Mega Lens Test Meet 29/01/2006

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Zucht. Ik ga er geen woorden meer over vuilmaken. Het grappige is dat precies op de pagina die je aanwijst het volgende te lezen is (recht boven jou eigen post):
Maar het staat je vrij om zelf wat targets mee te nemen (officiele zijn niet te betalen, dus de tests hebben geen wetenschappelijke waarde) om de tests uit te voeren die je wilt.
Duidt me aub aan waar jouw voorstel is afgewezen. Dat is niet gebeurd. Er is verder misschien niet op gereageerd. Ik achtte dat niet nodig, gezien mijn voorgaande opmerking.

Ik wil niet op de persoon spelen of beledigen, maar als ik een argument voor iets hoor dat niet in overeenstemming is met de feiten, haak ik af. Noem me een eikel, zeg dat ik doordraai, maar ik lees iets en jij zegt iets anders. So be it. Ik zal wel gek zijn. Misschien ouderdom >:)

Kans dat je me tegenkomt op een meet is klein. Ik ben niet zo'n meeting-ganger. Alleen als er een bepaald vastgesteld doel is. Vervelende nu is dat juist jij afhaakt. Want volgens mij hadden wij juist een discussie over de zin en onzin van L glas. Daaruit volgde mijn voorstel voor deze meet.
Maar ja..jij gaat nu liever met Magica de hei op. Nu ken ik Magica niet, maar ik kan me voorstellen dat ze aangenamer gezelschap is dan ik... ;)

Jammer dus. No hard feelings, alleen jammer...erg jammer. Gemiste kans enzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Silent Thunder schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:26:
Oké; het is vrij duidelijk dat er onenigheid is over de test. Ik heb niet alles doorgelezen; maar ik krijg ongeveer een idee van wat er leeft, en wat mensen hebben voorgedragen:

Aan één kant heb je de ''lab-achtige-testen'' (1) en aan de andere kant de ''walkaround-schiet-wat-je-toevallig-tegenkomt-testen'' (2). Veel personen hechten waarde aan het eerste; mphilipp is sterk voorstander voor het laatste. Uiteraard is geen van de testen perfect; maar je moet kijken naar wat het beste in de buurt komt.

Dat laatste gaat gewoon niet werken (2). Das niet echt representatief; en het zegt ook uiteindelijk niks, want je kunt relatief weinig glashard tegen elkaar houden. Nu ben ik het wel met mphilipp eens dat je uiteindelijk ook niet 100% van (1) kunt zeggen: en zo is het! Maar (1) komt wel het beste in de buurt.

Zoals iemand ook al heeft gezegd: gewoon een tafel neerzetten... met mooie achtergrond, vervolgens allerlei voorwerpen erop zetten (zoals eerder gezegd: wijnfles, vruchten, potloden, whatever). Vervolgens is dit het startpunt in je hele test; en alle lenzen moeten deze test ondergaan om achteraf tot een goede vergelijking te kunnen komen. Goed is uiteraard heel relatief want (nogmaals) superprofessioneel word het niet, maarrrrrrrr het levert een bruikbare impressie op; en het is redelijk te realiseren.

Daar kun je je toch wel in vinden mphilipp? Als jullie dit gewoon afspreken?
Pfff...ik heb dat nooit afgewezen als in 'het mag niet'. Blader eens een pagina of wat terug en zoek mijn posting op (boven die van Neo). Ik noem daar een paar links naar info over lenstests. Van daaruit heb ik geconcludeerd dat het onzin is om labtests te doen omdat het veel te ingewikkeld is. Tegelijk heb ik gezegd dat er best wat targets mogen worden opgehangen om wat tests te doen. Neem desnoods die flessen drank mee, een bos bloemen en weet ik wat. Mij best. Goed idee, regel het zou ik zeggen.

We moeten alleen niet de pretentie hebben dat we een wetenschappelijk test aan het doen zijn. En uiteindelijk maak ik normaal gesproken ook geen foto's van flessen drank op een tafel. Dus is het slimmer om met een portretlens een portretje te schieten en met een telelens en stel vogels te pakken. Dan gebruik je 'm waarvoor je 'm moet gebruiken. Dat is uiteindelijk veel waardevoller. Een Lada rijdt tenslotte ook lekker op een rollenbank ;)

Dát was de crux van mijn verhaal. En als iemand daaruit concludeert dat ik tegen dergelijke tests ben is dat voor eigen rekening. Ik probeer alleen een beetje realisme aan te brengen in het verhaal. Net als in de L-lenzen discussie van destijds herinner ik me nu.

En btw: die labtests staan allang op internet en het is mi redelijk kansloos om dat nog een keer over te doen op een shabby manier. Testen is leuk als je precies weet wat je doet. Als je het halfslachtig doet, krijg je foute resultaten en trek je verkeerde conclusies. Vandaar dat ik vind dat zo'n labtest niet echt veel zin heeft. Maar voer 'm vooral uit als je denkt dat je dat moet doen. Ik hou niemand tegen. Daarom vind ik het zo raar dat Neo om die reden niet wil komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:05:
[...]
Testen zou je juist op meerder 'dezelfde' objectieven moeten doen, dat geeft een beter beeld voor een koper omdat uitschieters naar boven of naar benenden minder meetellen. Dat geeft wel een enorme organisatie, voorbereiding en administratie.
Dat is precies de reden waarom ik denk dat het ook niet zinvol is. Het is niet alleen veel werk, we weten ook niet half hoe we het moeten doen. Bovendien zijn dergelijke tests op internet te vinden en is het dus zinloos om dat anders te doen. Je gaat toch ook niet naar de garage om na te meten of een auto echt wel 115pk heeft? Niemand doet dat. Dus wat doe je met een testrit? Je gaat dingen doen die je normaal met je auto ook doet. Je gaat niet meten onder welke hoek ie omkiept, wat het koppel is of zelfs maar de draaicircel nameten. Met een nieuwe versterker ga je ook niet de s/r verhouding meten of de kanaalscheiding. Nee, je neemt een cd'tje mee van Mozart om te horen of ie die violen mooi weergeeft.

Dat is in Jip en Janneke taal mijn motivatie. Maar nogmaals: feel free om voor jezelf (en/of anderen) wél een uitgebreide testtoestand neer te zetten. Ik hou je niet tegen.

Wat ik niet begrijp is waarom dit geen lenstest meer is als we toch echt allemaal wat lenzen gaan testen/uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Jongens, minder dan een week voor de meet lees ik hier en daar wat commentaar over hoe we de lenzen gaat testen. Is dit niet een beetje laat. Er zijn verschillende ideeen naar voren gekomen, en we hebben er in mijn ogen met z'n allen naar gekeken. Daardoor zijn we tot de conclusie gekomen dat we geen officiele testopstelling kunnen maken. Wekenlang was iedereen het hier mee eens, en warempel, nu beginnen sommige mensen te roepen dat dat het erg jammer is want blablabla.
Dat mensen uitvallen kort voor de meet is begrijpelijk. Of ze hebben geen zin, of er is iets belangrijkers tussengekomen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke reden hier achter zit. Als je het netjes meldt op het forum heeft niemand daar problemen mee.
Anyway, laten we nou geen grote discussies gaan volgen, de sfeer moet wel leuk blijven.

@ MartijGizmo, jij moet wel komen, want jij heb net de 2 lenzen die ik wil testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nielsracing schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:35:
@ MartijGizmo, jij moet wel komen, want jij heb net de 2 lenzen die ik wil testen :D
Ja, nee, ik wil alleen als er getest wordt, en m'n oma is ziek, etc, enz. :+

Tenzij er bizar veel sneeuw of ijzel ligt, ben ik er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 22:36

ThunderNet

Flits!

MartijnGizmo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:00:
[...]

Ja, nee, ik wil alleen als er getest wordt, en m'n oma is ziek, etc, enz. :+

Tenzij er bizar veel sneeuw of ijzel ligt, ben ik er gewoon.
En dat moet ook, want ik heb het een en ander op te halen :P Oh jah, en ik wil natuurlijk lekker lenzen testen. :) En eten, en biertje doen, en \o/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ohja jongens: ook al gaan er 'lenzen getest' worden (lees: zuipen :P ), ik verwacht wel wat leuke foto's hè: ettelijke duizenden (tienduizenden?) euro's aan glas+bodywerk+flitsers moet het toch niet al te lastig maken creatief te doen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Remy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:06:
Ohja jongens: ook al gaan er 'lenzen getest' worden (lees: zuipen :P ), ik verwacht wel wat leuke foto's hè: ettelijke duizenden (tienduizenden?) euro's aan glas+bodywerk+flitsers moet het toch niet al te lastig maken creatief te doen :)
Dan zijn we jouw compactje nodig om foto te maken van alle apparatuur (lees: jij moet dus ook komen :+ )

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Nielsracing schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:35:Wekenlang was iedereen het hier mee eens, en warempel, nu beginnen sommige mensen te roepen dat dat het erg jammer is want blablabla.
Nou, mee eens? Wekenlang heeft iedereen niets anders geroepen dan "ik kom en neem dat-en-dat mee". De discussie erover is alleen doodgebloed. Daarna kwam de discussie van in huis of ergens op locatie en is over echt technisch testen al niet meer gesproken.
Maar dat maakt niet uit, zonder mij hebben jullie veel meer plezier ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ThunderNet schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:19:
[...]

Dan zijn we jouw compactje nodig om foto te maken van alle apparatuur (lees: jij moet dus ook komen :+ )
Tss, mijn compactje is lief :+ En over ook komen:
Remy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:35:
* Remy gaat er overigens niet bij zijn, helaas. Ik heb de dag ervoor al een flitsmeet met DPZ-people: en een heel weekend pleite zijn is wat overdone voor mij ;) Wel veel plezier alvast toegewenst aan iedereen, en doe voorzichtig met al dat glas en plasticwerk :P
Ik ben er niet bij dus :) Doe maar alsof ik geestelijk aanwezig ben ofzo :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nielsracing schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:35:
Anyway, laten we nou geen grote discussies gaan volgen, de sfeer moet wel leuk blijven.
Nou, beginnen met een lekker matpartij kan ook zeer bevrijdend werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
In dat geval haak ik definitief af. Er waren toch geen lenzen met KM-vatting die ik interessant vind aanwezig op de meeting.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
mphilipp : zou je de lijst met gear eens kunnen updaten zodat we kunnen zien wat er nu wel en niet is? :)

jammer dat na de sigma 30 f1.4 nu ook de canon 35 f2 is afgevallen :(

nou ja, zolang de 70-200 f4 en 70-300 IS er zijn ben ik er :) (en de 50 f1.4 ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

joh14vers6 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:11:
In dat geval haak ik definitief af. Er waren toch geen lenzen met KM-vatting die ik interessant vind aanwezig op de meeting.
Sja, als je alleen voor een bepaalde lens komt kun je die ook bij een fotoboer gaan bekijken. Ik ga in ieder geval ook voor het sociale element, samenkomen met andere fotonerds. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:41:
mphilipp : zou je de lijst met gear eens kunnen updaten zodat we kunnen zien wat er nu wel en niet is? :)
Done!

Zouden de afvallers hun entry in de Erkens meetingagenda aan kunnen passen. Er staan nog steeds 29 man, terwijl er volgens mij 3 à 4 minder moeten zijn. Toe even, kleine moeite->groot plezier.

Weet Oesi tenminste hoeveel gevulde koeken ie moet meenemen... ;)

Heeft iedereen al een soot 'verlanglijstje' gemaakt? Gelukkig is er nog wat over wat ik graag wil uitproberen:

Canon 17-40 F4 L
Sigma 10-20 EX
Sigma 15-30 EX
k ben dus nog op zoek naar meer groothoek en neig naar de 17-40 omdat ie een lekker bereik heeft, maar 10mm is ook wreed.

Peleng 8mm.
Die van mij komt in februari, maar alvast spelen kan geen kwaad. En natuurlijk wat tips van de eigenaar vwb het gebruik van dat ding.

Daarnaast wil ik de 1.4 TC testen op mijn Sigma 100-300. Ik zag namelijk dat iemand die combi heeft gebruikt en hoorde ook een keer van iemand dat de Canon TC beter zou werken op bepaalde Sigma lenzen dan de TC's van Sigma zelf (?). Ik ben benieuwd wat dat voor resultaat geeft.

[ Voor 44% gewijzigd door mphilipp op 24-01-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:12:
Peleng 8mm.
Die van mij komt in februari, maar alvast spelen kan geen kwaad. En natuurlijk wat tips van de eigenaar vwb het gebruik van dat ding.
Geen probleem, leg je graag uit hoe zo'n brok ijzer werkt. :)
Daarnaast wil ik de 1.4 TC testen op mijn Sigma 100-300. Ik zag namelijk dat iemand die combi heeft gebruikt en hoorde ook een keer van iemand dat de Canon TC beter zou werken op bepaalde Sigma lenzen dan de TC's van Sigma zelf (?). Ik ben benieuwd wat dat voor resultaat geeft.
Is die Sigma dan wel 'hol' aan de achterkant? Anders past een Canon TC niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Zeg Mike, ik wil jou mijn password wel geven van de meet pagina. Dan kan jij mensen verwijderen, bij mij crasht dan de site continu dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Is die Sigma dan wel 'hol' aan de achterkant? Anders past een Canon TC niet.....
Geen idee, ik heb 'm niet op de man momenteel.
Maar ik zag een foto op DPZ waar iemand dezelfde lens verkocht (voor meer dan ik er nieuw voor betaald heb overigens :P ) en daar was heel duidelijk zo'n beige Canon TC te zien. Alleen reageert die meneer niet op mijn PM's...

hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe jullie deze meet zien maar ik heb meer zoiets van: Leuk naar utrecht lekker rondlopen foto's maken. Alleen of met 2 mensen ofzo. En als enige dus dat we een vaste plek hebben waar we terug kunnen vallen. Of dat we gezamlijk afspreken op dat en dat tijdstip terug te zijn om wat te gaan drinken ofzo. Maar los daarvan gewoon lekker rondlopen.

Dat lijkt me top :). En anders ach ik loop gewoon rond :+. ( het gaat * Micha dus meer om het foto's maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:48:
[...]

Geen idee, ik heb 'm niet op de man momenteel.
Maar ik zag een foto op DPZ waar iemand dezelfde lens verkocht (voor meer dan ik er nieuw voor betaald heb overigens :P ) en daar was heel duidelijk zo'n beige Canon TC te zien. Alleen reageert die meneer niet op mijn PM's...

hier dus
Kenko heeft ook een beige:
Afbeeldingslocatie: http://www.nordicbirds.com/gear/kenko1.4x_nb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Volgens mij heeft ie meer weg van de Canon TC. Ik zie een geribbeld randje en het rode puntje vlak tegen het knopje aan zitten. Ik hou het op een Canon voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
MicDis schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:00:
Ik weet niet hoe jullie deze meet
Ik zou even de topic doorlezen als ik jou was... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:39:
[...]

Volgens mij heeft ie meer weg van de Canon TC. Ik zie een geribbeld randje en het rode puntje vlak tegen het knopje aan zitten. Ik hou het op een Canon voorlopig.
Je hebt gelijk, lijkt het meest op een Canon.

Zo ziet btw de achterkant van een L-telelens eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_6383.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:12:
[...]
Zouden de afvallers hun entry in de Erkens meetingagenda aan kunnen passen. Er staan nog steeds 29 man, terwijl er volgens mij 3 à 4 minder moeten zijn. Toe even, kleine moeite->groot plezier.
Heb een poging gedaan mij te verwijderen uit de meetingagenda om het overzicht schoon te houden alleen lukt het mij niet mij "af te melden". Aanmelden is geen probleem... Ik heb de inlog niet meer...'

Is hier een andere manier voor?

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mike, netjes dat je de lensen lijst hebt geupdate.
Alleen ik kom weer even mierenneuken, je bent die minolta spullen vergeten toe te voegen (of je hebt het gewoon nog niet gedaan). :)

Edit:
Ik ga ook op het minolta forum even Reclame maken voor de meet, want nu is het wel heel triest aan de minolta kant.

[ Voor 27% gewijzigd door Mud.Starrr op 24-01-2006 15:48 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mud starrr schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:47:
Mike, netjes dat je de lensen lijst hebt geupdate.
Alleen ik kom weer even mierenneuken, je bent die minolta spullen vergeten toe te voegen (of je hebt het gewoon nog niet gedaan). :)
Ook mijn Crumpler Stunner staat nog niet bij de tassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

En dan heb ik nog een aanvulling voor het lijstje :)

Tas: Vanguard Hercules 27

Statief: Giotto 808 (budget dinkie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:56:
[...]
Ook mijn Crumpler Stunner staat nog niet bij de tassen. :)
Ik had je wel staan voor een Geekstar. Klopt dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:21:
[...]

Ik had je wel staan voor een Geekstar. Klopt dat dan niet?
Jawel, da's mijn nieuwe standaardtas. Die Stunner heb ik nog liggen, en omdat een paar mensen die wilden zien, sleep ik em mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 24-01-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Goed werk mike, ik krijg weer zin in de meet nu de sfeer weer beter is :) Ik wil zeker je tassen even proberen Martijn, evenals anders Crumpler tassen. Weet nog steeds niet welke tas mijn oude moet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
MartijnGizmo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:55:
[...]

Sja, als je alleen voor een bepaalde lens komt kun je die ook bij een fotoboer gaan bekijken. Ik ga in ieder geval ook voor het sociale element, samenkomen met andere fotonerds. :+
Juist en daarom is deze meet niet interessant. Ik wil eerder testen hoe goed/slecht mijn lenzen zijn t.o.v. andere lenzen. Is een Minoltalens slechter dan een Canon- of Nikonlens bijvoorbeeld?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
Ik moet zaterdag wel weten hoeveel koeken het moeten worden he :+

Maar wat is nu de bedoelding van de meet... gaan we struinen of bij iemand thuis zitten. Gaan we ergens nog een hapje eten of?

* Oesie hoopt niet de garde in de weg te lopen eigenlijk. Zit ik daar straks een beetje te neuspeuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
joh14vers6 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:32:
[...]

Juist en daarom is deze meet niet interessant. Ik wil eerder testen hoe goed/slecht mijn lenzen zijn t.o.v. andere lenzen. Is een Minoltalens slechter dan een Canon- of Nikonlens bijvoorbeeld?
Waarom zou je dat niet kunnen uitproberen dan? Ik ga ook een paar lenzen vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:08:
Daar zal ik binnenkort voor zorgen. :)
Wij moeten even iets van een boodschappenlijstje maken voor wat fris en koffie enzo voor zondag. Zoals we eerder min of meer bedacht hadden lijkt een bijdrage van €5 pp me wel redelijk om wat drank en wat te knabbelen in te kopen. En natuurlijk het bloemetje voor de Mama van CiPHER die haar huis ter beschikking stelt.

@Oesie: op de laatste paar pagina's is al genoeg gedisco'd over de bedoeling...ik heb nu ook de OP aangepast zodat daar nu staat wat we gaan doen.

Op zich wel weer geinig dat ik nu zie welke opmerking van mij dit allemaal in gang zette (had ik immers in de OP ge-quote):
btw: misschien een leuk idee om een keer een lenzen shoot-out te houden? Ergens afspreken met de hele glaswinkel en dan leuke plaatjes schieten en dan vergelijken. Heb je denk ik meer aan als een stukje tekst.. Gewoon real-world onderwerpen.

[ Voor 38% gewijzigd door mphilipp op 26-01-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

* Roeligan wordt wakker uit diepe winterslaap

hmmm zondag al, was het bijna vergeten :P Heb er wel zin an.

[edit]
Hoe zit dat met die routeplanner? Anders ff huisnummer/postcode?

[ Voor 28% gewijzigd door Roeligan op 25-01-2006 08:35 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
het spijt me heel erg, maar ook ik moet wegens andere verplichtingen helaas verstek laten gaan.
(nee, mijn oma is niet ziek ;) )

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Potverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik moet ook afzeggen :( Aanstaande zondag helpen verhuizen 8)7

K*t k*t k*t. Geen koeken dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nog maar een poging:

Kunnen WimD70, Magica, Baslab en Neographical zichzelf afmelden bij Erkens. Als je geen wachtwoord hebt, kun je dat opvragen.

Spotter: jij staat grijs, maar komt volgens mij toch (?)

Ook bij mij crashed te admin toepassing als ik probeer de boel aan te passen. Als ik het goed heb staan er nu 28 man als zijnde aanwezig, waarvan er 4 toch niet komen en 1 die wél komt. Het zou echter fijn zijn als het lijstje gewoon klopt. Zoveel moeite is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Oesie schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:03:
Potverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik moet ook afzeggen :( Aanstaande zondag helpen verhuizen 8)7

K*t k*t k*t. Geen koeken dus :/
Als je de koeken voor vrijdag op de post doet komen ze nog wel aan op tijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Januszjes schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:08:
[...]
Als je de koeken voor vrijdag op de post doet komen ze nog wel aan op tijd. _/-\o_
Hmmm...ik heb graag versche koecken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik heb een stuk of 6 ISO12233 testcharts afgerost op de laser alhier op A3. Hoewel ie eigenlijk voor resolutie en nog veel meer metingen bedoeld is, gebruiken wij 'm (net als de lieden van DCresource) voor een visuele check vwb scherpte. Voor hevige analyses heb je overigens een duur programma en 2-3 uur per camera nodig. Deze chart geeft een goede indicatie van de scherpte over het hele beeldvlak. verwacht er overigens niet al teveel van, want echt 100% zwart zijn ze niet. Mocht iemand deze jongens op een hele goede A3 printer af kunnen/willen printen, graag.

De meeste info is te vinden via deze pagina. Ik heb ook nog een paar edge charts afgedrukt. Op die pagina van hierboven hebben ze die op een stuk zwart karton geplakt met een kleurenkaart erbij. Die kleurenkaart hebben we natuurlijk niet (duâh), maar misschien kunnen we een opstelling als dit nabootsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.imatest.com/docs/images/combined_chat_whole.jpg

Als iemand een kleurige briefkaart (meerdere) heeft oid krijgen we een indruk van de kleurweergave van de lens (aangezien Sigma's bv last zouden kunnen hebben van yellow cast).

Zo hebben we een paar targets om eenvoudige en reproduceerbare tests uit te voeren. Ik wil wel een paar vellen zwart karton kopen om die dingen op te plakken met lijmspray oid.

Probleem is alleen nog de belichting. Er wordt een opstelling gesuggereerd met twee lampen links en rechts van de camera met daglichtlampen erin. Tsja...dat soort spul hebben we natuurlijk niet. We moeten er maar het beste van zien te maken. Bovendien gaat het meer om de scherpte. Zou een flitser goed genoeg zijn?

Wie meer wil weten over wetenschappelijke tests, kan de bovenstaande pagina lezen, en ook dit 65 pagina's tellend PDF verhaal over lenstests.

Dus...allemaal semi-wetenschappelijk en alleen goed om een redelijk snelle indicatie te geven van de scherpte van een lens. Ik zal ook even een focus chart optrommelen en afdrukken. Ook die zal ik voor de stevigheid op een stukje karton plakken.

Als we dit doen, gecombineerd met 'echte' tests binnen en buiten, hebben we dacht ik toch een redelijke test neergezet? Of zijn er nog suggesties, tips en/of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jongens, ik heb slecht nieuws helaas...
(jullie voelen 'm al aankomen)
Ik kan niet komen.
Door de mensen van www.extremebiketeam.com ben ik uitgenodigd om dit weekend mee te gaan naar de Barrage de la Gileppe om te fotografen/mountainbiken. Een ideale gelegenheid om mijn nieuwe 28-70 f/2.8L uit te proberen. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daarvoor kies, de meeting wordt volgens mij namelijk ook erg cool!
In ieder geval heel erg veel plezier! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Schiet op zo :?
Maar mike, goed bezig !

Oja, morgen komt bij mij een Minolta 70-210mm F/4 en een kenko 2x teleconferter op de deurmat.
Die kunnen dus op de lijst.

[ Voor 62% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-01-2006 17:43 . Reden: Nieuwe spullies ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Van divisie noord nog geen afmeldingen zover :) als in WhizzCat, MartijnGizmo, en ikzelf kunnen nog steeds. En we hebben er zin in \o/

Ik probeer nog het 1 en ander te regelen wat betreft lenzen :) maar dat is nog niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
mphilipp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:46:
Ik heb een stuk of 6 ISO12233 testcharts afgerost op de laser alhier op A3. Hoewel ie eigenlijk voor resolutie en nog veel meer metingen bedoeld is, gebruiken wij 'm (net als de lieden van DCresource) voor een visuele check vwb scherpte. Voor hevige analyses heb je overigens een duur programma en 2-3 uur per camera nodig. Deze chart geeft een goede indicatie van de scherpte over het hele beeldvlak. verwacht er overigens niet al teveel van, want echt 100% zwart zijn ze niet. Mocht iemand deze jongens op een hele goede A3 printer af kunnen/willen printen, graag.
Oké, er gaat dus toch getest worden. Dan overweeg ik of ik langs kom. Zaterdag valt de beslissing.

Waar vraag ik overigens het wachtwoord op bij Erkens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

@ joh14vers6: maak toch gewoon een keuze of je komt of niet. Hier heeft niemand wat aan, nu weet de gastheer niet waar hij op moet rekenen en wat hij in huis moeten halen. Maak gewoon een keuze, yes er no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
joh14vers6 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:33:
[...]
Oké, er gaat dus toch getest worden.
Ik ga het nog één keer zeggen: ik heb nooit anders beweerd. Jullie hebben me zelfs succesvol aan het twijfelen gebracht (leeftijd, dementia enzo) dus ik heb de boel nog eens nagelezen. En gelukkig....ik heb steeds hetzelfde gezegd. Misschien is lezen een belangrijke factor, misschien andere dingen. Vooral jammer dat Neo niet meer komt. Hij was namelijk persoonlijk de aanleiding voor deze meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Misch. leuk om te testen. Van de Micro Nikkor 105mm f/2.8 kan ik waarsch. 2 varianten meenemen.
Namelijk:
Micro-Nikkor 105mm f/2.8
Micro-Nikkor 105mm f/2.8 D

Ben wel benieuwd of mensen dit intressant vinden om te testen, anders neem ik me de moeite niet op de kop om het te regelen :P En gaat alleen de D versie mee (moet dus eigenlijk ook in de TS veranderd worden omdat ik dus andere versie van de lens heb inmiddels :P )

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderNet op 26-01-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Wie reizen er nou allemaal via Arnhem? Ik sta in ieder geval daar op het station op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:46:
Probleem is alleen nog de belichting. Er wordt een opstelling gesuggereerd met twee lampen links en rechts van de camera met daglichtlampen erin. Tsja...dat soort spul hebben we natuurlijk niet. We moeten er maar het beste van zien te maken. Bovendien gaat het meer om de scherpte. Zou een flitser goed genoeg zijn?
Anders heb ik nog wel een bouwlamp van ik geloof 500 watt staan. Die geeft in ieder geval genoeg licht, maar helemaal neutraal is het niet van kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
mphilipp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:04:
Nog maar een poging:

Kunnen WimD70, Magica, Baslab en Neographical zichzelf afmelden bij Erkens. Als je geen wachtwoord hebt, kun je dat opvragen.

Ook bij mij crashed te admin toepassing als ik probeer de boel aan te passen. Als ik het goed heb staan er nu 28 man als zijnde aanwezig, waarvan er 4 toch niet komen en 1 die wél komt. Het zou echter fijn zijn als het lijstje gewoon klopt. Zoveel moeite is dat toch niet?
ik wil me best afmelden, maar 1) ik ben mijn wachtwoord kwijt en 2) ik kan nergens op die site een mogelijkheid vinden om het wachtwoord naar mijzelf te laten mailen of zo.

dusssss.......

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

ThunderNet schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:34:
Misch. leuk om te testen. Van de Micro Nikkor 105mm f/2.8 kan ik waarsch. 2 varianten meenemen.
Namelijk:
Micro-Nikkor 105mm f/2.8
Micro-Nikkor 105mm f/2.8 D

Ben wel benieuwd of mensen dit intressant vinden om te testen, anders neem ik me de moeite niet op de kop om het te regelen :P En gaat alleen de D versie mee (moet dus eigenlijk ook in de TS veranderd worden omdat ik dus andere versie van de lens heb inmiddels :P )
Dat lijkt me wel een leuke test, kijken of het 'echt' nut heeft een D versie te kopen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Mud starrr schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:30:
[...]

Dat lijkt me wel een leuke test, kijken of het 'echt' nut heeft een D versie te kopen.
Denk alleen niet dat die Nikkors passen op jouw KM ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Arfman schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Denk alleen niet dat die Nikkors passen op jouw KM ;)
I know, maar als het bij nikon D vesie beter blijkt te zijn als de niet D,
zal de Minolta DI versie ook wel beter zijn als de niet DI :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:08:
[...]
Anders heb ik nog wel een bouwlamp van ik geloof 500 watt staan. Die geeft in ieder geval genoeg licht, maar helemaal neutraal is het niet van kleur...
Hmm...beetje warm denk ik. Ik denk dat we het met de flitsertjes moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
wimD70 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:47:
ik wil me best afmelden, maar 1) ik ben mijn wachtwoord kwijt en 2) ik kan nergens op die site een mogelijkheid vinden om het wachtwoord naar mijzelf te laten mailen of zo.
dusssss.......
Tsja...jammer dan. Ik dacht dat ik die optie een keer had gezien. En op een of andere manier werkt het admin gedeelte ook niet helemaal jofel. We moeten het er maar mee doen vrees ik.

@Mud Starrr: denk je dat Nikkor lenzen vergelijkbaar zijn met KM lenzen wat dat betreft? Ze worden toch door verschillende bedrijven gemaakt lijkt mij? Volgens mij een gewaagde conclusie die je daar trekt...

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 26-01-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:19:
[...]

Ik kan ook wat correctie filters van school meenemen :). (203 uit de Lee reeks is goed om koud licht te maken).

Ik kan eingelijk alle soorten filters van school halen.... Als er mensen nog iets speciaals willen... Meeste heb ik. (voor lampen dan niet voor lenzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:57:
[...]

Tsja...jammer dan. Ik dacht dat ik die optie een keer had gezien. En op een of andere manier werkt het admin gedeelte ook niet helemaal jofel. We moeten het er maar mee doen vrees ik.

@Mud Starrr: denk je dat Nikkor lenzen vergelijkbaar zijn met KM lenzen wat dat betreft? Ze worden toch door verschillende bedrijven gemaakt lijkt mij? Volgens mij een gewaagde conclusie die je daar trekt...
Mischien niet exact hetzelfde, maar ze halen ongeveer hetzelfde truukje uit.
Ik denk dat het een goede indicatie kan zijn.
Hoewel ik me eigenlijk vooral afvraag of er dus een (duidelijk) verschil is.
Ik hoop eigenlijk dat er geen verschil te vinden is, en dan neem ik aan dat bij KM het verschil ook minimaal is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
MicDis schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Ik kan ook wat correctie filters van school meenemen :). (203 uit de Lee reeks is goed om koud licht te maken).

Ik kan eingelijk alle soorten filters van school halen.... Als er mensen nog iets speciaals willen... Meeste heb ik. (voor lampen dan niet voor lenzen)
Moet het wel voor morgen weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:19:
[...]

Het is wel midden in de winter, dan zetten we de kachel gewoon een standje lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

mphilipp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:04:

zelfde probleem als wimD70. Idee is nog steeds dat ik kom (al gaat de laptop niet mee), maar ben al een paar dagen ziek en het einde is nog niet in zicht. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MicDis schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Te leen of te koop? Ik wil nog graag een Lee 204 filtertje hebben voor m'n flitser, om lamplicht te imiteren. Kun je leuke effecten mee krijgen in combinatie met aangepaste witbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

breinonline

Are you afraid to be known?

mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:57:
[...]

Je kan als gebruiker zelf alleen jezelf rood maken, dat lijkt me op zich ook wel duidelijk genoeg :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:24:
[...]

Te leen of te koop? Ik wil nog graag een Lee 204 filtertje hebben voor m'n flitser, om lamplicht te imiteren. Kun je leuke effecten mee krijgen in combinatie met aangepaste witbalans.
Ik kan het iedergeval meenemen :). Eventueel als er veel is mag je het houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Mud starrr schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Mischien niet exact hetzelfde, maar ze halen ongeveer hetzelfde truukje uit.
Ik denk dat het een goede indicatie kan zijn.
Hoewel ik me eigenlijk vooral afvraag of er dus een (duidelijk) verschil is.
Ik hoop eigenlijk dat er geen verschil te vinden is, en dan neem ik aan dat bij KM het verschil ook minimaal is.
Ik weet niet wat DI is bij Minolta, maar een D toevoeging aan een Nikkor lens, betekend dat er afstandsinformatie meegestuurd wordt naar de body, en hierdoor zou hij sneller moeten kunnen focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Jongelui (*kuch*), het is bijna zover... :)

ik ga voor a.s.zondag wat boodschapjes doen en haal wat fris/koffie/thee en knabbels. Zijn er mensen met speciale wensen omdat ze na het drinken van Cola spontaan in een shock schieten oid?

Wat ik denk te gaan halen is het volgende:

koffie
thee
plastic bekertjes/roerstaafjes
creamer/suiker
koekjes (omdat Oesie niet komt :P )

cola
ice tea
vruchtensap (OJ, multi-toestand)

chips/norrelbootjes

Ik haal in/uit principe geen light zooi, want dat is zó zonde van je smaakpapillen... Maar mocht er iemand geen suiker mogen, kan ik dat alsnog doen. Roept u maar als er specifieke behoefte is aan iets.

Aangezien iedereen braaf de startpost heeft gelezen, weet iedereen dat er €5 wordt gevraagd als bijdrage. Probeer dat aub gepast mee te nemen. Val liever een pompbediende of ns lokettist ermee lastig. Van wat er overblijft van het geld koop ik een bosje bloemen voor de mams van CiPHER. Mocht er dan nog wat overblijven, kunnen we dat misschien wel als fooi gebruiken bij het avondeten. Veel zal er denk ik niet overblijven. Anders zien we dat ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:23:
Jongelui (*kuch*), het is bijna zover... :)

ik ga voor a.s.zondag wat boodschapjes doen en haal wat fris/koffie/thee en knabbels. Zijn er mensen met speciale wensen omdat ze na het drinken van Cola spontaan in een shock schieten oid?

Wat ik denk te gaan halen is het volgende:

koffie
thee
plastic bekertjes/roerstaafjes
creamer/suiker
koekjes (omdat Oesie niet komt :P )

cola
ice tea
vruchtensap (OJ, multi-toestand)

chips/norrelbootjes

Ik haal in/uit principe geen light zooi, want dat is zó zonde van je smaakpapillen... Maar mocht er iemand geen suiker mogen, kan ik dat alsnog doen. Roept u maar als er specifieke behoefte is aan iets.

Aangezien iedereen braaf de startpost heeft gelezen, weet iedereen dat er €5 wordt gevraagd als bijdrage. Probeer dat aub gepast mee te nemen. Val liever een pompbediende of ns lokettist ermee lastig. Van wat er overblijft van het geld koop ik een bosje bloemen voor de mams van CiPHER. Mocht er dan nog wat overblijven, kunnen we dat misschien wel als fooi gebruiken bij het avondeten. Veel zal er denk ik niet overblijven. Anders zien we dat ook wel weer.
Petje af dat je er zoveel moeite insteekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Nielsracing schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:49:
[...]
Heel goed opa :P _/-\o_

Nee zonder gein, heb er zin in. Heb het kijken van het wk veldrijden en een verjaardag van een goede vriend beide afgezegd. Dit weet ik al sinds december en ik heb ja gezegd, dus nee zeggen is er niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U P D A T E - U P D A T E - U P D A T E - U P D A T E

Oke ik ben vrij laat met de routeplanners. :p
Druk druk druk... ;)
Maar hier zijn ze dan:

ROUTEPLANNER van Utrecht CS naar Abstederdijk

Hoe je met de bus kunt gaan weet ik niet, ik zal morgen even bellen naar OV-info. Maar bovenstaande kaarten laten dus zien hoe je vanaf het centraal station naar de Abstederdijk kunt komen. Het exacte adres moet ik natuurlijk ook nog geven, maar dat kon het beste via de meetingmanager ofzo? (voor de veiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Is er wellicht nog een plaats over na de afmeldingen? Ik heb misschien nog een DPZ-er die intresse heeft (bijna zelfde gear als ik, alleen een 580EX ipv 550EX)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Roeligan schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:05:
Is er wellicht nog een plaats over na de afmeldingen? Ik heb misschien nog een DPZ-er die intresse heeft (bijna zelfde gear als ik, alleen een 580EX ipv 550EX)
denk 't wel :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Roeligan schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:05:
Tuurlijk, the more the merrier. Ik denk alleen niet dat ik nog het lijstje ga updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21

Jaymz

Keep on moving !

*Jaymz won't be there, had me nog niet definitief opgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Sorry :+

I.i.g. heel veel plezier! En hopelijk tot een volgende meet, waarbij ik dan ook mijn eigen spulletjes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
laatste kans! Filter kleuren van Lee roep nu een nummer en ik neem het mee :)

Voor Martijngizmo zal ik iedergeval 204 proberen te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MicDis schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:31:
laatste kans! Filter kleuren van Lee roep nu een nummer en ik neem het mee :)

Voor Martijngizmo zal ik iedergeval 204 proberen te regelen :)
Super, werkt denk ik toch beter dan geel vliegerpapier. :) Zal ik je wel ff laten zien wat ik ermee van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik ben ook benieuwd wat je ermee van plan bent, ik denk wel dat ik het een beetje snap.
Kun je voor mij ook 204 meenemen als er overvloeden zijn :)
Dan kan ik hem nadoen als het echt goed werkt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nielsracing schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:49:
[...]
Dank. Moet toch even een hoop credits richting CiPHER sturen. Hij heeft aangeboden de boodschappen te doen (of z'n moeder op pad te sturen... >:) ). En hij heeft het huis geregeld. Hulde! We gaan er een gezellige dag van maken. Ondertussen wat karton opgescharreld om de targets op te plakken zodat we een vlakke ondergrond hebben. Het gaat dus helemaal goed komen zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe laat beginnen we nou? En CiPHER, het huisnummer heb ik ook nog niet ergens gevonden...

Verder ziet het er inderdaad goed uit allemaal. Als er nog mensen zijn die graag opgepikt willen worden in Maarssen of Utrecht CS (of ergens anders op de route daar tussenin), dan heb ik nog 3 carpoolplaatsen over eventueel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Komen er nog mensen uit de omgeving Deventer/Apeldoorn/Zutphen?

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:56:
[...]

Super, werkt denk ik toch beter dan geel vliegerpapier. :) Zal ik je wel ff laten zien wat ik ermee van plan ben.
Ik heb hem :). Zal ook een lee filter boekje meenemen. Als het goed is passen die proef filteres iedergeval op flitser.

Heb een groter filter 204 en 203 :) (203 = daylight correction)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Kan het resultaat zo wel laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.dforum.de/Technik/e-ttl/bilder/blitzen/lee_tageslicht05-th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 04:31:
U P D A T E - U P D A T E - U P D A T E - U P D A T E

Oke ik ben vrij laat met de routeplanners. :p
Druk druk druk... ;)
Maar hier zijn ze dan:

ROUTEPLANNER van Utrecht CS naar Abstederdijk

Hoe je met de bus kunt gaan weet ik niet, ik zal morgen even bellen naar OV-info. Maar bovenstaande kaarten laten dus zien hoe je vanaf het centraal station naar de Abstederdijk kunt komen. Het exacte adres moet ik natuurlijk ook nog geven, maar dat kon het beste via de meetingmanager ofzo? (voor de veiligheid)
Wil je vandaag even laten weten op welk adres het is? Via de meetingmanager kan dit volgens mij niet geregeld worden?!
Ik neem aan dat het niet betaald parkeren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:28:
Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe laat beginnen we nou? En CiPHER, het huisnummer heb ik ook nog niet ergens gevonden...

Verder ziet het er inderdaad goed uit allemaal. Als er nog mensen zijn die graag opgepikt willen worden in Maarssen of Utrecht CS (of ergens anders op de route daar tussenin), dan heb ik nog 3 carpoolplaatsen over eventueel...
Op Utrecht CS zou wel handig zijn :)
Mail me maar als dat kan, en hoe laat + waar ik dan moet staan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Staat in de startpost onder het kopje 'Waar/wanneer gaan we het doen en wie komen er?
'. Huisnummer komt. Ik denk dat ik het via de mail van CiPHER heb gehad, en dan mail ik dat vanavond wel rond.

[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 27-01-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh. Overheen gelezen... ... ... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Graag, zou erg fijn zijn als ik mee kan rijden. Morgen maar even beslissen hoe laat ik op het station in Utrecht moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Hoe is het parkeren in de buurt? even afwegen of het OV of auto word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Spotter schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:01:
Hoe is het parkeren in de buurt? even afwegen of het OV of auto word.
Wil ik ook wel eens weten. Als het allebei ruk is stap ik wel in m´n helikopter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
ja ik ga ook met de trein, dus... hilbren @ msn . com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Murmandamus schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:31:
Komen er nog mensen uit de omgeving Deventer/Apeldoorn/Zutphen?
Ik kom uit Lochem, mee treinen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nielsracing schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:30:
[...]

Wil ik ook wel eens weten. Als het allebei ruk is stap ik wel in m´n helikopter :D
Pik mij ff op dan. Ik heb een helipad op het dak van mijn penthouse... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Simon schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:03:
[...]

Ik kom uit Lochem, mee treinen?
Wij spreken dan wel in Arnhem af okee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Januszjes schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:05:
[...]

Wij spreken dan wel in Arnhem af okee?
ok, ik zie je wel op MSN ok :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 11:36

Dido

heforshe

Onder het motto: ik ben laat en ik weet het.

Is er nog ruimte voor 1 extra met een Canon 20D + EF-S 17-85 f/4-5.6 USM IS?

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 27-01-2006 23:02 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dido schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:00:
Onder het motto: ik ben laat en ik weet het.

Is er nog ruimte voor 1 extra met een Canon 20D + EF-S 17-85 f/4-5.6 USM IS?
Ik zal Mike dan maar even qouten :)
Tuurlijk, the more the merrier. Ik denk alleen niet dat ik nog het lijstje ga updaten...

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ok, dan zien jullie me wel verschijnen :)

Moet ik me nog aanmelden? Want ik kan die mogelijkheid nergens vinden (maar ik ben ook wel eens blind :P )

[ Voor 58% gewijzigd door Dido op 27-01-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb al een klein verlanglijstje met lenzen die ik graag wil proberen :)
  • Nikkor AF-S VR 70-200 F2.8 G
  • Nikkor TC-14E II
  • Peleng 8mm F3.5 Fisheye
  • Nikkor AF Micro 60 F2.8 D
  • Nikkor AF-S DX 17-55 F2.8 G
Ik moet dus vooral Abbadon te vriend houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Dom vraagje waarschijnlijk... is het nuttig als er nog een laptop komt, of niet?

Ik neem hem met plezier mee, maar als er genoeg zijn ga ik niet sjouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dido schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:21:
Dom vraagje waarschijnlijk... is het nuttig als er nog een laptop komt, of niet?

Ik neem hem met plezier mee, maar als er genoeg zijn ga ik niet sjouwen :P
Na de afzeggingen heb ik geen flauw idee meer hoeveel 'not e-books' mee gaan :/

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste