Ik zou het wel willen doen, maar..
De enige robot's die ik gebouwd heb zijn twee walkers, een 4potige en een 6 potige, op enkele beam bots na. Het niveau van die dingen is dan ook niet te onderschatten, en "ff een artikeltje schrijven" doe je er ook niet zomaar over

Ik wil gerust helpen als er vragen zijn of specifieke principes, schema's ed.
Maar het ding is gewoon dat ik me soms kan irriteren aan mensen die willen lopen (of zelfs vliegen) voor ze kunnen stappen.
Daarmee wil ik zeggen, je moet geen laser afstandscanner of cameragebaseerde kleurherkenning willen maken als je nog niet eens weet hoe je een ledje doet branden zonder hem -letterlijk- in de fik te laten schieten.
Hulde voor eenieder die zich met robotica bezig houd, en iedereen moet ergens beginnen, ik ben ook begonnen met gaten in de muur te kloppen om er lampen in te draaien, maar ken je grenzen, en doe het stap voor stap. Je leert heus veel meer als je in jouw ogen saaie, domme dingen uittest dan dat je denkt "ow.. zoiets simpel, dat hoef ik niet te doen".
Ikzelf heb bv al zoveel tijd / werk in hardware / firmware gestoken van mijn bots dat ik nog niet eens de kans gehad heb om wat simpele AI te coderen, vandaar dat ik ga beginnen embedded C te leren.
Goed, om een lang verhaal kort te maken; als je me een bepaald ding kan geven waarover je wat meer wil weten (sensor, controller, whatever) dan wil ik me er gerust ff achterzetten, maar kheb niet zoveel zin om mijn eindwerkboekje opnieuw te typen
BTW: mickeysoft moeit zich nu ook al met robotica.. ze hebben vandaag (of gister.. whatever) Microsoft Robotics Studio uitgebracht... Op zich wel sjiek, Ageia of hoe het ook noemt physics driver voor realtime 3D simulatie enzo, maar ik weet het toch niet allemaal zo hoor... soit, zoek maar es op google..