"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Voor 2400 wil ik de gok wel wagen. Hij reed fan-tas-tisch! Werkelijk waar erg goed. Niets te horen qua geluid, niets te stotteren op de motor. Start in 1 keer zonder pruttelen of wat dan ook. Interieur gebruikt maar ik normale/goede staat.
Accu lekte wel 1 dopje van, dus de dealer heeft direct onderdelenlijn gebeld voor een nieuwe accu, die hij er morgen in gaat zetten. Eveneeens handgreep vervangen want daar stond ik mee in mijn hand (ik zag eerst een kleine scheur, maar dat werd dus groter

Donderdag mag ik em op komen halen! Dan schiet ik ook direct wat foto's
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Zag dat m'n stuurbekrachtigingsvloeistof op "min" staat... Zal morgen nog eens kijken, motor was nog niet helemaal warm, maar duidt dat sowieso op een lek?
En zo ja; welke vloeistof moet erin?
Veel plezier met je platgeslagen StarletKhaine schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:31:
Afijn, ik heb em dus gekocht.
Voor 2400 wil ik de gok wel wagen. Hij reed fan-tas-tisch! Werkelijk waar erg goed. Niets te horen qua geluid, niets te stotteren op de motor. Start in 1 keer zonder pruttelen of wat dan ook. Interieur gebruikt maar ik normale/goede staat.
Accu lekte wel 1 dopje van, dus de dealer heeft direct onderdelenlijn gebeld voor een nieuwe accu, die hij er morgen in gaat zetten. Eveneeens handgreep vervangen want daar stond ik mee in mijn hand (ik zag eerst een kleine scheur, maar dat werd dus groter.
Donderdag mag ik em op komen halen! Dan schiet ik ook direct wat foto's

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Hoe lang heb je der op moeten wachten? K kan echt niet wachten tot mijnes geleverd wordt, maar dat zal nog wel ff duren, twee week terug ofzo besteld. Sol Business 2.0 in Titanium Blue (diesel uiteraard).Tomsworld schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:35:
[...]
Luna pack, Ash Grey 1.4 Diesel.
Het is er nog niet van gekomen ik moet hem eerst afwassen hopelijk morgenavond, als het niet te druk wordt met mijn wachtdienst.
Daar zou ik niet mee kunnen zitten. Als de betrouwbaarheid net zo hoog ligt, kun je mij alleen maar blij maken
Overigens is deze hoger dan gemiddelde starlet, dus ik snap niet echt waarom iedereen het over een platgeslagen versie heeft? Noem het dan Starlet hatchback ofzo
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
*beeeeep*
Auris, Luna Pack, 1.4 D4D, spoiler & getinte ruiten & car-kit.
Meer in de gallery : http://home.tomsworld.be/gallery2/main.php?g2_itemId=48
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Al verklaard het belgische kenteken een hoop
*beeeeep*
Zonder is / was hij kaalMewBie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:19:
Eigenlijk best wel fout die spoiler bij een 1.4 diesel
Al verklaard het belgische kenteken een hoop
Doe 1.4 doet het aardig, maar diesel is een heeeeel stuk goedkoper
k heb er inderdaad ook geen spoiler bij (vind het idd ook niet zo heel mooi). Maar hoe lang moest je er nou op wachten dan?Tomsworld schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:25:
[...]
Zonder is / was hij kaal
Doe 1.4 doet het aardig, maar diesel is een heeeeel stuk goedkoper.
Dit is een speciale. Maar hier in België is er redelijk stock voor de courante kleuren 2 a 6 weken.Sa1 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:29:
[...]
k heb er inderdaad ook geen spoiler bij (vind het idd ook niet zo heel mooi). Maar hoe lang moest je er nou op wachten dan?
[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 07-11-2007 16:10 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wat ik storend vond aan het navigatiesysteem was dat de rechterrij knopjes slecht te lezen was vanuit de bestuurderspositie. Ook de kwaliteit van het bellen icm bluetooth telefoon vond ik matig.
Verder vond ik het design mbt. de handrem e.d. niet mijn stijl.
Verder reed die super, motor was ook netjes
Al met al een leuke volledige auto die zeker veel gezien gaat worden op de weg. Helaas niet mijn smaak en niet een auto die mij aansprak.
Iedereen veel plezier met hun Auris
Ja dat klopt. Na lang zoeken toch eindelijk mijn droomauto gevonden! Ik ken de auto (en vorige eigenaar) al wat langer en ik vind dat deze auto gewoon helemaal af is. Mooie bodykit, single turbo met AEM EMS, 6-speed en LHD. Ook is het een targa zodat je met mooi weer (duidelijk dus niet voor in NLSnowDude schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:15:
Mijn broer heeft dit weekend ook zijn "nieuwe" Toyota opgehaald:
De auto rijdt echt fantastisch en gelukkig er is ook heel goed rustig en ontspannen mee te rijden. Ondanks het vermogen is hij zeer rustig en soepel. Binnenkort zal ik eens een korte rij impressie neerzetten maar eerst gewoon lekker de auto leren kennen. Ook komen er wat mooiere foto's tegen die tijd.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Die auto was eerst van iemand die ook lid is bij supras.nl, toch? Volgens mij heb ik hem vaker gezien.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik kan ervan meespreken dat het snel gebeurd is (niet plat gereden wel
[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 14-08-2007 20:35 ]
Ondanks dat je altijd voorzichtig moet zijn met een nieuwe auto, ben ik gelukkig wel behoorlijk bekend met een RWD auto. Ik heb voordat Snowdude de auto overnam een hele tijd in die Supra gereden
Maar ben nog wel redelijk voorzichtig hoor: in de eerste versnelling nog nooit meer dan half gas gereden en zelfs de tweede versnelling heb ik nog niet 100% gas gegeven... Maximale acceleratie uit een bocht is helemaal nog niet getest. Komt vanzelf wel
[ Voor 5% gewijzigd door Se7enth_son op 15-08-2007 11:45 ]
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Lexus LF-A hybrid sports car
[ Voor 57% gewijzigd door Phuncz op 15-08-2007 17:35 ]
Ik vind de FT-HS trouwens mooier:

[ Voor 148% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2007 18:11 ]
... maar stiekem broeit er nog wel wat in me... na aw11 gereden te hebben zou ik best een sw20 willen, en dan een gewone 2.0 t-bar uitvoering...
Maar is zon ding fatsoenlijk te krijgen rond de 4-5000 euro... en heb je er veel onderhoud/werk aan? Of valt het allemaal wel mee...
dat aw11je was iig mooi ding, weinig gekost, weinig aan onderhoud gehad, en voor even veel weer verkocht
De MR2 is als een tank gebouwd dus motorisch scheelt er vaak niets aan. Belangrijk is dan weer de typische MR2 kwaaltjes te zien, zoals slechte targarubbers (enkele 100'den euro's) bijvoorbeeld.
Qua onderhoud zit je met elke 5000km een kleine, midden of grote beurt, telkens olie vervangen wel. Qua verbruik zit je met een 2.0 N/A op 8 tot 12 liter op 100km. Met mijn rijgedrag (strak door de bochten, stevig optrekken af en toe) doe ik 20.000-25.000km met Bridgestone achterbanden.
Erg leuke dingen als 2de wagen.
[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 20-08-2007 20:59 ]
gewoon dagelijkse scheurijzer
Gaat met een aw11 ook perfect
En het zijn Toyota's, uit hun goede tijdperk nota bene, dus kwalitatief uitermate toppie
Een 2.0 GTi moet zeker zuiniger dan 1 op 10 kunnen rijden; ik doe 1 op 9 gemiddeld met m'n turbo en die staat (standaard) veel te rijk afgesteld, met een standalone computer moet dat nog zuinigeer kunnen. De GTi's staan standaard niet zo extreem rijk als de turbo's, en hebben bovendien minder vermogen, dus als je niet steeds plankt moet een GTi makkelijk 1 op 12 kunnen halen, en bij rustig rijgedrag/lange afstanden nog wel zuiniger.
Ze blijven het eigenlijk altijd wel doen (zeker een goede van 5K) ondanks eventuele ouderdomskwaaltjes. De vraag is echter op wat voor manier, want ook al zijn veruit de meesten in de basis technisch nog wel goed, je komt toch regelmatig wel van die irritante aandachtspuntjes tegen, zoals:
- lekkende targa rubbers (nieuw bij NLse Toyotadealers 500+ euro, maar er is iemand op het MR2club forum die regelmatig groupbuys in het buitenland doet, heb je voor 285 euro een nieuwe set)
- verweerde/beschadigde lak (de meeste NLse MR2's zijn van 90-93, dus alweer 15+ jaar oud)
- versleten interieuren (ouderdom)
- ontbrekende interieurpopnageltjes, waardoor interieurbekleding los gaat zitten (die krengen breken bij het minste of geringste, en vaak wordt niet de moeite genomen om nieuwe bij te bestellen)
- gehobby-bobte aanpassingen die niet echt netjes zijn afgewerkt (de MR2 is de laatste jaren goed betaalbaar geworden, dus ook veel jonger volk dat wel de auto kan betalen maar onderhoud en mods cheap doet)
- versleten rubbers in de ophanging (ouderdom; beinvloedt het rijgedrag merkbaar ten nadele, en maar weinig mensen vervangen deze)
Qua "grote" dingen moet je letten op:
- distributieriem (lastig bereikbaar, kost enkele honderden euro's bij de garage, de meesten liften er de motor voor, ook al is het met enige ervaring ook wel te doen met de motor op z'n plek; de 3S is wel een non-interferentiemotor dus er is geen schade als hij knapt)
- koppeling (ook lastig te doen, kost bij de dealer ongeveer 700 euro meen ik)
- olieverbruik (de 3S blokken staan erom bekend; mits de compressie in orde is hoeft olieverbruik niet schadelijk te zijn zolang je netjes peilt en bijvult, maar fijn is het niet)
Roest is gelukkig niet echt een probleem bij de SW20, tenzij het een schadebak is. Nu de oudere SW20's alweer 17 jaar zijn blijken er wel een tweetal plekjes te zijn waar soms (de meesten hebben hier geen last van) wel wat roest kan optreden: aan de onderzijde van de deuren, en bij het targadak. Beide komen niet vaak voor maar als ze voorkomen wordt het meestal veroorzaakt door niet goed sluitende targa/raamrubbers, waardoor vocht langs/in de deur c.q. langs de targapanelen kan komen.
[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 20-08-2007 23:58 ]
Toyota has officially launched the long-awaited TRD Aurion in Australia today. While TRD-editions of select Toyota vehicles have been available in several markets for years, the TRD Aurion is the first vehicle worldwide to be sold as a TRD, now established as a separate brand under Toyota. This is similar to the setup that Mercedes has with AMG worldwide. The Aurion is based on the Toyota Camry.
In addition to the changes in equipment, appearance, and performance from the Toyota Aurion Sportivo, the TRD version also uses an Eaton TVS (Twin Vortices Series) Supercharger, a first for a production car. Power from the 3.5 liter V6 is rated at 329 horsepower and 295 lb-ft of torque and is delivered to the front wheels via a six-speed automatic transmission. The result is a 6.1 second sprint from 0-62 and a top speed of 155 mph.
The TRD Aurion will compete against the V8 powered Ford Falcon and Holden Commodore, with a price stating around $56,990.

WOW GEIL !!!!
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Aurion
Even ter vergelijk de gewone Aurion:

En de Sportivo-versie:

De non-TRD versies hebben de V6 zonder supercharger, met 268 pk (het verschil tussen de gewone en de Sportivo is uiterlijk/trim-level, niet motorisch).
Voor het TRD topmodel vind ik het wel jammer dat het FWD is, maarja, daar doe je weinig aan gezien het een Camry-chassis is. 0-100 in 6.1 seconden is een beetje jammer met 329 pk (de MR2 turbo van begin jaren '90 doet dat met 204 pk). Wat mij betreft hadden ze deze body op een Caldina chassis mogen zetten (AWD met 2.0 turbo @ 265 pk, of deze V6-SC erin soepen
[ Voor 30% gewijzigd door johnwoo op 21-08-2007 09:54 ]
Een MR2 weegt ook geen 1600 kilo, en is voor dagelijks gebruik ook niet zo handig als een 4 deurs sedan.johnwoo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:36:
Voor het TRD topmodel vind ik het wel jammer dat het FWD is, maarja, daar doe je weinig aan gezien het een Camry-chassis is. 0-100 in 6.1 seconden is een beetje jammer met 329 pk (de MR2 turbo van begin jaren '90 doet dat met 204 pk). Wat mij betreft hadden ze deze body op een Caldina chassis mogen zetten (AWD met 2.0 turbo @ 265 pk, of deze V6-SC erin soepen)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat klopt, maar wel bijna 1300 kilo. Het verschil is in ieder geval te weinig om het benodigde extra vermogen alleen met gewicht te kunnen verklaren. Wat ook meespeelt is de RWD aandrijflijn (vanuit stilstand verschilt dat behoorlijk vergeleken met FWD) en het veel kleinere frontaal oppervlak van de MR2. Daarom vind ik het ook jammer dat deze Aurion een FWD is; een RWD of 4WD drivetrain zou niet alleen de handling maar ook de acceleratie ten goede komen. Kijk bv naar de Supra, ook zo'n 1600 kg (de targa turbo) en 320 pk, ofwel zo'n beetje gelijk aan deze Aurion, maar zowel acceleratie als handling zijn toch wel een tikje beter ondanks dat de auto 14 jaar ouder is.SnowDude schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:
[...]
Een MR2 weegt ook geen 1600 kilo, en is voor dagelijks gebruik ook niet zo handig als een 4 deurs sedan.
Nu kun je zeggen, waarom focussen op handling en acceleratie bij een sedan uit een hogere/luxe klasse? Dan zeg ik, waarom TRD er een supercharger op laten bouwen?? Als je een performance topmodel wilt maken van een bepaald model, doe het dan gelijk goed. Nu lees ik reviews waarin zelfs de Sportivo Aurion vooral als luxe cruisebak wordt gezien, en niet als bijster sportief. Wellicht zal de TRD wel wat sportiever zijn, maar echt de TRD-badge waardig... mwah... Bij TRD denk ik toch meer aan "echte" sportwagens (de MR2 spyder turbo, de Formula Atlantic 4A-GE, de MR2 2000GT etc etc). Dit komt meer op mij over als "kom we bouten een supercharger op een FWD sedan, hangen hem vol met spoilers en verkopen hem als TRD sportwagen!"
Niks ten nadele van de auto an sich overigens, ik vind het een prachtbak, maar voor zulk vermogen is hij niet bijster sportief, en ik denk ook niet te vergelijken met bv een S4 of M3.
[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 21-08-2007 13:12 ]

Niettemin een leuke auto, mogen ze zo parkeren voor m'n huis en de sleutels in m'n brievenbus gooien. Aan de andere kant: voor het geld koop ik liever een 2e hands GS430
Maar het is dus een feit: Toyota komt sterk terug met performance wagens: LF-A, FT-HS, AE86 opvolger, Subaru-Toyota project en recent dus deze 3.5 V6. Ik ben benieuwd want de Duitsers hebben te lang de beter presterende wagens !!
Eigenlijk is het maar een apart model, de TRD Aurion... Qua klasse/luxe valt hij in het segment S4/M3/IS (en is zelfs een tikje groter dan deze modellen, denk qua grootte vergelijkbaar met een 5-serie/A6), maar qua sportiviteit/rijeigenschappen zeker niet. Ik blijf het echt een grote misser vinden dat vermogen op de voorwielen...
[ Voor 31% gewijzigd door johnwoo op 21-08-2007 21:49 ]
na bijna 5 maanden wachten en onderbezetting van de dealer ..
Weten jullie of je makkelijk bij het auto/motor management systeem kan komen ?
ik wil eigenlijk niet aan de motor zitten tunen ofzo .. maar settings zoals "follow me home" of andere settings aan/uit kunnen zetten ..
ik heb een ingebouwde route navigatie (dvd) erin zitten met touchscreen gaat het daarmee, kan je daarmee dvd's afspelen ?
sommige auto's hebben van die speciale toetsen combo's om het e.a te unlocken enzo, en aantal aansluitingen zitten er al standaard in *ipod bv) maar je mist dan kabeltje of aansluitingetje ..
wat kunnen jullie hierover vertellen ?
Tja vanalles
Uh.... torquesteer? En weinig 4wd? laat ze es gek doen en beginnen bij personenwagens, ze hebben tenslotte een hoge naam in het 4wd jeep gebied.Phuncz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:53:
300pk op de voorwielen vind ik niet zo gek, je moet gewoon de eerste versnellingen heel erg braaf blijvenEen 4WD zou heel leuk zijn maar Toyota doet al even niet meer zoveel daarmee.
6MPS is inderdaad anders, maar toch ook weer niet, voor dat geld zoiets kunnen kiezen is natuurlijk altijd een optie en kan zeggen dat het prima rijdt, lekker motortje, prima handling, voelt een tikkie log aan tov iets als een WRX maar is ook weer een stuk luxer.
Misschien eerst in de garantievoorwaarden kijken?vso schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:02:
wat kunnen jullie hierover vertellen ?
Whatdehell is followmehome? Bigbrotheriswatchingyou?
Watvoor settings heb je het ingodsnaam over
En staat het niet in de brochure of die bak dvd's kan afspelen.... ? En anders, het is een auto van 35k mag aannemen dat je dat ook zo wel even kan vragen bij de verkoper
[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 22-08-2007 11:14 ]
Seat/VW groep heeft een vag (schrijf ik het goed) stekker en laptop nodig om je motor management aan te passen en opties aan en uit te zetten (vaak zit alles al in gebouwd maar staat het fabrieksstandaard uit. denk aan dat het verschill tussen pk's vaak een setting is v.d motor management en wellicht wat kleine onderdeeltjes.Vandread schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:08:
Misschien eerst in de garantievoorwaarden kijken?
Whatdehell is followmehome? Bigbrotheriswatchingyou?
Watvoor settings heb je het ingodsnaam overBij mercedes heb je wat dingen om de TC/VSC compleet uit te zetten etc...
zo is dat ook met andere dingen, bv IPOD aansluiting als deze in de auto mogelijk is .. dan hoeven ze bij de dealer alleen een de houder zelf met IPod aansluiting te plaatsen en 1 stekkertje aan te sluiten (dus schroef los, oud bakje eruit, van nieuw bakje ff de ipod aansluiting in de aanwezige bedradig aan te sluiten en nieuwe bakje erin te schroeven ... kost jou 175 euro of meer en de dealer was 10 min of minder bezig ..
"follow me home" is een optie zodat je na het parkeren je lichten niet uitgaan maar dat je naar de voordeur kan lopen en je koplampen nog 30 sec aanblijven en dus bijlichten.
Ook is het mogelijk bij (zeer) hard remmen je gevaarlichten automagisch gaan knipperen aan te zetten ..
of je dit soort zaken wel/niet wil is een andere discussie. maar het zou wel leuk zijn als je zonder al te veel kosten dit zelf in kan stellen toch ?
als dat in de brouchure zou staan zou ik het niet vragen, en hidden features vind ik eigenlijk niet vreemd.En staat het niet in de brochure of die bak dvd's kan afspelen.... ? En anders, het is een auto van 35k mag aannemen dat je dat ook zo wel even kan vragen bij de verkoper
een verkoper is alleen maar om de te helpen bij mijn keuze het is geen techneut dit alles weet van die auto (althans het is zo sporadisch dat ik een freak tegen kom die iets van zijn product weet dat ik er niet eens op hoop) bij een dealer is meestal de monteur de pizang om dit soort vragen te beantwoorden
dvd vol met mp3 die vraag krijg je ook niet beantwoord of die te lezen valt.
En aannamens maken, ga ik pas doen als de aanname waar word dat je me 10.000 geeft omdat je me tekst zo mooi vind
Tja vanalles
De navigatie die in jouw luna business zit, is toch dezelfde als in een sol business? dat is dus DVD navigatie, of laadt hij de DVD naar een stukje geheugen ofzo? Want anders kan je waarschijnlijk alleen óf óf , dat zou wel zuur zijn, dvd kijken tijden rijden is wel rlx, zeker als je in de file staat :DDD
of het goed is voor je concentratie is een andere discussie
*klik*Ik stel ook vast dat er géén DVD kan afgespeeld worden, daar waar dit toch zo overkomt bij hun reclame die ze hiervoor maken. Er is zelfs op dit navigatie-media systeem géén enkele uitgang voorzien om adere video appartuur aan te sluiten!!!
Ik weet iig van Lexus dat het hele navigatiesysteem alleen bediend kan worden als je stilstaat en ik kan me niet anders voorstellen dat Toyota dat voor zichzelf ook zo doet. Als dat niet kan, zal een film wel helemaal out of the question zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2007 16:37 ]
Ik zou dit wel ontzettend zuur vinden, ik wijzig frequent m'n route tijdens het rijden. Om daarvoor iedere keer aan de kant te gaan staan zou wel triestig zijn.Vandread schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:47:
Het simpele toyota nav systeem kan je ook alleen maar bedienen als je stilstaat in een Verso '04
Je kan alleen simpele dingen doen, reroute, short-> fast (vice versa) etcSa1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:08:
[...]
Ik zou dit wel ontzettend zuur vinden, ik wijzig frequent m'n route tijdens het rijden. Om daarvoor iedere keer aan de kant te gaan staan zou wel triestig zijn.
Ach vind het niet zo'n ramp, wijzig eigenlijk vrij weinig en bij bepaalde tripjes gaat *deze* gewoon mee
Verwijderd
Heeft met subsidie te maken dacht ik als dat wel zou kunnen.Sa1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:08:
[...]
Ik zou dit wel ontzettend zuur vinden, ik wijzig frequent m'n route tijdens het rijden. Om daarvoor iedere keer aan de kant te gaan staan zou wel triestig zijn.
VW had het ook met die VDO radio's
Verwijderd
Forums...Grrrrrene schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:41:
Gewoon de snelheidssensor loskoppelen/doorknippen, is niet zo heel veel werk en een monteur wil dat misschien wel aan je uitleggen als z'n baas ff niet kijkt

de auris spec's
Luna business editie 3deurs
kleur Titanium blue (donker blauw non-metalic)
2.0 TDI (6 versnellingen)
extra 1 trekhaak 7 polig
je kan beter vragen wat er niet op zit
- inklapbare spiegels (minpuntje van toyota)
rij ervaring (1ste dag)
ja wel proef gereden maar eigen (lease) auto is altijd weer anders
hoge zit, rijd lekker weg zeker met de startknop enzv.
De route navigatie is echt zeer prettig(7" touch monitor) afslagen zie je staan half screen met waar je wel heen moet en waar niet (verkeers bordje(s))
Mp3 cd had ik al gebakken, audio kan ook met folders overweg (verrassing + punt)
random/repeat en scan kan je aan/uit zetten via touch screen
het instellen van routes is wel naadje eerst straat dan stad ipv visa versa
ook snel irritant is je "spash" screen bij het starten v.d auto elke keer als je start moet je op dit scherm akkoord aanraken. voordat je van je media gezeur gebruik kan maken. (uitzetbaar ??)
bt gsm verbinding
Ook invoeren van telefoonnummers in telefoonboek is niet echt vanzelf sprekend. (lastig)
In gebruik (gebeld worden) is geen probleem. echter een nummer bellen tja dat kan ook beter.
De stoel heeft ook "zij" steunen oftewel je word gedwongen in het midden van je stoel te zitten, tja beetje wennen.
laatste nadeeltje is dat deuren gaan niet automagisch op slot (niet in europese editie volgens monteur)
Hoewel het negatief begint als bericht ben ik echt zeer tevreden met de auto en zeker een aanrader !! rijgedrag/wegligging enzv bevallen me nu al. lekker stil en ik zal de auto missen als ik hem weg doe. (lease bak)
Tja vanalles
- Ik zei ook "simpel" express, weet van de Landcruiser 100 dat je het gewoon kan gebruiken tijdens rijdenvso schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:
* vso -met zijn nieuwe auris kan vermelden dat de navigatie ook bedien baar is tijdens rijden (wel fijn)
-ook snel irritant is je "spash" screen bij het starten v.d auto elke keer als je start moet je op dit scherm akkoord aanraken. voordat je van je media gezeur gebruik kan maken. (uitzetbaar ??)
-De stoel heeft ook "zij" steunen oftewel je word gedwongen in het midden van je stoel te zitten, tja beetje wennen.
laatste nadeeltje is dat deuren gaan niet automagisch op slot (niet in europese editie volgens monteur)
- Aansprakelijkheid he... of het uit kan, geen idee (vind het niet zo'n ramp eigenlijk, je moet toch ook nog steeds de auto aanzetten
- Kan je hard de bocht door zonder dat je van je stoel schuift
- Veel in amerikanen gereden? Heb het eigenlijk alleen in Amerikaanse bakken meegemaakt, europeanen vind het nooit zo fijn geloof ik.
Veel plezier ermee
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 24-08-2007 15:37 ]
Nu ik steeds meer Aurissen zie rijden...kan ik niet echt zeggen dat ik te spreken ben over het design. Als opvolger van mn huidige auto wil ik gelukkig een maatje groter (Avensis), want ik zou niet graag de overstap naar Auris hebben gemaakt.
Vooral de achterkant van de Auris spreekt mij niet aan. Zo had ik hem een stuk beter gevonden (ik weet het, het lijkt op Renault Megane) :

(snel fotoshopje) klik voor orgineel
zou je der is een mooie foto van kunnen maken? ik heb namelijk ook de titanium blue besteld, ben benieuwd hoe dat er in 't echt uit zietvso schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:
* vso met zijn nieuwe auris kan vermelden dat de navigatie ook bedien baar is tijdens rijden (wel fijn)
txt
Ff andere vraag, zou de Auris al chipbaar zijn? k zie het nog niet op 't internet staan.
De Auris is ook vanuit het interieur gedesigned. Vind het wel een mooie, frisse auto maar niet echt spannend.
Nu eigenlijk dat die optie bij toyota, alleen bij USA bakken erop gezet word, overgens vind ik dat jammer.Vandread schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:33:
[...]
- Ik zei ook "simpel" express, weet van de Landcruiser 100 dat je het gewoon kan gebruiken tijdens rijden
- Aansprakelijkheid he... of het uit kan, geen idee (vind het niet zo'n ramp eigenlijk, je moet toch ook nog steeds de auto aanzettenook zo rot
haphap)
- Kan je hard de bocht door zonder dat je van je stoel schuift
- Veel in amerikanen gereden? Heb het eigenlijk alleen in Amerikaanse bakken meegemaakt, europeanen vind het nooit zo fijn geloof ik.
Veel plezier ermeeben wel benieuwd, in November kan ik ook es een proefritje doen in de Auris 2.2D4D
Zelf niet veel in americaanse bakken gereden (2) in de us zelf.
ja sure maak wel een foto dit weekend voor jeSa1 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:17:
[...]
zou je der is een mooie foto van kunnen maken? ik heb namelijk ook de titanium blue besteld, ben benieuwd hoe dat er in 't echt uit ziet
Ff andere vraag, zou de Auris al chipbaar zijn? k zie het nog niet op 't internet staan.
denk wel dat tie chipbaar is de monteur ontkende het iig niet toen ik verbaast toekeek hoe hij zonder gereedschap mijn biepje van de riemen uit zetten (tijdens het rijden en geen gordel dragen = tegensputtendere auto met behulp van geluid signalen) ff gesprekje gemaakt omdat ik nieuwsgierig was waarom toyota niet van vag systeem gebruikte maken. maar direct op de auto
hij moest wat knopjes indrukken en andere handelingen om bij de instellingen menu te komen
om bij settings te komen (zo wel leuk wezen om die te weten en zelf dingen te wijzigen)
Tja vanalles
Oh heerlijk, krijg je veel folders op het scherm en staan ze er duidelijk op ? Fotootje toevallig ? Alvast bedanktvso schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:
Mp3 cd had ik al gebakken, audio kan ook met folders overweg (verrassing + punt)
random/repeat en scan kan je aan/uit zetten via touch screen
Ik raad je aan de spraakherkenning in te stellen. Moet je maar knopje aan het stuur duwen en naam inspreken om het te bellen. Zou naar het schijnt goed werken !!bt gsm verbinding
Ook invoeren van telefoonnummers in telefoonboek is niet echt vanzelf sprekend. (lastig)
In gebruik (gebeld worden) is geen probleem. echter een nummer bellen tja dat kan ook beter.
Inmiddels hier thuis ook al Toyota-minded geworden want we hebben ook nog 'n Corolla Verso
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 27-08-2007 02:14 ]
achterlijk hoog / laag verbruik?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:11:
Feli: Aygo is een fijn wagentje met een werkelijk achterlijk verbruik
Verwijderd
Belachelijk dus
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 14:56 ]
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:11:
Feli: Aygo is een fijn wagentje met een werkelijk achterlijk verbruik
enige probleem is dat ik met geen mogelijkheid m'n telefoonboek via Bluetooth gesynchroniseerd krijg. K heb een Qtek 9100, het boekje van de nav geeft aan dat je telefoon HFP en OPP moet ondersteunen (OPP hoeft niet eens echt voor de sync). HFP ondersteund m'n Qtek iig dus ik begrijp niet waarom hij niet synct.
Meer mensen hier last van??
Ik heb afgelopen week al wat op google zitten zoeken, ben uiteindelijk op een pagina uitgekomen waar gesproken werd over een update voor de nav., later in de dicussie bleek dat 't één en 't ander verkeerd gebrepen was ofzo... nu wilde ik die discussie weer opzoeken zodat ik dat misschien weer kon aanslingeren, maar kan die pagina nergens meer vinden. Was op één of ander forum.
Nou zat ik gisteren even op de website van Scion te kijken, en als je ziet wat zo'n auto in Amerika kost ... da's gewoon niet normaal
Ik zag in Amerika bijvoorbeeld ook een Nissan Murano, die kost daar nieuw ook nog geen 20.000 dollar ... echt niet normaal.
Maar goed, wat betreft die Scion, die kunnen ze best naar Europa halen. Wat zou zoiets kosten als je dat zelf doet? Niet alle modellen van Scion vind ik trouwens geslaagd, maar die tC zeker wel
Verder hoopt m'n moeder binnen 2 à 3 weken haar nieuwe Aygo te ontvangen
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 29-10-2007 12:39 ]

¯\_(ツ)_/¯
Ja precies, maar hoeveel is dat dan? Ik vroeg me af hoe dat zit als de waarde van de auto daar in Amerika maar zo laag is. Die BPM wordt toch berekend over dagwaarde (in dit geval dan nieuwwaarde) van de auto? Heb je dan niet alsnog voor een leuk bedrag een strakke complete auto (airco, full audio, alles electrisch)? De nieuwwaarde ligt in Amerika ruim onder de 15.000 Euro. Mocht zo'n model hier verkrijgbaar zijn, wat zou hij dan kosten? Toch minimaal 25.000 Euro lijkt me? Zou je dan werkelijk meer dan 10.000 Euro moeten afdragen aan BPM? Zo niet, dan loont het zich dus welbeschuitfluiter schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13:
schiet niet op om zo'n nieuwe bak hierheen te halen; je betaalt je nog scheel aan BPM
[ Voor 23% gewijzigd door Wouter! op 29-10-2007 14:34 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
De BPM bedraagt momenteel ruim 45% van de netto-catalogusprijs. Daar komt dan ook nog eens 19% BTW overheen. Dus die €15.000 wordt na belastingen bijna €26.000. Kijk voor de grap maar eens naar het verschil in prijs tussen Nederland en België, of Nederland en Duitsland.Wouter! schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:30:
[...]
Ja precies, maar hoeveel is dat dan? Ik vroeg me af hoe dat zit als de waarde van de auto daar in Amerika maar zo laag is. Die BPM wordt toch berekend over dagwaarde (in dit geval dan nieuwwaarde) van de auto? Heb je dan niet alsnog voor een leuk bedrag een strakke complete auto (airco, full audio, alles electrisch)? De nieuwwaarde ligt in Amerika ruim onder de 15.000 Euro. Mocht zo'n model hier verkrijgbaar zijn, wat zou hij dan kosten? Toch minimaal 25.000 Euro lijkt me? Zou je dan werkelijk meer dan 10.000 Euro moeten afdragen aan BPM? Zo niet, dan loont het zich dus wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 15:23 ]
Invoeren via UK dusEXX schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:08:
Dan kan je ook nog zo zijn dat deze auto geen EU typegoedkeuring heeft. Dan wordt het op kenteken zetten problematisch.
Ja, da's inderdaad ziekelijk veelVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:22:
[...]
De BPM bedraagt momenteel ruim 45% van de netto-catalogusprijs. Daar komt dan ook nog eens 19% BTW overheen. Dus die €15.000 wordt na belastingen bijna €26.000. Kijk voor de grap maar eens naar het verschil in prijs tussen Nederland en België, of Nederland en Duitsland.

EXX schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:08:
Dan kan je ook nog zo zijn dat deze auto geen EU typegoedkeuring heeft. Dan wordt het op kenteken zetten problematisch.
Via Duitsland kon toch ook i.v.m. die typegoedkeuring, of niet?
[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 29-10-2007 16:10 ]
Een tellerafwijking is vrij normaal, maar ik vind 't verschil wel vervelend groot. Ik moet op de teller bijna 90 rijden om 80 echte kilometers per uur te halen. Als ik net boven of op de 80 km/u op de teller ga zitten dan merk ik gewoon dat ze achter me beginnen te drukken.
Het verschil blijft 10%, ongeacht de snelheid. Zo staat op z'n topsnelheid de naald op ruim 215 km/u en geeft TomTom dan 'slechts' 197 km/u aan, en moet ik ruim 130 op de teller zetten om werkelijk 120 km/u te rijden.
Hij is al 'ns naar de garage geweest voor een nieuwe ijking ... maar dat heeft eigenlijk niks merkbaars opgeleverd.
Toyota Corolla Verso Dynamic 1.8 VVT-i (juni 2006)
En donderdag komt trouwens onze nieuwe Aygo, we hebben inmiddels bericht gehad van de garage
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 04-11-2007 01:48 ]
Dit vraag ik me eerlijkgezegd heel erg af, heb je een bron? GPS is namelijk verre van fool-proof.Phuncz schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:16:
De nieuwere modellen (Auris, Verso, Avensis en Corolla Sedan) met de laatste nieuwe generatie GPS gebruiken, wat ik gehoord heb, het GPS systeem om de snelheid te bepalen en zijn daardoor wel vrij nauwkeurig. Mijn MR2 wijkt ongeveer 8-10km/u af, pappie's Corolla '05 ongeveer 5km/u.
Ah zo, ik weet wat je bedoelt. Dit heeft echter te maken met het navigatiesysteem. Bij veel navigatiesystemen is een pulskabel vanaf de snelheidsmeter van de auto verbonden. In het geval wat jij noemt is het navigatiesysteem zo gebouwd dat hij zich niet laat instellen als de auto rijdt (er staat dan een bepaalde spanning op de pulskabel vanaf de snelheidsmeter). Als die kabel wordt verwijderd dan laat het navigatiesysteem zich ook gewoon tijdens het rijden bedienen. Da's gedaan voor de veiligheid, ze willen je dus eigenlijk dwingen om stil te gaan staan tijdens het bedienen van het systeem (op zich niet eens zo slecht natuurlijk).Phuncz schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:44:
Nope, maar heb het gelezen op Toyota/Corolla forums. Er werd gemeld dat als een bepaalde kabel niet verbonden werd om de GPS te kunnen instellen tijdens het rijden, dat de GPS niet meer fatsoenlijk kon lokaliseren en geen juiste snelheid meer aanduidde. Het zou een combinatie zijn van GPS + snelheidsmeting wat ik (mogelijk verkeerd) interpreteerde.
oei, dat is wel zuur dat ik dit hoor. het leek mij nu juist dé oplossing. Kabeltje onderbreken, duurt iets langer voor een GPS fix, maar dan kan je tenminste wel je route wijzigen tijdens het rijden en / of bellen (nu kan het evengoed maar dan via de telefoon).Phuncz schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:38:
Ja inderdaad maar de navigatie heeft ook problemen als je die verbinding te lang verbreekt met rijden. Dan kan ie gewoon zijn signaal kwijtgeraken en heb ook gelezen dat de snelheidsmeting ineens niet meer klopt.
Zo irri dat die override functie der nietmeer in zit. Mag toch zelf wel weten wat veilig is of niet... plus dat als ik aan 't rijden ben het gewoon veilig is als de bijrijder de route insteld.
ff ander vraagie, weet iemand hoe je de microfoon functie harder zet? iedereen die ik bel met m'n bluetooth verbidning via m'n auto klaat over dat ik zo zacht praat (auris overigens).
Zit in de Auris ook die bluetooth-carkit met stembesturing? Die heeft m'n vader ook in de Verso. Daar zit een heel boekwerk bij, dus kijk daar 'ns in.Sa1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:56:
[...]
oei, dat is wel zuur dat ik dit hoor. het leek mij nu juist dé oplossing. Kabeltje onderbreken, duurt iets langer voor een GPS fix, maar dan kan je tenminste wel je route wijzigen tijdens het rijden en / of bellen (nu kan het evengoed maar dan via de telefoon).
Zo irri dat die override functie der nietmeer in zit. Mag toch zelf wel weten wat veilig is of niet... plus dat als ik aan 't rijden ben het gewoon veilig is als de bijrijder de route insteld.
ff ander vraagie, weet iemand hoe je de microfoon functie harder zet? iedereen die ik bel met m'n bluetooth verbidning via m'n auto klaat over dat ik zo zacht praat (auris overigens).
Daar gaan we vast nog wel wat plezier van beleven
Nummerbord ## - XX - XZ
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik ging over van een lesauto (diesel) naar een lesauto (benzine) en de eerste paar ritten sloeg het ding alleen maar af tijdens het wegrijden... Ik zeg dat het puur een kwestie van wennen is.
www.google.nl
Verwijderd
Met een klein beetje wennen is de koppeling wel goed te doseren, slag is verder goed en hij is gelijkmatig. Hij pakt alleen vrij vlot op.
Ik vond alleen de middenconsole wat pruttig: te schuin moeten kijken voor je snelheid. Wat me een beetje stoort aan de Aygo is het weggeluid bij 120km/h. Dan is hij vrij luiddruchtig, vandaar dat ik de Yaris probeerde. Maar voor 50% meerprijs was hij nauwelijks stiller, slechts een tikje vlotter dan de Aygo (1.3 gereden). Daar komen dan de hogere afschrijving, verbruik, wegenbelasting en verzekeringskosten bij.
Voor mij wordt het hem niet. Wil je echt aanmerkelijk meer auto onder je kont, dan zit je in de klasse 20K en dat wordt me écht definitief te gek. Dan zit je bij de Auris waar ik niet kapot van ben: beetje Alfa, mooi maar niet functioneel. Avensis is wel weer een bijzonder prettige wagen, maar een beetje te duur voor een student
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 17:05 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 19:28 ]
Heb je de restwaarde van een Yaris wel 'ns gezien? Dat zegt genoeg over de afschrijving
edit: Oh sorry, je zei "hogere". Ik las "hoge" ... maar 't verhaal blijft verder hetzelfde uiteraard
Ik vind 't wel grappig trouwens dat mensen die nog aan het lessen zijn zo'n duidelijke mening hebben over de besturing van een auto ... maar goed, da's mijn mening
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 10-11-2007 20:12 ]
Verwijderd
En een proefrit hoeft niet naast een instructeur te zijn
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 20:21 ]
Maar goed, zoals ik al zei was dat mijn mening ... dus verder ga ik er niet over door
En uiteraard zijn de kosten bij een Aygo veel lager, logisch. Ik wilde alleen even verduidelijken dat ook de afschrijving van een Yaris heel laag is
[ Voor 23% gewijzigd door Wouter! op 10-11-2007 20:31 ]
wellicht had ik speciaal voor jou er nog een disclaimer bij moeten zetten: *met mijn beperkte kennis van diverse auto's (een hand vol). Daarnaast is er ook genoeg wél leuk aan de yaris. Vind het dashboard wel eigenwijs, hij reed lekker pittig, en op de dijken bij de Lek was het mooi cruisen.*Wouter! schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:10:
Ik vind 't wel grappig trouwens dat mensen die nog aan het lessen zijn zo'n duidelijke mening hebben over de besturing van een auto ... maar goed, da's mijn mening
Ik rijd nu een slurpende 2 liter focus. Erg leuk, maar gezien mn werk 10km afstand is, geef ik veel zinloos geld uit.
Voordat ik een testrit ga maken, vroeg ik me wel af of iemand van 1m90 en behoorlijk breed wel fatsoenlijk in een aygo past, iemand enig ervaring
Het past... En daar is alles mee gezegd...
Het formaat van de stoelen is natuurlijk vrij beperkt...
Verwijderd
Grootste nadeel van de Aygo vind ik het weggeluid bij 120+: duidelijk hoorbaar. Helaas brengt een Yaris daar weinig verbetering in
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 01:18 ]
Even een misschien een ongeduldige vraag (krijg deze vrijdag beantwoord, namelijk), maar wat valt er op het display naast de snelheidsmeter af te lezen?
[ Voor 46% gewijzigd door _Rayman_ op 14-11-2007 19:16 . Reden: onnodige quote weggehaald ]
Verwijderd

Nadelen vond ik, de radio, reageren op slecht wegdek en de de voorspijlen. Het laatste belemmerde mijn zicht af en toe.
* De radio vond ik blikkerig klinken en iets van bas ontbrak totaal. Beetje proberen te stellen, maar werdt niet beter. Kan iemand een zinnig woord over de radio/speakers geven?
* Wat betreft de vering, de auto stuitert een beetje. Mede dank door de relatief korte wielbasis. Zal kwestie van wennen zijn.
De dealer gaat mij vandaag laten weten wat ik voor mijn huidige auto kan krijgen, ben benieuwd. Als ik het financieel rond krijg, dan gaat deze auto de bestelling in. Levertijd schijnt nu een 13 weken te zijn.
To be continued...
Verbruiksmeter ontbreekt? Bedoel je dat in de vorm van een boardcomputer? Want een brandstofniveaumeter zit er echt wel in hoorVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:08:
Dagteller / totaalteller en that's it. Mogelijk nog een toerenteller, maar die is optioneel. Een verbruiksmeter ontbreekt helaas
Er zijn nog wel wat aansluitmogelijkheden op die radio, ik heb inmiddels al wat technische installatiehandleidingen (normaal alleen voor dealers) gevonden. Er zit als het goed is ook een line-out op de radio (voor een versterker/subwoofer bijvoorbeeld). Maar je kunt natuurlijk ook de hele radio vervangen. Er zitten gewoon ISO-stekkers aan_Rayman_ schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:09:
Vanmorgen een proefrit gemaakt met de Aygo. Deze auto verbaasde mij positief. Positief vond ik ruimte voorin, schakelen en de pit in de eerste 3 versnellingen.
Nadelen vond ik, de radio, reageren op slecht wegdek en de de voorspijlen. Het laatste belemmerde mijn zicht af en toe.
* De radio vond ik blikkerig klinken en iets van bas ontbrak totaal. Beetje proberen te stellen, maar werdt niet beter. Kan iemand een zinnig woord over de radio/speakers geven?
* Wat betreft de vering, de auto stuitert een beetje. Mede dank door de relatief korte wielbasis. Zal kwestie van wennen zijn.
De dealer gaat mij vandaag laten weten wat ik voor mijn huidige auto kan krijgen, ben benieuwd. Als ik het financieel rond krijg, dan gaat deze auto de bestelling in. Levertijd schijnt nu een 13 weken te zijn.
To be continued...
edit: Sorry, zal de volgende keer even de edit-knop gebruiken