Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 133 134 135 Laatste
Acties:
  • 638.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:28
Mooie auto, dank.
Alleen krijg ik witte bekleding er hier niet doorheen 8)7

📡 ADS-B / ADS-C / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X 📸 Canon EOS R / Sigma 150-600

• Ruben279
Heb nu wel twee andere op het lijstje gezet:

1. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/toyota/m1928498863-toyota-auris-touring-sports-1-8-hybrid-executive-parkeerca

2. https://occasions.toyota-autovanderlinde.nl/auto/919353865

Volgens mij beide wel nette wagens, wil er eind van de week even langs.

[Voor 8% gewijzigd door Ruben279 op 18-01-2023 15:12]

📡 ADS-B / ADS-C / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X 📸 Canon EOS R / Sigma 150-600

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
ebis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Voor zover ik kan zien betreft het een origineel in Nederland geleverde auto. Ik zie nergens een melding staan dat de auto geïmporteerd is en als ik kijk naar de data van de eerste APK keuring dan past dat bij een in Nederland geleverde auto.
Nou het gekke is dat hij wel tussentijds nog eens geïmporteerd is.... Alarmbel?

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Je bedoelt dat hij in het bezit is geweest van een importeur.
Om geïmporteerd te worden moet hij eerst geëxporteerd worden...

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 17:53

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Als het bij jou een alarmbel laat gaan, zou ik het gewoon niet doen.
Je moet vertrouwen hebben in een auto en daar een goed gevoel bij hebben.
Anders rijd dat misschien toch niet lekker en slaat misschien de twijfel toe.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
Ruben279 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Mooie auto, dank.
Alleen krijg ik witte bekleding er hier niet doorheen 8)7
Als ik kijk naar de opties ed, dan zou mijn keuze zijn (even voor het gemak de kleuren:
1. Wit
2. Grijs
3. Zwart

Moet zeggen dat ik de witte persoonlijk de mooiste van alle 3 vind oa door de volledig leren stoelen. 😍

Overigens vandaag wat "modjes" doorgevoerd op de RAV4:
- raam bedieningsschakelaar vervangen door een met ledjes
- ledstrip met bewegingssensor geplaatst in handschoenkastje

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
Rudolfus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Je bedoelt dat hij in het bezit is geweest van een importeur.
Om geïmporteerd te worden moet hij eerst geëxporteerd worden...
Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Zag iets met een importeur en dacht huh..
Het is dat de auto er erg netjes en verzorgd uitziet aan de binnen en buitenkant. De verkoper liegt er ook niet om qua recensies op google. Bedankt allemaal ik zal er nog eens goed over nadenken.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 14:29
Dhr. Satoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Zag iets met een importeur en dacht huh..
Het is dat de auto er erg netjes en verzorgd uitziet aan de binnen en buitenkant. De verkoper liegt er ook niet om qua recensies op google. Bedankt allemaal ik zal er nog eens goed over nadenken.
Om maar even een eind te maken aan de discussie of het nu wel of geen importauto is: kijk op https://ovi.rdw.nl/

Voer daar het kenteken in, als dit niet in de advertentie staat dan vraag je hem even op, en check onder het kopje "Vervaldata en historie" de volgende twee data:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland
- Datum eerste toelating

Bij een origineel Nederlandse auto zijn deze altijd 100% identiek aan elkaar. Bijv. 19-01-2012.

Bij een importauto is de datum eerste toelating bijv. 19-01-2012 en datum eerste tenaamstelling in Nederland een periode later, bijv. 03-08-2013.

Als het een origineel NL auto is en je hebt toch via de uitdraai die je hier deelde ergens na ±8 jaar iets over import staan, dan moet je dat gewoon bij dealer/importeur/RDW navragen hoe dat zit en wat daarmee gebeurd is, dat kan niemand je hier vertellen. Feit is wel dat export er altijd bijstaat namelijk als dat gebeurd is. Dat kan natuurlijk altijd als iemand voor werk naar het buitenland verhuist en na een periode weer terug naar NL komt. Komt niet vaak voor lijkt mij, de enige persoon die ik ken die dit heeft meegemaakt heeft gewoon z'n auto van de hand gedaan en in Duitsland zelf wat nieuws gekocht, maar het kan.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die eerste heeft geen LED-koplampen en panoramadak, vooral de LED-koplampen vind ik een flinke verbetering t.o.v. de standaard halogeenlampen, veel meer lichtopbrengst en dus beter zicht. Kun je zien aan het ontbreken van stelwieltje linksonder bij het dashboard, bij de LED-koplampen is de hoogteverstelling namelijk automatisch (sensor op achteras). Ik rijd een Lease Pro die verder bijna gelijk is aan die eerste auto, ik heb er alleen ook nog een panoramadak in zitten (leuk voor passagiers achterin + veel meer licht in de auto)

De tweede is een wat meer basic uitvoering. Geen stoelverwarming (zonde, is wel erg lekker namelijk! Staat hier vanaf de herfst tot aan voorjaar eigenlijk continu aan. Gelijk al lekker warm terwijl de motor nog niet op temperatuur is). Heeft volgens mij ook geen LED-koplampen en ik denk ook dat hij de extra veiligheidsopties (lichtsensor, regensensor, pre-collision detection, verkeersbordherkenning) mist (ik zie geen camera/sensoren op de ruit bij de achteruitkijkspiegel). Ook geen automatisch dimmende binnenspiegel zo te zien.

Mijn voorkeur zou de eerste hebben (als je van gadgets houd tenminste), maar wij wilden alles erop en eraan en hebben dus gezocht naar eentje die óók nog de LED-koplampen en panoramadak had. Afgelopen week de 180K aangetikt en geen centje pijn.

Zie ook de brochure van destijds voor de opties per uitvoering: https://data.toyota.nl/da...%201%20oktober%202015.pdf (pag 13/27).

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2023 07:50]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 16:10

Wailing_Banshee

You're Next

MooDyBLueS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:34:
[...]

Om maar even een eind te maken aan de discussie of het nu wel of geen importauto is: kijk op https://ovi.rdw.nl/

Voer daar het kenteken in, als dit niet in de advertentie staat dan vraag je hem even op, en check onder het kopje "Vervaldata en historie" de volgende twee data:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland
- Datum eerste toelating

Bij een origineel Nederlandse auto zijn deze altijd 100% identiek aan elkaar. Bijv. 19-01-2012.

Bij een importauto is de datum eerste toelating bijv. 19-01-2012 en datum eerste tenaamstelling in Nederland een periode later, bijv. 03-08-2013.
Dat is niet altijd zo.

Onze auto is een Nederlandse auto, nooit geimporteerd geweest maar hij is pas 3 jaar later op naam gezet.

Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 31-01-2020
Datum eerste toelating: 28-02-2017
Datum inschrijving voertuig in Nederland: 21-05-2019

Hij heeft pas in 2019 een eigen kenteken gekregen en in 2020 hebben wij hem gekocht. Ik vermoed dat hij eerst 2 jaar in de showroom heeft gestaan, en pas daarna een kenteken heeft gekregen en toen als demo auto is gebruikt (komt van een Toyota garage).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 14:29
Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Dat is niet altijd zo.

Onze auto is een Nederlandse auto, nooit geimporteerd geweest maar hij is pas 3 jaar later op naam gezet.

Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 31-01-2020
Datum eerste toelating: 28-02-2017
Datum inschrijving voertuig in Nederland: 21-05-2019

Hij heeft pas in 2019 een eigen kenteken gekregen en in 2020 hebben wij hem gekocht. Ik vermoed dat hij eerst 2 jaar in de showroom heeft gestaan, en pas daarna een kenteken heeft gekregen en toen als demo auto is gebruikt (komt van een Toyota garage).
Goed punt, in dat geval is het wel goed om dit te checken met de importeur/dealer. Maar het zal niet veel voorkomen lijkt mij, want bedrijven houden niet van auto's (lange tijd) op voorraad houden.

• Ruben279
ThinkPad schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:38:
[...]

Die eerste heeft geen LED-koplampen en panoramadak, vooral de LED-koplampen vind ik een flinke verbetering t.o.v. de standaard halogeenlampen, veel meer lichtopbrengst en dus beter zicht.
Ik heb regelmatig met andere auto's mogen rijden die LED verlichting hebben, en dat is echt heel erg fijn.
Helemaal nu de koplampen van mijn auto aan de doffe kant zijn valt het ook bij andere weggebruikers extra op :P

Eigenlijk wel belachelijk dat wij in NL niet achteraf LED-verlichting mogen inbouwen.
Volgens dit artikel (https://www.anwb.nl/auto/...-halogeen-door-led-lampen) mag het inmiddels in Duitsland wel, maar helaas gaat het in Nederland weer traag.
Wel mooi onderzoeksdocument trouwens: https://www.anwb.nl/binar...en-onderzoek-maart-21.pdf

Ze hebben hier wel mooie kitjes te koop, en dat moet zelf wel te doen zijn met wat geknutsel. Alleen wel even letten op storingen is (als ik het zo snel zie) het enige puntje van aandacht maar ook wel snel te fixen met een weerstandje. https://www.autolampen.nl/led/overige-led-h-koplampen/

[Voor 2% gewijzigd door Ruben279 op 19-01-2023 21:30. Reden: Link vergeten]

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:52
Ruben279 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:29:
[...]
Eigenlijk wel belachelijk dat wij in NL niet achteraf LED-verlichting mogen inbouwen.
Ik ben blij dat het niet mag; je krijgt dan van idioten die zelf aan de slag gaan en dan niet snappen hoe het licht beeld werkt en denken hoe feller hoe beter. Vervolgens wordt iedereen verblind. Ik vind het nu al dat sommige auto's te felle lampen fabriek-af hebben. De licht sterkte wordt volgens mij niet meegenomen bij een APK.

Begrijp mij niet verkeerd als het door iemand wordt gedaan die er echt verstand van heeft en er duidelijke regels voor zijn, zou ik het niet erg vinden. Maar ja eer dat daar goede regels voor zijn. Wij zijn ten slotte Nederlanders, die verschrikkelijk moeilijk kunnen doen. 8)7

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
Stonehawk schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:56:
[...]
Ik ben blij dat het niet mag; je krijgt dan van idioten die zelf aan de slag gaan en dan niet snappen hoe het licht beeld werkt en denken hoe feller hoe beter. Vervolgens wordt iedereen verblind. Ik vind het nu al dat sommige auto's te felle lampen fabriek-af hebben. De licht sterkte wordt volgens mij niet meegenomen bij een APK.
Ik heb zelf led ingebouwd in de Toyota Auris Touring Sport.
Voor het inbouwen wat tape op de garage deur om te zien als de afstelling gewijzigd is.
Na het inbouwen was de scheidingslijn op hetzelfde punt.

Er zit veel verschil in de verschillende type led lampen.
Zelf gekozen voor Philips PRO900 hir lampen.
Ondanks dat er andere led lampen zijn met een hogere opbrengst vanwege de goede scheidingslijn hier voor gekozen.

Officieel mogen er geen led lampen in de koplamp vanwege de type goedkeuring maar mijn ervaring met de APK is dat zodra het lichtbeeld goed is er niet moeilijk over wordt gedaan.

Daarbij is het wel belangrijk wat van lampen je hebt.
met lenzen gaat het vaak goed maar met reflectoren kan het wat ik lees weleens een probleem opleveren. (vooral lampen met ribbels)

In de tijd dat ik rondrijd met led lampen (4jaar in een Honda Civic Sport uit 2005, en nu sinds juni een Toyota Auris touring Sport) eigenlijk geen problemen gehad.
Kleine opmerking de Auris is nog niet naar de garage voor een APK geweest.

Ik ben wel benieuwd in hoeverre een koplamp waar vanuit de fabriek led opzit het doet ten
opzichte van een halogeen koplamp met lenzen en dan led lampen.

LED verlichting kan erg vervelend zijn als het slecht afgesteld is, of dat wanneer er slechte lampen gebruikt zijn.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 16:24
thespeed schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:30:
[...]
LED verlichting kan erg vervelend zijn als het slecht afgesteld is, of dat wanneer er slechte lampen gebruikt zijn.
Om eerlijk te zijn geldt dat voor alles qua verlichting. Een halogeenlamp die na een botsing omhoog schijnt is ook irritant voor de tegenligger en een 6.000 lm Aliexpress fietsvoorlicht is ook eerder gevaarlijk dan nuttig.

Nu ben ik best voorstander van LED-verlichting in de auto maar ik heb wel het idee dat mensen door hun steeds sterkere verlichting buiten die lichttunnel steeds slechter gaan zien. Het is zeker wel verstandig om er rekening mee te houden dat "omdat je niets ziet buiten je lichtbundel niet betekent dat er niets is," en als dat iets beweegt (of jouw voertuig draait) kan het alsnog heel relevant zijn.

• Ruben279
Vandaag even in de Auris Touring gereden, maar dat bevalt erg goed!

Er is best fors verloop in die auto's, waardoor helaas de auto die ik op het oog had al verkocht bleek te zijn.
Best lastig om een auto te vinden die aan de opties voldoen en ook nog een beetje binnen het beoogde budget zitten én niet binnen een paar dagen verkocht is na plaatsing :P

Als ik op de buitenlandse autosites kijk (met name Duitsland) staan daar ook wel mooie wagens voor minder geld.
Ja dan moet het importeren nog even gebeuren. Morgen even langs bij de vaste garagist, kijken of die iets wil/kan doen. Anders zijn er nog wel toko's als DASimport of een andere bemiddelaar.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 14:01

Canon23

>>MY<< world

Heeft louwman niet genoeg voorraad? Of je nou 120k of 160k hebt bij een goed onderhouden auris maakt dat weinig uit. En staat hij tever weg dan halen zij hem wel naar de vestiging bij jou in de buurt voor de proefrit

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 23:25
Stonehawk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:37:
[...]

De registratie bij een importeur zou misschien ook vanwege de terugroepactie kunnen zijn, maar dat is pure speculatie van mijn kant.
Terugroepactie wordt altijd gewoon bij de dealer uitgevoerd. Zou geen reden kunnen bedenken waarom de auto daarvoor naar de importeur hoeft, en helemaal al niet waarom die hem zou registeren.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:23
Ruben279 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:16:
Vandaag even in de Auris Touring gereden, maar dat bevalt erg goed!

Er is best fors verloop in die auto's, waardoor helaas de auto die ik op het oog had al verkocht bleek te zijn.
Best lastig om een auto te vinden die aan de opties voldoen en ook nog een beetje binnen het beoogde budget zitten én niet binnen een paar dagen verkocht is na plaatsing :P

Als ik op de buitenlandse autosites kijk (met name Duitsland) staan daar ook wel mooie wagens voor minder geld.
Ja dan moet het importeren nog even gebeuren. Morgen even langs bij de vaste garagist, kijken of die iets wil/kan doen. Anders zijn er nog wel toko's als DASimport of een andere bemiddelaar.
Importeren is een eenvoudig klusje waar even wat tijd in gaat zitten maar wat je prima zelf kan doen. DASimport heb ik een paar jaar geleden ook gebruikt voor mijn eerste keer. Die gaven me toen het bankrekeningnummer van de verkeerde garage waar ik toen mijn 33k naar heb overgeboekt. Mogelijk dat ze hun administratie nu beter op orde hebben? Maar ze vragen in ieder geval veel geld voor een leuk klusje dat goed zelf te doen is.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb vandaag even zitten googlen naar een onderdeel voor mijn rav4, de electrische achterklepbediening (power liftgate in het Engels, nl term kom ik niet zo snel tegen...). De toyota garage vraagt een schandalig bedrag om 2 van die buisjes te vervangen. onderdelenlijn.nl (aangeraden door de garage) heeft er slechts 1 op voorraad.

Nu vind ik hier en daar online (waarschijnlijk) het juiste artikel, maar niet bij nl sites, of uberhaubt sites die er betrouwbaar uit zien. Ik heb ook zitten zoeken naar auto-fora, zowel in het Engels als NL. Maar ik vind eigenlijk geen handige, dan wel volledige fora, waarop informatie hierover te vinden. Vandaar toch maar weer mijn vraag op tweakers in dit toyato forum:
1 weet iemand een betrouwbare site waar ik toyota onderdelen kan bestellen?
2 weet iemand een handig en veel gebruikt toyota auto forum (in Engels, Duits of NL)?

Alvast dank!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
rav4world.com

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:54
Vandaag op de snelweg de Corolla cross zien rijden. En ik dacht gelijk he er hangt wat los onder die auto. Blijkt het de uitlaatpijp te zijn. Ik zag dit ook al eens op plaatjes naar voren komen en het hoort zo blijkbaar. Kan iemand die er een heeft dit bevestigen? Is toch geen gezicht.

• Ruben279
vangoghnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:35:
Vandaag op de snelweg de Corolla cross zien rijden. En ik dacht gelijk he er hangt wat los onder die auto. Blijkt het de uitlaatpijp te zijn. Ik zag dit ook al eens op plaatjes naar voren komen en het hoort zo blijkbaar. Kan iemand die er een heeft dit bevestigen? Is toch geen gezicht.
Lijkt er wel op zo inderdaad.

Ik zal er eens op letten, maar vind het er zo op foto al niet mooi uit zien iig.

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Is inderdaad niet zo heel fraai. Overigens prima te camoufleren met een spuitbus hittebestendige zwarte/antraciete lak.

• Thasaidon

Thasaidon

Klopt!

En in het begin dacht ik ook dat het niet zo hoorde. Maar ondertussen stoort het mij niet meer.
Wellicht dat het bij ons minder op valt omdat de auto zelf zwart is.

---EDIT---

Deze foto's laten het wellicht beter zien.

[Voor 57% gewijzigd door Thasaidon op 23-01-2023 14:16]

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-02 16:35

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

Yep, hetzelfde heb ik met mijn Yaris Cross, daar zie je rechts de uitlaat en links een lelijke uitstulping van het chassis (sleepoog).

Life is too short to remove USB safely

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
thespeed schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Ik ben wel benieuwd in hoeverre een koplamp waar vanuit de fabriek led opzit het doet ten
opzichte van een halogeen koplamp met lenzen en dan led lampen.
[...]
Vriend van mij rijdt net als ik ook in een Auris TS. Hij heeft de halogeenlampen vervangen door een setje Philips Ultinon (via Amazon DE). Hij heeft een stuk meer licht nu. Maar het lichtbeeld van mijn OEM LED-koplampen is nog steeds beter: strakkere lijn van het lichtbeeld en ook nog iets meer lichtopbrengst. Ik had ook het idee dat zijn lichtbeeld wat afboog naar beneden toe aan de zijkanten. Bij mij schijnt het rechts meer omhoog, verkeersborden lichten ook goed op in het donker.

De Philips set die hij heeft gekocht heeft goedkeuring voor gebruik op de openbare weg in Duitsland, dus daarom durfde hij het in NL ook wel aan (daarnaast wordt er toch nauwelijks op gehandhaafd in NL, gezien het aantal auto's met slechte verlichting). In LED Verlichting auto+motor zijn ook diverse ervaringen te vinden met aftermarket setjes. Omdat de Auris projectoren met lenzen heeft zal het met het lichtbeeld al snel goed zijn.

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2023 09:16]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Ruben279 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Lijkt er wel op zo inderdaad.
[Afbeelding]

Ik zal er eens op letten, maar vind het er zo op foto al niet mooi uit zien iig.
Is de veerwegbegrenzer ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Van de week werd ik door een "collega" Toyota rijder welke naast mij kwam bij een stoplicht aangesproken.
Hij had al een tijdje achter mij gezeten en wilde me waarschuwen dat "mijn uitlaat los zou zitten".

Toen had ik wel even zo iets van... OK. Blijkbaar valt het dus wel erg op.
Ik heb de beste man toen vriendelijk bedankt voor zijn waarschuwing en uitgelegd dat dit zo hoorde.

Dat de uitlaat zo laag zit zou kunnen komen doordat Toyota wellicht onder de 2WD dezelfde uitlaat heeft gehangen als onder de 4WD uitvoering. Bij de 4WD zit er een extra motor bij de achter as en daar is dus meer ruimte voor nodig. Maar dat is speculatie van mijn kant.

Overigens is de 4WD (nog) niet leverbaar in NL, maar zou wel in Duitsland leverbaar zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 31-01-2023 17:57]

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:57
Kan iemand mij vertellen of de 2023 Corolla Touring Sports 2.0 "predictive parking lines" heeft. Oftewel bij de achteruitrijcamera draaien de lijnen op basis van draaiing van het stuur?

Zelfs de dealer kon mij geen antwoord geven of het 2023 model dit doet. Het 2022 model doet het iig niet.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
replica17 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:22:
Kan iemand mij vertellen of de 2023 Corolla Touring Sports 2.0 "predictive parking lines" heeft. Oftewel bij de achteruitrijcamera draaien de lijnen op basis van draaiing van het stuur?

Zelfs de dealer kon mij geen antwoord geven of het 2023 model dit doet. Het 2022 model doet het iig niet.
Voor het 2022 2.0 Hybrid model kan ik inderdaad bevestigen dat dit niet zo is, de lijntjes zijn statisch.

• Ruben279
Afaik doet Toyota dat niet of nauwelijks heb ik het idee…

Deze wel de bZ4X eens even uitproberen bij de lokale dealer, misschien dat het daar wel op zit. Laatst al even ingezeten bij een andere dealer waar ie al wel stond maar zonder camera heb je wel beperkt zicht was mijn eerste indruk.

De Camry schijnt de dynamische lijnen wel te hebben, dus misschien heeft het met lengte/zicht te maken? Geen idee wat de visie is, zn spannend systeem is het nou ook weer niet….

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sterker nog, dat is typisch Toyota.. Door de jaren heen zijn er meerdere modellen waarbij de pijp zo ziet hangen.

You save everyone, but who saves you?

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:17
Ruben279 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:50:
Het verbaast me te lezen dat dat niet op nieuwere Toyota's zit. Mijn RAV4 uit 2016 heeft het wel.

• replica17
Tarax schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:50:
[...]

Het verbaast me te lezen dat dat niet op nieuwere Toyota's zit. Mijn RAV4 uit 2016 heeft het wel.
Ik had een Toyota Mark X (Camry in Amerika) uit 2013 en deze had het ook standaard. Niet eens een hoog trim level... het is geen dealbreaker maar veel auto's hebben het al jaren. Heb de hoop dat het erop zit aangezien het multimediasysteem is aangepakt.

Vreemd ook dat dit soort zaken niet vermeld staan op de website.

[Voor 7% gewijzigd door replica17 op 01-02-2023 08:04]

• Thasaidon

Thasaidon

Ruben279 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:50:

Deze wel de bZ4X eens even uitproberen bij de lokale dealer, misschien dat het daar wel op zit. Laatst al even ingezeten bij een andere dealer waar ie al wel stond maar zonder camera heb je wel beperkt zicht was mijn eerste indruk.

De Camry schijnt de dynamische lijnen wel te hebben, dus misschien heeft het met lengte/zicht te maken? Geen idee wat de visie is, zn spannend systeem is het nou ook weer niet….
De 2022 Corolla Cross (First Edition) heeft deze lijnen wél.

Maar heeft dus niets met zicht te maken.
Het zich in de Corolla Cross is veel beter dan in de Corolla TS Executive welke ik hiervoor had.
En die had de lijnen weer niet.

[Voor 55% gewijzigd door Thasaidon op 01-02-2023 13:12]

• replica17
Thasaidon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:04:
[...]

De 2022 Corolla Cross (First Edition) heeft deze lijnen wél.

Maar heeft dus niets met zicht te maken.
Het zich in de Corolla Cross is veel beter dan in de Corolla TS Executive welke ik hiervoor had.
En die had de lijnen weer niet.
Deze heeft hetzelfde nieuwe dashboard / multimediasysteem. Hoop doet leven :)

• Thasaidon

Thasaidon

@replica17
Wat ik er van begreep zegt "hetzelfde uitziende mediasysteem" niet zo veel.

Het Smart Connect media systeem van de Yaris Cross zou er identiek uit zien als dat van de Corolla Cross.
Maar softwarematig zijn deze blijkbaar wel verschillend.

Zo zou de menu structuur bv heel anders zijn. Maar ook zou de Yaris Cross draadloze Android Auto hebben, maar de Corolla Cross heeft dat niet.

Sorry, net even nagekeken, maar het systeem uit de Yaris Cross is qua uiterlijk niet hetzelfde als van de Corolla Cross. Ik had begrepen dat dat wel zo was. Immers heten beide systemen "Smart Connect".

Maar ik verwacht niet dat ze in de reguliere Corolla een totaal ander systeem zullen zetten dan nu in de Cross.
Dus ja, er is hoop ;)

[Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 01-02-2023 18:03]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 17:48
De corolla TS (1.8) heeft een opgegeven laadruimte van 598 liter. Nu ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op een opvolger en het is voor mij niet duidelijk of die 598 liter inclusief of exclusief de ruimte onder de vloer van de kofferruimte is (de ruimte voor het reservewiel). We hebben namelijk geen reservewiel en op de momenten dat de ruimte ertoe doet (vakanties) gaat er echt mega veel in die ruimte. Andere auto's hebben deze ruimte wellicht ook wel, maar bij EVs verwacht ik dat niet.

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Helaas heb ik vandaag een kleine aanrijding gehad met mijn Toyota Aygo (bouwjaar 2010). De achterbumper is kapot en zal moeten worden vervangen. Heeft een van jullie enig idee welke kosten (materiaal, evt spuiten (hoop dat dat niet nodig is) en arbeidsuren) daarmee ongeveer gemoeid kunnen zijn?

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:41
Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:51:
Helaas heb ik vandaag een kleine aanrijding gehad met mijn Toyota Aygo (bouwjaar 2010). De achterbumper is kapot en zal moeten worden vervangen. Heeft een van jullie enig idee welke kosten (materiaal, evt spuiten (hoop dat dat niet nodig is) en arbeidsuren) daarmee ongeveer gemoeid kunnen zijn?

[Afbeelding]
€ 2000 al gauw: jij schuld of de andere partij? Toen mijn auto van achter aangereden werd, terwijl hij geparkeerd stond. Was het een schade van bijna € 2000 totaal.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:37

Shrien

frequent snoozer

Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:51:

[Afbeelding]
Laatste keer dat ik noemenswaardige schade aan de Lexus had heb ik wat offertes op laten maken via Fixico. Was uiteindelijk 3x zo goedkoop als de offerte van de garage waar de auto vandaan kwam. Die zouden alles vervangen ipv herstellen.

• Marco-Peters
Shrien schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:01:
[...]

Laatste keer dat ik noemenswaardige schade aan de Lexus had heb ik wat offertes op laten maken via Fixico. Was uiteindelijk 3x zo goedkoop als de offerte van de garage waar de auto vandaan kwam. Die zouden alles vervangen ipv herstellen.
Offertes van Fixico zijn niet altijd betrouwbaar: dat is soms echt natte vingerwerk die schattingen van hun. Ik had 1x waarvan ik dacht dat het een kras was, bleek het achteraf weg te poetsen te zijn.

Ondertussen had ik al offertes via Fixico gekregen, waarvan je achterover viel: ook niet onbelangrijk bij die bumper, of de schade beperkt gebleven is tot de bumper? Helaas zul je daarvoor wel echt langs een schadeherstelbedrijf moeten, om het vast te laten stellen.

• Ophuizenjacht
  • Nu online
Marco-Peters schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:55:
[...]

€ 2000 al gauw: jij schuld of de andere partij? Toen mijn auto van achter aangereden werd, terwijl hij geparkeerd stond. Was het een schade van bijna € 2000 totaal.
Oeff daar schrik ik van. De koopprijs van m’n auto was € 3.000,-… Ik meen dat het niet mijn schuld is, maar kan dat niet hard maken. Ik reed achteruit van de parkeerplaats af. Halverwege zie ik rechts een andere auto naar achteren rijden. Ik stop en toeter, maar de ander (grote auto met trekhaak) heeft mij helaas niet gezien en heeft de auto geraakt.

• Ophuizenjacht
  • Nu online
Marco-Peters schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
[...]

Offertes van Fixico zijn niet altijd betrouwbaar: dat is soms echt natte vingerwerk die schattingen van hun. Ik had 1x waarvan ik dacht dat het een kras was, bleek het achteraf weg te poetsen te zijn.

Ondertussen had ik al offertes via Fixico gekregen, waarvan je achterover viel: ook niet onbelangrijk bij die bumper, of de schade beperkt gebleven is tot de bumper? Helaas zul je daarvoor wel echt langs een schadeherstelbedrijf moeten, om het vast te laten stellen.
Dank voor het advies mbt Fixico. Ik heb m’n gegevens achtergelaten en ga morgen ook langs de garage/schadeherstel. Heel hard duimen dat het meevalt.

• Marco-Peters
Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
[...]

Oeff daar schrik ik van. De koopprijs van m’n auto was € 3.000,-… Ik meen dat het niet mijn schuld is, maar kan dat niet hard maken. Ik reed achteruit van de parkeerplaats af. Halverwege zie ik rechts een andere auto naar achteren rijden. Ik stop en toeter, maar de ander (grote auto met trekhaak) heeft mij helaas niet gezien en heeft de auto geraakt.
Laat de verzekeringen het maar met elkaar uitvechten: zal wel 50/50 zijn. Een les voor de volgende keer, altijd achteruit inparkeren. Vooruit inparkeren is lekker makkelijk, echter als je dan eruit moet ben je overgeleverd aan de goedwil van andere automobilisten. Ik moet vaak genoeg op de rem, omdat iemand achteruit het vak uit komt rijden.

Als ik daar namelijk gezellig aangereden kom en jij draait achteruit het parkeervak uit, dan bij jij schuld. Dat die andere automobilist wellicht dacht Max Verstappen te zijn, dat maakt weinig uit. Je voert een bijzondere verrichting uit.

Maar het zal wel goedkoper kunnen als je goed rondzoekt: je moet wel weten wat nou precies de schade is, voor hetzelfde geld heeft je frame een tik gekregen door het ongeval.

[Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 01-02-2023 21:12]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:11
Ben je zelf een beetje handig?
Of bevriend met iemand die handig is?

2 dehands bumper 200 euro
Spuiten zwart (niet als kleur) 350 euro
Klein materiaal 200 euro?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 17:48
Of je zoekt naar een demontage auto met de juiste kleur bumper..

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Als het inderdaad alleen de bumper is, dan is dit een prima oplossing. Bumper vervangen kun je ook nog wel voor de deur doen zonder brug of garage.

• Ophuizenjacht
  • Nu online
jack zomer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:18:
Ben je zelf een beetje handig?
Of bevriend met iemand die handig is?

2 dehands bumper 200 euro
Spuiten zwart (niet als kleur) 350 euro
Klein materiaal 200 euro?
Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit zou kunnen doen, maar ik ga zeker bij de garage navraag doen naar de mogelijkheden om een tweedehands bumper te plaatsen

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:11
Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:25:
[...]

Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit zou kunnen doen, maar ik ga zeker bij de garage navraag doen naar de mogelijkheden om een tweedehands bumper te plaatsen
Zelf doen?
Steeksleutel 10 en 13 vermoedelijk Torx25 en platte schroevendraaier
3 a 4 uur denk ik voor een niet autotechnicus, zonder ervaring.

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
Iemand al enig idee van de prijzen en beschikbaarheid van de 2023 prius? Toyota zou daar oorspronkelijk in december mee komen maar ze lijken wel erg lang te wachten. In de VS zie ik prijzen tussen 30 en 40k USD..

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
JoeB2C schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:31:
Iemand al enig idee van de prijzen en beschikbaarheid van de 2023 prius? Toyota zou daar oorspronkelijk in december mee komen maar ze lijken wel erg lang te wachten. In de VS zie ik prijzen tussen 30 en 40k USD..
Ik dacht dat enkel de plug-in naar Nederland en België komt (Misschien zelfs Europa), en die is nog niet leverbaar.

• Thasaidon

Thasaidon

Ophuizenjacht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:
Als jij achteruit reed een parkeerplaats af, ben je bezig met een bijzondere verrichting. Dan dien jij anderen voorrang te verlenen.
Ik haal alleen niet uit je verhaal of de tegenpartij ook met een bijzondere verrichting bezig was of niet.
Ook lees ik hier niet uit of hij/zij daarna is doorgereden? Of dat jullie informatie uitgewisseld hebben.

Was de tegenpartij ook bezig met een bijzondere verrichting en daarna doorgereden, dan zou ik het gewoon eens bij je verzekering navragen hoe of wat.
Daar zouden namelijk aparte "potjes" voor zijn waaruit de schade hersteld kan worden.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik ben op zoek naar een tweedehands stationwagon. Eerder een Renault Megane en een Volvo V70 overwogen, maar zit nu ook aan Toyota te denken vanwege betrouwbaarheid en lagere onderhoudskosten.

Op het internet kom ik een Toyota Avensis tegen met een 2.4 VVTi-motor (benzine dus) met automaat.
Bouwjaar is 2004 en heeft 218.000 KM's op de teller.
Het laatste onderhoud was bij 205.000 km in mei 2022 (grote beurt en bougies vervangen).

Op de foto's ziet de auto er netjes uit en volgens het RDW heeft de auto 3 eigenaren gehad in zijn leven.
Echter de auto staat aan de andere kant van het land en wil het liefste niets voor niets op pad gaan.

Dus ik probeer me een beetje in te lezen en informatie in te winnen.
Mijn plan is er om 3-5 jaar mee te rijden, ik zal ongeveer 30.000 km per jaar rijden.
Hoe oud wordt deze Toyota met dit blok? Halen ze de 4 ton? of is het bij 3 ton wel klaar?
Nog andere adviezen om op te letten?

Ik kan de advertentie hier delen maar ik weet niet of dat gewaardeerd wordt...

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:11
Weet je dat de 2.4 geen E10 mag tanken?

iRacing Profiel

• badkuip
Spectre Wolf schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:04:
Weet je dat de 2.4 geen E10 mag tanken?
nee dat wist ik niet. Maar diesel tanken met de 2.4 mag ook niet...

• Ruben279
Is het ook niet verstandiger om voor een hybride te gaan? Een 2.4 benzine is voor NL toch eigenlijk ook niet nodig?

Minder slijtage, minder onderhoud, lagere cost per mile, beter voor het mileu..

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:52
Ruben279 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:26:
Is het ook niet verstandiger om voor een hybride te gaan? Een 2.4 benzine is voor NL toch eigenlijk ook niet nodig?

Minder slijtage, minder onderhoud, lagere kosten per kilometer, beter voor het milieu..
Hangt van je budget af en hoeveel ruimte je nodig hebt. Die 2,4 liter is niet extreem krachtig en wordt bij normaal gebruik niet zwaar belast: twee dingen die bijdragen aan een lange levensduur van de motor. Ik vind het positief lijken, ook door die beurt i.c.m. nieuwe bougies.

[Voor 36% gewijzigd door Videopac op 02-02-2023 11:30]

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• badkuip
@Ruben279 nee, in mijn geval is dat niet verstandiger, ik zoek namelijk een youngtimer stationwagon

@Videopac thanks! Wat voor kilometerstanden heb jij vernomen van dit blok?

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:11
badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

nee dat wist ik niet. Maar diesel tanken met de 2.4 mag ook niet...
Wil alleen maar aangeven dat de 2.4 niet geschikt is voor E10 en je dus vast zit aan de duurdere benzine.

iRacing Profiel

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:52
badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:30:
@Ruben279 nee, in mijn geval is dat niet verstandiger, ik zoek namelijk een youngtimer stationwagon

@Videopac thanks! Wat voor kilometerstanden heb jij vernomen van dit blok?
Geen idee. Mijn schoonvader heeft destijds zo’n 2,4 liter Avensis nieuw gehad. Deze motor zit ook in de Camry van destijds. Kijk anders even bij Autoweek naar gebruikersbeoordelingen van deze motor; wellicht zitten er mensen bij die er veel mee gereden hebben.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• badkuip
Spectre Wolf schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Wil alleen maar aangeven dat de 2.4 niet geschikt is voor E10 en je dus vast zit aan de duurdere benzine.
Ahhh OK 8)7 ik snapte al niet wat je bedoelde.
Thanks

@Videopac ik heb de Autoweek-website ook even bekeken en gezien dat ze de 3ton wel kunnen halen. Daarna nemen de meeste mensen afscheid omdat het onderhoud te duur wordt.

Al met al heb ik besloten om niet voor deze auto te gaan kijken. Dat ik duurdere benzine zou moeten tanken is niet leuk maar dat zou ik nog op de koop toe kunnen nemen. De voornaamste reden dat ik er niet mee verder ga is dat de auto wordt aangeboden door een handelaar zonder BOVAG-garantie.
Handelaar is niet ingeschreven bij de bovag

Ik denk dat ik verder ga kijken naar een Avensis met een 2 liter-blok die wordt aangeboden door Bovag-garage. Kan gewoon op Euro 95 en heb ik iets van garantie...

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 16:24
badkuip schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:30:
[...]
@Videopac ik heb de Autoweek-website ook even bekeken en gezien dat ze de 3ton wel kunnen halen. Daarna nemen de meeste mensen afscheid omdat het onderhoud te duur wordt.
Stiekem is dat een kul-argument, natuurlijk. Onderhoud op een auto met drie ton op de teller is jaarlijks nog niet bijna zoveel als afschrijving op een nieuwe auto.

(Ok, door corona is de wereld wat anders maar de vraag is of dat permanent is of tijdelijk was.)
Pagina: 1 ... 133 134 135 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee