[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Ok dit bericht plaats ik met de nieuwe experia, internet werkt gewoon echter het VOIP gedeelte en wifi werken niet. Beide lampen blijven gewoon uit. Ik krijg wel een kiestoon, maar daar blijft het bij.
Ga maar weer even de oude aanzetten.

Oude doet t gelukkig nog heheh nou ja doen, vandaag waren we weer regelmatig niet te bereiken, morgen hd maar weer eens bellen.

edit. Ik heb dit nog niet geplaatst of dat klere ding reset zichzelf weer vanzelf, dat doet ie ook tegenwoordig meerdere keren per dag.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 03-02-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Morgen maar eens de HD bellen... Heb nog steeds random een stilte in de lijn van net 1 seconde en dan hoort de andere kant een harde piep. Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Osxy

Holy crap on a cracker

Wie weet of een alarm centrale achter het modem kan, deze zit nu op de analoge lijn. Kan je bijvoorbeeld faxen via een IPB lijn? Want dat is ook data...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:18:
[...]

Edmund, je had toch ook een echo probleem, was dat ook opgelost bij je? Hier nog steeds klachten nl.
De echo en het stotteren zijn verdwenen. Het werkte ook een korte tijd foutloos. Het internet was sneller als normaal. Kortom ik was tevreden.

Maar nu kan ik de hele tijd niet bellen en of gebeld worden. Het ligt bij de HD dus we zullen zien.
osxy schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:18:
Wie weet of een alarm centrale achter het modem kan, deze zit nu op de analoge lijn. Kan je bijvoorbeeld faxen via een IPB lijn? Want dat is ook data...
Faxen zou moeten kunnen, zelf nog niet geprobeerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Edmund op 03-02-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 07:36
Goed, de aanvraag voor onze IPB aansluiting per 3 maart loopt. De aanvraag voor de analoge lijn icm DirectADSL is inderdaad geannuleerd en dus het bijbehorende telefoonnummer ook...

Even een vraag aan diegene die IPB hebben besteld op een compleet nieuwe aansluiting (m.a.w. als er nog helemaal niets is, geen analoog, geen ISDN, bijvoorbeeld bij nieuwbouw):
  1. Hoelang duurt het tussen het moment van aanvragen en het ontvangen van de orderbevestiging?
  2. Hoelang zit er tussen het moment van aanvragen en het ontvangen van het installatiepakket?
  3. Hoelang moest je wachten tussen ontvangen installatiepakket en mogelijkheid tot installatie via monteur?
  4. Wanneer weet je het nieuwe telefoonnummer; op het moment dat de orderbevestiging door de brievenbus valt of pas op het moment van ontvangst van het installatiepakket?
  5. Heeft het nieuwe telefoonnummer hetzelfde kengetal als de woonplaats of is dat een 084 (nomadisch toch?) nummer
De dame van de klantenservice kon mij niet echt bevredigende antwoorden geven op het merendeel van deze vragen, dus probeer ik mijn geluk hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

Vraag 5: Kengetal

Voor de rest is er volgens mij 11 dagen in totaal, maar ben ik niet zeker van

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgens de Primafoon-medewerker waar ik een paar maanden geleden ben geweest moest dit geen probleem zijn, maar volgens mij wist hij het ook niet helemaal zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 10:34

schrik

Boe

Opmerking van KPN bij een postcodecheck:
Alarmcentrales
Met InternetPlusBellen belt en internet u via de KPN Experia Box. Omdat de KPN Experia Box aangesloten is op het elektriciteitsnetwerk, is de beschikbaarheid van InternetPlusBellen afhankelijk van uw stroomvoorziening. KPN adviseert u daarom als u over een alarminstallatie beschikt, om naast InternetPlusBellen uw oude telefoonaansluiting te behouden. Bij twijfel raadt KPN u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw alarminstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
djidee schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:20:
Vraag 5: Kengetal

Voor de rest is er volgens mij 11 dagen in totaal, maar ben ik niet zeker van
Thanx, de mevrouw die ik sprak kwam erg onzeker over. Vandaar dat ik hier ook nog even pols...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Hoedje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:20:
Ik heb net contact gehad met Planet. De medewerker kom mij vertellen dat Planet Internet waarschijnlijk pas begin maart met internetplusbellen komt. Als je je nu inschrijft krijg je (als het goed is) als één van de eerste het pakket. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik hoop dat het eerder sneller dan later komt. Ik verwacht dat we tussen de 25-50 euro erdoor kunnen besparen!
huh??
En dat communiceren ze alleen maar via de dure helpdesk?? :( :(

ik heb de vorige week zaterdag via de Planet aanmeldsite de overstap aangevraagt voor IPB.
Tot nu toe GEEN enkele reaktie van Planet weder op de aanvraag (bevestiging..) nog op de vraag die ik via mail gesteld had (i.v.m. het KPN abbo..)

als ze (nog) niet willen dat je je aanmeld(of overstapt), moeten ze die aanmeldsite niet online zetten!

Als ze zo omgaan met hun klanten en NIET op een normale manier kunnen communiceren, dan krijgen ze van mij de volgende week een keurige opzegbrief.. >:) en stap ik over naar KPN zelf.

Dit heeft ALLES met fatsoensnormen te maken.

sorry, maar dit moest ik even kwijt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Anoniem: 157064 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:19:
[...]

huh??

ik heb de vorige week zaterdag via de Planet aanmeldsite de overstap aangevraagt voor IPB.
Tot nu toe GEEN enkele reaktie van Planet weder op de aanvraag (bevestiging..) nog op de vraag die ik via mail gesteld had (i.v.m. het KPN abbo..)

als ze (nog) niet willen dat je je aanmeld(of overstapt), moeten ze die aanmeldsite niet online zetten!

Als ze zo omgaan met hun klanten en NIET op een normale manier kunnen communiceren, dan krijgen ze van mij de volgende week een keurige opzegbrief.. >:) en stap ik over naar KPN zelf.

Ik zou zowieso overstappen van Planet naar KPN zelf want het is nog goedkoper ook:
quote:
Fire001 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:
Ik wil zelf ook ipb, maar zit er nog een verschil tussen KPN en planet b.v.
Met andere woorden bij welke ben ik het beste af.

Volgens mij bij KPN.
Wat KPN heeft en planet niet:
- Altijd gratis bellen naar iedereen met IPB (zie ik niet terug op http://www.planet.nl/planet/show/id=1832112/sc=20ae8f )
- Gratis virusscanner en spamfilter (is bij Planet enkel het 1e half jaar gratis daarna 2x EUR 1,95 erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Wat ik eigenlijk nog niet snap is het verschil tussen analoog en ISDN ivm IPB. Waarom moet ik (met ISDN) nog een maand (of langer) wachten? Want na IPB zeg je toch je je analoog of ISDN abbonement op?

Als het naast elkaar moet werken snap ik het probleem wat het kan veroorzaken. Maar als je ISDN of analoog niet meer gebruikt?

Alvast _/-\o_
Anoniem: 149630 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:33:
[...]

Ik zou zowieso overstappen van Planet naar KPN zelf want het is nog goedkoper ook:

Volgens mij bij KPN.
- Altijd gratis bellen naar iedereen met IPB (zie ik niet terug op http://www.planet.nl/planet/show/id=1832112/sc=20ae8f )
- Gratis virusscanner en spamfilter (is bij Planet enkel het 1e half jaar gratis daarna 2x EUR 1,95 erbij)
Imho lijkt het me sterk dat je bij planet niet naar iedereen met IPB gratis kan bellen.

Je hebt toch niets aan de virusscanner of spamfilter. Allemaal troep. Het vernaggelt je mails.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 82299 op 03-02-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Het probleem zit hem in de porteringsfase (omzetting), en heeft van alles met de frequentie te maken. Analoog zit tussen de 0 en 4 hz op een lijn, isdn tussen de 5 en de nog iets, adsl zit nog hoger, maar die overlapt een deel van de isdn frequentie, en vermoed dat het hem daar in zit. Daarom kunnen adsl gebruikers met analoog op dezelfde abbo als een isdn gebruiker een hogere effectieve snelheid krijgen.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 82299 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:36:
Wat ik eigenlijk nog niet snap is het verschil tussen analoog en ISDN ivm IPB. Waarom moet ik (met ISDN) nog een maand (of langer) wachten? Want na IPB zeg je toch je je analoog of ISDN abbonement op?
De eerste week (tot de portering) gaan de inkomende gesprekken nog via ISDN.
Het lijkt me dus logisch dat je een andere box nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 03-02-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 157064 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:19:
[...]

huh??

Mjah, fatsoensnormen... Als jij niet was uitgenodigd door planet, kan het idd nog even duren voor je reactie krijgt. Die aanmeldpagina was namelijk officieel nog niet beschikbaar, maar stond wel alvast op de site...
djidee schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:42:
Het probleem zit hem in de porteringsfase (omzetting), en heeft van alles met de frequentie te maken. Analoog zit tussen de 0 en 4 hz op een lijn, isdn tussen de 5 en de nog iets, adsl zit nog hoger, maar die overlapt een deel van de isdn frequentie, en vermoed dat het hem daar in zit. Daarom kunnen adsl gebruikers met analoog op dezelfde abbo als een isdn gebruiker een hogere effectieve snelheid krijgen.
PSTN: 0-4 khz
ISDN: 0~84 khz
ADSL: 4~1600 khz

dus idd een overlap bij ISDN/ADSL. Betekent dat je maximale up/downstream lager is, vooral de upstream wordt hiermee beinvloed.
Waarschijnlijk is KPN nog aan t testen voor ISDN, en duurt t daarom nog even.

[ Voor 28% gewijzigd door _Mystikal_ op 03-02-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

[...]

quote:
Fire001 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:

Volgens mij bij KPN.
Kijk maar op: http://www.planet.nl/plan...33353/sc=34315b/sc=dc2fd9
Staat er gewoon bij dat het gratis is om te bellen naar andere ipb'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik zie niet helemaal in waarom KPN goedkoper is dan Planet. Het lijkt me logisch dat je altijd gratis kan bellen naar andere IPB-gebruikers als dit bij KPN ook zo is, en de SpamFilter, VirusScanner en Firewall zijn voor mij gewoon gratis (maar ik ben dan ook al bijna 4 jaar Planet-klant). Daarnaast heb je bij Planet MusicStream, dus iedere maand voor 10 euro gratis muziek downloaden (dat is 10 losse nummers of 1 CD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 10:59
Hoedje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:20:
Ik heb net contact gehad met Planet. De medewerker kom mij vertellen dat Planet Internet waarschijnlijk pas begin maart met internetplusbellen komt. Als je je nu inschrijft krijg je (als het goed is) als één van de eerste het pakket. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik hoop dat het eerder sneller dan later komt. Ik verwacht dat we tussen de 25-50 euro erdoor kunnen besparen!
Wel raar dat ze dan een aanbieding hebben (op die verborgen pagina) die geldt tot 1 maart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 15:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

rellehenk schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:28:
[...]

Wel raar dat ze dan een aanbieding hebben (op die verborgen pagina) die geldt tot 1 maart 8)7
ik quote mijn eigen post ff :
_Mystikal_ schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:48:
[...]

Mjah, fatsoensnormen... Als jij niet was uitgenodigd door planet, kan het idd nog even duren voor je reactie krijgt. Die aanmeldpagina was namelijk officieel nog niet beschikbaar, maar stond wel alvast op de site...
is dus alleen op basis van uitnodiging die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123476

Klopt het dat ik bij Planet gewoon IPB kan aanvragen terwijl ik nu nog ADSL met ISDN heb?
Via de aanvraag-wizard van KPN wordt gemeld dat dat (nog) niet mogelijk is, terwijl de wizard bij Planet wel vraagt of ik ISDN heb, maar niet zegt dat het niet zou kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
_Mystikal_ schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:47:
[...]

ik quote mijn eigen post ff :

[...]

is dus alleen op basis van uitnodiging die actie.
Jammer dat m'n ouders als vaste klant (al jaaaaren) niet worden uitgenodigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Anoniem: 123476 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:04:
Klopt het dat ik bij Planet gewoon IPB kan aanvragen terwijl ik nu nog ADSL met ISDN heb?
Via de aanvraag-wizard van KPN wordt gemeld dat dat (nog) niet mogelijk is, terwijl de wizard bij Planet wel vraagt of ik ISDN heb, maar niet zegt dat het niet zou kunnen!
Ik heb het ook al geprobeert en alles lijkt goe te gaan, alleen geen enkele reactie van Planet. En ook ik vindt dat jammer, laat in ieder geval even weten dat het nog niet werkt om aanvragen te doen, of dat het in behandeling is. Niets laten horen is de slechtse manier van communiceren en schept alleen onduidelijkheid en en boel ergernis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:23:
Als je (edmund) nu even wacht zijn we aan deel 4 toe. Dan mag je de TS met liefde van me overnemen. Ik heb eventjes iets anders te doen ;)
Als niemand commentaar heeft dan zal ik de TS overnemen. We zitten bijna aan de 1000 posts dus dan zal ik de nieuwe TS alvast gaan schrijven. Teminste als niemand commentaar heeft.
Klopt het dat ik bij Planet gewoon IPB kan aanvragen terwijl ik nu nog ADSL met ISDN heb? Via de aanvraag-wizard van KPN wordt gemeld dat dat (nog) niet mogelijk is, terwijl de wizard bij Planet wel vraagt of ik ISDN heb, maar niet zegt dat het niet zou kunnen!
De pagina van planet is officieel nog niet beschikbaar. Misschien verwachten ze dat tegen de tijd dat hij officieel beschikbaar wordt (en er dus links op de hoofdpagina geplaatst worden) ze ook IPB op een ISDN-lijn kunnen leveren. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Edmund op 03-02-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Edmund schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:44:
[...]
De eerste week (tot de portering) gaan de inkomende gesprekken nog via ISDN.
Het lijkt me dus logisch dat je een andere box nodig hebt.
PSTN: 0-4 khz
ISDN: 0~84 khz
ADSL: 4~1600 khz

dus idd een overlap bij ISDN/ADSL. Betekent dat je maximale up/downstream lager is, vooral de upstream wordt hiermee beinvloed.
Waarschijnlijk is KPN nog aan t testen voor ISDN, en duurt t daarom nog even.
Maar als ik dan IPB aanvraag en daarna mijn ISDN opzeg, kan mijn modem toch weer die 4 tot 84 khz gebruiken? Of zit je dan voor altijd met het probleem dan je ISDN hebt gehad?

Dus eigenlijk zou ik weer naar analoog moeten overstappen en daarna IPB aanvragen om die 4 tot 84 khz te houden?
Kan KPN dat niet direct doen? Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Op www.planet.nl staat nu een bannertje voor internetplusbellen. :)

Planet Internet start eind februari met InternetPlusBellen!

[ Voor 34% gewijzigd door Floppie op 03-02-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:38:
[...]
De echo en het stotteren zijn verdwenen. Het werkte ook een korte tijd foutloos. Het internet was sneller als normaal. Kortom ik was tevreden.

Maar nu kan ik de hele tijd niet bellen en of gebeld worden. Het ligt bij de HD dus we zullen zien.
[...]
.
Gebruik jij toevallig ook utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
J.Kossen schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:10:
Goed, de aanvraag voor onze IPB aansluiting per 3 maart loopt. De aanvraag voor de analoge lijn icm DirectADSL is inderdaad geannuleerd en dus het bijbehorende telefoonnummer ook...

Even een vraag aan diegene die IPB hebben besteld op een compleet nieuwe aansluiting (m.a.w. als er nog helemaal niets is, geen analoog, geen ISDN, bijvoorbeeld bij nieuwbouw):
  1. Hoelang duurt het tussen het moment van aanvragen en het ontvangen van de orderbevestiging?
  2. Hoelang zit er tussen het moment van aanvragen en het ontvangen van het installatiepakket?
  3. Hoelang moest je wachten tussen ontvangen installatiepakket en mogelijkheid tot installatie via monteur?
  4. Wanneer weet je het nieuwe telefoonnummer; op het moment dat de orderbevestiging door de brievenbus valt of pas op het moment van ontvangst van het installatiepakket?
  5. Heeft het nieuwe telefoonnummer hetzelfde kengetal als de woonplaats of is dat een 084 (nomadisch toch?) nummer
De dame van de klantenservice kon mij niet echt bevredigende antwoorden geven op het merendeel van deze vragen, dus probeer ik mijn geluk hier ;)
1) Orderbevestiging zou ongeveer een dag of 3-5 moeten duren
2) Rond de 15 dagen.
3) Ligt aan de regio waarin je woont. Kan een paar dagen tot paar weken duren.
4) Moet in je orderbevestiging staan of anders komt hij tegelijk met de brief met activatiecode en wpa-psk code.
5)Het nieuwe telefoonnummer heeft gewoon het kengetal van je woonplaats. 084 nummer moet je zelf apart aanvragen via mijnkpn.

PS. Als je hiervoor nog helemaal niks had en nu IPB aanvraagd dan hoef je de splitter er niet tussen te doen. Dan kun je direct je ISRA op ADSL van je experia aansluiten. Enige wat je daarna hoeft te doen is 1369 bellen.
Lanfear28 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:53:
[...]

Ik had juist begrepen dat voip niet door de Opta gereguleerd zou worden omdat in deze markt iedereen begint met dezelfde voor en nadelen, dus ik geloof niet dat dit er iets mee te maken heeft.
voorbeeld: Bij versatel kan je binnen een maand overstappen met behoud van telefoonnummer.
Waarom dacht je dat, dat binnen een maand is ;)
De OPTA reguleert inderdaad de prijzen niet maar de rest wel. Stel de OPTA zou dit niet doen dan kan de KPN iedereen buitenspel zetten door iedereen binnen een dag of wat over te zetten naar IPB.
Anoniem: 166561 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb het ook al geprobeert en alles lijkt goe te gaan, alleen geen enkele reactie van Planet. En ook ik vindt dat jammer, laat in ieder geval even weten dat het nog niet werkt om aanvragen te doen, of dat het in behandeling is. Niets laten horen is de slechtse manier van communiceren en schept alleen onduidelijkheid en en boel ergernis!
Het kan inderdaad een boel ergernis opwekken maar aan de andere kant is het alleen op uitnodiging dus iemand die geen uitnodiging heeft gehad moet ook geen aanvraag doen. (misschien levert dat juist wel ergernis op bij planet :P )
Nee dat is niet mogelijk, je kunt er haast wel vanuit gaan dat als KPN nog geen IPB op ISDN uitlevert Planet dit ook nog niet kan/gaat doen.

[ Voor 87% gewijzigd door Repec op 03-02-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Van Planet:
(InternetPlusBellen via ISDN is vanaf half maart
2006 beschikbaar)

[ Voor 75% gewijzigd door Floppie op 03-02-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu wel een uitnodiging!

FEBRUARI 2006

Planet Internet introduceert, in samenwerking met KPN: InternetPlusBellen. Eén abonnement waarmee u kunt internetten en bellen via een en dezelfde verbinding. InternetPlusBellen is onbeperkt internetten en onbezorgd bellen. Omdat u in het verleden interesse heeft getoond voor bellen via internet, willen we u nu als eerste op de hoogte brengen van dit nieuwe abonnement.

Dat u nu ook kunt bellen via het internet wordt mogelijk gemaakt door een nieuw type draadloos modem, de KPN Experia Box. Internetten en bellen kan nu dus via een en dezelfde verbinding. En u kunt gewoon bellen met uw huidige telefoontoestel en telefoonnummer. Ook houdt u uw eigen e-mailadres.

Internetten en bellen in één abonnement voor € 59,95 per maand
Geen apart KPN-telefoonabonnement
meer nodig
Gratis bellen in het weekend en
’s nachts*
Altijd onbeperkt bellen voor € 10,- extra
per maand*
Nieuw draadloos modem
(de KPN Experia Box) gratis in bruikleen
Veilig draadloos internetten
Compleet met E-mail, eigen homepage,
Voicemail en toegang tot nieuwsgroepen
Gratis installatie door een monteur tot
1 maart 2006
Wilt u meer weten over InternetPlusBellen Comfort? Klik dan hier

* Naar alle vaste nummers in Nederland,
exclusief betaalde servicenummers.

Wilt u liever geen informatie meer ontvangen over internetabonnementen? Klik dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Repec schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:08:
[...]

1) Orderbevestiging zou ongeveer een dag of 3-5 moeten duren
2) Rond de 15 dagen.
3) Ligt aan de regio waarin je woont. Kan een paar dagen tot paar weken duren.
4) Moet in je orderbevestiging staan of anders komt hij tegelijk met de brief met activatiecode en wpa-psk code.
5)Het nieuwe telefoonnummer heeft gewoon het kengetal van je woonplaats. 084 nummer moet je zelf apart aanvragen via mijnkpn.

PS. Als je hiervoor nog helemaal niks had en nu IPB aanvraagd dan hoef je de splitter er niet tussen te doen. Dan kun je direct je ISRA op ADSL van je experia aansluiten. Enige wat je daarna hoeft te doen is 1369 bellen.
Dank voor deze toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 23:51
zo, vanmiddag heeft bij mij de portering plaatsgevonden. Tot nu toe helemaal geen problemen. Of begon dat bij sommige van jullie pas later??
Het enige wat veranderd is, is de rare kiestoon als er naar ons gebeld wordt, maar dat maakt verder niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:55:
Op www.planet.nl staat nu een bannertje voor internetplusbellen. :)

Planet Internet start eind februari met InternetPlusBellen!
De link in de nieuwsbrief die ik ontvangen heb bied in tegenstelling tot het bannertje op de site, wel een optie om te bestellen. Misschien heb je als abonnee voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
heuker schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:03:
zo, vanmiddag heeft bij mij de portering plaatsgevonden. Tot nu toe helemaal geen problemen. Of begon dat bij sommige van jullie pas later??
Het enige wat veranderd is, is de rare kiestoon als er naar ons gebeld wordt, maar dat maakt verder niks uit.
Nee die kiestoon is normaal, het is een amerikaanse/engelse (iig een andere ;)) kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 20:32

svijf

b5beveiliging.nl

Pagina 28 en verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Edmund schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:38:
[...]
Hoe ben je van die echo dan een tijd afgekomen? Box verplaatst? andere kabels, andere telefoon? Ik heb zowel box verplaatst andere toestellen geprobeerd enz enz.... nog steeds af en toe een echo...... ben benieuwd hoe jij ineens zonder echo bent komen te zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165629

[...]

[b]
Volgens mij bij KPN.
Het gratis bellen naar IPB-klanten is al beantwoord,

maar voor virusscanner en spamfilter
kijk maar eens goed op planet.nl http://www.planet.nl/planet/show/id=1107113/sc=224a16

Het staat er wat ongelukkig maar de 1,95 is bedoeld voor overige abonnees, voor klanten met ADSL Standard, Comfort en Advanced is het gratis!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

Anoniem: 166561 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:04:
[...]

De link in de nieuwsbrief die ik ontvangen heb bied in tegenstelling tot het bannertje op de site, wel een optie om te bestellen. Misschien heb je als abonnee voorrang.
Is dat een link naar ipb.planet.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag weten bij wie telefonie goed werkt en tevens een bittorrent programma gebruikt.

Hd wil mij nl. met een kluitje in het riet sturen en zegt mij dat ik niet goed kan bellen vanwege mijn torrent programma.

Gaarne reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:58:
Ik wil graag weten bij wie telefonie goed werkt en tevens een bittorrent programma gebruikt.

Hd wil mij nl. met een kluitje in het riet sturen en zegt mij dat ik niet goed kan bellen vanwege mijn torrent programma.

Gaarne reply's.
Geen enkeler probleem box op server gezet en een poort gekozen boven de 50000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:43:
[...]

Is dat een link naar ipb.planet.nl ?
Uiteindelijk wel, de link in de mail gaat naar de detailpagina van het Comfort abonnement. Ik heb nu ook een (ADSL) Comfort abonnement. De pagina's zijn verder hetzelfe als op ipb.planet.nl. Na alles doorlopen te hebben krijg ik een bericht dat de bevestging gestuurd wordt naar *@planet.nl. Dus waar die mail terecht komt.......En of het gaat lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Repec schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:08:
[...]

Waarom dacht je dat, dat binnen een maand is ;)
De OPTA reguleert inderdaad de prijzen niet maar de rest wel. Stel de OPTA zou dit niet doen dan kan de KPN iedereen buitenspel zetten door iedereen binnen een dag of wat over te zetten naar IPB.
Dan heb je mijn vorige post niet goed gelezen, het ging er nml om dat ik 3 maand moet wachten omdat het nummer wat ik mee wil nemen van Essent volgens KPN eerst geporteerd moet worden op een nieuw aan te vragen analoge lijn, en omdat er op een nieuwe analoge lijn van KPN de eerste 2 maanden geen mutaties mogen plaatshebben zou ik pas na 2 maanden IPB op die lijn kunnen gaan aanvragen, hetgeen weer resulteert in 3 weken wachttijd(Opta regulering) Al met al een kleine 3 maand wachten dus en dat heeft volgens mij niets met de Opta te maken. Maar waarom het zo moet gaan is mij nog steeds niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167550

Ik las ergens dat als je ruis en echo tegen wilt gaan je je QoS in moest stellen.
Maar waar moet dat?
Ik kan helaas niet rechtstreeks in de experiabox.
Tijdens het bellen met een andere IPB-er hoor ik een heel klein echootje.
Met dat QoS schijnt dat verholpen of minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 23:51
als je rechtstreekse toegang hebt, kun je idd de QoS instellen, maar ik zie bij mij ook een optie om echo delay ofzoiets in te stellen. Helaas is dit nog niet voor iedereen beschikbaar.

edit:
Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:58:

Gaarne reply's.
Bij mij werkt het perfect. Heb het vanmiddag nog ff getest: utorrent met 175 aan het downen, daarnaast een iso binnenhalen, dus m'n lijn zat helemaal vol. Tijdens het downloaden gebeld, en geen echo of haperingen te bekennen.

[ Voor 62% gewijzigd door heuker op 03-02-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

Anoniem: 166561 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:15:
[...]

Mmmm... ik ben toch niet de enige die een bevestigingsmail en een aanmeldingsbrief van Planet heb ontvangen (sterker nog, zelfs 2 !), en waarbij direct al een emailaccount is aangemaakt ?
:/

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

[...]

[...]

.
Nou, dan heb jij een andere interpretatie van "nog niet beschikbaar" !
Bij mij is "niet beschikbaar" als de site NIET online staat.

En dan nog, communicatie in de vorm van een e-mailtje zo van"Helaas, het is op dit moment nog niet mogelijk.............enz." zou toch minimaal op z'n plaats zijn, niet??

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157064 op 04-02-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 166561 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:04:
[...]

Zou mooi zijn. Hier nog een veiligheidsemail ontvangen (sta wel aangemeld voor alle nieuwsbrieven), dus hopen dat die uitnodiging nog komt. Misschien willen ze de aanmeldingen spreiden. Niet zo'n gek idee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06
Vern schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:10:
[...]

Mmmm... ik ben toch niet de enige die een bevestigingsmail en een aanmeldingsbrief van Planet heb ontvangen (sterker nog, zelfs 2 !), en waarbij direct al een emailaccount is aangemaakt ?
:/
Ik denk het wel. Maar ben jij soms een nieuwe klant?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161963

Ik heb sinds kort IPB. Vanaf het begin was mijn download snelheid slechts 500kbit/sec, op mijn 3 Mbit abonnement. Hiervoor, met Direct ADSL, haalde ik bijna altijd 2700 Kb/s.

Deze storing stond al een poosje open bij KPN. Ik heb vorige week het probleem zelf op kunnen lossen. Toen ik een eigen router achter de Experia aansloot en hiervoor de Firewall van de Experia uitschakelde was het probleem direct opgelost. Ik heb weer een normale download snelheid!
KPN kende dit probleem niet maar zoekt de oorzaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
De kwaliteit an KPN is ook niet meer wat het is.. Lig thuis na een operatie en ipb ligt er continue uit. Dus 09000244 bellen en dan moet je al geluk hebben als je er door komt. meestal krijg je n 3 keuze te hebben ingetoetst "sorry het is ter druk probeer het later nog eens. De lijn wordt nu verbroken." Maar het valt mee dat ze nog niet zeggen bedankt voor de € 0.20. want dat bem je telkens toch weer kwijt.

En dan komt het branden de lampjes meneer?? geen idee ik lig in bed na een operatie en kan dus niet kijken. O beterschap maar zonder lampjes kunnen wij niets voor u doen. Reset hem dan vor mij? nee dat mogen wij niet. dat mag alleen de tweede lijn. Mag ik die dan??? nee die zijn druk. Ik kan een call aanmaken en dan bent u tussen de 2-6 dagen aan be beurt.....
En als ik een bloeding krijg en ik moet 112 bellen?? uhh via uw gsm. die werkt toch.
Ik dacht dat jullie verplicht waren dit werkend te hebben. Tja maar als u niet kan zeggen welke lampjes branden. dan zijn onze handen gebonden. Beterschap nog.

Oftwel behulpzaam zijn we vandaag niet en barst maar.
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Is er niemand voor je die de lampjes en zo kan controleren samen met de helpdesk? Een aardige vriend of zo?
Ik denk dat de helpdesk je inderdaad anders niet kan helpen, voor hun is het erg van belang welke lampjes branden om exact te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is.

Veel beterschap trouwens, want je zit natuurlijk wil in een dubbel vervelende situatie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Hoedje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:55:
[...]

Ik denk het wel. Maar ben jij soms een nieuwe klant?
Yep. Ik sta dus boven aan de lijst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vern schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:20:
[...]

Yep. Ik sta dus boven aan de lijst. ;)
Welke lijst? Zojuist ook even gebeld, mijn aanvraag is meerdere malen ontvangen. Kan kloppen vanwege het rare emailadres voor de bevestiging. Daarom heb ik het een aantal maal geprobeert.

Het eerste wat me opviel is dat de VRS van de planet helpdesk (die computer die zegt wat je in moet drukken) uitgebreid is met de opties voor IPB. Dus gekozen voor IPB. De vriendelijke medewerker wist me te vertellen dat zodra IPB echt uitgeleverd gaat worden het voor mij ook uitgeleverd gaat worden. Op mijn vraag wanneer? Eind februari!

De aanvraag ligt er in ieder geval dus nu maar afwachten. Zou ik nu ook op "de lijst" staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167550 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:02:
Ik las ergens dat als je ruis en echo tegen wilt gaan je je QoS in moest stellen.
Maar waar moet dat?
QoS staat voor Quality of Service en zorgt ervoor dat IP pakketjes met het QoS vlaggetje voorrang krijgen bij routers en switches. Het Voip netwerk van KPN en de Experiabox zijn voorzien van QoS om de spraakkwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen. De exacte waarde van onderstaande tabel weet ik niet meer precies maar het zit ongeveer zo:

- normale vaste telefoon = 7
- IP met QoS = 6
- GSM = 5
- IP zonder QoS = 4
- bellen via internet (skype, voipbuster etc) = 3
- rooksignalen = 2
- tamtam = 1

Hoe hoger, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153296

Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig ziek je op bed ligt of moet blijven liggen, maar als het niet echt heeeeel hard nodig is om op bed te liggen is mobiliseren goed. Anders mag je 112 bellen omdat je een stolsel hebt geschoten (trombose). Ik hoop voor je dat je naar de lampjes kunt gaan kijken....beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dus je emailadres blijft @planet.nl, ipv @kpnplanet.nl bij KPN? Dat zou wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:26:
[...]

Geen enkeler probleem box op server gezet en een poort gekozen boven de 50000
Heb jij DHT aanstaan of uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:20:
De kwaliteit an KPN is ook niet meer wat het is.. Lig thuis na een operatie en ipb ligt er continue uit. Dus 09000244
EDIT..../smileys/frown.gif
Nico
Dat van die lampjes zegt trouwens helemaal niets, mijn lampjes branden geweldig en toch ben ik zeer vaak niet te bereiken danwel kan ik niet uitbellen. Wat een onzin zeg, die HD maakt zich er de laatste tijd wel erg makkelijk vanaf. Als ik alleen een schemerlampje had gewild dan had ik die wel gekocht..toch?

Maar even zo goed wens ik je beterschap ook zonder ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
@nmolenbeek: Het is soms gewoon klote met de HD van KPN. Ik kan het echter niet vaak genoeg zeggen dat je de storingen moet melden op 0800-0407. Als de medewerker niet beleeft is helpt het vaak om naar zijn naam te vragen ;). Verder kun je, als er geen ticket aan gemaakt is, gewoon een 2de poging wagen en nog een keer bellen. En als het niet naar behoren werkt gewoon de abbo kosten terug vragen. Meestal moet je het dan door de bank terug laten boeken. Tot slot wens ik je nog veel succes met ipb en beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@ Edmund, kun je zelf alweer bellen/gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:53:
@ Edmund, kun je zelf alweer bellen/gebeld worden?
Als ik het ga testen wel. Alleen ben ik van mening dat de telefoon normaal vaker gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:40:
[...]

Dat van die lampjes zegt trouwens helemaal niets, mijn lampjes branden geweldig en toch ben ik zeer vaak niet te bereiken danwel kan ik niet uitbellen.
Da's waar, maar als er totaal geen lampjes branden dan weet de HD'er ook direct waar het aanligt. Is toch wel de allereerste vraag die men stelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Anoniem: 166561 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:32:
[...]

Welke lijst? Zojuist ook even gebeld, mijn aanvraag is meerdere malen ontvangen. Kan kloppen vanwege het rare emailadres voor de bevestiging. Daarom heb ik het een aantal maal geprobeert.

Het eerste wat me opviel is dat de VRS van de planet helpdesk (die computer die zegt wat je in moet drukken) uitgebreid is met de opties voor IPB. Dus gekozen voor IPB. De vriendelijke medewerker wist me te vertellen dat zodra IPB echt uitgeleverd gaat worden het voor mij ook uitgeleverd gaat worden. Op mijn vraag wanneer? Eind februari!

De aanvraag ligt er in ieder geval dus nu maar afwachten. Zou ik nu ook op "de lijst" staan!
Yes, dan zijn we in ieder geval met z'n 2-en ;).

Eergisteren ook contact gehad met de Planet helpdesk. Op mijn vraag wanneer ? Medio maart ! Gewoon maar afwachten dus, in ieder geval de verzekering gehad dat er (ondanks een aangemaakt emailaccount) nog geen kosten in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 167550 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:02:
Maar waar moet dat?
Volgensmij kun je dat nergens instellen en zal de hd dit voor je moeten doen.

offtopic:
@post hieronder: Idols was da? Een kookprogramma of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 04-02-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Edmund schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:57:
[...]

Als ik het ga testen wel. Alleen ben ik van mening dat de telefoon normaal vaker gaat....
Het is hier anders ook aardig rustig maar dat kan ook zijn omdat Idols erop is :Y)

offtopic, Alle vrouwen die ik ken kijken ernaar dus het moet wel een kookprogramma zijn

maar ze bellen me vanavond in ieder geval niet en da's weer minder

[ Voor 30% gewijzigd door Lanfear28 op 04-02-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 61137 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:05:
[...]

Da's waar, maar als er totaal geen lampjes branden dan weet de HD'er ook direct waar het aanligt. Is toch wel de allereerste vraag die men stelt. ;)
Standaard procedure idd, want je hebt echt van die mensen: Ik kan niet bellen als ik mijn pc niet aan heb staan. Hmm, brand het power lampje ook, nee, nu niet. Zet u de pc eens aan, hee, nu doet hij het wel... (jawel, mevrouw had de adapter van de ExperiaBox in zelfde stekkerdoos als pc, en braaf de knop elke keer omzetten |:( )... En mensen zijn snel geneigd te zeggen, doet het goed, maar nu niet, terwijl de exbox totaal geen verbinding heeft, de boel knippert of wat dan ook. Blij dat er zoveel lampjes op zitten, want het gros van de mensen kun je zo snel en gericht helpen... En betreffende het bedliggen ed... Als een HD'er je niet naar de lampjes vraagt, gaat hij meestal naar de bekabeling (na portering wil het wel eens helpen om de 2e kabel (nog voor het analoge signaal) en de splitter eruit te trappen.. Dus ook daarvoor zou hulp van een ander welkom zijn.

En voor alle duidelijkheid:

IPB Technische Helpdesk (dus draadloze problemen, email instellingen etc etc) 0900-0244 Opties 1,4,4 <- meestal goed bereikbaar
IPB Klantenservice (abbonnementsinfo, leveringsvragen etc) 0900-0244 Opties 1,2,3 <- vaak druk, zeker nu de grote campagnes begonnen zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 05-02-2006 01:21 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153439

Sinds 2 dagen gebruik ik InternetplusBellen Go. Het werkt perfect, en zeker niet slechter dan de @home-kabelverbinfing die ik eerst had. Desondanks begrijp ik een aantal dingen niet. Zo melden de FAQ's dat pas een aantal dagen na installatie en aanmelding de ADSL verbinding werkt, maar dat ik nu alvast wel kan bellen en internetten. Vreemd.
Een groter probleem ondervind ik met de toegang tot de Experia box. Als ik via het opgegeven adres http://192.168.2.1 de box ping, dan werkt dat goed. Als ik dat adres via de browser benader, dan krijg ik direct de melding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL is overschreden" (in FireFox) c.q. helemaal geen verbinding of melding (in IE). Wat is een 'verwijzingslimiet'? Nu ben ik al 2 dagen bezig om te Googlen op de begrippen 'verwijzingslimiet', maar daar word ik niets wijzer van. Ik heb geen cookies uitgezet of http's geblokkeerd, dus dat kan het niet zijn. Ik leg de vraag graag aan het forum voor, want KPN heeft slechts 1 medewerker aan de helpdesk, dus na ruim een uur wachten a 10 cent per minuut, dat gaat niet werken. Ik heb geprobeerd een toepasselijke thread binnen dit forum te vinden, maar dat is niet gelukt. Mocht er toch al over gediscussieerd zijn, dan graag een verwijzing naar die thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Als je dit topic doorgelezen zou hebben dan wist je dat je geen toegang tot de Experia hebt.

Er zijn een paar gebruikers die wel toegang hebben, als het goed is komt er een firmwareupgrade beschikbaar voor de Experia die dit mogelijk gaat maken. Ergens in dit topic staan wat screenshots. Vooralsnog mag je alles via MijnKPN proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bedoel ik; daar heb ik wat aan. Dank voor je snelle bericht. Toch vreemd dat de handleiding zo duidelijk stelt dat het wel kan. Baviaan, heb je enig idee wat ze beoelen met dat eerste punt wat ik aanstipte (pas over enkele dagen actief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
Edmund schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:10:
[...]
Volgensmij kun je dat nergens instellen en zal de hd dit voor je moeten doen.

offtopic:
@post hieronder: Idols was da? Een kookprogramma of zo?
Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat de QoS geregeld is(dat wel zeggen dat telefonie prioriteit heeft boven het andere verkeer). Ik weet dat het in het modem zit, QoS met name bij veel verkeer op het netwerk is het hete hangijzer bij voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor andere mensen die problemen hebben met het telefonie gedeelte i.s.m. een torrent client (zoals ikzelf heheh).
Het lijkt erop dat het probleem nu gefixed is, ik heb DHT uitgeschakeld, dit zorgt voor veel minder open verbindingen dan wanneer je dit hebt aanstaan. DHT zorgt er normaal voor dat je ook zonder de tracker de pakketjes kan delen en ophalen maar is dus niet echt nodig wanneer de tracker present is. (download kan wel sneller gaan met DHT ingeschakeld).
Ik draai nu een nacht probleemloos downloaden en uploaden en telefonie werkt nog. Hopelijk was dit het euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:26:
Dat bedoel ik; daar heb ik wat aan. Dank voor je snelle bericht. Toch vreemd dat de handleiding zo duidelijk stelt dat het wel kan. Baviaan, heb je enig idee wat ze beoelen met dat eerste punt wat ik aanstipte (pas over enkele dagen actief)?
Misschien dat ze bedoelen dat je al met je ADSL-gegevens kan inbellen. Volgens mij werd dit bij Planet ook zo gezegd, dat je voorlopig kon inbellen met je ADSL-gegevens, en als je ADSL-verbinding werkte, kon je daarnaar overstappen. En gewoon bellen zal nog wel via de analoge lijn gaan, dus dat zal sowieso wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:13:
Sinds 2 dagen gebruik ik InternetplusBellen Go. Het werkt perfect, en zeker niet slechter dan de @home-kabelverbinfing die ik eerst had. Desondanks begrijp ik een aantal dingen niet. Zo melden de FAQ's dat pas een aantal dagen na installatie en aanmelding de ADSL verbinding werkt, maar dat ik nu alvast wel kan bellen en internetten. Vreemd.
Een groter probleem ondervind ik met de toegang tot de Experia box. Als ik via het opgegeven adres http://192.168.2.1 de box ping, dan werkt dat goed. Als ik dat adres via de browser benader, dan krijg ik direct de melding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL is overschreden" (in FireFox) c.q. helemaal geen verbinding of melding (in IE). Wat is een 'verwijzingslimiet'? Nu ben ik al 2 dagen bezig om te Googlen op de begrippen 'verwijzingslimiet', maar daar word ik niets wijzer van. Ik heb geen cookies uitgezet of http's geblokkeerd, dus dat kan het niet zijn. Ik leg de vraag graag aan het forum voor, want KPN heeft slechts 1 medewerker aan de helpdesk, dus na ruim een uur wachten a 10 cent per minuut, dat gaat niet werken. Ik heb geprobeerd een toepasselijke thread binnen dit forum te vinden, maar dat is niet gelukt. Mocht er toch al over gediscussieerd zijn, dan graag een verwijzing naar die thread.
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Het lokaal benaderen van de Experia Box komt naar verwachting beschikbaar in het tweede kwartaal van 2006.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs Lavrijsen
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
En tegen mij zeiden ze begin maart. Tss, KPN weet ook niet wat het moet.
Anoniem: 153782 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:52:
Even voor andere mensen die problemen hebben met het telefonie gedeelte i.s.m. een torrent client (zoals ikzelf heheh). Het lijkt erop dat het probleem nu gefixed is, ik heb DHT uitgeschakeld, dit zorgt voor veel minder open verbindingen dan wanneer je dit hebt aanstaan. DHT zorgt er normaal voor dat je ook zonder de tracker de pakketjes kan delen en ophalen maar is dus niet echt nodig wanneer de tracker present is. (download kan wel sneller gaan met DHT ingeschakeld). Ik draai nu een nacht probleemloos downloaden en uploaden en telefonie werkt nog. Hopelijk was dit het euvel.
Het klopt inderdaad dat er bij torrents teveel verbindingen open komen te staan. Als er teveel verbindingen open staan en er wil iemand bellen dan lukt dit niet. Er worden namenlijk geen verbindingen gesloten. Bij sommige torrent-client kun je het max aantal verbindingen instellen. Hier kun je wat mee experimenteren. Daarna zouden de problemen opgelost moeten zijn. Alhoewel, ik kon laatst ook niet bellen en gebeld worden. Ik gebruik thuis helemaal geen torrents.

[ Voor 89% gewijzigd door Edmund op 05-02-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Anoniem: 153782 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:52:
Even voor andere mensen die problemen hebben met het telefonie gedeelte i.s.m. een torrent client (zoals ikzelf heheh).
Het lijkt erop dat het probleem nu gefixed is, ik heb DHT uitgeschakeld, dit zorgt voor veel minder open verbindingen dan wanneer je dit hebt aanstaan. DHT zorgt er normaal voor dat je ook zonder de tracker de pakketjes kan delen en ophalen maar is dus niet echt nodig wanneer de tracker present is. (download kan wel sneller gaan met DHT ingeschakeld).
Ik draai nu een nacht probleemloos downloaden en uploaden en telefonie werkt nog. Hopelijk was dit het euvel.
Ga je nu dan je excuses aanbieden aan de HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:14:
[...]

Het was misschien wel handig als KPN dat bij veel gestelde vragen zou zetten, maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:56:
[...]

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Het lokaal benaderen van de Experia Box komt naar verwachting beschikbaar in het tweede kwartaal van 2006.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs Lavrijsen
KPN
Beste Gijs,
dit is relevante INformatie waar ik blij mee ben (ik neem aan dat 'geONformeerd' een schrijffoutje is ;) ). Even afwachten dus. Met betrekking tot mijn andere vraag: gaat er over een paar dagen wat veranderen als mijn lijn van analoog naar ADSL overgaat, of merk ik daar niets van (behalve een andere kiestoon)?
Dank en groet,
Mark de Rooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:37:
[Knip] Met betrekking tot mijn andere vraag: gaat er over een paar dagen wat veranderen als mijn lijn van analoog naar ADSL overgaat, of merk ik daar niets van (behalve een andere kiestoon)?
Je zult inderdaad gaan merken dat de kiestoon anders is. Ook de tuuut-tuuut-toon ;) die anderen horen als ze jou bellen klinkt anders. Verder is het verstandig om na de portering de splitter er tussen uit te halen. Deze is dan overbodig. Laat je deze zitten dan kan deze nog wel eens voor problemen zorgen. Na het ertussenuit halen van de splitter wel eventjes testen als het bellen nog lukt.

Verder zijn sommige van mening dat de kwaliteit van viop wat slechter is, maar dit kan ik niet zeggen. En laat ik dus ook aan jou over. Voor de rest zou je er niets van moeten merken.

Zal vanavond deel 4 openen en de nieuwe ts erin zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 05-02-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Baviaan schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:16:
Als je dit topic doorgelezen zou hebben dan wist je dat je geen toegang tot de Experia hebt.

Er zijn een paar gebruikers die wel toegang hebben, als het goed is komt er een firmwareupgrade beschikbaar voor de Experia die dit mogelijk gaat maken. Ergens in dit topic staan wat screenshots. Vooralsnog mag je alles via MijnKPN proberen te regelen.
Ik heb nu het hetvolgende probleem: als ik een usb-stick aan de experia hang, kan ik die niet benaderen. Hij wordt niet zichtbaar in mijn netwerklocaties. Als straks de toegang tot de experia wordt opengezet, kan ik dan wel de usb gebruiken? Of is het een ander probleem?? Ik heb gelezen dat sommigen wel bij hun aangesloten usb-stick kunnen komen. Hoe hebben zij dit voor elkaar gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

IPB, en dan vooral het belverkeer ( VOIP ) gaat slecht samen met diverse Torrent Clients, en ook Skype zit behoorlijk in de weg. Verder hebben mensen met dect telefoons vaak problemen. Die kun je vaak verhelpen door of je dect, of je exp box/wireless zooi op een ander kanaal te gooien.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
katban schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:46:
[...]

Ik heb nu het hetvolgende probleem: als ik een usb-stick aan de experia hang, kan ik die niet benaderen. Hij wordt niet zichtbaar in mijn netwerklocaties. Als straks de toegang tot de experia wordt opengezet, kan ik dan wel de usb gebruiken? Of is het een ander probleem?? Ik heb gelezen dat sommigen wel bij hun aangesloten usb-stick kunnen komen. Hoe hebben zij dit voor elkaar gekregen??
Als je USB apparatuur daadwerkelijk werkt op je Experiabox hoeft het niet altijd automatisch bij je netwerklocaties in Windows te verschijnen. Ik vind het Windows altijd vertragen, dus ik heb het zoeken naar nieuwe netwerklocaties zelfs uitgeschakeld staan.
Hier staat hoe het in principe werkt:
http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#2 , punt 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
JeroenM_tbs schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:59:
[...]

Als je USB apparatuur daadwerkelijk werkt op je Experiabox hoeft het niet altijd automatisch bij je netwerklocaties in Windows te verschijnen. Ik vind het Windows altijd vertragen, dus ik heb het zoeken naar nieuwe netwerklocaties zelfs uitgeschakeld staan.
Hier staat hoe het in principe werkt:
http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#2 , punt 1.2
Ja, die tip heb ik eerder gekregen. Deze week precies gedaan wat daar staat en toen lukte het niet..... Stop! Ik probeer het net nog s en nu lukt het ineens!!!! Geweldig!!!!! Probleem verholpen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanfear28 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:14:
[...]

Nee eerder andersom, mij wijsmaken dat het één en ander niet samen zou gaan terwijl het bij tal van anderen wel werkt. Beetje erg kort door de bocht. Het is toch ook eigenlijk van de gekke, het hele internet gebeuren zou het VOIP gedeelte niet eens mogen beinvloeden, zo werd het destijds ook aangeboden. Middels Qos instellingen zou je dit ook voor elkaar moeten kunnen krijgen, wanneer ik hier echter om vroeg in het verleden wist men niet eens hoe deze instellingen te benaderen. Ik wil gewoon kunnen internetten (met alle features) en bellen zoals ik dat ook deed met een los analoog abonnement en ADSL. Dat is volgens mij toch ook de opzet van IPB. Wanneer er dan elke keer hordes blijken te zijn zou men eens moeten proberen mee te denken het één en ander voor elkaar te krijgen ipv de simpele weg te kiezen en mensen hun internet mogelijkheden in te perken. u heb ik dus deze oplossing bedacht maar ik verwacht niet dat wanneer een volgende patient belt met het zelfde probleem dat deze oplossing ook aan anderen wordt aangereikt.
Klinkt wellicht allemaal wat negatief, maar als één van de eerste ipb-ers had ik nu na al die maanden toch wel een normaal werkend systeem verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

copy /plak

quote:
Alarmcentrales
Met InternetPlusBellen belt en internet u via de KPN Experia Box. Omdat de KPN Experia Box aangesloten is op het elektriciteitsnetwerk, is de beschikbaarheid van InternetPlusBellen afhankelijk van uw stroomvoorziening. KPN adviseert u daarom als u over een alarminstallatie beschikt, om naast InternetPlusBellen uw oude telefoonaansluiting te behouden. Bij twijfel raadt KPN u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw alarminstallatie.

Heeft iemand het eigenlijk voor mekaar gekregen om een alarminstallatie te installaren in samenwerking met het interplusbellen abonnement. Of moet je naast het ipb abonnement er toch het vertrouwde KPN telefoonabonnemt naast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 115102 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:29:
copy /plak

quote:
Alarmcentrales

Heeft iemand het eigenlijk voor mekaar gekregen om een alarminstallatie te installaren in samenwerking met het interplusbellen abonnement. Of moet je naast het ipb abonnement er toch het vertrouwde KPN telefoonabonnemt naast houden.
Gaan we weer ;)

Het werkt technisch wel, vraag is of het mag.
Heb je een borg gecertificeerde alarminstallatie, dan mag het niet.
Heb doormelding naar een mobiele telefoon oid, dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:29:
copy /plak

quote:
Alarmcentrales

Volgens mij is het heel simpel te realiseren dat ook bij stroomuitval je experiabox (en dus je alarmverbinding) blijft functioneren. Ik moet mijn plan zelf nog nader uitwerken en proberen, maar het komt er op neer dat de 12 volt adapter parallel geschakeld wordt met een grote (auto)accu die doorlopend (druppel)geladen wordt. Als onverhoopt de stroom uitvalt, voedt de accu de Experia box.
Zodoende blijft telefoonverkeer mogelijk. De Experia box werkt dan in feite hetzelfde als je alarminstallatie, die ook een eigen noodvoeding heeft die permanent bijgeladen wordt de de netadapter. Als iemand ervaring heeft dat dit niet zou werken, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Wij behouden gewoon de oude KPN analoge lijn en zetten daar het alarm op. Elke nacht vindt er een testtelefoontje plaats naar de centrale om te controlen of het alarm nog goed werkt. Hij is niet geborgd, dus lijkt me wel een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

svijf schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:20:
[...]

Gaan we weer ;)

Het werkt technisch wel, vraag is of het mag.
Heb je een borg gecertificeerde alarminstallatie, dan mag het niet.
Heb doormelding naar een mobiele telefoon oid, dan maakt het niet uit.
Bedankt Svijf _/-\o_
Ik was er alleen nieuwsgierig naar of het mogelijk was.
En ja ik heb ook een doormelding naar de mobiele telefoon. Is alarm eenvoudig op de box aan te sluiten zonder verder toevoegingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@markdr: Zoiets heet een "UPS" :) En natuurlijk werkt dat gewoon. Het enige grote verschil is dat telefooncentrales van KPN zelf via analoog voor de stroomvoorziening zorgen op jouw lijn. Alleen een normaal toestel (geen dect ofzo) werkt dan nog. Dat is de enige issue.

Bovendien: PSTN heeft toch een iets hogere uptime dan je internetaansluiting, hoewel het wel in de buurt komt/hoort te gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 115102 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:16:
[...]

Bedankt Svijf _/-\o_
Ik was er alleen nieuwsgierig naar of het mogelijk was.
En ja ik heb ook een doormelding naar de mobiele telefoon. Is alarm eenvoudig op de box aan te sluiten zonder verder toevoegingen...
Yep, gewoon overzetten zoalz het nu zit.
De eerste tel poort van je box nemen en je alarmkiezer voor je telefoons zetten.
Eigenlijk net als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 26-05 13:36
triet schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:22:
Bovendien: PSTN heeft toch een iets hogere uptime dan je internetaansluiting, hoewel het wel in de buurt komt/hoort te gaan komen.
Ik verbaas me altijd al dat iedereen zo hamert op een UPS voor alarminstallaties. Als je ADSL-verbinding plat ligt, werkt je alarminstallatie immers nog steeds niet. Stroom of geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

triet schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:22:
@markdr: Zoiets heet een "UPS" :) En natuurlijk werkt dat gewoon. Het enige grote verschil is dat telefooncentrales van KPN zelf via analoog voor de stroomvoorziening zorgen op jouw lijn. Alleen een normaal toestel (geen dect ofzo) werkt dan nog. Dat is de enige issue.

Let op, je praat tegen een leek: wat betekent UPS?
Ik begrijp je opmerking niet dat KPN via analoog voor de stroomvoorzieing zorgt.
Je bedoelt de stroomvoorzieing van Experia?
Ik neem aan dat als de netspanning wegvalt, de experia doodvalt.
Wat heeft dat dan met wel of geen DECT te maken?
Als dat laatste de enige issue geweest zou zijn, dan had KPN het niet in de handleiding van IPB hoeven te melden.
Je afsluitende opmerking begrijp ik als leek helemaal niet.

Je bedoelt dat er feitelijk helemaal geen probleem is, terwijl de handleiding van IPB adviseert om de gewone analoge lijn te gebruiken voor je alarmlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:13:
Een groter probleem ondervind ik met de toegang tot de Experia box. Als ik via het opgegeven adres http://192.168.2.1 de box ping, dan werkt dat goed. Als ik dat adres via de browser benader, dan krijg ik direct de melding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL is overschreden" (in FireFox) c.q. helemaal geen verbinding of melding (in IE). Wat is een 'verwijzingslimiet'?
Zolang de Experia nog dicht staat, krijg je bij het aanroepen van http://192.168.2.1 een http-redirection voor je kiezen van een pagina die weer redirect naar zichzelf. En dan kom je in een eindeloze loop. 'Redirection limit exceeded' levert wel de nodige verwijzingen op.

Zo. 1000, ehh, 1001.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 05-02-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:03:
[...]

Let op, je praat tegen een leek: wat betekent UPS?
Ik begrijp je opmerking niet dat KPN via analoog voor de stroomvoorzieing zorgt.
Je bedoelt de stroomvoorzieing van Experia?
Ik neem aan dat als de netspanning wegvalt, de experia doodvalt.
Wat heeft dat dan met wel of geen DECT te maken?
Als dat laatste de enige issue geweest zou zijn, dan had KPN het niet in de handleiding van IPB hoeven te melden.
Je afsluitende opmerking begrijp ik als leek helemaal niet.

Je bedoelt dat er feitelijk helemaal geen probleem is, terwijl de handleiding van IPB adviseert om de gewone analoge lijn te gebruiken voor je alarmlijn
Bij een analoge telefoonlijn verzorgt de telefoondraad ook voor spanning. Als de stroom uitvalt (in je huis) dan kun je meestal nog wel bellen omdat de telefoon op de stroomvoorziening van de KPN zit.

Bij VoIP zitten je telefoons op de experia-box aangesloten. Deze heeft een aparte stroomvoorziening via het lichtnet. Op het moment dat de stroom uitvalt, zul je ook niet meer kunnen bellen (en kan je alarm geen signaal versturen bij inbraak).
Er zijn dus 2 opties om dit probleem op te vangen.
1. Analoge lijn behouden en daar je alarm direct opzetten
2. Een UPS kopen (soort accu) die je aansluit op je experia, zodat je experiabox een X aantal uur blijft werken na een stroomuitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:04:
[...]
Zolang de Experia nog dicht staat, krijg je bij het aanroepen van http://192.168.2.1 een http-redirection voor je kiezen van een pagina die weer redirect naar zichzelf. En dan kom je in een eindeloze loop. 'Redirection limit exceeded' levert wel de nodige verwijzingen op.

Zo. 1000, ehh, 1001.
Dat heb ik inmiddels begrepen. Grappig dat Explorere eindeloos blijft loopen, terwijl Firefox in 1 microseconde al zegt dat het niet kan. Wachten tot 2Q06, dan zal hopelijk de experiabox opengezet worden. Waarom moet dat eigenlijk zo lang duren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:03:
Een UPS is een Uninterrupted Power Supply. Vooral populair in de States, waar het elektriciteitsnet absoluut onbetrouwbaar is. In Nederland is vaak de vraag of de kosten tegen de baten opwegen.

Bij stroomuitval werkt een analoge telefoonlijn nog wel, omdat die niet afhankelijk is van stroom ter plekke. Daarom wordt altijd aangeraden om alarminstallaties via de analoge lijn te laten uitbellen. Maar dan moet je alarminstallatie natuurlijk ook door blijven draaien bij stroomuitval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:07:
Wachten tot 2Q06, dan zal hopelijk de experiabox opengezet worden.
Of nog langer wachten. "We" hebben al zo vaak te horen gekregen dat het 'binnenkort' zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:06:
[...]

Bij een analoge telefoonlijn verzorgt de telefoondraad ook voor spanning. Als de stroom uitvalt (in je huis) dan kun je meestal nog wel bellen omdat de telefoon op de stroomvoorziening van de KPN zit.

Bij VoIP zitten je telefoons op de experia-box aangesloten. Deze heeft een aparte stroomvoorziening via het lichtnet. Op het moment dat de stroom uitvalt, zul je ook niet meer kunnen bellen (en kan je alarm geen signaal versturen bij inbraak).
Er zijn dus 2 opties om dit probleem op te vangen.
1. Analoge lijn behouden en daar je alarm direct opzetten
2. Een UPS kopen (soort accu) die je aansluit op je experia, zodat je experiabox een X aantal uur blijft werken na een stroomuitval
OK, nu begrijp ik het.
Maar het vorige antwoord van Triet op mijn vraag was dus geen echt antwoord, maar een zijsprong.
Ik ben juist overgestapt op IPB om van mijn gewone KPN abonnement af te komen. Als ik dat toch moet behouden alleen voor mijn alarm, dan ben ik wel behoorlijk het paard financieel achter de wagen aan het spannen.
Ik heb inmiddels het schema voor de schakeling met een autoaccu uitgewerkt (weerstandje, diode en zekering), dus dan blijft bij stroomuitval de experiabox ruim een week doorwerken.
Ik weet nu dus ook wat UPS betekent.
Probleem opgelost.

Weet iemand een NL-talige handleiding van de Siemens box, of is er alleen maar die Duitstalige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:13:
[...]
Of nog langer wachten. "We" hebben al zo vaak te horen gekregen dat het 'binnenkort' zou gebeuren.
De eerste keer moet zo rond juli geweest zijn....we w8en geduldig af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Zo we kunnen weer verder in deel 4.

[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023