Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 11 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:01

johnwoo

3S-GTE

Carina E's zijn ook wel degelijke bakken, alleen vind ik ze er standaard een beetje slapjes uitzien. Gelukkig is daar wel wat aan te doen met wat opsmuk van de Japanse variant, de Corona (met name de GT, hier de (zeldzame) Carina E GTi). Zo wordt het best een sportieve sedan.

De Corona achterlichten:
Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/6/web/642000-642999/642111_25_full.jpg

Corona interieur, incl leer (erg geslaagd imo!):
Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/8/web/800000-800999/800997_70_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/8/web/800000-800999/800997_66_full.jpg

Voor de sportievelingen, Caldina bumper, wat skirts en het GT (GTi in Europa) spoilertje:
Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/8/web/800000-800999/800997_105_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/8/web/800000-800999/800997_107_full.jpg
(Carina E badge blijkt juist in het Oosten (deze Corona rijdt in de Filippijnen) weer hot te zijn voor Euro-look :D vandaar ook de Duitse plaat)

Echt wel een mooie wagen voor dagelijks gebruik zo! Degelijk maar niet bejaard :+
Liefst dan ook wel het 175 pk blok van de GT / GTi erin :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spoiler zat ook standaard op de GTSi ;)

Vind die spoiler overigens welhaast een must... Breekt de lijn aardig...

Overigens; die laatste die je post is een gevalletje badgetuning...
Enkele pijp =! GTi...

Grote voordeel van de Gti is dat het sowieso een jap is...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 12-12-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Dat is zeker badgetuning, want het is dus niet eens een Carina E maar een Corona :+
Terwijl wij in Europa (en de VS ook trouwens) gek zijn op de JDM look, geilen ze in het oosten blijkbaar juist op onze Euro-look. De badges en de Duitse plaat zijn dus nep :P

En al had die de 175pk 3S-GE gehad dan was het alsnog geen GTi geweest maar een GT ;) Of de Corona GT ook een dubbele pijp heeft weet ik niet...
[edit] De Corona GT heeft een enkele pijp, dus het zou toch een GT kunnen zijn met 3S-GE blok :)

[ Voor 31% gewijzigd door johnwoo op 12-12-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens ook leuke huisvlijt met dat derde remlicht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Dat derde remlicht zit standaard op de Corona GT spoiler. Mag ik uit je post opmaken dat de Carina E GTSi / GTi hem er niet in heeft? Zou een leuke subtiele upgrade zijn dan voor de Carina E's, zo te zien is de vorm van de spoiler verder identiek.

[ Voor 30% gewijzigd door johnwoo op 12-12-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De hatchback in iedergeval niet... Misschien alleen op de sedan... Ik check de EPC even ;)

Opzich zie je een hoger geplaatst remlicht natuurlijk wel beter...

edit: is blijkbaar ook geleverd in europa; dat derde remlicht... Maar heb hem werkelijk nog nooit zo gezien...
Staat ook in geen enkele folder zo trouwens...

Trouwens; top of the bill is natuurlijk de caldina 4x4 gt-turbo... :)

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 12-12-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Yup, toch apart dat ze van een model juist van de stationversie het topmodel maken :D
De eerste generatie Caldina was nl gewoon het stationwagon model van de Corona / Carina E; en de tweede generatie het stationwagon model van de eerste generatie Avensis. De 3e generatie Caldina (die helaas dit jaar ook is gestopt, waarmee ook de 3S-GTE aan z'n end-of-life komt) was pas een geheel losstaand model.

Je zou zeggen, waarom hebben ze die 4x4 turbo uitvoering niet van de sedan versie (Avensis) gemaakt. Grappige is wel dat veel onderdelen uitwisselbaar zijn; zo kun je makkelijk een Caldina grille of bumper op je Avensis of Corona/Carina E plaatsen :P Ik ken een jongen die een 3S-GTE in z'n Avensis heeft gelepeld en nu zelfs de hele GT-Four aandrijflijn onder diezelfde Avensis heeft gemod! Die heeft nu dus een Avensis GT-Four :D
(Not sure of hij de Celica GT-Four, de Caldina GT-T of de Caldina GT-Four aandrijflijn gebruikt, maar die zijn ook praktisch gelijk; misschien dat de Celica alleen een andere wielbasis heeft).

Zo'n Avensis GT-Four zou een leuke 4door Impreza/Lancer concurrent kunnen zijn geweest als Toyota dat zo op de markt had gezet... Vanaf '99 als opvolger van de 3door Celica GT-Four... (waar de Caldina GT-T en later GT-Four hun onderstel ook vandaan hebben).

Lekker makkelijk ook al die verschillende benamingen voor verschillende afzetmarkten :P

[ Voor 23% gewijzigd door johnwoo op 12-12-2007 23:48 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor zover ik weet heeft sander een caldina-bodemplaat (in bestelling) met een celica-achteras en caldina aandrijfas (ivm langere wielbasis)...

Zal het eens aan hem vragen... ;)

De T22 avensis is trouwens niet helemaal gelijk aan de T21Caldina... Was een beetje een samenraapsel van een t21corona premio (carina-e opvolger) en een t22 corona (1e avensis)... Maar dat loopt in japan wel vaker wat scheef...
Kom er nu trouwens ook pas achter dat er van de T19 caldina helemaal geen gt-turbo was :|

[ Voor 65% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2007 00:24 ]

Verwijderd

Het is *nog* niet aan de orde, ik heb de auto pas een 9 maanden, maar ik ben wel alvast even aan het kijken. Het gaat *iets* harder met het aantal kilometers op de Aygo dan ik in eerste instantie dacht. Vakantietje Noorwegen heeft aardig meeholpen, maar ook de hoeveelheid klussen die ik op grotere afstand verricht spelen mee.

Ik heb op dit moment een 16K km op de Aygo gezet en als mijn stageplek doorgaat, dan zal dit aan het einde van het eerste jaar op een dikke 26-28K uit gaan komen. Wat is financieel verstandiger? De wagen na een jaar of 2-3 met 50-60K op de teller inruilen of wat langer doorrijden?

Als ik bij Autoweek kijk dan is de afschrijving per km linear (200-300euro per 10K km), iets wat me zelf vrij stug lijkt. Maar als ik zie wat de Toyodealers voor tweedehands Aygo's durven vragen.... zelfs met 40K op de teller gaat er amper wat van de nieuwprijzen af.

De wagen oprijden zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren, hoewel ik geen idee heb hoeveel kilometer de 1KR-FE zonder veel onderhoud kan draaien (ik ben een extreem rustige rijder, geen gerace, blok goed warmdraaien voordat ik richting de 120 ga, etc). De verkoper bij de dealer riep dat 'ie rustig twee ton kon draaien zonder veel kosten, maar is dit ook zo? :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het financieel misschien nog wel verstandiger is het ding wat sneller aan de kant te zetten... :?

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Is er een 'fan' die zowel met je gaspedaal als je luchtblazert voor in je auto in contact staat?

Als ik namelijk ergens rij, dan hoor ik een fan lopen (meer gas is meer ' fan' )..
zet ik de blazert in mijn auto aan om ff lekker me auto op temperatuur te krijgen dan hoor ik zelfs buiten de auto deze fan heel hard 'fannen' ...
weten jullie wat ik hier omschrijf? :D

Auto: Corolla E10

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij lage toeren kunnen eigenlijk alle ventilatoren wel iets harder gaan rijden als je wat gas bij geeft...

Als het heel erg lineair gaat zou ik vrezen voor de dynamo/accu...

Maar als je dat boven de motor uit hoort, lijkt het me toch wat anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
MikeyMan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:57:
Bij lage toeren kunnen eigenlijk alle ventilatoren wel iets harder gaan rijden als je wat gas bij geeft...

Als het heel erg lineair gaat zou ik vrezen voor de dynamo/accu...

Maar als je dat boven de motor uit hoort, lijkt het me toch wat anders :?
maar je dynamo / accu zal toch niet meer gaan ratelen als je de blower aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ow, het is een ratel...? tsjah... als je alleen wat hoort met de ventilatie aan, zal het inderdaad de blowermotor zijn... die vind je onder/achter je dashboardkastje... even schoonmaken en smeren, kijken of dat helpt...
maar dan nog mag de variatie in toerental nooit zo groot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
MikeyMan schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:36:
ow, het is een ratel...? tsjah... als je alleen wat hoort met de ventilatie aan, zal het inderdaad de blowermotor zijn... die vind je onder/achter je dashboardkastje... even schoonmaken en smeren, kijken of dat helpt...
maar dan nog mag de variatie in toerental nooit zo groot zijn...
is ook niet echt groot .. maar k hoor hem wel ineens als ik gas geef ;) ..
achter mijn dashboardkastje? dus mijn dashboard mag eruit.. mmm

whitehouse vraagt zich af of hij het complete dashboard wil loshalen om dit kleine dingetje te fixen.. heel veel werk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hele dashboard hoeft er niet uit, voor zover ik weet...
Dashboardkastje kun je zo verwijderen, en dan kun je er prima bij...

Kastje zelf zit als het goed is met twee schroeven vast, de blower met vier... Niet echt een grote klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
maar zit deze blower dus gekoppeld aan het gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, natuurlijk niet...

Enige wat gekoppeld zit aan het gaspedaal is de gasklep en daarmee het toerental van de motor...

Hiermee varieert echter wel het toerental van de dynamo. En dit zorgt voor een variatie in stroom-output...

Daarom zei ik ook; er kan iets mis zijn met je dynamo/spanningsregelaar/accu...
Normaalgesproken zou de stroom namelijk redelijk gelijk gehouden moeten worden, onder andere door buffering in de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:16:
[...]

}:| -O- :(

Vandaag contact gehad met de garage, ze hadden geen datum voor me wanneer. Hij zat dus ook nog niet op de boot ofzo, ze zeiden dat ik midden januari nog maar eens moest terugbellen :/ :/
Vandaag te weten gekomen dat mijn Corolla Sedan (model 2008) op de boot zit en ZEKER tussen 8 en 18 januari hier moet zijn. Het wordt een JAPANS GEBOUWDE !! Ook dus een in 2008 geregistreerd model, dus ik ga er wel wat op vooruit :) Alleen de 5 maanden en 2 weken wachttijd is minder (2 augustus besteld), de verkoper zei dat ik het langst van iedereen heb moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Worden die dingen in japan én bij TMUK gebouwd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Volgens Wikipedia zit het zo:

France: Toyota Motor Manufacturing France, Onnaing-Valenciennes --- Yaris
Turkey: Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc., Sakarya --- Corolla Verso, Auris
United Kingdom
Toyota Manufacturing UK, Burnaston, Derbyshire and Deeside, North Wales --- Auris, Avensis and Corolla

De Corolla in de TM UK is vermoedelijk de vorige Corolla nog. In de UK is er totaal maar dan ook totaal geen interesse voor de Corolla Sedan, iedereen wil hatchbacks daar. Er is dan ook nog niets bekend of hij er ooit zal komen. Hier in België zie je er regelmatig rondrijden, het vorig model dan.

Ik vermoed dat de mijne uit Central Motor Co. Ltd. komt, dat wordt op de Toyota site opgegeven als de plaats waar ze de Corolla Axio (het Japanse model van de Corolla Sedan) fabriceren, samen met de hatchback versies. Ben benieuwd !!

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 14-12-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Ik kan vanaf nu ook meepraten in dit topic.
M'n vader is bij een ander bedrijf gaan werken, dus ook andere auto.
Op dit moment staat de voorrijdauto, een Avensis Wagon (2L Diesel) van twee jaar oud, op de dam. Rijdt zeker niet slecht eigenlijk :P

En over weekje of zes á acht komt de Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT binnen, 177PK, 400Nm koppel :9
In het zwart, 17" velgen, sideskirts, achterspoilertje, getinte ramen, navigatiesysteem, etc, etc ;)

Afbeeldingslocatie: http://d.yimg.com/eur.yimg.com/xp/carndriv/20070113/13/3535526151.jpg
Zoiets dus, alleen dan in het zwart :)

Ben benieuwd, proefrit met de 136PK was in ieder geval erg geslaagd! :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Toyota rijders.... help!

Ik kan via via aan een CARINA E 1.6 XLI E2 uit 1993 komen, voor volgens mij een redelijk schappelijke prijs. Maar er zijn enkele dingen die mij nog van mijn besluit afhouden.

Allereerst: heb gekeken in de Carbase naar het model, opties etc. etc. Nu heeft de Carbase volgens mij de meest actuele gegevens maar het model wat ik kan kopen heeft naast de standaard centrale vergrendeling ook elektrische ramen. Er staat geen enkel model in de Carbase welke dit heeft. Is dit er zelf ingezet (lijkt me onrealistisch) of heb ik een raar model te pakken wat niet in de Carbase staat.

Daarnaast heb ik geen actuele kilometerstand. De teller is er mee opgehouden bij 0530144 als kmstand. Nu weet ik bij benadering dat hier inmiddels wel een 1,5 ton bij is gereden, maar toch vind ik het vreemd. Het zou dus ook zomaar 2,5 ton kunnen zijn. Is het lastig om dit probleem te verhelpen.

Heb inmiddels veel gelezen, gezocht en wat ik voornamelijk lees is dat Toyota super betrouwbaar is, maar is de aanschaf van deze auto een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Kilometerstanden is altijd lastig...
Maar 530144 is al meer dan een half miljoen... Das zelfs voor een toyota vrij veel... But then again, zolang ie het doet ;)

Electrische ramen zijn volgens mij op de XLI niet standaard... Op de GLI en GTSi/GTi wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Sorry, nulletje teveel... Kilometerstand staat zeg maar vast op 53144 km... dus nog geen halve ton.....

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, die 4afe's zijn zowat bulletproof... Vier ton lopen ze -indien normaal behandeld- wel... Dus daar zou ik me in eerste instantie niet teveel zorgen over maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47

Wok

Dakloos...

Ik vind het dubieus en zou het zelf in ieder geval niet snel doen. 1,5 tot 2,5 ton doorrijden met een 'vastgelopen' km-teller? Right..... Goed, het kan.... een werkende km-teller is immers niet verplicht voor de wet/APK, maar ik vind het verdacht.

2 of 3 ton is voor een 4A-FE weliswaar een lachertje, maar wat is de historie van de auto verder?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik zou het ook niet zomaar doen... Maargoed, als je weet hoe het ding behandeld is, en je kunt er écht goedkoop aankomen, is het misschien de gok waard...

Wat moet het ding opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het feit dat ze het eerlijk melden spreekt in hun voordeel, maar ik zou het niet doen. Een tellerunit koop je op de sloop voor een paar tientjes, dan draai je zelf de km-stand naar de juiste waarde en klaar is kees. Dat doe je in nog geen half uur tijd, dus als ze daar al op hebben bespaard... Ik weet het niet hoor, maar het geeft mij in ieder geval geen goed gevoel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:06:
Vandaag te weten gekomen dat mijn Corolla Sedan (model 2008) op de boot zit en ZEKER tussen 8 en 18 januari hier moet zijn. Het wordt een JAPANS GEBOUWDE !! Ook dus een in 2008 geregistreerd model, dus ik ga er wel wat op vooruit :) Alleen de 5 maanden en 2 weken wachttijd is minder (2 augustus besteld), de verkoper zei dat ik het langst van iedereen heb moeten wachten.
Het werd dus de 10de januari :)

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/P1000512_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/P1000513_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/P1000514_small.jpg

Toyota Corolla Sedan '08 - 2.0L D-4D Sol Pack (met Nav dus) in Dark Blue Mica.
Een serieuze aanpassing komende vanaf een MR2, maar wel een leuke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ziet er goed uit!
Wel even gas terugnemen voor de bocht nu he, zal niet zo snel gaan als een MR2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Helaas niet nee :) Het is een totaal andere rijstijl en de communicatie is ook niet zo goed als een MR2 door het gebrek aan enige bekrachtiging. De auto geeft wel vertrouwen zelfs bij slecht weer wat ik nooit bij de MR2 heb gehad. Maar ze zijn ook niet te vergelijken eigenlijk.

Zowiezo mis ik mijn MR2 wel, die enorm wilde motor die zo betrouwbaar en vrijgevig is. Maar voor al de rest is dit wel leuker :) Het zal nog tot de zomer duren voordat ik hem echt ga missen denk ik. Misschien over aantal jaar een leuk Westfield project met paps beginnen, dat zie ik wel zitten :)

Ik wil de Sedan wel nog wat gaan pimpen. Sportiever onderstel, grotere wielen (17" denk ik), hopelijk een sloot motortuning als dat mogelijk is. Zowiezo Toyota Motorsport GMBH all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba denkt er serieus over om een Prius te nemen.

Ik heb nu twee Volvo's (een V40 1.9D uit 2000 en een 460 1.7i uit 1992). Maar vanaf 1 april heb ik recht op een leasebak. De 460 gaat dan gedropt worden (en wie weet de V40 diesel ook omgeruild voor een benzine, ligt eraan hoeveel kilometers vrouwlief gaat maken, en ik ben eigenlijk best wel verliefd op die auto die ik zelf helemaal onderhoud...), en de leasebak wordt als het aan mij ligt een Prius, uiteraard grotendeels ivm de gunstigere bijtelling, maar ook omdat het gewoon een mooi technologisch hoogstandje is die zeker wel representatief is voor een ITer, en uiteraard ook omdat het de schoonste auto is waar ik comfortabel veel kilometers kan afleggen (automaat, cruise control, geïntegreerde satnav (tenminste in de Tech Edition)) en ook gezin plus baggage kan vervoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 16-01-2008 09:29 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een proefrit maken :) Ik heb er laatst in gereden en wat me met name opviel was dat de wagen erg stil was. Zowel op de electro als op de motor. Ik denk dat het wat met de aerodynamica te maken heeft, want ook met 120 was de wagen bijzonder stil :) Verder rijdt 'ie erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een tante van me heeft er een dus misschien kan ik tzt een proefritje in haar Prius maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mx. Alba schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:10:
Een tante van me heeft er een dus misschien kan ik tzt een proefritje in haar Prius maken.
Ook gewoon even langs de garage gaan en je uitgebreid laten informeren over opties e.d. en proefrit van drie kwartier maken ofzo. (alle soorten wegen testen, ook drempels/slechte wegen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Cool, een Toyota topic! :+

Heb inmiddels 2,5 jaar mijn rijbewijs en rij 2,55 jaar Toyota (lessen in een Corolla ;) ). Niet zo heel vreemd aangezien mijn pa monteur is in een Toyota garage (naja, Vetos inmiddels). Mag bij ons niks anders voor de deur komen. :P

Heerlijke auto's zijn het, niet kapot te krijgen. Dat ik inmiddels aan mijn 3e bezig ben staat er overigens los van, m'n pa komt nogal eens aanzetten met "ik heb nog een leuke autootje staan, als je em in wilt ruilen moet je het zeggen". En zo gaat dat dan.

Mijn 1e auto was een beige(!) Starlet uit 1988 (wat is dat, EP71 ofzo, 1L gevalletje) met een handchoke. Ding was motorisch puntgaaf en er stond pas 92k op de teller. Verkocht aan een pool die er regelmatig nog mee naar Warschau en gaat. :)

De 2e was een 4 deurs Corolla uit 1989 (12V, 1.3) die een half jaar perfect dienst heeft gedaan.

Die heeft weer plaats moeten maken voor mijn huidige rode bolide (al heeft me het heel wat uurtjes gekost die rode kleur weer terug te krijgen). Een 3 deurs Corolla uit 1994 (16V, 1.3) waar ik als "arme student" heel blij mee ben. Rijd nu een jaar, ding doet ongeveer 1 op 15 en wat me op valt is dat er al een jaar geen druppel olie of koelvloeistof uit is. Heerlijk voor m'n portemonnee. _/-\o_ 129.000 and ticking.

Voor mij voorlopig geen andere auto meer, en al zeker geen ander merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:10
Impry schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:56:
[afbeelding]
Zoiets dus, alleen dan in het zwart :)

Ben benieuwd, proefrit met de 136PK was in ieder geval erg geslaagd! :)
Toyota Verso rijdt heerlijk. Hier thuis hebben we welliswaar niet het topmodel (D-CAT :9~ ), maar eentje met 129 pk. Ik ben er tevreden over de rij eigenschappen, maar parkeren met dat ding is echt een hel :X Je hebt echt slecht zicht over de hoeken van de auto, dus parkeersensoren zijn zeker aan te raden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyclonist schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Je hebt echt slecht zicht over de hoeken van de auto, dus parkeersensoren zijn zeker aan te raden..
Das een kwestie van oefenen...

Die dingen zien er gewoonweg niet uit, zo op je bumper :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
MikeyMan schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:57:
[...]
Die dingen zien er gewoonweg niet uit, zo op je bumper :X
Die zitten er dus ook niet op bij die van ons :+ Het zal zeker met wat oefenen beter gaan, maar ik zet die auto niet snel 'ff' ergens neer, en dat heb ik met andere auto's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mja, hiervoor hadden we Renault Grand Scenic, ook een flinke auto dus. Ben dus opzich wel gewend om grote auto te parkeren, maar elke auto is even wennen qua zicht. Vind de Avensis Wagon die we op dit moment als voorrijdauto hebben ook wel erg lang met parkeren ;)
Benieuwd wanneer de Verso klaar is! :D

Zag overigens op Carbase dat hij geen inklapbare buitenspiegels heeft, klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Impry op 22-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze Avensis heeft electrisch inklapbare spiegels, we hebben de sol geloof ik uit m'n hoofd :) Ik vind de sedan ook niet geniaal met inparkeren, liefst zou ik parkeersensoren hebben, maar 't gaat. Ik krijg hem in één keer de garage in bij ons (oprit + 90 graden draai naar de garage), maar met fileparkeren kan het makkelijker.

Maargoed, de Aygo is wat dat betreft wel freaking geniaal. Dat is echt indraaien en klaar :) Ik ben wat dat betreft best wel verwend met dat wagentje :) (erg blij, ik hoef ondanks de kilometers die ik draai ook geen grotere wagen vaag genoeg)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, wij hebben Luna besteld. Dus voluit volgens de brochure:
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT Clean Power Luna + Business :') Wat een naam zeg...
En die elektrische spiegels, klappen die ook in als je de motor uitzet? Dat was bij de Scenic niet, daar moest je dat handmatig doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 22-01-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik rij wel geen Toyota maar werk bij Louwman & Parqui ( naja zit er gedetacheerd ) geeft mij dat t recht hier te posten ? :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:42:
Dat was bij de Scenic niet, daar moest je dat handmatig doen.
Bij ons gaat het niet automatisch, maar ik *meen* op de Avensis station van een oom dat hij het wel deed. Pin me er alleen niet op vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Phuncz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Het werd dus de 10de januari :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Toyota Corolla Sedan '08 - 2.0L D-4D Sol Pack (met Nav dus) in Dark Blue Mica.
Een serieuze aanpassing komende vanaf een MR2, maar wel een leuke :)
wat voor blok hangt er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gokje: 2.0 D4D? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

:') kijkfout noemen we dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eentje die lekker gaat :) Na de eerste tank geeft de boordcomputer 6.5 l/100km aan voor een vrij stevig gebruik (goed dooraccelereren), nu met een rustig rijgedrag zit ik aan 6.2 l/100km. Nooit snelweg trouwens, altijd 90/120km/u met veel rode lichten. Ik heb kilometerstand en tankvulling geteld bij de tankbeurt, zo kan ik eens zien of het ongeveer klopt wat de computer zegt.

De motor zelf vind ik vrij ok, hij heeft een serieuze koppelboost vanaf 2000rpm. Dat kan je erin houden door snel door te schakelen en het gas erin te houden. Het koppelingspedaal is ook direct versteld want de slag was veeeeeeel te lang standaard. De 6de versnelling is een serieus pluspunt :)

Ik hoop er wel nog binnenkort een chipje in te zetten via Toyota Motorsport GmbH, misschien zelfs iets verder als dat als ik iemand vind die weet wat er met een D-4D gedaan kan worden. Ook 2cm verlagen zodat de wagen minder terreinwagenambitie vertoont. En binnenkort nieuwe luidsprekers want ik ben van het standaard geluid niet echt onder de indruk. De lage tonen zijn goed, maar de rest is te vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Onze nieuwe auto is hier binnen, dus een aantal foto's, hij was al wel een beetje smerig, maar valt op de foto's nog wel mee zo te zien. (achterkant was smeriger, maar die stond dus niet goed op de foto ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/oh5jyo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2ezpd0x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/rlb31x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/jug2a1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/14x19gn.jpg

Het is dus een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT (wat een lange naam...)
2.2L. Turbo diesel, 177 pk en 400Nm koppel. Ondanks de bijna 1500kg zit hij als het goed is toch in 9 sec. aan de honderd, dus behoorlijk wat kracht.
Verdere extra's zijn 17" velgen, TTE achterspoiler en sideskirts, achter getinte ramen en ingebouwd navigatie/audio systeem.

Moet natuurlijk nog beetje ingereden worden, maar het is een erg fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Je bent 3 dagen ouder als ik ben, en dan toch zo'n mooie auto onder je kont! _/-\o_

Doe je goed!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Strak bakkie hoor! Dat zwart staat 'm erg goed vind ik, dat was hier uit wasbeurt-overwegingen uit den boze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

SyS_ErroR schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:47:
Je bent 3 dagen ouder als ik ben, en dan toch zo'n mooie auto onder je kont! _/-\o_

Doe je goed!! :)
Is niet van mijzelf hoor ;) Van m'n vader :P Maar ik zal er wel met grote regelmaat mee rijden.
Cyclonist schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:53:
Strak bakkie hoor! Dat zwart staat 'm erg goed vind ik, dat was hier uit wasbeurt-overwegingen uit den boze ;)
Ja, veel wassen hoort erbij inderdaad, maar al heel wat zwarte auto's gehad hier en vind het toch wel een erg gave kleur.

[ Voor 35% gewijzigd door Impry op 03-02-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die 400Nm koppel lijkt me _zo_ lekker rijden :9 Prachtige auto hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip mbt wassen: gebruik een hele goede was. Scheelt je echt bakken met wassen, ik heb er weinig last van nadat ik hem in de was heb gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Grrrrrene schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:44:
Die 400Nm koppel lijkt me _zo_ lekker rijden :9 Prachtige auto hoor :)
Je merkt gewoon echt dat er veel power zit inderdaad, bijv. als je laag in z'n toeren in z'n 4 rijdt. Gewoon plankgas, dan is het even rustig, maar bij 2000tpm merk je echt dat de kracht vrijkomt en trekt hij gewoon erg vlot, maar wel heel stil, door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Hoe slecht is het als de dynamo of dynamoriem bij belasting een beetje herrie maakt??
(bijv als ik de kachel aan heb, EN de lichten, EN de radio, EN de achterruit verwarming)..

auto: Corolla '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Toyota lust geen Total diesel

Het is bijna nieuws op zich als een Toyota het niet doet. Toch loopt de spreekwoordelijke onfaalbaarheid van het Japanse merk nu een klein deukje op. Schijnbaar lusten Toyota’s met de D4D motor geen Total diesel. Na het tanken van Total diesel starten de D4D diesels slecht of zelfs helemaal niet.

Het gaat om de RAV4, de Previa, de Avensis en de Corolla met een D4D-dieselmotor en die gebouwd zijn tussen 1999 en 2006. Opvallend is dat het probleem alleen geconstateerd is bij diesel van Total. In Belgie gaat het om ongeveer 30.000 auto’s. (via hln.be)
http://www.autoblog.nl/ar...ta-lust-geen-total-diesel

Iemand al problemen ondervonden hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08

EXX

EXtended eXchange

Naar wat ik op het inet lees treden de problemen alleen op met de "betere" diesel excellium, en is niet alleen bij Toyota.

Ik tank altijd de goedkoopste diesel. Flauwekul van die V-Power/Excellium/enz. Nooit problemen gehad met mijn Avensis D4D bouwjaar 2001.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

YellowCube

Wait...what?

whitehouse schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:37:
Hoe slecht is het als de dynamo of dynamoriem bij belasting een beetje herrie maakt??
(bijv als ik de kachel aan heb, EN de lichten, EN de radio, EN de achterruit verwarming)..

auto: Corolla '95
je bedoelt een piepend geluid?
ik zou er wel even naar laten kijken aangezien het meestal alleen maar slechter wordt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal wel een verrot lager zijn, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of de riem die wat te los hangt, zodat hij bij hogere belasting gaat slippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
van buiten een piepend geluid ja ..
t wordt niet echt erger hoor .. tis gewoon irritant .. k wil deze zaakjes altijd goed voor elkaar hebben (dit ivm het feit dat ik 1 keer me motor heb laten droog lopen en er toen hele interessante dingen gebeurde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dan moet je er naar laten kijken ;)

een slippende riem is nooit een goed teken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 23:33
Ik heb vorige week een originele Toyota subwoofer incl. bekabeling van iemand gekregen, die ga ik komend weekend in onze Aygo inbouwen :). Dat moet het geluid ongetwijfeld ten goede komen!

Bovendien gaan we in de krokus met de Aygo naar Oostenrijk 8). Ik zou sowieso met m'n ouders mee gaan (met de Verso van m'n pa) maar er gaan nog twee vrienden mee waarvan er één een auto zou regelen ... maar dat is dus niet gelukt :P. Onze Aygo staat al op winterbandjes en dus hebben we besloten de Aygo ook mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@whitehouse: Als je de riem gaat vervangen, moet je ook de waterpomp vervangen, omdat die naar alle waarschijnlijkheid gaat lekken. Als de riem er dan toch af ligt, kun je dat net zo goed meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Grrrrrene schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:32:
@whitehouse: Als je de riem gaat vervangen, moet je ook de waterpomp vervangen, omdat die naar alle waarschijnlijkheid gaat lekken. Als de riem er dan toch af ligt, kun je dat net zo goed meepakken :)
dank je!
waarom zou de waterpomp dan gaan lekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hij gaat lekken om het lager omdat het lager zich als het ware stelt naar de spanning en de stand van de oude riem. Als je de nieuwe riem monteert, wordt die belasting anders. Ik weet de details ook niet, maar ik wed dat je monteur voorstelt de waterpomp ook meteen te vervangen (sterker nog: dat zal wel een standaard procedure zijn).

Ik ben als student zelf eigenwijs geweest en heb alleen de multiriem vervangen (ook een Corolla E10) en wonder boven wonder ging het goed. Volgens de garage en ongeveer iedereen op Corollaforum was dat hoogst uitzonderlijk en ik moet zeggen dat ik het denk ik toch alsnog laat doen als ik over een paar maanden ben afgestudeerd, just to be sure. De distributieriem moet ook over een jaartje vervangen worden, dus laten ze dat dan meteen meepakken :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
wat kost zo'n pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

Laat ik eens een foto van mijn Toyota posten. Inmiddels iets van 11 maanden in gereden en bijna 35K op de teller. 1.3 Linea Sol

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/Yaris.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Leuke compacte en lekker speels eruitziende wagen! (zeker het interieur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
60-70 euro geloof ik. Ik zou toen zwart ongeveer 100 euro kwijt zijn voor pomp + inbouw + nieuwe koelvloeistof (excl. multiriem, want die had ik al vervangen :P) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Bij de Clio die we hier thuis ook hebben konden ze daar erg moeilijk bij, maar weet niet hoe dat met Toyota's zit. Toen was het in ieder geval euro of 400 voor distributieriem + waterpomp vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Distributieriem is uiteraard veel meer werk dan je multiriem/v-snaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Riemen zijn altijd lastig! :$ :Y) :P

Had inderdaad niet goed genoeg gelezen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Impry op 06-02-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een andere Corolla. Het moet weer een E10 worden, 1.3 of 1.6 maakt me niet zoveel uit, maar het moet een GXI of GTSI worden. Ik ben het zo zat aan het worden dat ik als ik mensen meeneem eerst hun deur open moet doen met de hand en dan m'n eigen deur... Ik wil gewoon centrale vergrendeling en ik krijg daar blijkbaar stuurbekrachtiging, elektrische ramen en mogelijk elektrische spiegels bij :P Als het een GXI wordt, zal ik 's kijken of ik er een GTSI interieur in kan krijgen, vind die stoelen toch wel erg prettig zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Grrrrrene schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:42:
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een andere Corolla. Het moet weer een E10 worden, 1.3 of 1.6 maakt me niet zoveel uit, maar het moet een GXI of GTSI worden. Ik ben het zo zat aan het worden dat ik als ik mensen meeneem eerst hun deur open moet doen met de hand en dan m'n eigen deur... Ik wil gewoon centrale vergrendeling en ik krijg daar blijkbaar stuurbekrachtiging, elektrische ramen en mogelijk elektrische spiegels bij :P Als het een GXI wordt, zal ik 's kijken of ik er een GTSI interieur in kan krijgen, vind die stoelen toch wel erg prettig zitten...
Inderdaad wel handig ja, op die van mij zat _wel_ centrale deurvergrendeling, maar _zonder_ afstandsbediening. Die heb ik later geregeld, bleek relatief simpel uit te breiden. Ik heb zelf trouwens naast de dingen die jij noemt, ook Airco, best fijn. Mijn Corolla (GXI E10?) is van 1996. Verder heb ik specifiek voor eentje met LPG-G3 gekozen, voor slechts 80 euro per jaar meerprijs aan belasting, zowat drie keer minder betalen bij elke tankbeurt. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
prijs van je auto en km stand toendertijd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EXX schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:16:
Naar wat ik op het inet lees treden de problemen alleen op met de "betere" diesel excellium, en is niet alleen bij Toyota.
Heeft vooral te maken met het partikelfilter geloof ik. Bij VAG producten met een roetfilter (vooral de Leon FR TDi) zijn er ook behoorlijk wat problemen met Ultimate of V-Power. Stotteren, inhouden, brandende lampjes, noodloop... Zal bij Toyota dan ook wel zoiets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

whitehouse schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:24:
prijs van je auto en km stand toendertijd? :D
Toen ik hem kocht stond er 120000KM op de teller. Inmiddels is dat 145000KM geworden. Hij ziet er nog als nieuw uit, de lak glimt als een spiegel, altijd in de garage gestaan, ook bij mij trouwens. De prijs was 5500 euro, zonder inruil. Aangeschaft bij een Bovag garage met 6 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
en dat was een '96 ??
ik had een mat-zwarte '95, 100.000 op de teller, niet meegespoten bumpers enzo,
voor 2000,- ..
of was je prijs zo hoog (in mijn ogen) omdat het een LPG was?

nu, naar 2 jaar 40.000 mee gereden, nog steeds een super auto!! (behalve wat gekraak van het kunstof in de auto)

[ Voor 11% gewijzigd door whitehouse op 08-02-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, 5500 is wel fors ja, maar ligt er ook aan wanneer je hem kocht :) Ik heb destijds 2k voor de mijne betaald, ook zonder meegespoten bumpers. Die kraakjes heb ik weinig last van, alleen een soort gebonk soms ergens achter op hogere snelheden, geen idee wat het is: tijdens apk en grote beurt kwam er niks aan het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 19:47

Wok

Dakloos...

Grrrrrene schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:43:
Wow, 5500 is wel fors ja, maar ligt er ook aan wanneer je hem kocht :) Ik heb destijds 2k voor de mijne betaald, ook zonder meegespoten bumpers. Die kraakjes heb ik weinig last van, alleen een soort gebonk soms ergens achter op hogere snelheden, geen idee wat het is: tijdens apk en grote beurt kwam er niks aan het licht :)
Dat gekraak en gebonk van achteren wordt waarschijnlijk veroorzaakt door versleten/verdroogde rubbers van de stabilisatorstang achter. Mijn E10 stationwagon had er destijds ook last van. Is niet ernstig en ook geen APK-afkeur, maar ja, het kan dus wat kraken en rammelen. Overigens kost het niet de hoofdprijs om er een paar nieuw rubbers in te laten zetten: een paar tientjes geloof ik, maar in mijn geval liet ik dat meteen bij een grote beurt uitvoeren. :)

5500 voor een E10 zou nu inderdaad een erg stevig bedrag zijn, maar een jaar of drie geleden zou dat geen gekke prijs zijn voor een E10 met airco. De mijne (een 1.3 GXi wagon op gas uit 1996) heb ik ruim vier jaar geleden gekocht voor €3250 (stond te koop voor €4000) en dat was toen een vrij scherpe prijs in vergelijking tot het overige aanbod van E10's

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:29:
[...]

Dat gekraak en gebonk van achteren wordt waarschijnlijk veroorzaakt door versleten/verdroogde rubbers van de stabilisatorstang achter. Mijn E10 stationwagon had er destijds ook last van. Is niet ernstig en ook geen APK-afkeur, maar ja, het kan dus wat kraken en rammelen. Overigens kost het niet de hoofdprijs om er een paar nieuw rubbers in te laten zetten: een paar tientjes geloof ik, maar in mijn geval liet ik dat meteen bij een grote beurt uitvoeren. :)
Nee, die zijn al vervangen bij aanschaf. Kostten idd 7 euro per stuk, die rubbertjes. Kan alleen zijn dat ze er niet goed opzitten ofzo.
5500 voor een E10 zou nu inderdaad een erg stevig bedrag zijn, maar een jaar of drie geleden zou dat geen gekke prijs zijn voor een E10 met airco. De mijne (een 1.3 GXi wagon op gas uit 1996) heb ik ruim vier jaar geleden gekocht voor €3250 (stond te koop voor €4000) en dat was toen een vrij scherpe prijs in vergelijking tot het overige aanbod van E10's
E10's met airco _en_ G3 zijn redelijk uniek :) Ik zou best op (G3) gas willen rijden, maar de kans dat ik een betaalbare GXI tegenkom met gas en (helemaal geweldig) airco, is net zo groot als dat ik overmorgen de jackpot van de staatsloterij win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Toen ik hem in 2003 kocht, vond ik dit de beste keuze. Vrijwel alle Corolla's met dezelfde opties kwamen op 7000 euro of duurder uit, de meesten met ongeveer dezelfde kilometerstand, maar dan wel met een jonger bouwjaar. De vorige eigenaar heeft zelf zijn LPG installatie omgebouwd naar G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:57
och, voor mijn Paseo uit 96 heb ik 3,5 jaar geleden ook nog 5700 euro betaald, die had 118000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik mag mij over een maand of 3 ook scharen onder de groep Toyota gebruikers en wel in de vorm van een zwarte Prius Tech Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Deze mail heb ik naar TTE gestuurd:
Request for Corolla Sedan E15 parts

Dear reader,

I would like to ask what is planned for the Corolla Sedan E15 (the new model), as of now the site only mentions the steering wheel and new wheels the Auris also has and a little spoiler lip. Can we expect a more sportier suspension and engine chip tuning to be available ? Maybe even engine modifications beyond a tuning chip ? If it would be possible for some more information or an address for reliable tuning parts, I would be very grateful.

Thank you in advance and with kind regards
Dit kreeg ik als antwoord:
thank you for your inquiry.

Unfortunately we do not plan to introduce any further parts for the Corolla E15 and do not know any other address for tuning parts for this model.

If you have any further questions please do not hesitate to contact me again.

Kind regards,

Toyota Motorsport GmbH
Ik zal maar eens op zoek moeten gaan op de Japanse markt blijkbaar. Iemand goede sites hiervoor ?

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 09-02-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zal eens in de EPC kijken of daar wat instaat over dat model, maar ik ben bang dat mijn exemplaar nog net te oud is...
Je zou op de TRD site kunnen kijken...

Past er niks van het amerikaanse model op?

edit: m'n epc is inderdaad iets te oud voor dat model...

Maar als ik het goed zie heeft de japanse corolla (axio) meer overeenkomsten met het amerikaanse model dan het europese model...

edit 2: trd heeft iig nog niks voor het nieuwe model axio:
http://trdparts.jp/english/list_axio_fielder.html

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

concreet zijn de Axio (het Japans model), de Corolla Sedan 2008 van Europa en de Corolla 2009 van de US dezelde op wat kenmerken na. De Japanner heeft een andere voorkant, de Europese versie is de enige met diesel. Ook heeft de Japanse meer technologie aanboord: achteruitrijcamera, navigatie met HDD en nog enkele functies.

TRD is dan ook meer gericht op de US en JAP wagens, maar met geluk wat overeenkomstige onderdelen. Ik vrees er echter voor of ik makkelijk een fatsoenlijke motortuning kan vinden ervoor. Had eigenlijk gehoopt op een deftig TTE-getest onderstel.

Alvast bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat voor blok heb je erin?
Onderstel zou ik persoonlijk lekker bij eibach ofzo vandaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is een 1AD-FTV als ik goed zit. 2.0 D-4D met variabele turbo. 126pk en 300Nm standaard. Niet slecht maar het ding weegt 1450kg.

Ik zie op die TRD site wel het Sportivo onderstel staan voor de 2WD, omgerekend 1000 euro voor alles wat me een koopje lijkt. Meestal zit je met dergelijke sets tegen de 3000 euro aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3000 euro?

Das wel erg overdreven... Eibach verensetje kost je iets van 500 euro...

d4d is niet zo moeilijk te chippen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat wat ik bedoel is de set veren, schockdempers en stabilisatorstangen voor en achter. Een setje veren alleen vind ik nutteloos. De motor is op zich geen probleem maar ik zoek iemand met D-4D ervaring en zelfs nog wat verder dan chipje alleen. Andere uitlaatlijn, betere filters, hogere druk eventueel. Alles wat er zo weer vanaf kan bij wijze van spreke. Ikhoopte bij TTE terecht te kunnen maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat lijkt me een kwestie van bij een goede tuner langsgaan...

Als je het goed wilt doen moet je toch aan custom-programmering gaan denken, en dat kan bij een goede tuner sowieso wel... Denk dat dat zelfs nieteens kan bij TTE...

Onderstel kan weleens wat duurder uitvallen als je het zo wilt doen ja... Overigens; misschien een idee om een d-cat onderstel eronder te zetten? Die heeft een andere achterwielophanging... (tenminste, bij de auris is dat zo)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

zou dat niet de balans van de auto in gevaar brengen ? Andere dimensies, aerodynamica, gewicht, etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neem aan van niet... Onderstel zal grotendeels vergelijkbaar zijn tussen de auris en de corolla...
Je zal alleen wat meer grip aan de achterkant overhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Supra is vertrokken...
Een laatste aandenken aan deze auto!

http://www.youtube.com/v/vGY6HM8n9YE

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is een Auris D-4D 2.2 niets voor je ? :)

Serieus: voor wat ga je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Schaamteloze crosspost van Corolla-forum, maar misschien zitten er hier ook die het weten :P
Sinds een week hebben we hier thuis een nieuwe Verso 2.2 D-4D D-CAT.
Heerlijke auto, loopt echt super, te snel gewoon eigenlijk, want je wil er alleen maar hard mee rijden ;)

Nu zag ik in de handleiding dat er gesproken wordt over 'nadieselen', er staat zoiets als:
"Bij uitzondering van gewoon stadsverkeer na een tijdje 80km/h gereden te hebben de motor 20 sec. stationair laten lopen eer er uitgestapt wordt.
Na een tijd 100km/h gereden te hebben 1 minuut na laten lopen.
En na een tijd 120km/h of harder gereden te hebben de motor nog 2 minuten stationair laten lopen.
Wanneer bovenstaande niet nageleefd wordt kan dit leiden tot ernstige motorschade."

Aangezien we redelijk dichtbij de snelweg wonen is het ook niet zo dat je al een hele tijd door een stad loopt te tuffen eerdat je je motor uitzet. Ik denk dat het daarom wel belangrijk is om de motor nog goed na te laten lopen na een ritje.
Echter heb ik weinig zin om elke keer twee minuten in de auto te blijven zitten om de motor nog even af te laten koelen. Niet dat twee minuten er lang is, maar soms komt het ook gewoon niet uit.

Nu heb ik al een aantal keren bijv. Impreza's gezien waarbij de bestuurder uitstapt, auto op slot doet en na een paar minuten gaat de motor vanzelf uit. (om turbo tot rust te laten komen)
Zou dit systeem (volgens mij heet het een turbo timer) ook toepasbaar zijn op de Verso? Zo ja, waar kun je zoiets laten doen of bestellen?

Pagina: 1 ... 11 ... 167 Laatste