Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:09:
Vergis je niet, die Aygo ligt erg strak op z'n veertjes en je voelt dondersgoed wanneer je over de grenzen gaat. Ik denk dat het je in een echte noodsituatie niet direct zal helpen, maar eerder wanneer je inderdaad langzaam over de grenzen heen gaat. Ik heb het in de Avensis trouwens nog nooit in voelen grijpen, je moet echt een eind gaan wil het gebeuren

ABS/EBD zijn wel érg prettig als je flink gaat remmen op een gladde ondergrond
Enne traction control, komop zeg

Het is een 1 liter driepitter met een whopping 69pk/93nm

Ik ben tot nu toe één keer met slippende banden weggereden op een klinkerweg

Dan doe jij iets verkeerd, want voor met slippende banden wegrijden is niet erg veel nodig. Ik heb het regelmatig wanneer ik een rotonde oprijdt, of vanaf het stoplicht. Niet dat het een groot probleem is of dat ik er traction control voor zou kopen. Maar het is wel mogelijk.
Wouter! schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:08:
Hij loopt overigens op de teller, met uitgeschakelde airco, inderdaad 160km/u

... maar ik heb ook al wel gemerkt dat er een tellerafwijking van bijna 10% in zit over het hele snelheidsbereik (10% is het maximale wat is toegestaan). 't Zal dus ergens tussen de 145 en 150 echte kilometers per uur zijn.
En dat verbruik is niet normaal ... als het metertje een beetje evenredig terugloopt dan halen we op deze eerste tank inderdaad ongeveer 1:20 zoals ook in de specs staat. Fantastisch

(en ik rij echt niet heel lafjes).
Ik zal wel weer heel lomp overkomen, maar ik heb er reeds 163 km/u meegereden op de gps van de tomtom, dat was 170 op de teller ongeveer, dus die afwijking viel me niets tegen.
Tevens rijdt ik na 7.000 km ongeveer 1 op 17 - 1 op 19 met hem. Daarbij moet ik trouwens wel opmerken dat je de brandstof meter
niet kunt vertrouwen.
Als die halverwege staat (3 streepjes) en de dagteller staat op 400 km, dan kun je er geen 400 km meer meerijden. Dat heeft mij laatst 30 minuten lopen heen en weer het tankstation gekost. Ik dacht dat je 110 km op een streepje kon. Want bij 550 km kreeg ik het piepje dat hij bij het laatste en 6e streepje was. Dus een snelle berekening leverde 110 km per streepje op. In werkelijkheid kon ik met dat laatste streepje een kleine 90 km. En dan sta je dus zonder benzine ergens...
Toen heb ik exact 638 km op een volle tank gereden. Na een berekening leverde dat 1 op 17,1 op, nog erg netjes lijkt me.
Kijk, dat heb ik zelfs nog niet meegemaakt, want bij 80 heb je al een stuk herrie, dan WIL je wel schakelen. Maar vooral als je ietsje langer doortrekt, is het een hele rappe auto. Dus kijk niet vreemd op als je met 90km/u in de 3e versnelling aan het inhalen bent. Dat zit hem gewoon in de auto zelf.
Maar dit waren de ervaringen met de huurauto die ik nu heb. Hij is mij dermate goed bevallen dat ik van lease heb afgezien en mijn eigen Aygo komt vers van de pers half januari Nederland binnen rollen!
Een rode Aygo+, zonder airco, met toerenteller (een cv, maar dat zit in het +-pakket)en ik laat er later nog een cruise-control inbouwen. Oftewel, een hele leuke auto die niet heel duur was. Die best wel vooruit wil en volgens mij voorlopig niet heel veel afschrijft.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 22-11-2007 20:55
]