D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
lijkt me wel gek dat ze een motor in een objectief laten zitten terwijl die niet aangesloten is... immers de autofocus motor zit in de body van Minolta, in het objectief zitten enkel wat tandwielen en sensoren ter controle.Tonio schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:34:
[...]
De hsm zit vziw ook gewoon op de 10-20 hoor. .....
...Maar dat is puur een theorietje, kan ook andere redenen hebben.
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
komen er nog mensen uit 't oosten, voor een submeet? (Aka, samen reizen
[ Voor 18% gewijzigd door simon op 10-01-2006 17:09 ]
|>
Ik kom vanuit Winterswijk, ga met de trein in eerste instantie. Tenzij ik met mensen mee kan rijden. Maar is niet echt nodig want heb ov. Dus als er mensen met mijn OV op korting mee willen reizen kan dat ook.Simon schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:58:
hmm, misschien kom ik ook nog mee. Met 350D (en grip), 18-55 kitlens, tamron 70-300, canon 1.8 mkii; en misschien met werkende nikon d1 (zonder lens; kan ik dan lekker testen)
moet ik nog even bekijken.
komen er nog mensen uit 't oosten, voor een submeet? (Aka, samen reizen)
Vanaf waar vertrek jij Simon, spreken we anders wel af.
Ik woon in Lochem, ik weet niet welke trein jij neemt, maar ik denk dat wij wel op 't zelfde traject zouden komenJanuszjes schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:44:
[...]
Ik kom vanuit Winterswijk, ga met de trein in eerste instantie. Tenzij ik met mensen mee kan rijden. Maar is niet echt nodig want heb ov. Dus als er mensen met mijn OV op korting mee willen reizen kan dat ook.
Vanaf waar vertrek jij Simon, spreken we anders wel af.
|>
Ik denk dat jij via Zutphen naar Arnhem rijdt. Dan zouden wij elkaar in Arnhem ontmoeten of ik moet via Zutphen reizen wat qua tijd een kwartier langer duurt en niet echt logisch is.Simon schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:48:
[...]
Ik woon in Lochem, ik weet niet welke trein jij neemt, maar ik denk dat wij wel op 't zelfde traject zouden komen
@ micdis: jammer man!
@ Simon: heb je even toegevoed op msn.
[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 10-01-2006 17:53 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Micha op 10-01-2006 17:52 ]
Zeker weten, lijkt me gezellig. Alleen reizen sucksneographikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:22:
* neographikal gaat ook over Arnhem, sterker nog ik woon er. Met zijn allen over station Arnhem heen gaan dan maar?
Is er misschien animo om daar een kijkje te gaan nemen?
Ik heb gehoord dat het recent volledig vernieuwd is, zelf ben ik er nog nooit geweest.
Who is John Galt?
Top! Goed idee. We hoeven wat dat betreft ook niet met de hele groep hetzelfde te doen natuurlijk. Als een groepje iets anders wil kan dat ook wat mij betreft. Hoewel je met een groep misschien wel korting krijgt in het museum. Maar dat is altijd leuk om mooie plaatjes te knippen!justmental schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:50:
De locatie ligt wel erg dicht bij het spoorwegmuseum.
Is er misschien animo om daar een kijkje te gaan nemen?
Ik heb gehoord dat het recent volledig vernieuwd is, zelf ben ik er nog nooit geweest.
Schrijven we op!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoelaat is dat museum precies open? Anders gaan we daar toch vóór de meet naartoe, kunnen degenen die uit willen slapen uitslapen en dan kan de rest nog wat leuks doen
Het doel was lenzen testen, als we ergens rond gaan struinen kunnen we dat vrees ik beter ergens anders doen
[ Voor 68% gewijzigd door neographikal op 10-01-2006 20:39 ]
Ik zeg 10 uur verzamelen bij het spoorwegmuseum voor de diehardsOpeningstijden Spoorwegmuseum
Van dinsdag tot en met zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
Geopend op maandagen tijdens de schoolvakanties.
Gesloten op 1 januari en koninginnedag.
Een gemiddeld bezoek aan het Spoorwegmuseum duurt 3,5 uur.
Who is John Galt?
Kan ook, óf gewoonjustmental schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:38:
http://www.spoorwegmuseum.nl/
[...]
Ik zeg 10 uur verzamelen bij het spoorwegmuseum voor de diehards
Dat doenHet doel was lenzen testen, als we ergens rond gaan struinen kunnen we dat vrees ik beter ergens anders doenÓf gewoon volledig het spoorwegmuseum induiken met alle apparatuur en daar gewoon lekker reallife testen om daarna richting een Broadway Stakehouse te strompelen
Die laatste combinatie lijkt me eigenlijk ook een erg lekkere en leuke combinatie, waarbij er zowel met spullen gespeeld kan worden en er ook nog wat gefoto'ed kan worden
Mij heb je wel mee, maar ik weet niet of iedereen die 12 euro entree er voor over heeft.neographikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:40:
Dat doenCombinatie zal probably niet echt makkelijk gaan, er moet een redelijk strak programma zijn op die meetings wil er wat van de grond af komen
Who is John Galt?
Het oude spoorwegmuseum was wel leuk, 12 euro is mog best te doen. Maar ik ga met Neo me: als we nog wat willen testen (wat imho iets anders is dan lenzen uitwissellen en proberen) dan moet er een goede organisatie zijn. En anders hebben we een gezellig dagje uit met zijn allen bij het spoorwegmuseum.justmental schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:45:
[...]
Mij heb je wel mee, maar ik weet niet of iedereen die 12 euro entree er voor over heeft.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Binnen en buiten, langs perrons. Het is in het oude Utrechtse station gebouwd namelijkJanuszjes schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:53:
12 euro is niet goedkoop opzich. Wil het best betalen maarja met eten en dergelijke er weer bij wordt het toch een wat duurder dagje. Zo zijn de lenzen natuurlijk wel in real life te testen maar kwaliteit van de foto's hangt dan ook weer van de flitser af. Neem aan dat het museum binnen is.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Poll: Wat gaan we doen?
• Dag rond huis lenzen testen
• Dagje uit naar Spoorwegmuseum
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga voor optie 2, we kunnen lekker met objectieven speulen terwijl we lekker buiten rondneuzen. Tot nu toe komt er weinig van de grond qua tests e.d. namelijk
Ow en doe iedereen lol: als je niet komt, stem _NIET_
[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 10-01-2006 21:04 ]
Enige probleem wat ik zie is dat lieden die werkelijk alles meeslepen de hele tijd met al die zooi moeten slepen. En dan bedoel ik niet de gewone gear, maar als iemand 2 statiefen mee wil nemen in de veronderstelling dat we in een huis zitten...
Ik denk toch dat een combi best te doen moet zijn. Als de mensen die naar het museum willen er stipt om 12:00 zijn, kun je rond 15:00 best weer terug bij het huis zijn. Als de 'tweede groep' die lekker buiten heeft rondgelopen dan ook weer binnen is kunnen we nog wat uitwisselen enzo. Klinkt dat gek?
En erg goed organiseren heb ik een broertje dood aan. Iedereen neemt wat mee en ik maak voor mezelf een 'verlanglijstje' van dingetjes die ik graag wil proberen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik heb er inmiddels wat ervaring mee opgedaan, los organiseren werkt gewoon niet. Gewoon een programma opstellen met wat de activiteiten zijn en je daar ook aan houden werkt een stuk betermphilipp schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:11:
En erg goed organiseren heb ik een broertje dood aan. Iedereen neemt wat mee en ik maak voor mezelf een 'verlanglijstje' van dingetjes die ik graag wil proberen.
Anders ga je sowieso groepsvorming krijgen met de mensen die elkaar al vaker hebben gezien en elkaar kennen
[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 10-01-2006 22:31 ]
Het spoorwegmuseum is best leuk lijkt me, is daar geen studentenkorting voor
[ Voor 6% gewijzigd door janklp op 10-01-2006 22:48 ]
Verwijderd
Hey daar woon ik ookneographikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:22:
* neographikal gaat ook over Arnhem, sterker nog ik woon er. Met zijn allen over station Arnhem heen gaan dan maar?
Ofwel, schop ff hoelaat we op CS verzamelen, dan ga ik me verder niet bemoeien met de discussie hoelaat en waarheen
Het hoeft overigens niet per se het Spoorwegmuseum te zijn, maar iets wat gewoon leuk is om te doen is ook prima
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 10-01-2006 22:55 ]
Optie 1 gestemd, ik vind de 1e optie 'in en rond het huis' een goed idee.neographikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:02:
Nou ja het is dus vrij simpel, de vraag is: wat willen we?
Poll: Wat gaan we doen?
1 Dag rond huis lenzen testen
2 Dagje uit naar Spoorwegmuseum
Ik ga voor optie 2, we kunnen lekker met objectieven speulen terwijl we lekker buiten rondneuzen. Tot nu toe komt er weinig van de grond qua tests e.d. namelijkBij beide alternatieven kunnen we eventueel lekker uit eten gaan
Ow en doe iedereen lol: als je niet komt, stem _NIET_
Het SWM is vrij krap ingericht zeg maar, en het is er ook vrij donker in het binnen gedeelte.
[ Voor 22% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-01-2006 00:12 . Reden: Quote ingekort ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ok dan. Zoals je ziet zijn ouwe mannetjes plooibaar...neographikal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Ik heb er inmiddels wat ervaring mee opgedaan, los organiseren werkt gewoon niet.
Jij bent bij deze aangewezen als coördinator van de dag!
12:00-13:00 - Verzamelen, voorstellen en inventariseren wat er allemaal is
13:00-17:00 - Met elkaars camera spelen en lenzen uitwisselen
17:00-19:00 - Eten
19:00 - opzouten!
be my guest.
Meer kan ik namelijk niet echt bedenken. En ik wil ook niet heel de dag als een veredelde quizmaster rondlopen met een briefje in mijn hand. Dusss...zeg het maar.
Doel is uiteindelijk om met elkaars dingetjes te spelen en ik weet niet hoe je dat in een activiteitenschema zet. Met een reguliere meet kan ik me voorstellen dat je groepjes krijgt. Nou ben ik niet zo'n meeting mens, en ik ken denk ik ook maar 3 man (max), maar groepsvorming zal je hier niet zo snel krijgen (die ik ken hebben bovendien een Minolta). We zijn er nl niet op uit om gewoon foto's te gaan maken maar om lenzen te testen. Dus wie een Canon 17-40 L heeft, is van mij...die wil ik erg graag even vasthouden. Ook de 70-200 L is wel leuk om te zien of hoeveel beter ie is dan mijn Sigma 100-300. Zo zal iedereen voor zichzelf een schemaatje maken denk ik.
Of mis ik iets?
Ik hou van mensen die het met me eens zijn. Ga zo door!Januszjes schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:47:
Opzich ben ik het dan wel met Mike eens.
13:00-15:00 - Aardig doen
15:00-15:02 - Naar Floris toe en even vragen of ik niet even met zn 1D mag spelen.
15:02-15:05 - Snel een paar dure lenzen meegrissen.
15:05-15:10 - Naar CS rennen en maken dat ik wegkom
O, ik vergeet nog een paar punten:Januszjes schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:42:
15:02-15:05 - Snel een paar dure lenzen meegrissen.
15:05-15:10 - Naar CS rennen en maken dat ik wegkom
15:06 - 15:30 - Gat graven in de achtertuin
15:30 - 15:40 - Gat weer dichtgooien
15:40 - 16:00 - Sporen uitwissen
16:00 - Naar huis
mpphilipp: Kan je er bij mij bijschrijven:
- KM VC-7D (grip)
- KM 50/1.7
- Vanguard VS-82 (tafelstatief)
- Sigma EF-500 DG Super (flitser) <-- werkt blijkbaar niet op mijn 7D
[ Voor 22% gewijzigd door Oxi op 11-01-2006 11:35 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ah! Iemand met ervaring! Mooi zo.Oxi schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:34:
Sporen uitwissen duurt echt geen 20 minuten. 1 explosie is genoeg
Of we zoeken iemand met een paar varkens, dat gaat ook goed volgens Briktop uit Snatch...
En aangezien ik een 70-200 heb zal ik wel ff laten zien dat deze sneller focust dan je Sigma
Maar die van mij is lekker langer!Nielsracing schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:37:
Degene met een 17-40 moet ook bij mij in het groepje![]()
En aangezien ik een 70-200 heb zal ik wel ff laten zien dat deze sneller focust dan je Sigma
Wanneer mogelijk zou ik ook wel mee willen doen met de 'test meet'. Ik heb een Canon EOS 350D body met standaard EF-S 18-55 f3.5-5.6 lens. Goed voor de leerervaring.
Ik kan waarschijnlijk drie laptops meenemen. Even afhankelijk waar we uiteindelijk heen zouden gaan. (de oudste van het stel heeft een brakke accu

After all is said and done, there is more said than done
dat heet compensatie drang, des te langer de lens des te korter de...
En als we voor spoorwegmuseum gaan, las ik op dpz het volgende:
Heb inmiddels contact met het Spoorwegmuseum en de eerste berichten zijn zeer bemoedigend.
Ik denk wel dat we met een klein contractje moeten gaan werken omdat het Spoorwegmuseum in het verleden te maken heeft gehad met mensen die foto's uit het museum op Ansichtkaarten afdrukten en hiermee de markt op gingen. Het klinkt mij logisch dat dat het Spoorwegmuseum dat wil voorkomen.
Daarnaast heb ik aangeboden een selectie van onze foto's aan te bieden aan het spoorwegmuseum. Mocht iemand daar bezwaar tegen hebben kan hij natuurlijk altijd kiezen dat niet te doen, maar het wel een net gebaar denk ik.
Ik houd jullie op de hoogte...
[ Voor 62% gewijzigd door simon op 11-01-2006 12:15 ]
|>
Tsjaa...dan moeten ze gewoon verbieden foto's te maken. Als ik een plaatje knip is ie van mij en tenzij ze die foto van me kopen of wat dan ook kan ik ermee doen wat ik wil. Ik schiet nl niet in opdracht van hen, maar voor mezelf. Ik begrijp dit soort krampachtige toestanden allemaal niet. Sinds elke BL met een digicam rondloopt gaan allerlei instanties ineens verbieden om foto's te maken. Jammer voor hen, moeten ze hun eigen merchandise maar goedkoper maken als dat het probleem is. Ik heb geenszins de intentie om foto's te verkopen of wat dan ook, maar als mensen moeilijk gaan doen kan ik het ook.Simon schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:07:
[...]
En als we voor spoorwegmuseum gaan, las ik op dpz het volgende:
Ik denk wel dat we met een klein contractje moeten gaan werken omdat het Spoorwegmuseum in het verleden te maken heeft gehad met mensen die foto's uit het museum op Ansichtkaarten afdrukten en hiermee de markt op gingen. Het klinkt mij logisch dat dat het Spoorwegmuseum dat wil voorkomen.
En nee, ik heb geen begrip voor hun standpunt. Dus die discussie wil ik ook hier niet gaan voeren.
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 11-01-2006 12:42 ]
Nee, maar gaan we een leuke dag hebben, of nemen we het risico dat we daar moeilijk gedoe krijgen.mphilipp schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:40:
[...]
Tsjaa...dan moeten ze gewoon verbieden foto's te maken. Als ik een plaatje knip is ie van mij en tenzij ze die foto van me kopen of wat dan ook kan ik ermee doen wat ik wil. Ik schiet nl niet in opdracht van hen, maar voor mezelf. Ik begrijp dit soort krampachtige toestanden allemaal niet. Sinds elke BL met een digicam rondloopt gaan allerlei instanties ineens verbieden om foto's te maken. Jammer voor hen, moeten ze hun eigen merchandise maar goedkoper maken als dat het probleem is. Ik heb geenszins de intentie om foto's te verkopen of wat dan ook, maar als mensen moeilijk gaan doen kan ik het ook.
En nee, ik heb geen begrip voor hun standpunt. Dus die discussie wil ik ook hier niet gaan voeren.
Als er mensen daar heen willen stel ik voor dat ze het van te voren even melden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Nee kijk. Er zit idd een autofocus motor in de minolta dynax body's. Maar de laatste body's kunnen ook omgaan met een focusmotor die in de lens zit. En deze sturen ze dan electronisch aan. Minolta heeft zelf namelijk niet zo lang geleden ssm lenzen uitgebracht. Maar alleen de nieuwste film en digi dynax body's kunnen met die motoren omgaan, en sigma wilt geen verkoop misen door neen lens die alleen op de nieuwste body's werkt, en gebruikten dus geen hsm in hun minolta af objetieven. Maar de 10-20 gaat toch alleen op cropfactor cams werken, en daarom zit die hsm er in, die ook z'n ding doet.baslab schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:42:
[...]
lijkt me wel gek dat ze een motor in een objectief laten zitten terwijl die niet aangesloten is... immers de autofocus motor zit in de body van Minolta, in het objectief zitten enkel wat tandwielen en sensoren ter controle.
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Heel fijn!neographikal schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:52:
Ik wil best een en ander op touw gaan zetten, maar dan moet er wel zeker zijn wat willen gaan doen. Het spoorweg museum is een mogelijkheid, maar er is vast meer te doen in de omgeving van Utrecht
Ik ken Utrecht niet zo goed, dus suggesties zijn welkom. Alleen moeten we niet te lang polderen, anders gaan we zo op het kabinet lijken en zijn we er in februari nog niet uit. Ik stel voor dat iedereen die een leuke suggestie heeft dat ie daarmee vòòr a.s maandag op de proppen komt. Er kan dan een beslissing genomen worden en dan heb je ruim de tijd om iets te regelen.
Ik las overigens op de site van het SWM dat als je als groep komt met een doel anders dan regulier museumbezoek (een congres of een lensmeeting
Groepjesvorming is toch niet uit te verbieden al is het vanwege de verschillende mounts. Als er gegeten moet worden dan moet je dat wel ergens reserveren. Zo is in de binnenstad Mr. Jacks érg lekker en goedkoop. Grieks/Italiaans eten, veel heerlijk vlees voor een studentenprijs.
Daar moet je wel reserveren als we met zo'n groep aan komen.
Binnenstad van Utrecht is wel mooi inderdaad, ik heb er weinig moeite mee op zich. Maar er laten wat weinig mensen zich hier roeren
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 11-01-2006 17:21 ]
Ik heb er sowieso één bij meNielsracing schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:37:
Degene met een 17-40 moet ook bij mij in het groepje![]()
En aangezien ik een 70-200 heb zal ik wel ff laten zien dat deze sneller focust dan je SigmaHet eerste trio is een feit
Hier trouwens alvast een voorproefje van de lens @ 100% op 40mm F/5.6 (40mm is één van de wat zwakkere punten van het ding)link <-6mpixel alert!
Ik ben er in ieder geval erg happy mee
In februari is er overigens waarschijnlijk niet al te veel sprake van 'terrasweer'
Bericht hierboven
Jammer van dat hondje...neographikal schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:57:
[...]
Hier trouwens alvast een voorproefje van de lens @ 100% op 40mm F/5.6 (40mm is één van de wat zwakkere punten van het ding)
Binnenstad Utrecht is mij best, het is toch zondag. Tenzij het koopzondag is, want dan is het volgens mij te druk om met zo'n ploeg door de stad te banjeren. En het beperkt enigszins de troep die iedereen meesleept. Sommige dingen kun je gewoon niet de hele dag op je nek meesjouwen. Dat is ook een overweging waard natuurlijk. Maar goed, ik pas me aan. Ik ga alleen niet bv 2 statieven meenemen dan.
Ik ga voor steaks!neographikal schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:20:
Fuck mr Jacks, Broadway StakehouseVoor €20,- incl drank e.d. heb je écht goed te eten
Die T-Steak is echt om te smullen
![]()
Binnenstad van Utrecht is wel mooi inderdaad, ik heb er weinig moeite mee op zich. Maar er laten wat weinig mensen zich hier roeren
Verder:
- ik rijd/loop overal heen als het moet
- boeit me geen reet wat we gaan doen, als het maar gezellig is
Verwijderd
I second thatneographikal schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:20:
Fuck mr Jacks,
Ik weet niet hoe lang je daar niet meer geweest bent, maar de t-bone alleen is al meer dan 20 eur tegenwoordig. Nog steeds heel goed te eten daar overigens... Ook een aanrader qua eten is mej. Janssen (die zit daarnaast) en ehm... thais bij River Kwai. Of indisch, bij die hut aan de overkant van de gracht. Chinees bij 'paradijs' is ook wel een aanrader, en met grote groepen niet individueel bestellen maar de kok wat laten brouwen is daar altijd wel een succes. Of we gaan gewoon heel suf pannenkoeken eten in de oude muntkelderBroadway StakehouseVoor €20,- incl drank e.d. heb je écht goed te eten
Die T-Steak is echt om te smullen
![]()
Een heeeele dure fish eye. Maar je mag het ook een paddestoel noemen hoor...Silent Thunder schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:06:
lensplaatje in de topicstart, helemaal rechtsonderen; wat is dat eigenlijk voor eens lens? (hij lijkt op een paddenstoel)
Nikkor 6mm f/2.8 Circular fisheye met een beeldhoek van 220°.....Silent Thunder schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:06:
lensplaatje in de topicstart, helemaal rechtsonderen; wat is dat eigenlijk voor eens lens? (hij lijkt op een paddenstoel)

Verwijderd
Niet dat je er in de praktijk veel mee kunt, maar goed
Tja, daarom neem ik hem ook niet mee. Zulk spul leen ik niet graag uitVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:27:
En dat is nou een lens waar veel mensen wel eens mee zouden willen spelen, het toppunt van LLD![]()
Niet dat je er in de praktijk veel mee kunt, maar goed
Hmm...220 graden...dan staan niet alleen je tenen op de foto, maar ook je knieën denk ik...MartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:39:
[...]
Nikkor 6mm f/2.8 Circular fisheye met een beeldhoek van 220°.....
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Is goed. Veel plezier op de w'sport. [Break a leg!]RonaldH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:49:
mphilipp, omdat de datum geprikt is na de 26e, de dag dat ik vertrek voor wintersport, kan ik niet komen, dus mischien is het voor het overzicht handig mijn spulletjes uit het overzicht onder de startpost te halen ?
Of Den Dreack, het menu verandert elke maand.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:16:
[...]
I second that
[...]
Ik weet niet hoe lang je daar niet meer geweest bent, maar de t-bone alleen is al meer dan 20 eur tegenwoordig. Nog steeds heel goed te eten daar overigens... Ook een aanrader qua eten is mej. Janssen (die zit daarnaast) en ehm... thais bij River Kwai. Of indisch, bij die hut aan de overkant van de gracht. Chinees bij 'paradijs' is ook wel een aanrader, en met grote groepen niet individueel bestellen maar de kok wat laten brouwen is daar altijd wel een succes. Of we gaan gewoon heel suf pannenkoeken eten in de oude muntkelder(Dat is dus wel goedkoop)
De spearribs (die ze altijd hebben) zijn zeer goed te eten, en ben je voor een euro of 15 wel klaar (excl drinken).
Maar als het mooi weer is kunnen we misschien eerst gewoon het oude plan handhaven.
- Eerst naar dat huis, dan voorstellen etc (evt lunch?).
- Kijken wat we niet persé mee willen, en dan de binnenstad in.
- Later terugkomen om de dingen die daar nog zijn op te halen en evt kleine binnentests doen.
- Kijken of iedereen alles weer heeft.
- Dan overleggen wie er (en waar) we gaan eten.
- Erheen, eten, en oprotten.
Ik kan die folders die genoemd zijn ophalen.
[ Voor 14% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-01-2006 23:36 . Reden: Van alles ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verder vind ik het eten overal wel best. Ik ben geen fan van pannenkoeken, een lekkere sparerib of ander groot stuk vlees gaat er altijd wel in
Lijkt mij een goed plan maar hoe ver is dat huis van de binnenstad? En als dat buiten loopafstand is, hoe gaan we daar komen? Ik ben 1x naar Utrecht centrum geweest met de auto en kwam er al snel achter dat het handiger was om voortaan met de trein te gaan. Alleen maar vanwege het parkeren.Mud starrr schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:30:
- Eerst naar dat huis, dan voorstellen etc (evt lunch?).
Dat was toch al niet het plan volgens mij. Iedereen moet gewoon voor zichzelf een lijstje maken welke spullen ie graag wil proberen en dat dan doen. Ik ga echt geen serieuze test doen van een lens die ik al heb (maar dan van een ander merk). Ja, misschien een of twee knipjes voor de fun om te vergelijken, maar niet met het doel om 'm te vervangen. Dat doe ik voorlopig niet.Januszjes schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:46:
Mijn voorstel is om sowieso niet alle gear te testen.
Zo zal iedereen zijn/haar eigen agenda hebben voor de dag denk ik.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Dat zou eventueel een probleem kunnen zijn.Oxi schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:45:
[...]
Lijkt mij een goed plan maar hoe ver is dat huis van de binnenstad? En als dat buiten loopafstand is, hoe gaan we daar komen? Ik ben 1x naar Utrecht centrum geweest met de auto en kwam er al snel achter dat het handiger was om voortaan met de trein te gaan. Alleen maar vanwege het parkeren.
Ik weet ook niet hoever dat huis is, kan diegene van het huis even reageren?
(Edit: @ CiPHER):
Is het te doen om heen en weer naar dat huis te lopen? of moet je dan echt met de bus?
En parkeren in utrecht centrum is niet echt top inderdaad, maar aangezien ik geen auto rijd weet ik ook niet iets beters, ik ga zelf met de trein.
Edit:
Mischien is het mogelijk om bij het voetbal stadion te parkeren en vanaf daar met de bus?
Zijn er andere utrechters die daar een goede oplossing voor weten?
[ Voor 12% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-01-2006 19:00 . Reden: Naam CiPHER Toegevoegd ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Een MEGA Lens Test meet ... we weten zo te lezen nog steeds niet zeker waar .. een woonhuis vin ik sowieso niet zo'n handige plek, en de binnenstad .. sja. Qua tijd .. mwah .. laat beginnen dus niet veel genieten van het licht. Nu komen de plannen van lopen door de stad ...
Tevens lees ik inmiddels dat de organisatie niet echt bij een persoon (of meer personen) ligt. De discussie is blijkbaar nog steeds open.
Mijn vraag op dit moment: Wordt dit gewoon een gezellige meet of echt een dag om veel glas te kunnen testen .. en dan bedoel ik echt met fijne testomstandigheden?
Zoals het nu meer gaat lijken is dit niet mijn ding meer namelijk ... zoveel twijfel overal.
Als je beter ideën hebt mag je dat gewoon melden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 02:39:
Even voor mezelf resumeren ....
Een MEGA Lens Test meet ... we weten zo te lezen nog steeds niet zeker waar .. een woonhuis vin ik sowieso niet zo'n handige plek, en de binnenstad .. sja. Qua tijd .. mwah .. laat beginnen dus niet veel genieten van het licht. Nu komen de plannen van lopen door de stad ...
Tevens lees ik inmiddels dat de organisatie niet echt bij een persoon (of meer personen) ligt. De discussie is blijkbaar nog steeds open.
Mijn vraag op dit moment: Wordt dit gewoon een gezellige meet of echt een dag om veel glas te kunnen testen .. en dan bedoel ik echt met fijne testomstandigheden?
Zoals het nu meer gaat lijken is dit niet mijn ding meer namelijk ... zoveel twijfel overal.
We zijn er al uit dat echt proffecioneel testen niet goed mogelijk is.
De meeste mensen gaat het erom het glaswerk in handen gehad te hebben (naast de tests die ze er al over gelezen hebben).
Weet jij een manier om goed te testen? stel wat voor.
Je kunt natuurlijk zelf test-materiaal menemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-01-2006 02:47 . Reden: Verduidelijkt ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Same here... Testen komt er zowieso niet van. Alleen in de zin van even een objectief van een ander lenen en proberen hoe de feel is.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 02:39:
Even voor mezelf resumeren ....
Verwijderd
Wat ik eigenlijk een beetje had verwacht bij het horen van het idee voor een Mega Lens Test meet was dat we gewoon erg veel zinnige info mee terug naar huis zouden nemen om alle GoT'ters mee van dienst te kunnen zijn. Dus een mooi overzicht van alle lenzen die we hadden en een beschrijving van de kwaliteit. Dit alles op een dusdanige manier dat we op GoT een soort van databeesje aan konden leggen voor iedereen die in de toekomst eenlensje wil kopen.
Mij lijkt op dit moment dat we dat doel niet zullen halen maar ik moet daar aan toevoegen dat misschien dat doel ook wel niet de bedoeling was. Wishfull thinking was misschien wel mijn deel.
Uiteraard heb je gelijk als je roept dat ook ik met ideeën kan en mag komen maar dat laat ik toch achterwege. Ik zit nu druk in de organisatie van een andere meet en wil er niet nog één bij waarvoor ik zaakjes moet aandragen/regelen. Ik hoopte dat dat door de TS en een paar anderen al in kannen en kruiken zou zijn.
Sowieso denk ik dat bij de organisatie van meets op GoT er één essentieel punt gemist wordt iedere keer .... namelijk iemand (of een team) die gewoon de knopen doorhakt en zegt hoe en wat we gaan doen. Meedenken is leuk .. maar lang niet altijd haalbaar. Alle ideeën uitvoeren lukt toch nooit, er zal altijd iemand niet tevreden zijn.
Ik geef volmondig toe deze meet verkeerd ingeschat te hebben en dat ik degene ben die iets anders had verwacht. Mijn fout!
Kort voor de meet zal ik kijken hoe de stand van zaken is en bepalen of ik al dan niet kom. Reden is dat ik best van gezellige dagjes houdt maar in dit geval een meer constructief en fototechnisch geheel had verwacht. Voor alleen gezellig samenzijn val ik namelijk denk ik een beetje buiten de boot met mijn bijna 40 jaren
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 12:34 ]
Ik denk wel dat ik het deels met je eens kan zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:33:
Voordat ik op de verkeerde manier met mijn post stof doe opwaaien ....
Wat ik eigenlijk een beetje had verwacht bij het horen van het idee voor een Mega Lens Test meet was dat we gewoon erg veel zinnige info mee terug naar huis zouden nemen om alle GoT'ters mee van dienst te kunnen zijn. Dus een mooi overzicht van alle lenzen die we hadden en een beschrijving van de kwaliteit. Dit alles op een dusdanige manier dat we op GoT een soort van databeesje aan konden leggen voor iedereen die in de toekomst eenlensje wil kopen.
Alleen is er nooit echt met zoveel woorden gezegd dat er een database oid zou worden opgezet. Aangezien het mijn ideetje was kan ik dus alleen maar zeggen wat ik voor ogen had. Het is ontstaan uit een aantal discussies over lenskwaliteit. Ik stelde toen voor om eens een keer wat lenzen bij elkaar te rapen zodat we konden vergelijken.
We kwamen er al snel uit dat een echt 'wetenschappelijke' test a)veel te ingewikkeld is en b)veel teveel tijd gaat kosten. Ik vind dat nog steeds. Bovendien krijg je dan weer van die pixelneuk tests die eigenlijk geen hol zeggen. Prik dat ding op je cam en maak een paar foto's! Ik vind wél dat we een beetje serieus de kans moeten krijgen om lenzen te testen en goed te bekijken. En dat doe je het beste als je een binnenlokatie hebt (sowieso met het oog op evt regen of ander slecht weer). In en om het huis/buurt/wijk moet je best in staat zijn om elke lens te testen, ook een telelens. Bovendien heb je dan de rust van de omgeving.
Het idee dat op een gegeven moment geopperd werd om naar het museum te gaan leek me wel leuk, want dan heb je wat leuke onderwerpen om te fotograferen. Maar nu wordt het eigenlijk steeds meer een citywalk en eerlijk gezegd vind ik dat idee steeds minder aantrekkelijk. We zijn volgens de laatste stand bijna met 30man. Dat loopt nooit lekker door de stad, je bent met veel te veel man om 'even' een bakkie te doen ergens in een kroeg (tent zit meteen vol). En op je gemak een lens bekijken is er niet bij als de rest wil doorlopen.
Kortom: het gaat zo niet. Ik weet wel dat ik gezegd heb dat ik weinig zin heb om een schema of wat dan ook te maken, en dat wil ik nog steeds niet. Is ook helemaal niet nodig. We moeten gewoon een leuke lokatie vinden die we als 'basis' kunnen gebruiken en daaromheen kunnen de lenzen getest worden. Bovendien heb je een plek waar je kunt zitten, koffie drinken en een bammetje eten. Door de stad lopen wordt helemaal niets en ik voel eigenlijk niets voor een 'gewone meet' want daar ga ik toch nooit heen. Dan fotografeer ik liever alleen.
We willen lenzen testen, dus we moeten ook een plek hebben om met de laptops wat resultaten te bekijken. We willen ook nog wat flitsers proberen, image tanks bekijken, statieven bevoelen...dat gaat niet als je met 30 man door de stad loopt.
Dus: wat mij betreft gaan we gewoon door met het oude plan en pakken we dat huis in Utrecht als basis en gaan we daaromheen wel de lenzen testen. Dat kan makkelijk in groepjes want we hebben Canon, Nikon en Minolta dus die kunnen toch niets uitwisselen. We hangen een paar dingen aan de muus (krant oid) om wat snelle scherptetests te kunnen doen en de rest kan gewoon binnen en buiten gebeuren. Museum lijkt me leuk, maar het is minder als er een groep voor een uur of 2 weg is en daarmee testspul aan de rest van de groep onttrekt. Dus museum is misschien alleen zinnig al iedereen van een bepaald merk erheen gaat.
Tijdschema...tsja...gewoon verzamelen om 12:00 en loss geht's...toch?
Ik heb me tot nu toe een beetje op de vlakte gehouden omdat ik geen zin heb om iedereen mijn wil op te leggen. Maar ik kan en mag wel roepen wat ik voor ogen had toen ik dit riep. Ik wil ook niemand tegen het hoofd stoten. Maar we moeten niet eeuwig gaan polderen (we zitten niet in D'66)
Suggesties zijn nog steeds welkom natuurlijk, maar laten we wel praktisch denken. We zijn met 30 man en we willen op een beetje zinnige manier lenzen bekijken. Dat gaat niet in de achtbaan of op straat.
Alleen die spare-ribs achteraf lijkt we wel wat. Gelukkig is mijn body waterdicht, kan ik 'm daarna gewoon afspoelen onder de kraan met al die vette vingers.
Ok, discussie! Als ik één eis mag stellen: ik wil dat we er maandagavond uit zijn.
En denk eraan: keep smiling, we doen dit voor de lol!
Dat doen we dan, anders blijven we alles veranderen. Alle ideeën moeten dit weekend nog komen anders heeft men pech.mphilipp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:00:
Ok, discussie! Als ik één eis mag stellen: ik wil dat we er maandagavond uit zijn.
En denk eraan: keep smiling, we doen dit voor de lol!

Dacht dat het voor de statistieken wel leuk was om te weten
Groet Luke
Oh, ik dacht al...kun je me die formule ook leren...Lukev3 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:09:
En niet omdat ik hem uit elkaar heb getrokken maar omdat ik die gekocht heb(mijn 18-55mm heb ik verkocht)
Ik zal het aanpassen.
Dan houden we het op dat plan, lijkt me primamphilipp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:00:[/message]:
Verhaal....
Als ik één eis mag stellen: ik wil dat we er maandagavond uit zijn.
Edit: Als het nog boeiend is, ik had mijn Minolta 50mm 1.7 niet vermeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-01-2006 18:10 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Misschien ook het vermelden waard om mee te nemen; iPod Video 5G 30GB (omdat je dit ook als imagetank kunt gebruiken)
Doe ik!mphilipp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:30:
Kun je er ook nog een draadontspanner bij mij bijzetten die ik lekker El-Cheapo op Ebay gescoord heb?
Ik hoop dat we met z'n allen bij elkaar kunnen zijn, vind de gezonde spanning tussen de Canon en den Nikon groep altijd wel wat hebben
Maar mocht de omvang van de groep en de gear een belemmering vormen, dan wil ik bij dezen graag faciliteren.
Daar heb ik nou nooit last van. Hopelijk blijft het tot een minimum beperkt, want ik heb vrij weinig begrip voor dat soort flauwigheden. Iemand heeft iets van een ander merk...so what? En Nikon is toch beter dan Canon, dat staat als een paal boven water. Ik snap eigenlijk ook niet wat ik met een Canon moet...maar ja...hij was goedkoop hè...Cereal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:39:
Ik hoop dat we met z'n allen bij elkaar kunnen zijn, vind de gezonde spanning tussen de Canon en den Nikon groep altijd wel wat hebben
We houden het in beraad. Kijken of de groep uiteindelijk een probleem is.Cereal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:39:
Maar mocht de omvang van de groep en de gear een belemmering vormen, dan wil ik bij dezen graag faciliteren.
Tof dat je het aanbiedt!
Er begint hier iemand een gespleten persoonlijkheid te krijgen
[/huiskamermodus]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Bofkont! Je verwent je camera teveel...Zegato schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:14:
De Canon EF 28-70 f/2.8L is definitief, pleur die dus ook maar in het lijstje!
tja, aan het ratelen van de sluiter hoor je dat het een canon is zeggen ze wel eens, een Nikon is voor echte fotograven. Totdat ik vanmiddag op schiphol naast me geratel hoorde en het een Nikon bleek te zijn.mphilipp schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:56:
[...]
. Iemand heeft iets van een ander merk...so what? En Nikon is toch beter dan Canon, dat staat als een paal boven water. Ik snap eigenlijk ook niet wat ik met een Canon moet...maar ja...hij was goedkoop hè...
Puur Canon hier, ook enkel omdat de 300D eerder uitkwam dan de D70. Alles is goed, alleen Canon net even ietsje beter
Tuurlijk, die van mij ratelt regelmatig...ik doe dan 8fps...Spotter schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:55:
[...]
tja, aan het ratelen van de sluiter hoor je dat het een canon is zeggen ze wel eens
Ach...liever een Kènon dan een Naaikon...
Ok, hebben we nog Minolta grapjes, dan zijn we daar ook weer vanaf.
Ik vind alles best
Dan heb je nog geen minolta gehoord.Spotter schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:55:
[...]
tja, aan het ratelen van de sluiter hoor je dat het een canon is zeggen ze wel eens, een Nikon is voor echte fotograven. Totdat ik vanmiddag op schiphol naast me geratel hoorde en het een Nikon bleek te zijn.
offtopic:
Puur Canon hier, ook enkel omdat de 300D eerder uitkwam dan de D70. Alles is goed, alleen Canon net even ietsje beter. Ook ik ben voor samen schieten btw, wil wel eens proberen wat de Nikonisten zo fijn vinden aan hun camera.
Die maken pas een herrie.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Heb een middenhandsbeentje gebroken...
Bericht hierboven
Ja, lijkt met het handigste om lenzen te testen. Telelenzen kun je ook testen door een badkamerraampje van een buurvrouw op te zoeken, toch? Macro's in de tuin en groothoek op de WC...neographikal schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:18:
Mja een Kan-niet vs een Niet-kon, ach wat maakt het allemaal uitMaar we gaan dus alsnog rond het huis hangen als ik het goed begrijp?
Damn! Van je 'schiethand' begrijp ik? In het gips of getaped?Floris schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:29:
* mphilipp meldt af
Heb een middenhandsbeentje gebroken...