Mega Lens Test Meet 29/01/2006

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
baslab schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:25:
[...]

maandagochtend, vroeg, nog geen koffie, etc.
* WVL_KsZeN bedenkt spontaan dat er ook koffie moet zijn op de meeting >:)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

@ mphilipp, kun je die spullen van die Minolta mensen ook in het lijstje zetten?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Mud starrr schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:03:
@ mphilipp, kun je die spullen van die Minolta mensen ook in het lijstje zetten?
Dat wil ik wel, maar ik miste volgens mij alleen Tonio nog. Maar nou zie ik een soort impliciete deelname van Baslab...

@baslab: jij komt en je neemt mee? je sig? Maak er nou geen zoekplaatje van... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
Mag je ook komen als je je aan het orienteren bent op de digitale camere markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Oesie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:06:
Ja natuurlijk :), maar dan moet je wel koffie meenemen ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:11:
[...]
Ja natuurlijk :), maar dan moet je wel koffie meenemen ;)
En gevulde koeken voor iedereen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
... Maar nou zie ik een soort impliciete deelname van Baslab...

@baslab: jij komt en je neemt mee? je sig? Maak er nou geen zoekplaatje van... ;)
Mijn bedoeling is om te komen!! heb nog geen tijd gehad om mijn sig om te zetten in een "neemt mee" lijstje.

Monilta D7D met grip,
Objectief:
Minolta 50 1.7,
Minolta 35-105 3.5/4.5,
Sigma 28-70 2.8 EX Aspherical DF,
Sigma 135-400 4.5/5.6 ASP AF APO

Minolta Flash 3500
Polarisatiefilter 77mm

Naneu Pro K-2 rugtas of
Naneu Pro Correspondent C200 tas
(een tas lijkt mij meer dan genoeg...)

Monopoot

Als ik nog plek heb wil ik een laptopje meenemen.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? waar gaan we het doen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oesie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:06:
Sure, lees je alleen wel wat in, anders vermoed ik dat er wat mensen zoiets hebben van: "tja uhhh lees een handleiding" ;) :P

Maar met een gevulde koek ben je altijd welkom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Utrecht.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ja, er moet nog een leuke lokatie gezoekt worden in Utrecht. Ik ben niet bekend ginds. Zijn er nog studenten of ander fototuig uit Utrèg die het op zich willen nemen om een zaaltje te zoeken waar wij met onze verzameling kunnen neerstrijken? Buurthuizen, cafés met achterkamers of zelfs grote schuren zijn welkom. Als er maar een man of 15 gehuisvest kunnen worden. Wat tafeltjes (niet al te gammel) en stoelen en een beetje verlichting en wij zijn al helemaal happy. Drank & voer kunnen we eventueel zelf meenmen. Zoiets is altijd wel te regelen/organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik ben ook wel geinteresseerd om te komen. Ik moet nog kijken wat ik tegen die tijd in mijn tas heb liggen maar in ieder geval een KM 7D + 17-35/2.8-4. Ik vind het ook geen probleem om mijn laptop mee te nemen (Powerbook 12"). Als we nog ergens een T-mobile accesspoint opsnorkelen kan ik eventueel nog wat foto's uploaden ergens.

Ik zal binnen een paar dagen laten horen of ik ook echt kan komen. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mphilipp schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:23:
[...]

Ja, er moet nog een leuke lokatie gezoekt worden in Utrecht. Ik ben niet bekend ginds. Zijn er nog studenten of ander fototuig uit Utrèg die het op zich willen nemen om een zaaltje te zoeken waar wij met onze verzameling kunnen neerstrijken? Buurthuizen, cafés met achterkamers of zelfs grote schuren zijn welkom. Als er maar een man of 15 gehuisvest kunnen worden. Wat tafeltjes (niet al te gammel) en stoelen en een beetje verlichting en wij zijn al helemaal happy. Drank & voer kunnen we eventueel zelf meenmen. Zoiets is altijd wel te regelen/organiseren.
Ik woon opzich vlak bij utrecht.
Ik ben op het moment niet echt in staat om daar veel tijd in te steken (ingewikkeld verhaal).
Maar ik zal wat proberen na te vragen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:12
Is er plek voor een canon powershot g6 en opzet lenzen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Dit is geen lan-party maar een lens-party ;) Misschien kom ik ook wel (zie sig voor gear) maar weet het nog niet zekers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Ik kom zaterdag in Utrecht, moet foto's maken van mn stundentenwielervereniging die fietsen voor Congo. Ik zal dan proberen bij café her en der eens navraag te doen. Waarschijnlijk worden de foto's op fiets.nl gezet die ik maak :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Karp schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:46:
Is er plek voor een canon powershot g6 en opzet lenzen? :o
Hmmm...ik wil niet discrimineren, maar het is een lens test meeting en we gaan uit van dSLR's. Als jij een clubje Canon G6 bezitters weet op te trommelen met (andere) opzetlenzen heeft het wellicht zin om te komen. Anders sta je daar te kijken tussen al die teletoeters enzo...volgens mij schiet jij daar ook niet veel mee op.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
xces schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:46:
Dit is geen lan-party maar een lens-party ;) Misschien kom ik ook wel (zie sig voor gear) maar weet het nog niet zekers...
Call back als je het zeker weet. Ik zet je er dan pas op.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Ik wil er zondag ook bij zijn, woon toch in Utrecht :)

Gear:

Nikkor:
AF-S 18-70 F3.5-4.5 DX ED
AF 80-200 F2.8 D ED
AF 50 F1.8 D

Overige:
Peleng 8mm F3.5 Fisheye
Nikon SB-800 speedlight
Crumpler Geekstar
PD7X Imagetank

Cams:
Nikon F65 SLR + Grip
Nikon D70 dSLR

Ik heb er alvast zin in :)

Even een tip voor de mede-lensmeeters: noteer je serienummers, handig in het geval van omruilen/kwijtraken etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Cereal op 22-12-2005 13:11 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Een echte Nikonner dus ;) G

Gaaf dat je met zoveel gear komt! Ik neem een super verrote tas mee naar de meet maar ik zou dan graag eens kijken wat voor tassen jullie allemaal hebben om dan zo te beslissen welke ik ga kopen. Waarschijnlijk neem ik ook nog een telezoom van Nikon mee maar dat bericht ik dan tzt wel. Oja: zet er maar bij dat ik meeneem:

Soligor LG-40 Tripod

Verwijderd

Over de locatie in utrecht: ik had op pagina 4 in dit toipc al aangeboden om het riante huis van mijn moeder ter beschikking te stellen. Ze vindt het prima, zolang jullie alles heel laten. :p

Er kunnen denk ik 20 personen in zonder dat het stampend druk wordt, tuin is er, leuke omgeving ook en lekker veilig ivm diefstal, bovendien lekker eten. :Y)

Een andere mogelijkheid is het oude scoutinggebouw te huren, maar ik weet niet of ze die op zondag gebruiken. Zal nog eens informeren, maar ze zijn er pas weer in januari, wordt erg kortdag dan.

Laat maar weten. :)

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:05:
Over de locatie in utrecht: ik had op pagina 4 in dit toipc al aangeboden om het riante huis van mijn moeder ter beschikking te stellen. Ze vindt het prima, zolang jullie alles heel laten. :p

Er kunnen denk ik 20 personen in zonder dat het stampend druk wordt, tuin is er, leuke omgeving ook en lekker veilig ivm diefstal, bovendien lekker eten. :Y)

Een andere mogelijkheid is het oude scoutinggebouw te huren, maar ik weet niet of ze die op zondag gebruiken. Zal nog eens informeren, maar ze zijn er pas weer in januari, wordt erg kortdag dan.

Laat maar weten. :)
Klinkt voor mij als een heel goed idee.
Is het ver buiten het centrum? makkelijk berijkbaar?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Oxi

Oxi

Ik kom en neem mee: Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/cheer.gif
• Camera: Konica-Minolta 7D
• Lens: Konica-Minolta 17-35 F2.8-4 D
• Lens: Minolta 70-210 F4 AF
• Flitser: Sigma EF-500 DG Super (Voor Minolta's dus)

Eventueel ook nog mijn laptop (12" Powerbook).

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 22-12-2005 13:21 ]

Verwijderd

Mud starrr schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:18:
[...]

Klinkt voor mij als een heel goed idee.
Is het ver buiten het centrum? makkelijk berijkbaar?
Het is niet echt een loopafstand, maar ook niet ver. Het is achter het Bonifatiuscollege, vlakbij de Maliesingel. Het Diakonessenhuis (ziekenhuis) is er ook vlakbij. OV zou prima kunnen, kan even uitzoeken welke lijn je dan moet nemen vanaf het centraal station (daaronder zijn precies de bussen).

Voordeel vind ik dat het gratis is en we gewoon eten/drinken kunnen maken (ook goedkoop). Verder is de omgeving vrij rustig. Verder geen vreemde mensen in de buurt dus jatten is dan een minder groot risico (tenzij een van ons kwade plannen heeft dan. ;) ).

• baslab
  • Niet online
ik ben toe aan vakantie!!

Iedereen post over de meeting op zondag... vond ik echt heel stom... ik heb namelijk a.s. donderdag 29 in mijn agenda staan :X
Kijk ik nog eens goed in de openingspost staat er 29 januari 2006. Nog lekker ver weg dus en spontaan een extra dag in mijn vakantie zonder plannen...

Mogelijk dat ik het overzichtje nog mijn tas gezet kan worden?

Naneu Pro K2 rugzak (indien gewenst wil / kan ik ook mijn andere tas Corresponder C200 meenemen).

• baslab
  • Niet online
je vriendin? ;)

(nog 1 dag en dan heb ik vakantie :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
baslab schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:16:
Mogelijk dat ik het overzichtje nog mijn tas gezet kan worden?

Naneu Pro K2 rugzak (indien gewenst wil / kan ik ook mijn andere tas Corresponder C200 meenemen).
Dat kan, maar je had in je verhaaltje gezet dat je 1 van de 2 zou meenemen, dus ik liet ze er beiden maar uit...maar het wordt de K2 dan?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:05:
Dat is heel mooi!

Laten we dan tegen die tijd iets regelen met voedsel. Ik denk niet dat we jouw moeder boterhammen moeten laten smeren voor ons allen. Misschien kunnen we naar een naburige snèkbar oid. Iets laten bezorgen is wat mij betreft natuurlijk ook goed, maar ik denk een beetje aan mayonaise op de grond of op mijn cam. Als er iets op loopafstand is, is dat misschien net zo handig. Of we nemen allemaal zelf brood mee.

En voor koffie/thee/limonade is het misschien wel wat om een bijdrage aan iedereen te vragen.

Ben ik overdreven attent als ik voorstel om te lappen voor een leuke bos bloemen voor de gastvrijheid van jouw allerliefste mammie?

• baslab
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:20:
[...]

Dat kan, maar je had in je verhaaltje gezet dat je 1 van de 2 zou meenemen, dus ik liet ze er beiden maar uit...maar het wordt de K2 dan?
Jep, graag de K2.

Een bosje blomen is het minste wat we kunnen doen als we met ze alle over de vloer komen!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
baslab schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:49:
[...]
Een bosje blomen is het minste wat we kunnen doen als we met ze alle over de vloer komen!
Nou, dan geef jij 'r een dikke pakkerd! O+

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Klinkt goed allemaal, wel de meest bijzondere lokatie tot nu toe. :P

Ik heb gisteravond een Crumpler Geekstar besteld, dus die neem ik mee.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:25:
[...]

Dat is heel mooi!

Laten we dan tegen die tijd iets regelen met voedsel. Ik denk niet dat we jouw moeder boterhammen moeten laten smeren voor ons allen. Misschien kunnen we naar een naburige snèkbar oid. Iets laten bezorgen is wat mij betreft natuurlijk ook goed, maar ik denk een beetje aan mayonaise op de grond of op mijn cam. Als er iets op loopafstand is, is dat misschien net zo handig. Of we nemen allemaal zelf brood mee.
Ik stel voor: ik doe boodschappen (eten/hapjes) en als we echt honger krijgen bestellen we gewoon pizza's ofzo. :9
Of hebben jullie andere ideeën? Ik kan ook vragen of er een cafetaria in de buurt is.
En voor koffie/thee/limonade is het misschien wel wat om een bijdrage aan iedereen te vragen.
Supermarkt is wel redelijk goedkoop dus meer dan een paar euro p.p. zal het niet worden denk ik. :)
Ben ik overdreven attent als ik voorstel om te lappen voor een leuke bos bloemen voor de gastvrijheid van jouw allerliefste mammie?
Dat zou ze wel leuk vinden. :)
Maar niks hoeft, ze heeft overigens al ja gezegd. >:)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Laten we gaan 5 euro de man doen, kun je ruim inkopen doen en maak je zeker niet teveel kosten. Voor die 5 euro kan dan ook wel een bloemetje en een doosje merci gekocht worden. Lijkt me een goed plan. Iedereen die zulk duur lenzenspul kan kopen kan ook wel 5 euro missen :D

• neographikal
  • Niet online
Mag ik trouwens voorstellen om ná het lensjes testen gezellig een cafe ala Stairways / De Beurs of het pool/lasercentrum met een bezoekje te vereren? :)

En reken even een vijtien euro voor een respectabele bos bloemen, dit is een zeer genereus aanbod wat ook nog eens een hoop scheelt. Lijkt me wel het minste in combinatie met een lekkere fles wijn van de Gall&Gall :)

Nog even iets voor de meeting: Lenzen taggen! :+ Er lopen nogal wat mensen met hetzelfde glas rond namelijk :)

[ Voor 56% gewijzigd door neographikal op 22-12-2005 17:27 ]

Verwijderd

Qua lokatie lijkt me dat ook een goed idee. Lekker veilig en geen vreemde pottenkijkers in de buurt.

Afgaande op de beschrijving, en mijn (redelijke) kennis van Utrecht is het alleen best wel niet op loop afstand, van het centrum. Wel is er OV in de buurt en als ik 't me goed herinner is er op loopafstand wel een winkelgebiedje. Mochten er mensen naar buiten willen om te fotograferen, dan is er in de omgeving nog wel het een en ander te vinden (het is geen nieuwbouw vinexwijk zeg maar)...

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

neographikal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:24:
Mag ik trouwens voorstellen om ná het lensjes testen gezellig een cafe ala Stairways / De Beurs of het pool/lasercentrum met een bezoekje te vereren? :)
Goed idee, lijkt me sowieso wel gezellig. Of na het test gedeelte als iedereen uitgespeeld is nog even ergens gezellig een hapje te gaan eten. Weet niet waar je dat tegen een goede prijs kan doen maar dat zullen insiders wel weten. Is natuurlijk wel leuk als afsluiting.

• neographikal
  • Niet online
mjah, ik moet het alleen budgettair wel even iets rustiger aan doen vrees ik :) dus echt uitgebreid eten gaat er voor mij niet in zitten vrees ik :)

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Eten bij Stairway is vrij goedkoop.
Als je student bent zelfs extra goedkoop (ze trappen er bij mij altijd in, ben geen student :P).
Daar ben je voor 15 euro wel vol :). (met drinken).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:24:
Mij best, als het maar sjouwbaar is want we lopen wel met een paar kilo gear te zeulen...

Lijkt me ook wel geinig trouwens, want fotogek als we zijn gaan we binnen natuurlijk gewoon dóór met knippen... Lekker flitsen tijdens het eten. ;)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

mphilipp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:17:
[...]

Mij best, als het maar sjouwbaar is want we lopen wel met een paar kilo gear te zeulen...

Lijkt me ook wel geinig trouwens, want fotogek als we zijn gaan we binnen natuurlijk gewoon dóór met knippen... Lekker flitsen tijdens het eten. ;)
Als er daar dan ook maar 1 leuke serveerster rondloopt wordt die door 20 lenzen begroet en even vereeuwigd :+

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Januszjes schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:21:
[...]

Als er daar dan ook maar 1 leuke serveerster rondloopt wordt die door 20 lenzen begroet en even vereeuwigd :+
+ 1 Grappig

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

Zijn we al toe aan een up-to-date lijstje met wie er nu allemaal komen?

• neographikal
  • Niet online
[...]

Dan koop je maar een fatsoenlijke tas :+ Je wilt niet weten wat er op sommige meetings wordt meegesleept :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:32:
[...]
Dan koop je maar een fatsoenlijke tas :+ Je wilt niet weten wat er op sommige meetings wordt meegesleept :P
Ik heb tegen die tijd een Lowepro Computrekker...fatsoenlijk genoeg? Ik bedoel dat het niet lekker stappen is met 10kg troep bij je. Ik ben een ouwe vent, weet je nog... 8) Jullie hebben nog jonge benen... ;)

[edit]
ow...ik kan natuurlijk mijn rolator meenemen...

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 22-12-2005 20:18 ]

• neographikal
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:17:

[edit]
ow...ik kan natuurlijk mijn rolator meenemen...
Oke wie duwt opa ff?

:Y)

Overigens valt er met 10kg prima te lopen hoor, voordeel van een goede tas hebben :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

neographikal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:29:
[...]
Oke wie duwt opa ff?

:Y)

Overigens valt er met 10kg prima te lopen hoor, voordeel van een goede tas hebben :)
Mijn boekentas op de middelbare school was zwaarder.

* janklp heeft jonge benen :D

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Derek S. en ik willen ook graag komen :) Derek S. is al iets langer thuis in de fotografie en ik ben nog maar ehh een 'groentje' :+ nog nooit bij meets geweest maar het zal vast leerzaam zijn enzo :) :P

Hardware die wij mee slepen:

Ik:
Canon EOS 300D
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Digital Sig AF
50mm f1.8 (hoop ik)
Crumpler Long Schlong

Derek S.:
Nikon D70s
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5
Speedlight SB-24

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:30:
Zijn we al toe aan een up-to-date lijstje met wie er nu allemaal komen?
Lijstje met deelnemers kun je zien op pagina 1. Die is 'live', de gearlijst moet ik steeds weer bijwerken. Nu ben ik weer bij, en hoop dat alles klopt. De lijst groeit gestaag... Goed te zien dat er ook steeds meer Nikon en Minolta spul komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MartijnGizmo schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:15:
Klinkt goed allemaal, wel de meest bijzondere lokatie tot nu toe. :P

Ik heb gisteravond een Crumpler Geekstar besteld, dus die neem ik mee.
Na overleg met ThunderieNettie-dingetje, hebben wij besloten ook mee te gaan. We gaan weer samen treinen Martijn? ;)

Enfin, ik ga mee en neem mee:

Nikkor AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 (+ cheap pola)
Sigma APO 70-200 F2.8 EX DG HSM
Nikkor AF 50 F1.8 D (ook + cheap pola)

Sigma EF 500 DG Super flitsmasjien

Nikon F801 (analoogje met z/w filmpje, zit nu nog 100 iso in, ja die moet nog steeds vol sinds Zutphen :+ en ik heb nog een 50 iso bij me)
Nikon D70

Slik statief (type onbekend)

Dit alles zit in een LowePro Minitrekker Classic

Overigens, moet ik nog een cardreader meenemen of zit dat tegenwoordig standaard in de laptoppers?

-edit-

Als Derek^ mee wil werken dan neem ik ook een 300mm f4.5 Ai-s mee :+ ;) maar dat laat ik nog wel ff weten.

[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 23-12-2005 06:45 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb alleem sd/mmc in mn laptop dus een cardreader is denk ik wel handig. Gaan er nog mensen met de auto vanuit richting Winterswijk of een plaats die vanaf Winterswijk gezien op de route naar Utrecht ligt. Dan duurt de treinreis niet zo lang, als ik met iemand mee zou kunnen rijden is het helemaal top 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:14:
Ik heb alleem sd/mmc in mn laptop dus een cardreader is denk ik wel handig. Gaan er nog mensen met de auto vanuit richting Winterswijk of een plaats die vanaf Winterswijk gezien op de route naar Utrecht ligt. Dan duurt de treinreis niet zo lang, als ik met iemand mee zou kunnen rijden is het helemaal top 8)
Cardreader, check :7

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Moet ik mijn Powerbook inclusief CF-kaartlezer nog meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Oxi schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:48:
Moet ik mijn Powerbook inclusief CF-kaartlezer nog meenemen?
Mag, maar volgens mij zijn er al genoeg laptopjes. Maar iedereen die wil mag er een meenemen. Ik heb in de startpost een paar opgenomen omdat die in ieder geval aanwezig moeten zijn. De rest is bonus. En natuurlijk leuk om misschien dingen van anderen op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren van mij: Canon Selphy 510 foto printertje...

Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/got/selphy.jpg

Mocht er interesse in zijn, dan wil ik die ook wel mee slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
WhizzCat schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 06:42:
[...]

Na overleg met ThunderieNettie-dingetje, hebben wij besloten ook mee te gaan. We gaan weer samen treinen Martijn? ;)

Enfin, ik ga mee en neem mee:

Nikkor AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 (+ cheap pola)
Sigma APO 70-200 F2.8 EX DG HSM
Nikkor AF 50 F1.8 D (ook + cheap pola)

Sigma EF 500 DG Super flitsmasjien

Nikon F801 (analoogje met z/w filmpje, zit nu nog 100 iso in, ja die moet nog steeds vol sinds Zutphen :+ en ik heb nog een 50 iso bij me)
Nikon D70

Slik statief (type onbekend)

Dit alles zit in een LowePro Minitrekker Classic

Overigens, moet ik nog een cardreader meenemen of zit dat tegenwoordig standaard in de laptoppers?

-edit-

Als Derek^ mee wil werken dan neem ik ook een 300mm f4.5 Ai-s mee :+ ;) maar dat laat ik nog wel ff weten.
JAAAA!!! WhizzCat O+
* Tonio kan trouwens ook nog wel een cardreader meenemen

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tonio schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:18:
[...]

JAAAA!!! WhizzCat O+
* Tonio kan trouwens ook nog wel een cardreader meenemen
O+

Anyway, is er overigens iemand die een _echt_ panorama hoofd meeneemt? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik neem nu zeker weten de Soligor sg-40 statief mee. Vandaag de quick release gekregen dus die komt mee :) Geen manfrotto maar best een leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die Nikon F801 van mij is een gewoon een analoge SLR zonder grip en andere meuk overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:40:
Ik neem nu zeker weten de Soligor sg-40 statief mee. Vandaag de quick release gekregen dus die komt mee :) Geen manfrotto maar best een leuk ding.
Mooi!. Kun jij bij mij de 29ste in 'JA' veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

mphilipp schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:16:
[...]

Mooi!. Kun jij bij mij de 29ste in 'JA' veranderen?
Tuurlijk, over enkele seconden gebeurd.

edit: gebeurd.

Moet ik de status bij jou Tonio ook nog veranderen? Dacht dat je wel kwam en nu is het hokje nog grijs. Nog andere veranderingen nodig?

[ Voor 29% gewijzigd door janklp op 23-12-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is een goeie. ;)
Ik neem mijn 6-in-1 USB cardreader wel mee, altijd handig. Verder hebben sommige laptops idd al sommige cardreader dingen intern zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:12:
[...]

Dat is een goeie. ;)
Ik neem mijn 6-in-1 USB cardreader wel mee, altijd handig. Verder hebben sommige laptops idd al sommige cardreader dingen intern zitten.
* WhizzCat snie alteit dom :p

Ik heb een 13-in-een ofzo, maar ik sleur em wel mee, kan nooit kwaad dacht ik zo :)

Heeft iemand trouwens nog leuke ideeën om je lenzen goed te taggen zonder al te veel (liefst geen) sporen achter te laten? Ik wil best m'n naam er met benzinestift opschrijven, maar dat vind ik ook weer zoiets :X En nee, duct tape is geen optie :p

Goeie tip van zonet hierboven ergens, serienummers ook ff opschrijven :)

Ik zat zelf te denken aan tiewraps ofzo en maar met 1 persoon tegelijk lenzen te wisselen/uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

WhizzCat schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:16:
[...]

* WhizzCat snie alteit dom :p

Ik heb een 13-in-een ofzo, maar ik sleur em wel mee, kan nooit kwaad dacht ik zo :)

Heeft iemand trouwens nog leuke ideeën om je lenzen goed te taggen zonder al te veel (liefst geen) sporen achter te laten? Ik wil best m'n naam er met benzinestift opschrijven, maar dat vind ik ook weer zoiets :X En nee, duct tape is geen optie :p

Ik zat zelf te denken aan tiewraps ofzo en maar met 1 persoon tegelijk lenzen te wisselen/uitlenen.
Of van die stikkertjes die je bij nieuwe videobanden krijgt en daar je naam opzetten?

Makkelijkst is gewoon even de serienummers van je eigen gear opschrijven. Dan gaat er zeker weten niets mis. Ik weet niet of flitsers en statieven serienummers hebben maar lenzen wel. Tassen enzo herken je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:18:
[...]

Of van die stikkertjes die je bij nieuwe videobanden krijgt en daar je naam opzetten?

Makkelijkst is gewoon even de serienummers van je eigen gear opschrijven. Dan gaat er zeker weten niets mis. Ik weet niet of flitsers en statieven serienummers hebben maar lenzen wel. Tassen enzo herken je toch wel.
Mja, da's waar, helaas heb ik geen videobanden meer :+ :p

Gelukkig heb ik wel labelprinters hier op het werk, die trek ik wel ff leeg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
WhizzCat schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:48:
[...]

Mja, da's waar, helaas heb ik geen videobanden meer :+ :p

Gelukkig heb ik wel labelprinters hier op het werk, die trek ik wel ff leeg :7
Wel eerst ff testen of je 'm zonder sporen los kunt halen, mijn brother labelprinter laat nogal wat zooi achter als je de sticker weer verwijderd, zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:09:
[...]

Tuurlijk, over enkele seconden gebeurd.

edit: gebeurd.

Moet ik de status bij jou Tonio ook nog veranderen? Dacht dat je wel kwam en nu is het hokje nog grijs. Nog andere veranderingen nodig?
Ik weet nog niet zeker of ik kan, en ik kan dat zelf ook veranderen hoor? Je krijgt, als je je aanmeld op die meetingstie toch gewoon een password in een mailotje, waarmee je dat soort dingen kan aanpassen? Of ben ik daar nu heel uniek in? :+

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
schilderstape laat ook geen lijmresten achter.
en is beschrijfbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.woodfield.nl/assortiment/wu_tape/pictures/wu_tape_0010.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door abrakadaver op 23-12-2005 21:34 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

Neeeeeee, flitsverbod onder het eten! Ik ben nog half blind van het eten in Zutphen. 8)7
[...]

Ik zeg: plannnnnnnn! :7
WhizzCat schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:16:
[...]

M'n schoonvader heeft zo'n Dymo labelprinter, maar ik iig ff een paar stickertjes met m'n (nick)naam mee. :)

Zoiets dus (maar dan simpeler volgens mij):
Afbeeldingslocatie: http://images.mercateo.com/images/products/Farnell/gr_de_50_3593848.jpg
abrakadaver schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:34:
schilderstape laat ook geen lijmresten achter.
en is beschrijfbaar.
[afbeelding]
Kom de troep op mijn ramen bekijken en oordeel zelf. Ik hoef er iig geen schilderstape op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MartijnGizmo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:46:
[...]

Neeeeeee, flitsverbod onder het eten! Ik ben nog half blind van het eten in Zutphen. 8)7

[...]

Ik zeg: plannnnnnnn! :7

[...]

M'n schoonvader heeft zo'n Dymo labelprinter, maar ik iig ff een paar stickertjes met m'n (nick)naam mee. :)

Zoiets dus (maar dan simpeler volgens mij):
[afbeelding]

[...]

Kom de troep op mijn ramen bekijken en oordeel zelf. Ik hoef er iig geen schilderstape op. :)
Ja, gaan we je voor de andere helft ook blind maken :p

Ik heb een Brother P-Touch op het werk, daar roep je weer iets op om dat ding eens even grondig te misbruiken :Y)

Schilderstape is redelijk goor ja, maar die labels anders ook, die zitten aan al onze glasvezel kabel vast en ik krijg het er niet vanaf :X

Anway, ik verzin wel weer iets leuks, ik tatoeer de serienummers wel op m'n voorhoofd ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:46:
[...]
Te lang laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Schilderstape is niet zo'n probleem, desnoods een beetje wasbenzine. Doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Sommige was na een dag al vieze plaktroep geworden. Goed spul van Tesa scheelde wel wat ipv goedkopio-rommel. En een deel van de tape zit er nu nog op..... :D

Maar ik denk dat het idd allemaal wel los zal lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:23:
[...]

Sommige was na een dag al vieze plaktroep geworden. Goed spul van Tesa scheelde wel wat ipv goedkopio-rommel. En een deel van de tape zit er nu nog op..... :D

Maar ik denk dat het idd allemaal wel los zal lopen. :)
Ik denk het ook. Vooralsnog ga ik er vanuit dan de meeste Nikonians geinteresseerd zullen zijn in de 70-200 van ScSilver en mij en als ik em per keer uitleen en wat leuke lenzen in ruil te leen krijg, ach, dan ben ik er bij.

Mijn 50mm is niet zo bijzonder meer tegenwoordig en mijn kitlensje ook niet, dus feitelijk heb ik maar 1x een lens die getest zal worden.

Hoe dan ook, ik heb er weer erg zin aan, net als de vorige meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
WhizzCat schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:42:
[...]

Ik denk het ook. Vooralsnog ga ik er vanuit dan de meeste Nikonians geinteresseerd zullen zijn in de 70-200 van ScSilver en mij en als ik em per keer uitleen en wat leuke lenzen in ruil te leen krijg, ach, dan ben ik er bij.

Mijn 50mm is niet zo bijzonder meer tegenwoordig en mijn kitlensje ook niet, dus feitelijk heb ik maar 1x een lens die getest zal worden.

Hoe dan ook, ik heb er weer erg zin aan, net als de vorige meet :)
Dan mag je wel even met m'n peleng spelen.
En als onderpand voor je 70-200, mag je mijn 80-200 2.8 ff vasthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Cereal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:29:
[...]
Heee...niet te intiem worden...straks mag ie ook nog in je body knijpen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
8)7 :D :+

Even wat anders, we hebben het maar bar weinig gehad over hoe we de lenzen precies willen gaan testen. In ieder geval een paar dingen met lekker stevige kleurtjes en een lineaal om de scherpte in de hoeken te testen. Doosje met wat tekst erop erbij en je hebt in ieder geval wat dingetjes die "lastig" zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Die stomme testjes staan denk ik wel genoeg op internet. Wat er niet op staat is hoe de lens aanvoelt, gebalanceerd is, snelheid, geluid/herrie. En laat dat nou zonder hulpmiddelen te testen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oxi schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:12:
Die stomme testjes staan denk ik wel genoeg op internet. Wat er niet op staat is hoe de lens aanvoelt, gebalanceerd is, snelheid, geluid/herrie. En laat dat nou zonder hulpmiddelen te testen zijn. ;)
Een paar shots van een testopstelling kost neit zoveel tijd dat er geen tijd is om lekker te spelen met de spullen. Dus die reallife ervaring komt ook dan echt wel aan bod hoor, wees niet bang. En van sommige lenzen is gewoon heel weinig te vinden op het net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
neographikal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:57:
Even wat anders, we hebben het maar bar weinig gehad over hoe we de lenzen precies willen gaan testen.
Nou, we hebben het er wel over gehad, maar als je zoiets goed wilt doen (als in: dat je er wat aan hebt) moet je er best wel wat tijd in steken. Een doosje met wat tekst knippen is niet goed genoeg. Je moet dezelfde test doen met alle lenzen die je wilt vergelijken. En dan niet 1 plaatje, maar op verschillende f-stops, focale lengtes e.d. Bovendien kan een lens op een andere body zich anders gedragen. Dus een oordeel over een test is dus in feite een ordeel over de lens/body combo. Voor jouw situatie prima, maar er zal al snel worden gezegd dat lens xyz klote is, terwijl is het op een 300D misschien wel prima doet.

Dus je moet er een beetje voorzichtig mee zijn en als je niet goed (niet wetenschappelijk genoeg) test krijg je iets waar je vrij weinig aan hebt.

Evengoed kan je best iets meenemen om even snel te bepalen of een lens snel genoeg scherp stelt en of ie echt scherp is. Maar uiteindelijk zegt een real life test veel meer. Daarbij komt ook nog dat je exemplarische verschillen kunt hebben. Vooral bij budget lenzen zal dat best wel eens voorkomen. Voor sommigen een reden om alleen L te nemen, maar ja...daar moet je het geld voor (over) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik denk dat de lens meet vooral leuk is om gewoon een persoonlijke indruk van een potentiele lens kandidaat te krijgen en niet om een uitgebreide review te schrijven. Tenminste, ik wil een aantal lenzen testen en dan gewoon kijken of ik er persoonlijk tevreden mee ben. Al vind iedereen hem waardeloos en ik vind het fijn, prima! Ik heb er in ieder geval zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

breinonline

Are you afraid to be known?

mphilipp schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:09:
[...]

Nou, we hebben het er wel over gehad, maar als je zoiets goed wilt doen (als in: dat je er wat aan hebt) moet je er best wel wat tijd in steken. Een doosje met wat tekst knippen is niet goed genoeg. Je moet dezelfde test doen met alle lenzen die je wilt vergelijken. En dan niet 1 plaatje, maar op verschillende f-stops, focale lengtes e.d. Bovendien kan een lens op een andere body zich anders gedragen. Dus een oordeel over een test is dus in feite een ordeel over de lens/body combo. Voor jouw situatie prima, maar er zal al snel worden gezegd dat lens xyz klote is, terwijl is het op een 300D misschien wel prima doet.

Dus je moet er een beetje voorzichtig mee zijn en als je niet goed (niet wetenschappelijk genoeg) test krijg je iets waar je vrij weinig aan hebt.

Evengoed kan je best iets meenemen om even snel te bepalen of een lens snel genoeg scherp stelt en of ie echt scherp is. Maar uiteindelijk zegt een real life test veel meer. Daarbij komt ook nog dat je exemplarische verschillen kunt hebben. Vooral bij budget lenzen zal dat best wel eens voorkomen. Voor sommigen een reden om alleen L te nemen, maar ja...daar moet je het geld voor (over) hebben.
Dus we hadden eerst bedacht dat we objectieven (waarom heeft iedereen het steeds over lenzen?) zouden gaan testen met een semi-wetenschappelijke benadering, maar we doen nu een meet waarin iedereen gewoon objectieven kan proberen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

breinonline schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:54:
[...]

Dus we hadden eerst bedacht dat we objectieven (waarom heeft iedereen het steeds over lenzen?) zouden gaan testen met een semi-wetenschappelijke benadering, maar we doen nu een meet waarin iedereen gewoon objectieven kan proberen?
Lens typt makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Cereal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:29:
[...]

Die Peleng hou ik je aan! Dat lijkt me wel lollig en ik wil ook nog ff met de 10.5 spelen uiteraard. En met de 17-55 en de 70-200 VR, niet dat ik daar ooit geld voor heb ofzo, maar gewoon ff voor het gevoel O+

De 80-200 is ook in bezit van ThunderNet en die ken ik irl, dus daar speel ik nog wel es mee :)

Verder zal ik als het meezit een 20mm 2.8 AF-D Nikkor meenemen en als Derek^ meewerkt dus die 300mm Ai-s, maar goed, dat is nog ff in de planning (en hopen dat het uitzendbureau opschiet met nog 2,5 week loon uitbetalen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
WhizzCat schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:12:
[...]

En met de 17-55 en de 70-200 VR, niet dat ik daar ooit geld voor heb ofzo, maar gewoon ff voor het gevoel O+
Je hebt geen idee wat je jezelf aan gaat doen volgens mij, je krijgt dan zo'n tot op je hakken gevoel van "ik wil ook!!!!!!!1111" en voor je het weet is je spaarrek leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

neographikal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:59:
[...]

Je hebt geen idee wat je jezelf aan gaat doen volgens mij, je krijgt dan zo'n tot op je hakken gevoel van "ik wil ook!!!!!!!1111" en voor je het weet is je spaarrek leeg :+
Zeg dat nou niet :'(

:p

* WhizzCat hoopt echt de 20mm tegen die tijd te hebben, niet ultiem groothoek, maar wel ultiem strakke groothoek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
breinonline schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:54:
[...]
Nou...ik vind in principe alles best. Aanvankelijk wilde ik ook in mijn enthousiastme dat we lekker met testtargets aan de slag ging enzo. Echter...als je erover gaat nadenken zie je dat dat eigenlijk niet te doen is. Natuurlijk kunnen we ergens een target ophangen waarop je tekeer kunt gaan, maar het kost best wat tijd en een methodische benadering als je het goed wilt doen. Een 'echte' lenstest heeft geen nut als je het niet goed doet. Je krijgt resultaten die discutabel zijn en daar heeft niemand wat aan.

Als je wilt weten wat ik bedoel, moet je voor de gein deze links eens volgen...
http://www.imatest.com/docs/lens_testing.html#target
http://www.takinami.com/y..._test/pdml-procedure.html
http://photopower.org/Review/Resolution_Test/
http://www.imaging-resource.com/TIPS/TESTS/TESTS.HTM

In die links staan de procedures uiteengezet die je moet volgen om een goede lenstest te doen. Dus vandaar dat ik denk dat een scherptetest/af speed test goed te doen is mbv een target en de rest moeten we gewoon real world zaken fotograferen. Daar ben je uiteindelijk ook gewoon mee bezig dus die zeggen het meest.

Maar het staat je vrij om zelf wat targets mee te nemen (officiele zijn niet te betalen, dus de tests hebben geen wetenschappelijke waarde) om de tests uit te voeren die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kan best een phpprogsel bakken waarin je gewoon per lens JPEG's fullsize kan dumpen, en die vervolgens center / borders crops @ 100% pakt?

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS5D/Samples/Compared/Studio/20d_iso100-001.jpg

Zoiets gebruiken :) Als iemand nou volle flessen meeneemt, dan kunnen we diegene gewicht besparen op de terugreis O-) Als testbody voor de Canon-lenzen zou een 20D wel makkelijk zijn, hoewel een fullframe cam wel kjoet zou zijn om de border-performance van de fullframe lenzen te testen. Maar dat zal er wel niet inzitten denk ik zo :)

[ Voor 73% gewijzigd door neographikal op 24-12-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De 1D van mphilipp is iig 1,3 ipv 1,6 en minder in-body-softening.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:59:
De reden dat ik de 20D opperde was trouwens dat er slechts enkele lenzen zijn die een hogere resolutie kunnen geven dan de sensor van de 20D kan waarnemen. Zie ook de testen van Klaus op Photozone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:59:
Een 1D1 propt 4 mpixels op een redelijk grote sensor. Hierdoor zijn de individuele pixels heel groot. Dit heeft weer als gevolg dat een 1D mark1 duidelijk vergevelijker is ten opzichte van een cam met meer pixels per oppervlak. zoals 1D2 en de meest veeleisende cams 350d en 20d van canon. (1d2 en 20d zijn zelfde resolutie, maar de 1d2 heeft de pixels op meer oppervlak, dus weer vergevelijker.)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

* WhizzCat heeft even zoveel mogelijk meuk in een Excel sheet gedrukt om te kijken wat alles nieuw kost.

Willen jullie het weten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

beetje zonde van het werk om het nou niet te vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 21:41
laat mensen gewoon raden ;), ik val af want ik weet het al :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

b00m schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:56:
laat mensen gewoon raden ;), ik val af want ik weet het al :o
Ow ja, dat is leuk :D

Doe een goeie gok, opbrengsten komen ten goede van het "Help-WhizzCat-Aan-Een-70-200-VR-Fonds" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

WhizzCat schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:26:
[...]

Ow ja, dat is leuk :D

Doe een goeie gok, opbrengsten komen ten goede van het "Help-WhizzCat-Aan-Een-70-200-VR-Fonds" :p
Ik gok op 75000 euro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

41.743,21 euro :D En vertel het nu maar, middernacht sluit de raadquiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jullie hebben het allebei fout :p

Ik zit op bijna 85.000 euro, maar ik heb een aantal dingen niet er op staan om dat ik die niet op de standaard site kon vinden (konijnenberg heb ik maar ff als standaard genomen) dus reken op zo'n kleine 90.000 euro tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
WhizzCat schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:23:
dus reken op zo'n kleine 90.000 euro tot nu toe :)
Kwartje per lens naar Congo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24
mphilipp schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:59:
[...]

Kwartje per lens naar Congo... :+
ik citeer: "lens1 (de ~, lenzen, lenzen, lenzen, ~en, lenzen)
1 [nat.] doorzichtig lichaam dat door een of twee regelmatig geronde oppervlakken begrensd wordt en waardoor lichtstralen die erop vallen van richting veranderen"
Aangezien er meerdere lenzen in een lens zitten...

Dus Mike, ga maar alvast kwartjes sparen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Nielsracing op 26-12-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nielsracing schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:57:
[...]
ik citeer: "lens1 (de ~, lenzen, lenzen, lenzen, ~en, lenzen)
Kwartje naar Van Daalen... 8)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste