check deze link ff...
als je er twee wilt hebben
http://cgi.ebay.com/Seima...ZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 167047
Ok, ik heb de wlan repeater nu op 192.168.2.201 zitten en de repeater geeft adressen uit vanaf 192.168.2.210-245. Dit heeft nog geen positief resultaat opgeleverd.Edmund schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:55:
[...]
Je zei de vorige keer dat hij in een andere range zat.
[...]
Nu zal ik ervan uit gaan dat ze beide in de 192.168.2.x range zitten. Kun je pingen vanuit het experiabox netwerk naar de repeater? Geef hem anders eens 192.168.2.201 als IP. Want 192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range. Jij hebt 254 genomen en dit is net 1tje te hoog.
Quantity: 15 availablerkroeks schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:34:
check deze link ff...
Anoniem: 166561
En de gaw is in "Original Swedish"rkroeks schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:34:
check deze link ff...
Klinkt logisch, aangezien IPTV (en zeker in een redelijke kwaliteit) nogal wat bandbreedte vraagt. In het verlengde hiervan ...Anoniem: 153354 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:20:
IPTV-uitrol is (mede) afhankelijk van de uitrol van ADSL2+.
Hoe moet ik dit zien? Gaat IPTV 'naast' je normale internet lopen of gaat IPTV bandbreedte opsnoepen en de rest van de verbinding afknijpen? Kun je dit aub toelichten chupaR?IPTV-gereserveerde-bandbreedte staat los van je "internet" deel.
[ Voor 12% gewijzigd door J.Kossen op 31-01-2006 16:14 ]
Anoniem: 85748
de HD wist mij toendertijd te melden dat de bandbreedte niet van je bestaande verbinding afgaat. Dit t.o.v. Wanadoo die adverteren met 20Mb maar daar gaat wel de TV nog af enzo.J.Kossen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:12:
[...]
Hoe moet ik dit zien? Gaat IPTV 'naast' je normale internet lopen of gaat IPTV bandbreedte opsnoepen en de rest van de verbinding afknijpen? Kun je dit aub toelichten chupaR?
offtopic:
Edit: Nu ik er aan denk hoort deze vraag wellicht meer thuis bij het draadje IPTV
Anoniem: 153782
Anoniem: 153354
Volgens mij klopt dit verhaal ook.Edmund schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:47:
Dat klopt inderdaad. Nu wordt je verbinding geknepen naarmate je abbo. Zodra er iptv komt knijpen ze hem voor 8mbit minder, maar wordt je internet wel nog geknepen op de snelheid van je abbo. Je houdt dan 8mbit over voor tv. Tenminste zo legde de monteur het laatst uit. Ik meende dat ik dit al gepost had, maar na wat zoeken bleek van niet. Dus doe ik het nu maar eventjes. Hij zei dat ze op verscheidene plaatsen nog glasvezel moeten leggen om een hogere snelheid te kunnen halen. Het zou dus nog wel eventjes duren voordat de iptv daadwerkelijk komt. Maar onthoud als hij loog, lieg ik nu ook....
Anoniem: 139967
Dit verhaal klopt wel maar we praten dan over 1 TV de meeste hebben minimaal 2 TV`s wat dus inhoud dat er van de 20mb 2 x 8mb(als je dus 2 tv`s zou gebruiken) wat dus betekend dat je krap 4mb overhoud dat is dus minder dan wat ik nu heb aan snelheid (basic 6mb)Edmund schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:47:
Dat klopt inderdaad. Nu wordt je verbinding geknepen naarmate je abbo. Zodra er iptv komt knijpen ze hem voor 8mbit minder, maar wordt je internet wel nog geknepen op de snelheid van je abbo. Je houdt dan 8mbit over voor tv. Tenminste zo legde de monteur het laatst uit. Ik meende dat ik dit al gepost had, maar na wat zoeken bleek van niet. Dus doe ik het nu maar eventjes. Hij zei dat ze op verscheidene plaatsen nog glasvezel moeten leggen om een hogere snelheid te kunnen halen. Het zou dus nog wel eventjes duren voordat de iptv daadwerkelijk komt. Maar onthoud als hij loog, lieg ik nu ook....
Anoniem: 139967
Dit gaat niet werken want het wan mac adres van de experia(staat onderop de box) is gekoppeld aan jou gegevens.Elke box heeft zijn eigen mac adres dus jou wifi en voip komen niet op.Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:13:
Ik heb van iemand een splinternieuwe experia gekregen die niet gebruikt werd, zou ik die zomaar aan kunnen sluiten ipv mijn oude experia? Of zit er een soort nummer ingebakken voor de update's e.d.?
En daarom heeft het dus ook geen zin om een andere box te kopen...Anoniem: 139967 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:09:
[...]
Dit gaat niet werken want het wan mac adres van de experia(staat onderop de box) is gekoppeld aan jou gegevens.Elke box heeft zijn eigen mac adres dus jou wifi en voip komen niet op.
rkroeks schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:34:
check deze link ff...
[ Voor 31% gewijzigd door Edmund op 31-01-2006 18:35 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 31-01-2006 18:49 ]
Ik hoop binnenkort ook tot de 'happy' IPB-ers te horenAnoniem: 153354 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:27:
[...]
Volgens mij klopt dit verhaal ook.
Op de vraag of dit in het IPTV topic thuishoort: ligt eraan; als je straks als IPB-klant IPTV erbij neemt (waar ik als IPBer op zit te wachten) dan ben je nog steeds IPB-klant ;-)
Niet helemaal! Ik wou voor mijn Pa IPB aanvragen maar ook hij zou (ivm nummerportering) eerst een analoge lijn moeten aanvragen om zijn nummer te kunnen behouden en daarna zou die dan IPB kunnen gaan aanvragen. Echter, KPN vind dat je eerst een factuur moet hebben betaald alvorens je IPB kunt krijgen hetgeen betekend dat je eerst 2 maand moet wachten op een factuur, dan mag je IPB aanvragen en als alles goed gaat wordt het 3 weken later opgeleverd tenzij je ook nog een monteur erbij wilt hebben want dan kan het nogges 2 weken langer duren ivm het enorme aantal aanvragen voor IPB. Al met al zo'n maandje of 3 geduld hebben dus..J.Kossen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:56:
[...]
Ik hoop binnenkort ook tot de 'happy' IPB-ers te horenEerst in het nieuwe huis analoog laten aansluiten icm DirectADSL, maar dan is het ook meteen mogelijk om IPB te bestellen...
[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear28 op 31-01-2006 19:54 ]
Ok, de beschrijving op kpnadsl.nl is duidelijk. Ik kan echter 192.168.2.1 niet benaderen. Betekent dit dat de box bij mij voorlopig dicht staat? Verandert dit binnenkort??Edmund schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:01:
[...]
Al op kpnadsl.nl eens gekeken? En dan onder 1.2 (2de vraag).
[...]
Anoniem: 114910
Nee de experia is nog niet te bereiken via de webinterface, volgens de geruchten komt deze optie rond maart beschikbaar. Maar dat had je gewoon eerder in dit topic kunnen lezen.....katban schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:45:
[...]
Ok, de beschrijving op kpnadsl.nl is duidelijk. Ik kan echter 192.168.2.1 niet benaderen. Betekent dit dat de box bij mij voorlopig dicht staat? Verandert dit binnenkort??
Anoniem: 114910
Nee de 8 mbit is voor 2 kanalen 4mbit per kanaalAnoniem: 139967 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:02:
[...]
Dit verhaal klopt wel maar we praten dan over 1 TV de meeste hebben minimaal 2 TV`s wat dus inhoud dat er van de 20mb 2 x 8mb(als je dus 2 tv`s zou gebruiken) wat dus betekend dat je krap 4mb overhoud dat is dus minder dan wat ik nu heb aan snelheid (basic 6mb)
Mee eens! En ik snap er nu helemaal niets meer van... Mijn idee was, in mijn nieuwe huis is nog niets (nieuwbouw), dus dan kan het aansluiten van IPB gelijk goed gebeuren. Echter de dame van KPN Klantenservice vertelde mij dat dat niet mogelijk is en er inderdaad eerst een analoge lijn en DirectADSL aangesloten dient te worden omdat de wachttijd voor aansluiten IPB vanaf 0 bijna 12 weken is. Door eerst een lijn te nemen met DirectADSL kan na aansluiting/activering gelijk worden overgestapt op IPB (wachttijd minder dan een maand werd gezegd) en dus is het in principe mogelijk om na aansluiting gelijk IPB aan te vragen. Maar na jouw verhaal, Lanfear28, begin ik weer te twijfelen. Toch handig dat een bedrijf als KPN zo goed is in het naar buiten brengen van tegenstrijdige berichten...Lanfear28 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:44:
[...]
Niet helemaal! Ik wou voor mijn Pa IPB aanvragen maar ook hij zou (ivm nummerportering) eerst een analoge lijn moeten aanvragen om zijn nummer te kunnen behouden en daarna zou die dan IPB kunnen gaan aanvragen. Echter, KPN vind dat je eerst een factuur moet hebben betaald alvorens je IPB kunt krijgen hetgeen betekend dat je eerst 2 maand moet wachten op een factuur, dan mag je IPB aanvragen en als alles goed gaat wordt het 3 weken later opgeleverd tenzij je ook nog een monteur erbij wilt hebben want dan kan het nogges 2 weken langer duren ivm het enorme aantal aanvragen voor IPB. Al met al zo'n maandje of 3 geduld hebben dus..
edit: ik snap uberhaupt niet waarom nummerportering voor IPB zo omslachtig moet zijn.
Anoniem: 154872
Anoniem: 152867
Klinkt bekend, kennis wilde ook IPB.Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:13:
Een vriend van mij in Rolde, Drenthe heeft het vrijdag. een nieuwe aansluiting ipb, aangevraagd en duurt 3 weken voordat het pakket er is. Op dat adres is er nu nog niets.
Je bedoelt een aanvraag voor ADSL/IPB ? Ik dacht hé, ik kan me met mijn isdn aanmelden en via KPN nog niet, dus meteen gedaan (volgens mij afgelopen zaterdag). Direct mail terug van Planet, aanvraag bevestigd en er is meteen al een emailaccount aangemaakt. Vandaag (dinsdag) bevestigingsbrief ontvangen, maar daar staat in 'wanneer op uw adres IPB leverbaar is, dan stuurt Planet u het DHZ installatiepakket binnen enkele weken op'. Kan dus nog wel ff duren.Anoniem: 166561 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:42:
Iemand al reactie van Planet na aanmeldpoging IPB op Planet?
De IPB startpagina op Planet is toch veranderd ? Daar staat nu letterlijk dat een KPN telefoonabbo niet meer nodig is en er geen aansluitkosten berekend worden. Of bedoelde je dat niet ?Anoniem: 157064 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:27:
[...]
Ook nog niet![]()
Zelfs nog geen antwoord op de mail over de vraag naar het KPN telefoonabbo.
- of je stopt de stekker er in -
Lekker is datAnoniem: 152867 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Klinkt bekend, kennis wilde ook IPB.
Heeft op nieuw adres waar nog geen aanlsuitng was IPB aangevraagd.(3 weken geleden)
Heeft vandaag pakket binnen gekregen.
Het lijkt alsof er met twee maten wordt gemeten, want hetkan dus wel, direct IPB aanvragen.
Ja, het kan ook wel direct tenzij je een nummer mee wilt nemen (nummerportering) van bv een andere Telco.Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Klinkt bekend, kennis wilde ook IPB.
Heeft op nieuw adres waar nog geen aanlsuitng was IPB aangevraagd.(3 weken geleden)
Heeft vandaag pakket binnen gekregen.
Het lijkt alsof er met twee maten wordt gemeten, want hetkan dus wel, direct IPB aanvragen.
[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 31-01-2006 22:56 ]
Grrrr...Lanfear28 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:48:
[...]
Ja, het kan ook wel direct tenzij je een nummer mee wilt nemen (nummerportering) van bv een andere Telco.
Om het nog gecompliceerder te maken, KPN heeft 2 klantenservices nml de reguliere klantenservice onder 0900-0244 en een klantenservice in Zoetermeer speciaal voor IPB waar de reguliere klantenservice naartoe moet doorverbinden bij vragen over IPB. Waarvoor is deze constructie "geen idee" maar als je de pech hebt om bv in het weekend te bellen wanneer de klantenservice in Zoetermeer gesloten is en je krijgt iemand te spreken van de reguliere klantenservice die denkt dat ie alles wel weet, dan zou ik me kunnen indenken dat een vergissing snel gemaakt is. (let wel dit is speculatief en ik kan dit niet hard maken).J.Kossen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:55:
[...]
Grrrr...Waarom weet niet iedereen bij de klantenservice dit? Het maakt het leven allemaal veel makkelijker als het wel in 1 keer kan...
[ Voor 13% gewijzigd door Lanfear28 op 31-01-2006 23:11 ]
[ Voor 56% gewijzigd door J.Kossen op 31-01-2006 23:12 . Reden: de dag vergeten :+ ]
Anoniem: 149630
Daar ben ik nu dus ook achter... Het zojuist 0900-0244 gebeld, de situatie uitgelegd en wat blijkt: alle actie genomen voor de nieuwe analoge lijn/DirectADSL wordt per direct stop gezet en de aanvraag wordt nu omgezet naar IPBAnoniem: 149630 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 07:48:
Als je IPB aanvraagt vid de site van KPN staat er gewoon de mogelijkheid om IPB aan te vragen als er nog geen nummer op de aansluiting zit (als er dus geen signaal op de wandcontactdoos staat). Het kan dus wel gewoon hoor, gewoon zelf aanvragen via de site (zo heb ik het ook gedaan).
Anoniem: 165469
Na mijn IPB installatie werd m'n zwager enthousiast, hij heeft het toen ook aangevraagd. Toen kwam de vraag op de aanmeldsite of er de laatste 2 maanden veranderingen waren geweest. Ja, dat was zo, ze zijn een maand geleden verhuisd. Een scherm verder schrok ik me rot, de wachttijd zou dan van 3 naar 11 weken gaan! Ik ben leuk een schermpje teruggegaan en heb ingevuld dat er geen veranderingen zijn geweest. Zie verder wel hoe het loopt. In ieder geval hebben ze een email ontvangen dat het 3 weken gaat duren. Maak ik iemand enthousiast, zou er door zoiets doms een domper op de vreugde komen.Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:13:
Een vriend van mij in Rolde, Drenthe heeft het vrijdag. een nieuwe aansluiting ipb, aangevraagd en duurt 3 weken voordat het pakket er is. Op dat adres is er nu nog niets.
Anoniem: 165469
Hoeveel monteurs moeten ze wel niet extra in dienst genomen hebben...Jan-E schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:53:
KPN pakt morgen uit met paginagrote advertenties boor IPB. Pagina 8 van de Volkskrant.
Anoniem: 157064
Inderdaad...Vern schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:31:
[...]
Je bedoelt een aanvraag voor ADSL/IPB ? Ik dacht hé, ik kan me met mijn isdn aanmelden en via KPN nog niet, dus meteen gedaan (volgens mij afgelopen zaterdag). Direct mail terug van Planet, aanvraag bevestigd en er is meteen al een emailaccount aangemaakt. Vandaag (dinsdag) bevestigingsbrief ontvangen, maar daar staat in 'wanneer op uw adres IPB leverbaar is, dan stuurt Planet u het DHZ installatiepakket binnen enkele weken op'. Kan dus nog wel ff duren.
[...]
De IPB startpagina op Planet is toch veranderd ? Daar staat nu letterlijk dat een KPN telefoonabbo niet meer nodig is en er geen aansluitkosten berekend worden. Of bedoelde je dat niet ?
Als iemand van julie (zelf zoals je kon lezen nog geen IPB) eens dit nummer probeert?Lanfear28 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:04:
[...]
Om het nog gecompliceerder te maken, KPN heeft 2 klantenservices nml de reguliere klantenservice onder 0900-0244 en een klantenservice in Zoetermeer speciaal voor IPB waar de reguliere klantenservice naartoe moet doorverbinden bij vragen over IPB. Waarvoor is deze constructie "geen idee" maar als je de pech hebt om bv in het weekend te bellen wanneer de klantenservice in Zoetermeer gesloten is en je krijgt iemand te spreken van de reguliere klantenservice die denkt dat ie alles wel weet, dan zou ik me kunnen indenken dat een vergissing snel gemaakt is. (let wel dit is speculatief en ik kan dit niet hard maken).
[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 01-02-2006 10:00 ]
0900-0244 is het algemene klantenservice nummer.Lanfear28 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:58:
@ huh en 320td, Ik zoek geen manier om de hd goedkoper te kunnen bellen, maar ik wil de discussie aangaan waarom KPN 0900-0244 communiceert naar haar IPB klanten en 0800-0407 naar telefonie klanten. En ook waarom ze een nummer van een andere Telco zo kunnen overnemen als het om een (normale) telofoonlijn gaat en waarom dat niet kan voor IPB.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 01-02-2006 11:08 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 01-02-2006 12:40 ]
Ik hoop dat de link werkt: http://www.fd.nl/ShowNews...7C3%2C1%2C3&NewsId=193128Jan-E schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:53:
KPN pakt morgen uit met paginagrote advertenties boor IPB. Pagina 8 van de Volkskrant.
Nopes, werkt niet. U bent niet ingelogd. Log hier in om deze informatie te bekijken.Anoniem: 166561 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:49:
[...]
Ik hoop dat de link werkt: http://www.fd.nl/ShowNews...7C3%2C1%2C3&NewsId=193128
[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 01-02-2006 11:58 ]
Hier het bericht zelf dan....Edmund schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:57:
[...]
Nopes, werkt niet. U bent niet ingelogd. Log hier in om deze informatie te bekijken.
Als het zo spectaculair is, maak dan een printscreen. Hosten kan hier.
1ste de Hardware bestaat alle langere tijd in de vorm van een Siemens box.coffey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:44:
Ik vraag me af waarom er bij dit soort nieuwigheden als IPB altijd weer nieuwe hardware (in dit geval die Exp-box) nodig is. Daarbovenop het feit dat je een heleboel zaken zelf niet kan/mag regelen en instellen (bv firmware upgrade).
rgds,
Mijn excuses, ik bedoelde met nieuwe hardware, het verplicht gebruik moeten maken van die Siemens-box. Ik begrijp dat dit gewoon een router is, en die heb ik dus al. VoIP is slechts een protocol (xs4all biedt het aan op mijn huidige abonnement) en hier heb ik geen andere router voor nodig, toch.Anoniem: 154872 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:59:
[...]
1ste de Hardware bestaat alle langere tijd in de vorm van een Siemens box.
2e begrijp ik wel dat je dingen niet eerst zelf mag regelen. KPN levert een product dat heet Internet & bellen in 1. Dat kan men alleen maar probleemloos garanderen/proberen zonder dat wij tweakers eerst alles gaan lopen verklooien. Straks als alles uitgekristalliseerd is kan het allemaal wel.
Zaken als Firewall, Portforwarding, DMZ, VPN, DHCP kun je binnenkort allemaal zelf regelen. Ferrybouwman schijnt dit al zelf kunnen. Kijk maar eens hier.coffey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:20:
[...]
Mijn excuses, ik bedoelde met nieuwe hardware, het verplicht gebruik moeten maken van die Siemens-box. Ik begrijp dat dit gewoon een router is, en die heb ik dus al. VoIP is slechts een protocol (xs4all biedt het aan op mijn huidige abonnement) en hier heb ik geen andere router voor nodig, toch.
Aangaande het zelf regelen van bepaalde zaken bedoel ik niet alleen de firmgrade natuurlijk. Ik ben dan ook geen tweaker maar slechts eindgebruiker. Wel vind ik het fijn om op mijn router, zelf zaken als Firewall, Portforwarding, DMZ, VPN, DHCP, etc te regelen. Kan dit ook allemaal met de Exp-box bij IPB
[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 02-02-2006 16:04 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Je kunt wel mac-adressen registreren in de experia box. En zoals ik 3 berichten geleden zei: kijk hier eens. Binnenkort kun je de firewall helemaal instellen. Bekijk de screenshots maar eens.coffey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:57:
qt" 3.17 Hoe pas ik de ingebouwde firewall in de KPN Experia Box aan?
U kunt de ingebouwde firewall aanpassen via Mijn KPN. Hierbij zijn de volgende mogelijkheden van toepassing:
1. High: alle poorten zijn dicht
2. Low: voor één computer kan de volledige firewall uitgezet worden, dit wordt ook wel DMZ (Dé-Militairized Zone) genoemd."uqt
qt" 3.25 Kan ik een selectie maken welke draadloze computers wel of geen verbinding mogen maken met mijn draadloze netwerk? Nee, dit is niet mogelijk
Oh dus m'n buurman mag er ook op. Ja gelezen dat je wel WEP kan zetten maar maar niet dat je ook MAC-adressen kan registreren in the Exp-Box.
[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 01-02-2006 13:20 . Reden: 3 berichten terug.. geen 2 ]
"Mekker, blaat"
Zo als ik het begrepen hebt wordt dit niet geblokkeerd. De nieuwe firmware wordt echter niet meteen bij iedereen erop gegooid. Er wordt begonnen bij een beperkt aantal gebruikers. Zo kunnen ze zien als er problemen optreden en treden er problemen op dan is er teminste geen wachttijd van 4uur bij de helpdesk. Er hebben namelijk maar een beperkt aantal gebruikers problemen, deze kunnen dan meteen geholpen worden. Mocht alles goed werken, dan kan iedereen van de nieuwe firmware gaan genieten. Aldus KPN.coffey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:47:
Ok, screenshots van FerryBouwman gezien en zo ziet het er goed uit en hoort het ook.
Zijn er anderen die bij de webinterface van hun box kunnen? Als dit door KPN geblokkeerd wordt (uit angst voor HD overload) dan blijft dat betuttelend.
Als je op mij doelt: Ik gebruik die dingen wel. Heb hier ook een server draaiende. Dit heeft best wel wat tijd gekost, maar gelukkig werkt het nu naar behorenrkroeks schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:00:
ik ben het geheel met je eens... maar goed, wedden dat je straks comentaar krijgt hierop van lieden die deze pagina ook lezen in de trant van: "ik persoonlijk gebruik dat soort dingen niet, ik surf alleen maar en ik wil bellen en dat werkt, dus ik begrijp niet waarom je dat wil"..
[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 01-02-2006 15:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 01-02-2006 16:15 ]
Nee, ik snap jou behoefte om discussie wel, maar ik wilde alleen maar met dit nummer helpen, sorryLanfear28 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:58:
@ huh en 320td, Ik zoek geen manier om de hd goedkoper te kunnen bellen, maar ik wil de discussie aangaan waarom KPN 0900-0244 communiceert naar haar IPB klanten en 0800-0407 naar telefonie klanten. En ook waarom ze een nummer van een andere Telco zo kunnen overnemen als het om een (normale) telofoonlijn gaat en waarom dat niet kan voor IPB.
Dear User
Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
Your router Alert Information
Time: 02/01/2006, 17:23:50
Source: 192.168.1.3, 6348
Destination:65.191.42.159, 6348 (from ATM1 Outbound)
Visit the UXN Combat Spam web site to get more detailed information about the intruder - http://combat.uxn.com/
1. Type the intruder's IP address into the IP WHOIS search engine
2. Click the Query Button
3. Detailed network and administration information will be displayed
[ Voor 97% gewijzigd door heuker op 01-02-2006 20:53 ]
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt het inzien in je webmail.knireis schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:32:
Hoe zit het eigenlijk met het spam filter op de emailboxen? Zijn daar ervaringen mee? Wordt er teveel tegengehouden? Kun je de mail die gefilterd wordt ergens inzien of laten doorsturen naar een ander adres?
Ik vermoed dat dat van het soort VPN verbinding afhangt, ik gebruik zelf een at&t "dialer"(zo heet het ding merkwaardig genoeg nog steeds) om een verbinding op te zetten met een bedrijfsnetwerk en dat werkt prima.djidee schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:16:
Bij mijn weten is VPN ook als je EB firewall uitschopt of zelf beheerd moeilijk voor elkaar te krijgen, of helemaal niet mogelijk... Iemand al geprobeert?
Anoniem: 166227
Ik werk bijna dagelijks met VPN (verbinding met mijn werk) en dat gaat probleemloos via IPBjoop99 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:46:
[...]
Ik vermoed dat dat van het soort VPN verbinding afhangt, ik gebruik zelf een at&t "dialer"(zo heet het ding merkwaardig genoeg nog steeds) om een verbinding op te zetten met een bedrijfsnetwerk en dat werkt prima.
dus spam gaat wel naar je webmail box maar niet via pop3? lijkt me vreemd, ik wil gewoon graag weten of er geen mail uitgefilterd wordt wat geen spam is.Edmund schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:45:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt het inzien in je webmail.
En bij HetNet ook!!!!Anoniem: 166561 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:07:
Planet heeft ook Internetplusbellen als topic op hun Help pagina's toegevoegd. Inclusief optie voor zakelijke gebruikers.
Hij zou in de webmail onder spam moeten komen staan. Maar ik zie in de webmail helemaal geen spam staan. Dit werkt zeker (alweer) nogsteeds niet.knireis schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:19:
[...]
dus spam gaat wel naar je webmail box maar niet via pop3? lijkt me vreemd, ik wil gewoon graag weten of er geen mail uitgefilterd wordt wat geen spam is.
Wat me wel intrigeert: krijg je dan een ADSL-verbinding? En krijg je wellicht zelfs een VoIP-verbinding met het nummer van die andere IPB-klant?Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:13:
Ik heb van iemand een splinternieuwe experia gekregen die niet gebruikt werd, zou ik die zomaar aan kunnen sluiten ipv mijn oude experia? Of zit er een soort nummer ingebakken voor de update's e.d.?
Dat zou ferrybouwman kunnen zeggen. Bij mijn weten kon je in de vergelijkbare Siemens- en SMC-boxen maar 1 SIP-setting invoeren. En dan betekent het dus ook dat je maar 1 VoIP-provider tegelijkertijd kunt gebruiken. Als je andere oplossingen probeert (bijvoorbeeld een router met VoIP-mogelijkheden achter je Experia hangen) kun je ook nog tegen poortconflicten aanlopen. KPN gebruikt hard gecodeerd poort 5060. En bijvoorbeeld XS4ALL met zijn gratis VoIP-aanbod voor abonnees ook. Ik zou niet weten hoe je die twee kunt combineren, maar wellicht zijn hier VoIP-techneuten die het wel voor elkaar krijgen.energizer23 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:14:
Weet iemand of het mogelijk gaat zijn om een van de twee telefoonpoorten te gebruiken voor een
andere SIP aanbieder?
Anoniem: 148114
bij mij wel, in de webmail. Ik heb het ook ingesteld op mijn KPN: Spam alleen in webmail is heel normaal: de map wordt ook om de zoveel tijd automatisch geleegd, dus als je je spam wilt lezen: inloggen op de webmail!Edmund schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:25:
[...]
Hij zou in de webmail onder spam moeten komen staan. Maar ik zie in de webmail helemaal geen spam staan. Dit werkt zeker (alweer) nogsteeds niet.
Anoniem: 61137
Ik mag toch aannemen dat de lijn een soort van ID heeft waaraan de nummers gekoppeld zijn. Je koppelt die andere box aan, TSM ziet dat de box niet de juiste instellingen heeft en knalt ze er opnieuw in.Jan-E schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:53:
[...]
Wat me wel intrigeert: krijg je dan een ADSL-verbinding? En krijg je wellicht zelfs een VoIP-verbinding met het nummer van die andere IPB-klant?
Met andere woorden: wat gebeurt er als je bij twee IPB-klanten de Experia's omwisselt? Verhuizen de telefoonnummers dan mee?
Wat zijn eigenlijk de verschillen?Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:13:
De vraag is of de lijn 'een soort van ID' heeft of de Experia Box of beide. De Box heeft het in ieder geval wel: het MAC adres. Als de lijn dat niet heeft, maakt het niet uit op welke ADSL-aansluiting je die Box aansluit. En dan heb je dus echte VoIP, waarbij het niet uitmaakt waarvandaan je connect.Anoniem: 61137 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:08:
Ik mag toch aannemen dat de lijn een soort van ID heeft waaraan de nummers gekoppeld zijn. Je koppelt die andere box aan, TSM ziet dat de box niet de juiste instellingen heeft en knalt ze er opnieuw in.
Dan moet 1 van beide VoIP-providers wel de voorziening hebben voor gebruik van een andere poort. Voor zover ik weet is dat bij IPB en ook bij XS4ALL niet het geval.BollieBolstra schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:22:
Ik neem aan dat je toch bij de firewall instellingen kan, vervolgens forward je b.v. 5061 en 5062 naar je Sipura of andere voip adapters en voila... Ik heb nu ook de 716 G met daarachter een sipura.
Maar niet bij IPB, want daar werkt de 716G niet.Werkt prima...
Ik probeer het vanavond wel ff, je hoort er van.Jan-E schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:53:
[...]
Wat me wel intrigeert: krijg je dan een ADSL-verbinding? En krijg je wellicht zelfs een VoIP-verbinding met het nummer van die andere IPB-klant?
Met andere woorden: wat gebeurt er als je bij twee IPB-klanten de Experia's omwisselt? Verhuizen de telefoonnummers dan mee?
Vanwege mijn klachten met de oude box, tel. valt constant uit en begint vooral mijn vrouw nogal te irriteren. Nu kon ik dit ding krijgen van iemand, dus vandaar.Anoniem: 154872 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:09:
[...]
Wat zijn eigenlijk de verschillen?
Maw waarom wil je dat doen?
Maar toch snap ik het niet helemaal. De box is en blijft van KPN. Zijn er problemen dan komen ze hem gratis vervangen. Gewoon zeggen dat jij denkt dat het aan de box ligt. Die 'iemand' moet de box toch terug geven aan KPN als hij stopt met IPB. Of gebruikt hij iets anders? Een ander modem of zo?Anoniem: 153782 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:30:
[...]
Vanwege mijn klachten met de oude box, tel. valt constant uit en begint vooral mijn vrouw nogal te irriteren. Nu kon ik dit ding krijgen van iemand, dus vandaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 02-02-2006 12:40 ]
Anoniem: 57763
wacht eerst maar tot je lijn geporteerd is, ik had de eerste week ook geen klachten maar sinds de lijn een paar dagen geleden geporteerd is worden de gesprekken spontaan afgebroken en is er een soort echo die alleen de andere partij kan horen.Anoniem: 57763 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:05:
Ter info: Gister Experio ontvangen, vanmorgen geïnstalleerd. Geen van de bekende problemen ondervonden tot nu toe.
Helaas geen rechtstreekse toegang tot Experia. Had even de hoop dat de nieuwe uitrol standaard rechtstreekse toegang zou hebben
Heb je de splitter enzo er nog gewoon zitten?? Haal anders eens je kabeltje van Line op je experiabox en het telefoontekentje op je splitter, kan een hoop helpen (of direct van je isra een tel lijn trekken naar de adsl poort op de experia)knireis schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:57:
[...]
wacht eerst maar tot je lijn geporteerd is, ik had de eerste week ook geen klachten maar sinds de lijn een paar dagen geleden geporteerd is worden de gesprekken spontaan afgebroken en is er een soort echo die alleen de andere partij kan horen.
"Mekker, blaat"
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dan laat je het IPB account gewoon via je experia lopen, en voipbuster e.d. via Sipura.. daar kan toch zelf een poort voor kiezen?Jan-E schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:23:
[...]
Dan moet 1 van beide VoIP-providers wel de voorziening hebben voor gebruik van een andere poort. Voor zover ik weet is dat bij IPB en ook bij XS4ALL niet het geval.
[...]
Maar niet bij IPB, want daar werkt de 716G niet.
Nou dat zat zo, collega heeft ipb besteld en binnen gekregen, toen bleek echter één en ander niet samen te gaan met zn alarmcentrale. KPN zou binnen 3 weken box e.d. ophalen en anders mocht ie de rotzooi houden. Nou je raad het al, niemand langs geweest dus hij zat met een ongebruikte box.Edmund schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:39:
[...]
Maar toch snap ik het niet helemaal. De box is en blijft van KPN. Zijn er problemen dan komen ze hem gratis vervangen. Gewoon zeggen dat jij denkt dat het aan de box ligt. Die 'iemand' moet de box toch terug geven aan KPN als hij stopt met IPB. Of gebruikt hij iets anders? Een ander modem of zo?
"Mekker, blaat"
Geld dat ook voor ISDN. En hoe zit het dan met de aanbieding......Op de site ( http://www.planet.nl/planet/show/id=1832112/sc=20ae8f#) staat dat er van alles gratis is als je voor 1 maart besteld.....Hoedje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:20:
Ik heb net contact gehad met Planet. De medewerker kom mij vertellen dat Planet Internet waarschijnlijk pas begin maart met internetplusbellen komt. Als je je nu inschrijft krijg je (als het goed is) als één van de eerste het pakket. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik hoop dat het eerder sneller dan later komt. Ik verwacht dat we tussen de 25-50 euro erdoor kunnen besparen!
Owjeej ik weer met mijn grote mondEdmund schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:48:
....Eerst vond ik het maar klote dat ik een experia box had en geen speedtoch, maar nu ben ik er wel tevreden mee. De problemen met betrekking tot telefonie en internet zijn bij mij helemaal opgelost.....
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 02-02-2006 22:36 ]
Anoniem: 115102
Anoniem: 82299
Zou ik ook graag willen weten.Anoniem: 115102 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:
Ik wil zelf ook ipb, maar zit er nog een verschil tussen KPN en planet b.v.
Met andere woorden bij welke ben ik het beste af.
Geen probleem. Of ik de website nu van binnen of van buiten benader, het blijft goed gaan.wr19026 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:53:
Aangezien ik thuis een webserver draai vraag ik me af hoe de Experia met loopback omgaat. Wat er nu nl. aan de hand is is dat ik met m'n Thomson 580 op m'n eigen netwerk alleen via het lokale IP adres bij m'n webserver kan komen maar dat ik van buiten het LAN (bijv. via VPN) wel http://www.mijndomeinnaam.dom kan gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina 28 en 30djidee schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:59:
Alarmcentrales zijn vaak analoog gebaseerd, IPB word lijn digitaal, dus vaak no go, staat ook ergens vermeld, ben het ergens tegengekomen, en mn ouders konden een nieuwe alarminstallatie laten installeren
In die kwaliteit van musicstream wil je echt geen muziek downloaden. Dan krijg je wma 128kb met DRM....Anoniem: 82299 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:15:
[...]
Zou ik ook graag willen weten.![]()
Maar je krijg dan wel emailadressen, musicstream tegoed (10 nummer's full download per maand).
Het is zo omslachtig omdat de KPN zichzelf van de OPTA niet mag voortrekken ten opzichte van andere providers.Lanfear28 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:48:
[...]
Ja, het kan ook wel direct tenzij je een nummer mee wilt nemen (nummerportering) van bv een andere Telco.
edit: blijft nog steeds de vraag waarom dit zo omslachtig moet zijn.
Anoniem: 149630
Volgens mij bij KPN.Anoniem: 115102 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:
Ik wil zelf ook ipb, maar zit er nog een verschil tussen KPN en planet b.v.
Met andere woorden bij welke ben ik het beste af.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq