Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Nu batterijen opladen spulletjes klaar leggen enz. Woei!
Is dat trouwens een loopbare afstand van utrecht centraal naar ciphers huis?
Ziet eruit al 1,5 km ofzo?
[ Voor 43% gewijzigd door Micha op 28-01-2006 17:20 ]
Verwijderd
Lopen kan, maar dan ben je wel kwartiertje bezig. En het is vrij koud. Dus áls je gaat lopen: zorg écht voor wanten en een muts!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 17:42 ]
Er gingen wel paar mensen langs het station dacht ik? Moet je dus even teruglezenVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:31:
Lopen kan, maar dan ben je wel kwartiertje bezig. En het is vrij koud. Dus áls je gaat lopen: zorg écht voor wanten en een muts!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Je qoute de verkeerde denk ikThunderNet schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:35:
[...]
Er gingen wel paar mensen langs het station dacht ik? Moet je dus even teruglezen
Ik ben winterhard
Voorlopig mag ie morgen als 4de starten...zal je gewoon zien dat ie deze keer wél op het podium komt. Maar goed...mijn broer neemt het op op z'n nieuwe HD recorder en fikt er een DVDtje van.Nielsracing schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:07:
En dat over de A1. Ik als racegek neem het wel een keer op. Als de F1 had gereden...dan had ik er nog eens goed over moeten nadenken. En Jos op het podium, hmm, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En anders zet je de tv toch even aan. Vind ik niet erg hoor. Dat ene uurtjemphilipp schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:55:
[...]
Voorlopig mag ie morgen als 4de starten...zal je gewoon zien dat ie deze keer wél op het podium komt. Maar goed...mijn broer neemt het op op z'n nieuwe HD recorder en fikt er een DVDtje van.
Morgen 11:08 neem ik de trein uit Arnhem naar Utrecht. Kom dus om 11:43 aan. Dus voor de mensen uit het oosten.
[ Voor 15% gewijzigd door janklp op 28-01-2006 19:57 ]
Ik om 11:16 en simon om 11:13 dacht ik..
Kunnen we misschien gezamelijk er naar toe lopen
mphilipp schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:55:
[...]
Voorlopig mag ie morgen als 4de starten...zal je gewoon zien dat ie deze keer wél op het podium komt. Maar goed...mijn broer neemt het op op z'n nieuwe HD recorder en fikt er een DVDtje van.
Ik neem 't ook op voor de zekerheid. Zou wel lachen zijn als Verstappen eindelijk eens op een podium mag klimmen.
Ik toeter wel even als ik langsrijMicDis schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:49:
Januszjes je komt aan om 11:08
Kunnen we misschien gezamelijk er naar toe lopen![]()
Ik ga uit Arnhem weg om 11:08 dus ben pas om 11:43 in Utrecht. Anders moet ik de trein een uur eerder nemen en ben ik er al om 10:43. Lijkt me wat onnodig. Om 12 uur is Qlone ook bij het cs en kan ik iig met hem meerijdenMicDis schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:49:
Januszjes je komt aan om 11:08
Kunnen we misschien gezamelijk er naar toe lopen![]()
Dat kan dus aankomst: 11:12 of 11:42 worden
Het begint om ongeveer 12:00 het is toch vast geen 50 minuten lopen??
Simon ga jij via Deventer - Apeldoorn?
[ Voor 12% gewijzigd door Murmandamus op 28-01-2006 20:02 ]
After all is said and done, there is more said than done
Geen van beiden..Murmandamus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:00:
Ik kom vanuit Deventer met de trein...
|>
Als je om 11:42 gaat ga je dan via Arnhem? Anders zien wel elkaar op het station in Utrecht wel. Ik ben daar om 11:43.Murmandamus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:00:
Ik kom vanuit Deventer met de trein...
Ik zie je in Utrecht wel...
hoe ben je te herkennen
Ik wacht wel voor de ingang. Tweakers die naar een meeting gaan herken je zo maargoed. Zwarte jas aan, spijkerbroek, fototas en 1,95 lang. Niet echt kort haar dus moet te doen zijn, oja heb ook een paarse nike weekendtas bij me.Murmandamus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:16:
Nee ik woon in Deventer, via Arnhem zou om zijn.
Ik zie je in Utrecht wel...
hoe ben je te herkennen![]()
Niet vaak neeMicDis schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17:
[...]
Jij bent duidelijk nog niet vaak in Utrecht geweest
Maar als ik op de weg iemand tegenkom met een hele grote fototas neem ik ´m wel mee hoor. LukeV3 zit naast me in de auto en achterin is vast nog wel plek over.
Betreden op eigen risico overigens....ik doe mijn naam eer aan
Dus als we de Abstederdijk eenmaal gevonden hebben vóór 12 uur is er tijd over voor een potje driften, handremacties en dat soort ongein
Geintje
Verwijderd
Hier zou ik ook wel geintereseerd in zijn!neographikal schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 08:05:
Aangezien ik er niet zal zijn, kan iemand wat shots maken met de Sigma 20mm F/1.8 en die op 100% uploaden, liefst een serie van 1.8 - 2.8 - 4 - 5.6 - 8, dat zou echt koel zijn
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Juist een goede reden om te komen!joh14vers6 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:53:
Ik heb vandaag een Minolta 100-300mm APO lens gekocht die ik morgen samen met mijn andere lenzen ga testen in de duinen. Ik zal dus niet op de meet komen.

Voor €25.
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnGizmo op 28-01-2006 23:35 ]
Vanaf maandag heb ik er ook nog een EOS 1000FN bij als het goed is.MicDis schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:37:
ik heb nog een eos 500
heb er zin in tot morgen allen!
Hangen er wél testkaarten in de duinen dan? Anders kun je toch niet goed testen?joh14vers6 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:53:
Ik heb vandaag een Minolta 100-300mm APO lens gekocht die ik morgen samen met mijn andere lenzen ga testen in de duinen. Ik zal dus niet op de meet komen.
Veel plezier! Jammer voor de Minolta bezitters dan die 'm niet kunnen betasten...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
ik denk dat ik iets na twaalven aankom, anders sta ik een uur te wachten (moet ik een uur eerder gaan).. trein komt iets van 11:50 aan in UC, en ik ben lekker op de vouwfiets, dus moet er wel in een kwartiertje zijn, denk ik zo
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
[ Voor 42% gewijzigd door Murmandamus op 29-01-2006 00:34 ]
Ik heb er zin in, nu is het tijd voor bed
tot morgen

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
EDIT: 3uur, nu ga ik echt slapen!
[ Voor 20% gewijzigd door Nielsracing op 29-01-2006 03:03 ]
Verwijderd
Ik probeer rond 12 uur op het taxi platform (boven de bussen) te staan. Ik heb de auto in principe leeg, dus er kunnen afhankelijk van de bepakking 3 tot 4 mensen meerijden. 2 plaatsen zijn al gereserveerd. Ik zie wel wie er allemaal staan morgen (ehm... zometeen)...Januszjes schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:57:
Qlone, jij staat morgen nog met je groene ford excort rond 12 uur voor Cs? Dan zie ik je daar. Welterusten allemaal. Tot morgen!
Geintje
Ga nu douchen en om 10 uur in de trein, heb dr zin an.
mooi zonnetje hoor...
Veel plezier allemaal
Is inderdaad beter voor je gezondheid. Kruip lekker onder de wol. Beterschap!Spotter schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:35:
Ik ga toch helaas niet komen, zit ertegenaan of ik wel of niet zal komen, maar ik denk dat het toch redelijk vermoeiend is (als je niet helemaal 100% bent), en ik daarbij met de auto zou komen, en ik jullie niet wil aansteken. Het is jammer, ik was heel graag gekomen maar helaas.......
Veel plezier allemaal
BramBoterham
Qlone doet datSimon schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:02:
Rijdt er nog iemand van Utrecht CS naar dat huis rond 12-en, trein gemist
vanaf taxi platform
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
ik ben een half uur later op het station, ongeveer 12.15 uurVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:18:
Veel plezier allemaal ! Jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn, volgende keer wel hoop ik

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Zit je dan met je cam, kudde nerds bij elkaar
nofi hoor
Nou jongens wat was de conclusie van het verhaal, wie had de langste
[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 29-01-2006 18:19 ]
* Micha is ook weer thuis
was gezellig!
* Micha quote Januszjes voor het eerst! (geloof ik)Januszjes schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:49:
Hieronder gaat het over de A1
spoiler:Wint Verstappen de A1, hoe is het mogelijk.
Waar heb je het over

Cereal

Cypher

Links MartijnGizmo, middelste naam even vergeten

Dido en (naam vergeten

Mphillip

Lekker testen

Hier kan elke lens een puntje aan zuigen.

Belangstelling

Ik wil de andere versie ook zien, die is hopelijk scherper

Is jaloers op die lens

Martijngizmo met zn toeter!
Edit:
alhoewel m'n peleng staat er wel op
[ Voor 36% gewijzigd door Micha op 29-01-2006 21:23 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Volgende keer misschien. Ik heb alleen altijd wat op zondagochtend. Raar hè?
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Had vandaag dus geen flikker te doen maar ben ook wel erg zuinig op mijn gear... Heeft zelfs een tijd geduurd voordat mijn girl aan mijn teletoeter mocht komen

(fullsize) http://home.planet.nl/~disse080/j_groot.jpg
Of het de 50mm 1.4 of 1.8 was weet ik niet meer exact wat ik wel weet is dat mijn iso nog fout stond

Ow het is Januszjes trouwens.
Full size doet het niet Micdis. Fix dat eens evenMicDis schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:01:
Jullie moeten het nog even doen met deze foto:
[afbeelding]
(fullsize) http://home.planet.nl/~disse080/j_groot.jpg
Of het de 50mm 1.4 of 1.8 was weet ik niet meer exact wat ik wel weet is dat mijn iso nog fout stond(iso 800)
Ow het is Januszjes trouwens.
Even wat anders dan de meetgangers zelf op de foto.
800mm, lang leve Anti Shake.
[ Voor 61% gewijzigd door Mud.Starrr op 30-01-2006 10:48 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
@ Januszjes, hoeveel JPEG compressie gooi je over de pics heen? Het is echt heel erg hoeveel onscherpte / jpegmeuk ik hier zie
Ja ik vroeg me ook al af hoe dat kwam. Heb je er een snel en goed programma voor? Ik gebruik nu zo'n snelle powertool voor xp voor deze foto's.neographikal schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:17:
@ Januszjes, hoeveel JPEG compressie gooi je over de pics heen? Het is echt heel erg hoeveel onscherpte / jpegmeuk ik hier zie
Ja nu een beetje koezie koezie'en maar jij wou met de bus gaan, mr. kon niet eens een stukje lopen
[ Voor 19% gewijzigd door Micha op 29-01-2006 22:25 ]
Misschien handig om een keer naar Capture One Pro te kijkenneographikal schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:21:
Hmja ik doe alles vanaf RAW -> Photoshop dus. Ik doe zelfs verschillende batches voor de verschillende formaten om het kwaliteitsverlies tot een minimum te beperken
Ik gebruik het om foto's over te zetten naar Tiff voor afdruk, daarna bewaar ik gewoon de raw's.
Ik heb hele slechte ervaringen met RAW uitlezen met adobe software. Op de een of andere manier werd alles wat rood was oranje. Capture one doet het perfect.neographikal schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:30:
Capture One vond ik zelf helemaal niks, kan er niet aan wennen. Prutgebruikersinterface, ik wacht met smart op Lightroom, maar PS CS2 is ook prima met Bridge icm ACR
Is dat je lijfspreuk ofzo, ik heb je dit de hele dag horen zeggen
No offence hoor, maar die twee foto´s zijn hartstikke onscherp. 800mm is ontiegelijk veel en een 2x converter draagt ook niet bij tot superkwaliteit. Misschien toch maar statiefje
Ik doe juist wel alles met Adobe PS CS2....werkt goed voor zover ik weetFairy schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:33:
[...]
Ik heb hele slechte ervaringen met RAW uitlezen met adobe software. Op de een of andere manier werd alles wat rood was oranje. Capture one doet het perfect.
Ik trek morgen even het e.e.a. van mijn kaart, kom ik nu niet meer aan toe
denk WhizzcatSimon schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:13:
Wie zat er dan achter die bank?
Die heb ik helemaal weggesjoptDido schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:09:
Leuke pics... maar zat er niet iemand met een peleng achter die bank?
Ik trek morgen even het e.e.a. van mijn kaart, kom ik nu niet meer aan toe
Geintje.
Ik weet wel dat Lukev3 de bank van de rechterkant heeft genomen. Anyway, ben benieuwd wat jullie ervan gemaakt hebben.
Was gezellig!
Nu ga ik

Januszjes schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:14:
denk Whizzcat
Gewoon een natuurlijke reactie dus
Mocht van de buurvrouw even in de tuin foto's nemen van de hond, even kijken of de Sigma 70-200 2.8 opkan tegen m'n 80-200 2.8. Stom als ik ben stond m'n ISO nog op 800

Onderstaande foto's wel even afgedrukt op m'n fotoprintertje, en morgen even bij d'r in de bus gooien.
#1 Pup 4mnd oud, 't beestje kon geen seconde stilzitten

Verder even wat macroshots gemaakt met de Nikkor AF 105 f/2.8 (D)

#6 Bosje tulpen wat binnen in het zonlicht stond, invulflitsje via plafond.

#7 idem.

#8 Treehugger @ work

En tot slot wat portretjes met de 105mm:
#9 Januszjes:

#10 MicDis:

[ Voor 3% gewijzigd door Cereal op 30-01-2006 00:10 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Nielsracing op 30-01-2006 00:05 ]
Had er 2 meegenomen om te testen hoorNielsracing schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:01:
Jezus wat is die 105mm scherp!
Ik had alleen ff door moeten draaien om de 105mm te laten passen op m´n 20D´tje...ThunderNet schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:03:
[...]
Had er 2 meegenomen om te testen hoordus je had mogelijkheden genoeg
Qua portretfotografie heb ik 'm nog niet echt goed getest, maar ik denk dat m'n 80-200 2.8 wat handiger is, en qua scherpte niet onderdoet voor het heerlijke stukje 105mm glas
[ Voor 4% gewijzigd door Cereal op 30-01-2006 00:07 ]
Waren genoeg echte camera's ook hoorNielsracing schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:06:
[...]
Ik had alleen ff door moeten draaien om de 105mm te laten passen op m´n 20D´tje...
Dat is toch de lijfspreuk van iedere MinoltaanNielsracing schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:47:
[...]
Is dat je lijfspreuk ofzo, ik heb je dit de hele dag horen zeggen![]()
No offence hoor, maar die twee foto´s zijn hartstikke onscherp. 800mm is ontiegelijk veel en een 2x converter draagt ook niet bij tot superkwaliteit. Misschien toch maar statiefje
[...]
Ik doe juist wel alles met Adobe PS CS2....werkt goed voor zover ik weet
Weet het, maar probeer jij maar eens met zoveel mm dezelfde pics neer te zetten zonder AS.
Daar ging het me meer om, en met wat nabewerking (wat ik dus nog niet gedaan heb) zullen ze nog best OK zijn.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Vechtende eenden:

De eend is meer leuk vanwege het effect met het opspattende water, maar niet altijd is de eend zelf scherp. Het eendje zelf is een beetje donker omdat de zon achter 'm stond, maar dat mag de pret niet drukken vind ik. Nadeel van AI Focus is dat ik niet kan zien waarop ie scherpstelt. Hij laat de focuspunten niet zien en ik had 'm niet gelocked op het centrale punt ofzo. (dus eigenlijk zijn het waardeloze foto's
Mammie...?

Gratis muziek!

Verwijderd
Wil je een full-size pic, mail me dan. Sommige pics zijn crops trouwens.
De Foto's in het park zijn allemaal met mijn 300mm f/4 IS gemaakt (op 350D body, zonder extender). ISO200-400 op f/4. Zitten zeker mooie tussen.
Foto met 10-22mm f3.5-4.5 USM op f/4.0 @ 10mm (dus wel een vrij extreme setting):
Ik weet niet wat jullie vonden, maar ik vond het vrij geslaagd.
Alleen jammer dat er niemand kwam met de 70-200mm f/2.8L IS, die had ik graag in mijn greedy handjes gehad.
Wordt vervolgd?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 02:33 ]
Vanavond zal ik m'n kaart es leegtrekken
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Leuk beest, was idd één brok leven.Cereal schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:46:
#1 Pup 4mnd oud, 't beestje kon geen seconde stilzitten
@Whizzcat: kunnen we ruilen?
[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 30-01-2006 07:41 ]
Verwijderd
Daarom zeg ik net van... dat ze anders ff een apart topic openen om een kleine selectie pics bij elke lens vermelden met een link naar de hele collectie.Stinger666 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:19:
Nice gasten. McPhilip kun je eens wat vette pics van die Sigma 100-300 posten. Denk erover om deze ook te halen.
Das veel overzichtelijker; en efficiënter dan dat er her en der wat foto's binnendruppelen per pagina
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
[edit+offtopic]
Ik zie nu pas Cypher zn avatar, Rotterdam Terror Corps
[ Voor 27% gewijzigd door Roeligan op 30-01-2006 10:20 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Misschien is verzamelen en ergens op een of andere webspace kiepen ook handig.WhizzCat schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:30:
Misschien is het handig om de topic start gewoon up te daten met dit soort dingen? Dan weet je iig waar alles staat
Dat is ook wel een goeie. Ik ga vanavond of van het weekend ff rustig naar van alles kijken en es kijken wat voor resultaten deze meet mij heeft opgeleverd, zal niet zoveel zijn, maar tochmphilipp schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:46:
[...]
Misschien is verzamelen en ergens op een of andere webspace kiepen ook handig.
[ Voor 73% gewijzigd door simon op 30-01-2006 11:24 ]
|>
Verwijderd
Jammer dat deze meet in zo'n drukke tijd voor me viel. Dat ik ook nog eens uren moest gaan reizen hielp ook niet echt mee aan mijn motivatie. Ik zal echter bij een eventuele volgende meet aanwezig proberen te zijn met mijn Bigma.Roeligan schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:19:
Was gezellig, jammer dat er geen bigma was. Moet nog ff de tests van converters bekijken. Petje af voor de gastheer, was goed geregeld allemaal.
[edit+offtopic]
Ik zie nu pas Cypher zn avatar, Rotterdam Terror Corps3 jaar voor ze gewerkt...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Naast het feit dat ik niet zomaar knoppen kan toevoegen, gaat het hele idee van de quick reply natuurlijk verloren als je er allemaal knoppen bij gaat zetten. Zullen we er dan meteen ook maar wat smilies bij zetten?Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:27:
@ Zoefff: niet dat ik aanwezig ben geweest en dus de behoefte heb om plaatjes toe te voegen, maar wil jij dan misschien deze knop toevoegen aan de quick reply
Het was wel duidelijk een dag van prioriteiten stellen. En die prioriteit was: naar de Lensmeet!
Om 8 uur opgestaan, naar m'n ouders gefietst om een auto te lenen. Daar een vrij aangeslagen vader aangetroffen, omdat m'n moeder achterover van de trap was gevallen. Overal pijn, maar niks gebroken. De auto die ik mee zou nemen was die nacht 2 keer afgeslagen toen m'n zusje ermee op stap was, dus m'n vader z'n eigen auto afgestaan. Kwam er wel op neer dat hij pas maandagochtend ipv zondagavond naar Duitsland kon, maar dat had ie gelukkig graag voor ons over.
Met de auto van pa naar het station, WhizzCat opgepikt en door een sprookjesachtig Gronings zondagochtend-landschap Thundernet opgehaald. Cruisecontrol op 145 en richting Utrecht..... Bij Hilversum dankzij de oplettende automobilisten voor me niet geflitst, en vervolgens in Utrecht 2 keer verkeerd gereden. Met de veel te grote Volvo langs allerlei smalle grachten en toch de Abstederdijk gevonden.
Daar dus een gezellige dag gehad en om 21:00, na het eten, weer richting Noorden vertrokken. Whizzcat en Thundernet afgezet, voor €45 diesel in de auto gegooid en iets na twaalf uur de auto afgeleverd bij m'n pa die zat te wachten en om 5:00 alweer op moest. Uiteindelijk lag ik pas na 1 uur in bed, maar het was absoluut de moeite waard!
Bij deze nogmaals een bedankje aan CiPHER en mphilipp voor het opzetten van deze meet!