_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 31491
P2 450 MHz 128 Mb geheugen. Wist ik veel toen.dion_b schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:12:
[...]
Dat is wel erg lang. Ik heb laatst Gentoo met Gnome op een P3-600 underclocked naar 450MHz geinstalleerd en dat duurde weliswaar dagen (iets van 56 uur totaal), maar 3 dagen voor alleen de nVidia driver is abnormaal. Was dat ding ook erg RAM-limited (64-96MB ofzo)? De mijne had 512MB ter beschikking.
[...]
Idd

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 27-11-2006 18:24]
Het is misschien een wat late reactie en mogelijk dat het al gezegd is, maar dit klopt niet helemaal. Als je Mandriva One 2007 neemt dan heb je eigenlijk een Mandriva versie van Ubuntu. Deze levert eigenlijk dezelfde software mee en is net zoals Ubuntu gewoon te installeren door op het icoontje op de desktop te klikken met de naam "Install". Voor een beginner dus ideaal om Mandriva te proberen en het is maar 1 cdtje. Qua ruimteverbruik valt het dus erg mee.dion_b schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:04:
Mandriva richt zich wel op desktopgebruik bij particulieren, maar bundelt flinke ladingen non-free mee waar je ook de helft nooit van gebruikt maar wel HDD ruimte vreet.
To be determined...
MaNdM schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:54:
[...]
Het is misschien een wat late reactie en mogelijk dat het al gezegd is, maar dit klopt niet helemaal. Als je Mandriva One 2007 neemt dan heb je eigenlijk een Mandriva versie van Ubuntu.

Je bedoelt dat Mandriva ook een Live-CD met installer heeft (zoals de Ubuntu Desktop cd) en een 'Free' editie, zonder non-free software.
Een Live-CD met installer is btw nou ook niet echt uniek voor Ubuntu. Knoppix had dat al heel lang.Deze levert eigenlijk dezelfde software mee en is net zoals Ubuntu gewoon te installeren door op het icoontje op de desktop te klikken met de naam "Install". Voor een beginner dus ideaal om Mandriva te proberen en het is maar 1 cdtje. Qua ruimteverbruik valt het dus erg mee.

@Touchdomex: Ubuntu installeerd anders niet echt meerdere programma's per soort, maar als je meer van linux wilt leren is het absoluut een goed idee om voor een wat minder voorgekauwde distro te gaan.
[Voor 3% gewijzigd door Jesse op 28-11-2006 11:10]
Wat ik vooral bedoelde was dat ik vond dat dion_b het deed voorkomen alsof Mandriva alleen te krijgen is als een bloated versie met vanalles aan non-free software. Daarvoor heb ik slechts Mandriva One als tegenvoorbeeld gebruikt. Er is inderdaad ook de Free versie, die heb ik zelfs een tijdje gebruikt en het werkt heel prettig.Jesse schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:07:
[...]
(Ik hoop maar dat je wat anders getypt hebt dan dat je bedoelt.)
Je bedoelt dat Mandriva ook een Live-CD met installer heeft (zoals de Ubuntu Desktop cd) en een 'Free' editie, zonder non-free software.
[...]
Een Live-CD met installer is btw nou ook niet echt uniek voor Ubuntu. Knoppix had dat al heel lang.
@Touchdomex: Ubuntu installeerd anders niet echt meerdere programma's per soort, maar als je meer van linux wilt leren is het absoluut een goed idee om voor een wat minder voorgekauwde distro te gaan.
To be determined...
Omdat er hier meer dan 1000 posts zijn, gaan wij verder in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dat dit niet het korte-vraagjes-topic is :)
Let op dat dit niet het korte-vraagjes-topic is :)