Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 13 ... 167 Laatste
Acties:
  • 919.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
n1els schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:39:
Hij startte dus zelfs bij de eerste poging de volgende dag, dus dat heeft mij echt wel nog verder overtuigd van de kwaliteit van Toyota.
Gezien de schade zou ik het vreemder vinden als de auto niet in 1x zou starten. Ik heb zat schade auto's gezien, en vele met meer schade dan dit en die deden het allemaal nog zonder problemen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Woohooo, paseo vlekkeloos door de APK :D

Yeah! Lekker APK-en zo'n toyo :P

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11
Zo eindelijk mag ik me in dit topic ook melden als (mede-)eigenaar van een Toyota. Ik woon voor een jaar Zuid-Afrika dus het wijkt wat af van de standaard dingen. Maar ik heb met een huisgenoot een Toyota Tazz uit 2002 gekocht. Dat is een Corolla type E9 in een vijfdeurs uitvoering, met een een 1.3l 12v motortje. Vandaag te horen gekregen van de verzekering dat we hem bijna 1000 euro onder de marktwaarde te pakken hebben gekregen (we hebben nu +/- € 3500 betaald, de postbank is nog niet uit de wisselkoers).

Aangezien foto's het altijd beter doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070373.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070379.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070376.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070377.JPG

Helaaas hebben we er maar 2 uur van kunnen genieten, want toen we rechtsaf wilden slaan naar de verzekeringsmaatschappij en wachtten tot er geen tegemoed komend verkeer meer zou zijn (remember: wij rijden links), zag iemand ons over het hoofd. Deze persoon heeft nog wel kort geremd, maar is desondanks met een flinke dreun achterin onze Tazz tot stilstand gekomen. Dit was het gevolg (foto's zien er minder erg uit dan het is):
Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070380.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070383.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070380.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.levering.eu/wordpress/wp-content/gallery/autoP1070382.JPG

Noujah gelukkig verklaren ze auto's niet zo snel total-loss als in Nederland en zal het wel vergoed en gerepareerd worden. Alleen wel jammer omdat we hem binnen het jaar weer verkopen als we terug naar NL gaan, want het scheelt toch al gauw weer in de verkoopprijs.

[ Voor 0% gewijzigd door llevering op 19-03-2008 20:27 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Lache zo'n nieuwe oude corolla :P Die achterlichten lijken wel wat op de Zenki stijl achterlichten voor Starlets

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag mezelf nu zowel in het Honda topic als in dit topic begeven :)

Deze week een aanbetaling gedaan op een Toyota Starlet Glanza V Turbo. 1 April ophalen in Engeland en dan weer terug rijden naar Nederland.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/baadshahakeel/01032008264.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/baadshahakeel/01032008279.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:o :9~
4E-FTE 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me ook wel lekker rijden in m'n Corolla :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vanaf zaterdag het nieuwe schatje van mijn schatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s099/of02_0005048299.jpg

Toyota Starlet 1.3 Xli 5drs
91.000km
Bouwjaar 3-1991
Stuurbekrachtiging

Als inruil een Toyota Starlet 1.3 Friend 3drs uit 1990 met 110.000km ..we hoeven maar 500 bij te leggen.

Superdeal lijkt mij!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Briefje gekregen van de Toyota-dealer. Mijn lease-Prius is besteld. Geschatte leverdatum: oktober 2008 :/

Ik was dus mooi niet van plan om 6 maanden lang €100 meer te betalen voor de voorloop-Golf die ik nu heb. Even besproken met GE Fleet Services en met mijn wagenparkbeheerder: op 8 of 9 mei kan ik mijn huur-Golf bij Hertz gaan inruilen voor een huur-Prius 8)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba is dus sinds vandaag al de trotse "eigenaar" van een voorloop-huur-Prius. Gewoon de standaarduitvoering dus zonder de extra Tech snufjes. Ik moet zeggen dat hij heel lekker rijdt. Wel even wennen aan het automaatrijden... Twee keer bij plotseling remmen stond ik met een klap opeens stil omdat ik instinctief met mijn linkervoet "de koppeling intrapte".............

Het verbruik valt me erg tegen over de eerste kilometers, maar dat waren voornamelijk rustige-snelweg-kilometers. Kijken of hij volgende week bij het dagelijkse filerijden meer tot zijn recht komt.

Een ander detail dat me opviel is de oceaan aan beenruimte achterin! Je zit achterin de Prius echt veel ruimer dan in mijn vertrouwde Volvo's (V40 en 460).

Ook een nadeel van het geruisloos rijden ontdekt: de kat van de buren stak op zijn dooie akkertje de weg over toen ik eraan kwam. Hij hoorde me niet aankomen 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbruik zal denk ik iets tegen blijven vallen, maar volgens Spritmonitor komt hij gemiddeld op een 1:19 uit wat voor deze klasse wagen wel behoorlijk okay is. Ik kom met de Avensis tot een 1:14.5 bij veel stadsverkeer of 1:16-17 met veel 80km/h wegen :) Maar als je die wagen veel netjes uit laat rollen in files en niet constant op de rem hangt, dan zal 'ie probably behoorlijk zuinig zijn: veel op de electro en de verloren snelheid kan 'ie dan rustig bijladen zonder dat de remmen erop gaan (=verloren energie)

Wat ik met name erg prettig vind aan de Prius - zeker als Aygo rijder - is de stilte bij de 120. Hij loopt dan gewoon op benzine, maar hij is wel heerlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor mij is het na een rumoerige Golf Diesel ook een verademing van stilte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:43:
De garage belde me vandaag, de wagen zou niet naar Brussel hoeven te gaan, want daar hebben ze al eentje staan die hetzelfde probleem heeft. Ze vermoeden een probleem met de software van de sturing van de turbo. Best wel grappig, dat is exact wat ik met mijn beperkte kennis van de techniek ook dacht. Nu ja, zodra het bij die andere opgelost is, moet ik naar de garage voor een herprogrammatie.
Nog steeds hebben ze niks gehoord, de garage raadde me aan zelf contact op te nemen met Toyota Belgium dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik begin het stilaan beu te worden, dit is 4 maand na ontvangst nog niet opgelost. Ik heb afgelopen week blikschade aan de auto laten herstellen bij dezelfde garage, waar ik vandaag achterkwam dat er serieuze lakfouten in zitten. Meerdere druipers en stof in de lak. Prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:55:
* Bartjuh is dus sinds vandaag al de trotse "eigenaar" van een voorloop-huur-Prius. Gewoon de standaarduitvoering dus zonder de extra Tech snufjes. Ik moet zeggen dat hij heel lekker rijdt. Wel even wennen aan het automaatrijden... Twee keer bij plotseling remmen stond ik met een klap opeens stil omdat ik instinctief met mijn linkervoet "de koppeling intrapte".............

Het verbruik valt me erg tegen over de eerste kilometers, maar dat waren voornamelijk rustige-snelweg-kilometers. Kijken of hij volgende week bij het dagelijkse filerijden meer tot zijn recht komt.
De prius moet je ook een beetje leren rijden als het waren, dat gevoel krijg je waarschijnlijk wel door als je hem een tijdje hebt :) Acceleren moet je niet te langzaam doen (beetje paradoxaal), en proberen gelijkmatig te remmen. En vroegtijdig al beginnen met uitrollen (of heel licht het gas terugnemen). Daarnaast zijn kleine stukjes (<=5min rijden) rijden desastreus voor het gemiddelde verbruik (met name in de winter), omdat hij eerst de motor warm wil krijgen. (geldt voor elke auto wel..)
Het verbruik gaat wel snel omhoog bij snelheden boven de 100, snelweg gebruik, zit op 1:19 bij 120. Bij 90-100km/u is dit meer richting de 1:25.

Ik vind het persoonlijk een geweldige auto, en vind de commotie/kritiek vaak erg overtrokken. Het is een heerlijke (comfort) auto om in te rijden, met name in de stad/file is er geen betere.

We hebben hier ook een prelude met 200pk staan, ook een mooie auto, om andere redenen. Een stuk sneller, maar dat doet voor mij niets af aan de prius.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjuh op 04-05-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43
Zal het topic eens een schup geven :p

Heb mijn Hyundai Lantra 1.6 16v uit 1997 vervangen voor een Toyota Corolla 1.6 16v uit 2002.

Opties: ABS, Traction Control, boordcomputer, buitentemp. meter, bumpers in carrosseriekleur, centr. deurvergrendeling afst.bed., deelb. achterbank, dubbele airbag, elektr. ramen voor, geregelde airco, mistlampen, sportstoelen, startonderbreker, stuurbekrachtiging, stuur hoogte verstelb., zij-airbags.

en foto's zeggen meer dan woorden.

Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/corolla1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/corolla2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/corolla3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/corolla4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/corolla/corolla5.jpg

Ik ben er blij mee :) foto's zijn nog van de dealer. mag hem 17 mei gaan halen :9~

[ Voor 5% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-05-2008 20:16 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:06:
Nog steeds hebben ze niks gehoord, de garage raadde me aan zelf contact op te nemen met Toyota Belgium dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik begin het stilaan beu te worden, dit is 4 maand na ontvangst nog niet opgelost. Ik heb afgelopen week blikschade aan de auto laten herstellen bij dezelfde garage, waar ik vandaag achterkwam dat er serieuze lakfouten in zitten. Meerdere druipers en stof in de lak. Prachtig !
De mail heeft toch voor resultaat gezorgd want ineens begon er schot in de zaak te komen: mensen van de technische dienst namen contact op met mijn dealer. De ene wou dat hij naar Brussel ging, de ander zou een softwareupgrade opsturen. Deze is dan gisteren uitgevoerd, helaas is het probleem niet weg maar het is al minder. Nu zou ik terug gecontacteerd worden door mijn dealer voor de vervanging van de turbo en de ECU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

TgR_KILLER schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:15:
Zal het topic eens een schup geven :p

Heb mijn Hyundai Lantra 1.6 16v uit 1997 vervangen voor een Toyota Corolla 1.6 16v uit 2002.

Opties: ABS, Traction Control, boordcomputer, buitentemp. meter, bumpers in carrosseriekleur, centr. deurvergrendeling afst.bed., deelb. achterbank, dubbele airbag, elektr. ramen voor, geregelde airco, mistlampen, sportstoelen, startonderbreker, stuurbekrachtiging, stuur hoogte verstelb., zij-airbags.

en foto's zeggen meer dan woorden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben er blij mee :) foto's zijn nog van de dealer. mag hem 17 mei gaan halen :9~
Gefeliciteerd! Dat ziet eruit als een hele nette Toyo.

2e Hands gekocht uiteraard, wat zijn de specs en meterstanden?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Khaine schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:57:
[...]

Gefeliciteerd! Dat ziet eruit als een hele nette Toyo.

2e Hands gekocht uiteraard, wat zijn de specs en meterstanden?
welke specs wil je weten wat er nog niet instaat ? 1.6 16v 110 pk.

en 117.000 op het klokje. Kan er nog jaaaaaaaaren mee vooruit ;) op de lantra stond 130.000 3 jaar geleden en nu tegen de 155.000.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Mijn Corolla (1996, 145.000KM) staat momenteel bij een garage, voor een relatief dure reparatie (ongeveer 1000-1200 euro). :/ Dit heeft alles met lpg te maken. Mijn kleppen zijn uitgesteld, en begon hij daardoor ineens slecht te lopen, nu wordt mijn moter gereviseerd. Maar ik heb het er voor over, dus ik laat hem gewoon maken. :)

Hier nog even de foto's, voor de mensen die dat gemist hebben. cjdijk in "Het grote Toyota-topic"

Wel heb ik even gekeken naar een andere Toyota. Dan zou het een kleintje worden op bezine (Aygo 5 deurs sport met airco). Een nieuwe of tweedehands kosten beide ongeveer 11000. Wel apart trouwens dat enkele mensen voor tweedehands zelfs meer dan nieuw vragen. 8)7 Waarschijnlijk doordat de nieuwe tegenwoordig subsidie (korting) krijgen. :P

Wel mis dan wat dingen die ik nu wel heb, o.a. radio met mp3, bluetooth, carkit, navigatie, meer ruimte, lagere brandstof/kilometerkosten. Dat is het nadeel van zo'n in het dashboard geintegreerde radio, daardoor past mijn huidige apparatuur niet in die Aygo. Ook vind ik mijn oude Toyota eigenlijk mooier om te zien. ;)

Dus vandaar dat ik hem wel laat maken, en de reparatie is gewoon inclusief garantie. Die man van de garage zei trouwens dat de kleppen en zittingen die ik nu krijg beter zelfs geschikt zijn voor lpg. Dus kan ik hem weer vele jaren probleemloos rijden. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Voor die standaard ingebouwde radio's zijn vaak gewoon andere frampjes te krijgen voor een paar tientjes. Zodat je er alsnog een "normale" radio in kan bouwen.

Vind het ook wel een erg dure reparatie moet ik zeggen. paar honderd euro erbij en je had een nieuwe gekocht ( nieuwe oude dan he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

TgR_KILLER schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:02:
Voor die standaard ingebouwde radio's zijn vaak gewoon andere frampjes te krijgen voor een paar tientjes. Zodat je er alsnog een "normale" radio in kan bouwen.

Vind het ook wel een erg dure reparatie moet ik zeggen. paar honderd euro erbij en je had een nieuwe gekocht ( nieuwe oude dan he ;) )
Paar honderd, maak daar maar een paar duizend van. De goedkoopste Corolla die ik zie staan met dezelfde opties (Airco, LPG-G3, trekhaak...) kost 4450 euro, maar heeft ook nog eens 214.328KM op de teller. Wel is hij 5 jaar jonger, maar ik vind dat nieuwe model minder mooi. Dus bijbetalen en erop achteruit gaan. Dacht het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
tja.. LPG is altijd mega duur idd :p en hebben vaak veel gelopen. dan ook nog airco enzo erbij heb je niet veel keus dus is het vanzelf weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, ik heb zojuist mijn Prius er even van langs gegeven. Moest onverwacht wat overwerken en vrouwlief moest een avonddienst draaien dus om op tijd thuis te kunnen zijn heb ik met 130 - 160 over de A12 gejaagd. Ik moet zeggen dat hij best snel doortrekt bij die snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

TgR_KILLER schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:06:
tja.. LPG is altijd mega duur idd :p en hebben vaak veel gelopen. dan ook nog airco enzo erbij heb je niet veel keus dus is het vanzelf weer duur.
LPG duur? Kost ongeveer een derde van benzine. Wel kost het 80 euro per jaar meerprijs t.o.v. benzine. Dus als je minder dan 3 keer per jaar moet tanken, is LPG inderdaad duurder. M.a.w. eigenlijk is LPG voor iedereen interessant. Maar jij bedoelt waarschijnlijk de eenmalige aanschafkosten van de LPG installatie. Ik kijk zelf alleen naar de kosten op langere termijn. En dat LPG schoner is dan benzine en diesel, dat is ook mooi meegenomen. En die airco, ik heb er thuis ook eentje, ik snap niet dat iemand het zonder airco kan uithouden. Als het buiten 20 graden is, is het in je auto al snel 25 graden. Verder betaal je over het algemeen niks voor accessoires op tweedehands auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:10
Is LPG niet een bijproduct van olieraffinage? Dan kun je er maar een bepaalde verhouding van maken t.o.v. andere olieproducten. Als de LPG-afname dan flink toeneemt gaat de prijs ervan ook stijgen. Hopen maar voor de LPG-rijders dat dat niet gebeurt...

Weet iemand trouwens waarom Toyota LPG niet wil garanderen? De blokken blijken er best op te lopen, zelfs de Prius.

[ Voor 31% gewijzigd door Gluten Parody op 22-05-2008 22:13 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat de wetmatigheid is op basis waarvan onze hele economie functioneert. Not likely dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:10
Precies, dus hoop ik voor de huidige LPG-rijders dat niet heel NL LPG gaat rijden.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11
Een Prius op LPG zou natuurlijk geniaal zijn nog lagere CO2 uitstoot, dus prima voor het milieu, maar vooral de prijs per kilometer (bij veel kilometers) zou nog indrukwekkend kunnen dalen. Het is denk ik alleen niet praktisch aangezien er volgens mij geen ringtank in de Prius kan. Daarnaast blijft het natuurlijk eng om zoiets te doen als de fabrikant het afraad.

Edit: Ik zie dat de Prius toch een ringtank kan hebben, dat maakt het wel heel interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door llevering op 23-05-2008 08:40 . Reden: Artikel te laat gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik heb zelf eigenlijk best veel op lpg gereden. Mijn eerste auto van de zaak, in 1989, had ook al lpg, maar geen lpg-g3. Was ook een Toyota Corolla trouwens. Toen kon je wel ietsje vermogensverlies merken. Maar dat is sinds lpg-g3 opgelost. Het is zelfs zo dat lpg-g3 ietsje extra vermogen levert, maar dat wordt meestal zo afgesteld, dat het vermogen gelijk blijft t.o.v. benzine. Het kan wel zijn dat de kleppen eerder verslijten, gezien de temperatuur van lpg wat hoger is dan bij benzine.

Ik denk niet dat heel Nederland op lpg gaat rijden. De meeste mensen die ik ken, kijken alleen op korte termijn, en hebben niet door dat ze op lange termijn duurder uit zijn. Ook zijn er veel fabeltjes over lpg. Maar feitelijk kan lpg in elke benzine auto ingebouwd worden. Voor lpg-g3 heb je wel injectie nodig. Eigenlijk is dat oude lpg systeem niet interessant, kost veel duurder in de belasting, en is veel minder schoon.

Ik heb pas geleden nog een e-mail gestuurd naar Toyota, waarom hun garantie vervalt zodra lpg ingebouwd wordt. Dit was hun antwoord:

Geachte heer Van Dijk,

Naar aanleiding van uw eerder contact met mijn collega op 10 april jongstleden sturen wij graag onze toelichting op het gebruik van LPG bij Toyota.

In het verleden heeft Toyota haar modellen aangeboden met LPG-installaties. Echter zijn de ervaringen met deze installaties van dergelijke aard dat er naar verloop van tijd defecten konden ontstaan. Hierdoor was het niet meer mogelijk voor Toyota om de uitstekende kwaliteit, waar het merk al jaren voor staat, te waarborgen. Om deze reden heeft Toyota besloten om geen LPG-installaties aan te bieden op haar modellen.

Er zijn diverse aanbieders van LPG-installaties. Echter aanvaardt Toyota geen aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade welke veroorzaakt zijn door het gebruik van LPG-installaties.

Wij vertrouwen er op u hiermee naar behoren geïnformeerd te hebben. Mocht u echter nog vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar info@toyota.nl. Wij zijn ook telefonisch te bereiken via telefoonnummer 0800-0369 (gratis) tijdens werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur.

Met vriendelijke groeten / With kind regards
LOUWMAN & PARQUI B.V

Wesley Bastiaanse
Toyota Informatie Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:16:
De mail heeft toch voor resultaat gezorgd want ineens begon er schot in de zaak te komen: mensen van de technische dienst namen contact op met mijn dealer. De ene wou dat hij naar Brussel ging, de ander zou een softwareupgrade opsturen. Deze is dan gisteren uitgevoerd, helaas is het probleem niet weg maar het is al minder. Nu zou ik terug gecontacteerd worden door mijn dealer voor de vervanging van de turbo en de ECU.
De auto is nu werkelijk gemaakt en eindelijk, 5.5 maanden na aanschaf, kan ik er normaal mee rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
cjdijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:22:

Ik heb pas geleden nog een e-mail gestuurd naar Toyota, waarom hun garantie vervalt zodra lpg ingebouwd wordt. Dit was hun antwoord:
LPG is internationaal gezien niet heel interessant voor fabrikanten. Het distributienetwerk voor LPG is in Nederland erg goed, maar in de omringende landen slechter. In Zwitserland kun je het "niet aanwezig" noemen bijvoorbeeld.

Daar kom bij dat Toyota enorm geinvesteerd heeft in Hybride. Helaas rijd in Nederland een Avensis op LPG goedkoper dan een Prius. Toyota wil priussen verkopen om hun investering terug te halen, niet een veel "simpelere" auto als de Avensis op LPG.. Simpele kapitalistische redenen staan dus logischerwijs achter het standpunt van Toyota.

Voorlopig rijd mijn Avensis 1.8VVT-I prima op LPG. Ruim 25000 kilometer verder sinds de inbouw.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Ronald schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:39:
[...]Daar kom bij dat Toyota enorm geinvesteerd heeft in Hybride. Helaas rijd in Nederland een Avensis op LPG goedkoper dan een Prius. Toyota wil priussen verkopen om hun investering terug te halen, niet een veel "simpelere" auto als de Avensis op LPG.. Simpele kapitalistische redenen staan dus logischerwijs achter het standpunt van Toyota.
Dit is natuurlijk geen argument. Een Prius op LPG zou op zijn beurt weer goedkoper rijden dan een Avensis op LPG.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
EXX schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:05:
[...]
Dit is natuurlijk geen argument. Een Prius op LPG zou op zijn beurt weer goedkoper rijden dan een Avensis op LPG.
Yup, Ca 1 cent/km goedkoper dan de Avensis.

Afschrijving is per kilometer 10 tot 20x meer. Ik denk dat dat dan een belangrijkere reden gaat worden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Bovendien ligt het wegenbelastingtarief van de Prius een stuk lager tov de Avensis; zo ongeveer de helft.

Wat betreft afschrijving, dat geldt voor beide wagens. Op een Prius schrijf je echt niet veel meer af tov een Avensis

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

de prius heeft natuurlijk geen 'normale' motor zoals in andere auto's,

hij start en stop bv heel vaak, zou dat ook goed gaan met lpg?
vraag me af of het geavanceerde motormanagement systeem omgebouwd kan worden.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het kan waarschijnlijk wel, maar het marktsegment voor een hybride op LPG is zo klein dat het de investering niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
B-lennium schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:14:
de prius heeft natuurlijk geen 'normale' motor zoals in andere auto's,

hij start en stop bv heel vaak, zou dat ook goed gaan met lpg?
vraag me af of het geavanceerde motormanagement systeem omgebouwd kan worden.
Een warme motor moet kunnen starten op LPG, er is een manier op mijn systeem om dat te forceren. Al moet ik opzoeken hoe dat moest. Heeft als doel weg te kunnen komen als je wel LPG zou hebben, maar door je Benzine heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik meld me hier ook even. Ik heb alleen nog maar Toyota gereden in die drie jaar dat ik auto's bezit. Begon met een Celica AT180, 1.6 Sti, daarna de Celica ST182 2.0 Gti met leuke opties enzo, ging behoorlijk snel. Maar ik had het wel een beetje gezien met snel rechtdoor gaan, ik wou wat anders dan voorwielaandrijving. Toen kwam er een mogelijkheid om een '85-er MR2 aw11 over te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://cars.greensky.nl/wp-content/inparkeergarageklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cars.greensky.nl/wp-content/circuit3.jpg

Meer info:
http://cars.greensky.nl (zitten ook foto's op van de vorige Celica's)

Ik heb nog niet eerder in een auto gereden die (sportief gezien) zo lekker rijdt als deze MR2 :)
Ondertussen heeft de motor groots onderhoud gehad, distributieriem en nieuwe waterpomp en alles, ook nieuwe startmotor en RVS (Janspeed) uitlaat. Ook zitten er sinds laatste APK nieuwe dorpels in gelast :x
Vanavond gaan er Brembo schijven onder samen met Ferodo DS2500 sportblokken. (m'n huidige schijven heb ik krom geraced, zoals verwacht :P )

ps: die Starlet Glanza van vorige pagina, gaaf!!

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn toyota heeft momenteel toch een mankementje...

Radiateur is lek... Goed, mag wel een keer voor een 14 jaar oude auto...

Gaat geen originele in, aangezien die rond de 350 euro is... Heb nu een andere -nieuwe- voor 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:07:

ps: die Starlet Glanza van vorige pagina, gaaf!!

Mooie Mr2 trouwens, leuke plannen ook _/-\o_
Heeft ook altijd hoog op mijn lijstje gestaan om nog eens te kopen, helaas nooit van gekomen.

Glanza staat er inmiddels zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/spdlyu.jpg

Nu met Work equip 03 replica's en een front mounted intercooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat een verrot nummerbord :P
Maar je hebt em dus al wel op NL kenteken, gekeurd en al?
Ging dat soepel? En had je er nog veel kosten aan (aan invoerBPM en keuring etc) na de aanschaf?
Hoe staat ie in het systeem, als gewone starlet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:19:
Wat een verrot nummerbord :P
Maar je hebt em dus al wel op NL kenteken, gekeurd en al?
Ging dat soepel? En had je er nog veel kosten aan (aan invoerBPM en keuring etc) na de aanschaf?
Hoe staat ie in het systeem, als gewone starlet?
Hij staat inmiddels op Nederlands kenteken, netjes gekeurd en alles.
Het ging zeer soepel, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Enige probleem was dat ze bij de rdw niet gelijk op het kenteken hadden vermeld dat ik amerikaanse platen mocht voeren. BPM was 180 euro, waar ze zijn uitgegaan van een een standaard 1.3 starlet (staat ook zo op het kenteken). Voor de rest alleen de normale kosten gehad die je bij de rdw moet betalen.
Nummerplaat zit aan de zijkant omdat hij anders voor de intercooler zou zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat nummerbord wil je niet voor je intercooler, snap ik. Ik bedoelde meer dat het nummerbord er een beetje verrot uit zag. Maar volgens mij lijkt dat alleen maar zo.
Ben benieuwd wat je er voor neer hebt gelegd ;)
Hoeveel km heeft ie gelopen, en is alles in goeie staat? Hoe zit het met olie verbruik en dat soort dingen? Al een beetje kunnen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:43:
Ja dat nummerbord wil je niet voor je intercooler, snap ik. Ik bedoelde meer dat het nummerbord er een beetje verrot uit zag. Maar volgens mij lijkt dat alleen maar zo.
Ben benieuwd wat je er voor neer hebt gelegd ;)
Hoeveel km heeft ie gelopen, en is alles in goeie staat? Hoe zit het met olie verbruik en dat soort dingen? Al een beetje kunnen meten?
Nummerbord ziet er in het echt ook niet best uit :)
Zitten wat tape resten op van toen ik hem tijdelijk moest monteren.

Ik heb het totaal niet uitgerekend, maar het zit wel ergens rond de 7000 euro. Een beetje rond hetzelfde bedrag wat ze bij ATS imports voor de Glanza vragen die zij te koop hebben. Alleen heeft die 140.000 kilometer en is deze net de 100.000 kilometer gepasseerd. Olie verbruik valt tot nu toe reuze mee, zit nog vrijwel evenveel in als toen ik hem kocht in April. Minpuntjes zijn nu nog de kleppendekselpakking, maar die ga ik binnenkort vervangen (lekt heel lichtjes wat olie).

Plannen zijn om een hybride CT9 turbo turbo te plaatsen met een ander manifold / cat-loze downpipe en alle andere mods die daar bij horen. Dan waarschijnlijk 1bar draaien. Dan zit ik rond de 180~200 pk.

Autootje is redelijk zuinig in low boost mode (0.4 bar), rij er nu ongeveer 550 kilometer mee per tank. Elke dag 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ronald schreef op maandag 26 mei 2008 @ 03:47:
[...]
Yup, Ca 1 cent/km goedkoper dan de Avensis.

Afschrijving is per kilometer 10 tot 20x meer. Ik denk dat dat dan een belangrijkere reden gaat worden.
Voor de Avensis meer bedoel je? Want volgens mij is die nieuwe generatie prius zo'n beetje de traagst afschrijvende auto die ik in tijden heb gezien. Bij ca 100k kilometers, en 4 jaar oud, komen ze op 19k te staan. 6k onder de nieuwprijs. Een Avensis van 2004 en 100k km's, op ca 15k euro, ongeveer 10k onder de nieuwprijs.

Daarentegen heb je natuurlijk de veel lagere wegenbelasting. Ik denk dat je vrij veel km's moet maken wil het echt voordeliger zijn. Een Prius op LPG zou de Avensis ownen uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met het inbouwen van een Dubbel Din systeem in een Avensis?

http://www.snijders-qcs.nl/media/photoset/toyota-avensis

Ik wil via Marktplaats oid zoiets aanschaffen en eventueel zelf inbouwen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:55:

Ik heb het totaal niet uitgerekend, maar het zit wel ergens rond de 7000 euro. Een beetje rond hetzelfde bedrag wat ze bij ATS imports voor de Glanza vragen die zij te koop hebben. Alleen heeft die 140.000 kilometer en is deze net de 100.000 kilometer gepasseerd. Olie verbruik valt tot nu toe reuze mee, zit nog vrijwel evenveel in als toen ik hem kocht in April. Minpuntjes zijn nu nog de kleppendekselpakking, maar die ga ik binnenkort vervangen (lekt heel lichtjes wat olie).

Plannen zijn om een hybride CT9 turbo turbo te plaatsen met een ander manifold / cat-loze downpipe en alle andere mods die daar bij horen. Dan waarschijnlijk 1bar draaien. Dan zit ik rond de 180~200 pk.

Autootje is redelijk zuinig in low boost mode (0.4 bar), rij er nu ongeveer 550 kilometer mee per tank. Elke dag 100km.
Netjes. Dat ding heeft nu 135 pk? Of meer?
Ik weet niet hoe goed het spul is, maar bij 3S-GTE's kan je wel aardig boosten zonder al te veel mods. Niet meteen 1,2 bar draaien ofzo, maar wel een stuk hoger dan standaard zonder verdere modificaties. Wel rustig aan opbouwen, best zeldzame motor volgens mij.
Wat voor banden heb je er onder? Hoe is de ophanging, standaard en goed?

Edit: Trouwens, ik heb nu Brembo schijven en Ferodo DS2500 sportblokken onder de MR2 :)
Moet nu nog een paar honderd km inremmen, en ik hoop dat ik genoeg km's heb gereden voordat de volgende vrij rijden dag is.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 27-05-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tranzy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:20:
Zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met het inbouwen van een Dubbel Din systeem in een Avensis?

http://www.snijders-qcs.nl/media/photoset/toyota-avensis

Ik wil via Marktplaats oid zoiets aanschaffen en eventueel zelf inbouwen.
http://www.carina-avensisclub.nl/forum/

Daar kun je 's navragen...

Mijn Corolla is twee weken terug total loss gereden door een uitparkerend bestelbusje :/ Nu ben ik dus op zoek naar iets anders, maar als student heb ik echt niet zo ff het geld om weer een +/- 2000 euro kostende auto te kopen :( En de verzekering is traaaaaaag, vrees ik. De opvolger zal waarschijnlijk een Toyota Carina E Liftback 1.6 of een Mazda 626 1.8 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Netjes. Dat ding heeft nu 135 pk? Of meer?
Ik weet niet hoe goed het spul is, maar bij 3S-GTE's kan je wel aardig boosten zonder al te veel mods. Niet meteen 1,2 bar draaien ofzo, maar wel een stuk hoger dan standaard zonder verdere modificaties. Wel rustig aan opbouwen, best zeldzame motor volgens mij.
Wat voor banden heb je er onder? Hoe is de ophanging, standaard en goed?

Edit: Trouwens, ik heb nu Brembo schijven en Ferodo DS2500 sportblokken onder de MR2 :)
Moet nu nog een paar honderd km inremmen, en ik hoop dat ik genoeg km's heb gereden voordat de volgende vrij rijden dag is.
Standaard rond de 130 pk op high boost. De mijne heeft een apexi filter, fmic en hks uitlaat, dus het zal ietsjes hoger zijn. Er rijden geloof ik in Engeland wel mensen op 1 bar rond met de standaard turbo en wat mods, maar ik kan me niet voorstellen dat dat heel lang goed blijft. Dan pak ik het liever wat veiliger aan met een hybride turbo. Het blijft voor mij ook mijn dailly drive, dus ik kan het niet te extreem maken :)

Bandjes onder de work replica's zijn 195/50/15 pirelli's. Onder de Advan wieltjes ligt geloof ik 185/55/14 van tyfoon / hankook. Ophanging is momenteel nog standaard, al probeer ik al weken een coilover setje van Tein te bemachtigen op Ebay. Maar ik zit elke echt net onder het hoogste bod. Laatste setje ging weg voor 550$, dus deze keer de auction sniper op 590$ gezet, maar dan is er helaas weer iemand die er 650$ voor neerlegt :'( Gelukkig komen ze vrij vaak voorbij, dus er komt een keer dat ik hem win :)

Met 3 man in de auto is de standaard ophanging niet echt ideaal, vooral omdat de wielen iets te breed zijn. Ik moet eigenlijk een goede schroefset hebben die op hardheid in te stellen is of mijn wielkast randen laten aanpassen.

Hoe bevallen Brembo's met de Ferodo remblokken trouwens? Zal wel aardig stoppen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja maar je moet ze wel inremmen. Dus ik kan het nog niet echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:14

johnwoo

3S-GTE

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/012c2568b3e091167c8b7f3bb5220361.jpg
Weinigen zullen ontkennen dat de Toyota Aygo een prima stadsautootje is. Maar aan heftige prestaties denk je dan weer niet bij de naam Aygo. Een stelletje prettig gestoorde ingenieurs heeft daar in de vrije tijd verandering in gebracht.

Het resultaat is de Aygo Crazy Concept. De 1,0-liter driecilinder uit het productiemodel maakt voor de gelegenheid plaats voor de 1,8-liter viercilinder die in de laatste Celica en MR2 te vinden was. De motor ligt achterin, net als bijvoorbeeld de motor in de Clio V6. In de Aygo Crazy levert het blok 200 pk en 240 Nm.
Om al dit geweld in goede banen te leiden, heeft het team de concept-car een speciaal koelingssysteem gegeven met een grote aluminium radiator. De Crazy is breder dan een gewone Aygo en heeft de wielophanging van de oude MR2. De super-Aygo weegt 1.050 kilogram en heeft een topsnelheid van ongeveer 205 kilometer per uur.
Qua uiterlijkheden zijn er 17 inch lichtmetalen wielen en een koolstofvezel achterspoiler die verwijst naar de Champcar-successen van Toyota. O’Rourke zorgt voor de aankleding van het interieur, waar de achterbank plaats heeft gemaakt voor een rolkooi. De auto is klaar om op het circuit te rijden, maar het zal bij dit ene exemplaar blijven.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/0fa33a226bc5eb7b9efe10520f58fb31.jpg
(bron)

Haha, wel een kek wagentje zo, die Crazy Aygo. Ik denk dat Top Gear daar heel fijn mee zou kunnen voetballen :P Jammer dat ze hem niet in productie nemen, dan zou ik best een Aygo in de lease willen :+

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh my fucking god :D 8)7 Voorkant is me te plomp, maar 't is wel cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Voorbumper is idd té, maar de rest is best gaaf :D Kan zo een Super2000 of Super1600 voor de rally van gemaakt worden ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07
Als ze die voorbumper wat aan zouden passen zodat het wat meer bij de lijnen past dan is het een top rally autootje :P Als je wilt heb je qua breedte genoeg ruimte om een subaru in te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:49:
Als ze die voorbumper wat aan zouden passen zodat het wat meer bij de lijnen past dan is het een top rally autootje :P Als je wilt heb je qua breedte genoeg ruimte om een subaru in te halen :P
Als je een beetje verstand hebt van een auto naar beneden brengen door luchtweerstand en ook ook nog een partij wind naar binnen krijgen dan weet je dat deze bumper hier zeer geschikt voor is.

Rally gaat niet om de looks, maar om de bruikbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nadeel alleen dat van deze bumper maar weinig overblijft als je gaat rallyrijden :D
En bij rally is aerodynamica nog niet van zo'n groot belang als bij bijv. Formule 1. Tuurlijk speelt het mee waar spoilers e.d. geplaatst worden, maar met deze bumper zul je ze niet aantreffen in een gemiddelde WRC-wedstrijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:11:
Nadeel alleen dat van deze bumper maar weinig overblijft als je gaat rallyrijden :D
En bij rally is aerodynamica nog niet van zo'n groot belang als bij bijv. Formule 1. Tuurlijk speelt het mee waar spoilers e.d. geplaatst worden, maar met deze bumper zul je ze niet aantreffen in een gemiddelde WRC-wedstrijd ;)
Jij kijkt zeker nooit WRC, nooit gezien hoe vaak die bumpers de grond kussen omdat ze in sporen rijden links en rechts en in het midden een bult ligt over vele kilometers ?

Tevens loopt een carter/bodem-beschermer tegenwoordig onder hele auto vanaf de voorbumper.

Kan niet zoveel gebeuren hoor... en schade krijg je toch bij rally :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Kijkt zeker nooit WRC? :D Ik ben part-time cameraman voor de grootste NL'se rallyteams en bezoek regelmatig een WRC rally ;)
En je zult daar nergens een dergelijke bumper tegenkomen, zo'n sneeuwschuiver heeft geen enkel nut in de rallysport aangezien dit veel te fragiel is.
De bumpers in het WRC zijn vaak wel flinke bumpers, maar niet extreem laag. En als ze laag zijn (bij asfaltwedstrijden) is het onderste gedeelte vaak nog een rubberen of carbonnen strip van een centimer of vijf welke er op vast gemaakt/geniet wordt. Kun je op deze afbeeldingen wel zien:
Afbeeldingslocatie: http://image.automobilemag.com/f/auto_shows/frankfurt/6706062/0509_frankfurt_02+2006_subaru_impreza_wrc+side_view.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1214/565993254_49adaab78e.jpg
Mocht er een flinke jump of bult zijn op het asfalt dan vangt dit de eerste klap op.
Bij onverharde wedstrijden liggen de auto's sowieso wat hoger. Tuurlijk wordt er nog af en toe flink met de bumper geschraapt bij een jump oid, dat is het mooie van rally. Maar reken er niet op dat er F1-achtige spoilers op zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met je eens, maar dat dat witte apparaat hierboven een F1 bumper zou hebben is verry van waar.

De brede rand mag er wellicht af, achter is de bumper in het oog dan direct al een stuk hoger.

Tevens staat het ding zo afgesteld dat de wielen mooi in de kuipen passen... puur voor de foto ;)

En toch moet je wat beter filmen denk ik, nieten doen ze niet in de rallysport... popnagelen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Moet je nou persee plaatjes van een subaru in een toyota topic zetten ? ;)

Vergeet de E11 WRC niet; 8)

[verwijderde afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2007/02/toyota_corolla_wrc.thumbnail.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 22-08-2015 13:13 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:43:
Ik ben het wel met je eens, maar dat dat witte apparaat hierboven een F1 bumper zou hebben is verry van waar.

De brede rand mag er wellicht af, achter is de bumper in het oog dan direct al een stuk hoger.

Tevens staat het ding zo afgesteld dat de wielen mooi in de kuipen passen... puur voor de foto ;)

En toch moet je wat beter filmen denk ik, nieten doen ze niet in de rallysport... popnagelen wel ;)
Tuurlijk is het geen F1 bumper, maar de rallybumpers zijn lang niet altijd gericht op aerodynamica maar meer op bijv. luchtinlaat enzo voor koeling.
Maar die rubberen strip waar ik het over had niet bijv. een Mark v. Eldik gewoon vast op zijn bumper hoor. Alhoewel de officiële WRC-teams het misschien wel poppen.
Enfin, de geplaatste Toyota zou best de rally in kunnen, maar dan moet er nog wel e.e.a. aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Tuurlijk is het geen F1 bumper, maar de rallybumpers zijn lang niet altijd gericht op aerodynamica maar meer op bijv. luchtinlaat enzo voor koeling.
Zoals ik eerder ook zei inderdaad.

Ik had al eerder zitten kijken maar ik denk in combinatie met de voortrein dat je weinig anders kunt. Je hebt die lucht inlaat in het midden nodig en de voorkant is dusdanig kort en aflopend en de wielen dusdanig ver naar voren dat je weing anders kunt ben ik bang.

Bumper is wat raar, maar moet wel te doen zijn, anders met strip... waar je toch wel aan zal zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Johnwoo, ik vind em erg lelijk!

(Roland hier trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.lichtsignaal.nl/rommel/auto_klein01.jpg

Eindelijk mijn Toyo op de foto gezet :p

De Starlet 1.3 Friend. Ik rij al een half jaar in dit autootje en ik vind em fan-tas-tisch.

Heeft iemand trouwens enig idee waar ik wat ruitenwissers kan krijgen hiervoor in de omgeving Groningen? Dan bedoel ik dus de hele arm want die zijn erg hard aan het roesten en als die zo mooi rood is ziet dat er niet echt charmant uit zeg maar :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jeej nog een starlet!
Meld je meteen aan op het starletforum :P
http://www.starlet-forum.nl/

Ziet er nog goed uit btw, hoeveel heeft 'ie gelopen? Wel een beetje jammer dat het een Friend uitvoering is. Op het starletforum staan vaak onderdelen te koop om hem op te waarderen naar een duurdere versie, bv de middenconsole, spiegels etc

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

-tom-562 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:18:
Jeej nog een starlet!
Meld je meteen aan op het starletforum :P
http://www.starlet-forum.nl/

Ziet er nog goed uit btw, hoeveel heeft 'ie gelopen? Wel een beetje jammer dat het een Friend uitvoering is. Op het starletforum staan vaak onderdelen te koop om hem op te waarderen naar een duurdere versie, bv de middenconsole, spiegels etc
265.000-en-nog-wat kilometer ondertussen.

Ik zal eens op dat forum gaan checken want ik wil hier nog wel een hele poos in rijden :p

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

WhizzCat schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 06:40:
[afbeelding]

Eindelijk mijn Toyo op de foto gezet :p

De Starlet 1.3 Friend. Ik rij al een half jaar in dit autootje en ik vind em fan-tas-tisch.

Heeft iemand trouwens enig idee waar ik wat ruitenwissers kan krijgen hiervoor in de omgeving Groningen? Dan bedoel ik dus de hele arm want die zijn erg hard aan het roesten en als die zo mooi rood is ziet dat er niet echt charmant uit zeg maar :+
In Appingedam zit een japanse-auto's sloperij. Hier kun je deze onderdelen wel vinden. Naam? Geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Falcon schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:48:
[...]

In Appingedam zit een japanse-auto's sloperij. Hier kun je deze onderdelen wel vinden. Naam? Geen idee :)
Japoto :D Wat een naam 8)7 Maar het is wel mooi in de buurt, daar ga ik vrijdag even buurten denk ik.

Btw, wat is dat forum ongans traag met activatie mail sturen :X ik heb na een kwartier nog niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
http://www.japoto.nl/

Zit eigenlijk in Wirdum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Arfman

Drome!

Iemand ervaring met de Toyota Auris? Rijplezier, kinderziektes, waar op te letten bij aanschaf, etc.? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er kort mee gereden, maar de wagen bekoort me niet eigenlijk. Ik heb een beetje een Alfa-gevoel: mooi, maar niet functioneel. Je zit diep, weinig zicht, pook zit vervelend ver naar voren zonder dat je je hand/arm comfortabel op de steun kunt neerleggen, Motorisch geloof ik het allemaal, Toyota maakt maar een paar motoren, dus rijden doet het allemaal wel :P Interieur is mooi, maar het doet het hem niet voor me.

Ik zou eerder naar de Corolla 1.6 kijken, de Avensis in de basis (hoewel de 1.6 daar te licht is imo) of - schrik niet - een Prius. Die laatste viel me heel erg mee, fijne kilometervreter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

WhizzCat schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:08:
[...]

Japoto :D Wat een naam 8)7 Maar het is wel mooi in de buurt, daar ga ik vrijdag even buurten denk ik.

Btw, wat is dat forum ongans traag met activatie mail sturen :X ik heb na een kwartier nog niks :+
Ohja .. Japoto! .. haha.. Ik zou trouwens ook even proberen om een mooie pikzwarte voor en achterbumper te scoren!
Wij hadden trouwens in onze friend een mistlamp er op gemonteert. Erg leuk om te doen!

Bedenk mij nog iets.. probeer ook even de handmatig instelbare buitenspiegels te scoren en het binnenklokje die officieel in het midden van je dashboard hoort. Maakt het net allemaal even af! :)

Ga je nog een carpc inbouwen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 02-07-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:45:
Ik heb er kort mee gereden, maar de wagen bekoort me niet eigenlijk. Ik heb een beetje een Alfa-gevoel: mooi, maar niet functioneel. Je zit diep, weinig zicht, pook zit vervelend ver naar voren zonder dat je je hand/arm comfortabel op de steun kunt neerleggen, Motorisch geloof ik het allemaal, Toyota maakt maar een paar motoren, dus rijden doet het allemaal wel :P Interieur is mooi, maar het doet het hem niet voor me.
OK, thanks. Heb er zelf nog niet in gereden, maar ga dat zeker doen. Heb nu een auto van 12 jaar oud, dus ik ga er sowieso op vooruit ;)
Ik zou eerder naar de Corolla 1.6 kijken, de Avensis in de basis (hoewel de 1.6 daar te licht is imo) of - schrik niet - een Prius. Die laatste viel me heel erg mee, fijne kilometervreter :)
Avensis is een optie, de Corolla en vooral de Prius vind ik niet mooi, en het oog wil ook wat ;)
Ik ga eens kijken wat een beetje Avensis nog kost!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Avensis is voor z'n klasse zeker niet duur, maar wel wat hoger gepositioneerd dan de Auris (lees duurder). Ik vind het interieur qua indeling een stuk prettiger, veel fijner cruisen door de middenarmsteun icm de pook die in de buurt zit. Auto oogt van binnen ook een stuk ruimer, je zit een stuk minder diep weg.

Hou er wel rekening mee dat eind dit jaar een nieuwe versie uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Glanza staat er inmiddels zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/qq4u3l.jpg

Ben momenteel bezig met het spuiten van mijn nieuwe kleppendeksel. De oude was nogal lelijk en de pakking was ook niet helemaal goed meer. Dus van het weekend de boel maar even switchen.

Ik ben alleen nog op zoek naar een garage die mijn distributie kan doen, dat durf ik zelf niet helemaal aan. Ik heb de spanrollen en de riem zelf, dus het gaat echt alleen om het monteren.

Ik zit ook nog te twijfelen over de huidige wielen. De Advan wielen die onder de auto zaten toen ik hem kocht heb ik helemaal uit elkaar gehaald en gespoten. Ook nog alle bouten vervangen. Ik denk dat ik die er tijdelijk weer onder gooi en dan voor iets anders ga kijken. Misschien SSR MkIII-s:

Afbeeldingslocatie: http://www.icbmotorsport.com/ICB_BRYAN/ssrmk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:06
Hmmm...
M'n Corolla 1.4D4D (bouwjaar 2005) met ruim 150K op de teller is voor onderhoud naar de garage geweest. Ik had onder andere geklaagd over een rammeltje vanuit de motorkap, omgeving V-snaar (of heet dat tegenwoordig multiriem?).
Blijkt dus uit de dynamo zelf te komen, de verwachting is dat het steeds erger gaat worden waarna de dood (van de dynamo, niet bestuurder) er op volgt.

Ofwel, maandag gaat er een nieuwe dynamo in - ik wil met vertrouwen kunnen rijden. Kosten, all-in: 319 euro.

Qua prijs... vind het een hoop geld, maar het lijkt voor een nieuwe dynamo inclusief inbouw niet excessief veel te zijn. Ben niet handig genoeg om zelf zo'n ding te vervangen, dus dat is geen optie.
Waar ik meer mee zit: voor m'n gevoel zou een dynamo toch wel wat langer moeten meegaan dan 150K kilometers. M'n vertrouwen in Toyota als super-betrouwbaar merk waar nooit iets mee is is wel achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Falcon schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Ohja .. Japoto! .. haha.. Ik zou trouwens ook even proberen om een mooie pikzwarte voor en achterbumper te scoren!
Wij hadden trouwens in onze friend een mistlamp er op gemonteert. Erg leuk om te doen!

Bedenk mij nog iets.. probeer ook even de handmatig instelbare buitenspiegels te scoren en het binnenklokje die officieel in het midden van je dashboard hoort. Maakt het net allemaal even af! :)

Ga je nog een carpc inbouwen? :)
Nee geen car pc d'r in :p

Die bumpers zit ik ook wel mee ja, helaas niet genoeg geld voor atm. De ruitenwissers moeten echter want die gaan er binnenkort echt afvallen denk ik.

Ook de radio is nog verplichte kost want die zit er niet in, maar de dradenzooi is echt een dikke puinhoop :(

Ik hoef in principe alleen bestuurderskant een instelbare spiegel, passagierskant zit ie al. Dat klokje interesseert me niet zoveel, maar wat ik wel graag zou willen is een toerenteller, geen idee hoeveel werk daar achter weg komt though :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Arfman schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:37:
Iemand ervaring met de Toyota Auris? Rijplezier, kinderziektes, waar op te letten bij aanschaf, etc.? :)
Mij bevalt de Auris anders prima... heb nog geen kinderziektes mogen ontdekken behalve dan idd de lage middenarmsteun. En het feit dat het business navigatie pakket geen video dvd's afspeelt. Voor de rest van iedereen alleen maar lof gehoord over de auto! Het enige wat wel nog even wennen is, is dat de auto van binnen achter langer oogt. Gevolg, ik sta vaak relatief ver van de muur/andere auto af.

Wat betreft de hoge pook, deze vond ik juist érg prettig. Lekker dicht bij het stuur, snelle korte bewegingen. Heb in sommige andere auto's wel eens last van de elleboog gekregen op lange ritten. Bij deze is dat totaal niet het geval!

Wat mij betreft echt een heerlijke auto! Als je wat meer/specifiekers erover wil weten hoor ik het wel :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige week een auris meegehad van de dealer...

Moet zeggen dat ie kwa interieur aardig tegenviel. Werkelijk keihard plastic overal. Je zou toch denken dat dat ondertussen een beetje opgelost is. De materialen in m'n carina vind ik nog beter overkomen.

Hoge pook is inderdaad lekker, en de middenarmsteun is inderdaad irritant. Zeker omdat er een bekerhouder met een klepje op zit, welke bij mij telkens openging door m'n elleboog...

De remmen vind ik verder een positieve vermelding waard.
Het onderstel een negatieve; zou er zonder sportonderstel geen willen hebben. Ding helt en duikt dat het een lieve lust is met het standaard onderstel...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Blijkt toch maar weer dat dit alles zeer subjectief is :P

Het interieur vind ik persoonlijk namelijk prachtig, ook de gebruikte materialen ogen in mijn optiek juist helemaal niet plastic. Rijden heb ik er nog niet in gedaan, misschien dat ik vanmiddag een proefrit ga maken, ik ga in ieder geval even bij de Toyota dealer langs. De Avensis is geen optie meer, m'n vriendin vind hem niet mooi en te groot, en ik vind hem eigenlijk ook een beetje te ... "50 plus" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf vind ik het interieur ook super, hard of zacht plastic boeit me weinig. Je zit toch niet in de auto om je dashboard te strelen :-) Echter waarschuw ik je voor de 2.0 D-4D motor: je leest in mijn vorige posts in dit topic, heb er veel problemen mee gehad en nog steeds gedeeltelijk. Ik ben ook niet de enige want Toyota Belgium had er ook een deel staan... Je hebt 5 jaar garantie maar telkens naar de garage, oude vervangwagens met veel gezeur, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bij mij wordt het sowieso benzine (niet genoeg KM's voor diesel), maar bedankt voor de heads-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik moet zeggen dat ik over de rest van de auto zeer tevreden ben. Het ding voelt stevig en degelijk aan voor een Japanner, het heeft toch een stevige scheut Europese degelijkheid over zich gehad. Enige akkefietje dat ik nog had was het gebrekkige iPod-ondersteuning voor de ingebouwde navigatie, die niet makkelijk browsen toelaat. Iets wat ik wel verwacht had van een 2.500 euro optie met een 7" hoog resolutie scherm. Iets wat beter werkt op de standaard aanwezige radio. Echter werkt de Bluetooth wel feilloos, dat wil ik nooit meer missen. Ook de 6-bak is een serieus lekker ding dat zich stevig maar toch met gemak en precisie laat bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren even in de Auris gezeten en op contact gezet. Wauw :9~

Ik snap nu ook waar de gemengde meningen vandaan komen m.b.t. het interieur. Het blijkt dat de wat kalere uitvoeringen een inderdaad erg ouderwets materiaal gebruiken voor het stuur en de middenconsole, wat de auto enorm naar beneden haalt. De wat luxere versies (vanaf de Sol dacht ik) hebben een met leer bekleed stuur en de "mooie" middenconsole.

Ook nog even bij een Corolla staan kijken uit, ik dacht, 2006. Sjees, wat heeft dat ding een ouderwets interieur. Ongelooflijk. Ook nog even naar tweedehands Aurissen (Aurii :? :P) staan kijken, de dealer verwachtte dat er begin volgend jaar weer meer keus in tweedehands modellen komt (is ook logisch natuurlijk), dus even kijken of daar dan wat leuks tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ik had de luxe variant:

Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.nl/Images/navi_auris_770x340_tcm27-620835.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Naja, smaken verschillen zullen we dan maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik zeg niet dat ik het niet mooi vond...
Tenminste, al het zilverkleurige plastic vind ik wel verschrikkelijk, maar het algehele design vind ik op zichzelf wél mooi.

De kwaliteit van het geheel laat alleen ernstig te wensen over. Bijvoorbeeld het linkerdeel van de middenconsole. Ik ben vrij lang en zit daar dus ook met m'n knie tegenaan. Op die plek kraakte de overgang tussen het zilveren en het zwarte plastic. Zou voor mij dus reden zijn om hem te laten staan... Ook niet echt een kwestie van smaak imo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/a/f4811b6d0bb62bd8f912a0818c47584a.jpg

Je krijgt ook de nog luxere variant van het navigatie systeem bij de Auris hoor.
Hierbij is alles in het dashboard weggewerkt van knoppen.
Zo ziet het in mijn ogen 'af' uit. De foto is wellicht niet de mooiste, maar het idee komt zo wel over.
Voor zover ik weet is dit luxe systeem wel pas vanaf de Luna uitvoering beschikbaar. Op Terra met Business pakket krijg je idd het 'losse' systeem, maar daar zit dan ook geen bluetooth functie op.

in deze online brochure op pagina 4-5 (zie rechtsboven) inzoomen op het navigatiesysteem geeft een duidelijker voorbeeld ervan.

Overigens ook goed opletten dat je in een benzine óf in een diesel gaat proefrijden. In de 2.0 D4D en de 2.2 D4D zit namelijk een multilink ophanging, hierdoor rijdt hij beduidend steviger en comfortabeler dan een benzine auto... als je dus interesse hebt in een benzine, kan de diesel dus prettiger rijden en krijg je een kat in de zak, en als je een diesel wil en in een benzine proef rijdt, dan kan de andere ophanging je wellicht tegenhouden bij de aankoop ervan. Let hier dus goed bij op als je een proefrit vraagt.

2de punt van aandacht, iets wat nergens anders omschreven staat (ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden), bij de 2.0D4D Luna zit ook een knopje om je VSC (ESP dus voor mensen die zoals ik niet wisten waar VSC voor stond...) uit te schakelen en zo wat meer te spelen met je auto, kán ook een heel leuk speeltje zijn voor de volwassen kinderen onder ons >:)

Overigens is het materiaalgebruik inderdaad een kwestie van smaak. Mij sprak dit juist heel erg aan! Bovendien het gevoel van ruimte vond ik héél positief! (Door de in verhouding ver naar voren geplaatste ruit, de Yaris heeft dit ook) In tegenstelling tot een Ford Focus waarin ik vond dat ik erg dicht erop zat en het een beetje beklemmend overkwam.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 21:17
Ik ben aan het nadenken over een prius als lease auto. Niet omdat ik hem nou zo mooi vind, maar 14% bijtelling is toch wel erg lekker! 8)

Ik vraag me af hoe is het met de zitplaatsen achterin. Heeft de schuine daklijn niet de hoofdruimte achterin weggesnoept? En baggageruimte, kan daar bijvoorbeel eenvoudig een kinderwagen en wat extra baggage in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:48
Mijn pa heeft een Toyota gekocht, met mijn goedkeuring.

Afbeeldingslocatie: http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/266507.jpg

zoiets. volgens mij een 1.8 16v. Motor loopt mooi en de auto ziet er netjes uit. 170dkm gereden. Trekhaak en alles !! ;) Volgens mij krijgt hij hem vandaag of morgen. Dan even cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

911GT2: de hoofdruimte achter is voldoende. Ik kom net niet met mijn hoofd tegen het dak als ik achterin zit, en dat is het zelfde als bij heel veel andere auto's. Maar in tegenstelling tot heel veel andere auto's is de instap achter heel erg goed en heb ik zeeën van beenruimte. Ook een kind achterin in een kinderzitje zetten is volop ruimte voor. Baggageruimte is ook ruim voldoende maar of jouw kinderwagen erin past... Ik zou zeggen doe een proefrit en pas je kinderwagen erin, dan weet je het :)

Vergeleken met mijn V40 heb je zowel voorin als achterin een veel betere instap en zitpositie, achterin veel meer beenruimte, en de baggageruimte ontloopt elkaar niet zo veel. Vooral een voordeel van de Prius tov de V40 is dat je een mooie "inschuifbak" hebt met nog verborgen bergruimte onder het vloerdek, terwijl je bij de V40 spullen erin en eruit moet hijsen omdat de baggageruimte dieper is dan de achterklep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:07:
Mijn pa heeft een Toyota gekocht, met mijn goedkeuring.

[afbeelding]

zoiets. volgens mij een 1.8 16v. Motor loopt mooi en de auto ziet er netjes uit. 170dkm gereden. Trekhaak en alles !! ;) Volgens mij krijgt hij hem vandaag of morgen. Dan even cruisen.
Leuke auto! Ik zit ook naar zoiets te kijken, blijven toch oerdegelijke bakken en beter als een swift voor hetzelfde geld die echt 100x harder roesten en veel minder ruimte en comfort bieden. :X
Mag ik vragen uit welk bouwjaar deze is en wat je er voor betaald hebt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:48
Ik heb er geen stuiver voor gegeven, hij is van mijn pa.

Volgens mij iets van 1000 euro. Roestvrij, kmstand is nog iets lager geloof ik. Van een oude vent geweest en verkregen door inruil bij een garage (via een kennis die daar verkoper is). De auto had een jaar in een schuur gestaan en werd ingeruild op een scootmobiel/brommobiel ofzo.

Het is weinig spectaculair of sexy, maar wel oerdegelijk en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo had ik hem ook inderdaad, kon daar alleen zo snel geen voorbeeld van vinden... Maar nogmaals; het gaat me niet om het design, maar meer om de belabberde materialen. De look and feel zogezegd...

Overigens; alleen de D-cat is gezegend met een andere achterwielophanging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sa1

Overigens zit het 'luxe' navigatie systeem ook in de SOL business 2.0 diesel, die heb ik namelijk. Was me er niet eens van bewust dat ze ook nog een 'los' systeem hadden.

hadden ze ook niet bij mij mee moeten aankomen. Heb een proefrit gemaakt in een luna business ben uiteindelijk zelf voor de sol gegaan ivm kosten. Hadden ze daar het 'losse' systeem in, dan hadden ze hem weer mee kunnen nemen.

Overigens had m'n buurman een benzine luna 1.6 daar zit ook gewoon het luxe systeem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:26
misschien een gekke vraag maar goed.

heeft iemand enig idee of het inmiddels mogelijk is om een i-podinterface aan/in te bouwen in een yaris van bouwjaar 2007..?

Ik zou het namelijk dolgraag willen, omdat het een non-mp3 cdspeler heeft, wat natuurlijk beetje brak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Had gister voor vandaag en gister een Yaris Diesel gehaald.
Mooie leren bekleding, climate control Lichtmetalen wielen etc.
Rijd wel lekker dat ding, alleen is 't aan 't begin erg wennen dat de pedalen klein zijn en wat dicht op elkaar zitten en alles erg ligt gaat..
Verder vind ik eigenlijk de versnellingen best wel lang (3800 toeren=topvermogen in z'n 2 is iets van 50 a 60 ofzo) en hij is erg stil waardoor je helemaal super snel te hard rijd :(

Vind het alleen raar dat de optie lijst niet zo uitgebreid is ik weet dat 't maar een kleine auto is maar ik mis toch de Cruise control, de elektrische ruiten achterin en een navigatiesysteem op de optie lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 13:50
GoldenSample schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:14:
Had gister voor vandaag en gister een Yaris Diesel gehaald.
...
Vind het alleen raar dat de optie lijst niet zo uitgebreid is ik weet dat 't maar een kleine auto is maar ik mis toch de Cruise control, de elektrische ruiten achterin en een navigatiesysteem op de optie lijst.
Navigatie is simpel op te lossen door een Tomtommetje (of iets soortgelijks). Maar de afwezigheid van cruise control vind ik ook een zware tegenvaller in de Yaris. Ik zit aan een jonge Yaris 1.3vvti automaat te denken (of de Prius, Civic Hybrid of Jazz) maar het wordt me lastig gemaakt qua opties: geen cruise control mogelijk in de Yaris, geen ESP mogelijk icm met de automaat in de Jazz. Laat ik nu net die opties belangrijk vinden. Ik gebruik in m'n huidige auto de cruise control ontzettend vaak en ik vind het ook onmisbaar als je zuinig wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
NEEEE! :'( Mijn nog geen 3 weken oude starlet van 1991 heeft afgelopen woensdag op niet al te prettige wijze kennis gemaakt met een VW polo: kop-staart-botsing, waarbij de starlet de kop was :( gevolg: achterbumper zit links een flinke deuk en daarbij is zijscherm links ook een beetje verzet... Starletje rijdt prima nog, maar is economisch total loss. Ben benieuwd hoeveel ik van de verzekering krijg, komt volgende week een specialist van de verzekering (van tegenpartij) kijken. Zijn er nog tips om er het maximale uit te slepen? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Quadro! op 02-08-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:26
Quadropluxor schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:25:
NEEEE! :'( Mijn nog geen 3 weken oude starlet van 1991 heeft afgelopen woensdag op niet al te prettige wijze kennis gemaakt met een VW polo: kop-staart-botsing, waarbij de starlet de kop was :( gevolg: achterbumper zit links een flinke deuk en daarbij is zijscherm links ook een beetje verzet... Starletje rijdt prima nog, maar is economisch total loss. Ben benieuwd hoeveel ik van de verzekering krijg, komt volgende week een specialist van de verzekering (van tegenpartij) kijken. Zijn er nog tips om er het maximale uit te slepen? O-)
beter opletten volgende keer. O-)

maar goed, daar heb je weinig aan.. tja, voor je auto krijg je je dagwaarde, lijkt me een paar honderd euro met geluk, dus ik ben bang dat je weer ergens anders een auto moet scoren...
Pagina: 1 ... 13 ... 167 Laatste