Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 167 Laatste
Acties:
  • 918.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 14:52
Peetman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Binnenkort komt Toyota zelf ook met een carkit voor een iPod, misschien dat het daarmee wel zonder meer kan. Ik begreep van de site van Dension dat de nieuwe headunits (vanaf 2004) een andere pin indeling hebben voor de cd-wisselaar. Bij een aantal websites die de Dension aanbieden kan je selecteren wat voor pin-configuratie je nodig hebt. Ze sturen dan de juiste naar je op.

Bij de volgende shop kan je de pin config selecteren: http://www.ipodcarkitdire...Pod_Ice_Link_Plus_Adapter
heb je hiervoor dan ook een CD-wisselaar nodig?

nofi btw, maar ik vind de cd-speler van toyota (stock iig) maar beetje om te janken.. duurt lang voordat je wat hoort enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

Peetman

Tjah....

BootVluchteling schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:52:
[...]

heb je hiervoor dan ook een CD-wisselaar nodig?

nofi btw, maar ik vind de cd-speler van toyota (stock iig) maar beetje om te janken.. duurt lang voordat je wat hoort enzo.
Nope, de ipod kit doet alsof de ipod een cd wisselaar is. In je ipod stel je een aantal playlists in. Je kan dan met de headunit een van de playlists selecteren alsof het een van de cd's in de wisselaar is. Op het scherm van je headunit krijg je dan ook de titel enzo van het nummer te zien. Je kan trouwens ook een standaard aux convertor kopen, dan heb je geen bediening + text via je radio, maar ook geen gezooi met playlists. Die zijn voor bovendien ook enkele tientjes goedkoper + bruikbaar voor alle mp3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Peetman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:03:
[...]

Nope, de ipod kit doet alsof de ipod een cd wisselaar is. In je ipod stel je een aantal playlists in. Je kan dan met de headunit een van de playlists selecteren alsof het een van de cd's in de wisselaar is. Op het scherm van je headunit krijg je dan ook de titel enzo van het nummer te zien. Je kan trouwens ook een standaard aux convertor kopen, dan heb je geen bediening + text via je radio, maar ook geen gezooi met playlists. Die zijn voor bovendien ook enkele tientjes goedkoper + bruikbaar voor alle mp3 spelers.
en waar bouw je dit in..? ik heb zeg maar 2 linkerhanden.. ben technisch met pc's, niet met auto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, radiopaneel moet eruit, en dan maakt het opzich niet zoveel meer uit of je de aux of ipod interface aansluit... Kabeltje in wisselaaringang en gaan met die banaan...

Mocht je de ipod interface willen hebben, kan ik je wel aanraden voor de toyota-versie te gaan en niet voor de dension versie... Zijn wat problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 22:52

Peetman

Tjah....

MikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:07:
Tsjah, radiopaneel moet eruit, en dan maakt het opzich niet zoveel meer uit of je de aux of ipod interface aansluit... Kabeltje in wisselaaringang en gaan met die banaan...

Mocht je de ipod interface willen hebben, kan ik je wel aanraden voor de toyota-versie te gaan en niet voor de dension versie... Zijn wat problemen mee...
Is de Toyota interface al ergens te koop? Op de Toyota site staat alleen "Coming soon to a glovebox near you"

Op de toyota techdocs site (techdoc.toyota-europe.com) is een inbouwhandleiding voor een cd wisselaar te vinden voor de verschillende modellen. Een groot deel van die instructie kan je volgen om de radio los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je gewoon bij de dealer halen...

als het goed is, is het artikelnummer PZ473-00265-00

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Peetman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:36:
[...]

Is de Toyota interface al ergens te koop? Op de Toyota site staat alleen "Coming soon to a glovebox near you"

Op de toyota techdocs site (techdoc.toyota-europe.com) is een inbouwhandleiding voor een cd wisselaar te vinden voor de verschillende modellen. Een groot deel van die instructie kan je volgen om de radio los te halen.
wat bedoel je precies met een interface? is dat het middenconsole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, een interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ben niet zo technisch.. plaatje? B) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Toyota Avensis besteld!

Het is DFD 2.0 Exec Business zwart met beige leren bekleding. Kan niet wachten!!!

Het enige wat ik nog getest/gezien heb is de navigatie die er in zit (proefrit model was minder luxe uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D4D hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja idd. D4D.

Ben er erg blij mee. Denk dat Toyota een erg goede keuze gemaakt heeft met zijn Business Line. Ik vind deze erg compleet. Zeker als je deze vergelijkt met de prijs die je er voor betaald en wat je voor dat geld bij andere merken nog mist. Daarnaast vind ik de Avensis ook nog eens een erg chique auto. Kan die luxe wel gebruiken overigens met 50.000 km/pj.

Hoorde al wel dat bij hoge snelheden de deuren gaan "fluiten". Maar bij de dealers zouden ze al een soort van "kit" voor hebben die uiteraard binnen de garantie valt.

Deze week dus besteld via mijn werkgever, dus verwacht dat hij ergens volgende week bij een dealer besteld wordt. Heb hier bij de plaatselijkse dealer gevraagd wat de levertijden waren en die zitten nu op augustus / eind septemer afhankelijk van het model. Nu maar hopen dat mijn model in de batch van augustus zit... kan niet wachten.

Heb wel heel erg lang over de kleur moeten nadenken. Als laatste zat ik te kiezen tussen (ash) grey en black. Maar vond black toch wat mooier staan bij de privacy glass ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
wie rijd er hier in de nieuwste versie van de toyota yaris 1.3i? ik ben erg benieuwd wat de afstandsteller van jullie meldt. mijne gaf in het begin max 484km op een volle tank aan, nu nog 464.. komt misschien omdat ik wel hou van een beetje sportief rijden.. O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Lijkt me vrij normaal bij "sportief" rijden, hoeveel tank je na die afstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Altijd 20 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Phuncz schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:56:
Lijkt me vrij normaal bij "sportief" rijden, hoeveel tank je na die afstand ?
tussen de 30-35 liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

15:1 (6,5L op 100km) lijkt me vrij normaal voor een zwaardere voet in een 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Phuncz schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:46:
15:1 (6,5L op 100km) lijkt me vrij normaal voor een zwaardere voet in een 1.3.
maar 15 op 1 red ik dus niet. vaak 12:1 of 13:1 max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

464 km : 30 liter = ongeveer 15 km/L, dus ja. Don't blame me for false facts :)
Het blijft normaal hoor. Zolang je geen wolken benzine achter je hebt, is het je rijgedrag eerder dan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Voor mijn volgende leaseauto zit ik ook te kijken naar een Toyota Avensis.
Hoe is de ruimte tussen de voor en achterstoelen (ivm kids :) )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
oei... mn ouders zijn gek geworden denk ik ... ze willen binnenkort een nieuwe verso bestellen ...
ze waren het alleen nog niet zo eens over de kleur.. ze dachten aan grijs, maar daar wil ze vanaf praten, saaie kleur :p

eigenlijk wilden ze voor een 2e hands exemplaar gaan, maar afschrijving was zo weinig dat ze nu gewoon een nieuwe kopen :p

eindeijk af van die picasso ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zosas schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:25:
Voor mijn volgende leaseauto zit ik ook te kijken naar een Toyota Avensis.
Hoe is de ruimte tussen de voor en achterstoelen (ivm kids :) )
De ruimte vind ik één van de pluspunten... Ik ben 1,90, en heb mijn stoel best ruim staan. En ik kan met gemak achter de berijderskant zitten. Ik heb trouwens nu 3 kinderzitjes naast elkaar in de auto op de achter bank. (3 jonge kids ;) )

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
ruimte in de avensis is dik in orde,mijn vorige werkgever had ze als taxi rijden en ik heb er nooit problemen mee ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Tranzy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:37:
[...]

De ruimte vind ik één van de pluspunten... Ik ben 1,90, en heb mijn stoel best ruim staan. En ik kan met gemak achter de berijderskant zitten. Ik heb trouwens nu 3 kinderzitjes naast elkaar in de auto op de achter bank. (3 jonge kids ;) )
Vandaag ook even langs de toyota dealer geweest... Wat een RUIMTE! (ik rij nu Seat Leon en krijg straks kid nr. 2 :) ). Flink beenruimte achterin en de kofferbak geeft een echo terug :P

Moet eerlijk bekennen dat ik ook de Verso een erg leuke auto vind. Weliswaar een kleindere kofferbak t.o.v. de Avensis, maar groter dan bij de Leon.

Binnenkort ook nog de Skoda Octavia (station) en de Renault Scenic nader bekijken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
ik had ook eerst naar de Citroen C4 Picasso gekeken...daar heb je pas ruimte :D. De avensis is erg compleet wat opties betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Vandaag ook even langs de toyota dealer geweest... Wat een RUIMTE! (ik rij nu Seat Leon en krijg straks kid nr. 2 :) ). Flink beenruimte achterin en de kofferbak geeft een echo terug :P

Moet eerlijk bekennen dat ik ook de Verso een erg leuke auto vind. Weliswaar een kleindere kofferbak t.o.v. de Avensis, maar groter dan bij de Leon.

Binnenkort ook nog de Skoda Octavia (station) en de Renault Scenic nader bekijken.
Zoals ik hierboven al melde heb ik voor de Avensis gekozen. Ik had hiervoor een Renault Megane en had voor mijn gevoel een erg hoog "plastic" gehalte voor de binnen kan van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En daar zijn de Japanners (voornamelijk de Koreanen) wel heer en meester in, cheap aanvoelend plastic. Dus dat zegt al wat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
klein leerpakket doet wonderen ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja idd, mijn MR2 heeft het grootste deel van het dashboard in een soort leer bekleed. Het voelt strak aan maar is niet hard, en is vrij stevig. Helaas voor het andere plastic. Ik vind het vrij spijtig dat ze zo gierig zijn met aluminium, alcantara en andere betere materialen. Niet voor de "oh ik krijg een harde als ik dit voel"-sensatie, maar wel voor de duurzaamheid en degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik pin me ook niet vast op de Avensis of Verso.
Binnenkort ook nog de Octavia Combi onder de loep nemen. Voor hetzelfde bedrag is deze aanzienlijk uitgebreider.

Maargoed, alles heeft zijn voors en tegens.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 16:56
*O* Heb net in de Auris 2.2 D4D 177pk gereden. Wat een snel en mooi ding :D Vooral dat interieur is zo "niet Toyota" maar dan wel in positieve zin. Mocht zelf een auto uitkiezen als vervangende auto toen de landcruiser voor een beurtje moest :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 16:24

johnwoo

3S-GTE

Phuncz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:50:
Ja idd, mijn MR2 heeft het grootste deel van het dashboard in een soort leer bekleed. Het voelt strak aan maar is niet hard, en is vrij stevig. Helaas voor het andere plastic. Ik vind het vrij spijtig dat ze zo gierig zijn met aluminium, alcantara en andere betere materialen. Niet voor de "oh ik krijg een harde als ik dit voel"-sensatie, maar wel voor de duurzaamheid en degelijkheid.
Volgens mij is dat geen leer hoor op het dash van een MR2 ;) Het is inderdaad niet van dat keiharde plastic wat zo'n hol geluid geeft als je er op klopt, maar het is wel degelijk kunststof, een zacht soort plastic, lijkt een beetje rubberachtig want het toplaagje is niet superhard en er zit ook relief in.

Of heb jij je dash aftermarket laten behandelen? ;)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nope, weet niet wat het is maar leek me leer. Rubber zou toch vrij snel scheuren in de zon zonder speciale behandeling lijkt me ? In ieder geval is het heel goed spul: het is heel erg slijtvast, zelfs na 16 jaar ziet het er nog als nieuw uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zosas schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:13:
Ik pin me ook niet vast op de Avensis of Verso.
Binnenkort ook nog de Octavia Combi onder de loep nemen. Voor hetzelfde bedrag is deze aanzienlijk uitgebreider.

Maargoed, alles heeft zijn voors en tegens.
En wat zijn de tegens dan van de Skoda? De naam? laat me niet lachen ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:13:
[...]

En wat zijn de tegens dan van de Skoda? De naam? laat me niet lachen ;)
Nee, de naam zekers niet!
De Skoda heeft voor minder geld meer opties: +
De Skoda heeft een grotere laadruimte: +
Uitstraling is wat "degelijker": -
Motorgeluid is meer aanwezig (moet ik zelf nog ervaren): -
Beenruimte achterin nog onbekend: + / -

Ik kijk absoluut niet naar de naam, Skoda heeft inmiddels wel bewezen een zeer solide wagen te zijn die absoluut niet onder doet bij zjin concurrenten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben bij mijn lokale Toy-dealer geweest en de Avensis heeft me enorm gecharmeerd. Nu ga ik eens op het gemak zoeken naar een zwarte / metallic blauwe versie met goed onderhouden zwart stoffen interieur, niet teveel kilometers en hopelijk navigatie. Ben echt verkocht eraan, alleen nog een goed exemplaar vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, het is al tijden stil in dit topic, toch zonde. Er valt vast wel iets te melden :P

Laat ik dan melden dat m'n Corolla vorige week maandag probleemloos door de APK is gekomen. Recent is de carterpan vervangen die na 13,5 jaar weer en wind begon te roesten (bleek achteraf oppervlakteroest te zijn). De rem bleek toen aan te lopen, rechtsvoor. Na een klap met de hamer schoot die weer los en ik moest het in de gaten houden van de monteur. Bij de APK bleek dat hij niet meer vast zat, dus dat probleem is voorlopig opgelost (maar ik hou het wel in de gaten).

Hoe dan ook: ik kan er weer een jaartje tegen \o/ Over een maandje of 2 ga ik 's voor een grote beurt langs, ik vond het met net 13k op de teller een beetje vroeg om al voor een grote beurt te gaan en bij het vervangen van de carterpan is de olie en het oliefilter sowieso vervangen, plus dat er nog wat dingen nagekeken waren, dus dat kon ik aanmerken als kleine beurt, zei de monteur :D

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 20:55 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik heb sinds dinsdag mijn rijbewijs en heb sindsdien elke dag even gereden in de auto van mijn vader. Een Toyota Carina E 1.8 GLi uit 1996. Leuke vlotte auto, stuurt lekker en comfortabel ook alleen de stoelen vervelen mij na een uur. Bij het schakelen voel ik het hele mechaniek eronder, wel soepel maar boterzacht kan ik het niet noemen. Op het stuur zit ook een klein beetje speling. Als ik rechtdoor ga dan heb ik het stuur niet recht voor mij, een heel klein beetje naar links maar goed als ik naar rechts wil dan doet 'ie dat. :P

Verder vind ik het een fantastische auto. Ik kan alleen vergelijken met mijn lesauto, een Nissan Almera Tino 2.2 TDI uit 2001. Je voelt in de Nissan wat meer als je over drempels gaat en het zicht is een klein beetje breder. In de Nissan zitten vier schijfremmen en in onze maar twee en dat is even wennen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Over de stoelen; probeer eens een GTSi of GTi ;)

En uitlijnen doet wonderen, zeker bij een carina... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vandaag bracht ik mijn MR2 binnen voor onderhoud. Wat staat er recht voor me bij de ingang ?

De nieuwe Corolla Sedan 2007 !!

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_sedan_07_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_sedan_07_02.jpg

Ik was aan het kijken voor een Avensis maar ik denk dat het deze wordt !! Wat een mooie wagen ! In het echt ziet ie er nog een tikje beter uit en ik denk dat blauw metallic het ook erg goed doet op die auto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een Avensis is natuurlijk wel een stukje groter dan een Corolla ;)

D.Ninjai: Mijn Corolla heeft het stuur ook ietsjes scheef erop staan, maar dan naar rechts. Ik zal nog 's kijken of ik daar zelf wat aan kan doen of dat een monteur daar ff wat aan bijstelt. Het is geen probleem en eigenlijk merk ik er niks van, maar het is wel te zien.

Tsja, verder heb ik gewoon niks te klagen over m'n auto. Als ik soms hoor wat andere motoren voor geluiden maken ben ik toch erg blij met de soepele loop van m'n Rollaatje ;) Het enige nadeel is windruis, met 120km/u hoor je daar toch aardig wat van. Het helpt ook niet dat de motor zo rond 3800 toeren (wat je bij 120km/u rijdt) het meeste lawaai maakt en daarna overgaat naar wat stiller draaien bij 4000+ toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat ik kon zien is hij quasi evengroot, niet veel meer ruimte, misschien heeft hij een centimetertje meer hier of daar maar het is niet alsof de Avensis veel groter is dan de nieuwe Corolla.

Gisteren dus een tijdje de Auris D-4D 2.0 Full Option gereden, heerlijk !! Leuke motor alleen typisch Toyota: 1ste naar 2de versnelling gaat niet zonder een stevige schok. Wel schakelt de 6-bak heerlijk, een erg stevig gevoel en zeer precies ! De zetels zitten heerlijk voor een brede persoon als mij, ook is de hooggeplaatste pook makkelijk en onmiddellijk gewend. Afwerking is degelijk, maar nog niet naar Duitse maatstaven. De navigatie-unit vind ik erg duidelijk en zeer handig, een grote meerwaarde !!

[ Voor 57% gewijzigd door Phuncz op 27-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 08:59
De twee Corolla's waar ik veel mee gereden (E9 en E11) heb hadden die schok van 1 naar 2 niet, tenminste niet echt opgevallen. De E9 had alleen wel heel veel koppel onderin en dan moest je idd niet je koppeling te snel laten opkomen en de Auris heeft ook genoeg koppel om flinke duw in de rug te geven kan ik me zo voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Weet er iemand een oplossing om de gordels achterin een Avensis te verlengen. Ik heb 3 kinderzitjes achter en de aansluitingen zijn zo kort dat ze elke keer tussen de bank schieten. Met 3 stoeltjes moet je alles op de tast doen en dan begrijp je wel dat dit erg frustrerend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij zijn er wel "gordelverlengers" voor "mensen met een maatje (of 10) meer". Ik weet niet precies hoe die kinderzitjes werken, maar misschien kun je daar wat mee? Bij Halfords zouden ze zoiets moeten hebben, denk ik.
Phuncz schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:50:

De navigatie-unit vind ik erg duidelijk en zeer handig, een grote meerwaarde !!
Dat vroeg ik me nog af: hoe werkt dat nou? Je krijgt bij aflevering van de auto een DVD'tje met daarop de Europese wegen, maar dat veroudert uiteraard. Houden ze dat voor je up-to-date (als onderdeel van een beurt ofzo)? Ik heb nml 's gezien dat zo'n DVD 300 euro kost en voor dat geld koop je ook een gemiddelde TomTom of Garmin...

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zover ik weet moet je ze idd. regelmatig opnieuw kopen. Ik weet niet of Toyota een andere regeling heeft, maar dat zou nieuw zijn. Ik zal het eens vragen de volgende keer in de garage.

Zowiezo is zo'n built-in navigatie unit altijd zo duur en de schijfjes ook, wat wel vrij stom is. Maar aan de andere kant: bij Toyota is het een 2DIN blok die CD/MP3 ondersteund, evenals Bluetooth, TMC, knoppen aan het stuur, etc. Bij Pioneer kost die oplossing ook 2500 euro, dus op zich valt dat nog mee...

Zowiezo kosten TomTom en Garmin DVD's ook tussen de 150 en 200 euro, dus de prijs is niet absurd veel. Een goedkope navigatie is dan ook niet te vergelijken eigenlijk, het scherm is zowat 4x zo groot met alles ingebouwd. Bij de Auris is zelfs de volledige checkup en beurtentijden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik heb nog geen auto nodig, misschien over een jaar als ik afstudeer en een parkeerplaats kan betalen xD. Maar mijn vader koopt om de 4 jaar een nieuwe auto en ik heb hem ervan overtuigd dat hij dit keer naar een Prius moet gaan kijken. Veel ruimte achterin, zuinig, stil, hi-tech en een goed werkende automaat. Twee proefritjes gemaakt en hij ziet het helemaal zitten. Maar bij de Toyota garage krijgt hij voor de inruil van zijn Renault Laguna maar €8500. Bij de Renault zelf €12500 en bij Nissan €1100, beide zonder te hebben onderhandeld.
De Toyota verkoper zou nog gaan kijken of hij wat aan de prijs kon doen, maar ik verwacht niet dat het in de buurt van de andere twee komt. Zijn alle Toyota dealers zo "zuinig" qua inruilwaarde, of heeft het zin om ook naar andere garages in de omgeving te gaan?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

llevering schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:30:
De twee Corolla's waar ik veel mee gereden (E9 en E11) heb hadden die schok van 1 naar 2 niet, tenminste niet echt opgevallen. De E9 had alleen wel heel veel koppel onderin en dan moest je idd niet je koppeling te snel laten opkomen en de Auris heeft ook genoeg koppel om flinke duw in de rug te geven kan ik me zo voorstellen :)
Ik had een E9 1.6 16v en nu een E11 1.6 16v G6, maar bij beiden is er geen schok waarneembaar bij schakelen van 1 naar 2.
Wel gaat het bij de G6 wat stroef soms van 1 naar 2, maar dat is een eigenschap van die bak, en het went vanzelf. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Iemand de Top Gear Polar Special gezien?

Jeremy Clarkson en James May gaan de geschiedenis in als de eersten die met een auto naar de Noordpool reden. Om er zeker van te zijn dat ze het zouden halen gebruikten ze een Toyota Hilux. Zeker de moeite waard om de hele aflevering te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

die komt morgenavond op tv, op BBC2 om 20 uur

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Deacon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:46:
De Toyota verkoper zou nog gaan kijken of hij wat aan de prijs kon doen, maar ik verwacht niet dat het in de buurt van de andere twee komt. Zijn alle Toyota dealers zo "zuinig" qua inruilwaarde, of heeft het zin om ook naar andere garages in de omgeving te gaan?
Zal ik je dit vertellen: heb met een mecanicien bij de Toyota-dealer gepraat en we hadden het over Citroen: zowat de meest goedkope moderne auto's van het moment (met alle respect). Maar ze dalen ook snel in prijs. Dat is bij de meeste Toyota's anders, ook omdat je veel langer fabrieksgarantie hebt, de motors veel langer meegaan.

Zo was er een klant geweest die een Toyota wou en graag zijn Citroen wou inleveren. Dus de Toyota dealer belt rond wat de huidige prijs is van de wagen (een C2 of C3 geloof ik). Een paar duizend euro was het nog waard bij een paar dealers, maar de klant was niet tevreden want bij Citroen kreeg hij meer. Vrij normaal, bij een dealer van je eigen merk krijg je altijd meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat probleem hebben m'n ouders nu ook. Na enkele mindere ervaringen met hun Citroën C5 kijken ze voorzichtig vast rond voor iets anders en ik vrees dat ze naar een algemene garage moeten gaan, want bij een Toyota-dealer (maar ook bij andere Japanse en Duitse merken) krijg je er geen bal voor terug. Zo hebben ze vorige keer, toen ze een Xantia inruilden ook getwijfeld en toch maar weer Citroën gekocht.

'k Heb ze maar aangeraden eens te informeren bij een kleinere algemene garage waar m'n zusje en m'n oma de auto vandaan hebben. Die doen zoekopdrachten en ze kunnen dan gewoon een budget opgeven en hun auto laten taxeren daar. Dan weet je waar je aan toe bent, maar eigenlijk moet je dan niet weer naar de dealer gaan om daar ook een inruilprijs te krijgen, want dat is ongetwijfeld weer meer ;)

Over dat geschok in de versnellingsbak: geen last van. Enige wat de auto doet is vrij fel reageren op gas-lossituaties. Als ik in welke versnelling dan ook (hoewel de 5 amper merkbaar is) het gas plots loslaat, kantelt de motor een beetje op de motorsteunen en dat gaat gepaard met nogal een schok. Het schijnt volgens de monteur normaal te zijn, maar ik vind het een beetje irritant. Als ik gas los heb gelaten geef ik ook pas weer gas na opnieuw te hebben gekoppeld, dat gaat een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Phuncz schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:03:
Vrij normaal, bij een dealer van je eigen merk krijg je altijd meer...
Toyota is gewoon het zuinigst qua inuil, merken als Nissan, Ford en Citroen zitten bij het eerste bod al twee tot drie duizend euro hoger. Acht jaar geleden was het niet veel anders. De Toyota verkoper zei omdat Renault bij de Stern Groep zit, dat ze hun 2de hands auto's makkelijker kwijt kunnen, en Toyota moet het van de handelaren hebben. Maar goed dat is niet ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogal afhankelijk van de dealer zelf he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben zo goed als zeker, het wordt de nieuwe Corolla Sedan ! In de kleur Dark Blue Mica, dezelfde als de Avensis (voorbeeld van kleur). De Sol Pack, dus de full option met navigatie. Nog een 5% korting gehad bovenop de al erg gulle 5000 euro die ik terugkrijg voor mijn MR2 van '91. Nu alleen nog even de verzekering bellen wat me dat zal kosten en dan is het voor mij goed :) Blijkbaar is elke kleur buiten de zilverkleurige een wachttijd van ongeveer 2-3 maanden voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

MikeyMan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:33:
Nogal afhankelijk van de dealer zelf he...
Daarom vroeg ik ook of het zin heeft om naar om naar andere (niet Louwman) garages in de omgeving te gaan...... >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ook bijna mijn Auris, ik kijk er naar uit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deacon schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:36:
[...]

Daarom vroeg ik ook of het zin heeft om naar om naar andere (niet Louwman) garages in de omgeving te gaan...... >_>
Niet-Louwman heeft sowieso zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tomsworld schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:57:
Ik heb ook bijna mijn Auris, ik kijk er naar uit.
Wat voor uitvoering heb je gekozen ?

Ik vond trouwens de concept het mooist, met de gouden lak, panoramadak en zilverkleurige accenten (lampbehuizingen, uitlaten). Helaas kan je hem zo niet bestellen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.linternaute.com/auto/salons-mondial/mondial-paris/06/diaporama/concepts-cars/images/15-toyota-auris.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caraphoto.caradisiac.com/m/o/mondial-paris-2006/Auris/IM-51442-Auris.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:34

Sa1

zo, mijn auris is vandaag besteld :) 2.0 SOL Business Line.. heeft iemand enig idee over levertijd? Maatschappij zei rond de 3 a 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Dit is wel leuk nieuws:

Rumoured New Toyota AE86 - more details
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2007/07/ae86cover.jpg
Within days of announcing Toyota's formation of a "Committee to create interesting cars," this summer's Best Car Plus magazine reveals that the long-rumoured new AE86 type car has indeed been spawned by the group and should be in showrooms in the winter of 2008.

The new article goes into some detail of the new car's spec. Under 4m long and 1.7m wide, it's pretty low at 1.35m tall, and engineers have been directed to keep weight below 1,000kgs. Power will come from a 1.5L 2NZ-FE good for 120 horsepower. What has been unknown until this time is where Toyota would source a cheap RWD drivetrain, but Best Car has learned that it will come from new partner Fuji Heavy Industries - better known to you and me as Subaru.

And the best news of all? The committee's final directive is to keep the new car's sticker price below 1.5million Yen. That's about $12,300 USD in today's money.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2007/07/ae86_bc_03_thumbnail.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2007/07/ae86_bc_02_thumbnail.jpg

Ik zeg: laat maar komen :Y)
Wie is het eerst met een 2ZZ-GE swap :P
Goed bezig dat "Committee to create interesting cars" van Toyota... Werd wel weer eens tijd voor een RWD sportief autootje :)

Prijs is ook erg laag - $12300 is 8400 euro. In Nederland komt daar uiteraard nog 45% BPM overheen, dus theoretisch zou je zo'n wagentje voor 12.500 /14.500 euro moeten kunnen kopen (afhankelijk van of die "sticker price" incl/excl BTW is). Gezien het lage gewicht van onder 1000kg zal het wel om een ragbakje zonder veel luxe gaan, maar toch... Als ze dit echt gaan uitbrengen in Nederland voor die prijs, en het ziet er een beetje fatsoenlijk uit zoals op die impressies, dan zie ik mezelf nog wel eens in zo'n wagentje rijden!

[ Voor 17% gewijzigd door johnwoo op 01-08-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat wordt wel een leuk ding :) Maar 120pk op 1000kg... Hmm, dat is niet super indrukwekkend, had van mij wel _iets_ meer mogen zijn. Ik weet dat de AE86 ook zoiets had, maar toch...

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 01-08-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
oehH!!! dat ziet er lekker uit!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Grrrrrene schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:25:
Ja, dat wordt wel een leuk ding :) Maar 120pk op 1000kg... Hmm, dat is niet super indrukwekkend, had van mij wel _iets_ meer mogen zijn. Ik weet dat de AE86 ook zoiets had, maar toch...
De originele AE86 had met 124 pk op 850 (?) kilo wel voordeel natuurlijk, maar dit houdt de prijs wel lekker laag. En ik voorzie nu al hordes 192pk 2ZZ-GE swaps :P
De 2ZZ-GE lijkt mij een ideale performance motorswap die precies bij het karakter van een AE86-like auto past: geen bijzonder grote motorinhoud maar wel veel toeren draaien om toch een hoog specifiek vermogen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ze eens een keer slim zijn, brengen ze een fatsoenlijke snelle versie uit...

Maar dat zal er wel weer niet in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Er is trouwens nog meer sportief Toyota nieuws... Er komt een GTi variant van de Auris. In Japan is al een sportievere versie van de Auris genaamd Blade, maar deze had nog geen bijzondere motorisering (alleen een wat spannender uiterlijk). Toyota gaat de Blade straks voorzien van een 3.5 V6 met 280 pk's.

Klein plaatje is te zien op pagina twee van dit magazine-preview.

De grote vraag is natuurlijk of deze ook naar Nederland komt...

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 01-08-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:42
King_Louie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:00:
Iemand de Top Gear Polar Special gezien?

Jeremy Clarkson en James May gaan de geschiedenis in als de eersten die met een auto naar de Noordpool reden. Om er zeker van te zijn dat ze het zouden halen gebruikten ze een Toyota Hilux. Zeker de moeite waard om de hele aflevering te zien!
Dat zijn de echte toyota's. Het is ook de reden dat bijv. de VN puur in Toyota rijd. Die dingen zijn niet kapot te krijgen. Zelf hebben wij in Africa ook een Hilux en dat ding gaat gewoon niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnwoo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:46:
Er is trouwens nog meer sportief Toyota nieuws... Er komt een GTi variant van de Auris. In Japan is al een sportievere versie van de Auris genaamd Blade, maar deze had nog geen bijzondere motorisering (alleen een wat spannender uiterlijk). Toyota gaat de Blade straks voorzien van een 3.5 V6 met 280 pk's.

Klein plaatje is te zien op pagina twee van dit magazine-preview.

De grote vraag is natuurlijk of deze ook naar Nederland komt...
Ik gok van niet... Zeker niet met een 3,5 v6...
Snap die keuze ook niet voor zo'n relatief kleine auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, en dan met aandrijving op de voorwielen? Al die 280pk GTi's kunnen dat vermogen helemaal niet kwijt. Als ze zo'n motor nou in die nieuwe AE86 stoppen... Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Wom

Grrrrrene schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:57:
Ja, en dan met aandrijving op de voorwielen? Al die 280pk GTi's kunnen dat vermogen helemaal niet kwijt. Als ze zo'n motor nou in die nieuwe AE86 stoppen... Maar goed...
Hoewel het verre van ideaal is gaat dat wel steeds beter. Ik heb laatst in een Leon FR gereden met 277 pk op de voorwielen, en dat beviel helemaal niet slecht. De ontsteking en brandstoftoevoer wordt wanneer nodig onderbroken en dat werkte wonderwel erg goed. Bij nat weer was het overigens nog steeds oppassen, maar dat is te verwachten. Ik was in ieder geval positief verrast.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:57:
Mazda 3 doet het aardig... Goed diff eronder en je kunt je uitleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

De Blade is ook met AWD te krijgen. Best kans dat dat standaard gaat zijn op die V6.
Hier wat meer info over de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik blijf erbij; dat ding gaat hier niet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ik ben er ook bang voor. Het zou wel jammer zijn, West-Europa is toch wel de markt voor hothatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar niet voor 3.5L motoren :) Hier in Belgie kost hij dan bv. 5000 euro extra inschrijfbelasting, om nog maar te zwijgen van de jaarlijkse wegentaks en de hoge verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad... Iedereen is juist aan het downsizen met kleine blokjes met hoog vermogen...

En dan zou toyota met een 3,5 6-cilinder aankomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ik had er ook liever een nieuwe 2.0 turbo in gezien, maar Toyota is de laatste jaren helemaal van de kleine performance blokjes afgestapt. De 192pk 1.8 2ZZ-GE wordt nog in de Elise geleverd, maar vziw in geen enkele Toyota meer. In de vermogende Lexussen en JDM Toyota's liggen ook dikke V8's. De standaard benzinemotor in de Camry-achtigen is tegenwoordig een 2.4. En nu krijgt de nieuwe Toyota GTi-achtige dus een 3.5 V6...

[ Voor 8% gewijzigd door johnwoo op 01-08-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 03:28
En ik kan je beloven dat deze niet naar nederland komt...
Toyota Europe is helemaal milieu bewust bezig en let heel erg op de co2 uitstoot, vandaar dat deze blokken eruit gegaan zijn...Helaas maar waar..
Phuncz schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:47:
[...]

Wat voor uitvoering heb je gekozen ?
Hier een Titanium Blue 1.6 Luna Business / Parkeersensoren v/a + ipod link...afgeleverd bij de dealer op 8 augustus en als het meezit krijg ik heb de zaterdag erna !
Sa1 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:01:
zo, mijn auris is vandaag besteld :) 2.0 SOL Business Line.. heeft iemand enig idee over levertijd? Maatschappij zei rond de 3 a 4 maand.
1ste week april besteld...1ste week augustus geleverd. 2 weken geleden zei m'n dealer dat hij bericht had gekregen dat de levertijd van de auris genormaliseerd was...dus zolang hoef je zeker niet te wachten...(normale levertijd niet gevraagd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vrij bizar voor een merk die zuinigheid en milieu toch vrij belangrijk vind. Kijkend naar het verleden waar ze gaande van 1.6 tot 3.0 liter motors gebruikten voor hun snelste voertuigen (MR2, Celica, Supra, GT).

De markt voor high performance "don't care about the environment or mileage"-mobielen is toch nog groot genoeg blijkbaar. Zo vind ik het ook vrij bizar dat ze tussen de iets te lichte 1.4 en serieus vlotte 2.0 turbodiesels geen middenmoot hebben bij hun standaard gamma. Vooral een deftig presterende 1.8 zou zeker aanslaan, om dan gewoon een 2.2 over te houden voor het topsegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, ik snap dat Toyota als merk graag een milieuvriendelijk imago houdt, maar dan moet Toyota Scion maar naar Europa halen ofzo. Met Lexus hebben ze in ieder geval een excuus om dikke V6 en V8-motoren te leveren, hoewel ook dat merk hybrides levert en die dingen van zo'n zware auto toch ineens een acceptabel verbruikende wagen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Wat mij betreft mogen ze Scion idd best naar Europa halen. Die tC is best nice :9 Sterker nog, van mij mogen ze de tC body gebruiken voor die nieuwe lichtgewicht RWD coupe.

Die Blade V6 is gisteren trouwens geintroduceerd:
http://news.windingroad.c...6-powered-blade-master-g/
Alleen die naam he, "Blade Master G" :')
Hij komt voorlopig niet naar de VS. Ik hoop dat we hem wel in Europa te zien krijgen; aangezien hij direct is gericht op de Golf R32 zou dat wel een logische zet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja maar de Golf R32 lijkt dan ook alleen in bepaalde landen te verkopen (Duitsland, Engeland ?) en daar heeft Toyota niet echt een voet bij de jeugd. Het zou in de Benelux toch niet verkopen lijkt me. De Scion tC is ook erg mooi, had deze ook wel overwogen voor mijn volgende auto als ze beschikbaar waren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

johnwoo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:40:
[...]

De originele AE86 had met 124 pk op 850 (?) kilo
Nee joh, 930 of 950 ofzo :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik zal eens de foto's opzoeken die ik gemaakt het van het Toyo Supra project wat mijn zwager en ik hadden versiert. Ondertussen is de auto verkocht (mk3 supra btw), maar het resultaat mocht er zeker zijn. Op moment van schrijven is de auto total loss gereden..

foto's binnenkort

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zo, de Corolla is besteld, de deze:
Phuncz schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:19:
De nieuwe Corolla Sedan model 2008 !!

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_sedan_07_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_sedan_07_02.jpg
Dark Blue Mica (8S6, dezelfde kleur als de donkerblauwe Avensis), Sol Pack dus full option op Xenon na. Nu nog 3 maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Deacon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:46:
De Toyota verkoper zou nog gaan kijken of hij wat aan de prijs kon doen, maar ik verwacht niet dat het in de buurt van de andere twee komt.
Dat wordt dus geen Prius, ik zag net dat de verkoper de aangepaste offerte had gemaild. Hij heeft er €200 extra bij gedaan :/

edit:

ook bij andere Toyota dealers langs geweest, het blijft het zelfde lage bedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door Deacon op 04-08-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wie weet het verschil in de modellen Corolla verso...

M'n ouders hebben er een besteld, nieuw, maar nu zijn ze bang dat ze met het 'oude' model zijn opgescheept... en niet het 2007 model.

Ik weet ondertussen een beetje waar je het aan kan zien, maar auto staat in garage, waar we nu niet bij kunnen. Enige dat ik weet is dat er achterop Corolla verso staat, ipv Verso...

Is dat dan de oude of de nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoekt en gij zult vinden...:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=6472

overigens, dat corolla verdwenen is, is al een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
mjah, maar staat er tegenwoordig schijnbaar weer op... vaders heeft gekeken, volgens hem is het het 2007 model...

maarja, vaders en autokennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neehoor... Dat is er echt al een hele tijd af... Begin dit jaar dacht ik al...

edit: sterker nog; april vorig jaar...

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
zag ik op autoweek...

echter, kijk toyota site, nieuwe model, incl corolla verso... :p

zal et komende week maar eens zelf aanschouwen incl pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
johnwoo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:22:
Dit is wel leuk nieuws:

Rumoured New Toyota AE86 - more details
[afbeelding]

[...]

[afbeelding] [afbeelding]

Ik zeg: laat maar komen :Y)
Wie is het eerst met een 2ZZ-GE swap :P
Goed bezig dat "Committee to create interesting cars" van Toyota... Werd wel weer eens tijd voor een RWD sportief autootje :)

Prijs is ook erg laag - $12300 is 8400 euro. In Nederland komt daar uiteraard nog 45% BPM overheen, dus theoretisch zou je zo'n wagentje voor 12.500 /14.500 euro moeten kunnen kopen (afhankelijk van of die "sticker price" incl/excl BTW is). Gezien het lage gewicht van onder 1000kg zal het wel om een ragbakje zonder veel luxe gaan, maar toch... Als ze dit echt gaan uitbrengen in Nederland voor die prijs, en het ziet er een beetje fatsoenlijk uit zoals op die impressies, dan zie ik mezelf nog wel eens in zo'n wagentje rijden!
Die ae86 opvolger is om te smullen, maar het productie modelkomt zeker niet met zulke mooie lijnen, en zeker niet voor zo'n schappelijke prijs.

Als die wel uitkomt rond de 14.500 euro koop ik er 1 de zelfde dag _/-\o_ :9~

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik heb mijn Auris sinds gisterenavond, pics volgen :).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Even advies gevraagd.

Ik wil gaan kijken voor een Paseo, bouwjaar 1996. Mooie kleur metallic lak, en geen roest of deuken. De KM-stand is echter wel al 240.000 . Nou weet ik dat er zat toyo's zijn die wel langer rondrijden maar dat zijn vaak corolla's of starlets. Ik weet ook dat er van paseo's niet bijster veel gemaakt zijn.

Een proefrit moet ik nog maken, maar als ik dat ga doen en de auto rijd goed, wat zou dan jullie advies zijn? De vraag prijs is 2500 euro ongeveer. In principe is volgens de garage niets aan vervanging toe, hij staat zelfs nog goed op z'n bandjes.

[edit]
Garageman kon mij melden dat de APK tot maart 2008 op zat. Waar kan ik allemaal op letten bij een testrit met zo'n ding?

@Tomsworld : Gefeliciteerd met je aankoop :) . Ben wel benieuwd naar de pics :)

[ Voor 15% gewijzigd door Khaine op 11-08-2007 10:33 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Khaine: Ik zou het ook 's op Corollaforum vragen. Mensen als ae82_gt en RobbieF daar zijn monteurs bij Toyota en RobbieF onderhoudt mijn Corolla. Zij krijgen die Paseo's voor onderhoud langs, al zullen dat er ook niet zoveel zijn.

Toyota was destijds echt de top qua betrouwbaarheid, dus ik vermoed dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je een miskoop doet. 240k is fors, maar nog lang niet het einde voor zo'n blok, denk ik. Maar ik heb dan ook geen ervaring met die wagens, dus kan het niet onderbouwen. Wat ik wel weet is dat de 4E-FE 1.3, de 4A-FE 1.6 en de 7A-FE heel betrouwbaar waren, dus die 5E-FE in 'jouw' Paseo zou ook wel betrouwbaar moeten zijn.

Er staat daar nu ook een mooie Corolla GTSI tekoop uit 1994, 180k op de teller, vraagprijs 2200 euro. Denk dat zo'n auto net wat praktischer is en een GTSI is voorzien van alle luxe die je maar zou willen, elektrische ramen en spiegels, kuipstoeltjes, centrale deurvergrendeling, compleet met LM velgen en side skirts.

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 11-08-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:34

Sa1

Tomsworld schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:58:
Ik heb mijn Auris sinds gisterenavond, pics volgen :).
ben ook reuze benieuwd naar de pics, welke auris heb jij nu dan? welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Sa1 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:24:
[...]

ben ook reuze benieuwd naar de pics, welke auris heb jij nu dan? welke kleur?
Luna pack, Ash Grey 1.4 Diesel.

Het is er nog niet van gekomen ik moet hem eerst afwassen hopelijk morgenavond, als het niet te druk wordt met mijn wachtdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 03:28
Krijg je hem niet mooi gepoetst afgeleverd? ;)

Mijne duurt nog tot woensdag/vrijdag :(
Pagina: 1 ... 8 ... 167 Laatste