Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 7 ... 164 Laatste
Acties:
  • 892.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:38
Nog even over die Carina E 2.0 GTI. Wat ook zo mooi was aan die auto, waren de mistlampen voor én achter.

Voor:
Als de mistlampen aanwaren, kon je met stadslichten rijden ipv dimlichten (wat een lichtbundel kwam daar af!)

Achter:
2 mistlampen, kwam gruwelijk veel licht vanaf en het zag er nog dik uit ook! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
418O2 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:48:
[...]

Wij hebben die als diesel als taxi rijden. Superbetrouwbaar. Navigatie vind ik echt heel klote en gebruik daarom mijn eigen maar als ik er in moet rijden.

Wat vind je van het bochtengedrag ?
Moet je zeggen dat ik daar nog geen eerlijk oordeel over kan geven ... ik kom net vers uit een 206 GTi SW die een sportonderstel heeft en behoorlijk strak door de bocht kan. Dus moet even de tijd krijgen om te wennen aan deze .... hij is wat minder fel en ik rij daardoor (nog) wat rustiger.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Rick, mistlapen mag je helemaal niet mee rijden! O-)

Mijn corolla wordt inmiddels dit jaar alweer 13. :/
Gaat snel, moet zeggen dat hij nog steeds prima rijd!
Ergens in Juni gaat hij voor de grote beurt (distributieriem etc).
Heb er nu 192k op staan.

Volgende maand ook weer bezig met roest verwijderen in de wielkassen achter. :X
Bij de aankoop 2004 heb ik niet helemaal goed gekeken. (zwarte auto, daar zie je het niet zo snel)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 05-06 10:38
Harmen schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:39:
@Rick, mistlapen mag je helemaal niet mee rijden! O-)

Mijn corolla wordt inmiddels dit jaar alweer 13. :/
Gaat snel, moet zeggen dat hij nog steeds prima rijd!
Ergens in Juni gaat hij voor de grote beurt (distributieriem etc).
Heb er nu 192k op staan.

Volgende maand ook weer bezig met roest verwijderen in de wielkassen achter. :X
Bij de aankoop 2004 heb ik niet helemaal goed gekeken. (zwarte auto, daar zie je het niet zo snel)
Ik heb een gezonde angst voor overstekend wild op donkere, smalle landweggetjes. Aangezien ik uit oost-groningen kom, reden de auto en ik ook nog weleens over dit soort wegen. Icm 100W groot licht (het reflectiezilver in de lampenunits begon idd kapot te gaan O-)) zag ik altijd genoeg en zagen de hertjes etc mij ook.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

die mistlampen zitten niet alleen op de gti hoor... ;) heb nu overigens wel gezeik met m'n Carina... heb de veren en schokbrekers vervangen, maar het blijft klapperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe klapperen? Ik had ook gerammel op kinderkopjes en klinkerwegen, dat kwam door versleten stabilisatorstangrubbers achter.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ik heb het ook bij korte oneffenheden...

Maar tzit echt aan de voorkant... De bovenste bout die aan de schokbreker vastzit, klappert....

Vandeweek nog maar eens proberen, voor de derde keer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:57:
[...]

Dat maakt niet uit, is er toch niet bij de diesel ;)
Nou, gisteren een proefrit gemaakt in de Verso, maar vergeleken met de Scenic of de C4 is het toch een wat mindere auto hoor. Veel meer geluid in de auto als je op de snelweg rijdt. En nog wat andere dingen zoals de afwerking, vering en vormgeving binnen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een Toyota koop je ook niet voor de Europese "in de watten liggen"-way of life, daar is Lexus voor. Een Toyota koop je als je een degelijke, betrouwbare auto wilt. Zowiezo snap ik niet hoe je twee Franse goedkope en veel minder betrouwbare merken vergelijkt met een Toyota. Afwerking ?! :/

[ Voor 27% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik mag vanaf morgen een weekje een Toyota Celica 1.8 uit 1995 meenemen.
Als hij bevalt en verder goed is koop ik hem >:)
Ik kan niet wachten om hem op te halen.

Iemand nog tips om op te letten behalve de standaard dingen?
Ik kon op internet niets speciaals (kwa kwaaltjes) vinden over deze auto.

Edit:
Hij staat nu voor de deur :9~
Ziet er allemaal goed uit, denk dat dit hem wel gaat worden >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-03-2007 22:45 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phuncz schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:33:
Zowiezo snap ik niet hoe je twee Franse goedkope en veel minder betrouwbare merken vergelijkt met een Toyota. Afwerking ?! :/
Snap daar ook geen reet van... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Bah. :(

Ik kan het niet laten om eens door te bladeren op autotrack.nl en dan kom je iets tegen die je dolgraag wilt hebben, voldoet aan al je eisen maar ik heb nog geen rijbewijs, heb eigenlijk niet een auto nodig en heb het geld er niet voor maar wil hem zo graag op de oprit van mijn vader hebben. ;(

Heb het over deze. Prachtige kleur, goed onderhouden zover het valt te zien en maar 54k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus je hebt geen geld, rijbewijs of nut voor een auto, maar je wilt wel een auto op de oprit hebben ? Beetje hardop aan het dromen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

c70070540 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:59:
[...]

Nou, gisteren een proefrit gemaakt in de Verso, maar vergeleken met de Scenic of de C4 is het toch een wat mindere auto hoor. Veel meer geluid in de auto als je op de snelweg rijdt. En nog wat andere dingen zoals de afwerking, vering en vormgeving binnen.
NIet helemaal waar.

Men gaat vaak af op de tests hoe goed Toyota wel niet is, prima auto's inderdaad.

Heb je wel eens goed naar Citroen en Renault gekeken ? Die merken staan goed in de markt hoor... de dealers zijn alleen soms lompe boeren, maar die ken ik van Toyota net zo hard.

* Anoniem: 149075 herinnert zich meteen een grote Toyota dealer in NL die nog steeds aan het roepen is op iedere verjaardag dat zijn merk zo goed is.... zucht..... Hij kon het gewoon niet hebben dat een dikke Renault meer luxe heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Phuncz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:33:
Dus je hebt geen geld, rijbewijs of nut voor een auto, maar je wilt wel een auto op de oprit hebben ? Beetje hardop aan het dromen dan ?
Geen auto nodig, maar hij voldoet wel aan zijn eisen :P
Grappig.

Dit is de Celica die ik heb staan, en waarschijnlijk ga kopen.
Hij heeft wat lichte steenslag op de voorbumper, maar ziet er verder super uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.dekunstvanfotografie.nl/Upload/Maart-07/PICT0011-Edit.jpg

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud.Starrr schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:02:
[...]

Hij heeft wat lichte steenslag op de voorbumper, maar ziet er verder super uit.
Laat hem vooral staan wordt het ook niet meer ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:06:
[...]
Laat hem vooral staan wordt het ook niet meer ;) :+
Dat is ook weer zonde :P
Tja voor zijn leeftijd ziet hij er netjes uit, heeft denk ik veel binnen gestaan.
Kijken of ik de bumper met iets kan behandelen om het er iets beter uit te laten zien.
Maar het valt wel mee eigenlijk.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, hij is rood, net als mijn Corolla, verkleurt die van jou ook zo snel? Ik koop iig nooit meer een oude rode auto :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:01:
[...]

NIet helemaal waar.

Men gaat vaak af op de tests hoe goed Toyota wel niet is, prima auto's inderdaad.

Heb je wel eens goed naar Citroen en Renault gekeken ? Die merken staan goed in de markt hoor... de dealers zijn alleen soms lompe boeren, maar die ken ik van Toyota net zo hard.

* Anoniem: 149075 herinnert zich meteen een grote Toyota dealer in NL die nog steeds aan het roepen is op iedere verjaardag dat zijn merk zo goed is.... zucht..... Hij kon het gewoon niet hebben dat een dikke Renault meer luxe heeft :)
Precies. Als ik een auto mag leasen, dan moet dat een diesel of een benzine op gas zijn. Toyota heeft zoveel vertrouwen in zjin eigen kunnen dat zij hun garantie opschorten op het moment dat er gas in gebouwd wordt. Nee dan komt het over, of je goed spul maakt. :?

Ik heb jaren een Toyota Corolla gereden, en was daar uitermate tevreden over. Daarom ging ik nu in eerste instantie ook kijken naar de Verso. Echter voor de lease kom ik dus automatisch uit op de diesel uitvoering. Als ik daar in rijdt, en ik hoor de diesel al hard dieselen, en ik hoor op de snelweg een windgeruis van heb ik jou daar en dan zie je dat de afwerking van het interieur ook nog eens niet mooi is naar mijn smaak, dan ben ik snel genezen van mijn wens voor een Toyota.

Dus dan wordt een testrit in een andere auto met drie losse stoelen (1 van de eisen van mij omdat ik drie kinderen heb) snel een Scenic, C4 Picasso, Volkswagen Touran of een Ford C-Max. Wat ik nu gezien heb van de leasemaatschappij qua prijzen en uitvoeringen dan vallen de Touran en C-Max af vanwege de prijzen. Dus ja, dan wordt het een Frans merk, welke prima rijden, met een stuk minder herrie. Dan kunnen de meeste hier als verstokte Toyota fans wel ach en wee roepen over een Kwalitiatief Uitermate Teleurstellend frans auto'tje, maar die fransen zijn wel man's genoeg om een gas installatie te accepteren zonder dat de garantie vervalt. En dat valt mij nog het meeste tegen van Toyota.

Ben ook eens wezen kijken naar de Volkswagen Touran op aardgas. Die is dan wel weer te betalen. Op de RAI morgen maar eens wat meer informatie over vragen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zou dat gasverhaal met Toyota ook niet iets te maken kunnen hebben met het feit (?) dat er in Japan bijna niemand op gas rijdt? Ik weet het niet hoor, maar dat zou het kunnen zijn natuurlijk. Feit blijft dat gas je onderhoudskosten wat verhoogt, tenminste... dat hoor ik altijd van gasrijders...

Maar verder heb je wel gelijk denk ik, hoewel ik eigenlijk nog nooit in een moderne Toyota heb gezeten :) Ook op Corollaforum klagen Corolla E12 rijders er wel 's over dat Toyota Toyota niet meer is. De E10, mijn model dus, was zo'n beetje het hoogtepunt wat betrouwbaarheid betreft, daarna is het langzaam bergafwaards gegaan door de enorm toegenomen verkoopaantallen. Vroegah wilde niemand gezien worden in een Japanner, tegenwoordig kijkt niemand daar meer vreemd van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Je zou voor de grap eens in de Citroen C4 Picasso moeten gaan zitten en goed naar het interieur kijken qua afwerking, en dan daarna eens in de Toyota Verso. De Verso heeft veel meer niet netjes aansluitende stukken dashboard. Dat heeft verder niet echt met smaak te maken, maar gewoon met hoe alles vanuit de fabriek/ontwerper gemaakt is. Het past gewoon niet netjes. En het oog wil ook wat nietwaar?

Geen idee wat een E10 voor een model is, echter mijn oude Corolla was er een uit 1992. Prima betrouwbaar stukje techniek.

En dan over het gasverhaal. Ze mogen natuurlijk prima dat standpunt innemen, maar dan heeft dat wel gevolgen voor de verkopen in Europa, waar LPG steeds meer ingeburgerd is. Zelfs Volkswagen heeft een Touran op aardgas. Dat zijn mooie ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Phuncz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:33:
Yup.
Mud.Starrr schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:02:
Geen auto nodig, maar hij voldoet wel aan zijn eisen :P
Grappig.
Ik snap wat je bedoelt (stel je voor dat ik later toch een auto nodig heb om over de Sahara te gaan :P en na een paar jaar tijd kan ik wel makkelijk overspringen naar iets anders) maar ik denk voor de rest (naar je baan gaan, naar visite, boodschappen doen, naar Europa Tuin en dergelijke dat wel deugd.

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 29-03-2007 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Heb mijn Toyota nu ruim een week en mijn Airco (pomp) is stuk. Bij het aanslaan kreeg ik een "brom" geluid te horen wat leek alsof er iets klem zat in de motor. Advies gekregen om hem maar uit te laten. Helaas is hij toch overleden O-) ...want hij geeft nu helemaal geen koude lucht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:36
Grrrrrene schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:34:
Mjah, hij is rood, net als mijn Corolla, verkleurt die van jou ook zo snel? Ik koop iig nooit meer een oude rode auto :o
Alle uni-lakken van Toyota hebben dit probleem, zeker de 3E5 lak (rood) is een van de slechtere lakken. Veel onderhoud en veel poetsen helpt maar op de lange termijn verkleuren ze allemaal.

Als je een Toyota wilt let er dan op dat je er een met metalic lak koopt want die verkleuren veel minder. Ik heb een paar weken geleden een Celica gekocht (Als het weer wat mooier weer is zal ik wel wat foto's posten) en ik heb bewust alle rode genegeerd.
Tranzy schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:41:
Heb mijn Toyota nu ruim een week en mijn Airco (pomp) is stuk. Bij het aanslaan kreeg ik een "brom" geluid te horen wat leek alsof er iets klem zat in de motor. Advies gekregen om hem maar uit te laten. Helaas is hij toch overleden O-) ...want hij geeft nu helemaal geen koude lucht meer.
Ai, dat is zonde de pomp is het duurste onderdeel van je airco systeem.

[ Voor 25% gewijzigd door SnowDude op 29-03-2007 10:06 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:05:

[...]
Ai, dat is zonde de pomp is het duurste onderdeel van je airco systeem.
Eurootje of 500 denk ik...
Maar ze zijn volgens mij ook wel te reviseren of 2ehands te krijgen....

Overigens makkelijk zelf te vervangen...
Maak een dealtje met een airco boer dattie je airco ff leegtrekt, vsnaar los, drie bouten los, nieuwe pomp erop en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:
[...]

Maak een dealtje met een airco boer dattie je airco ff leegtrekt, vsnaar los, drie bouten los, nieuwe pomp erop en klaar...
Ligt eraan of de koppeling defect is, vast zit dus of dat de pomp zelf in elkaar gelopen is.

Maar een nieuwe pomp is rond de 500 euro inderdaad.

Ik raad je aan hem origineel te kopen omdat deze om een of andere reden vaak goedkoper zijn dan "imitatie".

Echte imitatie bestaat niet meer... er zijn maar een paar bedrijven die die dingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:22:
[...]

Ligt eraan of de koppeling defect is, vast zit dus of dat de pomp zelf in elkaar gelopen is.

Maar een nieuwe pomp is rond de 500 euro inderdaad.

Ik raad je aan hem origineel te kopen omdat deze om een of andere reden vaak goedkoper zijn dan "imitatie".

Echte imitatie bestaat niet meer... er zijn maar een paar bedrijven die die dingen maken.
Goed, laat ik het zo zeggen... Een denso zonder toyota erop is goedkoper dan een denso met toyota erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:31:
[...]

Goed, laat ik het zo zeggen... Een denso zonder toyota erop is goedkoper dan een denso met toyota erop :P
Is niet altijd zo heb ik gemerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb anders al veel doffe rode wagens er prachtig nieuw zien uitkomen na een goede beurt met Meguiar's poetsspul. Van dof naar nieuw in een paar uurtjes. Er is volgens mij een GoTter die dat ook al heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:36
Vind je het gek als de hele toplaag van je lak afhaald, want dat doe je met Meguiar's of Commandant groen. Poetsen kan helpen, maar het is een gigantische k-klus en je moet er op tijd bij zijn. Ook werkt het niet bij alle lakken wat als de lak al door en door is verkleurd krijg je wel de glans maar niet de kleur terug. Het beste is de auto gewoon in de garage laten staan, of in smeren met factor 20 zonnebrand :+

Auto's die ook zijn voorzien van een blanco toplaag, zoals alle metalic en mica lakken, hebben veel problemen met verkleuren want de toplaag werkt als UV filter.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Grrrrrene schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:34:
Nee hij is echt nog super rood zeg maar.
Ik heb begrepen dat hij is overgespoten met mettalic lak, en dat schijnt minder last van verkleuring te hebben.

Edit: wat SnowDude zegt is weer anders?
In ieder geval ziet hij er nog erg goed uit (veel binnen gestaan?).

[ Voor 12% gewijzigd door Mud.Starrr op 29-03-2007 13:54 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
MikeyMan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:
[...]

Tis een splinternieuwe auto dus dat is gewoon garantie werk ... en het is een leasebak dus ik maak me niet echt druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb hem gekocht hoor :)
Morgen gaat hij terug zodat ze hem helemaal klaar kunnen maken.
Krijg er nog een radio/cd speler in, APK, bekleding wordt gestoomd en hij wordt in de wax gezet.

Ik helemaal blij :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Grappig, mijn vader moest een paar weken geleden zijn Yaris binnen doen voor control (weet niet hoe jullie dat in Nederland noemen, nakijken?) een beurt. Annyway, een dag of twee later kreeg hij telefoon van de garage: "Ja meneer, u mag uw auto terug komen afhalen, hij is alleen een beetje korter"
Bleek dus dat de garagist tijdens een testrit en ongeluk had meegemaakt. :D

Het komt erop neer dat wij zo'n 2 weken in een nieuwe Yaris hebben mogen rijden en dat we een nieuwe bumper, nummerplaat, motorkap... gratis en voor niets gekregen hebben. :D Een zeer aangename verassing, vooral als je weet dat er al wat schade was aan de motorkap.
(kiezels e.d. :r )

Een geluk bij een ongeluk :)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beurt noemen we dat...

Das inderdaad een leuke meevaller... Hoop dat de mijne dat ook een keer doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 15:22
Jado schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:34:
Grappig, mijn vader moest een paar weken geleden zijn Yaris binnen doen voor control (weet niet hoe jullie dat in Nederland noemen, nakijken?) een beurt. Annyway, een dag of twee later kreeg hij telefoon van de garage: "Ja meneer, u mag uw auto terug komen afhalen, hij is alleen een beetje korter"
Bleek dus dat de garagist tijdens een testrit en ongeluk had meegemaakt. :D

Het komt erop neer dat wij zo'n 2 weken in een nieuwe Yaris hebben mogen rijden en dat we een nieuwe bumper, nummerplaat, motorkap... gratis en voor niets gekregen hebben. :D Een zeer aangename verassing, vooral als je weet dat er al wat schade was aan de motorkap.
(kiezels e.d. :r )

Een geluk bij een ongeluk :)
opzich wel, alleen mag je hopen dat ze álle kapotte dingen hebben vervangen, en niet alleen de uiterlijke dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
SnowDude schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:05:
[...]
Alle uni-lakken van Toyota hebben dit probleem, zeker de 3E5 lak (rood) is een van de slechtere lakken. Veel onderhoud en veel poetsen helpt maar op de lange termijn verkleuren ze allemaal.

Als je een Toyota wilt let er dan op dat je er een met metalic lak koopt want die verkleuren veel minder. Ik heb een paar weken geleden een Celica gekocht (Als het weer wat mooier weer is zal ik wel wat foto's posten) en ik heb bewust alle rode genegeerd.
Ik merk bij mijn Celica met 3P0 (Absolutely Red) lak tot nu toe weinig van verkleuring alleen de achterspoiler en skirts hebben er wat last van maar daar zit dan ook geen blanke laklaag op. Wel vind ik de lak erg steenslaggevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

kwiebus schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:19:
[...]
Ik merk bij mijn Celica met 3P0 (Absolutely Red) lak tot nu toe weinig van verkleuring alleen de achterspoiler en skirts hebben er wat last van maar daar zit dan ook geen blanke laklaag op. Wel vind ik de lak erg steenslaggevoelig.
Dat heb ik ook, voor op de bumper (plastic) zie je erg duidelijk de gevolgen van steenslag.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
@ Fietsbel: Heb je mijn dm niet ontvangen of ben je zelf bezig met een nieuwe lay-out voor het Toyota (en misschien Lexus) topic? Dan heb jij voorrang uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gaat het Toyota en het Lexus topic gemerged worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:17:
Gaat het Toyota en het Lexus topic gemerged worden dan?
Weet ik niet, maar ik heb Lexus en Toyota samen gedaan (omdat ik niet veel Lexus tref in het show je auto topic) maar ze hebben wel een eigen frame met daarin o.a. hun modellen. Ben alleen niet tevreden over het geschiedenis stukje over Lexus, beetje marketing achtig, wou liever een samenvatting vertalen uit wikipedia.

[ Voor 25% gewijzigd door D. Ninjai op 13-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Laatst online: 19:28

johnwoo

3S-GTE

Toyota en Lexus hebben natuurlijk veel overlap in de modellen... van de andere kant, straks willen de Daihatsu boys er ook nog bij :+

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
johnwoo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:
Toyota en Lexus hebben natuurlijk veel overlap in de modellen... van de andere kant, straks willen de Daihatsu boys er ook nog bij :+
Mja, dan zie je de afbeeldingen van de modellen maar voor de helft gezien Toyota er ook iets van 50% bezit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
kvind dat scion er dan ook bij moet :p
(niet dat je daar in nl iets mee kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:24:
kvind dat scion er dan ook bij moet :p
(niet dat je daar in nl iets mee kan)
Ja, dan dus daihatsu ook...
Zullen sowieso meer scions als daihatsu in nederland komen, en het is ook ongeveer toyota :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat ze de Scion Tc vlug naar hier halen !

Afbeeldingslocatie: http://tyt.tnpv.net/Image/2007/01/TYT2007010397254_PV.jpg

Lexus IS200 anyone ?

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 13-04-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Grrrrrene schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:51:
Zou dat gasverhaal met Toyota ook niet iets te maken kunnen hebben met het feit (?) dat er in Japan bijna niemand op gas rijdt? Ik weet het niet hoor, maar dat zou het kunnen zijn natuurlijk. Feit blijft dat gas je onderhoudskosten wat verhoogt, tenminste... dat hoor ik altijd van gasrijders...

Maar verder heb je wel gelijk denk ik, hoewel ik eigenlijk nog nooit in een moderne Toyota heb gezeten :) Ook op Corollaforum klagen Corolla E12 rijders er wel 's over dat Toyota Toyota niet meer is. De E10, mijn model dus, was zo'n beetje het hoogtepunt wat betrouwbaarheid betreft, daarna is het langzaam bergafwaards gegaan door de enorm toegenomen verkoopaantallen. Vroegah wilde niemand gezien worden in een Japanner, tegenwoordig kijkt niemand daar meer vreemd van op.
Mitsubishi vinden ze gas prima, leveren ze nu voor 1000 euro d'r bij z'n installatie, ook in het 2.0 blok dat zijn oorsprong vond in galants uit 1993 (qua kop, onderblok gaat nog langer mee :+ ) kunnen nog prima omgebouwd worden (m'n ouders laten er nu in eentje een tank zetten)
dus dat is niet echt een argument, helemaal gezien Mitsubishi pas onlangs het begrip 'diesel' weer heeft uitgevonden (naja bij VW vandaan dan :+ )

zonde overigens dat een vorig model IS niet op gas kan, anders hadden m'n ouders heeeeel misschien zo eentje gekocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GoldenSample schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:03:
Mitsubishi vinden ze gas prima, leveren ze nu voor 1000 euro d'r bij z'n installatie, ook in het 2.0 blok dat zijn oorsprong vond in galants uit 1993 (qua kop, onderblok gaat nog langer mee :+ ) kunnen nog prima omgebouwd worden (m'n ouders laten er nu in eentje een tank zetten)
dus dat is niet echt een argument, helemaal gezien Mitsubishi pas onlangs het begrip 'diesel' weer heeft uitgevonden (naja bij VW vandaan dan :+ )

zonde overigens dat een vorig model IS niet op gas kan, anders hadden m'n ouders heeeeel misschien zo eentje gekocht :)
^^ With stupid => Mijn pappie rijdt in een LPG powered Mitsubishi :Y)

Afgezien van wat gepruts van het bedrijf dat de LPG heeft ingebouwd en de vorige eigenaar en de dealer waar de vorige eigenaar naartoe ging werkt het prima en heeft absoluut geen nadelen of wat dan ook nadat mijn pa alles heeft laten fixen door een fatsoenlijk bedrijf hier in de buurt :)

Wat betreft Diesels : Indien het geen vrachtwagen is mogen ze allemaal van mij afgeschoten worden :+

Echt zoo irritant :

"Hey kijk een gloednieuwe/leuke Alfa/BMW/Mazda/Toyota/Volvo :o Ow wacht ... het is een Diesel }:| "

Zucht ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:51:
[...]
Wat betreft Diesels : Indien het geen vrachtwagen is mogen ze allemaal van mij afgeschoten worden :+

Echt zoo irritant :

"Hey kijk een gloednieuwe/leuke Alfa/BMW/Mazda/Toyota/Volvo :o Ow wacht ... het is een Diesel }:| "

Zucht ...
Juist...

En vervolgens word je het snot voor de ogen gereden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Ik doe het maar hier. :P

Gefeliciteerd Lexus! *O*

Lexus LS 460 gekozen tot wereldauto van 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mooi mooi ! Gewoonweg om de illusie te doorprikken dat Duits de enige goede luxewagens zijn ! Oprotten met hun "mooie materialen" en "innovatieve technologien"... Degelijkheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 23:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi voor Lexus, maaruhhh... wie kan zo'n auto nou betalen? :/ ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

een straat verder bij mij heeft iemand de nieuwe LS weer besteld...

[ Voor 11% gewijzigd door beschuitfluiter op 17-04-2007 16:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

beschuitfluiter schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:50:
een straat verder bij mij heeft iemand de nieuwe LS weer besteld...
Kennis van me gaat binnenkort van een A8 (via een GS) naar een LS460...
Binnenkort een stukje scheuren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zat gisteren toevallig een review van de LS 460 President te lezen. Mijn god, wat een luxe zit daarop. Een van de dingen waar ik echt van stond te kijken was de airconditioning die de temperatuur in de auto in 4 zones kan verdelen. Goed, tot zover niks nieuws. Behalve dan dat de auto continu de lichaamstemperatuur van de inzittenden meet en eventueel de temperatuur aanpast als je het warm lijkt te krijgen of juist koud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben eruit, een LS460 is goedkoper dan een huis en meer luxe. Dat wordt em !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

vso schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:54:
[...]

ff pesten .. ik heb hem net besteld D4D business editie (luna uitvoering).. levertijd is wel ff :'( :'( :'( 3 maanden
Ik heb dus ook besteld, dezelfde uitvoering. D4D 2.0 Luna Business. Dus daar zit ook een navigatiesysteem in, maar wat ik mij nou afvraag is, waar ik een cd in kan duwen? Want er zit ook een cd / mp3 speler in, maar er zit standaard geen wisselaar in? Heeft iemand hier een idee?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

iemand ervaring met G&M verlagings setjes?
Kan er redelijk goedkoop een aankomen, maar wil niet alsnog een brasset er onder hebben...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G&M?

Waarom trek je geen eibach setje uit duitsland (ebay.de)... Kost geen reet daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35
koli-man schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:10:
[...]

Ik heb dus ook besteld, dezelfde uitvoering. D4D 2.0 Luna Business. Dus daar zit ook een navigatiesysteem in, maar wat ik mij nou afvraag is, waar ik een cd in kan duwen? Want er zit ook een cd / mp3 speler in, maar er zit standaard geen wisselaar in? Heeft iemand hier een idee?
True true (geen wisselaar), rechts boven heb je een knopje "open", waarna het touchscreen scherm open klapt en achter het scherm zijn 2 gleuven beschikbaar, de bovenste voor je muziek, de onderste voor de navigatie dvd. Wat heb jij voor levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Wisey schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:27:
[...]

True true (geen wisselaar), rechts boven heb je een knopje "open", waarna het touchscreen scherm open klapt en achter het scherm zijn 2 gleuven beschikbaar, de bovenste voor je muziek, de onderste voor de navigatie dvd. Wat heb jij voor levertijd?
Ah, ok...dat is wel goed geregeld dan.

Er is mij een ruwe schatting gegeven voor Juni (ik heb hem dus als Lease besteld) en bij de bevestiging van de leasemaatschappij is dus week 25 opgegeven als geschatte leverdatum.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
That's nice, hier komt een 1.6 luna business + parkeersensoren + ipod link eraan, maar ik vrees dat het juli wordt :) Deze week zou ik horen wanneer hij ingepland stond bij toyota jp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wisey schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:01:
That's nice, hier komt een 1.6 luna business + parkeersensoren + ipod link eraan, maar ik vrees dat het juli wordt :) Deze week zou ik horen wanneer hij ingepland stond bij toyota jp.
UK zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
Okey, pin me er even niet op vast, maar de eerste aurissen kwamen uit japan, ik weet idd niet zeker of het inmiddels al uit engeland komt. Als je serienummer van je auto met een J begint, dan komt hij uit japan, volgens mij was een U uit engeland, maar dat weet ik even niet meer zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wisey schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:13:
Okey, pin me er even niet op vast, maar de eerste aurissen kwamen uit japan, ik weet idd niet zeker of het inmiddels al uit engeland komt. Als je serienummer van je auto met een J begint, dan komt hij uit japan, volgens mij was een U uit engeland, maar dat weet ik even niet meer zeker..
Als het goed is wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46
Mijn eerste Landcruiser

Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/denemarken.jpg

Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/verbruik.jpg
Gebruikt ie ongeveer bij onderstaande snelheid (20,5L op 100KM = 1 op 4,8 ofzo)

Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/top.jpg
Helemaal flatout :) op de Duitse autobahn

Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/sneeuw.jpg
Sneeuw pret :D

Mijn 2e LC.
Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/ruziemetbambi.jpg
Ruzie met een overstekende Bambi, fatsoenlijk stuk vleesch trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://b2bweb.nl/images/Got/spoor.jpg
Vervolgens een aanvaring met een spoor biels. Hij rijdt als een trein deze auto maar dat was net iets te letterlijk ;)

Heb nu de 3e LC in 4 jaar tijd. 1e is met 250k op de teller weggegaan. De 2e was total loss na het spoor akkefietje en heb nu een exacte kopie van de 2e LC. Antraciet 3.0D4D 175pk 5versnellingen automaat. DX uitvoering.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tering, dik man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Dikke aanhangers+Vele KM'ers(gemiddeld 125.000 per jaar)=Dikke Auto=Toyota Landcruiser.

Leuke rekensom.

Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een kapot iets gehad wat niet door mij zelf veroorzaakt is. Dat verklaart een hoop. Zelfs op de banden die van fabriek af geleverd worden. Bridgestone Dueler rijdt ik 100.000km. Zijn ze ook echt op trouwens :)

Auto heeft echt 1 nadeel en dat is zijn verbruik. Ik rijdt gemiddeld 1 op 6 maja dat is dan ook in Duitsland. Ben 1x naar denemarken heen en weer geweest. Toen heb ik 9,8L op 100KM gehaald. Niet boven de 120 uitgeweest op een sprintje tegen een VW tourag na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Laatst online: 05-06 09:48
Vanwaar het duitse kentenken?

offtopic:
ik sta op jou site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
IKKE86 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:33:
Vanwaar het duitse kentenken?

offtopic:
ik sta op jou site :P
Bedrijf in Duitsland :) In Nederland zijn deze auto's bijna niet te betalen voor de gemiddelde Nederlander. Ook voor mij niet. Wegenbelasting en verzekering zijn schrikbarend hoog. Om over de aanschaf prijs nog maar niet te spreken.

Hoe bedoel je ik sta op jou site?

[ Voor 16% gewijzigd door Appie Heijn op 19-04-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Laatst online: 05-06 09:48
offtopic:
http://www.olderaast.com , tussen de fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Waar? :P Niet mijn website btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind trouwens dat we in een volgend topic ook van alle users een foto in de startpost moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Toyota de grootste autobouwer van de wereld

Dat krijg je ervan als je een imago hebt van haast onverwoestbare wagens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
D. Ninjai schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:20:
Toyota de grootste autobouwer van de wereld

Dat krijg je ervan als je een imago hebt van haast onverwoestbare wagens. :P
Het was al een tijdje spannend maar in het eerste kwartaal van dit jaar is Toyota General Motors gepasseerd als grootste autobouwer ter wereld.

Toyota heeft in het eerste kwartaal van 2007 2,348 miljoen auto’s verkocht. Dat is negen procent meer dan vorig jaar. General Motors, het Amerikaanse concern dat al sinds jaar en dag de grootste van de wereld is, wordt daarmee van zijn troon gestoten. Daar rolden in de eerste drie maanden van dit jaar 2,26 auto’s van de band.
Dat zijn wel heel weinig auto's :+
In het boekjaar 2006 – 2007, dat in maart is afgesloten blijkt dat de afzet van Toyota, Daihatsu en Hino – de merken die onder de Toyota-vlag vallen, met negen procent is gestegen tot 9,01 miljoen auto’s. Toyota heeft in de eerste drie maanden van dit jaar 2,07 miljoen auto’s verkocht; in het gehele afgesloten boekjaar waren dat er 8,09 miljoen.
Hino ken ik dan weer niet, Lexus wel. En Scion. En ik geloof dat Subaru ook nog iets met Toyota te maken had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:36:
[...]

[...]

Dat zijn wel heel weinig auto's :+

[...]

Hino ken ik dan weer niet, Lexus wel. En Scion. En ik geloof dat Subaru ook nog iets met Toyota te maken had?
Hino maakt bussen en trucks... Deden ook mee aan Dakar...

Toyota heeft voor zover ik weet iets van 10-15% van de Subaru-aandelen in handen... Dacht dat ze het GM deel hebben overgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

die scion coupe is echt te vet ja

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
de specs zijn ook wel erg nice als ik het zo lees, maar lijkt me voor de amerikaanse markt gemaakt;
More power - that's what you wanted from us. So we took that to our team of engineers and came back with a 2.4-liter dual overhead cam (DOHC) 16-valve EFI with Variable Valve Timing with Intelligence (VVT-i) technology. This - plus a compression ration of 9.6:1 - produce 161 hp @ 6,000 rpm and a hefty 162 lb.-ft. @ 4,000 rpm.
Qua design lijkt ie heel veel op de oude Paseo moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo, ik rijdt ook toyota, namelijk een starletje uit 95. Prima bakkie! heb er nu 10K in gereden afgelopen half jaar (119K op de teller nu). Ik bedacht me net opeens: kan dat ding ook op gas lopen? Weet iemand zo of die starletjes om te bouwen zijn naar gas?

b.v.d.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan wel, maar denk je dat dat nu nog rendabel is? Fatsoenlijke gas-installatie kost je ook zo 3k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nu nog gas inbouwen is idd zonde. Het kan prima, ik heb al verhalen gehoord van mensen die een half miljoen kilometer hebben gereden met hun Toyota op gas, was wel een Corolla uit dezelfde tijd, maar goed... Techniek is hetzelfde. Houd er maar vast rekening mee dat de onderhoudskosten flink omhoog gaan met gas...

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 28-04-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Ja, ik zag op internet idd dat het minimaal al 1800,- kost om in te laten bouwen. Dan zou ik eerst 2 jaar 25K moeten rijden om dat er uit te halen. Aangezien ik nog max 2 jaar met deze auto verder wil is het geen optie. Ik dacht voor max 800,- wel klaar te zijn :+

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Grrrrrene schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:14:Houd er maar vast rekening mee dat de onderhoudskosten flink omhoog gaan met gas...
Wil niet lullig doen, maar ik vind dit echt zo'n rare opmerking altijd als het over LPG gaat ... volgens mij echt iets van vroeger toen er nog geen LPI G3 installaties waren enzo :)

Op Gas rijden brengt echt geen extra kosten met zich mee hoor. Mijn pa rijdt al aardig wat jaartjes op Gas en vergeleken met die auto die hij ervoor had die alleen op Benzine reed is er eigenlijk bijna geen verschil wat dat betreft.

Mocht je er anders over denken onderbouw dat dan a.u.b. ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:51
Die onderdelen van die G3 installatie slijten ook hoor, dus dat moet je op een gegeven moment ook gaan vervangen (verdampers, slangen, etc)... Dan heb je dus meer onderhoudskosten...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

LPG brandt ook wat heter dan benzine, dus zuigerringen en kleppen hebben ook wat meer te lijden. Nou zal dat op een heel autoleven misschien niet zoveel zijn, maar gemiddeld genomen brengt LPG meer onderhoud met zich mee.

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is dan denk ik meer over een bepaalde LANGE periode dan echt onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 18:14

MBV

nero355 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:28:
[...]

Wil niet lullig doen, maar ik vind dit echt zo'n rare opmerking altijd als het over LPG gaat ... volgens mij echt iets van vroeger toen er nog geen LPI G3 installaties waren enzo :)

Op Gas rijden brengt echt geen extra kosten met zich mee hoor. Mijn pa rijdt al aardig wat jaartjes op Gas en vergeleken met die auto die hij ervoor had die alleen op Benzine reed is er eigenlijk bijna geen verschil wat dat betreft.

Mocht je er anders over denken onderbouw dat dan a.u.b. ;)
Mijn vader had een Renault Espace (vorig model, bouwjaar ongeveer 2000, de 2.0 8v), waar een mooie G3 in is gezet. Aan het eind van zijn lease-termijn was die motor helemaal versleten, kleppen konden niet meer verder gesteld worden. Daar zat dus al na 150.000 km een motorrevisie in... Daarnaast was het elke 3 maanden naar de garage om de kleppen te stellen, terwijl er een systeem in zat waardoor dat normaal niet hoefde. Misschien kwam dat doordat hij standaard 140 reed, wat een vrij zware belasting voor die motor was, maar op benzine was dat niet zo geweest.

Het hoef niet perse fout te gaan, maar afhankelijk van je type auto/motor is het zeker geen fabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MBV schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:30:
Mijn vader had een Renault Espace (vorig model, bouwjaar ongeveer 2000, de 2.0 8v), waar een mooie G3 in is gezet. Aan het eind van zijn lease-termijn was die motor helemaal versleten, kleppen konden niet meer verder gesteld worden. Daar zat dus al na 150.000 km een motorrevisie in... Daarnaast was het elke 3 maanden naar de garage om de kleppen te stellen, terwijl er een systeem in zat waardoor dat normaal niet hoefde. Misschien kwam dat doordat hij standaard 140 reed, wat een vrij zware belasting voor die motor was, maar op benzine was dat niet zo geweest.

Het hoef niet perse fout te gaan, maar afhankelijk van je type auto/motor is het zeker geen fabeltje!
Eerlijk gezegd denk ik dat je vader problemen had omdat het een Franse wagen was... klinkt lullig, maar de LPG specialist hier in de buurt heeft mijn pa verteld dat hij op alle Franse en Italiaanse auto's gewoon simpelweg WEIGERT om LPG te installeren :o

Als een klant het dan toch wil laat die ze doodleuk een contractje ondertekenen dat zijn bedrijf niet verantwoordelijk is als er iets misgaat !!

Sinds er mensen vanuit heel Nederland bij die gast komen als ze echt serieuze problemen hebben neem ik aan dat hij wel weet waarover hij praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mwoah, ik denk dat het eraan ligt dat het een franse wagen met te weinig vermogen was. In frankrijk een taxi-chauffeur (toen we daar vastzaten met een kapotte uitlaat) gesproken die ook een Espace op gas had, maar dan de 16v versie (en 4x4, die je in NL niet hebt). Hij had er nooit problemen mee. Hij reed trouwens wel elke 3 tankbeurten zijn benzinetank leeg, dat kon ook wel eens wat helpen.

Maar terug naar Toyota: waar zijn de leuke projectjes van gasnaald & co gebleven?

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 02-05-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Vanochtend is weer een onderdeeltje van m'n projectje thuisbezorgd ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f181f4e38a022feff20b9a923c85ddb0/full.jpg

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnwoo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:23:
Vanochtend is weer een onderdeeltje van m'n projectje thuisbezorgd ;)

[afbeelding]
VET!!! Het wordt een stoomboot? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Hij fluit wel als je gas geeft :+

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MBV schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:20:
Mwoah, ik denk dat het eraan ligt dat het een franse wagen met te weinig vermogen was. In frankrijk een taxi-chauffeur (toen we daar vastzaten met een kapotte uitlaat) gesproken die ook een Espace op gas had, maar dan de 16v versie (en 4x4, die je in NL niet hebt). Hij had er nooit problemen mee. Hij reed trouwens wel elke 3 tankbeurten zijn benzinetank leeg, dat kon ook wel eens wat helpen.
Minimaal 1 keer per week paar kilometer op benzine rijden is inderdaad erg belangrijk voor de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

nero355 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:00:
[...]

Minimaal 1 keer per week paar kilometer op benzine rijden is inderdaad erg belangrijk voor de motor :)
Je bedoelt gewoon dat je af en toe koud moet starten :? De eerste paar kilometers rijd je vizw toch al op benzine, dus dat zit wel snor. Je hebt nu ook speciale injectie-setjes die een bepaalde vloeistof injecteren (wie had hier ook al weer die BMW 5 station op gas?), om je kleppen te smeren en koelen. Dat zou de slijtage flink moeten indammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MBV schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:34:
Je bedoelt gewoon dat je af en toe koud moet starten :? De eerste paar kilometers rijd je vizw toch al op benzine, dus dat zit wel snor. Je hebt nu ook speciale injectie-setjes die een bepaalde vloeistof injecteren (wie had hier ook al weer die BMW 5 station op gas?), om je kleppen te smeren en koelen. Dat zou de slijtage flink moeten indammen :)
Nee bedoel echt 10 kilometer ofzo rijden op benzine. In ieder geval een (half)uurtje ofzo op een vaste dag elke week :)
Niet te kort zeg maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

koli-man schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:42:
[...]

Ah, ok...dat is wel goed geregeld dan.

Er is mij een ruwe schatting gegeven voor Juni (ik heb hem dus als Lease besteld) en bij de bevestiging van de leasemaatschappij is dus week 25 opgegeven als geschatte leverdatum.
Nou, de levertijd is een heel erg ruwe schatting.
Ik kreeg 2 weken geleden een mailtje van de dealer dat half mei waarschijnlijk de leverdatum zou zijn. Vandaag gebeld dat ik komende dinsdag hem dus kan gaan ophalen. Of de Auris loopt als model niet zo goed, of ze geven extra een lange levertijd op, zodat het altijd mee kan vallen...

btw: er zit een navi- systeem erin met Europa, maar ik heb ook eerder gelezen in dit topic dat kroatie er niet bij zou zitten. Nou ga ik komende zomer naar schotland en misschien weet iemand hier of die er wel bij zit? Of dat ik daarvoor een extra dvd moet zien te bemachtigen / kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

koli-man schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:35:
[...]

Nou, de levertijd is een heel erg ruwe schatting.
Ik kreeg 2 weken geleden een mailtje van de dealer dat half mei waarschijnlijk de leverdatum zou zijn. Vandaag gebeld dat ik komende dinsdag hem dus kan gaan ophalen. Of de Auris loopt als model niet zo goed, of ze geven extra een lange levertijd op, zodat het altijd mee kan vallen...

btw: er zit een navi- systeem erin met Europa, maar ik heb ook eerder gelezen in dit topic dat kroatie er niet bij zou zitten. Nou ga ik komende zomer naar schotland en misschien weet iemand hier of die er wel bij zit? Of dat ik daarvoor een extra dvd moet zien te bemachtigen / kopen?
-normaal gesproken- zit schotland daar wel bij ja... Probleem is dat oost europa nog niet -volledig- in kaart gebracht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 00:15

Peetman

Tjah....

* Kick *

* Peetman heeft ook weer een Toyota. Na eerst een Avensis uit '96 te hebben gereden en tussendoor een Ford Ka heb ik nu een Toyota Corolla uit 2002:

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07233/CorollaVoor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07233/CorollaAchter.jpg

Het is de 1.6 Sol uitvoering met 58000 op de teller. Nu nog binnenkort een iPod carkit kopen en dan is de auto wat mij betreft compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 15:22
Peetman schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:41:
* Kick *

* Peetman heeft ook weer een Toyota. Na eerst een Avensis uit '96 te hebben gereden en tussendoor een Ford Ka heb ik nu een Toyota Corolla uit 2002:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is de 1.6 Sol uitvoering met 58000 op de teller. Nu nog binnenkort een iPod carkit kopen en dan is de auto wat mij betreft compleet.
de Ipod carkit, is dat alleen beschikbaar voor het "oude" model? voor zover ik weet, zei de verkoper dat het niet aan te sluiten was op het huidige yaris model. wat ik érg jammer vind..

btw, mijn auto is inmiddels 3 maanden en 4 dagen oud, met bijna 14K op de teller :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 00:15

Peetman

Tjah....

BootVluchteling schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:09:
[...]

de Ipod carkit, is dat alleen beschikbaar voor het "oude" model? voor zover ik weet, zei de verkoper dat het niet aan te sluiten was op het huidige yaris model. wat ik érg jammer vind..

btw, mijn auto is inmiddels 3 maanden en 4 dagen oud, met bijna 14K op de teller :o
Binnenkort komt Toyota zelf ook met een carkit voor een iPod, misschien dat het daarmee wel zonder meer kan. Ik begreep van de site van Dension dat de nieuwe headunits (vanaf 2004) een andere pin indeling hebben voor de cd-wisselaar. Bij een aantal websites die de Dension aanbieden kan je selecteren wat voor pin-configuratie je nodig hebt. Ze sturen dan de juiste naar je op.

Bij de volgende shop kan je de pin config selecteren: http://www.ipodcarkitdire...Pod_Ice_Link_Plus_Adapter
Pagina: 1 ... 7 ... 164 Laatste