Shit, vervelend, hoop dat het niet al teveel interfereerd met je werk, lijkt me knap lastig.Floris schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:29:
* Cereal meldt af
Heb een middenhandsbeentje gebroken...
Beterschap in ieder geval!
Shit, vervelend, hoop dat het niet al teveel interfereerd met je werk, lijkt me knap lastig.Floris schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:29:
* Cereal meldt af
Heb een middenhandsbeentje gebroken...
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dat is waar, maar het is niet de Mega Pre-Aankoop Test Meet natuurlijk. Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar we hebben al zowat 30 man en het is niet de bedoeling dat er mensen komen die helemaal geen camera hebben om even te kijken hoe alles werkt. Op die manier hebben we straks 50 man rondlopen en komen de échte gegadigden niet toe aan het echte testen omdat ze ook nog eens 100den vragen krijgen van mensen die nog helemaal niet met een dSLR hebben geschoten dan wel helemaal geen idee van fotograferen hebben.Oxi schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:38:
Mijns inziens is dit de beste manier om alle camera's eens te testen voor de aankoop.
[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 17-01-2006 21:54 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee precies. Daarom vraag ik het nog een keer. Omdat het namelijk ook bij iemand thuis word gehouden kan me voorstellen dat je liever de juiste personen in huis hebt. Ik zou het i.i.g. wel op prijs stellen als ik mag komen. Als hieruit andere deelnemers zich aanmelden trek ik me terug want dat is niet de bedoeling.mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:51:
[...]
Dat is waar, maar het is niet de Mega Pre-Aankoop Test Meet natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 09:56 ]
Nou ja...halve mensen zijn ook welkom...
Nee hoor...wat mij betreft mag je best komen. We moeten toch één uitzondering hebben om de regel te ontkennen? Als je maar genoeg gevulde koeken meeneemt!Ik krijg dus een mailtje als ik mee mag?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ga naar bed, joh! Je moet morgen weer naar school...
Ja opamphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:09:
[...]
Ga naar bed, joh! Je moet morgen weer naar school...
Damn! Schooljeugd...pfffff....luizenleven!
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Dat was een behoorlijke typomphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:01:
[...]
Nou ja...halve mensen zijn ook welkom...![]()
[...]
Nee hoor...wat mij betreft mag je best komen. We moeten toch één uitzondering hebben om de regel te ontkennen? Als je maar genoeg gevulde koeken meeneemt!
Je komt niet onder de gevulde koeken uit hoorOesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:58:
[...]
Dat was een behoorlijke typoEven de datum afwachten dus, thanks
Precies! Hou jij het ook even in de gaten. Zonder koeken komt ie er niet in...Nielsracing schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:01:
[...]
Je komt niet onder de gevulde koeken uit hoor
Vervelend voor de Minolta crowd. Ik zal het overzicht bijwerken.baslab schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:32:
Jammer genoeg mag ik me afmelden.
Ook goed, als jij altijd rondloopt met beslag en een pannetje...
Dat kunnen ze gewoon zelfmphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:14:
Kan Januszjes Floris en Baslab uit het schema halen? Of kunnen ze dat ook zelf?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
[ Voor 5% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 13:18 ]
Damn... weer wat leeswerk erbij. I.i.g. bedankt voor de link. Ziet er interessant uit, staat bij mijn bookmarks. Eerst even naar de mediamarkt.neographikal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:21:
Heb je de topicstart van Het grote Canonmount-objectieven-topic ook al gezien?Staat een hoop in wat interessant voor je kan zijn, het geeft je in ieder geval stof tot nadenken en zoeken
De plek waar je iig niet moet zijn voor goed advies over objectieven.
[ Voor 27% gewijzigd door MartijnGizmo op 18-01-2006 14:33 ]
Kijk ook naar de foto's die je evt met je oude camera hebt genomen naar de focal length die je het meest gebruikt. Er zijn programma's die je EXIF doorspitten en statistiekjes laten zien.Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:17:
Ik probeer me een beetje in te lezen wat voor mijn interessant zou zijn om straks op mijn 350D te schroeven. Maar wat een hell of a job is dat zeg. Even een paar objectieven topics doornemen |( Bij de laaste begonnen en die heb ik nog geen eens afgelezen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Moest even wat andere hw halen wat niks van doen heeft met fotografieMartijnGizmo schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:33:
[...]
De plek waar je iig niet moet zijn voor goed advies over objectieven.
Die dingen heb ik me allemaal al eens afgevraagd en nu aan het uitzoekenmphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:45:
[...]
Kijk ook naar de foto's die je evt met je oude camera hebt genomen naar de focal length die je het meest gebruikt. Er zijn programma's die je EXIF doorspitten en statistiekjes laten zien.
Daarnaast kun je ook voor jezelf bekijken welke focale lengtes interessant zijn voor jou. Of in ieder geval om mee te beginnen. Heb je in eerste instantie meer behoefte aan groothoek of juist aan tele? Wat doe je het meest? Wat wil je uitgeven aan een lens? Wat zijn je kwaliteitseisen? Heb je een hekel aan wisselen of wil je dat voor lief nemen omdat je dan (doorgaans) beter af bent? Anders pak je een Bigma en ben je overal vanaf (samen met de kitlens heb je dan 18-500mm).
Zat dingen om je af te vragen voordat je zomaar gaat zoeken. En aangezien je al een SLR had, heb je denk ik al enig idee van wat je wilt.
[ Voor 6% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 16:26 ]
|>
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Prioriteiten hè...Tonio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:
En die open dag van de KABK vind ik wel wat belangrijker dan deze meet.
Hierbij nodig ik je van harte uit even te kijken naar en te spelen met mijn Nikon D70, misschien dat je nog van gedachte veranderdOesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:24:
[...]
Moest even wat andere hw halen wat niks van doen heeft met fotografie
[...]
Die dingen heb ik me allemaal al eens afgevraagd en nu aan het uitzoekenDe oudere cam was analoog en uitgerust met een standaard lens. Doordat deze analoog was ook niet veel gebruikt dus ook niet zo heel veel ervaring qua lenzen e.d.
Ik stel wel hoge eisen aan de kwaliteit, beter nu wat teveel uitgeven dan later opnieuw wat moeten kopen (maar zie ik het verschil tussen een professionele lens en een gewone?). Over de kitlens van Canon hoor ik iedere keer tegenstrijdige berichten. Wel/niet goed. Momenteel denk ik het beste af te zijn met losse 350D body en hierbij lenzen aan te schaffen.
Mijn budget is van ~1000 euro gestegen naar de 1500 euro. Hiervoor wil ik proberen om alle must en should haves aan te schaffen.
Must have
- 350D Body
mmmhz, daar gaan de lenzen die ik wou testen.Tonio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:
Ik meld me trouwens bij deze af. Ik heb de week volgend op het weekend van 29 januari een SE week, en ik ga zaterdag naar de open dag van de KABK, en ik wil wel wat tijd over houden om te leren. En die open dag van de KABK vind ik wel wat belangrijker dan deze meet.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Hehe, ik hoop het nietCereal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:13:
[...]
Hierbij nodig ik je van harte uit even te kijken naar en te spelen met mijn Nikon D70, misschien dat je nog van gedachte veranderd
IMHO mag je die best naar must have schoppen, een fatsoenlijke tas kan je spullen redden (en ik heb het meegemaakt, tas+camera gestuiterd, redelijk aan gort (was in een gewone eastpack)
Ja helaas...kiep jezelf even uit de meeting agenda toestand zodat het aantal deelnemers ook weer klopt aub.Wild pigeon schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:18:
*Wild pigeon meldt zich helaas af.
Rechts, gips, omdat botje "carpaal" is gebroken ofzo, in de lengte iig. Kan niet veel met alleen links. Schieten met de hasselblad gaat wel prima.mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:19:
[...]
Damn! Van je 'schiethand' begrijp ik? In het gips of getaped?
Ben gelukkig niet 100% beroeps.Cereal schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:20:
[...]
Shit, vervelend, hoop dat het niet al teveel interfereerd met je werk, lijkt me knap lastig.
Beterschap in ieder geval!
Bericht hierboven
Mjah dat is idd wel zo. Bij de levering van de 350D komt helemaal niks qua hoesje/tasje?Spotter schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:52:
[...]
IMHO mag je die best naar must have schoppen, een fatsoenlijke tas kan je spullen redden (en ik heb het meegemaakt, tas+camera gestuiterd, redelijk aan gort (was in een gewone eastpack)
[ Voor 11% gewijzigd door Oesie op 19-01-2006 13:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
Parkeren in de Abstederdijk is geen probleem. Lopen vanaf de CS, dat is wel een wandeling dan van ongeveer 15 minuten. Met de bus lijkt mij handiger, en de bussen zijn vlak onder de treinhal. Ik moet nog uitzoeken welke bus je het beste kunt nemen en welke halte je moet uitstappen. Daar zal ik binnenkort voor zorgen.Mud starrr schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:06:
[...]
Is het te doen om heen en weer naar dat huis te lopen? of moet je dan echt met de bus?
En parkeren in utrecht centrum is niet echt top inderdaad, maar aangezien ik geen auto rijd weet ik ook niet iets beters, ik ga zelf met de trein.
mphilipp schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:09:
[...]
Ja helaas...kiep jezelf even uit de meeting agenda toestand zodat het aantal deelnemers ook weer klopt aub.
Niet, je kan je vakje op rood zetten. Heb ik ook gedaan. En vervolgens moet men in de lijst de groene vakjes tellen. Alleen de Admin kan verwijderen volgens mij.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
voor zover ik weet niet, bij mijn 300D iig niet. Ik heb nog wel een big ass tas (photo trekker classic) over waar ik vanaf wil, maar of je met alleen een 350D nou zo blij mee gaat zijnOesie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:53:
[...]
Mjah dat is idd wel zo. Bij de levering van de 350D komt helemaal niks qua hoesje/tasje?
Op de meet komen ook wat tassen zag ik dus dan kan ik mooi even kijken
Ik neem ook mijn (nu overcomplete) Crumpler Stunner mee, mag je wel een keer passen.Oesie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:53:
[...]
Mjah dat is idd wel zo. Bij de levering van de 350D komt helemaal niks qua hoesje/tasje?
Op de meet komen ook wat tassen zag ik dus dan kan ik mooi even kijken
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik zie het eerder als een gewone meeting waarbij het accent wat meer op de hardware ligt. Ik zou het jammer vinden, ik had graag je 85 f/1.8 eens willen bekijken (zonder grabbelen).Triplefox schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:29:
Voorlopig zet ik me even op nonactief maar het is 50/50 of ik kom, heb andere verplichtingen en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
Heb er weinig zin an om mijn tas als grabbelton te laten gebruiken, daar is het net ff iets te duur voor.
Maar ik zeg nog geen NEE dus laat de gear ook nog maar ff staan, ik zie wel wat ik doe.
Dat is niet helemaal waar en ook niet nu pas uit de lucht komen vallen.Triplefox schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:29:
en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Triplefox schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:29:
... en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
Zonder test gedeelte is het voor mij oninteressant. Wordt nu wel of niet getest?mphilipp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:05:
[...]
Dat is niet helemaal waar en ook niet nu pas uit de lucht komen vallen.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Je vraagt iemand of je z'n lens mag gebruiken even... En je test hem dan... niet met moeilijke testopstellingen, maar in echt gebruik.joh14vers6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:18:
[...]
[...]
Zonder test gedeelte is het voor mij oninteressant. Wordt nu wel of niet getest?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Tuurlijk wordt er getest. Triplefox overdrijft enigszins. Ooit was er sprake van een echte labo-test toestand. Maar dat is feitelijk niet te doen. Je bent dan per lens zolang bezig en uiteindelijk zeggen dat soort tests helemaal niets. Allemaal bitneuken. Wat we moeten doen is gewoon foto's maken met die lenzen, niet pixeltjes gaan opmeten. We kunnen wel een krant oid ophangen zodat je een scherpte test kunt doen. Dat is prima te doen natuurlijk. Maar daarna moet je gewoon een paar foto's maken met dat ding. Daar ga je ze voor gebruiken.joh14vers6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:18:
Zonder test gedeelte is het voor mij oninteressant. Wordt nu wel of niet getest?
We gaan nu toch niet een voor een terugkrabbelen, hè?breinonline schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:12:
Ik mag ook wel uit de TS gehaald worden, ik kom niet.
De week van te voren wordt er altijd terug gekrabbelt, bij elke meeting. En dan moet je op de 29e maar kijken wie het niet vergeten is.mphilipp schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:36:
[...]
We gaan nu toch niet een voor een terugkrabbelen, hè?
[ Voor 4% gewijzigd door Triplefox op 22-01-2006 23:59 ]
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Binnenstand is alleen voor het eten. Het is de bedoeling dat we lenzen gaan testen enzo. Dat is erg lastig als je rondloopt met een grote groep.Spotter schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:54:
Ik ga ook gedeeltelijk niet komen (iig, hangt af van hoe we gaan eten), als we de binnenstad in ga ik niet mee. De meet zelf kom ik wel gewoon.
Jammer, joh! Ik ga maandag ofzo de boel even bijwerken. Deze ouwe vent heeft een zwaar weekend achter de rug dus ik ga nu mijn mandje in.Triplefox schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:59:
Je mag mijn gear uit de lijst halen en dat is niet overdreven.
Veel plezier en ik baal stevig dat ik er niet bij kan zijn
Ik zit in een verschrikkelijk drukke periode met een verbouwing en verhuizing, maar heb ik ooit eerder afgezegd?neographikal schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:20:
Hmm, 't is te hopen dat de 80-400 van Justmental nog mee komt, anders heb ik vrees ik weinig om voor te komen... De 85 1.8 valt zojuist uit zie ik namelijk, en dat is een van de lenzen die ik op het oog heb.
Who is John Galt?
zover was ik, maar ik ga dus niet mee met etenmphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:05:
[...]
Binnenstand is alleen voor het eten. Het is de bedoeling dat we lenzen gaan testen enzo. Dat is erg lastig als je rondloopt met een grote groep.
Mike, volgens mij heb je hier overheen gelezen.hilbren schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:33:
ik hoorde net in het KM topic dat er wat plaatsen vrij waren gekomen.
zondag 29e kan ik wel.
ik heb alleen een analoge minolta camera mag dat ook?
verder heb ik een tamron 24-135mm een M50mm f1.7 en een sigma 400mm prime f5.6 (van de week komt er ook nog een 70-210 f4 bij)....
Heb ik spul dat je wilt testen? jij in ieder geval wel wat ik wil testen .Oxi schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:39:
[...]
De week van te voren wordt er altijd terug gekrabbelt, bij elke meeting. En dan moet je op de 29e maar kijken wie het niet vergeten is.Er mist er altijd wel 1 (of meer).
Overigens moeten er niet teveel mensen afvallen waar ik (mede) voor kom want voor mij (KM 7D) komen nou niet echt veel lenzen/accesoires die nog ik wil testen, omdat er al een paar afgevallen zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 23-01-2006 11:53 . Reden: Reactie oxi toegevoegd ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Nee hoor...ik ga het vandaag nog wel doen.Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:51:
Mike, volgens mij heb je hier overheen gelezen.
Verwijderd
Dat vind ik dus niet. Wat is het probleem precies?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:38:
Verander de naam van de meet ff, MEGA Lens Test is inmiddels enigzins achterhaald.
Hardware Meeting was misschien een betere naam geweest?mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:05:
[...]
Dat vind ik dus niet. Wat is het probleem precies?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik wil de Tamron AF28-75 F2.8 DI en jij zal wel mijn 70-210/4 en/of VC-7D willen testen.Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:51:
[...]
Heb ik spul dat je wilt testen? jij in ieder geval wel wat ik wil testen .
Dus als we er gewoon beide zijn is er mischien geen probleem.
Duh...is het erg belangrijk...lenzen zijn het belangrijkste. En als jij een statief bij je hebt dat ik graag zou willen betasten is dat meegenomen. Laten we nou niet gaan zeiken aub...MartijnGizmo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:17:
[...]
Hardware Meeting was misschien een betere naam geweest?
Watjes, dat zijn het!Januszjes schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:24:
Pfff, wat een afmeldingen, ik ben er nog steeds gewoon bij
Ik zeik over niks, ik kom gewoon.mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:30:
[...]
Duh...is het erg belangrijk...lenzen zijn het belangrijkste. En als jij een statief bij je hebt dat ik graag zou willen betasten is dat meegenomen. Laten we nou niet gaan zeiken aub...
KloptOxi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:24:
[...]
Ik wil de Tamron AF28-75 F2.8 DI en jij zal wel mijn 70-210/4 en/of VC-7D willen testen.
Zo weet ik dat nog iemand mijn Loyal Chap tas wil zien. Tonio is met de 8mm Peleng al afgevallen, maar daar heb ik al (kort) mee gespeeld.
Maar het is voor mij ook niet om de hoek, dus er moet wel wat te testen zijn voor het dat waard is.
Dit is trouwens geen afzeg bericht, maar hoe ik er nu tegen aan kijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Mud.Starrr op 23-01-2006 15:49 . Reden: Edit lensen erbij gezet ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
\o/ jeej!MicDis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:33:
Micha komt wel!!!!
Heb m'n rooster even beter bekeken en kan gewoon.
After all is said and done, there is more said than done
De activiteiten vinden in en om het huis plaats. Probleem met rondlopen in de stad, museum of HC gewoon onpraktisch is. Als ik even een paar foto's van iets wil maken, moet de hele groep op mij wachten. Dat werkt dus niet. Niet als je met 25 man bent. Dus dat doen we dan ook niet. Als je in em om het huis blijft, zijn de spullen nooit ver weg en het is ook praktischer met eten/drinken enzo. Met 25 man een cafeetje binnenlopen voor een bak koffie is niet handig denk ik zo...Murmandamus schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:53:
Ik zal wel gek worden, maar is het nou duidelijk (voor iedereen) wat we gaan doen?
We gaan schijnbaar nog steeds naar CiPHER, maar is het museum nu idd van de baan?
Wellicht zoals eerder geopperd CS/Hoog Catherijne...
Geen probleem, maar een Nikon-versie lijkt er meer op, die heeft dezelfde cropfactor. Maargoed, het idee blijft hetzelfde.Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:25:
[...]
Klopt![]()
En ook ik had de Peleng 8mm willen testen, maar mischien dat ik dan maar een canon persoon lief aankijk. zal wel redelijk hetzelfde zijn.
Woo hoo!MicDis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:33:
Micha komt wel!!!!
Heb m'n rooster even beter bekeken en kan gewoon.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Huh?neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:35:
Ik ga mijzelf afmelden om de bekende reden, deze half/half combinatie vind ik zelf niet zo interessant.
Wat ik al eerder aangaf, we gaan en niet écht aan het testen én we gaan geen trip maken zoals bij de vorige meetings. Ik had dus of willen gaan testen en zo zo goed mogelijk glas kunnen vergelijken óf gewoon lekker rondstruinen ergens en op locatie gewoon het glas proberen met een boeiend onderwerp
Hoe echt moet die test dan zijn voor jou?neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:15:
[...]
Wat ik al eerder aangaf, we gaan en niet écht aan het testen én we gaan geen trip maken zoals bij de vorige meetings. Ik had dus of willen gaan testen en zo zo goed mogelijk glas kunnen vergelijken óf gewoon lekker rondstruinen ergens en op locatie gewoon het glas proberen met een boeiend onderwerp
Weet ik, maar ik dacht dat er geen nikon versie meekwam op de meet.MartijnGizmo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:31:
[...]
Geen probleem, maar een Nikon-versie lijkt er meer op, die heeft dezelfde cropfactor. Maargoed, het idee blijft hetzelfde.
[...]
Woo hoo!Ga je weer de hele dag met een statief sjouwen?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Een opstelling maken met een aantal voorwerpen en de 100% crops vergelijken had ook gekund. Dit was echter ook niet de bedoeling zoals ik begreepmphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:50:
[...]
Hoe echt moet die test dan zijn voor jou?
Als je je verdiept in lenstesten zul je zien dat dat dus gewoon niet te doen is. De voorbereiding, de spullen die je ervoor moet hebben en de uitvoering zijn erg belangrijk en ook nog eens duur. Het kost heel erg veel tijd en heeft nauwelijks toegevoegde waarde boven een real life test.
Sorry, maar is dit nou werkelijk nodig om er op deze manier op in te gaan en het op de man te spelen? Je tast iemand namelijk in zijn eer aan door hem een smoesjesmaker te noemen, en nee dat ben ik niet.Lijkt mij meer op een geval van zoeken naar een reden om toch maar niet te komen. Een boeiend onderwerp is natuurlijk een fluitje. Als je een lens wilt uitproberen is er altijd wel iets dat je op de plaat kunt zetten. Als je dat in en om het huis niet kunt vinden, vind je dat in de stad ook niet. En rondlopen met een groep van 25 man terwijl je lenzen wilt uitproberen? Get serious...hoe zie je dat voor je? We komen gaan 500 meter verder in een uurt tijd.
Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in discussies hierover want ik heb het gevoel dat dat toch nergens heen gaat. En ja, ik ben geïrriteerd...dat heb ik nou eenmaal als ik een smoes hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 23-01-2006 18:59 ]
Nou, dan zet je dat toch neer. Ik heb geloof ik al een paar keer geroepen dat er best iets aan de muur gehangen kan worden ofzo om een testje te doen. Maar we moeten niet doen of we een lenstestlab zijn want dat zijn we niet. We hebben er geen van allen verstand van en we hebben de spullen niet.neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:49:
[...]
Een opstelling maken met een aantal voorwerpen en de 100% crops vergelijken had ook gekund. Dit was echter ook niet de bedoeling zoals ik begreep
Dat mag je vinden. Ik zeg het eerlijk zoals ik het zie. Ik zie een onzin argument.Oxi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:04:
mphilipp: Je slaat wel een beetje door hoor, het heeft niet echt stijl neo te beschuldigen van smoesjes te zoeken terwijl hij het wel eerlijk zegt.
[ Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 23-01-2006 21:46 ]
Verwijderd
Er zit mijns inziens een groot verschil tussen objectieven uitproberen of objectieven testen. Voor uitproberen kan ik ook naar een winkel gaan.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:54:
Uitgaande van het eerste idee en niet een meeting voor rondje fotograferen met zijn allen:
Het is dat ik niet kan (en mij dus niet heb opgegeven), maar wat testen lijkt mij goed te doen. Alles goed testen wil je toch niet lijkt mij? Bedoel kitlensen of dezelfde type lens vaker gaan testen lijkt mij niet echt zinvol om te doen, tenzij iemand denkt dat hij een probleem heeft met zijn lens. Meer speciale lensen en wat kunnen uitproberern etc, lijkt mij iig een leuk idee !
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq