Ik hoefde niets te activeren. Alleen zoon telefoonnummer bellen.
Maarja bij mij zat er ook nog geen cd bij...
Maarja bij mij zat er ook nog geen cd bij...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 1% gewijzigd door fast-server op 26-01-2006 12:17 . Reden: typo ;-) ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik denk dat het deze email is, deze mail krijg je wanneer je een mijnkpn account aanmaakt.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:56:
In de handleiding zie ik ook niets over een handeling dat je vanuit je email op een url moet clicken om "iets" te activeren. Als bij niemand hier een lichtje gaat branden dat hij/zij dat ook gedaan heeft, dan hou ik het er maar op dat de monteur wat overwerkt zal zijn geraakt door de vele nieuwe aansluitingen...Hij kwam sowieso al wat haastig over.
Zijn er andere mensen die sinds vorige week problemen hebben met Teamspeak? Nooit problemen gehad met teamspeak maar vorige week werd ik steeds gedisconnect van een TS server, met een timeout melding. (de server kon ik ook niet meer pingen)Geachte gebruikersnaam,
Hartelijk bedankt voor uw aanmelding bij Mijn KPN.
Klik op onderstaande link om uw aanmelding te bevestigen voor uw gebruikersnaam "gebruikersnaam". Als dit niet werkt kunt u de link ook kopieren en in de adresbalk van uw browser plakken. Hiermee bent u er zeker van dat alleen u toegang heeft tot uw persoonlijke omgeving.
https://www.kpn.com/kpn/r...421414211577727&sc=ba3424
Bewaar uw wachtwoord en gebruikersnaam zorgvuldig. Die heeft u nodig om toegang te krijgen tot Mijn KPN en handige gratis online diensten, zoals online inzicht in uw telefoonrekening.
U kunt precies zien wie u gebeld heeft en welke telefoonnummers u het meest belt.
Met vriendelijke groet,
KPN
Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. U kunt het niet beantwoorden.
Voor vragen en reacties kunt u terecht op onze website www.kpn.com via: Klantenservice.
KPN gaat zorgvuldig om met uw gegevens. Op de door u ingevulde gegevens is het Privacy Statement van deze site van toepassing. Hierin wordt vermeld hoe u verzet aantekent tegen eventueel gebruik van deze gegevens voor commerciele doeleinden.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 16:53 ]
Verwijderd
De verhuiskosten zijn inderdaad dubbel in rekening gebracht. KPN gaat restitueren. Per abuis is het abonnement ook gelijk een niveau hoger gezet, zonder verzoek daartoe. De kosten om weer op het Go abonnement te komen, 25 euro downgrade worden toch in rekening gebracht en tegelijk ook gerestitueerd. Toch een paar fouten dus, van KPN, ondanks de perfecte verhuizing zelf van IPBVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:31:
[...]
was je lijn al geporteerd dan? ik vind het nogal veel geld voor een adsl verhuizingkje
Geen nieuw modem. Teminste dat zegt KPN mij. En problemen zijn niet opgelost. Monteur zij laatst dat dat ook niet snel gaat gebeuren omdat de telefoon via udp gaat.fast-server schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:17:
Hoe zit het op dit moment met de UDP problemen met de ExperiaBox.
Aangezien er 1,5maand geleden veel problemen waren (vooral met UDP) heb ik IPB geannuleerd.
De helpdesk vertelde mij dat er nieuw modem kwam waarmee deze problemen tot het verleden zouden horen. Op 27-01-2006 morgen dus zou ik terug gebeld worden, en zouden ze me het weer opniew aanbieden.
Aangezien ik heel veel gebruik maak van UDP verkeer zou ik graag het volgende willen weten:
Is er al een nieuw modem. Zijn de UDP en andere problemen daarmee/al opgelost
Verwijderd
Log even in bij MIJN KPN klik dan even aan de rechterkant op MIJN GEGEVENS wijzig daar even het mail adres met je nieuwe @kpnplanet adres en dan ontvang je als nog een bevestegings emailtje.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:34:
Vandaag is hier de monteur langs geweest voor de installatie van IPB. Alles is prima gegaan en werkt perfect. Toch heb ik wel iets vreemds meegemaakt, ben benieuwd of iemand hier kan achterhalen wat er aan de hand is.
Ik was al in het bezit van een mijnkpn account, tijdens de eerste installatie (ik geloof via de instellingen wizard) vroeg de monteur of ik een ander email-adres had, b.v. een hotmail-adres. Dat Hotmail adres werd ergens op een regel ingevuld. Op dat hotmailadres zou dan een url binnenkomen waar je op moest clicken, dan zou de dienst geactiveerd worden.
So far so good, maar blijkbaar is er iets misgegaan (typefout bij hotmail-adres of wat ook), er kwam op de hotmail geen Email binnen. De monteur zei dat als de email niet binnen zou komen, dat ik dan de helpdesk moest bellen, zij zouden de activatie dan kunnen doen. Ik bel de helpdesk later op, maar die hebben geen flauw benul waar ik het (namens de monteur) over had!? Alles werkte, dus volgens de helpdesk hoeft er niets meer te gebeuren verder.
Al met al een raar verhaal toch. Inderdaad, alles werkt. Maar die monteur is toch ook niet gek, die voert toch ook x installaties per week uit zou je zo zeggen. Heeft iemand misschien enig idee wat hier nu geactiveerd had moeten worden of waar het hier over gaat ?
Ik heb net op de site van Essent zitten zoeken. Kan geen info vinden over een onderhoudscontract en de voorwaarden van een eventueel contract.osxy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:50:
[...]
Gelden die 24 uur ook bij een thuis centrale, zoals die die je via Essent enzo krijgt. Want dat systeem hebben wij,
Verwijderd
Als die wandcontactdoos de eerste aansluiting is vanaf de lasdop en er geen kabeltjes parrallel op dat stopcontact staan die naar bv. je slaapkamer gaan dan kan dit zeker.BollieBolstra schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:20:
Nog even een vraagje, kan je de experia box eigenlijk vergelijken met een speedtouch 716g. Maw kan je de experia box gewoon aansluiten op een telefoon wandcontact? Heb niet zoveel zin om allemaal gaten in het huis te moeten boren om vanaf de lasdop de exerpia aan te sluiten..
Je kan de box gewoon op dat het wandcontactdoos aansluiten. Je moet er wel rekening mee houden dat vanaf de box het telefoon signaal ook weer naar je andere toestellen moet. Je hebt 2 aders nodig vanaf de lasdop meteen naar de box en dan weer 2 aders naar je telefoontoestellen. Dit mogen natuurlijk niet dezelfde 2 aders zijn. Meestal liggen er kabels met 2 paren oftwel 4 aders. Met enige toepassing van het vak handvaardigheid moet dit al lukken. Verder kan de monteur dit ook voor je doen bij de installatie van het product. Is toch gratisVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:30:
[...]
Als die wandcontactdoos de eerste aansluiting is vanaf de lasdop en er geen kabeltjes parrallel op dat stopcontact staan die naar bv. je slaapkamer gaan dan kan dit zeker.
Werkt gewoon hoorjellywoods schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:21:
Ligt het aan mij (ik ben geen replies tegengekomen waarin het gemeld werd) of werkt het bestelsysteem momenteel niet op de KPN website? o.a. voor postcodecheck en het bestellen zelf.
Ik krijg in ieder geval een error: Sorry! Deze pagina is niet beschikbaar
Verwijderd
Het bestelsysteem werkt niet (goed) als je een postcode invoert waar IPB niet beschikbaar is.jellywoods schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:21:
Ligt het aan mij (ik ben geen replies tegengekomen waarin het gemeld werd) of werkt het bestelsysteem momenteel niet op de KPN website? o.a. voor postcodecheck en het bestellen zelf.
Ik krijg in ieder geval een error: Sorry! Deze pagina is niet beschikbaar
Marrik
Verwijderd
De Experia geeft standaard 192.168.2.x, dit is niet aan te passen op dit moment. Misschien met de nieuwe firmware (waardoor de box via een lokale webinterface beheerbaar is) wel, maar dat is op dit moment nog niet duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:46:
Ik heb even een vraag over de experiabox. Geeft deze een 168 reeks standaard uit of kun je ook een 10.10 reeks uitgeven middels DHCP. Bij mijn huidige router is het geen probleem maar er zijn routers bij die nogal eens moeilijk doen.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Alarmcentrales
Met InternetPlusBellen belt en internet u via de KPN Experia Box. Omdat de KPN Experia Box aangesloten is op het elektriciteitsnetwerk, is de beschikbaarheid van InternetPlusBellen afhankelijk van uw stroomvoorziening. KPN adviseert u daarom als u over een alarminstallatie beschikt, om naast InternetPlusBellen uw oude telefoonaansluiting te behouden. Bij twijfel raadt KPN u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw alarminstallatie.
Dat is lastig. Ik zou het 0800-0407 nummer bellen. Dan is het teminste gratis. Het probleem uitleggen en het indien mogelijk als ticket laten aanmaken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:23:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn abo kan upgraden?
Op het 0900-0244 willen ze mij steeds doorverbinden en dat gaat fout en op "mijn kpn" gaat het niet.
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:09:
[...]
Edmund,
Het is een nieuwe Linksys Wireless-G Printserver WPS54G
Ik gebruik hem op dit moment bekabeld (wireless staat ook uit). Netwerklampje brand netjes, Ik heb hem volledig gereset (naar de fabrieksinstellingen) hij zit net als de andere apparatuur in het netwerk achter een switch. Dat hij via DHCP een IP toegekend krijgt is tot nu toe geen probleem geweest (in het bestaande netwerk) Ik heb hem via die device name als printerpoort geconfigureerd op de pc's. (via de prinserver utility van linksys). werkt heel simpel.
Als ik het IPB netwerk gebruik is hij gewoon niet te traceren (onzichtbaar voor de software van linksys) Die software zoekt op IP adres het lokale netwerk af.
Je hebt me wel op een idee gebracht want wat ik nog niet geprobeerd heb is, om hem in het oude netwerk (waar hij wel met de linksys configuratiesoftware is te benadrenen) geforceerd een fixed IP-adres te geven uit de reeks van de nieuwe IPB netwerk router (ofwel experiabox). Dat geforceerd toekennen is namelijk wel mogelijk met de linksys software. (ik werk nu weer even in de oude netwerkomgeving)
Denk je dat dat een optie is of zou het ook in de nog matige ondersteuning van de experiabox kunnen zitten?
Ik heb misschien wat gemist. Maar ik dacht dat het opgelost was.Ghosty J schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:39:
wat je misschien wel kan proberen is om je firewall uit te zetten, heeft bij mij wel geholpen!
[...]
Edmund schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:29:
Ik zou eens een automatisch IP in proberen te stellen. Hij zit waarschijnlijk op 192.168.1.x en moet op 192.168.2.x. Geef hem anders eens 192.168.2.201 deze wordt niet door DHCP uitgegeven. We weten pas als dit werkt als dat je het uitgeprobeerd hebt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:46:
Het is gelukt! Eerst de linksys print server geforceerd het hierboven gesuggereerde IP-adres gegeven en daarna het netwerk aangesloten op de Experiabox. Via de linksys software was de printserver nog steeds onvindbaar (mogelijk toch een beperking van de experiabox) maar omdat ik wel kon pingen naar het betreffende IP-adres heb ik vervolgens op de netwerk PC's een TCP/IP printerpoort gedefinieerd, en dat werkte zonder probleem.
Bedankt nog voor de ondersteuning
Dat is erg jammer. Zit je alsnog vast aan je telefoonabbonnement. Als ze echt bij de tijd waren hadden ze een noodstroomvoorziening in de experiabox ingebouwdB_O_S_S schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:58:
Dit zeg KPN overigens zelf over alarmcentrales:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Floppie op 27-01-2006 17:49 ]
Verwijderd
Je kunt zelf ook een UPS kopenrellehenk schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:43:
[...]
Dat is erg jammer. Zit je alsnog vast aan je telefoonabbonnement. Als ze echt bij de tijd waren hadden ze een noodstroomvoorziening in de experiabox ingebouwd
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 27-01-2006 18:11 ]
I know, daarom gaf ik ff antwoordB_O_S_S schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:58:
Dit zeg KPN overigens zelf over alarmcentrales:
[...]
Splitter laten zitten. Dus je blijft analoog uitbellen. Of je neemt een analoge lijn naast je IPBrellehenk schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:43:
[...]
Dat is erg jammer. Zit je alsnog vast aan je telefoonabbonnement. Als ze echt bij de tijd waren hadden ze een noodstroomvoorziening in de experiabox ingebouwd
Ben toch benieuwd hoe de bekabeling dan moet voor de alarmcentrale als je ook nog een gewoon telefoonabbo hebt
Helemaal met je eens. Hier zit alle tel. app. en router en switch, e.d. achter een UPSEdmund schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:06:
Een noodstroomvoorziening in de experia is niet handig. Wil je het goed doen dan moet die accu ieder jaar nagekeken worden. Zit er een accu in en valt de experia toch uit dan zit KPN met de gebakken peren. Nee, dit is niet erg handig voor KPN.
Een UPS is veel handiger. Hier kun je meteen het basisstation van je decttoestellen op zetten. Als de stroom dan uitvalt kun je teminste ook nog met je dect-toestellen bellen. Ik zal heus niet de enige zijn die alle, normale, toestellen in de kast heeft liggen (niet aangesloten dus) en aleen dect-toestellen in gebruik heeft. Uhmm.. ik? neej, ik bedoel mijn ouders
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 20:54 ]
Verwijderd
Edmund bedankt voor je hulp.Edmund schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:08:
[...]
Het makkelijkste is een switch of een hub. Bekijk dit bericht maar eens. Je zou ook voor een router kunnen kiezen. Maar hier moet je meer voor instellen. En een router deelt ip-adressen uit. Je moet heb dan in de 192.168.2x range zetten want anders zie je niet al je pc's. Ikzelf gebruik een switch.
[...]
1. Je kunt een printer, hd, usb-stick, enz aansluiten op de box. Hij moet dan wel geformateerd zijn als
fat 32. Meer info daarover vind je elders in dit topic. Op kpn.com bij vraag en antwoord. Hier een linkje.
2. Ik weet niet wat je mist. Als je het beheer van de experiabox mist -> HD bellen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 22:54 ]
Verwijderd
Bedankt. Ik neem inderdaad aan dat het om deze url ging.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:41:
[...]
Log even in bij MIJN KPN klik dan even aan de rechterkant op MIJN GEGEVENS wijzig daar even het mail adres met je nieuwe @kpnplanet adres en dan ontvang je als nog een bevestegings emailtje.
Verwijderd
Dat is de info.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:50:
De informatie op www.planet.nl/ipb is een beetje aangegroeid. Het lijkt erop dat het op korte termijn geintroduceerd gaat worden, met ISDN. Ook op www.hetnet.nl/ipb is dezelfde tekst te vinden.
Mooi, daar wachtte ik opVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:10:
[...]
Dat is de info.
op deze link http://www.planet.nl/planet/show/id=1832112/sc=20ae8f kun je schijnbaar al overstappen van Planet naar planet IPB![]()
Ga ik gelijk eens proberen...
Hmm, er staat stap over, maar als ik het probeer via mijn gegevens dan lukt het nietVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:10:
[...]
Dat is de info.
op deze link http://www.planet.nl/planet/show/id=1832112/sc=20ae8f kun je schijnbaar al overstappen van Planet naar planet IPB![]()
Ga ik gelijk eens proberen...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nee, ik heb ook net gekeken, maar je kan gewoon via die site aanmelden en dan bestaande klant kiezen.Hoedje schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:48:
[...]
Hmm, er staat stap over, maar als ik het probeer via mijn gegevens dan lukt het niet
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 28-01-2006 11:56 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
ja,Hoedje schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:55:
Inderdaadik heb het net gedaan, voor de mensen die echt haast hebben, via http://ipb.planet.nl kun je je direct aanmelden.
Hier staat wel dat je geen gebruik meer kan maken van een andere ISP, en als nieuwe klant bestel je het icm een abonnement, dus lijkt me logisch dat je dan geen KPN abbo meer nodig hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:14:
[...]
ja,
Maar vergeet niet, dat er NERGENS vermeld staat dat je je KPN abbo niet meer nodig hebt.
Het zal wel zo zijn, aangezien het eigenlijk hetzelfde pakket is dan KPN-IPB, maar ik vind het dan wel erg dom om dit niet te melden bij de "voordelen".
Ik heb die vraag al via e-mail bij de service-desk neergelegd, dus ik hoor 't wel en zal het hier melden.
Verwijderd
Lijkt logisch, maar Planet is wel KPN gerelateerd..... (onderaan de website van Planet staat Powered by KPN!!)Tsunami schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:36:
[...]
Hier staat wel dat je geen gebruik meer kan maken van een andere ISP, en als nieuwe klant bestel je het icm een abonnement, dus lijkt me logisch dat je dan geen KPN abbo meer nodig hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:08 ]
Natuurlijk, Planet gebruikt het KPN netwerk, maar ze verstrekken zelf de abonnementen en andere diensten. In feite heb je een KPN abonnement, alleen heeft het een andere naam en wordt het door Planet geregeld.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:54:
[...]
Lijkt logisch, maar Planet is wel KPN gerelateerd..... (onderaan de website van Planet staat Powered by KPN!!)
Verwijderd
Het is mij ook wel duidelijk, maar ik hoor(lees) het liever bij Planet.Tsunami schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:12:
[...]
Natuurlijk, Planet gebruikt het KPN netwerk, maar ze verstrekken zelf de abonnementen en andere diensten. In feite heb je een KPN abonnement, alleen heeft het een andere naam en wordt het door Planet geregeld.
Als ik http://192.168.2.1 intyp, dan krijg in een inlog-scherm te zien, maar ik heb natuurlijk geen wachtwoord. Bedoel je dit soms?rkroeks schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:16:
Heb begrepen van de IPB HD dat er al mensen zouden zijn die de experiabox van uit hun thuisnetwerk zouden kunnen bereiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 16:40 ]
ja..dat bedoel ik.. oke..heuker schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:31:
[...]
Als ik http://192.168.2.1 intyp, dan krijg in een inlog-scherm te zien, maar ik heb natuurlijk geen wachtwoord. Bedoel je dit soms?
Verwijderd
Verwijderd
leuke ontwikkeling, bij mij werkt het echter nog niet (ben al blij als ik ff kan bellen)heuker schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:20:
In de bron staan wat opmerkelijke dingen
edit: krijg nou wat... wachtwoord is gewoon niks! zit dus in het menu!
kzal evt wel wat posten over hoe en wat
hier kun je wat screenshots van mij zien
Verwijderd
Ik heb e.e.a eens zitten vergelijken en ben toch wat verschillen tegen gekomen tussen KPN en Planet.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:14:
[...]
ja,
Maar vergeet niet, dat er NERGENS vermeld staat dat je je KPN abbo niet meer nodig hebt.
Het zal wel zo zijn, aangezien het eigenlijk hetzelfde pakket is dan KPN-IPB, maar ik vind het dan wel erg dom om dit niet te melden bij de "voordelen".
Ik heb die vraag al via e-mail bij de service-desk neergelegd, dus ik hoor 't wel en zal het hier melden.
[ Voor 7% gewijzigd door R2L op 28-01-2006 22:26 ]
Alles kan stuk.
Teletext inserter voor een lokale omroep?remco_k schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:47:
[geheim projectje modus]
Een hokje (soort stroomhokje wat ergens in een woonwijk staat) in dat hokje wil ik een computer neerzetten, die 24/7 online moet zijn, de snelheid is in de eerste instantie onbelangrijk, 56kbps is al goed.
In dat hokje ligt momenteel alleen maar stroom en casema. Geen telefoonlijn dus.
Er zit wel een zgn KPN ISRA punt in gemonteerd maar die word nu dus niet gebruikt.
Voor IPB heb je adsl nodig, dus dan ben je al meteen 24/7 online.1. Analoog telefoonlijntje aavragen, modem in computer en de hele dag ingebeld laten zitten. (abbo + tel kosten zijn dan wel erg hoog)
2. Zelfde als 1 maar dan met ISDN. (kosten zijn dan nog hoger)
3. IPB voor 34,95
Alles in Nederland heeft een adres, zeker als er een telefoon aansluiting is.Maar, kan dat eigenlijk wel? IPB aanvragen op een hok wat niet eens een adres heeft en nu ook nog niet eens een telefoon nummer heeft?
Levertijd voor ADSL van KPN is 2 weken normaal gesproken, dus dat moet geen probleem zijn.(ik ga KPN bellen hierover, maar ik vraag het me gewoon af).
Hoeveel tijd zal eroverheen gaan? Eind maart/ begin april wil ik het spul draaiende hebben daar.
Zou dat lukken?
Ik zou idd voor de goedkoopste ADSL vorm gaan die te krijgen is. Waarschijnlijk heb je dan wel een belbudget abbo nodig, of je betaald kaal-koper toeslag. (Effectief is dat even duur als belbudget)Zijn er nog andere mogelijkheden, ziets als alleen DirectADSL voor zo'n €20,- oid? Zonder telefoon abbo natuurlijk...
Verwijderd
Ik zie nog een verschil, nl:R2L schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:24:
[...]
Ik heb e.e.a eens zitten vergelijken en ben toch wat verschillen tegen gekomen tussen KPN en Planet.
Zo is bij het InternetPlusBellen Go van KPN de E-mail VirusScanner en PC Firewall gratis, terwijl dit bij het IPB Economy van Planet slechts de eerste 6 maanden gratis is.
Als je na 6 maanden bij Planet van deze beiden diensten gebruik wilt blijven maken, kost je dat dus in totaal EUR.3,90 per maand extra!!
Het is "maar" EUR.3,90 (oftewel 8,60 ouderwetse guldens) per maand, maar toch...
Op jaarbasis is dit EUR.46,80 (oftewel ruim 100 ouderwetse guldens)
Uiteraard niet het eerste jaar, omdat dan ook bij Planet de eerste 6 maanden gratis zijn.
Voor mij is dit toch een reden om het abonnement bij KPN af te sluiten...
Verwijderd
Tja, weet ik en ik denk het ook.Hoedje schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:51:
Planet is een 100 % dochter van KPN, net als Hetnet. XS4all ook, maar die zijn nog enigszins zelfstandig. De prijzen van KPN IPB en Planet IPB zijn precies hetzelfde, de voorwaarden zijn precies hetzelfde. Sterker nog KPN IPB klanten kunnen dezelfde newsserver gebruiken als planet klanten, ze krijgen zelfs een mail adres @KPNplanet.nl.
Ik ben er zelf volledig van overtuigt dat je geen telefoonabonnement hoeft te betalen bij Planet IPB.
Verwijderd
Hehehe leuk grapje... Ben er achter wat het is. Normaal bel je vanaf je eigen nummer de voicemail en krijg je meteen de voicemail te horen. Nu echter gedraagt de voicemail zich alsof je vanaf een andere lijn naar je eigen voicemail belt (denk ik). Moet nu elke keer mijn eigen telefoonnummer toetsen en de pincode... Lekker omslachtig.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:36:
Iemand enig idee of de voicemail niet werkt? Bel de voicemail 0842-333 (toch?) en dan krijg ik te horen: 'toets het door u gekozen nummer en sluit af met een hekje'![]()
![]()
Vorige week werkte het nog...
Verwijderd
Verwijderd
Of aan het gebruik ervanVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:40:
Nou het is nu elke dag raak, telefonisch niet bereikbaar zijn dus. Maar ik zie hier op het moment weinig mensen met kl8en, dus zal wel aan mijn boxje liggen.
Verwijderd
Edmund schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:08:Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:48:
[...]
Edmund bedankt voor je hulp.
Ik ga je advies beslist proberen.
Waarschijnlijk niet de limiet van je eigen mailbox bereikt, maar die van een SMTP server van KPN.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:03:
...
You message
<knip>
did not reach the following recipient(s):
xxxx@xxxxx.com on Sun, 29 Jan 2006 10:39:28 +0100
This message is larger than the current system limit or the recipient's mailbox is full. Create a shorter message body or remove attachments and try sending it again.
<cpexfe-voip05.KPNplanet.nl #5.2.3>
...
Alles kan stuk.
Verwijderd
Verwijderd
Je mag je geografische ("normale") nummers alleen maar aan de poorten in de Experia Box koppelen. Dit om te voorkomen dat iedereen met een Wi-Fi telefoon naar Wi-Fi hotspots gaat om op een heel andere plek te bellen dan waar het netnummer bij hoort, en het hele nummerplan door de war raakt. Je kan dus wel 084-nummers aan de telefoonpoorten van de Experia koppelen, maar niet de geografische nummers aan een softphone of ietsdergelijks.Tsunami schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:09:
Deze vraag is al eerder gesteld, maar ik heb het antwoord erop niet kunnen vinden: Bij je abbo kan je een max. aantal telefoonnummers hebben, maar volgens de site kan je deze alleen meer toewijzen aan de twee telefoonpoorten. Wat doe je dan met de overige nummers als je meer dan twee nummers hebt? Volgens KPN kan je twee normale telefoonnummers gebruiken voor analoge telefoons, en 084-nummers voor netwerktelefoons/bellen met de computer. Maar hoe verwijs je die 084-nummers dan naar de betreffende telefoon? En heb je ook per se een 084-nummer nodig om te bellen met een netwerktelefoon/de computer? Dit lijkt me sterk, maar ik vraag het toch maar even
Kun je me uitleggen, waarom al die screenshots een adres http://192.168.1.1/ vermelden en niet http://192.168.2.1/ ??heuker schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:20:
In de bron staan wat opmerkelijke dingen
edit: krijg nou wat... wachtwoord is gewoon niks! zit dus in het menu!
kzal evt wel wat posten over hoe en wat
hier kun je wat screenshots van mij zien
Kun jij al inloggen op de ExperiaBox?Jan-E schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:19:
[...]
Kun je me uitleggen, waarom al die screenshots een adres http://192.168.1.1/ vermelden en niet http://192.168.2.1/ ??
Heeft jouw Experia een ander IP-nummer gekregen en reikt-ie ook andere IP-nummers uit?
Zoals je op lan.jpg kunt zien, kan je het IP van de router veranderen, en dus ook de DHCP-range.Jan-E schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:19:
[...]
Kun je me uitleggen, waarom al die screenshots een adres http://192.168.1.1/ vermelden en niet http://192.168.2.1/ ??
Heeft jouw Experia een ander IP-nummer gekregen en reikt-ie ook andere IP-nummers uit?
[ Voor 29% gewijzigd door heuker op 29-01-2006 20:23 ]
Als je experia in de 192.168.2.* reeks zit, dan zal het niet gaan werken. Ze moeten allebei in dezelfde reeks zittenVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:28:
Ik heb sinds kort mijn netwerk wat vergroot met een repeater. Een Siemens Gigaset WLAN Repeater
108. Leuk ding, maar dat doet er niet toe. Ik heb nog wel een probleem. Op 1 of andere manier repeat ie niet. Dus vanaf mijn laptop draadloos naar de repeater is geen probleem, maar door naar de expedia werkt niet.
De repeater heeft een vast ip adres 192.168.1.254 en ik laat hem zelf (std. instelling) adressen uitgeven van .200 - .250. De SSID en WPA-PSK key heb ik ook reeds meerdere malen gecontroleerd.
Iemand suggesties?
Thanx.
Verwijderd
Remco, bedankt voor je antwoord. Vindt het alleen heel vreemd dat KPN blijkbaar mijn uitgaande mails afkapt als ze groter zijn dan ca 5 MB maar ok.remco_k schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:57:
[...]
Waarschijnlijk niet de limiet van je eigen mailbox bereikt, maar die van een SMTP server van KPN.
Sommige providers laten e-mail > 5000000 bytes niet door. Waarom sommige dat doen is mij niet helemaal duidelijk.
De oplossing is opsplitsen in 3 bestanden of je uitgaande mail server aanpassen naar de domein naam waar ie heen moet. (vergeet niet om terug te zetten.).
Verwijderd
Hoe gaat dat met Upnp, herkent de computer gelijk de experia box als gateway? Ik hoop dat ik dan weer kan bellen met windows messenger, want door het ontbreken van die optie tot zover, werkt voice met windows messenger niet meer.heuker schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:22:
ik heb inderdaad wat instellingen veranderd, waaronder de ip-reeks + upnp aangezet
btw, als jullie meer willen zien, moet je het maar vragen
Het zit iets anders in elkaar. XS4ALL is vooralsnog een zelfstandige dochteronderneming van KPN. Planet Internet en Het Net zijn tegenwoordig gewoon twee merken van KPN, net zoals Hi een merk van KPN is.Hoedje schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:51:
Planet is een 100 % dochter van KPN, net als Hetnet. XS4all ook, maar die zijn nog enigszins zelfstandig.
XS4ALL en KPN
Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter. KPN bood XS4ALL de vrijheid zelfstandig te handelen. XS4ALL bleef daardoor in staat nieuwe internetdiensten te ontwikkelen, de kwaliteit en veiligheid van internet te optimaliseren en de privacy van haar klanten blijvend te bewaken. De ex-aandeelhouders sloten een contract met KPN waarin de onafhankelijkheid van XS4ALL werd vastgelegd op een aantal cruciale punten, voor een periode van drie jaar. Doke Pelleboer, voormalig lid van het managementteam van de business line Internetdiensten van KPN, werd algemeen directeur. XS4ALL kreeg een Raad van Commissarissen, waarmee de onafhankelijke positie van XS4ALL binnen KPN werd bevestigd en gegarandeerd. Felipe Rodriquez werd één van de commissarissen.
Nieuwe overeenkomst
Na 18 december 2001 sloten XS4ALL en KPN een nieuw akkoord over de zelfstandigheid van XS4ALL binnen het KPN-concern. KPN stemde in met een aantal nieuwe beleidslijnen waardoor de zelfstandigheid van XS4ALL een permanente basis kreeg. De huidige constructie met de Raad van Commissarissen werd omgezet in een Raad van Advies. Felipe Rodriquez, oprichter van XS4ALL en commissaris, bleef daarbij aan als adviseur.
[ Voor 57% gewijzigd door Joen op 29-01-2006 21:46 ]
Dan gebruik je toch Skype? Werkt bij mij onder alle omstandigheden super, en nu ook met webcam-ondersteuningVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:43:
[...]
Ik hoop dat ik dan weer kan bellen met windows messenger, want door het ontbreken van die optie tot zover, werkt voice met windows messenger niet meer.
KPN Internet was een soort van overgangssituatie van Panet Media Groep naar volledig KPN. Per 1 januari 2006 bestaat KPN Internet niet meer en zijn alle afdelingen van KPN Internet in KPN opgegaan.JeroenM_tbs schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:37:
Planet Internet en Het Net zijn onderdeel van de voormalige "Planet Media Groep", tegenwoordig genaamd "KPN Internet".
De pagina bestaat bij mij nu wel, maar ik krijg nog geen inlogscherm. Het zal bij sommige (me2) dus nog wel eventjes afwachten zijn. Verder werkt een harde-reset niet.heuker schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:20:
krijg nou wat... wachtwoord is gewoon niks! zit dus in het menu!
Hier kun je wat screenshots van mij zien
[ Voor 32% gewijzigd door Edmund op 29-01-2006 22:53 ]
Ik gebruik Bitspirit om te downloaden, maar met de experia werkte dat programma niet. Nu upnp weer aanstaat doet ie het weer goed. Hij vindt dan weer een gateway inderdaadVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:43:
[...]
Hoe gaat dat met Upnp, herkent de computer gelijk de experia box als gateway? Ik hoop dat ik dan weer kan bellen met windows messenger, want door het ontbreken van die optie tot zover, werkt voice met windows messenger niet meer.
Overigens werkt bij mij de interface nog niet, ondanks een harde reset.
Nee, helaas. Ik zou het wel handig vinden. Via de NAT-tabel kan ik dan meer PC's dan die ene server op afstand bedienen. WakeOnLan over het internet en dergelijk soort grapjes.supermm schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:19:
Kun jij al inloggen op de ExperiaBox?
Verwijderd
Ferry thanx voor de input. Ik snap alleen je verklaring nog niet helemaal...heuker schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:25:
[...]
Als je experia in de 192.168.2.* reeks zit, dan zal het niet gaan werken. Ze moeten allebei in dezelfde reeks zitten
Je zei de vorige keer dat hij in een andere range zat.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:56:
[...]
Ferry thanx voor de input. Ik snap alleen je verklaring nog niet helemaal...
Mijn experia heeft het (standaard) adres 192.168.2.1 de repeater 19.2.168.2.254. Moet ik ze nu alle 2 configureren in een ander range? 192.168.1.1 bv en .254?
Nu zal ik ervan uit gaan dat ze beide in de 192.168.2.x range zitten. Kun je pingen vanuit het experiabox netwerk naar de repeater? Geef hem anders eens 192.168.2.201 als IP. Want 192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range. Jij hebt 254 genomen en dit is net 1tje te hoog.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:28:
De repeater heeft een vast ip adres 192.168.1.254 en ik laat hem zelf (std. instelling) adressen uitgeven van .200 - .250. De SSID en WPA-PSK key heb ik ook reeds meerdere malen gecontroleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Edmund op 30-01-2006 10:58 ]
Verwijderd
Ik denk dat ze dit ook pas goed zullen introduceren als de bandbreedte weer omhoog gegooit word, dit zie je ook gebeuren met IPBVerwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:48:
[...]
Dat zou niet uit mogen maken, aangezien de abonnees met een "GO" abonnement dan diep ongelukkig zouden zijn.
Wat ik mij wel afvraag, of IP-TV beschikbaar komt voor de GO en Lite abonnees, aangezien deze toepassing aardig wat bandbreedte lust.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 14:25 ]
Verwijderd
Je lijkt de HD wel die zei min of meer hetzelfde, het zou volgens hem wel eens aan utorrent kunnen liggen, die teveel connectie's maakte. Deze heb ik vervolgens gehalveerd, wat ook niet mocht baten. Nu maar helemaal uitgezet eens kijken of ik dan kan blijven bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear28 op 31-01-2006 00:00 ]
Verwijderd
Ook nog nietVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:42:
Iemand al reactie van Planet na aanmeldpoging IPB op Planet?
Al op kpnadsl.nl eens gekeken? En dan onder 1.2 (2de vraag).katban schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:43:
Als ik mijn usbstick in de usb v.d. experia steek, gaat het lampje op de box branden. De stick wordt echter niet zichtbaar in mijn netwerkverbindingen. Heb hierover de hd gebeld. Hij zei dat ze de usb niet ondersteunen en dat dit ook niet gepromoot wordt. Ik antwoordde: kijk maar s op de site van kpn!!!!Wat doe ik verkeerd? Wie helpt????
Nopes. Ik zie het nogsteeds. Of bedoel je in Mijn KPN?? Owneej hier zie ik het ook staan.supermm schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:03:
IPB op KPN site is niet beschikbaar (meerderen hier last van)
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 31-01-2006 13:36 ]
Verwijderd
Kan gewoon op de site van KPN naar Internetplusbellen.supermm schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:03:
IPB op KPN site is niet beschikbaar (meerderen hier last van)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq