Mooie auto, dank.beyazz06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:48:
[...]
Heb je deze gezien?
https://link.marktplaats.nl/m1933055087?
Alleen krijg ik witte bekleding er hier niet doorheen

Mooie auto, dank.beyazz06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:48:
[...]
Heb je deze gezien?
https://link.marktplaats.nl/m1933055087?
[ Voor 8% gewijzigd door Ruben279 op 18-01-2023 15:12 ]
Nou het gekke is dat hij wel tussentijds nog eens geïmporteerd is.... Alarmbel?ebis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:41:
[...]
Voor zover ik kan zien betreft het een origineel in Nederland geleverde auto. Ik zie nergens een melding staan dat de auto geïmporteerd is en als ik kijk naar de data van de eerste APK keuring dan past dat bij een in Nederland geleverde auto.
Je bedoelt dat hij in het bezit is geweest van een importeur.Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Nou het gekke is dat hij wel tussentijds nog eens geïmporteerd is.... Alarmbel?
Als het bij jou een alarmbel laat gaan, zou ik het gewoon niet doen.Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Nou het gekke is dat hij wel tussentijds nog eens geïmporteerd is.... Alarmbel?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Als ik kijk naar de opties ed, dan zou mijn keuze zijn (even voor het gemak de kleuren:Ruben279 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:09:
[...]
Mooie auto, dank.
Alleen krijg ik witte bekleding er hier niet doorheen
![]() | ![]() |
Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Zag iets met een importeur en dacht huh..Rudolfus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:01:
[...]
Je bedoelt dat hij in het bezit is geweest van een importeur.
Om geïmporteerd te worden moet hij eerst geëxporteerd worden...
Om maar even een eind te maken aan de discussie of het nu wel of geen importauto is: kijk op https://ovi.rdw.nl/Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:02:
[...]
Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Zag iets met een importeur en dacht huh..
Het is dat de auto er erg netjes en verzorgd uitziet aan de binnen en buitenkant. De verkoper liegt er ook niet om qua recensies op google. Bedankt allemaal ik zal er nog eens goed over nadenken.
Die eerste heeft geen LED-koplampen en panoramadak, vooral de LED-koplampen vind ik een flinke verbetering t.o.v. de standaard halogeenlampen, veel meer lichtopbrengst en dus beter zicht. Kun je zien aan het ontbreken van stelwieltje linksonder bij het dashboard, bij de LED-koplampen is de hoogteverstelling namelijk automatisch (sensor op achteras). Ik rijd een Lease Pro die verder bijna gelijk is aan die eerste auto, ik heb er alleen ook nog een panoramadak in zitten (leuk voor passagiers achterin + veel meer licht in de auto)Ruben279 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:11:
Heb nu wel twee andere op het lijstje gezet:
1. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/toyota/m1928498863-toyota-auris-touring-sports-1-8-hybrid-executive-parkeerca
2. https://occasions.toyota-autovanderlinde.nl/auto/919353865
Volgens mij beide wel nette wagens, wil er eind van de week even langs.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2023 07:50 ]
Dat is niet altijd zo.MooDyBLueS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:34:
[...]
Om maar even een eind te maken aan de discussie of het nu wel of geen importauto is: kijk op https://ovi.rdw.nl/
Voer daar het kenteken in, als dit niet in de advertentie staat dan vraag je hem even op, en check onder het kopje "Vervaldata en historie" de volgende twee data:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland
- Datum eerste toelating
Bij een origineel Nederlandse auto zijn deze altijd 100% identiek aan elkaar. Bijv. 19-01-2012.
Bij een importauto is de datum eerste toelating bijv. 19-01-2012 en datum eerste tenaamstelling in Nederland een periode later, bijv. 03-08-2013.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Goed punt, in dat geval is het wel goed om dit te checken met de importeur/dealer. Maar het zal niet veel voorkomen lijkt mij, want bedrijven houden niet van auto's (lange tijd) op voorraad houden.Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:57:
[...]
Dat is niet altijd zo.
Onze auto is een Nederlandse auto, nooit geimporteerd geweest maar hij is pas 3 jaar later op naam gezet.
Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 31-01-2020
Datum eerste toelating: 28-02-2017
Datum inschrijving voertuig in Nederland: 21-05-2019
Hij heeft pas in 2019 een eigen kenteken gekregen en in 2020 hebben wij hem gekocht. Ik vermoed dat hij eerst 2 jaar in de showroom heeft gestaan, en pas daarna een kenteken heeft gekregen en toen als demo auto is gebruikt (komt van een Toyota garage).
Ik heb regelmatig met andere auto's mogen rijden die LED verlichting hebben, en dat is echt heel erg fijn.ThinkPad schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:38:
[...]
Die eerste heeft geen LED-koplampen en panoramadak, vooral de LED-koplampen vind ik een flinke verbetering t.o.v. de standaard halogeenlampen, veel meer lichtopbrengst en dus beter zicht.
[ Voor 2% gewijzigd door Ruben279 op 19-01-2023 21:30 . Reden: Link vergeten ]
Ik ben blij dat het niet mag; je krijgt dan van idioten die zelf aan de slag gaan en dan niet snappen hoe het licht beeld werkt en denken hoe feller hoe beter. Vervolgens wordt iedereen verblind. Ik vind het nu al dat sommige auto's te felle lampen fabriek-af hebben. De licht sterkte wordt volgens mij niet meegenomen bij een APK.Ruben279 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:29:
[...]
Eigenlijk wel belachelijk dat wij in NL niet achteraf LED-verlichting mogen inbouwen.
Ik heb zelf led ingebouwd in de Toyota Auris Touring Sport.Stonehawk schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:56:
[...]
Ik ben blij dat het niet mag; je krijgt dan van idioten die zelf aan de slag gaan en dan niet snappen hoe het licht beeld werkt en denken hoe feller hoe beter. Vervolgens wordt iedereen verblind. Ik vind het nu al dat sommige auto's te felle lampen fabriek-af hebben. De licht sterkte wordt volgens mij niet meegenomen bij een APK.
Om eerlijk te zijn geldt dat voor alles qua verlichting. Een halogeenlamp die na een botsing omhoog schijnt is ook irritant voor de tegenligger en een 6.000 lm Aliexpress fietsvoorlicht is ook eerder gevaarlijk dan nuttig.thespeed schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:30:
[...]
LED verlichting kan erg vervelend zijn als het slecht afgesteld is, of dat wanneer er slechte lampen gebruikt zijn.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Terugroepactie wordt altijd gewoon bij de dealer uitgevoerd. Zou geen reden kunnen bedenken waarom de auto daarvoor naar de importeur hoeft, en helemaal al niet waarom die hem zou registeren.Stonehawk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:37:
[...]
De registratie bij een importeur zou misschien ook vanwege de terugroepactie kunnen zijn, maar dat is pure speculatie van mijn kant.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Importeren is een eenvoudig klusje waar even wat tijd in gaat zitten maar wat je prima zelf kan doen. DASimport heb ik een paar jaar geleden ook gebruikt voor mijn eerste keer. Die gaven me toen het bankrekeningnummer van de verkeerde garage waar ik toen mijn 33k naar heb overgeboekt. Mogelijk dat ze hun administratie nu beter op orde hebben? Maar ze vragen in ieder geval veel geld voor een leuk klusje dat goed zelf te doen is.Ruben279 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:16:
Vandaag even in de Auris Touring gereden, maar dat bevalt erg goed!
Er is best fors verloop in die auto's, waardoor helaas de auto die ik op het oog had al verkocht bleek te zijn.
Best lastig om een auto te vinden die aan de opties voldoen en ook nog een beetje binnen het beoogde budget zitten én niet binnen een paar dagen verkocht is na plaatsing
Als ik op de buitenlandse autosites kijk (met name Duitsland) staan daar ook wel mooie wagens voor minder geld.
Ja dan moet het importeren nog even gebeuren. Morgen even langs bij de vaste garagist, kijken of die iets wil/kan doen. Anders zijn er nog wel toko's als DASimport of een andere bemiddelaar.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Lijkt er wel op zo inderdaad.vangoghnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:35:
Vandaag op de snelweg de Corolla cross zien rijden. En ik dacht gelijk he er hangt wat los onder die auto. Blijkt het de uitlaatpijp te zijn. Ik zag dit ook al eens op plaatjes naar voren komen en het hoort zo blijkbaar. Kan iemand die er een heeft dit bevestigen? Is toch geen gezicht.
Klopt!vangoghnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:35:
Vandaag op de snelweg de Corolla cross zien rijden. En ik dacht gelijk he er hangt wat los onder die auto. Blijkt het de uitlaatpijp te zijn. Ik zag dit ook al eens op plaatjes naar voren komen en het hoort zo blijkbaar. Kan iemand die er een heeft dit bevestigen? Is toch geen gezicht.
[ Voor 57% gewijzigd door Thasaidon op 23-01-2023 14:16 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Vriend van mij rijdt net als ik ook in een Auris TS. Hij heeft de halogeenlampen vervangen door een setje Philips Ultinon (via Amazon DE). Hij heeft een stuk meer licht nu. Maar het lichtbeeld van mijn OEM LED-koplampen is nog steeds beter: strakkere lijn van het lichtbeeld en ook nog iets meer lichtopbrengst. Ik had ook het idee dat zijn lichtbeeld wat afboog naar beneden toe aan de zijkanten. Bij mij schijnt het rechts meer omhoog, verkeersborden lichten ook goed op in het donker.thespeed schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Ik ben wel benieuwd in hoeverre een koplamp waar vanuit de fabriek led opzit het doet ten
opzichte van een halogeen koplamp met lenzen en dan led lampen.
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2023 09:16 ]
Is de veerwegbegrenzerRuben279 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:
[...]
Lijkt er wel op zo inderdaad.
[Afbeelding]
Ik zal er eens op letten, maar vind het er zo op foto al niet mooi uit zien iig.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 31-01-2023 17:57 ]
Voor het 2022 2.0 Hybrid model kan ik inderdaad bevestigen dat dit niet zo is, de lijntjes zijn statisch.replica17 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:22:
Kan iemand mij vertellen of de 2023 Corolla Touring Sports 2.0 "predictive parking lines" heeft. Oftewel bij de achteruitrijcamera draaien de lijnen op basis van draaiing van het stuur?
Zelfs de dealer kon mij geen antwoord geven of het 2023 model dit doet. Het 2022 model doet het iig niet.
Sterker nog, dat is typisch Toyota.. Door de jaren heen zijn er meerdere modellen waarbij de pijp zo ziet hangen.vangoghnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:35:
Het verbaast me te lezen dat dat niet op nieuwere Toyota's zit. Mijn RAV4 uit 2016 heeft het wel.Ruben279 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:50:
Afaik doet Toyota dat niet of nauwelijks heb ik het idee…
Ik had een Toyota Mark X (Camry in Amerika) uit 2013 en deze had het ook standaard. Niet eens een hoog trim level... het is geen dealbreaker maar veel auto's hebben het al jaren. Heb de hoop dat het erop zit aangezien het multimediasysteem is aangepakt.Tarax schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:50:
[...]
Het verbaast me te lezen dat dat niet op nieuwere Toyota's zit. Mijn RAV4 uit 2016 heeft het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door replica17 op 01-02-2023 08:04 ]
De 2022 Corolla Cross (First Edition) heeft deze lijnen wél.Ruben279 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:50:
Afaik doet Toyota dat niet of nauwelijks heb ik het idee…
Deze wel de bZ4X eens even uitproberen bij de lokale dealer, misschien dat het daar wel op zit. Laatst al even ingezeten bij een andere dealer waar ie al wel stond maar zonder camera heb je wel beperkt zicht was mijn eerste indruk.
De Camry schijnt de dynamische lijnen wel te hebben, dus misschien heeft het met lengte/zicht te maken? Geen idee wat de visie is, zn spannend systeem is het nou ook weer niet….
[ Voor 55% gewijzigd door Thasaidon op 01-02-2023 13:12 ]
Deze heeft hetzelfde nieuwe dashboard / multimediasysteem. Hoop doet levenThasaidon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:04:
[...]
De 2022 Corolla Cross (First Edition) heeft deze lijnen wél.
Maar heeft dus niets met zicht te maken.
Het zich in de Corolla Cross is veel beter dan in de Corolla TS Executive welke ik hiervoor had.
En die had de lijnen weer niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 01-02-2023 18:03 ]
€ 2000 al gauw: jij schuld of de andere partij? Toen mijn auto van achter aangereden werd, terwijl hij geparkeerd stond. Was het een schade van bijna € 2000 totaal.Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:51:
Helaas heb ik vandaag een kleine aanrijding gehad met mijn Toyota Aygo (bouwjaar 2010). De achterbumper is kapot en zal moeten worden vervangen. Heeft een van jullie enig idee welke kosten (materiaal, evt spuiten (hoop dat dat niet nodig is) en arbeidsuren) daarmee ongeveer gemoeid kunnen zijn?
[Afbeelding]
Laatste keer dat ik noemenswaardige schade aan de Lexus had heb ik wat offertes op laten maken via Fixico. Was uiteindelijk 3x zo goedkoop als de offerte van de garage waar de auto vandaan kwam. Die zouden alles vervangen ipv herstellen.Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:51:
Helaas heb ik vandaag een kleine aanrijding gehad met mijn Toyota Aygo (bouwjaar 2010). De achterbumper is kapot en zal moeten worden vervangen. Heeft een van jullie enig idee welke kosten (materiaal, evt spuiten (hoop dat dat niet nodig is) en arbeidsuren) daarmee ongeveer gemoeid kunnen zijn?
[Afbeelding]
Offertes van Fixico zijn niet altijd betrouwbaar: dat is soms echt natte vingerwerk die schattingen van hun. Ik had 1x waarvan ik dacht dat het een kras was, bleek het achteraf weg te poetsen te zijn.Shrien schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:01:
[...]
Laatste keer dat ik noemenswaardige schade aan de Lexus had heb ik wat offertes op laten maken via Fixico. Was uiteindelijk 3x zo goedkoop als de offerte van de garage waar de auto vandaan kwam. Die zouden alles vervangen ipv herstellen.
Oeff daar schrik ik van. De koopprijs van m’n auto was € 3.000,-… Ik meen dat het niet mijn schuld is, maar kan dat niet hard maken. Ik reed achteruit van de parkeerplaats af. Halverwege zie ik rechts een andere auto naar achteren rijden. Ik stop en toeter, maar de ander (grote auto met trekhaak) heeft mij helaas niet gezien en heeft de auto geraakt.Marco-Peters schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:55:
[...]
€ 2000 al gauw: jij schuld of de andere partij? Toen mijn auto van achter aangereden werd, terwijl hij geparkeerd stond. Was het een schade van bijna € 2000 totaal.
Dank voor het advies mbt Fixico. Ik heb m’n gegevens achtergelaten en ga morgen ook langs de garage/schadeherstel. Heel hard duimen dat het meevalt.Marco-Peters schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
[...]
Offertes van Fixico zijn niet altijd betrouwbaar: dat is soms echt natte vingerwerk die schattingen van hun. Ik had 1x waarvan ik dacht dat het een kras was, bleek het achteraf weg te poetsen te zijn.
Ondertussen had ik al offertes via Fixico gekregen, waarvan je achterover viel: ook niet onbelangrijk bij die bumper, of de schade beperkt gebleven is tot de bumper? Helaas zul je daarvoor wel echt langs een schadeherstelbedrijf moeten, om het vast te laten stellen.
Laat de verzekeringen het maar met elkaar uitvechten: zal wel 50/50 zijn. Een les voor de volgende keer, altijd achteruit inparkeren. Vooruit inparkeren is lekker makkelijk, echter als je dan eruit moet ben je overgeleverd aan de goedwil van andere automobilisten. Ik moet vaak genoeg op de rem, omdat iemand achteruit het vak uit komt rijden.Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
[...]
Oeff daar schrik ik van. De koopprijs van m’n auto was € 3.000,-… Ik meen dat het niet mijn schuld is, maar kan dat niet hard maken. Ik reed achteruit van de parkeerplaats af. Halverwege zie ik rechts een andere auto naar achteren rijden. Ik stop en toeter, maar de ander (grote auto met trekhaak) heeft mij helaas niet gezien en heeft de auto geraakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 01-02-2023 21:12 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit zou kunnen doen, maar ik ga zeker bij de garage navraag doen naar de mogelijkheden om een tweedehands bumper te plaatsenjack zomer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:18:
Ben je zelf een beetje handig?
Of bevriend met iemand die handig is?
2 dehands bumper 200 euro
Spuiten zwart (niet als kleur) 350 euro
Klein materiaal 200 euro?
Zelf doen?Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:25:
[...]
Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit zou kunnen doen, maar ik ga zeker bij de garage navraag doen naar de mogelijkheden om een tweedehands bumper te plaatsen
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ik dacht dat enkel de plug-in naar Nederland en België komt (Misschien zelfs Europa), en die is nog niet leverbaar.JoeB2C schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:31:
Iemand al enig idee van de prijzen en beschikbaarheid van de 2023 prius? Toyota zou daar oorspronkelijk in december mee komen maar ze lijken wel erg lang te wachten. In de VS zie ik prijzen tussen 30 en 40k USD..
Als jij achteruit reed een parkeerplaats af, ben je bezig met een bijzondere verrichting. Dan dien jij anderen voorrang te verlenen.Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
Oeff daar schrik ik van. De koopprijs van m’n auto was € 3.000,-… Ik meen dat het niet mijn schuld is, maar kan dat niet hard maken. Ik reed achteruit van de parkeerplaats af. Halverwege zie ik rechts een andere auto naar achteren rijden. Ik stop en toeter, maar de ander (grote auto met trekhaak) heeft mij helaas niet gezien en heeft de auto geraakt.
nee dat wist ik niet. Maar diesel tanken met de 2.4 mag ook niet...Spectre Wolf schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:04:
Weet je dat de 2.4 geen E10 mag tanken?
Hangt van je budget af en hoeveel ruimte je nodig hebt. Die 2,4 liter is niet extreem krachtig en wordt bij normaal gebruik niet zwaar belast: twee dingen die bijdragen aan een lange levensduur van de motor. Ik vind het positief lijken, ook door die beurt i.c.m. nieuwe bougies.Ruben279 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:26:
Is het ook niet verstandiger om voor een hybride te gaan? Een 2.4 benzine is voor NL toch eigenlijk ook niet nodig?
Minder slijtage, minder onderhoud, lagere kosten per kilometer, beter voor het milieu..
[ Voor 36% gewijzigd door Videopac op 02-02-2023 11:30 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wil alleen maar aangeven dat de 2.4 niet geschikt is voor E10 en je dus vast zit aan de duurdere benzine.badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]
nee dat wist ik niet. Maar diesel tanken met de 2.4 mag ook niet...
Geen idee. Mijn schoonvader heeft destijds zo’n 2,4 liter Avensis nieuw gehad. Deze motor zit ook in de Camry van destijds. Kijk anders even bij Autoweek naar gebruikersbeoordelingen van deze motor; wellicht zitten er mensen bij die er veel mee gereden hebben.badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:30:
@Ruben279 nee, in mijn geval is dat niet verstandiger, ik zoek namelijk een youngtimer stationwagon
@Videopac thanks! Wat voor kilometerstanden heb jij vernomen van dit blok?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ahhh OKSpectre Wolf schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:31:
[...]
Wil alleen maar aangeven dat de 2.4 niet geschikt is voor E10 en je dus vast zit aan de duurdere benzine.
Stiekem is dat een kul-argument, natuurlijk. Onderhoud op een auto met drie ton op de teller is jaarlijks nog niet bijna zoveel als afschrijving op een nieuwe auto.badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:30:
[...]
@Videopac ik heb de Autoweek-website ook even bekeken en gezien dat ze de 3ton wel kunnen halen. Daarna nemen de meeste mensen afscheid omdat het onderhoud te duur wordt.
Ik vind het wél een valide argument en kan helaas uit persoonlijke ervaring spreken. Juist bij moderne auto's kan een auto op leeftijd (electronische) problemen krijgen en dan kan het in de duizenden euro's lopen om het opgelost te krijgen. Wellcht dat het vroeger wel meer een gegeven was maar het gaan mijns inziens niet op voor de auto's die de afgelopen jaren van de band af komen.Bacchus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:42:
[...]
Stiekem is dat een kul-argument, natuurlijk. Onderhoud op een auto met drie ton op de teller is jaarlijks nog niet bijna zoveel als afschrijving op een nieuwe auto.
(Ok, door corona is de wereld wat anders maar de vraag is of dat permanent is of tijdelijk was.)
Ik heb er eentje gehad. Fijne auto. Ik kon zelf alleen niet wennen aan de zitpositie. Je zit wat 'hoog' voor een 'normale' auto. Sommige mensen vinden dat prettig, ik niet zo. Plus voor mij kon het stuur niet laag genoeg (ik zit graag laag, met de benen gestrekt en het stuur zo laag mogelijk en zo dicht mogelijk naar mij toe), Ik was overigens wel behoorlijk verwend met de auto die ik er voor had (Volvo S80..). Prestaties zijn OK, automaat is prima en betrouwbaar. Het is een vrij tam blok (163 pk uit een 2.4L is niet veel) maar ze zijn nog wel rap als je lekker doortrekt.badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:40:
Ik ben op zoek naar een tweedehands stationwagon. Eerder een Renault Megane en een Volvo V70 overwogen, maar zit nu ook aan Toyota te denken vanwege betrouwbaarheid en lagere onderhoudskosten.
Op het internet kom ik een Toyota Avensis tegen met een 2.4 VVTi-motor (benzine dus) met automaat.
Bouwjaar is 2004 en heeft 218.000 KM's op de teller.
Het laatste onderhoud was bij 205.000 km in mei 2022 (grote beurt en bougies vervangen).
Op de foto's ziet de auto er netjes uit en volgens het RDW heeft de auto 3 eigenaren gehad in zijn leven.
Echter de auto staat aan de andere kant van het land en wil het liefste niets voor niets op pad gaan.
Dus ik probeer me een beetje in te lezen en informatie in te winnen.
Mijn plan is er om 3-5 jaar mee te rijden, ik zal ongeveer 30.000 km per jaar rijden.
Hoe oud wordt deze Toyota met dit blok? Halen ze de 4 ton? of is het bij 3 ton wel klaar?
Nog andere adviezen om op te letten?
Ik kan de advertentie hier delen maar ik weet niet of dat gewaardeerd wordt...
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 07-02-2023 11:31 ]
Vaak bu'j te bang!
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Ik heb begrepen dat dit voor de verwarming van de batterij is, dat deze binnen een bepaalde temperatuur range moet liggen voor er elektrisch gereden kan worden.JeroenH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:
En een enkele keer (niet vaak, bij koud weer vaker heb ik het idee) start hij "zomaar" de benzinemotor, zonder dat ik iets doe waarvan ik weet dat de motor erdoor start, zoals gaspedaal diep indrukken, verwarming hoger zetten, enz.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Scheelt dat veel dan? Naar wat ik begrepen heb is alleen de bak onder de vloer een stuk kleiner. En daar leg je toch niet zo veel in. Voor mij was dat de rommelbak met paraplu en nooddriehoek en smerige wandelschoenen.JeroenH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:
De kleinere kofferruimte t.o.v. de niet-plugin versie is geen groot probleem gebleken.
Signatures zijn voor boomers.
Leuk om te lezen! Wij hebben 2 EV's en toch overwegen we eentje in te leveren voor zoiets als de nieuwe Prius PHEV.JeroenH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:
Vorige week hadden we onze plugin 2013 Prius een jaar, tijd om de tussenbalans op te maken natuurlijk. Ik houd de tankbeurten bij in Spritmonitor, en daar komt uit dat we over dat jaar gemiddeld 2,46L per 100km gereden hebben, over net geen 15.000 km.
Voordat ik de auto kocht heb ik er wat berekeningen op losgelaten, en de meerprijs van de plugin-versie zou financieel uit kunnen als ik 3L per 100km of beter zou rijden, dus dat is goed gelukt.
Ik weet alleen helaas niet goed hoeveel kWh er naast de benzine in is gegaan. Thuis meet ik het redelijk nauwkeurig, van het (incidentele) laden aan publieke laadpalen heb ik een keurig maandelijks overzichtje, maar op mijn werk laad ik aan een gewoon stopkontakt, en ik heb dus geen goed idee hoeveel kWh er daar geladen wordt. Oh well.
Behalve direct na aankoop de parkeersensoren vóór die het niet deden (onder garantie gerepareerd) heb ik geen enkel probleem gehad met de auto (afkloppen) en vind ik het een superfijne auto. De kleinere kofferruimte t.o.v. de niet-plugin versie is geen groot probleem gebleken. We hebben nog geen dakkoffer hoeven huren of kopen, waar ik vooraf rekening mee had gehouden.
Is het allemaal rozegeur en maneschijn? Niet helemaal, paar kleine dingetjes irriteren me wel. Dat de auto geen verwarming heeft als hij elektrisch rijdt is in dit jaargetijde gewoon onhandig. Het is of de benzinemotor starten, of in de kou zitten. Een verwarmde voorruit, al was het maar als optie, had in dit jaargetijde echt een mooie toevoeging geweest. Verwarmde voorstoelen zijn lekker, maar een verwarmd stuur had ik als bestuurder meer aan gehad - en de kinderen klagen dat zij geen verwarmde stoelen hebben (zijn gelukkig niet verwend of zo). Het is jammer dat volledig elektrisch rijden maar mogelijk is tot 92/93 km/u. Als dat 100 km/u was geweest had dat net wat comfortabeler geweest op de snelweg - al gaat de acculading er dan ook weer sneller doorheen, dat snap ik ook. Ik vind het uitzicht rondom niet briljant. De A-stijlen zijn dik en zitten dichtbij, waardoor je vooral in een linker bocht echt extra op voetgangers en fietsers moet letten die zich achter die stijl schuil kunnen houden. Achteruit houdt het uitzicht ook niet over (hoewel niet veel slechter dan mijn gen2 Prius), al maakt de camera dat gedeeltelijk wel goed. En een enkele keer (niet vaak, bij koud weer vaker heb ik het idee) start hij "zomaar" de benzinemotor, zonder dat ik iets doe waarvan ik weet dat de motor erdoor start, zoals gaspedaal diep indrukken, verwarming hoger zetten, enz.
Maar eerlijk is eerlijk, behalve die A-stijlen zijn het een beetje first-world problemsOverall is het een heel fijne, comfortabele, zuinige auto.
Wij gaan nog wel eens weekendjes weg, en ook de vakantie doen we meestal met de auto. In onze vorige Prius ging die bak daaronder helemaal vol met wat er maar in paste. Met zachte zaken is hij goed vol te stouwen hoorMaasluip schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:10:
Scheelt dat veel dan? Naar wat ik begrepen heb is alleen de bak onder de vloer een stuk kleiner. En daar leg je toch niet zo veel in. Voor mij was dat de rommelbak met paraplu en nooddriehoek en smerige wandelschoenen.
Heel leuk die gemiddelden van een Plugin-Hybride, maar ik heb begrepen dat stroom duurder is dan tanken. Wat interessant is: de gemiddelde kosten per km, waarbij je zowel de kosten voor tanken en opladen meerekent.JeroenH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:
Vorige week hadden we onze plugin 2013 Prius een jaar, tijd om de tussenbalans op te maken natuurlijk. Ik houd de tankbeurten bij in Spritmonitor, en daar komt uit dat we over dat jaar gemiddeld 2,46L per 100km gereden hebben, over net geen 15.000 km.
[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 07-02-2023 14:19 ]
Ik schat dat tweederde van de stroom voor de Prius uit onze eigen zonnepanelen komt. We hebben een licht jaaroverschot. Dus echt gratis kan ik het niet noemen, maar erg goedkoop is het wel. Naar schatting een kwart komt uit een stopkontakt op mijn werk, ook gratis.Marco-Peters schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:17:
maar ik heb begrepen dat stroom duurder is dan tanken.
Was dat de bak van het reservewiel dan? Daar had ik een reservewiel in liggenJeroenH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Wij gaan nog wel eens weekendjes weg, en ook de vakantie doen we meestal met de auto. In onze vorige Prius ging die bak daaronder helemaal vol met wat er maar in paste. Met zachte zaken is hij goed vol te stouwen hoor
Signatures zijn voor boomers.
Nee, die bak was de ruimte tussen het reservewiel, en de valse vloer van de laadruimte.Maasluip schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:33:
Was dat de bak van het reservewiel dan? Daar had ik een reservewiel in liggen
Ik bedoelde de plastic bak.
Als ik even vanuit mijn eigen perspectief spreek als iemand die alweer zo'n 2 jaar lang met 2 verschillende EV's rijdt, een met 64 kWh accu en een met vrij kleine 35 kWh accu, dan kan ik beginnen met eerst twee korte antwoorden.Marco-Peters schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Heel leuk die gemiddelden van een Plugin-Hybride, maar ik heb begrepen dat stroom duurder is dan tanken. Wat interessant is: de gemiddelde kosten per km, waarbij je zowel de kosten voor tanken en opladen meerekent.
Als een volle tank je € 50 kost en batterij volladen aan de publieke paal € 10 en je kunt dan 800km rijden, waarvan 100km electrische? Dan zit je op gemiddeld € 0,075 per km. Gratis laden is ja ook verleden tijd: volgens mij kun je bijvoorbeeld niet meer gratis laden bij de Lidl.
Sorry ik zie dat je daar zelf ook bewust van bent: ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Want de hoge kosten voor stroom houden mij tegen, om electrische of plugin hybride te gaan rijden. Benzine tanken is goedkoper namelijk.
situatie | jaarlijks | maandelijks |
EV thuis eigen laadpaal | € 1.126,50 | € 93,88 |
EV publiek laden | € 1.912,50 - 2.337,50 | € 159,38 - 194,79 |
EV snelladen | € 3.102,50 | € 258,54 |
C-HR Hybride tanken | € 2.368,42 | € 197,37 |
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Uit welk jaar komt de auto?GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 06:49:
Sinds kort ben ik eigenaar van een Corolla TS GR Sport Plus 2.0 hybride uit 2020. Mooie auto en rijdt erg conformtabel qua aandrijflijn en ophanging. Daarover ben ik erg te spreken. Het verbruik op de langere stukken is lekker laag, 5.6 op 100, maar op de korte stukken toch slecht. Ik denk vanwege de kou.
Maar ik heb wel wat problemen waaronder vocht in de auto. Met dit weer is de voorruit kletsnat van binnen. Tevens bevriest de boel aan de binnenkant bij deze vorst. Ook de zijruiten en achterruit worden vochtig. Er ligt niks vochtigs in de auto en we gaan er niet met natte jas in. Dus daar ligt het niet aan. Is dit een bekende kwaal misschien? Ik was al bij de dealer geweest maar die vonden geen lekkages.
Al genoeg lange ritten gemaakt sinds december dat de kachel de boel al lang droog zou moeten hebben. Bedankt voor het meedenken.Stonehawk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:24:
Misschien dat de auto voor vervoop een interieur reiniging heeft gehad. En dat vanwege de tijd van het jaar het vocht er nog niet goed is uitgetrokken.
Ik heb geen ervaring met jouw type auto, maar dit klinkt voor mij als een logische verklaring. Maar ja ik heb het dan ook zelf bedacht
Schijnt meer voor te komen, las er ook al wat over op een toyota forum. In onze Corolla TS uit 2019 ervaar ik vooral problemen met beslagen ruiten als het 's nachts heeft gevroren. De binnenkant bevries niet, maar wanneer ik de ruiten ga krabben beslaat de voorruit aan de binnenkant en die krijg ik zeer moeilijk weer ontwasemt. Kan zo 10 minuten duren voor ik kan gaan rijden, heel irritant. Vochtige achterruit kijk ik al niet eens meer van op. Rij grotendeels ritten van een uur met airco knop actief, temperatuur op 18.5 en geen natte spullen in de auto.GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 06:49:
Maar ik heb wel wat problemen waaronder vocht in de auto. Met dit weer is de voorruit kletsnat van binnen. Tevens bevriest de boel aan de binnenkant bij deze vorst. Ook de zijruiten en achterruit worden vochtig. Er ligt niks vochtigs in de auto en we gaan er niet met natte jas in. Dus daar ligt het niet aan. Is dit een bekende kwaal misschien? Ik was al bij de dealer geweest maar die vonden geen lekkages.
[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 08-02-2023 08:56 ]
Waarschijnlijk niet (meer) van toepassing, maar ik deel het toch. Ik heb eerder gehoord dat er bij de Corolla water in de deuren kan komen, maar het lijkt me dat dit toch al gecontroleerd/opgelost zou moeten zijn. Zie ook dit:GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:38:
Dat is wel vervelend om te horen @Southern Sun . Wat mij betreft onacceptabel voor zulke jonge auto's. Zeker in deze prijsklasse.
Die 18'' wielen zijn toch wel erg mooi hoorGekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:40:
[Afbeelding]
Ook nog ff een fotootje om te showen
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Bedankt ik zal de dust seals onder m'n deuren eens controleren. Er moeten er dus maar 2 per deur zitten, anders is er kans op ophoping van water in de deur.Ruubster schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:32:
[...]
Waarschijnlijk niet (meer) van toepassing, maar ik deel het toch. Ik heb eerder gehoord dat er bij de Corolla water in de deuren kan komen, maar het lijkt me dat dit toch al gecontroleerd/opgelost zou moeten zijn. Zie ook dit:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10187240-9999.pdf
https://www.reddit.com/r/...ull_of_water_anyone_else/
Ik heb de airco altijd ingeschakeld. Soms op de zuinige 1 persoons stand, maar dat zal ik niet meer doen. Tevens werkt een airco sowieso niet als het te koud is buiten, maar dat regelt de auto zelf.Bacchus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:45:
Ik heb het idee dat aangezien AC standaard is op deze auto's, Toyota er ook vanuit gaat dat je het altijd kan en wil gebruiken. Ik merkte ook in de Yaris ('18) dat met enigszins vochtig weer, ook als je niet zelf een hoop vocht mee de auto inneemt, de ramen snel beslaan als de AC uitstaat.
Eigenlijk een eigenschap die heel vreemd is voor Toyota, daar verwacht je toch een inherent goed ontwerp in plaats van vertrouwen op een hulpsysteem. Dat laatste is meer een benadering van de Duitse luxemerken.
Dankje! Dat lichte grijs met het zwarte dak en de zwarte details vind ik ook erg geslaagd. Volgens mij de introductie kleurstelling van de GR Sport. Oorspronkelijk van een dealer in België geweest.CeesKees schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Die 18'' wielen zijn toch wel erg mooi hoor
Om er nog een positieve draai aan te geven, verder kom je hopelijk ook weinig andere dingen tegenGekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:10:
[...]
Ik heb de airco altijd ingeschakeld. Soms op de zuinige 1 persoons stand, maar dat zal ik niet meer doen. Tevens werkt een airco sowieso niet als het te koud is buiten, maar dat regelt de auto zelf.
Ik vind de isolatie tot nu toe ondermaats zowel qua geluidsisolatie als nu dit vochtprobleem. Dealer gebeld, receptionist herkende het van bij zijn eigen auto. Mooi is dat...
Zeker niet wat ik van Japanse degelijkheid verwacht had. Dit is mijn eerste Toyota maar dit is geen goed begin.
Rain X anti-nevel op de voorruit (binnenkant) smeren. Je hebt nog altijd evenveel vocht, maar het parelt er beter en sneller af, waardoor het raam wel een stuk sneller ontwasemt. (aanbrengen is wel beetje klungelen om het streepvrij te krijgen)GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 06:49:
Auris uit 2016 heeft hetzelfde, is dus niet nieuw. Door het opwarmen van de motor is de ontwaseming niet voldoende als de auto stationair draait. Ik pak nu een doek en wrijf het vocht weg zodat ik kan gaan rijden. Dan pas merk je dat de ramen schoon geblazen worden (duurt maar paar min).Southern Sun schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:51:
[...]
Schijnt meer voor te komen, las er ook al wat over op een toyota forum. In onze Corolla TS uit 2019 ervaar ik vooral problemen met beslagen ruiten als het 's nachts heeft gevroren. De binnenkant bevries niet, maar wanneer ik de ruiten ga krabben beslaat de voorruit aan de binnenkant en die krijg ik zeer moeilijk weer ontwasemt. Kan zo 10 minuten duren voor ik kan gaan rijden, heel irritant. Vochtige achterruit kijk ik al niet eens meer van op. Rij grotendeels ritten van een uur met airco knop actief, temperatuur op 18.5 en geen natte spullen in de auto.
Ik stel voor dat je m weer inlevert, nadat wij van velgen hebben geruild.GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:56:
Wat een ellende. Ik kan er niet bij dat dit als gewoon wordt gezien. Met een doek de ruit droog maken, of ijsvrij. Dan zal de ruit ook snel vies worden vermoed ik.
Tevens vind ik de parkeersensoren niet gevoelig genoeg. Kleinere objecten gaan ze niet op af. Het heeft al een kleine parkeerschade opgeleverd. De sensoren gingen niet af voor een bolder bij de haven. Ik weet het eigen schuld, maar zo'n ding zouden ze gewoon voor moeten piepen. Geen meedraaiende lijntjes bij achteruit rijden ook. Dus ook daar al zelf extra goed opletten. De automatische remingrepen daarentegen komen wel weer erg vroeg.
Lane centering lijkt wel dronken. Reactie in de garage "wij zetten het altijd uit". Dit is de stand van de techniek bij Toyota.
Apple Carplay vertoont soms ineens corruptie op het scherm. Kabel al vervangen. Nu de poorten schoongemaakt. Hopelijk lost dat het op.
Verder geeft de bouwkwaliteit me wel een hele degelijke indruk. En ongetwijfeld gaat alles makkelijk 10 jaar zonder grote problemen mee. Maar al deze irritaties had ik niet verwacht.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Over de hulpsystemen: het zijn en blijven HULPsystemen. Geen overname systemen. Dus hoe je het ook wendt of keert en of je nu een Tesla of Mercedes S-klasse rijdt of een Toyota Aygo, tuurlijk zit er verschil in kwaliteit, maar ook weer ieder z'n eigen kwaliteit. Geen een is perfect.GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:56:
Wat een ellende. Ik kan er niet bij dat dit als gewoon wordt gezien. Met een doek de ruit droog maken, of ijsvrij. Dan zal de ruit ook snel vies worden vermoed ik.
Tevens vind ik de parkeersensoren niet gevoelig genoeg. Kleinere objecten gaan ze niet op af. Het heeft al een kleine parkeerschade opgeleverd. De sensoren gingen niet af voor een bolder bij de haven. Ik weet het eigen schuld, maar zo'n ding zouden ze gewoon voor moeten piepen. Geen meedraaiende lijntjes bij achteruit rijden ook. Dus ook daar al zelf extra goed opletten. De automatische remingrepen daarentegen komen wel weer erg vroeg.
Lane centering lijkt wel dronken. Reactie in de garage "wij zetten het altijd uit". Dit is de stand van de techniek bij Toyota.
Apple Carplay vertoont soms ineens corruptie op het scherm. Kabel al vervangen. Nu de poorten schoongemaakt. Hopelijk lost dat het op.
Verder geeft de bouwkwaliteit me wel een hele degelijke indruk. En ongetwijfeld gaat alles makkelijk 10 jaar zonder grote problemen mee. Maar al deze irritaties had ik niet verwacht.
Dat is wel een flinke ontwerpfout dan. Ik gebruik juist met koud weer vaak airco, in alle auto's die ik tnt heb gereden werkte dat ook prima.GekkeRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:10:
Ik heb de airco altijd ingeschakeld. Soms op de zuinige 1 persoons stand, maar dat zal ik niet meer doen. Tevens werkt een airco sowieso niet als het te koud is buiten, maar dat regelt de auto zelf.
Als je rust zoekt moet je de fiets pakken.Southern Sun schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:38:
Een oase van rust heb ik het nooit gevonden.
Ik lees dat jij nog nooit in een BMW i4 gereden hebt?Bacchus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:51:
[...]
Als je rust zoekt moet je de fiets pakken.Wel uit de buurt blijven van auto's want die maken veel herrie.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq