Ervaring met huis kopen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:24

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ja, wij krijgen de sleutel a.s. donderdag al, maar je zult zien dat die laatste 5 weken best snel voorbij gaan.
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met de afschouwing van een huis? Waar moet ik specifiek op letten, behalve eventuele houtrot en lekkages en het noteren van de meterstanden?
Iemand tips?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Wij hebben nog 5 weken voordat we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. Ondertussen zijn we al lekker aan het rondkijken voor meubels en inrichting.

We hebben enkel 1 probleem, ons oude huis is nog niet verkocht :(. Via de bank is het 1 en ander te regelen daarvoor, maar het liefst zijn we het natuurlijk voor die tijd gewoon kwijt zijn.

Iemand nog een huis kopen in Zwolle ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
5 weken is blijkbaar een populaire termijn, voor ons geldt hetzelfde.
Kleine domper is dat de verkoop van ons huidige huis nog niet echt wil vlotten, we hadden 5 minuten nadat de advertentie was gezet al een bezichtigingsafspraak, vlak daarna is er nog iemand komen kijken maar voor de rest is het erg stil. Nouja, we hebben nog even de tijd, maar gezien de prijsstelling en het feit dat er niets aan hoeft te gebeuren had ik wel wat meer interesse verwacht. Iemand nog een appartement in Diemen kopen? ;)

Chaoosss: je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, over het algemeen wil de notaris de stukken uiterlijk een week voor de overdracht hebben. De bank heeft gemiddeld een week nodig om de offerte rond te trekken dus je hebt nog ongeveer drie weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Bij ons is het nog net wat frustrerender. We hebben (inc open huis) zo'n 14!!! bezoeken gehad. Nadeel is dat er bij ons in de straat nogal wat huizen te koop staan (meeste mensen hebben er 4 - 5 jaar gewoond).

Het irritante is, dat je eigenlijk zelf weinig kan doen aan de verkoop. Je kan wat rondvragen, maar dat is ook alles.

[ Voor 24% gewijzigd door sorted.bits op 29-05-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:18:
Chaoosss: je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, over het algemeen wil de notaris de stukken uiterlijk een week voor de overdracht hebben. De bank heeft gemiddeld een week nodig om de offerte rond te trekken dus je hebt nog ongeveer drie weken :)
dag van te voren gaat ook goed :Y)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
jaja iedereen roept dat ik me nog geen zorgen hoef te maken (zelfs de Rabo, maar ik ga ze vrijdag weer lastig vallen met een telefoontje). magoed STEL dat er nog een medisch onderzoek oid moet komen OF een compleet andere hypotheek omdat de levensverzekering niet door kan gaan.

wij hebben trouwens al voor zo'n 8000 euro aan meubels gekocht, in de 2'de week van juli komen ze een vrachwagen vol brengen :+ (allemaal bij 1 zaak gekocht) zijn echt hele leuke meubels, ik post tzt wel foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2006 14:10 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Wij hebben ook al 4000 euri's uitgegeven aan meubels. Daarnaast nog eens 1000 aan laminaat en 750 aan verf en behang en nog eens 500 aan vinyl voor in de slaapkamers. We moeten nu nog de gordijnen/jaloezien/lamellen en nog meer meubels! Haha.
Alles moet nieuw want we hebben niks om zelf mee te nemen, we gaan allebei direct vanuit ons ouderlijk huis.

oh ja, we hebben ook nog 15000 uitgegeven aan een verbouwing van de badkamer! Die is nu nog maar 1.17 mtr bij 2.15 mtr. Hij wordt, 2.30 bij 2.70 meter, we verhuizen het hele ding naar een andere kamer, oude badkamer wordt dan washok!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
lekker heh veel geld uitgeven :+

wij zitten in hetzelfde schuitje, wat we nu hebben is gewoon niets... dus ons motto was vanaf februari hard sparen en dan lekker veel nieuw spul kopen! als we het doen dan ook in 1x goed! woonkamer, eetkamer en slaapkamer wil ik ook gewoon mooi spul hebben staan. computerkamer / kantoor doen we low-budget met ikea spul :+. dan houden we nog 1 slaapkamer en een zolder over maar we weten nog niet precies wat we daar mee gaan doen.

overigesn heb ik voor het klussen 1500,- in mijn budget (jah ik werk met een budget :+ ) omgenomen is dat een beetje realistisch:

1.benedenverdieping - woon en eetkamer ligt al laminaat, de kozijen waren 2 jaar geleden wit geverft dus die laten we zo en ook hangen er beneden overal al lamellen die blijven hangen _/-\o_ dus het enige wat we beneden hoeven doen is behnag van de muren en glasvlies plakken + sauzen.

2.de hal - doen er eerst weinig aan (lees niets :P) ligt wel hetzelfde laminaat als in de woon en eetkamer.

3.de keuken is al klaar, alle inbouw apparatuur zit er al in hoeven alleen een paar spots gemonteerd te worden.

4. boven - onze slaapkamer moet laminaat in en behangen worden
5. boven - computerkamer komt ook laminaat te liggen + behang.
6. boven - overloop komt iig laminaat te liggen, behangen weten we nog niet.

ik heb uitgereken dat we voor de beneden verdieping ongeveer 50-55 meter glasvlies nodig hebben dat kost zo'n 75 euro en aan laminaar zijn we zo'n 300 euro kwijt, lijkt me dat ik dan redelijk uit meot komen met 1500 euro klus budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
lekker heh veel geld uitgeven :+

wij zitten in hetzelfde schuitje, wat we nu hebben is gewoon niets... dus ons motto was vanaf februari hard sparen en dan lekker veel nieuw spul kopen! als we het doen dan ook in 1x goed! woonkamer, eetkamer en slaapkamer wil ik ook gewoon mooi spul hebben staan. computerkamer / kantoor doen we low-budget met ikea spul :+. dan houden we nog 1 slaapkamer en een zolder over maar we weten nog niet precies wat we daar mee gaan doen.

overigesn heb ik voor het klussen 1500,- in mijn budget (jah ik werk met een budget :+ ) omgenomen is dat een beetje realistisch:

1.benedenverdieping - woon en eetkamer ligt al laminaat, de kozijen waren 2 jaar geleden wit geverft dus die laten we zo en ook hangen er beneden overal al lamellen die blijven hangen _/-\o_ dus het enige wat we beneden hoeven doen is behnag van de muren en glasvlies plakken + sauzen.

2.de hal - doen er eerst weinig aan (lees niets :P) ligt wel hetzelfde laminaat als in de woon en eetkamer.

3.de keuken is al klaar, alle inbouw apparatuur zit er al in hoeven alleen een paar spots gemonteerd te worden.

4. boven - onze slaapkamer moet laminaat in en behangen worden
5. boven - computerkamer komt ook laminaat te liggen + behang.
6. boven - overloop komt iig laminaat te liggen, behangen weten we nog niet.

ik heb uitgereken dat we voor de beneden verdieping ongeveer 50-55 meter glasvlies nodig hebben dat kost zo'n 75 euro en aan laminaar zijn we zo'n 300 euro kwijt, lijkt me dat ik dan redelijk uit meot komen met 1500 euro klus budget :P
ik denk dat je je vergist in wat er allemaal bij komt kijken. Niet alleen verf moet je meerekenen, maar ook afplakband, zeil/plastic oid, kwasten, rollers, plamuur, plamuurmessen, trapje enz enz enz
laminaat net zo, heb je plintjes nodig, tube kit, verstekbakje e.d. als je pecht hebt ook nog ff je ondervloer vernieuwen... ik heb me er over verbaast hoeveel geld je totaal kwijt bent aan dat soort zooi. Dat loopt echt in de honderden euro's bij elkaar!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Inderdaad, nu bij ons 2e huis heb ik wel het gevoel dat ik beter weet wat ik ongeveer moet hebben, maar dan alsnog komen er altijd wel een paar 100 euro bij aan kleine troepjes.

Bij dit huis waren we in 2 weken klussen alleen al meer dan 300 euro kwijt om de 'crew' te eten te geven tussen de middag enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ok gelukkig heb ik nog een beetje geld achter de hand dan :P

sauz is opzich niet erg duur dat scheeld.... 2 rollers en 2 van die bakjes en we komen een heel eind. klein gereedschap heb ik ook al aardig wat van.

van die vloerplaten voor onder het laminaat was ik idd ff vergeten, iemand enig idee wat die kosten?

magoed aan laminaat en glasvlies behang en gewoon behang zit ik op 500 euro.. dan hou ik 1000 euro over voor de kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Huis inrichten is inderdaad mooi werk. Ik heb nu zo'n beetje alles in orde. Laatste dingen moeten nog gebeuren in de badkamer en de tuin moet nog. Alle meubels staan al op de plek hoewel overal nog wel wat rotzooi staat die nog geen plek hebben gekregen. Bij intresse wil ik wel wat pics plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
jah lijkt me leuk die foto's,

huis inrichten hoort nou eenmaal bij huis kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
oki :P

Afbeeldingslocatie: http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/c6d51ffc5133407806f2bbcc6ca624d9.jpg

de eettafel van zymbioz en stoelen van bert plantagie. De rotzooi op de tafel + computer gaan nog weg. da's tijdelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/3fa1ebd7d4c4497dd91ae72f83776f9c.jpg

zithoekje met 2 bankjes van montel en een salontafel die bij de eettafel hoort.

Afbeeldingslocatie: http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/95976cefe9ab513b5823c02a12fc8272.jpg

keuken van bruggink keuken in hoogglans nachtblauw met alles geborsteld staal.

Afbeeldingslocatie: http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/c591004c7e935d74f5b8c5ca6755416e.jpg

en een kast ook van zymbioz voor de rest van de rommel dat al wel buiten beeld ligt ;)

Al met al ben ik dik tevreden met dit woninkje als eerste woning. Direct ook maar gaan samenwonen met m'n vriendin en het bevalt goed :)
offtopic:
sorry voor de url in de bovenhoek van de foto's maar dit was de beste uploader die ik zo snel kon bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ziet er netjes uit! leuke meubels lekker strak daar hou ik wel van.... net als de keuken! mooi laminaat/parket ook!

hoe lang wonen jullie er nu?

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 30-05-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Woei! Vandaag koopcontract getekend van het huis dat we vorige week verkocht hebben, en vandaag het eens geworden over de nieuwe woning die we na 1 juli kunnen betrekken :Y)

Dus we hebben nog 6 weken de tijd om in te pakken :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:00:
ziet er netjes uit! leuke meubels lekker strak daar hou ik wel van.... net als de keuken! mooi laminaat/parket ook!

hoe lang wonen jullie er nu?
16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:08:
magoed aan laminaat en glasvlies behang en gewoon behang zit ik op 500 euro.. dan hou ik 1000 euro over voor de kleine dingen.
Heb je daarna nog geld over? Zoals ook al eerder gezegd, het gaat hem in de kleine dingen zitten. Vooral je laminaat berekening, als ik zo zie dat je alle verdiepingen wil gaan doen vrees ik dat je het niet met 300 euro gaat redden. Want wat voor laminaat wil je eigenlijk? Gamma huismerk of 'hogere' kwaliteit?

* Gunner is overigens tevreden over het Gamma huismerk laminaat

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Juggernaut schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:09:
[...]

16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.
aha dus ongeveer 3-4 weken aan het klussen geweest?
Gunner schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:16:
[...]

Heb je daarna nog geld over? Zoals ook al eerder gezegd, het gaat hem in de kleine dingen zitten. Vooral je laminaat berekening, als ik zo zie dat je alle verdiepingen wil gaan doen vrees ik dat je het niet met 300 euro gaat redden. Want wat voor laminaat wil je eigenlijk? Gamma huismerk of 'hogere' kwaliteit?

* Gunner is overigens tevreden over het Gamma huismerk laminaat
beneden ligt al overal laminaat, en dat blijft liggen, is nog in perfecte staat dus dat is mooi meegenomen.

boven gaan we nieuw laminaat neerleggen, aangezien dat geen kamers zijn waar constant veel mensen over de vloer zijn lijkt me dat Gamma-laminaat kwaliteit daar ruim voldoende is... dat spul heb je voor 10-15 euro per vierkante meter.

en jah we hebben nog wel wat geld achter de hand (1000-1500 ofzo) voor "onvoorziene dingen".

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 30-05-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Wij laten ons laminaat leggen, maar ik zorg wel dat ik erbij ben want dan kan ik alvast alle snoeren en draden onder de vloer door leggen, zijn die mooi weggewerkt! Onze woonkamer/eetkamer is totaal 28 m2, totale kosten komen op €950 en dan beschikken wij over een Quickstep vloer met kleur: esdoorn natuurvernist
Afbeeldingslocatie: http://www.vloerenvoordelig.nl/write/U-862_decor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
dat is vrij duur, want je betaald 34,- per vierkante meter, ik denk datje dik betaald voor het leggen of niet? gelukkig heb ik een schoonvader die het kan :Y)

mooie kleurtje trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Wij betalen 37 euro per m2, maar dan hebben we ook echt al parket. Vind dat laminaat wel erg duur.

Wij leggen zelf de vloer, dat scheelt behoorlijk in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ja het leggen is inderdaad duur, maar er is niemand die het kan die ik ken en zelf heb ik een niet al te goede sterke rug. De woonkamer van ons huis to be loopt scheef dus dat maakt zelf leggen natuurlijk al een stuk moeilijker. Laten leggen geeft in elk geval garantie mocht het niet goed gelegd zijn en quickstep laminaat geeft 25 jaar garantie op de hout laag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik heb 80m2 laminaat gekocht voor zo'n 1400 euro. Wel zelf moeten leggen maar da's mooi werk dus dat deed ik graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Kan je niet even bij ons langs komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

Juggernaut schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:33:
oki :P

[afbeelding]

keuken van bruggink keuken in hoogglans nachtblauw met alles geborsteld staal.
Leuke barkrukken, waar heb je die gekocht ?!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
TDB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:52:
[...]

grote kans dat hij die bij zijn keuken gekocht heeft want bijna elke keukenzaak kan die dingen wel leveren.

wij hebben zie hier ook wel in de showroom staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
TDB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:52:
[...]

vorige week bij de gamma :P 35 euri 't stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Aangezien het alweer 2 weken geleden was heb ik vandaag maar eens weer met de Rabo gebeld, ze hadden daar nog niets binnen van interpolis (joh je meent het?) dus toen heeft ze met Interpolis gebeld en mij daarna weer terug gebeld. "de situatie bij interpolis was nog niet veranderd" :/ ze zei ook dat het soms wel tot 5-10 werkdagen voor overdracht kon duten voordat Interpolis het rond had..... magoed dat neemt niets van mijn ongerustheid weg 8)7

over 2 weken maar weer bellen met de rabo :z want als ik dan nog niets gehood heb ( 2 weken voor overdracht) dan begin ik echt te flippen. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Het is inderdeaad vervelend dat het altijd zo op het laatste moment moet. Ik heb gisteren de overdracht gehad en we hebben onze ouders s 'avonds gelijk meegenomen om in het huis te kijken, we hebben 2 maanden geheim gehouden welk huis we gekocht hadden dus dat was wel grappig. Bij elk huis dat we voorbij reden wat te koop stond ben ik gestopt, ouders vragen: "Hebben jullie deze gekocht?" ik: "Nee!!! HAHAHAHAH". Tien huizen verder kwamen we eindelijk aan bij het huis waar ik "JA" kon zeggen. Morgen lekker klussen!!! SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN.
Ik zal van de week wel wat "before" fotootjes plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvanozzie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:07:
Het is inderdeaad vervelend dat het altijd zo op het laatste moment moet. Ik heb gisteren de overdracht gehad en we hebben onze ouders s 'avonds gelijk meegenomen om in het huis te kijken, we hebben 2 maanden geheim gehouden welk huis we gekocht hadden dus dat was wel grappig. Bij elk huis dat we voorbij reden wat te koop stond ben ik gestopt, ouders vragen: "Hebben jullie deze gekocht?" ik: "Nee!!! HAHAHAHAH". Tien huizen verder kwamen we eindelijk aan bij het huis waar ik "JA" kon zeggen. Morgen lekker klussen!!! SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN.
Ik zal van de week wel wat "before" fotootjes plaatsen!
Ghe, jij doet me denken aan die kerel in de aflevering van "Help mijn man is klusser!" (TV-programma) van deze week.

Die was ook heel enthousiast begonnen met SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN........ meer dan een jaar geleden. Die woonde dus met zijn (hoogzwangere) vrouw (en later dus met vrouw en baby) in een bouwval waar je U tegen zegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ja, maar wij slopen alleen maar wat hout weg van de muren enzo. wij slopen geen hele muren. De badkamer wordt geplaatst (helemaal nieuw), de slaapkamers hoeven alleen geverft te worden. Dus het valt allemaal wel mee. Ik denk dat mijn vriendin eerder zoiets heeft van: "HELP, mijn man is GEEN klusser!" --> voordeel, moeilijke dingen worden uitbesteedt aan kennissen/derde partij! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Nou..

Ik sluit me bij deze aan bij de zenuwachtige 'wachters'. Overdracht ook over 5 weken maar ook pas zo'n anderhalve week geleden de handel in gang gezet. Een beetje korte termijn dus aangezien ik betreffende mijn levensverzekering een keuring verwacht/vrees (alleen vrees vanwege de vertraging. niet dat ik als stervend wrak uit die keuring zal komen) vanwege twee epileptische insults vorig jaar en begin dit jaar.
Ik kan dus in elk geval een premieverhoging verwachten en misschien zelfs weigering. (al schijnt die kans vrij klein te zijn)

Dus ehm... *bibber* en *stress*

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:22:
yup zo hebben wij het ook gedaan (op advies van de rabo meneer), onze eigenlijke lening is 172.000 en de hypotheek is ingeschreven op 250.000, dus als ons inkomen het toelaat kunenn we in de toekomst altijd nog wat bijlenen voor een nieuwe keuken en/of badkamer B)
Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:28:
[...]

Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?
bij ons is een keuring niet verplicht, we moesten beide een gezondheidsverklaring invullen en die heb ik eerlijk ingevuld daardoor is al die vertraging onstaan... had mij niets gemankeerd dan was de hypotheek 3 maand geleden al afgerond waarschijnlijk... ik vrees ook voor een keuring... ook niet voor de keuring ansich maar dan hebben we idd NOG meer vertraging... nouhja we hebben nog 3,5 week :/ :+

En ik zou ook niet weten waarom een keuring bij een hypotheek onder de 150k wel verplicht is... klinkt nogal onlogisch.

Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet door :'( of heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

sorted.bits schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:55:
Wij betalen 37 euro per m2, maar dan hebben we ook echt al parket. Vind dat laminaat wel erg duur.

Wij leggen zelf de vloer, dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van €4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:18

Jaspertje

Max & Milo.. lief

(jarig!)
André schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:57:
[...]

Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van €4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.
En je kan nog 7x hetzelfde laminaat leggen voordat je de 35 euro gepasseerd bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Parket heeft natuurlijk wel een andere uitstaling dan laminaat. Wij hebben nog veel meer betaald voor onze houten vloer, je moet geen appels met peren vergelijken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
[...]
En ik zou ook niet weten waarom een keuring bij een hypotheek onder de 150k wel verplicht is... klinkt nogal onlogisch.
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]

is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)
khad zijn zin even verkeerd begrepen...

ok nou bij onze levensverzekering dus niet (interpolis.... glashelder!)... of idd het bedrag van de levensverzekering is minder dan 150k (hypotheek was iets van 182K)...eigenlijk weet ik dat niet eens meer :?

weet iemand dit:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet door :'( of heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?

[ Voor 61% gewijzigd door Chaoss op 08-06-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]

Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking. Dat het bedrag voor de overlijdensrisicoverzekering misschien wél onder de 150.000 euro ligt... (hoeft niet gelijk te zijn aan hypotheekbedrag nl. bij mij is die maar de helft bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ligt aan de flexibiliteit van de verkoper. Als het goed is staat in je koopovereenkomst ook 'of zoveel eerder of later als beide partijen overeenkomen'.
Of hij strijkt graag het boetebedrag (10% van koopsom?) op }) of hij heeft geen zin het hele circus opnieuw in te gaan en zal enigszins wrevelig enig uitstel dulden..

Zelf heb ik er ook de nodige stress van hoor.. vooral omdat verkoper bij mij een woningvereniging is...

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-06-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Afgelopen weekend een koop- aanneemovereenkomst ontvangen.

Bij Artikel 7:
Ontbindende Voorwaarden

Artikel7 Op onderhavige overeenkomst zijn geen ontbindende voorwaarde van toepassing
Dit houdt dus in dat er ook géén ontbindende voorwaarde is m.b.t "onder voorbehoud van financiering"

Het betreft een nieuwbouwwoning. De makelaar heeft netjes vanaf het eerste gesprek aangegeven dat we géén ontbindende voorwaarden hebben, dus met nadruk heeft hij verteld dat dat ook voor "onder voorbehoud van financiering" niet geldt.

Uiteraard hebben we met genoeg hypotheekverstrekkers rond de tafel gezeten, en zou dit geen probleem moeten zijn. Echter vraag ik me af waarom deze voorwaarde niet "ingebouwd" zit. Ik verwacht géén rare dingen m.b.t. de financiering, maar stel dat het fout gaat, dan ben ik (volgens vriendin) 20% van de aanneemsom armer.

Kortom; wat zou de reden zijn voor een makelaar om dit niet in het contract op te nemen?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zekerheid dat verkoop verkoop is... Dat is de reden. Als er kopers genoeg zijn is dit geen probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cyberpope schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:04:
Zekerheid dat verkoop verkoop is... Dat is de reden. Als er kopers genoeg zijn is dit geen probleem.
Kopers genoeg hoor, project is op basis van inschrijving (+/- 80 inschrijvingen op 20 woningen) verkocht.
Makelaar gaf zelf aan om de volgende reden niet onder voorbehoud van financiering het huis te willeen verkopen:

Jantje is als eerste geloot en koopt huis 1 op OVBVF

Klaasje is als 2e geloot en wil huis 1, echter is deze OVBVF al aan Jantje verkocht. Als 2e keuze kiest klaasje voor huis2

Pietje is als 3e geloot en wil huis 1, echter heeft Jantje die al OVBVF. Zijn 2e keuze is gevallen op huis 2, echter heeft Klaasje die al OVBVF. Dus gaat hij voor zijn 3e keuze: Huisje 3.

Op het moment dat Jantje nu afhaakt vanwege dat hij het financieel niet rond krijgt, gaat klaasje opeens vertellen dat hij dan liever het huisje van Jantje heeft, en Pietje wil opeens het huisje van Klaasje, waardoor het hele project kris-kras door elkaar aangepast moet worden.

Ik vind het een heel erg sterk verhaal. Want als Jantje het financieel niet rond krijgt, dan betaald hij de boete van 10-20%, en dan komt kavel1 (huisje1) alsnog vrij.

Dit was echt de omschrijving van de makelaar.

Maar ik weet nog steeds niet of het wel slim is te tekenen zonder dat ik OVBVF als ontbindende voorwaarde heb.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja groot schat jij dat de kans is dat Jantje niet eerst informeert bij zijn hyptheekboer dat hij het ongeveer wel aankan. En als dat zo is dat jantje die 20% (zeg 30.000 euro) betaald of dan heel hard gaat zoeken om een hypotheek te vinden die hij wel kan betalen. (desnoods met zeer ongunstige voorwaarden dan wel bij zijn ouders gaat lenen oid).

Denk dat jantje wel VERDOMT goed zijn best gaat doen voordat hij 30.000 euro gaat betalen,.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:31:
[...]

Ligt aan de flexibiliteit van de verkoper. Als het goed is staat in je koopovereenkomst ook 'of zoveel eerder of later als beide partijen overeenkomen'.
hmmm volgens mij stond in de koopovereenkomst zoiets van dat beide partijen 8 dagen de tijd hebben alles in orde te krijgen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.

afgelopen vrijdag ben ik door de notaris gebeld om een afsrpaak te maken voor de overdracht! maandag 3 juli om 13:30 moeten we bij de notaris zijn... hij heeft overigens niet eens gevraagt of alles al in orde was met de hypotheek...

Als ik vrijdag nog niets gehoord heb van de levensverzekering bel ik weer met de Rabobank, daarna bel ik ook even met de makelaar omdat we sowiezo vlak voor de overdacht nog ff een rondje door het huis willen maken om te kijken of alles in orde is... dus daar even een afspraak voor maken.

als we vrijdag nog niets verder zijn met de levensverzekering is het dan verstandig om de makelaar daar over in te lichten? wat denken jullie?

nog 3 weken and counting... :X

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 14:27
Chaoss schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:41:
[...]

hmmm volgens mij stond in de koopovereenkomst zoiets van dat beide partijen 8 dagen de tijd hebben alles in orde te krijgen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.

afgelopen vrijdag ben ik door de notaris gebeld om een afsrpaak te maken voor de overdracht! maandag 3 juli om 13:30 moeten we bij de notaris zijn... hij heeft overigens niet eens gevraagt of alles al in orde was met de hypotheek...

Als ik vrijdag nog niets gehoord heb van de levensverzekering bel ik weer met de Rabobank, daarna bel ik ook even met de makelaar omdat we sowiezo vlak voor de overdacht nog ff een rondje door het huis willen maken om te kijken of alles in orde is... dus daar even een afspraak voor maken.

als we vrijdag nog niets verder zijn met de levensverzekering is het dan verstandig om de makelaar daar over in te lichten? wat denken jullie?

nog 3 weken and counting... :X
De makelaar nu inlichten lijkt me nog niet nodig. Wat ik wel zou doen is niet wachten tot vrijdag met bellen van de Rabobank. Het duurt echt belachelijk lang voordat ze wat laten horen. Dus vanaf nu elke dag bellen, en maak ze duidelijk dat het nu echt wel krap begint te worden. Ik heb het idee dat je ergens onderop een stapel ligt.

Succes

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mr Knowitall schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:22:
[...]

De makelaar nu inlichten lijkt me nog niet nodig. Wat ik wel zou doen is niet wachten tot vrijdag met bellen van de Rabobank. Het duurt echt belachelijk lang voordat ze wat laten horen. Dus vanaf nu elke dag bellen, en maak ze duidelijk dat het nu echt wel krap begint te worden. Ik heb het idee dat je ergens onderop een stapel ligt.

Succes
ik bel al regelmatig met die lui... Rabobank zelf is ook niet echt het probleem, maar interpolis die de aanvraag van de levensverzekering moet afwerken.

ze hebben ongeveer 4-5 weken geleden mijn medisch dossier van de huisarts ontvangen... blijkbaar ben ik een moeilijk geval om te beoordelen. Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer belt de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".

na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...

op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:17:
Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer blet de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".

na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...

op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?
Ik denk ook dat je, vooral nu het begint te dringen, niet alleen op vrijdagen moet bellen. Dan kun je namelijk nog maar 2 keer bellen voor het zo ver (of te laat) is. Misschien de Rabobank vragen naar een direct contactpersoon bij de verzekeraar en die lastigvallen?

De makelaar kun je een dag vantevoren altijd nog bellen })
Bij mijn eerste huis kreeg de notaris pas de dag vantevoren de stukken. Niet omdat ik (toen) zo'n probleemgeval was, maar meer omdat de hypotheekverstrekker/verzekeraar nogal laks was...

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-06-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 14:27
Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:17:
[...]

ze hebben ongeveer 4-5 weken geleden mijn medisch dossier van de huisarts ontvangen... blijkbaar ben ik een moeilijk geval om te beoordelen. Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer belt de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".

4-5 weken doe je echt niet over het beoordelen van een medisch dossier. Dat is absurd. Over het algemeen zijn dat zaken die binnen enkele dagen afgerond worden. Als het echt lastig zou zijn geweest hadden ze allang verzoeken jou kant opgestuurd voor meer info of bv. een medische keuring. Volgens mij lig je gewoon onder op een stapel. Bel de rabobank op, vraag het liefst naar een direct contactpersoon bij Interpolis. Maak ze duidelijk dat het echt niet kan om een dossier vier weken te laten liggen en dat jij deze week een definitief antwoordt wil. Laat je vooral niet afschepen.

Met het bellen van de makelaar zou ik nog even wachten. Als er volgende week nog niets is gebeurd, dan lijkt mij dat een goed moment. En zelf zou ik eerst de notaris bellen, die gaat al het geld binnenkrijgen van jou bank. Bij ons hielp het ook dat de notaris gingen checken bij de bank of ze het geld nog over wilden maken.

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Wij krijgen als het goed is, volgende week donderdag de sleutel. Dus veel ongeduld enzo langs deze kant ook :).

Op dit moment proberen we de dingen rond de parket te regelen die er nu ligt. Die moet opgeschuurd worden en opnieuw gevernist. Maar nu hoor ik veel strijdige berichten langs verschillende kanten. Sommige mensen beweren dat je dat absoluut niet zelf kan, dat je dan putten en kringen krijgt, andere zeggen dat het wel best te doen is. Dus nu weten we niet goed wat we moeten doen. Heeft er iemand ervaring mee?
Opgelet, ik denk dat ik 2 linkerhanden heb (weet ik niet zeker, eigenlijk nog nooit veel van dat soort klusjes gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
crazyx schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:56:
Op dit moment proberen we de dingen rond de parket te regelen die er nu ligt. Die moet opgeschuurd worden en opnieuw gevernist. Maar nu hoor ik veel strijdige berichten langs verschillende kanten. Sommige mensen beweren dat je dat absoluut niet zelf kan, dat je dan putten en kringen krijgt, andere zeggen dat het wel best te doen is. Dus nu weten we niet goed wat we moeten doen. Heeft er iemand ervaring mee?
Opgelet, ik denk dat ik 2 linkerhanden heb (weet ik niet zeker, eigenlijk nog nooit veel van dat soort klusjes gedaan).
Ik heb eveneens 2 linkerhanden ;) en mij is het ook gelukt. Gewoon een schuurmachine halen bij de Karwei of andere bouwmarkt, je een beetje voor laten lichten en gewoon doen. En zorgen dat je met dat ding niet op één plek stil blijft staan. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben al een beetje gestopt met bijhouden wat we allemaal uitgegeven hebben want daar krijg je echt buikkramp van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Daniel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
Ik ben al een beetje gestopt met bijhouden wat we allemaal uitgegeven hebben want daar krijg je echt buikkramp van :X
Nog erger: Berekenen wat je uit denkt te gaan geven :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Richard schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:13:
[...]

Nog erger: Berekenen wat je uit denkt te gaan geven :)
Hebben wij ook gedaan. We kwamen een slordige €10.000 tekort. :X

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

SysRq schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:16:
[...]

Hebben wij ook gedaan. We kwamen een slordige €10.000 tekort. :X
Ik geloof dat we met zijn 2-en dezelfde topics volgen ;)

Tja, als je een ruime berekening maakt (wat natuurlijk erg slim, zodat je zekerheid hebt) dan kan je weleens wat tekort komen, maar ik denk ook zeker dat er meer rekeningen komen dan je je ooit had voorgesteld.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ik heb wle een budget gemaakt... en eerlijk gezegt denk ik dat die wel aardig gaat kloppen, ten eerste omdat wij niet echt een verbouwing hebben... alleen laminaat leggen en behangen/sauzen. Bij ons is de grootste kostenpost de meubels, maar die zijn inmiddels besteld en ik weet exact wat die gaan kosten was bij elkaar iets van 8000,- waavan we een kwart moesten aanbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het heeft ook wel een voordeel...als we dit jaar klaar zijn hoeft er de komende 10-15 jaar alleen maar onderhoud plaats te vinden en hoeven er, tenzij de boel onverwacht naar de bagger gaat, geen meubels vervangen te worden :)
Qua vloer en meubels blijven we binnen budget zelfs, keuken is wat duurder dan begroot, aannemer en schilderen komt weer wat goedkoper uit. Uiteindelijk lijkt het (tenzij we tijdens de verbouwing zelf enorme fuckups tegenkomen) allemaal wel binnen de begroting te blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Daniel op 13-06-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
zojuist weer gebeld met de Rabobank, kreeg dit keer iemand anders aan de lijn en die vertelde me dat de overdracht sowiezo wel door zou gaan ook al was de levensverzekering nog niet rond... nou das iig een gerust-stelling.. en dat hadden ze ook wel eens eerder mogen zeggen. :+

Voor de rest heeft hij weer met interpolis gebeld en die waren nog niets verder... nog steeds in behandeling na 4-5 weken. Als ze bij de rabo in de loop van volgende week nog niets gehoord hebben van interpolis zou hij zelf eind volgende week weer bellen om interpolis opdracht te geven er een spoedzaak van te maken (mag ook wel 1 week voor overdracht..)

Interpolis... glashelder! jaja.... 8)7 :+

magoe maandag over 2 weken om 13:30 is het zover B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
zojuist weer gebeld met de Rabobank, kreeg dit keer iemand anders aan de lijn en die vertelde me dat de overdracht sowiezo wel door zou gaan ook al was de levensverzekering nog niet rond... nou das iig een gerust-stelling.. en dat hadden ze ook wel eens eerder mogen zeggen. :+
Iets in deze richting?: Je hebt nu bij de Rabobank gewoon een aflossingsvrije hypotheek; alleen de koppeling met de levensverzekering is niet rond. Op zich geen drama lijkt me.

Wij kregen vorige week (of daarvoor) al de melding van de Hypotheker dat alles rond was en richting de notaris was. Wat dat betreft is alles geregeld. :)
magoe maandag over 2 weken om 13:30 is het zover B)
Over 2 weken heb ik de sleutel: 30 juni 9:30 gaat het grote voorlezen (o.i.d.) beginnen. En om 9:00 (of iets eerder) het huis checken natuurlijk. Niet dat er veel veranderd is, want het stond toch al leeg.

En qua verbouwing heb ik ook alles ruim begroot. Overal nog een extra post "Diversen" bij gedaan (bv. schroeven enzo, waar je geen rekening mee houdt). En bestellingen zijn ook al gedaan; jammer alleen dat je sommige dingen moet aanbetalen (vreemd genoeg de internetwinkels niet).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
Da's mooi nieuws! Ik wist niet dat een hypotheekverstrekking gewoon door kan gaan als de levensverzekering nog niet rond is. Wellicht voldoende onderpand (ook eigen bijdrage aan koopsom?) of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MrSleeves schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:09:
[...]

Iets in deze richting?: Je hebt nu bij de Rabobank gewoon een aflossingsvrije hypotheek; alleen de koppeling met de levensverzekering is niet rond. Op zich geen drama lijkt me.

Wij kregen vorige week (of daarvoor) al de melding van de Hypotheker dat alles rond was en richting de notaris was. Wat dat betreft is alles geregeld. :)

[...]

Over 2 weken heb ik de sleutel: 30 juni 9:30 gaat het grote voorlezen (o.i.d.) beginnen. En om 9:00 (of iets eerder) het huis checken natuurlijk. Niet dat er veel veranderd is, want het stond toch al leeg.
we hebben geen aflossingsvrije hypotheek... tenmsinte niet helemaal wel gedeeltelijk geloof ik... shit ik weet het niet eens meer is al 4 maand geleden dat we die boel ondertekend hebben :+

Hij zei dat ze in de laatste week voor de overdracht de aktes enzo naar de notaris zouden sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wij hebben het als volgt: we hebben twee losse aflossingsvrije hypotheken (Obvion), die samen de totale hypotheeksom dekken. Eén (de hoogste) daarvan is gekoppeld aan een Aegon levensverzekering met garantie enzo; bij ons was alleen een verklaring nodig dat we gezond waren.

Als dat deel van Aegon er niet bij zou zitten, hadden we gewoon een aflossingsvrije hypotheek gehad. Dat had de NHG niet leuk gevonden, maargoed..

Ik heb het idee dat dat bij jou nu ook zo is. Het aflossingsvrije gedeelte zorgt voor belastingvoordeel en de verzekering ernaast voor het uiteindelijke aflossen aan het eind. Blijkbaar is dat voor de hypotheekverstrekker niet zo'n probleem als die koppeling later of op het laatste moment wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:05:

Da's mooi nieuws! Ik wist niet dat een hypotheekverstrekking gewoon door kan gaan als de levensverzekering nog niet rond is. Wellicht voldoende onderpand (ook eigen bijdrage aan koopsom?) of iets dergelijks?
nope geen eigen inleg, het spaargeld wat we hebben gebruiken voor de inrichting klussen etc. en voor de trouwerij later dit jaar.

ik weet ook niet precies hoe het zit, maar hij zei letterlijk dat de overdracht wel door ging en dattie op dit moment ook nog geen problemen zag. Ik denk dat we dan wel kans dat de hypotheek nadetijd nog kanveranders, hogere premie bv.

verder zei hij ook dat hij nog nooit had meegemaakt dat een levensverzekering helemaal werdt afgekeurd, premie verhogingen gebeurden wel eens.

en anders kunnen we altijd nog een hypotheek zonder levensverzekering afsluiten... dat scheelt iig een bak premie! :+

@mrsleeves ik denk datje gelijk hebt! zal vanavond de hypotheek aanvraag eens onder het stof vandaan halen... kijken wat we ook alweer aangevraagt hadden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Als jij niets bijzonders hebt en niet in behandeling bent bij een specialist dan is de kans dat je medisch (gedeeltelijk) afgekeurd wordt héél klein. Maar idd... 5 weken in behandeling is debiel.

Ik zou:
- 2x per dag gaan bellen (stalken dus ja! ze moeten je zat worden --> dan rennen ze wel voor je)
- direct met Interpolis bellen, ook 2x per dag
- notaris er achteraan laten bellen
- brief sturen dat je het achterlijk vind dat het zo lang duurt en ze in gebreke stellen als ze het niet binnen 1 week geregeld hebben of iig hebben laten weten wat de exacte (!) status is
- je huisarts bellen of die de handel al verstuurd heeft (heb niet de hele post gelezen dus misschien heb je dit al gedaan)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
jah heb 6 weken terug 3x met de huisarts gebeld en na het 3'de telefoontje eindelijk de bevestiging gekregen dat hij het verstuurd had. Een week daarna ook gebeld met de Rabo en die hebben van interpolis de bevestiging gehad dat ze het medisch dossier ontvangen had, zodoende weet ik ook dat ze al 4-5 weken het dossier binnen hebben.

de rabobank stalken begin ik iig niet aan... die kunnen er ook weinig aan doen... en die zijn best medewerkend, ze bellen elke keer voor me met interpolis waarna ik direct terug gebeld wordt etc. proberen me ook gerust te stellen... dus wat at betreft hulde voor de Rabobank!

als ik volgende week nog niets verder ben met interpolis ga ik ze inderdaad stalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:17:

verder zei hij ook dat hij nog nooit had meegemaakt dat een levensverzekering helemaal werdt afgekeurd, premie verhogingen gebeurden wel eens.

en anders kunnen we altijd nog een hypotheek zonder levensverzekering afsluiten... dat scheelt iig een bak premie! :+
Dat eerste is wat ook mijn hypotheekadviseur vertelde. Ook zijn de enige voorbeelden van volledige afkeur die ik zo snel kan vinden op internet iemand die HIV besmet is en een man van 60+ die een hartaanval gehad heeft met 10 jaar later hartfalen, ex-roker was en ook nog eens diabetes had..
Het lijkt er op dat je al zo ongeveer stervende moet zijn om voor afkeur in aanmerking te komen.

Dat tweede kan lastig worden. Er bestaan wel hypotheekverstrekkers (bouwfonds) die zoiets aanbieden, maar dan moet je wel genoeg onderpand hebben (dus zelf geld inleggen). Anders wordt het al erg snel afgekeurd kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
dat klinkt helemala niet logisch... die levnesverzekring heeft voor de bank ansich totaal geen nut... die is alleen nuttig dat wanneer een van ons beiden komt te overleiden dat dan de ander in het huis ka blijven wonen.

hebje dus geen levensverzekering en de persoon die achterblijft kan de hypotheek niet meer betalen dan heeft de bank het huis ansich als onderpand... en die kan dan verkocht worden.

Alleen de nationale hypotheek garantie geeft een paar tiende % korting als je een hypotheek neemt volgens hun eisen (ter bescherming van jezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MrSleeves schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:15:
Ik heb het idee dat dat bij jou nu ook zo is. Het aflossingsvrije gedeelte zorgt voor belastingvoordeel en de verzekering ernaast voor het uiteindelijke aflossen aan het eind. Blijkbaar is dat voor de hypotheekverstrekker niet zo'n probleem als die koppeling later of op het laatste moment wordt gemaakt.
edit: heb het net ff opgezocht wij hebben een hypotheek van totaal €181.400,- waabij we tot 100.000 aflossen (gedeeltelijk rechtstreeks, gedeeltelijk via bellegingen) en de rest is idd aflossingsvrij.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:55:
dat klinkt helemala niet logisch... die levnesverzekring heeft voor de bank ansich totaal geen nut... die is alleen nuttig dat wanneer een van ons beiden komt te overleiden dat dan de ander in het huis ka blijven wonen.

hebje dus geen levensverzekering en de persoon die achterblijft kan de hypotheek niet meer betalen dan heeft de bank het huis ansich als onderpand... en die kan dan verkocht worden.
Je mist de kosten koper. En dat men uit gaat van de executiewaarde van de woning.
Dat verschil zou je dus zo ongeveer zelf moeten betalen om voor een overzekerde hypotheek in aanmerking te komen. (heb ik begrepen)

Dat een hypotheek zelden 100% aflossingsvrij te krijgen is heeft ook hiermee te maken. Dat gaat doorgaans tot hoogstens zo'n 60% van het hypotheekbedrag zodat er altijd nog een deel blijft dat afgedekt is dmv een levensverzekering en bij overlijden een deel van de hypotheeksom zal worden uitgekeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-06-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:09:
[...]

edit: heb het net ff opgezocht wij hebben een hypotheek van totaal €181.400,- waabij we tot 100.000 aflossen (gedeeltelijk rechtstreeks, gedeeltelijk via bellegingen) en de rest is idd aflossingsvrij.
Waarschijnlijk is de hypotheek dan opgebouwd uit 2 aflossingsvrije hypotheken (één van 81.400 en één van 100.000). Aan de laatste is dan de levensverzekering gekoppeld die voor de aflossing van dat deel zorgdraagt.
Althans ik mag aannemen dat die rechtstreeks/beleggingen een levensverzekering is en dat je met rechtstreeks niet bedoeld dat het een lineaire hypotheek is.

[ Voor 13% gewijzigd door MrSleeves op 16-06-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
100% aflossingsvrij kan wel, maar wordt over het algemeen alleen door de bank goedgekeurd als er voldoende onderpand is naast het huis zelf en tot hooguit de executiewaarde.
In principe is tegenwoordig elke spaar-, leven- en beleggingshypotheek aflossingsvrij om een maximaal fiscaal voordeel te behalen. Je lost gedurende de looptijd niets af maar stort geld in een pot om daarmee na 30 jaar alles in 1x af te lossen. Dit heeft als voordeel dat je gedurende de gehele looptijd maximaal rente betaald en dus ook mag aftrekken. Theoretisch nadeel is dat zolang je niets hebt afgelost niets zeker is. Als de beurs instort kan het best zijn dat je aan het einde van de looptijd alsnog bij moet gaan leggen.

Onze hypotheek is volledig aflossingsvrij maar we zijn van plan om als mijn vrouw ook werkt een deel af te gaan lossen. Nu zijn relatief lage maandlasten wat belangrijker, als zij ook een inkomen heeft is dat wat minder belangrijk en kunnen we geld in een pot gaan stoppen. Voor een beetje een lekker gevoel wil ik uiteindelijk hooguit 60-70% van de koopsom aan hypotheekschuld overhouden. Dan ben je tenminste ook nog enigszins gedekt tegen een waardedaling van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik heb mijn appartement 100% aflossingsvrij O-)

koopprijs 80.000 ex. k.k.
executie waarde = 81.000 :D

24 juli (of iets eerder) krijg ik de sleutel :*)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Daniel schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:12:
Onze hypotheek is volledig aflossingsvrij maar we zijn van plan om als mijn vrouw ook werkt een deel af te gaan lossen.
Zelfde verhaal hier, alleen werkt mijn vrouw niet meer. Ik los echter nog wel af en probeer dat te doen zo lang het nog kan. Elk jaar aflossen scheelt toch weer een stuk aan maandlasten. Nu zijn de kinderen nog jong en ben je er nog niet zoveel geld aan kwijt. Dat verandert straks nog wel en dan kan je maar wat beter lagere lasten hebben. :)
Nu zijn relatief lage maandlasten wat belangrijker, als zij ook een inkomen heeft is dat wat minder belangrijk en kunnen we geld in een pot gaan stoppen.
Ik weet niet wat voor hypotheek jij hebt, maar mijn hypotheek heb ik afgesloten tegen 5,25% rente destijds. Een gemiddelde spaarrekening brengt momenteel zo'n 3,25% op. Een simpele rekensom leert dat je een dief van je eigen portomonnee bent als je de hypotheek niet aflost. Je stort het alleen in een, op het eerste gezicht, bodemloze put, maar het blijft uiteindelijk wel een investering.

Neemt niet weg dat een leuk bedrag op een spaarrekening ook een prettig gevoel kan geven. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:34:
[...]

Zelfde verhaal hier, alleen werkt mijn vrouw niet meer. Ik los echter nog wel af en probeer dat te doen zo lang het nog kan. Elk jaar aflossen scheelt toch weer een stuk aan maandlasten. Nu zijn de kinderen nog jong en ben je er nog niet zoveel geld aan kwijt. Dat verandert straks nog wel en dan kan je maar wat beter lagere lasten hebben. :)
Tja.. dat is maar de vraag, wat het je het netto per maand scheelt. Als in 20.000 aflos (fors bedrag), scheelt me dat per maand 50 euro netto (afgerond, minus belastingvoordeel op basis van mijn 5% hypotheek)... Tja.. Ik kan op dit moment met die 20.000 wel leukere dingen doen dan nu 50 euro per maand. (Daarbij 20.000 wegzetten tegen 3% is.... jawel 50 euro per maand, dus bij alles boven de 4% rendement ga ik winst maken als ik het op een spaarreken zet en daarvan die 50 vanaf pak.. zelfs als ik dan 75 euro pak heb ik na 30 jaar nog geld over ) Dus pas als ik 40.000 euro af ga lossen begint het me echt te schelen in maandlasten (maar ja.. dat lever ook weer meer rente op dus ook dan is het gunstiger om het in een depot te zetten ipv in je hyptheek).

Daarbij wat is die 20.000 euro nog over 30 jaar. Nu is het veel geld ja. Maar mijn ouders hebben zeer en zeer hard moeten twijfelen toen zij hun huis kochten. Alles was op het randje en het was toch wel heel veel geld. Erg veel. Moesten nog extra lenen bij ouders en broers..Dus hou zouden ze dat ooit terug betalen, maar was wel vrijstaand het huis..... Dat ging om 17.500 GULDEN in 1962.
Tel dan 30 jaar later.. Toen was die 17.500 gulden een schijntje om te betalen.

Uitgaande van 2% inflatie per jaar, is die 20.000 over 30 jaar nog maar 13.000 euro waard.
Ik weet niet wat voor hypotheek jij hebt, maar mijn hypotheek heb ik afgesloten tegen 5,25% rente destijds. Een gemiddelde spaarrekening brengt momenteel zo'n 3,25% op. Een simpele rekensom leert dat je een dief van je eigen portomonnee bent als je de hypotheek niet aflost. Je stort het alleen in een, op het eerste gezicht, bodemloze put, maar het blijft uiteindelijk wel een investering.

Neemt niet weg dat een leuk bedrag op een spaarrekening ook een prettig gevoel kan geven. :)
2 aspecten...

Neem je mee dat je van die 5,25% maar effectief een stuk minder betaald?? Zo blijft er van mijn 5% hypotheek, na hyptheekrente aftrek effectief slechts 3,45% over (8> Dus maak je rekensommetje wel goed, want de staat sponserd die 5,25%.

En voor die 0,2% renteverschil heb ik het liever op mijn spaarrekening staan, waar ik indien mij dat uitkomt iets directer over kan beschikken als dat ik weer aan mijn hyptheek moet gaan rommelen om die op te hogen oid omdat ik geld nodig heb voor iets...

Maar wellicht lul ik gemakkelijk omdat ik mijn hypotheek al niet afgesloten heb op maximale waarde. Echter mijn hyptheek had nog een stuk lager kunnen zijn. Maar het was gunstiger (fiscaal gezien) om dat in een fonds te zetten waarmee ik mijn maandlasten druk (door daar geld uit te halen) dan dat bedrag in mindering te brengen om mijn hyptheek. (net wat ik in mijn eerste paragraaf uitleg).

Zolang HRA bestaat is aflossen niet per definitie gunstig.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 21-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Cyberpope schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:58:
Dus pas als ik 40.000 euro af ga lossen begint het me echt te schelen in maandlasten (maar ja.. dat lever ook weer meer rente op dus ook dan is het gunstiger om het in een depot te zetten ipv in je hyptheek).
Ik zou niet weten wat ik met dit soort bedragen zou moeten doen. :)
Daarbij wat is die 20.000 euro nog over 30 jaar. Nu is het veel geld ja. Maar mijn ouders hebben zeer en zeer hard moeten twijfelen toen zij hun huis kochten. Alles was op het randje en het was toch wel heel veel geld. Erg veel. Moesten nog extra lenen bij ouders en broers..Dus hou zouden ze dat ooit terug betalen, maar was wel vrijstaand het huis..... Dat ging om 17.500 GULDEN in 1962.
Tel dan 30 jaar later.. Toen was die 17.500 gulden een schijntje om te betalen.
Tja, dit is wel een tendens ja en hier spelen hypotheekverstrekkers heel mooi op in. ;) Je weet het echter nooit zeker omdat je niet in de toekomst kunt kijken. Hoe ging dat ook alweer... In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :) Bovendien moet je voor het geld ook weer iets anders kopen, dus het is relatief.
2 aspecten...

Neem je mee dat je van die 5,25% maar effectief een stuk minder betaald?? Zo blijft er van mijn 5% hypotheek, na hyptheekrente aftrek effectief slechts 3,45% over (8> Dus maak je rekensommetje wel goed, want de staat sponserd die 5,25%.
Daar heb je gelijk in. Dat was ik vergeten. Zolang de HRA er is, is het minder voordelig. Als je echter alle aspecten mee moet nemen, moet je nog wel wat verder kijken. Uiteindelijk ben je die aflossing niet echt kwijt, maar verplaats je je kapitaal. Bovengenoemde voorbeeld van je ouders kan dus uiteindelijk ook voor jouw in-het-huis-geinvesteerde kapitaal gelden.
En voor die 0,2% renteverschil heb ik het liever op mijn spaarrekening staan, waar ik indien mij dat uitkomt iets directer over kan beschikken als dat ik weer aan mijn hyptheek moet gaan rommelen om die op te hogen oid omdat ik geld nodig heb voor iets...
Dan doe je het inderdaad niet goed nee. Het is net zoals beleggen. Je moet het doen met geld dat je niet direct nodig hebt. Je kunt wel al je spaargeld er aan besteden, maar dan kan je in dit soort problemen komen ja. Dat is niet slim.
Maar wellicht lul ik gemakkelijk omdat ik mijn hypotheek al niet afgesloten heb op maximale waarde. Echter mijn hyptheek had nog een stuk lager kunnen zijn. Maar het was gunstiger (fiscaal gezien) om dat in een fonds te zetten waarmee ik mijn maandlasten druk (door daar geld uit te halen) dan dat bedrag in mindering te brengen om mijn hyptheek. (net wat ik in mijn eerste paragraaf uitleg).
Ik heb ook geen maximale hyptoheek. Ik kan maximaal 10% aflossen op mijn hypotheek per jaar en dat doe ik ook tot nu toe. Ik kies liever voor zekerheid. Beleggen is en blijft een risicofactor. Je kunt er een goede gok mee nemen, maar ook een slechte.

Het is en blijft geheel persoonlijk hoe je hier tegenover staat. Vandaar ook de legio vormen die er bestaan. Gelukkig maar... :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ik heb slecht nieuws...

kreeg vanmorgen een telefoontje van de Rabobank ze hadden bericht van interpolis gehad en mijn levensverzekering wordt _niet_ geaccepteerd! :'( eventueel een premieverhoging.ok... maar compleet afgekeurd nee dat had ik totaal niet verwacht... imho ben ik helemaal niet dodelijk ziek :'(

Maar goed heb nu morgen ochtend een afspraak met de adviseur van de rabo wat er nu veranderd moet worden aan de hypotheek... NHG kan iig niet doorgaan. :'(

ik zit met 3 grote zorgen:

- In maart hebben we de hypotheek afgesloten tegen 3,9% rente, inmiddels is de rente veel hoger aangezien we een nieuwe hypotheek moeten afsluiten zal dat tegen de nieuwe rente gaan.
- Met NHG krijg je toch "korting" op de rente? die lopen we nu ook mis.
- Maandag over een week is de overdracht al!

de hypotheek die we nu hadden had een maandlast van 440,- ik ben bang dat we nu veel hoger gaan uitkomen :'( of zal het ontbreken van de premie voor een levensverzekering de hogere rente ongeveer opvangen?

betekend dit nu ook dat ik de hypotheek nog ergens anders kan afsluiten? de persoon waarbij we onze verzekeringen (inboelde etc) hadden afgesloten doet ook in hypotheken, toen hij bij ons was voor die verzekeringen vertelde ik hem over de problemen/vertraging met de hypotheek aanvraag en toen vertelde hij dat wanneer het echt niet lukte dat hij dan wel wat kon regellen (ja zou ik ook zeggen :P). Ben gewoon bang dat ik nu via de Rabobank een erg dure hypotheek ga krijgen... maargoed nu nog overstappen naar een andere hypotheek verstrekker is misschien ook niet handig ivm de tijdsdruk.

[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ontbreken van de premie scheelt wel natuurlijk, maar de rente is wel gestegen. Dat i.c.m. het mislopen van de NHG-rente hakt er wel in natuurlijk.

Dit is wel erg balen. Maar wat is de reden dat ze de levensverzekering niet hebben geaccepteerd?

In mijn geval had ik ook wel verwacht dat het e.e.a. mis kon gaan, maar alles ging best goed. Als ik jouw verhaal zo hoor, heb ik eigenlijk best "geluk" gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
de reden krijgt de rabobank ook niet te horen. heb net interpolis gebeld en die zeiden dat er gister een brief verstuurd is met uitleg (zal wel niets voorstellen die uitleg...). maargoed ik verbaas me er erg over, ik heb een spierafwijking en daardoor natuurlijk een "zwak" hard... magoed ik heb een vrij lichte vorm van die spierafwijking... ik verbaas me er echt over dat die verzekering niet geaccepteerd is.

magoed dat besluit van interpolis verander ik ook niets meer aan... ik vindt het wel belachelijk dat ze er 5 weken over gedaan hebben om tot een belsuit te komen... nu zit ik met het probleem dat we iets meer dan een week voor overdracht nog weer van alles moeten gaan aanpakken :/

ik had er zo'n zin in... maar de moed zakt me nu ff in de schoenen... zit ik straks met een hypotheek maandlast van 600-700 euro ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Das rot man…..

Je zou inderdaad niet verwachten dat ze een hele levensverzekering zouden afkeuren maar idd dat ze dan alleen de premie zouden verhogen.

Zorg 1:
- De rente is inderdaad gestegen maar neem dan genoegen met een kortere rente termijn van bv 6 jaar tegen een rente van ongeveer 4,0%

Zorg 2:
- Nu NHG niet van toepassing is kan je op 0,2% rente-verhoging rekenen

Zorg 3:
- Op zich is het te doen een week tijd. Op zich is er niet veel tijd nodig om een hypotheek rond te krijgen, de vertraging ligt bijna altijd aan de kant van de levensverzekeraar. (maar daar was je al achter gekomen)

Wij zijn voor onze levensverzekering ongeveer 2 x €50.- kwijt. Dus dat zou een eventuele rente betaling op kunnen vangen van €100,- extra maar als je dat aan rente betaald ben je het ook echt “kwijt” en in een levensverzekering niet dus daar kan je het eigenlijk niet mee opvangen. (al je begrijpt wat ik bedoel)

In ieder geval succes met het afsluiten van een nieuwe hypotheek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Damn.. dat is slecht nieuws. Nu maak ik me ook weer drukker over de acceptatie van mijn levensverzekering... (ivm epilepsie)

Meld iig wel óf je hypotheek wel nog door kan gaan en onder welke voorwaarden. Ik ben namelijk benieuwd wat de opties nog zijn. Of een hypotheek zonder verzekering wel mogelijk is of dat bij een andere maatschappij via een spoedprocedure een levensverzekering geregeld kan worden..

In elk geval heel veel succes en sterkte gewenst! (ik kan me voorstellen hoe het voelt.. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
maar de premie van de levensverzekering benje toch ook echt "kwijt"? of is dat iets watje uitgekeerd krijgt als je die 30 jaar overleeft?

premie van onze levens verzekering was overigens wel hoger. ik meen de iets van 140,-

@hyp hyper een hypotheek zonder levens verzekering is bij de rabobank wel mogelijk, anders hadden ze dat direct wel verteld aan de telefoon... ik heb morgen dus een gesprek om te kijken wat we nu moeten gaan doen.

denken jullie dat overstappen naar een andere hypotheek verstrekker verstandig is?

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:
In mijn geval had ik ook wel verwacht dat het e.e.a. mis kon gaan, maar alles ging best goed. Als ik jouw verhaal zo hoor, heb ik eigenlijk best "geluk" gehad
Aan welke 'ziektes' lijd jij dan? En bij welke maatschappij heb jij je verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

In plaats van een levensverzekering zal je dan zelf moeten beleggen/sparen ofzo. Dat kan natuurlijk ook. Zo'n product hoeft niet perse aan je hypo vast te zitten (behalve bij NHG, die eisen dat).
Van Bruggen adviseerde ons een levenshypo voor de ene helft en een beleggingshypo voor de andere helft; alle andere adviseurs raadden dat onafhankelijk van elkaar af; de enige die voordeel heeft is de adviseur (hogere provisie).
Dus als je het t.z.t. weer wat ruimer hebt, kan je nog zoiets overwegen. Een losse spaar/belegging/fonds/o.i.d.

Maargoed, succes deze week. :)
Hyp Hyper schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
[...]

Aan welke 'ziektes' lijd jij dan? En bij welke maatschappij heb jij je verzekering?
Niks, maar om NHG goed voor elkaar te krijgen, moesten er wel wat BKR-inschrijvingen veranderd worden. En die banken waar je dat moet regelen, moeten dan wel meewerken (Visa deed een beetje moeilijk door een fout van hun kant).
Wij hebben gelukkig alleen een verklaring in hoeven vullen m.b.t. gezondheid en de adviseur adviseerde om het vak met familie leeg te laten (niet verplicht om in te vullen). Als we dat wel hadden gedaan, hadden we nooit iets gekregen.

Maar zoals de TS, die was ook overtuigd dat het goed ging en dan krijg je zoiets.

Ik heb overigens een hypo bij Obvion en een levensverz. bij Aegon (met garantie).

[ Voor 43% gewijzigd door MrSleeves op 21-06-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
maar de premie van de levensverzekering benje toch ook echt "kwijt"? of is dat iets watje uitgekeerd krijgt als je die 30 jaar overleeft?

premie van onze levens verzekering was overigens wel hoger. ik meen de iets van 140,-
Die premie bouw je op... een levensverzekering keert uit aan het eind van de looptijd. Het premie betalen is dus een soort van sparen en je lost daarmee dus een deel van je hypotheek af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hyp Hyper schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:11:
[...]

Die premie bouw je op... een levensverzekering keert uit aan het eind van de looptijd. Het premie betalen is dus een soort van sparen en je lost daarmee dus een deel van je hypotheek af.
Hangt wel van de levensverzekering af natuurlijk; officieel heet het een levensverzekering met winstdeling, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
afspraak met de rabo is verschoven anar vanmiddag, kwam er achter dat ik morgenochtend al een afpsraak op mn werk had staan, magoed hoe eerder hoe beter lijkt me.

denk dat we die verzekerings man ook nog ff bellen of die eventueel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:50:
afspraak met de rabo is verschoven anar vanmiddag, kwam er achter dat ik morgenochtend al een afpsraak op mn werk had staan, magoed hoe eerder hoe beter lijkt me.

denk dat we die verzekerings man ook nog ff bellen of die eventueel kan helpen.
veel succes en houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
[...]

denken jullie dat overstappen naar een andere hypotheek verstrekker verstandig is?
Het is zeker verstandig om nu opnieuw te gaan orienteren. Maar.... de termijn laat dat niet echt toe. Ik kan me voorstellen dat de Rabobank nu voor jou helemaal geen interessante keuze meer is en dat je misschien voordeliger uit kunt zijn bij een verstrekker als Bouwfonds.

Maar om eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je dat nu nog rond gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:15:
[...]

Hangt wel van de levensverzekering af natuurlijk; officieel heet het een levensverzekering met winstdeling, geloof ik.
Wij hebben een levensverzekering met een gegarandeerde uitkering van €73000,- geen winstdeling dus, en alles wat meer is dan die €73000,- kunnen we of gebruiken om af te lossen of in ons eigen zak stoppen, maar dat zien we over 29 jaar en 11 maanden wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik dacht dat de uitkering die je krijgt, de winstdeling is/heet. Wij hebben ook een gegarandeerde uitkering (wel lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Het is zeker verstandig om nu opnieuw te gaan orienteren. Maar.... de termijn laat dat niet echt toe. Ik kan me voorstellen dat de Rabobank nu voor jou helemaal geen interessante keuze meer is en dat je misschien voordeliger uit kunt zijn bij een verstrekker als Bouwfonds.

Maar om eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je dat nu nog rond gaat krijgen.
nouhja eerst maar eens afwachten of de rabo nog een beetje schappelijk is. ik ga ze iig duidelijk maken dat ik het belachelijk vind dat interpolis mijn medisch dossier daar al 6 weken heeft liggen en dan 7 werkdagen voor overdracht pas uitsluitsel geeft! we hebben potverdorie die hypotheek in maart al ondertekend! ik ga iig hard proberen te maken dat ik dan tegen een lage rente een nieuw hypotheek af kan sluiten.

en vanavond worden we terug gebeld door een hypotheek adviseur die ook zaken doet met onze verzekeringen man... misschien kan die nog wat advies geven naar aanleiding van het gepsrek bij de rabo. Die zei iig dat hij het belachelijk vindt dat ze bij zo'n vroege aanvraag nu pas uitsluitsel geven, en dat ze ons eventueel de kans moeten geven om ergens anders een levensverzekering af te sluiten, en dat het wel heel onbeschoft zou zijn als we niet de rente krijgen waar we in maart voor hebben getekend (ook al hebben we daar geen recht op).

nog 1 ding wat ik me afvraag:
kunje een hypotheek na een bepaalde tijd ook overzetten naar een andere hypotheek verstrekker? of zittten we er echt voor 30 jaar aan vast? want misschien is het een optie om eerst maar een te dure hypotheek bij de rabo te nemen en dan later wanneer we weer meer tijd hebben iets anders te zoeken (kost natuurlijk wel weer 1500,- afsluitprovisie).

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Je kan altijd overstappen naar een andere hypotheek verstrekker. Dit gaat alleen vaak wel met een boete samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:20:
Ik dacht dat de uitkering die je krijgt, de winstdeling is/heet. Wij hebben ook een gegarandeerde uitkering (wel lager).
In elk geval is het inderdaad wel zo dat de verzekeringsmaatschappij altijd een deel van je af pakt, ze moeten toch ook geld verdienen! Dus daar al de term winstdeling wel vandaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

(jarig!)
nickvanozzie schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:
Je kan altijd overstappen naar een andere hypotheek verstrekker. Dit gaat alleen vaak wel met een boete samen.
Precies,

en tegenwoordig staat de rente heel laag, dus als je 6 jaar geleden een hypotheek hebt afgesloten tegen 7% rente, dan is het voordeliger om een nieuwe hypotheek af te sluiten tegen 4% rente. Daarmee zal je dan goedkoper uit zijn per maand,.. zelfs met de boete mee gerekend.

Het is ook heel erg afwachten of de rente gaat stijgen. En dus of het verstandig is om je hypotheek 10/15 of 20 (of langer) vast te zetten.. Zakt de rente, had je het misschien niet kunnen doen, stijgt ie... heb je een klein beetje geluk.;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
[...]
kunje een hypotheek na een bepaalde tijd ook overzetten naar een andere hypotheek verstrekker? of zittten we er echt voor 30 jaar aan vast? want misschien is het een optie om eerst maar een te dure hypotheek bij de rabo te nemen en dan later wanneer we weer meer tijd hebben iets anders te zoeken (kost natuurlijk wel weer 1500,- afsluitprovisie).
Als je een korte renteperiode kiest, dan kan je oversluiten zodra die verloopt. Maarja, dan is het wel weer de vraag hoe de rente dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Jaspertje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:45:
[...]

Precies,

en tegenwoordig staat de rente heel laag, dus als je 6 jaar geleden een hypotheek hebt afgesloten tegen 7% rente, dan is het voordeliger om een nieuwe hypotheek af te sluiten tegen 4% rente. Daarmee zal je dan goedkoper uit zijn per maand,.. zelfs met de boete mee gerekend.

Het is ook heel erg afwachten of de rente gaat stijgen. En dus of het verstandig is om je hypotheek 10/15 of 20 (of langer) vast te zetten.. Zakt de rente, had je het misschien niet kunnen doen, stijgt ie... heb je een klein beetje geluk.;.
Wij hebben onze hypotheek genomen met 3,9% voor 6 jaar. Een kleine gok want momenteel kan het beide kanten opgaan, ik hoop dat ie over 5,5 jaar op 3,0% staat! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

(jarig!)
nickvanozzie schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:03:
[...]

Wij hebben onze hypotheek genomen met 3,9% voor 6 jaar. Een kleine gok want momenteel kan het beide kanten opgaan, ik hoop dat ie over 5,5 jaar op 3,0% staat! :X
Ik hoop het ook voor jullie, wij hebben onze hypotheek 15 jaar op 4.1 vastgezet. 50% afl. vrij en 50% beleggings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Ik heb ook geen maximale hyptoheek. Ik kan maximaal 10% aflossen op mijn hypotheek per jaar en dat doe ik ook tot nu toe. Ik kies liever voor zekerheid. Beleggen is en blijft een risicofactor. Je kunt er een goede gok mee nemen, maar ook een slechte.

Het is en blijft geheel persoonlijk hoe je hier tegenover staat. Vandaar ook de legio vormen die er bestaan. Gelukkig maar... :)
Ja... beleggen is een risico, maar op lagere termijn (en een hypotheek is 30 jaar) een net zo groot risico als sparen / onroerend goed (eigen huis). Dus tja.. En nee ik heb niet alles in een aandelenfonds staan hoor. Het is een mix van verschillende dingen. Tevens krijg ik door een foutje niet de 150 euro per maand die mijn maandlasten zouden moeten drukken. Dit kan ik herstellen, maar merkte dat ik dat geld niet direct nodig had, dus laat ik maar in dat fonds zitten renderen. Wellicht dat ik door een andere periode in mijn leven (ww??) het wel nodig heb en neem ik het dan wel op.
Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Ik zou niet weten wat ik met dit soort bedragen zou moeten doen. :)
Toch moet je met aflossen in dit soort bedragen denken.. Anders slaat het nog geen deuk in een pakje boter wat je maandlasten betreft.
Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
Oversluiten is altijd mogelijk... echter meestal niet gunstig vanwege de boetebedingen die erop zitten. In de praktijk zit je redelijk vast voor 30 jaar (tenzij je huis eerder verkoopt).

Heb je niets anders wat als dekking kan dienen voor het verschil tussen executiewaarde en hypotheek. Dat stuk moet je meestal verplicht verzekeren. Ik heb daarvoor ook een oude/andere verzekering gepakt die ik nog had lopen en die als onderpand gegeven.

Kun je (als jij en je vriendin dat willen) alsnog elders een levenverzekering afsluiten. Gekoppeld aan de hypotheek zijn deze meestal toch niet erg gunstig.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.