GoT FG Mega Lens Test Meet

Voorgeschiedenis
Door een opmerking van mij in het Centraal Objectieven-topic V6.0
is er het een en ander op gang gekomen. Er is volgens mij wel animo om zoiets te organiseren. Aanvankelijk dacht ik zelf alleen aan wat Canon freaks met L glas enzo, maar omdat ik dat niet gezegd had, meldden zich al snel Nikon en Minolta eigenaren zich aan.btw: misschien een leuk idee om een keer een lenzen shoot-out te houden? Ergens afspreken met de hele glaswinkel en dan leuke plaatjes schieten en dan vergelijken. Heb je denk ik meer aan als een stukje tekst.. Gewoon real-world onderwerpen.
Wat is de bedoeling?
Mijn idee in ieder geval is een meet te organiseren waarbij iedereen zijn of haar glaswinkel meeneemt zodat anderen eens kunnen zien/voelen/proberen hoe goed/slecht dat spul nu eigenlijk is. We moeten dan ook een paar tests bedenken zodat we meteen mooi vergelijkingsmateriaal kunnen schieten. Als we dan met al die lenzen een aantal standaard foto's maken en die verzamelen kunnen we die later ergens onderbrengen in een soort bibliotheek. Net als op Pbase, alleen weet je daar nooit wat er allemaal met de foto gebeurd is.
Het testen van lenzen is een ingewikkelde en tijdrovende bezigheid. Vandaar dat we welliswaar de lenzen testen en vergelijken, maar dan meer met real-life onderwerpen. Een test-target voor scherpte aan de muur is het minimum natuurlijk, en daarvoor wordt gezorgd. Wie zelf iets specifieks wil meenemen om te testen is natuurlijk welkom. Op internet zijn bovendien zat MFT en SQT's beschikbaar; die hoeven we niet over te doen.
En als we dan toch met zijn allen bij elkaar zijn met de hele winkel, kunnen we ook naar andere gear kijken zoals statieven/heads, tassen, flitsers en wat er nog meer aan leuke spullen te koop zijn.
Hoe gaan we het doen?
Ik denk dat het handig is als we de boel opdelen per merk en hier een lijstje van maken. Zie posting hieronder. Post gewoon wat je mee denkt te nemen en dan kras ik het op een gegeven moment wel in de inventarispost.
Waar/wanneer gaan we het doen en wie komen er?
De mams van CiPHER vond het prima om haar huis open te stellen voor een stel fotogekken, dus de meet gaat plaatsvinden in dit huis in Utrecht. Het huis staat aan de Abstederdijk, vlakbij het Wilhelminapark. Ik zal in het nieuwe jaar een complete routeplanner inclusief foto's posten, ook voor diegenen die via de trein/bus komen. Kan niet missen dan.
Voor de noodzakelijke voedselvoorziening zal een nader te bepalen bijdrage worden gevraagd (denk aan iets van €5/persoon).
Verzamelen tussen 12:00 en 13:00.
Op de Erkens meetingsite is een agenda aangemaakt: klik hier om je aan te melden. De stand op dit moment is:

Laptops
Om de resultaten te bekijken nemen een aantal mensen een laptop mee:
- Januszjes
- CiPHER
- mphilipp
- Spotter (misschien)
[ Voor 58% gewijzigd door mphilipp op 24-01-2006 23:35 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.