Toon posts:

Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.826 views sinds 30-01-2008

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 14:02

Touchdomex

Meisje!

Anoniem: 188080 schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:13:
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Het werkt, of het werkt niet.. toch?
Tenzij je bedoelt, "ik maak na verloop van tijd een rommel van mijn systeem door van allerlei conflicterende repo's en source-.debs dingen door elkaar te installeren", of dat de nVidia blob die je zelf in je kernel hebt gestopt, de kernel in de war brengt. 8)
Dit is omdat ik eigenlijk maar per soort programma 1 nodig heb ;) Daarintegen staan er standaard al dingen op die ik niet wil. Ik wil gewoon alles echt zelf in de hand hebben met wat ik doe. Daarintegen weet ik niet wat ik allemaal installeer als ik aptget update en upgrade intyp. Ik wil gewoon controle en overzicht hebben als ik een optimaal heb. Ik zie Ubuntu als een tussenstap om alles te begrijpen en om linux te snappen. Daarintegen wil ik gewoon nog ingewikkelder omdat het allemaal zo makkelijk ging ( alles wat er nu op mijn PC staat is binnen een dag geinstalleerd en werkende, ik stoei liever een beetje ;))

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Anoniem: 31491

dion_b schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:12:
[...]

Dat is wel erg lang. Ik heb laatst Gentoo met Gnome op een P3-600 underclocked naar 450MHz geinstalleerd en dat duurde weliswaar dagen (iets van 56 uur totaal), maar 3 dagen voor alleen de nVidia driver is abnormaal. Was dat ding ook erg RAM-limited (64-96MB ofzo)? De mijne had 512MB ter beschikking.

[...]

Idd :)
P2 450 MHz 128 Mb geheugen. Wist ik veel toen. :P Misschien overdrijf ik ik met 3 dagen. Maar het was lang, heel erg lang in mijn beleving toen. Zeker als je vanaf een Stage1 install bezig bent wil je toch wel eens gaan beginnen met linuxen na dat lange wachten.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 27-11-2006 18:24]

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

dion_b schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:04:
Mandriva richt zich wel op desktopgebruik bij particulieren, maar bundelt flinke ladingen non-free mee waar je ook de helft nooit van gebruikt maar wel HDD ruimte vreet.
Het is misschien een wat late reactie en mogelijk dat het al gezegd is, maar dit klopt niet helemaal. Als je Mandriva One 2007 neemt dan heb je eigenlijk een Mandriva versie van Ubuntu. Deze levert eigenlijk dezelfde software mee en is net zoals Ubuntu gewoon te installeren door op het icoontje op de desktop te klikken met de naam "Install". Voor een beginner dus ideaal om Mandriva te proberen en het is maar 1 cdtje. Qua ruimteverbruik valt het dus erg mee.

To be determined...

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
MaNdM schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:54:
[...]

Het is misschien een wat late reactie en mogelijk dat het al gezegd is, maar dit klopt niet helemaal. Als je Mandriva One 2007 neemt dan heb je eigenlijk een Mandriva versie van Ubuntu.
8)7 (Ik hoop maar dat je wat anders getypt hebt dan dat je bedoelt.)
Je bedoelt dat Mandriva ook een Live-CD met installer heeft (zoals de Ubuntu Desktop cd) en een 'Free' editie, zonder non-free software.
Deze levert eigenlijk dezelfde software mee en is net zoals Ubuntu gewoon te installeren door op het icoontje op de desktop te klikken met de naam "Install". Voor een beginner dus ideaal om Mandriva te proberen en het is maar 1 cdtje. Qua ruimteverbruik valt het dus erg mee.
Een Live-CD met installer is btw nou ook niet echt uniek voor Ubuntu. Knoppix had dat al heel lang. :)

@Touchdomex: Ubuntu installeerd anders niet echt meerdere programma's per soort, maar als je meer van linux wilt leren is het absoluut een goed idee om voor een wat minder voorgekauwde distro te gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Jesse op 28-11-2006 11:10]

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Jesse schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:07:
[...]

8)7 (Ik hoop maar dat je wat anders getypt hebt dan dat je bedoelt.)
Je bedoelt dat Mandriva ook een Live-CD met installer heeft (zoals de Ubuntu Desktop cd) en een 'Free' editie, zonder non-free software.

[...]

Een Live-CD met installer is btw nou ook niet echt uniek voor Ubuntu. Knoppix had dat al heel lang. :)

@Touchdomex: Ubuntu installeerd anders niet echt meerdere programma's per soort, maar als je meer van linux wilt leren is het absoluut een goed idee om voor een wat minder voorgekauwde distro te gaan.
Wat ik vooral bedoelde was dat ik vond dat dion_b het deed voorkomen alsof Mandriva alleen te krijgen is als een bloated versie met vanalles aan non-free software. Daarvoor heb ik slechts Mandriva One als tegenvoorbeeld gebruikt. Er is inderdaad ook de Free versie, die heb ik zelfs een tijdje gebruikt en het werkt heel prettig.

To be determined...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 14:02

Touchdomex

Meisje!

Omdat er hier meer dan 1000 posts zijn, gaan wij verder in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oei, je hebt helemaal gelijk, dit topic is stiekem volgelopen, ik maak die andere sticky :)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit niet het korte-vraagjes-topic is :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee