Hallo NOS-ers..
Ik heb dus sinds kort een
nieuw systeem (klikje voor specs). Omdat ik geen zin heb om nu dus Windows helemaal erop te zetten (gratis, 170 euro is gewoon teveel), en het vervolgens allemaal te gaan updaten, om daarna virusscanner, firewall, hitman pro, hijackthis, ccleaner, regcleaner en nog veel meer te gaan installeren, en dan al te beginnen met defragmenteren, leek het mij wel een uitdaging om op Linux over te schakelen.
Ik heb vrij weinig ervaring qua Linux
(lees: bijna geen), ik gebruik alleen weleens Knoppix om snel wat uit te vogelen, of wat aan te kloten. Wat ik dus wil is gewoon wat schoolwerk kunnen maken, surfen, mailen, msn-en, en vooral ook Gamen. Vergeet ook niet eMule (zijn alternatieven voor, weet ik) Ik weet dat software installeren vaak wat lastiger gaat op Linux, dus games waarschijnlijk ook, maar daar zijn wel oplossingen voor.
(Games: CoD2, CS:CZ, The Godfather, en binnenkort Tomb Raider Legend kunnen?) DVD's hoef ik er niet op te kunnen kijken, daarvoor heb ik een DVD-speler

M'n specs staan in het eerder gegeven linkje.
Mijn vraag is dus: Welk OS is dus het meest geschikt voor mij? Ik dacht zelf aan Ubuntu en Suse, en vooral het Gnome van Ubuntu trok mij wel.. Er zijn vast mensen hier die hier andere ideën over hebben, of zeggen: "Helemaal niet doen, gaat niet werken!" Kortom, geef deze n00b de benodigde tips en/of aanmerkingen!