Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste
Acties:
  • 1.017.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Denman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Technisch zal er niet veel anders zijn dan de station variant. Zoals ik eerder in dit topic zei heb ik na 7 jaar alleen regulier onderhoud en 6 bandjes gehad, dus vooralsnog weer een prima betrouwbaar model.
Ook zuinig; ik haal er met redelijk gemak 1 op 19 / 1 op 20 mee. Omdat de hatchback iets lichter is zijn de verbruikscijfers wellicht nog iets beter.

Wel heeft de hatchback een kortere wielbasis, waardoor de ruimte op de achterbank krapper is dan bij de station. Iets om rekening mee te houden indien je vaker personen mee neemt op de achterbank.

Het enige echte nadeel wat ik kan noemen bij de 2.0 is dat ie bij koud/vochtig weer nogal pluimt bij flink accelereren. Dat doet een beetje af aan de ervaring. Het is verder niks technisch ernstigs, maar voelt ook niet helemaal "Toyota" aan en witte pluimen rook passen imho ook niet echt bij een "groene" hybride :P
Ik durf niet te zeggen of de hatchback dat ook doet, maar ik vermoed van wel. Vanaf de lente en dus stijgende temperaturen eigenlijk nooit meer last van.
@TheBrut3
Zelf 50k km gemaakt in TS 1.8 en 2.0 en onderschrijf helemaal wat Denman hier zegt. Heb de 2.0 hatchback ook proefgereden en onderschrijf de kortere wielbasis en gevoel (had 2 mensen mee).

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste