My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Vandaar dat ik er meerdere malen op heb gehamerd dat men het zo volledig mogelijk opgeeft. Ik ken niet het hele lenzenassortiment van Canon uit mijn hoofd en ga ook niet alles nazoeken...WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:48:
Canon EF-S17-85 F4-5.6 RonaldH
Canon EF-S17-85 IS USM Timpin
deze staat nu 2x in de lijst, maar is toch echt dezelfde lens
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
- EOS 350D
- Cokin Filters
- Canon Speedlite 420EX + omni
- Canon Off Camera Shoe Cord 2 (zullen vast wel eens mensen mee willen spelen
Niet zeuren, gewoon meegaan.ThunderNet schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:38:
het lijkt me een leuk plan.
Ik moet echter nog eerst kijken of ik wel kan. En ik wil m'n verzekering nog veranderen.
maar anders kan er dit op het lijstje bij:
ObjectievenAccesoires
- Nikkor 18-70mm (D70s kitlens)
- Micro-Nikkor 105mm f/2.8 (macro)
- Nikkor 80-200 f/2.8
- Quantaray 75-300 f/4-5.6
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnGizmo op 15-12-2005 13:27 ]
Die is een beeeeetjemphilipp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:57:
[...]
Vandaar dat ik er meerdere malen op heb gehamerd dat men het zo volledig mogelijk opgeeft. Ik ken niet het hele lenzenassortiment van Canon uit mijn hoofd en ga ook niet alles nazoeken...

Speeltjes:
580EX + omni (Pa: 430EX omni ook mischien dus)
PD70X plaatjestank
Staat ook nog wel statief
El cheapo chinees draadontspanner voor canon 20D en anderen
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
zullen we er geen brede maatschappelijke discussie over gaan opzetten? Gewoon goed opgeven, dan hoef ik alleen maar na te denken over het tabelletje...RonaldH schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:49:
Die is een beeeeetjeeerlijk gezegt wel he... 2x zelfde range
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik had de omschrijving van mijn kitlens letterlijk gekopieerd uit het tabelletje, maar toch staat hij verkeerd.mphilipp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:05:
zullen we er geen brede maatschappelijke discussie over gaan opzetten? Gewoon goed opgeven, dan hoef ik alleen maar na te denken over het tabelletje...
Leg dat maar eens uit
Who is John Galt?
Verwijderd
Ik zou dan meenemen:
- Canon 20D
- Canon EF 24-85
- Sigma 50mm 2.8 EX Macro
- Sigma 28mm 1.8 EX Macro (focust niet goed op m'n 20d)
- Sigma 70-300 APO II
- Sigma 15-30 EX
Even het laatste woord...ik wil er geen ruzie over maken...heb je ooit de code van dat tabelletje voor je neus gezien? Ik wil het je wel even mailen voor de gein. Het is een heeeeel stuk onoverzichtelijker dan wat je nu op het scherm ziet. Vandaar dat het best kan zijn dat ik enigszins geïrriteerd reageer op 'wiseguy' opmerkingen. Gewoon een correctie doorgeven zonder commentaar is op zich voldoende...justmental schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:23:
[...]
Ik had de omschrijving van mijn kitlens letterlijk gekopieerd uit het tabelletje, maar toch staat hij verkeerd.
Leg dat maar eens uit
No hard feelings verder hoor...
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Oke bij deze (nogmaals) dit op de nijntje tas namphilipp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:51:
[...]
Misschien leuk als ook de anderen even doorgeven welke camera en andere gear ze allemaal meenemen. Dus statieven, flitsers, pringelkapjes, fluitjes e.d.
leek me toch een duidelijke post
[ Voor 12% gewijzigd door Triplefox op 15-12-2005 16:23 ]
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik ben er wel benieuwd naar, naar beide.WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:08:
Oh ja.. ik heb ook nog ergens een 28-80 van mn oude analoge minolta cam.. wil ik ook wel meenemen, maar alleen als er specifiek door iemand om gevraagd wordt.. (ik heb ook nog een sigma 70-300 voor minolta die een focus probleem heeft.. kan ik evt ook wel meenemen)
Alleen om te vergelijken met wat ik nu heb.
Edit:
Ik neem aan extra gear mee:
Conceptronic Multimedia Photobox 40GB (= Imagetank)
Samsonite Trekking Fototas.
Hama (type onbekend) Statief (3poot).
^^Eigenlijk te licht, had ik nog van mijn vorige cam.
[ Voor 20% gewijzigd door Mud.Starrr op 15-12-2005 16:23 . Reden: Extra gear toegevoegd ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
okee, ik zet ze op het lijstje om mee te nemenMud starrr schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:14:
[...]
Ik ben er wel benieuwd naar, naar beide.
Alleen om te vergelijken met wat ik nu heb.
Kun je voor de duidelijkheid even de lenzen wat completer neerzetten, met diafragmawaardes etc. erbij?WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:08:
Oh ja.. ik heb ook nog ergens een 28-80 van mn oude analoge minolta cam.. wil ik ook wel meenemen, maar alleen als er specifiek door iemand om gevraagd wordt.. (ik heb ook nog een sigma 70-300 voor minolta die een focus probleem heeft.. kan ik evt ook wel meenemen)
Dat is voor mphillipp overzichtelijker
kan ik als ik weer thuis ben, ik weet het niet uit mn hoofdje..Nielsracing schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:24:
[...]
Kun je voor de duidelijkheid even de lenzen wat completer neerzetten, met diafragmawaardes etc. erbij?
Wat ga je meenemen? Ik had je lijst er nog even niet bijgezet, want je schreef erbij dat ik maar wat moest uitzoeken omdat je niet van plan was alles mee te zeulen. Vandaar dus.Triplefox schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:14:
[...]
Oke bij deze (nogmaals) dit op de nijntje tas na
Als je zelf even een selectie maakt, anders krijg ik straks op mijn duvel dat ik de verkeerde heb uitgekozen...
En die tas...die wil ik wel eens proberen! Leuke stealth camera tas.
Als er echt veel bepaalde lenzen komen kan ik altijd nog wat thuis laten, dan maakt het nl toch niet uit want dan zijn die lenzen er al.
[ Voor 38% gewijzigd door Triplefox op 15-12-2005 16:47 ]
Ik zou graag willen dat je de 1,4 converter meebrengt...Triplefox schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:46:
Nou ik denk dat het meeste wel handig is omdat ik nog niet heel veel dubbel zie, zet voorlopig alles er maar bij dus.
Als er echt veel bepaalde lenzen komen kan ik altijd nog wat thuis laten, dan maakt het nl toch niet uit want dan zijn die lenzen er al.
Voordeel is dat deze niet eens zo groot van omvang is
Holy moly! Ik zie meer L-glas dan in mijn servieskast staat...
Type is 'Traveller 3'.
Tot 900 gram bedoeld, dus gaat met mijn cam met niet al te grote lenzen net
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Thnx! Hmm...moet je inderdaad geen teletoeter erop schroeven. Nou ja...hij zal niet meteen in elkaar zakken denk ik...Mud starrr schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:48:
Ik noemde eerder: Hama (type onbekend) Statief (3poot).
Type is 'Traveller 3'.
Tot 900 gram bedoeld, dus gaat met mijn cam met niet al te grote lenzen net
Woei! Wanneer denk je dat ze de '200' leveren? Vòòr eind januari of zit dat er niet in?YellowCube schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:56:
[...]
Een D70 en als het meezit een D200.
ligt eraan wanneer k'nijnenburg 'm aan me levert
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
@Ur service! Bevalt die Sigma overigens op de 20D? Ik had er een voor mijn Minolta en daar was ik best tevreden over. Veel bang for the buck.breinonline schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:26:
Voor de volledigheid, ik neem mijn gear mee in een Crumpler Shrinkle en neem daarin, naast de al genoemde objectieven, ook een 20D en Sigma DG500 Super flitser met omni mee.
Die D200 wordt nu al geleverd door foto vanderwaal in Schiedam zelfsmphilipp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:56:
[...]
Woei! Wanneer denk je dat ze de '200' leveren? Vòòr eind januari of zit dat er niet in?
/offtopic
Ontopic: Het is vooral afhankelijk van locatie/datum of ik kom, vandaar dat ik nog even geen gear noem of bevestiging dat ik kom
[ Voor 30% gewijzigd door breinonline op 15-12-2005 22:23 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Alles Canon-mount natuurlijk:
- 15fish f/2.8 van Sigma
- 50 f/1.4 USM Canon
- 17-35 f/2.8 L USM Canon
- 24-70 f/2.8 L USM Canon
- 70-200 f/2.8 L IS USM Canon
550EX flitsertje, maar die hebben tal van mensen natuurlijk. Verder een 10D en mijn eigen cam, maar die gaat niet in de probeer-mand.
Bericht hierboven
Locatie is toch al wel bekendRemy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:17:
[...]
Ontopic: Het is vooral afhankelijk van locatie/datum of ik kom, vandaar dat ik nog even geen gear noem of bevestiging dat ik kom
Datum keuze uit 4. Moet toch wel lukken Remy.
Moi komt ookNielsracing schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:13:
Zo te zien stellen mensen hun laptop "beschikbaar" om verschillende lenzen te vergelijken. Ik denk dat 5 laptop's meer alsdan voldoende is. Voor de rest staat volgens de Erkel site, de locatie ook al vast, Utr
Neemt mee Canon ef 80-200 + 35-50 + peleng Allemaal geen spannende L lenzen enz
Jaja, 't is een forum hoor, geen nederlandse lesMicDis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:12:
[...]
Moi Ik komt ook.
Neemt mee Canon ef 80-200 + 35-50 + peleng Allemaal geen spannende L lenzen enz.
[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 16-12-2005 00:29 ]
Als jij komt zeg ik gelijk afRemy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:17:
[...]
Hmmm das idd wel een hoop geld bij elkaar

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Can you be more specific?MicDis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:12:
[...]
Moi komt ook.
Neemt mee Canon ef 80-200 + 35-50 + peleng Allemaal geen spannende L lenzen enz.
Welke peleng? 35-50 wat? Schoenmaat? 80-200 wat? USM/I/II... Please....kleine moeite, groot plezier!
Verwijderd
- Canon 20D + grip
- Canon 50mm 1.8II (wie niet
- Sigma 15-30
- Sigma 24-70/2.8 EX DG DF
- Canon 70-200/F4
- Canon 100-400 IS
- Sigma 180mm 3.5 HSM macro
- Canon MP-E65
- Canon 550ex flits
- Canon MT-24EX ringflits
- Cokin P-systeem met ND-grads + pola
- Expodisc (wellicht ook leuk voor de mensen om te testen, ding is zeer accuraat)
- Visible dust sensor brush (ook een must have als je het mij vraagt)
- Canon Back Pack 200EG
tss hou je niet meer van me
Ghehe Roeligan. * Remy aait de 550EX flitserHmmm das idd wel een hoop geld bij elkaar
Ik zal vanavond even kijken hoe mijn agenda eind jan eruit ziet: is ie leeg, dan meld ik me aan
Ik heb het even aangepastWVL_KsZeN schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:15:
bummer.. 21 januari kan ik opeens niet meer.. hoe kan ik dat aanpassen in de meeting-site? of kan alleen de admin dat?
thx
Verwijderd
Je kan er misschien nog iest leuks 2e hands vinden,en het is binnen.
Ook kan je er dingen vinden die de meeste winkels niet hebben,en met een
beetje geluk mag je ze ook testen.
Ik weet dat er naast de grote zaal een klein zaaltje is,misschien kunnen we na overleg
met de fotografica vereniging er gebruik van maken.(www.fotografica.nl)
het is maar een idee
Opzich wel leuk maar het is dan maar ieder opzich rond lopen op de beurs. Ik denk dat de nadruk dan vooral gaat liggen op de beurs en dat het doel voorbij gelopen wordt. Opzich zou je misschien het beste appart een topic daarover kunnen maken en daar een soort mini meeting te organiseren. Maar dit is maar mijn mening hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:02:
We kunnen ook 12 maart afspreken in houten(bij utrecht),er is dan een fotobeurs.
Je kan er misschien nog iest leuks 2e hands vinden,en het is binnen.
Ook kan je er dingen vinden die de meeste winkels niet hebben,en met een
beetje geluk mag je ze ook testen.
Ik weet dat er naast de grote zaal een klein zaaltje is,misschien kunnen we na overleg
met de fotografica vereniging er gebruik van maken.(www.fotografica.nl)
het is maar een idee
Vandaag lag dan eindelijk de Nikon D50 op de mat. Wat een gaaf ding, wordt vast een verslavend ding wat betreft nieuwe dingen bijkopen
Leuk idee! Alleen komt iedereen met alle gear en dan lijkt het me niet erg fijn om over een beurs te gaan struinen. Misschien een goed idee voor een aparte meet.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:02:
We kunnen ook 12 maart afspreken in houten(bij utrecht),er is dan een fotobeurs.
Januszjes schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:09:
[...]
offtopic:
Vandaag lag dan eindelijk de Nikon D50 op de mat. Wat een gaaf ding, wordt vast een verslavend ding wat betreft nieuwe dingen bijkopen
Ik hoop niet dat ie door de brievenbus gekomen is
Mja heb ik toch een vraagje.... iedereen komt idd met gear maar stel je nou voor dat het een dag is als vandaag lekker een licht briesje soms een drupje regen... wat dan?mphilipp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:11:
[...]
Leuk idee! Alleen komt iedereen met alle gear en dan lijkt het me niet erg fijn om over een beurs te gaan struinen. Misschien een goed idee voor een aparte meet.
Toch lekker stoer laptops openklappen en alles weg laten waaien/regenen?
Om nou met al die gear te gaan slepen lijkt me ook niet echt fijn, ik zou daar dus absoluut wel rekening mee houden het is winter en een indoor locatie lijkt me geen overbodige luxe.
Als ik aan mijn eigen spullen denk lijkt het me ook geen lekker idee dat alles zeiknat gaat worden of lenzen wisselen in de stromende regen onder je jas.
Binnen is er dan trouwens ook een mooie kans om toch echt even een testopstelling te maken zodat je echt lenzen met elkaar kan vergelijken ipv buiten met wisselende (licht) omstandigheden.
Als er een kleine vergoeding tegenover moet staan is dat wat mij betreft geen probleem, liever dan een middag wegregenen/sneeuwen/waaien met al mijn troepjes..
Verwijderd
Ook ruimte voor ons alleen dan? Zodat al het kostbare glaswerk zich ook in veilige handen voelt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:23:
Er zijn genoeg cafe's die overdag open zijn en die voor een man of 20 moeiteloos plaats hebben... (denk aan de florin, of de stairway to heaven.... en bij beide kan je ook redelijk eten)
Ik ga niet eten in een tent zonder Michelin ster hoorVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:23:
Er zijn genoeg cafe's die overdag open zijn en die voor een man of 20 moeiteloos plaats hebben... (denk aan de florin, of de stairway to heaven.... en bij beide kan je ook redelijk eten)
Misschien niet zo'n gek idee om een cafe als "thuisbasis" te zien. Als iemand de mogelijkheid om even te informeren, graag! Denk niet dat ze daar moeilijk over doen.
Hmz, pas wel op voor glas jatters... d'r zal behoorlijk wat pleuries aan glas meegenomen worden. D'r hoeft maar 1 idioot meelezen hier die kwaad in de zin heeft, en hopsa. je ben't het kwijt... Daarnaast word het hier behoorlijk specifiek aangegeven wat er komt... Errug handig
Heb zelf nikon mount, naast kitlens (18-70), heb ik een 70-300 4.5-5.6, 50 mm 1.8 en een leuke fish die al in't lijstje staat. En ja, 'k ben verzekerd
heel waar, misschien is het toch niet zo'n gek idee echt een aparte ruimte te hebben. Je kan dan toch makkelijker bijhouden wie je spullen leent. In een café ben je inderdaad zo weg met een lading glaswerk als je echt zou willen...julius schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:24:
Hmz, pas wel op voor glas jatters... d'r zal behoorlijk wat pleuries aan glas meegenomen worden. D'r hoeft maar 1 idioot meelezen hier die kwaad in de zin heeft, en hopsa. je ben't het kwijt...
Absoluut waar!julius schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:24:
Hmz, pas wel op voor glas jatters... d'r zal behoorlijk wat pleuries aan glas meegenomen worden. D'r hoeft maar 1 idioot meelezen hier die kwaad in de zin heeft, en hopsa. je ben't het kwijt... Daarnaast word het hier behoorlijk specifiek aangegeven wat er komt... Errug handig
Dat is misschien ook wel een rede om het toch indoor te doen, dan is het een stuk overzichtelijker en de kans dat er dan iets verdwijnt lijkt me ook minder groot.
Als ik alleen het Canon kopje optel zoals het er nu staat kom je al boven de 50.000 euro met
gemak.....en dan zal er vast nog een heleboel bijkomen voordat de meeting er is.
Mijn verzekering is in orde maar ik zit ook niet te wachten om met veel gedoe te moeten gaan claimen wegens breuk of diefstal, kortom neem dit ook mee in het organiseren van deze meeting!
In een cafe kan je inderdaad niet 1,2,3 zien waar het spul allemaal heengaat. Al denk ik ook niet dat ik mijn lenzen uit het oog zal verliezen eerlijk gezegd. Niet dat ik veel bijzonders heb hoor
Een zaaltje afhuren (o.i.d.) zal ook niet echt goedkoop zijn denk ik zo. 't Is toch lastiger dan je denkt om zo'n meet in goede banen te leiden.
Probeer het maar es onopvallend in je eentje mee te nemen!Triplefox schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:50:
[...]
Als ik alleen het Canon kopje optel zoals het er nu staat kom je al boven de 50.000 euro met
gemak.....en dan zal er vast nog een heleboel bijkomen voordat de meeting er is.
Kun je je gear nog eens opgeven, en dan iets specifieker aub? Die speedlite snap ik, maar de rest is een groot gokverhaal...MicDis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:25:
Oh ik neem trouwens ook een Speedlite EX 380 mee.
€200 voor 4 uurtjes?Triplefox schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:55:
Uhmmm hier is iets wat volgens mij vrij goedkoop is en volgens mij veel ramen dus LICHT!

Goedkoper als die hoerentent van Julius...
Met 15 man is dat overigens een schokkende €13,50 per persoon. Buurthuis is misschien goedkoper. Wie heeft nog meer suggesties?
Ik zie nog geen 50 man op de lijst staan dus lijkt die zaal me wat overdreven, als je kijkt naar de prijs tot 16 pers. dan zie je slechts 90 euro p dagdeel ( 7 euro pp) staan en 70 euro vervolg.
Stel dat je met > 16 pers bent kan je een andere zaal huren voor 135 euro( < 8 euro pp), een beetje kort door de bocht dus om 200 euro aan te houden.
Maar als je goedkopere locaties weet, be my guest!
Verwijderd
Kan voor de helderheid nog eens een datum en plaats worden vermeld? Topic is nu dusdanig rommelig dat ik het overzicht kwijt ben
Oh en ik neem mee: D70, D100, 28-70|2.8, 70-200|2.8 van Sigma, 300|4 van Nikkor en een 12-24 van Tokina .. en een hoop zooi.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Ik zou mijn moeder kunnen vragen, die heeft een mooi huis in Utrecht.Nielsracing schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:32:
Is er niet iemand met een héél groot huis in Utrecht...![]()
In een cafe kan je inderdaad niet 1,2,3 zien waar het spul allemaal heengaat. Al denk ik ook niet dat ik mijn lenzen uit het oog zal verliezen eerlijk gezegd. Niet dat ik veel bijzonders heb hoor
Een zaaltje afhuren (o.i.d.) zal ook niet echt goedkoop zijn denk ik zo. 't Is toch lastiger dan je denkt om zo'n meet in goede banen te leiden.
15 mensen moet lukken, maar 30 gaat erg krap worden. Je hebt ook ruimte nodig om leuke dingen te doen. Wel is er een tuin waar je redelijk foto's kunt nemen.
Verder wel mooie omgeving daar, genoeg om leuk foto's te schieten en eten zou ook makkelijk kunnen. Maargoed ik weet niet of een ruime huiskamer groot genoeg zal zijn, maar het is wel een mogelijkheid.
Ik neem mee:
Canon EOS 350D
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
EF 50mm f/1.4 USM
EF 1.4 TC (extender)
Tamron 28-75 f/2.8 canonmount
Canon Speedlite 580EX flitser
en mogelijk de Canon EF 300mm f/4 IS USM (in bestelling)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 11:06 ]
Startpost? Als je die eens leest, gaat er een wereld voor je open.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:15:
Tof initiatief, fill me in als dat nog kan.
Kan voor de helderheid nog eens een datum en plaats worden vermeld? Topic is nu dusdanig rommelig dat ik het overzicht kwijt ben
Horen er nog typenummers/letters of andere aanduidingen bij die lenzen. Kijk voor de grap eens naar de post ná de startpost, daar zie je een lijstje met alle gear die er meekomt. Ik wil jou gear daar ook bij zetten, maar dan is het wel zo leuk als we de lenzen bij hun volledige naam noemen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:15:
Oh en ik neem mee: D70, D100, 28-70|2.8, 70-200|2.8 van Sigma, 300|4 van Nikkor en een 12-24 van Tokina .. en een hoop zooi.
Je hebt er zo onderhand een dagtaak aanmphilipp schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:19:
[...]
Horen er nog typenummers/letters of andere aanduidingen bij die lenzen. Kijk voor de grap eens naar de post ná de startpost, daar zie je een lijstje met alle gear die er meekomt. Ik wil jou gear daar ook bij zetten, maar dan is het wel zo leuk als we de lenzen bij hun volledige naam noemen.
Alleen zie ik dat je de 29e niet kan
[ Voor 16% gewijzigd door Nielsracing op 17-12-2005 11:37 ]
WVL_KsZeN schreef:
Nielsracing schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:24:
[...]
Kun je voor de duidelijkheid even de lenzen wat completer neerzetten, met diafragmawaardes etc. erbij?
Jij komt niet vaak thuis zekerWVL_KsZeN schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:37:
kan ik als ik weer thuis ben, ik weet het niet uit mn hoofdje..
[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-12-2005 18:46 . Reden: Foutje bedankt ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Idd, ik kom niet vaak thuis
Heb net even gekeken, de minolta 28-80 is een 28-80 AF f3.5-5.6 met 62mm filter (ik weet niet of er meerdere versies zijn, het is iig een zilverkleurige lens).
De sigma is een 70-300 f4-5.6 DL MACRO (minolta vatting dus)
[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-12-2005 20:07 ]
Hmm...jaa...die dag is de A1GP van Z-Afrika en ik wil zoiets liever 'live' zien, maar als dat de dag is dat de meeste mensen kunnen, kan ik daar wel een keer van afwijken. Zal je net zien dat Jos dan ineens wint ofzo...Nielsracing schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:36:
[...]
Je hebt er zo onderhand een dagtaak aan
Alleen zie ik dat je de 29e niet kanZou toch jammer zijn als de "organisator" uiteindelijk alles mooi verwerkt in de startpost, maar er niet bij kan zijn
Het is dus geen bruiloft ofzo...reken maar gewoon op mijn aanwezigheid. Of iedereen daar wijzer van wordt weet ik ook niet, maar ik heb er inmiddels aardig wat werk aan. Zonde om dat niet te komen.
mphilipp schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:38:
[...]
Hmm...jaa...die dag is de A1GP van Z-Afrika en ik wil zoiets liever 'live' zien, maar als dat de dag is dat de meeste mensen kunnen, kan ik daar wel een keer van afwijken. Zal je net zien dat Jos dan ineens wint ofzo...En dat ik dat dan mis. Misschien moet ik mijn video maar weer eens aansluiten...
Het is dus geen bruiloft ofzo...reken maar gewoon op mijn aanwezigheid. Of iedereen daar wijzer van wordt weet ik ook niet, maar ik heb er inmiddels aardig wat werk aan. Zonde om dat niet te komen.
Is dat dat ding wat het maar 30 minuten doet...?Januszjes schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:55:
[...]
Zo mag ik het horen, mag je wel op mijn laptop naar een stream kijken
- je bent de initatiefnemermphilipp schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:38:
[...]
Hmm...jaa...die dag is de A1GP van Z-Afrika en ik wil zoiets liever 'live' zien, maar als dat de dag is dat de meeste mensen kunnen, kan ik daar wel een keer van afwijken. Zal je net zien dat Jos dan ineens wint ofzo...En dat ik dat dan mis. Misschien moet ik mijn video maar weer eens aansluiten...
- je bent de oudste
- je hebt een 1D
MartijnGizmo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:03:
[...]
- je bent de initatiefnemer
- je bent de oudste
- je hebt een 1D
En dat over de A1. Ik als racegek neem het wel een keer op. Als de F1 had gereden...dan had ik er nog eens goed over moeten nadenken. En Jos op het podium, hmm, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Ik heb trouwens wel wat inside-information. Jeroen (Bleekemolen) rijdt over het algemeen zo'n twee tienden sneller dan Jos. Kijk er niet raar van op als hij volgend jaar het stuur overneemt...
Moest dat nou...?MartijnGizmo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:03:
- je bent de oudste
Zulke dingen gebeuren gewoon steeds als je niet kijkt...vandaar...is geen serieuze verwachting.Nielsracing schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:07:
En Jos op het podium, hmm, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Je begon zelf pas te bazelen over SD-cards achter je oor, anders had ik nooit je profiel bekeken.
Mijn gear voor de Canon 350D:
-Canon EF-S 10-22 f3.5-4.5
-Canon EF-S 18-55 f3.5-5.6
-Canon EF 50 f1.8 II
-Tamron AF 90 f2.8 Macro SP Di
-Sigma 50-500 f4-6.3 EX APO DG /HSM
-Sigma 30 f1.4 EX DC HSM
-Soligor AF PRO 1.4x Tele Converter (C/AF1)
-Metz 54 MZ-3
PSN-id: Chrasher
Please come! Anders ben ik de oudste...Chrasher schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:39:
Heb me voorlopig aangemeld om mee te doen, alleen heb ik nog geen zekerheid betreffende de openstaande dagen of dat lukt.
Pfew, en dat scheelt een hoop.
Ja maar dit is ws in de Euretco en ik geef vooraf even een waarschuwing, er rijden geen bussen op zondag in Houten!!! Dat hebben we geweten de vorige keer...mphilipp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:11:
[...]
Leuk idee! Alleen komt iedereen met alle gear en dan lijkt het me niet erg fijn om over een beurs te gaan struinen. Misschien een goed idee voor een aparte meet.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
OV is voor watjes (en studenten)WhizzCat schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:18:
[...]
er rijden geen bussen op zondag in Houten!!! Dat hebben we geweten de vorige keer...
Verwijderd
Ik zie ook al allemaal leuke gear voorbij komen, alleen waarom vullen er zo weinig mensen de Productsurvey in?
Verwijderd
Nikon D70
Nikon D100/MB100
Nikon SB800
Manfrotto tripod/Magic Ball head
Sigma Aspherical 28-70mm F2.8 EX DF
Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG / HSM
Tokina AT-X 124 AF PRO DX
Nikkor AFS 300 f/4.0D
Nikkor TC-14E II
Wat mij betreft ok. Geef jij het ook door aan Jos, dan kan ie thuisblijven...Januszjes schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:51:
Volgens mij is 29 januari de beste keuze, Jos wint dan toch niet
Zullen we dan demogogisch beslissen dat we het op 29-01-2006 doen? *tok* eenmaal, andermaal *tok* beslist!
Omdat ik het meestal op FredMiranda wil doen, die site heeft een veel groter bereik en ik ga niet vijf reviews schrijven bij wijze vanVerwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:31:
Zo'n meet vind ik een super relaxt initiatief!Helaas weet ik nog niet of ik er ook bij kan zijn.
Ik zie ook al allemaal leuke gear voorbij komen, alleen waarom vullen er zo weinig mensen de Productsurvey in?
Díe wil ik wel eens proberenChrasher schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:39:
-Sigma 30 f1.4 EX DC HSM
oh ja, ik zet de 29e dan maar in mn agenda
oh ja, Mud Starrr : laat je het me even weten als je toch besluit niet te komen? Zoals het er nu voor staat ben je de enige minolta gebruiker.. scheelt weer wat gesjouw met lenzen die ik toch nooit meer ga gebruiken. (/me maakt mental note om die lensjes maar eens weg te doen). Ik vind het trouwens geen enkel probleem om ze mee te nemen verder hoor
[ Voor 59% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-12-2005 15:56 ]
Eens, en ik hoop dat er iemand met een 20mm 1.8 aan komt zetten, maar dat zal wel ijdele hoop zijn
Tuurlijk hoop ik dat er nog meer minolta mensen komen, maar ik kom zoiezo wel (tenzij er wat tussen komt, dan hoor je het wel).WVL_KsZeN schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:48:
[...]
Díe wil ik wel eens proberen
oh ja, ik zet de 29e dan maar in mn agenda
oh ja, Mud Starrr : laat je het me even weten als je toch besluit niet te komen? Zoals het er nu voor staat ben je de enige minolta gebruiker.. scheelt weer wat gesjouw met lenzen die ik toch nooit meer ga gebruiken. (/me maakt mental note om die lensjes maar eens weg te doen). Ik vind het trouwens geen enkel probleem om ze mee te nemen verder hoor
En als je ze weg wilt doen, mischien ben ik wel geintreseerd
Edit: Ik hoop eigenlijk nog op iemand met een grip, zoom 300mm+ en macrolens.
[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-12-2005 16:39 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
als je komt mag je die sigma zo hebben.. misschien kun je de focus nog fixen.. ik ga er iig geen moeite meer insteken..Mud starrr schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:37:
[...]
Tuurlijk hoop ik dat er nog meer minolta mensen komen, maar ik kom zoiezo wel (tenzij er wat tussen komt, dan hoor je het wel).
En als je ze weg wilt doen, mischien ben ik wel geintreseerd.
Edit: Ik hoop eigenlijk nog op iemand met een grip, zoom 300mm+ en macrolens.
Dan kom ik zekerWVL_KsZeN schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:30:
[...]
als je komt mag je die sigma zo hebben.. misschien kun je de focus nog fixen.. ik ga er iig geen moeite meer insteken..
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Heb eigenlijk geen wensen / geld maar zit nog steeds te kijken naar het groothoek gebied. Of een fisheye zoals die van Tonio.
en voor WVL_KsZeN; ik zal mijn 135-400 meenemen, als jij dit 300+ genoeg vindt.
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Het was niet WVL_KsZeN, maar ik die daar naar vroegbaslab schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:48:
De 29 staat ook in mijn agenda. Mooi dat er al wat meer Minolta mensen zijn.
Heb eigenlijk geen wensen / geld maar zit nog steeds te kijken naar het groothoek gebied. Of een fisheye zoals die van Tonio.
en voor WVL_KsZeN; ik zal mijn 135-400 meenemen, als jij dit 300+ genoeg vindt.
En daarmee komen we al een heel eind!
En Tonio heeft ook wel dingen die ik wil proberen, vooral de fisheye en grip.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ja iddMud starrr schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:43:
[...]
Het was niet WVL_KsZeN, maar ik die daar naar vroeg.
sigma 30 f1.4
canon 35 f2
canon 70-200 f4 USM
canon 70-300 IS USM
en die tamron 28-75
genoeg om mee te spelen lijkt me