Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 10 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel ernstig direct qua wegligging ja en dat heeft z'n voors en tegens. Op zwaar hobbelige ondergronden (kinderkopjes :X :X :X ) is het soms een crime, maar voor de rest voel je exact waar die heen wil. Ik hou wel van dat directe :) Het geluid - met name in de basisversie - is wel erg mager... maarja voor 10K een betrouwbare wagen willen hebben, dan moet er ergens op worden ingeleverd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53
Trouwens voor iedereen die een Aygo wil kopen, ik zou ook even naar Citroën C1 kijken. De vanaf prijs is € 1000,- lager en het is in principe dezelfde auto en ze worden in dezelfde fabriek gebouwd. Het kan natuurlijk wel zijn dat voor jouw specifieke configuratie/inruil het verschil niet zo groot is, maar anders zou ik het wel weten :) (ook al rij ik graag Toyota).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard geen stuurbekrachting, geen radio/cd. Het maakt mekaar weinig en ik vind de voorkant van de C1 geen porum. Daarnaast is de vijfdeurs stupide ontworpen: de achterdeuren lopen door tot in de wielkast itt de Aygo. Dat is vragen of gezeur met vuil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 23:33
Inderdaad. De pakketten van de Aygo, C1 en 107 hebben allemaal wat voors en tegens (in de basisversie) maar de prijzen komen in verhouding allemaal ongeveer op hetzelfde neer. In alle tests wordt iedere keer een lichte voorkeur aan de Aygo gegeven omdat die standaard 3 jaar garantie heeft maar de auto's verder vrijwel identiek zijn.

Hij is inderdaad vrij direct, maar dat maakt 'm ook weer lekker strak voor zo'n klein autootje. We hadden hiervoor een Fiat Cinquecento, en die dweilde werkelijk over de weg ... dit is echt 300% beter 8). Ik houd er zelf in elk geval wel van dat een auto lekker direct en strak is afgeveerd (niet op de Sjonnie-stand uiteraard, gewoon uitgaande van de fabrieksversies).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 16-11-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Cinquecento dweilen ?

Heb je zeker zo'n standaard ding gehad op fietsbanden, of VEEL te brede sloffen of gewoon slecht onderhoud en een slecht type band.

Toen wij er rally mee reden was dat koekblik zelfs niet bij te houden en de wegligging was top.

Ja, en er mag niet vreselijk veel aan aangepast worden voor een CUP, zie de Calos challenge... zelfde verhaal.. uitvallers door remmen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Gisteren een beetje aan het rekenen geweest voor de aanschaf van een Aygo. Zit nog een beetje te twijfelen om er gelijk een subwoofer bij te bestellen te ja of nee. Achteraf is ook mogelijk, maar ja... gelijk compleet is wel zo lekker.
Iemand ervaring met de subwoofer van Toyota (prijs 364,=)?

Afhankelijk van wat ik voor mijn huidige auto krijg, heb ik 3 "edities" gemaakt.

De editie waar ik nu voor ga bevat het volgende:
  • Aygo+ 5 deurs
  • Reflective blue metallic lak
  • Airconditioning
  • Cruise control koppeling schakelaar
  • Cruise control
  • Reservelampenset
  • Spatlappen voor
  • Mattenset velours 450 gr antraciet/grijs
  • Toerenteller
  • Sportpakket
Prijs: € 13427,= (exl afleveringskosten)

En als de inruilprijs voor mijn huidige auto meevalt, dan het volgende pakket:
  • Aygo Sport 5 deurs
  • Cruise control
  • Reservelampenset
  • Spatlappen voor
  • Dorpelinstaplijstenset
Prijs: € 13584 (exl afleveringskosten)

De andere "editie" die ik gemaakt heb, is een standaard Aygo+ met van alles en nog wat, maar zonder lichtmetalen velgen (ik verkies cruisecontrol voor velgen). Daarvan is de prijs net boven de 13000.

Iemand nog aan/opmerkingen over mijn samengestelde edities? Heb ik b.v. een must have acessoire vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 18-11-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:48:
Een Cinquecento dweilen ?

Heb je zeker zo'n standaard ding gehad op fietsbanden, of VEEL te brede sloffen of gewoon slecht onderhoud en een slecht type band.

Toen wij er rally mee reden was dat koekblik zelfs niet bij te houden en de wegligging was top.

Ja, en er mag niet vreselijk veel aan aangepast worden voor een CUP, zie de Calos challenge... zelfde verhaal.. uitvallers door remmen bijvoorbeeld.
't Was gewoon een standaard Cinquecento S waar verder niks aan was gedaan, en die dweilt echt over de weg. Ik heb ook 'ns in zo'n Sporting-versie gezeten en da's een compleet ander verhaal ... maar daar wil ik een standaardversie niet echt mee vergelijken. Die rally-versies waren ook gebaseerd op de Sporting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
_Rayman_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:49:
Gisteren een beetje aan het rekenen geweest voor de aanschaf van een Aygo. Zit nog een beetje te twijfelen om er gelijk een subwoofer bij te bestellen te ja of nee. Achteraf is ook mogelijk, maar ja... gelijk compleet is wel zo lekker.
Iemand ervaring met de subwoofer van Toyota (prijs 364,=)?

Afhankelijk van wat ik voor mijn huidige auto krijg, heb ik 3 "edities" gemaakt.

De editie waar ik nu voor ga bevat het volgende:
  • Aygo+ 5 deurs
  • Airconditioning
  • Cruise control
  • Reservelampenset
  • Spatlappen voor
  • Toerenteller
  • Sportpakket
Prijs: € 13427,= (exl afleveringskosten)

En als de inruilprijs voor mijn huidige auto meevalt, dan het volgende pakket:
  • Aygo Sport 5 deurs
  • Cruise control
  • Reservelampenset
  • Spatlappen voor
  • Dorpelinstaplijstenset
Prijs: € 13584 (exl afleveringskosten)

De andere "editie" die ik gemaakt heb, is een standaard Aygo+ met van alles en nog wat, maar zonder lichtmetalen velgen (ik verkies cruisecontrol voor velgen). Daarvan is de prijs net boven de 13000.

Iemand nog aan/opmerkingen over mijn samengestelde edities? Heb ik b.v. een must have acessoire vergeten?
Ik kan die Toyota Sub afraden. Die stelt totaal niets voor, zeker voor dat geld. Dit kan je beter zelf doen.
Tevens kan hij ook niet op een sport, dan krijg je problemen met de electriek in de auto.
Je kan beter een Actieve sub van Pioneer (WX-11A/WX-22A) uit Duitsland halen en dan ook meteen de voor speakertjes vervangen. Dan ben je rond de 200 euro kwijt. Maar dan heb je wel beter geluid en kan je de standaard radio behouden. Zo heb ik het in mijn Aygo Sport gedaan en het geluid is dan prima. De sub past gewoon onder de bijrijders stoel en je hebt er dan totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Aygo gekocht, hij wordt half januari 2008 geleverd.
Maar zelf heb ik niet voor de cruisecontrol gekozen. Ik ga kiezen om die later in te bouwen.
Want bij het optie pakket kost hij € 790,-, terwijl achter in bouw een dikke € 500,- gaat kosten.

Verder heb ik niet gekozen voor een afsluitbaar dashboardkastje, maar dat is ook wel makkelijk kwam ik nu achter. Ik hoop dat dat later alsnog te regelen is. Dus houdt daar ook rekening mee als je een Aygo koopt, want die heeft dat dus standaard niet.

En wat betreft de verschillen tussen de Peugeot, Citreon en de Toyota, Eigenlijk zijn ze allemaal even duur als je voor exact dezelfde opties gaat kiezen. Dan houdt je een prijs verschil van maximaal € 200,- over. Dus het is gewoon welke vind jij het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Geeft Toyota niet het meeste garantie, namelijk 5 jaar ? En daardoor ook de meest logische keuze als het verschil toch zo klein is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:02:
[...]

't Was gewoon een standaard Cinquecento S waar verder niks aan was gedaan, en die dweilt echt over de weg. Ik heb ook 'ns in zo'n Sporting-versie gezeten en da's een compleet ander verhaal ... maar daar wil ik een standaardversie niet echt mee vergelijken. Die rally-versies waren ook gebaseerd op de Sporting.
De rally versies waren ZEKER NIET gebaseerd op een sporting !

Dat was nu juist de lol van de cup. Gewoon 900CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Phuncz schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:19:
Geeft Toyota niet het meeste garantie, namelijk 5 jaar ? En daardoor ook de meest logische keuze als het verschil toch zo klein is ?
Nee 3 jaar, met de optie om daar later nog 2 jaar bij aan te plakken tegen betaling. Bij veel merken kun je overigens ook garantie bijkopen hoor, maar Toyota geeft standaard een jaar meer dan de meeste merken (in elk geval een jaar meer dan alle bekende Europese merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan tzt waarschijnlijk naar 5 jaar, er loopt atm een proef in Belgie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:19:
Ze gaan tzt waarschijnlijk naar 5 jaar, er loopt atm een proef in Belgie :)
Hier (BE) heeft iedereen 5 jaar garantie op zijn toyota en dat al een paar jaren, ik ook. Eigenlijk is het 3+2, 3j toyota + 2j die ze bij een verzekeraar zetten ingewikkelde constructie maar daar zie je als klant niet van je hebt gewoon 5 jaar (of 150000 km).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
en toch kriebelt het weer... zon leuke rwd auto met middenmotor... alleen waar trek ik et geld vandaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 16:24

johnwoo

3S-GTE

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:07:
en toch kriebelt het weer... zon leuke rwd auto met middenmotor... alleen waar trek ik et geld vandaan :p
*Kuch*zie sig*kuch* ;)

Oh ja, en wat betreft punt 2: hier bijvoorbeeld O-) :P

[ Voor 31% gewijzigd door johnwoo op 19-11-2007 22:52 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Tomsworld schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:36:
[...]

Hier (BE) heeft iedereen 5 jaar garantie op zijn toyota en dat al een paar jaren, ik ook. Eigenlijk is het 3+2, 3j toyota + 2j die ze bij een verzekeraar zetten ingewikkelde constructie maar daar zie je als klant niet van je hebt gewoon 5 jaar (of 150000 km).
Zo werkt 't hier dus ook, maar dan moet je voor die twee extra jaar wel zelf betalen. Hier merk je 't dus als klant wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb een corolla uit '95. Heerlijke auto, als ie stuk gaat, koop ik 'em zo weer.
Nu heb ik alleen een klein probleempje:
als ik gas geef, lijkt het of me uitlaat een beeeetje trilt,
maar das alleen bij gas geven. Wat zou dit kunnen zijn? (kan het ook mijn Fan zijn, gezien die aandraait bij het gassen)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Trilt hij alleen of hoor je hem ook? Dan zal het waarschijnlijk een rubbertje uit een ophangbeugeltje zijn die de benen heeft genomen. Of je hebt ergens een lekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
johnwoo schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:45:
[...]

*Kuch*zie sig*kuch* ;)

Oh ja, en wat betreft punt 2: hier bijvoorbeeld O-) :P
aw11je heb ik al gehad... zit nu naar sw20's te kijken... en bedrijven als postkrediet blijf ik ver bij uit de buurt.... dan liever gewoon bij bank met een zo kort mogelijk looptijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld lenen voor een auto :X Tenzij je anders je centen niet kan verdienen is het imo enorm onverstandig. Maarja dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnwoo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:04:
Trilt hij alleen of hoor je hem ook? Dan zal het waarschijnlijk een rubbertje uit een ophangbeugeltje zijn die de benen heeft genomen. Of je hebt ergens een lekje.
Het wil ook nog weleens een deel van de kat/voorste demper zijn...

Deuk in slaan wil het nog weleens verhelpen... ;)

Maar eerst dat inderdaad even nakijken voordat je begint te rammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:17:
Geld lenen voor een auto :X Tenzij je anders je centen niet kan verdienen is het imo enorm onverstandig. Maarja dat ben ik :)
Met je " :X "-smiley doe je voorkomen alsof het raar is om je auto te financieren. Ik ben er zelf ook geen voorstander van en zou het niet zo gauw doen (of willen), maar ik weet van iemand die bij een grote VW-dealer hier in de buurt op de administratie werkte dat in elk geval meer dan 50% van de kopers hun auto financiert.

En als je 't dan wil financieren, doe het dan in elk geval niet bij één van die DSB-producten inderaad :/

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 20-11-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:33:
En als je 't dan wil financieren, doe het dan in elk geval niet bij één van die DSB-producten inderaad :/
Call me oldfashion.... Als je het ding nodig hebt voor je woon-werkverkeer omdat je anders niet op je werk kan komen en daarom je brood niet kunt verdienen...okay, maar dat is investeren, geen lenen.

Een luxeproduct financieren is imo niet slim hoeveel mensen het ook mogen doen. Eerst werken en sparen, daarna van het geld genieten. Het zou een hoop mensen uit de problemen houden als ze dit zouden doen :)

Ik moet je dan ook bekennen dat ik werkelijk een gloeiende hekel heb aan die lenen.nl, autolenen.nl, postkrediet-financier-je-badkamer en andere reclames. Van de buis af met die rommel, geeft een totaal verkeerd beeld aan mensen die wat zwakker in de schoenen staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:41:
[...]

Call me oldfashion.... Als je het ding nodig hebt voor je woon-werkverkeer omdat je anders niet op je werk kan komen en daarom je brood niet kunt verdienen...okay, maar dat is investeren, geen lenen.

Een luxeproduct financieren is imo niet slim hoeveel mensen het ook mogen doen. Eerst werken en sparen, daarna van het geld genieten. Het zou een hoop mensen uit de problemen houden als ze dit zouden doen :)

Ik moet je dan ook bekennen dat ik werkelijk een gloeiende hekel heb aan die lenen.nl, autolenen.nl, postkrediet-financier-je-badkamer en andere reclames. Van de buis af met die rommel, geeft een totaal verkeerd beeld aan mensen die wat zwakker in de schoenen staan.
Zoals ik al zei is het ook niet mijn manier, precies om de redenen die jij ook noemt. Ik wilde alleen even aangeven hoeveel mensen wèl hun auto financieren ;).

Ik vind 't overigens ook belachelijk dat al die DSB-achtige bedrijven nog TV- en radioreclame mogen maken (naast het feit dat ze ook nog 'ns hoogstirritant zijn, met een big-smile op je gezicht vertellen dat je net met je dikke en veel te dure lening een nieuwe auto en een keuken hebt gekocht |:( ) ... maar ja, 't levert de banken en de economie geld op en dus spelen er helaas weer andere belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
lenen voor auto doe ik ook liever niet, heb nu wat onder mn kont en zolang die blijft rijden... al heb ik wel idee dattie der een keer mee nokt...
en mocht ik echt moeten lenen probeer ik dat binnen paar maanden weer afgelost te hebben, geen zin om straks paar autos verder te zijn en nog moeten aflossen van de eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Dit is mijn ex auto, sinds anderhalve maand rij ik in iets nieuws rond :).

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/administrator/IMG_1865.jpg

Heb hem 4 jaar en 60.000 km gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Vanavond een goed gesprek gehad met een dealer mbt Aygo en inruil. Om een heel lang verhaal kort te maken, moet ik nog de volgende keuze maken. Wel of geen veiligsheidspakket (curtain airbags, esp en traction control). Als op de Aygo Sport wel curtain airbags bestelt kunnen worden, is deze keuze niet nodig (want dan bestel ik de airbags).
Als het niet kan, dan zit ik te dubben wel of niet doen. Aan de ene kant vind ik veiligheid hoog in het vaandel staan. De dealer vindt dat je traction control niet mee moet rekenen (ik snap het ook niet, waarom ze deze uberhaubt erbij zetten, want nodig heb je deze toch niet). Met betrekking tot esp geeft de dealer aan, dat hij deze nog nooit in werking hebt gezien of gehoord dat deze in is gegrepen. Hij laat die keuze vrij (uiteraard), maar neigt naar negatief advies.

Het treedt enkel in werking als je eigenlijk net over de scheef gaat. B.v. een bocht met 100 nemen, terwijl je deze advies van 60 heeft). Je kan zeggen van joh, je gaat het niet nodig hebben. Maar aan de andere kant, stel je rijdt op de snelweg met 120 en iemands wieldop/lading valt van auto/vrachtwagen af, dan ben je maar al te blij dat je het hebt.

Dit laatste heb je ook met airbags, je koopt ze maar hebt ze in principe nooit nodig.

Wat is jullie mening in dit kader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Ik ben nog altijd van mening dat deze dingen de veiligheid ten goede kunnen komen, maar ook een valsgevoel van veiligheid geven. Ik denk zelf ook dat veiligheid een heel stuk tussen de oren zit. Als je in een enorme slee met bij wijze van spreken omringd bent met rubberen banden zul je heel anders rijden dan met een enkele beglazing/bewanding Lada (om maar een dom voorbeeld te noemen).

Het is een overweging die je zelf moet maken, maar ik zou niet veel geven om curtain airbags (dat zijn toch die gordijnen?). Simpelweg omdat ik denk dat tegen de tijd dat je zo hard tegen iets/iemand aanrijd dat deze gordijnen nodig zijn, jij inmiddels gered bent door je airbag, of totaal geen teken van leven meer vertoond.

Om kort door de bocht (zonder ESP) te gaan: Kun je het geld missen dan denk ik dat je met de upgrades een stukje lekkerder (enwellicht zelfverzekerder)zult rijden. Kun je het geld eigenlijk niet missen dan zou ik de upgrade niet doen.

Maar dat is dan weer mijnongezouten EN onprofessionele mening.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet, die Aygo ligt erg strak op z'n veertjes en je voelt dondersgoed wanneer je over de grenzen gaat. Ik denk dat het je in een echte noodsituatie niet direct zal helpen, maar eerder wanneer je inderdaad langzaam over de grenzen heen gaat. Ik heb het in de Avensis trouwens nog nooit in voelen grijpen, je moet echt een eind gaan wil het gebeuren :) ABS/EBD zijn wel érg prettig als je flink gaat remmen op een gladde ondergrond :)

Enne traction control, komop zeg :P Het is een 1 liter driepitter met een whopping 69pk/93nm 8)7 Ik ben tot nu toe één keer met slippende banden weggereden op een klinkerweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb in m'n vaders Verso de ESP ook nog nooit zien werken. Gaat er dan eigenlijk een lampje branden :? (nog nooit opgezocht eigenlijk). Traction Control heb ik uiteraard wel 'ns getest ;) (en ook wel onbewust) ... ik vind trouwens wel dat die erg abrupt ingrijpt, hij valt dan ook compleet dood :/.

Een Smart heeft trouwens ook Traction Control :P.

Wat betreft al die veiligheidsopties denk ik dat ik persoonlijk juist die curtain airbags wel zou willen hebben, maar de traction control en ESP lijkt me niet echt nodig bij deze auto. De traction control en ESP zul je namelijk voornamelijk door eigen handelen of n.a.v. een gebeurtenis door vervolgens zelf te handelen nodig hebben en dat heb je dus deels zelf in de hand ... de airbags heb je ook nodig als je domweg stil staat en iemand anders beukt op je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 28-09 22:29
Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:27:
ESP lijkt me niet echt nodig bij deze auto.
Totdat je ergens voor moet uitwijken, en dan ben je blij dat je het hebt. ESP zou ik wél altijd nemen als ik de mogelijkheid had. Als je ESP hebt heb je volgens mij ook automatisch traction control en ABS, toch? Dat is toch inherent aan het systeem?

Zie voor voorbeeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1w7Dbhz65-M]

[ Voor 9% gewijzigd door RobertJ op 20-11-2007 22:32 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Was interessanter geweest als ze dezelfde manoeuvre ook zonder ESP lieten zien (en dan niet dat overdreven reageren aan het eind van het filmpje. Ik weet nog dat er 's een programma op tv was over rijangst en daarin kwam Tiff Needle uitleggen dat je best hard van links naar rechts van baan kunt wisselen... Zolang je geen domme dingen gaat doen als plotseling ras loslaten/remmen en dan sturen :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Bedankt voor jullie reacties. Het *goed* lezen van de optielijst heeft mij geleerd dat je de curtain airbags enkel los op een Aygo+ kan bestellen (mist je ook airco neemt).
Ik ga voor de sport en dan is het de keuze, wel of geen veiligheidspakket.

* Op http://www.esafetyaware.eu/ zijn wel filmpjes te vinden waarin gereden wordt met en zonder esp.)
* In een consumentenbond blaadje van ergens dit jaar staat een stukje over esp. Daarin staat ook dat onze overheid wil dat het in 2009 standaard op enkel nieuwe auto wordt (er is nog geen besluit hierover) * Andere bronnen (internet) geven aan dat esp in de VS in 2012 verplicht wordt (wel zeker).

Wat betreft die traction control, je hebt geen keuze of je deze wel of niet wilt. Het zit in het pakket (esp, curtain airbags en traction control).

Begin nu toch het voordeel van de twijfel te geven en een deel van de eindejaarsuitkering te stoppen in het veiligheidspakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Blijft feit dat al die systemen alleen in het grensgebied werken en ingrijpen. Als je te lomp doet heb je aan al die hulpmiddelen ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Keuze is gemaakt. De volgende configuratie is definitief:
  • Aygo Sport 5 deurs
  • Cruise control
  • Reservelampenset
  • Spatlappen voor
  • Dorpelinstaplijstenset
  • Veiligheidspakket
Vandaag dit bevestigd bij de dealer en zaterdag a.s. ffies een handtekening zetten. :)

Verwachte datum: eind februari 2008 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
reservelampenset? :?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik zou zelf geen auto zonder Airconditioning nemen :) Maar ik kan me voorstellen dat je hier niet aan denkt met deze temperatuur. ;)

Aangezien ik nu voor het eerst op dit topic reageer, even iets over mijn Toyota. Ik heb een Corolla van 1996, 130.000Km op de teller, alles (wat ik belangrijk vind) erop en eraan. Airconditioning, LPG-G3, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, electrische ramen, airbag. autoradio met MP3, bluetooth en carkit. TomTom zit op mijn telefoon (een los navigatiesysteem is zowiso beter dan eentje die ingebouwd zit, heb ik meerde malen gehoord). :)

Als je een auto tweedehands koopt betaal je feitelijk niks voor de accessoirces. De prijs wordt alleen bepaald door het bouwjaar en kilometerstand. LPG-G3 is zowiso niet leverbaar op een nieuwe auto, je garantie schijnt zelfs te vervallen als je dit hebt laten inbouwen. De meerprijs op belasting is slechts 80 euro per jaar. Dus als je vaker dan 3 keer per jaar moet tanken, maak je al winst. Tenminste als die LPG-G3 er al inzit als je hem koopt. :P

[ Voor 77% gewijzigd door cjdijk op 21-11-2007 18:16 . Reden: Iets over eigen Toyota ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dat is ook een van de redenen (naast dat de airco niet leverbaar was op het basismodel Aygo, ergo 2K meerkosten) dat ik geen airco heb. De basismodellen schrijven écht geen fluit af, de wat uitgebreidere hebben daar ietsje meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Yup, je leest het goed. Krijg je niet standard, net zoals een mattenset (want dan moet je er bpm extra overheen betalen).

Krijg dit wel via het afleverpakket hoor, staat niet op de bon dus ;)

• Wouter!
cjdijk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:57:
Ik zou zelf geen auto zonder Airconditioning nemen :) Maar ik kan me voorstellen dat je hier niet aan denkt met deze temperatuur. ;)
De Aygo Sport heeft standaard airco :). Ideaal, heb ik vanavond ook weer gemerkt. De ramen kunnen toch ook met dit weer al gauw beslaan hoor.

Hij loopt overigens op de teller, met uitgeschakelde airco, inderdaad 160km/u :P ... maar ik heb ook al wel gemerkt dat er een tellerafwijking van bijna 10% in zit over het hele snelheidsbereik (10% is het maximale wat is toegestaan). 't Zal dus ergens tussen de 145 en 150 echte kilometers per uur zijn.

En dat verbruik is niet normaal ... als het metertje een beetje evenredig terugloopt dan halen we op deze eerste tank inderdaad ongeveer 1:20 zoals ook in de specs staat. Fantastisch :) (en ik rij echt niet heel lafjes).

[ Voor 41% gewijzigd door Wouter! op 22-11-2007 00:12 ]

Verwijderd

De benzinemeter is niet accuraat is mijn ervaring, maar er valt wel wát aan af te lezen. Tussen de 165 en 180km eerste blokje eraf: +-1:20, 175-190km +-1:22-23. 190-210: 1:25. 210+ 1:28 :) Blok wordt overigens zuiniger naarmate je wat meer kilometers hebt gedraaid en hij wordt ook aanmerkelijk soepeler. Eerst kon ik 55 in de vier krap redden, ook rollend was het krap. Inmiddels rij ik 50 in de vijf (rollend!) :)

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:54:
De benzinemeter is niet accuraat is mijn ervaring, maar er valt wel wát aan af te lezen. Tussen de 165 en 180km eerste blokje eraf: +-1:20, 175-190km +-1:22-23. 190-210: 1:25. 210+ 1:28 :) Blok wordt overigens zuiniger naarmate je wat meer kilometers hebt gedraaid en hij wordt ook aanmerkelijk soepeler. Eerst kon ik 55 in de vier krap redden, ook rollend was het krap. Inmiddels rij ik 50 in de vijf (rollend!) :)
Klinkt goed :)
(al las ik in één of ander Aygo-form een tegenstrijdig verhaal, maar dat leek me al niet erg betrouwbaar)

't Valt me trouwens wel op dat hij naar de tweede versnelling behoorlijk ver terugvalt in z'n toeren. Je moet de één behoorlijk ver doortrekken om de overgang naar de tweede versnelling wat pittiger te laten verlopen (maar dat doe ik uit mezelf al ;) ). Ook draait hij zelfs in z'n 3 nog redelijk weinig toeren bij 50km/u (maar liever naar z'n 4 dan uiteraard). Wat het verbruik allemaal alleen maar gunstig beïnvloedt natuurlijk :).

[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 22-11-2007 01:04 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ding loopt ook dik 100 in z'n twee O-)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 22-11-2007 01:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:09:
Vergis je niet, die Aygo ligt erg strak op z'n veertjes en je voelt dondersgoed wanneer je over de grenzen gaat. Ik denk dat het je in een echte noodsituatie niet direct zal helpen, maar eerder wanneer je inderdaad langzaam over de grenzen heen gaat. Ik heb het in de Avensis trouwens nog nooit in voelen grijpen, je moet echt een eind gaan wil het gebeuren :) ABS/EBD zijn wel érg prettig als je flink gaat remmen op een gladde ondergrond :)

Enne traction control, komop zeg :P Het is een 1 liter driepitter met een whopping 69pk/93nm 8)7 Ik ben tot nu toe één keer met slippende banden weggereden op een klinkerweg :P
Dan doe jij iets verkeerd, want voor met slippende banden wegrijden is niet erg veel nodig. Ik heb het regelmatig wanneer ik een rotonde oprijdt, of vanaf het stoplicht. Niet dat het een groot probleem is of dat ik er traction control voor zou kopen. Maar het is wel mogelijk.
Wouter! schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:08:
Hij loopt overigens op de teller, met uitgeschakelde airco, inderdaad 160km/u :P ... maar ik heb ook al wel gemerkt dat er een tellerafwijking van bijna 10% in zit over het hele snelheidsbereik (10% is het maximale wat is toegestaan). 't Zal dus ergens tussen de 145 en 150 echte kilometers per uur zijn.

En dat verbruik is niet normaal ... als het metertje een beetje evenredig terugloopt dan halen we op deze eerste tank inderdaad ongeveer 1:20 zoals ook in de specs staat. Fantastisch :) (en ik rij echt niet heel lafjes).
Ik zal wel weer heel lomp overkomen, maar ik heb er reeds 163 km/u meegereden op de gps van de tomtom, dat was 170 op de teller ongeveer, dus die afwijking viel me niets tegen.

Tevens rijdt ik na 7.000 km ongeveer 1 op 17 - 1 op 19 met hem. Daarbij moet ik trouwens wel opmerken dat je de brandstof meter niet kunt vertrouwen.
Als die halverwege staat (3 streepjes) en de dagteller staat op 400 km, dan kun je er geen 400 km meer meerijden. Dat heeft mij laatst 30 minuten lopen heen en weer het tankstation gekost. Ik dacht dat je 110 km op een streepje kon. Want bij 550 km kreeg ik het piepje dat hij bij het laatste en 6e streepje was. Dus een snelle berekening leverde 110 km per streepje op. In werkelijkheid kon ik met dat laatste streepje een kleine 90 km. En dan sta je dus zonder benzine ergens...
Toen heb ik exact 638 km op een volle tank gereden. Na een berekening leverde dat 1 op 17,1 op, nog erg netjes lijkt me.
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:04:
Ding loopt ook dik 100 in z'n twee O-)
Kijk, dat heb ik zelfs nog niet meegemaakt, want bij 80 heb je al een stuk herrie, dan WIL je wel schakelen. Maar vooral als je ietsje langer doortrekt, is het een hele rappe auto. Dus kijk niet vreemd op als je met 90km/u in de 3e versnelling aan het inhalen bent. Dat zit hem gewoon in de auto zelf.

Maar dit waren de ervaringen met de huurauto die ik nu heb. Hij is mij dermate goed bevallen dat ik van lease heb afgezien en mijn eigen Aygo komt vers van de pers half januari Nederland binnen rollen!

Een rode Aygo+, zonder airco, met toerenteller (een cv, maar dat zit in het +-pakket)en ik laat er later nog een cruise-control inbouwen. Oftewel, een hele leuke auto die niet heel duur was. Die best wel vooruit wil en volgens mij voorlopig niet heel veel afschrijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 20:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:52:
[...]

Dan doe jij iets verkeerd, want voor met slippende banden wegrijden is niet erg veel nodig. Ik heb het regelmatig wanneer ik een rotonde oprijdt, of vanaf het stoplicht. Niet dat het een groot probleem is of dat ik er traction control voor zou kopen. Maar het is wel mogelijk.
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar ik ben in ieder geval zuinig op m'n wagen. Als je het regelmatig hebt dan rijd je imo gewoon lomp. Die continentaltjes die eronder liggen geven behóórlijk grip, zeker gezien de grootte.

Sowieso, met 90 in de drie inhalen...dat is 4K rpm....érg stevig. Als het moet, dan moet het, maar meestal red ik het in de vijf met een aanloopje of in de vier met wat gas erbij. Slechts sporadisch moet ik hem doortrekken, maar het motortje levert genoeg.

Maar het verklaart ook gelijk je verbruik: ik heb hem nog niet onder de 1:19 gekregen, zelfs niet met slechts enkele tientallen kilometers op de teller in Noorwegen waarbij ik alleen maar in de stadjes reed met de wagen tot de _nok_ vol met campingspul en twee personen. Ook niet met maar een kwart tank en hem hier drie keer de Posbank over knallen waarbij ik wel 4K+ draai op stukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 21:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:38:
[...]

Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar ik ben in ieder geval zuinig op m'n wagen. Als je het regelmatig hebt dan rijd je imo gewoon lomp. Die continentaltjes die eronder liggen geven behóórlijk grip, zeker gezien de grootte.

Sowieso, met 90 in de drie inhalen...dat is 4K rpm....érg stevig. Als het moet, dan moet het, maar meestal red ik het in de vijf met een aanloopje of in de vier met wat gas erbij. Slechts sporadisch moet ik hem doortrekken, maar het motortje levert genoeg.

Maar het verklaart ook gelijk je verbruik: ik heb hem nog niet onder de 1:19 gekregen, zelfs niet met slechts enkele tientallen kilometers op de teller in Noorwegen waarbij ik alleen maar in de stadjes reed met de wagen tot de _nok_ vol met campingspul en twee personen. Ook niet met maar een kwart tank en hem hier drie keer de Posbank over knallen waarbij ik wel 4K+ draai op stukken.
Jij hebt het voordeel van een toerenteller, die zit er bij mij nu helaas niet in. Maar de slippende banden heb ik toch wel met enige regelmaat wanneer ik een drukke rotonde op moet, waarbij er soms net een klein gaatje is om tussen te komen. En in mijn dagelijkse route kom ik in totaal 4x zo'n rotonde voorbij, dus dat scheelt misschien ook.

En 1 op 19, zelfs in de stad vind ik erg netjes. Dat haal ik hier op het platteland en een beetje stad / dorp dus niet eens. Maar daar ben ik waarschijnlijk zelf ook de oorzaak van zoals je al aan gaf. Maar ik weet niet hoe jij inhaalt, maar als ik dat in de 5 doe, dan ben ik toch een mooi eind verder voordat ik een beetje auto / vrachtwagen heb ingehaald. Vooral met die bochten die ik hier tegenkom heb ik liever iets meer toeren en dat ik er dan sneller aan voorbij ben.

Maar al met al kunnen we tot de conclusie komen dat het wel een leuk autotje is lijkt me.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
even een algemeen vraagje, ik ben voor mijn corolla E11 op zoek naar een handvat voor de linkervoordeur, deze is me namelijk een tijdje terug afgebroken. Weet iemand zo of deze ergens los verkrijgbaar zijn of moet ik dan bij de dealer zijn?

Verwijderd

Het ligt eraan hoe druk het is, in de spits tik ik hem sowieso terug naar de vier of als ik een *oeps* gevalletje heb dan gaat 'ie wel naar de drie. Ik heb helaas helaas ook geen toerenteller (wel tijdelijk een scangauge gehad, maar de verbruiken daarvan weken teveel af...).

Sowieso schakel ik kort op, maar zelfs dan ben ik vaak nog een van de vlottere bij het stoplicht. Tot de 70-80km/h is het wagentje nl. wel érg vlot indien nodig. Grappige is dat 'ie ook laag in de toeren zo soepel is (/wordt, dat duurt even). Een 1L die gewoon 50 in de 5 met relatief lange versnelling trekt zonder bokken....best netjes :) Maar het ding loopt ook even zo vrolijk 1:20 met 130 op de teller 8)7 Mijn verbruikscijfers staan hier trouwens

Voor de verhoudingen kun je voor de benzinemotor (verschilt stevig van de diesel!) hier kijken:

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/760/tabdrehzaa1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 22:02 ]

Verwijderd

Leuk dat sheetje, zo weet je precies voor hoeveel je rijdt.
Mag ik hem van je overnemen? Dan zal ik het per januari ook eens gaan bijhouden.
Misschien kunnen we over een half jaartje even vergelijken.
En één vraagje, waarvoor is de laatste kolom "B" met de gegevens "M" of "B"?

Jou onzuinigste was dus 1 op 18,7. Daar zou ik nu al erg blij mee zijn. Maar zo'n sheetje stimuleert natuurlijk wel om zuiniger te gaan rijden :P Dus wat dat betreft zou het wel goed zijn voor mij.

En dat soepel worden in lage toeren, hoelang heeft dat volgens jou geduurd? Want die van mij die trekt laag in de toeren wel aardig, alleen je moet aardig lang in de 1 blijven voordat je naar de 2 kunt gaan is mijn mening. En in de 5 trekt het echt niet meer. Meestal trek ik trouwens in de 3 naar de 80 - 90 km/u en zet hem dan in de 5, dan sla ik gewoon de 4e versnelling over. Niet alleen in deze auto's, maar ook in andere auto's vraag ik me wel eens het nut van het 4e verzet af. Het gat tussen de 4e en de 5e versnelling is ook maar 500 toeren zoals je kunt zien op die afbeelding.

Verwijderd

Hij is niet eens van mij, ik heb hem ook van oxi (profiel) gekregen :P Dus je gaat je gang maar hoor :) Ik gebruik die kolom verder niet trouwens :) Mijn standaardschakelmoment bij rustig doortrekken: 15->2 45->3 60->4 gewenste snelheid ->5. Op de stukken waar je vijftig mag is het voor mij tegenwoordig 1-2-3-5 :) Je moet dan niet door willen trekken natuurlijk, maar om de wagen op gang te houden levert hij genoeg in de 5.

Ik begon echt te merken dat hij soepeler werd bij een 10K km. Ik heb er nu nét 15K op staan en hij lijkt nog steeds ietsje soepeler te worden. Maar het ging vrij geleidelijk :) Het is ook opvallend hoe anders de motor loopt nadat de eerste olie eruit is trouwens. Tip: ververs de olie gewoon zelf, zet er een origineel Toyo filter op en gooi er goede volsyntheet 5W30 in. Van de garage krijg je een halfsyntheet 10W40 erin: trap ik dus ook niet meer in.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 22:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:28:
Hij is niet eens van mij, ik heb hem ook van oxi (profiel) gekregen :P Dus je gaat je gang maar hoor :) Ik gebruik die kolom verder niet trouwens :) Mijn standaardschakelmoment bij rustig doortrekken: 15->2 45->3 60->4 gewenste snelheid ->5. Op de stukken waar je vijftig mag is het voor mij tegenwoordig 1-2-3-5 :) Je moet dan niet door willen trekken natuurlijk, maar om de wagen op gang te houden levert hij genoeg in de 5.

Ik begon echt te merken dat hij soepeler werd bij een 10K km. Ik heb er nu nét 15K op staan en hij lijkt nog steeds ietsje soepeler te worden. Maar het ging vrij geleidelijk :) Het is ook opvallend hoe anders de motor loopt nadat de eerste olie eruit is trouwens. Tip: ververs de olie gewoon zelf, zet er een origineel Toyo filter op en gooi er goede volsyntheet 5W30 in. Van de garage krijg je een halfsyntheet 10W40 erin: trap ik dus ook niet meer in.
Oke, dan zal ik in januari ook met dat sheetje aan de slag.

Ik heb op dit moment een huur/lease Aygo, dus ik blijf van de olie af ;)
Maar voor mijn eigen kan ik dat t.z.t. inderdaad wel doen. Maar als je van half naar vol synthetisch gaat, heeft dat niet verstrekkende gevolgen voor de motor? Dat zou ik niet direct met een auto doen. Ik blijf, wat nieuwe auto's betreft, liever volgens het boekje werken eerlijk gezegd.

Maar is het verstandig om hem bij de 50 al in de 5 te zetten? Ik heb ooit eens in een auto met verbruiksmeter gereden. En die was bij 50km/u in zijn 3 zuiniger dan in z'n 5. Dat kwam omdat de motor in de 5 meer benzine in moest spuiten om dezelfde kracht te kunnen leveren. Dus een hogere versnelling (of lager toerental) is niet altijd voordeliger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:48:
[...]

Oke, dan zal ik in januari ook met dat sheetje aan de slag.

Ik heb op dit moment een huur/lease Aygo, dus ik blijf van de olie af ;)
Maar voor mijn eigen kan ik dat t.z.t. inderdaad wel doen. Maar als je van half naar vol synthetisch gaat, heeft dat niet verstrekkende gevolgen voor de motor? Dat zou ik niet direct met een auto doen. Ik blijf, wat nieuwe auto's betreft, liever volgens het boekje werken eerlijk gezegd.
Ik ook, de dealer/importeur echter niet :X in maart gaat er dus gewoon weer volsyntheet 5W30. Na zo'n korte tijd terug op volsyntheet kon geen kwaad zei de importeur (dan heb ik er op zijn hoogst 5K km mee gereden of iets dergelijks), maar die beurten kunnen ze dus op hun buik schrijven. 99 euro en dan goedkope olie erin trap ik niet meer in. Ik heb nog getwijfeld om het direct te vervangen, maar dat is toch wel erg zonde van mijn 99 euro. Ik ben dan ook gelijk de rommel kwijt van de winter als ik het na de winter vervang :)
Maar is het verstandig om hem bij de 50 al in de 5 te zetten? Ik heb ooit eens in een auto met verbruiksmeter gereden. En die was bij 50km/u in zijn 3 zuiniger dan in z'n 5. Dat kwam omdat de motor in de 5 meer benzine in moest spuiten om dezelfde kracht te kunnen leveren. Dus een hogere versnelling (of lager toerental) is niet altijd voordeliger.
Hij bokt/stottert niet, je hoort de motor amper, dus ik ervaar geen problemen. Volgens die Scangauge was het het zuinigste wat op zich ook logisch is. Onder belasting is de verbranding efficienter en je hebt minder interne wrijvingsverliezen :) Ik hoef het gas amper aan te raken en hij blijft gewoon rollen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:07:
[...]

Ik ook, de dealer/importeur echter niet :X in maart gaat er dus gewoon weer volsyntheet 5W30. Na zo'n korte tijd terug op volsyntheet kon geen kwaad zei de importeur, maar die beurten kunnen ze dus op hun buik schrijven. 99 euro en dan goedkope olie erin trap ik niet meer in. Ik heb nog getwijfeld om het direct te vervangen, maar dat is toch wel erg zonde van mijn 99 euro. Ik ben dan ook gelijk de rommel kwijt van de winter als ik het na de winter vervang :)

[...]

Hij bokt/stottert niet, je hoort de motor amper, dus ik ervaar geen problemen. Volgens die Scangauge was het het zuinigste wat op zich ook logisch is. Onder belasting is de verbranding efficienter en je hebt minder interne wrijvingsverliezen :)
Oke, volgens het boekje moet er dus 5W30 in? Mooi dat ik dat weet. En ik heb de auto niet bij de dealer gekocht, dus ik weet niet wat een beurt gaat kosten. Maar opzich zijn de beurten natuurlijk wel zelf uit te voeren.

Die Scanguage lijkt me trouwens wel een grappig apparaat toe. Jij hebt hem er dus in gehad? Wat waren je ervaringen ermee? Want anders bestel ik die er ook bij, aangezien de dollarkoers voor zulke grapjes niet zo slecht staat ;)

En wat het zuinigst is hangt natuurlijk ook van de auto / motor af. Bij die auto had de motor misschien het liefst een niet te zware belasting om het zo maar even te zeggen. Want als hij teveel moet werken, als dat nu heel veel, of heel weinig toeren zijn, beide keren is het niet het meest efficient.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:17:
[...]

Oke, volgens het boekje moet er dus 5W30 in? Mooi dat ik dat weet. En ik heb de auto niet bij de dealer gekocht, dus ik weet niet wat een beurt gaat kosten. Maar opzich zijn de beurten natuurlijk wel zelf uit te voeren.
Je kunt wat varieren afhankelijk van de temperaturen, maar van -40 tot +veel staat 5W30 erbij. Hoe dikker de olie, hoe kleiner die temperatuurrange. In Nederland lopen we niet snel tegen die beperkingen aan natuurlijk, maar toch, voor die paar euro gaat er gewoon het beste in dat blok. Ik voelde me eerlijk gezegd wel wat beduveld door de dealer (en importeur die het niet afkeurde). 99 euro betalen voor een kleine beurt en dan die olie erin...
Die Scanguage lijkt me trouwens wel een grappig apparaat toe. Jij hebt hem er dus in gehad? Wat waren je ervaringen ermee? Want anders bestel ik die er ook bij, aangezien de dollarkoers voor zulke grapjes niet zo slecht staat ;)
Ik heb hem teruggestuurd en wel hierom (gequote uit een ander forum wat niet publiek is, vandaar)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:10:
Sodeju, net even getankt: 1:28 gehaald, 120km met ongeveer 110 op de teller en 120km met ongeveer 95 op de teller achter een touringcar aan. Daarnaast nog 2x20minuten file gereden en een 40km stadsverbruik, keurig imo. Maar die boordcomputer gaat terug, ding is zo inconsistent als de pest:

tank1: -20% - ding moest gekalibreerd worden, kon ik me voorstellen
tank2: +10% - okay, nog een kalibratieslag nodig, ook nog voor te stellen
tank3: right on, dus ik dacht dat hij goed was, compensatiewaarde in het ding stond op +19%
tank4: ding gaf 1:22 aan over de tank, 1:28 gereden, mijlen afwijking dus. Compensatiewaarde van +19% naar -5% ofzo 8)7

Worthless. Ik weet nu wel waar de zwakkere punten in het verbruik liggen en hoe de motor met de toerentallen zit: waardevolle kennis, maar als continueteller is het echt prut.

Tip trouwens, even de bannenspanning nakijken nu het kouder wordt. Ik heb er vanaf de garage stikstof in zitten, die had ik 1.5 maand terug al gecontroleerd: precies op spanning met 2.3bar. Nu net even bijgevuld, van 1.9 naar 2.3! En dat terwijl stikstof al betere eigenschappen heeft dan gewone lucht....
En wat het zuinigst is hangt natuurlijk ook van de auto / motor af. Bij die auto had de motor misschien het liefst een niet te zware belasting om het zo maar even te zeggen. Want als hij teveel moet werken, als dat nu heel veel, of heel weinig toeren zijn, beide keren is het niet het meest efficient.
Klopt, maar hoewel de Scangauge niet helemaal betrouwbaar was zullen de realtimemetingen de verschillen wel goed weergeven. In hoeverre ze valide zijn is de vraag, maar 3L/100KM is nog altijd zuiniger dan 3.5, ongeacht of deze waarden daadwerkelijk kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pascalheister schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:58:
even een algemeen vraagje, ik ben voor mijn corolla E11 op zoek naar een handvat voor de linkervoordeur, deze is me namelijk een tijdje terug afgebroken. Weet iemand zo of deze ergens los verkrijgbaar zijn of moet ik dan bij de dealer zijn?
Probeer Cartoyotaparts, Japoto en deijne eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Of je vraagt het op Corollaforum. Er zijn er altijd wel wat die het bij de sloper weten te liggen of net hun eigen E11 in de poeier hebben gereden en van onderdelen af willen :) Stukken goedkoper dan bij de dealer, je bent wel gek als je het daar haalt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:10:
Stukken goedkoper dan bij de dealer, je bent wel gek als je het daar haalt :o
Probleem is vaak dat niet alles zo makkelijk te krijgen is...

Zo kan ik binnenkort weer diep in de buidel tasten voor een nieuwe rugleuning... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, 'k weet niet. Als ik zo zie hoe vaak daar op Corollaforum hele interieurs langskomen, zou ik ook daarvoor in ieder geval 's kijken of er nog wat te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zo, binnenkort weer een Toyota rijder erbij :). Ik zou eerst standaard weer voor een degelijke Golf gaan, maar daar komt binnenkort weer een nieuw model van uit en ik moest (lease) nu een nieuwe auto bestellen. Bovendien was ik zo gecharmeerd van de Auris dat het denk ik een goed alternatief gaat worden! Bijkomend voordeel is dat ik de Auris mooi een klassetje luxer/vlotter kan nemen.

Al met al, de verwachtingen zijn hoog en nu hopen dat ik over een jaar nooit meer wat anders dan Toyota zou willen! (Helaas komt ie in Maart pas binnen :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Veel plezier met je Auris !

Ondertussen zou mijn Corolla Sedan 2008 model eraan komen tegen 7 of 8 december. Besteld op eind juli trouwens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 25-11-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:34

Sa1

TjaBske schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:50:
Zo, binnenkort weer een Toyota rijder erbij :). Ik zou eerst standaard weer voor een degelijke Golf gaan, maar daar komt binnenkort weer een nieuw model van uit en ik moest (lease) nu een nieuwe auto bestellen. Bovendien was ik zo gecharmeerd van de Auris dat het denk ik een goed alternatief gaat worden! Bijkomend voordeel is dat ik de Auris mooi een klassetje luxer/vlotter kan nemen.

Al met al, de verwachtingen zijn hoog en nu hopen dat ik over een jaar nooit meer wat anders dan Toyota zou willen! (Helaas komt ie in Maart pas binnen :( ).
Auris rijdt erg prettig, heb mijnes nu een maand of twee en ben dik tevreden. Microfoon volume zou ik nog iets harder willen hebben maarjah daarvoor zal ik hem waarschijnlijk even langs een garage moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag een nieuw Yarisje mee, terwijl m'n carina voor een grote beurt weg is...

Blijf het een flinke bak beter vinden dan een aygo... Enkele puntjes:
- Navigatie werkt alleen als je stil staat
- Remmen bijten echt heel erg, maar dat zal wel wennen

Verder een puik bakkie... Ligt goed op de weg en stuurt vrij scherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Heb zelf een Corolla uit 1995, 1.6 Benzine Motor, 137.000 op de teller.
Echt een heerlijke auto. Vorig jaar maar gekocht (100.000 op teller), merk wel dat ie ietsie begint af te takelen (piepjes en kraakjes). Om het jaar een grote beurt / kleine beurt.

Binnenkort wordt'ie gespoten. Ken iemand die voor een paar honderd eurotjes dat ding wil spuiten (een professionele spuiter), dus dan ziet ie er fijn uit.
Heeft iemand nog tips hoe je zo'n motor gaaf houdt?

Weet iemand of deze auto een olie-meter - waarschuwingslichtje heeft? Mijn vorige 'rolla uit 1988 heb ik namelijk droog laten lopen, dus had 2 mooie ronde gaten in mijn motorblok omdat mijn drijfstangen wat meer ruimte nodig hadden terwijl ik met 150 over de snelweg blies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Ja z'n voorganger de Corolla E9 had zo'n lampje ook, dus ik vermoed jouw E10 ook wel. Alleen wel een waarschuwing bij de E9 was het een bekend euvel, dat het lampje pas ging branden als er echt helemaal geen olie meer in het blok zat. Dus je kon rustig maanden rijden met veel te weinig olie in het blok als je het niet zelf controleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
En hoe doet mijn E dat? :D (E10?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
ik overweeg een corolla (model 2002) te kopen (bouwjaar 2002 of 2003).

Meestal hebben deze al meer dan 100.000 op de teller (althans diegene die ik vindt) en kosten ze ca. 12.000 euro. Vraag me af of deze auto echt zo betrouwbaar is want ik wil er dan wel ca. 10 jaar nog mee kunnen rijden (rij ca. 15.000 per jaar)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Zou je dan niet gewoon een Corolla rond 1995/1996 kiezen ??

zijn de motoren van de huidige corolla's nog net zo sterk als die van 1990 - 1998 ??
(die dus met gemak de 200.000 halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

250K op een benzineblok is pittig, maar haalbaar mits je er goed mee omgaat. Je ziet ze met die kilometerstanden wel vaker rondrijden :) Probleem met tweedehands wagens is wel dat je niet weet hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan though...

Maar veel betrouwbaardere wagens dan dit ga je niet 1-2-3 vinden :) zie ook hier, weinig problemen, maar het meeste met écht hoge kilometerstanden is wel een diesel. Logisch ivm de kosten enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
whitehouse schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:04:
Zou je dan niet gewoon een Corolla rond 1995/1996 kiezen ??

zijn de motoren van de huidige corolla's nog net zo sterk als die van 1990 - 1998 ??
(die dus met gemak de 200.000 halen)
maar de corolla's voor 2002 vind ik echt lelijk... beetje opa-mobielen IMO hehe
smaken verschillen he
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:05:
250K op een benzineblok is pittig, maar haalbaar mits je er goed mee omgaat. Je ziet ze met die kilometerstanden wel vaker rondrijden :) Probleem met tweedehands wagens is wel dat je niet weet hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan though...

Maar veel betrouwbaardere wagens dan dit ga je niet 1-2-3 vinden :) zie ook hier, weinig problemen, maar het meeste met écht hoge kilometerstanden is wel een diesel. Logisch ivm de kosten enzo :)
hmm tja maar een diesel is voor mij niet echt voordelig als ik maar 15k rijd toch?
mijn renault die nu weggaat heeft dik 290k op de teller en loopt nog perfect motorisch

[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2007 11:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:08:
[...]

maar de corolla's voor 2002 vind ik echt lelijk... beetje opa-mobielen IMO hehe
smaken verschillen he
Ik denk dat je hier het model van 1997 - 2000 bedoelt. Als dat zo is geef ik je gelijk ;). De corolla van voor 1997 is dacht ik best een sportief model...
hmm tja maar een diesel is voor mij niet echt voordelig als ik maar 15k rijd toch?
mijn renault die nu weggaat heeft dik 290k op de teller en loopt nog perfect motorisch
Nee, met 15k kun je inderdaad beter niet voor een diesel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Corolla <1997 zijn inderdaad mooie wagentjes... Rijden ook als een tiet en onverwoestbaar...

Vaak alleen wat karig uitgerust...

Hell... Zelfs 3sge's rijden -mits goed onderhouden- zo naar de 4 ton... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Toch even bekrachtigen dat ik het model vanaf 97 ook mooi vind (heb hem zelf natuurlijk :+ ) en zeker betrouwbaar, niet anders dan de e10 eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik vind mijn model (Corolla uit 1996) eigenlijk best mooi om te zien. :) Is ook voorzien van veel luxe. Die nieuwere modellen vind ik iets te europees (veel gelijkenis met bijvoorbeeld een Astra :X ). De nog oudere modellen zijn juist iets te vierkant. :P De kwaliteit maakt niet zoveel uit, Toyota is altijd goed. Hoewel de oude modellen zich reeds hebben bewezen. ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:00:
Corolla <1997 zijn inderdaad mooie wagentjes... Rijden ook als een tiet en onverwoestbaar...

Vaak alleen wat karig uitgerust...

Hell... Zelfs 3sge's rijden -mits goed onderhouden- zo naar de 4 ton... ;)
Karig uitgerust? Alleen de XLi is karig, de GXi en GTSi zijn gewoon uitgerust met dingen als elektrische ramen, spiegels, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging en hoogte verstelbaar stuur. Later zelf airco erbij, dus zo karig vind ik ze niet :)
cjdijk schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:19:
Ik vind mijn model (Corolla uit 1996) eigenlijk best mooi om te zien. :) Is ook voorzien van veel luxe. Die nieuwere modellen vind ik iets te europees (veel gelijkenis met bijvoorbeeld een Astra :X ). De nog oudere modellen zijn juist iets te vierkant. :P De kwaliteit maakt niet zoveel uit, Toyota is altijd goed. Hoewel de oude modellen zich reeds hebben bewezen. ;)
De E10 (heb ik ook) vind ik ook het mooiste model Corolla ooit. E11 is vooral voor de facelift lelijk met die rare kikkerkoplampen, na de facelift is hij wel aardig, maar hij ziet er veel kleiner uit. De E12 vind ik een beetje een grijze muis, kun je ook Europees noemen :P En ja, alles voor de E10 is duidelijk gedateerd, maar als ik me bedenk dat de E10 in 1992 geïntroduceerd is en zie wat andere merken toen leverden, is hij erg modern gestyled :)

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2007 13:55 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:53:
[...]

Karig uitgerust? Alleen de XLi is karig, de GXi en GTSi zijn gewoon uitgerust met dingen als elektrische ramen, spiegels, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging en hoogte verstelbaar stuur. Later zelf airco erbij, dus zo karig vind ik ze niet :)
[...]

De E10 (heb ik ook) vind ik ook het mooiste model Corolla ooit. E11 is vooral voor de facelift lelijk met die rare kikkerkoplampen, na de facelift is hij wel aardig, maar hij ziet er veel kleiner uit. De E12 vind ik een beetje een grijze muis, kun je ook Europees noemen :P En ja, alles voor de E10 is duidelijk gedateerd, maar als ik me bedenk dat de E10 in 1992 geïntroduceerd is en zie wat andere merken toen leverden, is hij erg modern gestyled :)
Ben ik de enige die daar "vaak" ziet staan...

De luxere modellen zijn over het algemeen ook een stuk lastiger te vinden ;)

Blijf trouwens de lijn die toyota toen voerde erg netjes vinden...
Starlet, corolla, carina e, camry; het paste allemaal bij elkaar...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2007 13:57 ]

• llevering
Wel grappig ik ben een van de zeldzame kikkerogen liefhebbers. Zelf vind ik de E10 dan weer niet mooi, naar mijn mening wat te saai en oogt wat groot. Overigens heb ik nog nooit iemand ontmoet die E10 & E11 mooi vind, of allebei lelijk, altijd één van tweeën gek genoeg.

• cjdijk

cjdijk

MikeyMan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:56:
[...]

De luxere modellen zijn over het algemeen ook een stuk lastiger te vinden ;)
Kwestie van de juiste vinkjes invullen op bijvoorbeeld www.autotrader.nl :+ Zo heb ik het zelf ook gedaan, krijg je vanzelf een lijstje met alle Toyota's met de opties die jij wilt, gesorteerd op prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
3 vraagjes:

- hebben degenen hier met een E10 ook speciale winterbanden voor (je raadt het al) de winter? :D

- wat voor olie gooien jullie in je E10?

- ik neem aan dat jullie ook zo'n houten plank als deksel over het reservewiel hebben liggen? sluit die ook zo 'mooi' aan? :D

wilde ook nog even delen dat ik vannacht heb gedroomd dat ik mijn auto total loss reed. Iemand knalde tegen de zijkant van mijn auto aan en de draagbalk onder was door midden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Toevallig viel m'n oog gister bij het zappen op een E10 die bij de grote beurt werd verkracht verbouwd...
De wielen en striping gingen nog wel, maar die bumper en die kleur :X Zonde van de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook al een E10...? Binnenkort nog een Carina ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:52:
Ondertussen zou mijn Corolla Sedan 2008 model eraan komen tegen 7 of 8 december. Besteld op eind juli trouwens :)
}:| -O- :(

Vandaag contact gehad met de garage, ze hadden geen datum voor me wanneer. Hij zat dus ook nog niet op de boot ofzo, ze zeiden dat ik midden januari nog maar eens moest terugbellen :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11:18
Ik zag dat ik aan het begin van dit topic een post had gedaan dat de Celica mijn volgende auto zou worden. Helaas is die het niet geworden, maar wel weer een Toyota. Een Yaris T-Sport in de kleur Electric Blue. Het is een 5-deurs uit 2002 met alles erop en aan, zoals airco. Maar goed, foto's zeggen meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/cars/yaris6.jpg

Er is al wat veranderd, want deze foto's waren gemaakt toen ik hem net had. Die windvangers aan de zijkant boven de ramen zijn er vanaf. Er zit een K&N (panel)luchtfilter in. Er zit 4 nieuwe bandjes om (Michelin Pilot Exalto EP2 in de maat 195/50/15 op originele velgen (zit standaard 185/65/15 om)). De achterste remklauwen zijn rood geverfd (de voorste volgen nog). Achter op staat geen Toyota in het rood meer, omdat de verf losliet heb ik besloten deze er helemaal af te halen. Het lipje op de achterklep waar je de klep mee opent is nu in carosseriekleur. En als laatste heeft het T-Sport logo voorop plaatsgemaakt voor een RS logo van de Vitz. De volgende verandering gaat xenon worden en ik twijfel nog of ik de stootstrips ook blauw maak.

Deze Yaris bevalt me prima. Ook weer een echte Toyota met ook een beetje meer pit. Het is leuk deze Yaris tot 5000 rpm door te trekken, want dat wil ie echt wel vooruit. :9 :9 Ik heb er zekers geen spijt van dat ik deze heb gekocht en de Starlet erop heb ingeruild.

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 10-12-2007 21:00 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
whitehouse schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:29:
3 vraagjes:

- hebben degenen hier met een E10 ook speciale winterbanden voor (je raadt het al) de winter? :D
Ja, en die gaan er deze week onder, denk ik. Vredestein Snowtrac II in maatje 185/60/14. Komen onder een Alfa vandaan, daarom relatief breed, m'n zomerbanden zijn ietsjes smaller 8)7 Ze mogen ook harder dan m'n 1.3 16v kan en kunnen ook een hogere belasting aan dan m'n auto :P
- wat voor olie gooien jullie in je E10?
Castrol Magnatec GTX 10W40
- ik neem aan dat jullie ook zo'n houten plank als deksel over het reservewiel hebben liggen? sluit die ook zo 'mooi' aan? :D
Als je een thuiskomertje neemt: ja. Anders niet nee :X En met bredere banden wordt het er niet beter op :D
wilde ook nog even delen dat ik vannacht heb gedroomd dat ik mijn auto total loss reed. Iemand knalde tegen de zijkant van mijn auto aan en de draagbalk onder was door midden _/-\o_
Pfff, gelukkig was het dus een droom :o Ik heb bijna 20k gereden en de afspraak voor een grote beurt is gemaakt. Zaterdag 26 januari is het zover: m'n waterpomp wordt vervangen (lekt toch een beetje) en hij krijgt een grote beurt. Kost me wel 250 euro, maar dat is feitelijk een vriendenprijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Zit er toch aan te denken om winterbanden te kopen voor mijn E10.
Wat kosta ?

wordt ook nog een leuke ; waar ga ik in hemelsnaam mijn banden opslaan

En daarbij: ik rij nu 1:13 . Als ik winterbanden erop leg, gaat mijn verbruik dan omhoog?

[ Voor 56% gewijzigd door whitehouse op 11-12-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal toenemen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mwah, ik vind het wel meevallen, amper merkbaar. Ligt er ook aan wat je voor zomerbanden hebt, wat voor maat winterbanden je neemt, wat voor druk je erin doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llevering schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:26:
Ja z'n voorganger de Corolla E9 had zo'n lampje ook, dus ik vermoed jouw E10 ook wel. Alleen wel een waarschuwing bij de E9 was het een bekend euvel, dat het lampje pas ging branden als er echt helemaal geen olie meer in het blok zat. Dus je kon rustig maanden rijden met veel te weinig olie in het blok als je het niet zelf controleerde.
De E10 doet dat ook. En ja, daar heb ik ervaring mee. Lichtje ging branden toen ik zo'n 70km van de dichtstbijzijnde pomp was, gelukkig was dat toen ik een klein stukje bergopwaarts reed, op vlakke stukken bleef 'ie nog uit. Er moest twee liter in voor de pijlstok überhaupt bij de olie kwam :X

Sindsdien controleer ik dus elke 500km m'n oliepijl :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

eind deze maand zal mijn trouwe E10 in de verkoop gaan. Ivm een nieuwe baan krijg ik een leasebak dussss...
Maar na ruim 3,5 jaar kan ik best zeggen dat dit 't fijnste bakje is geweest wat ik gehad heb. Ding stuurt gewoon echt lekker voor een gezinsbak, heb er iig veel lol mee gehad haha...

ach ja, wie weet nog eens ooit een gze geswapte kopen als hobby auto ofzo ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals Grrrrrene ook al zegt, dat zal erg meevallen. Het is heel erg afhankelijk van een aantal factoren. In de winter ligt je verbruik sowieso anders door verwarminggebruik bijvoorbeeld. Winterbanden zijn vaak smaller dan gewone, waardoor je weer minder verbruik hebt. Per saldo zal dat allemaal wel tegen elkaar wegvallen.

En besides, ik geloof ook niet in het fenomeen eco-banden 8)7 Ik heb 23000km gereden met 155/80/13 Continental Eco banden en 13000km met 195/50/15 met een sportief profiel, maar het verschil in verbruik was echt 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:57:
[...]

De E10 doet dat ook. En ja, daar heb ik ervaring mee. Lichtje ging branden toen ik zo'n 70km van de dichtstbijzijnde pomp was, gelukkig was dat toen ik een klein stukje bergopwaarts reed, op vlakke stukken bleef 'ie nog uit. Er moest twee liter in voor de pijlstok überhaupt bij de olie kwam :X

Sindsdien controleer ik dus elke 500km m'n oliepijl :Y)
mazzelaar ;)
de mijne is dus 's nachts op de snelweg met 150km/u geknald. De drijfstangen waren nergens meer te vinden. Wel 2 mooie ronde gaten in mijn blok |:(
sindsdien zorg ik dat mijn oliepijl NOOIT onder het laagste streepje van de pijlstok uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat lijkt me sowieso aan te raden. Zodra hij op 1/3e van de peilstok zit (dus op 1/3e van de afstand tussen Low en Full vanaf Low gezien), vul ik bij tot iets onder F (je weet nooit of je auto 100% waterpas staat en of het oliepeil dus te vertrouwen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 14:03

Wok

Dakloos...

Zonet voor de gein eens even gesnuffeld op internet wat een E10 stationwagon nog moet opbrengen... Mijn eerste auto was namelijk een E10 op LPG (1996, gekocht in 2003 met 160k op de klok voor €3250) en toen ik de mijne begin 2006 op de trailer naar Ghana heb gezet, heb ik me altijd voorgenomen om weer een E10 te kopen als ik weer op particulier vervoer aangewezen zou zijn (ik rijd nu lease).

Echt.. WTF... die dingen zijn extreem waardevast, of ik heb de mijne ruim vier jaar geleden voor een absolute ramprijs gekocht :o :D De goedkoopste E10 wagon op autotrader moet nog altijd 3 mille opbrengen en daarna gaan de prijzen rap omhoog....

Reden dat ik aan snuffelen ben... mogelijk een andere baan in het verschiet, waarbij een leaseauto nog niet vanzelfsprekend is. Waarom weer een E10? Omdat het domweg een heerlijke auto is :) Lekker no-nonsense, comfy en hij doet het gewoon altijd en als station ook nog eens lekker ruim. Wat mij betreft is de E10 een van de beste Toyo's ooit gebouwd _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn inderdaad vrij duur, maar dat maken ze (zoals je weet) goed met de lage onderhoudskosten. Ik vind het echt jammer dat de E10 niet langer is gemaakt. Wat zeg ik, eigenlijk zou Toyota gewoon nog steeds zulke Corolla's moeten maken. De 5-deurs hatchback is wat mij betreft de mooiste auto ooit gemaakt :> Jammer dat je ze vrij weinig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Mooi vind ik ze niet ;) (lelijk ook niet overigens) Maar het totaalplaatje klopt gewoon als een bus :) Zuinig, betrouwbaar, ruim en comfortabel. Dat zijn voor mij belangrijkere zaken dan een gelikt uiterlijk. Ik zit toch voornamelijk _in_ de auto, dus dan zie ik de buitenkant toch niet :P

Ik heb echt de meest dwaze opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen toen ik mijn E10 bij huis parkeerde (WTF moet jij met een stationwagon; je bent single 8)7 , eenheidsworst, burgerlijke zak, etc....).. Ik kon ze recht in hun face uitlachen :P Ik kon die IKEA kast wel kwijt in de kofferbak, ik kon die aanhanger wel trekken, ik kon wel vijf man vervoeren, ik tank voor €0.30 de liter (vier jaar geleden dus ;) ). Als die grapjassen hebben diep door het stof moeten gaan, want mijn E10 bleek toch wel heel erg goed en goedkoop te zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
De Carina E zie ik ook niet zo vaak rijden. Het comfort is prima zover ik weet. Nog nooit in deze auto uitgestapt met een klagende rug of slapende benen. Lekker veel ruimte achterin en het rijd heerlijk naar mijn mening. Rijd ongeveer 1:14 volgens mijn vader. We hebben een 1.8 GLi en die wil wel vooruit. Onderhoudshistorie weet ik niet zo maar er is nooit een moment geweest dat we de auto niet konden gebruiken (ik weet dan ook waar ik als eerst naar ga kijken voor mijn eerste auto ;)) Mis wel een achterruitwisser.

Volgende week krijgt 'ie een grote beurt en ben benieuwd wat eruit komt. Enige aanmerking van mij is dat het stuur ietsjes scheef staat en best veel speling is aanwezig. En altijd een schok als je van de eerste naar de tweede versnelling gaat, de rest gaat soepel.

Dit is die van ons in de kleur turquoise. Had hem liever in zwart gezien maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07503/Carina_E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das inderdaad een aardig heftig kleurtje...

Kheb zelf een donker turquoise... Vind dat toch een van de mooiste kleuren voor zo'n ding...

Rood of wit is ook mooi, maar ietwat onpraktisch...
1:14 is trouwens niet extreem zuinig voor een 1.8... Moet beter kunnen...
Zwak punt is wel de injectoren van die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Nog even wat pics spammen van mijn trouwe E10:

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/rolla/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/rolla/side.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/rolla/dash.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/rolla/compo.jpg
Compo-setje in de deuren en een amp+sub in de kofferbak destijds.

't Is al weer bijna twee jaar geleden dat ik mijn E10 vaarwel heb gezwaaid. Ondanks de leasebak onder m'n reet, mis ik hem nog steeds ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, tzijn fijne bakkies :Y
Pagina: 1 ... 10 ... 167 Laatste