graven in verschillende fora om er voor te zorgen dat ie mp3's ging afspelen :(
Met video codecs en een fatsoenlijke video player (mplayer) installeren lukt het ook niet al te best, dus ik zoek nu eigenlijk een distributie waar alles min of meer al in zit. Ik geloof dat de 'gevestigde' distributies niet zo heel veel bevatten op multimediagebied..

Wat ik zoek: een distributie waarbij mp3 (klinkt stom maar suse heeft dat dus niet 8)7 ), allerlei video codecs, java en flash enz al standaard in zit. Verder moet het natuurlijk ook wel gewoon office en internet applicaties enzo bevatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Volgens mij ga je die niet vinden, aangezien dit in strijd is met GPL is (mp3 is geen open formaat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Het klopt dat mp3 geen open formaat is, dus zonder er geld voor neer te leggen dan wordt dat hem niet. Maar ik snap niet dat je hem niet sneller hebt gevonden. MP3 support is heel makkelijk te installeren en voor ondersteuning voor de rest moet je even op de w32codec packages zoeken en dan heb je die ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Die codecs zitten er niet in omdat ze geld kosten. Je zit dan dus eigenlijk vast aan een betaalde distro. Ik denk dat het toch t makkelijkst is om ubuntu te pakken, en dan een post-install scriptje zoals automatix, bumps, easyubuntu, enz. Ik geloof dat als je Ubuntu Dapper pakt (en dat zou ik wel doen) je het best bumps kunt gebruiken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Waarom kan VideoLan het wel jongens? Het is wel een discussie op zich maar ik vind Ubuntu bijna prachtig, ware het niet dat het ding gewoon echt alleen maar open formaten afspeelt en die worden (helaas!) zelden gebruikt. Aan de andere kant, er zit ook geen support voor XviD bij een stock Dapper Drake installatie. Ik heb me daar gi-gan-tisch aan zitten ergeren, ik heb dat bij Slackware dus nooit gehad. Daar installeerde ik met de hand MPlayer en de codecs en alles werkt! Makkelijker nog dan bij Ubuntu.
Er moet nog hard aan de weg getimmerd worden want het is wel heel nobel allemaal dat we alleen open formaten ondersteunen, maar als we willen dat er een distro groot wordt (bijv. Ubuntu), dan moet hier echt wat aan gebeuren.
ffdshow speelt ook alles af zonder dat het in de problemen komt met licenties of wat dan ook, en VideoLan kan het ook gewoon (dat is de enige player die ik dus heb die filmpjes afspeelt.. fijn) dus WAAROM is dit zo'n lastig punt? Nogmaals: erg nobel maar dit is een struikelblok, plain en simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

smokalot schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:12:
Die codecs zitten er niet in omdat ze geld kosten. Je zit dan dus eigenlijk vast aan een betaalde distro. Ik denk dat het toch t makkelijkst is om ubuntu te pakken, en dan een post-install scriptje zoals automatix, bumps, easyubuntu, enz. Ik geloof dat als je Ubuntu Dapper pakt (en dat zou ik wel doen) je het best bumps kunt gebruiken.
Je hoeft hier in principe geen overstap voor te gebruiken, een simpele goede google zoekterm biedt al uitkomst... zoek in google op "suse 10.1" +mp3 +w32codec en voila de eerste hit wordt alles al uitgelegt. Welliswaar in het Engels, maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
EngelF schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:25:
[...]

Je hoeft hier in principe geen overstap voor te gebruiken, een simpele goede google zoekterm biedt al uitkomst... zoek in google op "suse 10.1" +mp3 +w32codec en voila de eerste hit wordt alles al uitgelegt. Welliswaar in het Engels, maar ok...
Dat is dus eigenlijk al een stap teveel. Het feit dat je er Google voor nodig hebt alleen al... serieus, als ik een distro als Ubuntu of Suse installeer wens ik dat niet nodig te hebben. Bij Slackware of Debian verwacht ik het daarentegen weer wel maar die profileren zich niet als distributies voor jan-met-de-korte-achternaam. Dat doet Ubuntu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Cyphax schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:27:
[...]

Dat is dus eigenlijk al een stap teveel. Het feit dat je er Google voor nodig hebt alleen al... serieus, als ik een distro als Ubuntu of Suse installeer wens ik dat niet nodig te hebben. Bij Slackware of Debian verwacht ik het daarentegen weer wel maar die profileren zich niet als distributies voor jan-met-de-korte-achternaam. Dat doet Ubuntu wel.
Tja windows ook, maar daar moet je ook codecs voor xvid voor installeren..... maw, chill out man :/

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit niet het korte-vraagjes-topic is :)