Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 59 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.127 views sinds 30-01-2008

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja snap wat je bedoelt. :) Maarja zoals je zelf zegt zal het wachten worden op games etc. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:41:
Toch blijf ik het 2x zo krachtig verhaal vreemd vinden. Hoe meten ze dat? Dat is eigenlijk het grootste probleem. Want om een systeem qua specs 2 maal zo krachtig te krijgen is geen enkel probleem, dat is kwestie van huidige hardware gc opvoeren. Aangezien de chips echt opnieuw ontworpen zijn en we 5 jaar verder zijn (een eeuwigheid in computerland) .

Ik vraag me dus echt af hoe je dat moet zien. Een Xbox360 blaast een gewone Xbox namelijk weg qua specs, maar hoeveel keer zo krachtig kun je het noemen? Qua flops (of welke term je ook wilt nemen) of qua aantal polygonen misschien wel 10 maal, maar qua graphics is het natuurlijk niet 10 maal zo mooi/krachtig.

Kortom het is gewoon beelden afwachten B)
Een tijdje terug was er toch ook een interview geweest met iemand die vond dat graphics van de revo nu beter waren (op sommige onderdelen, en voor de rest vergelijkbaar) dan die van de XB360...? Maar als we verder komen dat dan de revo het niet zou kunnen bijbenen. Nou als dat zo is, dan ben ik al lang blij.

Graphics zijn voor mij niet belangrijk. Maar als ik een nieuwe console koop met graphics van de vorige generatie dan heb ik daar ook niet echt veel zin in. Dan kunnen ze net zo goed die controller voor de GC uitbrengen, scheelt mij weer een bult geld. Niet dat ik denkt dat het zo'n vaart zal lopen...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben ik het helemaal mee eens :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:39
Daar sluit ik me ook bij aan, daarnaast wil ik nog twee puntjes eraan toevoegen:

-Voor hi-def graphics heb je gewoon veel meer kracht nodig. Een Xbox 360 op een gewone TV ziet er echt niet zo verschrikkelijk veel beter uit dan bijv. een gewone Xbox. Dus ik denk dat de verschillen tussen de consoles op gewone televisies helemaal niet zo groot zullen zijn. Sterker nog, omdat de games voor de revo alleen voor SD tv's worden ontwikkeld zal de kwaliteit misschien zelfs nog wel (een stuk) hoger liggen.

-De verpakking van de revo is heel erg klein (leg maar is 3 DVD doosjes op elkaar). Alhoewel laptops tegenwoordig ook niet meer heel veel achterlopen op desktops, is dit toch niet te onderschatten. Het is toch lastiger om iets kleiner in te pakken en er dan toch dezelfde graphics uit te persen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 93354

Volgens mij is het vooral duurder om veel kracht in een klein kastje te stoppen. Ik denk dat ''snelle'' hardware in de revo best kan maar dan gaat de prijs wel omhoog. Ik heb er iig wel vertrouwen in dat het er allemaal goed uitziet, misschien geen ps3/x360 maar daar betaal je dan ook bijna 3x zoveel voor.

Anoniem: 86074

Naast 't feit dat ik begreep dat de dev kit voor de revo erg gebruiksvriendelijk is, m.a.w. games worden goedskoper als de ontwikkeling van de games zelf makkelijk gemaakt wordt door de ontwikkelaars van de console.

Ook 't feit dat ze met 't energieverbruik rekening houden, spreekt me erg aan. Ik begreep dat die processor(s) die erin zitten veel minder energie gebruiken dan die van de Xbox 360 en PS3 .... niet verkeerd voor een apparaat wat misschien best vaak aan staat. Dat soort dingen moet je ook meenemen in de kosten (naast 't feit dat je net zo lang een plasma scherm aan hebt staan, ipv een 'normale' TV, LCD is geloof ik weer minder wat verbruik).

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 86074 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:16:
at soort dingen moet je ook meenemen in de kosten (naast 't feit dat je net zo lang een plasma scherm aan hebt staan, ipv een 'normale' TV, LCD is geloof ik weer minder wat verbruik).
Alleen is er natuurlijk niemand die daar rekening mee houdt. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die zegt dat ie een GameCube heeft gekocht, omdat de Xbox zoveel stroom gebruikt. Dat zal bij de nieuwe generatie spelcomputers dus ook niet gebeuren.
Je zou het in principe mee moeten nemen, maar niemand doet het. Of Nintendo moet daar vet mee gaan adverteren, maar ik denk dan dat mensen Nintendo als een stelletje geitenwollensokkenmilieuhippies gaan zien.

Nee niemand let erop bij de aanschaf, maar misschien kan het toch een voordeel geven als nintendo er op een goede manier op de goede plaats een beetje aandacht aan geeft. Want vooral ouders merken het wel. Mijn ma heeft het sinds 2 jaar geleden onze oude p2 350Mhz is vervangen door een high end pc, nu ook nog mijn high end pc plus een mediacenter pc toch gaan zien dat die dingen veel stroom gebruiken en heeft nu dus ook liever dat ze uitstaan als ze niet gebruikt worden (wat uiteraard niet gebeurt).

Anoniem: 60403

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:41:
Toch blijf ik het 2x zo krachtig verhaal vreemd vinden. Hoe meten ze dat? Dat is eigenlijk het grootste probleem. Want om een systeem qua specs 2 maal zo krachtig te krijgen is geen enkel probleem, dat is kwestie van huidige hardware gc opvoeren. Aangezien de chips echt opnieuw ontworpen zijn en we 5 jaar verder zijn (een eeuwigheid in computerland) hebben ze het daar denk ik niet over.

Ik vraag me dus echt af hoe je dat moet zien. Een Xbox360 blaast een gewone Xbox namelijk weg qua specs, maar hoeveel keer zo krachtig kun je het noemen? Qua flops (of welke term je ook wilt nemen) of qua aantal polygonen misschien wel 10 maal, maar qua graphics is het natuurlijk niet 10 maal zo mooi/krachtig.

Kortom het is gewoon beelden afwachten B)
Het probleem, en ook de truc van ms/sony is dat bij hun hardware totaal andere architecturen worden gebruikt. Daardoor kunnen ze heel makkelijk zeggen ow hij heeft 3x3,2 ghz tov 700 mhz, hij is dus blabla keer zo snel. Maar dan kom je weer heel snel bij de Mhz myth uit etc. Ga er maar van uit dat de PS3/X360 niet meer 5x (max) zo snel zijn dan hun voorgangers. Simpelweg Moore's law.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Moore's law zegt wat over de verdubbeling van de hoeveelheid gebruikte transistors. Het zegt niet zo heel veel over verbetering van performance x tijd. Mensen roepen echt te snel "Moore's Law" ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 23-02-2006 15:25 ]

ma ma ma ma ma macron one

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27
Nintendo ontkent nu dat de Revolution standaard ook de voeding van de console is. Ik vond het oorspronkelijke bericht al vreemd, als je de console zo klein mogelijk wilt houden dan wil je de voeding op een afstandje van de console houden om warmte-ontwikkeling te beperken.

Dat de Revolution dev-kits veel goedkoper zijn dan die van de PSP is eigenlijk zeer goed nieuws. Dit kan veel developers over de streep halen om voor de Revolution te gaan ontwikkelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Anoniem: 31421

Ivm de grafische power:
Vroeger sprak men dat de REV eventueel NURBS zou gebruiken. Alles gebaseerd op vectoren ipv pixels? Dan zou de REV geen problemen moeten hebben grotere beeldschermen aan te sturen.
(mijn kennis van NURBS is zo goed als nihil, dus correct me if I'm wrong)

• MetroidPrime
Anoniem: 31421 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:19:
Ivm de grafische power:
Vroeger sprak men dat de REV eventueel NURBS zou gebruiken. Alles gebaseerd op vectoren ipv pixels? Dan zou de REV geen problemen moeten hebben grotere beeldschermen aan te sturen.
(mijn kennis van NURBS is zo goed als nihil, dus correct me if I'm wrong)
Er is alleen speculatie geweest over het gebruik van nurbs. De kans dat de Revolution hardwarematig nurbs rendering gaat ondersteunen is enorm klein.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
MetroidPrime schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:12:
Dat de Revolution dev-kits veel goedkoper zijn dan die van de PSP is eigenlijk zeer goed nieuws. Dit kan veel developers over de streep halen om voor de Revolution te gaan ontwikkelen.
Ik heb niet zo'n inzicht in de kosten van de SDK's en budgetten van developers... maar hoeveel kan het schelen? Een paar duizend euro lijkt me nou niet echt een enorme extra investering? Als je bedenkt dat de ontwikkelingskosten van sommige games in de miljoenen lopen, dan kan die extra 50.000 euro oid er toch ook nog wel bij. Maar natuurlijk wel leuk voor de kleinere developers bedenk ik me nu :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 14:28
weet iemand of er een PCI (tv)kaart bestaat met een RGB-in ? Scart of zoiets dergelijks
aangezien de (PAL) cube geen svideo ondersteund, en via composite minder beeld resultaat opleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Heeft iemand toevallig mijn starcatalog.pl scriptje nog? Ben niet al te handig geweest met een backup... |:( :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:20:
[...]

Alleen is er natuurlijk niemand die daar rekening mee houdt. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die zegt dat ie een GameCube heeft gekocht, omdat de Xbox zoveel stroom gebruikt. Dat zal bij de nieuwe generatie spelcomputers dus ook niet gebeuren.
Je zou het in principe mee moeten nemen, maar niemand doet het. Of Nintendo moet daar vet mee gaan adverteren, maar ik denk dan dat mensen Nintendo als een stelletje geitenwollensokkenmilieuhippies gaan zien.
Wie weet, maar energie wordt duurder en duurder, wellicht komt dat omslagpunt wel ;) Vooral als ouders de rekeningen omhoog zien schieten van gastjes die heel lang achter de Xbox 360 + bijhorende Plasma scherm zitten ;).

Ik zeg niet dat het hoofdredenen zijn en zo, maar ikzelf neem ze wel in ogenschouw. Naast 't feit dat ik zowieso meer geinteresseerd ben in de Revo. Als ik al een andere console zou aanschaffen, dan een PS3, maar op zeker niet met de nieuw prijs.

Wat Nintendo laat zien wat betreft die energie verschillen, we zullen wel zien hoe dat ervaren gaat worden als de Revo uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 86074 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:09:
[...]

Wie weet, maar energie wordt duurder en duurder, wellicht komt dat omslagpunt wel ;) Vooral als ouders de rekeningen omhoog zien schieten van gastjes die heel lang achter de Xbox 360 + bijhorende Plasma scherm zitten ;).
Plasma schermen verbruiken minder stroom dan beeldbuis toestellen, dat compenseert weer voor de Xbox 360. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MetroidPrime schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:14:
[...]

Plasma schermen verbruiken minder stroom dan beeldbuis toestellen, dat compenseert weer voor de Xbox 360. ;)
Ik dacht toch dat plasma TV's juist heel veel stroom verbruikten?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vanitas schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Volgens mij ook. Ik geloof dat de LCD het minst verbruikt, daarna de beeldbuis en daarna de plasma. Heb er een tijd geleden iets over op tv gezien. Plasma was veruit de duurste in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

LCD gebruikt minder dan plasma maar (iets?) meer dan CRT hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 25-02-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MaxBurn schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:10:
LCD gebruikt minder dan plasma maar (iets?) meer dan CRT hoor :)
[Pietje precies]Ja en nee. Het omslagpunt ligt tegenwoordig bij ongeveer 30 inch. Als je groter gaat verbruikt een LCD TV meer stroom dan een CRT. Als je lager gaat dan wint de LCD het. Dat zie je bijv. goed bij computermonitoren.

Dan heb je ook nog LCD's die LED backlights gebruiken en die gebruiken ook weer minder stroom. [/pietje precies]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NGC Magazine houdt vol: 'Zelda komt op Revolution'
Enige tijd geleden dook het nieuwtje op dat The Legend of Zelda: Twilight Princess de Revolution controller zou benutten. Her en der doken er zelfs geruchten op dat de nieuwste game uit de Zelda reeks een launchgame voor de Nintendo Revolution zou gaan worden. Enige tijd later werd de door het Britse Nintendo-blad NGC Magazine gedane uitspraak door Nintendo ontkend.

De soap is echter nog niet voorbij, NGC Magazine blijft namelijk bij hun standpunt. Uit het maartnummer:

"We've received loads of similar letters, and it hasn't escaped our attention that many internet sites have debunked our story based on Nintendo's carefully worded statement (which, if you decode the PR-speak, actually boils down to 'no comment'. So we'd like to set the record straight. The story about Zelda appearing on Revolution isn't speculation - it's fact. We were told this by a trusted source at Nintendo, and we have no reason to doubt it. We understand why Nintendo issued its statement - after all, this news wasn't supposed to break until the E3 show in May - but we're 100% accurate when we assure you that Twilight Princess will be a Revolution title."

Zoals te lezen valt blijft NGC Magazine er heilig van overtuigd dat Zelda: Twilight Princess zal verschijnen op de Revolution, maar dat Nintendo het tot dusver blijft ontkennen om het op de E3 als een verrassing te laten komen. Wellicht komt er in mei dus meer duidelijkheid omtrent het platform voor dit nieuwe Zelda-avontuur.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=9278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als dat zo is dan verschijnt ie ook nog steeds op de GC. Nintendo zal zichzelf wel heel erg in de vingers snijden als ze dat niet doen, na al hun uitlatingen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk gewoon aan 1 versie. Namelijk voor de gamecube. Aangezien de revolution ook gamecube spellen kan afspelen kan nintendo het spel ook als launchgame voor de revolution gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:51:
Als dat zo is dan verschijnt ie ook nog steeds op de GC. Nintendo zal zichzelf wel heel erg in de vingers snijden als ze dat niet doen, na al hun uitlatingen erover.
Matt van IGN zei in de Revolution podcast dat Nintendo Zelda waarschijnlijk ziet als een Revolution titel, die backwards compatible is met de GameCube. Matt wist ook te melden dat toen hij vroeg aan Nintendo(voor de Nintendo Minute) of Twilight Princess compatible was met de Revolution controller, dat hij terug kreeg te horen dat die vraag niet beantwoord zou worden omdat Nintendo daar voorlopig niets over wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een nieuwe Zelda is natuurlijk perfect om een nieuwe console te verkopen. Het zou gewoon een goede launch title zijn. Het maakt mij eigenlijk niet echt uit. Die Revolution koop ik toch wel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Van insidegamer:
Revolution controller bevat ‘touch sensitivity’

Maandag 27 februari 2006 | In een interview met Nintendo Revolution (een Canadese site) zou een woordvoerder van Electronic Arts zich versproken hebben over de controller van de Nintendo Revolution. Hij zou het volgende gezegd hebben:
“The beauty of the new Revolution controller is that the possibilities for new game ideas are limitless. I'm sure that Nintendo already has a number of phenomenal design concepts built around 3D Pointing or Touch Sensitivity for their 1st party games. Our developers are inspired and excited by the new controller's features.”
Dat de controller gebruik maakt van 3D Pointing was al bekend, maar over ‘touch sensitivity’ heeft Nintendo nog niet gesproken. Zou dit dan het laatste geheim omtrent de mysterieuze Revolution controller zijn?

Bedenk echter wel goed dat Nintendo dit nog niet officieel bevestigd heeft en dat het hier dus gaat om een gerucht. - Ruud Heesters
link

Ben benieuwd wat ik me daar dan bij voor zou moeten stellen. Iemand een idee hoe je dat zou kunnen zien?

Overigens denk ik niet dat het laatste geheim ook een controller-ding is. Dat baseer ik natuurlijk op helemaal niks, maar de controller is zo al heel revolutionair en er zou nog wat revolutionairders komen. Dan denk ik niet dat we dat dan ook in de controller hoek moeten zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-02-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 10:41

Collaborator

You! Cake or Death?

Druk gevoelige controller? knijpen is gasgeven bij racegames bijvoorbeeld?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 10-06 16:01
Of gewoon drukgevoelige, oftewel analoge knoppen. Zacht indrukken: weinig gas, hard indrukken: vol gas...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik snap alleen niet wat het is. Moet ik het zien als hoe hard je in de controller knijpt of wat?

Btw, volgens Reggie komt er geen nieuws over de revolution op GDC (http://revolution.ign.com/articles/689/689186p1.html).
"You will find new Revolution information at E3 2006, not at GDC. The reason why we are keeping quiet on information is for the competition. One example is Sony copying our Nintendogs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hankey schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:56:
Of gewoon drukgevoelige, oftewel analoge knoppen. Zacht indrukken: weinig gas, hard indrukken: vol gas...
Dat is niet nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

SD5k

>4&X

Drukgevoelige knoppen op een controller is iets nutteloos IMO. Als je bijvoorbeeld de PS2 controller neemd icm Gran Turismo 4.. je kan al je de knop licht indrukt minder gas geven en meer als je hem hard indrukt. Maar dit werkt in de praktijk voor geen meter, komt vooral omdat je zo'n knopje zowieso al niet ver in kan drukken, heel moeilijk te doseren dus.

Of ze hebben het over van die knoppen die je alleen aan moet raken en niet moet indrukken, dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 15% gewijzigd door SD5k op 27-02-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat touch sense kan ook een nieuwe soort van rumble zijn. Als je bv met je zwaard in de game ergens tegen aanslaat dat je dan voelt aan de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Juist dat denk ik dus ook.

Als je zeg maar een deur opendrukt met je controller dat je ook echt tegendruk voelt waardoor je harder moet drukken. Die berichten circuleren al veel langer rond.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Weet iemand waar ik Paper Mario: The Thousand Year Door voor dertig euro kan krijgen. Ik lees wel eens dat mensen hem voor dat bedrag aanschaffen, maar waar is dat :O

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Sander schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:45:
Drukgevoelige knoppen op een controller is iets nutteloos IMO. Als je bijvoorbeeld de PS2 controller neemd icm Gran Turismo 4.. je kan al je de knop licht indrukt minder gas geven en meer als je hem hard indrukt. Maar dit werkt in de praktijk voor geen meter, komt vooral omdat je zo'n knopje zowieso al niet ver in kan drukken, heel moeilijk te doseren dus.
Gebruik zelf geen controller met GT4, maar in MGS3 vind ik de drukgevoeligheid zeer goed werken.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Blaatschaap11 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:43:
Weet iemand waar ik Paper Mario: The Thousand Year Door voor dertig euro kan krijgen. Ik lees wel eens dat mensen hem voor dat bedrag aanschaffen, maar waar is dat :O
Bart Smit. Intertoys.

KLIK voor goeie prijsvergelijkingsite.

Moet ik wel zelf eerst kijken voordat ik blaat O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Willybubba op 27-02-2006 19:52 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
EA is mogelijk in de war geweest met de DS, die wel "touch sensitivity" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 10-06 16:01
Wie zegt dat het nieuw moet zijn ;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Nu online
Willybubba schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:50:
[...]

Bart Smit. Intertoys.

KLIK voor goeie prijsvergelijkingsite.

Moet ik wel zelf eerst kijken voordat ik blaat O-)
De Intertoys waar ik dus gekeken had niet, en volgens mij de Mediamarkt ook niet. Maar daar ga ik morgen maar weer eens kijken :) Toch al een tijd niet geweest.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 19:42
http://www.gamer.nl/nieuws/29571

3 Nintendo games bevestigd voor de Rev.
Waaronder 2 games die we al wisten (mario en SSB), maar Zelda wordt ook genoemd. Hiermee lijkt me het gerucht dat TP op de rev zou uit worden gebracht helemaal van de baan.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hiermee lijkt me het gerucht dat TP op de rev zou uit worden gebracht helemaal van de baan.
Gerucht? Het is een GC game die ook op de Rev draait omdat die GC compatible is. Dat verhaal is juist 50000x door Nintendo bevestigd. Daarnaast is er een kans dat het Revmote mogelijkheden bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
MaxBurn schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:18:
[...]
Gerucht? Het is een GC game die ook op de Rev draait omdat die GC compatible is. Dat verhaal is juist 50000x door Nintendo bevestigd. Daarnaast is er een kans dat het Revmote mogelijkheden bevat.
Dat weet ik, maar er gingen geruchten rond dat hij enkel voor de rev zou verschijnen :)

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ja die snap ik alleen niet want dat is nou juist zo'n beetje het enige wat nintendo wel officieel 40 biljoen keer gemeld heeft :)

Maar goed Nintendo heeft ook al heel vaak gezegd dat er voor de E3 weinig informatie vrij zal komen maar bij elke happening ontploffen alle fora weer met speculatie..en elke keer is men teleurgesteld want asskickerturborevolutionfunctie 44 zou volgens piet_deforumposter2010 tentoongesteld worden terwijl dat dan niet zo is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

D3ft0n3 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:22:
http://www.gamer.nl/nieuws/29571

3 Nintendo games bevestigd voor de Rev.
Waaronder 2 games die we al wisten (mario en SSB), maar Zelda wordt ook genoemd. Hiermee lijkt me het gerucht dat TP op de rev zou uit worden gebracht helemaal van de baan.
Dat Zelda uiteindelijk ook op de nieuwe Nintendo console uitkomt lijkt me logisch. Ik had ergens gelezen dat ze al bezig waren met de engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ook weer ergens gelezen dat de Rev rond Thanksgiving uit zal komen. Er werd in dat artikel ook gezegd (zoals al eerder door Nintendo) dat de wereldwijde launch 2 maanden zou bestrijken. Dat betekend dat de Rev er uiterlijk volgend jaar Feb zou zijn. Maar ik neem stiekem wel aan dat de Revo eerst in Japan uitkomt (ook was dat bij de NDS anders). Dan zouden we wel hopelijk nog dit jaar een Revo in europa kunnen verwachten!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
Anoniem: 72901 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:07:
[...]

Dat Zelda uiteindelijk ook op de nieuwe Nintendo console uitkomt lijkt me logisch. Ik had ergens gelezen dat ze al bezig waren met de engine.
Dat bedoel ik dus ook, er staat in dat artikel dat ze al aan het spel bezig zijn en niet alleen dat hij wordt uitgebracht.

@ Deddiekoel -> staat ook in de link die ik gegeven heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D3ft0n3 op 28-02-2006 20:41 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Syntagma schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:29:
Mensen ik heb wat vraagjes over mijn gamecube.

Ik wil een tft scherm gaan kopen, de Xerox X7. Kan ik nu mijn cube hierop aansluiten? Zo ja, moet ik dan zo'n speciaal kastje kopen? Misschien heeft hier iemand deze tft en kan die mij helpen..

En ik heb een Audigy LS geluidskaart met een Labtec Arena 5.1 surround setje. Kan ik de cube aansluiten op deze geluidskaart? Of kan dat niet en moet de cube op het setje worden aangesloten?
Ik kan er echt geen wijs uit worden of dit mogelijk is en wat voor kabel(s) ik dan zou moeten hebben.
Ja, deze is wel aan te sluiten.
Maar dan moet je wel toevallig een dolby decoder op zolder hebben staan :o

Zelf heb ik een JBL ESC 350 Home Cinema met ingebouwde dolby decoder aangesloten op mn gamecube.
Met COD2 klinkt het prachtig ;)

En als je gamecube bij je pc staat. Koop een dolby geluidskaart, en sluit je gamecube via line in aan.
Er zal vast wel een progamma zijn die je aan kan zetten die je line in decodeert en via je dolby aansluiting voor je boxen het eruit gooit.
Vanitas schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Ja, we hebben thuis een Pioneer (116cm view) en het scherm trekt +- 650 watt + receiver van 120 watt.

Dus gamecube maakt het wel goed qua verbuik, en met de Qoob het beeld upscale :P

@ MaxBurn, Nee, dit is echt continu vermogen.

[ Voor 20% gewijzigd door DJKroon op 01-03-2006 19:21 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

verkeerde knop 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door DJKroon op 01-03-2006 11:13 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

650W is wel piek he..gemiddeld is veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Van de week liep ik weer eens te lantefanteren in Melbourne toen ik arcade hal inliep... En wat zag ik in mijn ooghoek toen ik door een dikke Japanner werd ingemaakt met Streetfighter III 3rd Strike...

Mario Kart Arcade GP

WTF?! Dat moet ik spelen, dacht ik dus gelijk.

Ik gooi dus 2 dollar in dat apparaat en dacht "kom maar op". Na Mario DS helemaal rond te hebben rondgespeeld, zou ik dit varkentje wel eens even wassen, ook al hebben ze nieuwe banen. Dus na vlekkeloos de eerste plek gehaald te hebben, word er mij gevraagd of ik er nog even drie dollar in te gooien om de volgende baan te rijden... Toen ik dus op nee drukte stond er vrolijk, GAME OVER.

De ziekte voor je Nintendo, met je arcade gezeik. Als ik in Hong Kong een arcade vind met F-Zero AX en dit geintje weer tegenkom, demonteer ik persoonlijk dat hele apparaat en neem hem mee in mijn backpack... Stelletje narren.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
DJKroon schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:11:
[...]

En als je gamecube bij je pc staat. Koop een dolby geluidskaart, en sluit je gamecube via line in aan.
Er zal vast wel een progamma zijn die je aan kan zetten die je line in decodeert en via je dolby aansluiting voor je boxen het eruit gooit.
Kan dat met mijn Soundblaster Audigy LS? Die heeft Dolby voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GZ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 04:50:
Van de week liep ik weer eens te lantefanteren in Melbourne toen ik arcade hal inliep... En wat zag ik in mijn ooghoek toen ik door een dikke Japanner werd ingemaakt met Streetfighter III 3rd Strike...

Mario Kart Arcade GP

WTF?! Dat moet ik spelen, dacht ik dus gelijk.

Ik gooi dus 2 dollar in dat apparaat en dacht "kom maar op". Na Mario DS helemaal rond te hebben rondgespeeld, zou ik dit varkentje wel eens even wassen, ook al hebben ze nieuwe banen. Dus na vlekkeloos de eerste plek gehaald te hebben, word er mij gevraagd of ik er nog even drie dollar in te gooien om de volgende baan te rijden... Toen ik dus op nee drukte stond er vrolijk, GAME OVER.

De ziekte voor je Nintendo, met je arcade gezeik. Als ik in Hong Kong een arcade vind met F-Zero AX en dit geintje weer tegenkom, demonteer ik persoonlijk dat hele apparaat en neem hem mee in mijn backpack... Stelletje narren.
Nintendo? spoel je mond ff en ga googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Anoniem: 60403 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:18:
[...]

Nintendo? spoel je mond ff en ga googlen...
Want?

Mijn inziens is Nintendo hier net zo schuldig aan als Namco.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
GZ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 06:25:
[...]

Want?

Wie zegt dat Nintendo of Namco hier schuldig aan is? Bij veel arcadekasten kan de eigenaar van de hal instellen hoeveel geld en wanneer er betaald moet worden. Hoe weet je dat dat hier niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Bij alle kasten tegenwoordig :)
Nintendo/Namco verkoopt de kasten..meer niet. Als een kast nieuw is word er vaak veel gevraagd om snel de aanschafprijs (die hoog is) eruit te halen. Op zich logisch..je verkleint je risico.

[ Voor 49% gewijzigd door Max|Burn op 03-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Syntagma schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:49:
[...]

Gamecube aansluiten met 2 tulp (vrouwtje!) naar 3,5mm jackplug je line-in in.
Dan je decodeer programma instellen dat line-in je input is, en dan hoor je het via je 5.1 output.

Maar wat ik al zei, ik weet niet hoe of wat met een decodeerprogramma, maar het is theoretisch wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

word er mij gevraagd of ik er nog even drie dollar in te gooien om de volgende baan te rijden... Toen ik dus op nee drukte stond er vrolijk, GAME OVER.
Wie er ook verantwoordelijk voor is, ik vind dat toch niet echt normaal overkomen. Ik heb weliswaar nauwelijks ervaring met speelhallen... maar is het echt gebruikelijk dat je soms per level moet betalen?! (of je het nou haalt of niet?!) Dan gaat de lol er toch snel van af lijkt me.
Als een kast nieuw is word er vaak veel gevraagd om snel de aanschafprijs (die hoog is) eruit te halen. Op zich logisch..je verkleint je risico.
Maar zijn er dan echt mensen die 4 of 5 keer geld erin blijven gooien om een paar fatsoenlijke wedstrijdjes te spelen? Onvoorstelbaar. 8)7

Ik dacht altijd dat de kick was dat je langer kon doorspelen naarmate je beter werd in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GZ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 06:25:
[...]

Want?

Mijn excuses, ik dacht te hebben onthouden dat Nintendo noch het spel had gemaakt, noch de distributie ervan deed. Maar aangezien dat laatste niet waar blijkt te zijn (na googlen ;)) moet ik je toch wel gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 00:21
Syntagma schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:49:
[...]

Om 5.1 geluid te krijgen uit je cube moet je versterker Dolby Pro Logic II ondersteunen. De Gamecube heeft geen digitale audio uitgang, dus Dolby Digital gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Schweino schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:59:
[...]

Om 5.1 geluid te krijgen uit je cube moet je versterker Dolby Pro Logic II ondersteunen. De Gamecube heeft geen digitale audio uitgang, dus Dolby Digital gaat niet lukken.
Hij heeft het over het via de PC laten omzetten van DPLII naar DD5.1. Ik geloof dat dit mogelijk is, zolang je geluidskaart maar een DD encoder heeft, zoals bijvoorbeeld de Soundstorm chipset.

EDIT: Ik kan me alleen wel voorstellen dat het geluid dan niet meer gelijk met het beeld kan gaan lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door MetroidPrime op 04-03-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zag dat Batallion Wars en Trauma Center nu ook zijn aangekondig voor de Revolution. Batallion Wars zal waarschijnlijk ook online gaan.

Er worden dus zo langzamerhand steeds meer titels aangekondigd. Hopelijk zullen ze ook eens overgaan tot het tonen van beelden. Ben wel benieuwd wat we kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik zou zeggen, verwacht niet te veel dan kan het alleen maar meevallen ;)

Zelf wacht ik met spanning af op de release datum van de Rev, ben altijd een voorstander geweest van Nintendo. Heb een N64 en Cube gehad en veel gespeeld op een SNES van me tante. Nu speel ik amper nog een spel maar met die nieuwe besturing en naar alle waarschijnlijkheid de 'lage' prijs van de Rev ga ik er maar weer een halen.

En wat grafics betreft, ik denk dat de Rev zich prima kan meten met een Xbox 360 en PS op een normale beeldbuis. Op een plasma of weet ik wat voor een hitech scherm kan het misschien wat minder zijn maar dat boeid eigenlijk niet, het is de spel beleving die telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Gisteravond, was ik weer aan gamen op m'n weekelijkse, gameavond ;) en we waren wat aan het Soul Caliburen. Toen hebben we het gehad, dat er feitelijk maar weinig echt leuke games op de cube waren, invergelijking met de N64. Mario128 was niet gekomen. De shellshaded zelda, is leuk, maar geef mij maar de nieuwe, realischtische zelda. Deze is er nog niet. Mariokart is leuk, maar minder leuk dan die op de N64. Een goldeneye topper bleef ook uit. Timesplitters, veel gespeeld maar toch haalt die het niet.

We hadden zo beetje vergelijkingen gemaakt en kwamen beide uit, dat de cube toch tegenvalt. Helaas. Ik had in het begin meer plezier aan mijn cube, dan nu. Monkey ball, enorm veel gespeeld. Dat was echt een mooi cube titel. En er zijn er nog wel een paar te noemen. Al met al, is de cube een leuk apparaat, maar minder dan ik er gehoopt van had. De laatste maanden komt en kwamen er ook maar echt leuke titels uit, wat mij dan toch een beetje tegenvalt van Nintendo.

Zelf denk ik dat ze het weer goed maken met de Revolution, want ik wacht echt op de nieuwe zelda, een nieuwe mario game, een goldeneye shooter en een nieuwe monkey ball.

Wat vinden jullie van de cube, als je terug kijkt.... mij is hij beetje tegengevallen omdat nintendo gewoon te weinig eigen titels heeft uitgebracht...

edit: Is er al wat bekend over een meeting?

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 04-03-2006 18:21 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben niet echt een gemiddelde speler denk ik. Ik speel eigenlijk alleen maar met vrienden op de Cube, en dan meestal nog met z'n vieren ook. Ik vind de Cube toch wel gewaagd aan de N64.

Mario Kart vind ik leuker. De banen vond ik minder leuk, maar met z'n tweeen in een kart vind ik geweldig, het hele idee ook! Daarentegen vind ik de battemode veel minder leuk. Ik vond die cell-shaded Zelda (enige single player game die ik ook echt alleen heb gespeeld) echt helemaal geweldig, ongelofelijk mooi, uitgebreide wereld en levels etc. SSBM vond ik echt veel beter dan op de N64. Het is bij hetzelfde verhaal als bij Zelda, het is niet mijn genre, maar toch vind ik het een geweldig spel. Mario Smash Football, Mario Party en Monkey Ball 2 maken deze (multiplay) generatie echt af.

Maar aan de andere kant mis ik een goede FPS. Op de N64 ben ik zoveel uren zoet geweest met Goldeneye en op de Gamecube was er nix. Ik vind Timesplitters gewoon niet leuk. Ik kan er ook niets aan doen. Dus daar is zeker werk aan de winkel voor Nintendo/3rd Party's. Daarnaast word ik een beetje gek van die loodgieter. Ik heb niets tegen Mario, maar kom op, je hebt nu inmiddels meer games met Mario dan zonder Mario voor de Cube...

Voor mij was de Cube absoluut geen teleurstelling, maar ik ben zeker ook toe aan wat nieuws. Het wachten voor de revolution valt zwaar. Ik ben van plan om em meteen te kopen als die uit komt en dan ook weer wat meer in m'n eentje te gamen. Ik doe dat nu eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Mario Kart vind ik leuker. De banen vond ik minder leuk,
Mariokart is leuk, maar minder leuk dan die op de N64
8)7 De N64 versie had veruit de slechtste banen man, veeeel te lang.

Ik denk dat de GC minstens net zoveel toppers heeft voor mij alleen het verschil is dat we nu wat ouder zijn ;) Zelda en Mario waren wel beter op de N64 ja.. Goldeneye ook. (er is niet echt een spel met dezelfde ervaring, overigens op geen enkel platform.) We vergeten alleen ook dat er zoveel meer shooters zijn tegenwoordig..het is veel moeilijker eruit te springen.

Ik vind b.v. MKDD, F0GX en SSBM beter op de GC :)

[ Voor 75% gewijzigd door Max|Burn op 04-03-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind al die games toevallig leuker op de N64. F-zero vanwege de muziek en de moelijkheidsgraad en MKDD vanwege het gemis van 'karts' (en de banen)
SSBM ben ik niet helemaal uit, beide vond ik geweldig.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

SSB= geweldig.
SSBM= beter op alle punten : soepeler, meer, mooier, etc etc.. maarr.. eigenlijk bij verre na niet zo leuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
SSBM vind ik juist VEEL beter dan SSB.
SSB speelt echt totaal niet lekker. Het gaat allemaal zo stroef. Doe mij maar SSBM. Ik heb het vandaag nog een hele tijd zitten spelen en het blijft gewoon een geniaal spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Vanitas schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:33:
SSBM vind ik juist VEEL beter dan SSB.
SSB speelt echt totaal niet lekker. Het gaat allemaal zo stroef. Doe mij maar SSBM. Ik heb het vandaag nog een hele tijd zitten spelen en het blijft gewoon een geniaal spel.
Door dat stroeve voelde het aan alsof je betere controle had over je karakter (verder was idd melee veel beter)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:45:
[...]

Door dat stroeve voelde het aan alsof je betere controle had over je karakter (verder was idd melee veel beter)
I agree 100%. SSBM zowel als MKDD hebben beiden een beetje out-of-control feel, te veel dingen er bij maar niet echt veel dingen om het racen echt leuker te maken, teveel weg van waar het bij MarioKart om ging. Gelukkig hebben ze MarioKart helemaal gefixt met de DS versie, wat imo vereweg de beste MarioKart tot nu toe is.
Daarnaast vind ik dat Metriod Prime nooit first-person had moeten worden, third-person was wel een optie geweest. Maar de reden waarom Super Metroid zo ontzettend goed was, was door de controls, perfect!, formidabel! En wat heb je nu nodig om een vijand te raken... een lock systeem?
De spellen waar de consoles bij mij voor stonden:

N64:
Mario Kart 64
Super Mario 64
Goldeneye
Zelda: OOT
Super Smash Bros.

GC:
Zelda: WW (zeker niet beter dan OOT, maar een prima opvolger.)
Resident Evil 4

De rest allemaal een STUK minder, niet slecht, maar echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 60403 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:10:
[...]
De spellen waar de consoles bij mij voor stonden:

N64:
Mario Kart 64
Super Mario 64
Goldeneye
Zelda: OOT
Super Smash Bros.
Dat heb ik echt nooit begrepen wat mensen leuk aan dat spel vonden.
En dan altijd de controls die zo goed waren, ik vond de controls juist hard zuigen. Ik snap niet dat ze dat ook nog hebben gebruikt in latere games. Je mikt niet soepel, het gaat altijd met kleine stootjes. Ik vond de controls van Halo echt veel beter/logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Vanitas schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:30:
Dat heb ik echt nooit begrepen wat mensen leuk aan dat spel vonden.
En dan altijd de controls die zo goed waren, ik vond de controls juist hard zuigen. Ik snap niet dat ze dat ook nog hebben gebruikt in latere games. Je mikt niet soepel, het gaat altijd met kleine stootjes. Ik vond de controls van Halo echt veel beter/logischer.
Hehe, GE was gewoon erg koel SP & MP was ook gewoon leuk met VEEl opties :) Beetje zoals TS nu is. Maar idd, die controls.... ik haatte ze toen, ik haat dat soort controls nu :P Zelfs Turok was logischer.. MP ook een ramp... grmbl.... Halo heeft idd veel logischer controls imo. Maar een GE op de GC met gewijzigde controls > GRAAG :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 60403 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:10:
Daarnaast vind ik dat Metriod Prime nooit first-person had moeten worden, third-person was wel een optie geweest. Maar de reden waarom Super Metroid zo ontzettend goed was, was door de controls, perfect!, formidabel! En wat heb je nu nodig om een vijand te raken... een lock systeem?
Metroid Prime haalt het inderdaad net niet bij Super Metroid, maar Metroid Prime had IMHO nooit gewerkt als third-person spel. Het third-person shooter genre is een genre waar er 13 spellen in een dozijn gaan. MP1 weet juist de Metroid sfeer weer perfect na te bootsen en ik denk niet dat Retro dit in een third-person shooter had kunnen doen. Door het locking systeem komt de nadruk ook meer te liggen op het ontwijken van vijandelijke aanvallen, net zoals Super Metroid, waar je ook bijna niet kon richten. Het hele spel voelt gewoon aan als een Metroid spel en ik hoop maar dat ze dat met Metroid Prime 3 en de nieuwe controller ook lukt.

OoT kan IMHO nooit als reden aangevoerd worden dat de N64 beter zou zijn dan de GC, aangezien je op de GC een high-res versie en een moeilijkere versie van OoT kan spelen. ;) Bovendien is TP nog niet uit en dat spel zou nog wel eens een OoT killer kunnen worden.

Op de GC vond ik wel Super Mario Sunshine iets teleurstellend, al vind ik de abstracte levels beter dan de rest van SMS en Super Mario 64 samen. Het verhaal was ook verschrikkelijk tenenkrommend, hoe kan Peach nou niet weten dat Bowser Jr. niet haar kind is? Met Star Fox Adventures en Star Fox Assault heeft Nintendo twee enorme teleurstellingen afgeleverd, hopelijk krijgen we op de Revolution of de DS wel weer een fatsoenlijke Star Fox.

Ik ben wel iets teleurgesteld dat we zo enorm weinig van Nintendo's first en second parties hebben gezien(en heel veel spellen aan third-parties werden uitbesteed), maar de GC vind ik op zich geen teleurstellende console.

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 04-03-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb veel meer plezier aan de gamecube beleefd dan aan de N64. De N64 is de Nintendo-console waar ik de minste spellen voor heb gekocht, en in die periode ben ik ook een jaar of twee m'n interesse in gamen praktisch helemaal kwijtgeraakt. Dat lag misschien/waarschijnlijk ook wel gedeeltelijk aan mezelf, maar toch.

Met de Gamecube vond ik het spelplezier pas weer terug. :) Dat komt ook wel door een paar hele goede spellen die me letterlijk maandenlang aan het scherm gekluisterd hebben (met name Animal Crossing en F-Zero GX). Als ik die al op de N64 had kunnen spelen was mijn mening wellicht heel anders geweest.

Maar er zijn ook titels als Pikmin, Jungle Beat, 4Swords, Viewtiful Joe, Metroid Prime (2), The Twin Snakes, Resident Evil 4... op de N64 had je dat allemaal niet. Op een handjevol van Nintendo's eigen games na was er daar sowieso niet echt iets dat me kon boeien.

En na een paar weken heel veel Mario Kart DS gespeeld te hebben weet ik het inmiddels zeker: Mario Kart 64 en MK:DD waren gewoon allebei niet zo fantastisch. ;) Ik dacht eerst nog dat ik gewoon een ouwe zeur aan het worden was en dat ik SMK alleen maar 100x beter vond vanwege nostalgische redenen. Maar MK:DS bewijst dat het probleem toch echt bij 64 en DD lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:41:
Ik heb veel meer plezier aan de gamecube beleefd dan aan de N64. De N64 is de Nintendo-console waar ik de minste spellen voor heb gekocht, en in die periode ben ik ook een jaar of twee m'n interesse in gamen praktisch helemaal kwijtgeraakt. Dat lag misschien/waarschijnlijk ook wel gedeeltelijk aan mezelf, maar toch.

Met de Gamecube vond ik het spelplezier pas weer terug. :) Dat komt ook wel door een paar hele goede spellen die me letterlijk maandenlang aan het scherm gekluisterd hebben (met name Animal Crossing en F-Zero GX). Als ik die al op de N64 had kunnen spelen was mijn mening wellicht heel anders geweest.

Maar er zijn ook titels als Pikmin, Jungle Beat, 4Swords, Viewtiful Joe, Metroid Prime (2), The Twin Snakes, Resident Evil 4... op de N64 had je dat allemaal niet. Op een handjevol van Nintendo's eigen games na was er daar sowieso niet echt iets dat me kon boeien.

En na een paar weken heel veel Mario Kart DS gespeeld te hebben weet ik het inmiddels zeker: Mario Kart 64 en MK:DD waren gewoon allebei niet zo fantastisch. ;) Ik dacht eerst nog dat ik gewoon een ouwe zeur aan het worden was en dat ik SMK alleen maar 100x beter vond vanwege nostalgische redenen. Maar MK:DS bewijst dat het probleem toch echt bij 64 en DD lag.
Ik moet toegeven dat ik Animal Crossing niet heb/nog nooit heb gespeeld, en dat Pikmin 2 eigenlijk wel in mijn lijstje had moeten staan (vergeten). Maar de camera/sommige levels in Super Mario Sunshine zijn toch echt te erritant om het een goed spel te kunnen noemen. Dat wil niet zeggen dat ik ook wél een hele goede ervaring met Sunshine heb gehad.
Bij F-Zero GX kan ik de muziek gewoon niet uit staan, jammer genoeg was dit ook zo bij Monkey ball, en een hele hoop andere Sega spellen eigenlijk, jammer dat ze geen optie hebben om alleen de muziek uit te zetten.
OoT kan IMHO nooit als reden aangevoerd worden dat de N64 beter zou zijn dan de GC, aangezien je op de GC een high-res versie en een moeilijkere versie van OoT kan spelen. ;) Bovendien is TP nog niet uit en dat spel zou nog wel eens een OoT killer kunnen worden.
Tja, als je het zo gaat spelen heeft de Revolution natuurlijk al lang gewonnen :)
Maar je hebt gelijk Twilight Princess is nog niet uit, 5 vs 4 dan ;)

ps: NES+Super Nintendo owns N64+GC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik zou de NES, SNES, N64 en Cube geen van allen willen missen. Ze hebben allemaal zo hun toppers. De een misschien wat minder dan de ander, maar allemaal hebben ze top spellen. De N64 wordt altijd afgezeken om het beperkte aantal games, maar vergeet niet dat we allemaal hebben (moeten) spelen met Goldeneye (een van de beste shooters allertijden), Mario 64 (een van de beste 3D platformers allertijden), OoT (een van de beste adventures allertijden), Mario Kart 64 (Battle mode, vette time trial, naar mijn mening een erg goede MK), Conker (OMG, hilarisch) en leuk materiaal als Banjo-Kazooie/Tooie, Blast Corps, Jet Force Gemini, SBM, ISS 64/98/2000 (lang een van de beste footies imo), etc. Hoewel de Cube fantastische games heeft, heeft het op RE4 na bij mij niet dezelfde ervaring opgeleverd als een aantal van bovengenoemde games. Waarschijnlijk heb ik meer uren Goldeneye gespeeld dan het aantal uren op m'n Cube bij elkaar. En dat is ook niet gering :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hoe kunnen zoveel mensen MK64 beter vinden ;) Ik vond de battlemode leuker. En vond MK64 in die tijd ook leuker dan MKDD nu, maar als je ze vergelijkt is MKDD beter. Dat ik MK64 leuker vond ligt meer aan de leeftijd die ik toen had. Games deden me sowieso meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:08:
Maar de camera/sommige levels in Super Mario Sunshine zijn toch echt te erritant om het een goed spel te kunnen noemen.
De camera? Daar heb ik nooit problemen mee gehad eigenlijk. Hij deed gewoon altijd wat ik wilde, behalve bij die ene bewuste missie in Pinna Park waar volgens mij iedereen problemen mee heeft. Het kan natuurlijk niet op tegen de Mario64 camera, maar daar kan geen enkele camera tegenop. Ik krijg de indruk dat ze die voor elk level en elke spelsituatie specifiek geprogrammeerd hebben. Ik heb weleens gelezen dat het grootste gedeelte van de ontwikkeltijd is gaan zitten in die camera. :p Er is daarna nooit meer een ontwikkelaar geweest die er zoveel aandacht aan heeft besteed.

Ik vond de levels vooral een beetje ongeïnspireerd. Maar zeker niet echt slecht. Het blijft een van de beste platformgames imo. :)
Bij F-Zero GX kan ik de muziek gewoon niet uit staan,
Dat had ik bij F-Zero X... wat een kattengejank zeg. :p Maar gewoon het geluid helemaal uitzetten en een leuke cd opzetten. Zo heb ik het indertijd ook gespeeld, en vaak ook. Geniale voorloper van een nog genialer spel. :) Sommige F-Zero X banen vind ik nog steeds beter dan een paar van de beste GX banen... maar op elk ander gebied is GX zoveel verbeterd dat ik toch helemaal ben overgestapt. De muziek bij GX vind ik zelf wel okee, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Conker (OMG, hilarisch)
Ohja, die was ik vergeten. :D Dat was inderdaad wel een hele goeie! En wat je zegt ook echt heel grappig, ik heb regelmatig in een deuk gelegen om alle persiflages. Maar Banjo-Kazooie vond ik dan weer niet zo speciaal. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik wel een goeie platformer aan het spelen was, maar op een een of andere manier wilde de vonk toch niet echt overslaan. Ik zou het vooral omschrijven als enorm degelijk. Maar, ik heb hem wel helemaal uitgespeeld en alle eieren en alle andere troep verzameld, dus echt slecht was het zeker ook weer niet.

Bij Banjo-Tooie was ik zo teleurgesteld dat die in het eindfilmpje van 1 beloofde geheimen er niet in zaten dat het spel alleen al daarom minstens 4 punten aftrekt krijgt. ;) Vuile leugenaars daar bij Rare. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan iemand mij eens uitleggen wat er nu eigenlijk zo leuk is aan SSBM? Ik heb het spel twee weken gehad, maar het heeft me nauwelijks kunnen boeien. Het is niet meer dan 1 grote chaos waar je een beetje op knoppen zit te rammen (hetgeen waarsch niet helemaal de bedoeling is ;) ).

Verder speelde ik laatst weer een keer MK64 en toen ik nog nooit MKDD had gespeeld vond ik het wel een leuk spel om te doen. Maar nu ik MKDD heb gespeeld vind ik er weinig meer aan. De refreshrate ligt ontzettend laag, waardoor het er gewoon niet soepel uitziet. De banen zijn heel erg lang en je hebt veel minder gevoel van snelheid. MKDD loopt helemaal vloeiend, heeft leukere banen en je hebt wel het idee dat er een beetje snelheid in zit. Enige grote nadeel van MKDD is dat er zo weinig banen zijn. Dat hadden er van mij 32 mogen zijn. En wat mij ook tegenviel was dat als je met zijn 4-en speelt dat er dan niet ook 8 karts meerijden.

Aangezien de Revolution wat sneller wordt en de graphics bij een "cartoon-achtig" spel nauwelijks omhoog hoeven en kunnen (een cartoonstijl typeert zich immers door niet te veel detail), neem ik aan dat de Revolution versie alle nadelen van MKDD zal wegnemen, waardoor het daarop helemaal een topspel zal worden. (ik neem ff voor het gemak aan dat er een MK voor de Revoluion zal komen, maar denk dat dat ook wel gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Oscar Mopperkont schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:03:
Kan iemand mij eens uitleggen wat er nu eigenlijk zo leuk is aan SSBM? Ik heb het spel twee weken gehad, maar het heeft me nauwelijks kunnen boeien. Het is niet meer dan 1 grote chaos waar je een beetje op knoppen zit te rammen (hetgeen waarsch niet helemaal de bedoeling is ;) ).

Verder speelde ik laatst weer een keer MK64 en toen ik nog nooit MKDD had gespeeld vond ik het wel een leuk spel om te doen. Maar nu ik MKDD heb gespeeld vind ik er weinig meer aan. De refreshrate ligt ontzettend laag, waardoor het er gewoon niet soepel uitziet. De banen zijn heel erg lang en je hebt veel minder gevoel van snelheid. MKDD loopt helemaal vloeiend, heeft leukere banen en je hebt wel het idee dat er een beetje snelheid in zit. Enige grote nadeel van MKDD is dat er zo weinig banen zijn. Dat hadden er van mij 32 mogen zijn. En wat mij ook tegenviel was dat als je met zijn 4-en speelt dat er dan niet ook 8 karts meerijden.

Aangezien de Revolution wat sneller wordt en de graphics bij een "cartoon-achtig" spel nauwelijks omhoog hoeven en kunnen (een cartoonstijl typeert zich immers door niet te veel detail), neem ik aan dat de Revolution versie alle nadelen van MKDD zal wegnemen, waardoor het daarop helemaal een topspel zal worden. (ik neem ff voor het gemak aan dat er een MK voor de Revoluion zal komen, maar denk dat dat ook wel gebeurt).
Je zou denken dat SSBM geen diepgang heeft, maar die komt wel als je met meerdere mensen speelt. (die het een beetje goed kunnen)
Het spel wordt pas interessant als je alles een beetje goed onder de knie hebt, dan ga je combo's verzinnen om je vriendjes te verslaan.
Moeilijk uit te leggen, maar in je eentje zuigt het wel na een tijdje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet meer dan 1 grote chaos waar je een beetje op knoppen zit te rammen
Eindelijk iemand die het ook niet snapt! :p
Ik dacht al dat ik langzaam gek aan het worden was.

Het beste eraan vind ik de presentatie, die sindsdien volgens mij ook al als inspiratie heeft gediend bij verschillende andere Nintendo games. Maar zodra je eenmaal begint te vechten raak ik het overzicht al binnen een paar seconden kwijt. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik blijkbaar niet geschikt ben voor SSBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 12:38

rajackar

Blood Minister

Troost je, ik heb het ook nooit begrepen. Dacht dat het aan mij lag ;)
Als ik wil knokken pak ik wel SC2 of MK deception en als ik wil Multiplayeren MP4, wario ware of MK:DD oid.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik heb de N64 periode helemaal over geslagen. Pas bij de Cube ben ik weer gaan console gamen. Denk dat dat voor mij ook de grote kracht van de Cube is, de toegankelijkheid.
Omdat ik niet op de N64 heb gespeeld kan ik dus ook niet vergelijken (al heb ik Zelda wel heel ver via emu gespeeld). Maar ik denk dat de volgende dingen wel kloppen:
De grote franchises hebben niet zo goed uitgepakt als werd verwacht, ze hebben hun voorganger niet weten te verslaan. Hierbij denk ik aan SMS, Zelda:WW en MK:DD. Ook is de Mario franchise helemaal out of control. Ik had liever gezien dat ze in die titels Mario hadden vervangen met Nintendo (dus Nintendo Soccer, Baseball etc) of Nintendo Sports.
Daarentegen zijn de de mindere franchises en reeksen wel erg goed uitgepakt. Hierbij denk ik aan F-Zero, Metroid en Resident Evil.
Ook heeft de Cube wat helemaal nieuwe games geintroduceerd die erg goed spelen. Pikmin en Monkey ball zijn hierbij de grootste voorbeelden IMO.

Terugkijkend denk ik dat Nintendo teveel van haar eigen pad is afgedwaald. Ze zijn teveel met de menigte mee gegaan. Grootste voorbeeld hiervan is de snelheid waarmee ze tegenwoordig games produceren (met name de Mario games). Hoewel het zeker geen slechte titels zijn zijn het niet de Nintendo classics die we gewend zijn. Ik denk ook nog steeds dat ze Cube gebruikt hebben als experimenteer console. Ze hebben wat dingen uitgeprobeerd en hun conclusies getrokken.
Met de Revo verwacht ik dat ze weer dingen op hun eigen manier gaan doen. Zelda:TP reken ik daarom eigenlijk ook al als een game voor die nieuwe oude manier van dingen doen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
MetroidPrime schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:43:
[...]

Hij heeft het over het via de PC laten omzetten van DPLII naar DD5.1. Ik geloof dat dit mogelijk is, zolang je geluidskaart maar een DD encoder heeft, zoals bijvoorbeeld de Soundstorm chipset.

EDIT: Ik kan me alleen wel voorstellen dat het geluid dan niet meer gelijk met het beeld kan gaan lopen.
Ok mijn geluidskaart heeft idd een Dolby Digital decoder, dat werkt dus niet samen met de Gamecube? Dan maar eens op zoek naar een andere externe decoder, heb er alleen niet zo'n verstand van helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 15:48

nFo

Komt zelda nog in april ?
Of is het weer uitgesteld ?
Op lik-sang zag ik: Q4 2006 staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Enige grote nadeel van MKDD is dat er zo weinig banen zijn.
Erm..net zoveel als alle andere Mariokarts behalve DS?

[quote]
Het is niet meer dan 1 grote chaos waar je een beetje op knoppen zit te rammen
Eindelijk iemand die het ook niet snapt! :p
Ik dacht al dat ik langzaam gek aan het worden was.
De precisie en skill-curve in SSBM is juist fenomenaal :P

[ Voor 60% gewijzigd door Max|Burn op 05-03-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54
nFo schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:52:
Uitgesteld tot "Fall 2006" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MaxBurn schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:53:
Erm..net zoveel als alle andere Mariokarts behalve DS?
Weet ik, maar wie zegt dat ik dat dan ook niet bij die spellen jammer zou vinden? Ik heb ze alleen nooit echt gespeeld, dus ik kan er niet goed over oordelen. Maar ik weet wel dat ik het bij DD een groot gemis vind. Bij MKDS hebben ze dat gelukkig goed begrepen, dus hopelijk doen ze hetzelfde bij een eventuele Revolution versie. De beste banen van de andere MK's (met opgepoetste grfx natuurlijk) en 16 nieuwe. Of eventueel dat je nog een paar banen extra zou kunnen downen, desnoods tegen een kleine vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
nFo schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:52:
Zelda is niet opnieuw uitgesteld, van een releasedatum in april is nooit sprake geweest. Zelda is vorig jaar uitgesteld tot het volgende financiële jaar, wat van 1 april 2006 tot 31 maart 2007 loopt. Sommige websites hebben hiervan meteen gemaakt dat het spel op 1 april zou uitkomen, wat niet waar is. Nintendo heeft zelf nog geen definitieve releasedate gegeven, er is alleen gesuggereerd dat Zelda rond dezelfde tijd als de Revolution zou lanceren. Ik verwacht zelf dat het spel ergens rond september-november uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 15:48

nFo

LiToKi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:04:
[...]

Uitgesteld tot "Fall 2006" :/
:'(
Waar hebben ze die 7 a 8 maanden voor nodig dan ? :? 7(8)7
Het spel was toch al bijna af ?
MetroidPrime schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:09:
[...]

Zelda is niet opnieuw uitgesteld, van een releasedatum in april is nooit sprake geweest. Zelda is vorig jaar uitgesteld tot het volgende financiële jaar, wat van 1 april 2006 tot 31 maart 2007 loopt. Sommige websites hebben hiervan meteen gemaakt dat het spel op 1 april zou uitkomen, wat niet waar is. Nintendo heeft zelf nog geen definitieve releasedate gegeven, er is alleen gesuggereerd dat Zelda rond dezelfde tijd als de Revolution zou lanceren. Ik verwacht zelf dat het spel ergens rond september-november uit zal komen.

[ Voor 59% gewijzigd door nFo op 05-03-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Om nog maar een keer aan te halen wat Reggie erover gezegd heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.revolutionfanboy.com/media/2006/02/EGM_TP_Revolution_details.jpg

Kortom reken maar dat het rond de launch van de Revo uitkomt. Aan het einde van het interview vraagt de interviewer namelijk of er sprake is van een fall 2006 release... Daarop zegt Reggie dat ze dat bekend maken op de E3 >:)

[ Voor 44% gewijzigd door Hoedje op 05-03-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MaxBurn schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:53:
Erm..net zoveel zo weinig als alle andere Mariokarts behalve DS?
:)

Wat ik beter vond aan MK64: gewone karts, Battle Mode en Time Trial was veel gaver met toffe (glitchy) shortcuts die vrijwel onmogelijk waren soms, maar oh zo tof als ze eindelijk lukten na 2373 uur proberen. MK:DD is daarentegen weer wat hectischer en wat sneller. Allebei toffe spellen, maar DD is wat mij betreft iig niet beter.

De N64 had de beste Platformer(s) (Mario 64 en B-K), de beste shooter (Goldeneye, en PD als runner-up), de beste footy (ISS98/2k - WE6FE even buiten beschouwing gelaten omdat 'ie hier nooit is uitgekomen), de beste adventures (OoT, Conker), de beste (enige?) race-adventure (Diddy Kong Racing), de beste race-MP en TT (MK64), het had (in Japan) de beste gadgets (vishengel, treinbestuurpookje, 64DD).

De Gamecube daarentegen heeft de beste RPG's (Skies of Arcadia, ToS), (enige) FPA (MP(1)), en horror game (RE4). Wat mij betreft ook de beste fighters hoewel ik SSB nooit gedaan heb (SSBM, Naruto... nee, geen SC2... die 3D fighters vind ik 10x niks. De beste fighter is voor mij nog steeds SF2(Turbo) :D). Ook heeft de Cube veel titels die wel erg gaaf zijn, alleen dan NET niet helemaal er bovenuit steken, zoals Beyond Good & Evil, PoP, VJ, etc.

Mijn conclusie: beide consoles hebben zo hun charmes. Hetzelfde geldt voor de NES en SNES. Ze hebben allemaal games die ik nooit zou willen missen, en geen van allen springt er voor mij uit met grote sprong als nummer 1.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En dan wil ik toch nog eens voor de derde maal herhalen dat wij nu ouder zijn dan toen :) Als je zie waar me neefjes helemaal knetter van zijn nu/enkele jaren geleden..je beleeft het nu toch echt compleet anders.

Die MK64 glitches waren bijna allemaal wel makkeijk te doen hoor..geen hol aan als je dat bij je vrienden doet. Als ik ze gebruikte liepen ze gewoon kwaad weg. (Ook al konden zij ze ook een beetje)

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 05-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Klopt, dat maakt zeker veel verschil, maar maakt het daarom (voor mij) niet minder leuk. Nu vind ik dingen die ik vroeger leuk vond nog steeds leuk, vanwege het jeugdsentiment :) Maar dat is idd voor iedereen verschillend. Je moet de periode meegemaakt hebben om de spellen in hun volste vermogen te waarderen. OMG... OoT... als ik er nog aan terug denk. Het eindeloze wachten... iedere keer vol spanning de boekwinkel inlopen of het nieuwste nummer van Nintendo Official Magazine oid er al lag met nieuwe screens en info (Ja, dat was nog de tijd dat ik 1x in de paar maanden bij een vriendje een kwartiertje mocht internetten met z'n 56K modem :D)... en toen, na die ellenlange tijd van wachten: het perfecte spel!!! Z-targeting... wat een verademing! Wat een uitgestrekte velden! Wat een reusachtig spel! Wat een mooi graphics! Wat een sfeer! Als je nu een 10-jarig mannetje bent dat opgegroeid is met de huidige generatie games dan denk je waarschijnlijk heel anders als je OoT op een oude N64 voorgeschoteld krijgt.

Die glitchy shortcuts zijn idd niet leuk om tegen anderen te gebruiken. Ze in TT succesvol 3 laps achter elkaar uit te voeren vond ik daarentegen echt fantastisch. En niet moeilijk? Probeer maar eens Yoshi's Valley in een halve minuut uit te rijden (3 laps dus). Ik weet nog wel dat ik daar een aardig tijdje mee zoet ben geweest gepaard met de nodige frustraties ;) Toen had ik bovendien dus nog niet de luxe om even wat filmpjes van internet te halen waarin je precies kon zien hoe het moest, en moest je het doen met "Jump over de fence right after the finish. If you do it with the right angle, you have a 8 second lap." :D

[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 05-03-2006 20:16 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

..Wario dingest had ik onder de 20 ofzo. Het WR is 15 sec. dus ik denk dat ik iets van 19 sec. had, destijds goed voor het record in EGM overigens..

Yoshi's valley was gewoon iets van terugturboén langs de finish, dan er over, terugturboén langs de finish, erover..etc..weinig an hoor :) Alleen die op toads turnpike ging ruk(alhoewel ook niet vaak geprobeerd, saaie baan) en er was er een op mariocircuit die ik volgens mij maar 1 keer drie keer op rij redde (jump over een muur via een berg) Ik weet nog dat me tijden en scores met MK64 / Waverace op bepaalde tracks destijds beter waren dan die in de EGM rankings (Electronic Gaming Monthly) en dat was toen bij zo'n groot blad niet niks hoor :)

Heb de shortcuts destijds wel deels uit een blad (EGM :P) geleerd, de kans dat je uit jezelf achter alle shortcuts / glitches komt is nagenoeg nihiel (Frappe Snowland b.v...)

Maarehm, ja OoT staat wel op eenzame hoogte en Mario64 b.v. ook. Dat ligt op zich aan het feit dat Nintendo zelf redelijk teleurstellend aan de gang is geweest op de GC. De N64 stelde bij mij vooral na de eerste 1-2 jaar hard teleurna MK64, M64, OoT, Goldeneye, Blastcorp, Turok1&2 en dat soort spellen), toen was het echt al een stuk minder en kwamen fuzzy games wel heel erg veel voor.... (

[ Voor 90% gewijzigd door Max|Burn op 05-03-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:18:
En dan wil ik toch nog eens voor de derde maal herhalen dat wij nu ouder zijn dan toen :) Als je zie waar me neefjes helemaal knetter van zijn nu/enkele jaren geleden..je beleeft het nu toch echt compleet anders.
Daar heb je ook gelijk in natuurlijk. Als je iemand vraagt wat zijn favoriete console is, dan is het geheid degene waar hij op speelde toen hij 12 jaar oud was.
het feit dat Nintendo zelf redelijk teleurstellend aan de gang is geweest op de GC
Ook dat is waar. :(
Als je bekijkt hoeveel franchises ze hebben uitgeleend aan andere ontwikkelaars, dan is het bijna schokkend hoe weinig cube spellen ze ook eigenlijk hebben gemaakt. En ja als daar dan ook nog een lichtelijk teleurstellende Mario tussen zit en een fantastische maar te korte Zelda...

Maar goed, de Revolution. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. ;) Als F-Zero Revolution niet teleurstelt ben ik sowieso al tevreden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MaxBurn schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:04:
..Wario dingest had ik onder de 20 ofzo. Het WR is 15 sec. dus ik denk dat ik iets van 19 sec. had, destijds goed voor het record in EGM overigens..

Yoshi's valley was gewoon iets van terugturboén langs de finish, dan er over, terugturboén langs de finish, erover..etc..weinig an hoor :) Alleen die op toads turnpike ging ruk(alhoewel ook niet vaak geprobeerd, saaie baan) en er was er een op mariocircuit die ik volgens mij maar 1 keer drie keer op rij redde (jump over een muur via een berg) Ik weet nog dat me tijden en scores met MK64 / Waverace op bepaalde tracks destijds beter waren dan die in de EGM rankings (Electronic Gaming Monthly) en dat was toen bij zo'n groot blad niet niks hoor :)
(
Klopt, ik had ook zoiets. Wario Stadium vond ik alleen dan weer heel erg simpel. Mario Circuit was wel moeilijk idd. Het is mij een aantal keer gelukt, maar die in Yoshi's Circuit vond ik zelf echt met stip het moeilijkst.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

maar die in Yoshi's Circuit vond ik zelf echt met stip het moeilijkst.
Wazig, die was juist makkelijk? Mario Circuit had volgens mij 2 shortcuts? (non-lakitu!) Tis me allemaal wat wazig, het is me wel vaak 3x gelukt (ik zei net van niet...) maar ik bedoelde 3x zonder af te remmen (gras,crash, whatever, ik kwam meestal OP het muurtje, werd verder neergezet..was ook wel sneller maar volledig eroverheen is natuurlijk veel sneller :D ) Lukte je dat wel continue (en we bedoelen dezelfde?) dan kudo's :)

Die geld voor mij als veruit de kutste. Hij lukte vaak maar zelden helemaal goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 05-03-2006 22:08 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.