Mega Lens Test Meet 29/01/2006

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Floris schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:29:
* Cereal meldt af

Heb een middenhandsbeentje gebroken...
Shit, vervelend, hoop dat het niet al teveel interfereerd met je werk, lijkt me knap lastig.
Beterschap in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
* Oesie heeft zich ook aangemeld.

Alleen heb ik nog geen spulletjes om mee te nemen. Had al eerder gevraagd of ik mocht komen maar als het beleid veranderd is dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Mijns inziens is dit de beste manier om alle camera's eens te testen voor de aankoop. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Oxi schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:38:
Mijns inziens is dit de beste manier om alle camera's eens te testen voor de aankoop. ;)
Dat is waar, maar het is niet de Mega Pre-Aankoop Test Meet natuurlijk. Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar we hebben al zowat 30 man en het is niet de bedoeling dat er mensen komen die helemaal geen camera hebben om even te kijken hoe alles werkt. Op die manier hebben we straks 50 man rondlopen en komen de échte gegadigden niet toe aan het echte testen omdat ze ook nog eens 100den vragen krijgen van mensen die nog helemaal niet met een dSLR hebben geschoten dan wel helemaal geen idee van fotograferen hebben.

Nogmaals: ik wil niet lullig doen ofzo, maar als er 1 is valt het allemaal wel mee. Als het daarbij blijft wil ik niet moeilijk doen, maar daar moet het dan echt bij blijven. Het is uiteindelijk een lens test bijeenkomst een infodag over fotografie...

@oesie: je bent de gevulde koeken toch niet vergeten? 30 stuks onderhand...

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 17-01-2006 21:54 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:51:
[...]
Dat is waar, maar het is niet de Mega Pre-Aankoop Test Meet natuurlijk.
Nee precies. Daarom vraag ik het nog een keer. Omdat het namelijk ook bij iemand thuis word gehouden kan me voorstellen dat je liever de juiste personen in huis hebt. Ik zou het i.i.g. wel op prijs stellen als ik mag komen. Als hieruit andere deelnemers zich aanmelden trek ik me terug want dat is niet de bedoeling.

Het gaat mij i.i.g. niet om de cam zelf. Voor 90% zeker word dat een Canon 350D, alleen de lenzen zijn voor mij nog een beetje een raadsel. Daarom leek het mij leuk om bij de meeting te zijn. Om is met wat mensen van gedachte te wisselen en advies aan te horen. Is toch anders dan via een forum. Heb zelf alleen ervaring met een analoge spiegelreflex met de standaard lens. Weet ook wel hoe diafragam, sluitertijd e.d. werken. Dus helemaal nieuw in de fotografie ben ik niet.

Ik krijg dus een mailtje als ik mee mag?

[ Voor 11% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Oesie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:20:
[...]
Dus helemaal ben ik niet.
Nou ja...halve mensen zijn ook welkom... :+
Ik krijg dus een mailtje als ik mee mag?
Nee hoor...wat mij betreft mag je best komen. We moeten toch één uitzondering hebben om de regel te ontkennen? Als je maar genoeg gevulde koeken meeneemt!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:01:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ga naar bed, joh! Je moet morgen weer naar school... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:09:
[...]

Ga naar bed, joh! Je moet morgen weer naar school... >:)
Ja opa :+

p.s. morgen vrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Damn! Schooljeugd...pfffff....luizenleven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jammer genoeg mag ik me afmelden.
Ga het weekeinde naar buitenland om laatste zaken rondom een testament enzo af te ronden. Wordt ook een leuk weekeind (dus niet te zwaar aan tillen!!!) maar dit moet ook eens gebeuren....

Als mensen specifiek objectieven of ander spul van mij wilde zien of testen dan wil ik hier graag een afspraak mee maken.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:01:
[...]

[...]

Nee hoor...wat mij betreft mag je best komen. We moeten toch één uitzondering hebben om de regel te ontkennen? Als je maar genoeg gevulde koeken meeneemt!
Dat was een behoorlijke typo 8)7 Even de datum afwachten dus, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:58:
[...]

Dat was een behoorlijke typo 8)7 Even de datum afwachten dus, thanks _/-\o_
Je komt niet onder de gevulde koeken uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nielsracing schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:01:
[...]

Je komt niet onder de gevulde koeken uit hoor :P
Precies! Hou jij het ook even in de gaten. Zonder koeken komt ie er niet in... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
baslab schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:32:
Jammer genoeg mag ik me afmelden.
Vervelend voor de Minolta crowd. Ik zal het overzicht bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Kan Januszjes Floris en Baslab uit het schema halen? Of kunnen ze dat ook zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
mphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:08:
[...]
Zonder koeken komt ie er niet in... >:)
Pannekoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ook goed, als jij altijd rondloopt met beslag en een pannetje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:14:
Kan Januszjes Floris en Baslab uit het schema halen? Of kunnen ze dat ook zelf?
Dat kunnen ze gewoon zelf :) Mijn pola is er als het goed is ook :9

mphilipp, tipje: editknop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
eerst lekker panne(n)koeken en dan met je vette vingers aan m'n lenzen zitten, hè? ;) Laten we het vooral eenvoudig houden aub :D ik zeg : cup-a-souppie? ;) of een broodje worst?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
We gaan wel koekhappen, krijg je ook geen vieze vingers :+

Ik probeer me een beetje in te lezen wat voor mijn interessant zou zijn om straks op mijn 350D te schroeven. Maar wat een hell of a job is dat zeg. Even een paar objectieven topics doornemen |( Bij de laaste begonnen en die heb ik nog geen eens afgelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heb je de topicstart van Het grote Canonmount-objectieven-topic ook al gezien? :) Staat een hoop in wat interessant voor je kan zijn, het geeft je in ieder geval stof tot nadenken en zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
neographikal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:21:
Heb je de topicstart van Het grote Canonmount-objectieven-topic ook al gezien? :) Staat een hoop in wat interessant voor je kan zijn, het geeft je in ieder geval stof tot nadenken en zoeken :)
Damn... weer wat leeswerk erbij. I.i.g. bedankt voor de link. Ziet er interessant uit, staat bij mijn bookmarks. Eerst even naar de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn Crumpler Geekstar is ook binnen, die neem ik dus iig mee. Ook m'n Crumpler Stunner zal ik meenemen voor de liefhebbers.
Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:
[...]

Eerst even naar de mediamarkt.
De plek waar je iig niet moet zijn voor goed advies over objectieven.

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnGizmo op 18-01-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:17:
Ik probeer me een beetje in te lezen wat voor mijn interessant zou zijn om straks op mijn 350D te schroeven. Maar wat een hell of a job is dat zeg. Even een paar objectieven topics doornemen |( Bij de laaste begonnen en die heb ik nog geen eens afgelezen.
Kijk ook naar de foto's die je evt met je oude camera hebt genomen naar de focal length die je het meest gebruikt. Er zijn programma's die je EXIF doorspitten en statistiekjes laten zien.

Daarnaast kun je ook voor jezelf bekijken welke focale lengtes interessant zijn voor jou. Of in ieder geval om mee te beginnen. Heb je in eerste instantie meer behoefte aan groothoek of juist aan tele? Wat doe je het meest? Wat wil je uitgeven aan een lens? Wat zijn je kwaliteitseisen? Heb je een hekel aan wisselen of wil je dat voor lief nemen omdat je dan (doorgaans) beter af bent? Anders pak je een Bigma en ben je overal vanaf (samen met de kitlens heb je dan 18-500mm ;) ).

Zat dingen om je af te vragen voordat je zomaar gaat zoeken. En aangezien je al een SLR had, heb je denk ik al enig idee van wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

:) Er komt ook een Nikon D1 naar het feestje :P het in twijfelachtbare staat.. ;) misschien dat hij bij een volgende meet weer volledig operationeel is :)
Misch. dat ik nog voor die tijd een leuk lensje erbij koop, maar dat is nog niet zeker.

Heb er iig zin in :D \o/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
MartijnGizmo schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:33:
[...]

De plek waar je iig niet moet zijn voor goed advies over objectieven.
Moest even wat andere hw halen wat niks van doen heeft met fotografie :P
mphilipp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:45:
[...]

Kijk ook naar de foto's die je evt met je oude camera hebt genomen naar de focal length die je het meest gebruikt. Er zijn programma's die je EXIF doorspitten en statistiekjes laten zien.

Daarnaast kun je ook voor jezelf bekijken welke focale lengtes interessant zijn voor jou. Of in ieder geval om mee te beginnen. Heb je in eerste instantie meer behoefte aan groothoek of juist aan tele? Wat doe je het meest? Wat wil je uitgeven aan een lens? Wat zijn je kwaliteitseisen? Heb je een hekel aan wisselen of wil je dat voor lief nemen omdat je dan (doorgaans) beter af bent? Anders pak je een Bigma en ben je overal vanaf (samen met de kitlens heb je dan 18-500mm ;) ).

Zat dingen om je af te vragen voordat je zomaar gaat zoeken. En aangezien je al een SLR had, heb je denk ik al enig idee van wat je wilt.
Die dingen heb ik me allemaal al eens afgevraagd en nu aan het uitzoeken ;) De oudere cam was analoog en uitgerust met een standaard lens. Doordat deze analoog was ook niet veel gebruikt dus ook niet zo heel veel ervaring qua lenzen e.d.

Ik stel wel hoge eisen aan de kwaliteit, beter nu wat teveel uitgeven dan later opnieuw wat moeten kopen (maar zie ik het verschil tussen een professionele lens en een gewone?). Over de kitlens van Canon hoor ik iedere keer tegenstrijdige berichten. Wel/niet goed. Momenteel denk ik het beste af te zijn met losse 350D body en hierbij lenzen aan te schaffen.

Mijn budget is van ~1000 euro gestegen naar de 1500 euro. Hiervoor wil ik proberen om alle must en should haves aan te schaffen.

Must have
- 350D Body
- 2GB Sandisk Ultra II Compactflash
- UV-Filter voor elke (dure) lens
- Blaaskwastje & Lensdoekje
- Lenzen (nog uitzoeken)

Should have
- Canon BG-E3 Battery Grip
- Extra accu's voor in grip
- Tas (crumpler? > nog uitzoeken)

Could have
- 420EX Flitser (nog uitzoeken)
- Statief (nog uitzoeken)

Wat wil ik gaan fotograferen?
- motoren
- landschappen
- dieren
- portretten

Ik denk dus een beetje op elk gebied wat nodig te hebben zowel groothoek als tele. Iets wat op elkaar aansluit zou dan natuurlijk erg prettig zijn. Onderstaande combo is dan misschien wel wat:
- Tamron 28-75 f/2.8 XR Di
- Sigma 70-300 f/4.0-5.6 APO

Maar dan mis (?) ik wel een stuk voor mijn groothoek 18-28 (wat natuurlijk bij de standaard kitlens zit). Wat ik ook jammer vind waar ik niet zelf over kan oordelen is over het diafragma. Zal ik zo'n grote diafragma als f/2.8 wel nodig hebben, hoe kom je daar achter?

P.S. Ik hoor iedereen over Crown, maar kan geen website van hem vinden :? Zag wel op marktplaats aantrekkelijke prijzen staan. Dus dat is waarschijnlijk wel de moeite om daar mijn spullen aan te gaan schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oesie op 18-01-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Crown heeft geen website :)

Verder weet ik niet of je heir in 't goede topic zit :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik meld me trouwens bij deze af. Ik heb de week volgend op het weekend van 29 januari een SE week, en ik ga zaterdag naar de open dag van de KABK, en ik wil wel wat tijd over houden om te leren. En die open dag van de KABK vind ik wel wat belangrijker dan deze meet.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
De Minolta aanhang wordt zo wel erg schaars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Tonio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:
En die open dag van de KABK vind ik wel wat belangrijker dan deze meet.
Prioriteiten hè...
Succes op die open dag! Als je ooit een beroemd fotograaf wordt kunnen wij nog zeggen dat we je nog kennen uit je periode vòòr de academie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:24:
[...]

Moest even wat andere hw halen wat niks van doen heeft met fotografie :P

[...]

Die dingen heb ik me allemaal al eens afgevraagd en nu aan het uitzoeken ;) De oudere cam was analoog en uitgerust met een standaard lens. Doordat deze analoog was ook niet veel gebruikt dus ook niet zo heel veel ervaring qua lenzen e.d.

Ik stel wel hoge eisen aan de kwaliteit, beter nu wat teveel uitgeven dan later opnieuw wat moeten kopen (maar zie ik het verschil tussen een professionele lens en een gewone?). Over de kitlens van Canon hoor ik iedere keer tegenstrijdige berichten. Wel/niet goed. Momenteel denk ik het beste af te zijn met losse 350D body en hierbij lenzen aan te schaffen.

Mijn budget is van ~1000 euro gestegen naar de 1500 euro. Hiervoor wil ik proberen om alle must en should haves aan te schaffen.

Must have
- 350D Body
Hierbij nodig ik je van harte uit even te kijken naar en te spelen met mijn Nikon D70, misschien dat je nog van gedachte veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
*Wild pigeon meldt zich helaas af.
Ik kan er niks aan doen, maar helaas moet ik mij ook afmelden.... volgende keer beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Tonio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:
Ik meld me trouwens bij deze af. Ik heb de week volgend op het weekend van 29 januari een SE week, en ik ga zaterdag naar de open dag van de KABK, en ik wil wel wat tijd over houden om te leren. En die open dag van de KABK vind ik wel wat belangrijker dan deze meet.
mmmhz, daar gaan de lenzen die ik wou testen.
Ken je niet iemand die er wel heengaat die evt 1 of 2 lenzen mee kan nemen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Cereal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:13:
[...]

Hierbij nodig ik je van harte uit even te kijken naar en te spelen met mijn Nikon D70, misschien dat je nog van gedachte veranderd ;)
Hehe, ik hoop het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Oesie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:24:

Should have
- Tas (crumpler? > nog uitzoeken)
IMHO mag je die best naar must have schoppen, een fatsoenlijke tas kan je spullen redden (en ik heb het meegemaakt, tas+camera gestuiterd, redelijk aan gort (was in een gewone eastpack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ja helaas...kiep jezelf even uit de meeting agenda toestand zodat het aantal deelnemers ook weer klopt aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Ik krijg telkens een browsersluiting bij het verwijderen van mensen uit de lijst. Mensen moeten zich dus even zelf verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:19:
[...]

Damn! Van je 'schiethand' begrijp ik? In het gips of getaped?
Rechts, gips, omdat botje "carpaal" is gebroken ofzo, in de lengte iig. Kan niet veel met alleen links. Schieten met de hasselblad gaat wel prima. :)
Cereal schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:20:
[...]

Shit, vervelend, hoop dat het niet al teveel interfereerd met je werk, lijkt me knap lastig.
Beterschap in ieder geval!
Ben gelukkig niet 100% beroeps. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Spotter schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:52:
[...]

IMHO mag je die best naar must have schoppen, een fatsoenlijke tas kan je spullen redden (en ik heb het meegemaakt, tas+camera gestuiterd, redelijk aan gort (was in een gewone eastpack)
Mjah dat is idd wel zo. Bij de levering van de 350D komt helemaal niks qua hoesje/tasje?

Op de meet komen ook wat tassen zag ik dus dan kan ik mooi even kijken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Oesie op 19-01-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle update: ik ben weer in Nederland, ik zal binnenkort routebeschrijvingen maken hoe je naar het huis kunt komen (vanaf CS, etc.) Want het is al over tien dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:06:
[...]
Is het te doen om heen en weer naar dat huis te lopen? of moet je dan echt met de bus?

En parkeren in utrecht centrum is niet echt top inderdaad, maar aangezien ik geen auto rijd weet ik ook niet iets beters, ik ga zelf met de trein.
Parkeren in de Abstederdijk is geen probleem. Lopen vanaf de CS, dat is wel een wandeling dan van ongeveer 15 minuten. Met de bus lijkt mij handiger, en de bussen zijn vlak onder de treinhal. Ik moet nog uitzoeken welke bus je het beste kunt nemen en welke halte je moet uitstappen. Daar zal ik binnenkort voor zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Moeten jullie natuurlijk hier wel een hele mooie website maken, niet?
"GoT Mega Lens Test (Review)"
Eén pagina per lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
mphilipp schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:09:
[...]

Ja helaas...kiep jezelf even uit de meeting agenda toestand zodat het aantal deelnemers ook weer klopt aub.
|:( Hoe doe ik dat :| ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Niet, je kan je vakje op rood zetten. Heb ik ook gedaan. En vervolgens moet men in de lijst de groene vakjes tellen. Alleen de Admin kan verwijderen volgens mij.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Oesie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:53:
[...]

Mjah dat is idd wel zo. Bij de levering van de 350D komt helemaal niks qua hoesje/tasje?

voor zover ik weet niet, bij mijn 300D iig niet. Ik heb nog wel een big ass tas (photo trekker classic) over waar ik vanaf wil, maar of je met alleen een 350D nou zo blij mee gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Oesie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:53:
[...]

Ik neem ook mijn (nu overcomplete) Crumpler Stunner mee, mag je wel een keer passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Ik heb er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Voorlopig zet ik me even op nonactief maar het is 50/50 of ik kom, heb andere verplichtingen en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
Heb er weinig zin an om mijn tas als grabbelton te laten gebruiken, daar is het net ff iets te duur voor.
Maar ik zeg nog geen NEE dus laat de gear ook nog maar ff staan, ik zie wel wat ik doe.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Triplefox schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:29:
Voorlopig zet ik me even op nonactief maar het is 50/50 of ik kom, heb andere verplichtingen en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
Heb er weinig zin an om mijn tas als grabbelton te laten gebruiken, daar is het net ff iets te duur voor.
Maar ik zeg nog geen NEE dus laat de gear ook nog maar ff staan, ik zie wel wat ik doe.
Ik zie het eerder als een gewone meeting waarbij het accent wat meer op de hardware ligt. Ik zou het jammer vinden, ik had graag je 85 f/1.8 eens willen bekijken (zonder grabbelen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
Dat is niet helemaal waar en ook niet nu pas uit de lucht komen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm, 't is te hopen dat de 80-400 van Justmental nog mee komt, anders heb ik vrees ik weinig om voor te komen... De 85 1.8 valt zojuist uit zie ik namelijk, en dat is een van de lenzen die ik op het oog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik mag ook wel uit de TS gehaald worden, ik kom niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
... en het testgedeelte is ook min of meer van de baan.
mphilipp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:05:
[...]

Dat is niet helemaal waar en ook niet nu pas uit de lucht komen vallen.
Zonder test gedeelte is het voor mij oninteressant. Wordt nu wel of niet getest?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
ik hoorde net in het KM topic dat er wat plaatsen vrij waren gekomen.
zondag 29e kan ik wel.

ik heb alleen een analoge minolta camera mag dat ook?
verder heb ik een tamron 24-135mm een M50mm f1.7 en een sigma 400mm prime f5.6 (van de week komt er ook nog een 70-210 f4 bij)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

joh14vers6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:18:
[...]

[...]

Zonder test gedeelte is het voor mij oninteressant. Wordt nu wel of niet getest?
Je vraagt iemand of je z'n lens mag gebruiken even... En je test hem dan... niet met moeilijke testopstellingen, maar in echt gebruik. :)

Lijkt mij nog steeds zeer geschikt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
joh14vers6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:18:
Tuurlijk wordt er getest. Triplefox overdrijft enigszins. Ooit was er sprake van een echte labo-test toestand. Maar dat is feitelijk niet te doen. Je bent dan per lens zolang bezig en uiteindelijk zeggen dat soort tests helemaal niets. Allemaal bitneuken. Wat we moeten doen is gewoon foto's maken met die lenzen, niet pixeltjes gaan opmeten. We kunnen wel een krant oid ophangen zodat je een scherpte test kunt doen. Dat is prima te doen natuurlijk. Maar daarna moet je gewoon een paar foto's maken met dat ding. Daar ga je ze voor gebruiken.

Ik accepteer het best als iemand kritisch op zijn spullen is, en je mag best een goede lens willen hebben. Maar om als 'amateur' nou serieus vreselijk ingewikkelde tests uit te voeren is gewoon overdreven. Bovendien zijn die tests niet voor de poes en als je ze verkeerd doet (en die kans is bij ons heel groot) heb je 0,0 aan de resultaten.

Dus: we gaan lekker testen en fotograferen. Lenzen vergelijken qua snelheid, handling, scherpte enzo. Schiet een paar blommetjes, bijtjes en portretjes en als je aan het resultaat ziet dat het goed is, is het goed. Geen lineaal bij nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
breinonline schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:12:
Ik mag ook wel uit de TS gehaald worden, ik kom niet.
We gaan nu toch niet een voor een terugkrabbelen, hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

mphilipp schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:36:
[...]

We gaan nu toch niet een voor een terugkrabbelen, hè? ;)
De week van te voren wordt er altijd terug gekrabbelt, bij elke meeting. En dan moet je op de 29e maar kijken wie het niet vergeten is. :X Er mist er altijd wel 1 (of meer). :/

Overigens moeten er niet teveel mensen afvallen waar ik (mede) voor kom want voor mij (KM 7D) komen nou niet echt veel lenzen/accesoires die nog ik wil testen, omdat er al een paar afgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Ik ga ook gedeeltelijk niet komen (iig, hangt af van hoe we gaan eten), als we de binnenstad in ga ik niet mee. De meet zelf kom ik wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Je mag mijn gear uit de lijst halen en dat is niet overdreven.
Veel plezier en ik baal stevig dat ik er niet bij kan zijn :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Triplefox op 22-01-2006 23:59 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Spotter schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:54:
Ik ga ook gedeeltelijk niet komen (iig, hangt af van hoe we gaan eten), als we de binnenstad in ga ik niet mee. De meet zelf kom ik wel gewoon.
Binnenstand is alleen voor het eten. Het is de bedoeling dat we lenzen gaan testen enzo. Dat is erg lastig als je rondloopt met een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Triplefox schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:59:
Je mag mijn gear uit de lijst halen en dat is niet overdreven.
Veel plezier en ik baal stevig dat ik er niet bij kan zijn :'(
Jammer, joh! Ik ga maandag ofzo de boel even bijwerken. Deze ouwe vent heeft een zwaar weekend achter de rug dus ik ga nu mijn mandje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

neographikal schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:20:
Hmm, 't is te hopen dat de 80-400 van Justmental nog mee komt, anders heb ik vrees ik weinig om voor te komen... De 85 1.8 valt zojuist uit zie ik namelijk, en dat is een van de lenzen die ik op het oog heb.
Ik zit in een verschrikkelijk drukke periode met een verbouwing en verhuizing, maar heb ik ooit eerder afgezegd?

Er mogen er nog wel een paar afhaken, een kleinere groep is meestal een leukere meeting ;)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:05:
[...]

Binnenstand is alleen voor het eten. Het is de bedoeling dat we lenzen gaan testen enzo. Dat is erg lastig als je rondloopt met een grote groep.
zover was ik, maar ik ga dus niet mee met eten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

hilbren schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:33:
ik hoorde net in het KM topic dat er wat plaatsen vrij waren gekomen.
zondag 29e kan ik wel.

ik heb alleen een analoge minolta camera mag dat ook?
verder heb ik een tamron 24-135mm een M50mm f1.7 en een sigma 400mm prime f5.6 (van de week komt er ook nog een 70-210 f4 bij)....
Mike, volgens mij heb je hier overheen gelezen.
Nu er wat mensen afgevallen zijn is dit geen probleem toch?
Kun je hem er even bijzetten. (dan heb ik ook weer wat te testen).

Edit:
Oxi schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:39:
[...]

De week van te voren wordt er altijd terug gekrabbelt, bij elke meeting. En dan moet je op de 29e maar kijken wie het niet vergeten is. :X Er mist er altijd wel 1 (of meer). :/

Overigens moeten er niet teveel mensen afvallen waar ik (mede) voor kom want voor mij (KM 7D) komen nou niet echt veel lenzen/accesoires die nog ik wil testen, omdat er al een paar afgevallen zijn.
Heb ik spul dat je wilt testen? jij in ieder geval wel wat ik wil testen .
Dus als we er gewoon beide zijn is er mischien geen probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 23-01-2006 11:53 . Reden: Reactie oxi toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:51:
Mike, volgens mij heb je hier overheen gelezen.
Nee hoor...ik ga het vandaag nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verander de naam van de meet ff, MEGA Lens Test is inmiddels enigzins achterhaald. Er wordt misschien wel ruimte geboden om te proberen maar het aanvankelijke doel is enigzins voorbijgeschoten.

No offence, evengoed wens ik een ieder heel veel plezier. Meet's zijn nu eenmaal ook "gewoon gezellig" ;)

Wat mezelf betreft: Afgelopen woensdag heb ik een knie-operatie gehad .. en het herstel gaat niet snel genoeg om hierbij nog aanwezig te kunnen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:38:
Verander de naam van de meet ff, MEGA Lens Test is inmiddels enigzins achterhaald.
Dat vind ik dus niet. Wat is het probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:05:
[...]

Dat vind ik dus niet. Wat is het probleem precies?
Hardware Meeting was misschien een betere naam geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

YellowCube

Wait...what?

goed...ik moet dus verstek laten gaan.
m'n vader is de 28e jarig en er was tot gisteren hevige onduidelijkheid of ie het op zaterdag of zondag zou vieren.
Zondag dus.
Helaasch.

D200 is toch nog niet binnen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:51:
[...]

Heb ik spul dat je wilt testen? jij in ieder geval wel wat ik wil testen .
Dus als we er gewoon beide zijn is er mischien geen probleem.
Ik wil de Tamron AF28-75 F2.8 DI en jij zal wel mijn 70-210/4 en/of VC-7D willen testen.
Zo weet ik dat nog iemand mijn Loyal Chap tas wil zien. Tonio is met de 8mm Peleng al afgevallen, maar daar heb ik al (kort) mee gespeeld.

Maar het is voor mij ook niet om de hoek, dus er moet wel wat te testen zijn voor het dat waard is. ;)

Dit is trouwens geen afzeg bericht, maar hoe ik er nu tegen aan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Pfff, wat een afmeldingen, ik ben er nog steeds gewoon bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:17:
[...]
Hardware Meeting was misschien een betere naam geweest?
Duh...is het erg belangrijk...lenzen zijn het belangrijkste. En als jij een statief bij je hebt dat ik graag zou willen betasten is dat meegenomen. Laten we nou niet gaan zeiken aub... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Januszjes schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:24:
Pfff, wat een afmeldingen, ik ben er nog steeds gewoon bij ;)
Watjes, dat zijn het! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:30:
[...]

Duh...is het erg belangrijk...lenzen zijn het belangrijkste. En als jij een statief bij je hebt dat ik graag zou willen betasten is dat meegenomen. Laten we nou niet gaan zeiken aub... ;)
Ik zeik over niks, ik kom gewoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

MartijnGizmo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:42:
[...]

Ik zeik over niks, ik kom gewoon. :P
:Y) Goedzo, wordt vast gewoon een gezellige meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Oxi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:24:
[...]

Ik wil de Tamron AF28-75 F2.8 DI en jij zal wel mijn 70-210/4 en/of VC-7D willen testen.
Zo weet ik dat nog iemand mijn Loyal Chap tas wil zien. Tonio is met de 8mm Peleng al afgevallen, maar daar heb ik al (kort) mee gespeeld.

Maar het is voor mij ook niet om de hoek, dus er moet wel wat te testen zijn voor het dat waard is. ;)

Dit is trouwens geen afzeg bericht, maar hoe ik er nu tegen aan kijk.
Klopt :)
En ook ik had de Peleng 8mm willen testen, maar mischien dat ik dan maar een canon persoon lief aankijk. zal wel redelijk hetzelfde zijn.

En mischien heb ik tegen die tijd net op tijd mijn Soligor AF 100-400mm F4,5-6,7.
En ook mischien een kenko 2× tele converter.

Ook is er nu dus nog iemand bijgekomen waarvan de Tamron 24-135mm en sigma 400mm prime f5.6 interessant kunnen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Mud.Starrr op 23-01-2006 15:49 . Reden: Edit lensen erbij gezet ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Ik kom overigens ook al staat het vakje op rood :+ De voorkeur ging echter uit naar zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Micha komt wel!!!! :)

Heb m'n rooster even beter bekeken en kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

MicDis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:33:

\o/ jeej!

Ik heb er ontzettende zin in... O-) niet alleen vanwege lenzen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik zal wel gek worden, maar is het nou duidelijk (voor iedereen) wat we gaan doen?
We gaan schijnbaar nog steeds naar CiPHER, maar is het museum nu idd van de baan?
Wellicht zoals eerder geopperd CS/Hoog Catherijne...

Uit de TS:

Waar/wanneer gaan we het doen en wie komen er?
De mams van CiPHER vond het prima om haar huis open te stellen voor een stel fotogekken, dus de meet gaat plaatsvinden in dit huis in Utrecht. Het huis staat aan de Abstederdijk, vlakbij het Wilhelminapark.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Murmandamus schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:53:
Ik zal wel gek worden, maar is het nou duidelijk (voor iedereen) wat we gaan doen?
We gaan schijnbaar nog steeds naar CiPHER, maar is het museum nu idd van de baan?
Wellicht zoals eerder geopperd CS/Hoog Catherijne...
De activiteiten vinden in en om het huis plaats. Probleem met rondlopen in de stad, museum of HC gewoon onpraktisch is. Als ik even een paar foto's van iets wil maken, moet de hele groep op mij wachten. Dat werkt dus niet. Niet als je met 25 man bent. Dus dat doen we dan ook niet. Als je in em om het huis blijft, zijn de spullen nooit ver weg en het is ook praktischer met eten/drinken enzo. Met 25 man een cafeetje binnenlopen voor een bak koffie is niet handig denk ik zo...

Dus...ik zal het in de TS erbij zetten, want deze discussie borrelt elke paar pagina's weer een keertje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:25:
[...]

Klopt :)
En ook ik had de Peleng 8mm willen testen, maar mischien dat ik dan maar een canon persoon lief aankijk. zal wel redelijk hetzelfde zijn.
Geen probleem, maar een Nikon-versie lijkt er meer op, die heeft dezelfde cropfactor. Maargoed, het idee blijft hetzelfde. :)
MicDis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:33:

Woo hoo! _/-\o_ Ga je weer de hele dag met een statief sjouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ga mijzelf afmelden om de bekende reden, deze half/half combinatie vind ik zelf niet zo interessant. Met mij gaat ook Magica van de lijst af, we gaan een dagje Veluwe doen iets ten noorden van Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:16

Garyu

WW

Mmm, ben onverwacht dit weekend in Nederland, heb eigenlijk toch wel zin om ff langs te komen :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:35:
Ik ga mijzelf afmelden om de bekende reden, deze half/half combinatie vind ik zelf niet zo interessant.
Huh?

Wat is nou precies je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:01:
[...]

Huh?

Wat is nou precies je probleem?
Wat ik al eerder aangaf, we gaan en niet écht aan het testen én we gaan geen trip maken zoals bij de vorige meetings. Ik had dus of willen gaan testen en zo zo goed mogelijk glas kunnen vergelijken óf gewoon lekker rondstruinen ergens en op locatie gewoon het glas proberen met een boeiend onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:15:
[...]
Wat ik al eerder aangaf, we gaan en niet écht aan het testen én we gaan geen trip maken zoals bij de vorige meetings. Ik had dus of willen gaan testen en zo zo goed mogelijk glas kunnen vergelijken óf gewoon lekker rondstruinen ergens en op locatie gewoon het glas proberen met een boeiend onderwerp :)
Hoe echt moet die test dan zijn voor jou?

Als je je verdiept in lenstesten zul je zien dat dat dus gewoon niet te doen is. De voorbereiding, de spullen die je ervoor moet hebben en de uitvoering zijn erg belangrijk en ook nog eens duur. Het kost heel erg veel tijd en heeft nauwelijks toegevoegde waarde boven een real life test.

Lijkt mij meer op een geval van zoeken naar een reden om toch maar niet te komen. Een boeiend onderwerp is natuurlijk een fluitje. Als je een lens wilt uitproberen is er altijd wel iets dat je op de plaat kunt zetten. Als je dat in en om het huis niet kunt vinden, vind je dat in de stad ook niet. En rondlopen met een groep van 25 man terwijl je lenzen wilt uitproberen? Get serious...hoe zie je dat voor je? We komen gaan 500 meter verder in een uurt tijd.

Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in discussies hierover want ik heb het gevoel dat dat toch nergens heen gaat. En ja, ik ben geïrriteerd...dat heb ik nou eenmaal als ik een smoes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

MartijnGizmo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:31:
[...]

Geen probleem, maar een Nikon-versie lijkt er meer op, die heeft dezelfde cropfactor. Maargoed, het idee blijft hetzelfde. :)

[...]

Woo hoo! _/-\o_ Ga je weer de hele dag met een statief sjouwen? :P
Weet ik, maar ik dacht dat er geen nikon versie meekwam op de meet.
Net even gechecked, toch wel :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Hoe echt moet die test dan zijn voor jou?

Als je je verdiept in lenstesten zul je zien dat dat dus gewoon niet te doen is. De voorbereiding, de spullen die je ervoor moet hebben en de uitvoering zijn erg belangrijk en ook nog eens duur. Het kost heel erg veel tijd en heeft nauwelijks toegevoegde waarde boven een real life test.
Een opstelling maken met een aantal voorwerpen en de 100% crops vergelijken had ook gekund. Dit was echter ook niet de bedoeling zoals ik begreep :)
Lijkt mij meer op een geval van zoeken naar een reden om toch maar niet te komen. Een boeiend onderwerp is natuurlijk een fluitje. Als je een lens wilt uitproberen is er altijd wel iets dat je op de plaat kunt zetten. Als je dat in en om het huis niet kunt vinden, vind je dat in de stad ook niet. En rondlopen met een groep van 25 man terwijl je lenzen wilt uitproberen? Get serious...hoe zie je dat voor je? We komen gaan 500 meter verder in een uurt tijd.

Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in discussies hierover want ik heb het gevoel dat dat toch nergens heen gaat. En ja, ik ben geïrriteerd...dat heb ik nou eenmaal als ik een smoes hoor.
Sorry, maar is dit nou werkelijk nodig om er op deze manier op in te gaan en het op de man te spelen? Je tast iemand namelijk in zijn eer aan door hem een smoesjesmaker te noemen, en nee dat ben ik niet. :) Als ik dan toch niet had willen komen, dan had ik hier niet meegediscusieerd, al helemaal geen alternatieven aangedragen en geen inhoudelijke reden gegeven (dan stond er wel iets onbenulligers als "m'n oma is ziek"). Sterker nog, dan had je maximaal één bericht van me gezien: "Erg leuk initiatief maar ik doe helaas niet mee".

En voor wat betreft het onderwerp, het spijt me, maar een dierentuin/centrum/natuurgebied/whatever is echt leuker dan een huis. Het gaat dan op zo'n dag niet alleen om het testen van de lenzen, maar ook om het gezellig samen rondstruinen en gewoon leuke platen schieten. Het lopen met zo'n grote groep gaat dan wel niet zo hard, maar je komt echt een behoorlijk deel van het centrum wel door. :)

Ik snap je teleurstelling wel, maar dit hou je altijd: mensen haken nou eenmaal af, en wees dan blij dat iemand het van te voren aankondigt met een reden. Je krijgt er overigens net zo makkelijk nog een pak lastminutes bij :) Dus wees niet getreurd en ik wens iedereen een leuke dag toe :)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 23-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ben het helemaal eens met neo en sluit mij hierbij aan. Want als zelfs neo afvalt kan ik nergens OSB'en, ik heb eigenlijk niet echt iets wat ik nog wil testen van de mensen die nog over zijn.
Helaas voor Mud starrr heb ik het er dus niet voor over om hier nog aan mee te doen.

mphilipp: Je slaat wel een beetje door hoor, het heeft niet echt stijl neo te beschuldigen van smoesjes te zoeken terwijl hij het wel eerlijk zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:49:
[...]
Een opstelling maken met een aantal voorwerpen en de 100% crops vergelijken had ook gekund. Dit was echter ook niet de bedoeling zoals ik begreep :)
Nou, dan zet je dat toch neer. Ik heb geloof ik al een paar keer geroepen dat er best iets aan de muur gehangen kan worden ofzo om een testje te doen. Maar we moeten niet doen of we een lenstestlab zijn want dat zijn we niet. We hebben er geen van allen verstand van en we hebben de spullen niet.

Maar goed, ik ga er ook niet verder over discussiëren want dat gaat nergens heen. Ik vind het gemierenneuk. Een foto van een bloemetje kan ook heel goed als test dienen. En niemand heeft jou verboden om wat spullen neer te zetten, wel? Dus nogmaals: wat is het probleem dan precies?

Dus vandaar dat het op mij overkomt als zoeken naar een reden om niet te hoeven komen. Er zijn immers genoeg ingangen geboden. Aanvankelijk was het zelfs mijn idee om zoiets te doen, maar toen ik me verder in het lenstesten ging verdiepen kwam ik erachter dat het goed testen veel (te veel) voeten in aarde heeft. En dat gaat dan niet in die opzet (naar mijn idee). Wat ik toen voorstelde was om bv een target op te hangen voor scherptetest en de rest met real life tests in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Oxi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:04:
mphilipp: Je slaat wel een beetje door hoor, het heeft niet echt stijl neo te beschuldigen van smoesjes te zoeken terwijl hij het wel eerlijk zegt.
Dat mag je vinden. Ik zeg het eerlijk zoals ik het zie. Ik zie een onzin argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het probleem heb ik al meermalen aangegeven in deze draad, een serieuze test hoeft niet meteen met Imacharts of dergelijke dingen te zijn: een opstelling maken, en daar testshots van nemen kan ook (lineaal, stuk krant, pak sinaasappelsap en een stel kleurige stukken fruit bijvoorbeeld). Deze optie is echter afgewezen. En het even in je eentje doen kan gewoon niet, het vereist voorbereiding, waaronder een geautomatiseerd cropsysteem bijvoorbeeld, wat ik ook al heb aangeboden, en een stuk organisatie.

Als ik dan vervolgens eerlijk zeg wat er naar mijn mening(!!!) niet interessant is aan een dergelijke dag, dan ben ik opeens een smoezenmaker? En dat blijf je ook stug volhouden ook, ondanks uitgebreide uitleg van iemand.

Ik zou dan ook echt niet weten hoeveel eerlijker je kan zijn dan "sorry, maar ik vind het niet interessant"; dan is elke afmelding een smoes. :) En nu is het laatste woord hierover wat mij betreft gesproken, ik hoop alleen dat je je mening over mij enigzins bij kunt stellen zodat we elkaar gewoon in de ogen aan kunnen kijken op een volgende meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Onzin of niet, om de reden die Neo noemt was ik dus ook al afgehaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Oké; het is vrij duidelijk dat er onenigheid is over de test. Ik heb niet alles doorgelezen; maar ik krijg ongeveer een idee van wat er leeft, en wat mensen hebben voorgedragen:

Aan één kant heb je de ''lab-achtige-testen'' (1) en aan de andere kant de ''walkaround-schiet-wat-je-toevallig-tegenkomt-testen'' (2). Veel personen hechten waarde aan het eerste; mphilipp is sterk voorstander voor het laatste. Uiteraard is geen van de testen perfect; maar je moet kijken naar wat het beste in de buurt komt.

Dat laatste gaat gewoon niet werken (2). Das niet echt representatief; en het zegt ook uiteindelijk niks, want je kunt relatief weinig glashard tegen elkaar houden. Nu ben ik het wel met mphilipp eens dat je uiteindelijk ook niet 100% van (1) kunt zeggen: en zo is het! Maar (1) komt wel het beste in de buurt.

Zoals iemand ook al heeft gezegd: gewoon een tafel neerzetten... met mooie achtergrond, vervolgens allerlei voorwerpen erop zetten (zoals eerder gezegd: wijnfles, vruchten, potloden, whatever). Vervolgens is dit het startpunt in je hele test; en alle lenzen moeten deze test ondergaan om achteraf tot een goede vergelijking te kunnen komen. Goed is uiteraard heel relatief want (nogmaals) superprofessioneel word het niet, maarrrrrrrr het levert een bruikbare impressie op; en het is redelijk te realiseren.

Daar kun je je toch wel in vinden mphilipp? Als jullie dit gewoon afspreken?

[ Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 23-01-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

en volgens mij is dat voor de mensen die het willen ook nog wel redelijk simpel te realiseren ook. Volgens mij sluit het ene het andere niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgaande van het eerste idee en niet een meeting voor rondje fotograferen met zijn allen:

Het is dat ik niet kan (en mij dus niet heb opgegeven), maar wat testen lijkt mij goed te doen. Alles goed testen wil je toch niet lijkt mij? Bedoel kitlensen of dezelfde type lens vaker gaan testen lijkt mij niet echt zinvol om te doen, tenzij iemand denkt dat hij een probleem heeft met zijn lens. Meer speciale lensen en wat kunnen uitproberern etc, lijkt mij iig een leuk idee ! :)
Betreft het testen zelf: dit is natuurlijk erg uitgebreid te doen, maar met bijv. 2 type opstellingen in de kamer en een test in de voorstraat buiten op statieven goed te doen toch? (het geeft iig wel een aardige indruk van de lensen). Wat vast afspraken per type camera met instellingen en zo lens voor lens snel afgaan.
Anderen kunnen dan in tussentijd wat socializen en lensen proberen, en in en rondom het huis beetje schieten, moet goedkomen lijkt me :)

p.s. mijn bedoeling is niet om ermee te gaan bemoeien, maar zo kijk ik er tegen aan mocht ik gekund hebben, lijkt mij iig een leuke en nuttige meet, en mocht er een versie 2 komen hoop ik ook van de partij te zijn (wat verschillende lenzen eens vasthouden en proberen vaak niet mogelijk uitgebreid in winkels) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:54:
Uitgaande van het eerste idee en niet een meeting voor rondje fotograferen met zijn allen:

Het is dat ik niet kan (en mij dus niet heb opgegeven), maar wat testen lijkt mij goed te doen. Alles goed testen wil je toch niet lijkt mij? Bedoel kitlensen of dezelfde type lens vaker gaan testen lijkt mij niet echt zinvol om te doen, tenzij iemand denkt dat hij een probleem heeft met zijn lens. Meer speciale lensen en wat kunnen uitproberern etc, lijkt mij iig een leuk idee ! :)
Er zit mijns inziens een groot verschil tussen objectieven uitproberen of objectieven testen. Voor uitproberen kan ik ook naar een winkel gaan.
Testen zou je juist op meerder 'dezelfde' objectieven moeten doen, dat geeft een beter beeld voor een koper omdat uitschieters naar boven of naar benenden minder meetellen. Dat geeft wel een enorme organisatie, voorbereiding en administratie. Dat is ook de reden dat ik het niet meer zie gebeuren dat er een echte test-meet komt. Op zich zou die prima te combineren zijn met uitproberen, maar ik zie de organisatie niet meer rond komen eerlijk gezegd.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste