Hallo mede roboteers, ik lees nu al een tijdje mee op deze thread en zag dus de boe-bot boven staan. Ik probeerde hem eerst te bestellen via die site, maar die shippen helaas niet naar Nederland

Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen en kwam snel genoeg
hier bij elkaar was het totaal $85,- wat uit komt op €62,47. 2,5 weken geleden besteld en nu ben ik ook de gelukige eigenaar van zo'n boe bot.
Ik moet zeggen een heel leuk dingetje.
Maar dit is niet mijn eerste robot. Ik heb er zelf al 1 gemaakt van een oude CD-ROM speler. Daar haal je de ingewanden uit, 2 motoren/wielen er in en met een uC (ATtiny2313) als hersenen.
Deze doet het wel redelijk, maar om een of andere reden krijg ik de PWM niet aan de praat.
Om de motoren aan te sturen gebruik ik een L293 H-bridge driver, maar om 1 of andere reden reageerd hij heel vreemd als ik er met mijn atmel een PWM signaal naar toe stuur. De motoren draaien wel/niet/wel/niet. Ik heb al veschillende dingen geprobeerd(Prescalers veranderd, up ramp/down ramp, de EN aan de PWM, de A's aan de PWM, etc, etc,...) maar nog geen geluk. Ik ben er al wel achter dat het de L293 is die om 1 of andere reden niet snel genoeg is. Ik heb al in de datasheet gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.
datasheet
Weet iemand van jullie hoe ik dit beestje via PWM kan aan sturen? Gewoon straight lukt mij wel, maar dan rijd hij een beetje schokkerig
In elk geval... hallo mede roboteers.
[
Voor 0% gewijzigd door
Vuikie op 11-09-2006 10:36
. Reden: prijzen boe-bot opgezocht ]