[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153439

triet schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:22:
@markdr: Zoiets heet een "UPS" :) En natuurlijk werkt dat gewoon. Het enige grote verschil is dat telefooncentrales van KPN zelf via analoog voor de stroomvoorziening zorgen op jouw lijn. Alleen een normaal toestel (geen dect ofzo) werkt dan nog. Dat is de enige issue.

Bovendien: PSTN heeft toch een iets hogere uptime dan je internetaansluiting, hoewel het wel in de buurt komt/hoort te gaan komen.
Let op, je praat tegen een leek: wat betekent UPS?
Ik begrijp je opmerking niet dat KPN via analoog voor de stroomvoorzieing zorgt.
Je bedoelt de stroomvoorzieing van Experia?
Ik neem aan dat als de netspanning wegvalt, de experia doodvalt.
Wat heeft dat dan met wel of geen DECT te maken?
Als dat laatste de enige issue geweest zou zijn, dan had KPN het niet in de handleiding van IPB hoeven te melden.
Je afsluitende opmerking begrijp ik als leek helemaal niet.

Je bedoelt dat er feitelijk helemaal geen probleem is, terwijl de handleiding van IPB adviseert om de gewone analoge lijn te gebruiken voor je alarmlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:13:
Een groter probleem ondervind ik met de toegang tot de Experia box. Als ik via het opgegeven adres http://192.168.2.1 de box ping, dan werkt dat goed. Als ik dat adres via de browser benader, dan krijg ik direct de melding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL is overschreden" (in FireFox) c.q. helemaal geen verbinding of melding (in IE). Wat is een 'verwijzingslimiet'?
Zolang de Experia nog dicht staat, krijg je bij het aanroepen van http://192.168.2.1 een http-redirection voor je kiezen van een pagina die weer redirect naar zichzelf. En dan kom je in een eindeloze loop. 'Redirection limit exceeded' levert wel de nodige verwijzingen op.

Zo. 1000, ehh, 1001.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 05-02-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 09:36
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:03:
[...]

Let op, je praat tegen een leek: wat betekent UPS?
Ik begrijp je opmerking niet dat KPN via analoog voor de stroomvoorzieing zorgt.
Je bedoelt de stroomvoorzieing van Experia?
Ik neem aan dat als de netspanning wegvalt, de experia doodvalt.
Wat heeft dat dan met wel of geen DECT te maken?
Als dat laatste de enige issue geweest zou zijn, dan had KPN het niet in de handleiding van IPB hoeven te melden.
Je afsluitende opmerking begrijp ik als leek helemaal niet.

Je bedoelt dat er feitelijk helemaal geen probleem is, terwijl de handleiding van IPB adviseert om de gewone analoge lijn te gebruiken voor je alarmlijn
Bij een analoge telefoonlijn verzorgt de telefoondraad ook voor spanning. Als de stroom uitvalt (in je huis) dan kun je meestal nog wel bellen omdat de telefoon op de stroomvoorziening van de KPN zit.

Bij VoIP zitten je telefoons op de experia-box aangesloten. Deze heeft een aparte stroomvoorziening via het lichtnet. Op het moment dat de stroom uitvalt, zul je ook niet meer kunnen bellen (en kan je alarm geen signaal versturen bij inbraak).
Er zijn dus 2 opties om dit probleem op te vangen.
1. Analoge lijn behouden en daar je alarm direct opzetten
2. Een UPS kopen (soort accu) die je aansluit op je experia, zodat je experiabox een X aantal uur blijft werken na een stroomuitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:04:
[...]
Zolang de Experia nog dicht staat, krijg je bij het aanroepen van http://192.168.2.1 een http-redirection voor je kiezen van een pagina die weer redirect naar zichzelf. En dan kom je in een eindeloze loop. 'Redirection limit exceeded' levert wel de nodige verwijzingen op.

Zo. 1000, ehh, 1001.
Dat heb ik inmiddels begrepen. Grappig dat Explorere eindeloos blijft loopen, terwijl Firefox in 1 microseconde al zegt dat het niet kan. Wachten tot 2Q06, dan zal hopelijk de experiabox opengezet worden. Waarom moet dat eigenlijk zo lang duren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:03:
Een UPS is een Uninterrupted Power Supply. Vooral populair in de States, waar het elektriciteitsnet absoluut onbetrouwbaar is. In Nederland is vaak de vraag of de kosten tegen de baten opwegen.

Bij stroomuitval werkt een analoge telefoonlijn nog wel, omdat die niet afhankelijk is van stroom ter plekke. Daarom wordt altijd aangeraden om alarminstallaties via de analoge lijn te laten uitbellen. Maar dan moet je alarminstallatie natuurlijk ook door blijven draaien bij stroomuitval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153439 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:07:
Wachten tot 2Q06, dan zal hopelijk de experiabox opengezet worden.
Of nog langer wachten. "We" hebben al zo vaak te horen gekregen dat het 'binnenkort' zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:06:
[...]

Bij een analoge telefoonlijn verzorgt de telefoondraad ook voor spanning. Als de stroom uitvalt (in je huis) dan kun je meestal nog wel bellen omdat de telefoon op de stroomvoorziening van de KPN zit.

Bij VoIP zitten je telefoons op de experia-box aangesloten. Deze heeft een aparte stroomvoorziening via het lichtnet. Op het moment dat de stroom uitvalt, zul je ook niet meer kunnen bellen (en kan je alarm geen signaal versturen bij inbraak).
Er zijn dus 2 opties om dit probleem op te vangen.
1. Analoge lijn behouden en daar je alarm direct opzetten
2. Een UPS kopen (soort accu) die je aansluit op je experia, zodat je experiabox een X aantal uur blijft werken na een stroomuitval
OK, nu begrijp ik het.
Maar het vorige antwoord van Triet op mijn vraag was dus geen echt antwoord, maar een zijsprong.
Ik ben juist overgestapt op IPB om van mijn gewone KPN abonnement af te komen. Als ik dat toch moet behouden alleen voor mijn alarm, dan ben ik wel behoorlijk het paard financieel achter de wagen aan het spannen.
Ik heb inmiddels het schema voor de schakeling met een autoaccu uitgewerkt (weerstandje, diode en zekering), dus dan blijft bij stroomuitval de experiabox ruim een week doorwerken.
Ik weet nu dus ook wat UPS betekent.
Probleem opgelost.

Weet iemand een NL-talige handleiding van de Siemens box, of is er alleen maar die Duitstalige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Jan-E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:13:
[...]
Of nog langer wachten. "We" hebben al zo vaak te horen gekregen dat het 'binnenkort' zou gebeuren.
De eerste keer moet zo rond juli geweest zijn....we w8en geduldig af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo we kunnen weer verder in deel 4.

[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023