www.hardforum.com heeft al jaren een sony gdm-fw900 thread. Die heeft al 2 miljoen bezoekers gehad.
Het is zowat de cult CRT thread.
Ik gebruik al meer dan 15 jaar een fw900; Ik ben nu mijn tweeda aan het verslijten nadat ik mijn eerste verkocht om een nieuwe (ja NIEUWE) te kopen in 2007. Een grafische designer had 'm gekocht voor 1500 euro, maar hij ging failliet voor hij de doos had opengemaakt.
Ik heb toen serieus in mijn handen gewreven, ik heb dat ding nieuw voor 180 euro gekocht op de faillisementsverkoop. Iedereen aldaar lachte er zelfs om! Ik wist wel beter.
De fw900 CRT is voor mij nog steeds het beste gaming scherm ooit. 2304x1440 op 80 hertz.. Gecalibreerd op 36 true black level en max 150 contrast voor de beste "digital vibrant" kleuren.
Destijds ging iedereen naar flat screens omdat de fabrikanten hen wijs maakten dat flat panels de toeksomst waren.. In de praktijk is het nadeel van de CRT enkel dat ze groot, lomp en zwaar zijn en dat ze veel stroom verbruiken en straling afgeven.
Zelfs tot nu toe gebruiken digitale artiesten deze CRT, omdat geen enkele flat screen deftig black en white levels kan weergeven.
De laatste jaren komt hier stilaan verandering in.. Je kan 27 inch 2560x1440 IPS panelen kopen die een PCB hebben die het mogelijk maken om hen te overclocken naar een refresh rate van 120hertz.
Catleap (te koop op
www.120hz.net) of overlord tempest (
www.overlordcomputer.com) zijn zowat de beste.
Ik heb een overlord tempest gekocht die 120 hertz kan draaien.
Als er één flat screen is waarvoor ik zou switchen van game scherm is het wel zo een IPS paneel. Maar de fw900 buite smijten zal ik NOOIT doen, omdat ik veel oude video spelletjes speel.
De CRT zal altijd hét scherm zijn om oude spelletjes op te spelen, omdat ze ALLE resoluties en refresh rates aankunnen zonder dat het beeld begint te "smeren" zoals op LCD.
Er stond deze maand een fw900 te koop in Leeuwarden in Nederland voor 75 euro, op deze website..
Direct verkocht. Dat zegt genoeg.
Moest iemand ooit vragen hebben, stel ze dan maar aan mij.. Mijn CRT calibration guide is toegevoegd aan de legendarische thread op hardforum. Genoeg referentie lijkt me.
http://hardforum.com/show...1039320979&postcount=8742 voor de geïnteresseerden.
Hoe dan ook.. Ik heb dit gepost omdat de jeugd niet eens meer beseft dat "ouwe rommel" technologie toch heel goed nog kan zijn...
Of je mag ons allen gek verklaren, dat mag ook
Voor de liefhebbers: een kerel heeft een eyeinfinity setup gemaakt met
DRIE FW-900

hij heeft er zelfs de bezels afgehaald
YouTube: 3x Sony FW900 CRT Portrait Fresnel Lens testing nVidia Surround Skyrim
en kijk hier eens naar! Beschouw het als een antwoord op de vraag om je setup te tonen van je fw900 op bureau