Ervaring met huis kopen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

MrSleeves schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:29:
[...]

Scheelt die notaris ook weer tijd.

Van mij hoeft hij het niet voor te lezen (dat maakt het niet begrijpelijker), maar een toelichting ofzo, dat is wellicht wel handig.
Schattig dat 'men' van mening is dat de akten door de notaris worden voorgelezen. Duidelijk weer afkomstig van de praatjes op een verjaardag... :)

Helaas kom ik de illusie even verstoren: de notaris leest al een jaar of dertig(!) de leverings- en hypotheekakte niet meer voor*. De akte(n) moeten wél door de notaris worden doorgenomen en toegelicht waar gewenst. Na deze uitleg (welke wettelijk verplicht is), wordt de akte beperkt voorgelezen, waarbij uitsluitend het eerste en het laatste stukje van de akte wordt voorgelezen. Dit beperkt voorlezen is ook weer verplicht.

Een normale overdracht bij de notaris duurt tussen een half uur en een uur. Wil je niet het gevoel krijgen dat je op de lopende band ligt, zorg er dan voor dat je niet op de eerste of de laatste dag van de maand gaat overdragen. Op de één of andere manier zijn die data altijd mateloos populair bij makelaars en tussenpersonen, met als gevolg dat het op die dagen per definitie veel drukker is dan de rest van de maand. Wil je écht snel door de notaris weggewerkt worden, moet je in de laatste week van december je woning gaan overdragen of je hypotheek gaan oversluiten... ;)

*testamenten werden tot een paar jaar geleden nog wel (verplicht) geheel voorgelezen, maar ook dit is afgeschaft.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
hmmm denk dat het maandag ook aardig druk zal zijn morgen is de eerste van de maand ik mag aannemen dat de meeste notaris kantoren dan gesloten zijn, maandag 3 juli is de eerste werkdag van de maand, en toen hij belde om een afspraak te maken zei hij ook dattie sochtends al erg vol zat.

nouhja we zien het wel, maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit... of het nou een half uur of een uur duurt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb al eens meegemaakt (bij het tweede huis dat ik kocht) dat de notaris de hele handel ging zitten voorlezen. Best kans dat ie dat niet meer hoeft, maar hij deed het toch maar ff...
(wij dus :Z )

Vandaag keuring gehad.. gewicht zoals ik wist flink te hoog.. bloeddruk goed.. bloed afgenomen voor test op suikerziekte en cholesterol... (uitslag nog onbekend)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Goed, overdracht is geweest en we zijn de hele dag aan het klussen geweest.
Helaas zijn we na de inspectie nog wat dingen tegengekomen. Het elektrische zonnescherm werkt niet, maar de verkoper gaat dit (laten) verhelpen.

Ernstiger is de lekkage :( . Bij de inspectie heb ik op de 1e etage de WC doorgespoeld. Een tijdje later kwam begon het in de woonkamer te lekken. Makelaar weer gebeld en die belde later terug dat de verkoper hier niets van wist (er zat echter wel een lekkageplek, maar die zou van een radiator zijn). Inmiddels heb ik een gat gemaakt in de badombouw (in overleg) en geconstateerd dat daar geen water stond (afvoer van de WC loopt langs het bad); oftewel: waarschijnlijk lekt het in de vloer. Dat wordt een dure hobby ben ik bang; en die ga/wil ik niet betalen.

Maar verder nog genoeg te doen; rest loopt nog wel voorspoedig gelukkig (steenstrips zijn allemaal al verwijderd).

Had ook nog een lekke band toen we naar de notaris wilden; kon er ook nog wel bij..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren maten opgenomen in overleg met de oude bewoner van ons nieuwe huis. Hij gaat vandaag over, en we vroegen of we eventueel de sleutel eerder al konden krijgen, via een sleutelverklaring, was geen probleem :)
Dus met een beetje mazzel kunnen we vanaf vrijdag a.s. al aan het klussen :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Wij gaan dinsdag naar een woning bekijken, vraagprijs is echter E 147.500. Het is een zeer mooie prijs voor de woning, maar wil toch zo min mogelijk betalen. :P :9 (A real tweaker)
Heb al met de bank gesproken wat ik kan lenen e.d. De bank kwam gelijk aan met max. hyptheek van E 170.000. Eigenlijk wil ik een hypotheek van E 150.000 met max van E 155.000. Wil nog lekker comfortabel leven en doen wat ik altijd al doe. (modden/tweaken :*) )
Heb zelf E 10.000 op mijn spaarrekening staan. Ik kreeg van de bank te horen dat het niet verstandig is om je eigen geld in de hypotheek te stoppen, in geval met belastingaftrek enzo. Ik kon volgens hem beter investeren in mijn "woning", voor reparatie/renovatie. Toen ik vroeg hoeveel ik onder de vraagprijs kon zitten, zei hij 3 a 5% max. Zelf vond ik dit te weinig. Heb de volgende dag mijn collega's gevraagd hoe het ermee zat en zij zeiden dat ik maar met E 130.000 als bod moest doen. Da's zo'n 13% onder de vraagprijs. Is dit reel of niet?

Ben de enigste op kantoor die in een huurwoning zit. :+ :+

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Lord_Salo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:54:
Heb de volgende dag mijn collega's gevraagd hoe het ermee zat en zij zeiden dat ik maar met E 130.000 als bod moest doen. Da's zo'n 13% onder de vraagprijs. Is dit reel of niet?
Ik ben een rasechte zeeuw, dus die 130.000 zou voor mij als koper ook het bedrag wezen waar ik eerst mee zou komen. Probleem is echter wel dat de verkopende partij je bodd misschien nieteens accepteerd, en dus ook niet met een tegenaanbod.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja und.... dan bied je toch 135.000 euro??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ik denk dat 130k bieden voor een huis waar ze 147500 voor vragen wel echt te laag is. zeker als rond de 140-150k gewoon een goeie prijs is voor de woning. En op eenn woning in deze lage prijsklasse zit gewoon veel minder speling dan een huis van 400K.

maar goed het gaat er uiteindlijk om wat wil JIJ voor de woning betalen wat is hij jouw waard.

het zou mij iig verbazen als je hem voor onder de 140K kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Lord_Salo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:54:
Toen ik vroeg hoeveel ik onder de vraagprijs kon zitten, zei hij 3 a 5% max. Zelf vond ik dit te weinig.
Aan wie vroeg je dat? De verkopers of de bank?
Heb de volgende dag mijn collega's gevraagd hoe het ermee zat en zij zeiden dat ik maar met E 130.000 als bod moest doen. Da's zo'n 13% onder de vraagprijs. Is dit reel of niet?
Ik denk dat 135.000 beter is. Daar wordt dan met 145.000 op gereageerd. Jij doet dan een eindbod van 140.000.
Totale hypotheek wordt dan ongeveer: 152.000 (hypotheker-berekening die wel aardig klopt).
Je zou eventueel nog naar de 142.500 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
idd... wat voor start bod je ook doet 130k of 135k in beide gevallen krijg je een tegenbod van 145k denk ik... dus voor de uiteindelijke koopsom maakt het weinig uit.

ons huis stond te koop voor 172.500 wij hebben toen 160k geboden krijgen we een tegenbod van 170k, toen dacht ik ook van wtf :/ dat schiet ook niet op. Heb toen tegen de makelaar gezegt dat we in gedachten hadden om het oor 166K te kopen maar als we het nu voor 168K konden kopen dat we er dan mooi tussenin zaten en dat de koop dan rond was.wat ons betrof... en dat hebben ze toen geaccepteerd.

's ochtends hadden we het eerste bod uit gebracht en 's avonds om 6 uur half 7 hadden we een telefoontje dat het geaccpeteerd was.. :D

iig succes met bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
[quote]MrSleeves schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:16:
Aan wie vroeg je dat? De verkopers of de bank?
Ik heb het aan de bank gevraagd (SNS :P ). Omdat ik zelf weinig ervaring heb ik het ook aan mij collega's gevraagd, aangezien iedereen een koopwoning heeft.
Ik denk dat 135.000 beter is. Daar wordt dan met 145.000 op gereageerd. Jij doet dan een eindbod van 140.000.
Totale hypotheek wordt dan ongeveer: 152.000 (hypotheker-berekening die wel aardig klopt).
Je zou eventueel nog naar de 142.500 kunnen gaan.
Jouw berekening klopt ook. :P (je bent toevallig toch geen hypotheekadviseur)
Die E 2.000 financeer ik zelf wel en met E 150.000 (4.2 % rente) hypotheek gaat me dat zo'n E 475 per maand netto kosten, dus ik kan hiernaast nog lekker ruim leven.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[quote]Lord_Salo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:46:
MrSleeves schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:16:
Jouw berekening klopt ook. :P (je bent toevallig toch geen hypotheekadviseur)
Die E 2.000 financeer ik zelf wel en met E 150.000 (4.2 % rente) hypotheek gaat me dat zo'n E 475 per maand netto kosten, dus ik kan hiernaast nog lekker ruim leven.
4,2% zal niet voor lang vast zijn lijkt me? Wanneer de rente omhoog schiet is je maandlast ook opeens geen E475 meer.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Wij zijn nu een ruime maand bezig met klussen en ik heb in die maand toch wel diverse keren gedacht waar we aan begonnen waren. We hadden zo'n €15000 gereserveerd voor de verbouwing/renovatie van het huis (exclusief badkamer), we zijn nu een maand verder en we zijn al €7000 kwijt. Gelukkig heb ik niet twee linker handen en heb ik tot nu toe alles zelf kunnen doen, maar muren stucen (woonkamer plus 3 slaapkamers) is niet mijn favoriete werkje :P
Daarbij komt natuurlijk nog de verbouwing vn de badkamer maar dat besteden we uit, de badkamer wordt verplaatst naar onze 4e slaapkamer (zoveel kinderen nemen we toch niet :P ) en die betalen we met ons bouwdepot. Kost ons dan maar €40 euro bruto per maand meer en komt onze maandlast op maar €550 bruto. Dat kunnen we makkelijk aan met twee fulltime banen.
De vraagprijs van ons huis was €165K en die hebben we door strategisch bieden naar beneden gekregen tot €151K, daar halen wij dus zo'n beetje die €15K vandaan voor de verbouwing! _/-\o_ _/-\o_

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
[quote]Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:50:
Lord_Salo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:46:

[...]

4,2% zal niet voor lang vast zijn lijkt me? Wanneer de rente omhoog schiet is je maandlast ook opeens geen E475 meer.
Is voor 6 jaar vast. Da's ook de rede dat ik nu geen hoge/max. hypotheek wil. Kan tot E 600 met betalen, zonder in de problemen te komen :+ , daarna moet ik gaan knijpen :/
Maarjah tegen die tijd zal ik wel een loonsverhoging hebben. :9
Momenteel zijn de gemiddelde huurprijzen van 1-gezinswoningen in mijn woonplaats tussen E450 - E550. Dus voor ons is DE optie om nu een huis te kopen, hebben we over later alleen maar voordeel aan. De huurprijzen hiero rijzen de pan uit. 8)7

offtopic:
Ze noemen zich woningcoorporaties/stichtingen, het zijn gewoon mafiapraktijken waar ze mee bezig zijn. Hiero woningbouwvereiniging heeft een nieuwe kantoor laten zetten, naar horen zeggen van boven de E 10milj. VAN ONS HUURGELD!! Als je een klacht hebt, krijgt je te horen van "Als u niet bevalt, gaat u toch lekker verhuizen". Heb zelf meegemaakt 8)7 8)7 Enige wat ze kunnen is geld cashen, ze zijn erger dan verzekeringsmaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[quote]Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:50:
Lord_Salo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:46:

[...]

* Rac-On heeft in april getekend voor 4,2%, maar wel 30 jaar vast
jammie :*)

trouwens dit weekend de knoop doorgehakt. De vorige bewoner had zelf lopen klooien met de elektra. Gevolg:
8 kleuren bedrading
overal draadbruggen
verschillende kleuren bedrading aan elkaar geknoopt
stopcontacten met 4 fasedraden
meter die blijven doorlopen als al je apparaten uit staan

beun-de-haas op bezoek gehad en mijn wensen kenbaar gemaakt: alles eruit en opnieuw d'rin
gaat een lieve klap geld kosten, maar dan is het allemaal tenminste netjes gedaan

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, wij hebben inmiddels de sleutel :7 Vanavond maar eens goed rondkijken wat er allemaal aan klusjes gedaan moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[quote]rac-on schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:51:
Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:50:

[...]

* Rac-On heeft in april getekend voor 4,2%, maar wel 30 jaar vast
jammie :*)

trouwens dit weekend de knoop doorgehakt. De vorige bewoner had zelf lopen klooien met de elektra. Gevolg:
8 kleuren bedrading
overal draadbruggen
verschillende kleuren bedrading aan elkaar geknoopt
stopcontacten met 4 fasedraden
meter die blijven doorlopen als al je apparaten uit staan

beun-de-haas op bezoek gehad en mijn wensen kenbaar gemaakt: alles eruit en opnieuw d'rin
gaat een lieve klap geld kosten, maar dan is het allemaal tenminste netjes gedaan
Ik vraag me echt af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Hiero met 0,1% nieuwbouwkorting kom je nog steeds op 4,8% tegen 30 jaar onder NHG. Offerte is van Mei, dus lijkt me stug dat het in 1 maand met 0,6% omhoog is gegaan, of ik zit werkelijk bij een heel verkeerde aanbieder te zoeken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[quote]Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:56:
rac-on schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:51:

[...]

Ik vraag me echt af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Hiero met 0,1% nieuwbouwkorting kom je nog steeds op 4,8% tegen 30 jaar onder NHG. Offerte is van Mei, dus lijkt me stug dat het in 1 maand met 0,6% omhoog is gegaan, of ik zit werkelijk bij een heel verkeerde aanbieder te zoeken.
De hypotheek rente is een tijdje terug per week omhoog gegaan. 0.6 klopt wel

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[quote]Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:56:
rac-on schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:51:

[...]

offerte is aangevraagd eind februari denk ik, was geldig tot 23 april en op 21 april getekend. Valt onder de NHG (dus 0,5% rentekorting) en dan komen we uit op 4.2% voor 30 jaar vast. Bij de ageon trouwens. Niks geen beleggen of zo, gewoon obv een levensverzekering die over 30 jaar gegarandeerd uitkeert. Ik moet zeggen dat het bezoek bij de notaris ook erg grappig was:
notaris loopt door de akte heen:
Notaris: "dus feitelijke lenen jullie bedrag X en betalen daarover gedurende 30 jaar een rente van 4,2% per jaar"
Wij: jup
Notaris: "en dat rentepercentage hebben jullie vastgezet voor" <hapering> <grote ogen> <leest regel nog een keer> "30 jaar".
Notaris: dat hebben jullie goed gedaan zeg :o
Wij: jup :*)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:36

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Goed gedaan rac-on, da's wel een strakke move. Ik lap nog lekker 4.8% voor de komende 4.5 jaar. ;)

Wel kut van die electra. Bij mij hadden de vorige bewoners (ex-huur) het ook goed verneukt. Tweelingsnoer (van dat dunne lampenspul) zo in de muur gesmeerd naar een halfslachtig stopcontactje, dus de electriciens hebben alles losgetrokken (kwamen toch al nieuwe kast plaatsen met 2x aardlek en 7 groepen).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[quote]rac-on schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:45:
Richard schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:56:

[...]

offerte is aangevraagd eind februari denk ik, was geldig tot 23 april en op 21 april getekend. Valt onder de NHG (dus 0,5% rentekorting) en dan komen we uit op 4.2% voor 30 jaar vast. Bij de ageon trouwens. Niks geen beleggen of zo, gewoon obv een levensverzekering die over 30 jaar gegarandeerd uitkeert. Ik moet zeggen dat het bezoek bij de notaris ook erg grappig was:
notaris loopt door de akte heen:
Notaris: "dus feitelijke lenen jullie bedrag X en betalen daarover gedurende 30 jaar een rente van 4,2% per jaar"
Notaris: "en dat rentepercentage hebben jullie vastgezet voor" <hapering> <grote ogen> <leest regel nog een keer> "30 jaar".
Notaris: dat hebben jullie goed gedaan zeg :o
Wij: jup :*)
Ik heb op dit moment denk ik net zulke grote ogen als de notaris Poehee zeg. Ik dacht dat 4,8% tegen 30 jaar een goedkoop tarief was. Misschien is het wel helemaal niet zo slim om zo lang vast te zetten tegen dat percentage (tegen jouw 4,2 iig wel.)

Hou er wel rekening mee dat 4,2% betaalde rente ook "maar" 4,2% rente opleverd over het bedrag in je "hypotheekpotje".

4,8% daarintegen leverd ook 4,8% rente op over het gespaarde deel, effectief zal het dus niet een schrikbarend groot verschil zijn. Niet blindstaren op rentepercentages dus.

Verschil tussen 4,4% en 4,8% is nog geen 2 tientjes in de maand.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij een spaarhypotheek is het rentepercentage inderdaad niet zo heel interessant (vanwege het feit dat de spaarrente gelijk is aan de rente op de schuld).

Maar je kan natuurlijk altijd nog een los beleggings/spaarproduct nemen.

Overigens word ik morgen door een jurist van Eigen Huis gebeld i.v.m. de lekkage. Ik heb zelf al een simpelere oplossing gevonden, mocht de verkoper moeilijk doen. In principe doet hij dat nu al, aangezien hij op vakantie is en pas donderdag kan komen kijken en het kan op laten lossen. Dat terwijl mijn schema wil dat ik dan al begin met de inrichting van de badkamer (nu zitten de vloertegels en de wc er nog in).

Gelukkig schiet de rest al wel op. Maar je komt wel wat adders onder de vloerbedekking tegen (lees: plavuizen; maar dan niet in de hele kamer, dus moeten ze eruit).

[ Voor 57% gewijzigd door MrSleeves op 03-07-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Oei, rentepercentage voor 30 jaar vast is inmiddels al 5,0% het gaat de laatste tijd dus echt wel fors omhoog :(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:28
ik kan iedereen de site van het kadaster aanraden, daar kan je voor een paar euro de transactis in de buurt bekijken, dan weet je precies wat het huis van de buren gekost heeft :)

voor de rest, veel inlezen, weten wat je wilt etc. maar 't blifjt lastig. ik heb vorig jaar m'n eerst huis gekocht ,en heb nu ook zo iets van: Hee, dat had ik anders willen/kunnen doen. MAar ach, ik heb ;'t niet verkeerd (10 jaar vast, 3.5 procent, met nhg 50% spaar, 50% aflosvrij)

Als ik 't nu nog een keer over kon doen: dan zou ik een leven hypotheek nemen met een variable spaarrente ipv een normale spaar hypotheek, maar ach, ik woon goedkoop en goed, das het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
overhyped schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:15:
Als ik 't nu nog een keer over kon doen: dan zou ik een leven hypotheek nemen met een variable spaarrente ipv een normale spaar hypotheek, maar ach, ik woon goedkoop en goed, das het belangrijkste :)
Mja, dat zou ik dus niet doen. Je zit nu de eerstkomende 10 jaar op een erg lage rente, ik zie geen voordeel om daar een variabele rente van te maken. Ik zit in ongeveer dezelfde situatie, maar ik vind het lekker dat ik gewoon de zekerheid heb dat ik deze 10 (bij mij 15) jaar gewoon hetzelfde bedrag betaal. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:28
SysRq schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:19:
[...]

Mja, dat zou ik dus niet doen. Je zit nu de eerstkomende 10 jaar op een erg lage rente, ik zie geen voordeel om daar een variabele rente van te maken. Ik zit in ongeveer dezelfde situatie, maar ik vind het lekker dat ik gewoon de zekerheid heb dat ik deze 10 (bij mij 15) jaar gewoon hetzelfde bedrag betaal. :)
mijn redenatie: met een vaste hypotheek rente over langere tijd (10 jaar) speculeer je op stijgende rentes. Bij stijgende leen rentes horen dus ook stijgende spaar rentes. Door je hypotheek rente vast te zetten en de spaar rente variable te maken KAN je van beide profiteren, je kan ook minder overhouden wanneer je verkoopt. Ikzelf los puur af omdat ik HRA wou hebben, dus het risico op verminderde vermogensopbouw zou ik wel kunnen hebben.. Maar ach, ik ziet er niet zo mee zoals ik zou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
ìk wil eigenlijk ook iets gaan kopen.wachttijd voor een huurhuis is op dit moment 3,7 jaar :(
't is dus net uit met mijn vriendin en wil weer terug naar de gemeente waar ik vandaan kom. Ik moet nog een afspraak maken om een en ander uit te laten rekenen, al ben ik bang dat ik neit veel zal krijgen...
ik ben 27 en verdien 32000 per jaar( en stijgende ) en heb een schuld van 15000. iemand een idee wat je zou kunnen krijgen qua hypotheek? heb verder geen eigen geld om in te brengen..
De online berekingen laten allemaal grote verschillen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:51:
ìk wil eigenlijk ook iets gaan kopen.wachttijd voor een huurhuis is op dit moment 3,7 jaar :(
't is dus net uit met mijn vriendin en wil weer terug naar de gemeente waar ik vandaan kom. Ik moet nog een afspraak maken om een en ander uit te laten rekenen, al ben ik bang dat ik neit veel zal krijgen...
ik ben 27 en verdien 32000 per jaar( en stijgende ) en heb een schuld van 15000. iemand een idee wat je zou kunnen krijgen qua hypotheek? heb verder geen eigen geld om in te brengen..
De online berekingen laten allemaal grote verschillen zien
Dat klinkt nou niet echt als een situatie waarin je een huis of appartement wil gaan kopen. Zelfs al zou je je huis kunnen financieren, dan heb je toch echt nog een bakje geld nodig om er in te kunnen gaan wonen. (Wat meubels, je moet altijd wel wat klussen en een hele berg "kleine dingetjes" kopen.)

Gezien je bruto-jaarinkomen zou je wel een appartementje tot rond de 130.000 k.k. euro moeten kunnen financieren in je eentje. Ook met die openstaande schuld. Maar.... ik zou het zelf niet willen.

Probeer anders iets tijdelijks (als in anti-kraak) te regelen. Dan zit je voor heel weinig onder de pannen. Kun je in die tijd lekker je schuld af gaan lossen. Als je het voor elkaar zou krijgen om die schuld in 3 jaar weg te werken, dan ziet het er ineens een stuk rooskleuriger uit. Zonder die schuld kun je een veel betere start maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat ziet er niet erg rooskleurig uit. 4,5 keer je bruto jaarinkomen is met de huidige (vrij hoge, 10 jaar vast met NHG is bij de grote banken al 4.6 á 4.7%, alleen de SNS is een half procent goedkoper maar dat is dan een volledig uitgeklede hypotheek) rente wel de bovengrens. Er zijn partijen die hoger gaan (soms tot wel 8 keer) maar ik neem aan dat je ook nog wilt kunnen eten. Door met de samenstelling van de hypotheek te gaan spelen (welk deel aflossingsvrij, welk deel sparen, welk deel beleggen etc.) kun je de maandlasten variëren.

Als die schuld een consumptief krediet is (doorlopend krediet of iets dergelijks) is het ivm de maandlasten wel aan te raden dit via de hypotheek af te lossen (mits de executiewaarde van het huis het toelaat) Ook als is de rente over dat deel niet aftrekbaar, je kunt beter 5% betalen dan 8% :) Die 15.000 euro gaat dan natuurlijk wel van de voor het huis beschikbare som af.

Rekenend met 4,5x je inkomen kun je 144.000 euro lenen. Daarvan gaat dan 15.000 euro af ter aflossing van de schuld, blijft 129.000 euro over. Dat is inclusief kosten koper dus de koopsom van de woning zal tussen de 115 en 120k komen te liggen. Als je de schuld niet aflost zal het niet veel hoger komen te liggen, omdat je dan waarschijnlijk maandelijks minder te besteden hebt, wat de bank ook niet echt leuk zal vinden. De executiewaarde van de woning zal, om uberhaupt 144k hypotheek te kunnen krijgen, op 115.000 euro moeten zitten. Ik weet niet in welke regio je zoekt maar dat kan nog wel eens lastig worden.

Overigens loont het in jouw geval wel de moeite om een gesprek met een adviseur aan te gaan. Mogelijk wil men je wat meer matsen als de schuld wordt afgelost :) Dit soort niet-standaard situaties snappen de online tools toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:15:
[...]

Overigens loont het in jouw geval wel de moeite om een gesprek met een adviseur aan te gaan. Mogelijk wil men je wat meer matsen als de schuld wordt afgelost :) Dit soort niet-standaard situaties snappen de online tools toch niet.
Volgens mij is het voor iedere starter aan te raden om gewoon adviseurs langs te gaan in plaats van die online reken-tools. In mijn contract is bijvoorbeeld opgenomen dat ik jaarlijks een salarisverhoging krijg, totdat ik in de hoogste schaal terecht ben gekomen. Volgens de online berekeningen kon ik helemaal niks..... volgens de adviseurs had ik alle keuze, zelfs met NHG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
bedankt voor de reacties, die afspraak ga ik ook zeker maken met de adviseurs. ik wil ergens in almere gaan wonen als de situatie dit toelaat.
Ik heb ook nog een dochter die ik om de zoveel dagen moet huisvesten, dus wil wel iets zekers hebben en minimaal 3 kamers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:18

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:36:
bedankt voor de reacties, die afspraak ga ik ook zeker maken met de adviseurs. ik wil ergens in almere gaan wonen als de situatie dit toelaat.
Ik heb ook nog een dochter die ik om de zoveel dagen moet huisvesten, dus wil wel iets zekers hebben en minimaal 3 kamers dus.
Ik weet niet waar je werkt maar in lelystad zijn ze net bezig met een nieuw project "Galjoen Zuid".. Hier worden ook appartementen gebouwd. Daarnaast is volgens mij Lelystad iets goedkoper dan Almere.... Het is alleen wel lelystad dat kan een nadeel zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik werk in hoorn en woon nu nog in uitgeest, qua werk is lelystad niet eens zo verkeerd aangezien ik zo via de dijk kan , alleen uitgeest lelystad is meteen een uur rijden en dat is dus niet ff om de hoek als ik mijn dochter op moet halen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:06:
ik werk in hoorn en woon nu nog in uitgeest, qua werk is lelystad niet eens zo verkeerd aangezien ik zo via de dijk kan , alleen uitgeest lelystad is meteen een uur rijden en dat is dus niet ff om de hoek als ik mijn dochter op moet halen oid
Dat is inderdaad niet optimaal, ik ben wel van mening dat je beter in lelstad kan wonen qua werk, want over Amsterdam is het niet te doen naar Hoorn, de dijk zal ook wel druk zijn maar daar kan je wel blijven doorrijden (mits je geen duitse toeristen hebt die 80 rijden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo te zien moet het voor rond de 135k vraagprijs in Lelystad wel kunnen lukken (Funda geeft 109 resultaten tussen 125 en 150k). Op basis van je inkomen is dat wel te doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Daniel schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:32:
Zo te zien moet het voor rond de 135k vraagprijs in Lelystad wel kunnen lukken (Funda geeft 109 resultaten tussen 125 en 150k). Op basis van je inkomen is dat wel te doen denk ik :)
Daar kan je in Lelystad zeker wat leuks voor vinden. Mocht je nog vragen hebben over buurten, dan mail je me maar (Woon al 22 jaar in Lelystad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37
Misschien kunnen jullie me ook een beetje advies geven zoals jullie bij Chaos hebben gedaan.

Het zit nl. zo Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht waarvan we natuurlijk ook meteen de hypotheek zijn gaan regelen.
Offerte opgevraagd 50% spaarhypotheek en 50% aflossingsvrij.
Natuurlijk moesten we voor die spaarhypotheek een overlijdensrisicoverzekering afsluiten.
Dit dus gedaan en de gezondheidsverklaringen ingevuld en toen begon het gezeur.

Eerst begonnen ze over mijn overgewicht (5 kilo) en daarna over mijn Bronchitus.
Nou ik dus medisch onderzoek gedaan en bleek verder kerngezond te zijn maar toch verhogen ze in eerste instantie toch mijn premie, ik zou dan premie verlaging in aanmerking als ik binnen twee jaar kon aantonen dat ik afgevallen was :?

Dus mijn verzekering was goedgekeurd, nu kwam mijn vriend ter sprake bij hun.
Mijn vriend is overspannen geweest in een langdurige periode van werkloosheid waar hij niks aan kon doen.
Nu hebben ze daar dus wat meer info over opgevraagd en ook bij de persoon waar hij in behandeling is geweest.
Wij dachten dus nu dat alles in kannen en kruiken was.

Niet dus :'( mijn vriend is dus afgewezen voor de verzekering.

Onze akte zou de 23e juli eigenlijk moeten passeren maar ik vraag me af of we dit überhaupt nog gaan redden, want we moeten de hypotheekvorm nu dus gaan wijzigen en dan dus weer een offerte opvragen en weer ondertekenen en dan weer de acceptatie.

Heeft iemand enig idee hoe we dit proces kunnen versnellen en wat nu de beste hypotheek optie zou kunnen zijn?

alvast bedank

Hep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
heplam schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:54:

Eerst begonnen ze over mijn overgewicht (5 kilo) en daarna over mijn Bronchitus.
Nou ik dus medisch onderzoek gedaan en bleek verder kerngezond te zijn maar toch verhogen ze in eerste instantie toch mijn premie, ik zou dan premie verlaging in aanmerking als ik binnen twee jaar kon aantonen dat ik afgevallen was :?
Pff.. gedoe om bijna niks.. om welke verzekeringsmaatschappij gaat dit?
Dus mijn verzekering was goedgekeurd, nu kwam mijn vriend ter sprake bij hun.
Mijn vriend is overspannen geweest in een langdurige periode van werkloosheid waar hij niks aan kon doen.
Nu hebben ze daar dus wat meer info over opgevraagd en ook bij de persoon waar hij in behandeling is geweest.
Wij dachten dus nu dat alles in kannen en kruiken was.

Niet dus :'( mijn vriend is dus afgewezen voor de verzekering.
Afwijzing vanwege overspannen zijn geweest? Weet je zeker dat het alleen dat was? Geen zelfmoordpogingen of zo?
Onze akte zou de 23e juli eigenlijk moeten passeren maar ik vraag me af of we dit überhaupt nog gaan redden, want we moeten de hypotheekvorm nu dus gaan wijzigen en dan dus weer een offerte opvragen en weer ondertekenen en dan weer de acceptatie.

Heeft iemand enig idee hoe we dit proces kunnen versnellen en wat nu de beste hypotheek optie zou kunnen zijn?
Als de hypotheek op twee inkomens is gebasseerd zal het met alleen jouw levensverzekering wel lukken. Ik denk dat het niet lang zou mogen duren als je de aangepaste hypotheek bij dezelfde maatschappij neemt. Ze hebben al je gegevens en je levensverzekering dus zou de financiële acceptatie geen gedoe meer mogen zijn. Vooral niet als die er al was.

Zelf hoop ik maandag te horen of ik geaccepteerd ben voor een levensverzekering... Da's dus nog even stressen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
Nou het gaat hier om westland Utrecht verzekeringen,

Mijn vriend heeft absoluut geen zelfmoordneigingen gehad en zal ze ook niet zo snel krijgen eigenlijk.

Bedankt voor de info, ik zal eens gaan kijken of ik het zo geregeld krijg dan.

Jij ook heel veel succes maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nou wij hebben maandag de sleutel gekregen, ging erg vlot bij de notaris zijn daar ongeveer een half uur binnen geweest.

Daarna direct weer naar het huis gereden, de nodige spulletje sin de garage en keuken neer gezet en direct beginnen met behang scheuren! we hebben de afgelopen week erg lange dagen gemaakt... ik denk gemiddeld zo'n 12 uren per dag bezig geweest! maar door de hulp van mijn ouders en schoonvader zijn we al aardig ver gekomen! boven zijn 2 kamers al voozien van nieuw behang, laminaat en verf... moeten alleen hier en daar nog een keer geverft worden.. maar daar zijn we maandag/dinsdag wel helemaal klaar. De overloop ligt ook laminaar... gaan we later nog een keer de muren verfen/sauzen maar dat heeft niet zo'n prioriteit.

Benenden hebben we de muren helemaal kaal gemaakt en met glasvlies beplakt en het plafon is opnieuw wit gesaust, maandag/dinsdag gaan we ook daar de muren sauzen. De vloer beneden liggen al wit/grijze laminaat tegels... die laten we eers liggen tenzij het erg lelijk gaat staan bij de kleuren van de muren.

en dat allemaal in 1 week tijd :*)

volgende week vrijdag worden de nieuw bestelde meubels gebracht... dan post ik wel pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wij schieten ook lekker op, maar er is nog een hoop te doen :P De bovenverdieping is nu ongveeer voor driekwart klaar, voor zover het werk is dat we zelf doen. Onze toekomstige slaapkamer is al helemaal geschilderd, het houtwek is gelakt en het tapijt is eruit. Ook de toekomstige logeerkamer en de hal zijn voorzien van een mooie nieuwe verflaag, alle plafonds zijn gedaan, we zijn nog bezig met de deuren en kozijnen, de trapleuning etc. De derde slaapkamer kan nu niets aan gedaan worden omdat de vorige bewoners met bisonkit een houten plaat op het stucwerk hadden geplakt. Plaat eraf = stucwerk eraf dus één muur moet helemaal opnieuw gepleisterd worden. Dat laten we eerst doen voordat we daar gaan schilderen.
Als het schilderwerk gedaan is gaat het oude tapijt eruit, de 27e wordt het nieuwe gelegd.

Ondertussen hebben we morgen nog een afspraak met de aannemer om de verbouwing van de badkamer te bespreken. Dat was niet geplanned maar hij valt zo zwaar tegen dat we toch wat nieuws gaan doen. Het bubbelbad is blijkbaar nooit schoongemaakt en dus onbruikbaar (na 7 reinigingsbeurten komt er nog steeds drab uit), de WC was al goor en de douche is zwaar verkalkt en loopt niet goed door. Wel jammer, want de indeling is best goed en het is ook niet lelijk. Maar goed, ik ken mezelf ook wel, als ik het laat zitten ga ik me er zo aan ergeren dat het er over een halfjaar alsnog uit vliegt dus dan liever als we er nog niet wonen.

Onze benedenverdieping is ondertussen echt een gigantische pestbende geworden, de aannemer is daar aardig los gegaan. De keuken is gesloopt, het plafond in de keuken is weg, een kozijn en een muur zijn weggebroken, in de hal is alleen nog maar een kale betonnen vloer. Constructief gezien is al wel bijna al het glas op de benedenverdieping vervangen door nieuw isolatieglas. Als het goed is begint de schilder de komende week met het renoveren van de buitenzijde en gaat de aannemer verder met het voorbereiden van de keuken voor plaatsing van een nieuwe, de schoorsteen op het dak wordt vervangen, er komen nieuwe bitumen op de platte daken, nieuw lood bij de goten en kozijnen, een paar nieuwe ramen boven, een nieuwe hardstenen vloer in de hal, een nieuwe CV ketel en zo nog een hele reeks kleine en grote werkzaamheden. Na 22 augustus (dan pas, al zitten wij dan zelf met onze kont op het strand in Maleisië :P) komt de vloerenboer de rest beneden voorzien van een houten vloer en in de 2e week van september wordt de nieuwe keuken geplaatst. Als de badkamer dan ook klaar is kunnen we een weekje daarna verhuizen :)

't is wel fijn dat we ruim de tijd hebben genomen. We kunnen beneden pas beginnen met schilderen als de aannemer klaar is en dat duurt nog twee weken. Voor die tijd moet het boven klaar zijn en daar zijn we dus al dik over de helft :) Voor beneden hebben we dan nog ongeveer 3 weken voordat we zelf op vakantie gaan en het klaar moet zijn voor de vloerenboer. Gelukkig hoeven we dus niet elke avond aan de gang, anders draai je helemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ach doordraaien, hangt er vanaf hoe je er tegenover staat, mijn vriendin kan er ook niet tegen, al die drukte, vaak op en neer de bouwmarkt rijden en constant wijzigende plannen etc. en dan ook nog eens elke dag van 's ochtends 9 uur tot 's avonds 10 uur bezig zijn... ze zat er gister, na een week, al helemaal door! :P

zelf heb ik me er op ingesteld.. ik wist vantevoren dat dit soort dingen zo gaan en dat er altijd meer moet gebeuren dan datje vantevoren aan ziet komen. Het valt ook allemaal wel mee we hadden als doelstelling om binnen 2 weken het woongedeelte beneden en 2 kamers boven (slaapkamer + pjoeterkamer :P) af te krijgen. Zoals het nu gaat moet dat lukken zeker als er verder geen onverwachte dingen gebeuren

De woning is dan wel woonklaar als zijn er nog "zat" dingen die moeten gebeuren: toilet sauzen, hal verfen en behangen, hele trap verfen, overloop verfen en sauzen, logeerkamer behangen en verfen. maar dat zijn alelmaal dingen die wel kunnen in de loop van de tijd.

grootste twijfelpunt is de vloer beneden toen we het huis gingen bekijken vond ik de vloer wel mooi (niet fantastsich maar mooi genoeg om eerst te laten zitten) nu het huis leeg is (weet niet of het daar van komt) vindt ik hem eigenlijk niet meer mooi. eerst maar afwachten hoe het er met de muren in kleur en wat meubels uitziet. Kwa budget heb ik er iig geen zin in, ik gok dat de benden verdieping ongeveer 45-50 m2 en dat is al snel zo'n 1000,- aan laminaat 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 09-07-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Afgelopen donderdag via sleutelverklaring de sleutel gekregen :)

Zaterdag met m'n pa alle tegels in de gang eruit gebikt en het laminaat eruit, en m'n ma en m'n vriendin hebben boven alle behang eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chaoss schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:42:
De woning is dan wel woonklaar als zijn er nog "zat" dingen die moeten gebeuren: toilet sauzen, hal verfen en behangen, hele trap verfen, overloop verfen en sauzen, logeerkamer behangen en verfen. maar dat zijn alelmaal dingen die wel kunnen in de loop van de tijd.
Mijn ervaring is wel dat je nu je in 'the mood' bent het beste zoveel mogelijk dingen moet maken. Als je er eenmaal woont doe je de grote dingen nog wel maar de kleine klusjes blijven dan lang liggen.

Pics volgen trouwens nog wel, moet alleen even kijken waar. Deze draad is niet helemaal geschikt voor klusvoortgang bijhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49
Jiffy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:22:
Wil je écht snel door de notaris weggewerkt worden, moet je in de laatste week van december je woning gaan overdragen of je hypotheek gaan oversluiten... ;)
Ben inmiddels ook ervaringsdeskundige :( . Ik had een afspraak om 9:00 uur om hypotheek over te sluiten. Notaris arriveerde om 9:02 uur, om 9:08 uur (6 minuten later), stond ik alweer buiten. Ik had niet het idee dat de notaris de stukken van te voren al had gelezen, moet ik daarvoor 800 euro betalen? :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

TweakersOnly schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Ben inmiddels ook ervaringsdeskundige :( . Ik had een afspraak om 9:00 uur om hypotheek over te sluiten. Notaris arriveerde om 9:02 uur, om 9:08 uur (6 minuten later), stond ik alweer buiten. Ik had niet het idee dat de notaris de stukken van te voren al had gelezen, moet ik daarvoor 800 euro betalen? :| :|
Ja, wat een bedragen hè Tjongejonge. Even een hele domme vraag, ik moet mijn hypotheekakte laten passeren bij de Notaris. Mag ik dat zelf betalen (waar ik vanuit ga (meegenomen in het budget) of zit dat in de v.o.n. prijs van de woning. De overige notariskosten zitten daar namelijk wel in verwerkt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Richard schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:01:
Ja, wat een bedragen hè Tjongejonge. Even een hele domme vraag, ik moet mijn hypotheekakte laten passeren bij de Notaris. Mag ik dat zelf betalen (waar ik vanuit ga (meegenomen in het budget) of zit dat in de v.o.n. prijs van de woning. De overige notariskosten zitten daar namelijk wel in verwerkt.
Er worden twee akten bij de notaris opgesteld. Eerste akte is de transportakte, dwz de verkoop van het huis aan jou. Deze akte wordt afgesloten bij de notaris die de verkoper heeft gekozen.

Daarnaast moet inderdaad jouw hypotheek worden gepasseerd bij een notaris. Deze akte mag bij elke willekeurige notaris worden gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hyptoheekakte is wel voor je eigen rekening. Het maakt geen deel uit van de koopprijs van de woning omdat het ook mogelijk is dat je het huis betaald zonder een hypotheek nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
Zucht we hebben eindelijk een beeld wat we gaan doen.

We nemen bij een andere verzekeringsmaatschappij een overlijdensrisicoverzekering voor mijn vriend en die zal dan waarschijnlijk weer herverzekerd worden.

Ben benieuwd wat hier weer uit gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
heplam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:50:
Zucht we hebben eindelijk een beeld wat we gaan doen.

We nemen bij een andere verzekeringsmaatschappij een overlijdensrisicoverzekering voor mijn vriend en die zal dan waarschijnlijk weer herverzekerd worden.

Ben benieuwd wat hier weer uit gaat komen
Als je niks bent vergeten te vertellen kan ik me écht niet voorstellen dat hij niet zonder meer geaccepteerd zal worden. Kijk eens rond op internet.. er zijn mensen met diabetes, spierziekten, epilepsie en zelfs hiv die (wel met vaak flinke premieverhoging) geaccepteerd worden.

Premieverhoging vanwege 5 kilo overgewicht en bronchitus en weigering vanwege een periode overspannen zijn geweest lijkt me wel erg streng..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
Nee ik ben niks vergeten en idd het is echt belachelijk streng hoe ze dat bij die verzekering aanpakken.

ik vraag me alleen af of we het op deze manier allemaal zo snel geregeld kunnen krijgen.
Maar goed ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

heplam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:48:
Nee ik ben niks vergeten en idd het is echt belachelijk streng hoe ze dat bij die verzekering aanpakken.

ik vraag me alleen af of we het op deze manier allemaal zo snel geregeld kunnen krijgen.
Maar goed ik hou jullie op de hoogte
Wat ik zo wazig vind aan zo'n "Gezondheidsverklaring" is dat ze het hemd van mijn lijf vragen, en ik zelfs vragen heb waar ik zelf geen antwoord meer op weet te vinden.

Bijvoorbeeld of mijn bloed in het verleden weleens onderzocht is; Nou, niet dat ik me kan herrinneren, dus als het wèl zo was, dan zal het niets spectaculairs zijn geweest, maar dat kan wel eventueel een reden zijn voor de verzekering om niet uit te keren. Is het op dit moment mijn verantwoording mijn oude huisartsen na te bellen voor informatie over mezelf?

Kijk, een oogoperatie daar heb ik een verwijskaart van, daar staat zelfs het tijdstip van operatie op de dagbehandeling op.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Het lijkt nu goed te komen met mijn hypotheek/levensverzekering :)

*pfew*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo ligt onze keuken er nu bij :X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3049e93a22c40873c9663c7ed4d8810a/thumb.jpg
klik voor groot

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 11-07-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Daniel schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Zo ligt onze keuken er nu bij :X
[afbeelding]
klik voor groot
Ook meteen de rest eromheen meegenomen ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zal dan ook maar foto's posten.

Groen in de woonkamer (kleur is Histor Vrouwenmantel in SPS Spachtelputz)
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4528.jpg

De vliering is eruit, waardoor deze kamer nu 4,36 meter is.
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4531.jpg

Overigens is de lekkage nog steeds niet opgelost. Makelaars zuigen.. :(
De makelaar (van de verkopende partij; wij hebben er geen) is samen met de verkoper langs geweest (afgelopen vrijdag). Ze hebben de lekkage geconstateerd. De verkoper zag het voor het eerst (zei hij). De makelaar zei in de badkamer: 'Ik dacht dat de lekkage van de radiator was.' De verkoper ontkende dat en had gewoon ooit de radiator vervangen voor een design-uitvoering.

Het komt er dus op neer dat de makelaar een verhaaltje verzonnen heeft. Ik denk dat hij de lekkage zag en een nieuwe radiator; vervolgens heeft hij daar zijn conclusie uit getrokken, maar dat nooit gechecked met de verkoper.

Maargoed, eerst moet hij eens terug bellen (wat hij echt nooit doet). In ieder geval wordt de lekkage volgende week donderdag opgelost (nieuwe standleiding; het hele deel dat nu in de vloer gegoten is (en waar de lekkage zit) wordt dan omzeild); kost tussen de 1200 en 1400 euro. Ik ben alleen niet van plan dat te betalen, omdat die *$*&#*&# van een makelaar mij verkeerd heeft geinformeerd.

En het plan voor morgen: Een muur van 4,36m van spachtelputz voorzien (muur loopt in een punt, maar toch best een klus; met stucen was ik ook vrij lang bezig (is bakstenen muur)).

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 11-07-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

TweakersOnly schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Uit de prijs maak ik op dat je geen offerte hebt aangevraagd bij de notaris? Dat kan behoorlijk lager (er van uit gaande dat het idd uitsluitend om een oversluiting gaat), maar dan zul je er vooraf uiteraard wel een paar telefoontjes bij notarissen in de buurt aan moeten wagen. Niet gevraagd? Eigen schuld. :P

En of de notaris de stukken vooraf heeft gezien varieert per kantoor. Je kunt er iig van uit gaan dat hij de akte hooguit even heeft gezien en zeker niet heeft gemaakt. Het behandelen van een dossier wordt (uiteraard) door een medewerker gedaan.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
Hyp Hyper schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:25:
Het lijkt nu goed te komen met mijn hypotheek/levensverzekering :)

*pfew*
Gelukkig gefeliciteerd zal ik zeggen haha, nu nog maar wachten op onze uitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Jiffy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:10:
[...]

Uit de prijs maak ik op dat je geen offerte hebt aangevraagd bij de notaris? Dat kan behoorlijk lager (er van uit gaande dat het idd uitsluitend om een oversluiting gaat), maar dan zul je er vooraf uiteraard wel een paar telefoontjes bij notarissen in de buurt aan moeten wagen. Niet gevraagd? Eigen schuld. :P

En of de notaris de stukken vooraf heeft gezien varieert per kantoor. Je kunt er iig van uit gaan dat hij de akte hooguit even heeft gezien en zeker niet heeft gemaakt. Het behandelen van een dossier wordt (uiteraard) door een medewerker gedaan.
Ik smap ook dat een notaris de akte zelf niet heeft gemaakt, dit wordt uiteraard (semi)automatisch met de computer gedaan. Ik verwacht wel dat een notaris toch wel de stukken enigszins heeft doorgelezen of tenminste doet alsof. 't Komt namelijk niet erg professioneel over om tijdens passeren van de hypotheek nog dingen te moeten zoeken.

Ik heb wel een offerte opgevraagd bij het notariskantoor. Notariskantoor was een van de goedkoopste, ik heb namelijk twee oude hypotheken die beide geroyeerd moesten worden bij het kadaster. Elke royement kostte ook weer +/- 150 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Jaspertje heeft net gister zijn hypotheek met 4000 euro verhoogd zodat zijn AO verzerkering en een bouwdepot van 1000 euro nog werden gedekt. (4.0% 15 jaar rentevast was best goed 5 maanden geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

We krijgen voor onze verbouwingen een bouwdepot. Nu kent mijn zwager een aantal "mannetjes" die bepaalde klussen wel willen doen, maar dan zwart.

Een collega van mijn vriendin zegt dat je dan de klus "zelf" kunt doen (hier zouden speciale formulieren voor zijn), en dan jezelf laten uitbetalen als een soort loon, en dat je die bonnen dan wel mag declareren voor het bouwdepot.

Klopt dat? Lijkt me namelijk erg sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
CAP-Team schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:32:
Een collega van mijn vriendin zegt dat je dan de klus "zelf" kunt doen (hier zouden speciale formulieren voor zijn), en dan jezelf laten uitbetalen als een soort loon, en dat je die bonnen dan wel mag declareren voor het bouwdepot.
Tuurlijk niet. Alleen de materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
heplam schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:54:
[...]

Gelukkig gefeliciteerd zal ik zeggen haha, nu nog maar wachten op onze uitslag
Thanks. Laat even hier weten wanneer het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Thanks. Laat even hier weten wanneer het gelukt is!
Ik heb tot op heden nog niks gehoord maar zo gauw ik meer weet dan hoor je het van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

CAP-Team schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:32:
We krijgen voor onze verbouwingen een bouwdepot. Nu kent mijn zwager een aantal "mannetjes" die bepaalde klussen wel willen doen, maar dan zwart.

Klopt dat? Lijkt me namelijk erg sterk..
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar vraag het even na bij de belastingtelefoon.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Hyp Hyper schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:25:
[...]

Als je niks bent vergeten te vertellen kan ik me écht niet voorstellen dat hij niet zonder meer geaccepteerd zal worden. Kijk eens rond op internet.. er zijn mensen met diabetes, spierziekten, epilepsie en zelfs hiv die (wel met vaak flinke premieverhoging) geaccepteerd worden.

Premieverhoging vanwege 5 kilo overgewicht en bronchitus en weigering vanwege een periode overspannen zijn geweest lijkt me wel erg streng..

Succes!
Ik heb zelf samen met mijn verloofde een huis gekocht aan het begin van dit jaar.
En ja, wij krijgen ook de mededeling dat zij 5 kilo te zwaar was waardoor haar premie omhoog ging. Excuse me!? En ja, je weet hoe sommige vrouwen op zo'n mededeling reageren. Premie viel overigens nog wel mee.

We zijn nog steeds bezig met de verbouwing sinds january, maar we hopen er eind augustus volledig in te zitten. Zo'n beetje alles is vervangen en ik mag echt van geluk spreken dat mijn schoonvader gouden handjes heeft. De badkamer was nog authentiek 1963, niet aan gedaan. Nu ziet het er echt super uit. Muren enzo zijn nu weer recht ipv in een V-vorm.
Plafonds zijn van zachtboard naar dubbellaags gips gegaan (hebben we overigens zelf een constructie voor gebouwd zodat we de platen hoog konden houden en daarna vast schroeven).
Daarnaast is alles geaard en hebben we nu 8 groepen.
Het grappige is dat we nu met de volledige verbouwing iets over de 10.000 euro zitten. Zouden we het laten doen, zaten we aan de 30k euro.

We hebben voor de hypotheek ook heel erg moeten rekenen om het voor elkaar te krijgen. Mijn vriendin die liep op dat moment stage met een jaar contract, ikzelf daarentegen een vast contract. We konden hiervoor alleen bij de Postbank terecht met onze Hypotheek (De Hypotheker was onze adviseur aangezien ze naar meer kijken als alleen maar hoe kun je zoveel betalen aan je huis en geen geld voor hobbies over hebben), dit omdat zij de 60-40 regeling hebben. Met deze regeling is het mogelijk om op één salaris 60% van de hypotheek te dragen waarbij de andere dan 40% moet kunnen dragen. Jammergenoeg aan het einde werd er medegedeeld (had de postbank begin 2006 gewijzigd) dat we het net niet zouden halen met het huis. Toen zijn m'n schoonouders bijgesprongen omdat we nog 10k nodig hadden (+ datzelfde extra voor de verbouwing). 10k hadden we al, de andere konden we van m'n schoonouders lenen. Al met al toch goedgekomen. Nu hopen dat het snel af komt want we beginnen het nu onderhand zat te worden.

@mrsleeves,

een goede vriendin en vriend van ons hebben dezelfde kleur, waarna ze donker bruin aan de andere kant van de kamer hebben gedaan. Ik moet zeggen in combinatie met de zilver kleurige wandcontactdozen e.d. ziet het er echt heel erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Arunia schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:18:
[...]

Ik heb zelf samen met mijn verloofde een huis gekocht aan het begin van dit jaar.
En ja, wij krijgen ook de mededeling dat zij 5 kilo te zwaar was waardoor haar premie omhoog ging. Excuse me!? En ja, je weet hoe sommige vrouwen op zo'n mededeling reageren. Premie viel overigens nog wel mee.
Van de week is onze gezondheidsverklaring de bus op gegaan, nu ik jullie zo hoor maak ik me toch een beetje zorgen over dat gewicht wat we in hebben gevult. Kunnen die mensen die 5KG overschrijding hadden misschien een BMI-waarde geven?

BMI meter: http://212.78.187.107/bmi

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik zou wel willen, maar dat soort dingen hou ik me niet mee bezig.
Ben zelf geen spiegel/weegschaal persoon en zo ook kijk ik daar bij m'n vriendin niet naar.
Ik vind het ook sneu dat ze bij levensverzekeringen gaan kijken naar zo'n waarde terwijl je er absoluut niets over kan zeggen.
Mijn vriendin heeft qua botten structuur de bouw van haar verder, dus zware botten. En ja, dat is geen grapje. Dus die 5 kilo komt daar al aardig in de buurt.
Echt overgewicht moet je je zorgen over maken, maar ja. Zo zit het in de maatschappij jammer genoeg niet in elkaar.

Ik denk dat het de moeite niet echt is om je over dat gewicht icm de lengte druk te maken wat betreft geld. Misschien dat het een paar euro is per maand meer. (Ja, per jaar is het een stukje meer als dat maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb inmiddels een tweede hypotheek om mijn nieuwbouw woning te financieren. Wat mij opviel is dat geldverstrekkers het bedrag wat je maximaal mag lenen relateren aan brutojaarsalaris en je reeds lopende schulden.

Eigenlijk is dat toch een vreemde constructie? Men kijkt bijvoorbeeld niet of de aanvrager een auto heeft. Geen auto betekent immers dat je 300 euro per maand meer aan rente zou kunnen betalen. Mensen zonder kinderen kunnen ook meer rente betalen. Mijn indruk is daarom dat mensen vaak onterecht niet de woning kunnen kopen die ze graag zouden willen.

Kennen jullie gevallen waarin je succesvol hebt kunnen argumenteren dat je maandlasten zodanig laag zijn dat je best kan meer kan lenen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Arunia schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:18:
[...]

@mrsleeves,

een goede vriendin en vriend van ons hebben dezelfde kleur, waarna ze donker bruin aan de andere kant van de kamer hebben gedaan. Ik moet zeggen in combinatie met de zilver kleurige wandcontactdozen e.d. ziet het er echt heel erg mooi uit.
Mja, we zijn nog verder gegaan.

Kleur "geplette smurf" (waskamer en komt ook in de "gameroom")
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4578.jpg

Begin van spachtelputz van de 4,36 meter hoge muur (kleur Histor Avant-Garde)
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4584.jpg

In de gang/trappenhuis Histor Zonneschijn, in de werkkamer Robijnrood en op de voorgrond de rest van die belachelijk hoge muur.
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4586.jpg

Dit is dus die hoge muur van baksteen.

En verder komt er nog een kamer met ook groen en aan de andere kant Safraan (behoorlijk heftig oranje).

Vandaag hebben we de vloer op zolder gelegd; er moet nog wel wat geschilderd worden, maar de vloer dekken we dan wel af.

Oja, goed nieuws: de lekkage van de badkamer wordt helemaal door de vorige eigenaar betaald. Het feit dat hij zo makkelijk toegeeft, maakt het wel verdacht. Maargoed, het wordt betaald en daar gaat het om. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 14-07-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MrSleeves schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:11:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

In de gang/trappenhuis Histor Zonneschijn, in de werkkamer Robijnrood en op de voorgrond de rest van die belachelijk hoge muur.
[afbeelding]

En verder komt er nog een kamer met ook groen en aan de andere kant Safraan (behoorlijk heftig oranje).

Vandaag hebben we de vloer op zolder gelegd; er moet nog wel wat geschilderd worden, maar de vloer dekken we dan wel af.

Oja, goed nieuws: de lekkage van de badkamer wordt helemaal door de vorige eigenaar betaald. Het feit dat hij zo makkelijk toegeeft, maakt het wel verdacht. Maargoed, het wordt betaald en daar gaat het om. :)
:X Kleurexplosie.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wij hebben ook groene muren met veel bruine meubels in ons appartementje, heel aards/natuurlijk (gecombineerd met wat aluminium/zilveren accesoires). Ik zal vanavond even wat foto's te voorschijn halen. Oh ja, onze slaapkamer is lila. Heeft dus wel iets weg van MrSleeves, de kleuren bij ons zijn wel iets zachter. Ik moet wel zeggen dat ik het er best mooi uit vind zien, ik ben alleen benieuwd of het niet gaat vervelen na een paar jaar ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Je moet dergelijke kleurtjes maar durven...

(Ik ben laf.. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/foto/groenling3.jpg

Zo ziet onze aanbouw van de keuken er nu uit, in eerste instantie hadden we nog zoiets van "gaaf!", maar we vinden de kleur wel een beetje erg rood (doet pijn aan de ogen als de zon erop schijnt 8)7) en we gaan de muur toch maar licht beige maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ik hou ook niet van felle kleurtjes.... maar het schijnt helemaal hip te zijn volgens VT wonen etc :D

Onze woonkamer is donkerrood met lichtgrijs (grijs _/-\o_ ) en de meubels zijn wengé, ik zal pics posten zodra ik ze heb :+

maar wij zijn in 2 weken aardig ver gekomen, slaapkamer is helemaal klaar, werk/pjoeterkamer is helemaal klaar incl zelfbouw bureau, nieuwe stoelen en boekenkast. Benedenverdieping zijn we vandaag nog druk mee bezig geweest. vandaag hebben we daar de meubels neer gezet die we al hadden.

Het wachten is alleen nog op de nieuwe bestelde meubels (bed + bijpassende ladekast, eethoek met 6 stoelen, een bankstel en een dressoir... sow das een vrachtwagen vol :+)... de afsrpaak was dat het afgelopen vrijdag gebracht zou worden.... maar ze hadden het bankstel nog niet binnen :/ en aangezien die meubels uit Almere komen en wij in Drachten wonen hadden ze geen zin om 2 keer te rijden 8)7

De afspraak staat nu op dinsdag de 25'ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:36:
even ter verduidelijking, er zijn voor 2006 nieuwe regels ingesteld wat betreft het nemen van een hypotheek, even alles op een rijtje :

In 2005 mocht je maximaal 7,5 keer je bruto jaarsalaris als hypotheek nemen met een aflossingsperiode van minimaal 15 jaar.
In 2006 is dit 4,5 keer met minimaal 20 jaar.

In 2005 mocht je een hypotheek afsluiten op 2 salarissen.
In 2006 mag je alleen op het hoogste salaris een hypotheek afsluiten en dan maximaal 1/3e van het maand-salaris.

Stel dus, je verdient 30.000 euro bruto (inc. vakantie geld en bonussen) per jaar, dan kan je maximaal een hypotheek (bij een normale hypotheek, dus geen aflossingvrije hypotheek en zonder eigen inbreng) van 135.000 euro afnemen.
30.000 euro in 12 maanden = 2500 bruto per maand, 1/3e hiervan 833,33 aflossing maximaal BRUTO.

dwz rond de 600 euro aflossing op een hypotheek van 135.000 euro.

In 2005, jaja, was dit 450 euro aflossing op een hypotheek van 135.000 euro.

Heb je een eigen inbreng van bijv. 15.000 euro, dan kan je een aflossingsvrije hypotheek nemen, dan betaal je alleen de aflossing per maand en het rente gedeelte wordt van de 15.000 euro inbreng afgehaald. DWZ dat je hypotheek, uitgaande van 4,5% rente met ongeveer 40.000 euro verhoogd wordt.

Even een andere duidelijkheid hieruit : Ze willen het starters makkelijker maken, maar zonder dat ze het weten maken ze het ons juist moeilijker door nieuwe regels in te gaan stellen omdat er andere mensen zijn die niet genoeg aflossen en TE hoge hypotheken nemen die ze later niet eens meer af kunnen lossen.

Ik ben zelf met mijn vriendin ook op zoek naar een woning en ik kan je vertellen, ik verdien goed en zij ook (onregelmatigheids diensten e.d.) maar zelfs in 2005 konden we met zijn 2-en niet meer dan 190.000 euro meekrijgen zonder eigen inbreng.
In 2006, zonder eigen inbreng, is dit verlaagd naar 145.000 euro....
Wij hebben het geluk van een eigen inbreng.....daardoor kunnen wij in de buurt van de 170.000 euro kosten koper gaan kijken...waarvoor je toch een redelijk apartement aan kan schaffen.....
beetje typisch, ik verdien best aardig, en mijn vriendin ook.Onze hyptotheek is totaal EUR 217.500 wat overeen komt met 656 eur per maand (netto).

wij hebben: 2/3 winstdeling + 1/3 aflosvrij (i.v.m. waardestijging nieuwbouw).

Ook hebben wij gewoon NHG, dus als je totaal maar 145k mag lenen snap ik het niet helemaal???

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe heb je de ondergrond glad gemaakt?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

FrankGuthrie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Hoe heb je de ondergrond glad gemaakt?
Stucen.. :*)

Belangrijk is wel de goede roodband te vinden. Wij hebben een hele goede bouwmarkt om de hoek, die heeft roodband met zwarte streepjescode (Belgische, droogt wit op); die met blauwe streepjescode is ruk (Duitse, droogt bruin op).

Als je kan spachtelputzen kan je ook stucen, en andersom. Spachtelputzen is op zich niet moeilijk; hoewel een muur van ruim 4 meter erg pittig was (zeker omdat het er twee waren en het waanzinnig snel droogde).

En of "heftige" kleuren gaan vervelen? Ik heb in mijn oude appartement: ene muur geel, muur ernaast turquoise (met veel raam), volgende muur oranje, en de andere muur weer turquoise met een yin-yang teken in blauw (van zo'n twee meter doorsnee).
Verder valt het nu wel mee; De meeste kamers hebben 1 muur in een duidelijke kleur, de rest is dan vrij neutraal creme-achtig. En als we het zat zijn: schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MrSleeves schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Stucen.. :*)

Belangrijk is wel de goede roodband te vinden. Wij hebben een hele goede bouwmarkt om de hoek, die heeft roodband met zwarte streepjescode (Belgische, droogt wit op); die met blauwe streepjescode is ruk (Duitse, droogt bruin op).

Als je kan spachtelputzen kan je ook stucen, en andersom. Spachtelputzen is op zich niet moeilijk; hoewel een muur van ruim 4 meter erg pittig was (zeker omdat het er twee waren en het waanzinnig snel droogde).

En of "heftige" kleuren gaan vervelen? Ik heb in mijn oude appartement: ene muur geel, muur ernaast turquoise (met veel raam), volgende muur oranje, en de andere muur weer turquoise met een yin-yang teken in blauw (van zo'n twee meter doorsnee).
Verder valt het nu wel mee; De meeste kamers hebben 1 muur in een duidelijke kleur, de rest is dan vrij neutraal creme-achtig. En als we het zat zijn: schilderen.
Heb je dat laten doen, of zelf gedaan. Het lijkt me namelijk erg veel werk, en om het glad te krijgen is best moeilijk, of valt dat wel mee?

[ Voor 4% gewijzigd door FrankGuthrie op 16-07-2006 23:10 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

FrankGuthrie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:09:
[...]

Heb je dat laten doen, of zelf gedaan. Het lijkt me namelijk erg veel werk, en om het glad te krijgen is best moeilijk, of valt dat wel mee?
Ik vond het wel meevallen. Ook het spachtelputzen ging prima. Bij het stucen zet je het alleen wat dikker op dan bij spachtelputz. Uitdraaien doet mijn vriendin.

Ik krijg het overigens niet behangklaar ofzo; het is glad genoeg voor spachtelputz, maar de ongelijkheden in de muur (de bakstenen-muur heeft wat "welvingen" zeg maar) zitten er nog in. Maar met spachtelputz zie je daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MrSleeves schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:16:
[...]

Ik vond het wel meevallen. Ook het spachtelputzen ging prima. Bij het stucen zet je het alleen wat dikker op dan bij spachtelputz. Uitdraaien doet mijn vriendin.

Ik krijg het overigens niet behangklaar ofzo; het is glad genoeg voor spachtelputz, maar de ongelijkheden in de muur (de bakstenen-muur heeft wat "welvingen" zeg maar) zitten er nog in. Maar met spachtelputz zie je daar niets van.
Ik zou mijn muren willen verven. Maar het glad maken van de muren vind ik altijd zo'n pokke werk.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Stucwerk is echt vreselijk, daar ben ik totaal niet goed in. Schilderen trouwens ook niet, laat mij maar lekker de losse klusjes doen :P

Paar pics hoe het er nu bij ons uitziet :) We zijn nu op de bovenverdieping zo goed als klaar, althans, we kunnen niet verder voordat de aannemer klaar is. Ik was vanochtend even in het huis en het is zo'n puinbende dat we pas weer verder gaan als ze aannemer vertrokken is en we alles goed schoon hebben kunnen maken. Helaas vertrekken onze belangrijkste hulptroepen (mijn schoonouders) vrijdag met vakantie dus da's ff minder. Nouja, we trekken het wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/sterrelaan/82971.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/sterrelaan/82972.jpg

Dit wordt onze slaapkamer, deze is nu helemaal af op het leggen van het tapijt na :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/sterrelaan/82973.jpg

Dit wordt de logeerkamer, qua schilderwerk ook zo goed als klaar op één raam dat net nieuw geplaatst is na.
De derde slaapkamer moet een nieuwe stuclaag op de muur krijgen dus daar kunnen we nog niet verder, de overloop is wel klaar op wat houtwerk na. Met de nieuwe badkamer zijn we nog bezig dus daar gaan we voorlopig ook niet verder.

De nieuwe hardstenen vloer ligt inmiddels in de hal beneden, dat gedeelte is echt heel mooi geworden :7. De aannemer is nu nog bezig met het plafond in de keuken er weer in hangen, alle aansluitingen voor de nieuwe keuken aanleggen, de nieuwe CV-ketel ophangen plus de nieuwe schoorsteen opmetselen. De buitenschilder is inmiddels al wel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

Heel mooi hoor! Vooral die combinatie van bruin en wit op de muur vind ik erg geslaagd.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
edit: verhuisd naar het andere topic

[ Voor 106% gewijzigd door Chaoss op 20-07-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie dat er heel enthousiast klusvorderingen worden gepost, heel leuk om te zien maar dat is niet de bedoeling in WI :)

Waar het de financiële zaken rondom het kopen van een woning betreft zijn die hier prima op z'n plek, als het vorderingen zijn mbt verbouwingen in een nieuwe woning dat kan dat in SG of HK gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
SmartDoDo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:33:
Ik zie dat er heel enthousiast klusvorderingen worden gepost, heel leuk om te zien maar dat is niet de bedoeling in WI :)

Waar het de financiële zaken rondom het kopen van een woning betreft zijn die hier prima op z'n plek, als het vorderingen zijn mbt verbouwingen in een nieuwe woning dat kan dat in SG of HK gepost worden.
euhm? topic splits? of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je een inleidend topic kunt neerzetten kan ik de relevante postings hier moven :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 18-07-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Mja, dat splitsen lijkt me wel een plan..

En om even over het deuren afzagen: Je kan ook laminaat onder de kozijnen doorleggen, zeker van die standaard bouwkozijnen (die ik met wat moeite gevonden en gekocht heb). Die hebben zo''n inkortstukje bovenaan. Dan hoeven de deuren niet ingekort en je hoeft niet moeilijk om de deurkozijnen heen te leggen.

En aangezien het dan toch afgesplitst wordt:

Vandaag hiermee gespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4632.jpg
Helaas niet het effect wat ik verwachte; het schuurde niet hard genoeg.

En de vloer op de begane grond:
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/IMG_4636.jpg
Dit is een stuk makkelijker dan het lijkt; geen hamer nodig en aan de randen zijn alle stukken die je moet zagen gelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 18-07-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
maakt er iemand een startpost in SG ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:20:
maakt er iemand een startpost in SG ofzo :+
Ik doe een poging.. ;)

Hier kunnen we verder met verbouwen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 19-07-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
hmm ben bezig dat progje van de belastingdienst voor de verlopig teruggaaf in te vullen (wil het per maand terug hebben)

maar nu moet ik een WOZ-waarde opgeven... dat is toch niet hetzelfde als de executie-waarde? volgens mij krijg ik de WOZ waarde opgegeven van de gemeente... maar ik heb wat dat betreft nog niets van de gemeente gehad.

ik snap ook niet echt hoe de rabo dan in onze hypotheek berkeing exact het belastingvoordeel konden opgeven... weet de bank de WOZ-waarde wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Chaoss schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:03:
hmm ben bezig dat progje van de belastingdienst voor de verlopig teruggaaf in te vullen (wil het per maand terug hebben)

maar nu moet ik een WOZ-waarde opgeven... dat is toch niet hetzelfde als de executie-waarde? volgens mij krijg ik de WOZ waarde opgegeven van de gemeente... maar ik heb wat dat betreft nog niets van de gemeente gehad.

ik snap ook niet echt hoe de rabo dan in onze hypotheek berkeing exact het belastingvoordeel konden opgeven... weet de bank de WOZ-waarde wel?
Staat het nergens in de stukken van de overdracht? Immers deze kosten worden bij de koop verrekenend. En anders ff de oude eigenaar contacten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
daar stond volgens mij geen WOZ waarde bij... een verrekening van de belastingen is idd opgegeven maar daar stonden alleen conctrete bedragen en volgens mij geen WOZ-waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenochtend bij de notaris voor de overdracht. Heb weinig zin in dat standaardgelul, dus hoop binnen een uurtje [max] weer buiten te staan. Klant is koning toch? Ik betaal er 800 euro voor dus dan mogen ze wel een beetje vaart maken lijkt me. Nog genoeg te doen morgen nl. Keuken, badkamer en tegelvloer beneden moeten vervangen [doe alles zelf aangezien ik geen poot uitgedraaid wil worden en handig genoeg ben].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Chaoss schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:13:
daar stond volgens mij geen WOZ waarde bij... een verrekening van de belastingen is idd opgegeven maar daar stonden alleen conctrete bedragen en volgens mij geen WOZ-waarde
WOZ waarde wordt zoals Cyberpope al aangaf, verekend met de oude eigenaren. Deze hebben immers al voor het hele jaar betaald. Het zou dus ergens op je overzicht die je van de notaris gekregen heb terug te vinden zijn.

Anders kun je altijd nog even de gemeente bellen. Deze geven het meestal telefonisch wel door (was in ieder geval bij mij wel zo, moest alleen even de postcode en naamgegevens doorgeven ter controle).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:21:
Morgenochtend bij de notaris voor de overdracht. Heb weinig zin in dat standaardgelul, dus hoop binnen een uurtje [max] weer buiten te staan.
Dat sta je denk ik sowieso wel.
Bij mij was het binnen 45 minuten (geloof ik) en dat was inclusief een samenlevingscontract en twee testamenten.

Over WOZ: En kan je niet met dat verekende bedrag niet terugrekenen naar de WOZ-waarde?
Maar vul anders gewoon een waarde in die zeker hoger ligt; krijg je straks weer extra terug. Ik heb express ook een grote marge gehouden. Kunnen we t.z.t. wintersport van betalen in het huis/tuin investeren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Question Mark schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:44:
[...]
WOZ waarde wordt zoals Cyberpope al aangaf, verekend met de oude eigenaren. Deze hebben immers al voor het hele jaar betaald. Het zou dus ergens op je overzicht die je van de notaris gekregen heb terug te vinden zijn.

Anders kun je altijd nog even de gemeente bellen. Deze geven het meestal telefonisch wel door (was in ieder geval bij mij wel zo, moest alleen even de postcode en naamgegevens doorgeven ter controle).
Heb je geen folder van het huis? Bij ons stond het daarin...

WOZ van 170.000, koopprijs van 165.000 Bezwaarschrift, here we come.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MrSleeves schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:07:
Over WOZ: En kan je niet met dat verekende bedrag niet terugrekenen naar de WOZ-waarde?
Maar vul anders gewoon een waarde in die zeker hoger ligt; krijg je straks weer extra terug. Ik heb express ook een grote marge gehouden. Kunnen we t.z.t. wintersport van betalen in het huis/tuin investeren. O-)
Bij een hogere WOZ-waarde betaal je een hoger huurwaarde-forfait. Zolang ze dat nog niet afgeschaft hebben tenminste..

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.